UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Pagina: 1 ... 100 ... 103 Laatste
Acties:
  • 804.846 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Verstoringen op heel specifieke zenders wijst op interferentie. Denk dan in eerste plaats aan Digitenne, maar ook digitale radiouitzendingen (T-DAB) en sindskort in de Randstad ook LTE (4G) mobiel internet. Die signalen glippen ergens je coaxnetwerk binnen en storen de televisiezenders op dezelfde frequenties. Oplossing is de zwakke schakel vinden en uitsluiten - 9 van de 10 keer een brakke (of slecht gemonteerde) kabel, connector, splitter of contactdoos. Lastige is ook dat niet op voorhand te zeggen is of het jouw kabels, connectoren, spliiters of contactdozen zijn danwel die van UPC zelf (hun verantwoordelijkheid, ook hun kosten).

Als het heel specifieke zenders zijn, is de kans erg klein dat wat dan ook daar voor problemen zorgt ook bij internet voor problemen zorgd, de internetstreams zitten per definitie op andere frequenties op de kabel dan TV-zenders. Daarom heb ik het idee dat jij iets anders hebt dan RazorBlade72nd, die tegelijkertijd op alles problemen heeft. Dat klinkt meer als een losse connector of een stervende versterker oid. Klassieker is trouwens een las in een kabel onder een weg die contact verliest iedere keer dat er een vrachtwagen overheen rijdt. Let daar eens op, als storing samenvalt met iets als dat gelijk UPC inseinen, dan is duidelijk waar het ligt en wie er wat aan moet doen ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauloo7
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-07 09:59
Ik gebruik ook mijn eigen router achter de Technicolor 7200.
Maar ik heb het als volgt gedaan: Ik heb hem gewoon in router mode laten staan. Onder basic Local Area Network heb ik DHCP-server uit. Draadloos heb ik ook uit. Onder geavanceerd firewall uit en onder DMZ host heb ik het IP-adres van de wan kant van me eigen router gezet. Deze heb ik dus ingesteld in de 192.168.0.XXX. In mijn eigen router ( een oud pc-tje met smoothwall daarop is mijn wan dus 192.168.0.2 en mijn lan 192.168.10.1 en hier draai ik dhcp-server op.En alles draad zeer stabiel.
Wifi heb ik vervolgens met 2 Linksys WAP610N geregeld die dus bedraad op tactische plaatsen heb gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 21:00

iMars

Full time prutser

pitchdown schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 13:07:
Kan het kloppen dat in "offline modus" (dus op ip 192.168.100.1) er geen optie beschikbaar is m.b.t. bridge-modus aan/uit te zetten voor de technicolor 7200?
Bij mij is die optie er wel:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Ihd0Y3eihG69qTQIxLExjFpT/thumb.png

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 19:34
Oke,
Kan het misschien zijn dat dit tabblad er niet is als er geen lijn-sync aanwezig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
pitchdown schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 08:24:
[...]

Oke,
Kan het misschien zijn dat dit tabblad er niet is als er geen lijn-sync aanwezig is?
Zou kunnen - maar waarom is dat relevant? Zolang de modem niet online is kun je er weinig mee, en helemaal niets in bridged mode. Lijkt me zinniger om dat ding eerst online te krijgen ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Conclusie is dat deze optie inderdaad alleen zichtbaar is bij werkende lijn.
Vanavond alles werkend gekregen op de huidige modem.

Binnenkort het spul omzetten naar bridge-mode naar DD-WRT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-07 17:01
So far een week al geen WiFi problemen...alles lijkt opgelost na even 5 minuten de stekker eruit te laten. Had het al wel een paar keer een 20-30 sec en geloof ook wel 1 minuut gedaan, maar blijkbaar was dit 't. Of het is toeval. In ieder geval weer helemaal tevreden :D en dan doet dit modem het toch prima als je kijkt hoeveel mogelijke ruis er op de lijn kan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:31
Oops! Google Chrome could not connect to www.imdb.com
Try reloading: www.­imdb.­com
Additional suggestions:
Access a cached copy of www.­imdb.­com
Search on Google:

Gaat weer lekker UPC! (Ja de site is wel online, andere mensen gevraagd. En ja DNS ook prima.)
Torrents knijpen, sites die af en toe niet laden, wordt een beetje irritant.

Ja het knijpen is bevestigd door één van technische medewerkers van UPC, ik mocht zijn naam noemen, maar dat doen we uiteraard niet. Hij zegt er niets aan te mogen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 20:37

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Is het ondertussen al mogelijk een ander abbonement te nemen zonder Horizon, maar met een DVR incl opname functie (en HD)?.
Dit zou na 28 april mogelijk moeten zijn maar lees hier op een paar reacties na niets meer over?.

Wat me overigens opvalt is dat UPC in de combinatie pakketten momenteel maximaal 100 / 10 aanbied (of het 200 / 20 abbonement welke hier niet beschikbaar is).

Zou graag van mijn oude EPC 3000 (en docsis 2.0 modem voor telefoon) afkomen omdat het internet er nog wel eens uitvliegt tijdens het uploaden van grote bestanden (2 - 3Gb naar youtube b.v.).Heb het vermoeden dat dit door de signaal waardes komt, al heb ik ooit begrepen dat dit ook een firmware probleem was van de EPC 3000?.

edit:
Net zo'n 10 minuten wat geupload naar youtube en het internet lag er al weer uit..........

[ Voor 6% gewijzigd door Tortelli op 02-06-2013 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 00:51

JoSchaap

Had a life, got a modem..

Zonder borizon kun je niet sneller nemen idd :)

Ik heb de alles in een zonder horizon nu. Met de pace dtv ontvanger (geen dvr) en 100/10 (haal er 101/11 mee :) )

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
neeecht schreef op zondag 02 juni 2013 @ 21:16:
Oops! Google Chrome could not connect to www.imdb.com
Try reloading: www.­imdb.­com
Additional suggestions:
Access a cached copy of www.­imdb.­com
Search on Google:

Gaat weer lekker UPC! (Ja de site is wel online, andere mensen gevraagd. En ja DNS ook prima.)
Torrents knijpen, sites die af en toe niet laden, wordt een beetje irritant.

Ja het knijpen is bevestigd door één van technische medewerkers van UPC, ik mocht zijn naam noemen, maar dat doen we uiteraard niet. Hij zegt er niets aan te mogen doen.
Grappig, dan doen ze het specifiek bij jou. Moet je ze vast heel boos gemaakt hebben met je ononderbouwde rants :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:31
Nee hoor, niemand met een 100mbit of sneller trekt volle snelheid de volledige tijd.
Laat maar een screenshot zien waar dat wel zo is. 11.9megabyte/s continue, ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
neeecht schreef op maandag 03 juni 2013 @ 00:01:
Nee hoor, niemand met een 100mbit of sneller trekt volle snelheid de volledige tijd.
Laat maar een screenshot zien waar dat wel zo is. 11.9megabyte/s continue, ik ben benieuwd.
Pff, jij haalt iets niet, roept vervolgens iets onzinnigs en stelt vervolgens dat wij moeten bewijzen dat het niet zo is.

Filosofie 101: je kunt nooit bewijzen dat iets niet bestaat, alleen aanwijzen dat iets wel zo is, maar dan ligt de bewijslast echt bij degene die het roept. Tot nu toe lukt het je niet eens hoofdletters van je eenheden goed te krijgen. Kom maar op met iets beters dan "het is zo bewijzen jullie maar dat het niet is". Of trouwens "een niet bij naam te noemen helpdesker heeft dit bevestigd". Bronvermelding werkt alleen als je bron vermeldt. Anders kun je het net zo goed achterwege laten.

[ Voor 10% gewijzigd door dion_b op 03-06-2013 00:15 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Een CMTS doet 400Mbps met 8 kanalen, misschien is het drukker op jouw CMTS. (capaciteit delen)

Het wil niet zeggen dat het op iedere CMTS druk is, ken genoeg mensen die zo goed als altijd hun snelheid halen op een storing na.

Met Docsis 3.1 kunnen we ook weer even vooruit (einde van dit jaar)

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Arguing with trolls.. im negeer m wel gewoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
fast-server schreef op maandag 03 juni 2013 @ 00:39:
Een CMTS doet 400Mbps met 8 kanalen, misschien is het drukker op jouw CMTS. (capaciteit delen)

Het wil niet zeggen dat het op iedere CMTS druk is, ken genoeg mensen die zo goed als altijd hun snelheid halen op een storing na.

Met Docsis 3.1 kunnen we ook weer even vooruit (einde van dit jaar)
Eind dit jaar is de DOCSIS 3.1 spec af ja, maar dat betekent niet dat het gelijk door kabelaars gebruikt gaat worden. Vooral het feit dat (itt overgang ED2 - ED3) de modulatie zelf op totaal andere manier gebeurt, betekent dat je niet DOCSIS 3.1 en legacy (Euro)DOCSIS 2/3 op dezelfde kanalen kunt gebruiken. En de kans dat bestaande modems allemaal vrolijk door software update DOCSIS 3.1 aankunnen lijkt me bijzonder klein. Dus zolang er nog miljoenen DOCSIS 2/3 modems bij mensen thuis staan zal DOCSIS 3.1 nog niet volop ingevoerd kunnen worden.

