Toon posts:

UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Pagina: 1 ... 101 102 103 Laatste
Acties:
  • 782.031 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online
sHELL schreef op zondag 30 juni 2013 @ 04:27:
[...]

Geeft Windows aan dat het een 100 Mbit verbinding is?

Of haal je daadwerkelijk 100 Mbit in snelheid?
Ik heb de kabel net nog even getest en het resultaat was stabiel 9,5 MegaByte per seconde. Lijkt mij een prima resultaat voor zo'n kabel met het samba protocol van OSX naar Windows. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 08:47

MaDLiVe

.-Observer-.

Hier eindelijk een UTP kabel getrokken vanuit de meterkast naar de router in de woonkamer en haal serieus 60/6Mbit, ideaal dus. Modem in bridge gezet en de Asus rt-n66u neemt al het interne verkeer voor zijn rekening. Ik ben erg tevreden met de snelheid!

Ik las inderdaad gemengde verhalen over gebruik van telefoonkabel met een rj45 connector. Maar toch voor de zekere optie van goeie kwaliteit UTP/Cat5e kabel gegaan. Doortrekken ging makkelijk.

[Voor 27% gewijzigd door MaDLiVe op 30-06-2013 22:31]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 03:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Richub schreef op zondag 30 juni 2013 @ 10:27:
Ik kom net op cheloo.com een draadje tegen waarin een gebruiker opmerkt dat bij Shields Up op grc.com bepaalde poorten (137, 138 139 en 445) niet meer op stealth staan, maar op closed.

Ik doe ook die test en verrek: Ook bij mij zijn die poorten niet meer stealth.
Verrassend, omdat ik mijn Cisco 3925 als bridge heb ingesteld en een eigen router (Cisco EA2700) voor de routering gebruik.

[afbeelding]

Poortje 80 staat bij mij idd open, vanwege mijn webserver. Voor de rest zou alles op stealth moeten staan, zo heb ik iig mijn router ingesteld.

Het enige wat ik me kan bedenken is dat die bridge modus van mijn 3925 toch niet compleet transparant is. Wat zou daar de bedoeling van zijn? :?
Heeft weinig met je router of modem te maken, UPC heeft aangegeven dat ze die poorten (Windows RPC en SMB/CIFS) in hun netwerk blokkeren om Blaster tegen te houden en te zorgen dat je niet de files van je digibete buurman kunt bekijken.

Aangezien UPC's netwerk vanaf het web dichterbij zit dan jouw router maakt het ook niet uit wat je daarop instelt. Blijft de vraag waarom ze ooit op stealth stonden en nu closed, maar dat staat dus los va je modem.

Soittakaa Paranoid!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 04:05

sHELL

Canon sletje

Satch schreef op zondag 30 juni 2013 @ 11:39:
[...]

Ik heb de kabel net nog even getest en het resultaat was stabiel 9,5 MegaByte per seconde. Lijkt mij een prima resultaat voor zo'n kabel met het samba protocol van OSX naar Windows. :)
Mjah, niet verwacht dat hij 9,5 MB/s zou halen. Nouja, zal wel een goede koperkabel zijn.

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 10:57
Sinds gisteren ben ik verhuisd naar een studentenkamer. Hier heb ik, met drie andere huisgenoten, een internetverbinding van UPC via de Cisco EPC3925. Nu ervaar ik het probleem dat af en toe de verbinding heel traag wordt, of zelfs compleet wegvalt. Nu lees ik op internet dat meerdere mensen hier last van hebben gehad. Nu moet ik zeggen dat het vandaag minder erg lijkt te zijn dan gisteren, maar toch blijf ik er last van houden. Is er een maatregel die ik zelf kan nemen? Of zal ik toch contact op moeten nemen met mijn huurbaas, of misschien UPC zelf?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JoSchaap
  • Laatst online: 00:41

JoSchaap

Had a life, got a modem..

de EPC3952 is een modem volgens mij en geen router (ik kan me in het nummer vergissen)
in dat geval zou ik eens kijken of de router die erachter hangt en alle bekabelling tussen de diverse apparaten nog wel helemaal 100% is, en of de eventuele router/switch de doorvoersnelheden wel aankan :)

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 12:11
De 3925 is wel een modem+router. Er zit dan ook een 4poorts switch ingebouwd. Een losse router is dan ook overbodig, of je moet die 3925 in bridgemodus draaien.

Kartmans1: Ik zou even alle kabels en evt switches nakijken of ze nog heel zijn en goed aangesloten zitten, en meteen ook checken of er geen 2de router in het netwerk hangt. 2 routers in 1 netwerk kan 'n hoop gedonder geven als ze allebei ip-adressen in hetzelfde subnet uit staan te delen.

Everybody minds about their make-up, while they should be making their minds up.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
@Kartmans1: Het lijkt mij dat iemand de volledige upload verbruikt. Dat geeft het zelfde effect. Spreek met elkaar af dat je torrent clients of ftp programma's limiteert (tot 70-80% max).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kartmans1
Ik zal jullie adviezen uit proberen. Ten eerste die van Agent-X, want die is het makkelijkste uit te voeren haha.
Thanks!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
70-80% van max is erg veel, zeker als je met meer mensen tegelijk achter zo'n ding hangt.

Ik zou aanraden om sowieso nooit meer dan 50% van je theoretische max upload voor torrents te gebruiken en als meerdere mensen torrents draaien dat te verdelen over die mensen.

Dus als je een 60/6 verbinding hebt, niet meer dan 3Mbps totaal aan torrents te wijden en als je dat met drie man deelt niet meer dan 1Mbps (128kBps) per gebruiker.

Soittakaa Paranoid!

• Kartmans1
dion_b schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 00:02:
70-80% van max is erg veel, zeker als je met meer mensen tegelijk achter zo'n ding hangt.

Ik zou aanraden om sowieso nooit meer dan 50% van je theoretische max upload voor torrents te gebruiken en als meerdere mensen torrents draaien dat te verdelen over die mensen.

Dus als je een 60/6 verbinding hebt, niet meer dan 3Mbps totaal aan torrents te wijden en als je dat met drie man deelt niet meer dan 1Mbps (128kBps) per gebruiker.
Top, dan zal ik het daar eens over hebben. Het probleem lijkt tot nu toe ook opgelost te zijn. Had de instelling veranderd van de channel width. Van 20 mhz naar 40 mhz veranderd, en nu nergens last meer van. Hopelijk blijft het morgen ook zo.

• geldermalsen
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 26-11 20:50
Ik heb gelezen dat UPC de abonnementen heeft ge-upgrade word dit ook nog voor bestaande klanten gedaan?

• Dennis585
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 12:27
geldermalsen schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 12:07:
Ik heb gelezen dat UPC de abonnementen heeft ge-upgrade word dit ook nog voor bestaande klanten gedaan?
Dit wil ik ook weten , iemand meer info?

• JoSchaap

JoSchaap

extremepower is nu ook op mijn postcode leverbaar,

alleen weer niet zonder horizon af te nemen..

jammerdan..

• Bosmonster
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 03-11 17:59

Bosmonster

*zucht*

Na maanden gekut en talloze monteurs heeft inmiddels zelfs UPC het opgegeven om internet fatsoenlijk aan de praat te krijgen.

Nu zeggen ze dat er een structureel probleem in de wijk is en dat dat weg zal zijn na het groot onderhoud over een paar maanden :')

Ja.. zo kun je mensen wel aan het lijntje houden...

• Wackmack
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 12:26
Volgende ga ik verhuizen naar een nieuw huis (huur.) Het internet komt in de woonkamer binnen en mijn pc komt boven te staan. Een kabel is geen reele optie, die moet dan via de trap naar boven.

