UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Pagina: 1 ... 96 ... 103 Laatste
Acties:
  • 804.957 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 00:25

iMars

Full time prutser

Hmmm, dan heb ik nog een oude versie:
Firmware Name: epc3925-ESIP-12-v302r125561-120727c_upc.bin
Firmware Build Time: Jul 27 21:06:28 2012

En toch ook veel problemen :(

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
iMars schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 20:20:
Ik ben hier eens op gaan letten en kan het volgende concluderen:
1. Als het internet weg valt, is het interne netwerk gewoon bereikbaar, zowel via wifi als bedraad.
2. Als het internet weg valt, branden alle lampjes normaal op de modem/router.
3. Zodra ik met de browser naar de modem/router ga, gaat de modem vanzelf herstarten.
Je omschrijft hier precies wat mij gister gebeurde (en wat ik de afgelopen tijd geregeld heb). Mijn laptop heeft bij het opstarten geen internet, terwijl alle lampjes op het modem branden. Op een gegeven moment probeer ik in de webinterface te komen en zie ik dat de modem zichzelf reset. Het draadloze netwerk valt even helemaal weg, vervolgens start hij weer op en doet hij het weer.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 00:25

iMars

Full time prutser

Rupie schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 07:45:
[...]

Je omschrijft hier precies wat mij gister gebeurde (en wat ik de afgelopen tijd geregeld heb). Mijn laptop heeft bij het opstarten geen internet, terwijl alle lampjes op het modem branden. Op een gegeven moment probeer ik in de webinterface te komen en zie ik dat de modem zichzelf reset. Het draadloze netwerk valt even helemaal weg, vervolgens start hij weer op en doet hij het weer.
Ben blij dat ik niet de enige ben, maar zo irritant :(

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvanhoe
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 23:46
Rupie schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 07:45:
[...]

Lijkt heel erg op wat ik lately ook steeds vaker lijk te hebben. Woon nu drie maanden op nieuwe adres. Eerste 2 maanden amper problemen. Sinds een maand valt wireless regelmatig een paar seconden weg, waarna m'n telefoon overschakelt op 3G, om dan na een seconde of 2-10 weer terug te schakelen op wifi. Ook als ik er vlak naast zit. Vriendin rapporteert hetzelfde met haar laptop en ipad.

Zelfde gebeurt bekabeld: ik heb een aantal realtime beurs-programma's draaien waarbij ik het direct merk als internet een halve seconde uitvalt. Vooral na 12 uur 's avonds heb ik deze micro-downtimes vrij vaak, waardoor ik sommige programma's volledig opnieuw op moet starten.

Woon in Amsterdam en heb een Horizon box. Draai nu trouwens een speedtestje en zie dat mijn download maar tot 3.38 Mbps komt, up haalt 9.78 en ping 7ms. Heb hier toch echt het 120mb/abonnement. Nog geen support-poging gewaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-09 20:38
Weer met UPC gebeld, heb vorige week hier gepost dat ik een half uur aan de lijn had gezeten omdat ik korting op mijn abo wilde.
Ze hadden beloofd tussen 3 en 5 dagen een bevestiging te sturen, na 7 werkdagen (heb ze de ruimte gegeven als ik verkeerd telde :-) ) eerst een half uur in de wacht, ok kan gebeuren, en daarna kreeg ik de melding dat ze wachten op actie van mij. Ik moet mijn router terug sturen (nieuw) en dan krijg ik van hun een router (zelfde model) terug die ik moet gebruiken en daarna pas gaat mijn nieuwe abo in :? 8)7

Na mijn zegje dat ik het zelf onhandig vind voor beide partijen en of we niet iets konden regelen en met enkele voorbeelden, kon ik uiteindelijk deze meneer overhalen dat het inderdaad makkelijker kan.
Namelijk deze router aansluiten, nieuwe abo gaat in en na 4 dagen zou dan mijn korting in werking treden... En daar zit ik nu dus al 2,5 week op te wachten met een UPC doos naast mijn tv wachtend op installatie...

Uiteindelijk 3 kwartier aan de lijn, heb ik mijn zin (niet eerst alles terug sturen, zeker onhandig omdat ik binnenkort ook op vakantie ga en dus het nieuwe pakket niet in ontvangst kan nemen) en kan ik morgen alles aansluiten zodat ik sneller internet krijg, en een weekje later gewoon mijn korting krijg...

Zucht, een beetje zelf nadenken is soms wel handig en krijg je toch wel meer geregeld.

Tip voor alle nieuwe maar zeker voor alle bestaande gebruikers, met abo wisselingen e.d. absoluut bellen en niet mailen/contactform/forum/online shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 23:32
Hmz wat ik van het forum op chelloo.com begrijp hebben de nieuwe abonnementen weer een FUP :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Hertog_Martin schreef op woensdag 03 april 2013 @ 18:55:
Hmz wat ik van het forum op chelloo.com begrijp hebben de nieuwe abonnementen weer een FUP :{
Dat hebben ze allemaal altijd al gehad. De vraag is wat UPC ermee gaat doen. De text van de overeenkomst is op dat vlak niet veranderd sinds in 2009 gestopt werd met dat ranzige traffic shaping (en ervoor met de 40GB maandelijkse limieten), maar de afgelopen 7 jaar heb ik er niets van gemerkt. Als het zo blijft niets om zorgen over te maken.

Sta verder wel te kijken van de aangeboden snelheden - heb vooral 120Mbps nu omdat het in een pakket marginaal goedkoper was dan 60Mbps los, maar om nou te zeggen dat ik de meerwaarde ervan ooit benut heb - nee, niet echt. BluRay kon ik voorheen in twee uur binnenhengelen (als de andere kant even snel kon uploaden), nu kan het in een uur. Straks met 200Mbps in minder dan drie kwartier - nou en?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Hertog_Martin schreef op woensdag 03 april 2013 @ 18:55:
Dat is niet nieuw, is al heel lang zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Hoe kan je zien of 200mb/s beschikbaar is jn mijn plaats? UPC zegt op de site dat het van de plaats af hangt. Een postcode check zie ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Laatst online: 20:00

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCS
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:57

JCS

Ik geloof dat we hiervoor niet echt een forum sectie voor hebben (Of ik kijk er overheen), dus ik post hier maar even mijn vraag:

Wie kan mij vertellen wat voor kwaliteit de streams hebben die via UPC online gekeken kunnen worden? Volgens de FAQ van UPC zijn het namelijk bedroevend lage resoluties, of ze begrijpen niet wat resolutie is.

Resolutie Horizon TV Online

U kunt gebruikmaken van de resoluties 4:3 en 16:9 wanneer u naar films of programma's kijkt via Horizon TV Online .

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCS
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:57

JCS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 14:57
even een quote van chelloo.com forum:

http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=48463.0
We willen graag dat alle abonnees optimaal en ongestoord gebruik kunnen maken van onze internetdiensten. Omdat excessief en/of oneigenlijk gebruik gebruik van internet kan leiden tot overbelasting van het netwerk en hinder kan veroorzaken voor andere gebruikers, wordt er een Fair Use Policy ingesteld. De ‘Fair Use Policy Internet’ geldt voor klanten die vanaf 3 april een nieuw internetabonnement nemen, hun huidige abonnement wijzigen of verlengen.

