[Verzamel] (Huis)dieren deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 35 Laatste
Acties:
  • 241.234 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-08 10:53
@mcsluis, makkelijk,freddyronny,universal creations: duidelijke antwoorden allemaal. Bedankt daarvoor.

Op f8 heb je toch lang niet zo'n mooie bokeh...? Krijg je toch meer detail te zien...

De Tamron is sowieso geen toplens... ik heb hem ook meer om te kijken welk bereik ik echt wil.
Heb volgens mij ook nog een foto gemaakt met de 18-55, die vond ik qua compositie wat minder, maar zal eens kijken of die beter is.

Hoe bepaal ik nu de beste instellingen op zo'n moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
LinkinTED schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 10:37:
@mcsluis, makkelijk,freddyronny,universal creations: duidelijke antwoorden allemaal. Bedankt daarvoor.

Op f8 heb je toch lang niet zo'n mooie bokeh...? Krijg je toch meer detail te zien...

De Tamron is sowieso geen toplens... ik heb hem ook meer om te kijken welk bereik ik echt wil.
Heb volgens mij ook nog een foto gemaakt met de 18-55, die vond ik qua compositie wat minder, maar zal eens kijken of die beter is.

Hoe bepaal ik nu de beste instellingen op zo'n moment?
Je zit nu dicht bij de minimale focusafstand van de lens, ik denk dat je nog steeds een redelijk beperkte dof hebt bij f8, natuurlijk iets minder dan met f4.5, maar de slak zal wel een stuk scherper zijn ;)
Hoe los je het probleem op? Op tijdstippen met meer licht fotograferen. Als dit niet gaat, gebruik een statief/beanbag om bewegingsonscherpte van de camera uit te sluiten. 1/30 op 180mm gaat vrij moeilijk uit de hand :)

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 21:30
freddyronny schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 14:26:
[...]

Je zit nu dicht bij de minimale focusafstand van de lens, ik denk dat je nog steeds een redelijk beperkte dof hebt bij f8, natuurlijk iets minder dan met f4.5, maar de slak zal wel een stuk scherper zijn ;)
Hoe los je het probleem op? Op tijdstippen met meer licht fotograferen. Als dit niet gaat, gebruik een statief/beanbag om bewegingsonscherpte van de camera uit te sluiten. 1/30 op 180mm gaat vrij moeilijk uit de hand :)
Bokeh is niet alleen afhankelijk van DoF. De diafragmagrootte heeft namelijk ook heel veel invloed hierop. Nu weet ik niet hoeveel diafragmabladen deze Tamron heeft, maar bij afstoppen krijgen die bladen veel invloed op het uiterlijk van de bokeh. Wide-open produceren lenzen doorgaans de meest romige bokeh.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FLuKee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-09 10:11
Afgelopen zaterdag met de hond van mijn ouders aan het strand foto's gaan maken. Erg leuk om te doen :)
Alles met de D90 en 80-400.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4151/5069206968_527194123d.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4084/5068458821_dd7fc17bc5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4113/5068552873_2f99403198.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4088/5069305136_59452d9904.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Laatst online: 07:02

Polariteit

Fietsende fotografeur

FLuKee schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 09:15:
Afgelopen zaterdag met de hond van mijn ouders aan het strand foto's gaan maken. Erg leuk om te doen :)
Alles met de D90 en 80-400.

zo he, mooie kleuren man! voorla de eerste 2 foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
Tweede foto geweldige actiefoto!
Kleuren zijn inderdaad erg mooi. Heb je een filter gebruikt? Heb je ze nog nabewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

LinkinTED schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:05:
Tweede foto geweldige actiefoto!
Kleuren zijn inderdaad erg mooi. Heb je een filter gebruikt? Heb je ze nog nabewerkt?
Ik vermoed polarisatiefilter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
Me 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FLuKee
Dank jullie :)
Geen filters, wel wat nabewerking maar dan enkel lichte aanpassingen.
Op 1, 2 en 4 zit een heel licht vignette-effect, en ik voer standaard ook steeds een bewerking uit om fletse kleuren te vermijden. Kwaliteit van het licht was ook wel behoorlijk goed zondag, ondanks het uur (late voormiddag) waren er nog geen echt loeiend harde contrasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

@ Flukee, wow! Wat een heerlijke shots, 1e 2 door het water zijn mijn absolute favoriet!!!

Dagje met Jan Vermeer naar de apenheul geweest (workshop) en dit is 1 van de foto's, best aardig vond ik...
Afbeeldingslocatie: http://doncorleone.mine.nu/got/apenheul1.jpg

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Heb je die heel erg gecropped? Ook een beetje teveel contrast naar mijn smaak.

Het is trouwens Borneo orang-oetan Wattana met haar zoontje Kawan (22-02-2010)

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
@ Donnie ziet er idd niet helemaal natuurlijk uit, lijkt wel erg veel contrast te hebben ofzo! voor de rest een leuk moment!

Eentje van mij:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4042/5078122006_d39d11bdc4_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 15-09 10:08
@linkinTED: Hoe je een simpel slakje best interessant kan neerzetten. Toont ook mooi hoezeer afstoppen nodig is bij macro. Vind 'm wel een tikje donker.

@freddyronny: #1 steekt er echt bovenuit, lekker originele plaat. Wel denk ik dat je iets minder subtiel in je nabewerking mag zijn.

@joor: Procambarus clarkii, als ik me niet vergis. Brakke plaat, rare kleuren, hoek is niet heel voordelig en de kreeft zelf is er donker.
@-Mous- Wat mij betreft een 13 in een dozijn kattenfoto. Netter dan de meeste maar ook hier, gezicht in de schaduw flatteert niet.

@flukee: Nette, enigszins cliche foto's. Bij #1 had de hond meer naar rechts in het frame gemogen van mij.
@donnie: Ik vind 'm te hard, te veel contrast of clarity misschien. Pose en licht is wel netjes.

