Zyxel WIFI Router op UPC Modem aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste allen,

Ik heb UPC modem (Cisco EPC 3208) zonder WIFI en een Zyxel ADSL router met WIFI (P-2602HW-D1A)

Nou heb ik de Cisco modem met UTP kabel aangesloten op ethernet poort 1 van de Zyxel en vanuit ethernet poort 2 met een UTP kabel aangesloten op mijn op Mac.

Ik krijg internet door en alles werkt dus so far so good ;-)

Nu heb ik ook een laptop met WIFI en deze wil ik gebruiken om draadloos te kunnen internetten.
Dus naar het menu van mijn Zyxel router, de WLAN geactiveerd en George's WIFI Paradijs is een feit ;-)

Alleen nu komt het........ Wat ik ook probeer, ik krijg via mijn laptop wel verbinding met mijn draadloze netwerk, maar niet met het internet? Connected met George's WIFI paradijs maar "No Internet Acces"

Ik heb iponfig /renew en iponfig /release en al dat soort dingen gedaan, maar hij krijgt op de een of andere manier geen IP adres op mijn laptop.

Het vreemde is ook dat als ik via mijn Mac (deze is bedraad aangesloten op de router) naar mijn netwerkinstellingen kijk, dat ik een raar soort (extern) IP adres krijg?

IP adres 31.151.172.69
Subnetmasker 255.255.255.0
Router 31.151.172.1

Als ik op mijn Mac dan vervolgens mijn DHCP-Lease vernieuw krijg ik wel een soort van (Normaal) IP adres

IP4 192.168.1.34
Router 192.168.1.254

Alleen nadat ik dit heb gedaan, heb ik acuut geen internet verbinding meer op mijn Mac???

Als ik vervolgens weer met mijn Mac naar de netwerk instellingen kijk en deze opnieuw configureer, vraagt de netwerk assistent mij om de router aan- en uit te zetten. Nadat deze opnieuw is opgestart krijg ik wel weer internet op mijn Mac, maar heb ik weer dat (externe) IP Adres en kan ik weer niet in mijn router komen terwijl hij wel internet via draad doorgeeft ??? ;-(

IP adres 31.151.172.69
Router 31.151.172.1

Dit rondje doorloop ik nu al een tijdje en ik word er ondertussen een beetje gek van. Ik ben best handig met instellen van netwerk, routers en modems, maar nu weet ik echt geen oplossing meer!!!

Het heeft altijd perfect gewerkt, maar nadat ik mijn router terug heb gezet naar de fabrieksinstellingen krijg ik Internet via WIFI niet meer aan de praat ;-)

Help?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:49

allure

Titaan fase 2/3

Je moet even de UTP kabel die van je Modem komt in de WAN poort van je router steken en je router middels DHCP een ip laten krijgen van UPC.
Je moet even uitzoeken of er in de modem/router van UPC ook een router zit die DHCP heeft, dan werkt deze config wel als je in de 2e router de DHCP uitzet.

Edit:
Wacht even je wilt een ADSL router/modem gebruiken op een kabel aansluiting, dit gaat natuurlijk niet werken.

[ Voor 53% gewijzigd door allure op 14-02-2012 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TallManNL
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 11:05
Dat Zyxel ding heeft geen WAN poort dus daarmee ga je het niet aan de gang krijgen. Je hebt op dit moment namelijk helemaal niets dat router speelt.

Of je UPC modem moet routerfunctionaliteit aanbieden of er moet een andere router komen, een die wel een WAN ethernet poort heeft.

geheelonthouder met geheugenverlies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Allure,

Thanks voor je snelle reactie ;-)

Ik begrijp je gedachte dat een ADSL Router niet gaat werken, maar dat moet op zich niet uitmaken of het een ADSL modem/router is. Ik kan inderdaad niet de WAN poort gebruiken op de Zxyel, want daar moet een telefoonlijn in, maar hij moet ook los als router kunnen werken. Sterker nog dat doet hij nu al want ik krijg gewoon gewoon internet via draad. Alleen draadloos krijg ik het echt niet aan de praat en het moet wel kunnen werken want het heeft eerder ook in deze configuratie gewerkt.

