UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Pagina: 1 ... 99 ... 103 Laatste
Acties:
  • 804.874 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Ja, vooralsnog zit er analoge TV bij. Allicht interessanter is dat sindskort dezelfde zenders in unencrypted DVB-C doorgegeven worden, dus je kunt zonder decoder of CI+ die dingen op de meeste TFT TVs kijken.

Hou er iig rekening mee dat analoge TV ten dode opgeschreven is, UPC is laatste grote kabelaar in NL die het volle pakket houdt, waar Ziggo al begonnen is met het uitkleden ervan en CAIW het helemaal uitgeschakeld heeft. Aangezien je in dezelfde bandbreedte als een anagloge zender 5 DTV zenders kunt doorgeven of 50Mbps internet moge duidelijk zijn waarom. Dus de vraag is niet of het uitgeschakeld gaat worden maar wanneer. Zorg er iig voor dat je er niet door verrast wordt als het zover is.

Trouwens, dit is sowieso allemaal offtopic hier. Zie:
UPC Digital TV - Deel 6

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:50

Bosmonster

*zucht*

Ik ben een paar maanden geleden overgestapt van XS4ALL naar UPC. (120/10). Het was huilen met de pet op. Verbinding was traag en viel continu weg. Uiteindelijk is er een netwerkmonteur geweest die de wanddoos heeft vervangen en wat instellingen in de wijkkast heeft veranderd (oid). De signaalsterkte was toen weer goed zei die.

Dat duurde niet lang, uiteindelijk was het weer drama. Gek genoeg meestal op de drukke tijden (savonds en in het weekend). Nu een nieuw modem gekregen (van Cisco naar Technicolor) en het is ietsje beter, maar blijft bagger onstabiel in verhouding tot XS4ALL.

Verbinding valt regelmatig nog even weg (merk je wel met gamen) en de speedtest geeft savonds met mazzel de helft van de snelheid aan waar ik voor betaal.

Volgens mij heeft UPC gewoon veel te weinig capaciteit.. (ook al zeggen ze zelf van niet..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoefel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:36
Bosmonster schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 11:25:
Ik ben een paar maanden geleden overgestapt van XS4ALL naar UPC. (120/10). Het was huilen met de pet op. Verbinding was traag en viel continu weg. Uiteindelijk is er een netwerkmonteur geweest die de wanddoos heeft vervangen en wat instellingen in de wijkkast heeft veranderd (oid). De signaalsterkte was toen weer goed zei die.

Dat duurde niet lang, uiteindelijk was het weer drama. Gek genoeg meestal op de drukke tijden (savonds en in het weekend). Nu een nieuw modem gekregen (van Cisco naar Technicolor) en het is ietsje beter, maar blijft bagger onstabiel in verhouding tot XS4ALL.

Verbinding valt regelmatig nog even weg (merk je wel met gamen) en de speedtest geeft savonds met mazzel de helft van de snelheid aan waar ik voor betaal.

Volgens mij heeft UPC gewoon veel te weinig capaciteit.. (ook al zeggen ze zelf van niet..)
Zelfde problemen hier, had eerst een 3925 modem, na veel pijn en moeite heeft UPC toegegeven dat er bekende problemen waren met dit modem. Ik kon gratis een nieuw modem krijgen, inderdaad de technicolor, tot op heden valt mijn WiFi signaal nog steeds vaak weg, zit op een vrij kanaal en toch problemen. Bedraad hapert mijn verbinding ook. Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 12:04
DVB-C werkt helaas niet, 1 van de TV's heeft het, maar ik kan handmatig niets instellen, en de auto-scan vindt geen signaal. Beetje te oude Sony TV..

1 optie is naar Glasvezel, en dan zit ik haast zeker aan set-topboxen vast. Andere optie is weer 1 jaar bij UPC blijven, en 30 mbps down extra voor dezelfde prijs nemen.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

JoSchaap

Had a life, got a modem..

die simpelle boxjes van de upc (Pace) zijn best klein en gemakkelijk weg te werken :)

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
tja maar de dames in ons huishouden zijn gewend/verkocht aan de TV remote. Dan komt er weer een remote extra..
Ik moet maar gewoon op UPC blijven, dan kunnen ze doorgaan zoals ze gewend zijn, en als UPC ermee ophoudt (analoog), is het niet mijn schuld :)

De enige Full HD opstelling staat in mijn Home theater, en daar heb ik geen coax heen, dus Horizon etc. is ook al niet interessant. Bellen gaat via KPN, dus heel veel diensten neem ik niet af van UPC..
Internet gebruik ik wel vol op :)

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 09:05

iMars

Full time prutser

Bosmonster schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 11:25:

Ik ken het probleem, echter heb ik het niet bij alle websites (vb: 's avonds is facebook traag en tweakers retesnel). Bij mij zijn er ook verschillende componenten vervangen (thomson > cisco > cisco > technicolor). Splitters zijn inmiddels ook door monteur vervangen en is er zelfs een versterker tussen geplaatst (met name voor de horizon omdat ie te weinig signaal zou krijgen, terwijl het signaal op de modem (meterkast) uitmuntend was volgens een andere monteur...

Ik heb dan een ping open staan naar facebook (~100ms, 0% loss) en hotmail (~150ms, 0% loss): Facebook super traag, hotmail normaal. Even wifi uit en weer aan zetten helpt meestal wel even. Maar waarom alleen voor facebook? en niet hotmail, tweakers, nu.nl etc? Verbinding naar mijn interne server werkt altijd, waarmee ik eigenlijk wifi wil uitsluiten (ik heb immers een verbinding, dus mijn aanname is dat de verbinding, wifi, goed is.)

De capaciteit van UPC zou ruim voldoende moeten zijn, heb ik horen zeggen van een vriend van mij die bij KPN International werkt. Volgens hem heeft UPC een mega backbone.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Ze hebben 2 x 110 GE naar de AMS-Ix toe zo te zien.
Dan moet hun backbone ook wel in die buurt zitten afhankelijk van hoe die opgebouwd is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:53
Al eens geprobeerd de UPC modem in "bridge" te zetten en een eigen router te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 08:34
zucht.....heb ik maandag een bestelling gedaan bij upc (van glasvezel) krijg ik vandaag de bevestiging. Meteen alweer fouten in de tarieven.....heb nu alweer bijna spijt van de overstap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:35
Dan informeer ik gelijk>> wat beviel niet aan glas, dat je Upc de betere keus vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
iMars schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:22:
[...]

De capaciteit van UPC zou ruim voldoende moeten zijn, heb ik horen zeggen van een vriend van mij die bij KPN International werkt. Volgens hem heeft UPC een mega backbone.
Van de backbone ja. Dat wil nog niet zeggen dat het DOCSIS-stuk bij jou in de buurt ruim voldoende capaciteit heeft. Daarom dat ervaringen zo uiteen kunnen liggen. Ik haal hier vrolijk nu 's avonds 116Mbps en heb nergens last van. Een ander kan flink problemen hebben in up- of downstream. Of dat hier het geval is, is een tweede.

Ik lees van een persoon die 's avonds traagheid heeft als het bedraad aangesloten is. Dat wijst er sterk op. Een ander met traagheid over WiFi - dat kan gewoon kwestie van drukte op de WiFi-frequentie in de lucht zijn.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 21:58

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Ik heb het instap pakket van Horizon, met de introductie van Horizon. (met het half jaar Film1). Zijn er al mensen die hun snelheid verhoogd hebben naar 100/10? Zo ja hoeveel kost dat meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-07 17:01
Pfrt sinds een week al WiFi-problemen met de EPC3925...had ik in het begin ook, maar overgestapt naar kanaal 6 en sindsdien nergens last van. Maar goed, deze week dus problemen, streamen van video's lukt niet, pagina's laden traag en ook het streamen van PC naar Xbox (dus WLAN) vertoond haperingen. Vanavond even gekeken met Wifi Analyzer, is kanaal 6 helemaal weggevallen, 1 en 13 zijn in het begin snel en valleen daarna naar beneden. Echt opvallend: wissel van kanaal en ik haal 30-40mbit op Speedtest, kwartier later is het 200kb/s max oid. Dus er gebeurt iets waardoor het signaal wordt gestoord, zelfs Uitzending Gemist trekt het dan niet meer.. Gelukkig is de internetverbinding zelf schijnbaar wel goed, dit is dan nog wel op te lossen. Voorlopig dus even irritant, maar oorzaak lijkt gevonden.

Dan maar even snel een router erbij kopen! In het verleden eigenlijk altijd blind Linksys gekocht, en zeer tevreden over, nog steeds een betrouwbaar router-merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Als er iets is wat het WiFi-signaal stoort ga je er met een andere router natuurlijk ook last van hebben :o

Wat je daar hebt klinkt als waar ik tijdje terug last van had: mijn router (ook een EPC3925 trouwens) heeft een 'auto' functie voor kanaalselectie. Mijn buurman heeft ook automatische kanaalselectie en nog wat andere buren ook. Ik kan tientallen netwerken (>40 gemiddeld) in de woonkamer detecteren, dat kan m'n router ook, en aangezien er maar 13 kanalen zijn in de 2.4GHz WiFi-band is er geeneen vrij. Exact op basis waarvan m'n router een kanaal kiest weet ik niet, maar het kiest allerminst de beste. Dat is vrij makkelijk te definieren: het kanaal waar mijn buurman niet zit. Want hij is enige andere WiFi-grootverbruiker in de buurt. En op een of andere manier presteerde zijn router het om altijd op zelfde kanaal uit te komen als de mijne - ook al stelde ik handmatig een ander in. Waarschijnlijk doordat tientallen routers met 'auto' functie van kanaal wisselde als ik dat ook deed en blijkbaar mijn kanaal daardoor aantrekkelijker leek voor zijn router.

Oplossing: buurman tijdens het sleutelen aan de motor (hij heeft een oude BMW, ik een oude Honda, beide op de stoep voor het huis) aanspreken en afspreken om beide handmatig in te stellen op een ander kanaal. Sindsdien nergens last van ;)

Kortom, eerst opzoeken wat het probleem exact is, en als het interferentie is zoals je zelf aangeeft, pas in laatste instantie denken aan andere router kopen. Eerst kijken of je degene wiens netwerk de jouwe stoort kunt aanspreken en proberen te overtuigen ergens anders te zitten. Oh, en rekening houden met orientatiegevoeligheid van WiFi. Je modem en/of Xbox draaien kan heel veel schelen qua ontvangst.

En mbt Linksys - sinds overname door Cisco weinig goeds over te melden. Overpriced en niet eens kwalitatief superieur. Kijk eerder naar D-Link voor goede prijs/kwaliteit of Asus of WD voor topkwaliteit. Maar wederom, eerst je interferentie opsporen en uitsluiten, een router met beter antenne gaat misschien klein beetje beter werken, maar gaat je interferentie allerminst verhelpen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:45
Het is weer een RAMP met UPC !!
4 uur in de nacht en speedtest.net doet netjes 100/10mbit, maar torrent downloads? Torrent downloads is een grote afknijp bende. Het is zelfs zo erg, dat met 10 torrents tegelijk de bandbreedte rond de 2-4mbyte/s zit (i.p.v 12mbyte/s). Maar wat nog veel erger is, als ik 10 torrents aanzet, komen de HTTP requests niet eens meer door! Ik moest dus uTorrent uitzetten zodat ik hier kon komen!

