[Verzamel] (Huis)dieren deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 35 Laatste
Acties:
  • 241.269 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 03:06

Toff

FP ProMod
Boven ieder berichten schermpje staat:
Waarschuwing:
Met alle respect voor jouw huisdier blijft dit natuurlijk nog wel een fotografie forum. We verwachten dus wel foto's van kwaliteit. Geen foto's "om je huisdier te showen"!

Misschien kan hieraan iets worden toegevoegd over nieuwe camera's? Ik begrijp het best, als iemand blij is met zijn nieuwe fototoestel, zelfs als dat een compactje is, maar zonder namen te noemen zie ik in dit topic toch erg veel foto's waarbij de teller van de gebruikte camera de 100 kliks nog niet gepasseerd heeft. Bello of Poekie verdient zoveel meer dan die eerste toevallige kiekjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 11:19

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

@mjtdevries: ik had photoshop er bewust nog niet op los gelaten zodat jullie comments konden geven op de ruwe platen, maar zal 1 dezer dagen 'ns met nr. 4 aan de slag gaan.

@toff: bello en poekie verdienen inderdaad meer dan toevallige kiekjes, maar als iemand aangeeft serieus bezig te zijn geweest met zijn foto's en ze voldoen misschien niet helemaal aan jouw wensen geef dan aan wat er beter moet ipv met algemeen commentaar te gaan gooien!

Mensen die nog niet zo lang 'n nieuwe camera hebben maar er wel serieus mee bezig zijn verdienen hier net zo goed 'n plekje in mijn ogen, mits er aan de foto te zien is dat er enigszins serieus werk aan besteed is en deze niet lukraak in de "auto"stand geschoten is en er aandacht besteed is aan compositie etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 15:02
remunj heeft volgens mij wel de autostand gebruikt, want bewust kies je niet voor f/10 (en 1/8 sec sluitertijd) in deze situatie.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@universal klopt, ik heb pas sinds deze week een spiegelreflex. Ik ben nog bezig alles uit te zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Probeer eens de M-stand en bekijk wat de f-waarde en sluitertijd doen met je foto's. Vervolgens bekijk je het effect van de iso-waarde. In een half uur weet je al heel veel meer over de technische aspecten van een spiegelreflex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
@Spiceworm: Jammer van het afgehakte oor, voor de rest geslaagde foto.

@Laurenz: Leuke pose van de tweede en de laatste. De foto's zijn niet slecht maar er valt volgens mij nog wel wat meer uit te halen ;)

@Floriske.nl: Ik heb de indruk dat ze allemaal een beetje scherpte missen. Uiteen 55-250 valt er normaal gezien wel wat meer te persen :) De laatste foto vind ik de beste, wel een beetje klassiek.

@Remunj: Pootje afgehakt, kan best wat nabewerking gebruiken (contrast ed). Ik zou zeggen, haal hem van de autostand af en probeer een beetje ;)

@d0cter: Het zwart is dichtgelopen en het is eig gewoon niet zo'n boeiende foto, probeer een interessantere foto te maken die de aandacht trekt ;)

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4121/4875815222_1b2b937ea6.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door LaurentS op 09-08-2010 17:28 ]

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Laatst online: 04-10 11:19

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

freddyronny schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 17:27:
...

@Floriske.nl: Ik heb de indruk dat ze allemaal een beetje scherpte missen. Uiteen 55-250 valt er normaal gezien wel wat meer te persen :) De laatste foto vind ik de beste, wel een beetje klassiek.

...

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4121/4875815222_1b2b937ea6.jpg
Dat gebrek aan scherpte is mij ook al opgevallen aan de meeste foto's uit deze serie en ik heb zo'n vermoeden dat de oorzaak in 1 van de volgende punten ligt, maar kom er niet goed uit welk punt het is:

-Foto's genomen met f5.6 waardoor er wellicht te weinig scherptediepte is
-Foto's genomen in jpeg ipv RAW :X
-Foto's genomen met IS aan, volgende keer eens proberen met IS uit

Volgende keer weer aan 't rommelen met de instellingen iig en m'n 430EX II is onderweg dus invulflits moet ook geen probleem meer zijn.

Hier in ieder geval nog even een licht bewerkte versie:

foto is verwijderd vanwege reorganisatie site en foto's

@ je eigen foto: Erg mooie plaat! Lekker veel detail in de vacht, mooie crop en wat 'n blik.

[ Voor 7% gewijzigd door floriske.nl op 10-01-2011 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
@floriske.nl
Deze is al beter dan je vorige versie. Toch wordt ik teveel afgeleid door de achtergrond. Waarom weet ik niet precies, wellicht omdat de hond donker is en de achtergrond licht. Maar deze versie is stukken beter dan de vorige, vooral meer kleur.

Paar dagen terug eens een dagje in de dierentuin geweest.
Hier ben ik zelf wel aardig tevreden mee:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4097/4882224019_fc271fbffd_z.jpg

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

• Amstel76
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-04 13:52
@ajhaverkamp:
Indrukwekkend weer! Erg fraai werk.

@SpiceWorm:
Erg fijne en warme plaat op een mooi moment. Jammer dat hij aan de bovenkant wat krap is.

@freddyronny:
De achtergrond vind ik wel wat storend druk. Ik zou hem ook of ruimer of juist wat krapper kaderen, het hangt er nu een beetje tussen in. De cloneborstel mag er ook wel overheen om spinrag en mugjes ed weg te clonen.

@floriske.nl:
De bewerkte versie is al beter maar ik stoor me ook aan de achtergrond. Met een paar stappen naar rechts was de achtergrond wat verder weg geweest en minder storend aanwezig denk ik.

@madmaus:
Misschien een stukje krapper kaderen zodat het stukje poot rechtsonder wegvalt? Verder zou ik de grassprietjes wegclonen en zit er iets teveel contrast in naar mijn smaak. Prima plaat met een fijne bokeh, kijkt lekker weg.

Eindelijk weer eens wat werk van mijn hand na wat minder de tijd gehad te hebben voor fotografie.

1.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4079/4884468557_e73216930e_z.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4094/4884468477_af69c75298_z.jpg

3.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4141/4885071068_0783d49e14_z.jpg

4.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4081/4885071492_933da644b8_z.jpg

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

• LaurentS
@floriske.nl: De bewerkte versie ziet er al een stuk beter uit ;) De scherpte is nu best wel ok :)

@madmaus: Leuke foto, maar ik vind de bewerking er iets over, het is niet natuurlijk meer. Het contrast/zwarting staat in mijn ogen iets te hoog. Voor de rest vind ik hem goed ;)

@Amstel76: Idd lang geleden dat we hier nog eens iets van je zagen ;) In elk geval, de geposte foto's vind ik goed. Kijken allemaal lekker weg danzij de goede composities en het mooie licht. Ik heb een voorkeur voor de derde, vanwege de aaibaarheidsfactor :)

Ik heb mijn foto nog een beetje bewerkt, de vliegjes weggehaald met de clonetool en ik heb ook iets anders gecropt. Zeggen jullie maar of jullie deze beter vinden :)

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4117/4885920714_2ea18c4bc4_z.jpg

En ineens ook maar een tweede erbij :)

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4143/4885345521_702fa97428_z.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door LaurentS op 12-08-2010 19:50 ]

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currahee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-10 21:24

Currahee

3 miles up, 3 miles down!

