[PC] Crysis Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 7.025 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:17

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Kwartjuh schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 21:18:

Zoals al wel duizend keer is gezegt is het waarschijnlijk mogelijk om Dx10 te emuleren op de Dx9 GPU's.
Dan is er al duizend keer onzin verteld. De D3D10 API is substantieel anders dan z'n voorgangers; het legt de hardware meer bloot en stelt enorm strenge eisen aan het featurepakket dat een kaart moet ondersteunen om DX10 compatible te zijn. Het opvragen van een featurelijst is er dan ook niet meer bij aangezien er gewoon blindweg vanuit kan worden gegaan dat alle features gewoon werken (features als SM 4.0, geometry shaders, constant buffers, output streaming, predicated rendering, virtual video memory, ...). Ergo, je kan het wel vergeten om DX10 vlekkeloos werkend te krijgen pre-DX10 hardware.

Dat wil niet zeggen dat de grafische kwaliteit van deze engine niet met DX9 te maken is; DX9 heeft genoeg techniek in huis om hetzelfde plaatje te renderen. Het probleem is echter dat door de manier waarom de API en de hardware in elkaar zitten dat helemaal niet zo snel te doen is (er is teveel communicatie nodig tussen GPU en CPU, en de API heeft teveel overhead)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:30

Zjemm

...

was idd een heel vet spel. ik vond het alleen jammer van die monstertjes..maakte het voor mij onrealistisch.. maargoed dat is een smaak kwestie

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

* nero355 gaat FarCry zoeken in de budget titels bakjes van de welbekende winkels alleen maar om "echte HDR" te aanschouwen dus graphics maken wel uit ;)

Schijnt nu 8 € te kosten :D En speel maar eens BF2 op LOW/Off en daarna op HIGH ... kan je lachen kwa verschil !!! Asfalt is dan een grijze wolk achtige vlek gewoon en sommige dingen zie je niet eens :X

Verder ben ik wel benieuwd naar de water effecten : FarCry blijft IMHO #1 wat dat betreft _O_ en laat ik nou net daarop :9~ bij een game !!!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploon
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 09:43
Ik begin alvast met sparen voor een DX10 kaart =D dit soort spellen moet je gewoon met volle kwaliteit draaien.

"If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:21

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Farcry was vanaf het moment dat ik uit de grot kuierde een geweldig spel, ik heb eerst 10 minuten rond staan gapen, echt geweldig :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 22:36
FarCry -> Mooi spel, bovendien krijg ik er het "Hawaii gevoel" bij. Daar ben ik geweest en als ik het spel ga spelen, lijkt net echt!

Alleen: FarCry zou veel realistischer zijn zonder gemuteerde en scheef gen**kte apen. Bovendien vond ik het verhaallijn niet eens echt een verhaal. Het was meer van: ga van A naar B en zie het te overleven. Bovendien: een wetenschapper die die apen uitvindt? Komop zeg! Dat zie ik normaalgesproken alleen in cartoons, zoals Totally Spy op Fox Kids / Jet X!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikbengoofy schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 17:01:
Die game wordt ziek!!!! , DX10 wordt vet heftig :D
Die game is eigenlijk ziek, zoveel geweld in zo'n echte omgeving. Ik ben benieuwd hoe sommige mensen hierop gaan reageren of hoedat ze beïnvloed worden.

Sorry, wil geen roet in het eten gooien en het zal beslist een hele mooie game worden, maar ik zie liever een fotorealistische WoW type game en geen 'alleen maar knallen' game.

Spells, Heroes, orcjes en elfjes zijn véél leuker :> :P

Maar eerlijk is eerlijk en ik ben ook een mens. Zoals jullie nog moeten wachten op Crysis ga ik binnenkort nog een mooie game aanhalen (The lord of the rings met the battle for middle-earth deel II). Daarna komt Supreme Commander in mijn oogveld waar ik ook op wacht. Crysis zal hier niet in huis komen alhoewel ik me best kan voorstellen dat sommige medeforummers er met smacht op wachtten want de graphics zijn idd verbluffend.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2006 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 11:15

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

de grafische kwaliteit ziet er zoals eerder gezegt echt veelbelovend uit.
dag en nacht verloop, mee bewegende objecten.

Mij spreekt het hele monsters, gemuteerde aliens gebeuren ook niet echt aan.

Geef mij dan maar een WWII shooter, of voor de verandering een WWI.
Daar zijn er al wel genoeg van maar toch, het kan altijd beter :P

Nog mooier, een fantasy spel met deze grafische kwaliteit van the lord of the rings.
Ik denk dat ik me dan dagen kan vermaken met alleen maar het bekijken en ontdekken
van omgevingen (plantjes kijken, beestjes voeren en al die ongein ;) ).
Als hobbit een lekker pijpje roken bij een ondergaande zon, daarvoor zou ik wel willen upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 11:20:
[...]

Die game is eigenlijk ziek, zoveel geweld in zo'n echte omgeving. Ik ben benieuwd hoe sommige mensen hierop gaan reageren of hoedat ze beïnvloed worden.

Sorry, wil geen roet in het eten gooien en het zal beslist een hele mooie game worden, maar ik zie liever een fotorealistische WoW type game en geen 'alleen maar knallen' game.

Spells, Heroes, orcjes en elfjes zijn véél leuker :> :P

Maar eerlijk is eerlijk en ik ben ook een mens. Zoals jullie nog moeten wachten op Crysis ga ik binnenkort nog een mooie game aanhalen (The lord of the rings met the battle for middle-earth deel II). Daarna komt Supreme Commander in mijn oogveld waar ik ook op wacht. Crysis zal hier niet in huis komen alhoewel ik me best kan voorstellen dat sommige medeforummers er met smacht op wachtten want de graphics zijn idd verbluffend.
Hmm heb je Far Cry nooit gespeeld, niet alleen de graphics waren geweldig maar ook de gameplay...
denk dat dat bij dit spel niet anders zal zijn...:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:21

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

ik ga vast sparen voor upgrades :/

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2022
Ik twijfel nu echt wel hard, of nu sparen voor 7900 kaart of doorsparen voor d10 kaart. Als je dit zo ziet zou je eigenlijk niet meer moeten twijfelen :)

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nogmaals, de features die hier getoond worden hebben vrijwel geen zak met DX10 te maken en zijn ook met DX9 te implementeren.