Hoe je het dan wel doet? Dat mogen de kabelaars vrolijk uit gaan zoeken. Ik zou zeggen doe het per netwerksegment - voordeel is dat je zo gefocussed bezig kunt gaan en het technisch goed aanpakken (plus als iets mis gaat gaan niet honderdduizenden mensen tegelijk de helpdesk bellen), en qua kosten is het ook te overzien - nadeel is dat het zo (zeer) lang kan duren voor iedereen op 3.1 over is. Het zou mij enorm verbazen als het minder dan 5 jaar duurt voordat de grote kabelaars legacy DOCSIS 2/3 uit kunnen zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door dion_b op 03-06-2013 12:51 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
Ik heb laatste weken erg last van streaming problemen.
Downen gaat gewoon goed full speed, maar Youtube filmpjes die stoppen gewoon.
door 10x te restarten zie je hem ineens weer starten met bufferen... en dat kan dan weer stoppen ook trouwens..
erg frusti opwekkend kan ik vertellen .. :(

werkte al jaren lekker (had voor horizon 120 en tijdje 60mbit met DVR)
Tis desktop dus gewoon wired.
Horizon / 120mbit via Cisco router

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Dat heb ik ook gehad. Lag blijkbaar aan combo van brakke routering tussen UPC en Google (Youtube) met een migratie van Youtube's server netwerk. Loste zichzelf na paar weken op.

Wat als workaround kon, was om andere resolutie te kiezen. Bij mij werkte gek genoeg hogere resolutie meestal beter/sneller dan lage resolutie, maar anderen hier in het topic hadden exact omgekeerde. Probeer beide eens uit.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwenzier
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-06 10:15
Iemand problemen met Port Forwarden?
Ik heb een technicolor met een UPC horizon abbo. Tijd geleden gewoon poorten open kunnen zetten.
Maar nu wil ik een nieuwe poort openen en dan krijg ik een foutmelding.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/40634526/portforwarderr.png

Geeft verder niet aan wat er precies fout is.
Heb al op meerdere combinaties geprobeerd de poort in te voeren:

Openbare port range: ingevuld als xxxx-xxxx
Doel-IP-adres: mijn static ip waar alle andere poorten ook op geopend zijn.
Doel port range: leeg gelaten/zelfde ingevuld als bij openbare port range
Protocol: alle 3 geprobeerd

Maar hij blijft dezelfde fout geven. Iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:03

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Sinds kort heb ik in de horizon ipad app nog maar een beperkt aantal TV zenders die ik live kan kijken. RTL 5, veronica kan bijvoorbeeld niet meer.

hebben meer mensen hier last van? de UPC helpdesk weet van niks..

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
prein2 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 07:24:
Sinds kort heb ik in de horizon ipad app nog maar een beperkt aantal TV zenders die ik live kan kijken. RTL 5, veronica kan bijvoorbeeld niet meer.

hebben meer mensen hier last van? de UPC helpdesk weet van niks..
Op de UPC storing pagina staat sinds gisteren (sowieso) dat er een storing is met de Horizon app. Die site is altijd wel een goede om te bookmarken.

"Actuele landelijke storingen en meldingen
Storing Horizon TV App
Door een storing worden er in het zenderoverzicht van de Horizon TV App mogelijk niet de juiste zenders weergegeven of zijn bepaalde zenders niet te bekijken. UPC werkt aan een oplossing.
Wij bieden u onze excuses aan voor de overlast.
"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-06 12:49
Had nog een UPC Power abonnement inclusief telefonie en ben nu net overgegaan naar Alles-in-1 Basis in combinatie met Bellen Altijd Onbeperkt.
Nu had ik twee vragen:

1) Geldt het onbeperkt bellen naar mobiel dan nu ook direct? De overzichtspagina op Mijn UPC laat nog mijn oude abonnement zien, maar dat staat neem ik aan los van elkaar?

2) Ik kreeg hier ook een Pace Mediabox bijgeleverd.
Nu heb ik net een Samsung Smart TV gekocht, die heeft al een DVD-C tuner aan boord, dus ik kijk al digitaal.
Heeft het aansluiten van de Mediabox nog enige toegevoegde waarde? Ik krijg hierdoor volgens mij niet meer of andere zenders dan ik nu al heb toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 12:04
punt2>> klopt, je kan niet eens een eredivisie live abo of wedstrijd bestellen met Basis, al heb je de box. Gewoon in doos laten, en terug sturen ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:08
Sinds afgelopen woensdag ben ik dus ook de gelukkige eigenaar van de Technicolor TC7200 Modem van UPC. Kwam van een Cisco EPC3925 en wat een verademing zeg! Ik kon met dat modem nooit de appraten in mijn lokale netwerk onderling fatsoenlijk met elkaar laten comminiceren. Veel firmware updates gehad sinds begin 2012. Tot nu toe ging het altijd mis met de cisco en kon ik geen films of filmpjes streamen via mijn pc naar de tv toe. Streamen lukte voor een seconde of 15 en dan klapte de verbinding eruit. Volgens UPC lag het echt aan de tv of de pc. Nu de nieuwe TC7200 ertussen en alle problemen zijn verdewenen.
Het enige wat ik niet goed werkend krijg is UPnP. Die optie heb ik aangevinkt staan, maar de Playstation 3 zegt dat het niet beschikbaar is. Dat ging via de cisco wel goed. Dus nog wat verbeter puntjes. Voor de rest werkt het als een speer. Ben tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 14:48
blueface schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 21:07:
Sinds afgelopen woensdag ben ik dus ook de gelukkige eigenaar van de Technicolor TC7200 Modem van UPC. Kwam van een Cisco EPC3925 en wat een verademing zeg! Ik kon met dat modem nooit de appraten in mijn lokale netwerk onderling fatsoenlijk met elkaar laten comminiceren. Veel firmware updates gehad sinds begin 2012. Tot nu toe ging het altijd mis met de cisco en kon ik geen films of filmpjes streamen via mijn pc naar de tv toe. Streamen lukte voor een seconde of 15 en dan klapte de verbinding eruit. Volgens UPC lag het echt aan de tv of de pc. Nu de nieuwe TC7200 ertussen en alle problemen zijn verdewenen.
Het enige wat ik niet goed werkend krijg is UPnP. Die optie heb ik aangevinkt staan, maar de Playstation 3 zegt dat het niet beschikbaar is. Dat ging via de cisco wel goed. Dus nog wat verbeter puntjes. Voor de rest werkt het als een speer. Ben tevreden.
Ik krijg volgende week tovallig ook de vervanging naar een TC7200, nadat vandaag de monteur de cisco 3925 had vervangen voor een andere 3925 en het probleem (van een haperende upload) toch nog aanwezig bleek. Moest een nieuwe afspraak maken omdat de monteur geen technicolor's meer bij had, beetje zonde zo..Zelf nooit last van de cisco gehad maar als ik dit zo hoor kan het alleen maar beter worden :)

En dan kunnen we hopelijk na de monteur meteen over op een 150/10 abbootje, kan niet wachten. Vandaag de schoonmoeders ook zover gekregen om van kpn over te stappen naar upc, betaalde even veel maar kreeg er (in verhouding) nu echt enorm veel voor terug. :)

[ Voor 12% gewijzigd door MusicAddict op 07-06-2013 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Ik heb een vreemd probleem met Wifi, de uploadsnelheid is normaal maar de download niet. Speedtest upload laat de maximale 20 Mbit zien, de download nog niet eens de helft vaak terwijl die 10x zo hoog zou moeten zijn... Ook lokaal naar de NAS of pc geeft hetzelfde verschijnsel.

Dit zowel met een Galaxy S3 als een MS Surface RT in combinatie met de Horizon en in dezelfde ruimte. Op de tablet een signaal van 5 streepjes en geeft 117 Mbit aan als snelheid, ziet er allemaal goed uit. De probleemoplosser kan niets vinden...

Nu weet ik wel dat een en ander afhankelijk is van wat er aan Wifi in je omgeving aanwezig is en er wordt ook best veel gevonden, maar dan zou de upload toch ook traag moeten zijn?

Weet iemand hier de oorzaak of oplossing voor?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Heb je het ding al eens gereset/ opnieuw opgestart?