@madmaus: Mooie foto, maar zoals hier ook al aangegeven zou ik de onderste poot eraf croppen.

@Amstel76: De kleurstelling in de foto's bevallen mij erg goed. Zelf af en toe wel eens wat foto's op het water gemaakt en het krijgen van mooie kleuren is dan vaak het moeilijkste. Zelf vind ik 1 en 3 de mooiste.

@Freddyrony: De tweede vind ik duidelijk beter dan de eerste. De tweede heeft naar mijn mening meer 'verhaal'. Een jong dat naar beneden kijkt wat er daaronder gaande is.

Zelf tijdens mijn vakantie tegen een vogelshow aangelopen en onderstaande foto's genomen.

1.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4101/4888767874_1a4e40b841.jpg
Helaas wat veel mensen op de achtergrond

2.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4099/4888171545_44c67dba0d.jpg

3.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4095/4888769110_a13d3c1738.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:32

MBV

@freddyronny: je witbalans lijkt een beetje verkeerd, verder zijn ze wel mooi :)
@currahee: nummer 1 vind ik de kleur van de mensen op de achtergrond juist wel mooi :) Verder lijken ze iets te scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Amstel: zonder meer toffe foto's van die zeehonden, alleen die blauwe waas in de tweede vind ik niks.

@freddyronny: heerlijke foto's allebei, prachtig! alhoewel misschien de eerste wat lichter kan.

@currahee: Jammer van de witte vlekken in de achtergrond!

eentje van mij, wel erg weinig 'dier' vergeleken met de rest van de foto's alhier, maar je ziet zijn omgeving ook eens een keertje:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4097/4890524620_89c448c473_z.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Polariteit op 14-08-2010 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
MBV schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 20:18:
@freddyronny: je witbalans lijkt een beetje verkeerd, verder zijn ze wel mooi :)
Ik heb de afbeeldingen een beetje proberen te verbeteren qua witbalans, maar ik heb een niet gecalibreerd laptopscherm dus het is niet 100% juist. Is het zo beter? Ik zag idd een beetje blauwzweem op de eerste en iets te magenta bij de tweede.
@marceltuit: De eerste heb ik ook iets lichter gemaakt.
Hier zijn ze: foto 1 en foto 2

@currahee: De foto's vind ik iets te sterk bewerkt, iets te veel zwarting/contrast, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak. ;) De tweede is de beste, jammer dat het oor er gedeeltelijk afgekapt is :)

@marceltuit: Idd te weinig dier in deze foto, qua omgeving is er ook niet echt iets interessants te zien, gewoon een graanveld. Ondanks dit vind ik het toch nog een aangename foto, waarschijnlijk juist door deze 'leegte'. Ik denk dat hij nog beter zou worden moest je dat groen plant achter het hertje wegwerkt :) Mag ik wel vragen waar je deze foto's neemt? Ik zou niet weten waar ik wilde herten zou moeten tegenkomen in mijn omgeving...

[ Voor 38% gewijzigd door LaurentS op 14-08-2010 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

ziet er goed uit, die aangepaste versies!

die leegte, met daarin dat eenzame kopje van dat hert is juist ook datgene wat mij het meeste aantrekt. dat groene plantje heb ik over zitten twijfelen om het te laten staan of weg te halen, bewust laten staan vanwege de kleur die het meebrengt.

deze foto is genomen in nationaal park de Biesbosch, was ik tot donderdag nog nooit geweest. wist ook totaal niet dat er herten voorkwamen, dus was ook redelijk verbaast dat er opeens een vlak voor me de weg overstak (die zie je dus op de foto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neevedr
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-10 21:08

neevedr

Dat was ik niet!

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4074/4891934608_eb247421e0_z.jpg

Gouden leeuwaapje

Eet smakelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door neevedr op 14-08-2010 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-10 19:07

Compizfox

Bait for wenchmarks

@neevedr: Leuke foto, mooi contrast met de achtergrond ook. Alleen een beetje jammer van die waas onderaan het aapje.

Heb je die gisteren gemaakt? Ik was gisteren namelijk ook in de Apenheul. In totaal zo'n 800 foto's gemaakt, na de mislukte weggegooid te hebben 375 over.
De mooiste heb ik op Picasa gezet, en daar de mooiste van zet ik hier ook even neer :)

Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_tHONMDOV7S8/TGbpjezMJCI/AAAAAAAAA7A/fdrSQiBzPtE/s800/IMG_6717.JPG

Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_tHONMDOV7S8/TGbpq_RSZxI/AAAAAAAAA7k/9YduG8Q2Ts0/s800/IMG_6843.JPG

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_tHONMDOV7S8/TGbpt9sXxCI/AAAAAAAAA70/laCEYABHLQw/s800/IMG_6882.JPG

Ik moest het helaas met telelens zonder IS doen, dus hier en daar misschien helaas wat bewegingsonscherpte.

[ Voor 4% gewijzigd door Compizfox op 15-08-2010 17:08 . Reden: Linkjes gefixet, linkt nu naar high-res. ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
De eerste is met 1/500ste sec, dus dat zou prima uit de hand kunnen. Maar ook die is niet echt scherp. Je hebt of te veel gecropped, of de focus niet helemaal goed liggen, of je lens is verre van scherp. Ik vind het alle drie kiekjes, niet echt iets speciaals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

universal creations schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 12:23:
De eerste is met 1/500ste sec, dus dat zou prima uit de hand kunnen. Maar ook die is niet echt scherp. Je hebt of te veel gecropped, of de focus niet helemaal goed liggen, of je lens is verre van scherp.
Dan heb ik wss geen vaste hand. Ik heb hem iig niet gecropped. Maar het zou ook best kunnen dat de focus niet 100% goed ligt, door de zoeker kun je dat niet altijd goed zien.

Daar bovenop komt ook nog dat ik dat heb geschoten met een lens die bedoeld is voor analoge camera's, maar die, mits je het diafragma wijd open zet, werkt op de Canon 1000D. Maak je het diafragma kleiner, geeft hij err01.
Daardoor heb ik ook een kleine scherptediepte.
Ik vind het alle drie kiekjes, niet echt iets speciaals.
Dat het iets speciaals is heb ik ook nooit gezegd. Ik ben ook maar een beginner ;)
Maar heb je dan tips hoe ik het beter kan doen? Aan alleen "Ik vind het alle drie kiekjes, niet echt iets speciaals" heb ik niet veel.