De volgende oplossing lijkt mij beter, Hier is een goede test, http://nl.hardware.info/r...netwerk-vergelijkingstest

Zijn er mensen in dit topic die ervaring hiermee hebben? Ik download nu met de kabel 14mb/s en dit wil ik graag zo houden. Maak redelijk veel gebruik va usenet. Hopelijk zijn hier positieve gebruikers te vinden.

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 11:28

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

14 milibit is niet bijster veel, dat zal die set zeker halen.
Waar je rekening mee moet houden met powerlan is dat de snelheid het totale verkeer op het stroomnet is. Dat wordt dus (half duplex) verdeeld over alle actieve adapters.

[Voor 61% gewijzigd door DukeBox op 04-07-2013 09:42]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Wackmack
Gelukkig, was even bang dat het via het netstroom langzamer gaat. UPC heeft ook 500 mbps aangekondigd maar dit kan helaas nog niet in Apeldoorn.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Je snapt de opmerking van DukeBox niet. UPC heeft 500Mbps aangekondigd, niet 500mbps. Dat scheelt factor miljard :o

Met Powerline heb je gewoon geen garanties. Bij absoluut perfecte siutatie kan het 85Mbps overzetten (en dat wordt dan als "500Mbps" verkocht :X ), maar ik heb zelf niet meer dan 50Mbps gehaald, en dat was op zelfde stekkerblok. In normale gebruikssituaties kun je tussen de 30Mbps (als je geluk hebt) en 0Mbps/geen verbinding (als je pech hebt) verwachten.

Ik zou Powerline enkel aanraden als alternatieven onwerkbaar zijn of aantoonbaar niet werken, en dan nog alleen kopen als je de mogelijkheid hebt om het setje te retourneren als het bij jou niet werkt.

Trouwens, hoezo ethernetkabel geen reele optie? je geeft zelf al aan dat het via de trap kan :z

Alternatieven voor ethernet zijn zonder uitzondering duurder, minder betrouwbaar en presteren minder (lagere bandbreedte, meer latency). En als je echt niet die kabel wilt trekken, kijk eerst naar MoCA, dat levert tenminste vrijwel gegarandeerd 170Mbps naar willekeurig welke plek binnenhuis waar coax ligt.

Soittakaa Paranoid!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Wat is er mis met een goede wifi verbinding? Of gaat het om meerdere verdiepingen ertussen?

In dat laatste geval zou ik alsnog gewoon kabel neerleggen of investeren in wat goede draadloze apparatuur en eventueel het signaal versterken op de verdieping ertussen.

[Voor 71% gewijzigd door Bosmonster op 05-07-2013 15:36]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Bosmonster schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 15:33:
Wat is er mis met een goede wifi verbinding? Of gaat het om meerdere verdiepingen ertussen?
Met een goede WiFi verbinding gaat je latency nog altijd omhoog, maar verder zou het prima zijn - als het bestond :o

WiFi is broadcast door een gedeeld medium. Alle andere dingen in datzelfde medium kunnen het beinvloeden, ofwel passief (bouwmaterialen, andere kabels etc in de buurt van zender en ontvanger danwel er tussenin) danwel actief (zelf zenden of stoorproducten in de WiFi-frequentiebanden dumpen).

In het beste geval is het doorgaans stabiel en performant, maar dan nog kan op elk moment iets interfereren. In het slechtste geval krijg je gewoon geen (stabiele) verbinding ivm interferentie of demping.
In dat laatste geval zou ik alsnog gewoon kabel neerleggen of investeren in wat goede draadloze apparatuur en eventueel het signaal versterken op de verdieping ertussen.
Goede apparatuur geeft liniaire verbetering van ontvangst, stoorproducten en muren dempen exponentieel.

Je bent beter af met twee middelmatige AP's met draad ertussen dan met één echt goede maar verder niets.

En alles wat op repeaters en signaalversterkers lijkt moet je ver, ver links laten liggen als je enige mate van prestaties wilt hebben. Repeaters (of ze nu met NAT of WDS werken) danwel boosters (die enkel het analoge signaal versterkt uitzenden) halveren je overdrachtsnelheid per definitie en verhogen je latency fors.

Soittakaa Paranoid!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 25-11 19:56

mvz

muziek verslaafde

Net overgestapt van 120/10 internet, naar 150/10 alles-in-1 extra power ( stond al niet meer op de website, maar kon wel.. ) - en dan m'n canaaldigitaal en budgetphone de deur uit = goedkoper uit..

De snelheid is iig al omhoog

Weet iemand of de HD tv kwaliteit, een beetje gelijk is met schotel? of is het toch ietsje minder?
Verder best tevreden met kabel, snelheid is er altijd, in tegenstelling tot ADSL :P

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online
iemand die wat meer indept details heeft over UPC modems ?
Ik zie sinds een tijdje dat ik nu 8 channels heb ipv 6.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
Dan is de schakelkast in de straat geupgrade kevertje.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Hoe maak jij die grafiek?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
kevertje1977 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 09:09:
iemand die wat meer indept details heeft over UPC modems ?
Ik zie sinds een tijdje dat ik nu 8 channels heb ipv 6.

[afbeelding]
EuroDOCSIS 3 specificeert tot 8 kanalen (al heeft bijv Intel een chipset die daar ver overheen kan), dus niks raars aan de hand. Blijkbaar heeft UPC wat extra kanalen dus capaciteit bij jou bijgeschakeld. 1 DS kanaal is ongeveer 50Mbps gedeelde capaciteit. Allicht doen ze dit om 200Mbps aan te kunnen bieden, maar je hebt er ook met lagere abo baat bij.

Verder is het wel zo handig om te weten welke modem je hebt als je er in-depth info over wilt ;)

Soittakaa Paranoid!

• Phntm
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 00:47

Phntm

Tlingelingeling

Ik heb de laatste paar dagen zo een probleem met rubber banding in games. Ik heb een 50/2.5 alles in 1 pakket nog van UPC van een jaar of 2 terug? Die deed het altijd goed maar nu hebben wij plotseling hier dalingen thuis van 48~50 naar 33! Even UPC gebeld en die zegt dat de Cisco EPC3925 die wij bezitten gewoon de normale waardes behaalt.. MAAR! Meneer aan de telefoon las dat vrijdag 5 juli de router een hele dag eruit lag! 5 juli was ik gewoon nog gewoon aan het gamen en internet, maar toen begonnen juist de problemen. Ze hebben nu een case voor mij aangemaakt. De rubber banding issue komt trouwens voor in heel wat online games die ik speel. Diablo 3, BF3 (PC), RO2 en op de consoles op Halo 4 en bij The Last of Us MP.

De consoles zijn draadloos verbonden en de PC is gewoon bekabeld.

• bvk
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 12:30

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

En hoe hoog is bijvoorbeeld in BF3 nu je ping? Je wordt niet uit het spel geknikkerd wegens te hoge ping? In de gevallen dat ik rubberbanding meemaakte was dat meestal bij iedereen het geval en was de server de schuldige.

Modem al eens geherstart?

Van harte trouwens :)

Specs https://www.gatheringofkoks.nl

• JoSchaap

JoSchaap

dat wil ik ook wel weten :)

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

bvk schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 13:08:
En hoe hoog is bijvoorbeeld in BF3 nu je ping? Je wordt niet uit het spel geknikkerd wegens te hoge ping? In de gevallen dat ik rubberbanding meemaakte was dat meestal bij iedereen het geval en was de server de schuldige.

Modem al eens geherstart?

