Not policy proof
Goed moment. Jammer dat ie niet van een iets lager standpunt is genomen, had je meer groen als achtergrond wat de aap er iets beter zou uitlaten komen.
I can't wait to shoot!
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Not policy proof
I can't wait to shoot!
[ Voor 7% gewijzigd door Prulleman op 30-05-2010 02:12 ]
[ Voor 17% gewijzigd door Prulleman op 30-05-2010 15:48 ]
I second that. Niet erg, als je er zelf tevreden mee bent, maar het kan beter.kaesve schreef op zondag 30 mei 2010 @ 15:50:
ik vind die crop juist heel zacht overkomen.. wwat mij betreft nou niet echt scherp ofzo
Dat "gezeur" is aantoonbaar waar en jouw foto's bewijzen het. Nogmaals, geen probleem als je er zelf tevreden mee bent, met "best aardige plaatjes", maar zeker als je, zoals jij blijkbaar ook doet, flink gaat croppen, dan ga je last krijgen van de compromissen. Een klein beetje meer kwaliteit kost helaas een heleboel meer geld. Bijvoorbeeld een EFS17-55IS + EF70-200F/4IS kosten samen ruim 4x zoveel als een EFS18-200IS en je moet nog meer sjouwen en lenzen wisselen ook, maar je krijgt er - mits optimaal gebruikt - héél veel kwaliteitsverbetering (vervorming, scherpte, contrast, lichtsterkte, AF-snelheid en bouwkwaliteit bv) voor terug. Zelf zou ik in plaats van een 18-200 eerder een bridgecamera kopen om mee te nemen op vakantie ofzo, dan kan het echte spul veilig thuisblijven.Prulleman schreef op zondag 30 mei 2010 @ 02:06:
(ik hoop dat dit een beetje goede reclame is voor de canon 18-200, al dat gezeur dat het een compromis lens is....tuurlijk zitten er minpunten aan, vervorming bij 18mm is bv niet mis en wide open is niet zo verstandig als je nog een beetje scherpte wilt, maar er kunnen ook best aardige plaatjes uitkomen)
Een bridge? Alle nadelen van een compact: traag, kleine sensor, veel ruis geen fatsoenlijke zoeker verenigd met de nadelen van een SLR: groot, zwaar, lastiger meenemen.Toff schreef op maandag 31 mei 2010 @ 00:47:
Zelf zou ik in plaats van een 18-200 eerder een bridgecamera kopen om mee te nemen op vakantie ofzo, dan kan het echte spul veilig thuisblijven.
Voor "onderweg", zeg maar dagelijks onverwachts, gebruik ik een Canon G10. Ja, heeft z'n nadelen (meest irri is de afdrukvertraging), maar ik kan en wil niet altijd m'n DSLR-gear meeslepen.bouwfraude schreef op maandag 31 mei 2010 @ 18:04:
[...]
Een bridge? Alle nadelen van een compact: traag, kleine sensor, veel ruis geen fatsoenlijke zoeker verenigd met de nadelen van een SLR: groot, zwaar, lastiger meenemen.
Als je een 18-200 wat afstopt haal je er meer kwaliteit uit dan uit een bridge camera.
Tja, het nadeel van crops is dat ze de onscherpte van je lens genadeloos vastleggen. Foto 1 lijkt de focus op de hand en de boomstam te hebben, bij de 100% versie blijkt het hoofd bewogen (kijk maar naar de haar voor z'n oog). Bij foto 4 ligt de focus iets naar voren, kijk maar naar dat touw: het grootste contrast zit bij het touw voor z'n voorste hand, en als ik het perspectief goed inschat is z'n hand al dichterbij dan z'n hoofd. Het zou ook gedeeltelijk bewegingsonscherpte kunnen zijn: het touw is onder z'n lijf ook scherper dan het lijf zelf.Prulleman schreef op zondag 30 mei 2010 @ 15:47:
wat is er bij 1 en 4 dan scherper dan het kopje? (deze zijn beide al crops omdat ik aan 200mm niet genoeg had.. maar o.a. daar heb je veel MP voor toch?)
Helaas, daar valt je lens door de mand. Je kan het heel makkelijk objectief bekijken: er is geen enkel detail van 1 pixel groot, en geen haar die 1 pixel breed is met daarnaast een veel lichtere pixel. Vergelijk het maar eens met de foto's van ajhaverkamp of scirocco, die vaak wel haarscherp zijn.en dit is een 100% crop van het oogje bij 3, misschien had de dof groter gemoeten, maar ik vind deze toch aardig scherp..
[afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door MBV op 31-05-2010 21:24 ]
This footer is intentionally left blank
| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |
Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com
| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
"Life is unblockable"
[ Voor 46% gewijzigd door the-edge op 14-06-2010 10:42 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Prulleman op 14-06-2010 09:03 ]
Ik lees nergens terug dat er commentaar moet worden gegeven op andermans foto's. Noch TS noch FAQ. Kan er overheen gelezen hebben, kun jij me de bron dan even plaatsen? BvdPrulleman schreef op maandag 14 juni 2010 @ 09:01:
@ de 2 posts hierboven
Ik weet niet hoe strict de regel in dit topic is, maar het is wel de gewoonte om commentaar op andere foto's te geven als je zelf ook wat post, als ik naar je post history kijk heb je dat bij je geen van je posts met foto's gedaan. (alle smoesjes en redenen kennen we al, allemaal niet geldig)
Ik behoef geen smoesjes te hebben daar waar ik geen verantwoording hoef af te leggen. Leuk dat het de bedoeling is, maar ik moet niets. Ik ben dusdanig beginneling in fotografie, dat mijn commentaar weinig inhoudelijk zou zijn.Prulleman schreef op maandag 14 juni 2010 @ 09:01:
@ de 2 posts hierboven
Ik weet niet hoe strict de regel in dit topic is, maar het is wel de gewoonte om commentaar op andere foto's te geven als je zelf ook wat post, als ik naar de post history van alwinb kijk heb je dat bij je geen van je posts met foto's gedaan. (alle smoesjes en redenen kennen we al, allemaal niet geldig)
[ Voor 5% gewijzigd door AlwinB© op 14-06-2010 10:10 ]
"Life is unblockable"
Je ben 'beginneling', zoals jezelf stelt. Dat houdt dus ook in dat je geen mening over andere foto's hebt? Dat je niet kan onderscheiden waarom de ene foto wel en de andere niet mooi is?AlwinB© schreef op maandag 14 juni 2010 @ 10:07:
[...]
Ik behoef geen smoesjes te hebben daar waar ik geen verantwoording hoef af te leggen. Leuk dat het de bedoeling is, maar ik moet niets. Ik ben dusdanig beginneling in fotografie, dat mijn commentaar weinig inhoudelijk zou zijn.
Bedankt voor je (wel) inhoudelijk commentaar op m'n foto's, ik ga verder spelen met de mogelijkheden van me macrolens.
*edit: Die foto van die slak is erg fraai! Jammer dat het hele huis er niet op staat alleen.
~AlwinB©
Een foto kan je altijd beschrijven naar je gevoel, foto's worden ook helemaal niet gemaakt om enkel beoordeeld te worden door mensen die de technische aspecten erachter kennen.AlwinB© schreef op maandag 14 juni 2010 @ 10:07:
[...]
Ik behoef geen smoesjes te hebben daar waar ik geen verantwoording hoef af te leggen. Leuk dat het de bedoeling is, maar ik moet niets. Ik ben dusdanig beginneling in fotografie, dat mijn commentaar weinig inhoudelijk zou zijn.
Bedankt voor je (wel) inhoudelijk commentaar op m'n foto's, ik ga verder spelen met de mogelijkheden van me macrolens.
*edit: Die foto van die slak is erg fraai! Jammer dat het hele huis er niet op staat alleen.
~AlwinB©
[ Voor 9% gewijzigd door BlackShadow op 14-06-2010 10:23 ]
Prulleman schreef op maandag 14 juni 2010 @ 09:34:
niks moet, maar als je een beetje naar de posts kijkt van het laatste jaar zie je dat het wel (terecht) gebruikelijk is. Verder heb je gelijk bij dit topic staat het nergens expliciet als regel. Mijn reactie was dus ook iets te kort door de bocht. Maar toch nogmaals het verzoek om ook commentaar te geven.....
Maar om dit topic een beetje nuttig te houden,
@the-edge, de foto is te krap aan de rechterkant, de kop van de kat staat er aan de bovenkant niet helemaal op, hij is erg donker en doordat de tafelpoten scheef staan lijkt ie om te vallen.
Het idee van de compo is wel leuk, met de herhalende elementen, maar dit komt door bovenstaande niet helemaal tot zijn recht
@Alwinb
1) leuke blik, maar iets te centraal
2) grappige foto, zou em denk ik nog een beetje recht zetten en hoewel het altijd leuk is om met minimale dof te schieten, zou je bij deze er denk ik beter voor kunnen kiezen om een klein beetje te knijpen zodat het katje helemaal scherp is,
3) ook bij deze vind ik de DoF te klein, zijn oor valt er net af en deze mag denk ik iets lichter
the-edge schreef op maandag 14 juni 2010 @ 10:36:
[...]
offtopic:
Prulleman, je hebt gelijk, iets met normen en waarden. Zal dan ook nog commentaar geven op vorige foto's, is wel zo netjes wil je zelf ook commentaar verwachten cq. voort wat hoort wat.
Dat inderdaad de tafelpoten scheef staan en lijken om te vallen was mij dus nog helemaal niet opgevallen! Bedankt voor de tip(s), kan ik zeker wat mee.
[ Voor 3% gewijzigd door Bastien op 14-06-2010 21:03 ]
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Ik bedoelde het eigenlijk zo dat het niet toegestaan was daar binnen te flitsen. Arme beestjes zouden er volgens mij ook gek van worden en zich dan meer verschuilen ipv in het zicht te zitten/liggen/lopenMBV schreef op maandag 14 juni 2010 @ 23:45:
Flitsen kan prima: zorg dat de weerkaatsing van de flitser de andere kant op gaat, dan heb je nauwelijks last van spiegelingen
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
[ Voor 87% gewijzigd door wavemaster100 op 20-06-2010 09:48 ]
Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2
DeKemp,AlwinB© schreef op maandag 14 juni 2010 @ 08:08:
Nieuwe kat: Milo!
Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes
[ Voor 27% gewijzigd door Captain N op 05-07-2010 23:18 ]
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
QFT!MBV schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 22:08:
Captain N z'n kattenfoto's steken gelukkig wel boven het niveau 'kijk mijn schattige katjes eens' uit
Quote van Flickr: "Oh, and he just got some whipped cream to keep him from running around. Still some left on his nose.Scirocco schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 22:47:
@Captain N: 2 super platen! Helemaal goed. Lekker scherp, mooi belicht, leuk katje, en een mooie korte DoF bij de 2e. Het speeltje is ook een goed aanvullend detail.
Maar wat is dat witte op de neus bij foto 1??
Mijn foto's op Flickr.
Dieren Park Amersfoort.MBV schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 22:08:
@ajhaverkamp: mooi hoor, waar is het?
[ Voor 33% gewijzigd door degroot op 11-07-2010 18:31 ]
www.degroot-it.nl
[ Voor 17% gewijzigd door Joor op 14-07-2010 00:02 . Reden: Opmerking van scirocco ter harte genomen. 3. geplaatst ]
Hoe heb je in hemelsnaam die laatste foto zo laag kunnen nemen?ajhaverkamp schreef op zondag 11 juli 2010 @ 20:04:
WTF!!! Wat komt daaraan?
[afbeelding]
Voetbal?
[afbeelding]
Of toch waterpolo?
[afbeelding]
De leeuwen in Artis kregen vandaag 3 voetballen. De eerste 2 landen in het verblijf, dus 1x bijten en kapot. De derde stuiterde de gracht in en dus duurde het even voordat ze die te pakken hadden. Daarna ook weer 1 keertje goed bijten en toen was die ook kapot.
Het "portret" is gemaakt @ 310mm, de onderste twee @ 120mm, volgens de exif. 400mm is wel errug lang hoor.Nelicquele schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 20:36:
In ieder geval blijf je me motiveren om toch maar eens te gaan sparen voor een ~400 lensje
Simpel, gewoon het water inspringen, ze letten toch enkel op de balNelicquele schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 20:36:
[...]
Hoe heb je in hemelsnaam die laatste foto zo laag kunnen nemen?
Ik zie een of ander beeld voor me dat je half over de muur hangend, nog net aan boven het water foto's probeert te schietenIn ieder geval blijf je me motiveren om toch maar eens te gaan sparen voor een ~400 lensje
[ Voor 5% gewijzigd door ajhaverkamp op 15-07-2010 19:44 ]
Verwijderd
Waarom? Omdat ik met m'n 18-55 lensje en mijn 55-200 lensje toch niet altijd het gewenste resultaat krijg. Spreekt eigenlijk wel voor zich. Blijft vervelend dat je staat te zoomen op die mooie leeuw en niet eens een lekker plaatje kan krijgen. En croppen helpt bij mij helemaal niet want ik heb een 6,1MP DSLRajhaverkamp schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 19:42:
[...]
Simpel, gewoon het water inspringen, ze letten toch enkel op de bal![]()
Ik stond helemaal links (bij de reptielen) en de leeuwen helemaal rechts (roofdierengallerij) en door de camera op de muur te leggen lijkt het dan lager dan het is.
Wat betreft de vraag "waarom?", stel ik de tegenvraag WK2010, waarom?