[ Voor 22% gewijzigd door Rupie op 08-06-2013 20:03 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Nu online

bvk

Rupie schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 20:02:
Heb je het ding al eens gereset/ opnieuw opgestart?
Welk ding, de Horizon? Ja, die is al eens opnieuw opgestart toen ik alleen de Galaxy nog had en bleef Wifi ook traag. Nu ik sinds kort de Surface heb is de Horizon niet meer herstart, kan het eens proberen natuurlijk.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Laatst online: 08-09 15:19
Ik bedoelde inderdaad de Horizon / modem / router die je gebruikt :Y) Je kan het altijd een keer proberen. Als je met een kabel test krijg je wel fatsoenlijke download snelheid? Ik haal nu namelijk nog even niet uit je post of het daadwerkelijk aan je wifi ligt of dat je uberhaupt de gewenste snelheid niet haalt.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 12:04
Er zou toch iets wel goed moeten zijn hij haalt zijn upload volledig. Maar idd een reset geeft wat meer zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 22:30
Hoe lang duurt het voordat UPC een abbo wijziging doorvoert ? Gisteren morgen om 8.00 uur een wijziging doorgegeven maar tot op heden nog geen actie van UPC :-(. Bellen helpt ook niet echt want volgens UPC staat alles goed in het systeem.
Mooie van dit alles is dat de wijziging eigenlijk al van vrijdag is maar na een aantal fouten van UPC ik nu al vanaf vrijdag ook geen extra HD zenders meer heb, je wordt echt bang om iets te wijzigen in je abbo want dat gaat vaker fout dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-07 11:44

ShadowAS1

IT Security Nerd

Volgensmij wordt zoiets pas de volgende maand doorgevoerd en niet per direct

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Laatst online: 03-09 19:11
edebee schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 14:29:
Hoe lang duurt het voordat UPC een abbo wijziging doorvoert ? Gisteren morgen om 8.00 uur een wijziging doorgegeven maar tot op heden nog geen actie van UPC :-(. Bellen helpt ook niet echt want volgens UPC staat alles goed in het systeem.
Mooie van dit alles is dat de wijziging eigenlijk al van vrijdag is maar na een aantal fouten van UPC ik nu al vanaf vrijdag ook geen extra HD zenders meer heb, je wordt echt bang om iets te wijzigen in je abbo want dat gaat vaker fout dan goed.
Ik gaf een wijziging op woensdag middag door en 's nachts was het doorgevoerd...

[ Voor 0% gewijzigd door plofkip op 11-06-2013 14:53 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

internetsnelheid upgraden gaat meestal wel op dezelfde dag.
tv pakketten zal wel meer tijd in gaan zitten, ik moest steeds een andere ontvanger dus ik had steeds 3-7 dagen wachttijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

edebee schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 14:29:
Het gaat soms heel snel. Ik heb UPC besteld per de eerste van de volgende maand. Maar het werkt nu al

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-09 09:50
Meer mensen geen analoog signaal rondom Ede?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Hehe, de monteur is weer weg. Heeft hier alles nagekeken en vervangen, blijkt het probleem van mijn te hoge upload te liggen buitenshuis. Nu ook maar meteen de technicolor in gebruik laten nemen, was dat ook meteen gebeurd (kwam hij eigenlijk voor, dachten dat het issue daar lag)

Dus dat is morgenvroeg weer een monteur op de stoep, dat is dus al de derde in een week tijd :P En dan maar blijven ontkennen daar bij de klantenservice dat ik voor de eerste monteur al verdacht had dat het de verbinding buiten was. (gezien de waardes bij het binnenkomen op het AOP al te hoog waren)

Ach, de monteurs doen hun best en het wordt vanzelf een keer opgelost. Jammer dat het dan weer net een probleem is dat men pas als laatste verdenkt. Nu is hij hier wel 2 uur bezig geweest, al vond ik het wel netjes dat hij meteen de oude bekabeling van het AOP vervangen heeft inclusief alle verbindingen/spitters. (om zo het probleem daar uit te sluiten) :)

Deze keer zelfs niet eens hoeven te wachten tot het modem weer online kwam, was meteen doorgevoerd en voordat de monteur de afspraak voor morgen had gepland kon ik toen al (al hoe wel zeer krakkemikkig) internetten.

Laten we hopen dat ze het morgen oplossen, hopelijk is het maar een gecorrodeerde aansluiting in het wijkkastje, want anders is het waarschijnlijk de glasvezelkabel die per ongeluk de kabel heeft beschadigd. Rond die tijd begon het probleem hier namelijk, dus dat zou een van de mogelijkheden kunnen zijn. :(

Edit: En de derde monteur is weer weg. Bleek dat de verdeelkast voor de straat niet goed stond ingesteld. Daardoor kwam het signaal niet goed door.
Nu ineens prima waardes (52.2) op 4 channels, terwijl dit altijd maar 2 channels waren voor zover ik weet. Ikke ben tevreden, kunnen we zo snel mogelijk over op een 150/10 abbootje :) Dikke lof voor UPC (al mogen ze die kastjes wel vaker controleren in the first place :P )

[ Voor 13% gewijzigd door MusicAddict op 12-06-2013 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ik heb een beetje raar probleem.
Op mijn 60/6 abbo op mijn technicolor heb ik volledige snelheid.
Wanneer ik het verkeer laat lopen via mijn Linksys e4200 v1 (met dd-wrt) haal ik slechts 7/3 Mbps.
Dit gebeurd bij zowel bridge-mode als router-mode.
Ik heb hier tot op heden nog geen oplossing voor gevonden.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

@pitchdown is dit niet meer iets voor een linksys/ddwrt topic? dit heeft volgens mij niets met upc zelf te maken maar met de apperatuur die je gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Dit gebeurde niet bij mijn oude tele2 verbinding. Daarom de vraag in het upc-topic..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

je geeft zelf al aan dat je zonder dit apparaat wel de snelheden haalt.

waarschijnlijk is de wan/lan throughput niet toereikend :)

wat meer inzicht hierin vind je op: http://www.smallnetbuilder.com/lanwan/router-charts/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ik heb even naar deze tabel gekeken. De linksys staat er tussen.
De wan/lan thoughput moet voor voor 60 Mbps download-snelheid toch geen probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Laatst online: 15-09 21:38
Ik neem aan dat ook anderen momenteel geen internet, tv of telefoon hebben? Ik vind het zo rustig op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andere mensen van het weekend ook veel problemen gehad met het internet ? wegvallen en terug komen.
tijdens pingen ook veel wegvallende pingetjes.

Postcode gebied 3852

Momenteel weer stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Nu online

bvk

Internet heb ik niet gemerkt, maar TV wel. De Horizon was een paar keer het signaal kwijt, heen en weer zappen verhielp dat...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Laatst online: 15-09 21:38
Opgelost!

*my mind is about to explode...*

[ Voor 71% gewijzigd door realphoenikx op 17-06-2013 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postcodegebied 1315 (almere) hier.

Het vaste zomer probleem is weer terug. Zodra het warmer wordt, lopen de de signaal waarden op. Blijkbaar neemt om een of andere reden de demping op de lijn toe? In iedergeval is het weer fijn richting de 58dBmV.

De jaarlijkse zomerverschijnselen:
* Ruis op de analoge TV, sommige kanalen meer dan anderen
* Blokken bij de digitale TV, sommige kanalen meer dan anderen
* Telefoon valt uit
* Internet wordt traag en valt vervolgens uit.

Modems resetten helpt niets, heb twee jaar geleden voor een monteur al eens de TV naast de meterkast gezet zodat hij met zijn eigen korte kabel kon zien dat de kwaliteit slecht was, zelfs zonder de kabel splitter ertussen! (Ja, ik heb nog steeds apart modem voor internet en telefonie)

het blijft vreemd dat dit alleen met warm weer gebeurt, maar het is 's zomers wel vervelend. Probleem is dat er nu geen alternatief is, maar ze gaan glasvezel aanleggen. Slechter als UPC kan het onmogelijk zijn in de zomer. 's winter werkt UPC prima. stelletje seizoensarbeiders ...

Iemand een idee waarom temperatuur zo'n invloed kan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Zelf zit ik te knoeien met mijn 2e analoge tv.
Signaal blijft waardeloos.
Iets voor dit topic of nieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:41:

Het vaste zomer probleem is weer terug. Zodra het warmer wordt, lopen de de signaal waarden op. Blijkbaar neemt om een of andere reden de demping op de lijn toe? In iedergeval is het weer fijn richting de 58dBmV.

* Telefoon valt uit
Grootste deel van wat je beschrijft is geen demping, het is gewoon ruis.

Ruis is temperatuurafhankelijk, leesvoer: Wikipedia: Noise (electronics)
the amount of thermal noise generated depends upon the temperature of the circuit
Demping kan ook toenemen doordat connectoren uitzetten door de hitte waardoor dingen niet meer zo goed verbinden.
Modems resetten helpt niets, heb twee jaar geleden voor een monteur al eens de TV naast de meterkast gezet zodat hij met zijn eigen korte kabel kon zien dat de kwaliteit slecht was, zelfs zonder de kabel splitter ertussen! (Ja, ik heb nog steeds apart modem voor internet en telefonie)

het blijft vreemd dat dit alleen met warm weer gebeurt, maar het is 's zomers wel vervelend. Probleem is dat er nu geen alternatief is, maar ze gaan glasvezel aanleggen. Slechter als UPC kan het onmogelijk zijn in de zomer. 's winter werkt UPC prima. stelletje seizoensarbeiders ...