@joosthaarman: Sorry. Te blauw, niet de beste pose en ik heb de indruk dat je hier in matrix meting zat.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
@FluKee: Hele mooie platen! Goed contrast, fijne kleuren en mooi licht. de eerste en laatste vind ik de beste.
@Donnie: Ik vind het ook een te grote crop en je hebt teveel contrast toegevoegd.
@Joosthaarma: De compo vind ik niet zo geslaagd. Ik zou rechts wat meer ruimte houden.
Maar ik moet ook zeggen dat ik helemaal niet van dierentuin foto's houd omdat het om de een of andere manier altijd zo nep over komt.

Hier maar eens proberen aangezien het vogel-topic dood is :9
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4089/5078052994_8588e6502d_z.jpg
Detail. by freek.wijffels, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joor
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09-2024
Mooi deze achtergrond. Die zat wel dichtbij zeker?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
Flickr exif: Focal Length 400 mm
Misschien ook nog gecropped...? Hoef dus niet heel dichtbij te zitten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
LinkinTED schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 16:30:
Flickr exif: Focal Length 400 mm
Misschien ook nog gecropped...? Hoef dus niet heel dichtbij te zitten. ;)
Volgens mij is het zo'n 60 tot 70% 35% van het orgineel. Ik zal zo thuis even kijken.
De zanglijster zat op ongeveer 2 à 2,5 meter en dat is voor een vogel indd best dicht bij.
Ze was waarschijnlijk uitgeput van de tocht naar nederland en deze pier (hoek van holland) was het eeste stukje land waar ze uit kon rusten. Waarschijnlijk omdat ze moe was kon ik haar goed benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Zanglijster, die heb ik hier nog niet gezien, zal binnenkort wel mijn kant op komen.

Tja, wat kan ik zeggen, typische foto voor jou, bruine vogel super neergezet.
Ik kwam maandag een groepje staartmezen tegen, die had ik graag 's door jou op de plaat gezet willen zien.

Ik heb me op de bronstijd van de damherten gestort. Tot nu toe nog niet die plaat die ik echt zocht, wel deze twee.

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1028/5075625981_ab746d6c36_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4113/5076226272_a90c304702_z.jpg

Half uurtje na zonsopgang en ook nog 's onder een hele grote kastanje. Erg, erg weinig licht. Ik heb 't gevoel dat ik er niet alles uitgehaald heb in de nabewerking, moet ik 's wat over piekeren.

[ Voor 26% gewijzigd door Wijnands op 13-10-2010 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 00:39
@Mous: Inderdaad wat donker, ik zou hem ingeflitst hebben.

@flukee: Ik vind ze erg sterk. Vooral de eerste twee, bij 1# Zou mischien inderdaad wat ruimte links beter zijn geweest maar dan mis je de splash rechts. Ook de kleuren zijn zeer mooi (veel kleurcorrectie/saturatie gedaan?). #4 netjes maar ik vind de voorpoot een wat rare stand hebben klinkt mischien gek maar met een 'rechte' poot was ie mischien iets sterker geweest ?

@donnie: +1 voor te hard, wel leuk moment en aardige compositie.

@joosthaarman: Vel groene blad, met een beetje rare kleuren leiden mij inderdaad te veel af op het onderwerp.

@scirocco: VET!

@wijnands: Echt zeer mooie fotos. Had graag de exif gezien. Ik heb het een paar weken is voor het eerst een aantal keer geprobeerd (wat wild te schieten in een natuurgebied in noord-frankrijk (veel vossen, reeën herten)) maar ondanks dat ik een vos en een tweetal reeën op de plaat heb gekregen zat er niks showcase waardig tussen. Was inderdaad zo vroeg een probleem om mijn sluiterstijd snel genoeg te krijgen. Welke ISO heb je gebruikt ? heb zelf een d300s en vraag me af tot welke ISO jij max gaat.

Overigens, het enige wat ik zou kunnen aanmerken op de twee fotos is het afleidende stukje (zonlicht?) rechtsonder, mijn ogen hebben de neiging te eindigen op dat stukje geel ipv op de staartmezen.

[ Voor 8% gewijzigd door Jay-P op 14-10-2010 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Wijnands schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 21:55:
Zanglijster, die heb ik hier nog niet gezien, zal binnenkort wel mijn kant op komen.

Tja, wat kan ik zeggen, typische foto voor jou, bruine vogel super neergezet.
Ik kwam maandag een groepje staartmezen tegen, die had ik graag 's door jou op de plaat gezet willen zien.

Ik heb me op de bronstijd van de damherten gestort. Tot nu toe nog niet die plaat die ik echt zocht, wel deze twee.

[afbeelding]

[afbeelding]

Half uurtje na zonsopgang en ook nog 's onder een hele grote kastanje. Erg, erg weinig licht. Ik heb 't gevoel dat ik er niet alles uitgehaald heb in de nabewerking, moet ik 's wat over piekeren.
Die zanglijsters zullen ongetwijfeld naar de AWD komen. Het schijnt een van de meest vogelrijke gebieden in nederland te zijn.

Thanks voor je compliment :*)

Ik vind het leuke platen, maar ze missen iets.
Is er geen open vlakte waar je goed zonlicht hebt en waar de damherten soms zitten? Ik denk dat mooi ochtend/avond licht icm een snelle sluitertijd en een fijne achtergrond een mooie plaat kan opleveren. 1/100 en ISO1600 word gewoon niks denk ik.
Wat ook heel gaaf kan zijn is een boom links en rechts in beeld die als een soort vignettering bovenin de foto dienst doen. Zoiets heb je nu ook, maar nu nog heel veel losse takken en wat onrustig beeld.
Qua bewerking denk ik dat je wat meer sfeer moet toevoegen. Misschien een iets warmere foto of een wat misterieuzere sfeer.
Hier wat inspiratie van 1 van mn favo natuur fotografen, Hennie van Heerden.
http://www.flickr.com/pho...in/set-72157614297241903/
http://www.flickr.com/pho...in/set-72157614297241903/
Ze gebruikt licht, meer sfeer en een compo met wat ruimte over. (niet bomvol takken overal, maar heel overzichtelijk: een rij bomen, een hert en wat leegte.
Ik heb zelf helaas geen ervaring met het fotograferen van (dam)herten en weet dus niet hoe moeilijk het is, maar ik weet wel wat ik mooi vind. :9 (de veluwe meet was leuk en gezellig, maar de herten zijn niet echt wild en je kan daar niet vrij door het park lopen)

Ik kan niet wachten tot de volgende AWD-meet >:) , dan kan ik hetzelf ook eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Donnie: Fijne compositie in je apenfoto, alleen de kleuren/bewerking zien er totaal niet lekker uit. IS die workshop van Jan Vermeer trouwens de moeite waard?