Desalniettemin denk ik dat het idd verstandig is om aankopen even uit te stellen tot je een DX10 kaart kunt kopen, zodat je ook gewoon kunt upgraden naar Vista.

[ Voor 40% gewijzigd door .oisyn op 30-03-2006 12:46 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 10:12
Pendaco schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 11:36:

Nog mooier, een fantasy spel met deze grafische kwaliteit van the lord of the rings.
Ik denk dat ik me dan dagen kan vermaken met alleen maar het bekijken en ontdekken
Als hobbit een lekker pijpje roken bij een ondergaande zon, daarvoor zou ik wel willen upgraden.
Misschien is Oblivion wel iets voor jou :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 12:46:
Nogmaals, de features die hier getoond worden hebben vrijwel geen zak met DX10 te maken en zijn ook met DX9 te implementeren.

Desalniettemin denk ik dat het idd verstandig is om aankopen even uit te stellen tot je een DX10 kaart kunt kopen, zodat je ook gewoon kunt upgraden naar Vista.
direct X 10 moet toch iets doen?
Waarom zou er anders direct X 10 zijn... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 13:15:
[...]

direct X 10 moet toch iets doen?
Waarom zou er anders direct X 10 zijn... :Y)
[rml].oisyn in "[ PC] Crysis"[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

tja dat doorsparen kun je doen, alleen tegen die tijd komt er weer wat nieuws waarvoor je kan door sparen en dan blijf je bezig.

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ohja , dus directx 10 is gewoon veel sneller in allerlei speciale effecten te renderen :Y)

sneller... dat hoor ik graag :Y)
tja dat doorsparen kun je doen, alleen tegen die tijd komt er weer wat nieuws waarvoor je kan door sparen en dan blijf je bezig.
directX 10 is wel een grotere verbetering , is niet alsof er een nieuw soort geheugen is of een nieuwe core die 10% sneller is dan de vorige.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2006 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tiering wat een game dit...wanneer komen die dx10 kaarten uit, want dan kan ik alvast gaan sparen want moet dan ook nog een nieuw mobo hebben want heb nog agp :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 13:30:
tiering wat een game dit...wanneer komen die dx10 kaarten uit, want dan kan ik alvast gaan sparen want moet dan ook nog een nieuw mobo hebben want heb nog agp :P
ik dacht gehoord te hebben rond juni...

Ik koop er een + moederbord (ook agp) eind dit jaar , dan ben ik nog net op tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 13:34:
[...]

ik dacht gehoord te hebben rond juni...

Ik koop er een + moederbord (ook agp) eind dit jaar , dan ben ik nog net op tijd :)
*dadarkman kijkt snel even naar zijn saldo... he.. dat word het de vakantie werken :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 13:39:
[...]

*dadarkman kijkt snel even naar zijn saldo... he.. dat word het de vakantie werken :o
en marinos wil ook nog op vakantie ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 13:43:
[...]

en marinos wil ook nog op vakantie ;(
Als je doorspaart dan kan je gezellig op vakantie in Noord-korea , een tropisch eiland om precies te zijn.
De aliens moet je er dan maar bij nemen , en na verloop van tijd kan het er ook wat frisser worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 13:51:
[...]

Als je doorspaart dan kan je gezellig op vakantie in Noord-korea , een tropisch eiland om precies te zijn.
De aliens moet je er dan maar bij nemen , en na verloop van tijd kan het er ook wat frisser worden.
2 vliegen in 1 klap :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

masser120 schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 11:02:
FarCry -> Mooi spel, bovendien krijg ik er het "Hawaii gevoel" bij. Daar ben ik geweest en als ik het spel ga spelen, lijkt net echt!

Alleen: FarCry zou veel realistischer zijn zonder gemuteerde en scheef gen**kte apen. Bovendien vond ik het verhaallijn niet eens echt een verhaal. Het was meer van: ga van A naar B en zie het te overleven. Bovendien: een wetenschapper die die apen uitvindt? Komop zeg! Dat zie ik normaalgesproken alleen in cartoons, zoals Totally Spy op Fox Kids / Jet X!
Idd, toen ik eenmaal die kut monsters tegenkwam in de grot was t gedaan met t spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
.oisyn schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 12:46:

Open deur inschoppen....

Een bijna DX10 kaart die 1 feature niet heeft is een DX9 kaart en geen DX10 kaart. Van de andere kant is DX9 minimaal Pixel Shader 2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

oh man.. kan niet wachten. Ze denken dat hij Q4 2006 uitkomt. Dat is best netjes. Wat snappen zij wel wat bijvoorbeeld de makers van DNF niet snappen... ;)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 13:23:
[...]

ohja , dus directx 10 is gewoon veel sneller in allerlei speciale effecten te renderen :Y)

sneller... dat hoor ik graag :Y)
Voor de gamers komt het daarop neer ja. Begrijp me niet verkeerd hoor, voor de developers zitten er rete-coole features in :9, maar dat vertaalt zich niet direct naar nieuwe grafische mogelijkheden, maar meer naar manieren om die grafische mogelijkheden meer door de GPU zelf te laten doen en het zaakje dus zo sneller te maken (dus: de technieken die al bestonden en waarvan sommigen voorheen nog niet in games gebruikt werden omdat ze te traag waren kunnen nu sneller geïmplementeerd worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

TweakerNummer schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 14:41:
[...]

