GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET
Zou je mij misschien kunnen uitleggen of eventueel helpen hoe ik dit kan zien en voor elkaar kan krijgen? Want ik wil namelijk wel het maximale uit het pakket halen. Anders heb ik het voor niets.JoSchaap schreef op zondag 07 april 2013 @ 16:55:
misschien een stomme opmerking maar is je netwerk wel gigabit? want op een 100mbit netwerk zul je geen hogere snelheden halen dus als een van de aansluitingen ipv gigabit op 100mbit draait dan zul je ook niet boven de 90mb uitkomen.
bij dit soort abbonementen is het gewoon steeds belangrijker om je thuisnetwerk in orde en up to date te houden
Op je kabels staat wat het is en je netwerkkaart kan je in je apparaat beheer nakijken wat het is. Wat heb je voor switch?
Ik heb nu net zelf de 200mbit variant aangevraagd, wachten op glasvezel duurt me ondertussen te lang... Zit nu op een ADSL verbinding die niet hoger komt dan 12 mbit, ga er dus flink op vooruit
Oke. Hieronder een lijstje van alle dingen in huisbvk schreef op zondag 07 april 2013 @ 17:04:
Is natuurlijk vrij simpel, je hele netwerk moet gigabit apparatuur hebben. Dus cat 5E of Cat 6 bekabeling, een gigabit switch en een gigabit kaart in je pc's.
Op je kabels staat wat het is en je netwerkkaart kan je in je apparaat beheer nakijken wat het is. Wat heb je voor switch?
Ik heb nu net zelf de 200mbit variant aangevraagd, wachten op glasvezel duurt me ondertussen te lang... Zit nu op een ADSL verbinding die niet hoger komt dan 12 mbit, ga er dus flink op vooruit
- CAT 5E bekabeling door het hele huis.
- Cisco EPC3925 Router van UPC
- Sweex SW001 Switch
En ik heb 2 netwerkkaarten in mijn pc omdat ik soms mijn internet deel naar een andere pc.
- Realtek PCIe GBE Family Controller
- Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC
Kun je hier iets mee?
http://www.sweex.com/nl/a...networking/switches/SW001
Naar je netwerkkaarten heb ik nog niet gekeken, dat mag je zelf doen
Dus dat betekend op max. hoeveel mb? Sorry ik heb niet zo heel veel verstand van het hardware apparatuur. Al zou ik dat wel willen.CyBeR schreef op zondag 07 april 2013 @ 18:25:
rtl8139 == fast ethernet.
Laatst een andere gigabit router gehad maar die liep echt helemaal ruk, snelheid was redelijk maar 2-3 torrents en het was klaar met het netwerk dan viel het om het halfuur uit... Iemand een goede router die goede bandbreedte heeft en makkelijk meerdere pc's (4) die tegelijkertijd het internet gebruiken kan ondersteunen? Cappen van downloadspeed enzo is prima rond de 10-12 mb maar in theorie zou er dan nog snelheid over moeten zijn voor andere pc's aangezien het een 120mbit lijn is.
fast ethernet doet maximaal 100Mbps, oftewel ongeveer 11MB/sec.elsingaa93 schreef op zondag 07 april 2013 @ 18:53:
[...]
Dus dat betekend op max. hoeveel mb? Sorry ik heb niet zo heel veel verstand van het hardware apparatuur. Al zou ik dat wel willen.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
oke bedankt voor de reactie. Dit zal dus betekenen dat ik nu een nieuwe switch moet kopen en een nieuwe netwerk kaart om het maximale er uit te halen. Dit ga ik dan morgen ook gelijk doen. THANKSCyBeR schreef op zondag 07 april 2013 @ 20:22:
[...]
fast ethernet doet maximaal 100Mbps, oftewel ongeveer 11MB/sec.
Dat is een minder goed idee. Dat heb ik ook eens gedaan, niet betalen als het niet klopt. Uiteindelijk als UPC het niet oplost in drie maanden word je dan gewoon afgesloten. Uiteindelijk na een aantal keer bellen wel opgelost, maar dan duurt het nog 5 werkdagen voor ze je weer aansluiten.S. Balkema schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 18:55:
automatische incasso intrekken en ze facturen laten sturen.
Het maandbedrag was erna correct, maar de beloofde correctie was uiteindelijk 20 euro, terwijl iets van 160 euro de bedoeling was (8 maanden lang 20 euro teveel gefactureerd omdat ze vergeten waren om een alles in een pakket als alles in 1 pakket te boeken).
Heb het erbij laten zitten, afschrijven gaat nu goed, dat is al heel wat.
Draait hier vlekkeloos. Maar ik weet niet of het representatief is.Blueone schreef op maandag 08 april 2013 @ 20:32:
Vandaag even gebeld voor een abbonement, ik kon kiezen uit een horizon box met losse modem of zonder losse modem. Wat is aan te raden op dit moment, is de software van de horizon box inmiddels al beter?