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetZyZteM
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-11-2023
Dat maakt wel uit, niets speelt hier voor DHCP server op dit moment. (waarschijnlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Misschien benoem ik het wel verkeerd en hoeft de router alleen maar als internet accespoint te werken, maar dat doet hij helaas nog niet ;-(

Ik wil buiten bedraad internet op mijn Mac ook gewoon draadloos internet op mijn laptop. Ik ben ook verbonden met mijn draadloze netwerk, maar alleen "Lokaal" en "No Internet Acces"

Thanks voor jullie reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:49

allure

Titaan fase 2/3

Heb je de mogelijkheid om in te loggen in je modem/router van UPC?
Als je deze als router kunt inzetten kun je de zyxel wel als Access point in zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 19:43:
Sterker nog dat doet hij nu al want ik krijg gewoon gewoon internet via draad. Alleen draadloos krijg ik het echt niet aan de praat en het moet wel kunnen werken want het heeft eerder ook in deze configuratie gewerkt.
Dat doet hij niet want daarom krijg je op elk apparaat een extern IP toegewezen. Je Zyxel doet niet aan NAT (wat die wel moet doen).

Deze Zyxel is hier eigenlijk niet voor bedoeld en ik denk ook dat het nooit zo gaat werken als jij wilt. Wat voor abonnement heb je bij UPC? Ik vermoed ook dat deze Zyxel (omdat het een ADSL modem is) niet boven de 20mbit uit gaat komen als je NAT wel aan de praat krijgt.

Naar mijn mening ben je beter af met gewoon een nieuwe router/access point combinatie. Bijvoorbeeld deze:
[Ervaringen] TP-Link TL-WR1043ND

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks allemaal weer voor jullie reacties.

Ja ik kan via een standaard op internet gevonden IP adres inloggen op mijn UPC Modem alleen deze heeft geen DHCP en kan er verder ook weinig instellen of veranderen ;-(

Ik heb wel de mogelijkheid om in te loggen op mijn Zyxel, maar dat kan pas nadat ik mijn DHCP-Lease vernieuw, want dan krijg ik pas een ip adres om er op in te loggen. Vervolgens kan ik er van alles op instellen, alleen dan doet mijn internet het weer niet bedraad. Als ik dit weer oplos en internet doet het weer dan krijg ik weer een (extern) ip adres zodat ik mijn router niet in kan zoals boven beschreven.

- Het heeft allemaal perfect gewerkt dus mijn hoe verklaren jullie dit dan?

- Hoe stel ik hem in als Accespoint?

- Hoe kan ik iets met NAT instellen en wat is dit precies? Ik heb namelijk wel deze optie in het menu van mijn router?

Als ik niet boven de 20 mbit uitkom is niet zo een probleem en als ik wil knallen via nieuwsgroep oid dan sluit ik de modem wel ff los aan op mijn Mac.

Ik weet dat als ik €50 uitgeef aan een gigabit router ik er ook ben alleen ik vind het zo zonde van mijn geld omdat dit voor mijn doeleinde ook perfect werkte.

Ik lees ook regelmatig top recenties over de TP-Link TL-WR1043ND, dus die gaat er ook heus wel een keer komen, maar tot die tijd wil ik gewoon graag internet op mijn Laptop via WIFI

Super bedankt voor jullie reacties ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TallManNL
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 11:05
Nogmaals, zonder dat je UPC modem router voor je kan spelen gaat dit niet werken. Wat je nu effectief doet is een switch (met DHCP) aan je modem hangen, daar kan maar 1 apparaat tegelijk aan een werkend publiek IP krijgen.

Je stelt dat het perfect gewerkt heeft, ja met een apparaat zou het kunnen, dan kun je net zogoed de Zyxel ertussen laten want die doet dan toch niets. Zodra je meer dan 1 apparaat wilt (zoals je in je OP meldt dat je niet aan de gang krijgt) zul je er een router tussen moeten zetten. En met ertussen bedoel ik niet dat je je UPC modem in een LAN poort steekt. Die poorten hebben een verschillende naam met en heel goede reden.

Koop een router en sluit hem aan.

geheelonthouder met geheugenverlies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yo Tallman,

OK helder verhaal!!! Ga niet verder klooien en gooi er wel een Gigabit Wireless router tussen ;-)

Thanks
Pagina: 1