Heb ik de modem/router/pc al gereset? Jawel, alles vers, alles gereset, nieuw mac adres, nieuw IP en toch een grote bende. Maar ja, wat doen we er aan? Zolang tweakers niets op de voorpagina zet en zolang er geen concurrent is vindt UPC het allemaal wel best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Nu online

JoSchaap

Hier in 020 is het signaal van het modem af sinds 4:00 kan helaas pas na 10:00 met 1200 bellen. Dan zit ik op de zaak :+.

*update* stipt 8:00 had ik weer internet zonder contact helpdesk. *O*

Maar van het knijpen in de snelheden (shaping) heb ik hier nog nooit iets gemerkt.
Ik heb altijd de volle snelheid. zelfs iets erboven (101.9/11.3 ipv 100/10)

Wel is de DNS van upc weleens aan het bokken. Maar dan pak ik gewoon de Google dns.

regio (020 - 1115)

Ik heb bij Diverse mensen de 'klacht' van sloomheid met UPC/Ziggo opgelost door het vervangen van routers met een te lage WAN-LAN throughput voor een degelijke (WNDR3700 of Mikrotik) en het vervangen van WiFi door een UTPkabel (WiFi blijft een kwetsbaar signaal).

Dit zegt niet dat er bij jou zoiets aan de hand is, maar vaak het daar wel op neer. De upc en/of hun monteur gaat immers ook niet verder zoeken als het modem.

[ Voor 56% gewijzigd door JoSchaap op 23-05-2013 10:07 . Reden: tikken vanaf een GSM is niet voor mij weggelegd. even herschreven ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
neeecht schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 04:16:
Het is weer een RAMP met UPC !!
4 uur in de nacht en speedtest.net doet netjes 100/10mbit, maar torrent downloads? Torrent downloads is een grote afknijp bende. Het is zelfs zo erg, dat met 10 torrents tegelijk de bandbreedte rond de 2-4mbyte/s zit (i.p.v 12mbyte/s). Maar wat nog veel erger is, als ik 10 torrents aanzet, komen de HTTP requests niet eens meer door! Ik moest dus uTorrent uitzetten zodat ik hier kon komen!

Heb ik de modem/router/pc al gereset? Jawel, alles vers, alles gereset, nieuw mac adres, nieuw IP en toch een grote bende. Maar ja, wat doen we er aan? Zolang tweakers niets op de voorpagina zet en zolang er geen concurrent is vindt UPC het allemaal wel best.
Als je een webpagina niet kunt bezoeken terwijl je torrents aan hebt staan is dat een teken dat je upload helemaal platgetrokken wordt. Haal je met torrent client uit wel de juiste uploadsnelheid in een speedtest, dan ligt dat niet aan je verbinding. Ik vermoed dan sterk dat je gewoon zelf met je torrent client de upload helemal plattrekt. Heb je wel een max upstream bandbreedte ingesteld in je client? En zo ja hoeveel, en hoe staat dat in verhouding tot de uploadsnelheid die je met speedtest meet? Zo nee: alsnog doen, dat is je probleem namelijk...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
Er was geen upload, alleen download. (ja een paar kb/s geeft hij altijd aan).
Vanaf dezelfde server(s): http/ftp 12mbyte/s. Torrent piekt even 7mbyte/s daarna schommeld 2-4mbyte/s.

Traffic shaping noemen we dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Miyamoto schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 18:18:
Al eens geprobeerd de UPC modem in "bridge" te zetten en een eigen router te gebruiken?
Ik heb een Mikrotik RB951G-2HnD besteld. Wachten tot deze binnen komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Ik heb er een timecapsule (Apple) achterhangen in bridge-modus. Maar als er problemen zijn dan zijn die ook als ik direct verbinding maak met de Technicolor (wifi of kabel).

Denk idd dat het een lokaal capaciteitsprobleem is, want het is typisch tijdens de drukkere tijden (centrum Rotterdam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
dion_b schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 01:04:
Als er iets is wat het WiFi-signaal stoort ga je er met een andere router natuurlijk ook last van hebben :o

Wat je daar hebt klinkt als waar ik tijdje terug last van had: mijn router (ook een EPC3925 trouwens) heeft een 'auto' functie voor kanaalselectie. Mijn buurman heeft ook automatische kanaalselectie en nog wat andere buren ook. Ik kan tientallen netwerken (>40 gemiddeld) in de woonkamer detecteren, dat kan m'n router ook, en aangezien er maar 13 kanalen zijn in de 2.4GHz WiFi-band is er geeneen vrij. Exact op basis waarvan m'n router een kanaal kiest weet ik niet, maar het kiest allerminst de beste. Dat is vrij makkelijk te definieren: het kanaal waar mijn buurman niet zit. Want hij is enige andere WiFi-grootverbruiker in de buurt. En op een of andere manier presteerde zijn router het om altijd op zelfde kanaal uit te komen als de mijne - ook al stelde ik handmatig een ander in. Waarschijnlijk doordat tientallen routers met 'auto' functie van kanaal wisselde als ik dat ook deed en blijkbaar mijn kanaal daardoor aantrekkelijker leek voor zijn router.

Oplossing: buurman tijdens het sleutelen aan de motor (hij heeft een oude BMW, ik een oude Honda, beide op de stoep voor het huis) aanspreken en afspreken om beide handmatig in te stellen op een ander kanaal. Sindsdien nergens last van ;)

Kortom, eerst opzoeken wat het probleem exact is, en als het interferentie is zoals je zelf aangeeft, pas in laatste instantie denken aan andere router kopen. Eerst kijken of je degene wiens netwerk de jouwe stoort kunt aanspreken en proberen te overtuigen ergens anders te zitten. Oh, en rekening houden met orientatiegevoeligheid van WiFi. Je modem en/of Xbox draaien kan heel veel schelen qua ontvangst.

En mbt Linksys - sinds overname door Cisco weinig goeds over te melden. Overpriced en niet eens kwalitatief superieur. Kijk eerder naar D-Link voor goede prijs/kwaliteit of Asus of WD voor topkwaliteit. Maar wederom, eerst je interferentie opsporen en uitsluiten, een router met beter antenne gaat misschien klein beetje beter werken, maar gaat je interferentie allerminst verhelpen.
Dank voor de tips! Zou inderdaad een optie zijn...maar ik heb geen idee wie precies verantwoordelijk is voor welk signaal. Woon in appartementje in Amsterdam en wat dat betreft zijn er zoveel buren/omwonenden dat ik echt niet zou weten waar ik moet beginnen met zoeken. Het gekke is ook dat Wifi Analyzer wel een aantal netwerken vind in de omgeving, maar geen die op kanaal 6 zit. Toch geeft ditzelfde programma aan dat er helemaal geen bereik is op kanaal 6 zit. Aangezien ik hier wel meerdere mensen heb horen klagen over het WiFi-bereik van het standaardmodem lijkt mij dit in ieder geval een optie die waard is om te proberen. Geeft mogelijk ook meer instelmogelijkheden. Heb nu inderdaad de Asus RT-N66U op het oog, wilde eerst die cilinder van D-Link doen maar lees daar toch veel teleurgestelde reacties over wat betreft bereik.

Ik heb op de pc en xbox wel prima verbinding, pc 4/5 streepjes, dus dan is het puur de kwaliteit van het signaal waar het mis lijkt te gaan. Speedtest fluctueert ook tussen 30mbit en 200 kb/s bijvoorbeeld, en bij het streamen vanaf RTL gemist valt het beeld soms even 10-30sec stil voordat het weer verder gaat. Soort van connection drops...

Ik bedenk mij nu dat dit soort dingen misschien ook terug te zien zijn in de logs, kan je dat ergens vinden...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Nu online

JoSchaap

op je telefoon kun je hiervoor ook een handige android app downloaden (ook als pc software beschikbaar)

'wifi analyzer'

Google Play: Wifi Analyzer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
Thanks, dat is precies de app die ik nu gebruik om dit in kaart te brengen ;) (zie m'n reactie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Nu online

JoSchaap

Tiroz schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:53:
Thanks, dat is precies de app die ik nu gebruik om dit in kaart te brengen ;) (zie m'n reactie)
glad overheen gelezen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
neeecht schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 09:19:
Er was geen upload, alleen download. (ja een paar kb/s geeft hij altijd aan).
Vanaf dezelfde server(s): http/ftp 12mbyte/s. Torrent piekt even 7mbyte/s daarna schommeld 2-4mbyte/s.

Traffic shaping noemen we dat.
Bull.

Ik heb laatst snelheden van >100Mbps down gehaald met m'n torrents. En kon nog prima surfen omdat ik de upload gecapt heb op 5Mbps. Niks traffic shaping. UPC heeft op dat vlak echt z'n les geleerd.

Als het traffic shaping zou zijn, zou het enkel de torrent beinvloeden en in het geheel geen effect hebben op het browsen. Als je ook niet kunt browsen op moment dat je torrent client aanstaat zit dat ding gewoon je upload plat te trekken. Het feit dat je m'n vraag over upload cap in je client niet beantwoordt (en je slordige hooflettergebruik waarbij je bits en Bytes door elkaar haalt) doet me heel sterk vermoeden dat je daar niets ingesteld hebt en dat dat je probleem is.
Tiroz schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:42:
[...]

Dank voor de tips! Zou inderdaad een optie zijn...maar ik heb geen idee wie precies verantwoordelijk is voor welk signaal. Woon in appartementje in Amsterdam en wat dat betreft zijn er zoveel buren/omwonenden dat ik echt niet zou weten waar ik moet beginnen met zoeken.
Bekend! Woon ook in A'dam en heb dus >40 netwerken in m'n woonkamer (was ooit >50, maar toen is gebouw tegenover ons gesloopt :z ).
Het gekke is ook dat Wifi Analyzer wel een aantal netwerken vind in de omgeving, maar geen die op kanaal 6 zit. Toch geeft ditzelfde programma aan dat er helemaal geen bereik is op kanaal 6 zit.
Vergeet niet dat bij 2.4GHz WiFi de kanalen twee naar boven en beneden overlappen. kanaal 6 ondervindt dus ook storing van 4, 5, 7 en 8.
Aangezien ik hier wel meerdere mensen heb horen klagen over het WiFi-bereik van het standaardmodem lijkt mij dit in ieder geval een optie die waard is om te proberen.
Mijn ervaring met de EPC3925 is dat het enorm directioneel is. In het vlak van de modem heb je echt goed ontvangst, boven of onder dat vlak veel minder. Daarom m'n advies te draaien met dat ding.
Geeft mogelijk ook meer instelmogelijkheden. Heb nu inderdaad de Asus RT-N66U op het oog, wilde eerst die cilinder van D-Link doen maar lees daar toch veel teleurgestelde reacties over wat betreft bereik.
Heb ondertussen zelf de RT-AC66U, dat is echt de Rolls Royce onder de routers, maar zou iemand die het zelf moet betalen de N aanraden aangezien er nog niets is wat met AC werkt en de stanaard sowieso nog niet vastgesteld is, dus geen garantie dat dat ding uiteindelijk 802.11ac gecertificeerd wordt en samen kan werken met echte ac-spullen. Op N-niveau zijn ze identiek, dus zeer veel instelmogelijkheden en erg goede performance als je clients het ook aankunnen. Dat merk je wel: je client wordt heel sterk je beperkende factor. Ik haal met m'n eigen laptop max 90Mbps (1 physical stream, 2.4GHz only), maar met een Ultrabook van het werk haal ik WiFi-snelheden van 190Mbps (2 physical streams, 5GHz) en ik heb op een MacBook Pro van een kennis die 3 physical streams aankan op 5GHz en ook goed aan beamvorming doet 295Mbps gemeten. Maar goed, dat is allemaal in dezelfde ruimte, verder weg zakken die enorme snelheden snel in. Je bent beter af met een middelmatige router in de meterkast en een tweede middelmatige AP op zolder dan met een geniale router in de meterkast maar geen tweede AP :o