Open deur inschoppen....

Een bijna DX10 kaart die 1 feature niet heeft is een DX9 kaart en geen DX10 kaart. Van de andere kant is DX9 minimaal Pixel Shader 2.0.
Ik denk dat je de strekking van mijn verhaal niet helemaal snapt :)

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 30-03-2006 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 14:26:
[...]

Idd, toen ik eenmaal die kut monsters tegenkwam in de grot was t gedaan met t spel.
ik vond die monsters maar eng :X
maarja , ik vind zelfs een teddybeer eng :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Topicstarter
Wat ik gaaf vond aan Far Cry
  • Totale vrijheid
  • Erg goede graphics
  • Tropische eilanden (dat zie je toch niet vaak in games?)
Wat ik vond tegenvallen aan Far Cry
  • Enorm slechte voice-acting, ik denk dat ze beter Christopher Lambert hadden kunnen inhuren 8)7
  • Slecht uitgewerkt verhaal/monsters, alsof ze in het 3e level plotseling geen inspiratie meer hadden :X Ik heb de eerste 3 levels 100x keer gespeeld en de rest 1x met moeite :/
Far Cry had zijn goede punten maar sommige dingen konden echt veel beter, hopelijk word Crysis beter dan Far Cry.

[ Voor 12% gewijzigd door babbaloerie op 30-03-2006 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
.oisyn schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 15:21:
[...]

Ik denk dat je de strekking van mijn verhaal niet helemaal snapt :)
Ben ik het helemaal mee eens. Ik heb geen flauw idee waar je naar toe wilt met je verhaal :)

Weet iemand of Crysis Aegia's PPU kaartje gebruikt?

[ Voor 9% gewijzigd door TweakerNummer op 30-03-2006 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pendaco schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 11:36:

**Als hobbit een lekker pijpje roken bij een ondergaande zon, daarvoor zou ik wel willen upgraden.
You got the clue :7 ;) :>

** Als hobbit heb ik toch liever een Jack Harrer Haze joint bij zonsondergang :9~

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2006 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-01 18:46
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 18:09:
[...]

You got the clue :7 ;) :>

** Als hobbit heb ik toch liever een Jack Harrer Haze joint bij zonsondergang :9~
Jack Horror

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:10

defiant

Moderator General Chat
Jazzper schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 15:11:
Wat snappen zij wel wat bijvoorbeeld de makers van DNF niet snappen... ;)
DNF wil vooral innovatie in de spelstijl niet in graphics, maargoed, dat rechtvaardigd natuurlijk geen devtijd van 10 jaar :)
babba schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 16:40:
Wat ik vond tegenvallen aan Far Cry
  • Enorm slechte voice-acting, ik denk dat ze beter Christopher Lambert hadden kunnen inhuren
De voice acting was vreselijk inderdaad, "I am gonna shoot you in the face!" gaat na een tijd wel vervelen. Maargoed de game studio is geen EA waar ze zo even een paar blikken met voice actors optrekken.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Defiant schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 18:45:
[...]

DNF wil vooral innovatie in de spelstijl niet in graphics, maargoed, dat rechtvaardigd natuurlijk geen devtijd van 10 jaar :)

[...]

De voice acting was vreselijk inderdaad, "I am gonna shoot you in the face!" gaat na een tijd wel vervelen. Maargoed de game studio is geen EA waar ze zo even een paar blikken met voice actors optrekken.
Neej, je loopt de straat op en selecteerd een paar personen, geeft ze een doosje merci als ze klaar zijn en op..eh... wegwezen maar weer >:)
Of nog beter, je maakt er een wedstrijd van... win je stem in een wereldberoemd spel.. echt iets voor talpa

ps: Ik maak geen reclame hoor :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Defiant schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 18:45:
[...]

[...]

Je weet dat Crytek een contract heeft met EA? Naja, ik denk niet dat het zover komt. Persoonlijk viel ik niet zo over het acteerwerk. Het acteren in Act of War is stukken erger, en zelfs daar irriteerde ik me er niet aan.

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Topicstarter
Bleet schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 19:03:
[...]

Je weet dat Crytek een contract heeft met EA? Naja, ik denk niet dat het zover komt. Persoonlijk viel ik niet zo over het acteerwerk. Het acteren in Act of War is stukken erger, en zelfs daar irriteerde ik me er niet aan.
Ten tijde van Far Cry had Crytek een contract met Ubisoft en niet met EA ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bleet schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 19:03:
[...]

in AoW was het dan ook "echt" acteerwerk
bij far cry is het ingesproken tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
babba schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 19:40:
[...]

Ten tijde van Far Cry had Crytek een contract met Ubisoft en niet met EA ;)
Dat hebben ze nu dus weer.....

http://www.gamesindustry.biz/press_release.php?aid=15751

Ubisoft acquires all intellectual property rights for Far Cry and will take the Far Cry Edition of the Cry Engine to the next level

[ Voor 31% gewijzigd door TweakerNummer op 30-03-2006 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
.oisyn schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 15:20:
[...]

Voor de gamers komt het daarop neer ja. Begrijp me niet verkeerd hoor, voor de developers zitten er rete-coole features in :9, maar dat vertaalt zich niet direct naar nieuwe grafische mogelijkheden, maar meer naar manieren om die grafische mogelijkheden meer door de GPU zelf te laten doen en het zaakje dus zo sneller te maken (dus: de technieken die al bestonden en waarvan sommigen voorheen nog niet in games gebruikt werden omdat ze te traag waren kunnen nu sneller geïmplementeerd worden)
Dus als ik dit lees denk ik eerlijk gezegd dat je juist wel goed kunt gamen met een d9 kaart in d10 spellen omdat het sneller gaat dan in d9? Misschien wanneer de nieuwe d10 features volledig zullen gebruikt worden niet meer maar in het begin toch wel?