Volgens de richtlijnen van deze Fair Use Policy kunnen we maatregelen nemen bij excessief en/of oneigenlijk gebruik. Het grootste gedeelte van onze klanten zal hier niets van merken. Klanten met een excessief verbruik zorgen voor een hoge capaciteitsbelasting op ons netwerk. We willen voorkomen dat klanten hinder ondervinden van veelverbruikers. Een Fair Use Policy is geen datalimiet. We hebben geen datalimiet op onze internetabonnement. Bijna alle andere grote providers maken al gebruik van een Fair Use Policy, UPC is 1 van de weinigen die dit nog niet doet. Vanaf vandaag gaat dat veranderen. In het kader van transparantie plaatsen we de Fair Use Policy ook op chelloo.com.

Hieronder de Fair Use Policy:

Fair Use Policy UPC Internet – April 2013

Deze Fair Use Policy UPC Internet is erop gericht een zo groot mogelijke groep van haar klanten optimaal te laten genieten en ongestoord gebruik te laten maken van de internetdiensten van UPC, volgens normaal consumentengebruik. Om dit mogelijk te kunnen maken zijn er situaties denkbaar waarbij ingrijpen noodzakelijk is.

In deze Fair Use Policy UPC Internet geeft UPC de richtlijnen waarlangs zij eventuele maatregelen zal nemen. Ook daarbij hanteert UPC de regel: als het niet hoeft, neemt zij de maatregel niet. Deze Fair Use Policy UPC Internet geldt voor de internetabonnementen die worden aangegaan, verlengd of gewijzigd vanaf 3 april 2013.

Excessief en/of Oneigenlijk Gebruik en Overlast

Om excessief en/of oneigenlijk gebruik van de internetdiensten en overlast voor anderen te voorkomen heeft UPC het recht nadere maatregelen te treffen, zoals (i) eventueel met terugwerkende kracht vanaf het moment van melding additionele vergoeding in rekening te brengen, (ii) het abonnement (tijdelijk) te wijzigen naar een lagere snelheid, en (iii) eventuele andere wettelijk toegestane maatregelen.

Van excessief en/of oneigenlijk gebruik en/of overlast is bijvoorbeeld, maar niet uitsluitend, sprake wanneer:

1) Er herhaaldelijk meer dan vijf keer de gemiddelde gebruikte datahoeveelheid van alle abonnees met hetzelfde type abonnement gebruikt wordt. UPC kan daarbij onderscheid maken tussen verkeer in de downstream- en de upstreamrichting.
2) Het UPC netwerk en/of de systemen van UPC of derden hinder ondervinden van het gebruik.
3) U of een ander via uw internetdienst gebruik maakt van apparatuur waarbij de hoeveelheid te gebruiken verkeer wordt gemanipuleerd.
Indien UPC excessief en/of oneigenlijk en/of overlast constateert van of door uw internetdienst, zal UPC u hierover informeren en verzoeken het gebruik aan te passen. Wanneer voorafgaande melding vanwege vereiste spoed niet mogelijk is, zal UPC u zo spoedig mogelijk informeren. UPC verwacht dat u na een waarschuwing het gebruik van uw dienst aanpast, zoals verzocht.

Algemeen

De beoordeling van de noodzaak tot ingrijpen op grond van deze Fair Use Policy UPC Internet en de eventueel te nemen maatregelen gebeurt uitsluitend door en naar eigen inzicht van UPC. UPC is niet aansprakelijk voor schade in verband met de op grond van deze Fair Use Policy UPC Internet getroffen maatregelen. Deze maatregelen laten onverlet de andere rechten die UPC heeft om geleden schade te verhalen of verdere schade te voorkomen.

Deze Fair Use Policy heeft geen betrekking op UPC Mobiel Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Laatst online: 22:34
Altijd leuk om zoiets te lezen nadat je het nieuwe pakket hebt besteld... ;(
Weet nog niet wat ik hiermee doe, annuleren of gewoon door laten lopen met de bestelling.

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 18:29
Dit slaat inderdaad weer nergens op. Ze bieden nu 200Mbit aan en dan krijg je dit.
Schiet niet echt op als je snelheid wordt verlaagd omdat je "te veel" verbruikt.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:00
Ehh, wel zeggen dat je gecapt wordt als je meer dan 3x de gemiddelde hoeveelheid data per maand verstookt, maar niet zeggen wat dan de gemiddelde hoeveelheid data per maand is? :?

Pure willekeur dus, hiermee geven ze zichzelf carte blanche om @ random powerusers te kunnen afknijpen. :r

Heeft Brein hier een vingertje in de pap gekregen bij UPC?
[/conspiracy mode] ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Jongens, dit is NIETS nieuws, dit was toen ik anno 2003 m'n eerste UPC abo nam al de text :Z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand als iets gemerkt van een snelheids verhogingen? Vreemd om te zien op de UPC site zelf dat het internet only abbo nu op 150mbit staat en 200 niet beschikbaar is? Hoop dat je de 200/20mbit niet alleen in een combo pakket kan krijgen? Heb de link hierboven wel gezien maar wil liever geen totaal pakket op het monent

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2013 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Kan iemand me de nieuwe prijsstructuur van UPC uitleggen? Ik snap het namelijk niet.

Alles in 1 (TV internet bellen): http://www.upc.nl/pakketten/
60/6 kost €49,50/maand met extra TV zenders
100/10 kost €57,50/maand met extra TV zenders èn Film1
150/10 kost €69,50/maand met extra TV zenders en nòg meer TV zenders en meer HD-zenders en Film1

Zou je zeggen, aardige deal. Is het volgens mij ook wel, maar wat ik dus niet snap:

TV+internet zonder bellen (http://www.upc.nl/internet/)
60/6 kost 37,50+18,20=€55,70/maand ZONDER extra TV zenders
100/10 kost 42,50+18,20=€60,70/maand ZONDER extra TV zenders of Fim1
150/10 kost 52,50+18,20=€70,70/maand ZONDER extra TV zenders of Film1

Dus meer betalen voor minder? :? }:|

@larsiano: 200mbit is alleen in bepaalde regio's beschikbaar, de komende tijd gaan ze het over het hele dekkingsgebied uitrollen. 150/10 kost €69,50/maand en 200/20 is €20 duurder. Of die 200 in de plaats van de 150 komt of dat dit naast elkaar blijft bestaan is me niet duidelijk.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
W3ird_N3rd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 01:26:
Kan iemand me de nieuwe prijsstructuur van UPC uitleggen? Ik snap het namelijk niet.

150/10 kost €69,50/maand met extra TV zenders en nòg meer TV zenders en meer HD-zenders en Film1

Zou je zeggen, aardige deal. Is het volgens mij ook wel, maar wat ik dus niet snap:

@larsiano: 200mbit is alleen in bepaalde regio's beschikbaar, de komende tijd gaan ze het over het hele dekkingsgebied uitrollen. 150/10 kost €69,50/maand en 200/20 is €20 duurder. Of die 200 in de plaats van de 150 komt of dat dit naast elkaar blijft bestaan is me niet duidelijk.
Ja, dat staat er toch ook zodra je dat 2-in-1 pakket wilt bestellen?

''Ontvang veel meer, voor minder
Bespaar op uw abonnement als u kiest voor ons Alles-in-1 Extra Power-pakket. Naast 150 Mb internet ontvangt u ook Horizon TV Royaal & HD, Bellen Standaard én Film1 bij uw abonnement. Veel meer voor minder dus.
''

Die FUP is trouwens grappig om te lezen, maar zoiets mag echt geen stand houden wanneer je daadwerkelijk wordt afgeknepen. Het lijkt me niet dat je als klant niet kunt weten wat het ''gemiddelde'' verbruik is, en dan vervolgens lukraak je snelheid in ziet kakken omdat er een stel oma's vijf keer minder downloaden dan jijzelf? Kom op zeg. Puur en alleen bedoelt om je als bedrijf in te dekken ingeval van een storing waarschijnlijk.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Royeboi schreef op donderdag 04 april 2013 @ 01:28:
[...]