Sowieso heb je natuurlijk alleen wat aan WiFi-snelheden hoger dan je internetsnelheid op moment dat je veel op je (W)LAN doet.
Ik heb op de pc en xbox wel prima verbinding, pc 4/5 streepjes, dus dan is het puur de kwaliteit van het signaal waar het mis lijkt te gaan. Speedtest fluctueert ook tussen 30mbit en 200 kb/s bijvoorbeeld, en bij het streamen vanaf RTL gemist valt het beeld soms even 10-30sec stil voordat het weer verder gaat. Soort van connection drops...
Dat klinkt heel erg als interferentie. Die streepjes zeggen inderdaad niets daarover. Dat voorspelt niet veel goeds voor andere router. Ja, de RT-N66U zal zeker beter zijn, maar desondanks zal de interferentie erop inhakken en mogelijk instabiliteit veroorzaken. Grootste voordeel is dat je met een simultaneous dualband router gewoon op 5GHz kunt overstappen voor devices die dat aankunnen en 2.4GHz aan legacymeuk overlaten.
Ik bedenk mij nu dat dit soort dingen misschien ook terug te zien zijn in de logs, kan je dat ergens vinden...?
Niet. Een van mijn irritaties met WiFi - logging is enkel van handshake, niet van performance, historische signaalwaardes of wat dan ook :(

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
Wederom dank voor het uitgebreide antwoord!

Gek...ik ben nu aan het testen, kanaal staat op 13 (auto-modus), en op Speedtest.nl haal ik echt prima snelheden, gemiddeld 3000 kb/s download. Heb hier ook even het resultaat van Speedtest.net;\\

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2726902130.png

Maar het bizarre...gewoon een uitzending streamen via Uitzendinggemist wat ik nu doe zorgt toch voor stotteringen soms! Hij heeft al iets van 20x steeds 2-3 seconden moeten bufferen. Ondertussen Speedtest.nl paar keer aan gehad, bleef gewoon op niveau. Heb nu zelfs maar 3/5 streepjes bereik qua WiFi maar webpagina's laden ook gewoon razendsnel...

Ik begrijp het niet :D het lijkt op een soort van streaming probleem, of zou dat juist die interferentie zijn die dan af en toe voor een dipje zorgt?

Met betrekking tot je laatste post; hoe zou ik 'm volgens jou moeten draaien voor optimaal ontvangst? Met de lampjes richting de apparaten bijv?

Edit: Bedenk mij net wat..vriendin gaf aan dat er nog maar 6gb vrij was op de C:-schijf, dus dit specifieke bufferprobleem zou ook iets met cache/temporary files te maken kunnen hebben misschien! Normaal is er iets van 20gb vrij hier ofzo :O

[ Voor 10% gewijzigd door Tiroz op 23-05-2013 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je met de settings zitten rommelen?
Onder 'Radio Setting' moet 'Standard - 20MHz Channel staan'.
Onder 'Advance Settings' zou je de 'Beacon Interval' kunnen proberen te verlagen naar 50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Tiroz schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 18:02:
Wederom dank voor het uitgebreide antwoord!

Gek...ik ben nu aan het testen, kanaal staat op 13 (auto-modus), en op Speedtest.nl haal ik echt prima snelheden, gemiddeld 3000 kb/s download. Heb hier ook even het resultaat van Speedtest.net;\\

[afbeelding]

Maar het bizarre...gewoon een uitzending streamen via Uitzendinggemist wat ik nu doe zorgt toch voor stotteringen soms! Hij heeft al iets van 20x steeds 2-3 seconden moeten bufferen. Ondertussen Speedtest.nl paar keer aan gehad, bleef gewoon op niveau. Heb nu zelfs maar 3/5 streepjes bereik qua WiFi maar webpagina's laden ook gewoon razendsnel...
Automodus wantrouw ik na het ge-ping-pong tussen mijn modem en de router van de buurman. Ik zou gewoon zelf ergens op instellen. Gezien dat interferentie in 2.4GHz-band van non-WiFi-bronnen kan komen en dat sowieso het gebruik van een WiFi-netwerk (en dus niet zozeer signaalterkte) - iets wat je niet kunt meten met tools als InSSIDer - bepaalt hoe schadelijk andere netwerken zijn begin ik hoe langer hoe meer in de 2.4GHz-band aan te raden om gewoon kanaal voor kanaal te proberen en kijken wat het beste werkt, zeker in zo'n geval waar geen enkele kanaal echt interferentie-vrij is (dus niets op dat kanaal en niets 2 kanalen eronder of erboven).
Ik begrijp het niet :D het lijkt op een soort van streaming probleem, of zou dat juist die interferentie zijn die dan af en toe voor een dipje zorgt?
Klinkt verdacht als interferentie, ofwel een buurman die even wat dataverkeer genereert, danwel non-WiFi interferentie dat bursty is. Of zelfs het al dan niet open zijn van een raam/deur van huis in de buurt waar veel interferentie vandaan komt...
Met betrekking tot je laatste post; hoe zou ik 'm volgens jou moeten draaien voor optimaal ontvangst? Met de lampjes richting de apparaten bijv?
Zorg dat de meest gebruikte apparaten in het vlak van dat ding zitten. Als alles op zelfde verdieping zit (vermoedelijk het geval bij appartement) kun je het het best plat leggen op een oppervlak (kast ofzo) ruim boven de vloer. Als je daarentegen meerdere verdiepingen hebt kun je het het best vertikaal laten staan en dan idd met LED-jes wijzen richting plek waar je beste performance nodig hebt.
Edit: Bedenk mij net wat..vriendin gaf aan dat er nog maar 6gb vrij was op de C:-schijf, dus dit specifieke bufferprobleem zou ook iets met cache/temporary files te maken kunnen hebben misschien! Normaal is er iets van 20gb vrij hier ofzo :O
Als 6GB (let op die hoofdletters, bits en Bytes schelen factor 8, om nog maar te zwijgen over het verschi m(illi) en M(ega)) niet genoeg is zit je wel heel groot te streamen. Als je software wilt uitsluiten, test even met LiveCD/USB stick.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
@Pinobot: Beide instellingen staan zoals jij aangeeft ingesteld, heb ik niet veranderd. Verlagen naar 50 heeft helaas geen effect
dion_b schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 18:38:
[...]

Automodus wantrouw ik na het ge-ping-pong tussen mijn modem en de router van de buurman. Ik zou gewoon zelf ergens op instellen. Gezien dat interferentie in 2.4GHz-band van non-WiFi-bronnen kan komen en dat sowieso het gebruik van een WiFi-netwerk (en dus niet zozeer signaalterkte) - iets wat je niet kunt meten met tools als InSSIDer - bepaalt hoe schadelijk andere netwerken zijn begin ik hoe langer hoe meer in de 2.4GHz-band aan te raden om gewoon kanaal voor kanaal te proberen en kijken wat het beste werkt, zeker in zo'n geval waar geen enkele kanaal echt interferentie-vrij is (dus niets op dat kanaal en niets 2 kanalen eronder of erboven).

[...]

Klinkt verdacht als interferentie, ofwel een buurman die even wat dataverkeer genereert, danwel non-WiFi interferentie dat bursty is. Of zelfs het al dan niet open zijn van een raam/deur van huis in de buurt waar veel interferentie vandaan komt...
Denk dat ik deze hypothese kan bevestigen. Ik heb even zitten spelen met kanalen etc, dat maakt eigenlijk geen verschil.1 en 6 blijven de beste kanalen qua bereik, ondanks de interferentie. Video starten op UitzendingGemist gaat traag in zowel Silverlight als Flash Player, heel veel bufferen. Ga ik in een nieuwe tab echter tegelijketijd Speedtesten dan gaat de video opeens vloeiend lopen ( :+ ). Dus, als je dit linkt naar het daadwerkelijk gebruiken van het WiFi-netwerk dan lijkt daar wel wat in te zitten. Aan de andere kant: surfen etc gaat nog steeds als een speer als ik geen video's afspeel dus helemaal plaatsen kan ik het niet.

Ondertussen heb ik wel een...sort van...work-around gevonden lijkt het, de videoperformance is iig stabieler: Als ik in een 2e tab een YouTube video aanzet op 720p dan speelt de video op UitzendingGemist redelijk ongestoord af. Tja..
[...]

Zorg dat de meest gebruikte apparaten in het vlak van dat ding zitten. Als alles op zelfde verdieping zit (vermoedelijk het geval bij appartement) kun je het het best plat leggen op een oppervlak (kast ofzo) ruim boven de vloer. Als je daarentegen meerdere verdiepingen hebt kun je het het best vertikaal laten staan en dan idd met LED-jes wijzen richting plek waar je beste performance nodig hebt.
Ok, de router staat nu op de vloer omdat de bijgeleverde kabel vanuit de muur te kort was om deze op de kast te plaatsen (dus hoger). LED-jes wijzen goede kant op, naar de computer in de andere ruimte. Deze vangt het signaal dus op met 4/5 streepjes. Lijkt mij op zich prima!
[...]

Als 6GB (let op die hoofdletters, bits en Bytes schelen factor 8, om nog maar te zwijgen over het verschi m(illi) en M(ega)) niet genoeg is zit je wel heel groot te streamen. Als je software wilt uitsluiten, test even met LiveCD/USB stick.
Ondertussen ook uitgesloten, verwijderen van data heeft helaas, maar ook wel te verwachten, geen effect gehad.

Nog even 2 bijlagen van inSSIDer, kanaal 13 en 6:

Afbeeldingslocatie: http://img153.imageshack.us/img153/8021/naamloosvo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img856.imageshack.us/img856/4485/naamloos2w.jpg

(Klik linksonders op 'Download')

Dan natuurlijk de vraag: je ziet in deze plaatjes dat het netwerk an sich best wel aardig bereik heeft. Gaat dan een ASUS-router het verschil maken doordat je hier nog meer mogelijkheden heb je eigen WiFi te boosten? Anders weet ik het namelijk ook niet meer...kabel trekken is haast onmogelijk :'(

Echt naar dit soort dingen waar je zelf, zoals het lijkt, niet gelijk wat aan kan doen! Op tablet werkt UitzendingGemist bijv ook niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 08:34
Sjah schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 19:42:
Dan informeer ik gelijk>> wat beviel niet aan glas, dat je Upc de betere keus vindt?
De prijs van kpn ligt hoger voor wat je krijgt bij upc(let op: upload is uiteraard hoger bij kpn maar is voor mij niet perse nodig, dat maakt het verhaal natuurlijk anders). En ik kreeg een leuke aanbieding van upc omdat ik in glasvezel gebied woon (meer korting). Als laatste: 20 minuten in de wacht staan bij kpn maakt me pissig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Deze plaatjes zeggen niets over bereik, alleen over signaalsterkte.

Moge duidelijk zijn dat het een zooitje is, waarbij op plek waar je meet meerdere netwerken van buren sterker zijn dan jouw eigen netwerk. Dat zegt zoals eerder genoemd niets over hoeveel last je ervan gaat hebben, dat hangt af van gebruik ervan, dat kun je hier niet mee bepalen (apparatuur daarvoor kost meerdere honderden EUR).

