UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Pagina: 1 ... 95 ... 103 Laatste
Acties:
  • 804.959 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:37
pitchdown schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 11:10:

Gewoon hard op 1 nic dus.
En dan op een 2e nic het interne verkeer regelen.

Dus ben ik wel verplicht om machine fysiek op deze cisco aan te sluiten.
Hoezo verplicht?

Je hebt meerdere IP's in jouw geval. Hoe je dat gebruikt is je eigen keuze.
Of je dat nu via een (aparte) nic doet, via een vlan over een bestaande, whatever.

In jouw geval wil je dus dat de machine zowel extern via een eigen IP bereikbaar is, als via je netwerk in het 'reguliere' subnet.

Je kan 'm dan toch gewoon achter je router knuppen? Je routeert alleen dat device over IP2 naar buiten, en inkomend maak je een forwarding aan voor IP2:poort -> intern IP:poort
En als die machine uitgaand niet perse over z'n eigen IP hoeft is een forwarding op z'n 2e IP genoeg.

Je moet alleen wel een router hebben die meerdere IP's ondersteunt, maar een beetje mkb-ding kan dat al, ik doe dit regelmatig bv op een sonicwall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-09 12:18
"en inkomend maak je een forwarding aan voor IP2:poort -> intern IP:poort
En als die machine uitgaand niet perse over z'n eigen IP hoeft is een forwarding op z'n 2e IP genoeg."

Hier ging het mij dus om.
Er is dus een mogelijkheid in de Cisco om een extern-ipnummer apart te routeren naar intern-ipnummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:37
pitchdown schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 12:29:
"en inkomend maak je een forwarding aan voor IP2:poort -> intern IP:poort
En als die machine uitgaand niet perse over z'n eigen IP hoeft is een forwarding op z'n 2e IP genoeg."

Hier ging het mij dus om.
Er is dus een mogelijkheid in de Cisco om een extern-ipnummer apart te routeren naar intern-ipnummer?
Vast... maar dat is even in de handleiding kijken. (en desnoods een apart topic openen). Dat is nl niet een UPC probleem, maar een configuratie van je router.

Maar je omschrijving wat wat onduidelijk, doordat we uit de eerste posts het idee kregen dat in jouw ogen een router altijd nat doet. router != nat. Dat was ook het punt wat Cyber probeerde duidelijk te maken.

UPC levert de modem, ook bij zakelijk, als router. Maar dat wil niet zeggen dat ie dan ook NAT! Groot verschil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

pitchdown schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 12:29:
Nee. Die cisco bekommert zich alleen om externe ip's.

intern/extern heeft met NAT te maken. Dat kan die cisco fysiek wel (immers als je maar 1 IP hebt kan 'ie dat voor je natten) maar dat staat uit als je 5 ip's hebt.

[ Voor 32% gewijzigd door CyBeR op 23-02-2013 14:58 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ik twijfel om internet van UPC te nemen, de hoofdreden is stabiliteit. Momenteel is in mijn huis in Rotterdam het signaal voor mijn gevoel al erg zwak, digitale tv geeft om sommige momenten de beruchte blauwe schermen met de melding 'signaalsverlies'. Volgens een UPC-monteur is er iets mis met de kabels in de muur maar hier kan niks aan worden gedaan behalve door een versterker dan te gebruiken.

Heeft iemand ervaring met UPC in Rotterdam en de stabiliteit van de internetverbinding met zo'n zwak signaal? Ik zit er eigenlijk niet op te wachten om er een dure versterker voor te gooien, dan hou ik liever gewoon VDSL :) En kan iemand wat vertellen over de snelheid (bandbreedte, latency) tijdens piektijden in deze regio (of in het algemeen)? Een storing van 1x een paar uur per jaar vind ik niet erg, maar aan 10x 5min erger ik me kapot als ik toevallig iedere keer aan het internetten of bellen ben ;)

En doet UPC eigenlijk nog aan traffic shaping? Ik lees hier niks meer over dus volgens mij zit dit wel goed :)

[ Voor 15% gewijzigd door MensionXL op 24-02-2013 17:46 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:13

W84

Meer last met e-mail? Ik kan niks meer ophalen en verzenden werkt ook soms niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-09 10:02
W84 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 10:34:
Meer last met e-mail? Ik kan niks meer ophalen en verzenden werkt ook soms niet...
Klopt. Is een landelijke storing. E-mail is niet te versturen en te ontvangen zowel pop3 als webmail variant.
Staat ook nu op hun site onder actuele meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Oh, ik keek net en toen stond er niks over. Maar bedankt dan, ik begon al te flippen! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:28
MensionXL schreef op zondag 24 februari 2013 @ 17:43:
Ik twijfel om internet van UPC te nemen, de hoofdreden is stabiliteit. Momenteel is in mijn huis in Rotterdam het signaal voor mijn gevoel al erg zwak, digitale tv geeft om sommige momenten de beruchte blauwe schermen met de melding 'signaalsverlies'. Volgens een UPC-monteur is er iets mis met de kabels in de muur maar hier kan niks aan worden gedaan behalve door een versterker dan te gebruiken.

Heeft iemand ervaring met UPC in Rotterdam en de stabiliteit van de internetverbinding met zo'n zwak signaal? Ik zit er eigenlijk niet op te wachten om er een dure versterker voor te gooien, dan hou ik liever gewoon VDSL :) En kan iemand wat vertellen over de snelheid (bandbreedte, latency) tijdens piektijden in deze regio (of in het algemeen)? Een storing van 1x een paar uur per jaar vind ik niet erg, maar aan 10x 5min erger ik me kapot als ik toevallig iedere keer aan het internetten of bellen ben ;)

En doet UPC eigenlijk nog aan traffic shaping? Ik lees hier niks meer over dus volgens mij zit dit wel goed :)
Direct UPC bellen.

UPC dient ervoor te zorgen dat het signaal goed binnen komst. Blauwe schermen is een teken dat signalen niet goed aankomen bij de MediaBox. Dit kan extern, aan de WCD of interne bekabeling liggen. Alle mogelijkheden kunnen door UPC opgelost worden.

En een gevoel van laag signaal zegt niets. Dat je moet echt meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-09 12:21
W84 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 10:48:
Oh, ik keek net en toen stond er niks over. Maar bedankt dan, ik begon al te flippen! :p
Pff, 4 uur verder en het werkt nog steeds niet.
Zal een aardige storing zijn.
===
Edit: het lijkt weer te werken :)
Actuele landelijke storingen en meldingen
Storing UPC e-maildienst opgelost
De storing met het ontvangen en verzenden van e-mail via de e-maildienst van UPC is verholpen.
===
Edit 2: nu staat er weer storing
Storing UPC e-maildienst
Als gevolg van een storing kunt u op dit moment geen e-mail versturen en ontvangen via de e-maildienst van UPC. Dit geldt zowel voor UPC Webmail als voor e-mail die u verzendt of ontvangt via een e-mailprogramma op uw computer. UPC stelt alles in het werk om u zo snel mogelijk weer van dienst te kunnen zijn. Wij bieden u onze excuses aan voor het ongemak.

[ Voor 53% gewijzigd door JeroenV_ op 27-02-2013 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 13:38

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Leuk, eerst een half uur de spamfilter doorlopen. Blijkt de mailservers van UPC eruit te liggen...
Probleem is nog steeds niet verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Het heeft heel even gewerkt, maar ligt alweer een tijdje plat...

[ Voor 11% gewijzigd door W84 op 27-02-2013 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

weps schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 12:48:
[...]

Direct UPC bellen.

UPC dient ervoor te zorgen dat het signaal goed binnen komst. Blauwe schermen is een teken dat signalen niet goed aankomen bij de MediaBox. Dit kan extern, aan de WCD of interne bekabeling liggen. Alle mogelijkheden kunnen door UPC opgelost worden.

En een gevoel van laag signaal zegt niets. Dat je moet echt meten.
Ik heb UPC hier 4x over de vloer gehad voor dit probleem, het signaal is ook volgens de monteurs erg zwak maar ze vinden een versterker niet echt een optie, volgens hen ligt het aan de interne bekabeling maar die willen ze niet vervangen, daar moet ik voor bij de huisbaas zijn. Als ik vervolgens de huisbaas bel dan snapt die totaal niet waar ik het over heb en moet ik toch echt bij UPC zijn. UPC kon me wel een retourgeschikte versterker aanbieden, á 60 euro. Dat is gewoon een jaar abonnementsgeld voor digitale tv 8)7

De WCD is al 3x vervangen, iedere keer als er een monteur kwam lag het opeens weer aan de WCD en was deze opeens niet meer goed, totdat ik ze vertelde dat hij een halve maand geleden ook al was vervangen door een monteur, dan zou het toch ook een andere oorzaak kunnen hebben opeens :z

Wat kan ik hier nog mee doen? Ik weiger om een versterker aan te schaffen voor dit bedrag. :)

Goedkoop bellen via VoIP

• MediaZoo
  • Laatst online: 22:28
MensionXL schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 23:26:
[...]