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Renegade! schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 21:22:
[...]

Dus als ik dit lees denk ik eerlijk gezegd dat je juist wel goed kunt gamen met een d9 kaart in d10 spellen omdat het sneller gaat dan in d9? Misschien wanneer de nieuwe d10 features volledig zullen gebruikt worden niet meer maar in het begin toch wel?
Nee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-08 09:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

TweakerNummer schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 21:11:
[...]

Dat hebben ze nu dus weer.....

http://www.gamesindustry.biz/press_release.php?aid=15751

Ubisoft acquires all intellectual property rights for Far Cry and will take the Far Cry Edition of the Cry Engine to the next level
Crysis wordt weldegelijk uitgegeven door EA.

Ubisoft heeft echter de rechten op Far Cry en de eerste versie van de Crytek engine (die in Far Cry gebruikt werd). Crysis heeft op het gebied van intellectual property niets met Far Cry te maken, voor zover ik weet.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
Het spel gaat er zeker vet uitzien, dat is duidelijk, of je PC het aan kan is een tweede.
Waar ik echter bang voor ben is dat zodra de aliens om de hoek komen kijken er geen zak meer aan is, dat verneukte voor mij echt Far Cry in een keer.

En het moet gezegd, grafische pracht is ondergeschikt aan gameplay.

[ Voor 13% gewijzigd door gabiballetje op 30-03-2006 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
Ja ok, maar ik doelde hier op:
maar dat vertaalt zich niet direct naar nieuwe grafische mogelijkheden, maar meer naar manieren om die grafische mogelijkheden meer door de GPU zelf te laten doen en het zaakje dus zo sneller te maken
Hier zeg je dus dat de graphics er niet beter op worden maar dat de boel beter zal draaien met d10 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

TweakerNummer schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 17:48:
[...]

Ben ik het helemaal mee eens. Ik heb geen flauw idee waar je naar toe wilt met je verhaal :)
Begrijpelijk, ik ging er namelijk vanuit dat je voor Vista een dx10 kaart nodig had. Maar ik lees op de frontpage zojuist dat dx9 ook prima is, dus wat dat betreft vervalt mijn eerdere post ;)
Renegade! schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 22:22:
Hier zeg je dus dat de graphics er niet beter op worden maar dat de boel beter zal draaien met d10 ;)
Dat klopt, maar dat wil nog helemaal niet zeggen dat dx10 ook op oudere hardware werkend te krijgen is :). Er is namelijk een reden dat het sneller is, en dat komt door een heel nieuw driver model wat erachter zit en het feit dat dx10 de hardware meer blootstelt (en die hardware dus aan veel specifiekere eisen moet voldoen). En je kunt ook niet meer de oudere shader models gebruiken in dx10 zoals in 9 en 8 nog wel het geval was (hell, je kunt niet eens meer opvragen welke features je kaart ondersteunt omdat je er simpelweg vanuit kunt gaan dat ze allemaal aanwezig zijn)

[ Voor 51% gewijzigd door .oisyn op 30-03-2006 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
Met welke kaarten maken ze deze trailers/sreens dan nu :? Er zijn toch nog uberhaupt geen d10 kaarten, of heb ik het mis en hebben zij er wel al ter beschikking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
Renegade! schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 22:47:
Met welke kaarten maken ze deze trailers/sreens dan nu :? Er zijn toch nog uberhaupt geen d10 kaarten, of heb ik het mis en hebben zij er wel al ter beschikking?
Het lijkt me eigenlijk zeer onwaarschijnlijk dat Crysis alleen DX 10 wordt en niet op DX 9 draait, immers dat zou het potentiele klantenbestand voor de verkoop van Crysis zo ontzettend klein maken dat het alleen maar geld zal kosten om het spel te maken. Dat MS dit nouw doet met Halo 2 is alleen maar om de gamers te trekken wat MS graag doet (vandoor ook Vista Ultimate).

Met Flight Simulator 2006 is het anders:
Q: Will “Flight Simulator X” require Windows Vista?
A: No. While “Flight Simulator X” will not require Windows Vista, it will be optimized for the latest in Windows gaming hardware and fans will get the best experience by running on Windows Vista.

MS durft het kennelijk niet aan om het een Vista only game te maken.

En van deze source: http://www.evilavatar.com....php?p=180829&postcount=5

Minimum requirements, Cevat Yerli, director of Crytek says is a Shader 2.0 Graphics card. They (article authors) are assuming that you'll also need at least a 2.0Ghz CPU and 512 MB ram top play the title ok. To play at maximum settings you'll need a lot more power and CPUs with two cores are taken advantage of in Crysis. The programmers use a sophisticated load distribution system from the hyper threading chips, dual core processors, but also hybrids like the pentium extreme edition 840 and 955, or to profit from the planned processors with 4 cores in 2007. It's possible that crysis will be one of the first titles to support the coming direct X 10 and shader model 4.0. Suitable cards should appear in the second half of the year.

Daar komt bij dat nVidia of ATI vast wel een prototype DX 10 vid-kaart hebben. Als nVidia deze nu aan het Crysis dev team geeft en het dev team belooft weer zo een mooi "plays best on nVidia" (or zoiets) logo, zijn beide zeer blij.

[ Voor 7% gewijzigd door TweakerNummer op 30-03-2006 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Renegade! schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 22:47:
DX9 codepaths lijkt me, ze zullen ook nog wel geen goede real-time performance krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
.oisyn schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 02:37:
[...]