Modem al gereset, biedt geen oplossing.
[ Voor 3% gewijzigd door krakendmodem op 08-04-2013 21:50 ]
In onze vriendengroep hebben 3 adressen horizon. ' Slechts' 1 heeft daarvan problemen, maar wel frequent. Box reset zich zelf om de zoveel tijd en moet vaak handmatig aan en uit gezet worden. Kan natuurlijk ook specifiek aan de kast liggen. Geen idee. Ik denk dat de software wel redelijk stabiel is.Blueone schreef op maandag 08 april 2013 @ 20:32:
Vandaag even gebeld voor een abbonement, ik kon kiezen uit een horizon box met losse modem of zonder losse modem. Wat is aan te raden op dit moment, is de software van de horizon box inmiddels al beter?
Ons hebben ze toen ook horizon aangeboden, maar daar werd specifiek gesproken over het kastje incl de modem/router. Voor mij werkt dat niet omdat er verscheidene netwerkkabels vanuit de meterkast naar de huiskamer en mijn kantoor lopen (router staat in de meterkast). De modem in de huiskamer is voor mij niet handig. Het kan wel, maar dan moet ik de draden weer omgaan leggen en hetzelfde geldt voor de switch of de router later fungeren als doorgeefluik en niet langer als router. Anyway, ik had er nu geen zin in dus heb het lekker gelaten voor wat het was en alleen mijn downloadsnelheid laten verhogen want dat scheelde in de kosten (ja klinkt raar, maar dat heeft weer te maken met de prijsverlagingen van de huidige abbo's tov wat ik al had).
Sinds 5 april 100/10mbit, eerste 2 dagen PERFECT 11mbyte/s via torrents.
Nu sinds 2 dagen vanaf de zelfde bronnen (6x 1000mbit.nl servers) zeker en vast 7mbyte/s via torrent.
Via FTP wel full speed. Het throttlen is weer begonnen!
Lachwekkend, maar niet anders gewend.
Dus allicht toch nog maareens bellen voor 100/10 ipv 60/6 met behoud van huidig (EPC) modem en een HD Mediabox (horizon komt er ook bij ons niet in, maar een HD box is altijd welkom)
Deze staat namelijk in de slaapkamer en wordt alleen aangezet als een van ons ziek in bed ligt (dus we kijken er maar 2 a 3 uur per jaar mee)
[ Voor 0% gewijzigd door JoSchaap op 09-04-2013 11:04 . Reden: typtyfus ]
Ik heb tot nu toe al een vast ip adres ingesteld en portforwarding ingesteld, ook natuurlijk de maximum upload ingesteld.. What else can I do??
Ons modem is trouwens een technicolor tc7200 mocht dat wat uitmaken...
Ik gebruik de combi FP60 -> Cisco EPC3212 Modem (in bridge) - > Netgear WNDR3400 -> gigabit netwerkkaart
over wifi (van de netgear) kom ik niet voorbij de 5,4MB/Sec maar dat is eigenlijk nieteens zo slecht
[ Voor 8% gewijzigd door JoSchaap op 09-04-2013 11:05 ]
Maar ik ken ook momenten dat UPC niet harder ging dan 600kb/s en ik met mijn VDSL verbinding torrents met 4,8 MB/s naar binnen trok. Zelfde torrents, zelfde moment opgestart.
Heb ook het 60mb pakket.LLEEDD schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 10:36:
Lees verschillende berichten op dit forum van mensen bij wie de torrents niet vooruit te branden zijn en mensen bij wie de torrents dan weer redelijk snel gaan... Wij hebben sinds kort ook UPC (60mbit) en alles is lekker snel behalve de torrents... De hoogste snelheid die ik bereik was 800 kb gisteravond maar dat was eigenlijk een uitzondering nu gaat dezelfde torrent met maximaal 300kb en zakt vaak in tot 20kb.. Had me verheugd op hoge download snelheden maar de torrents gaan echt heel veel trager dan met ons vorige adsl abonnement...
Ik heb tot nu toe al een vast ip adres ingesteld en portforwarding ingesteld, ook natuurlijk de maximum upload ingesteld.. What else can I do??
Ons modem is trouwens een technicolor tc7200 mocht dat wat uitmaken...
Haal zelf >1mb bij torrents (heel soms is het onder de 1mb) gemiddeld rond de 2-4mb
beetje raar dat je zo lage snelheden krijgt
Wij hebben een modem en een router(van sitecom).
Verwijderd
ik bezit ook de Cisco EPC3925 router van UPC.
deze staat op de begane grond.
ik heb echter geen wifi bereik op de 1ste verdieping en zolder.
weet iemand een geschikte oplossen hiervoor?