Ik heb UPC hier 4x over de vloer gehad voor dit probleem, het signaal is ook volgens de monteurs erg zwak maar ze vinden een versterker niet echt een optie, volgens hen ligt het aan de interne bekabeling maar die willen ze niet vervangen, daar moet ik voor bij de huisbaas zijn. Als ik vervolgens de huisbaas bel dan snapt die totaal niet waar ik het over heb en moet ik toch echt bij UPC zijn. UPC kon me wel een retourgeschikte versterker aanbieden, á 60 euro. Dat is gewoon een jaar abonnementsgeld voor digitale tv 8)7

De WCD is al 3x vervangen, iedere keer als er een monteur kwam lag het opeens weer aan de WCD en was deze opeens niet meer goed, totdat ik ze vertelde dat hij een halve maand geleden ook al was vervangen door een monteur, dan zou het toch ook een andere oorzaak kunnen hebben opeens :z

Wat kan ik hier nog mee doen? Ik weiger om een versterker aan te schaffen voor dit bedrag. :)
Dan hoef je ook verder niet te klagen. Signaal moet aan minimale niveau's voldoen. Dat niveau is goed genoeg voor 2 apparaten. Dat er klanten zijn die veel meer krijgen is geluk voor die klanten. Als jij meer wilt aansluiten dan de aansluiting levert dien je inderdaad een retourgeschikte versterker te kopen á 50 euro. Wil je dat niet. Tja dan ook niet verder klagen. De oorzaak is dan niet UPC maar de gierigheid van de huisbaas en/of jezelf.

• pitchdown
Ik overweeg om het 60/3 mb abonnement van UPC te nemen (zonder Horizon-box --> volgens mij veel ellende).
Daarnaast zie ik op de pagina van UPC eigenlijk geen voordelen tussen het abbo MET en ZONDER horizon-box.

Wat zijn de snelheden van de huidige tweakers met een 60/3 Abbonement? Halen jullie dit daarwerkelijk of komen jullie in de buurt?
Hebben jullie vaak een nieuw extern IP-adres?

Alvast Bedankt

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

weps schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 07:12:
[...]

Dan hoef je ook verder niet te klagen. Signaal moet aan minimale niveau's voldoen. Dat niveau is goed genoeg voor 2 apparaten. Dat er klanten zijn die veel meer krijgen is geluk voor die klanten. Als jij meer wilt aansluiten dan de aansluiting levert dien je inderdaad een retourgeschikte versterker te kopen á 50 euro. Wil je dat niet. Tja dan ook niet verder klagen. De oorzaak is dan niet UPC maar de gierigheid van de huisbaas en/of jezelf.
Ik heb het over de bekabeling in de muur, niet de kabels naar de tv's toe (daarvan begrijp ik dat dit mijn pakkie aan is). Het gaat dus om het signaal dat direct op het AOP gemeten is, dat is te zwak om digitale tv 3 meter verder aan te sturen. Is het dan nog steeds normaal dat ik zelf een versterker moet aanschaffen? :)

Goedkoop bellen via VoIP

• Fudge
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 18:40
Misschien beter even wachten met UPC. Er is al ruim een week een grote storing. Vorige week geen tv, geen radio en geen internet. Nu alweer 2 dagen haperende mailserver.

http://www.upc.nl/klanten...uele-meldingen-storingen/

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 13:57
W84 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 22:34:
Het heeft heel even gewerkt, maar ligt alweer een tijdje plat...
Dacht al, dat kwam door overschakeling naar horizon :+
Vervelend iedergeval.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
pitchdown schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 09:12:
Ik overweeg om het 60/3 mb abonnement van UPC te nemen (zonder Horizon-box --> volgens mij veel ellende).
Daarnaast zie ik op de pagina van UPC eigenlijk geen voordelen tussen het abbo MET en ZONDER horizon-box.

Wat zijn de snelheden van de huidige tweakers met een 60/3 Abbonement? Halen jullie dit daarwerkelijk of komen jullie in de buurt?
Hebben jullie vaak een nieuw extern IP-adres?

Alvast Bedankt
Heb ook onlangs gekozen voor 60/6 abbo met mediabox, omdat ik de meerwaarde van horizon niet nodig vond. Haal qua snelheden zo'n beetje 30/6 als maxima, maar dat heeft hoofdzakelijk te maken met m'n ingestelde wifizender-snelheid (een van m'n gadgets nog geen 801.11n ...); heb de zender eens op 5Ghz geset en dan haal ik zo'n 50/6. Variatie in snelheid is enorm.

Volgens mij altijd hetzelfde IP-adres.

Mediabox, dus TV, en telefoon: prima.
Internet lijkt bij normaal surfen langzamer bij openen pagina's, maar is verder OK.
Email is brak, niet alleen deze week, maar sinds aansluiting begin dit jaar; bij nalezen van de upc-fora blijkt dat dit probleem al speelt sinds upc de internet-markt in Nederland betrad (toen als chello), want ik lees telkens over dezelfde problemen. Onbegrijpelijk dat ze daar nog steeds geen verbetering-slag hebben gemaakt.
Service is nog steeds 10 keer niks (krijg tig keer dezelfde post, telefonische afspraken die resulteren in tegenovergestelde acties, een forum dat voornl. functioneert als bliksemafleider voor klachten van klanten, zonder zinvolle antwoorden). Doet me wel eens terugverlangen naar XS4ALL ... alle waar is naar z'n geld zullen we maar zeggen.

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

• pitchdown
CynicRelief schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 11:57:
[...]

Heb ook onlangs gekozen voor 60/6 abbo met mediabox, omdat ik de meerwaarde van horizon niet nodig vond. Haal qua snelheden zo'n beetje 30/6 als maxima, maar dat heeft hoofdzakelijk te maken met m'n ingestelde wifizender-snelheid (een van m'n gadgets nog geen 801.11n ...); heb de zender eens op 5Ghz geset en dan haal ik zo'n 50/6. Variatie in snelheid is enorm.

Volgens mij altijd hetzelfde IP-adres.

Mediabox, dus TV, en telefoon: prima.
Internet lijkt bij normaal surfen langzamer bij openen pagina's, maar is verder OK.
Email is brak, niet alleen deze week, maar sinds aansluiting begin dit jaar; bij nalezen van de upc-fora blijkt dat dit probleem al speelt sinds upc de internet-markt in Nederland betrad (toen als chello), want ik lees telkens over dezelfde problemen. Onbegrijpelijk dat ze daar nog steeds geen verbetering-slag hebben gemaakt.
Service is nog steeds 10 keer niks (krijg tig keer dezelfde post, telefonische afspraken die resulteren in tegenovergestelde acties, een forum dat voornl. functioneert als bliksemafleider voor klachten van klanten, zonder zinvolle antwoorden). Doet me wel eens terugverlangen naar XS4ALL ... alle waar is naar z'n geld zullen we maar zeggen.
Je haalt dus wel min of meer je beloofde snelheid.
Betekent het mailprobleem gewoon simpelweg dat de servers van UPC plat liggen? Krijg je hier nog compensatie voor?

• CynicRelief
  • Laatst online: 21-02 22:26
pitchdown schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 12:04:
[...]

Je haalt dus wel min of meer je beloofde snelheid.
Betekent het mailprobleem gewoon simpelweg dat de servers van UPC plat liggen? Krijg je hier nog compensatie voor?
Ja, overigens neemt de snelheid rap af naarmate de afstand tot het modem groter wordt, of als je tussenliggende muren hebt (dat ligt waarsch. aan wifi).

Compensatie krijg je volgens mij als servers gedurende langere tijd (dagen) plat liggen; hier hapert email regelmatig, mail-servers die om de haverklap een timeout geven, maar even later dan wel response geven, zij het traag.

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
CynicRelief schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 12:15:
[...]

Ja, overigens neemt de snelheid rap af naarmate de afstand tot het modem groter wordt, of als je tussenliggende muren hebt (dat ligt waarsch. aan wifi).
Alleen heeft dat nies met je provider te maken en zou bij een andere net zo spelen. WiFi is leuk voor connectivity maar moet je nooit voor snelheid vertrouwen.
Compensatie krijg je volgens mij als servers gedurende langere tijd (dagen) plat liggen; hier hapert email regelmatig, mail-servers die om de haverklap een timeout geven, maar even later dan wel response geven, zij het traag.
Procedure was iirc dat je vergoeding kunt krijgen, met als voorwaardes dat 1) je het probleem meldt, pas als je het individueel gemeldt hebt, heb je vanaf dat moment recht op vergoeding en 2) dat je nadat het opgelost is een schriftelijke aanvraag doet op vergoeding over periode van melding tot oplossing.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:12
Ik betaal momenteel €72 per maand bij UPC voor Chello Fiber internet met 120Mbps en het standaard Televisie pakket (geen digitale tv dus).

Nu wil ik Horizon tv erbij nemen. Wat me €13 extra gaat kosten. €85 in totaal per maand (wordt zo wel een duur grapje).

Alleen zie ik nu dat ze ook Alles-in-1 pakketen hebben.
Het Alles-in-1 Horizon TV (120MB) pakket kost €70 per maand (is dit een grap). En daar zit alles bij: telefonie, horizon tv, 120Mbps internet. Ik betaal nu gewoon veel ste veel !!! :/

Ik wil nu het alles-in-1 pakket bij UPC afnemen (mijn oude abonnementen vervallen dan). Alleen heb ik geen interesse in telefonie ? Is het mogelijk om zo'n alles in een pakket te wijzigen ? Telefonie kost los €11 per maand, dus dan zou ik uit moeten komen op €70 - €11 (€59) per maand.

Als ik Horizon tv los erbij neem ga ik €85 per maand betalen terwijl het ook veel goedkoper kan.