Van harte trouwens :)
offtopic:
Dank je :)

Ja de modem heb ik meerdere malen aan en uit gedaan. Op BF3 schommelt mijn ping van zeer laag (10~15 op servers in Amsterdam, want ik woon hier en 20~30 op servers in het buiteland zoals de UK, BE, Duitsland, FR en spanje.) Ik had gister een ping van 1465 op een Gun master server aan het eind van de match!?!? Nooit gezien, een ping van 1465 in BF3, had het eigenlijk moeten opslaan als afbeelding maar deed ik niet want het viel me op pas nadat ik alle ribbons en awards had ontvangen. Het rubberbanding probleem heb ik meegemaakt op verschillende BF servers en dit is nogal flauw vind ik. Hebben we nou eindelijk vakantie en willen we gamen en dan zit dit weer in de weg. Moet niet gekker worden, maar oké.

[Voor 10% gewijzigd door Phntm op 10-07-2013 13:58]

• bvk

bvk

Maar heb je alleen problemen met gamen dan? Het lijkt me dat andere zaken dan ook niet helemaal lekker zullen lopen. Wat haal je voor ping naar UPC zelf bijvoorbeeld en wat laat een speedtest zien?

En Battlefield spelen met een ping van 1400 is ook niet erg fijn voor je medespelers, het verbaasd me dat je niet gekicked wordt...

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

bvk schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 14:44:
Maar heb je alleen problemen met gamen dan? Het lijkt me dat andere zaken dan ook niet helemaal lekker zullen lopen. Wat haal je voor ping naar UPC zelf bijvoorbeeld en wat laat een speedtest zien?

En Battlefield spelen met een ping van 1400 is ook niet erg fijn voor je medespelers, het verbaasd me dat je niet gekicked wordt...
Ik heb af en toe issues op mijn mobiel dat whatsapp berichten niet meer kan verzend of ontvangen, totdat ik op 3G overspring. Verder heb ik ook last van lange laadtijden voor webpagina's en youtube en dat soort dingen. Dit ben ik dus allang niet meer gewend. Downloaden gaat af en toe ook wat trager. Speedtest laat trouwens mijn normale ping zien, maar dat zegt mij niet veel meer op dit moment na al deze rare zaakjes.

Hier resultaten van nu:

En van een paar dagen geleden:

Lekker raar. :/

• Dennis-L
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 12:27
Phntm schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 14:52:
[...]

Ik heb af en toe issues op mijn mobiel dat whatsapp berichten niet meer kan verzend of ontvangen, totdat ik op 3G overspring. Verder heb ik ook last van lange laadtijden voor webpagina's en youtube en dat soort dingen. Dit ben ik dus allang niet meer gewend. Downloaden gaat af en toe ook wat trager. Speedtest laat trouwens mijn normale ping zien, maar dat zegt mij niet veel meer op dit moment na al deze rare zaakjes.

Hier resultaten van nu:

[afbeelding]

En van een paar dagen geleden:

[afbeelding]

Lekker raar. :/
Wat grappig, dat probleem met whatsapp komt ook voor bij Ziggo.
Heb je toevallig een Cisco router?

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Dennis-L schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 18:52:
[...]

Wat grappig, dat probleem met whatsapp komt ook voor bij Ziggo.
Heb je toevallig een Cisco router?
Ja, dat is zeker. Een Cisco EPC3925 (als ik me niet vergis, iig 3925 en iets met EP

Zo één!

[Voor 14% gewijzigd door Phntm op 10-07-2013 20:04]

• plofkip
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 25-11 14:24
Phntm schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 20:03:
[...]

Ja, dat is zeker. Een Cisco EPC3925 (als ik me niet vergis, iig 3925 en iets met EP

Zo één! [afbeelding]
Die heb ik ook, maar geen problemen met whatsapp...

• JoSchaap

JoSchaap

sommige telefoontoestellen gooien de wifi verbinding dicht als ze standby staan. ik had hier last van op mn n97 en SGS2 sinds ik een SGS3 heb niet. heeft niets met je wifi netwerk te maken, gewoon met de batterijbesparing van je gsm :)

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

kipusoep schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 09:15:
[...]

Die heb ik ook, maar geen problemen met whatsapp...
Ik heb een Nexus 4 met custom ROM, en dit is gebeurt alleen sinds kort.

• crispo
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 26-11 21:27
Met de nieuwste Technicolor modem/router van UPC hier precies hetzelfde probleem

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Dit kan toch niet meer!?!?

Beter belt UPC me nog vandaag anders morgen op want dit is echt ongelovelijk. Ik haal betere speedtests op mijn 3G verbinding.

[Voor 12% gewijzigd door Phntm op 11-07-2013 19:36]

• Jarlian
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 29-10 17:38
Okee. Een kleine uitdaging voor de slimme tweakers:

Door problemen met mijn telefonie heeft een monteur vandaag de reset knop van mijn technicolor wat langer ingehouden om nieuwe firmware binnen te halen. Alles leek goed te gaan totdat ik de routerinstellingen weer wilde herstellen. Voorheen had ik een Cisco modem en die gebruikte standaard 192.168.1.1. De technicolor doet het kennelijk liever op 192.168.0.1. Aangezien ik nogal wat apparaten met een vast IP adres aan het netwerk had hangen, had ik bij de technicolor het adres ook vervangen naar 1.1 ipv 0.1.

Nu wilde ik dit na de nieuwe firmware opnieuw doen. Echter als ik nu 192.168.1.1 invul bij IP adres krijg ik de melding:

Error converting one or more entries:
DHCP Starting Address is out of the range

Als ik vervolgens het "Starting Local Adress" wijzig van 192.168.0.10 naar 192.168.1.10 krijg ik dezelfde melding. Ik heb diverse opties geprobeerd zonder succes. Doe ik wat verkeerd? Of ondersteunt de Technicolor geen eigen IP adressen meer?

"Never argue with a fool. He will only drag you down to his level and beat you on experience."

• pitchdown
  • Laatst online: 12:05
Jarlian schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 14:10:
Okee. Een kleine uitdaging voor de slimme tweakers:

Door problemen met mijn telefonie heeft een monteur vandaag de reset knop van mijn technicolor wat langer ingehouden om nieuwe firmware binnen te halen. Alles leek goed te gaan totdat ik de routerinstellingen weer wilde herstellen. Voorheen had ik een Cisco modem en die gebruikte standaard 192.168.1.1. De technicolor doet het kennelijk liever op 192.168.0.1. Aangezien ik nogal wat apparaten met een vast IP adres aan het netwerk had hangen, had ik bij de technicolor het adres ook vervangen naar 1.1 ipv 0.1.

Nu wilde ik dit na de nieuwe firmware opnieuw doen. Echter als ik nu 192.168.1.1 invul bij IP adres krijg ik de melding:

Error converting one or more entries:
DHCP Starting Address is out of the range

Als ik vervolgens het "Starting Local Adress" wijzig van 192.168.0.10 naar 192.168.1.10 krijg ik dezelfde melding. Ik heb diverse opties geprobeerd zonder succes. Doe ik wat verkeerd? Of ondersteunt de Technicolor geen eigen IP adressen meer?
Nope , dat is de ellende van dat apparaat.
Oplossing : Bridge-mode aanzetten en DHCP door een eigen router laten verzorgen

• Jarlian
Nahja, kennelijk van de firmware want voorheen werkte het met dezelfde router prima.. :-(

Bridge mode aanzetten is geen wifi op de benedenverdieping dus geen oplossing helaas...

"Never argue with a fool. He will only drag you down to his level and beat you on experience."

• pitchdown
  • Laatst online: 12:05
Jarlian schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 16:17:
Nahja, kennelijk van de firmware want voorheen werkte het met dezelfde router prima.. :-(

Bridge mode aanzetten is geen wifi op de benedenverdieping dus geen oplossing helaas...
ASUS-RT66 erachter zetten?