Ja, dat staat er toch ook zodra je dat 2-in-1 pakket wilt bestellen?

''Ontvang veel meer, voor minder
Bespaar op uw abonnement als u kiest voor ons Alles-in-1 Extra Power-pakket. Naast 150 Mb internet ontvangt u ook Horizon TV Royaal & HD, Bellen Standaard én Film1 bij uw abonnement. Veel meer voor minder dus.
''
Ja, maar meestal is het in zo'n geval zo dat het pakket goedkoper is dan TV+internet+zenders+film1+telefonie los, maar dat TV+internet zonder de extra's wel goedkoper is dan het pakket. En dat is dan logisch. Maar dat TV+internet (waarbij TV een vereiste is voor internet) duurder is dan het pakket is gewoon niet logisch.

Als het losse internet echt geen enkel voordeel heeft dan bestaat het losse internetabonnement dus alleen nog maar om klanten die niet verder kijken dan hun neus lang is een poot uit te draaien? :?

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 04-04-2013 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 01:26:

We hebben nu nog een 120mbit + DigiTV Royaal zonder DVR, en we kijken nog nauwelijks TV. De FTA DVB-C zenders is eigenlijk al voldoelde. Bellen gaat onafhankelijk via een VOIP provider.

Ik heb vanavond gekeken naar een internet only 100 of 150mbit. Ben je zelfs nog duurder uit, omdat je dan ineens weer die 18euro vastrecht moet bijbetalen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:00
Precies daarom heb ik ook een sinds een jaar ofzo 'n 3-in-1 abbo, scheelde me ruim een tientje in de maand.

De Pace decoder staat hier nog steeds in de doos opgeslagen bij gebrek aan een TV... Die plofte 4 jaar geleden, en voor dat ene uurtje in de maand dat ik TV kijk ga ik geen nieuwe halen, en bellen via de vaste lijn doe ik nauwelijks... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 70 euro voor het snelste totaal pakket zijn alleen voor 3 maanden dan word het 90 euro en dit is mij net te duur!
Ik woon in Amsterdam-W 4.5KM van de UPC centrale op de Kabelweg dus hoop dat het hierdoor wel wat sneller gaat dan elders :) Misschien moet ik me modem hiervoor een keer opnieuw opstarten maar wil me IP niet kwijt!

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2013 06:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 06:45

B2

wa' seggie?

Ik had gehoopt een pakket zonder mediabox te kunnen nemen nu DVB-C ongecodeerd op de kabel zit. Ik kijk amper televisie als in Ned 1-2-3, het meeste gaat via de mediaspeler. Door de producten (tv, internet, bellen) los te nemen ben je veel duurder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt opzich nog wel mee. Ik had 4 jaar lang een 3in1 totaal pakket incl. HDTV, Film1, 120mbit & telefoon. Dit was 90 euro en bel je dan af en toe nog is kom je zo op 100€ of meer per maand. Dit werd my te duur dus nu heb ik een 120mbit, kijken en luistergeld / std. digital TV, en telefonie en dat is 69€ /mnd. (gemiddeld 75€/mnd incl.).
HDTV kan me gestolen worden met onze geweldige 10x commerciële Nederlandse zenders dus is zonde van het geld. Film1 mis ik daardoor ook wel een beetje maar me TV is toch stuk :)

BTW: De kortings acties gelden zover ik weet niet voor bestaande abonnees!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2013 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:33

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Hoe zit het nu eigenlijk met de bestaande abonnees en de nieuwe snelheden, in het nieuwsbericht van UPC werd er wel op gehint dat hier wat mee gedaan werd. Echter is het nu verdacht stil.
Gaan bestaande gebruikers ook gewoon omhoog of zal UPC hier weer een slaatje uit slaan door ze een nieuw contract aan te smeren en de prijs toch omhoog te gooien? Ik gok het tweede.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Bedankt, helaas is het niet aanwezig in mijn woonplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
Verwijderd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 08:15:

BTW: De kortings acties gelden zover ik weet niet voor bestaande abonnees!
Na aandringen aan de telefoon ging ze kijken wat ze kon doen en ik krijg de eerste 3 maanden nu wel gewoon de korting! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:22

InFamous

excommunicado

Laatste tijd veel gezeik met de EPC-3925, uit het niets geen internet verbinding meer, geen wifi meer en de modem geeft gewoon netjes alle lampjes aan zonder gek te gaan knipperen. Zodra je de modem herstart doet alles het weer maar snelheid is I.P.V 60M/bit nog maar 25~30M/bit en na 5 minuten gaat de snelheid ineens omhoog naar de 58~59M/bit. Dit gebeurt bijna elke dag en word er een beetje schijtziek van. Ik heb op google al rond gekeken dat het de DNS kan zijn van UPC, kan iemand dit bevestigen of is het gewoon een bagger modem?

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Rubman schreef op donderdag 04 april 2013 @ 09:18:
Hoe zit het nu eigenlijk met de bestaande abonnees en de nieuwe snelheden, in het nieuwsbericht van UPC werd er wel op gehint dat hier wat mee gedaan werd. Echter is het nu verdacht stil.
Gaan bestaande gebruikers ook gewoon omhoog of zal UPC hier weer een slaatje uit slaan door ze een nieuw contract aan te smeren en de prijs toch omhoog te gooien? Ik gok het tweede.
Meestal werkt het precies zo. Ik heb vorig jaar gebeld met UPC over het feit dat ik voor het bedrag wat ik destijds betaalde ondertussen dubbele snelheden zou moeten krijgen. De dame (uiterst vriendelijk en kundig overigens) gaf aan dat UPC geen enkele moeite doet om reeds bestaande klanten actief te benaderen. Ze heeft mijn contract omgezet, maar je zit wel meteen met een jaar verlenging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

InFamous schreef op donderdag 04 april 2013 @ 09:41:
Laatste tijd veel gezeik met de EPC-3925, uit het niets geen internet verbinding meer, geen wifi meer en de modem geeft gewoon netjes alle lampjes aan zonder gek te gaan knipperen. Zodra je de modem herstart doet alles het weer maar snelheid is I.P.V 60M/bit nog maar 25~30M/bit en na 5 minuten gaat de snelheid ineens omhoog naar de 58~59M/bit. Dit gebeurt bijna elke dag en word er een beetje schijtziek van. Ik heb op google al rond gekeken dat het de DNS kan zijn van UPC, kan iemand dit bevestigen of is het gewoon een bagger modem?
Geen last van (dagelijks), maar toevallig ligt UPC er bij mij (Rdam) er momenteel wel zo goed als uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 16:11

carnager

AmsterdamVideo

Gister contact gehad met de UPC helpdesk betreffende internet.
Momenteel neem ik her 120/10 internet af (en vastrecht rtv waar ik niets mee doe maar helaas verplicht.)
Kijkend naar de kale kosten van die 120/10, kost dat 52,50 per maand.

In de nieuwe prijsstructuur is het 150/10 pakket 52,50 dus het ligt in de lijn der verwachting dat bestaande 120'ers worden geupgrade naar 150.