Ik denk zelf dat UPC hier heel moeilijk over gaat doen. Ik zal ze na het weekend maar even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 16:04
MensionXL schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 09:36:
[...]

Ik heb het over de bekabeling in de muur, niet de kabels naar de tv's toe (daarvan begrijp ik dat dit mijn pakkie aan is). Het gaat dus om het signaal dat direct op het AOP gemeten is, dat is te zwak om digitale tv 3 meter verder aan te sturen. Is het dan nog steeds normaal dat ik zelf een versterker moet aanschaffen? :)
Nee dit moet UPC oplossen. Als zij daadwerkelijk hebben gemeten dat het signaal op het AOP te zwak is moet een netwerkmonteur hier naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Sefaex schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 03:41:
Ik betaal momenteel €72 per maand bij UPC voor Chello Fiber internet met 120Mbps en het standaard Televisie pakket (geen digitale tv dus).

Nu wil ik Horizon tv erbij nemen. Wat me €13 extra gaat kosten. €85 in totaal per maand (wordt zo wel een duur grapje).

Alleen zie ik nu dat ze ook Alles-in-1 pakketen hebben.
Het Alles-in-1 Horizon TV (120MB) pakket kost €70 per maand (is dit een grap). En daar zit alles bij: telefonie, horizon tv, 120Mbps internet. Ik betaal nu gewoon veel ste veel !!! :/

Ik wil nu het alles-in-1 pakket bij UPC afnemen (mijn oude abonnementen vervallen dan). Alleen heb ik geen interesse in telefonie ? Is het mogelijk om zo'n alles in een pakket te wijzigen ? Telefonie kost los €11 per maand, dus dan zou ik uit moeten komen op €70 - €11 (€59) per maand.

Als ik Horizon tv los erbij neem ga ik €85 per maand betalen terwijl het ook veel goedkoper kan.

Ik denk zelf dat UPC hier heel moeilijk over gaat doen. Ik zal ze na het weekend maar even bellen.
Gewoon bellen en aangeven dat je overweegt om je abbo op te zeggen (eventueel vanwege glasvezel.. kijk wel even of het dan beschikbaar is in de regio). Dan doen ze je vanzelf een aanbieding.

Dit betaal ik nu voor hetgeen wat jij zoekt..

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2013/03/01/upc.png

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:12
Workaholic schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 07:48:
[...]

Gewoon bellen en aangeven dat je overweegt om je abbo op te zeggen (eventueel vanwege glasvezel.. kijk wel even of het dan beschikbaar is in de regio). Dan doen ze je vanzelf een aanbieding.

Dit betaal ik nu voor hetgeen wat jij zoekt..

[afbeelding]
Bedankt voor je screenshotje. Zal ze maandag even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
Weet jij trouwens zeker dat jij zo'n Horizonbox wil? Zijn wel wat problemen mee [UPC Horizon] Ervaring en discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Hier geen problemen. Je moet er alleen voor zorgen dat je een gescheiden modem gebruikt (dus niet kiezen voor ingebouwde modem functionaliteit tijdens het (telefonisch) bestellen)

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 06:33
Sinds een aantal maanden kamp ik met DNS problemen van UPC , elke dag onderhand klapt mijn verbinding er weer uit en dien ik dit te herstellen! Dit is zeer irritant omdat ik ook een Synology Nas in mijn netwerk heb hangen die ik dan extern ook niet meer kan benaderen.
Vandaag was het weer raak een uurtje of 20.00 .

Ik vraag me af als hier een oplossing voor is ?? of kan het zo zijn dat het bij mij thuis iets niet goed zit?

Wat ik nu heb gedaan is de 213.46.228.196 (DNS UPC) veranderd in mijn Cisco 3925 naar 8.8.8.8 en 8.8.4.4 (Google DNS).

Iemand hetzelfde ervaring of een tip/oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat ís de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 06:33
Is dit een bekend probleem ? vind het vreemd dat ik de DNS zelf moet veranderen in mijn cisco modem.
Een (leek) zou niet weten wat te doen en zal dus hiermee moeten omgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Hier sinds vanochtend ook om de haverklap dat pagina's niet gevonden worden, pas na x aantal keer refreshen werkt het weer, meer die dit ondervinden?

Of word het nu weer tijd om terug naar opendns/googledns tegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

martijn24 schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 23:27:
[...]

Is dit een bekend probleem ? vind het vreemd dat ik de DNS zelf moet veranderen in mijn cisco modem.
Een (leek) zou niet weten wat te doen en zal dus hiermee moeten omgaan?
Blijkbaar is UPC niet in staat om fatsoenlijk werkende resolvers op te zetten. (Op zich raar want zo moeilijk is dat nou ook weer niet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
Ik heb de laatste tijd veel last van een verbinding die even wegvalt. Modem blijft dan wel gewoon online. Zelfs zonder router ertussen hetzelfde probleem. Weet niet wat het is. Pagina's zijn dan even niet te laden en IRC verbinding valt weg. Teamspeak ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiezuiper
  • Laatst online: 24-08 22:29
Ik heb ook een Cisco3925 en ik heb sinds enige dagen een probleem met mijn upload. Via speedtesten gaat de downloadtest goed, maar qua upload begint die gewoon niet. Ook als ik bijvoorbeeld een fotoalbum bij hema wil oplsaan gaat dit fout.

Ondertussen heb ik hem al een paar keer gereset en inmiddels als bridge ingesteld en mijn oude router erachter gehangen. Toen lukte de uploadtest 1 keer en daarna weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
"UPC vragen of problemen" topic. Je kunt ook stellen, dat ik vragen heb gesteld en met 4 dagen een email heb gekregen wat een goed gevoel gaf en ook is:

"Beste meneer BLIEP,

Bedankt voor uw e-mail. Wat leuk om te horen dat u geïnteresseerd bent in een hogere internetsnelheid.

Zojuist heb ik uw aansluiting gecheckt en volgens mijn gegevens kunt u probleemloos gebruik gaan maken van UPC Internet 100 Mbps. Dit betekent echter wel dat u een ander modem nodig heeft waarvoor eenmalige omwissel kosten voor worden berekend. Het zal dan gaan om een eenmalig bedrag van € 17,50. U kunt er ook voor kiezen een WiFi modem te ontvangen, dit kost u, op de eenmalige kosten na, niets extra.

Daarnaast stelt u een vraag over de abonnementskosten van UPC Internet 120 Mbps die u heeft betaald maar nooit heeft ontvangen.

Via deze weg wil ik u mijn excuses aanbieden voor het feit dat u wel heeft betaald voor een dienst maar hier nooit gebruik van heeft kunnen maken. Dit is absoluut niet de bedoeling geweest, ik heb daarom dan ook een vergoeding voor u aangevraagd voor de volgende periode:

Uit uw facturen blijkt dat u betaald heeft voor UPC Internet 120 Mbps van 15 december 2011 tot en met 12 maart 2012. Het verschil in prijs tussen Internet 120 en Internet 60 = € 15,00 per maand. De totale vergoeding komt neer op een bedrag van € 44,03 wat verrekend zal worden middels een van uw eerstvolgende facturen.

Tot slot wil ik u aangeven dat, mocht u besluiten uw abonnement aan te laten passen, u opnieuw een jaarcontract aangaat met UPC Nederland B.V.

Ik hoop dat ik via deze weg uw vragen heb beantwoord. Mocht u toch nog (andere) vragen hebben, dan kunt u dit aangeven in een reactie op dit bericht.

Met vriendelijke groet,

NAAM."

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeEindbaas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:10
never mind.

[ Voor 96% gewijzigd door DeEindbaas op 06-03-2013 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je Horizon van UPC neemt vervalt het huidige cisco EPC modem dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Modest71 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 10:20:
"UPC vragen of problemen" topic. Je kunt ook stellen, dat ik vragen heb gesteld en met 4 dagen een email heb gekregen wat een goed gevoel gaf en ook is:

"Beste meneer BLIEP,

Bedankt voor uw e-mail. Wat leuk om te horen dat u geïnteresseerd bent in een hogere internetsnelheid.

Zojuist heb ik uw aansluiting gecheckt en volgens mijn gegevens kunt u probleemloos gebruik gaan maken van UPC Internet 100 Mbps. Dit betekent echter wel dat u een ander modem nodig heeft waarvoor eenmalige omwissel kosten voor worden berekend. Het zal dan gaan om een eenmalig bedrag van € 17,50. U kunt er ook voor kiezen een WiFi modem te ontvangen, dit kost u, op de eenmalige kosten na, niets extra.

Daarnaast stelt u een vraag over de abonnementskosten van UPC Internet 120 Mbps die u heeft betaald maar nooit heeft ontvangen.

Via deze weg wil ik u mijn excuses aanbieden voor het feit dat u wel heeft betaald voor een dienst maar hier nooit gebruik van heeft kunnen maken. Dit is absoluut niet de bedoeling geweest, ik heb daarom dan ook een vergoeding voor u aangevraagd voor de volgende periode:

Uit uw facturen blijkt dat u betaald heeft voor UPC Internet 120 Mbps van 15 december 2011 tot en met 12 maart 2012. Het verschil in prijs tussen Internet 120 en Internet 60 = € 15,00 per maand. De totale vergoeding komt neer op een bedrag van € 44,03 wat verrekend zal worden middels een van uw eerstvolgende facturen.

Tot slot wil ik u aangeven dat, mocht u besluiten uw abonnement aan te laten passen, u opnieuw een jaarcontract aangaat met UPC Nederland B.V.

