Film 1 zit er denk ik niet bij (in de 60/6 geupgrade naar 100/10). Op zich blijft horizon een betere deal, alleen wil ik dat pas als de kinderziektes een beetje zijn opgelost.
Jee wat een verrassing, het gaat alweer mis bij UPC. Vandaag via de website besteld (alles in starter plus opnemen en pauzeren - zodat ik mijn huidige cisco HDDVR kan behouden -, plus DTV royaal en plus 100 Mbit gedeelte.
Na het bestellen gelijk in een mail een overzicht van mijn bestelling gehad; klopte perfect.
Nu krijg ik een nieuwe mail met een besteloverzicht en alle door mij aangevinkte plusjes (royaal, opnemen/pauzeren, 100mbit) zijn weer verdwenen
Ik wacht wel even af wat het daadwerkelijk gaat worden. Maar van dit soort communicatie krijg je toch gewoon grijze haren....en ik heb al niet zoveel haren meer
Na het bestellen gelijk in een mail een overzicht van mijn bestelling gehad; klopte perfect.
Nu krijg ik een nieuwe mail met een besteloverzicht en alle door mij aangevinkte plusjes (royaal, opnemen/pauzeren, 100mbit) zijn weer verdwenen
Ik wacht wel even af wat het daadwerkelijk gaat worden. Maar van dit soort communicatie krijg je toch gewoon grijze haren....en ik heb al niet zoveel haren meer
Zo, ik heb na nu drie weken met de Horizon (bevalt mij prima) en het abonnement gespeeld te hebben mijn ADSL lijn bij Xs4all en Digitenne opgezegd.
Bij Xs4all vonden ze het uiteraard jammer, maar begreep de dame het verder direct en wenste me een prettige tijd bij UPC. De KPN meneer probeerde me uiteraard nog een IPTV abonnement aan te smeren, maar snapte gelukkig al snel dat dat niet zo handig was...
Nou maar hopen dat de wet van Murphy zich koest houdt, zal je altijd zien dat ik nú ineens problemen ga krijgen...
Bij Xs4all vonden ze het uiteraard jammer, maar begreep de dame het verder direct en wenste me een prettige tijd bij UPC. De KPN meneer probeerde me uiteraard nog een IPTV abonnement aan te smeren, maar snapte gelukkig al snel dat dat niet zo handig was...
Nou maar hopen dat de wet van Murphy zich koest houdt, zal je altijd zien dat ik nú ineens problemen ga krijgen...
Mwoeah, je hebt het heel verstandig aangepakt door de twee naast elkaar te proberen. Het is idd geen garantie dat het goed blijft gaan, maar een totale gok is het allerminst - hoogstwaarschijnlijk zal alles gewoon blijven werken zoals het nu werkt.
Hiero trouwens een Asus RT-AC66U router achter m'n Cisco modem (in bridged mode) gehangen. Erg tevreden mee, al heb ik geen pre-ac hardware dus meerwaarde boven de N66U is er niet. Maar meerwaarde boven de Cisco des te meer
Hiero trouwens een Asus RT-AC66U router achter m'n Cisco modem (in bridged mode) gehangen. Erg tevreden mee, al heb ik geen pre-ac hardware dus meerwaarde boven de N66U is er niet. Maar meerwaarde boven de Cisco des te meer
Oslik blyat! Oslik!
hmmm, ik heb mijn snelheid laten verhogen naar 100/10 maar mijn upload volgens speedtest.net en upc.nl/speedtest is 6Mb. Download is wel 100Mb. Had ik toch voor 60/6 kunnen gaan als dat niet beter wordt (belangrijkste voor mij was snellere upload)
Ik heb de Horizon doos een paar dagen geprobeerd en hij is weer terug naar UPC.
Wat een ***ding zeg.
Ik vraag me af of de softwareontwikkelaars ooit zelf met het ding gespeeld hebben.
Wat een ***ding zeg.
Ik vraag me af of de softwareontwikkelaars ooit zelf met het ding gespeeld hebben.
Misschien ben ik wel erg gauw tevreden, maar ik heb eigenlijk helemaal geen issues met de Horizon. Alles werkt zoals ik denk dat het bedoelt is, het menu is hooguit wat langzaam. Internet snelheid is prima, TV is scherp en hapert niet, ding is relatief stil en de mediaserver slikt via Twonky al mijn films. Etc. etc.coob schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 18:19:
Ik heb de Horizon doos een paar dagen geprobeerd en hij is weer terug naar UPC.
Wat een ***ding zeg.
Wat was dan voor jou precies de reden om het apparaat terug te sturen?
Modem gereset en nu de volle 10Mbit in de speedtest, helemaal happy
vandaag gebeld voor contractverlenging.
en vandaag al overgezet naar 100mb
kwam van 50mb dus dat merk je wel
en vandaag al overgezet naar 100mb
kwam van 50mb dus dat merk je wel
Kort vraagje hierover, werkt je telefonie van UPC dan nog goed met de modem in bridge mode? Heb namelijk dezelfde combi maar dan de Asus RT-AC66U als AP ingesteld. Wil hetzelfde doen als wat jij gedaan hebt maar dan moet UPC telefonie nog wel gewoon blijven werken. UPC modem in brdge mode and de Asus in router mode. Moet ik dan nog allerlei andere zaken instellen?dion_b schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 17:24:
Mwoeah, je hebt het heel verstandig aangepakt door de twee naast elkaar te proberen. Het is idd geen garantie dat het goed blijft gaan, maar een totale gok is het allerminst - hoogstwaarschijnlijk zal alles gewoon blijven werken zoals het nu werkt.
Want bij bijvoorbeeld Telfort werkt telefonie (Voip) niet meer van wat ik lees als je de modem in bridge mode zet.
Ik kan het natuurlijk gewoon proberen maar dan ben ik weer een tijdje bezig als het niet werkt en ik alles weer terug moet configgen terwijl de huidige situatie werkt.
| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |
Vooral een traag menu ja.bvk schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 19:04:
[...]
Misschien ben ik wel erg gauw tevreden, maar ik heb eigenlijk helemaal geen issues met de Horizon. Alles werkt zoals ik denk dat het bedoelt is, het menu is hooguit wat langzaam. Internet snelheid is prima, TV is scherp en hapert niet, ding is relatief stil en de mediaserver slikt via Twonky al mijn films. Etc. etc.
Wat was dan voor jou precies de reden om het apparaat terug te sturen?
Maar ook bv snel door de zenders scrollen.
Eerste 3-4 gaan snel en dan hangt ie weer of als je de knop vast blijft houden en weer loslaat loopt ie 4-5 zenders te ver door.
En ik miste heel erg het snelmenu van de gewone HD-box, dus "ok" en dan links of rechts kijken wat er op de andere zender is en nog eens "ok" om te kijken.
Alles is zo omslachtig bij de Horizon box.
Werkt gewoon, al moest ik even moeite doen om te testen aangezien ik al jarenlang geen vaste telefonie gebruik. Zo 20e eeuws allemaalFongWan schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 16:50:
[...]
Kort vraagje hierover, werkt je telefonie van UPC dan nog goed met de modem in bridge mode? Heb namelijk dezelfde combi maar dan de Asus RT-AC66U als AP ingesteld. Wil hetzelfde doen als wat jij gedaan hebt maar dan moet UPC telefonie nog wel gewoon blijven werken. UPC modem in brdge mode and de Asus in router mode. Moet ik dan nog allerlei andere zaken instellen?
Want bij bijvoorbeeld Telfort werkt telefonie (Voip) niet meer van wat ik lees als je de modem in bridge mode zet.
Ik kan het natuurlijk gewoon proberen maar dan ben ik weer een tijdje bezig als het niet werkt en ik alles weer terug moet configgen terwijl de huidige situatie werkt.
Oslik blyat! Oslik!
Over telefonie gesproken en de genoemde wet van Murphy...
Per vandaag zou mijn vaste 020 nummer van Xs4all overgezet worden naar UPC. Nieuwe DECT set gekocht, kom thuis en zet terwijl ik de set uitpak mijn pc aan. Geen internet...
Omdat ik het vermoeden had dat het iets met die telefonie te maken had eerst de Horizon een reboot gegeven. Internet doet het weer en toen de telefoon aangesloten. Werk direct, ik kan bellen en gebeld worden.