[ Voor 14% gewijzigd door Compizfox op 15-08-2010 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Compizfox schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 15:31:
[...]

Dan heb ik wss geen vaste hand. Ik heb hem iig niet gecropped. Maar het zou ook best kunnen dat de focus niet 100% goed ligt, door de zoeker kun je dat niet altijd goed zien.

[...]

Dat het iets speciaals is heb ik ook nooit gezegd. Ik ben ook maar een beginner ;)
Maar heb je dan tips hoe ik het beter kan doen? Aan alleen "Ik vind het alle drie kiekjes, niet echt iets speciaals" heb ik niet veel.
Bij de eerste had je wat meer links moeten staan zodat je de ogen van de aap in beeld had. Bij de tweede staat de staart er niet helemaal op. En de derde heeft een centrale compositie, wat niet past bij deze foto ;) Probeer ze wat meer links op de foto te zetten :)
Daarnaast zijn de foto's helemaal niet scherp, met welke lens en toestel werden deze gemaakt? :) Probeer je toestel steeds zo stil mogelijk te houden, desnoods leun je ergens tegenaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Gemaakt met een Canon 1000D met Sigma DL Zoom 75-300mm 1:4-5.6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Compizfox schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 10:12:Ik was gisteren namelijk ook in de Apenheul. In totaal zo'n 800 foto's gemaakt, na de mislukte weggegooid te hebben 375 over.
De mooiste heb ik op Picasa gezet, en daar de mooiste van zet ik hier ook even neer :)
Het maken van 800 foto's is zelfs met AF en IS een hele klus. Zonder AF zou ik het niet voor elkaar krijgen en ik vraag me zelfs af of je sowieso ooit een scherpe foto met een standaard matglas kan maken. In de analoge tijd waren daar deelbeeld en microprisma's voor en dat was nog moeilijk genoeg, zeker in het telebereik vol-open.
Na een dagje dierentuin de volgende ochtend om 10 uur 375 foto's online zetten, getuigt niet van veel zorg voor je foto's. Los van de beperkingen van je objectief valt er imho nog wel het een en ander aan de foto's te verbeteren (contrast c.q verzadiging en wat verscherping mss) met wat nabewerking. Wat heb je er nu aan gedaan? Ik schat 0,0.
Laatste maar niet het minste puntje is, dat je beter zou kunnen gaan kijken, voor je klikt. Natuurlijk kost een klik tegenwoordig niets meer, maar dat eenhoorn-aapje bijvoorbeeld, dat hoeft echt niet zo, dat is gewoon jammer. Beter thuiskomen met zeg 100 foto's waar je over hebt nagedacht, dan met 800 klik-maar-raak-ik-zie-thuis-wel-of-er-wat-bij-zit kiekjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Toff schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 17:29:
Na een dagje dierentuin de volgende ochtend om 10 uur 375 foto's online zetten, getuigt niet van veel zorg voor je foto's.
Goed lezen, ik hield er na alle mislukte foto's te verwijderen 375 over. Ik heb die 375 niet allemaal online gezet :+
En dat wil nog niet zeggen dat ik van al die 375 foto's vind dat ze erg goed gelukt zijn. Ik gooi gewoon niet zo veel foto's weg, net als ik IRL niet veel spullen weg doe maar veel bewaar.
Los van de beperkingen van je objectief valt er imho nog wel het een en ander aan de foto's te verbeteren (contrast c.q verzadiging en wat verscherping mss) met wat nabewerking. Wat heb je er nu aan gedaan? Ik schat 0,0.
Ik heb enkel de belichting iets aangepast met Picasa. Verder niets. Om eerlijk te zijn zou ik ook niet echt weten wat ik er aan kan verbeteren...

[ Voor 11% gewijzigd door Compizfox op 15-08-2010 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neevedr
  • Laatst online: 05-10 21:08

neevedr

Dat was ik niet!

Compizfox schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 10:12:
@neevedr: Leuke foto, mooi contrast met de achtergrond ook. Alleen een beetje jammer van die waas onderaan het aapje.

Heb je die gisteren gemaakt? Ik was gisteren namelijk ook in de Apenheul.
Klopt, ik was gisteren inderdaad in de Apenheul. Er liep heel wat volk rond met een camera om de nek. De ene lens nog groter dan de andere. Die waas kwam ik pas thuis achter, had niet heel goed opgelet op wat er allemaal voor en achter het aapje zat.

De rest van mijn beste foto's heb ik op Flickr gezet

[ Voor 9% gewijzigd door neevedr op 15-08-2010 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 00:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

neevedr schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 18:29:
[...]
Ik heb even de namen bij de gorilla's gezet :)

Lekker, zo'n kauw!
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4143/4894200530_8a149f1c50_d.jpg
Mantelbaviaan, Dierenpark Amersfoort

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

neevedr schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 18:29:
Klopt, ik was gisteren inderdaad in de Apenheul. Er liep heel wat volk rond met een camera om de nek. De ene lens nog groter dan de andere.
Haha, inderdaad. De kans is eigenlijk best groot dat we elkaar gezien hebben, grappig eigenlijk.
De rest is ook zeker leuk.

[ Voor 8% gewijzigd door Compizfox op 15-08-2010 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-10 00:25
Afbeeldingslocatie: http://i116.photobucket.com/albums/o6/110022558844/DSC_3830.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i116.photobucket.com/albums/o6/110022558844/DSC_3863-1.jpg?t=1281903385
Had gisteren een aantal foto's in Blijdorp geschoten, ze zijn het net niet waard om een testcase voor te openen dus dan maar een paar hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Compizfox schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 17:58:
[...]

Goed lezen, ik hield er na alle mislukte foto's te verwijderen 375 over. Ik heb die 375 niet allemaal online gezet :+
Nee, jij moet goed lezen. Ik heb je foto's niet nageteld. Mijn verhaal gaat ook nog op als je klakkeloos 100 foto's online hebt gezet. Fotobewerken (zelfs selecteren) kost tijd.
Ik heb enkel de belichting iets aangepast met Picasa. Verder niets. Om eerlijk te zijn zou ik ook niet echt weten wat ik er aan kan verbeteren...
Zoals ik schreef, contrast, verzadiging, scherpte en een beetje klonen. Zoek de verschillen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CbXDYoje2NgqHL8SxebBghg0/full.jpg

Even uitgaande van de door jou geplaatste pic. Met het origineel is veel meer te doen waarschijnlijk.

P.S. Uit je reactie proef ik dat je je aangevallen voelt. Dat is niet mijn bedoeling, maar ik ga er ook geen doekjes om winden, want daar leer je niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:40
Compizfox schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 17:58:
[...]