Ik hoop dat ik via deze weg uw vragen heb beantwoord. Mocht u toch nog (andere) vragen hebben, dan kunt u dit aangeven in een reactie op dit bericht.

Met vriendelijke groet,

NAAM."
Ik neem aan dat je dat sarcastisch bedoelt? Ik vind het namelijk belachelijk dat als je een duurder abonnement neemt dat je dan weer eenmalige kosten moet betalen. Het is verder niet meer dan logisch dat je de teveel betaalde kosten terugkrijgt lijkt mij.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
Verwijderd schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 16:13:
Als je Horizon van UPC neemt vervalt het huidige cisco EPC modem dan?
Hallo gpser,

Hierin zijn meerdere mogelijkheden afhankelijk van het type modem dat je nu in je bezit hebt en bij welke pakket je interesses liggen.

Als je hier meer informatie over wilt hebben kun je altijd je postcode en huisnummer sturen via een persoonlijk bericht. Ik zoek dan graag voor je uit wat de mogelijkheden zijn.

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Thomson router, en onlangs een synology NAS gekocht. De snelheid waarmee mijn macbook kopieert van en naar de NAS is, afhankelijk van waar in huis de macbook is, rond de 10MB/s. Macbook is wireless, en de NAS is wired verbonden met de router.

Is er iets waarmee ik deze snelheid zou kunnen verhogen? Begrijp er vrij weinig van, maar ik hoorde over een gigabit switch wat van mijn wifi verbinding gigabit maakt? Kan ik dat kopen en aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

wireless ga je niet snel boven de 10MB/sec uit komen. Mischien een beetje (802.11n gecombineerd met gigabit bedraad) maar 't blijft draadloos en dat blijft langzamer dan via een kabeltje.

(Maar belangrijker: die vraag hoort niet in dit topic.)

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeR op 07-03-2013 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

Ik zit hier op een adsl lijn met xs4all als provider met het probleem dat ik niet meer als 8mbit kan krijgen (?),meerder providers kom ik idd niet verder als 8mbit.

Dus ik ben verder gaan kijken en mijn enige optie zou zijn kabel, dus dat zou UPC zijn.
Maar als ik op internet ga kijken schrik ik wel van de problemen die UPC heeft en durf dus niet een pakket aan te vragen omdat ik dan ook problemen kan krijgen of is dit te ver gezocht?

Zelf wilden we een complete pakket met tv en internet (120mbit) staat nergens of dit wel te verkrijgen is in mijn buurt.

Het is best eng wat je allemaal leest over upc , dus vraag me af of er ook goeie reacties zijn over upc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Meh over KPN lees je ook van alles. Hoge bomen vangen veel wind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:41
Dennis, ik kan Upc van harte aanbevelen, nooit problemen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Laatst online: 16-09 17:23

Whuzz

Dodgeball!

Ik krijg binnenkort glasvezel en ik ben blij van UPC af te zijn. Het gaat steeds een maandje, soms 2 prima, maar dan weer een periode met enorme packetloss en traagheid.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
chelloo.com gehackt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ze zijn aan het verhuizen staat op de site. Horizon als platform is prima zolang je geen van de extra functies gebruikt en de ingebouwde modem niet gebruik, zelden zo'n slecht product als Horizon meegemaakt..de interface is dramatisch en traag. Gelukkig download ik alles ipv. dat ik de ingebouwde functies gebruik.

Het 60Mbit internet is prima, alleen jammer van de 6Mbit upload... dat blijft een scheve verhouding tov. glasvezel wat full duplex is. Het 120Mbit abo biedt slechts 4Mbit meer upload, erg karig. Ik heb zeker een paar euro per maand over voor een hogere upstream...die 60Mbit down vind ik snel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

In aug heb ik mijn abbo om laten zetten (en kan ten alle tijden aanpassen)
- van 60 mbit naar 50 mbit (de 60 mbit was er toen niet voorheen 60 mbit gehad en op upload ga je er dan helemaal dik op achteruit)
- van digitaal dvr (Thomson DVR (DCI6221UPC), sloeg constant vast!) naar digitaal HD + dvr
- Extra mediabox (pace) voor boven gepakt.
- onbeperkt bellen geschrapt (haalden we er nooit aan uit). Betaal nu per maand tussen de €72 - €74.

Voorheen 60mbit, onbeperkt bellen, digitaal tv met dvr (mediabox die constant vast liep) voor €82 dus was goedkoper uit, alleen jammer van minder snelheid.

Sinds ik HD heb mediabox heb type cisco upc mediabox met dvr nergens last van. Lag dus niet aan de kabels maar aan de mediabox ;). Dus een tevreden klant sinds de aanpassing. Wel jammer dat af en toe de pace blokt of compleet signaal verliest (analoog nergens last van en kabel is 4 meter, aan de lengte ligt het niet, beneden ligt er 20 meter versterkt die werkt vlekkeloos).

Nu zag ik dat er weer 60 mbit werd aangeboden. Ik stel het pakket samen ben ik nog goedkoper uit + sneller internet!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nkwIuaTBEcgGsk03jWNqSty2/medium.jpg

Dus ik bellen dat ik dit pakket wil. Zegt de medewerker. Je kan met die mediabox niet opnemen. Ai... Tja ik neem niet bij het leven op maar soms wel dus dat ga ik missen. Dan moet je horizon pakken. Dat wil ik niet. Waarom niet?
1) Het werkt niet goed (kijk voor de lol is op internet en fam, vrienden klagen steen en been)
2) Eenmalige kosten
3) Interface omslachtig

Verder werkt nu alles (hoewel de pace af en toe blokt of geen signaal heeft en even later wel...).

Eigenlijk is heel mijn nieuwe pakket gelijk aan wat ik nu heb behalve internet dat gaat van 50 naar 60 mbit en mist dvr en het scheelt bijna een 10tje per maand. Dus eigenlijk alleen snelheid aanpassen en breng €5 meer inrekening voor dvr functie te behouden dan hoef ik niet de hele keet af te breken voor welke mediabox dan ook en ik ben er zeker van dat mijn opstelling fatsoenlijk werkt.

Dat kon niet (ik heb alles toch al, pas die boot file aan waar die settings instaan, vraag mij nu af wat ik moet als dat ding kapot gaat...). Onzin want ik heb bij sommige mensen allemaal maatwerk voorbij zien komen en doorsturen/callnote voor webcare was ook niet mogelijk.

Wie o wie kan mij helpen. De UPC medewerker aan de tel is erg stug van houding.

@chelloo.com ze hadden iets wat pech. Alle 2 de disks waren van de week kapot. Site was wat traag hadden tijdelijke server zie hun twitter ;).

[ Voor 5% gewijzigd door RobbyTown op 12-03-2013 17:39 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos
  • Laatst online: 08-04 11:39

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Voordat ik weer dingen over het hoofd zie, vraag ik het eerst even aan jullie:

Ik heb nu dit:
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2h50i80.jpg

Op de website van UPC zie ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/302m2qf.jpg

Kan ik nu overstappen naar dit pakket? De korting voor de 1e 6 maanden weggedacht, ben ik met dit pakket plus Digitale Tv extra (+7,50) en HD (+€ 5,-) ongeveer € 61,45 kwijt. Ik betaal nu € 62,53.

Maar met het nieuwe pakket heb ik voor minder geld wel 60Mbit ipv 25 MBit. En natuurlijk nog 6 x € 24,50 korting en Film 1/sport1. Klopt mijn zienswijze?
Of zie ik wat over het hoofd?

Ik zal wel een nieuwe modem moeten, want de mijne is volgens mij niet geschikt voor snelheden hoger dan 25 mbit. Maar dat lijkt mij niet zo'n issue. Dat moet vlekkeloos te doen zijn.

Weet iemand of de Blijf-bij-UPC korting blijft gelden?

[edit:] ik lees nu pas goed het bericht boven mij. Ik wil mijn DVR ook gewoon behouden. Anders is het voor mij niet interessant. Ik zie nergens die optie voorbijkomen (+DVR). Dat zal wel zijn omdat ze iedereen aan die Horizon box willen hebben, maar daar heb ik (nog) geen trek in[/edit]

[ Voor 13% gewijzigd door Dionysos op 12-03-2013 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Laatst online: 23:51
Ik heb de verkoop afdeling aan de lijn gehad, omdat ik hetzelfde had. en ze willen je dus horizon aan smeren. Ik wilde ook naar 60Mbit en mijn DVR gewoon houden, dat kan dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ja hoorrr??, vaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Laatst online: 23:51
Andere optie was trouwens naar 50MBit gaan en gewoon meer gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos
  • Laatst online: 08-04 11:39

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Misschien dat UPC-Webcare hier nog een rol in kan spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ik ga mezelf waarschijnlijk wagen het abbo van UPC 60/3 zonder horizon. Dit simpelweg omdat er niet veel beter te krijgen is, en de huidige actieprijs wel aantrekkelijk --> eerste 6 maanden 24,95.

Welke snelheid word bij dit abbo door de tweakers up/down gehaald? Hoe lang hebben jullie tot op heden een vast IP-adres?
Betreft de TV-receiver --> word deze in de woonkamer op de coax-kabel aangesloten?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
tis 6 mbit upload hoor, in dat abo. Ja ik haal de speeds strak, maar dit zegt niet allles voor jouw straat.