• Jarlian
Lalala, geld? :P

Niet de oplossing die ik zocht, maar wel een oplossing; Ik heb m'n linksys router gereset die ik boven had staan als wireless client. Vervolgens de Technicolor modem uitgeschakeld. De Linksys router gaf me met DHCP weer toegang tot alle apparaten met vaste IP adressen dus ik kon alles wijzigen naar 192.168.0.X. Daarna de Linksys weer als wireless client omgezet, gereset en de Technicolor modem weer ingeschakeld.

• Gh0stw4lk3r
  • Laatst online: 26-11 22:39
verkeerde topic...

[Voor 96% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 15-07-2013 23:48]

Mijn paludarium // iRacing Profiel

• MensionXL
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ik ben van plan om UPC internet te gaan bestellen en wil het modem zo snel mogelijk in bridge mode zetten. Dit kan gewoon met elk modem dat ik zal krijgen toch? Het lijkt me dat ik de Cisco EPC3925 zal krijgen :) Of moet ik nog iets aangeven tijdens het bestellen?

[Voor 10% gewijzigd door MensionXL op 18-07-2013 17:31]

Goedkoop bellen via VoIP

• Ankh
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 11:09

Ankh

|Proud dad of Bart

MensionXL schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 17:27:
Ik ben van plan om UPC internet te gaan bestellen en wil het modem zo snel mogelijk in bridge mode zetten. Dit kan gewoon met elk modem dat ik zal krijgen toch? Het lijkt me dat ik de Cisco EPC3925 zal krijgen :) Of moet ik nog iets aangeven tijdens het bestellen?
Tegenwoordig leveren ze de Technicolor variant, elke router kan in bridged mode zover ik weet.
Zelf heb ik nog een "ouderwedse" modem, met 1 poort naar een router. Weinig problemen voor de rest. Nu kreeg ik een UPC mailtje dat er een nieuwe modem is verstuurd. Blijkt dus ook een nieuwe Technicolor te zijn. Ik wilde eigenlijk wel eens me netwerk meuk opruimen.. ik heb enkel wifi nodig in de woonkamer en me NAS heeft een vast intern IP adres. Dus wat is wijsheid :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• MASiR
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 24-11 14:14

MASiR

gameplay montages

Hoeveel brengt UPC in rekening als het modem kapot is gegaan (waterschade)?

k0yagaming

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
MASiR schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 09:49:
Hoeveel brengt UPC in rekening als het modem kapot is gegaan (waterschade)?
Als het goed is zou ergens op een factuur staan hoeveel borg je ervoor betaald hebt. Dat gezegd, lijkt me hier weinig uitmaken: dit lijkt me ofwel iets voor eigen inboedelverzekering, danwel een bedrag waar je derden voor aansprakelijk kunt stellen als zij de waterschade veroorzaakt hebben. Iig gewoon contact opnemen met UPC, dan weet je het zeker.

Soittakaa Paranoid!

• init6
  • Registratie: mei 2012
  • Niet online
Ben ff de het overzicht kwijt:

Intermittent probleem, af en toe zijn nieuwe connecties niet meer op te bouwen. Dit kan 1 minuut duren maar soms ook een dik uur. Zowel op ip als op dns basis (heb een aantal vm's extern staan waar ik monitoring via poort 80 kan bekijken) zijn pagina's onbereikbaar, verbindingen zoals vpn en downloads niet op te zetten.

Terwijl deze problemen er zijn heb ik:

Een prima ping, werkt dig prima (dns lookup), bestaande verbindingen: Gaming, downloads etc worden niet onderbroken. Het geld dus voor nieuwe http requests, maar ook voor starten van downloads (of dit nou via torrent of via een wget oid, maakt niet uit), gaming werkt dan niet. Ik heb voor de lol eens en ping pakketten vergroot om te zien of daarin een issue zit, geen enkel probleem.

Andere dns server ook geprobeerd en kan met zekerheid vaststellen: DNS issues zijn het niet.
Dan de verbinding: Er is te pingen, nslookup, tracert, whois... Alle testen om een verbinding te testen laten een theoretisch perfecte verbinding zien, maar de praktijk is een heel ander verhaal.

Vervolgens heb ik mijn netwerk eruit gesloopt. Direct op de Cisco EP. Ook issues. Modem gereset, naar defaults. Modem krijgt een ip, modem is ook gewoon perfect bereikbaar op de momenten wanneer ik de problemen ervaar. Stroom eraf gehaald, coax eens opnieuw aangesloten.

Ik snap er helemaal niets van, iemand tips?
Regio Hilversum, niets op de storingspagina

• pendragon1
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 16-11 13:02
Een vriend van mij heeft UPC en een maand ofzo geleden is zijn modem stuk gegaan. Nu heeft hij een Technicolor modem gekregen met alle gevolgen van dien. Normaal poort 80 of 443 browsen gaat prima, maar een beetje aparte poorten zijn heel traag of doen het helemaal niet. Hij kan dan ook niet connecten aan nieuwgroepen bij eweka of welke andere providor op poort 119 of 563 (ssl). Getest met meerdere laptops en wanneer we de laptops connecten aan een andere verbinding doen ze het prima. UPC antwoord: wij ondersteunen geen nieuwsgroepen en het modem is niks mis mee. Echt weer UPC klantvriendelijk. Zijn er meer mensen met deze ervaring (ik heb er zelf 1 gevonden: http://forum.upclive.nl/thread.jspa?threadID=9248) maar ik kan er weinig over vinden.

• MediaZoo
  • Registratie: augustus 2001
Technicolor terug naar fabriekinstellingen zetten wil vaak de problemen oplossen.

Coaxkabel Winkel, snoertjes, splitters, stekkers, versterkers, wandcontactdozen, enz

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Nou, gisteren teruggebeld door UPC en wij krijgen rond woensdag een nieuw modem, want de modem die ik nu gebruik is blijkbaar half dood. Meneer aan de lijn had een vermoeden dat het of aan een software issue lag of anders dat het apparaat stuk was. Hij vertelde me om mijn modem terug naar fabrieksinstellingen te resetten en dat maakte mijn problemen alleen maar erger. Gister even besproken met meneer en die vertelde me dat hij een nieuwe laat opsturen. Ik hoop dat het daar echt aan lag, want dan kan ik weer normaal online games gaan spelen zonder all dat rubber banding.

• Da_Vince
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 08:57
Meer mensen problemen met de upload snelheid? Normaal haalde ik circa 175kb per seconde. Twee weken geleden haalde ik rond de 40-50kb en na een modem reset weer de volle 175kb, maar dat was maar voor een korte duur van ongeveer een uur.

Nu schommelt de upload tussen 5-30kb. Modem reset helpt helaas niet. Iemand tips?

• bvk

bvk

Ik neem aan dat je KiloByte per seconden bedoeld, maar dan is 175 KB/s ook al erg langzaam. Wat voor abonnement heb je?

• Da_Vince
Volgens mij hebben wij nog een oud abonnement. 30/1.5 MB dacht ik.

• bvk

bvk

Ok, met 1,5 Mbit upload klopt die 175 KB/s dan wel, maar je huidige upload snelheid uiteraard niet. Het laagste abo is nu 30/3 (á 39.50), kun je niet gewoon om een snelheidsverhoging en nieuw modem vragen voor het zelfde geld?

Wat betaal je nu?