@joosthaarman: ik vind de uitsnede niet zo fijn. Ik zou de foto dusdanig gemaakt hebben dat de kop meer naar het midden zit. Nu lijkt het of de kat in zijn geheel heel erg dicht op de rand zit. Ook vind ik je foto erg 'kil'

@scirocco: mooi! Als ik dit soort platen van jou hand vergelijk met mijn foto's van vogels word ik erg jaloers, en dan begin ik nog niet eens met het echte kleine spul :P

@Wijnands: erg mooi. Ik vind je nabewerking iig prima. Enige minpuntje vind ik de kont van het meest rechtse hert, die doet zo ongezellig. Maar ja daar doe je niet zo veel aan behalve een ander standpunt kiezen :p

Van mijn kant eens een tijgertje:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4150/5057662714_498476b89f_z.jpg
Panthera tigris sumatrae by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
@Wijnand: mooie foto's, vooral het moment! Jammer van de reet van die derde aan rechter kant... die stoort nogal.

@Jay-P: je kunt op Flickr de exif info bekijken:
Exposure : 0.01 sec (1/100)
Aperture: f/5.6
Focal Length: 300 mm

@MarcelTuit: mooie closup, mooie kleuren. Mis alleen onder wat ruimte... sik wordt net iets afgekapt, terwijl boven ruimte over is. Verder mooie plaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FLuKee
Die zanglijster is erg knap zeg!

Wijnands, vooral de 2e vind ik heel erg mooi. Prachtig beeld, proficiat!
Jay-P schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 00:23:
@flukee: Ik vind ze erg sterk. Vooral de eerste twee, bij 1# Zou mischien inderdaad wat ruimte links beter zijn geweest maar dan mis je de splash rechts. Ook de kleuren zijn zeer mooi (veel kleurcorrectie/saturatie gedaan?). #4 netjes maar ik vind de voorpoot een wat rare stand hebben klinkt mischien gek maar met een 'rechte' poot was ie mischien iets sterker geweest?
Dank je, kleuren pas ik altijd wat aan, via LAB-color. Een beetje analoog aan deze techniek.
De voorpoot bij 4 is wat vreemd, vond ik ook en kan me volledig vinden in je opmerking.

Eén seconde later maakte ik deze nog:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4057/5079419734_f201ccae3f.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Iedereen bedankt voor de reacties. Exif:

Camera Nikon D300
Exposure 0.01 sec (1/100)
Aperture f/5.6
Focal Length 300 mm
ISO Speed 1600

Punt is, de mannetjes kiezen een grote boom als baken en gaan daarom heen lopen burlen, in het open veld komen ze pas later op de dag maar dan rennen er ook alweer kuddes joggers rond waar ze nerveus van worden.

Ik heb er nu wel eentje gevonden die een boom midden in een open veld heeft gekozen, daar ga ik binnenkort 's achteraan.

@Flukee: Tikkie krap, vooral rechts, verder erg netjes.
@marcel:tuit: Schaduwkant iets ophalen misschien? Pose is leuk en de restjes groen zijn een aardig detail

[ Voor 13% gewijzigd door Wijnands op 14-10-2010 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

ajhaverkamp schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 13:03:
Heb je die heel erg gecropped? Ook een beetje teveel contrast naar mijn smaak.

Het is trouwens Borneo orang-oetan Wattana met haar zoontje Kawan (22-02-2010)
Heb hem niet gecropped nee, beetje teveel ingezoomed misschien met de 70-200 ;)

Heb het contrast wat aangepast, die beesten zaten vol in de zon dus het was een beetje te geworden met die kleuren van die vacht idd. Hoop dat jullie hem nu beter vinden ;)

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Wijnands schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 12:41:
Iedereen bedankt voor de reacties. Exif:

Camera Nikon D300
Exposure 0.01 sec (1/100)
Aperture f/5.6
Focal Length 300 mm
ISO Speed 1600

Punt is, de mannetjes kiezen een grote boom als baken en gaan daarom heen lopen burlen, in het open veld komen ze pas later op de dag maar dan rennen er ook alweer kuddes joggers rond waar ze nerveus van worden.

Ik heb er nu wel eentje gevonden die een boom midden in een open veld heeft gekozen, daar ga ik binnenkort 's achteraan.

@Flukee: Tikkie krap, vooral rechts, verder erg netjes.
@marcel:tuit: Schaduwkant iets ophalen misschien? Pose is leuk en de restjes groen zijn een aardig detail
De schaduwkant had ik al een flink stuk opgehaald door middel van de curves in lightroom. Deze kant nog verder oplichten resulteert in het lelijker worden van de plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sephone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-07-2023
Onze pup.
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1068/4724562815_380388f9be_z.jpg

Wat oudere pup :)
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4144/5033297933_0dba384bc6_z.jpg

 MacBook Pro Retine 15" 2,3 Ghz 16GB - iPad mini 16GB WiFi - iPhone 5 - Apple TV 2 - Airports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
Eerste foto oogt iets scheef.
Foto 2: mooie actiefoto.