Boosten signaal gaat daar weinig verandering in brengen, je probleem is niet te zwak signaal, het is teveel interferentie. Zie het als een collegezaal. De docent (jouw AP) probeert gehoord te worden, maar iedereen zit er doorheen te praten. Hij kan harder praten, dat kan marginaal schelen, maar totdat de rest hun mond houdt ga jij niet kunnen verstaan wat hij zegt.

Ik geloof er weinig van dat kabel trekken onmogelijk is, zeker in zo'n oud A'dams appartement. Muren zijn dun (zie al die netwerken), een steenboortje op je boormachine zetten en je bent er zo doorheen, verder gewoon langs plint leiden (klemmetjes kosten EUR 3 voor doos van 50 bij de Gamma) of achter boekenkasten ofzo.

Wil je dat niet (wat ik eerder denk dat het probleem is), dan kun je kijken naar alternatieven voor ethernet en WiFi:
- Powerline is goedkoop maar totaal onvoorspelbaar. Werkt toevallig de keer dat ik het bij mij getest heb prima, maar bij kennisen wil zelfde set totaal niets doen. Als je set kunt lenen kun je zien wat het bij jou doet.
- Heb je coaxaansluiting in de buurt van PC? Dan is MoCA een erg goede optie. Stabiel en betrouwbaar 170Mbps tussen kastjes, met totale aggregate bandbreedte tegen de 270Mbps. Kost wel wat meer, al kun je soms goedkope deals vinden (zag ooit twee kastjes voor EUR 70 samen verkocht worden ergens)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Nu online

JoSchaap

powerplugs werken ook prima :) (mits je ze niet van sweeex haalt)

ik gebruik ze zelf niet meer omdat ik een klopboor heb gekocht (wilde gigabit en dat gaat nog niet met die dingen)

overigens zit ik hier in hartje 020 volgens mij redelijk goed voor iemand op 8 hoog in een 40 jaar oude huurflat :D

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
down:
    Power Level:    Signal to Noise Ratio:
Channel 1:  2.4 dBmV    33.8 dB
Channel 2:  2.7 dBmV    36.2 dB
Channel 3:  2.2 dBmV    36.2 dB
Channel 4:  1.8 dBmV    35.9 dB
Channel 5:  1.6 dBmV    35.9 dB
Channel 6:  2.2 dBmV    34.2 dB
Channel 7:  2.4 dBmV    34.4 dB
Channel 8:  2.6 dBmV    34.2 dB

up:
    Power Level:
Channel 1:  39.7 dBmV
Channel 2:  39.9 dBmV
Channel 3:  40.4 dBmV
Channel 4:  41.4 dBmV

nette db waardes en zelfs rond deze tijd (druk op internet in de regio) nog meer als de beloofde snelheid :)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2727448399.png

[ Voor 87% gewijzigd door JoSchaap op 23-05-2013 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
Top, helder, wederom dank voor de uitleg! Blijkbaar is er recent een grootgebruiker ergens komen wonen die vooral aan het storen is... Kabel trekken is inderdaad wel mogelijk hoor, maar is gewoon veel gedoe, dat is het inderdaad :) ben zelf ook niet de supertechneut en heb er eigenlijk gewoon weinig zin in om dat te regelen, moet over een deur getrokken etc. Maar goed, dat kwam ook met name omdat het eerder prima werkte en er nu dus opeens issues zijn.

Helaas geen coax in de puurt van pc. Powerline twijfel ik over...is dat iets wat echt goed werkt?

@JoSchaap: Welke gebruik jij? Zijn er nog afhankelijkheden in?

Zie dit nog wel trouwens...http://forum.upclive.nl/thread.jspa?threadID=9219&tstart=50

[ Voor 6% gewijzigd door Tiroz op 23-05-2013 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Nu online

JoSchaap

ik heb het vooral van horen van dat sitecoms en C merken nog weleens kortsluiting kunnen maken of niet willen werken.

ik heb zelf een tijdje deze gehad (doorverkocht inmiddels)

pricewatch: D-Link DHP-307AV PowerLine Homeplug AV Network Starter Kit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
Oh dat valt nog mee qua prijs..worth a shot!

Nog even een Pingtest terwijl ik ondertussen steeds Speedtest.nl aan het klikken was;

Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/81612311.png

en zonder...oef....

Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/81612517.png

Daar gaat het dus toch goed mis idd :P zal nog ook nog eens bedraad met laptop deze test uitvoeren wanneer ik er even tijd voor heb.. Die eerste test is ook niet goed natuurlijk

[ Voor 92% gewijzigd door Tiroz op 23-05-2013 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Tiroz schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 22:21:
Top, helder, wederom dank voor de uitleg! Blijkbaar is er recent een grootgebruiker ergens komen wonen die vooral aan het storen is... Kabel trekken is inderdaad wel mogelijk hoor, maar is gewoon veel gedoe, dat is het inderdaad :) ben zelf ook niet de supertechneut en heb er eigenlijk gewoon weinig zin in om dat te regelen, moet over een deur getrokken etc. Maar goed, dat kwam ook met name omdat het eerder prima werkte en er nu dus opeens issues zijn.

Helaas geen coax in de puurt van pc. Powerline twijfel ik over...is dat iets wat echt goed werkt?

@JoSchaap: Welke gebruik jij? Zijn er nog afhankelijkheden in?
Afhankelijkheden te over:
- stopcontacten moeten op zelfde groep zijn bij moderne zekeringkast. Bij oudere kun je wegkomen met ander groep, maar met flinke performance hit.
- afstand over stroomdraden telt, je moet weten hoe die lopen om te voorspellen wat je gaat presteren
- apparaten die sterk inductief zijn (alles met spoeltje erin) verstoren het signaal. Dat kan zo high-tec zijn als een PC en zo low-tech als een stofzuiger.
- up- en download gaan over andere frequenties en kunnen sterk verschillende performance hebben. Het omdraaien van het setje kan soms flink downloadsnelheid verbeteren.
Zie dit nog wel trouwens...http://forum.upclive.nl/thread.jspa?threadID=9219&tstart=50
Er staat muv paar signaalwaardes totaal geen relevante info daar. Valt ook helemaal niets te zeggen over wat er aan de hand is, of ze het terecht aan modem verwijten en of jij iets vergelijkbaars hebt. Ik zou het negeren.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:35
xxxMaverick schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 21:39:
[...]

De prijs van kpn ligt hoger voor wat je krijgt bij upc(let op: upload is uiteraard hoger bij kpn maar is voor mij niet perse nodig, dat maakt het verhaal natuurlijk anders). En ik kreeg een leuke aanbieding van upc omdat ik in glasvezel gebied woon (meer korting). Als laatste: 20 minuten in de wacht staan bij kpn maakt me pissig ;)
en jij als ervarrngsdeskundige met jouw TV. Wie was beter, upc of het kpn glas/iptv beeld?
Ben het geheel eensch met je dat Kpn duur is, Upc biedt meer, ook bij mij op een triest telefoonlijntje wil Kpn nog altijd even veel voor minder (langzame speed/veel minder HD-zenders).

[ Voor 15% gewijzigd door Sjah op 24-05-2013 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 13:02

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Voor de mensen die naar 120, 150 of 200 Mbit gaan en een EPC3925 modem met de standaard patch kabel gebruiken. Ik kwam maar niet boven de 100 Mbit, patch kabel vervangen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8OgCgWDdW5j8uOJCRvs4xUe6/full.pngAfbeeldingslocatie: http://speedtest.net/result/2728333567.png

Het vreemde is dat als ik de kabel doormeet alle 8 aders gewoon werken. Standaard patch kabel weer terug: 98Mbit.

[ Voor 33% gewijzigd door |sWORDs| op 24-05-2013 10:24 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Lijkt me maandagmorgenexemplaar ofzo. Heb hier al tijden een EPC3925 met meegeleverde (blauwe) patchcable tussen modem/router en een Gb switch en haal zonder problemen >100Mbps erover.

Gelukkig niet duurste onderdeel te vervangen ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
Laatste vraag: is interferentie gebonden aan kanaal? Bijv: kanaal 6 = grootgebruiker WiFi, kanaal 13 heeft hier geen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Tiroz schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 11:33:
Laatste vraag: is interferentie gebonden aan kanaal? Bijv: kanaal 6 = grootgebruiker WiFi, kanaal 13 heeft hier geen last van?
Als de hele buurt op kanaal 6 zit (en ze hebben een sterk signaal ook nog bij jou thuis) dan zal je waarschijnlijk een lagere snelheid met kanaal 6 krijgen ;) Het komt er gewoon op neer dat iedereen op dezelfde frequentie aan het uitzenden is (daarom heb je ook frequentieveilingen in het telecomland).

Kijk anders hier even naar, dan wordt het je misschien wat meer duidelijk ;) :

Afbeeldingslocatie: http://www.airportal.de/80211-frequency-channel-map.jpg

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
Thanks, dat plaatje ken ik inderdaad. Waar het mij om gaat is dat ik op elk kanaal dezelfde issues heb, maar dat dit pas recent is opgetreden. Als er alleen een grootverbruiker WiFi op kanaal 6 bij zou zijn gekomen (mijn oorspronkelijke kanaal) dan zou wisselen van kanaal wel een effect moeten hebben op de interferentie lijkt mij, bijvoorbeeld kanaal 1 of 11. Tenzij deze kanalen weer andere grootverbruikers kennen natuurlijk.. Nu lijk ik op elk kanaal vast te lopen terwijl 13 op zich, gekeken naar de grafiek, niet al te veel interferentie zou moeten hebben.

Edit: Gerelateerd hieraan dus;
Would I actually get less interference operating on another person's channel, rather than 2 channels away. The idea is that if operating on the same channel the protocol is in negotiation which each other

Actually no, different wifi networks don't negotiate with each other even if they are on the same channel.
However this doesn't mean using a different channel is better – for example, if your channel overlaps with neighbours A and B then any time either A or B transmit you'll probably have a packet loss. If your channel overlaps with only neighbour A, then neighbour A's transmissions will cause a packet loss but neighbour B's won't.

This is theory; in practice nobody can guess. What you see in practice depends on whether your neighbours actually use their wifi, rather than just whether they have a wifi network.
Overigens geeft die laatste zin wellicht wel weer de variabiliteit hierin aan.

[ Voor 46% gewijzigd door Tiroz op 24-05-2013 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 14:48
Even een kort vraagje, downloadsnelheid is maximaal, maar uploadsnelheid is zo traag (zeg.. 100kbs?) dat je nog geen bestandje kunt uploaden, of dat nou dropbox is, een bijlage in outlook of een foto op facebook.

Verder is alles prima werkbaar, het is maar dat er na een week pas achterkwam dat niet dropbox het probleem was, maar heel de uploadsnelheid. Vind dit daar gezien die snelheid zoo traag is dat eigenlijk heel het internet toch niet fatsoenlijk zou moeten kunnen functioneren? Heb er verder geen last van gehad, anders had ik al veel eerder gebeld.