• YaYo86
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 10:46
pendragon1 schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 09:13:
Een vriend van mij heeft UPC en een maand ofzo geleden is zijn modem stuk gegaan. Nu heeft hij een Technicolor modem gekregen met alle gevolgen van dien. Normaal poort 80 of 443 browsen gaat prima, maar een beetje aparte poorten zijn heel traag of doen het helemaal niet. Hij kan dan ook niet connecten aan nieuwgroepen bij eweka of welke andere providor op poort 119 of 563 (ssl). Getest met meerdere laptops en wanneer we de laptops connecten aan een andere verbinding doen ze het prima. UPC antwoord: wij ondersteunen geen nieuwsgroepen en het modem is niks mis mee. Echt weer UPC klantvriendelijk. Zijn er meer mensen met deze ervaring (ik heb er zelf 1 gevonden: http://forum.upclive.nl/thread.jspa?threadID=9248) maar ik kan er weinig over vinden.
Heb je dit ook als je een eigen router achter je modem hangt?

• Da_Vince
bvk schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 19:22:
Ok, met 1,5 Mbit upload klopt die 175 KB/s dan wel, maar je huidige upload snelheid uiteraard niet. Het laagste abo is nu 30/3 (á 39.50), kun je niet gewoon om een snelheidsverhoging en nieuw modem vragen voor het zelfde geld?

Wat betaal je nu?
Het is nog maar voor twee weken gelukkig, dan ligt er glasvezel. Ik dacht misschien heeft iemand een snelle tip. Maar heb er geen zin in om met UPC zelf contact op te nemen en te wachten op een nieuw modem voor die paar weekjes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 26-11 14:58

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Vandaag eindelijk tijd gehad om de nieuwe UPC Horizon te installeren. TV werkt zonder problemen, telefoon ook direct goed. Het lukt me echter niet de Horizon doos op bridge mode te krijgen voor internet. Met een kabeltje direct aan de Horizon werkt het internet, dus de verbinding is er.

Nu wil ik voor de rest van m'n netwerk gebruik maken van mijn bestaande router. Daar zitten alle regels in, dedicated IP's, port forwards etc.

Ik kan alleen opgeven of ik gebruik wil maken van een bestaand netwerk (een apart modem waar de Horizon gebruik van maakt), of dat het een nieuw netwerk is (de Horizon is het modem). Als ik de eerste selecteer, zoekt 'ie een bestaande verbinding die er niet is aangezien hij zelf het modem is. Bij de tweede kan ik vervolgens nergens instellen dat hij als bridge moet werken en alle verkeer zonder intelligentie gewoon door moet sturen naar de router.

Het zou moeten kunnen, maar vooralsnog krijg ik het niet voor elkaar. Help!

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 11:28

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Zover ik weet kan de horizon niet in bridge.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

DukeBox schreef op zondag 21 juli 2013 @ 20:37:
Zover ik weet kan de horizon niet in bridge.
Dat zou wel heel erg vervelend zijn... want ik zie ook geen mogelijkheid om vaste IP's uit te delen. Dan heeft port forwarden dus ook weinig zin, aangezien je nooit weet welk IP dat ding nu weer toegewezen heeft :/

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 11:19
Kaastosti schreef op zondag 21 juli 2013 @ 20:28:
Vandaag eindelijk tijd gehad om de nieuwe UPC Horizon te installeren. TV werkt zonder problemen, telefoon ook direct goed. Het lukt me echter niet de Horizon doos op bridge mode te krijgen voor internet. Met een kabeltje direct aan de Horizon werkt het internet, dus de verbinding is er.

Nu wil ik voor de rest van m'n netwerk gebruik maken van mijn bestaande router. Daar zitten alle regels in, dedicated IP's, port forwards etc.

Ik kan alleen opgeven of ik gebruik wil maken van een bestaand netwerk (een apart modem waar de Horizon gebruik van maakt), of dat het een nieuw netwerk is (de Horizon is het modem). Als ik de eerste selecteer, zoekt 'ie een bestaande verbinding die er niet is aangezien hij zelf het modem is. Bij de tweede kan ik vervolgens nergens instellen dat hij als bridge moet werken en alle verkeer zonder intelligentie gewoon door moet sturen naar de router.

Het zou moeten kunnen, maar vooralsnog krijg ik het niet voor elkaar. Help!
Is het niet de bedoeling je oude modem te houden en de horizon gewoon als een client aan je modem/router te hangen?

• Wackmack
Deze week ben ik verhuisd naar een nieuwbouw woning. Alles helemaal top alleen het internet werkt nog niet zoals het zou moet werken. In mijn oude flat had ik bekabeld internet waardoor ik altijd maximale snelheid had met downloaden, om en nabij 14mb/s. Een kabel trekken in deze gehuurde nieuwbouw woning is niet mogelijk. Omdat de pc in de computerkamer staat ben ik voor een powerline gegaan. Qua kabels heb ik 2 x cat 6 aangesloten van 0.5 meter en 2 meter.

http://nl.tp-link.com/products/details/?model=TL-PA511 deze is het geworden, deze powerline is geschikt voor 500Mbps terwijl mijn verbinding maar 129Mbps. Net alles aangesloten en ik kom niet verder dan 2mb/s, droevig! Data versturen naar mijn mediaplayer is nog erger, hij begon bij 900kb/s en zit nu op 290kb/s. In deze situatie is het downloaden van bluerays en verzenden niet meer te doen. De powerline heeft 3 standen, rood is minder dan 48 Mbps, oranje 48 / 80 Mbps en groen is boven de 80 Mbps. De mijne geeft rood aan.

Zijn er oplossing om dit probleem op te lossen? Het snelheid verlies kan toch niet groot zijn? Hier is nog een test waar TP-Link prima resultaten haalt http://nl.hardware.info/r...t-testresultaten-25-meter

[Voor 7% gewijzigd door Wackmack op 22-07-2013 00:26]

• slommer
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 26-11 16:49
Versteegrob schreef op maandag 22 juli 2013 @ 00:00:
Deze week ben ik verhuisd naar een nieuwbouw woning. Alles helemaal top alleen het internet werkt nog niet zoals het zou moet werken. In mijn oude flat had ik bekabeld internet waardoor ik altijd maximale snelheid had met downloaden, om en nabij 14mb/s. Een kabel trekken in deze gehuurde nieuwbouw woning is niet mogelijk. Omdat de pc in de computerkamer staat ben ik voor een powerline gegaan. Qua kabels heb ik 2 x cat 6 aangesloten van 0.5 meter en 2 meter.

http://nl.tp-link.com/products/details/?model=TL-PA511 deze is het geworden, deze powerline is geschikt voor 500Mbps terwijl mijn verbinding maar 129Mbps. Net alles aangesloten en ik kom niet verder dan 2mb/s, droevig! Data versturen naar mijn mediaplayer is nog erger, hij begon bij 900kb/s en zit nu op 290kb/s. In deze situatie is het downloaden van bluerays en verzenden niet meer te doen. De powerline heeft 3 standen, rood is minder dan 48 Mbps, oranje 48 / 80 Mbps en groen is boven de 80 Mbps. De mijne geeft rood aan.

Zijn er oplossing om dit probleem op te lossen? Het snelheid verlies kan toch niet groot zijn? Hier is nog een test waar TP-Link prima resultaten haalt http://nl.hardware.info/r...t-testresultaten-25-meter
Wat je kan proberen (en hier hielp of eigenlijk slechter werd) is een ander stopcontact proberen in die kamer. Heb een server op zolder en inet aansluiting beneden in de woonkamer. Haal max 40 en dat is snel zat voor mij.
Test met ander stopcontact werd de snelheid gehalveerd dus snel weer terug geswitched maar :)

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Bongoarnhem schreef op zondag 21 juli 2013 @ 21:52:
[...]
Is het niet de bedoeling je oude modem te houden en de horizon gewoon als een client aan je modem/router te hangen?
Dat zou mogelijk zijn met een bestaand modem, in mijn geval is de Horizon echter het modem. Als ik dan kies voor een bestaand netwerk gaat 'ie op zoek, maar kan terecht niks vinden.