Op mijn vraag om de 200/20 los af te nemen (want ik hoef al die ballast niet van dat extreme pakket!) en wat me dat zou kosten kreeg ik de reactie dat 200/20 uitsluitend in dat pakket leverbaar is en niet los. (dit geldt trouwens ook voor zakelijke klanten, die kunnen los ook max 150 bestellen)
Wel wist de hd'er nog te melden dat ik wel kon upgraden naar 150/10.
Alles goed en wel maar het is mij juist om die hogere upstream te doen, ergo ik schiet er niets mee op.
Dus besloten om maar gewoon bij mijn 120/10 te blijven voor nu en - zodra het eindelijk komt - gewoon lekker naar glas te gaan.
Overigens excuseerde de hd'er zich nog voor het ongemak, netjes, maar met excuses upload ik geen bit sneller :(

Kwalijke zaak dit, want eigenlijk is hier pure koppelverkoop gaande met het 200/20 pakket. Foei UPC!

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 13:57
Daar zijn we lekker mee...

nieuws: UPC introduceert fair use policy

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 21:03

Pierre

Van nature lui!

Goed bezig daar bij UPC #prutsers

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op donderdag 04 april 2013 @ 09:52:
[...]

Geen last van (dagelijks), maar toevallig ligt UPC er bij mij (Rdam) er momenteel wel zo goed als uit...
Heb ik ook last van in Rotterdam. Kennelijk een (grote) netwerkstoring in de buurt. Al sinds vrijdag. Erg vervelend dat het zo lang duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
B2 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 07:30:
Ik had gehoopt een pakket zonder mediabox te kunnen nemen nu DVB-C ongecodeerd op de kabel zit. Ik kijk amper televisie als in Ned 1-2-3, het meeste gaat via de mediaspeler. Door de producten (tv, internet, bellen) los te nemen ben je veel duurder uit.
Tja, niemand verplicht je die box ook daadwerkelijk te gebruiken. Heb er hier ook eentje in ongeopende folieverpakking in de kast staan nav zo'n actie. Als ik een keer opzeg gaat hij net zo ongeopend weer retour 8)7

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:52

Tortelli

mixing gas and haulin ass

carnager schreef op donderdag 04 april 2013 @ 10:02:
Momenteel neem ik her 120/10 internet af (en vastrecht rtv waar ik niets mee doe maar helaas verplicht.)

In de nieuwe prijsstructuur is het 150/10 pakket 52,50 dus het ligt in de lijn der verwachting dat bestaande 120'ers worden geupgrade naar 150.

Op mijn vraag om de 200/20 los af te nemen (want ik hoef al die ballast niet van dat extreme pakket!) en wat me dat zou kosten kreeg ik de reactie dat 200/20 uitsluitend in dat pakket leverbaar is en niet los. (dit geldt trouwens ook voor zakelijke klanten, die kunnen los ook max 150 bestellen)
Alles goed en wel maar het is mij juist om die hogere upstream te doen, ergo ik schiet er niets mee op.
Dus besloten om maar gewoon bij mijn 120/10 te blijven voor nu en - zodra het eindelijk komt - gewoon lekker naar glas te gaan.
Overigens excuseerde de hd'er zich nog voor het ongemak, netjes, maar met excuses upload ik geen bit sneller :(

Kwalijke zaak dit, want eigenlijk is hier pure koppelverkoop gaande met het 200/20 pakket. Foei UPC!
Wat ik me afvraag;
Is het mogelijk te upgraden naar 150Mbit zonder voor de rest iets te veranderen?.
Hebben nu
120Mbit
Onbeperkt bellen EU
Royaal TV + DVR (een oude nog met rammelende hdd :P )
Cisco 3000 + losse Thomson voor telefoon

Over de Horizon box lees ik voornamelijk klachten dus daar zit ik niet op te wachten, 30Mbit extra is grappig (al merk je er in de praktijk waarschijnlijk weinig van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:17
Ja, je kunt het los nemen volgens de UPC site. Hij staat vermeld bij Internet.
Dan kost het 52,50 per maand, plus 18 euro voor analoge aansluiting.
Ik denk dat je er maar op moet vertrouwen dat Horizon goed wordt, en dan ben je een stuk goedkoper uit dan in de huidige situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Huidige situatie is iets van €90 geloof ik, word tzt €83,50. Nadeel is wel dat je er een jaar aan vast zit (terwijl de kans rieel is dat ik dit jaar op mezelf ga wonen, mijn ouders hebben weinig aan 120Mbit 8)7 ) en de FUP accepteer.

[ Voor 75% gewijzigd door Tortelli op 04-04-2013 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
Fair Use Policy is aangepast;
Edit 04-04-2013 18.33, FUP gewijzigd

We wilden met ‘5 keer meer dan gemiddeld’ duiden dat onze FUP alleen in zeer uitzonderlijke gevallen geldt.

We constateren nu dat juist deze formulering leidt tot onduidelijkheid. Dit is zeker niet onze bedoeling geweest. We hebben dus de FUP op dit punt aangepast. Ons uitgangspunt blijft wel hetzelfde: We willen ons netwerk voor alle klanten toegankelijk houden en in uitzonderlijke gevallen klanten kunnen wijzen op excessief dataverbruik en indien nodig maatregelen kunnen treffen.
De policy is nu als volgt;
Van excessief en/of oneigenlijk gebruik en/of overlast is bijvoorbeeld, maar niet uitsluitend, sprake wanneer:

1) Overmatig gebruik herhaaldelijk zorgt voor overbelasting van het UPC-netwerk en/of de systemen van UPC en/of hinder veroorzaakt voor andere gebruikers. UPC kan daarbij onderscheid maken tussen verkeer in de downstream- en de upstreamrichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Tortelli schreef op donderdag 04 april 2013 @ 18:29:
[...]

Wat ik me afvraag;
Is het mogelijk te upgraden naar 150Mbit zonder voor de rest iets te veranderen?.
Hebben nu
120Mbit
Onbeperkt bellen EU

Over de Horizon box lees ik voornamelijk klachten dus daar zit ik niet op te wachten, 30Mbit extra is grappig (al merk je er in de praktijk waarschijnlijk weinig van).
Gaat nietvlukken. Je hebt een bejaarde Cisco EPC3000 modem. Dat ding kan max 4 DS kanalen aan, daar kun je geen hoge snelheden mee halen. Dikke kans dat je van UPC een nieuwe krijgt dus als je wilt upgraden. Ws Technicolor TC7200. Als je die in bridged mode zet werkt het precies als de oude, maar dan sneller ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie het al voor me dat je met die miezerige 10mbit upload een FUP overschrijd (eigenlijk niet dus) :) Ook lijkt het me logisch dat je indien van toepassing je hier altijd van te voren van op de hoogte word gesteld? Niet dat langzame verbinding ineens zouden komen / worden afgeschoven door niet eerder besproken mogelijke overtreding van dit beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Laatst online: 17-06 10:37
Ik heb een EPC3295 en sinds vandaag 60Mbit ipv 50. Blijven er dan 6 downstream kanalen in gebruik of zou dit aantal hoger moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het aantal kanalen is niet rechts evenredig aan de snelheid zover ik weet. Heb je de snelheids verhoging gekregen zonder de modem te rebooten?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2013 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

dion_b schreef op donderdag 04 april 2013 @ 19:24:
[...]