Het ligt er ook aan hoeveel mensen de torrent "seeden". Kijk als er weinig seeders zijn en veel "leechers" dan zal het langzamer gaan. Seeders zijn de mensen die de torrent (film,muziek etc.) naar jou toe sturen en leechers die er om vragen, dus jij.darkmushy1995 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 12:04:
[...]
Heb ook het 60mb pakket.
Haal zelf >1mb bij torrents (heel soms is het onder de 1mb) gemiddeld rond de 2-4mb
beetje raar dat je zo lage snelheden krijgt
Wij hebben een modem en een router(van sitecom).
Meer seeders = hogere snelheid omdat er gewoon meer mensen stukjes van de torrent kunnen versturen.
Je kan op de piratebay ook naar de hoeveel seeders zoeken door op SE te klikken, dan krijg je een lijst die van hoog naar lage aantal seeders gaan.
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Je bent geheel afhankeleijk van anderen.
p.s. als je bij specificaties van je switch kijkt zie je of hij gigabit is
[ Voor 38% gewijzigd door Equator op 12-04-2013 10:13 . Reden: spam verwijderd ]
Dat is niet hoe torrents werken. Terwijl je leecht kun je wat je al geleecht hebt ook naar anderen uploaden. Seeders zijn slechts zij die de hele torrent al binnengehaald hebben.PM_Petrol schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 15:59:
[...]
Het ligt er ook aan hoeveel mensen de torrent "seeden". Kijk als er weinig seeders zijn en veel "leechers" dan zal het langzamer gaan. Seeders zijn de mensen die de torrent (film,muziek etc.) naar jou toe sturen en leechers die er om vragen, dus jij.
Meer seeders = hogere snelheid omdat er gewoon meer mensen stukjes van de torrent kunnen versturen.
Je kan op de piratebay ook naar de hoeveel seeders zoeken door op SE te klikken, dan krijg je een lijst die van hoog naar lage aantal seeders gaan.
Staat inderdaad niet duidelijk genoeg op de website, maar het is waarschijnlijk nog niet in het totaaloverzicht opgenomen omdat het in aanmerking-komende gebied nog niet erg groot is. Daarbij zou een vijfde in het rijtje een beetje too much worden voor veel consumenten, zeker als 90% behoefte heeft aan één van de vier lagere pakketten.W3ird_N3rd schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 03:58:
[...]
Oooh.. Het staat onder het pakketoverzicht.Hendig.
Het filter in mijn brein voor reclame en niet-relevante informatie staat voor zulke zaken iets te strak afgesteld.
Ik vind het pakket trouwens prijstechnisch niet zo interessant. Voor € 20,- meer heb je dus 50mbit meer en onbeperkt bellen. De verdubbeling in upload snelheid zou voor sommigen wel interessant zijn, maar of je daar dan € 20,- voor over hebt vraag ik me af. Ik vind een pakket van € 90,- per maand persoonlijk iets te duur.
Helaas met het groeiende aantal takedowns ook steeds minder leuk. Het lijkt me echter sterk dat ze Torrents cappen, volgens mij hebben ze in hun eerdere communicatie aangegeven dat niet te doen, ook onder het mom van netneutraliteit en het niet bekijken van de inhoud van verbinding.S. Balkema schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 20:32:
[...]
p.s. als je bij specificaties van je switch kijkt zie je of hij gigabit is
[ Voor 3% gewijzigd door Equator op 12-04-2013 10:13 ]
XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx
http://www.interprojekt.c...n-level-128mb-p-1282.htmlJasper 99 schreef op zondag 07 april 2013 @ 19:00:
Iemand nog goede betaalbare routers die gigabit zijn? Blijkbaar is mijn Belkin n300+ een beetje pauper ten eerste gaat hij niet hoger dan 97 mbit ten 2de klapt hij dicht als mn download te snel is (12 mb).
Laatst een andere gigabit router gehad maar die liep echt helemaal ruk, snelheid was redelijk maar 2-3 torrents en het was klaar met het netwerk dan viel het om het halfuur uit... Iemand een goede router die goede bandbreedte heeft en makkelijk meerdere pc's (4) die tegelijkertijd het internet gebruiken kan ondersteunen? Cappen van downloadspeed enzo is prima rond de 10-12 mb maar in theorie zou er dan nog snelheid over moeten zijn voor andere pc's aangezien het een 120mbit lijn is.
Veruit mijn beste router ooit
Gigantisch veel mogelijkheden, maar buitenom dat, is hij ontzettend snel en rock stable.
De WiFi is met 1000mW krachtig genoeg laten we zeggen
Prijs is echt bijna too good to be true goedkoop. Maar intussen al een aardige community gaande over Mikrotik/Routerboards.