Zie bovenstaande, combo van temperatuurafhankelijke ruis en rek van kabels door temperatuur. Ieder fysiek netwerk heeft er in zekere mate last van, kijk maar naar de spoorwegen :P

Neemt niet weg dat UPC de boel op orde moet hebben, en in actie moet komen als er in de straat of wijk bij jou iets mis gaat, maar het is geheel verklaarbaar dat bij extreem warm weer meer probleen optreden dan bij koud weer, vooral omdat ondergrondse kabels sowieso weinig last hebben van vorst. In landen waar coaxkabels buitenhuis bovengronds tussen palen hangen hebben ze juist meer last van sneeuw en ijs :z
pitchdown schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:20:
Zelf zit ik te knoeien met mijn 2e analoge tv.
Signaal blijft waardeloos.
Iets voor dit topic of nieuw?
TV hoort meer in Mediaspelers & HTPC's, daar loopt ergens ook een topic voor analoge TV van UPC, al is dat niet bepaald actueel meer :z

Overigens heb jij zeker niet last van hetzelfde als Omega Supreme, aangezien bij hem het probleem buitenhuis zit, terwijl als jouw eerste TV wel goed beeld geeft, het probleem op jouw 2e TV duidelijk binnenhuis zit (dus moet je het zelf oplossen ipv UPC zoals bij Omega Supreme).

Even korte tips:
- pak allereerst de zenderoverzicht voor jouw gemeente erbij. Er zijn drie types storing met drie verschillende oplossingen:
1) teveel demping. Dat zie je in de hoogste frequenties als sneeuw - hoeveel kanalen verschilt afhankelijk van hoe erg het is, maar >850MHz zie het zeker. Oplossing is om allereerst onnodige splitters te verwijderen (onnodig is ook: 4-poort splitter gebruiken als je maar 2 gebruikt). Hangt er niks onnodigs meer tussen, dan zul je aan de versterker moeten.
2) te sterk signaal. Dit zie je juist in de laagste frequenties (<200MHz) als diagonale strepen door het beeld. Dit zie je als je geen versterker nodig hebt maar er toch eentje tussen gehangen hebt. Oplossing is versterker er tussenuit.
3) instraling door andere signaalbronnen op één of twee specifieke frequenties die niet hoogste of laagste zijn. Andere signaalbronnen zijn bijv Digitenne, T-DAB (digitale radio) of sindskort LTE (4G mobiel internet). Dat je er last van hebt wijst op kabels, connectoren of splitters die niet goed dicht zijn voor RF-frequenties. Probeer te achterhalen welke kabel of connector de schuldige is en vervang dat. "Kabelkeur" is in de regel een goede kwaliteitsstempell, al wantrouw ik hun IEC-stekker. Dat ding ljikt me niet goed aansluiten op de mantel en dus open staan voor interferentie. Het is trouwens ook mogelijk dat je TV zelf niet goed genoeg afgeschermd is, dan heb je domweg pech.

Het kan trouwens gebeuren dat je een combinatie hebt van deze problemen. Vooral combo van 1 en 2 is lastig, aangezien oplossing van de een juist het andere veroorzaakt. Uiteraard heb je dan ook opties (versterkers die 'scheef' uitzenden, danwel vervangen componenten die hoge frequenties teveel dempen), maar dat gaat veel de ver om hier kort te behandelen. Als dat van toepassing is

[ Voor 35% gewijzigd door dion_b op 18-06-2013 11:59 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:45:
[...]

Grootste deel van wat je beschrijft is geen demping, het is gewoon ruis.

[...]

Demping kan ook toenemen doordat connectoren uitzetten door de hitte waardoor dingen niet meer zo goed verbinden.

[...]

Zie bovenstaande, combo van temperatuurafhankelijke ruis en rek van kabels door temperatuur. Ieder fysiek netwerk heeft er in zekere mate last van, kijk maar naar de spoorwegen :P

Neemt niet weg dat UPC de boel op orde moet hebben, en in actie moet komen als er in de straat of wijk bij jou iets mis gaat, maar het is geheel verklaarbaar dat bij extreem warm weer meer probleen optreden dan bij koud weer, vooral omdat ondergrondse kabels sowieso weinig last hebben van vorst. In landen waar coaxkabels buitenhuis bovengronds tussen palen hangen hebben ze juist meer last van sneeuw en ijs :z

[...]
Op zich logisch meer ruis -> sterker signaal nodig om boven de ruis uit te komen.

Het ligt in ieder geval niet aan mijn connectoren, verschillende kabels geprobeerd en zoals gezegd de buren hebben op hetzelfde moment last van wegvallende verbindingen. Dat wijst m.i. op een probleem van UPC, maar na 4 jaar heb ik de hoop een beetje opgegeven dat het opgelost wordt.

Wat ook niet helpt is dat ze dan een week later 's ochtends vroeg een monteur willen sturen, terwijl alles de hele nacht heeft lopen afkoelen. 's ochtends werkt het allemaal nog prima |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 12:44:
[...]

Op zich logisch meer ruis -> sterker signaal nodig om boven de ruis uit te komen.

Het ligt in ieder geval niet aan mijn connectoren, verschillende kabels geprobeerd en zoals gezegd de buren hebben op hetzelfde moment last van wegvallende verbindingen. Dat wijst m.i. op een probleem van UPC, maar na 4 jaar heb ik de hoop een beetje opgegeven dat het opgelost wordt.

Wat ook niet helpt is dat ze dan een week later 's ochtends vroeg een monteur willen sturen, terwijl alles de hele nacht heeft lopen afkoelen. 's ochtends werkt het allemaal nog prima |:(
Misschien handiger om voor 4 euro p/m een extra digitale decoder te nemen voor je 2e tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 12:44:
[...]

Nee, het zijn twee losse dingen, maar beide hebben ze met temperatuur te maken.

UPC heeft toch ook gewoon monteurs 's middags... ik zou zeggen dat je niet 's ochtends kunt, dan moet het wel (evt een dagje later) 's middags. Als je bij voorbaat weet dat het geen zin heeft 's ochtends zou ik daar niet mee accoord gaan, dat is verspilling van jouw tijd.
pitchdown schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 12:45:
[...]

Misschien handiger om voor 4 euro p/m een extra digitale decoder te nemen voor je 2e tv?
Hoe was je van plan (goed) beeld digitaal te krijgen als het signaal gewoon slecht is?

Digitaal zie je storingen anders, blokjes in beeld of stilstaand beeld ipv ruis, maar met shitsignaal gaat het niet opeens perfect worden.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
dion_b schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 13:53:
[...]

Nee, het zijn twee losse dingen, maar beide hebben ze met temperatuur te maken.

[...]

UPC heeft toch ook gewoon monteurs 's middags... ik zou zeggen dat je niet 's ochtends kunt, dan moet het wel (evt een dagje later) 's middags. Als je bij voorbaat weet dat het geen zin heeft 's ochtends zou ik daar niet mee accoord gaan, dat is verspilling van jouw tijd.

[...]

Hoe was je van plan (goed) beeld digitaal te krijgen als het signaal gewoon slecht is?

Digitaal zie je storingen anders, blokjes in beeld of stilstaand beeld ipv ruis, maar met shitsignaal gaat het niet opeens perfect worden.
Op mijn 2e tv heb ik geen fantastisch analoog signaal.
Om erachter te komen of dit sterk genoeg is word dan denk ik try-and-error?
Je kan natuurlijk wel even de decoder van je 1e TV aansluiten om te testen.

[ Voor 4% gewijzigd door pitchdown op 18-06-2013 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Begin gewoon met de tips die ik hierboven gaf...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Na 3 weken bellen heen en weer met de klantenservice eindelijk alles opgelost :)

De te hoge waardes (58.2dbm) van de modem zijn opgelost door de wijkkast aan te passen, jammer dat daar 3 monteurs, 2 modems en een hele nieuwe binnen bekabeling voor nodig was om dat alleen maar vast te stellen. Netjes opgelost is het wel!

Vervolgens dus net een nieuw abbo afgesloten (extra power 150/10) met alles er op en eraan, hoefde de kosten voor omruilen naar een horizon box zelfs niet te betalen maar kreeg ook nog korting voor 12 maanden omdat we al zo lang klant zijn maar ook voor alle moeite (+- 20 belletjes, had ondertussen al een speciale customer service gekregen als vaste beller was mij verteld >:) )

€80,00 p/m voor het beste (hier beschikbare) pakket met alles er op en eraan inclusief extra box vind ik echt een mooie deal, en dan komt daar die gratis telefonie ook nog bij de eerste 3 maanden. Hopelijk geen klachten hier in dit topic van mij meer _/-\o_

All in all 160 euro kunnen besparen op jaarbasis, en ben er zo enorm op vooruit gegaan dat ik niet eens de vergelijking ga maken. Hulde aan UPC :) (en dat zeg ik niet vaak in die 10 jaar upc klant zijnde ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Verwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:41:

* Telefoon valt uit

Dat probleem heb ik ook! (5702, Helmond) Digitaal af en toe blokjes en internet werkt niet ( me nas kan niet aanmelden bij myds Services), andere niet opgemerkt.