En dat wil nog niet zeggen dat ik van al die 375 foto's vind dat ze erg goed gelukt zijn. Ik gooi gewoon niet zo veel foto's weg, net als ik IRL niet veel spullen weg doe maar veel bewaar.

[...]

Maak je je foto's in RAW? Gebruik dan eens Digital Photo Professional en ga eens met de schuifjes spelen en kijken wat er voor verbeteringen uit te halen valt. Veel mensen gebruiken Lightroom om hun foto's na te bewerken. Alleen vond ik dat zelf nog al een overweldigend pakket om mee te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:20
Pas een paar dagen een Canon 500D m'n eerste spiegelreflex maar vind deze wel mooi geworden:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4117/4884234271_75d425a50a.jpg
IMG_0560 by rdekruyf, on Flickr

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

@robbinonline: Ik vind de scherptediepte een beetje jammer. Misschien was het wel juist jouw bedoeling, maar op deze manier is een groot deel van het gezicht niet scherp.
Toff schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 22:24:
Nee, jij moet goed lezen. Ik heb je foto's niet nageteld. Mijn verhaal gaat ook nog op als je klakkeloos 100 foto's online hebt gezet. Fotobewerken (zelfs selecteren) kost tijd.
Ik heb echt niet zomaar klakkeloos de foto's online gezet. Ik heb ze de avond daarvoor zorgvuldig uitgezocht. ;)
Zoals ik schreef, contrast, verzadiging, scherpte en een beetje klonen. Zoek de verschillen:

[afbeelding]

Even uitgaande van de door jou geplaatste pic. Met het origineel is veel meer te doen waarschijnlijk.
Dat is inderdaad een stuk mooier. Ik heb alleen geen Photoshop, maar ik denk dat ik met The Gimp ook wel iets dergelijks kan bereiken, of niet? Ik zou alleen niet precies weten hoe, ga ik me eens in verdiepen!
P.S. Uit je reactie proef ik dat je je aangevallen voelt. Dat is niet mijn bedoeling, maar ik ga er ook geen doekjes om winden, want daar leer je niets van.
Echt aangevallen niet, maar ik voelde me wel geneigd om even te corrigeren w.b.t. het klakkeloos foto's online gooien, als je begrijpt wat ik bedoel :)
Maar je hebt helemaal gelijk, ik ben hier om te leren :)
jip_86 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 23:21:
[...]

Maak je je foto's in RAW? Gebruik dan eens Digital Photo Professional en ga eens met de schuifjes spelen en kijken wat er voor verbeteringen uit te halen valt. Veel mensen gebruiken Lightroom om hun foto's na te bewerken. Alleen vond ik dat zelf nog al een overweldigend pakket om mee te beginnen.
Nee, deze foto's heb ik niet in RAW gemaakt. Ga ik de volgende keer eens doen, bedankt voor de tip!
Lightroom zou ik best willen gebruiken, maar ik als 14-jarige kan dat echt niet betalen.

Wat kan ik volgens jou beter gebruiken, trouwens? RAW Therapee of DPP?

[ Voor 24% gewijzigd door Compizfox op 16-08-2010 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Lightroom mag je 2 maanden gratis uitproberen, en er schijnen levenslang gratis trials in de omloop te zijn O-) * MBV gaat spaarpot ondersteboven zetten. Voor een camera heb ik ook veel geld uitgegeven, raw-bewerker is net zo belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
@Andy: die kleuren op foto 2 zijn echt fantastisch.

@robbinonline: Ik vind het jammer dat de kop niet scherp is. Op deze manier spreekt het me niet echt aan.

Zelf ben ik sinds kort in het bezit van een 500d. Moest bij de buren voor dit schepseltje zorgen:

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_8aVWFPtdLbg/TGlaeKa301I/AAAAAAAAAMs/obhpoE_QRSs/s400/IMG_0298.jpg
Foto klikbaar voor groter.

Elk commentaar is welkom aangezien ik nog een "noob" ben.

@ajhaverkamp: bedankt voor de tip. Zo beter?

[ Voor 27% gewijzigd door Klitse op 17-08-2010 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Minder centraal zetten, dus links een stuk eraf (en dus ook iets boven en onder).

Edit: nee, je haalt er nu boven en onder veel te veel af, je moet wel wat ruimte overhouden.

[ Voor 37% gewijzigd door ajhaverkamp op 16-08-2010 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Compizfox schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 10:06:
Wat kan ik volgens jou beter gebruiken, trouwens? RAW Therapee of DPP?
Raw Therapee ken ik niet, maar DPP is wel aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

OK, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
ajhaverkamp schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 18:56:
Minder centraal zetten, dus links een stuk eraf (en dus ook iets boven en onder).

Edit: nee, je haalt er nu boven en onder veel te veel af, je moet wel wat ruimte overhouden.
Wederom aangepast. Zo moet ie dan goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
@andy:
1. het lijkt erop dat er een hele rij staat te eten? klopt dat? dan zou ik een iets ander standpunt hebben genomen om zo alle hoofden naast elkaar te hebben.
2. De snavel lijkt mij niet helemaal scherp. De foto iets meer contrast geven had de kleuren er nog meer uit laten spatten denk ik , verder wel een aardige foto!

@robbinonline:
Ik vind de focus juist wel mooi , pootje is netjes scherp , en compositie is eigenlijk ook wel zo dat je er naar toe geleid word. Dat het gezicht hier niet scherp is maakt de foto juist wel wat interresanter

@timeless: scherpte is prima op het gezicht zo! compo is ook prima.
Ik vind alleen de achtergrond teveel afleiden , misschien met een kleinere DoF had dit wat minder opgevallen.

4 stuks van mij , geschoten in Aqualeon(Albinyana ,ES) , soort aqua park met mini zoo erbij.
1.Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4117/4904109170_2a9a07e7c6_z.jpg

2.Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4139/4904123452_efcb27fc31_z.jpg

3.Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4136/4916192976_27b3302199_z.jpg

4.Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4139/4915737897_1a7eea6be2_z.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door degroot op 22-08-2010 22:44 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Andy, Ik had liever gezien één ezel geïsoleerd gezien. Je diafragma iets meer opengooien misschien? Van #2 zou ik een echte tumbnail maken, dit doet je foto geen eer aan.
@Robbinonline, Ik vind het een grappig idee, de vooruitgestoken poot in focus, en de rest niet. De toning van de foto is dan niet helemaal mijn smaak.
@Timeless, de kop is lekker scherp, door de spot van het terrarium wordt er nog eens extra de nadruk op gelegd. Het is trouwens makkelijker als je foto die je aanpast laat staan, en de volgende poging eronder zet, zo kan iedereen zien wat je er mee gedaan hebt!
@Degroot, ik vind de kaders om de foto's niet helemaal passen bij het onderwerp. De foto's echter vind ik lekker, hoewel de onderwerpen wel erg centraal staan. Bij #2 lijkt de focus trouwens op het stukje appel(?) te liggen in plaats van op het oog van het beestje. #3 is mijn favoriet, hoewel ik elke de keer neiging krijg om mijn hoofd te draaien. #4 vind ik ook goed, hoewel het achterste hertje uit de achterkant lijkt te komen van degene ervoor.