Verder weinig commentaar op je foto's, zijn gewoon leuk. Ook een leuk hondje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:05

iMars

Full time prutser

LinkinTED schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 13:43:
Eerste foto oogt iets scheef.
Foto 2: mooie actiefoto.

Verder weinig commentaar op je foto's, zijn gewoon leuk. Ook een leuk hondje. :)
De eerste foto lijkt scheef imho. Kom denk doordat het gras een soort van heuvel is, links en rechts zitten op dezelfde hoogte.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sephone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-07-2023
iMars schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:21:
[...]

De eerste foto lijkt scheef imho. Kom denk doordat het gras een soort van heuvel is, links en rechts zitten op dezelfde hoogte.
Het gras is gewoon vlak. Maar ik lig niet haaks tegenover heg erachter. Dus de heg loop schuin weg. Daarbij is de buxus niet recht geknipt, maar iets in een punt. Denk dat daardoor het lijkt alsof de foto scheef is.

Want als ik de foto ga draaien dan heb ik helemaal het idee dat het niet meer klopt.

 MacBook Pro Retine 15" 2,3 Ghz 16GB - iPad mini 16GB WiFi - iPhone 5 - Apple TV 2 - Airports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 15:46

MBV

Ik denk dat je gelijk hebt: kijk maar naar die verticale schaduw. Rechttrekken moet je eigenlijk doen op verticale lijnen, omdat je daarbij geen last hebt van perspectiefwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
MBV schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 22:10:
Ik denk dat je gelijk hebt: kijk maar naar die verticale schaduw. Rechttrekken moet je eigenlijk doen op verticale lijnen, omdat je daarbij geen last hebt van perspectiefwerking.
??? Weleens een foto gemaakt van een hoog gebouw? Kijk maar eens hoe dan die verticale lijnen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Dan zie je toch dat ze links en rechts even ver naar elkaar toegaan? ;) Uiteraard heb ik dat wel eens gezien, maar zolang de (virtuele) horizon in beeld is kan je beter de verticale lijnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 17:13
@Sephone, ik vind het leuke foto's. De eerste trouwens leuker als de tweede, wat weer komt door het dorre gras op 2.

Ik ben gisteren in Burgers Zoo geweest en wat foto's gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4083/5086564601_d3b5d6cd18_z.jpg
_MG_9553 by Hans Woltering, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4086/5086560855_7700cf5ac3_z.jpg
_MG_9353 by Hans Woltering, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4130/5087156120_5bbd1f3604_z.jpg
_MG_9283 by Hans Woltering, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
MBV schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 23:07:
Dan zie je toch dat ze links en rechts even ver naar elkaar toegaan? ;) Uiteraard heb ik dat wel eens gezien, maar zolang de (virtuele) horizon in beeld is kan je beter de verticale lijnen gebruiken.
Ik probeer meestal om een vertikale lijn IN HET MIDDEN te vinden, om op recht te zetten. Als die er niet is, neem ik een gemiddelde van de afwijkingen aan de zijkanten. Of ik laat de boel gewoon scheef. Het moet ook weer geen obsessie worden en vrijwel niemand ziet het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

@TranceSetter: lekkere bokeh. Knap dat je dat met 200 mm gered hebt. Of heb je veel gecropped?

Mijn nieuwe pup ;) :
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4103/5090837800_7908f33184_z.jpg
2010-10-17-13h55m14.272P7966 by A.J. Haverkamp, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 14:03
Monkeeeeeeh!!

Geschoten in Apenheul met een Sigma 24-70 op een Nikon D90. Miste wel een aantal mm's moet ik eerlijk zeggen.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4127/5093972841_2c61a40800.jpg
http://farm5.static.flick...93972841_2c61a40800_b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4106/5093972075_bdcd0d207e.jpg
http://farm5.static.flick...93972075_bdcd0d207e_b.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Nismod op 18-10-2010 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 13:32

sopsop

[v] [;,,;] [v]

@Nismod: Ik heb het idee heb het idee dat je wat teveel met de saturatie hebt gespeeld. Bij de bovenste foto vind ik het aapje wat gecamoufleerd tegen de achtergrond.

Een fototje van een logeerkat (britse korthaar), gemaakt met mijn Olympus EP-1 (14-42 lens):

Afbeeldingslocatie: http://kijkeenshier.com/PhotoAlbums/showimage.ashx?a=Cobus&s=800&p=P8072659.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Het idee werkt niet voor mij, ook niet omdat er geen enkel stukje foto scherp is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
@sopsop: het idee is wel leuk, maar zoals mbv al aangeeft is geen enkel stukje scherp. Het zou een geslaagde plaat zijn als de poot rag en rag scherp zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
@sopsop: eens met hierboven, zou het mischien ook beter doen in z/w

Wat poesjes van mij dan. 6 weken oude kittens:

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1105/5101329869_c346996770_z.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1128/5101329901_8c3c297832_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4151/5101924318_0845fc7c76_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1409/5101329957_332c3abfbe_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delpetero
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:14
Ja leuke foto's van de kittens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

Dacht toch eerst kitlens te lezen hahaha ;) Leuke foto's dat wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

grappige kitten-foto's, alleen jammer van de flits op foto 3 (of kleurverschil wat ergens anders vandaan komt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Laatst online: 03-09 15:33
welke kleurverschillen doel je op?

Ik zie alleen de normale kleuren die ik verwacht bij een combinatie van schaduw en licht onder struiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 00:02
MBV schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 13:38:
grappige kitten-foto's, alleen jammer van de flits op foto 3 (of kleurverschil wat ergens anders vandaan komt)
De flits die jij bedoelt noemen we hier de zon :> ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
Bij 3 zie je inderdaad wel dat de flits wat veel blauw achterlaat, vooral op de poes zelf. Hij is met de ingebouwde flitser licht ingeflits, ik heb nu een sb-900 en hij was mischien mooier geweest met een sb-900 met kleur correctie filter erop. Ik ga zo is proberen lokaal in PS was blauw weg te halen. Als je kijkt naar #4 dan zie je dat die poes in het 'echt' veel bruiner van kleur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Mute schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 13:50:
[...]

