Hmm, ik had wat beloofd hier
@ajhaverkamp: De foto is kwa kleuren en scherpte goed. Ik vind alleen dat Quincy rechts de foto uit lijkt te kijken, en dat de foto daarvoor teveel ruimte links en te weinig ruimte rechts heeft. De schutting op de achtergrond links stoort me ook enigzins.
@Bouwfraude: Een beetje rommelige compositie, er staat te veel op om een échte close-up van de kop te zijn, maar de oren missen waardoor een 'overzicht' ook weer niet helemaal lekker lukt. Ik vind ook de kleuren wat hard, alsof hij in direct zonlicht is genomen of hard is ingeflitst. Met name het verschil tussen de ogen maakt dit duidelijk.
@PeterEs: Een mooi voorbeeld van wat ik hierboven een close-up probeer te noemen. De compositie is wel wat centraal, links wat minder en rechts wat meer ruimte zou de foto denk ik goed doen. Verder goede kleuren en belichting, een iets wijdere DoF had gemogen.
@Wijnands: zoals ook al gezegd op flickr, geweldige foto, fluffiness galore

Jammer dat de snavel van de achterste zwaan achter de voorste verdwijnt, en dat je links niet íets meer ruimte hebt, maar dat zijn enkel de puntjes op de i, en de 'i' zelf is ook al dik in orde
@djoene: Deze foto doet me niet heel veel door het hoge standpunt, een standpunt van waaruit iedereen dit soort honden 'snapt'. Ook het wasrek rechts op de achtergrond en de houtblokken links, die dus verder weinig toevoegen maar storen maken de foto niet tot een topstukje. Ik zou zeggen: probeer de volgende keer eens een lager standpunt en een achtergrond die wat meerzeggender is
@SchizoDuckie: Leuk moment, de zon staat wel wat nadelig voor je, en de compositie is ook hier wat hoog en centraal. De macrostand volg ik niet helemaal, maar aangezien ik geen hevige vertekening op de foto zie, doe ik maar gewoon of ik dat niet gelezen heb
@HansIH: Gaaf moment, goede focus (ik weet dat dat vaak moeilijk is bij stuiterhonden

). Wel is de compositie ook hier wat centraal en hoog (dat laatste komt door het strand dat afloopt denk ik). Ook hier: probeer de volgende keer wat meer door je knieen te gaan en een leuke achtergrond er bij te zoeken. Maar evengoed een gave foto door het vastleggen van het moment
@Silvermoon: Goede kleuren en DoF, aan de onder- en bovenkant naar mijn mening íets krap gecropt, links wat te wijd gecropt en rechts wat te krap (zou de cavia liever wat meer naar links willen zien geloof ik

) maar zeker een leuk shot, ook vanwege het goed gekozen standpunt (zeker bij zo'n klein dier).
@renbull: Érg krap gecropt (waardoor centrale compositie) en van boven geschoten, imho meer snapshot dan test-/showcase materiaal. Een lager standpunt en meer omgeving (alsmede ruimer croppen

) zou de foto de volgende keer een stuk beter maken.
@zonoskar: Erg leuke foto, íets te krap bij het linkeroor gecropt naar mijn zin, maar dat is dan ook het enige commentaar dat ik kan verzinnen
@Wybl: Gave foto, de cross-processing doet het hem goed. Wel mis ik aan de onderkant bij de neus een stukje foto, daar dus iets te krap, en de nogal harde vignettering vind ik afbreuk doen. Was die laatste wat minder hevig geweest (vignet is goed, maar dit is wel heel erg hard) dan was het een topplaat geweest. Pas bij X-process wel op met het overbelichten van stukken, want dat is links in je foto nogal aan de orde.
@Floris: Geninige foto, poten tot aan de horizon

Zoals je al aangeeft, scherpstellen op de kop was beter geweest, en een krappere DoF had ook geen kwaad gekund, maar ik snap dat dat bij een shot uit de hand allemaal wat veel gevraagd is
@jant: Centrale compositie en een beetje onrustige achtergrond. Het stuk rug dat je nog ziet maakt het ook weer niet tot een portret imho. Probeer de volgende keer eens een wat lager standpunt?
@P!xel: Ook hier, een net wat te hoog standpunt, waarom fotografeert iedereen toch zijn kleine diertjes vanaf die grote hoogte, ga eens door de knieen

Het moment is leuk, de compositie weer wat centraal en de OOF highlights boven de kop in de achtergrond storen een beetje, misschien dat je die weg kan soepen?
@BouBoc: De link is leuk, dat zeker. Goede belichting, het contrast in schaduw/licht is iets wat bij dit soort situaties vaak een probleem oplevert bij de foto, terwijl het bij jou iets toevoegt

Rechts íets te ruim naar mijn zin denk ik, maar verder een prima foto.
@Lordsauron: Geweldig moment, deze foto tovert echt een glimlach op mijn gezicht. Hij mist ergens wel wat 'punch', of dat komt door contrast of kleurtjes die ik liever wat harder had gezien weet ik niet.