Alleen hebben we thuis airco en blijft het hele huis zoon 22 graden . Dus lijkt mij iets van aanvoer problemen.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 23:29

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Hier in Nijmegen ligt het er ook weer eens uit. Reset werkt niet, blijft op offline staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:51
Yzord schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 08:51:
Hier in Nijmegen ligt het er ook weer eens uit. Reset werkt niet, blijft op offline staan.
Zou dat niet toevallig door het weer kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Het is nog steeds niet online....en weer is hier nu wel voorbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:51
Yzord schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 12:09:
Het is nog steeds niet online....en weer is hier nu wel voorbij
UPC bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ja lol, heb al om een hotline gevraagd, maar kreeg deze niet. Blijf bellen met die gasten. Tig monteurs over de vloer geweest, boxen omgewisseld, testen van ver en dichtbij etc. etc. en de eindconclusie was laatst dat mijn coaxkabel van 8 euro de meter (dikste die er is en zowat niet te buigen) de oorzaak zou zijn.

Nieuwe coaxkabel van zeker de helf dunner neergelegd door monteur en nog niet eens netjes weggewerkt want "dan moet er bijbetaald worden" waren zijn woorden en weg was monteur.

Resultaat: nog meer ellende, wederom weer een nieuwe box opgestuurd gekregen met als resultaat nog steeds ellende.

Nee, dat bellen gaat niet helpen hoor. Ben er simpelweg klaar mee.

EDIT: of je sluit de nieuwe horizon box aan die UPC webcare me een aantal weken geleden heeft toegestuurd |:( |:( 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Yzord op 19-06-2013 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:11
Sinds kort internet van UPC icm de TC7200 modem.

Weet niet of het aan mijn modem ligt maar ontvangst is zeer slecht?

Wanneer ik naast de modem sta is de signaal ongeveer -70dBm.
Op zolder (3 hoog - houten vloeren) heb ik -90dBm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

In December deze aanbieding gehad. Akkoord gegaan.

Onderaan staat Na 1 April 2013 betaalt u nog steeds niets extra's voor het telefoonabonnement, maar betaalt u wel de gemaakte gesprekkosten.

Hieruit maak ik dat ik NA 1 April 2013 nog steeds gratis een telefonie abonnement met onbeperkt bellen naar Europa heb en word ik doorverwezen naar de startkosten per gesprek ( 10 cent ) of heb ik het mis?

Ik heb namelijk een rekening van 330 euro gekregen. De helpdesk heeft het nagevraagd en die verteld mij dat het niet is zoals ik het begrepen heb :/.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ljBIF.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

tot 1 april wel ja, erna moet je gewoon betalen als ik de brief zo lees.
Alleen de abonnementskosten krijg je erna nog wel cadeau

[ Voor 8% gewijzigd door JoSchaap op 25-06-2013 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike78
  • Laatst online: 11:51

Mike78

Always

Na 1 april moet je gewoon de gesprekskosten betalen. Zo staat het in de brief.

24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

MrJames schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:42:
Hieruit maak ik dat ik NA 1 April 2013 nog steeds gratis een telefonie abonnement met onbeperkt bellen naar Europa heb en word ik doorverwezen naar de startkosten per gesprek ( 10 cent ) of heb ik het mis?
Eh, nee. Er staat letterlijk dat je tot 1 april niks betaalt (binnen bepaalde voorwaarden) en dat daarna het abonnement gratis is maar je de gesprekskosten wel moet betalen.

Hoe jij daar iets anders van hebt gemaakt is me echt compleet onduidelijk.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames

MrJames

-/

JoSchaap schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:57:
tot 1 april wel ja, erna moet je gewoon betalen als ik de brief zo lees.
Alleen de abonnementskosten krijg je erna nog wel cadeau
Mike78 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:58:
Na 1 april moet je gewoon de gesprekskosten betalen. Zo staat het in de brief.
CyBeR schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:20:
[...]

Eh, nee. Er staat letterlijk dat je tot 1 april niks betaalt (binnen bepaalde voorwaarden) en dat daarna het abonnement gratis is maar je de gesprekskosten wel moet betalen.

Hoe jij daar iets anders van hebt gemaakt is me echt compleet onduidelijk.
Maar naast het telefonie abonnement word de optie "onbeperkt bellen naar Europa" ook vergoed. Onderaan op de aanbieding staat duidelijk de gesprek kosten van naar het buitenland bellen.. 10 euro cent per gesprek. Dit staat ook in de AV van UPC

De kosten die in rekening zijn gebracht zijn de belminuten naar Europa. We hebben niet gebeld binnen NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Bellen naar mobiele nummers in het buitenland horen daar niet bij, alleen vast kost 0,10 per gesprek. Mobiel betaal je wel kosten over. (weet niet of het nummer dat je gebeld hebt mobiel was?)
Anders zit daar je verbruik waarschijnlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door MusicAddict op 25-06-2013 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames

MrJames

-/

MusicAddict schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:44:
Bellen naar mobiele nummers in het buitenland horen daar niet bij, alleen vast kost 0,10 per gesprek. Mobiel betaal je wel kosten over. (weet niet of het nummer dat je gebeld hebt mobiel was?)
Anders zit daar je verbruik waarschijnlijk.
Nee, we hebben alleen naar vaste nummers in het buiteland gebeld. Maar dan zit ik gewoon goed en is er iets verkeerds gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Je telefoonnummer staat nog op de factuur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Niet online
Ik sluit me aan bij de andere reacties: in die brief staat, 2 keer zelfs, dat je na 1 april de gesprekskosten zelf moet betalen. Je hebt het zelfs dikgedrukt in je eigen post gezet.

edit:
Ah, ik zie de verwarring. Is die 10 cent ook tijdelijk of zijn dit nu de gesprekskosten waar op gedoeld wordt...

[ Voor 25% gewijzigd door Roeltjuh op 25-06-2013 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Roeltjuh schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:57:
Ik sluit me aan bij de andere reacties: in die brief staat, 2 keer zelfs, dat je na 1 april de gesprekskosten zelf moet betalen. Je hebt het zelfs dikgedrukt in je eigen post gezet.

edit:
Ah, ik zie de verwarring. Is die 10 cent ook tijdelijk of zijn dit nu de gesprekskosten waar op gedoeld wordt...
Die zouden maar 10 cent per gesprek zijn. Dus als je 38 keer naar het buitenland belt naar een vast nummer, zou hij dus maar 38x0,10 = 3,80 euro betalen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Tot en met 31/05 is na april, dus dat zijn (ook) gewoon gesprekskosten naar vast.

Het is gewoon:

tot 1 april 2013:
- Geen gesprekskosten binnen nld, vast of mobiel
- 10ct per gesprek naar vaste nummers binnen europa
- normale gesprekskosten naar andere nummers

vanaf 1 april 2013:
- Normale gesprekskosten naar alle nummers

De rekening is in ieder geval tot 31 mei, wat twee maanden ná 1 april is. (We weten echter niet waar 'ie begint.)

[ Voor 75% gewijzigd door CyBeR op 25-06-2013 13:08 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:15

ManiacsHouse

Scheisse!

CyBeR schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 13:04:
Tot en met 31/05 is na april, dus dat zijn (ook) gewoon gesprekskosten naar vast.

Het is gewoon:

tot 1 april 2013:
- Geen gesprekskosten binnen nld, vast of mobiel
- 10ct per gesprek naar vaste nummers binnen europa
- normale gesprekskosten naar andere nummers

vanaf 1 april 2013:
- Normale gesprekskosten naar alle nummers

De rekening is in ieder geval tot 31 mei, wat twee maanden ná 1 april is. (We weten echter niet waar 'ie begint.)
Ik ben het met rolex eens. UPC tijdens de aanbieding de gesprekskosten. Dus die € 0,10 per gesprek (vast nummer binnen Europa, dus ook NL want dat ligt binnen Europe) waar ze onderaan de brief naar verwijzen.
Het sterretje bij gesprekkosten verwijst naar onderaan de brief en daar heeft men het over € 0,10 binnen Europe (dus ook NL :P) én over 24/7 gratis bellen. UPC heeft simpelweg de fout gemaakt dat ze niet de normale gesprekskosten vermelden of verwijzen naar de website. Ze verwijzen wel naar de AV maar ik vermoed dat daar geen gesprekskosten in staan.
Conclusie. Onduidelijk en niet goed voorgelicht. Vertel dat maar tegen UPC. De klantenservice kan wel zeggen dat rolex het niet goed begrepen heeft, maar das wel erg makkelijk. Zij zijn gewoon onduidelijk geweest in de voorlichting. Het moet namelijk wettelijk gezien heel duidelijk zijn waar je na de aanbieding aan toe bent...
Klacht indienen dus. € 300,- is de moeite waard en een rechtsbijstandverzekering gaat voor dat bedrag ook aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Laatst online: 00:23

MaDLiVe

.-Observer-.