De flits die jij bedoelt noemen we hier de zon :> ;)
De zon is normaal gesproken niet blauw, en komt niet onder de bosjes omdat hij nogal hoog staat :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Laatst online: 03-09 15:33
Schaduw of weinig licht resulteert heel vaak in wat blauwige fotos (zeker met automatische witbalans)
Daarom is dat voor mij geen aanleiding om te denken dat een flits is gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• October
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-04-2021
Haha ik dacht ook dat er kitlens stond. En ik keek ook echt 3x. Er stond kitlens, daarna las ik het commentaar eronder en dacht ik dat delpetero jouw verbeterde. Ik keek toen weer naar je post maar toen zag ik er kittens staan. Heb ik nu dyslexie?

Maja over de foto's zelf: Ik vind ze zeer leuk.Niks op aan te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

mjtdevries schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 14:28:
Schaduw of weinig licht resulteert heel vaak in wat blauwige fotos (zeker met automatische witbalans)
Daarom is dat voor mij geen aanleiding om te denken dat een flits is gebruikt.
Daar heb je gelijk in. Toch had ik direct een onnatuurlijk gevoel bij de foto, en toen ik nog een keer keek zach ik een paar dingen waarmee je aan de foto kan zien dat er geflitst is:
- ondergrond op de voorgrond is blauwer dan achteraan in de schaduw
- voorkant kitten is lichter dan schaduw rechts, kan nooit met de zon van achteren
- schaduw op de voorgrond is lichter dan de slagschaduwen op de achtergrond

Daardoor komt de foto iets minder natuurlijk over. Het blijft een leuke foto die zonder flits niet mogelijk was geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelicquele
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Am I stupid of is dat een Hyenapup? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Nelicquele schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 01:09:
[...]
Am I stupid of is dat een Hyenapup? :+
Vandaar dat hij de bank helemaal opgegeten heeft! :)

Demi, Artis, koude & regenachtige zondag:
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1375/5110398505_fb26210ec9_z.jpg
2010-10-24-14h32m28.272P8714 by A.J. Haverkamp, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:30

D-rez

dexels

de kitten van een kennis van ons:

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1075/5111057856_6c3ba59e52.jpg

In kleur was de achtergrond te storend heb nog wat met levels gespeeld. Ben er best tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Je hebt zoveel met "levels" gespeeld dat er niets meer aan detail en grijswaarden over was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Dus?

Kritiek is prima, maar het mag best gepaard gaan met advies. Ik wil namelijk graag bij leren. Ik nen namelijk nog tamelijk nieuw in de wereld die fotografie noemt.

n/o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dus? Dus moet je niet zoveel met de levels spelen, want de foto is nu veel te donker. Ik snap dat kritiek krijgen nooit leuk is, maar dat hoeft niet te zeggen dat je niet meer na kan denken of hoeft te denken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Ik wil graag kritiek hoor. Zoals ik zei ben ik nogal nieuw.
Ik vraag het omdat ik vooruit wil gaan. Ik dacht dat n/o toch een bekende uitdrukking was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
n/o zal wel voor 'no offence' staan (de afkorting wordt iig zelden tot nooit gebruikt), maar dat je dat erbij zegt geeft al wel aan dat je zelf bewust bent van de toon van je post ;)

"Hey, wat lul je nou gast? Geef gewoon normaal commentaar of zeg niks! No offence natuurlijk" « iets meer overtrokken, maar je snapt m'n punt misschien zo wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Ja misschien moet ik ook iets meer tact hebben. Sorry daarvoor.
Laten we maar weer tot de orde van de dag komen. Om eerlijk te zijn ben il nog maar bij het hoofdstuk "compositie".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

D-rez schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 22:55:
Ik wil graag kritiek hoor. Zoals ik zei ben ik nogal nieuw.
Ik vraag het omdat ik vooruit wil gaan. Ik dacht dat n/o toch een bekende uitdrukking was?
Hij geeft je toch precies de kritiek waarmee je verder kan komen? Teveel met levels gespeeld = teveel nabewerking, en uit de rest van z'n post kan je wel opmaken dat hij vind dat er teveel contrast inzit. En als je niet weet wat 'levels' is, dan zoek je toch even op wat dat is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Laatst online: 16-09 09:28
Vandaag even snel foto gemaakt van een kat. Gebounced via plafond met een studioflitser.

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1083/5112229718_8d42d36807.jpg
Klik voor groter formaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Jeroenz18 schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 23:53:
Vandaag even snel foto gemaakt van een kat. Gebounced via plafond met een studioflitser.
Ik zou de volgende keer scherpstellen op de oogjes, niet op de neusbrug. Ik weet niet wat voor camera je hebt, maar meestal is er wel een mode waarin je kunt kiezen welk focus-point actief is, en op m'n α700 doe je dat met de joystick. Nu is 'ie 'wel aardig', maar met haarscherpe irissen zou 'ie 'fantastisch' geweest zijn. Niet dat ik het beter doe. Google maar eens op 'brutale rekel'. Precies dezelfde fout.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
burne schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 00:06:
[...]

Ik zou de volgende keer scherpstellen op de oogjes, niet op de neusbrug. Ik weet niet wat voor camera je hebt, maar meestal is er wel een mode waarin je kunt kiezen welk focus-point actief is, en op m'n α700 doe je dat met de joystick. Nu is 'ie 'wel aardig', maar met haarscherpe irissen zou 'ie 'fantastisch' geweest zijn. Niet dat ik het beter doe. Google maar eens op 'brutale rekel'. Precies dezelfde fout.
Ik stel ook altijd handmatig het focus punt in ;), maar zag pas op de computer dat het echt net 2 mm scheelt of de ogen waren scherp.

Maar alsnog vind ik het zelf een geslaagde foto ;), en de eigenaren ook haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 09:02

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@Jeroenz18: Ik vind bij katten wel een must om de oren ook in beeld te hebben. Verder leuke foto!