Gaat nietvlukken. Je hebt een bejaarde Cisco EPC3000 modem. Dat ding kan max 4 DS kanalen aan, daar kun je geen hoge snelheden mee halen. Dikke kans dat je van UPC een nieuwe krijgt dus als je wilt upgraden. Ws Technicolor TC7200. Als je die in bridged mode zet werkt het precies als de oude, maar dan sneller ;)
Het is een van de eerste Docsis 3 modems, echter werkt hij normaal prima (voeding was een paar weken geleden wel ineens kapot, draait nu op een voeding van een oude router :D) . Heel soms vliegt het internet er hier uit, echter ligt dat vooral aan het relatief slechte signaal bij mij volgens mij (kabel netwerk uit de jaren 60 die tig keer doorgegraven is...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Laatst online: 13:13
Tortelli schreef op donderdag 04 april 2013 @ 18:29:
[...]

Wat ik me afvraag;
Hebben nu
120Mbit
Onbeperkt bellen EU

Je moet een Horizon box nemen bij dat abonnement helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn13
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 13:35
Wij hebben thuis nog een oud 60/6 Fiber Power combipakket van UPC (zonder HD-zenders) waar nog de volle mep voor wordt betaald. Nu we een paar jaar verder zijn en inmiddels een HDTV hebben aangeschaft, is het dus de hoogste tijd om te upgraden. Inmiddels is het mogelijk om voor hetzelfde maandbedrag het 100/10 abo af te nemen, maar daar zit dus die Horizon box bij. Ik heb niet veel goeds van dat ding gehoord.

Momenteel heb ik een Cisco EPC3212 modem in gebruik met daarachter een pfSense bak + 3 WRT610 routers in roaming config (iedere verdieping één). Op de routingfunctionaliteit van de Horizon box zit ik dus echt niet te wachten. Ik begreep van de UPC website dat die Horizon box ook draadloos aan te sluiten is op een bestaand thuisnetwerk zonder die functies te gebruiken; prima, dan gaat dat ding gewoon in het TV meubel zoals het hoort. Maar op diezelfde pagina lees ik ook dit:
De DHCP-server en het netwerk van de Horizon Mediabox blijven actief. Dit is normaal en heeft geen invloed op uw internetverbinding. De Horizon Mediabox reserveert daarnaast 20 IP-adressen op uw bestaande router, deze worden gebruikt wanneer er een apparaat wordt aangemeld op het draadloze netwerk van de Horizon Mediabox.
Is dat Horizon-netwerk echt niet uit te schakelen? Ik zit niet te wachten op nog een netwerk in de lucht en al helemaal niet op apparaten waar ik geen zicht op heb omdat ze achter een dubbele NAT zitten...

[ Voor 3% gewijzigd door Martijn13 op 04-04-2013 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:28
Volgens mij kan die Horizon box ook gewoon als Switch werken en kan het hele netwerk gebeuren uitgeschakeld worden, maar heb er zelf niet eentje om te kijken.
Dit is wat ik uit het Horizon topic de afgelopen tijd heb gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:03

FreakNL

Well do ya punk?

Martijn, gewoon horizon nemen met apart modem. Krijg je een Cisco 3925, die kan in bridge. Vervolgens zet je wifi uit op de horizon en koppel je verder niets. Functies zijn toch nutteloos.

Heb hier dezelfde situatie. Horizon als domme Mediabox werkt in mijn geval prima, alleen wat traag. Beeldkwaliteit is super.

[ Voor 4% gewijzigd door FreakNL op 05-04-2013 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn13
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 13:35
Prima, bedankt voor de antwoorden! Kon me al moeilijk voorstellen dat het niet mogelijk was om wifi uit te schakelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:03

FreakNL

Well do ya punk?

Is wel ff puzzelen nog hoor. Wifi kun je alleen in de webinterface uitzetten. Maargoed, je zit hier op tweakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 06:47:
[...]

Die 70 euro voor het snelste totaal pakket zijn alleen voor 3 maanden dan word het 90 euro en dit is mij net te duur!
Nee, kijk maar goed op de website, de eerste 3 maanden is het €49,50. Daarna €69,50.

Die "eerste 3 maanden" aanbieding negeer ik sowieso al. Ik reken het altijd om naar het totale kortingsbedrag en verreken het dan met aansluitkosten en als er dan nog wat overblijft zie ik dat als welkomstcadeau. Ze willen je het gevoel geven dat je permanent korting krijgt, maar daar moet je niet intrappen.

Het 200mbit abo kost wel €90/maand maar dat staat niet op de website.
Verwijderd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 08:15:
Valt opzich nog wel mee. Ik had 4 jaar lang een 3in1 totaal pakket incl. HDTV, Film1, 120mbit & telefoon. Dit was 90 euro en bel je dan af en toe nog is kom je zo op 100€ of meer per maand. Dit werd my te duur dus nu heb ik een 120mbit, kijken en luistergeld / std. digital TV, en telefonie en dat is 69€ /mnd. (gemiddeld 75€/mnd incl.).
Dan kan je het beter om laten zetten (als je bereid bent 20mbit in te leveren), dan krijg je 100/10 met TV, HD en Film1 voor €57,50/maand.
carnager schreef op donderdag 04 april 2013 @ 10:02:

Dus nu betaal je 18,20+52,50=€70,70. Het gaat je vooral om de upload, dus kan je beter het alles-in-1 pakket met 100/10 nemen voor €57,50?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 03:51:
[...]

Nee, kijk maar goed op de website, de eerste 3 maanden is het €49,50. Daarna €69,50.

[...]

Het 200mbit abo kost wel €90/maand maar dat staat niet op de website.
Misschien moet je zelf even goed kijken op de website, want dat pakket staat er weldegelijk:

http://www.upc.nl/pakkett...-extreme-power/?check=on#

€ 89,50 is de prijs na drie maanden.

Inhoud:
- 200mbit down /20mbit upload
- Horizon Box met 110+ zenders & 29 HD zenders
- Onbeperkt Bellen Altijd
- Film1

Enige wat ik bij het Extreme Power Pakket wel mis, is de mogelijkheid een tweede decoder aan te schaffen, of toe te voegen aan het abonnement. Mijn vriendin heeft namelijk momenteel die extra decoder, maar als je opnieuw zou willen bestellen, moet je deze ook natuurlijk toevoegen aan je nieuwe abonnement. Online blijkt dat niet mogelijk te zijn, misschien een foutje. Bij het Gewone Power en Extra Power pakket bijv. is dit wel mogelijk, de extra decoder te huren voor € 4,- p/m. Ze betalen echter nu 100+ Euro vanwege Bellen Onbeperkt en Sport1/Eredivise. Als we die laatste kunnen laten vallen, kunnen ze goedkoper uit zijn, zelfs met het nieuwe 200mbit pakket van Extreme Power. Het loont ook voor bestaande klanten om hun huidige abonnementskosten te vergelijken met de (na 3 maanden) prijs die nu wordt aangeboden. De kans is groot dat je minder of evenveel gaat betalen, voor meer.

[ Voor 60% gewijzigd door Royeboi op 05-04-2013 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsingaa93
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-06 15:23
Hallo,

Wij hebben thuis momenteel een 50mb internet pakket liggen van UPC. Nou haal ik tijdens het downloaden een maximale snelheid van 5,7mb/s. Nu dacht ik dat dit dus redelijk snel was voor een 50mb internet pakket maar volgens mij moet het sneller kunnen? Vanaf volgende week krijgen wij een nieuw pakket met een 150mb internet pakket. Zou dit betekenen dat ik nog steeds op 5,7mb/s blijf vast zitten of gaat er wel degelijk verandering in komen? Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn snelheid kan optimaliseren met het pakket dat wij hebben?

Het internet loopt via de modem van UPC wat tevens ook de router is. Naar de switch op zolder en weer terug naar beneden naar de slaapkamers.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Elsingaa93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
5.7mB/s is toch wel redelijk het maximaal haalbare voor 50mbit hoor.

theoretisch zou je maximaal 50/8=6.25mB/s kunnen halen, met 5.7mB/s zit je daar heel dicht bij in de buurt.