Maar nu al een paar keer gehad dat een pagina (gotlike.nl, google.nl, geenstijl.nl etc.) niet gevonden kan worden, ook na een pc herstart. Of heb ik na de Horizon herstart een nieuw IP adres gekregen en moet dat nog even "doorkomen" qua DHCP/DNS?
Even aankijken maar en anders ga ik voor de eerste keer contact opnemen met de UPC helpdesk.
Per vandaag zou mijn vaste 020 nummer van Xs4all overgezet worden naar UPC. Nieuwe DECT set gekocht, kom thuis en zet terwijl ik de set uitpak mijn pc aan. Geen internet...
Omdat ik het vermoeden had dat het iets met die telefonie te maken had eerst de Horizon een reboot gegeven. Internet doet het weer en toen de telefoon aangesloten. Werk direct, ik kan bellen en gebeld worden.
Maar nu al een paar keer gehad dat een pagina (gotlike.nl, google.nl, geenstijl.nl etc.) niet gevonden kan worden, ook na een pc herstart. Of heb ik na de Horizon herstart een nieuw IP adres gekregen en moet dat nog even "doorkomen" qua DHCP/DNS?
Even aankijken maar en anders ga ik voor de eerste keer contact opnemen met de UPC helpdesk.
Als je DNS vermoedt, eerst zelf even DNS uitsluiten. 8.8.8.8 is DNS server van Google. Als dat wel goed werkt kun je overtuigend melding maken van DNS-problemen bij UPC. Als dat niets verandert is dat iig niet het probleem. In dat geval zou ik trouwens eerst kijken of je niet ergens packet loss hebt, dat kan vergelijkbare symptomen geven.
Oslik blyat! Oslik!
Zo dat mag ook weleens gezegd worden, maar alles is goed gegaan. Had kennelijk al modem dat de snelheid aankon, dus die behoefde toch niet gewisseld te worden. Snelheid is netjes 100mbit!
Eindelijk na 4 dagen geen televisie is de omzetting van Horizon naar mijn oude Philips DVR gelukt
.
Nu dus Extra Power pakket met normale DVR, wat een verademing
.
Een ding wat me alleen opvalt, op de Horizon had ik op alle normale HD zenders (NL/RTL/SBS enz) 5.1 stream over HDMI. Dit is iets wat de Philips niet ondersteund, echter over optisch of coax digitaal krijg ik het ook niet voor elkaar op die kanalen, wel op Discovery bijvoorbeeld...
Kan het zo zijn dat er nu overdag geen 5.1 wordt uitgezonden op die kanalen, of wordt het op de normale mediabox gewoon niet in 5.1 aangeleverd?
Nu dus Extra Power pakket met normale DVR, wat een verademing
Een ding wat me alleen opvalt, op de Horizon had ik op alle normale HD zenders (NL/RTL/SBS enz) 5.1 stream over HDMI. Dit is iets wat de Philips niet ondersteund, echter over optisch of coax digitaal krijg ik het ook niet voor elkaar op die kanalen, wel op Discovery bijvoorbeeld...
Ik weet niet wat het nu uiteindelijk geweest is, maar alles werkt weer naar behoren. Zonder met DNS iets gedaan te hebben, dus mogelijk had het toch gewoon even tijd nodig voordat een en ander op het UPC netwerk (opnieuw) geregistreerd was.dion_b schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 20:53:
Als je DNS vermoedt, eerst zelf even DNS uitsluiten. 8.8.8.8 is DNS server van Google. Als dat wel goed werkt kun je overtuigend melding maken van DNS-problemen bij UPC. Als dat niets verandert is dat iig niet het probleem. In dat geval zou ik trouwens eerst kijken of je niet ergens packet loss hebt, dat kan vergelijkbare symptomen geven.
Hallo allemaal,
Recent heb ik mijn pakket gewijzigd van upc.
Hierbij is de internet snelheid van 50 naar 60 mbps gegaan
Echter heb ik de laatste tijd van een haperende verbinding.
Het DS lampje op de modem brand oranje.
De laatste keer heb ik dit kunnen verhelpen door de modem terug te zetten naar de fabrieks instellingen.
Nu mocht dit helaas niet baten.
Het ziet er nu als volgt uit:
Downstream Channels
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 1.5 dBmV 34.5 dB
Channel 2: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 3: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 4: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 5: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 6: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 7: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 8: 0.0 dBmV 0.0 dB
--------------------------------------------------------------------------------
Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 50.4 dBmV
Channel 2: 0.0 dBmV
Channel 3: 0.0 dBmV
Channel 4: 0.0 dBmV
In het verleden had ik altijd meerdere downstream channels.
Ik kom nu ook niet in de buurt van de max snelheid.
Hierover is reeds contact geweest met upc en er word via de 2e lijns contact met mij opgenomen.
Ik vraag me alleen af hoe dit mogelijk is.
Zou de modem niet goed zijn?
Of is dit een "netwerk" probleem van upc ?
Is er zelf iets aan te doen ?
PS de bekabeling is in orde.
Recent heb ik mijn pakket gewijzigd van upc.
Hierbij is de internet snelheid van 50 naar 60 mbps gegaan
Echter heb ik de laatste tijd van een haperende verbinding.
Het DS lampje op de modem brand oranje.
De laatste keer heb ik dit kunnen verhelpen door de modem terug te zetten naar de fabrieks instellingen.
Nu mocht dit helaas niet baten.
Het ziet er nu als volgt uit:
Downstream Channels
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 1.5 dBmV 34.5 dB
Channel 2: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 3: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 4: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 5: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 6: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 7: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 8: 0.0 dBmV 0.0 dB
--------------------------------------------------------------------------------
Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 50.4 dBmV
Channel 2: 0.0 dBmV
Channel 3: 0.0 dBmV
Channel 4: 0.0 dBmV
In het verleden had ik altijd meerdere downstream channels.
Ik kom nu ook niet in de buurt van de max snelheid.
Hierover is reeds contact geweest met upc en er word via de 2e lijns contact met mij opgenomen.
Ik vraag me alleen af hoe dit mogelijk is.
Zou de modem niet goed zijn?
Of is dit een "netwerk" probleem van upc ?
Is er zelf iets aan te doen ?
PS de bekabeling is in orde.
1 kanaal is gewoon fout.
Dit kan drie dingen betekenen:
1) op moment dat je dit uitleest is modem (nog) niet online. Oorzaak voor uitval is niet enkele kanaal, maar wat dan ook het offline gooide.
2) signaal op andere kanalen is zo slecht dat hij niet kan locken - in dat geval gevolg van stoorproduct dat via modem, kabels of connectoren/splitters erin weet te dringen.
3) UPC's modemconfiguratie is om zeep.
Eerste is om 1 uit te sluiten, kortom te kijken naar modem status, dat staat als het goed is boven de signaalwaardes (althans, je copy-paste lijkt nogal op een Cisco EPC-modem en daar staat het in die modems). Als je daar Operational, Completed en Enabled enzo ziet is het goed. Zo niet is hij dus (nog) niet geheel online. Dan moet je dat afwachten, gebeurt het niet, dan moet je dat eerst oplossen. In dat geval heeft het geen zin te focussen op aantal kanalen.
Mbt 2: "PS de bekabeling is in orde." - is wel erg kort door de bocht. Beschrijf het eens - waar komt groene kabel je huis binnen, wat zit er allemaal tussen dat punt en je modem?
Als je die twee redelijk uitgesloten hebt is er weinig wat jij kunt doen en is het wachten op UPC.
Dit kan drie dingen betekenen:
1) op moment dat je dit uitleest is modem (nog) niet online. Oorzaak voor uitval is niet enkele kanaal, maar wat dan ook het offline gooide.
2) signaal op andere kanalen is zo slecht dat hij niet kan locken - in dat geval gevolg van stoorproduct dat via modem, kabels of connectoren/splitters erin weet te dringen.
3) UPC's modemconfiguratie is om zeep.
Eerste is om 1 uit te sluiten, kortom te kijken naar modem status, dat staat als het goed is boven de signaalwaardes (althans, je copy-paste lijkt nogal op een Cisco EPC-modem en daar staat het in die modems). Als je daar Operational, Completed en Enabled enzo ziet is het goed. Zo niet is hij dus (nog) niet geheel online. Dan moet je dat afwachten, gebeurt het niet, dan moet je dat eerst oplossen. In dat geval heeft het geen zin te focussen op aantal kanalen.