[ Voor 12% gewijzigd door Madshark op 10-04-2013 04:18 ]
Is dat nog gelukt?. Twijfel een beetje om eens een belletje te wagen voor een 150Mbit upgraden. Nieuwe modem zou handig zijn maar ik zit absoluut niet te wachten op Horizon met allerlei problemen. Zeker gezien het feit dat het kabelsignaal hier toch al niet geweldig is.JoSchaap schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 09:19:
Het valt me nu pas op dat de mediabox die wij thuis ergens in een hoekje hebben staan, nog nieteens HD aansluitingen/zenders heeft (zou oud is ons abbonement dus al)
Dus allicht toch nog maareens bellen voor 100/10 ipv 60/6 met behoud van huidig (EPC) modem en een HD Mediabox (horizon komt er ook bij ons niet in, maar een HD box is altijd welkom)
Deze staat namelijk in de slaapkamer en wordt alleen aangezet als een van ons ziek in bed ligt (dus we kijken er maar 2 a 3 uur per jaar mee)
Al zendt je router met 100W uit, als je laptop maar met 0.06W terugzendt dan heb je er vrij weinig aanMadshark schreef op woensdag 10 april 2013 @ 04:15:
[...]
http://www.interprojekt.c...n-level-128mb-p-1282.html
Veruit mijn beste router ooit
Gigantisch veel mogelijkheden, maar buitenom dat, is hij ontzettend snel en rock stable.
De WiFi is met 1000mW krachtig genoeg laten we zeggen, heeft verder ook een glasvezel aansluiting en een leuk touch-kleuren LCD schermpje.
Prijs is echt bijna too good to be true goedkoop. Maar intussen al een aardige community gaande over Mikrotik/Routerboards.

Wel nice dat hij zoveel poortjes heeft
Ik meen dat de vorige uit Juli 2012 kwam en ben benieuwd of een rollback dit zou verhelpen maar hoe krijg ik dat uberhaubt voor elkaar?
Mijn snelheid is tot 120mbit wat gelukkig vaak tegen de 115 zit maar met online fps mikken is het nu niet genietbaar.

Help!
JoSchaap schreef op donderdag 11 april 2013 @ 21:51:
mikrotik is wel de shit, gebruik ik ook maar dan op een iets ander niveau
echter is het geen 'entry-level' pnp-spul (je moet er echt even voor gaan zitten en de boel zelf configureren)
[afbeelding]
Alleen DNS kan ik niet bevestigen, want mijn router pakt willekeurig een DNS server als iets niet in de cache zit en 2 van de 4 geconfigureerde DNS servers zijn niet van UPC.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Zijn modem/router/Gateway heeft als ip 192.168.1.1. De clients hebben allen dhcp en krijgen keurig de Gateway door maar als ik in ipv4 de properties bekijk dan staat bij DNS 192.168.0.1. Geen idee waarom maar dat adres bestaat uiteraard niet in het netwerk.
Wat met het modem gerommeld en zag geen dhcp opties die me nuttig leken. Getracht het ip ban het modem dan maar op 192.168.0.1 te zetten maar kreeg een error bij opslaan.
Iemand een idee waar die 0.1 vandaan komt? Windows 7 clients
Is 0.1 default of 1.1 bij deze modems en is dat bij installatie aangepast handmatig?
Als ik er niet uitkom wil ik de router functie uitzetten en er een losse router achter zetten van een bekender merk met meer opties, maar tips welkom.
Dan heb je dat ook uitgesloten.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Hier ook 1064, geen problemen.Killion schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 01:45:
al 6 uur problemen met inet. 1064.
Heb je inmiddels de 200/20? Ben benieuwd naar jouw bevindingen.
Mijn modem is defect (upstream en downstream knipperen)
De helpdesk medewerker wilde me toch even vertellen dat ik nu naar een 150/10 zou kunnen voor 3 euro minder. Ik heb echter weinig zin in weer een jaar abonnement.
Dus als 120/10 er niet meer is zetten ze me wellicht wel op naar dat 150/10 pakket ? Terug naar 100 zou niet acceptabel zijn, dan ga ik gelijk over naar glasvezel.
8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase
Yep, vrijdagmiddag kwam de Horizon en kon ik meteen aan de slag na eerder al mijn netwerk een upgrade gegeven te hebben.Untouchablezz20 schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 12:47:
@ bvk
Heb je inmiddels de 200/20? Ben benieuwd naar jouw bevindingen.
Installatie verliep zonder enig probleem en HD TV en 200 mbit is jammie
Downloaden via Newsleecher en NewsXS doet een constante 20~21 MB/sec, dus dat gaat ook redelijk goed
TV is vergeleken met de Digitenne die ik had uiteraard een stuk mooier, alhoewel Digitenne ook niet verkeerd was. Maar het verschil zie je toch wel heel duidelijk, dat zal bekend zijn.
Ik moet alleen nog even uitvissen hoe ik bij Film 1 kom die ook in het pakket zit...
Verder ben ik nog flink met de Horizon aan het spelen en verkennen, van die traagheid die je soms leest heb ik geen last in ieder geval, alles verloopt redelijk vloeiend.