Het lijkt nu op zich te werken, al heb ik geen dedicated IP's uit kunnen delen. De forwarding doet het, maar geen idee of IP's opnieuw verdeeld worden als dat kastje een keer gereset wordt. Dan moet ik die namelijk allemaal opnieuw even goed zetten, zou jammer zijn.

• Wackmack
slommer schreef op maandag 22 juli 2013 @ 08:22:
[...]

Wat je kan proberen (en hier hielp of eigenlijk slechter werd) is een ander stopcontact proberen in die kamer. Heb een server op zolder en inet aansluiting beneden in de woonkamer. Haal max 40 en dat is snel zat voor mij.
Test met ander stopcontact werd de snelheid gehalveerd dus snel weer terug geswitched maar :)
Dat dacht ik ook al. Zal het vanavond testen. Het beste is als beide kastjes in dezelfde stroom groep vallen. Verder vanavond even testen met een lange kabel. Maar zoveel signaalverlies had ik niet verwacht. Mijn PC staat letterlijk 3 meter boven de router.

• Bongoarnhem
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 11:19
Versteegrob schreef op maandag 22 juli 2013 @ 00:00:
Deze week ben ik verhuisd naar een nieuwbouw woning. Alles helemaal top alleen het internet werkt nog ........

Soms kan je met meegeleverde software of met software te downloaden van de website van de fabrikant de adapters aan elkaar koppelen met een code, dat wil nog wel eens een hoop uitmaken.

Daarnaast idd zelfde groep en kijk of er over die groep niet andere zware apparaten gaan zoals bv een wasmachine. Schakel eze eens uit en kijk wat er dan gebeurd.

• bvk

bvk

Kaastosti schreef op maandag 22 juli 2013 @ 08:48:
[...]

Dat zou mogelijk zijn met een bestaand modem, in mijn geval is de Horizon echter het modem. Als ik dan kies voor een bestaand netwerk gaat 'ie op zoek, maar kan terecht niks vinden.

Het lijkt nu op zich te werken, al heb ik geen dedicated IP's uit kunnen delen. De forwarding doet het, maar geen idee of IP's opnieuw verdeeld worden als dat kastje een keer gereset wordt. Dan moet ik die namelijk allemaal opnieuw even goed zetten, zou jammer zijn.
Om hoeveel computers (servers) gaat het dan wel niet, dat je ze niet zelf handmatig een IP kan geven? Ik heb zelf 1 server die ik een vast IP geef en daar in de Horizon forwarding naar doorzet, de rest is gewoon allemaal DHCP.

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

bvk schreef op maandag 22 juli 2013 @ 13:38:
[...]

Om hoeveel computers (servers) gaat het dan wel niet, dat je ze niet zelf handmatig een IP kan geven? Ik heb zelf 1 server die ik een vast IP geef en daar in de Horizon forwarding naar doorzet, de rest is gewoon allemaal DHCP.
Dat valt op zich ook wel mee, echter vind ik het persoonlijk wel netjes als je zoiets in een router in kunt stellen. Die is verantwoordelijk voor het uitdelen van IP's, dus ook voor dedicated. Ach ja je hebt natuurlijk gelijk dat ik dat zelf kan doen... maar toch jammer.

• Peunage
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 02-11 18:21
Vorige week overgestapt naar Horizon(had eerst een normaal alles in 1 abbo). Kreeg vandaag de Horizon box. Meteen geïnstalleerd en zo, dat ging wel goed. Maar het probleem is dat het ding ontzettend freaking traag is. Niet normaal. Ik heb naar een update gezocht, maar hij was al up to date.

Verder kwam ik er achter dat de volumeknop op de afstandsbediening dus niet het volume van de horizon box regelt maar die van de TV. Het probleem is echter dat ik een oude Akai LCD tv heb en ik heb alles geprobeerd om het werkend te krijgen, maar tevergeefs.

Maar goed, ik vind het ontzettend traag werken, niet gebruiksvriendelijk of intuïtief. Wat denken jullie dat hier de mogelijkheden zijn? Ik zit er aan te denken om dit ding terug te sturen en oude mediabox te gebruiken. Het gaat mij toch meer om de 100Mb verbinding dan om de Horizon box. Ik zal ze morgen even bellen.

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Ik heb de Technicolor variant nu van UPC en het netwerk is gewoon weer stabiel om alles weer te kunnen doen. Geen vervelende rubber banding of iets dergelijks. :)

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Peunage schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 02:23:
Vorige week overgestapt naar Horizon(had eerst een normaal alles in 1 abbo). Kreeg vandaag de Horizon box. Meteen geïnstalleerd en zo, dat ging wel goed. Maar het probleem is dat het ding ontzettend freaking traag is. Niet normaal. Ik heb naar een update gezocht, maar hij was al up to date.

Verder kwam ik er achter dat de volumeknop op de afstandsbediening dus niet het volume van de horizon box regelt maar die van de TV. Het probleem is echter dat ik een oude Akai LCD tv heb en ik heb alles geprobeerd om het werkend te krijgen, maar tevergeefs.

Maar goed, ik vind het ontzettend traag werken, niet gebruiksvriendelijk of intuïtief. Wat denken jullie dat hier de mogelijkheden zijn? Ik zit er aan te denken om dit ding terug te sturen en oude mediabox te gebruiken. Het gaat mij toch meer om de 100Mb verbinding dan om de Horizon box. Ik zal ze morgen even bellen.
Ik vind de box ook traag reageren, vooral de animatie in de menu's in gewoon schokkerig. Had ik niet verwacht met een nieuw kastje, het kan toch zoveel mooier. Op zich werkt alles nu wel, alhoewel ik nog niet de volle down- of upload snelheid heb weten te halen.

• SonyEricsson
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 00:04
Gebruik nu al een tijdje de Horizon box (zonder de laatste friesland update)
i.c.m een modem en een sitecom router.
Nu loopt alles bij mij op 1000mbit (nas , pc )

Maar het is wel een zooitje achter mijn tv meubel.
Nu wil ik dus de horizon als modem/router laten functioneren. Nu lees ik daarover veel op internet over problemen etc,
Maar wie heeft dit een beetje werkend ? en klopt het dat als de horizon in standby staat je telefonie en internet niet werkt? Dus dan trekt hij dan continue 27watt of 38watt? (volgens de specs)

In gebruik: max. 59 Watt
Hoog (actief) stand-by: 56 Watt
Hoog (passief) stand-by: 38,3 Watt
Middel stand-by: 27,5 Watt
Laag stand-by: 1 Watt

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Doe es Horizon meuk op daarvoor bestemde plek:
[UPC Horizon] Ervaring en discussie

Het gaat hier over internet, niet over veredelde mediaspelers oid ;)

Soittakaa Paranoid!

• notsonewbie
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 20-05 18:40

notsonewbie

...---...---...---

Record? Upc tv en internet al vanaf 11.00 uur Am down. Stond om 15.30 wel als opgelost op hun website maar nee hoor. Moet vast wat heftigs zijn. Iemand die meer weet? Ik heb zelfs gebeld en rekening was betaald en storing bekend ma ar niet hoe of wat....

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Net de langste storing meegemaakt, die ik persoonlijk had met hen.Gisteren om 11:00 uur ging de boel offline, ook tv. Bijna 24 uur !!

Om 9:30 uur was er ineens weer tv (was vergeten dat die aanstond op nl-1 en gelukkig voorzien van ‘zwart scherm screensaver’.

