Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5
De andere twee vind ik niet leuk: door de handen zie je direct dat het niet spontaan is. Ook is de achtergrond bij de 2e niet mooi, en mis ik de pootjes van de eerste.
[ Voor 23% gewijzigd door MBV op 24-06-2007 17:06 ]

De volgende foto is van een vogelnest in de struik die in onze tuin staat. Ik vond de belichting opzich wel erg mooi.

Als ik dit mazzeltje niet tegen was gekomen, had ik ook een f/1.8 gehad. Toen kon ik deze krijgen voor €150, en pa+ma betaalden mee bij wijze van cadeautjesssensss schreef op maandag 25 juni 2007 @ 10:46:
Ik zit dan eerder aan de f/1.8 50mm te denken, schijnt erg goed te zijn en voor een leuk prijsje te koop.
Ze horen IMHO in de categorie 'snapshot'. De eerste vanwege teveel rommel, en een kat die er niet uitspringt (te donker, je kan de haren amper zien). de tweede is te sterk geflitst, waardoor vooral de schaduw opvalt. Als het geen flits is, maar de zon, dan had je moeten flitsenBLC_Twan schreef op maandag 25 juni 2007 @ 11:13:
De 1e foto is onze kat die lekker aan het gapen is. Ik weet niet of dit in de categorie "mooie" foto valt maar de timing was in ieder geval perfect (met dank aan vriendin!).
[afbeelding]
De volgende foto is van een vogelnest in de struik die in onze tuin staat. Ik vond de belichting opzich wel erg mooi.
[afbeelding]
Mijn dagelijks leven: verhuur van opblaasbare Abrahams en Sarahs via www.opblaasverhuur.nl en verkoop van touchscreen informatiezuilen via www.touchscreenzuil.nl
Mijn dagelijks leven: verhuur van opblaasbare Abrahams en Sarahs via www.opblaasverhuur.nl en verkoop van touchscreen informatiezuilen via www.touchscreenzuil.nl
(Hier stond inderdaad eerst iets anders)
[ Voor 80% gewijzigd door Floor-is op 27-06-2007 00:39 ]
Bericht hierboven
persoonlijk vind ik deze twee de mooiste!
ps: er is nog niks gedaan / bewerkt met photoshop

Canon EOS 400D - Tamron 17-50mm f/2.8
Ik moest er even over nadenken, maar de tweede vind ik de mooiste.
Verwijderd

Sem en knuffel

Kaylin braaf

Ikwilnietindestoel.jpg

Met z'n drietjes
Was niet helemaal scherp, dus veel gekloot in photoshop.
..en ja, ik had het poefje weg moeten halen, maar desalniettemin (
Verwijderd

Verwijderd
Dit was de enige foto, van de tientallen die ik heb geschoten van de drie hondjes samen, waarbij ze alledrie redelijk richting camera kijken

Achteraf gezien had ik ook wel iets kunnen zakken. Mja, vind hem ondanks wat schoonheidsfoutjes toch nog best leuk geworden
heb links wat van de eettafel weg gecropt voor de rest is hij origineel, tips zijn altijd welkom.

hijs ietsje verkleind klikhier voor de 800x740 afbeelding.
Ps. ik heb hier al een aantal jaar niet meer gereageerd en deze kinderachtige nick stamt nog uit de oertijd waar kan ik die laten changen?
Nickchange regelspr3torion schreef op zondag 01 juli 2007 @ 15:04:
Ps. ik heb hier al een aantal jaar niet meer gereageerd en deze kinderachtige nick stamt nog uit de oertijd waar kan ik die laten changen?

Shadow met een verre voorvader in achtergrond

Shadow met vangst van de dag

Mini-Me aan het zonnen

Mini-Me geniet van onze tuin

Mini-Me in beweging

Snotty, strike a pose

Snotty & Mini-Me, dikke vriendjes

Rufus, net wakker
▀ BBQ ▀ BBQ 2 ▀ Opendeurdag ▀ LED Cat Feeder
EDIT: Oeh, ik kijk nog even naar die beweging, en die is echt héél goed gelukt!!!
[ Voor 14% gewijzigd door TheJVH op 01-07-2007 17:39 ]
Bedankt! Die is ook mijn favoriet. (Het doet wel een beetje aan een postkaart denken.)Killzone schreef op zondag 01 juli 2007 @ 17:38:
Ik vind mini-me in beweging en in de tuin erg goed gelukt! Mooie compositie en kleuren! Bij in beweging is het heel mooi dat je ziet hoe ze door het gras aan komt lopen. Vangst van de dag is ook leuk, hier ook weer hoe de kat bij z'n vangst ligt.
EDIT: Oeh, ik kijk nog even naar die beweging, en die is echt héél goed gelukt!!!
De anderen zijn gewone 'katten-kiekjes'.
▀ BBQ ▀ BBQ 2 ▀ Opendeurdag ▀ LED Cat Feeder