Kortom, na 17 jaar Xs4all een hele overstap die na 2 dagen al prima bevalt
*wacht-geduldig-af* betaal no ook bar weinig voor tv/telefoon/60/6 dus klagen doe ik niet
[ Voor 11% gewijzigd door JoSchaap op 14-04-2013 14:55 ]
Ben inderdaad benieuwd naar jouw upload snelheid in praktijk. Misschien kan je testen door iets naar nieuwsgroepen te uploaden. Krijg je ook een goede indicatie.bvk schreef op zondag 14 april 2013 @ 14:16:
[...]
Yep, vrijdagmiddag kwam de Horizon en kon ik meteen aan de slag na eerder al mijn netwerk een upgrade gegeven te hebben.
Installatie verliep zonder enig probleem en HD TV en 200 mbit is jammieDie 200 Mbit haal ik ook, ik heb als hoogste snelheid bij een speedtest (van een 10 GB bestand) 209 Mbit voorbij zien komen.
Downloaden via Newsleecher en NewsXS doet een constante 20~21 MB/sec, dus dat gaat ook redelijk goedOver de upload kan ik nog weinig zeggen, dat doe ik momenteel nog amper, eerst nu maar eens een fatsoenlijke FTP server gaan
Het vervangen van een kapot modem heeft toch weinig met je abonnement te maken? Ze kunnen je gewoon een nieuw modem geven voor je huidige abonnement.jacovn schreef op zondag 14 april 2013 @ 10:07:
Gaat upc het 120/10 abonnement gewoon laten bestaan ?
Mijn modem is defect (upstream en downstream knipperen)
De helpdesk medewerker wilde me toch even vertellen dat ik nu naar een 150/10 zou kunnen voor 3 euro minder. Ik heb echter weinig zin in weer een jaar abonnement.
Dus als 120/10 er niet meer is zetten ze me wellicht wel op naar dat 150/10 pakket ? Terug naar 100 zou niet acceptabel zijn, dan ga ik gelijk over naar glasvezel.
Zal wel weer opgelost worden na een melding via de website..
Wordt net gebeld, stond goed, ze hebben niets veranderd.
wel is de lijn vanmorgen down geweest, en nu is de snelheid weer goed...
Hmm, kaboutertjes met een UPC petje op ?
[ Voor 38% gewijzigd door jacovn op 16-04-2013 14:14 ]
8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase
Ben ik de enige of hebben meer mensen die gemerkt? (regio Eindhoven-Weert)
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!
Goed nieuws!JoSchaap schreef op maandag 15 april 2013 @ 09:31:
antwoord van upc KS gehad, sneller internet als 60/6 is niet mogelijk zonder over te stappen op horizon..
en de andere vragen in mn mail beantwoorden ze dan ook maar meteen niet meer
http://www.consumentenbon...men-met-horizon-mediabox/
Hoe doe je dat zo snel?coob schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 17:33:
Vandaag de nieuwe internetsnelheid gekregen.
[afbeelding]
Alleen is dit zonder de TP-Link 1043 ertussen.
Die gaat maximaal tot zo'n 125mbit.
Welke betaalbare router haalt wel 150mbit?

Wij wonen in de bovenwoning van een winkel en hebben daarvoor een apart postadres (A,B,C,D)
Nou heb ik gepoogd bij UPC een nieuw abbo te bestellen omdat hun infrastructuur hier al ligt (het modem kan dus gewoon in de bovenwoning in plaats van de winkel) maar nu weigeren ze een nieuw contract aan te gaan.
Waar we jarenlang gewoon op het adres van de winkel konden afnemen, zonder problemen voor ons, de winkel en UPC, mogen we nu dit nu ineens niet meer. UPC probeert ons PER appartement (hier wonen 4 studenten) een nieuwe aansluiting af te geven.
Op deze manier worden alle wandcontactdozen voor radio/tv dus nutteloos die nu aanwezig zijn in het appartement en willen ze een halve verbouwing doen op kosten van de inwonende studenten. Dit kan vanaf 150 euro oplopen tot een schandalige 4000 euro!
Dit terwijl er dus gewoon de mogelijkheid zou zijn om op de winkel een contract aan te gaan en alles weer in te pluggen.
Wat kan ik doen om de oude situatie te behouden? Contractovername is niet mogelijk wegens het al opgezegde contract. UPC kan toch niet serieus menen dat per student even minstens 150 euro afgetikt moet worden bovenop de andere kosten?
Hou er rekening mee dat de voorgaande situatie helemaal niet normaal is.Eduardboon schreef op woensdag 24 april 2013 @ 08:48:
Onze buren gaan verhuizen en nemen het UPC abbo met zich mee.