DX9 codepaths lijkt me, ze zullen ook nog wel geen goede real-time performance krijgen :)
Maar de beelden zijn er, gemaakt met d9 kaart dus denk ik dat je met een 7900GT(X) in sli echt wel ver komt hoor in dit spel.

edit:
Enkele 'nieuwe' screens

[ Voor 14% gewijzigd door Renegade! op 31-03-2006 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuisman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 10:12
-Eraser- schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 19:32:
Ziet er goed uit, vooral die planten die bewegen als je er langs loopt ...
Wist je dat Hitman (de allereerste, in 2000) dat al aardig voor elkaar had ! Toen met mijn tnt 2 32 mb pci videokaartje... (in die oerwoud levels weet je nog ;) ) oeeh dat produceerde toen al een enorme hoeveelheid kwijl...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crytek doet zijn best, maar de speelbaarheid van EA games en Epic games (edit add: Blizzard entertainment ook even meegenomen met Warcraft III) komen ze lang niet voorbij.

UT2004: De graphics engine is een beetje eentonig, maar de gameplay is geweldig. Hetzelfde geld zeker ook voor UT99 ofwel UTGOTY voor iemand een opmerking wil neerplanten >:)
LOTR BFME serie: Prima gameplay en machtige graphics. Misschien niet zoveel bebossing als in Far Cry of Crysis, maar genoeg objecten om te bewonderen zoals loslopende herten en wilde honden. Ik denk dat géén énkele bot in Far Cry het qua vertexes overtreft van de Balrog.

Het is jammer dat Crysis mijn type spel niet is (ik houd meer van deathmatch- en strategyspellen), maar alleen de graphics al zijn bewonderingswaardig. Dat is na die screenshots toch wel rechtvaardig om zoiets te mogen conluderen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2006 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 13:07:
Crytek doet zijn best, maar de speelbaarheid van EA games en Epic games (edit add: Blizzard entertainment ook even meegenomen met Warcraft III) komen ze lang niet voorbij.

UT2004: De graphics engine is een beetje eentonig, maar de gameplay is geweldig. Hetzelfde geld zeker ook voor UT99 ofwel UTGOTY voor iemand een opmerking wil neerplanten >:)
LOTR BFME serie: Prima gameplay en machtige graphics. Misschien niet zoveel bebossing als in Far Cry of Crysis, maar genoeg objecten om te bewonderen zoals loslopende herten en wilde honden. Ik denk dat géén énkele bot in Far Cry het qua vertexes overtreft van de Balrog.

Het is jammer dat Crysis mijn type spel niet is (ik houd meer van deathmatch- en strategyspellen), maar alleen de graphics al zijn bewonderingswaardig. Dat is na die screenshots toch wel rechtvaardig om zoiets te mogen conluderen?
:? vergelijk je nu een FPS met een RTS?

En even ter info:
EA maakt geen games
far cry is gemaakt door crytek en gepublished door UBI
crysis word gemaakt door crytek en gepublished door EA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

EA heeft zowel een in-house gamesdevisie als een uitgevers-devisie. Dus EA maakt weldegelijk games. Maar niet alle door EA uitgebrachte games zijn ook door EA gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 17:09:
EA heeft zowel een in-house gamesdevisie als een uitgevers-devisie. Dus EA maakt weldegelijk games. Maar niet alle door EA uitgebrachte games zijn ook door EA gemaakt.
ja zou best kunnen , maar ik zie iig niet veel games die door EA zelf gemaakt zijn...
NFS misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Topicstarter
Renegade! schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 11:07:
[...]

Maar de beelden zijn er, gemaakt met d9 kaart dus denk ik dat je met een 7900GT(X) in sli echt wel ver komt hoor in dit spel.

edit:
Enkele 'nieuwe' screens
Die stonden eergister al in de startpost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 17:17:
[...]

ja zou best kunnen , maar ik zie iig niet veel games die door EA zelf gemaakt zijn...
NFS misschien?
Command&Conquer: Generals bijvoorbeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 17:17:
[...]

NFS misschien?
Da's best weinig voor een bedrijf dat heel wat studios heeft (Los Angeles, California; Orlando, Florida; Chicago, Illinois; Vancouver and Montreal, Canada; Tokyo, Japan; and Chertsey, Guildford, and Warrington, England). Hier staan wat meer games (maar niet alle, en hij is ook niet volledig accuraat). :)

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 31-03-2006 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoenixT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-08 18:51
MS durft het kennelijk niet aan om het een Vista only game te maken.
Wel, Halo 2 op de PC wordt Vista only.

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 17:36:
[...]

Da's best weinig voor een bedrijf dat heel wat studios heeft (Los Angeles, California; Orlando, Florida; Chicago, Illinois; Vancouver and Montreal, Canada; Tokyo, Japan; and Chertsey, Guildford, and Warrington, England). Hier staan wat meer games (maar niet alle, en hij is ook niet volledig accuraat). :)
ok , ja ze maken ook wel games :)

Maar meestal zegt men zodra EA een spel uitgeeft dat het een slecht spel word enzo...
Men verondersteld altijd dat EA het spel maakt.

En zo indrukwekkend zijn die titels toch niet wat ze gemaakt hebben.
Grotendeels sport titels die dan ook nog eens 6 keer voorkomen in het lijstje wantja elk jaar willen we een nieuwe fifa he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
Cold_Phoenix schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 17:37:
[...]

Wel, Halo 2 op de PC wordt Vista only.
Met het refereerde ik aan MS Flight Simulator 10 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

EA is wel op meerdere vlakken zeer slecht. de support bijvoorbeeld. vertel je je probleem krijg je een reactie zoals "in africa zijn er grotere problemen" nou dan heb je het echt afgedaan bij mij.

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zjemm schreef op zondag 02 april 2006 @ 10:10:
EA is wel op meerdere vlakken zeer slecht. de support bijvoorbeeld. vertel je je probleem krijg je een reactie zoals "in africa zijn er grotere problemen" nou dan heb je het echt afgedaan bij mij.
Het komt het dan dat ik voor BF 2 heel snel een nieuwe key krijg omdat mijn oude zogezegd in gebruik was? Zonder zelfs foto's en dergelijk...
Dat lijkt mij toch niet zo'n slechte support hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

mijn ervaring + die van 3 andere personen die ik ken. en dat ging niet over een key die niet meer werkte want dat is inderdaad redelijk makkelijk en snel op te lossen voor hun. sterker nog ze hebben er een standaard procedure voor. dan gaat het snel ja. maar wijkt er iets af of is het probleem wat lastiger dan beginnen ze over dat er in afrika ergere problemen zijn.... ja daar vraag ik niet om.. ik wil gewoon mijn probleem opgelost hebben. bovendien is 45 cent per minuut betalen voor een helpdesk/support lijn al duur genoeg en heb ik geen zin in onzin verhalen.

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zjemm schreef op zondag 02 april 2006 @ 13:20:
mijn ervaring + die van 3 andere personen die ik ken. en dat ging niet over een key die niet meer werkte want dat is inderdaad redelijk makkelijk en snel op te lossen voor hun. sterker nog ze hebben er een standaard procedure voor. dan gaat het snel ja. maar wijkt er iets af of is het probleem wat lastiger dan beginnen ze over dat er in afrika ergere problemen zijn.... ja daar vraag ik niet om.. ik wil gewoon mijn probleem opgelost hebben. bovendien is 45 cent per minuut betalen voor een helpdesk/support lijn al duur genoeg en heb ik geen zin in onzin verhalen.
Ok , dan zijn ze wel onvriendelijk bij hun support.

Maar over het algemeen heb ik geen support nodig , ik probeer het eerst zelf op te lossen en als dat niet lukt heb ik nog de Tweakers , als zij het niet weten weet niemand het :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan het weer terug ontopic? Dit topic is niet bedoeld om je ervaringen met de helpdesk van EA uit te wisselen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg me zo af , is er ergens op internet een soort van artikel waarin allerlei dingen over directX 10 beschreven staan.
Want ik zou da wel interresant vinden , en daar nog wa meer over leren zo dak geen onlogische dingen zeg.
Kheb al gezocht maar vind nie zo'n algemene samevatting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Er was een presentatie over Direct3D 10 op de afgelopen gamedevelopers conference. 't Is voor developers bedoeld dus het is wellicht wat te technisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Dat wordt dan wel lastig als je net zo leest als je schrijft... ;)

Maar terug on-topic: zal je nou veel extra's gaan missen als je dit op een Dx 9.0 kaart gaat draaien of kan je dan software matig Dx 10 draaien en niks missen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AJ1815 schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 21:04:
Dat wordt dan wel lastig als je net zo leest als je schrijft... ;)
:(

Bedankt voor de link , kben nu aan het kijken en het is iig nogal technisch maar het algemeen doel lijkt me duidelijk.
Do MORE with LESS :Y)
En ze willen dus zoveel mogelijk werk van de CPU naar de GPU schuiven :?

Zag ook enkele features die ook in crysis zitten , die motion blur en die alpha blending voor foliage.

edit: waarom staat er xbox 360 bij de aftiteling?
Deze is toch directx 9?

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2006 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

xbox360 is iets meer dan d3d9, ze noemen het ook wel shader model 3.5, en dat is al een unified shader architecture.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hoop dat de levels veel dynamischer worden, want bij de oude farcry waren de levels heel statisch. Bomen die altijd in dezelfde beweging loopen, (er is geen zuchtje wind)
er is totaal geen ander leven..(de trailer zou een stuk meer leven als er in het begin een aantal vogels zouden vliegen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 18:07:
ik hoop dat de levels veel dynamischer worden, want bij de oude farcry waren de levels heel statisch. Bomen die altijd in dezelfde beweging loopen, (er is geen zuchtje wind)
er is totaal geen ander leven..(de trailer zou een stuk meer leven als er in het begin een aantal vogels zouden vliegen)
ik heb wel vogels en everzwijnen gezien hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 18:07:
De varieteit aan vogels, insecten e.d. is afhankelijk van hoe hoog je de IQ settings zet.

Ik vermoed dus dat je niet op de hoogste IQ gespeeld hebt ! :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Topicstarter
Interessant interview met veel info: http://www.computerandvid...views_story.php?id=137279
Bernd Diemer Everything you've seen has been running on DX9 and normal hardware you can get in the shops right now. It's all normal spec and doesn't even use a dual processor or anything like that, we don't have any special graphical hardware inside these boxes. However, with DX10 and a dual core CPU, you're going to see something very special indeed. When we compare Far Cry to Crysis we're talking about two to three levels better in terms of generations, but if you compare DX 9 to DX10 it's at least a generation better, so there's a tangible difference, visually as well as from the intensity.
Alles wat we tot nu toe hebben gezien is dus nog gewoon DirectX9 met een Single-Core CPU en een gewone videokaart die nu is te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[rml].oisyn in "[ PC] Crysis"[/rml] :Y)

[ Voor 92% gewijzigd door .oisyn op 14-04-2006 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 13:07:
....
Offtopic:
Ik wil wel ff een opmerking plaatsen: UnrealTournament werd na de komst van UT2K3 (en UT2K4), UT99 genoemd.
UT GOTY: is de Game Of The Year editie van UT(99). Na de benoeming van "spel van het jaar" werd er een UT GOTY editie (kale versie, zonder boekje) uitgebracht, die slechts 25,00 NLG kostte, om zo de community te "bedanken".
Gameplay was cker geweldig: DoubleKill....Multikill....Godlike!!!

Back OT

[ Voor 11% gewijzigd door Indy91 op 14-04-2006 15:18 ]

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Oh don't be, het was nog niet officieel bevestigd en ik wilde alleen maar even pochen met het feit dat m'n vermoedens correct waren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Topicstarter
Startpost update

5 nieuwe screenshots in de startpost :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Afbeeldingslocatie: http://img.gamespot.com/gamespot/images/2006/108/931665_20060418_screen018.jpg

Dit is wel ernstig realisme. Nu AA erbij en start drooling....

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyberAmp schreef op woensdag 19 april 2006 @ 20:02:
[afbeelding]

Dit is wel ernstig realisme. Nu AA erbij en start drooling....
Volgens mij gaan alleen cutscenes zo'n detail hebben (die overigens ook in-game zijn )
Zo'n detail bij een vijand lijkt mij nogal overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom overkill? Als de techniek beschikbaar is en men maakt er gebruik van is het alleen maar mooi toch? :)

Wel vind ik de ogen van de blanke man en vrouw ietwat raar, lijken net aliens :P
ow en het haar van de vrouw is ook niet helemaal netjes gedaan, je ziet makkelijk dat het een texture is :P

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2006 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 21:44:
Waarom overkill? Als de techniek beschikbaar is en men maakt er gebruik van is het alleen maar mooi toch? :)

Wel vind ik de ogen van de blanke man en vrouw ietwat raar, lijken net aliens :P
waarom performance opgeven voor iets wat je nauwlijks ziet.
Tenzij directx10 en kaarten echt superwonderen verrichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 21:44:
Omdat dit ons dieper in "The Uncanny Valley" brengt.

"The uncanny valley of Doctor Mori’s thesis represents the point at which a person observing the creature or object in question sees something that is nearly human, but just enough off-kilter to seem eerie or disquieting."

Afbeeldingslocatie: http://www.arclight.net/~pdb/nonfiction/uncanny-valley-1.gif

Dus de hoe meer detail hoe minder echt het lijkt; of het moeten ineens ultra realischte vijanden zijn met niet van mensen te onderscheiden animatiekwaliteit, wat ik - hoe subliem Crysis ook mag zijn - erg betwijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 23:14:
[...]

Omdat dit ons dieper in "The Uncanny Valley" brengt.

"The uncanny valley of Doctor Mori’s thesis represents the point at which a person observing the creature or object in question sees something that is nearly human, but just enough off-kilter to seem eerie or disquieting."

[afbeelding]

Dus de hoe meer detail hoe minder echt het lijkt; of het moeten ineens ultra realischte vijanden zijn met niet van mensen te onderscheiden animatiekwaliteit, wat ik - hoe subliem Crysis ook mag zijn - erg betwijfel.
Deze uncanny valley geldt niet voor virtuele omgevingen dacht ik. Dacht eerder dat het met robotica te maken had, wat ook uit de grafieken is op te maken.
Maar weet het niet zeker, ik zal het artikel eens lezen.

Edit:
Kheb het helemaal gelezen.
Het heeft helemaal niks te maken met het virtuele. Plus dat je de theorie ook nog eens verkeerd toepast.

[ Voor 9% gewijzigd door Refragmental op 20-04-2006 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Legion schreef op donderdag 20 april 2006 @ 11:30:
[...]

Deze uncanny valley geldt niet voor virtuele omgevingen dacht ik. Dacht eerder dat het met robotica te maken had, wat ook uit de grafieken is op te maken.
Maar weet het niet zeker, ik zal het artikel eens lezen.

Edit:
Kheb het helemaal gelezen.
Het heeft helemaal niks te maken met het virtuele. Plus dat je de theorie ook nog eens verkeerd toepast.
Wat doe ik fout dan?
Het is er oorspronkelijk misschien niet voor bedoeld (in 1970 waren computerspellen nog niet zo ver ;) ) maar dit effect is nu wel van toepassing zijn op de kwaliteit van virtuele werelden tegenwoordig (die overeenkomst is wel vaker gemaakt).

Zie ook: http://www.slate.com/id/2102086/
en: http://en.wikipedia.org/wiki/Uncanny_Valley

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-08 09:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

Legion schreef op donderdag 20 april 2006 @ 11:30:
[...]

Deze uncanny valley geldt niet voor virtuele omgevingen dacht ik.
Onzin. De theorie is geformuleerd binnen de context van robotica, maar dat wil niet zeggen dat het niet voor games op kan gaan. Er wordt binnen gamedevelopment heel veel over de Uncanny Valley gesproken.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste keer dat ik deze threat zie en waar ga ik aan denken?
Crytek, zeer goed in het maken van zeer mooie technische visuele werelden, maar dan ook alleen maar dit. Vind het zeer jammer dat ze na Farcry toch weer gaan proberen een spel te maken, ze zijn goed voor bedrijven die simulaties nodig hebben, maar niet voor spellen.
Dit zal vast weer zoon kraken worden die puur verkocht word vanwege de grafische kant en voor de rest het spel vol bugs zal zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 13:13:
Eerste keer dat ik deze threat zie en waar ga ik aan denken?
Crytek, zeer goed in het maken van zeer mooie technische visuele werelden, maar dan ook alleen maar dit. Vind het zeer jammer dat ze na Farcry toch weer gaan proberen een spel te maken, ze zijn goed voor bedrijven die simulaties nodig hebben, maar niet voor spellen.
Dit zal vast weer zoon kraken worden die puur verkocht word vanwege de grafische kant en voor de rest het spel vol bugs zal zitten
Farcry was wel een geslaagd spel hoor, ik heb met Oblivion veeel meer last van bugs gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNightmare
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-10-2023
even een inzichtvraagje, denken jullie dat ze ook nog dx 10 kaarten gaan maken voor agp, of wordt daarvoor een upgrade naar pci-e verplicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

XNightmare schreef op donderdag 20 april 2006 @ 15:43:
even een inzichtvraagje, denken jullie dat ze ook nog dx 10 kaarten gaan maken voor agp, of wordt daarvoor een upgrade naar pci-e verplicht?
Nee, AGP is dood tegen die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 12:50:
[...]

Wat doe ik fout dan?
Het is er oorspronkelijk misschien niet voor bedoeld (in 1970 waren computerspellen nog niet zo ver ;) ) maar dit effect is nu wel van toepassing zijn op de kwaliteit van virtuele werelden tegenwoordig (die overeenkomst is wel vaker gemaakt).

Zie ook: http://www.slate.com/id/2102086/
en: http://en.wikipedia.org/wiki/Uncanny_Valley
Het heeft met persoonlijke interactie te maken. In echte situaties dus.

Bij virtuele omgevingen gedraagt een persoon zich kompleet anders dan in het echt. Er gelden totaal andere gedragsregels en culturen.

Overigens zeg je dat "Dus de hoe meer detail hoe minder echt het lijkt", dit is niet het idee achter the uncanny valley. Het lijkt niet minder echt.
Je krijg een "uncanny" gevoel bij de interactie met "net niet human" objecten/organismen. Een gevoel van, hier klopt iets niet helemaal. En dan heeft appearance, dus het uiterlijk, er ook nog eens veel minder invloed op dan de bewegingen van een object.

Het beste voorbeeld in het betreffende stukje tekst vind ik die prothese hand. Als ie "net niet" menselijk uit ziet, ziet het er gewoon eng uit. Daarom kun je er beter voor zorgen dat het OF herkenbaar is als prothese OF door het levensecht te maken.

In ieder geval hebben deze gezichten niks met de uncanny valley te maken.

Edit:
Ben ff je artikelen aan het lezen (interessant onderwerp overigens, bedankt voor het onder aandacht brengen :))

DIt stukje verwoord het ook redelijk goed.
"Every highly realistic game has the same problem. Resident Evil Outbreak's humans are realistic, but their facial expressions are so deadeningly weird they're almost scarier than the actual zombies you're fighting."

De graphics zijn het probleem niet, maar juist de animaties. Wanneer de gezichten op de foto in het spel slechte animaties hebben zit je misschien wel in die uncanny valley. Maar wanneer de animaties goed zijn zit je er volgens mij niet in, iig wanneer het om het uiterlijk gaat.

[ Voor 21% gewijzigd door Refragmental op 20-04-2006 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zopas dat filmpje gezien, zag er erg chique uit en liep nog erg vloeiend, ook alvast sparen voor een upgrade ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond de eerste Far Cry anders een geslaagt spel zowel kwa gameplay als graphics :) Ik snap nu nog steeds niet wat mensen te zeuren hebben dat er 'monsters' in het spel zitten, paste imho gewoon goed bij het verhaal. Sommige waren irritant ja, met 1 of 2 klappen pats boem dood :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2006 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

FarCry was gewoon een briljant spel in menig opzicht. Er is een nieuwe mijlpaal gezet met de graphics waaraan alle daarna komende shooters zijn afgemeten.
Sterker, het spel ziet er vandaag de dag nog steeds SUPER uit. Doe het maar even na als onbekende studio.....

Verder vallen grote gedeelten van het spel op doordat die levels veel minder lineair zijn dan tot dan toe gebruikelijk en een groot gevoel van vrijheid overvalt je.

De enige minpunten zijn:
- behoorlijk buggy
- monsters (voor diegenen die hier niet van houden)

my two knaken

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:58

Polycom

Poes van goud

Ik vind far cry nog een van de beste shooter out there. Even beargumenteren :Y)

- Game zit grafisch zeer goed inelkaar
- Gameplay was zeer goed, ik heb 2 keer de game uitgespeeld en ik heb de 2e keer dat ik hem speelde een ander pad gekozen, kwam nog een paar dingen tegen die ik niet had gezien
- de vrijheid
- Je hoefde geen high-end pc te hebben om alles goed te kunnen draaien, ik had toen de game uit kwam een 9800pro en ik trok alles op high (wel aa uit)
- De lengte van de game was ik erg over te spreken. De meeste shooters speel ik uit in zo'n 8 a 9 uur maar deze game was ik 15uur mee bezig (singleplayer)

Wat minder is aan de game:

- Die monsters.. in het begin die kleine vond ik nog wel gaan maar reuzachtige beesten met bazooka's aan hun armen... nee :/
- Bossfights, allemaal zeer makkelijk. De laatste vond ik trouwens wel heel erg nep gewoon een hoop van die beesten in een pit en gewoon van een afstandje knallen, om vervolgens die doyle met een kogel te klaren.
- drawdistance. Als je inzoomde met een sniperrifle kreeg je in de verte flikkerende textures, vooral het water had hier last van. De bomen vond ik trouwens ook lelijk gemaakt in de verte.

Dus bring it on next-gen farcry. Ik hoop dat ze weer een hele goed uitziende game maken waar je geen pc van 2500euro voor nodig hebt. Ik hoop ook dat ze meer games maken met die enige en niet alleen far-cry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IGN heeft een nieuw interview en 5 nieuwe screensots

http://pc.ign.com/articles/705/705150p1.html

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2006 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crysis Vista only? Of zullen ze bij de onderstaande games bedoelen dat Vista nodig is om het maximale uit de game te kunnen halen?:
E3 2006: Vista Launch Line-up Announced
Live from the Microsoft Press Conference Vista launch titles revealed.
by Kathleen Sanders

May 9, 2006 - Just now at the Microsoft Press Conference at the Electronic Entertainment Expo Microsoft announced the "Showcase lineup" of games that will be available for Microsoft's new operating system Vista in January of 2007.

The list of Vista games are as follows:

* Age of Conan: Hyborian Adventures (Funcom)
* Alan Wake (Microsoft Game Studios)
* Company of Heroes (THQ)
* Crysis (EA)
* Flight Simulator X (Microsoft Game Studios)
* Halo 2 (Microsoft Game Studios)
* Hellgate: London (Namco Bandai Games America)
* Shadowrun (Microsoft Game Studios)
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

logisch toch.... directx10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKN
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 06:27

PKN