Ik heb 'm uiteindelijk een beetje op moeten krikken maar het resultaat is er niet minder om al zeg ik het zelf:
Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...
Verwijderd
edit: na wikipedia geraadpleegd te hebben heb ik de hond gevonden! Dat hondenras heb ik nog nooit gezien
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2007 10:58 ]

't zijn zeldzame honden inderdaad
'Rasta hond' of 'Oooh! Bob Marley' krijg je zo'n beetje elke 10 minuten naar je hoofd geslingerd als je em uitlaat.
http://picasaweb.google.com/schizoduckie/Askan02/ <-- meer pics van beest in rust
http://en.wikipedia.org/wiki/Bergamasco <-- wikipedia page
[ Voor 25% gewijzigd door SchizoDuckie op 02-07-2007 11:15 ]
Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8
dat zie je goedjant schreef op maandag 02 juli 2007 @ 21:54:
@Meulugar: Zie ik daar een Ierse Setter ?
een teefje, gesterilliseerd, daarom is der vacht zo raar
Verwijderd
Staat ook precies in dat kleine stukje licht alsof 'look at me, I'm a tigerrr!'
Meestal is het met kleine katjes van 'awww, lievvv!' dit is een keer wat spannender.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2007 08:49 ]
Verwijderd
Maar inderdaad; een spannende compositie met een puppy-poezebeest.
Netjes!
ik heb sinds gisteren ook een kat! ze kwam zomaar aanlopen en was heel zielig en lief
Iemand tips of iets dergelijks hoe je zo''n beest blij houdt? (en natuurlijk ga ik ook even op andere sites kijken)
De namen die ik bedacht heb zijn stinkhond of poes. Ik ben er nog niet helemaal uit. Hoewel ze waarschijnlijk naar het asiel gaat btw...
Wat een schatje! Mooie foto.
This footer is intentionally left blank
Ik zou vooral nog even je blijdschap met het nieuwe katje temperen en kijken of er iemand in je omgeving een kat mist. Hangen er briefjes op in de buurt? Of in de supermarkt? Of zelf even briefjes ophangen als ze niet vanzelf weer verder loopt. Toch sneu als jij blij bent met een nieuwe kat en ergens anders een gezinnetje aan het huilen is dat ze hun maatje kwijt zijn.
ik heb sinds gisteren ook een kat! ze kwam zomaar aanlopen en was heel zielig en lief
Iemand tips of iets dergelijks hoe je zo''n beest blij houdt? (en natuurlijk ga ik ook even op andere sites kijken)
De namen die ik bedacht heb zijn stinkhond of poes. Ik ben er nog niet helemaal uit. Hoewel ze waarschijnlijk naar het asiel gaat btw...
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Verwijderd
misschien als je een elfje gefotografeed had ofzo
Heb ik al gekeken, en ik zie nergens iets hangen, maar ik ga sowieso even naar de dierenarts&asiel, dus ik houd me nog netjes in.
Maar ze was wel heel erg mager. Ik had zo bedacht dat het een dump-exemplaar is, omdat ze erg mager is en de vakantie hier in brabant is net begonnen enzo. Zodoende.
zal wel de sterke lichtinval van links zijn. de hond ligt onder de tafel waar het donker was maar op dat moment was de rest heel licht. dat is de enige verklaring die ik kan bedenkenVerwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 10:09:
@meulugar: wat zijn die wazige vlakken aan de rand? Hoewel het iets mysterieus toevoegt past het niet echt bij het onderwerp vanh et plaatje
misschien als je een elfje gefotografeed had ofzo
Heb ik al gekeken, en ik zie nergens iets hangen, maar ik ga sowieso even naar de dierenarts&asiel, dus ik houd me nog netjes in.
Maar ze was wel heel erg mager. Ik had zo bedacht dat het een dump-exemplaar is, omdat ze erg mager is en de vakantie hier in brabant is net begonnen enzo. Zodoende.
Verwijderd

Pimpie en Schimpie?
[ Voor 31% gewijzigd door SchizoDuckie op 03-07-2007 18:13 ]
Dus Artis heeft deze illegaal? Zal ze maar meenemen voor in de soepVerwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 13:30:
Bedankt! Nee de roodwang is illegaal, dit zijn geelwangen... worden nog wel zo'n 18-24 cm groot
ik weet niet waarom maar volgens mij had het te maken met dat te veel mensen die beestjes kochten en als ze op vakantie gingen in het meer achter hun huis gooiden.. bij ons zwemt een schildpad in de leeghwaterplas die zwemt er al een aantal jaren en dat beessie is nog best groot ook!ajhaverkamp schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 16:28:
[...]
Dus Artis heeft deze illegaal? Zal ze maar meenemen voor in de soep
Maar zo'n geelwangschildpad kan je toch ook prima in het meer gooien? Lijkt me sterk dat dat de reden is; die rooie zullen wel beschermder zijn ofzo.
met een hamer past alles
Verwijderd

Verwijderd
zou hem iets anders uitsnijden misschien: links wat weghalen, zodat hij meer de rechter-ruimte inkijkt. alleen jmmr dat het in die hoek juist zo donker is
*Ik heb op de vorige pagina's aardig wat poezen-snapshots gezien die er echt niet uitzagen, geen flame richting kerstmanneke
[ Voor 26% gewijzigd door MBV op 05-07-2007 22:02 ]
Ik heb wat zitten speler met mijn flitser met kleuren filter dus vandaar dit resultaat. Ik was bij mijn moeder en tjah die heeft een kat.MBV schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 22:01:
goh, een poezenplaatje wat redelijk gelukt lijkt :)* Jammer van de lamp op de achtergrond, en hij is wat onderbelicht. Geef hem eens een stop meer in nabewerking, daar wordt hij vast beter van
*Ik heb op de vorige pagina's aardig wat poezen-snapshots gezien die er echt niet uitzagen, geen flame richting kerstmanneke
Vond hem er in ieder geval wel lief op staan.
Verwijderd

Andere formaten
Het zal de tijd van het jaar wel zijn dat ze in de rui zijn en dat de oude wintervacht loslaat.
Lijkt me best goed gelukt. Geef contrast/brightness in photoshop/Gimp/... een slinger, en je bent klaarVassie18 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 09:15:
[...]
Ik heb wat zitten speler met mijn flitser met kleuren filter dus vandaar dit resultaat. Ik was bij mijn moeder en tjah die heeft een kat.
Vond hem er in ieder geval wel lief op staan.
Wel stom van me omdat aan spelen ben geweest heb ik deze helaas niet op raw geschotenMBV schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 12:12:
[...]
Lijkt me best goed gelukt. Geef contrast/brightness in photoshop/Gimp/... een slinger, en je bent klaar

Een stop is toch best wel te doen zonder RAW?Vassie18 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 15:04:
[...]
Wel stom van me omdat aan spelen ben geweest heb ik deze helaas niet op raw geschoten
Ik heb bijna dezelfde hond, deze zie je weining!!Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 12:50:
Hier een paar foto's van onze hond Ushi:
Favoriete bezigheid:
[afbeelding]
[afbeelding]

Ja dat valt ook wel te bewerken alleen vind en raw bewerken prettiger

klik hier voor een wat grotere versie
Het "zwarte" stuk is niet zwart maar dat is het hek waardoor hij me benaderde. Het is een schaamteloze crosspost uit het testcasetopic maar wegens geen inhoudelijke reacties post ik hem ook hier. Als ik vanavond thuis ben zal ik de foto's boven mij ook beoordelen.
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Over een "I Don't give a fuck" blik gesproken zeg
Verwijderd
Ik moest echt nog een keer goed kijken wat nou die hoek was... hele vage foto imho qua compositie, maar daardoor blijf je wel kijkenMobyrick schreef op maandag 09 juli 2007 @ 11:15:
Ook ik heb tijdens alle aanbiedingen een 400D aangeschaft en ben lekker aan het experimenteren...
[afbeelding]
klik hier voor een wat grotere versie
Het "zwarte" stuk is niet zwart maar dat is het hek waardoor hij me benaderde. Het is een schaamteloze crosspost uit het testcasetopic maar wegens geen inhoudelijke reacties post ik hem ook hier. Als ik vanavond thuis ben zal ik de foto's boven mij ook beoordelen.
Maar je blijft ook kijken omdat je dus nu niet helemaal weet wat nu het onderwerp van die foto is... het oog wellicht?
Ik ben er niet echt kapot van...

[ Voor 3% gewijzigd door BKJ op 09-07-2007 11:33 ]
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Neem je dan meteen wat slangen, leeuwen, tijgers enzovoort mee? Die mag jij ook niet legaal houdajhaverkamp schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 16:28:
Dus Artis heeft deze illegaal? Zal ze maar meenemen voor in de soep

@Captain N: Kleine panda's zijn geniale beesten (ze heten niet voor niks Firefox
[ Voor 27% gewijzigd door Dido op 12-07-2007 11:34 ]
Verwijderd
Klopt ja? Waar heb je die vandaan?Jorussio schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 16:37:
[...]
Ik heb bijna dezelfde hond, deze zie je weining!!
[afbeelding]
Lijken echt sterk op elkaar
Ik heb een minuut of 20 bij dit verblijf van kleine panda's gezeten. Er zaten er twee in, waarvan eentje ergens in een hoekje lag te slapen, en de ander hyperactief aan het rondlopen was. Hij bleef maar rondjes lopen langs allerlei paaltjes een paadjes door zijn verblijf. Tot 'ie het op een gegeven moment zat was en toch maar even een hapje te eten ging nemen.Dido schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 11:32:
@Captain N: Kleine panda's zijn geniale beesten (ze heten niet voor niks Firefox). Van't weekend in Blijdorp nog staan kijken hoe er een een ander op zijn flikker gaf. Ze waren actiever dan ik ze ooit gezien had
(EN nee, geen camera bij, stom, ja, ik weet het)
Mijn foto's op Flickr.
Als jij regelt dat ze een bal in het verblijf gooien, en dat ze er dan overheen gaan kruipen, dan wil ik hem als iconCaptain N schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 11:26:
En schattige kleine panda in Oudehands Dierenpark.
[afbeelding]
Klik voor groter/Flickr page.
Mooie beesten zijn dat
En hij is bezig met z'n favoriete bezigheid... Slapen. En mensen die fretten kennen, weten dat fretten zéér lekker kunnen slapen.
Beestje is nu bijna 9 jaar, dus actiefoto's worden wat lastig.
Toestel is een D50 met 18-70 kitlens en externe flitser (SB-800).
Kleuren zijn expres een beetje "warm" gehouden, omdat het bij sfeerlicht is geschoten.
Verder zit het origineel (minuus ruis) onder de knop.

Ook vind ik bij foto 2 dat de achtergrond nogal erg druk is, hoe zou je dit kunnen verminderen?
Ojah, de foto's zijn gemaakt met een Konica Minolta Dimage Z3.
[ Voor 5% gewijzigd door Infinchible op 19-07-2007 15:50 ]
Groter diafragma kiezen hij is nu f/4.5, zo ver mogelijk inzoomen (optisch)Infinchible schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 15:50:
Ook vind ik bij foto 2 dat de achtergrond nogal erg druk is, hoe zou je dit kunnen verminderen?
Ah, dat heb je al gedaan... (420mm)
Wachten tot de wind gaat liggen. (gladder water).
Beter standpunt kiezen, kijken naar wat voor achtergrond er is...
[ Voor 13% gewijzigd door bouwfraude op 19-07-2007 23:52 ]
Verwijderd
Ze komen wat onscherp over... maar dat kan als je dik bent ingezoomd en je sluiterstijd dan net wat te lang is...Infinchible schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 15:50:
Ik heb net wat fotootjes gemaakt van allerlei dieren, vond er 3 wel goed uitkomen (van de 200). Hier wou ik graag jullie mening op en tips/trucs hoe ik het beter kan doen. Ze zijn gecropt, verkleind en op de foto van de zwaan met zwarte achtergrond heb ik wat zooi weggehaald.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ojah, de foto's zijn gemaakt met een Konica Minolta Dimage Z3.
Tja, en goed blijven oefenen dus...
De laatste van de zebra heb ik zwart/wit uitgeprint met een laserprinter en ingelijst, echt schitterend om te zien
Edit: op verzoek ook de zwart wit foto van de zebra:
[ Voor 13% gewijzigd door jeroenzelle op 20-07-2007 11:32 ]
Verwijderd
Is erbij geplaatstVerwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 11:24:
Vind je het een rare suggestie als ik dan opmerk dat ik het een goede toevoeging vind om die hier ook (naast de kleuren versie) als zwart-wit te plaatsen?

Damn hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Flinke zoomlens?KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 23 juli 2007 @ 14:51:
dagje blijdorp gedaan... alleen de foto's van de prairiehondjes waren beetje leuk
[afbeelding]
[afbeelding]
Moet zeggen die beesten zijn echt fotogeniek
[ Voor 7% gewijzigd door Vassie18 op 23-07-2007 15:47 ]
nee dit is groothoek, kijk maar naar de vervorming... beestjes zitten erg dichtbij..Jeroenz18 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 15:40:
[...]
Damn hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Flinke zoomlens?
Dit effect, wel raadzaam om een filter op je lens te zetten. Het onderwerp zit dan ongeveer in je lens.
[ Voor 56% gewijzigd door ajhaverkamp op 23-07-2007 17:21 ]
Je kan die beestjes gewoon aanraken daar.Jeroenz18 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 15:40:
[...]
Damn hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Flinke zoomlens?
Maar pas op want ze bijten. Ik spreek uit ervaring
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
fotos zijn trouwens gemaakt met een Tokina 10-17 fish

ook nog een visje uit het Oceanium:

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Vanmiddag even mijn splinter nieuwe Nikkor 85mm f/1.8D AF op mijn D80 uitgeprobeerd in Artis.
(bij de weg, dit is geen crop)

[ Voor 21% gewijzigd door regmaster op 29-07-2007 15:13 ]

foto is wat te warm geworden, naja, volgende keer niet weer op de laptop doen
[ Voor 21% gewijzigd door Nomad op 28-07-2007 21:31 ]

Gorilla Shindy met baby Shomari (13-07-2007), het tweede babygorillajongetje in Artis.
Edit:
@regmaster: Lucky shot? Elke week 2x naar Artis, deze week 3x, vandaag was ik er van 9:10 tot 15:00 is meer een kwestie van je best doen. Dan schiet je er genoeg
Je kunt natuurlijk niet verwachten dat je komt aanlopen met je camera, dat het beest even netje gaat zitten en dat je dan alle tijd hebt voor het nemen van een foto.
[ Voor 53% gewijzigd door ajhaverkamp op 28-07-2007 22:23 ]
Shit, op dit shot heb ik vanmiddag zitten wachten. Steeds van die lastige kinderen mét ouders en een moeder die de hele tijd de baby uit het zicht hield.ajhaverkamp schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 21:57:
[afbeelding]
Gorilla Shindy met baby Shomari, het tweede babygorillajongetje in Artis.
Lucky shot en meteen ook een goede, nice job.
Edit:
@ajhaverkamp
Man, waar haal je de tijd vandaan? Ik werk 9 á 10 uur per dag, dat ga ik dus niet redden.Elke week 2x naar Artis, deze week 3x, vandaag was ik er van 9:10 tot 15:00
[ Voor 17% gewijzigd door regmaster op 30-07-2007 14:25 ]
Afgelopen week naar ouwehands geweest om mijn nieuwe lens uit te testen.
(alles klikbaar naar de flickr pagina voor als je hem wat groter wilt.
#`1 kleine panda's

#2 deze ijsbeer had ff helemaal genoeg van het lawaai

#3 stokstaartjes!

#4 Talk to the hand... Cuz the face ain't listening
[url="http://flickr.com/photos/venmus/1027343352/"]

#5 Nog meer stokstaartjes

#6 gekke bek

#7 geen idee wat dit ook alweer was...

#8 Deze aap zat nogal verveeld voor zich uit te staren

#9 bevertje

#10 nog een gekke bek

#11 hooghartige dingetjes, die prairiehondjes

#12 en nog meer verveling

#13 leguaan (oid)

Dit topic is gesloten.
Met alle respect voor jouw huisdier blijft dit natuurlijk nog wel een fotografie forum. We verwachten dus wel foto's van kwaliteit. Geen foto's "om je huisdier te showen"!
En ook in dit topic wordt commentaar op je voorgangers erg gewaardeerd.