Dit is ingetwijfeld al tig keer besproken maar zelfs na een uur goed zoeken kan ik nog geen consistent antwoord vinden.

Ik heb altijd internet via ADSL gehad en was recent geupgrade naar VDSL echter haalde ik geen snelheden>20Mbit terwijl 48-50Mbit was toegezegd. Ook keek ik altijd tv via DVB-T, maar was echt digitaal ook wel welkom. Dit stelde mij in staat kosteloos mijn contract te ontbinden. De enige andere optie voor snel internet is voor mij UPC aangezien we nog geen glasvezel in het centrum hebben (6511, Nijmegen).

Ik ben dus netjes een contract wezen afsluiten, heb alle spullen binnengekregen en de toezegging dat ik het geheel in de woonkamer kan aansluiten. Vanwege practische overwegingen kan ik mijn modem niet in de meter kast neerzetten, hier komt de AOB binnen. De monteur heeft mij echter vertelt dat ik mijn modem in de woonkamer zou kunnen aansluiten. TV signaal (digitaal) op dat punt is prima. Echter krijgt de modem geen verbinding. (technicolor). Nou gebeld met de UPC helpdesk en die zeiden dat ze wel een versterker in de meterkast konden plaatsen. Denken jullie dat dit gaat werken:

http://www.upc.nl/pdf/upc-handleiding-versterker-fra752.pdf

Een UTP kabel trekken uit de meterkast gaat een hoop extra werk opleveren dus doe dat liever niet.

[ Voor 4% gewijzigd door MaDLiVe op 26-06-2013 00:33 ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Laatst online: 10-09 18:33
Moet gewoon kunnen, ik heb de AOP in de woonkamer en de TC7200 in de meterkast (9 meter coax KOKA799).
Heb in de meterkast een Hirschmann GHV41MX versterker geplaatst
Poort 1 TC7200 modem
Poort 2 TV woonkamer 8 meter coax
Poort 3 TV 17 meter coax
Poort 4 Horizon 28 meter coax

Heb overal volle bak signaal :)

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Laatst online: 11:17
Het modem zo dicht mogelijk bij aansluitpunt plaatsen is altijd beter maar een goede versterker met een actief retourkanaal (zoals de 2 bovengenoemde versterkers) werkt meestal ook prima, versterkers met een passief retourkanaal zullen bij lange kabellengtes de upload flink verpesten en versterkers zonder retourkanaal werken gewoon niet (geen upload).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
In principe is alles wel werkend te krijgen, maar de complexiteit neemt toe naarmate je verder van eerste aansluitpunt af gaat zitten. Daarom dat providers altijd zeggen dat je de boel daar moet aansluiten.

Wil je het wel elders doen, dan moet je in eerste instantie zorgen dat er inderdaad een retourpad aanwezig is, maar je moet ook rekening houden dat er over de coax een breedbandig signaal is, signalen heeft op verschillende frequenties met verschillende dempingseigenschappen. Dat betekent dat de demping op hoge frequenties (zeg bijv 800MHz) anders is dan op lage frequenties (bijv 150MHz). Zolang de totale kabellengte beperkt is en de kwaliteit hoog is, maakt dat verschil binnenhuis weinig uit, maar als je grotere lengtes (of binnenhuis vaker het geval) slechte onderdelen met teveel demping gebruikt, dan zul je zien dat het erg moeiljik wordt om tegelijkertijd hoogste en laagste frequenties op goed niveau te krijgen. Dat kun je oplossen door een versterker te nemen die 'scheef' uit kan zenden, dus hoge frequenties sterker dan lage frequenties, maar je moet echt gaan rekenen om te bepalen hoe scheef. Beter idee is geen goedkope prut gebruiken wat teveel dempt ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Dank voor alle replies! Ik weet niet wat voor kwaliteit kabel hier in huis is, digitale tv komt in ieder geval perfect door (interne DVB-C tuner op tv, en dat is zelfs nog een 1 x gesplit in de woonkamer). Ik heb het huis overgenomen. Morgen komt de monteur langs en gaan we eens kijken wat er mogelijk is. Maar in ieder egval gerustellend om te weten dat het signaal valt te versterker indien nodig. Het zou echt een ramp zijn om UTP kabel te trekken vanuit de meterkast.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Als DTV goed doorkomt op alle transport streams is demping in de downstream niet je probleem. Oftewel je moet naar de upstream kijken. Ik vermoed dat je een splitter hebt wat de upstream (frequenties onder de 85MHz) blokkeert. Ga alle componenten 1 voor 1 af en sluit ze uit. Vervang de schuldige.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

dion_b schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 15:49:
Als DTV goed doorkomt op alle transport streams is demping in de downstream niet je probleem. Oftewel je moet naar de upstream kijken. Ik vermoed dat je een splitter hebt wat de upstream (frequenties onder de 85MHz) blokkeert. Ga alle componenten 1 voor 1 af en sluit ze uit. Vervang de schuldige.
Ga ik doen, dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdyne
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-09 10:37
Ik wil graag overstappen van Telfort ADSL naar UPC all-in-one abonnement. Voor mijn huidige ADSL abonnement gebruik ik een Zyxel 2602H modem/router met 2 ingebouwde SIP poorten.
Bij mijn toekomstige UPC abonnement ga ik een UPC modem kiezen zonder ingebouwde Wi-Fi, omdat ik last heb van Wi-Fi straling en het uitzetten van Wi-Fi op de modem onvoldoende is.

Omdat de SIP poorten op de UPC modem niet vrij programmeerbaar zijn wil ik die van mijn ADSL Zyxel modem gebruiken door die op de UPC modem aan te sluiten.

Is dit mogelijk, door de UPC modem op een van de LAN poorten aan te sluiten? Wie heeft hier ervaring mee, en werken de SIP poorten op de Zyxel modem dan nog?

Welke settings zijn nodig op mijn modems?
UPC modem: bridged mode ?
Zyxel modem: router ?

Heb al gezocht voor antwoorden. Hier bijvoorbeeld, staat dat dit niet mogelijk is:
http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=41221.0

Zyxel WIFI Router op UPC Modem aansluiten

Is het echt nodig een aparte router aan te schaffen en een ATA? :?

Hieronder staat, dat je wel bijvoorbeeld een router kan aansluiten op je UPC modem in bridge mode. Zou dit dan ook kunnen met de Zyxel modem/router met nog functionerende SIP poorten op de Zyxel modem?
FongWan schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 16:50:
[...]

Kort vraagje hierover, werkt je telefonie van UPC dan nog goed met de modem in bridge mode? Heb namelijk dezelfde combi maar dan de Asus RT-AC66U als AP ingesteld. Wil hetzelfde doen als wat jij gedaan hebt maar dan moet UPC telefonie nog wel gewoon blijven werken. UPC modem in brdge mode and de Asus in router mode. Moet ik dan nog allerlei andere zaken instellen?

Want bij bijvoorbeeld Telfort werkt telefonie (Voip) niet meer van wat ik lees als je de modem in bridge mode zet.

Ik kan het natuurlijk gewoon proberen maar dan ben ik weer een tijdje bezig als het niet werkt en ik alles weer terug moet configgen terwijl de huidige situatie werkt.
dion_b schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 19:13:
[...]

Werkt gewoon, al moest ik even moeite doen om te testen aangezien ik al jarenlang geen vaste telefonie gebruik. Zo 20e eeuws allemaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
cyberdyne schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 21:07:
Ik wil graag overstappen van Telfort ADSL naar UPC all-in-one abonnement. Voor mijn huidige ADSL abonnement gebruik ik een Zyxel 2602H modem/router met 2 ingebouwde SIP poorten.
Bij mijn toekomstige UPC abonnement ga ik een UPC modem kiezen zonder ingebouwde Wi-Fi, omdat ik last heb van Wi-Fi straling en het uitzetten van Wi-Fi op de modem onvoldoende is.
Hoe kun je last hebben van straling die er na uitzetten niet is :?

Los daarvan, UPC levert al een jaar ofzo geen modems zonder WiFi meer uit, aangezien mensen die het uit willen zetten dat ook kunnen... als het voor jou echt een dealbreaker is zul je naar een andere provider op zoek moeten.
Omdat de SIP poorten op de UPC modem niet vrij programmeerbaar zijn wil ik die van mijn ADSL Zyxel modem gebruiken door die op de UPC modem aan te sluiten.