Na UPC te hebben gebeld konden ze alleen maar de klacht doorsturen en binnen 14 werkdagen werd er contact opgenomen. Gezien dit best wel even kan duren hoop ik dat er in de tussentijd al een eventuele oplossing mogelijk zal zijn :)

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? het gehele netwerk is gewoon zo, 60 van de 60mb/s download, maar gewoon geen of bijna geen upload. In ieder geval niet genoeg om zelfs een speedtest te doen 8)7

Edit: '':::.. Upload Speed Test Result Details ..:::
Upload Connection Speed:: 59 Kbps or 0.1 Mbps ''
Daar betalen we dus niet voor :(, terug naar het jaar 1995 ofzo.'

[ Voor 11% gewijzigd door MusicAddict op 24-05-2013 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Nu online

JoSchaap

welke waardes staan er in je upstreamkanaal als je in je modem kijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
JoSchaap schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:05:
welke waardes staan er in je upstreamkanaal als je in je modem kijkt?
Cisco EPC3925 (standaard alles in 1 dingetje dat ze tegenwoordig meeleveren toch? tenzij je horizon hebt)

Downstream Channels
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 0.5 dBmV 37.5 dB
Channel 2: 1.0 dBmV 38.1 dB
Channel 3: 1.5 dBmV 38.6 dB
Channel 4: 1.4 dBmV 38.2 dB
Channel 5: 1.3 dBmV 37.8 dB
Channel 6: 0.6 dBmV 37.8 dB
Channel 7: 0.1 dBmV 37.5 dB
Channel 8: -0.3 dBmV 36.8 dB

Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 57.4 dBmV
Channel 2: 0.0 dBmV
Channel 3: 0.0 dBmV
Channel 4: 0.0 dBmV

Volgens UPC waren de waardes prima, een simpele google die ik gisteren had gedaan bleek dat het toch wel heel dicht bij de maximale waarde van 58.4? zat, verder kon ik er niks concreets over vinden..
Download doet het prima dus daar zal (hopelijks) niks aan verkeerd zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door MusicAddict op 24-05-2013 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
MusicAddict schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:17:
[...]

Cisco EPC3925 (standaard alles in 1 dingetje dat ze tegenwoordig meeleveren toch? tenzij je horizon hebt)

Downstream Channels

Upstream Channels
Power Level:

Volgens UPC waren de waardes prima, een simpele google die ik gisteren had gedaan bleek dat het toch wel heel dicht bij de maximale waarde van 58.4? zat, verder kon ik er niks concreets over vinden..
Die upstream waarde lijkt me erg aan de hoge kant.
Het liefst moet deze niet boven de 55 uitkomen.
Heb je die waarde ook rechtstreeks op je AOP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Nu online

JoSchaap

:+ geen eenrichtingskabel gekocht? :+

waarde is inderdaad vrij hoog in de upstream. zit er geen slechte splitter of een versterker ofzo tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cable-one
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 13:07
cable-one schreef op zondag 05 mei 2013 @ 09:00:
Qua apparatuur is er voor het internet niks veranderd.

Voor de tv heb ik een nieuwe media box gekregen.

Als het goed is neemt upc vandaag contact op.
De opvolging hiervan laat ik weten
Tot op heden heb ik nog steeds dezelfde storing.

Ik heb een monteurs afspraak gemaakt.
Deze is helaas niet op komen dagen.

Ik heb uit frustratie de modem gereset. Dit heeft een week geholpen.
Tijdens deze week heeft UPC een lijnmeting gedaan.
Ook al leek de storing opgelost, volgens de lijnmeting zou er onvoldoende signaal binnen komen.

Vanavond komt er een monteur.
Ik ben benieuwd wat hij uithaalt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Dennis-L schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:02:
[...]

Die upstream waarde lijkt me erg aan de hoge kant.
Het liefst moet deze niet boven de 55 uitkomen.
Heb je die waarde ook rechtstreeks op je AOP?
Rechtstreeks op AOP:

Downstream Channels

Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 54.4 dBmV
Channel 2: 52.1 dBmV

Modem staat nog geen halve meter van dat punt af, het enige wat op de AOP zit is de adapter die de tv en data scheid. Vind het raar dat het hier aan zou kunnen liggen.. Upload doet het nu ook weer 100%, alleen geen tv zo :P

[ Voor 3% gewijzigd door MusicAddict op 24-05-2013 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Nu online

JoSchaap

ik zit met splitter en 2mtr kabel op de 40 in de upstream op al mn kanalen.
Maar ik heb wel met het verhuizen een nieuw AOP gekregen (oude weggeknipt met de verbouwing)

lijkt erop dat er toch iets niet helemaal lekker is met de splitter als je daardoor 4db verliest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 13:02

|sWORDs|

vSphere/ESXi

dion_b schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:39:
Lijkt me maandagmorgenexemplaar ofzo. Heb hier al tijden een EPC3925 met meegeleverde (blauwe) patchcable tussen modem/router en een Gb switch en haal zonder problemen >100Mbps erover.

Gelukkig niet duurste onderdeel te vervangen ;)
Mijne is niet blauw, maar zwart met zilveren connectoren.
AWM 2835 24AWG 60°C VW-1 E237114 CSA219561 FT1 ETL VERIFIED CAT.5 STP TIA/EIA-568B.2 CM 4PR CABLETECH TECHNOLOGY

Denk inderdaad ook dat het een maandag morgen exemplaar is, maar heb nog nooit gezien dat de aders wel contact maken en er toch iets niet goed ging. En qua prijs, er liggen hier stapels patchkabels, ook cat6a zoals vrijwel alle lange kabels in huis (behalve naar zolder waar ik met heel veel moeite een dunne zachte 5e doorheen heb gekregen), dus het heeft geen cent gekost, eigen voorraad -1. :)

[ Voor 27% gewijzigd door |sWORDs| op 24-05-2013 17:22 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
JoSchaap schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:28:
ik zit met splitter en 2mtr kabel op de 40 in de upstream op al mn kanalen.
Maar ik heb wel met het verhuizen een nieuw AOP gekregen (oude weggeknipt met de verbouwing)

lijkt erop dat er toch iets niet helemaal lekker is met de splitter als je daardoor 4db verliest
Ik strok me net toch een hoedje, had toen straks per ongeluk het koperen puntje van de groene kabel afgebroken, deze brak af toen ik het opzetstukje er weer terug op wilde doen. (ouder huis, oude kabel) en toen was er even hectiek gezien die connector er niet af ging. Dus toen hadden we helemaal niks meer.

Gelukkig was de overbuurman net thuis en die had nog een aantal connectors liggen, na 5 minuutjes was alles weer aangesloten met een nieuwe connector en werkt het nu weer prima, zelfs met alle aangesloten adapters?

Ik sta perplex dat ik geen idee meer heb waarom het allemaal niet meer werkte.. gelukkig nu wel weer fatsoenlijke download EN uploadsnelheden :) (en geen dure UPC monteur nodig gehad :P )

Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 55.1 dBmV
Channel 2: 55.1 dBmV

Ik vraag me eigenlijk wel af waar die kanalen voor zijn? weet niet of ik altijd al 2 channels heb gehad maar toen ik gisteren en vandaag keek stond daar maar 1 channel.

[ Voor 14% gewijzigd door MusicAddict op 24-05-2013 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-09 20:27
|sWORDs| schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:16:
Voor de mensen die naar 120, 150 of 200 Mbit gaan en een EPC3925 modem met de standaard patch kabel gebruiken. Ik kwam maar niet boven de 100 Mbit, patch kabel vervangen:

Het vreemde is dat als ik de kabel doormeet alle 8 aders gewoon werken. Standaard patch kabel weer terug: 98Mbit.
Slechte kabel dan. EPC3925 kan ook wel 300 Mbit aan. Wij hebben hem ook.

Zit zelf met het probleem dat ik op dit moment maar 1 Mbit down heb, wel 6Mbit up.. Via draad.. & draadloos. Een paar dagen al.
(Net een test gedaan, 0.2 Mbit down, 0.04 Mbit up.. not bad :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
MensionXL schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 11:44:
[...]

Als de hele buurt op kanaal 6 zit (en ze hebben een sterk signaal ook nog bij jou thuis) dan zal je waarschijnlijk een lagere snelheid met kanaal 6 krijgen ;) Het komt er gewoon op neer dat iedereen op dezelfde frequentie aan het uitzenden is (daarom heb je ook frequentieveilingen in het telecomland).

Kijk anders hier even naar, dan wordt het je misschien wat meer duidelijk ;) :

[afbeelding]
Dat is tikje verouderd, het plaatje slaat op 802.11b met DSSS modulatie. Tegenwoordig (alles vanaf 802.11g) gebruiken we OFDM modulatie en kunnen er vier netwerken naast elkaar:

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/84/NonOverlappingChannels2.4GHzWLAN-en.svg/425px-NonOverlappingChannels2.4GHzWLAN-en.svg.png
Dus 6 overlapt met alles van 3-9, maar niet met 13.
MusicAddict schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:17:
[...]

Downstream Channels

Upstream Channels
Power Level:

Dat is geen goed nieuws. Ben niet eens met die helpdeskers. Die upstream power level is lager dan 58.4dBmV, maar ze houden geen rekening met channel bonding. Max US power met één kanaal is 58.4dBmV, maar met twee kanalen max 55.2dBmV, dus ook niet gek datje op een enkel kanaal zit. Nu zou je uit een US-kanaal op zich wel 6Mbps moeten kunnen halen, maar kans op drukte enzo is veel hoger als je maar op een kanaal zit :o
MusicAddict schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:25:
[...]

Rechtstreeks op AOP:

Downstream Channels

Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 54.4 dBmV
Channel 2: 52.1 dBmV

Modem staat nog geen halve meter van dat punt af, het enige wat op de AOP zit is de adapter die de tv en data scheid. Vind het raar dat het hier aan zou kunnen liggen.. Upload doet het nu ook weer 100%, alleen geen tv zo :P
Logische waardes - een ideale tweewegsplitter dempt 3dB (halvering signaal op logaritmische schaal), maar een echte doet 3.5dB, en met kabeltje erbij zit je snel aan 4dB. Dan is 54.4 en 52.1dBmV vs 57.4dBmV exact wat je zou verwachten. En niet goed dus. Je moet achter je (door UPC geleverde) splitter 55.2dBmV kunnen halen, liefst lager. Dus moet het direct op AOP met 51.2dBmV kunnen. Ik zou weer eens bij UPC aan de bel trekken. Allicht dat hun webcare wat meer snapt van signalen enzo dan de helpdesk...
|sWORDs| schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 17:14:
[...]

Mijne is niet blauw, maar zwart met zilveren connectoren.
AWM 2835 24AWG 60°C VW-1 E237114 CSA219561 FT1 ETL VERIFIED CAT.5 STP TIA/EIA-568B.2 CM 4PR CABLETECH TECHNOLOGY

Denk inderdaad ook dat het een maandag morgen exemplaar is, maar heb nog nooit gezien dat de aders wel contact maken en er toch iets niet goed ging. En qua prijs, er liggen hier stapels patchkabels, ook cat6a zoals vrijwel alle lange kabels in huis (behalve naar zolder waar ik met heel veel moeite een dunne zachte 5e doorheen heb gekregen), dus het heeft geen cent gekost, eigen voorraad -1. :)
Zeker dat dat de ding van UPC is? Hiero was het toch echt een blauwe... nouja, boeit weinig, oorzaak gevonden en idd simpel zat opgelost :z
MusicAddict schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 17:33:
[...]

Ik strok me net toch een hoedje, had toen straks per ongeluk het koperen puntje van de groene kabel afgebroken, deze brak af toen ik het opzetstukje er weer terug op wilde doen. (ouder huis, oude kabel) en toen was er even hectiek gezien die connector er niet af ging. Dus toen hadden we helemaal niks meer.

Gelukkig was de overbuurman net thuis en die had nog een aantal connectors liggen, na 5 minuutjes was alles weer aangesloten met een nieuwe connector en werkt het nu weer prima, zelfs met alle aangesloten adapters?

Ik sta perplex dat ik geen idee meer heb waarom het allemaal niet meer werkte.. gelukkig nu wel weer fatsoenlijke download EN uploadsnelheden :) (en geen dure UPC monteur nodig gehad :P )
Niks dure UPC monteur. Zij moeten ervoor zorgen dat je AOP goed aangesloten is op groene kabel. In theorie mag jij er niet eens aan zitten. Als daar iets mis is kun je ze gewoon - op hun kosten - laten komen.
Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 55.1 dBmV
Channel 2: 55.1 dBmV
Dat noem ik nou kantje boord. 55.2dBmV is max met twee kanalen bij ED3.

Ter vergelijking wat ik hier heb:
code:
1
2
3
4
5
    Power Level:
Channel 1:  49.0 dBmV
Channel 2:  49.0 dBmV
Channel 3:  49.0 dBmV
Channel 4:  49.0 dBmV

Of je 2 danwel 4 kanalen hebt verschilt per wijk ofzo, maar signaal moet idealiter echt wat lager liggen dan pal op de grens zoals bij jou.
Ik vraag me eigenlijk wel af waar die kanalen voor zijn? weet niet of ik altijd al 2 channels heb gehad maar toen ik gisteren en vandaag keek stond daar maar 1 channel.
Wikipedia: DOCSIS

Bij kabel deel je bandbreedte met de rest van de buurt. Vroeger zat iedereen in zelfde kanaal. Nu bij ED3 kun je tot 8 kanalen downstream en 4 upstream hebben. Meer kanalen = meer bandbreedte. Maar dan moet je modem het signaaltechnisch wel trekken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
dion_b schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 21:58:
[...]

Logische waardes - een ideale tweewegsplitter dempt 3dB (halvering signaal op logaritmische schaal), maar een echte doet 3.5dB, en met kabeltje erbij zit je snel aan 4dB. Dan is 54.4 en 52.1dBmV vs 57.4dBmV exact wat je zou verwachten. En niet goed dus. Je moet achter je (door UPC geleverde) splitter 55.2dBmV kunnen halen, liefst lager. Dus moet het direct op AOP met 51.2dBmV kunnen. Ik zou weer eens bij UPC aan de bel trekken. Allicht dat hun webcare wat meer snapt van signalen enzo dan de helpdesk...

Dat noem ik nou kantje boord. 55.2dBmV is max met twee kanalen bij ED3.

Ter vergelijking wat ik hier heb:
code:
1
2
3
4
5
    Power Level:
Channel 1:  49.0 dBmV
Channel 2:  49.0 dBmV
Channel 3:  49.0 dBmV
Channel 4:  49.0 dBmV

Of je 2 danwel 4 kanalen hebt verschilt per wijk ofzo, maar signaal moet idealiter echt wat lager liggen dan pal op de grens zoals bij jou.

[...]
Hartelijk dank voor de (zeer) uitgebreide info, ik wordt als het goed is binnen 14 dagen teruggebeld door een afdeling die de oorzaak van mijn probleem ging uitzoeken, zal ik ze zeggen dat de waardes echt net op het randje zitten.
Hoop dat ik geen issues krijg als ik zeg dat de connector vervangen is omdat het eigenlijk niet kon wachten.

Maar als de de DB sterkte op het AOP al redelijk hoog is zou het dan aan de kabel en haar verbinding kunnen liggen? Immers komt daar die kabel binnen dus andere factoren zie ik niet direct..
Niks dure UPC monteur. Zij moeten ervoor zorgen dat je AOP goed aangesloten is op groene kabel. In theorie mag jij er niet eens aan zitten. Als daar iets mis is kun je ze gewoon - op hun kosten - laten komen.
Je mag 'eigenlijk' toch ook niet aan de groene kabel en het AOP zitten? Dacht dat ze daar wel kosten voor in rekening kunnen brengen gezien ze het dan af zullen schuiven op eigen invloed. Voordat er überhaupt actie vanuit UPC komt is het maandag, dat was niet te doen, laat wel zien hoe afhankelijk je bent als er iets mis gaat. Zelfs als alleen het modem het begeeft heb je niks meer...

Het plan was ook om eerst UPC te bellen voor een monteur maar uit ervaring wisten we dat de buurman ook al maanden bezig was geweest met zijn verbinding *niet upc meen ik* (hij is nu over op glasvezel maar dat terzijde) dus was blij dat hij ook echt nog een aantal verschillende connectoren had liggen. Zo snel als die adapter eraf geknipt was en een nieuwe erop zou ik de monteur niet eens voor laten komen imho :) .

Wel is nu het euvel van de HD tv ook deels opgelost, deze was altijd al van (best) matige kwaliteit en is door de nieuwe connector zichtbaar beter geworden. Gezien hier al meer dan 10 jaar upc in huis zit en verder al een aantal keer aan dat AOP is gekloot voor upgrades door de tijd zal die koperen verbinding in die connector niet meer goed zijn geweest denk ik. Vergeet ook niet dat die kabels er nog langer liggen, hoe oud die zijn durf ik niet eens te zeggen. (vandaar dat hij ineens afbrak)

Morgen toch eens kijken naar een nieuw abonnement, even gekeken en zag dat de 150/10 abbo met alles wat nu al aanwezig is hier zelfs een paar euro goedkoper is. Even wat korting proberen te bedingen voor een jaartje dan vergeet ik het akkefietje van de laatste weken en die uploadsnelheid ook wat sneller ;)
Of het wordt glasvezel, al zal het dan alleen maar internet worden via de glasvezel, al zal ik mijn Horizon tv op de PC wel missen.. Dilemma's

[ Voor 11% gewijzigd door MusicAddict op 24-05-2013 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
2-3megabyte/s i.p.v. 12megabyte/s.
Torrent, met 31 seeders waarvan minimaal 15 100mbit of 1000mbit.

Dikke traffic shaping.... vorige keer had ik ook al gelijk. Denk je nou echt dat UPC het ooit zal leren?

Vraag aan jullie hoe ik het beste bewijs materiaal hiervan kan maken en online zetten.
FTP en HTTP gaan zoals eerder gezegd wel gewoon 12megabyte/s.

Edit:
Net even utorrent naar nieuwste versie geupdate.
Net even 5megabyte/s nu zelfs onder de 1000kilobyte/s. Dit is 100% traffic shaping of knijpen hoe je het ook wilt noemen.

[ Voor 20% gewijzigd door neeecht op 25-05-2013 03:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Denk je dat ze alleen jou shapen dan want mijn torrents gaan gewoon met 7MiB/sec (en ik heb 60mbit.)

Ik zou de oorzaak daarvan bij jou zelf zoeken; torrents zijn nogal een aanslag op je storage aangezien 't hoogst on-lineair is.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
CyBeR schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 03:28:
Denk je dat ze alleen jou shapen dan want mijn torrents gaan gewoon met 7MiB/sec (en ik heb 60mbit.)

Ik zou de oorzaak daarvan bij jou zelf zoeken; torrents zijn nogal een aanslag op je storage aangezien 't hoogst on-lineair is.
1 shapen is genoeg om te liegen niet waar?
Nooit een mailtje/smsje/brief gehad. Niet dat ik veel download, hooguit 50-200GB per maand schat ik.
Dat is niets voor 100/10mbit.

U mag het zeggen:
http://x264.nl/dump/upc.n...aping-2013-05-25-0330.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Sorry maar denk je werkelijk dat er iemand aan een knop zit te draaien daar ofzo? Traffic shaping is heel voorspelbaar. Als dat er was dan zou je niet 'nu zelfs onder de 1000' zien, maar gewoon strak de limiet met eventueel een burst aan het begin.

Ik heb op de zaak een glasvezel lijn van 50 mbit die op die manier werkt; het is een 100mbit lijn die geshaped wordt naar 50. Een download begint met 100mbit en na een paar seconden gaat 'ie naar 50. Dát is traffic shaping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
Dit is PRECIES hetzelfde gedrag toen UPC toegaf data verkeer te knijpen.
Hoe je het ook wilt noemen, de boel wordt geknepen.

Maar goed zolang ik weer de enige ben voorlopig zal er niets gebeuren. Totdat er meer mensen worden geknepen en ik voor de zoveelste keer gelijk had alvorens iemand anders het door had.

Net als toen met die Thomson modem en dat niemand me geloofde.
Kon ik ook maar een eigen lijntje aanleggen en de bedriegers links laten liggen. :(

Nadeel van midden in de stad van Amsterdam te wonen, blijkbaar testen ze nieuwe methodes altijd eerst in deze wijk ofzo...

Edit, off topic:

Ah lekker https://www.upc.nl/upcmail/ werkt weer top! Druk op de knop Inloggen en er gebeurt niets!
(Google Chrome en jawel Internet Explorer geprobeert, er gebeurt niets!)

Dan proberen we toch: 'Inloggen oude UPC Webmail' ! https://www.upcmail.net/?v=upc&l=nl-NL

--
This operation is not currently available.

Please contact your System Administrator and try again later.
We are sorry for this interruption in your service.
--

Top!

Maar goed, ligt allemaal aan mij. (Geen idee waarom jullie allemaal zo pro UPC zijn ineens hier.)

Weer edit:
Oh ze lezen mee:
"Door een technische storing kunt u op dit moment niet inloggen. Probeer u het later nog een keer."

En nee, de voorgaande weken haalde ik altijd gewoon 12megabyte/s en aan de hardware is niets veranderd.
Het is sinds kort. Volgende week maar weer eens kijken, anders direct de webcare afdeling bellen, vaste klant daar, altijd gelijk.

[ Voor 45% gewijzigd door neeecht op 25-05-2013 04:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neeecht schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 03:47:
Maar goed, ligt allemaal aan mij. (Geen idee waarom jullie allemaal zo pro UPC zijn ineens hier.)

Weer edit:
Oh ze lezen mee:
"Door een technische storing kunt u op dit moment niet inloggen. Probeer u het later nog een keer."
Omdat ik (en ik denk andere) nooit problemen hebben met UPC ?

Usenet/torrents/http etc. , het is allemaal goed .

Torrent client niet te 'agressief ' ingesteld (hoeft ook niet ) .
Goede netwerkapperatuur , alles fatsoenlijk bedraad (draadloos gebruik ik alleen voor m'n HTC smartphone) .

Webmail/mailadressen van m'n internetprovider gebruik ik eigenlijk nooit , wat overstappen makkelijk maakt .

Geen klachten , en mensen die geen klachten hebben posten ook vaak niet in dit soort topics ;)

Edit :
Ik gebruik trouwens de Cisco EPC3212+Vigor2130n+3Com Gigabit switches , met een 120/10 abbo .
Geen Horizon media box (kijk geen tv) .

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2013 06:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]neeecht schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 03:47:
[..]
Nadeel van midden in de stad van Amsterdam te wonen, blijkbaar testen ze nieuwe methodes altijd eerst in deze wijk ofzo...

[..]

Heeft ook zo zijn voordelen uiteraard.

Maar ik woon ook in centrum [1018], en ik weet dat er afgelopen nacht grote onderhoudswzh geweest zijn. In ieder geval in mijn postcodegebied [misschien ook meerdere postcodes]. Misschien dat jij daar ook even last van hebt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
Geen brief gehad, en ook nooit offline geweest.

Nu download 4megabyte/s 10 gigabyte download van 10 servers in Nederland.
Allemaal 100mbit of meer. Het is duidelijk te zien dat elke connectie wordt gelimiteerd.

En nee de hardware is prima want als ik tegelijker tijd een 20GB bestand naar deze HDD copieer gaat deze gewoon met 60megabyte/s.

We gaan straks UPC wel _weer_ bellen.

Edit:
Piek maximaal 6.4megabyte/s gezien, maar kakt weer helemaal in tot 2-3megabyte/s.
Duidelijker knijpen kan niet.

[ Voor 13% gewijzigd door neeecht op 25-05-2013 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

neeecht schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 03:47:
Hallo, postcode 1017 hier. Als er hier íemand midden in de stad van Amsterdam woont ben ik 't wel.

[ Voor 12% gewijzigd door CyBeR op 25-05-2013 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
CyBeR schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 07:29:
[...]

Hallo, postcode 1017 hier.
Kun jij mij een screenshot laten zien van een full speed torrent?
(Graag iemand met 100mbit of meer hetzelfde verzoek.)

Edit:
10 extra servers toegevoegd, waaronder 7 leaseweb servers, dedicated.
http van ALLEMAAL gaat 12megabyte/s.

Nu 20 peers connected, 2.5megabyte/s download.... maar nee ze knijpen niet hoor.

[ Voor 26% gewijzigd door neeecht op 25-05-2013 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:49
En via usenet wel volle bak?
Ik download bijna nooit met torrents maar laatst heb ik uit pure noodzaak een serie binnengehaald met uTorrent en die liep op een gegeven moment met 6,5Mb/s (60mbit upc).

[ Voor 75% gewijzigd door coob op 25-05-2013 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
neeecht schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 07:24:
Geen brief gehad, en ook nooit offline geweest.

Nu download 4megabyte/s 10 gigabyte download van 10 servers in Nederland.
Allemaal 100mbit of meer. Het is duidelijk te zien dat elke connectie wordt gelimiteerd.

En nee de hardware is prima want als ik tegelijker tijd een 20GB bestand naar deze HDD copieer gaat deze gewoon met 60megabyte/s.

We gaan straks UPC wel _weer_ bellen.

Edit:
Piek maximaal 6.4megabyte/s gezien, maar kakt weer helemaal in tot 2-3megabyte/s.
Duidelijker knijpen kan niet.
Hou eens op met zo hoog van de toren te blazen :Z

Ja, je haalt niet wat je zou moeten halen, maar het is geen traffic shaping/knijpen. Kenmerkend daaraan is dat HTTP-verkeer voorrang krijgt over ander verkeer. Jij beschrijft ook erg trage websites als jij aan het downloaden bent. Dit is gewoon overbelasting van iets.

Dat impliceert dat ergens de upload platgetrokken wordt. Dat kan bij jou thuis zijn of bij UPC. Niets wat je tot nu toe post maakt inzichtelijk waar dat is. Begin eens bij wat ik eerder aanraadde: je upload in je client te beperken tot (ruim) minder dan je upload zou moeten zijn. Wat doet dat met je verbinding?

En alsjeblieft, hou het een beetje zakelijk, dus stap voor stap wat je waar gedaan hebt en wat dan exact gebeurt, en minder klok, klepel en Calimero aub :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Nu online

JoSchaap

ik weet dat deze reactie echt totaal niet binnen de gedragscode valt maar neeecht.. zet dat aluhoedje eens af..

wij zijn totaal niet PRO upc, ik verafschuw de administratie daar en ken ze nog uit de sjello tijd. ik haal mn modem op in de winkel in plaats van laten toesturen en bevestig elke adminstratieve wijziging op papier om te voorkomen dat er weer een fuckup gebeurd.

thing is.. hun netwerk en verbindingen zijn met de tijd mee wel vooruit gegaan..

leuk dat je ons allemaal in het pro-upc hokje probeert te stoppen, maar hier in hartje 020 (ja ook ik zit in amsterdam) is glasvezel gewoon geen optie dus dan is upc de deal-with-it optie of je moet terug will vallen op een minder goede adsl lijn. En we gaan de discussie met je aan omdat je duidelijk genoeg conclusies trekt die technisch niet te verklaren zijn. zeker niet voor maar een abonnee

vraag eens rond bij buren met upc of ze ook problemen hebben. allicht is de wijkkast in jouw buurt gewoon toe aan wat aandacht? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

neeecht schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 07:30:
[...]

Kun jij mij een screenshot laten zien van een full speed torrent?
(Graag iemand met 100mbit of meer hetzelfde verzoek.)
Afbeeldingslocatie: http://www.cyberhq.nl/~marco/torrentspeed.png

Ik gebruik nog een van de standaard torrentpoorten ook (688x) dus als er íemand makkelijk te knijpen is, *wijst naar zichzelf*.

Wat voor router heb je eigenlijk?

[ Voor 21% gewijzigd door CyBeR op 25-05-2013 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 15:47
Ik heb vandaag mijn technicolor 7200-modem gekregen.
Ik probeer het IP-adres te wijzigen van 192.168.0.1 naar 192.168.2.1.

Foutmelding : Fout bij het converteren van een of meer items.

Gebeld met UPC, maar weten geen oplossing.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
jaspov schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 10:04:
Gisteren een vriend geholpen die UPC heeft. Hij heeft een technicolor tc7200 modem en ondervindt veel verbindingsproblemen.

Zijn modem/router/Gateway heeft als ip 192.168.1.1. De clients hebben allen dhcp en krijgen keurig de Gateway door maar als ik in ipv4 de properties bekijk dan staat bij DNS 192.168.0.1. Geen idee waarom maar dat adres bestaat uiteraard niet in het netwerk.

Wat met het modem gerommeld en zag geen dhcp opties die me nuttig leken. Getracht het ip ban het modem dan maar op 192.168.0.1 te zetten maar kreeg een error bij opslaan.

Iemand een idee waar die 0.1 vandaan komt? Windows 7 clients
Is 0.1 default of 1.1 bij deze modems en is dat bij installatie aangepast handmatig?

Als ik er niet uitkom wil ik de router functie uitzetten en er een losse router achter zetten van een bekender merk met meer opties, maar tips welkom.
Ik heb jou optie geprobeerd m.b.t. "bridge-modus" maar deze staat er hier niet bij (onder system).
Onder de andere menus ook niet.

Wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Heb je de DHCP-range ook gewijzigd? Het gaat natuurlijk fout met een /24 private range als je probeert om de router in een andere /24 te stoppen dan de range die hij uitgeeft...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
dion_b schreef op maandag 27 mei 2013 @ 15:38:
Heb je de DHCP-range ook gewijzigd? Het gaat natuurlijk fout met een /24 private range als je probeert om de router in een andere /24 te stoppen dan de range die hij uitgeeft...
Ik heb zowel geprobeerd om de range aan te passen, als DHCP uit te zetten.
Maar na kiezen voor "toepassen" nog steeds dezelfde foutmelding.

Zijn er tweakers die op deze router de range al hebben aangepast naar 192.168.x.x ?

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
pitchdown schreef op maandag 27 mei 2013 @ 15:42:
[...]

Ik heb zowel geprobeerd om de range aan te passen, als DHCP uit te zetten.
Maar na kiezen voor "toepassen" nog steeds dezelfde foutmelding.

Zijn er tweakers die op deze router de range al hebben aangepast naar 192.168.x.x ?

Thx
Ik zag ook dat ik firmware-versie STD6.01.08 heb.
.12 is de laatste.

Iemand een idee wat ik de deze firmware kan downloaden en hoe te upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Firmware zou hij gewoon automatisch moeten pakken bij een reboot - maar ik neem aan dat je dat al vaak zat gedaan zou moeten hebben...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Hebben er meer mensen last van het feit dat ze niet op de Technicolor 7200 modem kunnen inloggen? Ik krijg iedere keer "A user has already logged in. Only one session is allowed at a time.", wanneer ik dan de modem opnieuw opstart werkt het weer maar weer eenmalig. Ik zie dat meerdere mensen dit probleem hebben maar oplossingen als naar http://192.168.100.1/logout.asp gaan werken bij mij niet. Ze hebben blijkbaar geen timeout per sessie ingesteld. Nog een ander vervelend punt is dat hij bij elke reboot de static IP's weer vernieuwd, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Jazzle schreef op maandag 27 mei 2013 @ 16:38:
Hebben er meer mensen last van het feit dat ze niet op de Technicolor 7200 modem kunnen inloggen? Ik krijg iedere keer "A user has already logged in. Only one session is allowed at a time.", wanneer ik dan de modem opnieuw opstart werkt het weer maar weer eenmalig. Ik zie dat meerdere mensen dit probleem hebben maar oplossingen als naar http://192.168.100.1/logout.asp gaan werken bij mij niet. Ze hebben blijkbaar geen timeout per sessie ingesteld. Nog een ander vervelend punt is dat hij bij elke reboot de static IP's weer vernieuwd, klopt dat?
Even modem/router rebooten, vaak gehad. Soms werkt de logout.asp, soms niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
dion_b schreef op maandag 27 mei 2013 @ 16:33:
Firmware zou hij gewoon automatisch moeten pakken bij een reboot - maar ik neem aan dat je dat al vaak zat gedaan zou moeten hebben...
Klopt.
Het lijkt alsof misschien de firmware-upgrade niet word gedownload?

Weet iemand of het mogelijk is om mijn upc-modem mee te nemen en bij de buren (met een upc-signaal) te updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Dat zou niets uitmaken, je buren ontvangen exact hetzelfde signaal als jij hebt. Als er iets fout zit met de firmware is dat in UPC's adminsitratie/configuratie fout gegaan en zal de plek waar je het aansluit niets uitmaken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Laatst online: 03-09 19:11
Weet iemand of WoL ingesteld kan worden i.c.m. de Cisco EPC3925? Heb alles ingesteld en het WoL signaaltje werkt altijd als ik met de WoL sender op het LAN zit, maar een verbinding buitenaf werkt bijna nooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
dion_b schreef op maandag 27 mei 2013 @ 16:47:
Dat zou niets uitmaken, je buren ontvangen exact hetzelfde signaal als jij hebt. Als er iets fout zit met de firmware is dat in UPC's adminsitratie/configuratie fout gegaan en zal de plek waar je het aansluit niets uitmaken.
Heb net nog even gebelt. UPC geeft aan dat er misschien problemen zijn met de lijnactivering.
Is het überhaupt zo dat een UPC-modem in elke woning aangesloten kan worden als je deze meeneemt? of zit de lijn gekoppeld aan een vast adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
pitchdown schreef op maandag 27 mei 2013 @ 16:51:
[...]

Heb net nog even gebelt. UPC geeft aan dat er misschien problemen zijn met de lijnactivering.
Is het überhaupt zo dat een UPC-modem in elke woning aangesloten kan worden als je deze meeneemt? of zit de lijn gekoppeld aan een vast adres?
Heb mij modem uit A'dam wel eens in Wijchen aan de muur gehangen en het werkte :+

Wel moet de lijn actief zijn in beide richtingen - op sommige plaatsen worden downstream (analoge televisie only) en upstream (alle andere diensten) apart geschakeld. Maar als er werkende digitale televisie, internet of telefonie is, zal internet werken. Telefonie zou ik niet zo zeker van zijn, maar dat gebruik ik ook niet.