Wij wonen in de bovenwoning van een winkel en hebben daarvoor een apart postadres (A,B,C,D)
Nou heb ik gepoogd bij UPC een nieuw abbo te bestellen omdat hun infrastructuur hier al ligt (het modem kan dus gewoon in de bovenwoning in plaats van de winkel) maar nu weigeren ze een nieuw contract aan te gaan.
Waar we jarenlang gewoon op het adres van de winkel konden afnemen, zonder problemen voor ons, de winkel en UPC, mogen we nu dit nu ineens niet meer. UPC probeert ons PER appartement (hier wonen 4 studenten) een nieuwe aansluiting af te geven.
Op deze manier worden alle wandcontactdozen voor radio/tv dus nutteloos die nu aanwezig zijn in het appartement en willen ze een halve verbouwing doen op kosten van de inwonende studenten. Dit kan vanaf 150 euro oplopen tot een schandalige 4000 euro!
Dit terwijl er dus gewoon de mogelijkheid zou zijn om op de winkel een contract aan te gaan en alles weer in te pluggen.
Wat kan ik doen om de oude situatie te behouden? Contractovername is niet mogelijk wegens het al opgezegde contract. UPC kan toch niet serieus menen dat per student even minstens 150 euro afgetikt moet worden bovenop de andere kosten?
Wat je kan proberen is de webcare te contacteren via twitter of iets. Die kunnen meestal iets meer.
Webcare heeft me al doorverwezen naar de telefoon, maar daar waren ze druk bezig met een of andere voetbalwedstrijd om mij van dienst te zijn. (ze vergaten zelfs het bandje te laten draaien tijdens intern overleg, niet netjes, want ik kon alle nare leuzen horen).
Straks loop ik nog even langs de UPC winkel om door te zagen in ieder geval.
Ik zie het probleem niet met een modem 20cm van de breedbandversterker af in de bovenwoning. Alas. dat ben ik.
[ Voor 82% gewijzigd door CyBeR op 24-04-2013 09:27 ]
Lijkt me idd een zeer geschikt ding voor die 5 tientjes.Untouchablezz20 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 17:47:
De TP-Link TL-WDR3600, heeft een wan-lan van 939 Mbit. De tp-link 1043 zit op max wan-lan 134 mbit.
Die gaan toch ook niet aansluiten op een niet bestaand adres?Sjah schreef op woensdag 24 april 2013 @ 13:43:
Eduardboon>> naar Kpn/Tele2 vluchten? Ik zou dan de eer aan mezelf houden hoor.
Als ik het goed begrijp verhuist de winkel? Of hoe zit het nou?
[ Voor 21% gewijzigd door Sjah op 24-04-2013 17:45 ]
Het zat dus zo:
Winkel zit op fictief getal 29.
29 kan snelle kabelverbindingen afnemen en doorlussen naar het bovenhuis van 29. De kamers in dit bovenhuis staan bij de gemeente als A, B, C en D geregistreerd.
UPC, KPN etc wilden niet leveren omdat ze niet meer aan een adres mogen leveren waar de afnemer niet woont. Ze wilden dus aansluitkosten in rekening brengen, ook al is alles al aanwezig (meerdere ISRA punten en wandcontactdozen met verbinding).
Uiteindelijk ben ik in de UPC shop gewoon uitgevallen tegen de verkoper waarna de leidingevende kwam kijken waar het rumoer wegkwam. Dit bleek een dame te zijn die de woorden: "Belachelijk! dat zouden ze bij mijn zoon moeten flikken!" opperde en alles voor me in orde maakte.
Ik heb nu dus gewoon internet via huisnummer 29 met het modem via de bestaande infrastructuur in het bovenhuis. Het werkt nu ook al, dus tevreden.
Proficiat dat je het voor elkaar hebt, maar ik sta te kijken dat UPC dat toestaat...
Degene die hier het pand in meerdere appartementen heeft verdeeld bij de gemeente maar dat niet bij de nutsbedrijven aangemeld heeft (incl kosten voor aparte overnamepunten en administratie) en vervolgens de aansluitingen voor een huishouden heeft verdeeld over vijf woningen is hier de 'schuldige', maar dat maakt nog niet dat jij (of welk van de andere bewoners boven) daardoor het recht heeft om mee te liften op die aansluiting.
Oslik blyat! Oslik!
De gaswacht erkent ABCD niet eens, die zegt 29 Bovenwoning,
De omrin erken ABCD niet, die zegt 29 Particulier.
Kortweg: alle bedrijven waarbij het nuttig is dat ze je erkennen willen je niet erkennen. Maar zodra er geld in het laatje komt kan het wel.
Dit is en blijft natuurlijk gewoon een studentenhuis met een enkele meterkast en 4 appartementen die onder contract als "ruime kamer" staan. Dit is dus gewoon de bovenverdieping met een aparte voordeur. Was toen ik in Zwolle woonde niet anders, daar zaten we ook boven een winkel met een eigen Ziggo aansluiting. (We zaten boven de ziggo winkel). No problemo.