Mijn poging:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4141/4923802017_63a717c159.jpg
Our cat, same shot, different crop by Jorg1000, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-07 14:10
Amstel76 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 14:26:
Eindelijk weer eens wat werk van mijn hand na wat minder de tijd gehad te hebben voor fotografie.

1.
[afbeelding]

2.
[afbeelding]

3.
[afbeelding]

4.
[afbeelding]
Erg knappe serie!
Hele serie: Mooie subtiele kleuren, hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Wat voor licht had je en hoe heb je dat gebruikt?
Om toch wat kritiekpuntjes te geven: #3 vind ik iets te krap gercroppend, en #2 heeft een beetje rare blauwe zweem (volgens mij veroorzaakt door een schaduw).

@ Marceltuit
Leuk idee van een ree (?) in een erg ruim veld. Heb het vermoeden dat het 'eenzaam' effect sterker is wanneer er boven de ree meer gewas te zien is (ruimere crop) en jammer is dat de neus niet zichtbaar is. Ondanks dat: een lekkere plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4081/4927474538_4615323a42_z.jpg
Het beestje liep zo ongeveer op ooghoogte langs. Zo dicht mogelijk naar toe proberen te lopen en wat afdrukken gemaakt. Hij schrok alleen van mijn sluiter of wellicht ook mijn nadering. Want hij liep steeds een stukje verder.
Ik ben er erg tevreden over al gaat er wel wat van het detail van de huid verloren op kleiner formaat.

@Jorg: kijkt mooi de camera in, goed scherp ook!
@degroot1: mooi moment, goed geïsoleerd
@degroot2: onderste helft is niet scherp, terwijl mijn oog daar wel deels naar toe getrokken word
@degroot3: aparte hoek, ik wil steeds mijn hoofd draaien
@degroot4: ok
@Timeless: oogt een beetje kleurloos maar beestje kijkt wel mooi arrogant zo

• SpiceWorm
jip_86 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 21:55:
Ik ben er erg tevreden over al gaat er wel wat van het detail van de huid verloren op kleiner formaat.
Leuke plaat. Om minder detail verloren te laten gaan: maak een crop en verklein dan. 80% van de foto bevat pixels van bakstenen.

• SpiceWorm
ajhaverkamp schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 15:05:
@SpiceWorm: jammer dat niet de hele poes/kater erop staat, maar dit is een kattenfoto die ik wel kan waarderen! Leuk speelmoment met dat bloemblaadje. Grappig dat hij/zij de handleiding van je camera leest CRTFM! (met de c van cat)
Idd jammer van het oortje, was niet nodig om zo strak te croppen. Moet nu weer leren niet te krap te croppen, oftewel croppen indien zinnig. En het grappige is: in de handleiding van de d40 staat dat een SB28 eigenlijk niet werkt met een d40. Maar zoals je aan de foto ziet is goed belichten niet echt een probleem (hooguit iets meer werk).

[ Voor 3% gewijzigd door SpiceWorm op 26-08-2010 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4120/4923523895_b03d0a694b.jpg

Onze hond in speelmodus!
Niet gemakkelijk om hem te fotograferen, zit geen seconde stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kez
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

@jorg,mooie foto,mooi scherp en een fijne blik in de camera
@dieter,het lijkt zo niet of hij in speelmode is,het is net of hij een T-Rex ziet(don't move,his vision is based on movement) dus er had wat meer "speel" ingemogen imo ;) ,verder een mooie hond!

hier eentje van mij,een BK kitten die ik een weekje heb nu.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3G86msoevrEj153N44AFfGQ8/full.jpg
groter formaat:
http://tweakers.net/ext/f/OJvzWqRPkWCYyZradnNIUcDP/full.jpg

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
@ Dieter:
Leuke plaat. Wat ik kan bedenken: de bank zorgt niet echt voor een lekker contract met de kop van de hond. Compositie en belichting zijn prima!

@ Kez: Hij is niet helemaal scherp. Wat voor ISO waarde heb je gebruikt? Het buitenlicht en het (gloei)lamp licht geeft een beetje een rare belichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kez
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

SpiceWorm schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 20:02:
@ Kez: Hij is niet helemaal scherp. Wat voor ISO waarde heb je gebruikt? Het buitenlicht en het (gloei)lamp licht geeft een beetje een rare belichting.
Ik heb hem geschoten met ISO400,nadeel bij mij is dat er aan de rechterkant van de foto 1 grote raam zit en aan de linkerkant een donkere gang.
Met een flitser en omnibounce werd het resultaat er niet beter op imo.

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
Het was idd mijn bedoeling om het pootje scherp te maken en de rest wazig. Maar heb ze ook omgekeerd pootje wazig kop scherp. Heerlijk om zoveel te experimenteren met je camera :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:06
@ Dieter, het is gevaarlijk met zo'n donkere achtergrond, maar ik vind dat het toch goed gelukt is om de kop van de hond er uit te laten komen.

@ Kez, de uitdrukking van de kat is prachtig. Alsof hij wil zeggen, met wat voor apparaat kom jij nou weer aanzetten.

Van mij:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4142/4933855399_383ce0d47d_z.jpg
Mijn vriendin begon ineens te gillen dat er iets achter me kwam zitten. :)
Wellicht kan ik hem iets croppen, maar ik vind het ook wel leuk dat je de boot omgeving erbij ziet. Iemand tips?

Alternatieve crop.

[ Voor 19% gewijzigd door virtualJac op 28-08-2010 12:28 ]

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 12:12
De alternatieve crop vind ik helemaal niks. Ik neem aan dat die ingegeven is door het dogma dat de horizon niet in het midden mag staan, maar dat zou ik hier maar negeren. (De dogma's waren ooit bedoeld als hulpmiddelen, niet als wetten)

Ik vind ook dat de boot wat toevoegt aan de foto. Anders is het onduidelijk waar die meeuw nou precies op zit. Ook vanwege de richting van zijn kop mag je aan de onderkant wel wat ruimte hebben.
Je zou wel aan de linkerkant wat kunnen croppen zodat je net de achterstag uit het beeld haalt. Die leidt mijn blik wel af, en voegt niets toe.