Ja coax gaat naar de mediabox bij de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-09 20:38
Vanavond heb ik op tweakers en internet gezocht naar antwoorden, helaas heb ik niets kunnen vinden en heb een text geschreven. Ik was aan het twijfelen of ik deze hier kon posten of toch in een nieuw topic bij "netwerken" Omdat het toch deels UPC gerelateerd ik heb ik voor dit topic gekozen. Als jullie tips hebben., hoor ik het graag!

Ik heb nu een alles-in-1-pakket met 25/1 internet. Eindelijk heb ik besloten over te stappen naar de alles in 1 met 10hd zenders en 30/3 internet.
Gelukkig kan ik mijn MediaBox (pacer) behouden omdat alles netjes is weggewerkt in een kast en er geen plek is voor een grotere decoder.

Ik had ook gelezen dat je na bestellen een keuze kreeg of je draadloos of niet wilde. Nu heb ik ineens een draadloze modem+router in 1 binnen gekregen! (Technicolor TC7200) Dit is voor mij overbodig want maakt al gebruik van een draadloze modem en ben daar zeer tevreden over. Ik heb geprobeerd mijn internet situatie in een schematje te zetten (Zie onder in deze post)

Een voordeel is wel;
- 2 apparaten worden 1 apparaat
- Dual band draadloze router
- 4 antennes (Intern) ten opzichte van 3 antenes (extern)

Nadeel;
- Ik heb een zwak voor mijn TP-Link, hij werkt perfect, nooit problemen mee, makkelijk, zuinig, duidelijk en alle instellingen zijn zelf te bepalen, daarbij communuceert hij vlekkenloos met mijn Synology NAS (Portforwarding e.d.)
- UPC firmware
- Dual band in niet tegelijk te gebruiken (bron en bron2)
- UPC bepaald mijn SSID

Na een tijdje op google gezocht te hebben, kwam ik deze pagina tegen.

Enkele verschillen met het internet
- Geen UPC Interface
- Hier staat wel dat het 2.4 en 5Ghz netwerk tegelijk te gebruiken zijn.
- Tot 16 virtuele SSID's (zodat ik een tweede SSID ernaast kan openen voor de gasten die met hun telefoon/laptop op mijn internet willen, maar geen toegang hoeft te hebben tot de andere computers en NAS)

Ik weet nu niet meer wat ik moet doen.
1) Gewoon de huidige modem en mijn TP-Link router verwijderen en de nieuwe aansluiten? (voelt niet goed) Dus accepteren dat UPC de touwtjes in handen heeft.
2) Of kan ik er zelf een originele firmware op zetten? (voelt beter) Zodat ik weer zelf mag weten hoe mijn netwerk er uit komt te zien?
3} De oude modem verwijderen en mijn TP-Link behouden voor Wifi, de nieuwe modem&router-in-1 puur gebruiken als modem (Bridge mode heet dat dacht ik) (voelt beter)
4) Of UPC bellen en zeggen dat ik geen draadloze router/model wil, maar alleen een losse modem die mijn nieuwe snelheid aan kan. (voelt het best)

Hebben jullie ervaring? Tips? Zit ik in het juiste topic (ivm situatie met UPC) of had ik beter in "netwerken" kunnen posten (Omdat het een algemene hardware vraag is)

Mijn configuratie

*wereld*
-arris tm602b/220 (UPC modem)
--TP-Link TL-WR1043ND (Router, draad en draadloos)
---Poort1:Media Speler (WDTV Live)
---Poort2:Playstation3
---Poort3:Kabel naar 1ste slaapkamer
---Poort4:Kabel naar 2de slaapkamer -> gekoppeld aan TP-Link TL-SG1005D (Switch)

Vanaf de aan TP-Link TL-SG1005D (Switch)
----Poort1: Computer
----Poort2: Synology NAS
----Poort3: Kabel om eventueel de laptop aan te sluiten
----Poort4: leeg
----Poort5: Binnenkomende kabel vanaf router

---WIFI:2x android telefoon; 1x Laptop; 1x Philips TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
tJa, die nieuwe internetmodem wordt nu geactiveerd aangezien je hem via de post hebt geaccepteerd. Kortom je zal wel moeten, want je ouwe gaat offline.. komt bij dat je sowieso zal moeten want die modem is niet geschikt voor 30, die ouwe, althans net niet (AFAIK). Maar goed, dan draai je haar in brige-modus, en pak je je tp-Link.

Optie 4, vragen om enkelstaande modem, ja kan, maar ik geef je weinig kans. Optie 3 dus... http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=47998.0

[ Voor 35% gewijzigd door Sjah op 14-03-2013 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Sjah schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 20:07:
[...]

tJa, die nieuwe internetmodem wordt nu geactiveerd aangezien je hem via de post hebt geaccepteerd. Kortom je zal wel moeten, want je ouwe gaat offline.. komt bij dat je sowieso zal moeten want die modem is niet geschikt voor 30, die ouwe, althans net niet (AFAIK). Maar goed, dan draai je haar in brige-modus, en pak je je tp-Link.

Optie 4, vragen om enkelstaande modem, ja kan, maar ik geef je weinig kans. Optie 3 dus... http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=47998.0
Was zelf ook achter de bridge functie gekomen van jou linkje. Dat gaat hem worden denk ik. Maar als ik de doos accepteer, weet ik niet wat er in zit. Het is namelijk een witte UPC doos. En daarin zit dan weer het bruine doosje van de router/modem. Of openen jullie de doos voordat je hem accepteert?

Ik ga morgen even bellen en dan van het weekend alles om wisselen...

Tnx voor je bevestiging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
RedRayMann schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 21:14:
[...]

Was zelf ook achter de bridge functie gekomen van jou linkje. Dat gaat hem worden denk ik. Maar als ik de doos accepteer, weet ik niet wat er in zit. Het is namelijk een witte UPC doos. En daarin zit dan weer het bruine doosje van de router/modem. Of openen jullie de doos voordat je hem accepteert?
Nee, doos openen zal de postbode nooit mee akkoord gaan (ook hier weer, voor zover ik weet). Bij mij kon ik op de witte Upc doos een sticker lezen, en zag gelijk dat ik dat model modem niet wou, aldus heb ik toen geweigerd.

[ Voor 19% gewijzigd door Sjah op 14-03-2013 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
RedRayMann schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 19:59:
[...]

Ik heb nu een alles-in-1-pakket met 25/1 internet. Eindelijk heb ik besloten over te stappen naar de alles in 1 met 10hd zenders en 30/3 internet.

[...]

Ik had ook gelezen dat je na bestellen een keuze kreeg of je draadloos of niet wilde. Nu heb ik ineens een draadloze modem+router in 1 binnen gekregen! (Technicolor TC7200) Dit is voor mij overbodig want maakt al gebruik van een draadloze modem en ben daar zeer tevreden over. Ik heb geprobeerd mijn internet situatie in een schematje te zetten (Zie onder in deze post)

[...]

Mijn configuratie

*wereld*
-arris tm602b/220 (UPC modem)
Wil niet veel zeggen maar de Arris TM602B is nadrukkelijk geen draadloze modem. Het is gewoon een simpele oude EuroDOCSIS 2 modem waar je zelf een draadloze router achter gehangen hebt.

Die oude Arris is gelijk reden dat je een nieuwe modem krijgt: je wilt over ED2 niet proberen 30Mbps te persen. Het kan wel, maar je trekt in je eentje zowat een heel DOCSIS kanaal plat en omgekeerd ga jij bij het minste of geringste je snelheid niet halen. Met die nieuwe modem kun je op 8 DOCSIS kanalen tegelijk aangemeld zijn (zo ze bij jou beschikbaar zijn, maar iig is het bij UPC minimaal 4).

Je wilt dus absoluut niet de oude modem blijven gebruiken. Die nieuwe kan gewoon in bridged mode, dan kun je 1-op-1 de Arris met de Technicolor vervangen en verder niets veranderen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 20-09 06:35

Phydomir

Dennis

Jups.

Heb dit ook gehad. Ik had in eerste instantie dit niet in de gaten en gewoon besteld. Tot mijn DVR ineens niet meer wekte. Enige optie was dus overstappen op Horizon. Heb wel voor elkaar gekregen dat ik geen Horizon aansluit kosten heb.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Hebben alle tweakers hier een vast-ipadress op de consumenten-abbo`s van UPC? (in de praktijk, dus niet papier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

In de praktijk wel; tenzij je eens een lang onderhoud hebt of een flinke storing. Dan wil je ip nog wel eens wijzigen :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
pitchdown schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 14:10:
Hebben alle tweakers hier een vast-ipadress op de consumenten-abbo`s van UPC? (in de praktijk, dus niet papier).
De afgelopen paar maanden toch wel 3 wijzigingen gehad. Daarvoor een half jaar hetzelfde ip. In de praktijk is het dus zo dat je zeker geen vast ip hebt.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 14:59
In vijf jaar tijd heb ik één keer een ip-wijziging gehad. Dat was een paar maanden geleden. Voor mij maakte dat niet heel veel uit. Ik kwam er achter toen ik op mijn werk opeens niet in kon loggen op mijn Synology. In de avond even de gegevens aangepast en sindsdien geen 'probleem' meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
dion_b schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 12:59:
[...]

Wil niet veel zeggen maar de Arris TM602B is nadrukkelijk geen draadloze modem. Het is gewoon een simpele oude EuroDOCSIS 2 modem waar je zelf een draadloze router achter gehangen hebt.