Ik heb sinds kort een nieuwe kat, leuk beestje. Hier ligt ze (Lucy) op de schoot van mijn vriendin.

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1131/5113323997_b9c290c464.jpg

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Laatst online: 19-03 21:48
Ze ligt er meer tussen :+ , de player dingest ..!

[ Voor 16% gewijzigd door thijszor op 25-10-2010 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Focus zou iets naar achteren mogen, en de vacht is op de achtergrond is wel erg grijs.

[ Voor 8% gewijzigd door MBV op 25-10-2010 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-rez; heb je ook een versie met een wat lichtere zwartwit omzetting?
Jeroenz18; erg tof, kleur (ogen) nog aangepast?
MBV; focus had van mij ook iets meer naar achter mogen liggen

Afbeeldingslocatie: http://img825.imageshack.us/img825/8498/dsc0123fe.jpg

Groeten:)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2010 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Verwijderd schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 18:10:
Jeroenz18; erg tof, kleur (ogen) nog aangepast?
Is onbewerkte foto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

ajhaverkamp schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 20:24:
[...]

Vandaar dat hij de bank helemaal opgegeten heeft! :)

Demi, Artis, koude & regenachtige zondag:
[afbeelding]
2010-10-24-14h32m28.272P8714 by A.J. Haverkamp, on Flickr
Leuke foto, volgens mij heeft het beestje het echt koud :o

die blauwe glans op de bank: is dat reflectie of is je nabewerking niet helemaal 100%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 09:02

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@MBV: Wat bedoel je met de focus verder naar achteren? Meer scherptediepte, of echt verder naar achter scherpstellen? Dat laatste wil toch zeggen dat haar koppie onscherp wordt? Lijkt me niet mooier.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-08 15:50
Spike

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1242/5117179375_7de9bae855_z.jpg

Beest denkt dat 'ie een koe is, loopt de hele tijd te grazen :+
Vandaag geschoten tijdens 't uitlaten, zo rechtstreeks uit de D70s met 18-55 kitlens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Je witbalans lijkt een tikkie off. Het gras is nog niet blauw, maar neigt er wel al een eindje naar.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

marceltuit schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 07:15:
[...]
Leuke foto, volgens mij heeft het beestje het echt koud :o

die blauwe glans op de bank: is dat reflectie of is je nabewerking niet helemaal 100%?
Laten we voorop stellen dat mijn nabewerking niet 100% is, want dat stelt weinig voor :) Het zijn natte vlekken op het brugggetje die blijkbaar nogal blauw oplichten. Wellicht mede door de combinatie flits en tegenlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

zonoskar schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 09:01:
@MBV: Wat bedoel je met de focus verder naar achteren? Meer scherptediepte, of echt verder naar achter scherpstellen? Dat laatste wil toch zeggen dat haar koppie onscherp wordt? Lijkt me niet mooier.
Dan vergis ik me in de afstanden. Zoals ik het zie is de broek naast het beestje verder naar voren scherp dan alleen het koppie, en het zou leuk zijn als de oren ook scherp zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Laatst even naar Kastelenpark Born geweest, waar ze een kleine dierentuin hebben. Helaas nogal veel hekken, dus de bokeh en het contrast is vaak niet je van het. Ze hadden ook wat terraria en in 1 terrarium zat deze jongen (m/v):

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1363/5128636027_865646a9cb_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 23:54
Mooie foto, maar ik vind de DOF wat te beperkt

Afbeeldingslocatie: http://i116.photobucket.com/albums/o6/110022558844/takaaaa.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joor
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09-2024
Is ie opgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny96
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-03 10:25
Een hond opzetten? :o

Dannybuurmans.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik zou zeggen dat ik die foto van andyy hier al eens eerder gezien heb, het kan ook dezelfde hond zijn :?

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neevedr
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 21:35

neevedr

Dat was ik niet!

@Andyy: De doos vind k storend, kan je dat er niet beter af knippen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Sjaak_Afhaak schreef op woensdag 03 november 2010 @ 08:08:
Ik zou zeggen dat ik die foto van andyy hier al eens eerder gezien heb, het kan ook dezelfde hond zijn :?
Dacht ik ook: andyy in "[verzamel] (Huis)dieren | deel 2"
Deze foto is wel beter, op de doos na dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4050/5148951763_0479cb5dd8_z.jpg
Hond I by Martijn--g, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1146/5148949703_008f3968f4_z.jpg
Hond II by Martijn--g, on Flickr

Je verdraaid je nek 10x omdat ze zo achterlijk snel rend.. maar dan heb je ook wat.

Scientia potentia est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
@universal creations, De kleuren en scherpte zijn prachtig. De donkere vlek rechtsonderin is wel jammer. Had die graag wat lichter gezien.
@andyy, Ik vind de doos zoals al eerder gezegd storen. Daarbij vind ik hem erg krap afgesneden aan de bovenkant. Kleuren van de hond zien er goed uit, al vind ik de achtergrond erg grauw.
@martijn-gg, Sorry maar ik vind het helemaal niks. Tuurlijk is het lastig om zo'n snelle hond bij te houden met focussen, framing, etc. Maar deze foto's zijn gewoon veel te donker en in ZW haal je alle sfeer uit de foto. Ik heb bijna het idee dat die hond op foto 1 wat anders aan het doen is dan snel rennen.

Nog een paar foto's uit Burgers Zoo in oktober:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4089/5086565055_351f22939a_z.jpg
_MG_9611 by Hans Woltering, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4149/5087160108_a7343b7286_z.jpg
_MG_9490 by Hans Woltering, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4150/5086559877_9bc2443504_z.jpg
_MG_9274 by Hans Woltering, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4125/5086559641_e809183b46_z.jpg
_MG_9179 by Hans Woltering, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit blog en ik vind het erg leuk om me dieren foto's met jullie te delen.
Ik heb sinds een tijdje een nieuwe camera (canon eos 450d) en ik ben benieuwd wat jullie van me foto's vinden.