Mbt 2: "PS de bekabeling is in orde." - is wel erg kort door de bocht. Beschrijf het eens - waar komt groene kabel je huis binnen, wat zit er allemaal tussen dat punt en je modem?
Als je die twee redelijk uitgesloten hebt is er weinig wat jij kunt doen en is het wachten op UPC.
Oslik blyat! Oslik!
Bedankt voor de reactie,dion_b schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 14:33:
Mbt de kabel.
Deze komt in de woonkamer binnen.
Hierop is de door upc geleverde splitter aangesloten; deze splitst het signaal naar tv en internet.
Direct hierna komt de modem.
Er zit dus niks vreemds tussen.
Cable Modem State
DOCSIS Downstream Scanning: Completed
DOCSIS Ranging: Completed
DOCSIS DHCP: Completed
DOCSIS TFTP: Completed
DOCSIS Data Reg Complete: Completed
DOCSIS Privacy: Enabled
Het lijkt er dus op dat het probleem bij upc ligt.
En zonder splitter, dus gewoon rechtstreeks op je AOP?cable-one schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 15:30:
[...]
Bedankt voor de reactie,
Mbt de kabel.
Deze komt in de woonkamer binnen.
Hierop is de door upc geleverde splitter aangesloten; deze splitst het signaal naar tv en internet.
Direct hierna komt de modem.
Er zit dus niks vreemds tussen.
Cable Modem State
DOCSIS Downstream Scanning: Completed
DOCSIS Ranging: Completed
DOCSIS DHCP: Completed
DOCSIS TFTP: Completed
DOCSIS Data Reg Complete: Completed
DOCSIS Privacy: Enabled
Het lijkt er dus op dat het probleem bij upc ligt.
Dit is helaas niet mogelijk
Ik heb namelijk
Ik heb namelijk

Dat is wel mogelijk, moet je alleen even een f-connector converter halen.
[ Voor 31% gewijzigd door Dennis-L op 04-05-2013 18:15 ]
Allicht nuttig uit te sluiten, maar zou in deze situatie niet aan bekabeling mogen liggen, het zijn door UPC geleverde (goede) spullen dus ook hun probleem als het wel zo is.
Heb je daadwerkelijk een ticket id oid gekregen? Dit gaat zichzelf iig niet oplossen, dus je moet wel zeker zijn dat er aan hun kant aan gewerkt wordt...
Heb je daadwerkelijk een ticket id oid gekregen? Dit gaat zichzelf iig niet oplossen, dus je moet wel zeker zijn dat er aan hun kant aan gewerkt wordt...
Oslik blyat! Oslik!
Qua apparatuur is er voor het internet niks veranderd.
Voor de tv heb ik een nieuwe media box gekregen.
Als het goed is neemt upc vandaag contact op.
De opvolging hiervan laat ik weten
Voor de tv heb ik een nieuwe media box gekregen.
Als het goed is neemt upc vandaag contact op.
De opvolging hiervan laat ik weten
Hoe kom je daar nou weer bij? Nooit gedacht dat hun netwerk wel eens (instellings)problemen zou kunnen hebben?JoSchaap schreef op zondag 05 mei 2013 @ 20:59:
[...]
maar op 1 kanaal signaal heb ik hier nog nooit meegemaakt dus het lijkt erop dat je modem er de brui aan geeft
Enige wat jouw copy/paste duidelijk maakt is dat jij niet last hebt van wat dan hij tegenaan loopt. Het zegt niets over waar dat probleem gelegen is
Oslik blyat! Oslik!
Om de administratie bij UPC hoef je helemaal geen zorgen te maken.

JoSchaap schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 16:53:
ja , staat gewoon los van elkaar, ik heb het 'domme' modem (Cisco EPC) en ook gewoon werkende telefonie
Thanks for the info, heb het dit weekend omgezet en inderdaad het werkt allemaal als een zonnetjedion_b schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 19:13:
[...]
Werkt gewoon, al moest ik even moeite doen om te testen aangezien ik al jarenlang geen vaste telefonie gebruik. Zo 20e eeuws allemaal
| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |
Heb ik net even een WTF momentje zeg...
Geef ik bij de overstap van XS4all naar UPC bij Xs4all ook aan dat ik mijn domein wil verhuizen en krijg daar keurig bericht van vandaag, incl. de code voor de nieuwe provider om het domein over te nemen.
Dus ik naar de UPC site om dit te regelen, niets te vinden. Dan maar bellen: "nee meneer, dat hebben wij niet"... Hé???
Ik kan ook niets vinden om het domein dan maar hier zelf te gaan hosten via de Horizon, kan dit gewoon helemaal niet? Xs4all lacht zich waarschijnlijk helemaal slap als ik ga bellen om de omzetting stop te zetten...
Geef ik bij de overstap van XS4all naar UPC bij Xs4all ook aan dat ik mijn domein wil verhuizen en krijg daar keurig bericht van vandaag, incl. de code voor de nieuwe provider om het domein over te nemen.
Dus ik naar de UPC site om dit te regelen, niets te vinden. Dan maar bellen: "nee meneer, dat hebben wij niet"... Hé???
Ik kan ook niets vinden om het domein dan maar hier zelf te gaan hosten via de Horizon, kan dit gewoon helemaal niet? Xs4all lacht zich waarschijnlijk helemaal slap als ik ga bellen om de omzetting stop te zetten...
Natuurlijk kan dat, flikker je domein bij een domeinboer (bijv www.transip.nl) neer en wijs het A-record naar je thuis IP adres. Poortje 80 open naar je server thuis en gaan met die banaan!bvk schreef op maandag 06 mei 2013 @ 19:00:
Heb ik net even een WTF momentje zeg...
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Dat klinkt simpel, dan laat ik alleen de huidige registratie van het domein bij Xs4all staan. Alleen dan even uitzoeken hoe ik die A record verwijs want daar heb ik geen kaas van gegeten.DennusB schreef op maandag 06 mei 2013 @ 19:03:
[...]
Natuurlijk kan dat, flikker je domein bij een domeinboer (bijv www.transip.nl) neer en wijs het A-record naar je thuis IP adres. Poortje 80 open naar je server thuis en gaan met die banaan!
Maar we hebben toch helemaal geen vast IP adres bij UPC?
Zolang je modem aan is is hij vastbvk schreef op maandag 06 mei 2013 @ 19:08:
[...]
Dat klinkt simpel, dan laat ik alleen de huidige registratie van het domein bij Xs4all staan. Alleen dan even uitzoeken hoe ik die A record verwijs want daar heb ik geen kaas van gegeten.
Maar we hebben toch helemaal geen vast IP adres bij UPC?
Geld teveel?bvk schreef op maandag 06 mei 2013 @ 19:08:
[...]
Dat klinkt simpel, dan laat ik alleen de huidige registratie van het domein bij Xs4all staan.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Zolang ja, wat dus niet altijd het geval zal zijn en je mogelijk een ander IP adres krijgt als je weer verbinding maakt na bijvoorbeeld een stroomstoring. En dan moet je het A-record ook weer wijzigen neem ik aan.
Of geeft dat in de praktijk (over een jaar gemeten bijvoorbeeld) geen problemen als je zelf host? Ik vraag het maar omdat ik bij Xs4all wel een vast IP had, dus nooit tegen dit "probleem" ben aangelopen.
Ja.
[ Voor 10% gewijzigd door bvk op 06-05-2013 19:29 ]
Ik host ook het een en ander thuis via een glasvezelverbinding van XMS (ouders), daarvan krijg ik ook een dynamisch IPv4 adres (hoe het met IPv6 zit weet ik eigenlijk niet, wie bof ik en is de prefix vast per subscriber). Zolang het modem (en in mijn geval de router) maar up is en er geen werkzaamheden zijn veranders het IP niet. Mijn router is voorzien van OpenWRT en een uptime van bijna een jaar is behaald. Over die periode is er volgens mij één keer iets aan de hand geweest (stroomuitval->aardlekschakelaar om wegens een defect apparaat), waardoor ik een ander IPv4 adres kreeg. Dus eenmalig het A record over een jaar moeten wijzigen... Dat vind ik als hobbyist wel te doen.
Voor UPC geldt min of meer hetzelfde al heb ik daar niet een dergelijk uptime record. Het UPC modem in bridge en de routering wordt overgelaten aan de router met OpenWRT. Het modem in de bridge modus heb ik nog niet op zijn gaatje zien gaan, die heeft immers niks spannends te doen. De router krijgt verkeer van zes studenten (dus het nodige P2P verkeer) voor zijn kiezen en update ik gemiddeld elke twee maanden de firmware van, wat tevens het uptime record is van die verbinding.
Al met al heb ik best een aardige ervaring met een "dynamisch" IP. Zolang het apparaat welke dat IP voor je vasthoud maar stabiel is zit je vrij goed. Korte periodes down zijn niet zo'n probleem, want als ik nu mijn router reboot krijg ik bij UPC hetzelfde IP als ik al had, vanwege de lease time vermoed ik.
Daarnaast heb je nog "netwerkonderhoud/problemen" bij de provider zelf, maar die zijn ook niet bepaald frequent hier.
De diensten die ik draai zijn niet mission-critical, maar gewoon verrekte handig voor mezelf en een paar anderen. Dat de DNS één of een paar keer per jaar niet resolved voor een uurtje of een paar uurtjes kan ik wel mee leven.
Je zult dus een afweging moeten maken voor jezelf. Maar ik ondervind er eigenlijk geen hinder van. Netwerkproblemen aan de providerkant zijn zeldzaam, reboot van een router is doorgaans geen probleem, en korte stroomuitval kun je afvangen met een UPS. Bij langere stroomuitval raakt de UPS van je server toch leeg en serveert die toch niets meer.
Voor UPC geldt min of meer hetzelfde al heb ik daar niet een dergelijk uptime record. Het UPC modem in bridge en de routering wordt overgelaten aan de router met OpenWRT. Het modem in de bridge modus heb ik nog niet op zijn gaatje zien gaan, die heeft immers niks spannends te doen. De router krijgt verkeer van zes studenten (dus het nodige P2P verkeer) voor zijn kiezen en update ik gemiddeld elke twee maanden de firmware van, wat tevens het uptime record is van die verbinding.
Al met al heb ik best een aardige ervaring met een "dynamisch" IP. Zolang het apparaat welke dat IP voor je vasthoud maar stabiel is zit je vrij goed. Korte periodes down zijn niet zo'n probleem, want als ik nu mijn router reboot krijg ik bij UPC hetzelfde IP als ik al had, vanwege de lease time vermoed ik.
Daarnaast heb je nog "netwerkonderhoud/problemen" bij de provider zelf, maar die zijn ook niet bepaald frequent hier.
De diensten die ik draai zijn niet mission-critical, maar gewoon verrekte handig voor mezelf en een paar anderen. Dat de DNS één of een paar keer per jaar niet resolved voor een uurtje of een paar uurtjes kan ik wel mee leven.
Je zult dus een afweging moeten maken voor jezelf. Maar ik ondervind er eigenlijk geen hinder van. Netwerkproblemen aan de providerkant zijn zeldzaam, reboot van een router is doorgaans geen probleem, en korte stroomuitval kun je afvangen met een UPS. Bij langere stroomuitval raakt de UPS van je server toch leeg en serveert die toch niets meer.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Had ik gezien inderdaad, maar doen verder helemaal geen hosting of domeinnaam registratie. Waarom eigenlijk niet?
Maar bedankt voor je ervaringen Ultraman, daar hebben we wat aan
Ik kijk dus nog wel even wat ik ga doen, bedankt voor de reacties.
Niet hun core business. Dat is 't bij XS4ALL ook niet en dat merk je aan de exorbitante prijzen die ze vragen. UPC heeft gewoon besloten zich daar niet (normaal gesproken; ze zijn wel SIDN registrar dus ze kúnnen het wel) in te mengen.bvk schreef op maandag 06 mei 2013 @ 20:22:
[...]
Had ik gezien inderdaad, maar doen verder helemaal geen hosting of domeinnaam registratie. Waarom eigenlijk niet?
Verder: bij UPC Consumer is 't IP weliswaar niet vast maar wijzigt 't ook niet. Stel een lage TTL in in je domein en je kunt 't gewoon die ene keer dát 't verandert met minimale onderbreking wijzigen.
[ Voor 17% gewijzigd door CyBeR op 06-05-2013 20:35 ]
---
[ Voor 111% gewijzigd door GtaDomii op 08-05-2013 13:32 ]
zo te zien werkt ie bij upc helpdesk ?
en heeft ie stiekem met zijn telefoon foto's gemaakt
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
en offline gehaald omdat zijn chef hem op de vingers heeft getikt
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Jep. Ach, kan gebeurenChaoss schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 13:47:
en offline gehaald omdat zijn chef hem op de vingers heeft getikt
Ik kan het nergens vinden hoor. Vanwege de nieuwswaardigheid dan maar:
nieuws: UPC komt in juli met nieuwe remote en update voor Horizon TV
=edit, foto's van tweaker hierboven maar weer weggehaald =
Hier staan wat meer foto's uit ierland: http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=48903.0
Dat lijkt iig dezelfde AB te zijn.
Hier staan wat meer foto's uit ierland: http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=48903.0
[ Voor 59% gewijzigd door sopsop op 08-05-2013 14:21 ]
UPC komt eind dit jaar ook met maximaal 500Mbps; komt uit gesprek over fiscale resultaten.
Nu heb ik hier ergens lezen over de mogelijkheden van Docsis3, en op dit moment zijn volgens mij de end-gear (modems) de beperkende factor. Toch?
Nu heb ik hier ergens lezen over de mogelijkheden van Docsis3, en op dit moment zijn volgens mij de end-gear (modems) de beperkende factor. Toch?
Yep, EuroDOCSIS 3.0 is gelimiteerd op 8 kanalen downstream met een snelheid van 400Mb/s (50Mb/s per kanaal, theoretisch) en upstream maximaal 4 kanalen met een max van 108Mb/s. Men zal hiervoor EuroDOCSIS 3.1 moeten gebruiken.
Bron: WikipediaThe Docsis 3.1 platform is aiming to support capacities of at least 10Gbit/s downstream and 1Gbit/s upstream. The new specs will do away with 6 MHz and 8 MHz wide channel spacing and instead use smaller (20kHz-to-50kHz-wide) orthogonal frequency division multiplexing (OFDM) subcarriers; these can be bonded inside a block spectrum that could end up being about 200 MHz wide.
[ Voor 56% gewijzigd door CreativeS op 08-05-2013 14:51 ]
Toch maar mijn slaapkamer ci+ omgeruild voor een Horizon box want dan ben ik goedkoper uit en krijg ik wat meer snelheid en het valt alles mee.
Toen de box net uit was (ok, eerder nog) heb ik er wat mee gespeeld en toen vond ik het te traag maar nu, zeker als je de meerwaarde qua opties bekijkt, is het gewoon prima!
Bij gebrek aan een vraag een vraag: Is er al een changelist verkrijgbaar voor de aankomende update?
Toen de box net uit was (ok, eerder nog) heb ik er wat mee gespeeld en toen vond ik het te traag maar nu, zeker als je de meerwaarde qua opties bekijkt, is het gewoon prima!
Bij gebrek aan een vraag een vraag: Is er al een changelist verkrijgbaar voor de aankomende update?
[ Voor 13% gewijzigd door Agent-X op 08-05-2013 20:46 ]
Niet gek dat je het hier niet kunt vinden, dat heeft niets met internet te maken, dus offtopic hier.sopsop schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 13:59:
Ik kan het nergens vinden hoor. Vanwege de nieuwswaardigheid dan maar:
Wat jij zoekt:
[UPC Horizon] Ervaring en discussie
Oslik blyat! Oslik!
Als je de speedtable van die Wikipedia pagina bestudeert, dan zie je dat er voor versie 3.0 voor zowel het aantal downstream als het aantal upstream kanalen het volgende geldt: "No maximum defined". Er is wel een minimum aantal downstream en upstream kanalen gedefinieerd die de hardware verplicht moet ondersteunen. De 8 downstream en 4 upstream kanalen die je nu ziet bij veel modems is een veel gebruikte modem hardware configuratie, maar volgens mij is UPC één van de kabelbedrijven in Nederland die ook nog een tijdje heeft gewerkt (en nog werkt?) met modems die maar 4 downstream kanalen aankonden/kunnen. Niet toevalligerwijs ook het minimum aantal kanalen dat (Euro)-DOCSIS 3.0 voorschrijft.Creative S schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 14:39:
Yep, EuroDOCSIS 3.0 is gelimiteerd op 8 kanalen downstream met een snelheid van 400Mb/s (50Mb/s per kanaal, theoretisch) en upstream maximaal 4 kanalen met een max van 108Mb/s.
De huidige UPC modems kunnen maximaal 8 downstream en 4 upstream kanalen aan. EuroDOCSIS 3.0 heeft een downstream capaciteit van ongeveer 50 Mbps per kanaal, dus een beperking van 8 * 50 = 400 Mbps. Als UPC dus 500 Mbps wil gaan bieden, dan zullen bij die klanten de kabelmodems vervangen moeten worden door exemplaren die meer downstream kanalen aankunnen en zal ook het aantal downstream frequenties binnen een coaxsegment overeenkomstig uitgebreid moeten worden. Daarvoor zal UPC wel ruimte moeten gaan maken om bijvoorbeeld een blok van 16 Downstream kanalen aan te kunnen bieden i.p.v. de 8 Downstream kanalen die ze nu bieden. En, niet te vergeten, mogelijk moet er ook nog wat aan de CMTS'en van UPC gesleuteld worden voor de ondersteuning van meer downstream en upstream kanalen.Deshmir schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 14:35:
UPC komt eind dit jaar ook met maximaal 500Mbps; komt uit gesprek over fiscale resultaten.
[ Voor 7% gewijzigd door ArChie op 08-05-2013 21:46 ]
Ik heb de laatste maanden regelmatig last van onderbrekingen in mijn 60/6 UPC verbinding.
Soms duurt dit maar een paar minuten, soms enige uren met constante restarts van het
kabelmodem (Cisco EPC3212).
Alle bekabeling lijkt in orde, communicatie tussen mijn netwerkapparatuur en het modem ook.
Het probleem lijkt vooral in de verbinding tussen mijn modem en het UPC netwerk te zitten.
Downstream is alles OK, met 8 kanalen rond de 0 dBmV en een SNR van ca. 38 dB. Deze waarden
zijn behoorlijk constant.
Upstream: als alles goed functioneert, zie ik i.h.a. 4 upstream kanalen met een power level van
rond de 48 dBmV.
Bij periodes met onderbrekingen zie ik echter dat het modem terugschakelt naar 2 upstream kanalen
met een power level van 52...55 dBmV. Als het max. power level bereikt is, gaat het modem regelmatig resetten, en vaak zelfs terug naar 1 upstream channel.
Blijkbaar is het contact met de CMTS verloren, en lukt dat ook met een power level van 55 dBmV niet
meer betrouwbaar tot stand te brengen.
Ik heb de laatste dagen mijn output power level vergeleken met dat van het modem van mijn buurman (ook UPS, met een Cisco EPC3925). Op momenten dat het output power level in mijn modem toeneemt, is dat bij hem ook het geval. Alleen komt zijn modem minder snel in een loop van constante restarts
terecht en werkt zijn verbinding wat langer door. Maar ook zijn verbinding kan in zulke gevallen inderbrekingen geven.
Ik ga er daarom van uit dat het probleem niet bij mij zit, maar ergens in de wijk.
Heb al contact gehad met UPC, maar als je pas uren later wordt teruggebelt door een technicus, is het probleem alweer voorbij, en staan de output power levels weer keurig op 48 dBmV.
Kent iemand deze situatie? Wat te doen?
Soms duurt dit maar een paar minuten, soms enige uren met constante restarts van het
kabelmodem (Cisco EPC3212).
Alle bekabeling lijkt in orde, communicatie tussen mijn netwerkapparatuur en het modem ook.
Het probleem lijkt vooral in de verbinding tussen mijn modem en het UPC netwerk te zitten.
Downstream is alles OK, met 8 kanalen rond de 0 dBmV en een SNR van ca. 38 dB. Deze waarden
zijn behoorlijk constant.
Upstream: als alles goed functioneert, zie ik i.h.a. 4 upstream kanalen met een power level van
rond de 48 dBmV.
Bij periodes met onderbrekingen zie ik echter dat het modem terugschakelt naar 2 upstream kanalen
met een power level van 52...55 dBmV. Als het max. power level bereikt is, gaat het modem regelmatig resetten, en vaak zelfs terug naar 1 upstream channel.
Blijkbaar is het contact met de CMTS verloren, en lukt dat ook met een power level van 55 dBmV niet
meer betrouwbaar tot stand te brengen.
Ik heb de laatste dagen mijn output power level vergeleken met dat van het modem van mijn buurman (ook UPS, met een Cisco EPC3925). Op momenten dat het output power level in mijn modem toeneemt, is dat bij hem ook het geval. Alleen komt zijn modem minder snel in een loop van constante restarts
terecht en werkt zijn verbinding wat langer door. Maar ook zijn verbinding kan in zulke gevallen inderbrekingen geven.
Ik ga er daarom van uit dat het probleem niet bij mij zit, maar ergens in de wijk.
Heb al contact gehad met UPC, maar als je pas uren later wordt teruggebelt door een technicus, is het probleem alweer voorbij, en staan de output power levels weer keurig op 48 dBmV.
Kent iemand deze situatie? Wat te doen?
Heb iets soortgelijks gehad vorig jaar in Augustus, nieuw modem gehad etc etc. Bleek toch iets in de wijkkast te zijn na 3 weken toch opgelost.
Ik zou zeker bellen en blijven klagen
Ik zou zeker bellen en blijven klagen
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ok, ik ga weer bellen en klagen. Zal de buurman ook aansporen hetzelfde te doen, ook al is hij nooit thuis.
Ultraman schreef op maandag 06 mei 2013 @ 20:00:
Ik host ook het een en ander thuis via een glasvezelverbinding van XMS (ouders), daarvan krijg ik ook een dynamisch IPv4 adres (hoe het met IPv6 zit weet ik eigenlijk niet, wie bof ik en is de prefix vast per subscriber). Zolang het modem (en in mijn geval de router) maar up is en er geen werkzaamheden zijn veranders het IP niet. Mijn router is voorzien van OpenWRT en een uptime van bijna een jaar is behaald. Over die periode is er volgens mij één keer iets aan de hand geweest (stroomuitval->aardlekschakelaar om wegens een defect apparaat), waardoor ik een ander IPv4 adres kreeg. Dus eenmalig het A record over een jaar moeten wijzigen... Dat vind ik als hobbyist wel te doen.
..
Beetje laat, maar toch nog ff wat handig info voor jullie.bvk schreef op maandag 06 mei 2013 @ 19:27:
[...]
Zolang ja, wat dus niet altijd het geval zal zijn en je mogelijk een ander IP adres krijgt als je weer verbinding maakt na bijvoorbeeld een stroomstoring. En dan moet je het A-record ook weer wijzigen neem ik aan.
Of geeft dat in de praktijk (over een jaar gemeten bijvoorbeeld) geen problemen als je zelf host? Ik vraag het maar omdat ik bij Xs4all wel een vast IP had, dus nooit tegen dit "probleem" ben aangelopen.
[...]
Ja.
Zit zelf ook bij UPC en heb 3 domeinnamen via Transip. Verder heb ik een Dyndns account (gratis). In het control panel van Transip (maar kan bij elke fatsoenlijke hoster) heb ik geen A-record naar mijn IP, maar een CNAME naar mijn Dyndns hostname. Enige wat je dan nog hoeft te doen is de Dyndns tool draaien op je webserver/router/whatever. Op het moment dat je dan (om wat voor reden dan ook) een nieuw ip krijgt, verwijst je Dyndns host (door de client die je ergens hebt draaien) naar het nieuwe IP. En aan de kant van de hoster hoef je niets te doen, want die verwijst naar je dyndns adres.
zie nu echter wel dat dyndns niet meer gratis is, dus je zult naar een andere dynamic hostname provider moeten.
Binnenkort krijgen wij een glasvezelaansluiting en wij zijn van plan om over te stappen naar een glasvezel ISP. Een paar mensen gebruiken echter nog een emailadres van UPC. Op de website kan UPC kan ik alleen vinden dat het niet mogelijk is om het emailadres bij opzegging te behouden. Is het misschien mogelijk om mail naar dat adres nog een bepaalde tijd door te (laten) sturen?
ik denk niet dat ze die service aanbieden 
nu zijn er een hoop providers die 'vergeten' mailboxen op te ruimen na opzegging *kuch concepts kuch* maar ik weet niet of upc net zo rommellig is.
imho gewoon goed voorbereiden en adreswijzigingen goed doorgeven overal
nu zijn er een hoop providers die 'vergeten' mailboxen op te ruimen na opzegging *kuch concepts kuch* maar ik weet niet of upc net zo rommellig is.
GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET
upc doet blijkbaar ook moeilijk, wil je nieuw pakket afsluiten terwijl je nog een oude hebt ben je verplicht om hun nieuwe modem router te gebruiken. terwijl we van 100 mbit naar 100 mbit gaan 0 verhoging dus, alleen horizon extra. waarom willen ze niet dat wij de EPC3212 houden ?
Dat was ik ook van plan, maar er zijn toch dan nog altijd mensen die dan nog mail naar het oude adres sturen, dus ik hoopte erop dat als UPC mogelijke die mailbox niet gelijke delete na opzegging, om dan via de webinterface een auto-reply in te stellen en mogelijke inkomende mail door te sturen.JoSchaap schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 18:55:
ik denk niet dat ze die service aanbieden
Bij mij valt mn internetverbinding regelmatig weg.
Wanneer ik dan mijn modem van de stroom haal en weer aan de stroom doe werkt alles weer.
Best wel vervelend. Iemand een idee of modem stuk?
Wanneer ik dan mijn modem van de stroom haal en weer aan de stroom doe werkt alles weer.
Stop chasing the dream, you're already living it
Topicstart is ondertussen behoorlijk bejaard, maar wat erin staat over signaal enzo is nog steeds relevant.Qosmic schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 23:48:
Mogelijk is modem kapot, maar veel waarschijnlijker is er gewoon een signaalprobleem. Kijk dus in de modem naar de signaalwaardes en post ze hier als je zelf niet gelijk ziet wat er aan de hand is
wil niet zeggen dat het probleem per definitie in het signaal dat je op de modem uit kunt lezen zit, maar dat is makkelijkst snel uit te sluiten
Oslik blyat! Oslik!
Niet doorvertellen, maar ik heb al enige tijd een snellere verbinding met een 60 Mbit abbo. Zowel via speedtest.net als de UPC speedtest haal ik een mooie 96 Mbit doorvoer. Upload is wel conform het abbo. Ik raak mijn modem voorlopig even niet aan :-)
[ Voor 3% gewijzigd door Edgarz op 15-05-2013 19:04 ]
Verwijderd
Sinds vannacht regelmatig storing.
upstream varieerd tussen 41,6 en 51,1 dBmV.
Uploaden en download snelheid varieren constant.
upstream varieerd tussen 41,6 en 51,1 dBmV.
Uploaden en download snelheid varieren constant.
Niets mis met die power levels (al zou het niet zo dramatisch moeten schommelen); wat voor snelheden haal je dan? En schommelt alles 's ochtends ook zo?
Oslik blyat! Oslik!
@pinobot: Welk modem heb je, als het de EPC3925 is dan raad ik je aan 'm eens op brigde modus uit te proberen, mocht dat niet helpen, UPC bellen en claimen dat het modem gewoon geen internetverbinding krijgt, dan sturen ze een mannetje langs.
PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.
Ik weet niet honderd procent zeker of dit in dit topic gepost moet worden, maar ik waag het er maar op.
Laatst zat ik even te kijken naar onze download speeds en begon ik mij toch af te vragen of wij niet erg weinig Mb/s krijgen voor wat wij betalen. Op dit moment ontvang ik 25 Mbit/s download en 1 Mbit/s upload.
We betalen echter +- 68 euro per maand voor een alles-in-één pakket. Als ik op de website van UPC kijk zou je voor hetzelfde geld een hoop meer kunnen krijgen. Verder vraag ik me af waarom er naast een alles-in-één pakket ook nog apart betaald moet worden voor televisie.
Is dit op dit moment nou wel het gunstigste abbonement voor ons?
(Zie link voor een plaatje van ons abbonement)
Laatst zat ik even te kijken naar onze download speeds en begon ik mij toch af te vragen of wij niet erg weinig Mb/s krijgen voor wat wij betalen. Op dit moment ontvang ik 25 Mbit/s download en 1 Mbit/s upload.
We betalen echter +- 68 euro per maand voor een alles-in-één pakket. Als ik op de website van UPC kijk zou je voor hetzelfde geld een hoop meer kunnen krijgen. Verder vraag ik me af waarom er naast een alles-in-één pakket ook nog apart betaald moet worden voor televisie.
Is dit op dit moment nou wel het gunstigste abbonement voor ons?
(Zie link voor een plaatje van ons abbonement)
[ Voor 3% gewijzigd door Zinloos1 op 16-05-2013 09:51 ]
ik zou inderdaad eens met de klantenservice bellen want je abonnement is vrij gedateerd en je betaald nu meer voor minder (geen hdtv/slomer internet, enz)
Ik zit voor 54,- per maand zonder kortingen op een alles in een pakket zonder horizon met bellen standaard,hdonvanger+standaard hd pakket,100/10 verbinding
Voorheen betaalde ik 58 euro voor bellen standaard, SD ontvanger met standaardzenders, 60/6 internet
die 18,20 zit tegenwoordig in het pakket meegerekend en betaald iedereen, het maakt niet uit welk product je afneemt
Ik werk natuurlijk niet bij de upc dus je kunt beter even navragen wat het beste bij jullie past. voor wat je nu betaald heb je namelijk ook al het extra power pakket met horizon
(€ 69,50 p.m)
Ik zit voor 54,- per maand zonder kortingen op een alles in een pakket zonder horizon met bellen standaard,hdonvanger+standaard hd pakket,100/10 verbinding
Voorheen betaalde ik 58 euro voor bellen standaard, SD ontvanger met standaardzenders, 60/6 internet
die 18,20 zit tegenwoordig in het pakket meegerekend en betaald iedereen, het maakt niet uit welk product je afneemt
Ik werk natuurlijk niet bij de upc dus je kunt beter even navragen wat het beste bij jullie past. voor wat je nu betaald heb je namelijk ook al het extra power pakket met horizon

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET
Qosmic schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 23:48:
Ik heb precies hetzelfde gehad! Eerst een Thomson modem, daarna een Cisco, daarna weer een Cisco, daarna weer een Cisco... en nog steeds problemen met modem die spontaan uit zichzelf herstart en internet wat niet werkt. Na de herstart werkte het weer voor even...dion_b schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 00:02:
[...]
Topicstart is ondertussen behoorlijk bejaard, maar wat erin staat over signaal enzo is nog steeds relevant.
Mogelijk is modem kapot, maar veel waarschijnlijker is er gewoon een signaalprobleem. Kijk dus in de modem naar de signaalwaardes en post ze hier als je zelf niet gelijk ziet wat er aan de hand is
wil niet zeggen dat het probleem per definitie in het signaal dat je op de modem uit kunt lezen zit, maar dat is makkelijkst snel uit te sluiten
Mijn signaal was perfect zeiden de monteurs,... Mogelijk zou het aan een wijkcentrale kunnen liggen, maar daar heb ik nooit meer wat van gehoord.
Nu heb ik een technicolor modem, en veel minder problemen. Heb vaak in de avonduren dat facebook erg traag is, terwijl andere websites als Tweakers en nu.nl heel vlot reagerde. Dus of dat nou te maken heeft dat Amerika wakker wordt/is en dat daarom facebook zo traag is, of dat het aan UPC ligt, ik weet het niet...
Ja, dat is waar ik ook op uit kwam.JoSchaap schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 10:52:
ik zou inderdaad eens met de klantenservice bellen want je abonnement is vrij gedateerd en je betaald nu meer voor minder (geen hdtv/slomer internet, enz)
Ik werk natuurlijk niet bij de upc dus je kunt beter even navragen wat het beste bij jullie past. voor wat je nu betaald heb je namelijk ook al het extra power pakket met horizon(€ 69,50 p.m)
Echter maken wij nu wel gebruik van een actie waardoor wij voor telefoneren binnen europa een standaard bedrag betalen. Bij het nieuwe abbonement is dit 9 cent per minuut. Dat zou nog wel eens aardig op kunnen lopen. Dan zou ik toch even moeten kijken hoeveel wij nu per maand ongeveer bellen en kijken hoeveel euro dat extra zou kosten in de maand.
Dus dat die 18,50 hier wordt aangegeven komt alleen maar doordat dit nog zo'n oud pakket is?
Dus eigenlijk is mijn "pakket" dan 65 euro voor hele crappy voorwaarden...
Als ik de medewerker van UPC zo ver kan krijgen dat hij het onbeperkte telefoneren gedeelte behoudt zou ik dus minder gaan betalen en meer krijgen.
Zeker de moeite van het onderzoeken waard dus.
@Zinloos1>>> medewerker kan niet naar jouw smaak even een pakketje timmeren, ze heeft te maken met wat er is in haar systeem, dus qua bellen ga je keuzes moeten maken. Plus vergeet niet je zit weer vast voor een jaar.
Nee, ik snap dat zij geen pakketten aan kunnen passen. Maar het onbeperkt bellen is gewoon een optie die je kan nemen. Deze hebben wij destijds geloof ik gratis gekregen omdat we zo lang bij hen klant waren. Maar dat moet ik even nakijken. Maar ook met deze 14 euro per maand extra om onbeperkt te bellen is het net iets goedkoper dan we nu betalen en we krijgen er meer voor. En ja, je zit er wel een jaar aan vast, maar ik zie mijn ouders op korte termijn toch niks veranderen. Ook kan je internet voor 4 euro per maand extra van die 60mbit upgraden naar 100mbit. Op dit moment zijn er bij ons geen andere aanbieders dan UPC en ik zie niet echt glasvezel komen binnen korte termijn.Sjah schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 13:48:
@Zinloos1>>> medewerker kan niet naar jouw smaak even een pakketje timmeren, ze heeft te maken met wat er is in haar systeem, dus qua bellen ga je keuzes moeten maken. Plus vergeet niet je zit weer vast voor een jaar.
Hoe bedoel je?Sjah schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 14:36:
Heb je geen telefoonlijntje? Zal jij vast niet als optie zien, je ouders misschien des te meer.
De 14 euro per maand is onbeperkt bellen binnen nederland naar vaste lijnen en mobiel met een vaste lijn.
(Er wordt nogal veel gebeld per maand naar de mobiel van mijn zus en naar andere familieleden in binnen en buitenland)
(Sorry als dit te veel op slowchat gaat lijken, maar ik begijp de opmerking niet helemaal
[ Voor 13% gewijzigd door Zinloos1 op 16-05-2013 14:45 ]
Bij jou mogelijk modemgerelateerd, maar het lijkt me eerlijk gezegd sterk dat als je vier modems gehad hebt ze allevier stuk waren. Het ligt veel meer voor de hand dat iets wat niet veranderd is bij al die modems het probleem veroorzaakte en dat steeds beun-de-haas monteur die het niet kon vinden dan maar een ander modem plaatste omdat het dan leek alsof hij iets zinnigs deediMars schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:32:
[...]
[...]
Ik heb precies hetzelfde gehad! Eerst een Thomson modem, daarna een Cisco, daarna weer een Cisco, daarna weer een Cisco... en nog steeds problemen met modem die spontaan uit zichzelf herstart en internet wat niet werkt. Na de herstart werkte het weer voor even...
Mijn signaal was perfect zeiden de monteurs,... Mogelijk zou het aan een wijkcentrale kunnen liggen, maar daar heb ik nooit meer wat van gehoord.
Nu heb ik een technicolor modem, en veel minder problemen.
Ik zou iig de mening over het signaal van een monteur die niets anders kan verzinnen dan een modem die al drie keer vervangen is *nog* een keer te vervangen met een forse korrel zout nemen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik weet waar het wel aan ligt of dat toen had kunnen uitzoeken, maar dat het niet aan modem #2, 3 of 4 lag... dat durf ik wel redelijk te beweren.
Als het specifiek één site is ligt het meer voor de hand dat het met die site te maken heeft. Ik denk daarbij dat de VS die wakker wordt veel minder relevant is dan dat juist in NL iedereen thuisgekomen is van werk en op Facebook status aan het updaten slaat. Facebook is erg decentraal gehost namelijk, en sowieso is netwerkverkeer 's ochtends nergens hoog, vrij universeel begint het pas na de middag op te lopen tot een hoogtepunt 's avonds.Heb vaak in de avonduren dat facebook erg traag is, terwijl andere websites als Tweakers en nu.nl heel vlot reagerde. Dus of dat nou te maken heeft dat Amerika wakker wordt/is en dat daarom facebook zo traag is, of dat het aan UPC ligt, ik weet het niet...
Wat je kunt doen is kijken naar je pingtijden naar een paar sites. Traag ladende sites impliceren ofwel trage DNS (maar dan zou geen enkele site snel laden) danwel hoge latencies en/of packetloss.
Het is natuurlijk wel zo dat Facebook vergelijken met T.net of nu.nl nogal appels en peren vergelijken is, Facebook is een veel 'zwaardere' site. Hier op GoT kijken naar het Grappige Plaatjestopic in HK is daarentegen een van de zwaarste dingen die je je browser voor kunt schotelen omdat er tegelijkertijd veel DNS verzoeken gedaan moeten worden naar de servers die al die plaatjes hosten, vervolgens moeten er veel verbindingen opgezet worden naar die servers en moet er een flinke lading data eroverheen gaan.
Als dat goed gaat op een moment dat Facebook traag is, weet je vrijwel zeker dat het aan Facebook ligt. Als het Grappige Plaatjestopic ook bijzonder traag laadt, dan ligt het vrijwel zeker aan jouw eigen internetverbinding.
Oslik blyat! Oslik!
Ik denk dat deze er wel is, maar dan nog zouden ze eigenlijk te veel betalen voor wat ze krijgen.Sjah schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 14:47:
adsl/kpn/iptv via een telefoonpunt in je huiiskamer?
Ik ben echt geen klager hoor, ik vind 25Mbps prima (hoewel hoe meer hoe beter), maar als ze eigenlijk voor die prijs veel meer horen te krijgen kan je dat eigenlijk niet negeren.
Maar wat zou ik vervolgens met dit een telefoonpunt moeten doen?
Nee maar omdat jij zei dat er niks anders is qua aanbieders, stel dat je nog eens met slaande ruzie weggaat, dan is het fijn dat je met je adsl/kpn of tele2 in de arm kan nemen.
Een adsl modem aansluiten, uiteraard. Je komt net kijken op deze aarde?Zinloos1 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 14:54:
[...]
Maar wat zou ik vervolgens met dit een telefoonpunt moeten doen?
[ Voor 42% gewijzigd door Sjah op 16-05-2013 15:07 ]
Nou, ik snapte niet helemaal waar je heen wilde met die vraag.Sjah schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 14:58:
Nee maar omdat jij zei dat er niks anders is qua aanbieders, stel dat je nog eens met slaande ruzie weggaat, dan is het fijn dat je met je adsl/kpn of tele2 in de arm kan nemen.
[...]
Een adsl modem aansluiten, uiteraard. Je komt net kijken op deze aarde?
Ik dacht dat je bedoelde dat ik internet en TV provider en telefoon provider moest gaan splitsen.
Maar ja, dat is inderdaad nog wel een oplossing mocht het mis gaan.
Maar nu slaan we al een weg in die wat mij betreft nog niet echt bewandeld hoeft te worden.
Wij zijn tot nog toe gewoon tevreden met UPC, een alles-in-één is gewoon prima.
Ik vroeg mij in eerste plaats af of er niet dubbel betaald werd en of we een nieuw abbonement moesten gaan afsluiten. Het is mij nu duidelijk dat ik gewoon maar even contact op moet gaan nemen met UPC en vragen naar de mogelijkheden.