Die oude Arris is gelijk reden dat je een nieuwe modem krijgt: je wilt over ED2 niet proberen 30Mbps te persen. Het kan wel, maar je trekt in je eentje zowat een heel DOCSIS kanaal plat en omgekeerd ga jij bij het minste of geringste je snelheid niet halen. Met die nieuwe modem kun je op 8 DOCSIS kanalen tegelijk aangemeld zijn (zo ze bij jou beschikbaar zijn, maar iig is het bij UPC minimaal 4).

Je wilt dus absoluut niet de oude modem blijven gebruiken. Die nieuwe kan gewoon in bridged mode, dan kun je 1-op-1 de Arris met de Technicolor vervangen en verder niets veranderen.
Ik zie dat ik praat over "Ik heb al een draadloze modem" dit had "draadloze router" moeten zijn.
Jou uitleg is duidelijk, en snap dat er wel een andere modem moet komen, maar of dat dan deze moet zijn of een domme-modem is bij mij de vraag. Maar heb me er al over heen gezet, denk hem dit weekend als brigde modem aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Het wordt een domme modem als je 'm in bridge zet. Dat kun je bij de meeste, zo niet alle, UPC consumentenmodems tegenwoordig gewoon instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Ik voel me een ping-pong bal, 20minuten aan de lijn en weet alleen dat ik het moet doen met de TC7200. het is dit of de Horizon.

nu al 4x doorverbonden/in de wacht. Niemand kan mij de blijf-bij-UPC-korting geven of mijn huidig bestelling aanpassen. Alternatief is order annuleren (binnen 7 dagen na aankoop) en opnieuw bestellen... Dat moet toch makkelijker kunnen?

Weer doorverbonden, dame die ziet dat ik een bestelling heb gedaan en mij eindelijk een korting van 5 euro kan bieden. Na discussie over alternatieven maar geaccepteerd. 12 maanden 5 euro korting.
Geen film1 cadeau, ook dat is alleen voor nieuwe klanten. (alternatief was 1 maand gratis Film1)

Daarna weer in de wacht en daarna een bevestiging dat ik 30/3 alles in 1 pakket neem met 5 euro korting
(totaal gesprek was 35 min)

Tussen de 3 en 5 werk dagen krijg ik een nieuwe orderbevestiging met mijn nieuwe pakket met korting. En dan krijg ik weer een nieuwe moden/router! Dus alles wat ik nu naast mij heb liggen, krijg ik nog een keer! En het huidige pakket moet ik weer retour sturen.

Kan sneller en efficienter denk ik!

[ Voor 48% gewijzigd door RedRayMann op 15-03-2013 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
pitchdown schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 14:10:
In praktijk heb je een IP wat in z'n reverse DNS 'dynamic' heeft staan. Of je meerdere jaren dezelfde houdt dan wel dagelijk een andere hebt, voor een mail server wil je rDNS 'static' hebben.

Ik heb zelfde ervaringen als rest hier, (zeer) lange tijden onveranderd met periodes met vaker andere adressen er tussenin.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Een vriend van mij heeft deze week het 60/6 abbo gekregen. In de paktijk haalt hij down 25 a 30(bekabeld). Upload word wel gehaald : 6

Hoe gaat UPC hier mee om?

[ Voor 3% gewijzigd door pitchdown op 16-03-2013 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:57
Als hij standaard 25 a 30mbit haalt dan kan je er al vanuit gaan dat je een beperkende factor in je binnenhuis netwerk hebt.

Sluit de computer eens rechtstreeks op het modem aan en start de PC in veilige modus op. Vervolgens niet alleen op de UPC speedtest een test doen maar ook op speedtest.net(Amsterdam Beta) server en kijk dan nog eens of je de snelheid haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 01:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

pitchdown schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 07:53:
Een vriend van mij heeft deze week het 60/6 abbo gekregen. In de paktijk haalt hij down 25 a 30(bekabeld). Upload word wel gehaald : 6

Hoe gaat UPC hier mee om?
Wat heb je al geprobeerd om de oorzaak te achterhalen?
Hoe UPC er mee om gaat is vrij irrelevant als het probleem bij de binnenhuis-installatie ligt, daar is UPC immers niet verantwoordelijk voor. Hoe is het modem aangesloten? Signaalwaarden van het modem al bekeken? Zijn die een beetje in orde? Goede waarden kun je hier in het topic wel vinden.
Hoe test je deze snelheid? Bedraad of wireless? In geval van wireless: test bedraad!

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ultraman schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 11:07:
[...]

Wat heb je al geprobeerd om de oorzaak te achterhalen?
Hoe UPC er mee om gaat is vrij irrelevant als het probleem bij de binnenhuis-installatie ligt, daar is UPC immers niet verantwoordelijk voor. Hoe is het modem aangesloten? Signaalwaarden van het modem al bekeken? Zijn die een beetje in orde? Goede waarden kun je hier in het topic wel vinden.
Hoe test je deze snelheid? Bedraad of wireless? In geval van wireless: test bedraad!
Wat nieuwe testen gedaan. Kom nu uit op 47/8. Stuk meer dus (maar dit is wel de speedtest van UPC)

Maar 60 word dus niet gehaald.

Wat doet UPC hiermee?

[ Voor 5% gewijzigd door pitchdown op 17-03-2013 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:41

DjVe

Hatsaflats!

pitchdown schreef op zondag 17 maart 2013 @ 11:44:
[...]

Wat nieuwe testen gedaan. Kom nu uit op 47/8. Stuk meer dus.

Wat kan UPC hiermee en doen ze er wat mee?
Als je 47/8 haalt is er vast niets aan de hand met je lijn, maar eerder in eigen domein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:57
[...]

Wat nieuwe testen gedaan. Kom nu uit op 47/8. Stuk meer dus (maar dit is wel de speedtest van UPC)

Wat doet UPC hiermee?
Heb je dit getest rechtstreeks op het modem in veiligie modus met speedtest.net(amsterdam Beta)?

Zo ja post anders eens je signaalwaardes die je ziet als je inlogd op je modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 01:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

[...]

Wat doet UPC hiermee?
Ze beginnen waarschijnlijk met dezelfde vragen te stellen als ik deed. Maar dan volgens het helpdeskscript waardoor je er wat meer tijd mee kwijt bent. Aan jou de keuze :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ultraman schreef op zondag 17 maart 2013 @ 12:45:
[...]

Ze beginnen waarschijnlijk met dezelfde vragen te stellen als ik deed. Maar dan volgens het helpdeskscript waardoor je er wat meer tijd mee kwijt bent. Aan jou de keuze :)
Maar moet die 60 mb op coax gehaald worden of is dit dan de max omdat de kabel gedeeld word met de rest van de wijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Kan ik bij upc een eigen mailserver draaien?

Kortom:
is port 25 naar binnen niet geblokkeerd?
Ik zag dat er een relay-server smtp.upcmail.nl is?

Alvast Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
pitchdown schreef op zondag 17 maart 2013 @ 13:18:
[...]

Maar moet die 60 mb op coax gehaald worden of is dit dan de max omdat de kabel gedeeld word met de rest van de wijk?
Ja het is gedeeld maar ja je zou makkelijk 60Mbps moeten kunnen halen, iig in de daluren, meestal ook in de piekuren.

Maar vertel eens exact hoe je meet en wat anders was tussen de meting van 25Mbps en 47Mbps...

Het is vrij loos hier allemaal vragen te stellen maar geen info te geven waarmee wij je kunnen helpen. Want zoals Ultraman zegt, ik gok dat je hier sneller verder komt dan aan de helpdesk - maar dan moet je ons wel wat geven om je mee te helpen.

Sowieso de basics:
- bedraad aansluiten (dat is al zo zeg je)
- meten op een PC die niets anders doet op dat moment (dus geen virusscan of updates of wat dan ook), als HDD led oplicht is testen onbetrouwbaar
- zorgen dat op moment dat je meet geen andere computers/apparaten aangesloten zijn (draadloos of bedraad)
- meet op een betrouwbare server die de snelheid aankan. Die van UPC is niet denderend, speedtest.ziggo.nl of (vooral) http://www.benfmedia.nl/z...vezel/speedtest-glasvezel zijn veel beter.
- gebruik een fatsoenlijke browser (dus geen IE6), liefst Firefox of Chrome

Vervolgens altijd een baseline meten in de daluren (tussen 00u en 12u, bijvoorbeeld 's ochtends voor je naar je werk gaat). Als je dan niet de volle snelheid haalt weet je zeker dat het niet ligt aan drukte in de wijk.

Dan niet goed: zoek uit wat je fout doet en los dat op.
Dan wel goed: meet in piekuren nog eens.

Piekuren ook goed: mooi, geen probleem!
Piekuren niet goed: drukte. Live with it of neem een andere provider.

Kanttekening bedenk ik me als ik 47Mbps hoor - wat voor modem heb je? 47Mbps is toevallig max wat je met een ED2 modem kunt halen als je de hele lijn plattrekt. Als je 60Mbps op een ED2 modem hebt zou je dit kunnen zien. Dan als de wiedeweer contact opnemen met UPC voor andere modem. Laatste jaren is alles wat nieuw uitgeleverd wordt ED3.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
dion_b schreef op zondag 17 maart 2013 @ 23:29:
[...]

Ja het is gedeeld maar ja je zou makkelijk 60Mbps moeten kunnen halen, iig in de daluren, meestal ook in de piekuren.