Brutaaltje dat ie zomaar op je boot kwam zitten. Dat heb ik zelf nog nooit meegemaakt.
Dan zijn ze zeker best groot he? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
Eindelijk m'n grote vriend is 'leuk' op de foto gezet.
Jammer dat de oortjes net niet helemaal vol in beeld zitten maarja je kan niet alles hebben.

Origineel nog een beetje nabewerkt maar vind het origineel eigenlijk net zo goed,
iemand die beter kan soepen dan ik.. ga je gang

Orgineel:
Afbeeldingslocatie: http://bestandjes.nl/images/IMG_1097_T.jpg

Nabewerkt:
Afbeeldingslocatie: http://bestandjes.nl/images/IMG_1097_EDIT_T.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 18:32
De nabewerking is nou niet bepaald noemenswaardig veel anders/beter geworden ;) En de foto is ook van een hoog snapshot-gehalte. Een hond kan lastig te fotograferen zijn natuurlijk, maar niet gelijk blij zijn met de eerste de beste foto waar 'ie stil op zit.

Deze foto is voor jou als baasje zijnde misschien leuk, maar voor ons niet.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
@Mute Ja heb pas 2 weken mn camera dus het fotograferen, het nabewerken noem het allemaal maar op is allemaal nieuw voor me. T beest is normaal zo druk als wat of trek een gek hoofd op een foto dus wat eindelijk blij wat leuks geschoten te hebben na uren met de camere in de tuin te hebben gelegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer de volgende keer je hond eens in de schaduw te zetten, de belichting is dan veel egaler en de contrasten zijn minder sterk, hier heb ik dat ook geprobeerd:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Laatst online: 15:06
mjtdevries schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 12:58:
*knip*

Brutaaltje dat ie zomaar op je boot kwam zitten. Dat heb ik zelf nog nooit meegemaakt.
Dan zijn ze zeker best groot he? :)
Bedankt voor het commentaar.

Ze zijn zeker groot. Deze was echter zo mak als een lammetje. Heb nog een foto dat hij brood uit onze hand eet. Hij bleef ook constant terugkomen. :) Zelfs na het gegil van me vriendin :')

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-10 00:25
Afbeeldingslocatie: http://94.100.118.77/1069400001-1069450000/1069410201-1069410300/1069410227_6_mFB4.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Andyy, je levert, ook op de vorige pagina, geen feedback op foto's van anderen. Het is geen picdump, iedereen wil namelijk graag weten wat hij/zij kan verbeteren aan zijn foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij m'n eerste kiekjes hier in dit topic. Onze drie katten...
Afbeeldingslocatie: http://emle.nl/forumpics/got/cat1.png

Afbeeldingslocatie: http://emle.nl/forumpics/got/cat2.png

Afbeeldingslocatie: http://emle.nl/forumpics/got/cat3.png

Afbeeldingslocatie: http://emle.nl/forumpics/got/cat4.png

Afbeeldingslocatie: http://emle.nl/forumpics/got/cat5.png

Afbeeldingslocatie: http://emle.nl/forumpics/got/cat6.png

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2010 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
@robbinonline: ik had liever minder van de stoep gezien en meer van de oren van je hond.

@andyy: Coole pose van de vos. Als er een OG (original gangsta) bestaat onder de vossen, dan is hij d'r zeker 1 van.

@Qlone: Zijn je katten wel gelukkig? Foto 1 en 3 vind ik ongeveer hetzelfde qua uitdrukking, alleen de hoek is anders. Foto 2 is zo'n blik van: Whiskas, whiskas, whiskas. Sheba zit er ook nooit in...Foto 4: De kat in z'n natuurlijke habitat: jouw/jullie bed? Foto 5: Alles komt goed schatje, ik heb het nr van het RIAGG voor je. Foto 6: Next time, shoot me with your gun.

Ik vind foto 2 en 4 het sterkst.

Eentje van mijn kant.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4150/4953135249_9851a78e63.jpg
Hello there Yogi! by Anwar W, on Flickr

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

wilmundo schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 10:02:
@andyy: Coole pose van de vos. Als er een OG (original gangsta) bestaat onder de vossen, dan is hij d'r zeker 1 van.
Een vos met een halsbandje? Is "gewoon" een hond hoor. ;)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wilmundo schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 10:02:
@Qlone: Zijn je katten wel gelukkig?
Ja hoor, volmaakt gelukkig. Ze zijn alleen ook heel oud (op de grijze na), dus af en toe kijken ze wat minder fris uit hun ogen...

• ThomasW
  • Laatst online: 07-10 22:05
@robbinonline: Kiekje, niet eens testcase waardig. probeer eerst goede foto's te maken als je gaat nabewerken. Je kan een goede foto net wat beter maken met wat nabewerking, maar je kan van een slechte foto geen goede maken.
@andyy: Neem even de moeite om je voorgangers te becommentariëren.
@Qlone: ^^ Maar lekker scherp op de oogjes!
@Wilmundo: Een opgezette beer, wat leuk...

Afbeeldingslocatie: http://weblog.thomasvanderwillik.com/album/thumbs/lrg-2913-img_3914-b.jpg

Verwijderd

@TvdW
Love it, het lijkt wel een beetje of het kind op het tapijt wegzweeft van de kat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:45
@Qlone, ietwat saaie foto's het is dat je een mooie dof erin hebt, daardoor lijken ze net wat meer dan "kiekjes"
@wilmundo, neus is iets te out of focus, misschien beter een iets kleiner diafragma kunnen pakken.
@thomasW, mooi moment en mooie blik van de kat, kleuren zijn ietwat flets in de achtergrond, maar dat komt door het licht denk ik.

Deze 2 knusse beestjes komen van cuba:
Afbeeldingslocatie: http://www.nvalphen.nl/files/got/beestje.jpg

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:57
@Qlone:
Tsja.. het zijn katten, mooie foto's, maar niks spectaculairs
@Thomas W:
Ik had in dit geval twee foto's gemaakt, waarbij ook de baby scherp was en deze gemerged (Of voor een grote DOF gekozen).. dat geeft het 'verhaal' v/d foto beter weer. Neemt niet weg dat het nog steeds een goede foto is!
@Prulleman:
Mooie kleuren, mooi moment.. Ik zou alleen nog iets v/d bovenkant afgeknipt hebben.

Deze geschoten in Burgers Zoo, helaas flink moeten croppen wegens lelijke spiegeling op het glas...

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4092/4968148127_03d25ea58a_z.jpg
Sumatran Tiger by berendsrob, on Flickr

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 00:39
@wilmundo: Doet me eerlijk gezegd niet zo veel. Mischien omdat het overduidelijk een opgezet dier is en daardoor meteen alle 'warmte' weg is.
@thomasW: yep, werkt wel voor mij. Tenminste niet zo'n standaard huisdier portretje maar iets meer verhaal erin. Enige kritiek wat ik zou kunnen bedenken is dat het kind wat afgesneden is en het beeld uit kijkt. Was mischien leuker geweest als ie met de toys in front of him bezig was geweest.
@Prulleman: Mooi inderdaad. Waarschijnlijk had je als je iets naar links was gestapt een minder mooie achtergrond ? Want alleen het afgehakte staartje is wat jammer vind ik.
@RobbieB: Teveel gecropt inderdaad. Ook de donkere achtergrond aan de bovenkant haalt de foto flink onderuit omdat de kop wat in de achtergrond dreigt samen te smelten.