Zelf fotografeer ik voor me hobby dus ik ben er nog niet zo bekent mee. Ik wil wel graag de studie fotografie doen in Den Bosch, dus ik kan jullie foto's niet echt goed beoordelen. Natuurlijk kan ik wel me mening geven!
Ik heb zelf alvast 3 foto's , 2 daarvan zijn in de Ooij gemaakt en 1 in spanje.

honden in spanje:
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1291/5182496118_5865e132ac.jpg
Kalfje bij de Ooij:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4107/5181897243_e3651a67c0.jpg
vechtende mannetjes paarden bij de Ooij:
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1307/5181896125_9cc9d0fa89.jpg

@TranceSetter: Ik vind de foto van het biggetje zelf het leukst alleen trekt de achtergrond rechts bij mij de aandacht een beetje te veel. Maar ik vind het een mooie compositie.
Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:11

breinonline

Are you afraid to be known?

Geen gekke foto's hoor. De eerste is leuk qua compositie, op de derde heb je een mooi moment getroffen! De tweede is niet slecht maar duidelijk minder. Ik vind hem ook wat aan de donkere kant (weinig detail in het kalfje).

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 20:12

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

@martijn--g: Ik vind ze eigenlijk te donker en er zou wel wat meer contrast in mogen, de 2e is qua beeld erg mooi, maar jammer van de nabewerking?

@TranceSetter: Geen commentaar, gewoon stuk voor stuk heerlijke foto's _/-\o_

@zjacky: ook ik vind de eerste de mooiste, nabewerking past er ook erg goed bij! De 2e doet me niet zoveel, vind de omgeving er rommelig. De 3e is een typisch voorbeeld van "het juiste moment" maar wel jammer van de harde schaduw op het rechter paard.

Eentje van mij, geïnspireerd door sopsop:

Afbeeldingslocatie: http://www.floriske.nl/plogger/plog-content/thumbs/animals/beau/large/115-img_3212.jpg
Beau by Floris Bosman

[ Voor 7% gewijzigd door floriske.nl op 10-01-2011 12:29 . Reden: ubb links gewijzigd ]

Verwijderd

@ zonoskar: Leuk beestje zeg, zo te zien heeft Lucy het wel naar haar zin.

@ nnickk: Mooie foto! Mijn aandacht wordt gelijk naar de ogen getrokken.

@ andy: Ik vind de kleuren van de hond erg mooi, elleen jammer dat de doos er ook bij op staat.

@ trancsetter: Ik vind ze ook stuk voor stuk even mooi en erg scherp natuurlijk :)

Hallo Allemaal!!!!!

Ik ben ook nieuw op tweakers. Mijn naam is Danny Keunen en ik graag mijn foto's met jullie delen. Ik zal ook zoveel mogelijk reactie op andere foto's proberen te geven. Hier al vast een foto onzeAfbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4108/5174716746_a9794de7e1.jpg
Binkie by Danny Keunen, on Flickr Binkie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 13:39
@ zonoskar Leuke foto mooie dof, en katten altijd gezellig :)
@ nnickk Tja niet echt een topper, beetje donker.
@ universal creations Tof helemaal mijn ding mooie kleuren en scherp waar dit gewenst is! Mooi!
@ Andy, ja Doos stoort nogal verder de ogen iets wat te donker.
@ Martijn--g Op zich een leuke poging waarbij ik de 2de een stuk beter vind dan de eerste. De eerste heeft een te rommelige achtergrond. Verder kan ik ze wel waarderen.
@ TranceSetter Stuk voor stuk mooie platen goed van scherpte en compo!
@ Zjacky Ik kies voor de vechtende paarden, om dat het moment leuk is, qua foto verder niet echt boeiend.
@ floriske.nl Leuke foto, zelf ook al meerdere malen m'n eigen hond Zo op de foto gezet :)
@ DannyKeunen Nice! Leuke foto goed van kleur!

Ook maar even een pic van mijn Kater :-P

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4074/4821206535_3383e1877b_z.jpg
Gijs the cat

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

universal creations: Ik vind de toning en Dof erg mooi. Wel jammer van de highlight op z'n neus.
anddy: Ik vind de pose wel aardig, maar de DoF is naar mijn smaak wat te kort, zowel de neus als z'n oren zijn onscherp.
martijn--g: Mooie foto's, nadat ik de foto's van uc en anddy had gezien vond ik ze in eerste instantie erg donker. Na een tweede keer kijken vind ik de tweede wel erg mooi, hij mag wel iets lichter.
TranceSetter: Muv de penguin hebben jouw foto's een hoog aaibaarheids-gehalte. Ze vertellen alle-drie een verhaal. Goed gedaan. :) De penguin kan ik niet zoveel mee, de foto is erg druk.
floriske.nl Leuk gedaan. :)
DannyKeunen: 'ooooooooooooooooooooooooooooooooooh, wat schattig' :+
Lunny: Deze foto doet mij niet zoveel, dit komt door de hoeveelheid zwart boven - te veel naar mijn smaak - en de onscherpte onder.

Bij deze foto vind ik de scherpte net voor het damhert een mooie afscheiding vormen tussen het mannetje en de rest van de roedel.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4088/5191849803_c50561301b.jpg
Following the pack by s_arts, on Flickr

[ Voor 5% gewijzigd door psyBSD op 21-11-2010 09:43 ]

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyRooster
  • Laatst online: 04-07-2023
@ DannyKeunen Fantastische plaat zeg!
@ floriske.nl Enerzijds lijkt de focus raar te liggen, want eigenlijk zou je normaal gesproken de kop van de hond scherp willen hebben. Maar jij hebt er voor gekozen om de focus juist op de poot te leggen en het pakt ook nog goed uit. De plaat blijft mijn aandacht houden op de een of andere manier.
@Lander Ook een fijne plaat met een mooie scherptedieptewerking. Ik ben het niet met mijn voorganger eens dat er teveel zwart boven de kater uit komt.