UPC geeft de internetsnelheden in megaBIT per seconde, dus 50 megaBIT is ongeveer 6.25 megaBYTE per seconde.

Met 150mbit is je theoretische max 18.75 megaBYTE per seconde. als je dan 16 of 17 haalt mag je niet klagen vind ik :)

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
elsingaa93 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 09:32:
Hallo,

Wij hebben thuis momenteel een 50mb internet pakket liggen van UPC. Nou haal ik tijdens het downloaden een maximale snelheid van 5,7mb/s. Nu dacht ik dat dit dus redelijk snel was voor een 50mb internet pakket maar volgens mij moet het sneller kunnen? Vanaf volgende week krijgen wij een nieuw pakket met een 150mb internet pakket. Zou dit betekenen dat ik nog steeds op 5,7mb/s blijf vast zitten of gaat er wel degelijk verandering in komen? Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn snelheid kan optimaliseren met het pakket dat wij hebben?

Het internet loopt via de modem van UPC wat tevens ook de router is. Naar de switch op zolder en weer terug naar beneden naar de slaapkamers.

Elsingaa93
50mbit is doorgaans 5,7MB/s, dus dat zit wel goed. Wanneer je overstapt naar 150mbit, zal je ongeveer 16MB/s krijgen in ieder geval, mits al je huidige apparatuur dat ondersteunt. Als alles van UPC is zowel modem als router, zou dat geen probleem moeten zijn aangezien het me logisch lijkt dat UPC haar apparatuur heeft afgestemd op deze snelheden. Uiteraard moet je netwerkkaart ook wel Gbit zijn. En je Switch en bekabeling ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:23

JoSchaap

Had a life, got a modem..

dat verschilt natuurlijk per netwerkopstelling, de lan/wan throughput, bekabeling, switch-type, instellingen van de switch, computer hardware en configuratie, alles werkt mee in de maximale snelheid die jij behaald.

Ik heb zelf de 60/6 van UPC en alleen het cisco epc modem (geen router/wlan) en daar een netgear WNDR3400 aan hangen (gigabit netwerk)

en haal op mn game pc (zie inventaris) deze score:
Afbeeldingslocatie: http://speedtest.net/result/2108883171.png

maar ook per regio kan het verschillen, en per tijd :)
zet maar eens een speedtest aan op vrijdagavond rond 21:00 en vergelijk die met een speedtest op maandagochtend om 8:00 zeker in de drukke steden zul je een verschil opmerken (overboeking)

[ Voor 57% gewijzigd door JoSchaap op 05-04-2013 09:46 ]

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsingaa93
Ja bij zo'n speedtest haal ik de 48mb/s maar tijdens het downloaden haal ik maar max. 5,7mb/s. Kan ik ook ergens vinden of mijn netwerkkaart en bekabeling dit ondersteund?

ik heb overigens in mijn pc 2 netwerkkaarten.

- Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC
- Realtek PCI GBE Family Controller

Welke kan ik dan het beste gebruiken of is het verstandig om een nieuwe aan te schaffen?

[ Voor 69% gewijzigd door elsingaa93 op 05-04-2013 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

ik gok dat je bits met bytes verward ;)
je zou eens wat bestandjes heen en weer kunnen gooien tussen 2 pc's op je netwerk en kijken wat voor resultaten daaruit komen, verder staan er ook nog 2 insichtvolle reacties biven die van mij :)

[ Voor 71% gewijzigd door JoSchaap op 05-04-2013 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsingaa93
JoSchaap schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 09:56:
ik gok dat je bits met bytes verward ;)
Dat denk ik ook ja. Ik heb dus eigenlijk niks te klagen met mijn snelheid. Maar ik moet dus wel een nieuwe netwerkkaart aanschaffen als ik de volledige 150mb wil gebruiken. De netwerkkaart die ik nu gebruik ondersteund maar tot 100mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

v8power67

Psn: Mausosaurus

Het is weer zover zoals bijna elke dag tegenwoordig, mn verbinding weer op zijn gat.
Het 120/10 verbinding en haal wel een hele :
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2624183249.png
Ik wordt echt een beetje moe van upc, sinds paar weken is het bijna elke dag weer raak.
Heb de modem al hellemaal gereset(1minuut reset knop indrukken op de modem)
Maar mocht niet baten..... waar blijft glasvezel in mijn buurt dan ben ik meteen weg.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:42
Ik heb momenteel de 60mb download / 6mb upload van UPC. Ik wil graag naar de nieuwe aanbieding van 100 down en 10 up, alleen ben ik nog een beetje angstig over de Fair use policy. Heb het gelezen en onderzocht, nou ga ik er niet vanuit dat ze me data knippen, of waarschuwen omdat ik download. Maar hebben ze wel de mogelijkheid om dat te doen?

Gaat er mij meer op indien ik een ander aanbieding neem, dat ik wel kan blijven downloaden en wat dan ook met mijn internet.

Momenteel heb ik een Thomson router van UPC waar ik veel last van heb, zeker bij het downloaden! Dan loopt hij vast en moet hij gereboot worden. Heel irritant!

[ Voor 14% gewijzigd door sacaji op 05-04-2013 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
UPC heeft zelf aangegeven dat klanten gewoon moeten blijven doen wat ze nu al doen.
Ik verwacht zelf dat je echt heel erg asociaal moet downloaden willen ze er wat van gaan zeggen.
Met asociaal bedoel ik dan ook meer downloaden dan dat je ooit zult kijken, luisteren etc.
Dat of een soort datacenter met een aantal servers aanleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Arunia schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 10:18:
UPC heeft zelf aangegeven dat klanten gewoon moeten blijven doen wat ze nu al doen.
Ik verwacht zelf dat je echt heel erg asociaal moet downloaden willen ze er wat van gaan zeggen.
Met asociaal bedoel ik dan ook meer downloaden dan dat je ooit zult kijken, luisteren etc.
Dat of een soort datacenter met een aantal servers aanleggen.
Ah nee, dat is gelukkig niet het geval. Af en toe een filmpje, muziek, series. Maar niet eens honderden GB per maand. Dan ga ik er vanuit dat het helemaal geen probleem is.

Hopelijk krijg ik wel een ander router bij een 100mb verbinding, want die Thomson van UPC is bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Daarom. Het is 5 keer het gemiddelde. Dat zal wel los lopen. Ik zelf download waarschijnlijk net wat meer, maar ook ik maak me er niet zo heel erg druk over.

Ga je over naar een Horizon pakket? Want dan krijg je als het goed is geen modem meer, maar komt het vanuit de box.

Ik heb zelf een jaar geleden mijn pakket aangepast en daar kreeg ik een Router bij, maar die meteen om laten wisselen voor een dom modem. Voor mijzelf wil ik iig niet over naar een andere combi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Arunia schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 10:22:
Daarom. Het is 5 keer het gemiddelde. Dat zal wel los lopen. Ik zelf download waarschijnlijk net wat meer, maar ook ik maak me er niet zo heel erg druk over.

Ga je over naar een Horizon pakket? Want dan krijg je als het goed is geen modem meer, maar komt het vanuit de box.

Ik heb zelf een jaar geleden mijn pakket aangepast en daar kreeg ik een Router bij, maar die meteen om laten wisselen voor een dom modem. Voor mijzelf wil ik iig niet over naar een andere combi.
Ik ga over naar de aanbieding van 100mb idd. Daarbij krijg ik ook de Horizon mediabox. Ik heb zelf een Netgear N900 Performance edition die goed werkt, alleen de modem die ik nu heb (Thomson) valt telkens vast en moet ik die weer opnieuw opstarten.

Dus alles gaat via de Horizon box qua internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Je zou het bij de klantenservice kunnen vragen bij bestellen of in de UPC store.
Wellicht dat ze toch je modem laten houden.

Bij mij kwam het er op neer dat ik graag op mijn Linksys met DD-wrt de functie voor WOL gebruik om de server op te starten. Hierdoor hebben ze toen mijn nieuwe modem met router omgeruild voor een nieuwe domme modem.
Je zou kunnen proberen om nu nog je modem om te laten ruilen voor een Linksys 3212 (dom modem).
Daarna als dat achter de rug is en werkt, je je pakket over laat zetten naar een nieuwe met behoud van je modem. Wellicht dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Arunia schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 10:31:
Je zou het bij de klantenservice kunnen vragen bij bestellen of in de UPC store.
Wellicht dat ze toch je modem laten houden.

Bij mij kwam het er op neer dat ik graag op mijn Linksys met DD-wrt de functie voor WOL gebruik om de server op te starten. Hierdoor hebben ze toen mijn nieuwe modem met router omgeruild voor een nieuwe domme modem.
Je zou kunnen proberen om nu nog je modem om te laten ruilen voor een Linksys 3212 (dom modem).
Daarna als dat achter de rug is en werkt, je je pakket over laat zetten naar een nieuwe met behoud van je modem. Wellicht dat het werkt.
Ik ga doorgeven dat ik een ander router/model wil, want die Thomson deugt van geen kant. Elke dag dat ding resetten. Word er gek van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 21:03

Pierre

Van nature lui!

Caneezy schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 10:45:
[...]

Ik ga doorgeven dat ik een ander router/model wil, want die Thomson deugt van geen kant. Elke dag dat ding resetten. Word er gek van
Ik heb zelf een Cisco EPC3212, doet wat het moet doen, alleen zelf er een Wireless router achter gehangen en geen problemen.

[ Voor 0% gewijzigd door Pierre op 05-04-2013 11:32 . Reden: Typo ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtaDomii
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:04

GtaDomii

---

elsingaa93 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 09:32:
Hallo,

Elsingaa93
Alle oude 50MB pakketen zijn destijds kostenloos geupgrade naar 60MB, volgens een medewerker van de HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Voor iedereen, las dit net op NU.nl:

http://www.nu.nl/internet...erbruik-toch-niet-af.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-09 10:59
Iemand hier die 200/20 heeft afgenomen? Ben benieuwd naar de ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

staat nog niet op hun website dus ik gok nog niemand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

GtaDomii schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 11:33:
[...]

Alle oude 50MB pakketen zijn destijds kostenloos geupgrade naar 60MB, volgens een medewerker van de HD.
Ze hebben tot vorige maand nog 50Mbps pakketten aangeboden.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-09 10:59
JoSchaap schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 13:25:
staat nog niet op hun website dus ik gok nog niemand ;)
Hoe bedoel je? Op chelloo forum zijn er wel al mensen die omgezet zijn geworden.

http://www.upc.nl/pakkett...1-extreme-power/?check=on

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

ik keek onder internet op de site, de pakketten interesseren mij niet omdat ik via de schotel tv kijk en een gsm heb.

Wel even gekeken nu. Helaas is mijn postcode daar nog negatief terwijl 150/10 hier geen probleem is :')
CyBeR schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 13:27:
[...]

klopt maar het verschil in downloadsnelheid met FP60 was minimaal en de upload niet echt meer van deze tijd dus ik begrijp wel dat ze dat pakket eruit gebonjourd hebben :)

*edit* zelfs een 30/3 abbo geeft een hogere upsteam als de 50mbit pakketten van die aanbieding destijds

[ Voor 55% gewijzigd door JoSchaap op 05-04-2013 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 01:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Hmm, moet ik eens kijken of dat bij mij ook gebeurd is en zoniet eens een belletje doen.
Want ik heb in januari zo'n 50Mbit pakket afgesloten. Doet het verder prima, maar een verdubbeling van de upload zou erg welkom zijn, en volgens mij heb ik nog steeds 2.5Mbit up.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtaDomii
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:04

GtaDomii

---

CyBeR schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 13:27:
[...]

Ik had het over oude pakketten, niet over de nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Zijn er nog meerdere waarvan de administratie niet in orde is?

Ben het helemaal beu om ieder maand ks bij te halen om mijn facturen te laten corigeren.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3T41tgc.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S. Balkema
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-04-2024
automatische incasso intrekken en ze facturen laten sturen.

1. heeft iemand problemen met technicolor modem in bridge mode? marktplaats, bol.com nzbmovieseeker e.d. normale sites kan ik soms niet openen als ik wat dieper browse. homepage werkt wel gewoon. F5 helpt niet. bvd!

2. ik heb gezocht op de upc site voor een internet upgrade voor het alles in 1 pakket. ik heb ergens gehoord dat je voor 120 mbit 8 euro extra per maand betaald maar dit kan ik nergens terug vinden. nu las ik vandaag dat er ook 200 mbit is. weet iemand of ik dat ook kan nemen en tegen hoeveel extra betaling? ik heb geen horizon box. bvd!

[ Voor 38% gewijzigd door S. Balkema op 05-04-2013 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
S. Balkema schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 18:55:
...

2. ik heb gezocht op de upc site voor een internet upgrade voor het alles in 1 pakket. ik heb ergens gehoord dat je voor 120 mbit 8 euro extra per maand betaald maar dit kan ik nergens terug vinden. nu las ik vandaag dat er ook 200 mbit is. weet iemand of ik dat ook kan nemen en tegen hoeveel extra betaling? ik heb geen horizon box. bvd!
Dit is letterlijk een paar posts boven je ter sprake gekomen, als je dat nog even doorleest kom je er achter. 200mbit vooralsnog niet los verkrijgbaar. 120mbit is niet meer beschikbaar, gekozen kan worden uit: 60/100 of 150mbit, en voor Alles-in-1 pakketten: 30/60/100/150 en 200mbit in beperkte mate afhankelijk van je postcode. Ik kan alleen voor het laatste spreken voor postcode 1076 waar de 200 mbit van het Alles-in-1 Extreme Power pakket beschikbaar is.

Al het bovenstaande is tevens gewoon op de website van UPC te bekijken: http://www.upc.nl/pakketten/
Zo moeilijk is het allemaal niet ;).

[ Voor 6% gewijzigd door Royeboi op 05-04-2013 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Royeboi schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 09:30:
[...]

Misschien moet je zelf even goed kijken op de website, want dat pakket staat er weldegelijk:

http://www.upc.nl/pakkett...-extreme-power/?check=on#

€ 89,50 is de prijs na drie maanden.
Oooh.. Het staat onder het pakketoverzicht. 7(8)7 Hendig. :P

Het filter in mijn brein voor reclame en niet-relevante informatie staat voor zulke zaken iets te strak afgesteld. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Mentalist op 06-04-2013 03:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S. Balkema
royeboi, ik zal wel achterlijk zijn maar kan het nergens vinden op de website. ik ga wel ff een mail sturen. ik hoef geen extra bende zoals die horizon troep maar alleen sneller internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:17
http://www.upc.nl/internet/
Hier staat toch 150 mbit internet?

En hier
http://www.upc.nl/pakketten/alles-in-1-extreme-power/
staat het pakket met 200 mbit internet
Tel je uit wat je meer betaald tov 150 mbit alleen internet dan is dat weinig:
€52,50 + €18,20 = 70,70
Alles in 1 extreme = 89,50
19 euro meer voor 50/10 meer internet, digitale tv + opname + Film 1 + telefonie.

Ik wil je niet overhalen, maar tov alleen internet is het een goede deal.
Of alleen internet is kunstmatig duur.
Uiteindelijk heeft UPC vooral vaste kosten en weinig variabele, dus alles wat ze extra binnenharken is mooi meegenomen.

[ Voor 81% gewijzigd door jopie op 06-04-2013 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S. Balkema
ja idd maar ik heb al een alles in 1 pakket. ik heb geen idee wat alles los kost of wat dit pakket extra zou kosten.

edit: heb maar ff gebeld. voor

8 euro extra krijg ik 100 mbit internet en een horizon box
20 euro extra 150 mbit, horizon en 110 zenders + extra hd zenders

ik heb aangegeven dat ik geen horizon box of extra zenders wil. dan is het niet mogelijk om 100 of 150 mbit internet te nemen. helaas...

mensen bedankt voor het meedenken.

[ Voor 59% gewijzigd door S. Balkema op 06-04-2013 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

S. Balkema schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 18:55:
Facturen per post ontvangen is niet gratis. Daar vragen ze een vergoeding voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
S. Balkema schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 12:55:
ja idd maar ik heb al een alles in 1 pakket. ik heb geen idee wat alles los kost of wat dit pakket extra zou kosten.

edit: heb maar ff gebeld. voor

8 euro extra krijg ik 100 mbit internet en een horizon box
20 euro extra 150 mbit, horizon en 110 zenders + extra hd zenders

ik heb aangegeven dat ik geen horizon box of extra zenders wil. dan is het niet mogelijk om 100 of 150 mbit internet te nemen. helaas...

mensen bedankt voor het meedenken.
Kl*te ja.
Ik wil ook upgraden naar 100 of 150mbit maar ik wil geen Horizon doos.
HD en TV-royaal is ook niet meer los te bestellen.
Bellen onbeperkt EU á 9€ p/m is er ook niet meer. kost nu 14€ p/m omdat er bellen naar mobiel bij in zit.
Wil je 150Mbit dan zit daar verplicht TV-royaalbij in.
Waarom mag je niet gewoon zelf je pakket samenstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:41
HD en royaal niet meer los, nee, kloten. Wel is het zo dat als je allebei afneemt, je goedkoper uit bent dan eerst, nu 10 om eerst 12.5. Maar idd, als je enkel HD wilt, dan zit je!

Het is dat ik tevreden ben met 60, maar naar 150 zou ik via WebCare (actief op chelloo) proberen mijn Cisco te behouden, ik geef mezelf best kans, tenslotte betaal ik goed geld (dan) voor meer snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Gewoon zeggen dat je aansluiting in de meterkast zit en dat er alleen maar een coax naar de TV ligt.
Daarnaast kun je geen nieuwe netwerkkabels leggen naar de TV.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Die 1e zin lijkt me geen reden, de Horizon-grap is dat die maar 1 coax bij de tv nodig heeft. Die 2e zin van je is wèl een uitstekende reden om niet te willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Heeft geen zin want je mag wel je oude modem blijven gebruiken met een Horizon box.

[ Voor 4% gewijzigd door coob op 06-04-2013 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nee, dat is nou juist de discussie die je zelf aanzwengelt hierboven, Upc wil dat je die 150/200 via je Horizon-modem doet. :) Voor zover ik weet dan... O-) Volgens mij zit ik fout.

[ Voor 19% gewijzigd door Sjah op 06-04-2013 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Sjah schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 17:18:
Die 1e zin lijkt me geen reden, de Horizon-grap is dat die maar 1 coax bij de tv nodig heeft. Die 2e zin van je is wèl een uitstekende reden om niet te willen.
Als je coax binnenkomt in de meterkast en er ligt alleen een coax naar de TV hoe ga je jouw netwerk aansluiten bij de TV zonder dat er daar (ongebruikte) netwerk kabels aanwezig zijn?

In de meeste nieuwe huizen komt de coax standaard in de meterkast binnen, dit is dan ook de plaats waar de netwerkkabels liggen.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ja, maar dat gaat net zo goed op voor oude huizen met woonkamer-WCD aansluiting. Bij mij liggen de netwerkkabels toch echt 10 meter verderop dan mijn TV, dus zal net zo goed met dat probleem te schaften krijgen.

Maar eigenlijk bedoelen we allebei hetzelfde, die netwerkkabels die niet bij de TV liggen...

[ Voor 19% gewijzigd door Sjah op 06-04-2013 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S. Balkema
hey sjah, het gaat mij om het principe. ik kan het niet zonder die box nemen. ik moet voor die box extra kosten betalen (apparatuurkosten? en borg) naast de 8 euro per maand. en ik ga dat ding niet eens gebruiken.

de aansluiting is geen probleem, die is er al. verder heb ik de technicolor 7200 modem, en volgensmij is dat de nieuwste.

rolex over de facturen, bij wet mogen ze je niet dwingen om kosten te maken voor facturen mits je een betalingsachterstand hebt. advies: automatische incasso intrekken en dan melden dat ze facturen moeten mailen. en als ze dan gaan bitchen heb jij het zeer sterke argument dat ze onterecht af en bijschrijven. succes!

[ Voor 32% gewijzigd door S. Balkema op 07-04-2013 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsingaa93
Iemand die mij uit kan leggen waarom ik maar 85mb haal bij een speedtest van upc terwijl we een pakket hebben van 150mb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:37
elsingaa93 schreef op zondag 07 april 2013 @ 16:39:
Iemand die mij uit kan leggen waarom ik maar 85mb haal bij een speedtest van upc terwijl we een pakket hebben van 150mb?
En bij andere speedtestservers? bv http://speedtest.reggefiber.nl/beta/ ?

En hoe test je? bekabeld aangesloten? andere browser geprobeerd? Is je router wel snel genoeg?

Los daarvan kan het ook gewoon een bandbreedteissue zijn, zondagmiddag is nu niet echt een rustig moment. 's ochtends vroeg of 's nachts zul je vermoedelijk betere resultaten halen. 150Mbit over coax van je op drukkere momenten gewoon niet lukken in de meeste gebieden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsingaa93
DJSmiley schreef op zondag 07 april 2013 @ 16:44:
[...]

En bij andere speedtestservers? bv http://speedtest.reggefiber.nl/beta/ ?

En hoe test je? bekabeld aangesloten? andere browser geprobeerd? Is je router wel snel genoeg?

Los daarvan kan het ook gewoon een bandbreedteissue zijn, zondagmiddag is nu niet echt een rustig moment. 's ochtends vroeg of 's nachts zul je vermoedelijk betere resultaten halen. 150Mbit over coax van je op drukkere momenten gewoon niet lukken in de meeste gebieden
Met die speedtest haal ik maar 71mbps. We hebben de Cisco EPC3925 router van UPC die standaard wordt meegeleverd. Ik denk dat UPC hun hardware toch wel zo heeft ingesteld dat deze de pakketten ondersteunen. Er zit nog wel een switch tussen die op zolder staat waardoor de slaapkamers van internet worden voorzien. Deze is niet zo heel erg uitgebreid en duur.. Maar 85mb van de 150mb vind ik toch wel wat weinig.

En ik heb hem bekabeld getest met google chrome.
Pagina: 1 ... 96 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.