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
@wilmundo: Deze beer doet mij ook niet zo veel, vooral omdat je duidelijke ziet dat ie opgezet is en daardoor de natuurlijke uitdrukking niet te zien zijn.
@RobbieB: Ik miss idd een stuk, ook is de kaak aan de onderkant niet scherp en achtergrond is een beetje te donker als de tijger wat meer in beeld was geweest was het een stuk betere foto geweest.

Eentje van mij

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4083/4992185395_f52ac8d693.jpg

GROOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ik krijg hier heel erg een "foute-dierentuin-in-Azië-met-boksende-primaten"-gevoel bij. Geen idee of het terecht is.

[ Voor 14% gewijzigd door ajhaverkamp op 17-09-2010 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Nee joh is hartstikke CUUUUUUTE :> :D Geweldig !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Niet online
ajhaverkamp schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 08:39:
Ik krijg hier heel erg een "foute-dierentuin-in-Azië-met-boksende-primaten"-gevoel bij. Geen idee of het terecht is.
Nee dat was geen dierentuin, er stond een verzorger met twee baby orang-oetangs en die kregen ff een badje en een schone luier O+ ze zaten dan ook in een baby box

[ Voor 4% gewijzigd door Aapie op 17-09-2010 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Orang-oetan met een luier???? Klinkt nog steeds erg Aziatisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Niet online
ajhaverkamp schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 11:47:
Orang-oetan met een luier???? Klinkt nog steeds erg Aziatisch...
ehmm dit is niet heel gek hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

joosthaarman schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 11:54:
[...]
ehmm dit is niet heel gek hoor!
In het B.O.S. opvang tehuis (of soortgelijk) zouden "luiers" misschien "normaal" zijn. Dan heb je het wel over hele jonge babies die 's nachts een luier dragen.
Echter zijn er genoeg particulieren op Bali die een orang-oetan als statussymbool in huis hebben. De orang-oetan komt dat ook van Sumatra en Borneo. Voor zover ik het weet komen er op Bali geen orangs in het wild voor. Privébezit is verboden en totaal verwerpelijk omdat de kans dat de moeder van de kleine de diefstal niet overleefd heeft, zo'n 99,9% is.

De dierentuin van Rostock Duitsland is trouwens vreselijk mensaap onvriendelijk. Ze sparen voor een nieuw verblijf, het huidige is echt dramatisch....
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4152/4982720171_f872c82959_z.jpg
2010-08-27-14h32m34.272P8713 by A.J. Haverkamp, on Flickr

• bennyd
  • Laatst online: 28-09 22:32
Hier ééntje van mij, gemaakt met een 50mm prime.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4109/5002022698_8fa6c9948f.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door bennyd op 18-09-2010 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ prulleman: mooie kleuren in de foto, ook fijne rustige achtergrond.
@ RobbieB: mooi moment, alleen zoals gezegd de achtergrond verstoort het nogal.
@ joosthaarman: wat ik jammer vin is dat de hele (bovenkant v/d) aap op de foto staat, behalve zijn linker hand, was daar een reden voor? door deze compositie met gespreide armen had ik er voor gezorgd dat je zijn hele arm zou zien, iig niet door de rand weggecropt.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4152/5007432363_51a62531c8.jpg
gemaakt in Blijdorp, vond deze met nog 4 andere er tussen uitspringen van alle foto's
200mm f5.6 iso800. de hoge iso resulteert toch nog wel wat ruis, wat wel jammer is. IVolgens mij valt er nog wel meer uit te halen voor de volgende keer, weet nog niet precies wat, dus daarom plaats ik 'm hier voor comment.
misschien dat de kleuren iets te veel hetzelfde en het saai maken?

de andere 4 kun je zien op:
http://www.flickr.com/photos/29127723@N07/

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2010 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Laatst online: 14:57

sopsop

[v] [;,,;] [v]

@Bennyd: Mooie plaat, maar wellicht mooier als hij er helemaal opstaat of alleen de kop.
@tonym83: Lekker strak, wellicht mooier geweest met wat meer water aan de onderkant.

Gisteren een dagje naar Dierenrijk in Nuenen (of is het Geldrop?) geweest. De ijsberen waren nogal actief er waren er twee flink aan het stoeien in en om het water.

Afbeeldingslocatie: http://www.kijkeenshier.com/testjes/th_ijsbeerjump.jpg

Opklikken voor groot.
Gemaakt met mijn Olympus E-P1 (14-42mm lens). Helaas mist hij wat scherpte, maar dat voegt aan de andere kant ook wel weer wat toe.

[ Voor 26% gewijzigd door sopsop op 20-09-2010 16:00 ]

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Het topic maar weer eens een schopje geven:

Roodoogmakikikker, Artis:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4111/5028367541_8ee65bdf91.jpg
2010-09-12-11h06m00.272P2581 by A.J. Haverkamp, on Flickr

Gevlekte hyena, Blijdorp:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4105/5026420253_d23aa91316.jpg
2010-09-11-11h15m41.272P2276 by A.J. Haverkamp, on Flickr

Gorilla's Bwana en Shomari, Artis:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4106/5008925477_8db6e92506.jpg
2010-09-09-15h01m07.272P2184 by A.J. Haverkamp, on Flickr

• Vampiria
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-02-2024

Vampiria

lief klein meisje

Ik heb een "lichtelijke" hamster verslaving en een ontiegelijk tamme Chinese dwerg thuis. Ofwel: aan de foto-maak voor een opdrachtje close-up. Deze drie vond ik persoonlijk de mooiste.

Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y53/synt4x-3rr0r/Fotootjes/Map33-Hamster/11Dsc01099.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y53/synt4x-3rr0r/Fotootjes/Map33-Hamster/1Dsc01096.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y53/synt4x-3rr0r/Fotootjes/Map33-Hamster/Image1.jpg
Laatste=klikbaar!

Edit: Laatste foto thumbje gemaakt, was beetje groot O-)

Ik zou graag kritiek geven, maar ik ben van mening dat ik als leek met net een maand een dSLR camera daar niks over kan zeggen... ofwel: eerst mezelf verbeteren, dan de rest ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Vampiria op 30-09-2010 11:06 ]

~Vampiria

• MBV

MBV

Persoonlijk vind ik deze foto's niet veel bijzonders. Alleen de eerste is wel grappig, de 2e en 3e lijken te veel op een close-up van een duim. Te weinig scherp van de hamster om daar als eerste naar te kijken.