Maar vertel eens exact hoe je meet en wat anders was tussen de meting van 25Mbps en 47Mbps...

Het is vrij loos hier allemaal vragen te stellen maar geen info te geven waarmee wij je kunnen helpen. Want zoals Ultraman zegt, ik gok dat je hier sneller verder komt dan aan de helpdesk - maar dan moet je ons wel wat geven om je mee te helpen.

Sowieso de basics:
- bedraad aansluiten (dat is al zo zeg je)
- meten op een PC die niets anders doet op dat moment (dus geen virusscan of updates of wat dan ook), als HDD led oplicht is testen onbetrouwbaar
- zorgen dat op moment dat je meet geen andere computers/apparaten aangesloten zijn (draadloos of bedraad)
- meet op een betrouwbare server die de snelheid aankan. Die van UPC is niet denderend, speedtest.ziggo.nl of (vooral) http://www.benfmedia.nl/z...vezel/speedtest-glasvezel zijn veel beter.
- gebruik een fatsoenlijke browser (dus geen IE6), liefst Firefox of Chrome

Vervolgens altijd een baseline meten in de daluren (tussen 00u en 12u, bijvoorbeeld 's ochtends voor je naar je werk gaat). Als je dan niet de volle snelheid haalt weet je zeker dat het niet ligt aan drukte in de wijk.

Dan niet goed: zoek uit wat je fout doet en los dat op.
Dan wel goed: meet in piekuren nog eens.

Piekuren ook goed: mooi, geen probleem!
Piekuren niet goed: drukte. Live with it of neem een andere provider.

Kanttekening bedenk ik me als ik 47Mbps hoor - wat voor modem heb je? 47Mbps is toevallig max wat je met een ED2 modem kunt halen als je de hele lijn plattrekt. Als je 60Mbps op een ED2 modem hebt zou je dit kunnen zien. Dan als de wiedeweer contact opnemen met UPC voor andere modem. Laatste jaren is alles wat nieuw uitgeleverd wordt ED3.
Metingen via de site van upc leverd 47 Mbps op, andere sites komen iets hoger uit (rond 50/51)
Modem-type ga ik nakijken.

Haalt eenieder met een ED3-modem gewoon de max --> 60 Mbps?

Word er bij internet via de kabel nog "gedeeld" met de rest van de buurt?

Alvast Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 13:38

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

pitchdown schreef op zondag 17 maart 2013 @ 16:38:

Kortom:

Alvast Bedankt
Nergens last van, voor de uitgaande mail moet je die van UPC gebruiken. (Draai een half jaar Exchange)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Gisteravond telefoon van mijn ouders, wederom problemen met de internetverbinding. Ook na een reset geen verbinding te krijgen dus als hij het vandaag nog niet doet toch maar eens UPC bellen. Modem doet elke keer pogingen om alle lampjes aan het branden te krijgen, maar bij de 4e springt ie na een paar keer knipperen weer terug naar lampje 1 en begint ie weer opnieuw. Als hij het vandaag nog niet doet vind ik het toch wel weer heel vreemd dat je een aantal weken probleemloos internet hebt en het dan ineens helemaal stuk is.

Ook leuk, een kennis van me heeft al tijden problemen met het signaal van de tv. Monteur erbij geweest, die was van mening dat er een versterker tussen moest komen. Dus hij een Hirschmann versterker aangeschat van ruim 100 euro, nog altijd problemen. Wederom een monteur erbij, blijkt dat het probleem toch buiten zat en hij voor *** 100 euro uitgegeven heeft. Geirriteerd doordat hij al weken problemen heeft is hij uit zijn slof geschoten tegen de monteur omdat ie niet zo blij was dat hij nu ook 100 euro onnodig uitgegeven had. Belt hij van de week wederom met UPC, wordt hij niet meer geholpen omdat uit de administratie blijkt dat hij de monteur onjuist bejegend heeft 8)7

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
pitchdown schreef op maandag 18 maart 2013 @ 08:04:
[...]

Metingen via de site van upc leverd 47 Mbps op, andere sites komen iets hoger uit (rond 50/51)
Modem-type ga ik nakijken.
Site van UPC zou ik op dit moment niet helemaal vertrouwen. Over "andere sites" kan niemand wat roepen als je niet de moeite neemt te zeggen welke dat zijn 8)7
Haalt eenieder met een ED3-modem gewoon de max --> 60 Mbps?
Op dalmomenten: ja. Punt.
Op piekmomenten kan het verschillen. Ik haal meestal wel boven de 110Mbps van m'n 120Mbps abo, ook 's avonds. Maar eigenlijk boeit het me bijzonder weinig, ik zit ook niet dag in, dag uit te meten hoeveel liter per seconde ik uit m'n kraan kan halen :z
Word er bij internet via de kabel nog "gedeeld" met de rest van de buurt?
Zoals ik al eerder aangaf: ja.

Overigens is dat gewoon een vorm van overboeking, en ieder consumenteninternetverbinding is zwaar overboekt. Exact welke technische componenten overboekt zijn verschilt per techniek (vnl gedeelde coaxnet bij kabelinternet, DSLAM capaciteit bij DSL, backbone fiber bij glas), maar als gewone gebruiker maakt dat niet uit. Overboekt is overboekt, garanties heb je niet. Wil je dat wel dan moet je gaan naar niet overboekte verbindingen waarbij 2Mbps ongeveer EUR 100 per maand kost. Voor 99.9% van mensen nergens voor nodig en veel te duur, daarom dat alles verder overboekt is.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pitchdown schreef op zondag 17 maart 2013 @ 16:38:

Kortom:

Alvast Bedankt
Port 25 is niet geblokkeerd (zowel inkomend als uitgaand). Je kan een eigen mailserver draaien. Sommige mailservers (zoals die van hotmail) willen de mail vanuit je eigen mailserver die op de UPC-verbinding draait niet accepteren. Dus je moet gebruik maken van de smtp-server van UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Dat is dus het verhaal wat ik hierboven vertelde mbt rDNS records. Als je een dynamisch IP hebt staat dat netjes in je rDNS-naam. En veel mailservers weigeren verkeer van dynamisch IP per definitie. Dat heeft niets te maken met blokkeren door provider.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
dion_b schreef op maandag 18 maart 2013 @ 09:57:
Dat is dus het verhaal wat ik hierboven vertelde mbt rDNS records. Als je een dynamisch IP hebt staat dat netjes in je rDNS-naam. En veel mailservers weigeren verkeer van dynamisch IP per definitie. Dat heeft niets te maken met blokkeren door provider.
Bedankt voor de antwoorden
Netto kan ik dus gewoon een mailserver gaan draaien en de smarthost van UPC gebruiken.
rDNS zal betekenen dat ik de smarthost moet gebruiken.
Ik zal misschien een goedkope of gratis variant voor dynamic dns gebruiken om mn dns-naam te kunnen resolven.
Maar dat is voor een "test-omgeving" niet heel erg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

dion_b schreef op maandag 18 maart 2013 @ 09:57:
Dat werkt alleen niet aan de hand van DNS maar aan de hand van RBLs met dynamische IP's.

(Zou best kut zijn namelijk als mijn bedrijf Dynamic heette ofzo en ik kon daarom niemand mailen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op maandag 18 maart 2013 @ 12:35:
[...]

Dat werkt alleen niet aan de hand van DNS maar aan de hand van RBLs met dynamische IP's.

(Zou best kut zijn namelijk als mijn bedrijf Dynamic heette ofzo en ik kon daarom niemand mailen.)
klopt idd wat je zegt . Je ziet het ook als je een reverse lookup op het ip van UPC doet. Daar komt het woord dynamic of iets wat er op lijkt ook niet in voor (althans bij mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
pitchdown schreef op maandag 18 maart 2013 @ 11:24:
[...]

Bedankt voor de antwoorden
Netto kan ik dus gewoon een mailserver gaan draaien en de smarthost van UPC gebruiken.
rDNS zal betekenen dat ik de smarthost moet gebruiken.
Ik zal misschien een goedkope of gratis variant voor dynamic dns gebruiken om mn dns-naam te kunnen resolven.
Maar dat is voor een "test-omgeving" niet heel erg!
Smarthost is idd way to go. Werkt prima.
CyBeR schreef op maandag 18 maart 2013 @ 12:35:
[...]

Verschilt per server. Er zijn er genoeg die mail weigeren zodra "dynamic" in de naam voorkomt, nog veel meer die alleen mail accepteren met een rDNS entry die overeenkomt met de domain name van het mailadres.

Komt erop neer dat je voor het zelf hosten van een mailserver dus een echt statisch IP wilt met valide rDNS entry. Heb/wil je dat niet, dan is het Smarthost-tijd ;)

[ Voor 7% gewijzigd door dion_b op 19-03-2013 09:45 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gister horizon TV, tevens een nieuwe modem (tc7200). Werkt telefonie nog wel als ik deze modem in bridge mode zet, en mijn eigen router gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Eh, je hebt de modem, je hebt een router. Dit is GoT, wat dacht je van gewoon te proberen en kijken wat er gebeurt? Als je er niet uitkomt kun je hier rustig verder vragen. In het ergste geval kun je dmv paperclip in het 'reset' gaatje terug naar fabrieksinstellingen en is alles zoals het nu is. Maar ik zou me niet teveel zorgen maken ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:06:
Eh, je hebt de modem, je hebt een router. Dit is GoT, wat dacht je van gewoon te proberen en kijken wat er gebeurt? Als je er niet uitkomt kun je hier rustig verder vragen. In het ergste geval kun je dmv paperclip in het 'reset' gaatje terug naar fabrieksinstellingen en is alles zoals het nu is. Maar ik zou me niet teveel zorgen maken ;)
Punt is meer dat het nu ook niet werkt als ik de modem ook als router gebruik. UPC monteur (lol) heeft gister alles in elkaar gebeund. Maar die had blijkbaar te veel haast door telefonie niet te testen.
Als ik in de tc7200 kijk, staat er onder kabelmodem status alleen maar [n/a].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
MensionXL schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 21:57:
[...]