Ook vervelend was dat ik ging bellen gisteren om een uur of 17:00 , omdat de storing op mijn postcode stond als opgelost. Dat was 15:30 uur, dat het opgelost was cq zou zijn..
Ook vandaag zal vast niet te vinden zijn wat er was.

Ik vermoed namelijk geen storing, omdat degene van upc die ik aan de lijn had uitlegde dat de werkzaamheden gepland waren dat ze om max. 15:30 uur klaar zouden zijn.

Opmerkelijk is ook dat tele2 via mijn android 4.1 telefoon met de laatste chrome er op, niet als dienst aan te vragen is. E.e.a. zie je wel maar werkt dan technisch niet. Een online chat kon ik niet vinden. Teruggebeld worden wil ik niet ivm hoe bedrijven bekend staan als dat je dan zo maar ergens aan vast zit ineens.

Waarom tele 2 : dat is geen kabel maar a of v dsl.
Dit is minder vaak, en minder lang, down dan upc die een soort ing onder de kabelaars is. Dat lijkt me dus een prima backup, althans als het voor alleen internet aan te schaffen is, en dan de laagste snelheid, 4 Mbit voor 5 euro p/m of zo.

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• jadjong
  • Laatst online: 11:39
Ik zou eens kijken naar een 3/4G modem als backup gewenst is. Heb je ook nog wat aan als je op vakantie bent in eigen land.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
xDSL is niet betrouwbaarder dan kabel, maar de kans op uitval van beide tegelijk is erg klein (eigenlijk alleen bij grote stroomstoring), dus een zinnige keuze als je echt geen downtime kunt permitteren en daar geod voor over hebt. Eens met jadjong trouwens, ik zou anno 2013 kiezen voor 3G/4G backup. Niet alleen sneller (hier haal ik me ADSL2+ 16Mbps down, 1.5Mbps up, maar over 4G 33Mbps down, 22Mbps up) maar ook onafhankelijk van de stroomvoorziening van jouw gebouw. Als je 3G/4G modem/router op UPS zit kun je dus zelfs stroomstoring overbruggen, althans zolang je accus het trekken...

Als backup is het ook goedkoper (data only sim abo kost je EUR 10 met lage datalimiet of dubbele met een hogere, DSL begint bij EUR 20 in de aanbieding, maar meestal EUR 30 na x maanden), en je hebt er idd nog wat aan als er geen storing is, terwijl die DSL modem gewoon stof hapt en geld kost.

Je kunt zelfs via UPC een data sim krijgen, minimale (50MB/m of 100MB als je al UPC alles in een hebt - dus zeer minimaal) kost maar EUR 3.50/m, een wat zinnigere (500MB/750MB alles ineen) kost EUR 15.50. Ik heb die laatste, werkt prima als ik met m'n netbook onderweg ben. Doorgaans betere verbinding in trein dan met NS WiFi (maar dat is andere discussie :z). Maakt gebruik van Vodafone netwerk. Nog niet hoeven gebruiken als backup tijdens storing, dus kan daar geen ervaring over roepen, maar aangezien het technisch van Vodafone is verwacht ik dat het betrekkelijk immuun is voor storingen bij UPC.

[Voor 43% gewijzigd door dion_b op 26-07-2013 11:06]

Soittakaa Paranoid!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

dion_b schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 10:59:
Als je 3G/4G modem/router op UPS zit kun je dus zelfs stroomstoring overbruggen, althans zolang je accus het trekken...
Euh, ja dat geldt voor DSL dus ook he. Hoewel CMTS'en geloof ik geen noodstroom hebben, hebben de CO-gebouwen waar de DSLAMs in staan dat wel en doorgaans zelfs een stuk steviger uitgevoerd dan de klant. Bij 3G/4G moet je maar net hopen dat de betreffende carrier al z'n sites met noodstroom heeft uitgerust, wat niet persee het geval is als je geen gebruik maakt van KPN of Vodafone.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
CyBeR schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 11:05:
[...]

Euh, ja dat geldt voor DSL dus ook he. Hoewel CMTS'en geloof ik geen noodstroom hebben, hebben de CO-gebouwen waar de DSLAMs in staan dat wel en doorgaans zelfs een stuk steviger uitgevoerd dan de klant. Bij 3G/4G moet je maar net hopen dat de betreffende carrier al z'n sites met noodstroom heeft uitgerust, wat niet persee het geval is als je geen gebruik maakt van KPN of Vodafone.
CMTSsen kunnen prima aan noodstroom gehangen worden. Dat zal UPC vast ook doen. Waar het fout gaat bij stroomstoring is bij wijks- en groepsversterkers. Die worden gewoon vanaf stroomnet gevoed en versterken dus niet bij uitval.

Soittakaa Paranoid!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik dacht eigenlijk dat UPC de CMTS'en tegenwoordig ook wat dichterbij de klant zette, met datzelfde probleem tot gevolg. Maar goed: zelfde verhaal geldt natuurlijk als de CMTS wel van noodstroom voorzien is maar versterkers ertussen niet; geen signaal = geen internet.

• winand
  • Laatst online: 25-11 18:31
Ik heb vandaag een Technicolor TC7200 modem/router ontvangen van UPC
Ik wil de oude thompson 1:1 vervangen en wil daarom de routerfunctionaliteiten van de TC7200 uitschakelen.
Lijkt heel simpel, je gaat naar "systeem" en klikt op "switch mode",... eh...
Bij mij ontbreekt "switch mode"!?

Mijn firmwareversie is STD6.01.12, in de screenshots op de site van UPC staat STD6.01.10

Moet ik de firmware downgraden om deze optie te krijgen? en zo ja, hoe? ik kan nergens vinden waar ik deze firmware kan downloaden?

:-( GRR

• MediaZoo
Afwachten tot hij online komt.
Daarna kun je pas het modem in switch mode zetten.

Coaxkabel Winkel, snoertjes, splitters, stekkers, versterkers, wandcontactdozen, enz

• Ankh

Ankh

|Proud dad of Bart

Gistermiddag was ik thuis aan het werk, dus me eigen notebook op het bureau en de zakelijke notebook.
Daarnaast lag me telefoon ook naast te bliepen. Spontaan valt het wifi van de TC7200 modem uit?!? Krijg hem ook voor geen mogelijkheid meer aan.. De unit draait net nog geen weekje...

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• MediaZoo
Inloggen op de webinterface en dan terug naar fabrieksinstellingen. Klein bugje in een TC7200

• Aike
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
winand schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 13:32:
Ik heb vandaag een Technicolor TC7200 modem/router ontvangen van UPC
Ik wil de oude thompson 1:1 vervangen en wil daarom de routerfunctionaliteiten van de TC7200 uitschakelen.
Lijkt heel simpel, je gaat naar "systeem" en klikt op "switch mode",... eh...
Bij mij ontbreekt "switch mode"!?

Mijn firmwareversie is STD6.01.12, in de screenshots op de site van UPC staat STD6.01.10

Moet ik de firmware downgraden om deze optie te krijgen? en zo ja, hoe? ik kan nergens vinden waar ik deze firmware kan downloaden?

:-( GRR
Vergeet niet wifi uit te zetten voor je in switch mode gaat, anders blijft die de boel storen en kun je hem niet meer uitzetten.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|Proud dad of Bart

weps schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 14:26:
Inloggen op de webinterface en dan terug naar fabrieksinstellingen. Klein bugje in een TC7200
Top, dat heeft geholpen.

Lekker waardeloos weer. Als het goed is belt UPC me nog terug hierover. Want ze wisten van hier dus ook niet vanaf...