Ik ben vandaag op vogeljacht geweest en heb daarbij deze pimpelmees geschoten. Vind hem zelf meer dan geslaagd.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5207/5213581265_61e85ff18e_o.jpg
Blue tit by Wessel Haan, on Flickr

[ Voor 33% gewijzigd door CrazyRooster op 28-11-2010 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moustache
  • Laatst online: 30-03 08:41
@floriske: de focus ligt inderdaad niet goed. De hond kijkt naar je dus ik zou eerder de focus op het oog verwachten.
@DannyKeunen: Cute!!! Onwijs lekkere foto om naar te kijken ook.
@CrazyRooster: Daar mag je zeker over tevreden zijn. Prachtige kleuren in een ligt besneeuwde omgeving. Heerlijk.

Sinds kort in huize Moustache een nieuwe ster aan het front met killersinstinct:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/9670553/Merlot.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goean:

Origineel
Edit: Bijgewerkt:
Afbeeldingslocatie: http://i1044.photobucket.com/albums/b444/sargonaut/goean21.jpg

Origineel
Edit: Bijgewerkt:
Afbeeldingslocatie: http://i1044.photobucket.com/albums/b444/sargonaut/goean41.jpg

Kwalitatief stellen de foto's niet zo heel veel voor, maar ik wilde mijn leguaan toch even aan de verzameling huisdieren toevoegen. Deze groene leguaan is 10 jaar lang mijn huisdier geweest. Zijn naam was Goean, ruim 1,5 meter lang en 10 kilo.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2010 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@ Sargonaut: Gezien de verleden tijd waarin je schrijft, heeft het weinig zin om verbetertips te geven voor dit onderwerp. Voor jou (hopelijk) dierbare herinneringen, maar voor ons, vanuit fotografisch oogpunt geen interessante foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toff schreef op maandag 06 december 2010 @ 21:19:
@ Sargonaut: Gezien de verleden tijd waarin je schrijft, heeft het weinig zin om verbetertips te geven voor dit onderwerp.
Tips zijn altijd welkom hoor. ;) Erg benieuwd wat voor verbetertips je hebt.
..., vanuit fotografisch oogpunt geen interessante foto's.
De kwaliteit stelt niet zoveel voor inderdaad, wat verwacht je van een oude Trust Powercam. Maar waarom zijn deze foto's minder interessant, dan bijvoorbeeld de leguane-foto van 'universal creations' iets verder terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:11

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 06:14:
[...]

De kwaliteit stelt niet zoveel voor inderdaad, wat verwacht je van een oude Trust Powercam. Maar waarom zijn deze foto's minder interessant, dan bijvoorbeeld de leguane-foto van 'universal creations' iets verder terug?
Omdat ze qua scherpte, compositie en kleuren niet aantrekkelijk zijn om naar te kijken.

Zie ook de topic waarschuwing:
Met alle respect voor jouw huisdier blijft dit natuurlijk nog wel een fotografie forum. We verwachten dus wel foto's van kwaliteit. Geen foto's "om je huisdier te showen"!

[ Voor 17% gewijzigd door breinonline op 07-12-2010 06:59 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

breinonline schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 06:58:
Omdat ze qua scherpte, compositie en kleuren niet aantrekkelijk zijn om naar te kijken.
Compositie is naar mijn mening niks mis mee, enkel de scherpte en de kleuren zijn niet zo goed. Heb met photoshop nog een poging gedaan om het een en ander op te poetsen. (zie edit^)

Binnenkort op zoek naar een betere camera, maar deze foto's zal ik helaas nooit overnieuw kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Wat mij meteen opvalt is de achtergrond. Het is hier geen 'post je plaatjes van je huisdier'-topic, maar een 'we verwachten kwaliteitsfoto's van dieren'-topic. Dat dit dan toevallig je eigen huisdier kan zijn is leuk, maar de hoofdregel is dat het foto's van kwaliteit moeten zijn.

En dan bedoelen we daarmee niet dat het een 20 megapixel foto moet zijn, maar een foto waar over nagedacht is, waar bijvoorbeeld geen storende achtergrond in zit (een thermometer op de muur bijvoorbeeld). Mijn idee van een goede foto is dat hij van anderen de aandacht vasthoudt, en niet alleen van degene die de foto gemaakt heeft en gehecht is aan het gefotografeerde onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TranceSetter schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 12:27:
...

En dan bedoelen we daarmee niet dat het een 20 megapixel foto moet zijn, maar een foto waar over nagedacht is, waar bijvoorbeeld geen storende achtergrond in zit (een thermometer op de muur bijvoorbeeld).
Niet dat ik daar destijds aan gedacht heb, maar even een doek ophangen of een scherm neerzetten was geen optie. Goean was naast erg lief, ook zeer onvoorspelbaar en explosief. Dat ik af en toe foto's mocht maken was al heel wat. ;) (Btw, er hangt ook nog een strontschepje op de achtergrond.) 8)
Mijn idee van een goede foto is dat hij van anderen de aandacht vasthoudt, en niet alleen van degene die de foto gemaakt heeft en gehecht is aan het gefotografeerde onderwerp.
Voelt bijna als een compliment. :)

Je bent al de derde die de moeite neemt om te schrijven dat/hoe het beter kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Doe ik weer een plaatje na al die praatjes :)

Gevlekte hyenapup met haar moeder, Blijdorp:
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5287/5214421453_123e58672d_z.jpg
2010-11-28-09h58m15.272P1456 by A.J. Haverkamp, on Flickr

Pagina: 1 ... 33 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Met alle respect voor jouw huisdier blijft dit natuurlijk nog wel een fotografie forum. We verwachten dus wel foto's van kwaliteit. Geen foto's "om je huisdier te showen"!

En ook in dit topic wordt commentaar op je voorgangers erg gewaardeerd.