Enige waar je mee op moet passen is dingen die niet overal leverbaar zijn. Ik geloof dat 200Mbps niet overal te bestellen is. Wat er gebeurt met een modem die daarop ingesteld is als je hem ergens hangt waar geen 200Mbps verkrijgbaar is durf ik niet te zeggen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Zojuist op een andere lijn de firmware geupgrade naar versie STD6.01.12.
Ik kan echter de modem nog steeds geen vast adress geven in de 192.168.1.x of 192.168.2.x-range.

Iemand die hier een oplossing voor weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Onderstaand stuk op de upc-pagina blijft opvallend. Zijn er mensen die gewoon hun eigen wifi-AP gebruiken achter de router van UPC? Hoe zijn de ervaringen?

Kan ik mijn eigen router aansluiten op de Technicolor TC7200?

Als u een modem heeft zonder wifi, dan kunt u daar een eigen router op aansluiten. Als u een wifi-modem heeft, kan het aansluiten van een eigen router problemen opleveren. Omdat het wifi-modem ook routerfuncties heeft, adviseert UPC daarom om geen eigen router aan te sluiten op uw wifi-modem. Een uitzondering geldt voor modems met bridge mode.

Bridge mode inschakelen
Heeft u een wifi-modem van het type Technicolor TC7200? Dan kunt u toch probleemloos uw eigen router aansluiten door gebruik te maken van bridge mode. In deze mode worden de routerfuncties van uw modem uitgeschakeld. U kunt bridge mode als volgt inschakelen:
1.Open een browservenster en voer in de adresbalk 192.168.0.1 in. Druk op [Enter].
2.Bij de eerste keer aanmelden zal gevraagd worden om een taalselectie te maken.
3.Vul bij gebruikersnaam en wachtwoord 'admin' in en log in op het modem.
4.Klik op [Systeem]:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:55

Pierre

Van nature lui!

Ik heb een epc3212 en daar hangt gewoon mijn eigen router achter geen probleem (Netgear wndr3700)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
Nou, mijn WiFi problemen lijken verleden tijd! Gister het modem even verplaatst naar 40 cm hoger, op de kachel. 5 minuten stekker eruit en er weer in. Et voila:

Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/81781319.png

Maar even in de gaten houden..misschien zorgde de COAX-kabel voor storingen oid. Als ik 'm nu op dezelfde plek terugzet is verbinding nog steeds prima. Bizar, maar wel prettig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Even een avondje geknoeid met de Technicolor 7200-router van UPC.
Wat een ellendig apparaat is het eigenlijk

1) Het probleem met wijzigen van ip-adress naar 192.168.x.x (alleen te omzeilen met bridge-modus)
2) Inlogproblemen op de router wanneer na het opslaan van wijzingen (alleen op te lossen door de router te herstarten)
3) Matige snelheden op Wifi (3/4 Mbps)

Dit alles bij elkaar is het bijna een straf om deze router te gebruiken.
Is er een mogelijkheid om deze router te vervangen door iets anders uit de markt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

pitchdown schreef op maandag 27 mei 2013 @ 21:17:
Even een avondje geknoeid met de Technicolor 7200-router van UPC.
Wat een ellendig apparaat is het eigenlijk

1) Het probleem met wijzigen van ip-adress naar 192.168.x.x (alleen te omzeilen met bridge-modus)
2) Inlogproblemen op de router wanneer na het opslaan van wijzingen (alleen op te lossen door de router te herstarten)

Dit alles bij elkaar is het bijna een straf om deze router te gebruiken.
Is er een mogelijkheid om deze router te vervangen door iets anders uit de markt?
Tot nu toe vind ik geen van alle routers van UPC fijn werken. Er is altijd wel wat. Wifi zou kunnen liggen aan de chipset. Ik heb een MacBook Pro en die schijnt problemen te hebben met sommige chipset van routeren. Ik heb nu de Technicolor in bridge gezet met daarachter een routeer die dezelfde chipset heeft als een Airport Express (weet ik zeker dat dat niet het probleem is) en nu werkt alles heel soepel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
iMars schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 09:17:
[...]

Tot nu toe vind ik geen van alle routers van UPC fijn werken. Er is altijd wel wat. Wifi zou kunnen liggen aan de chipset. Ik heb een MacBook Pro en die schijnt problemen te hebben met sommige chipset van routeren. Ik heb nu de Technicolor in bridge gezet met daarachter een routeer die dezelfde chipset heeft als een Airport Express (weet ik zeker dat dat niet het probleem is) en nu werkt alles heel soepel :)
Het is inderdaad geen optie de UPC-router te gebruiken.
Ik ga er ook zeker wat achter zetten.

Heeft iemand het probleem met inloggen/uitloggen misschien weten te omzeilen i.p.v. de modem uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
pitchdown schreef op maandag 27 mei 2013 @ 16:02:
[...]
Ik zag ook dat ik firmware-versie STD6.01.08 heb.
.12 is de laatste.

Iemand een idee wat ik de deze firmware kan downloaden en hoe te upgraden?
Hoi pitchdown,

Dat is vreemd! Kun je mij in een persoonlijk bericht je postcode en huisnummer sturen? Ik zou graag willen kijken wat de oorzaak is geweest waarom de software niet automatisch bijgewerkt is. Ik zal dan ook kijken naar je overige vragen.

Alvast bedankt hiervoor.

[ Voor 14% gewijzigd door VodafoneZiggo op 28-05-2013 10:02 ]

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
VodafoneZiggo schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 09:59:
[...]

Hoi pitchdown,

Dat is vreemd! Kun je mij in een persoonlijk bericht je postcode en huisnummer sturen? Ik zou graag willen kijken wat de oorzaak is geweest waarom de software niet automatisch bijgewerkt is. Ik zal dan ook kijken naar je overige vragen.

Alvast bedankt hiervoor.
Goedemorgen,
ik heb de firmware geupgrade op een andere UPC-lijn. Firmware is inmiddels op versie .12

Mijn enige openstaande vragen zijn :

Kan je hier iets mee?

Alvast Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Weet iemand overigens of het met die technicolor mogelijk is om aan een mac-adres een vast ip-adres te koppelen? In de Cisco kon dit wel, maar in de technicolor lijkt dit verdwenen.

Ik wil graag mijn vaste computers ook vaste ip-adressen toewijzen, zodat ik port forwarding kan instellen. Het verhogen van de dhcp leasetijd zou ook een oplossing kunnen zijn eventueel volgens mij.

Ik zou bij voorkeur wel dhcp blijven gebruiken aan de client-kant, omdat de laptops ook regelmatig met andere netwerken worden verbonden (en dan is een vast ip aan de client-kant een hoop extra gedoe).

[ Voor 21% gewijzigd door Bosmonster op 28-05-2013 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:05
kipusoep schreef op maandag 27 mei 2013 @ 16:47:
Weet iemand of WoL ingesteld kan worden i.c.m. de Cisco EPC3925? Heb alles ingesteld en het WoL signaaltje werkt altijd als ik met de WoL sender op het LAN zit, maar een verbinding buitenaf werkt bijna nooit...
WOL werkt niet via VPN of portforwarding (broadcastberichten blijven op lokaal netwerk en worden niet gerouteerd). Alleen als de router zelf of een ander apparaart op het netwerk dit verzend komt het aan. De cisco EPC3925 heeft hiervoor geen optie in het gebruikersmenu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Kan het kloppen dat in "offline modus" (dus op ip 192.168.100.1) er geen optie beschikbaar is m.b.t. bridge-modus aan/uit te zetten voor de technicolor 7200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neeecht schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 03:18:
2-3megabyte/s i.p.v. 12megabyte/s.
Torrent, met 31 seeders waarvan minimaal 15 100mbit of 1000mbit.

Dikke traffic shaping.... vorige keer had ik ook al gelijk. Denk je nou echt dat UPC het ooit zal leren?

Vraag aan jullie hoe ik het beste bewijs materiaal hiervan kan maken en online zetten.
FTP en HTTP gaan zoals eerder gezegd wel gewoon 12megabyte/s.

Edit:
Net even utorrent naar nieuwste versie geupdate.
Net even 5megabyte/s nu zelfs onder de 1000kilobyte/s. Dit is 100% traffic shaping of knijpen hoe je het ook wilt noemen.
Bij mij werkte uTorrent ook niet lekker (verbond maar met 1 peer), de beta versie werkt wel goed.
Ik gebruik poort 5720.
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v156/pinobot/th_utorrent-1_zps92c41e00.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2013 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
pitchdown schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 13:07:
Kan het kloppen dat in "offline modus" (dus op ip 192.168.100.1) er geen optie beschikbaar is m.b.t. bridge-modus aan/uit te zetten voor de technicolor 7200?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorBlade72nd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-06-2023
Ik heb sinds een paar dagen instabiel internet. de snelheid is op zich goed en als het werkt dan lijkt er niets aan de hand te zijn maar af en toe dan is er een hapering. Ik merk dat ook op de tv en de telefoon. Op de tv zie je dan ineens blokjes in beeld en vreemde vervormingen en soms valt de telefoonverbinding ineens weg. Ik heb inmiddels de cisco kabelmodem en de horizon reboot maar zonder resultaat. Ik heb overigens Internet via de kabelmodem in plaats van de horizon.

Is dit iets waar meer mensen last van hebben? Ik woon overigens in Oirschot.

| MCTS:Exchange 2007/2010 | MCTS: SQL 2005 | MCSE:2003 | MCITP: EA | VCP 3/4/5 | CCNA |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

RazorBlade72nd schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 11:16:
Ik heb sinds een paar dagen instabiel internet. de snelheid is op zich goed en als het werkt dan lijkt er niets aan de hand te zijn maar af en toe dan is er een hapering. Ik merk dat ook op de tv en de telefoon. Op de tv zie je dan ineens blokjes in beeld en vreemde vervormingen en soms valt de telefoonverbinding ineens weg. Ik heb inmiddels de cisco kabelmodem en de horizon reboot maar zonder resultaat. Ik heb overigens Internet via de kabelmodem in plaats van de horizon.

Is dit iets waar meer mensen last van hebben? Ik woon overigens in Oirschot.
Ik heb hier vandaag ook last van. Als ik bij speedtest.net een test wil doen krijg ik geen meting bij upload. Download werkt dan weer wel, dan weer niet dus daar is ook niet veel op te zeggen.

Als het werkt is het snel, maar er zitten bij mij ook veel haperingen in. Omgeving Reusel de Mierden hier.

Overigens heb ik geen Horizon.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik herken die "haperingen" ook. Normaliter werkt alles perfect, maar heel af en toe duurt het laden iets langer dan ik gewend ben en/of wordt de verbinding met een server om een of andere reden kort verloren.

Dit is iets waar ik me niet echt aan stoor, omdat dit erg sporadisch is. Echter heb ik ook af en toe last van blokjes. Eigenlijk alleen bij de commerciële HD zenders. Ik heb dit al 2xhet eerder gehad. Dan hield het enkele dagen aan en daarna was het weer weg. Ik heb de tweede keer om een monteur gevraagd, omdat ik zeker wist dat het niet aan mijn installatie lag. Toen het ophield heb ik die maar afgebeld...

Punt is dat ik bovenstaande posts wel herken. Waar het aan ligt... geen flauw idee.
Pagina: 1 ... 99 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.