Valt me nu ook op met inssider (heb de TC7200 ingesteld op 40MHz bandbreedte) dat na een minuut of wat het 2de kanaal vergeet. Met 40MHz kan je namelijk 300Mbit op Wireless N behalen (dan gebruikt ie kanaal 1+5).
Ingesteld op de modem:

Inssider geeft op:
http://tweakers.net/ext/f/lTyKdGCb2OwvVOgr0vbWXugH/full.png
En na een tijdje:
http://tweakers.net/ext/f/j2nJXaXiHs1VFZnG1nTiFp3d/full.png

Lekker zo'n buggie firmware.. is de EPC3925 misschien beter?

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Nou het ziet er naar uit dat port forwardding zowat onmogelijk is op dit apparaat. Het maakt niet uit wat ik doe, ik krijg de poort van uTorrent niet werkend en daarmee ben ik capped op 1.3~1.8 mb/s ter vergelijking met de normale 5.4 mb/s die ik kreeg met mijn oude Cisco EPC3925 router. Ik ga maar eens in de ochtend UPC een belletje geven, ik geef het zelf helemaal op. Ben nu inmiddels al 4 uur bezig en ik kom echt maar niet verder.

EDIT: Met meneer gesproken net aan de telefoon en die zei dat UPC eigenlijk geen flauw idee heeft. Ach ja, was een vriendelijke meneer en tenminste heel eerlijk over wat hij zei. Hij zei dat de beste manier van aanpak nu, wil ik port forwarden, is om een router te gebruiken en dan die Technicolor in Bridge modus te plaatsen. Ik heb alleen nog een sitecom WL183, zou die het prima doen samen met dit apparaat denken jullie?

[Voor 33% gewijzigd door Phntm op 29-07-2013 12:38]

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Ik heb portforwarding prima ingesteld met de technicolor? Enige nadeel is dat ik geen IP-adres kan vastzetten op Mac-adres en ik dus een vast IP op de computer moet hanteren. Dat kon met de Cisco van hiervoor wel. (als iemand hier een tip voor heeft, graag)

Geen snelheidsproblemen ook met torrents, haal max up/down (13MB down, 1MB up met 120/10).

[Voor 23% gewijzigd door Bosmonster op 29-07-2013 17:12]

• YaYo86
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 10:46
Hoe kan het toch dat mensen verschillende snelheden halen met torrents en nieuwsgroepen?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
YaYo86 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 17:18:
Hoe kan het toch dat mensen verschillende snelheden halen met torrents en nieuwsgroepen?
Verschillende servers (peers bij torrents), verschillende instellingen in de client, verschillende binnenhuisnetwerken, verschillende drukte in de buurt...

Je zult toch echt specifieker info dan dit moeten geven om een antwoord te krijgen waar je wat mee kan :o

Soittakaa Paranoid!

• bvk

bvk

Wat je hier in het topic leest is toch voornamelijk met torrents en geen nieuwsgroepen?

Ik haal met usenet praktisch altijd mijn absolute max: 23,19 MB/s, behalve op de piekuren misschien. Maar dan is het nog altijd boven de 20...

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Bosmonster schreef op maandag 29 juli 2013 @ 17:08:
Ik heb portforwarding prima ingesteld met de technicolor? Enige nadeel is dat ik geen IP-adres kan vastzetten op Mac-adres en ik dus een vast IP op de computer moet hanteren. Dat kon met de Cisco van hiervoor wel. (als iemand hier een tip voor heeft, graag)

Geen snelheidsproblemen ook met torrents, haal max up/down (13MB down, 1MB up met 120/10).
Maar hoe hebt u het dan voor elkaar gekregen? Het lukt mij echt maar niet. Ik heb allerlei ranges geprobeert. Als ik bijvoorbeeld port 80 forward dan pingt 'ie 'em wel via canyouseeme.org maar als ik bijv 7999-8555 forward zegt uTorrent nog steeds dat de poorten niet open is, en 80 kun je natuurlijk niet gebruiken in uTorrent want zoals jullie weten is het een service port :P

Enige suggesties, tips? Begin echt desperate te worden.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Heb je de port wel in de firewall op je PC geforward...?

Soittakaa Paranoid!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

dion_b schreef op maandag 29 juli 2013 @ 22:13:
Heb je de port wel in de firewall op je PC geforward...?
Ja, en toch lukt het me maar niet :s

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Phntm schreef op maandag 29 juli 2013 @ 23:34:
[...]

Ja, en toch lukt het me maar niet :s
Heb je toevallig een antivirus met firewall, of losse firewall zoals zone defender of zo?
Dan kan het zijn dat je ergens in beginsel na torrent install ja klikte waar dat nee moest zijn of andersom.
Voor de zekerheid dus kijken in je firewall(s) of het programma wel uit/in verkeer mag hebben.

Heb je al in DMZ (router settings -> voor die pc -> DMZ is die pc's IP nummer) mode voor de betreffende pc geprobeert, werkt het dan wel?

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

notsonewbie schreef op maandag 29 juli 2013 @ 23:45:
[...]

Heb je toevallig een antivirus met firewall, of losse firewall zoals zone defender of zo?
Dan kan het zijn dat je ergens in beginsel na torrent install ja klikte waar dat nee moest zijn of andersom.
Voor de zekerheid dus kijken in je firewall(s) of het programma wel uit/in verkeer mag hebben.

Heb je al in DMZ (router settings -> voor die pc -> DMZ is die pc's IP nummer) mode voor de betreffende pc geprobeert, werkt het dan wel?
Nou ik heb geen firewall van een externe antivirus. Ik heb alleen dat Windows defender ding op windows 8. Overigens heb ik het volgende geprobeert:

Static IP gemaakt voor mijn PC. Ik heb de port ranges 7999~8555 genomen om te forwarden op zowel TCP als UDP. Deze heb ik dus ook weer in de firewall als 2 new rules ge-add; 1 UDP en 1 TCP. Ik heb ook dat DMZ gedoe gedaan, but to no avail. Ik ga morgen maar mijn router aansluiten en de modem op bridge modus gooien tenzij jullie weten wat ik mis doe.

• TRG550
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 26-11 20:20
Phntm schreef op maandag 29 juli 2013 @ 23:50:
[...]

Nou ik heb geen firewall van een externe antivirus. Ik heb alleen dat Windows defender ding op windows 8. Overigens heb ik het volgende geprobeert:

Static IP gemaakt voor mijn PC. Ik heb de port ranges 7999~8555 genomen om te forwarden op zowel TCP als UDP. Deze heb ik dus ook weer in de firewall als 2 new rules ge-add; 1 UDP en 1 TCP. Ik heb ook dat DMZ gedoe gedaan, but to no avail. Ik ga morgen maar mijn router aansluiten en de modem op bridge modus gooien tenzij jullie weten wat ik mis doe.
Heb je al getest of die poorten überhaupt open staan dus buiten utorrent om?

Indien ja, al eens een andere torrentclient geprobeerd?
Zou niet uit moeten maken (aangezien die het eerst wel deed) maar als je probleem niet kan vinden kan je zo wel het een en ander vast uitsluiten.

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

TRG550 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 11:58:
[...]

Heb je al getest of die poorten überhaupt open staan dus buiten utorrent om?

Indien ja, al eens een andere torrentclient geprobeerd?
Zou niet uit moeten maken (aangezien die het eerst wel deed) maar als je probleem niet kan vinden kan je zo wel het een en ander vast uitsluiten.
Geen 1 van die poorten doet het behalve de service poorten. Ik kon normaal torrenten toen ik de Cisco EPC 3925 had, maar deze Technicolor 7200 is een ramp van een ding. Doet me denken aan die rot KPN router die ik had een jaar of 3 geleden. Exact hetzelfde probleem. Ik denk dat mijn enige oplossing is om gewoon de router in bridge modus te gooien en dan mijn oude router erbij.
Pagina: 1 ... 101 102 103 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee