Wijnands schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 21:55:
Zanglijster, die heb ik hier nog niet gezien, zal binnenkort wel mijn kant op komen.
Tja, wat kan ik zeggen, typische foto voor jou, bruine vogel super neergezet.
Ik kwam maandag een groepje staartmezen tegen, die had ik graag 's door jou op de plaat gezet willen zien.
Ik heb me op de bronstijd van de damherten gestort. Tot nu toe nog niet die plaat die ik echt zocht, wel deze twee.
[afbeelding]
[afbeelding]
Half uurtje na zonsopgang en ook nog 's onder een hele grote kastanje. Erg, erg weinig licht. Ik heb 't gevoel dat ik er niet alles uitgehaald heb in de nabewerking, moet ik 's wat over piekeren.
Die zanglijsters zullen ongetwijfeld naar de AWD komen. Het schijnt een van de meest vogelrijke gebieden in nederland te zijn.
Thanks voor je compliment
Ik vind het leuke platen, maar ze missen iets.
Is er geen open vlakte waar je goed zonlicht hebt en waar de damherten soms zitten? Ik denk dat mooi ochtend/avond licht icm een snelle sluitertijd en een fijne achtergrond een mooie plaat kan opleveren. 1/100 en ISO1600 word gewoon niks denk ik.
Wat ook heel gaaf kan zijn is een boom links en rechts in beeld die als een soort vignettering bovenin de foto dienst doen. Zoiets heb je nu ook, maar nu nog heel veel losse takken en wat onrustig beeld.
Qua bewerking denk ik dat je wat meer sfeer moet toevoegen. Misschien een iets warmere foto of een wat misterieuzere sfeer.
Hier wat inspiratie van 1 van mn favo natuur fotografen, Hennie van Heerden.
http://www.flickr.com/pho...in/set-72157614297241903/
http://www.flickr.com/pho...in/set-72157614297241903/
Ze gebruikt licht, meer sfeer en een compo met wat ruimte over. (niet bomvol takken overal, maar heel overzichtelijk: een rij bomen, een hert en wat leegte.
Ik heb zelf helaas geen ervaring met het fotograferen van (dam)herten en weet dus niet hoe moeilijk het is, maar ik weet wel wat ik mooi vind.

(de veluwe meet was leuk en gezellig, maar de herten zijn niet echt wild en je kan daar niet vrij door het park lopen)
Ik kan niet wachten tot de volgende AWD-meet

, dan kan ik hetzelf ook eens proberen.