En maak dan op z'n minst je nagels schoon :X

• LinkinTED
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-08 10:53
Niet zo'n bijzondere plaat, maar wel een mooi en lief beestje, onze Izzie:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4127/5039942704_7fe0f07d6a_z.jpg

@Vampira: vind jouw vinger erg storend, was mooier geweest als het alleen je hamster zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik zou de foto van een iets hoger (5cm) standpunt maken, dan is de vloer misschien wat minder storend. Verder wel een leuke plaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Laatst online: 14:57

sopsop

[v] [;,,;] [v]

@Met MBV ^, ook de bank zou een kleine touch up (in Photoshop) kunnen gebruiken, die kale plek moet niet zo moeilijk zijn om te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joor
  • Laatst online: 17-09-2024
Jaloerse hondjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~solidus0/IMG_4214.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Je krijgt een kus van je grote zus:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4104/5039950222_e1aeac3689.jpg
2010-09-24-15h03m07.272P4387 by A.J. Haverkamp, on Flickr

Reactie:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4129/5039337345_d904ec5030.jpg
2010-09-24-15h03m13.272P4391 by A.J. Haverkamp, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joor
Te gek die gezichtsuitdrukking op de tweede foto! Word je gewoon blij van als je er naar kijkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
Ik voel wat jaloezie bij de linker.
Apen zijn geweldig, uitdrukking zijn super.

@Joor: mooie plaat, leuk met de vignettering, enne, gave sloffen;

@MDV: vind zelf de vloer niet storend omdat hij onscherp is

@sopsop: in plaats van Photoshop wordt het tijd voor een nieuwe fauteuil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Geweldig ajhaverkamp! Vooral die tweede is grappig! Je kikkers uit je eerdere post zijn ook erg mooi, lekker van kleur. alleen de lichtreflectie op het puntje van zijn snuit vind ik wat minder.

Knip

[ Voor 46% gewijzigd door PowerUp op 04-10-2010 21:42 . Reden: Crossposten is niet de bedoeling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
Hier nog één tijdje geleden in de achtertuin. Geschoten met de 18-55 70-300 Tamron

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4154/5004028711_c296bd9d60.jpg
Snail by LinkinTED, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
LOL, my bad. Het meerderheid van de foto's van deze slak heb ik met de 18-55 gemaakt. Deze dus met een 70-300 tamron. :)

Goed opgelet nero :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

* nero355 is EXIF addict :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
@Joor: Leuke foto, iets te veel vignetting naar mijn smaak ;)

@ajhaverkamp: Wat een gezichtsuitrdukking op die kleine zijn gezichtje, goed gedaan ;)

@linkTED: Mooie dof, jammer dat de slak niet optimaal scherp is, mss een beetje afstoppen?

Hierbij een paar foto's van Prezwalski paarden die ik in een natuurpark in Zuid-Frankrijk zag.

1Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4142/4875203999_5cd896b233_z.jpg

2Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4075/4875810890_4c3a5ae882_z.jpg

3Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4087/5065189806_8863c7f61e_z.jpg

4Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4108/5064576681_10eb9e5456_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joor
@freddyronny: Mooie scherpe platen. De tweede spreekt me het meeste aan.

Niet de allerbeste foto, maar tijdens de eerste "field test" van mijn nieuwe G11 de volgende exoot gespot. Die wou ik jullie niet onthouden:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~solidus0/IMG_0037-2.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Joor op 09-10-2010 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 13:35
Alweer een oude foto, maar wel één van de mooiste die ik heb van onze kater.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4110/5009240067_fbb181c489_z.jpgSmokey, our cat by afatsuoM, on Flickr

Als je iets doet, doe het dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
@Mous: mooie foto, maar niet spannend.

@Joor: een foto van de zijkant zou mooier zijn geweest... iets meer dynamiek

@freddyronny: waar is mijn slak onscherp dan? Alleen de rechter voelspriet... maar dat komt door de diafragma instelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-10 21:52
[b][
@freddyronny: waar is mijn slak onscherp dan? Alleen de rechter voelspriet... maar dat komt door de diafragma instelling
Als je de foto aanklikt en wordt gelinkt naar flicker, is er een geheel onscherpe foto te zien. Als jij een scherpe foto hebt, is een re-upload wellicht de moeite waard. Verkleinde foto's ogen vaak scherp, maar wij (ik) wil(len) ze graag op groot formaat zien. ;)

Al je foto's op flicker ogen na het inzoomen met het vergrootglas was wazig.. Misschien anders uploaden?

[ Voor 23% gewijzigd door Lumics op 10-10-2010 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Laatst online: 04-10 09:17
Dit is een typisch geval van bewegingsonscherpte, kijk maar goed naar de pixels, de onscherpte loopt vooral horizontaal in dit geval.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
LinkinTED schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 10:39:
De slak is niet echt onscherp, wel een beetje soft. Het is niet zo'n goed idee om met een ongestabiliseerde lens 1/30s te kiezen voor 180mm... of stond hij soms op statief? Daarenboven denk ik niet dat die Tamron 70-300 zo scherp is wideopen? Maw, probeer eens een gelijkaardige foto op een wat gunstiger tijdstip zodat je bvb 1/250, 180mm en f8 kunt kiezen? Je bokeh zal dan nog steeds in orde zijn denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
freddyronny schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 12:15:
[...]

De slak is niet echt onscherp, wel een beetje soft. Het is niet zo'n goed idee om met een ongestabiliseerde lens 1/30s te kiezen voor 180mm... of stond hij soms op statief? Daarenboven denk ik niet dat die Tamron 70-300 zo scherp is wideopen? Maw, probeer eens een gelijkaardige foto op een wat gunstiger tijdstip zodat je bvb 1/250, 180mm en f8 kunt kiezen? Je bokeh zal dan nog steeds in orde zijn denk ik ;)
Dan heb je wel veel meer licht nodig dan nu en is het zonlicht niet mooi als tijdens het gouden uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
universal creations schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 14:52:
[...]

Dan heb je wel veel meer licht nodig dan nu en is het zonlicht niet mooi als tijdens het gouden uur.
Ik weet het dat je dan veel meer licht nodig hebt, dat stond er ook bij ;) In deze foto merk ik niet zo veel van het 'gouden uur' dus ik denk niet dat het zo erg was geweest om deze bvb rond 4 uur op een zonnige namiddag te nemen :)

Pagina: 1 ... 32 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Met alle respect voor jouw huisdier blijft dit natuurlijk nog wel een fotografie forum. We verwachten dus wel foto's van kwaliteit. Geen foto's "om je huisdier te showen"!

En ook in dit topic wordt commentaar op je voorgangers erg gewaardeerd.