Ik neem aan dat je dat sarcastisch bedoelt? Ik vind het namelijk belachelijk dat als je een duurder abonnement neemt dat je dan weer eenmalige kosten moet betalen. Het is verder niet meer dan logisch dat je de teveel betaalde kosten terugkrijgt lijkt mij.
Eerlijk gezegd tijdens het plaatsen van mijn post niet, maar nu wel.

Reden ervan is dat ik gisteren een email heb gekregen. Na mijn vraag wanneer ik mijn nieuwe modem ging krijgen, dat deze het snelheid wel aankan. Vreemd want in 2012, kon mijn modem het niet aan. Ik, kreeg zelfs toen het mogelijkheid om mijn snelheid weer te verlagen binnen een paar weken en nu maar 7 dagen. Dit met de reden "koop op afstand". Met 7 dagen de tijd kan ik zeker niet vaststellen of mijn lijntje stabiel is. Problemen met de snelheid was toen in combinatie met het verliezen van verbindingen om de 2 dagen. En dat mijn verbinding al met een Fiber 25 zo instabiel was. Ik dacht op dat moment, misschien kon dat met een nieuwe modem beter worden.

Welnu iets anders. Ik vroeg waarom ik in januari de 6de ik 110 euro moest betalen. Dit na aanleiding van een emailtje van ze "Uw nieuwe factuur". Deze kan je na een jaar online niet meer inzien. Ze vroegen mij om de bankafschrift maar te uploaden. Ik heb nooit gezegd dat ik 1. Factuur niet meer op papier wil zien via de post. Ik ben best bereid daar administratiekosten daarover te betalen. Wil wil nou een bankafschrift kopiëren en uploaden. Dat vind ik best een persoonlijk iets. En 2. Waarom moet ik een factuur overleggen aan ze? Zij hebben de administratie toch? Moet je al dan wel niet als persoon papieren bewaren voor 5 jaar? En wat te zeggen over, 3. Wat als mijn huidige modem het snelheid niet aankan. Na deze periode van 7 dagen, dat ik maar pech heb en vervolgen met kosten zit dat ik weer extra moet betalen wegens contractbreuk binnen een jaar?

Het is mijn fout dat ik niet storingen meld aan ze. Reden daarvan is dat ik een prepay mobiele beller kan zijn en echt het kost en vermogen per minuut ze te bellen. Ik heb weleens voor 15 minuten , 12 euro prepay moeten betalen. Ik bel alleen als ik moet, zoals de overheid, UWV, maar andere contacten gewoon per email. Dus storingen omtrent de UPC, nee niet dus.

Sorry, niet echt Modest ditmaal, ik weet het. Sorry voor mijn slechte Nederlands.
(rant off.)

/Edit de email, plaatje om anders mijn post te lang is. Zoverre het al dan niet al is :) :
http://s543.photobucket.com/user/X-RayXI/media/UPC.png.html

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 14:14:
[...]

Punt is meer dat het nu ook niet werkt als ik de modem ook als router gebruik. UPC monteur (lol) heeft gister alles in elkaar gebeund. Maar die had blijkbaar te veel haast door telefonie niet te testen.
Als ik in de tc7200 kijk, staat er onder kabelmodem status alleen maar [n/a].
Kijk, dan wordt het ander verhaal, maar moet je dat eerst oplossen voordat ook maar iets gaat werken.

Voor de duidelijkheid: doet internet het wel?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 14:35:
[...]

Kijk, dan wordt het ander verhaal, maar moet je dat eerst oplossen voordat ook maar iets gaat werken.

Voor de duidelijkheid: doet internet het wel?
Klopt, internet en televisie werken prima..

Update: Contact opgenomen met UPC. Blijkbaar stond de oude modem nog ingesteld bij upc. Kan nu dus nog 72 uur duren voordat ze dit aangepast hebben.

Ben benieuwd :|

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2013 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Voor telefonie, moet Upc een mannetje in India iets laten omzetten, kan blijkbaar even duren. Ach in deze tijd van we hebben allemaal een mobiel niet iets om mee te ziitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig geen drama inderdaad. Slordig is het wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 01:38

iMars

Full time prutser

Ik heb de laatste tijd heel veel problemen met mijn internet. Soms merk ik er dagen niks van, en soms is het niet vooruit te branden. Ik had altijd een Thomson 870 modem, maar die mocht ik omruilen voor een Cisco EPC3925. Het is daarmee niet beter geworden.

De modem/router herstart zich soms wel 2x per dag. En dan alleen als ik met de browser naar mijn modem ga.

Wat gebeurd er precies: Ik merk op een gegeven moment dat de verbinding met het internet is verdwenen. Niks werkt meer, geen enkele webpagina, mijn dropbox geeft ook aan dat er geen verbinding meer is. Dit heb ik zowel wireless, als bedraad. Wel is mijn interne netwerk gewoon bereikbaar. Alle netwerk apparaten (2x NAS, Netwerk printer, Media Center etc) zijn nog gewoon bereikbaar. Als ik dan naar de modem kijk, branden alle lampjes normaal, als of er niks aan de hand is. Als ik vervolgens met de browser naar mijn modem/router ga om de status van het netwerk te kijken, reageert deze niet, na een minuut of 2 a 3 werkt in ene alles weer.

Ik ben hier eens op gaan letten en kan het volgende concluderen:
1. Als het internet weg valt, is het interne netwerk gewoon bereikbaar, zowel via wifi als bedraad.
2. Als het internet weg valt, branden alle lampjes normaal op de modem/router.
3. Zodra ik met de browser naar de modem/router ga, gaat de modem vanzelf herstarten.

Hoe vaak het precies gebeurd weet ik niet, maar ik heb gisteren een script op mijn nas gemaakt die elk minuut de status van het internet controleerd. Daarbij controleer ik zowel de verbinding naar de modem (of deze bereikbaar is) en of het internet bereikbaar is.

Wed Mar 20 11:02:42 CET 2013: Internet down; Router up
Wed Mar 20 11:04:21 CET 2013: Internet down; Router up
Wed Mar 20 11:06:11 CET 2013: Internet down; Router up
Wed Mar 20 11:07:41 CET 2013: Internet down; Router up
Wed Mar 20 11:08:41 CET 2013: Internet down; Router up
Wed Mar 20 11:09:41 CET 2013: Internet down; Router up
Wed Mar 20 11:10:41 CET 2013: Internet down; Router up
Wed Mar 20 11:11:41 CET 2013: Internet down; Router up
[knip]
Wed Mar 20 18:00:41 CET 2013: Internet down; Router up
Wed Mar 20 18:01:41 CET 2013: Internet down; Router up
Wed Mar 20 18:02:41 CET 2013: Internet down; Router up
Wed Mar 20 18:03:41 CET 2013: Internet down; Router up
Wed Mar 20 18:04:41 CET 2013: Internet down; Router up
Wed Mar 20 18:05:41 CET 2013: Internet down; Router up
Wed Mar 20 18:06:41 CET 2013: Internet down; Router up
Wed Mar 20 18:07:41 CET 2013: Internet down; Router up
Wed Mar 20 18:08:52 CET 2013: Internet down; Router down

3x raden hoe laat ik thuis kwam en naar de modem/router pagina ging...

Mijn internet verbinding heeft dus de hele dag niet gewerkt. Dat wist ik al vanaf ca 13:00 toen ik een ssh sessie naar huis op wilde zetten en wat niet werkte...

Er is al 2 keer een monteur geweest, welke beiden het signaal hebben doorgemeten. Beiden zeiden dat ht signaal erg goed was en dat het daar niet aan zou mogen liggen.

De eerste monteur had uit voorzorg alle splitters en bekabeling vervangen.
De tweede monteur heeft de modem vervangen.

Daarna nog steeds problemen. Aanstaande vrijdag komt er weer een monteur, ben benieuwd wat hij gaat doen om het op te lossen.

Ben ik de enige met dit probleem? Of zijn er meerdere mensen die dit hebben??

[YouTube: http://youtu.be/hQuVycOr2Bg]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=crVWOJ-Kd7M]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=hrt7YnGM2mQ]
Dit was vandaag. Hier zie je de lampjes normaal branden voordat ie herstart:
[YouTube: http://youtu.be/aPeM_YAfF38]

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben meer mensen met een CISCO EPC3925 last van een wegvallende internet verbinding sinds enkele weken (maart)?

Mijn vermoeden is dat dit aan de laatste firmware versie (epc3925-ESIP-12-v302r125572-130301c_upc.bin) van 1 maart 2013.

UPC zegt dat 1 maart 2013 de installatiedatum is van de firmware op deze modem en ontkend dat er een nieuwe firmware versie is. Zucht..eerstelijns helpdesk :(
Pagina: 1 ... 95 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.