Nu na veel zagen dus weer niet. Tja, dat de gemeente zegt dat we 4 verschillende huishoudens zijn is leuk, maar onze wandcontactdozen en isra punten zijn gewoon verlengden van 29 winkel. De winkel werkt zelf weer via een compleet ander adres, namelijk 29 I. (romeinse 1).
In ieder geval draait het nu en ga ik niet meer klagen. Ben blij dat het zo kon, want onze huurbaas wil niet eens de CV ketel vervangen (die knalt bijna uit elkaar van de kalkopbouw).
Ik had:
100 Mb / 5 Mb
Bellen
Digitale TV Royaal HD met DVR en extra HD zenders
€15,60 euro blijf bij UPC korting (Geldig t/m 24/05/2013)
Totaal Pakket: Niet €75,24, maar met korting € 59,64
Na een vriendelijk gesprek zijn we op het volgende pakket gekomen:
UPC pakket bestaande uit:
100 Mb / 10 Mb
Bellen
Horizon box met 70 zenders waarvan 10HD
Gratis Film1 (wat moet ik daar nu weer mee)
10 euro blijf bij UPC korting (Geldig t/m april 2014)
Totaal Pakket: Niet € 57,50, maar met korting € 47,50
Naar aanleiding van het Tweakers-bericht: nieuws: UPC laat klanten vanaf maandag andere decoder dan mediabox kiezen - update heb ik geprobeerd om mijn Philips-box te mogen houden, zodat ik niet de Horizon-box nodig zou hebben. Helaas mocht dat niet. Naderhand zag ik dat het nieuwsbericht een update heeft gekregen waarin werd gemeld dat dit pas vanaf 29 april zou kunnen. Misschien volgende week nog maar eens proberen...
SRK35ZS-W
Bingo, huisjesmelker gesignaleerd. Vangt voor vier woningen geld waar het hem uitkomt maar betaalt maar een enkele als dat beter uitkomt. Idd niet klagen als het goed werkt, maar hou die kerel in de gaten en let op je borg bij vertrek...Eduardboon schreef op woensdag 24 april 2013 @ 19:58:
[...]
In ieder geval draait het nu en ga ik niet meer klagen. Ben blij dat het zo kon, want onze huurbaas wil niet eens de CV ketel vervangen (die knalt bijna uit elkaar van de kalkopbouw).
Oslik blyat! Oslik!
Ondertussen uploaden ook getest, doet zo'n 2,4 MB/s. Ook keurig dus, ik haal overall de volledige snelheid van het abonnement.Untouchablezz20 schreef op zondag 14 april 2013 @ 17:29:
[...]
Ben inderdaad benieuwd naar jouw upload snelheid in praktijk. Misschien kan je testen door iets naar nieuwsgroepen te uploaden. Krijg je ook een goede indicatie.
Over de Horizon ben ik ook best tevreden, ik kan de diverse klachten die genoemd worden niet herkennen. Ik had alleen de eerste paar dagen dat hij 's morgens vroeg ergens mee bezig was, je zag dan de lampjes á la KITT (Nightrider) heen en weer gaan, afgewisseld met de tekst "50% N Scanning".
Dit was na drie dagen ineens afgelopen... Weet iemand wat dit geweest is?
Lekker is dat, staat UPC weer ergens op een blacklist.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Nouja, jouw IP staat geblacklist. Heb je dat IP langer dan vandaag? Dan zou ik toch heel goed naar je eigen netwerk kijken. Heb je dat IP tot vandaag niet gehad? Dan was de vorige gebruiker ervan (hoogstwaarschijnlijk onbewust) aan het spammen. Die listing gaat na verloop van tijd over als er niet meer gespammed wordt, als je daar niet op wilt wachten modem even nachtje van stroom halen, erg goede kans dat je morgen weer ander IP hebt.DukeBox schreef op donderdag 25 april 2013 @ 21:02:
Krijg sinds vandaag veel mail retour met de melding "your host [62.179.121.33] is blacklisted by new.spam.dnsbl.sorbs.net. Send your questions to blacklist-admin@mailrelay.is.nl".
Lekker is dat, staat UPC weer ergens op een blacklist.
Oslik blyat! Oslik!
reverse dns is fep13.mx.upcmail.net dat klinkt niet als een consumentenlijn? Daarnaast kun je toch helemaal niet mailen op poort 25 naar buiten en moet via een smarthost van UPC?
No production networks were harmed during this posting
Dat had hij er niet bij gezet, wist niet beter dan dat het z'n eigen IP was. Belang van volledige info geven weer eens onderstreeptpaella schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 08:01:
[...]
reverse dns is fep13.mx.upcmail.net dat klinkt niet als een consumentenlijn? Daarnaast kun je toch helemaal niet mailen op poort 25 naar buiten en moet via een smarthost van UPC?

Oslik blyat! Oslik!