Is dit mogelijk, door de UPC modem op een van de LAN poorten aan te sluiten? Wie heeft hier ervaring mee, en werken de SIP poorten op de Zyxel modem dan nog?

Welke settings zijn nodig op mijn modems?
UPC modem: bridged mode ?
Zyxel modem: router ?

Heb al gezocht voor antwoorden. Hier bijvoorbeeld, staat dat dit niet mogelijk is:
http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=41221.0

Zyxel WIFI Router op UPC Modem aansluiten

Is het echt nodig een aparte router aan te schaffen en een ATA? :?
Die Zyxel ken ik niet, maar moge duidelijk zijn dat dat ding enkel een DSL WAN heeft, geen Ethernet WAN. Je gaat er dus niet mee kunnen routeren. Allicht zou je wel DHCP uit kunnen zetten en de Zyxel in de DMZ van de UPC modem zetten; of dat werkt hangt af van de Zyxel.

Maareh, waarom is een kabelmodem met uitgeschakelde WiFi onacceptabel maar een DSL modem met uitgeschakelde WiFi wel? Does not compute 8)7
Hieronder staat, dat je wel bijvoorbeeld een router kan aansluiten op je UPC modem in bridge mode. Zou dit dan ook kunnen met de Zyxel modem/router met nog functionerende SIP poorten op de Zyxel modem?
Snap niet waarom je mij quote, post had niks met DSL modems te maken. Dat was puur dat de VoIPfunctionaliteit van UPC blijft werken als je de modem in bridged mode zet.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdyne
dion_b schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 22:01:
[...]

Hoe kun je last hebben van straling die er na uitzetten niet is :?
Ik voel de straling ook al is die uitgezet. Ik beschik over twee Zyxel modems, een met ingebouwde wifi en een zonder. Toen ik de modem met Wifi gebruikte voelde ik nog straling toen de Wifi was uitgezet. Momenteel gebruik alleen de modem zonder ingebouwde Wifi
Los daarvan, UPC levert al een jaar ofzo geen modems zonder WiFi meer uit, aangezien mensen die het uit willen zetten dat ook kunnen... als het voor jou echt een dealbreaker is zul je naar een andere provider op zoek moeten.
Ik heb UPC gebeld, en die zeiden dat ik een modem zonder ingebouwde Wifi kan krijgen.
[...]

Die Zyxel ken ik niet, maar moge duidelijk zijn dat dat ding enkel een DSL WAN heeft, geen Ethernet WAN. Je gaat er dus niet mee kunnen routeren. Allicht zou je wel DHCP uit kunnen zetten en de Zyxel in de DMZ van de UPC modem zetten; of dat werkt hangt af van de Zyxel.
Dus DHCP uitzetten op de Zyxel en dan port forwarden op de UPC modem naar het IP adres van de Zyxel?
Maareh, waarom is een kabelmodem met uitgeschakelde WiFi onacceptabel maar een DSL modem met uitgeschakelde WiFi wel? Does not compute 8)7
Ik gebruik geen DSL modem met uitgeschakelde WiFi; mijn modem heeft geen WiFi ingebouwd. Wel heb ik ook een modem met ingebouwde WiFi maar die gebruik ik niet omdat de straling te veel last gaf.
[...]

Snap niet waarom je mij quote, post had niks met DSL modems te maken. Dat was puur dat de VoIPfunctionaliteit van UPC blijft werken als je de modem in bridged mode zet.
[/quote]
Dit is handig om te weten als ik bijvoorbeeld een router (wel of niet Zyxel modem als een LAN poort kan fungeren als WAN poort ) aansluit op een gebridgde UPC modem.

Mocht er nog iemand zijn die concreet ervaring heeft met het gebruik van een Zyxel 2602H met VoIP i.c.m. met een UPC modem/router dan hoor ik dat graag. Eventueel ook andere oplossingen, maar ik wil het liefst geen nieuwe hardware aanschaffen (router en aparte ATA).
[quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:44

Pierre

Van nature lui!

Heb je nou wel of geen modem van UPC

Hier zeg je dat je er 1 kan krijgen zonder WiFi
Ik heb UPC gebeld, en die zeiden dat ik een modem zonder ingebouwde Wifi kan krijgen.
En hier zeg je weer dat je er geen gebruikt maar wel een modem hebt met ingebouwde WiFi
Ik gebruik geen DSL modem met uitgeschakelde WiFi; mijn modem heeft geen WiFi ingebouwd. Wel heb ik ook een modem met ingebouwde WiFi maar die gebruik ik niet omdat de straling te veel last gaf.
:?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
cyberdyne schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 17:15:
[...]

Ik voel de straling ook al is die uitgezet. Ik beschik over twee Zyxel modems, een met ingebouwde wifi en een zonder. Toen ik de modem met Wifi gebruikte voelde ik nog straling toen de Wifi was uitgezet. Momenteel gebruik alleen de modem zonder ingebouwde Wifi
Heb je dat dubbelblind getest? Dus dat iemand anders die niet weet welke modem WiFi heeft en welke niet uitgewisseld heeft, of op de modem met WiFI de WiFi uitgezet heeft, en dat op manier dat jij dat niet kon observeren?

Ik twijfel daar sterk aan. Wat je voelde was waarschijnlijk gewoon hitte dan uit de modem kwam, dat is enige door mens waarneembare wat eruit komt. Dat kan absoluut meer geweest zijn uit de modem met WiFi, aangezien de WiFi-functionaliteit stroom verbruikt en dus die modem warmer wordt, maar het was gewoon hete (zo niet gebakken) lucht ;)
[...]

Ik twijfel daar sterk aan. Ik denk toch echt dat je een modem krijgt waar je WiFi op uit kan zetten.
[...]

Dus DHCP uitzetten op de Zyxel en dan port forwarden op de UPC modem naar het IP adres van de Zyxel?
Nee.

Als je een modem zonder ingebouwde WiFi krijgt zit daar ook geen ingebouwde router in. Je zult dus een router (zonder WiFi neem ik aan...) ertussen moeten hangen en daar dan de Zyxel achter moeten hangen met DHCP uit. Die Zyxel moet je vervolgens een vast IP toekennen in de reeks waar de router naartoe NAT, dan moet je op die router dat IP in de DMZ zetten - of port forwarden als je exact weet welke.

Let wel dat dit alleen werkt als de VoIP-terminal adapter toegankelijk is vanaf LAN-zijde. Of dat zo is kan ik je niet vertellen.
[...]

De Zyxel 2602H die je noemt heeft ingebouwde WiFi volgens site van Zyxel...
[...]

Dit is handig om te weten als ik bijvoorbeeld een router (wel of niet Zyxel modem als een LAN poort kan fungeren als WAN poort ) aansluit op een gebridgde UPC modem.
Als je een bridging modem hebt (of dat nu eentje zonder router + WiFi is danwel eentje met WiFi waar je de WiFi uitgezet hebt en het in bridged moet geze hebt), dan heb je erachter nog een router nodig met ethernet WAN poort. Dat gaat die Zyxel niet kunnen doen want het heeft enkel een RJ11 POTS WAN-poort.
Mocht er nog iemand zijn die concreet ervaring heeft met het gebruik van een Zyxel 2602H met VoIP i.c.m. met een UPC modem/router dan hoor ik dat graag. Eventueel ook andere oplossingen, maar ik wil het liefst geen nieuwe hardware aanschaffen (router en aparte ATA).
Enige manier dat dat ook maar theoretisch gaat werken is als de UPC modem een ingebouwde router heeft, en alle UPC modems met ingebouwde router hebben ook WiFi (al kan dat altijd uitgeschakeld worden) :z

Wat je moet zien te achterhalen - maar daar is dit echt niet het topic voor - is of je de VoIPfunctionaliteit van de Zyxel via de LAN-poorten ervan kunt laten werken. Als dat kan, dan kan het lukken, al zul je linksom of rechtsom een router moeten hebben. Kan het niet, dan moet je een andere oplossing (ATA inderdaad, of gewoon client op een PC) zoeken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

dion_b schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 15:49:
Right, de monteur is net langsgeweest en helaas, volgens hem gaat het niet werken, ook niet met een versterker, ondanks dat DVB-C probleemloos werkt. Gelukkig lopen er zat telefonie kabels door het huis, dus gaat het modem de meterkast in en gebruiken we de telefoonkabels als UTP vervanger zodat de modem aan de interne router kan worden verbonden. Al deze telefonie kabels zijn al netjes weggewerkt. Ben benieuwd welke snelheden we over de telefoonkabels halen. Is 100mbit mogelijk (heb een 60/6 abbo) intern is het hele netwerk 1000Mbit/Cat5e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdyne
Pierre61 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 17:29:
Heb je nou wel of geen modem van UPC

Hier zeg je dat je er 1 kan krijgen zonder WiFi

[...]

En hier zeg je weer dat je er geen gebruikt maar wel een modem hebt met ingebouwde WiFi

[...]