Verwijderd
Vanmiddag overgestapt naar Horizon voor een paar euro meer.
Eigenlijk alleen maar geinteresseerd in internet, tv kijk ik niet en bellen doe ik ook niet.
Zie net dat de snelheidsverhoging al doorgevoerd is.

Da's best wel snel geregeld.
Eigenlijk alleen maar geinteresseerd in internet, tv kijk ik niet en bellen doe ik ook niet.
Zie net dat de snelheidsverhoging al doorgevoerd is.

Da's best wel snel geregeld.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2013 23:48 ]
Mocht ik nu overstappen naar Alles-in-1 Basis, kan ik dan mijn huidige modem blijven gebruiken?
Heb nu een Arris TM602B en daarachter mijn eigen Linksys WRT54GL hangen. Alles werkt nu prima, dus zit niet te wachten op een verandering in hardware.
Is het gewoon een puur administratieve danwel technische verandering die de overstap naar een nieuw abonnement mogelijk zal maken?
Heb nu een Arris TM602B en daarachter mijn eigen Linksys WRT54GL hangen. Alles werkt nu prima, dus zit niet te wachten op een verandering in hardware.
Is het gewoon een puur administratieve danwel technische verandering die de overstap naar een nieuw abonnement mogelijk zal maken?
Nee, je krijgt dan een nieuw modem. Mocht je de functionaliteiten van het nieuwe modem niet goed vinden dan zet je hem in bridge mode en laat je de Linksys de rest afhandelen. Als je hem in bridge modus zet heb je hetzelfde zoals je de Arris nu ook gebruikt. De Arris die je hebt is al best oud.TimmieN schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 11:02:
Mocht ik nu overstappen naar Alles-in-1 Basis, kan ik dan mijn huidige modem blijven gebruiken?
[ Voor 7% gewijzigd door Gangster93 op 17-05-2013 11:52 ]
Verwijderd
Ik heb net een mailtje gehad over mijn overstappen.TimmieN schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 11:02:
Ik heb al een Cisco EPC3925.
Internet en/of telefonie op apart internetmodem
Wij activeren de diensten internet en telefonie op het aparte internetmodem dat u al heeft. Sluit daarom uw computer(s) en/of telefoontoestel aan op dit aparte modem. Of houd ze hierop aangesloten. Weliswaar ondersteunt de Horizon Mediabox ook internet en telefonie, maar deze diensten zijn hier niet op actief.
...en...
Internet en/of telefonie op uw Horizon Mediabox
Wilt u liever uw internet en/of telefonie op uw Horizon Mediabox? Op die manier heeft u weer een apparaat minder in huis. Dat scheelt stroom en gedoe met kabels en snoeren. Wij maken dit graag voor u in orde. Hiervoor moet u wel eerst de installatie volledig afronden. Geef dit verzoek online aan ons door. Nadat u uw Horizon Mediabox heeft geïnstalleerd, zetten wij binnen 48 uur de diensten internet en/of telefonie over naar de Horizon Mediabox.
Hé, dat klinkt op zich veel belovend. Dan zou het dus puur een adminstratieve aanpassing aan de zijde van UPC inhouden?
Wil zelf het goedkoopste pakket dat ze aanbieden, dus dat Horizon gebeuren doe ik niet aan mee.
Oh, zie nu dat je al een Cisco hebt. Dat is volgens mij een wat nieuwer modem dan mijn Arris als ik me niet vergis.
Wil zelf het goedkoopste pakket dat ze aanbieden, dus dat Horizon gebeuren doe ik niet aan mee.
Oh, zie nu dat je al een Cisco hebt. Dat is volgens mij een wat nieuwer modem dan mijn Arris als ik me niet vergis.
[ Voor 21% gewijzigd door TimmieN op 17-05-2013 17:05 ]
Hou er rekening mee dat die WRT54GL hoogbejaard is en in het beste geval iets van 45Mbps WAN-to-LAN kan routeren. Dacht dat 50Mbps momenteel instapsnelheid is. Dat ga je alvast niet bedraad halen, laat staan draadloosTimmieN schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 11:02:
Oslik blyat! Oslik!
Instapsnelheid is 30Mbps en dat is ook voldoende voor mij, dus de router zou in theorie niet de bottleneck hoeven te zijn.
Heeft iemand enig idee hoe ik de DHCP server aan de kant van UPC kan overtuigen mijn router een ander IP adres toe te kennen? Ik ben van 25 Mbps naar 150 Mbps qua abonnement gegaan en als ik direct mijn desktop op het modem aansluit krijg ik een adres in de 80/8 range en ~150 Mbps volgens speedtest. Mijn router, daarentegen, krijgt consequent een 178/8 adres (dat ik voorheen ook al had) dat maar ~25 Mbps doet. DHCP release/renew geeft alleen maar hetzelfde 178/8 adres terug, zelfs na modem gereset te hebben, et cetera.
Je IP-adres heeft in ieder geval niks te maken met de snelheid… Heb je niet gewoon een wat oudere router die maar 25 mbps aankan?
Het kan toch wel zo zijn dat bepaalde ranges van IP adressen gekoppeld zijn aan snelheids/QoS profielen waardoor je niet boven een X Mbps uitkomt?
Maar zou goed genoeg ook deze oude Linksys kunnen zijn. Goed punt. Nooit eigenlijk bij stilgestaan, maar deze Linksys WRT54G is nog een v2tje draaiende op DDWRT. Zie dat vanaf mijn FreeBSD bak een FTP download middels Filezilla naar Windows 7 over die router hij inderdaad maar ~25 Mbps pakt.
*zucht* Moet ik weer naar een fatsoenlijke vervangende router gaan kijken.
Bedankt CyBeR!
Edit: Suggesties voor degelijke routers (met WiFi) welkom, liefst zodat ik ook IPv6 kan draaien ivm support aan software e.d. toevoegen.
Maar zou goed genoeg ook deze oude Linksys kunnen zijn. Goed punt. Nooit eigenlijk bij stilgestaan, maar deze Linksys WRT54G is nog een v2tje draaiende op DDWRT. Zie dat vanaf mijn FreeBSD bak een FTP download middels Filezilla naar Windows 7 over die router hij inderdaad maar ~25 Mbps pakt.
*zucht* Moet ik weer naar een fatsoenlijke vervangende router gaan kijken.
Bedankt CyBeR!
Edit: Suggesties voor degelijke routers (met WiFi) welkom, liefst zodat ik ook IPv6 kan draaien ivm support aan software e.d. toevoegen.
[ Voor 11% gewijzigd door ashemedai op 18-05-2013 17:20 ]
Snelheid is nooit gekoppeld aan je IP adres. een WRT54G is echt al een oudje :-)
Maar nog even een tip voor als je ooit een ander IP adres wil hebben. Gewoon je WAN MAC adres wijzigen en dan modem herstarten.
Maar nog even een tip voor als je ooit een ander IP adres wil hebben. Gewoon je WAN MAC adres wijzigen en dan modem herstarten.
Hou je met die nieuwe paketten nu ook gewoon je analoge signaal ?
Ik zie namelijk bij het pakket van extra power (a 49.50) niet over die 18,50 euro staan (of ik lees iets niet goed)
Ik zit nu op 18,xx en 50,xx dus ongeveer 70 euro per maand voor analoge tv (heb de digitale ontvanger terug naar de upc winkel gebracht) en 120/10 internet.
Ik hoef niet zo nodig digitale tv, maar heb wel 3 tv's in huis. (2 hd ready en 1 sd tv)
Als ik dus analoog signaal hou, kan ik beter overstappen.. 50% meer down speed
Ik zie namelijk bij het pakket van extra power (a 49.50) niet over die 18,50 euro staan (of ik lees iets niet goed)
Ik zit nu op 18,xx en 50,xx dus ongeveer 70 euro per maand voor analoge tv (heb de digitale ontvanger terug naar de upc winkel gebracht) en 120/10 internet.
Ik hoef niet zo nodig digitale tv, maar heb wel 3 tv's in huis. (2 hd ready en 1 sd tv)
Als ik dus analoog signaal hou, kan ik beter overstappen.. 50% meer down speed
8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase
Dit topic is gesloten.