Wat betreft info in mijn post, het is net hoe je het interpreteert, ik schreef nergens dat ík op een blacklist stond.. (of dat ik überhaupt UPC heb. Alleen dat UPC op een blacklist stond.dion_b schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 09:06:
Dat had hij er niet bij gezet, wist niet beter dan dat het z'n eigen IP was. Belang van volledige info geven weer eens onderstreept
Dat jij aanneemt dat ik een eigen SMTP server draai is eigenlijk de omgekeerde wereld..
Alhouwel.. we zitten op tweakers, dan mag je dat misschien wel verwachten. Daarnaast heb je ook gelijk, ik heb UPC, draai een eigen SMTP server maar zoals eerder geopperd, ik gebruik UPC als smarthost/relay.
Het is dus niet mijn eigen IP (wat denk ik ook geblocked is omdat het 'dynamisch' is).
@paella, Ik kan prima naar tcp/25 buiten het UPC netwerk connecten.. mogelijk is dat verschillend per UPC gebied ? Het is wel zo dat je met een UPC ip vrijwel nergens door het spamfilter komt.
[ Voor 10% gewijzigd door DukeBox op 26-04-2013 09:25 ]
Oslik blyat! Oslik!
Dankzij de consumentenbond: http://www.consumentenbon...men-met-horizon-mediabox/
vanaf vandaag kon ik WEL 100/10 internet afnemen zonder horizon door mn strot geduwd te krijgen
dus meteen maar besteld, want ik ging er zelfs 7,50 minder voor betalen in de maand
[ Voor 23% gewijzigd door JoSchaap op 29-04-2013 14:29 ]
Want ik wil op zich ook wel een hogere internetsnelheid (en minder betalen natuurlijk), maar geen horizon. Ben altijd een beetje huiverig met telefonische bestellingen, want voor je het weet wordt het weer verkeerd ingevoerd in de computer.
ik ben teruggebeld nav emailconversaties via het contactformulier op de website.
om je veel klikwerk op de onoverzichtelijke website te besparen: https://vragen.upc.nl/app...ministratieve-wijzigingen
[ Voor 79% gewijzigd door JoSchaap op 29-04-2013 18:44 ]
Verwijderd
Is gewoon klant A heeft snelheid X, klant heeft modem Y. Als modem Z aangesloten wordt ipv modem Y wordt Y ontkoppeld van de klant (mits het systeem bekend is met deze wisseling).
Snelheid wordt dus niet op modemniveau maar op klantniveau bepaald.
Is dit ook te regelen voor nieuwe klanten zonder horizonbox?JoSchaap schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 20:03:
dafuck nu je het zegt ik upload ook ineens met 10mb
als ze lastig doen kun je refereren naar het betreffende bericht van de consumentenbond:
verder inlezen over de achtergrond ervan kan op:
http://www.consumentenbon...contentsOnly=&site=nieuws
Net besteld via de website. Op hoop van zegen dan maar.
Ik krijg een nieuw modem van UPC (heb nog oude arris). Ik heb er zelf een router achterhangen. Klopt het dat ik het nieuwe UPC modem in bridge modus moet zetten?
Waarschijnlijk krijg je een Technicolor TC7200 modem.
Deze kan je makkelijk in bridge-mode zetten door in te loggen op ip adres 192.168.0.1 of 192.168.100.1 (indien offline) met het account "admin" en password "admin". Ga naar de system tab en kies switch mode. Hier krijg je de mogelijkheid om het aan te passen.
Tip: Zet voor je het modem in bridge-mode zet wireless op disabled. Doe je dit niet blijft wireless actief waardoor het modem wat prestatieverlies lijdt.
Gaat dat netto betekenen dat je voor 3 euro meer 150/10 krijgt i.p.v. 60/6 ?JoSchaap schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 10:58:
gewoon even bellen/twitterren/mailen-via-contactformulier dat je product x-met-horizon wil maar dan met een HD mediabox zonder opnamefunctie ipv horizon
als ze lastig doen kun je refereren naar het betreffende bericht van de consumentenbond:
verder inlezen over de achtergrond ervan kan op:
http://www.consumentenbon...contentsOnly=&site=nieuws
Thx
Komt deze uitbreiding door de problemen met de horizonbox?wortelsoft schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 13:32:
Je kunt het 60/6 abbonmeent uitbreiden naar 100/10 voor 4,- extra per maand. Verder kun je de 60/6 uitbreiden met opnemen voor 3,- per maand.
Geld dit ook voor mij als ik geen abbo met horizonbox heb genomen?
Thx
En dan zit daar ook film1 bij (en heb je ook onbeperkt telefonie, dan is het maar 3€ extra).wortelsoft schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 13:32:
Je kunt het 60/6 abbonmeent uitbreiden naar 100/10 voor 4,- extra per maand.
Dit topic is gesloten.