:?
Ik heb (nog) geen modem van UPC. Ik gebruik momenteel een ADSL modem Zyxel 2602H zonder ingebouwde Wifi met mijn ADSL verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdyne
dion_b schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 17:31:
[...]

Heb je dat dubbelblind getest? Dus dat iemand anders die niet weet welke modem WiFi heeft en welke niet uitgewisseld heeft, of op de modem met WiFI de WiFi uitgezet heeft, en dat op manier dat jij dat niet kon observeren?

Ik twijfel daar sterk aan. Wat je voelde was waarschijnlijk gewoon hitte dan uit de modem kwam, dat is enige door mens waarneembare wat eruit komt. Dat kan absoluut meer geweest zijn uit de modem met WiFi, aangezien de WiFi-functionaliteit stroom verbruikt en dus die modem warmer wordt, maar het was gewoon hete (zo niet gebakken) lucht ;)
Nee geen dubbelblind test gedaan, maar anderen voelen dat ook. Ik krijg er hoofdpijn van en ruik electrosmog, een soort ozoneachtige reuk. Na het verwijderen van de wifi modem gaat dat weg.
[...]

Ik twijfel daar sterk aan. Ik denk toch echt dat je een modem krijgt waar je WiFi op uit kan zetten.
Ik zal bij de UPC shop informeren.
[...]

Nee.

Als je een modem zonder ingebouwde WiFi krijgt zit daar ook geen ingebouwde router in. Je zult dus een router (zonder WiFi neem ik aan...) ertussen moeten hangen en daar dan de Zyxel achter moeten hangen met DHCP uit. Die Zyxel moet je vervolgens een vast IP toekennen in de reeks waar de router naartoe NAT, dan moet je op die router dat IP in de DMZ zetten - of port forwarden als je exact weet welke.

Let wel dat dit alleen werkt als de VoIP-terminal adapter toegankelijk is vanaf LAN-zijde. Of dat zo is kan ik je niet vertellen.

[...]

De Zyxel 2602H die je noemt heeft ingebouwde WiFi volgens site van Zyxel...
De Zyxel 2602H is een zonder Wifi. De 2602HW is er een met Wifi ingebouwd.
[...]

Als je een bridging modem hebt (of dat nu eentje zonder router + WiFi is danwel eentje met WiFi waar je de WiFi uitgezet hebt en het in bridged moet geze hebt), dan heb je erachter nog een router nodig met ethernet WAN poort. Dat gaat die Zyxel niet kunnen doen want het heeft enkel een RJ11 POTS WAN-poort.
Had gehoopt dat je een LAN poort van de modem naar een WAN poort kon converteren.
[...]

Enige manier dat dat ook maar theoretisch gaat werken is als de UPC modem een ingebouwde router heeft, en alle UPC modems met ingebouwde router hebben ook WiFi (al kan dat altijd uitgeschakeld worden) :z

Wat je moet zien te achterhalen - maar daar is dit echt niet het topic voor - is of je de VoIPfunctionaliteit van de Zyxel via de LAN-poorten ervan kunt laten werken. Als dat kan, dan kan het lukken, al zul je linksom of rechtsom een router moeten hebben. Kan het niet, dan moet je een andere oplossing (ATA inderdaad, of gewoon client op een PC) zoeken.
OK, dank je voor alles, er zal in ieder geval eerst een wired router moeten komen zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

MaDLiVe schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 19:26:
[...]
Gebruiken we de telefoonkabels als UTP vervanger zodat de modem aan de interne router kan worden verbonden. Al deze telefonie kabels zijn al netjes weggewerkt. Ben benieuwd welke snelheden we over de telefoonkabels halen. Is 100mbit mogelijk (heb een 60/6 abbo) intern is het hele netwerk 1000Mbit/Cat5e.
Volgens mij is telefoniekabel 4 aderige kabel en UTP 8 aderig dus de volledige snelheid ga je niet halen gok ik zo.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Pierre61 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 07:40:
[...]

Volgens mij is telefoniekabel 4 aderige kabel en UTP 8 aderig dus de volledige snelheid ga je niet halen gok ik zo.
Is er een theoretische maximale snelheid die je over telefonie kabel kan halen? Als het kan vervang ik de telefoonkabel wellicht met cat5e, mits het allemaal niet te duur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
MaDLiVe schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 13:00:
[...]

Is er een theoretische maximale snelheid die je over telefonie kabel kan halen? Als het kan vervang ik de telefoonkabel wellicht met cat5e, mits het allemaal niet te duur is.
Veel meer dan 10mbit ga je niet halen. Als het al werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Geen idee wat een beetje fatsoenlijke UTP kabel kost, voordat je UTP kabel koopt verdiep je eerst even in dit topic klik

Daar staat in waar je op moet letten als je UTP koopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Laatst online: 11:17
[...]

Theoretisch is telefoonkabel absoluut ongeschikt voor netwerkverbindingen. De praktische betrouwbaarheid is ook nul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiggaman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 11:03
Bosmonster schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 11:16:
Weet iemand overigens of het met die technicolor mogelijk is om aan een mac-adres een vast ip-adres te koppelen? In de Cisco kon dit wel, maar in de technicolor lijkt dit verdwenen.

Ik wil graag mijn vaste computers ook vaste ip-adressen toewijzen, zodat ik port forwarding kan instellen. Het verhogen van de dhcp leasetijd zou ook een oplossing kunnen zijn eventueel volgens mij.

Ik zou bij voorkeur wel dhcp blijven gebruiken aan de client-kant, omdat de laptops ook regelmatig met andere netwerken worden verbonden (en dan is een vast ip aan de client-kant een hoop extra gedoe).
Ik zit met precies het zelfde probleem! Bij mijn oude router kon het gewoon.
Ik dacht lekker makkelijk modem en router in 1 maar nu mis ik ook deze functionaliteit.

Heeft iemand er al een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

harde ip adressen instellen op je apperatuur? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
[...]

een telefoon kabel kan je niet als netwerk kabel gebruiken

telefoon heeft of 1 of 2 aderparen (2 of 4 aders) bijv. oranje rood blauw groen en aan andere kant zit ook oranje rood blauw groen

een utp is oranjeWit oranje, groenwit, blauw, blauwWit, groen, bruinWit, bruin

of te wel, zit een kruising in

daarbij heb je gewoon 4 aderparen(8 aders) nodig

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
base_ schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 14:05:
[...]

Theoretisch is telefoonkabel absoluut ongeschikt voor netwerkverbindingen. De praktische betrouwbaarheid is ook nul.
SuperVeloce schreef op zondag 30 juni 2013 @ 01:46:
[...]

een telefoon kabel kan je niet als netwerk kabel gebruiken

telefoon heeft of 1 of 2 aderparen (2 of 4 aders) bijv. oranje rood blauw groen en aan andere kant zit ook oranje rood blauw groen

een utp is oranjeWit oranje, groenwit, blauw, blauwWit, groen, bruinWit, bruin

of te wel, zit een kruising in

daarbij heb je gewoon 4 aderparen(8 aders) nodig
jadjong schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 13:47:
[...]

Veel meer dan 10mbit ga je niet halen. Als het al werkt.
Ik heb m'n modem (Telfort VDSL dan wel) hier ook in de meterkast staan en m'n appartement is pas 20 meter verderop. Ik heb daarbij de bestaande telefoonkabel ook gewoon omgebouwd naar een 4 aderige cat5 kabel. Haal daar gewoon prima 100 Mbit mee hoor. Gewoon proberen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-08 14:02

sHELL

VR "connoisseur"

Satch schreef op zondag 30 juni 2013 @ 02:20:
Ik heb m'n modem (Telfort VDSL dan wel) hier ook in de meterkast staan en m'n appartement is pas 20 meter verderop. Ik heb daarbij de bestaande telefoonkabel ook gewoon omgebouwd naar een 4 aderige cat5 kabel. Haal daar gewoon prima 100 Mbit mee hoor. Gewoon proberen dus!
Geeft Windows aan dat het een 100 Mbit verbinding is?

Of haal je daadwerkelijk 100 Mbit in snelheid?

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:47
Ik kom net op cheloo.com een draadje tegen waarin een gebruiker opmerkt dat bij Shields Up op grc.com bepaalde poorten (137, 138 139 en 445) niet meer op stealth staan, maar op closed.

Ik doe ook die test en verrek: Ook bij mij zijn die poorten niet meer stealth.
Verrassend, omdat ik mijn Cisco 3925 als bridge heb ingesteld en een eigen router (Cisco EA2700) voor de routering gebruik.

Afbeeldingslocatie: http://richub.no-ip.org/web/grc.jpg

Poortje 80 staat bij mij idd open, vanwege mijn webserver. Voor de rest zou alles op stealth moeten staan, zo heb ik iig mijn router ingesteld.

Het enige wat ik me kan bedenken is dat die bridge modus van mijn 3925 toch niet compleet transparant is. Wat zou daar de bedoeling van zijn? :?
Pagina: 1 ... 100 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.