Mijn foto's op Flickr.
Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2010 08:25 ]
*psnprofiles* Ioniq Electric 38kWh
Jij wel, maar blijkbaar anderen niet. Zeker die eerste foto is toch echt wel te flets, kan me niet voorstellen dat het gras zo vaal en die tijger zo kleurloos eruit ziet in het echtNeefdave schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 19:27:
Centraal, flets, iets met regels.....
Deze foto's zijn al bewerkt en vind ze persoonlijk wel goed zo.
The devil is in the details.
Wat is er mis mee om aan de saturation knop te trekken. in mijn ogen hoeft een foto niet altijd een preciese weergave te zijn van wat je in het echt ziet, zeker niet als het een zomerse dag is met felle zon, dan is er niks mis mee om de foto wat levendiger te maken.Neefdave schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 11:05:
@Mute, maar dan moet ik toch echt aan de saturatie knop gaan trekken. Daarbij is deze foto achter glas genomen en de zon was vrij sterk.
Ja, dat is precies wat ik bedoel. Leuke dag gehad, hopelijk, maar dat gaat op die manier zelden samen met het schieten van bijzondere foto's. Wat voor gear heb je gebruikt eigenlijk?Neefdave schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 11:05:
@Toff, de vriendin moet het ook leuk blijven vinden
Die chimpansee foto is gewoon weg indrukwekkend. Wat een mooie plaat zeg!ajhaverkamp schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 17:47:
Om dan jullie maar weer wat namen te leren: dit is Amber
[afbeelding]
Deze chimpansee woont in Artis en is de moeder van kwajongen Wakili. Geboren in Amersfoort, dochter van de daar nog steeds wonende Jet. Vader is onbekend omdat er indertijd 3 vruchtbare mannen in de chimpgroep waren.
Dit is Akili:
[afbeelding]
De zilverrug (gorilla) van Artis, mocht vandaag niet naar buiten vanwege onderhoud aan het verblijf en vond het binnen allemaal maar slaapverwekkend.
Leuke dag was het zeker. Denk je op tijd te gaan ligt 25% van de dieren gewoon in hun holletje te meuren. Maar 3 uur later kan je ze wel bekijken. Heb al eens nagedacht over een abonnement misschien toch maar eens doen.Toff schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 15:34:
[...]
Ja, dat is precies wat ik bedoel. Leuke dag gehad, hopelijk, maar dat gaat op die manier zelden samen met het schieten van bijzondere foto's. Wat voor gear heb je gebruikt eigenlijk?
Die eersteajhaverkamp schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 17:47:
[afbeelding]
Deze chimpansee woont in Artis en is de moeder van kwajongen Wakili. Geboren in Amersfoort, dochter van de daar nog steeds wonende Jet. Vader is onbekend omdat er indertijd 3 vruchtbare mannen in de chimpgroep waren.
Dit is Akili:
[afbeelding]
De zilverrug (gorilla) van Artis, mocht vandaag niet naar buiten vanwege onderhoud aan het verblijf en vond het binnen allemaal maar slaapverwekkend.
[ Voor 4% gewijzigd door Nelicquele op 22-07-2010 23:50 ]
Wat een waanzinnig mooie plaat. Wat hebben die beesten toch prachtige gezichtsuitdrukkingen.ajhaverkamp schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 17:47:
[afbeelding]
*knip*
there's no tweak without the tweaker
Door dat gore glas, het net boven haar hoofd buiten beeld houden, nels als de knalgele bal die rechts achter haar hing. Daarom is hij ook een beetje aan de krappe kant geworden. Gisteren was het niet bepaald zonnig, zeker niet in dat verblijf (vandaar ook de ISO 800 en 1/30s, de gorilla is ISO 1600 en 1/80s). Gewoon bursten en de beste uit de serie pakken.Nelicquele schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 23:49:
[...]
Die eersteDoor het (vieze) glas heen zo'n foto schieten? Er moet wel een heel lekker zonnetje geschenen hebben dan
En Artis heeft zeker geen centen/zin om een vaderschapstestje uit te voeren?
[ Voor 9% gewijzigd door wolver1ne op 24-07-2010 18:06 ]
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Leave only footprints, take only memories
[ Voor 24% gewijzigd door ajhaverkamp op 04-08-2010 15:06 ]
[ Voor 7% gewijzigd door floriske.nl op 04-08-2010 21:24 ]
[ Voor 20% gewijzigd door floriske.nl op 06-08-2010 12:20 ]
Verwijderd
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2010 09:38 . Reden: meer info ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq