Vanavond heb ik op tweakers en internet gezocht naar antwoorden, helaas heb ik niets kunnen vinden en heb een text geschreven. Ik was aan het twijfelen of ik deze hier kon posten of toch in een nieuw topic bij "netwerken" Omdat het toch deels UPC gerelateerd ik heb ik voor dit topic gekozen. Als jullie tips hebben., hoor ik het graag!
Ik heb nu een alles-in-1-pakket met 25/1 internet. Eindelijk heb ik besloten over te stappen naar de alles in 1 met 10hd zenders en 30/3 internet.
Gelukkig kan ik mijn MediaBox (pacer) behouden omdat alles netjes is weggewerkt in een kast en er geen plek is voor een grotere decoder.
Ik had ook gelezen dat je na bestellen een keuze kreeg of je draadloos of niet wilde. Nu heb ik ineens een draadloze modem+router in 1 binnen gekregen! (Technicolor TC7200) Dit is voor mij overbodig want maakt al gebruik van een draadloze modem en ben daar zeer tevreden over. Ik heb geprobeerd mijn internet situatie in een schematje te zetten (Zie onder in deze post)
Een voordeel is wel;
- 2 apparaten worden 1 apparaat
- Dual band draadloze router
- 4 antennes (Intern) ten opzichte van 3 antenes (extern)
Nadeel;
- Ik heb een zwak voor mijn TP-Link, hij werkt perfect, nooit problemen mee, makkelijk, zuinig, duidelijk en alle instellingen zijn zelf te bepalen, daarbij communuceert hij vlekkenloos met mijn Synology NAS (Portforwarding e.d.)
- UPC firmware
- Dual band in niet tegelijk te gebruiken (
bron en
bron2)
- UPC bepaald mijn SSID
Na een tijdje op google gezocht te hebben, kwam ik
deze pagina tegen.
Enkele verschillen met het internet
- Geen UPC Interface
- Hier staat wel dat het 2.4 en 5Ghz netwerk tegelijk te gebruiken zijn.
- Tot 16 virtuele SSID's (zodat ik een tweede SSID ernaast kan openen voor de gasten die met hun telefoon/laptop op mijn internet willen, maar geen toegang hoeft te hebben tot de andere computers en NAS)
Ik weet nu niet meer wat ik moet doen.
1) Gewoon de huidige modem en mijn TP-Link router verwijderen en de nieuwe aansluiten? (voelt niet goed) Dus accepteren dat UPC de touwtjes in handen heeft.
2) Of kan ik er zelf een originele firmware op zetten? (voelt beter) Zodat ik weer zelf mag weten hoe mijn netwerk er uit komt te zien?
3} De oude modem verwijderen en mijn TP-Link behouden voor Wifi, de nieuwe modem&router-in-1 puur gebruiken als modem (Bridge mode heet dat dacht ik) (voelt beter)
4) Of UPC bellen en zeggen dat ik geen draadloze router/model wil, maar alleen een losse modem die mijn nieuwe snelheid aan kan. (voelt het best)
Hebben jullie ervaring? Tips? Zit ik in het juiste topic (ivm situatie met UPC) of had ik beter in "netwerken" kunnen posten (Omdat het een algemene hardware vraag is)
Mijn configuratie
*wereld*
-arris tm602b/220 (UPC modem)
--TP-Link TL-WR1043ND (Router, draad en draadloos)
---Poort1:Media Speler (WDTV Live)
---Poort2:Playstation3
---Poort3:Kabel naar 1ste slaapkamer
---Poort4:Kabel naar 2de slaapkamer -> gekoppeld aan TP-Link TL-SG1005D (Switch)
Vanaf de aan TP-Link TL-SG1005D (Switch)
----Poort1: Computer
----Poort2: Synology NAS
----Poort3: Kabel om eventueel de laptop aan te sluiten
----Poort4: leeg
----Poort5: Binnenkomende kabel vanaf router
---WIFI:2x android telefoon; 1x Laptop; 1x Philips TV