[Verzamel] (Huis)dieren deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 35 Laatste
Acties:
  • 241.270 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op maandag 17 mei 2010 @ 21:20:
Wat ik wel raar vind is dat je maar 1 vrouwtje treft. Bij mij trekt in deze tijd van het jaar een groep mussen rond die uit 8-10 volwassen mannetjes en vrouwtjes bestaat met nu ook de vrijwel volwassen vogels uit de eerste leg.
We zitten midden in de stad en helaas zitten we tussen de appartement gebouwen in = weinig vogels vinde de plaats, dus moest het hier mee doen :P
Wijnands schreef op maandag 17 mei 2010 @ 21:20:
Verder valt me op dat ze keurig gefocust zijn. Als de exif klopt heb je dit op manual met spot meting gedaan. Ze komen mij voor iso800 iets te ruizig over maar dat al door de correctie komen.
In dit geval kun je manual/spot heel goed van te voren instellen. Meet en stel in op dat voer, dan zal je al vrijwle goed zitten.
Jah zwerf hier al een tijdje rond dus wist waar ik op moet letten. Wat betreft die focus ik wist waar hij kwam dus heb echt 10/20 foto's geschoten zonder vogel :P op M diafragma, sluitertijd combinatie zoeken. Dat leverde mij de hoge iso ivm licht ik wilde namelijk niet flitsen want hij moest wel blijven zitten. Eigenlijk is hij in raw te donker dus moest ik hem recht trekken misschien wel iets te veel jah. Tevens heb/kan ik mijn scherm nog niet goed gezet. tnx voor de comment

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2010 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joor
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09-2024
@PowerUp: Niet supper spannend misschien, maar de boerderij op de achtergrond vind ik een leuk extratje. Mis wel de pootjes.
@scirocco: Mooie platen, de eerste twee spreken me dubbel aan door de fraaie composities!
@UnonUkle: Vind ze mooi, ze hadden je wel in de gaten voor mijn gevoel. Bij de laatste wordt mijn aandacht wel erg naar de regenpijp/gehaktmolen (?) getrokken. Wat is dat voor ding...
Scirocco schreef op maandag 17 mei 2010 @ 19:47:
@Joor: De selective coloring vind ik niet zo heel mooi, het maakt de plaat zo onnatuurlijk terwijl het 100% natuur is.
Dat was dus mijn probeersel om ze "los" te maken van de drukke lelijke achtergrond. Ik vond het zelf redelijk geslaagd, maar kan me voorstellen dat je eht niks vind.
Wijnands schreef op maandag 17 mei 2010 @ 17:27:
[...]
Vat dit aub niet als flame op maar kan jij een histogram lezen?
Doe ik niet. Ja hoor, dat kan ik best denk ik zelf. IMHO zie je daar met zoveel water en zo weinig gans niet alles aan. Ik heb ze er even onder geplaatst (voor de meelezers zonder FireFox histodinges). En ik zal je eerlijk zeggen dat ik me het laatste kwartier blind heb zitten staren op alle delen van die gans... Mijn eigen conclusie is dat hij perfect is als ik hem een kwart stop meer licht geef. Bij deze dus de finale versie ;) Met extra crop voor PowerUp. Ik had hem in eerste instantie trouwens gepost puur voor de scherpte n.a.v. de post van Amstel76 over de Nijlganzen. Of het uiteindelijk aansluit bij wat ik gezien heb zondagmorgen ben ik ondertussen kwijt, maar het was druilerig.

Afbeeldingslocatie: http://home.kpn.nl/joris.jonker/troep/IMG_0651V3-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
Ik denk dat dit heel erg dicht in de buurt komt van wat je gezien hebt, mijn complimenten. Zelf zou ik nog iets oplichten op de kop maar dan ga je de werkelijkheid verbeteren en da's een kwestie van smaak.

Nogmaals, netjes!

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind je final beter zo jah, verschil in snavel kop oog is beter zichtbaar.
Joor schreef op maandag 17 mei 2010 @ 22:04:
@UnonUkle: Vind ze mooi, ze hadden je wel in de gaten voor mijn gevoel. Bij de laatste wordt mijn aandacht wel erg naar de regenpijp/gehaktmolen (?) getrokken. Wat is dat voor ding...
zat er 2 meter van af te schieten op (Q) en proberen los te laten als ie ging eten zodat ik hem niet zou weg jagen. Dat ding tja das een ouwe gehakt draaier of zo die is lekker roestig zal wel eens wat foto's van die dingen schieten mun tuin ligt er vol mee van dat spul, oud gereedschap en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Wijnands schreef op maandag 17 mei 2010 @ 20:50:
Kijk dat zie ik een stuk liever dan huisdieren. Die adolescente kramsvogel, helemaal geweldig! Lijkt alleen groot alsof er toch ook iets van een misfocus in zit.
De pimpel vind ik ietsje donker, de misfocus valt reuze mee. De laatste mag ik helaas niet groter bekijken.

Wat ik bij dit soort shots vaak doe is het oog selecteren, feather op 20-30 pixels en vervolgens ietsje lichter maken, komt net iets sprekender over dan de standaard.
Bedankt ^^
Volgens mij geen mis focus, maar bewegings onscherpte. Hij keek druk om zich heen en was aan het roepen. Met die relatief lange sluitertijd is die kop denk ik wat bewogen.
Maar mis focus zou misschien ook kunnen want de AF punten zijn niet echt nauwkeurig. Het zijn ook meer AF zones ipv punten want als ik het middelste punt geselecteerd heb kan hij ook dingen focussen die niet eens afgedekt zijn door het punt of vierkantje er om heen.

Ja de pimpel kan wel iets lichter indd, de misfocus heb ik wat proberen te corrigeren door te verscherpen op de kop. Kan prima bij kleine platen zoals hier op GoT, maar in het groot valt het toch tegen.

De laatste zou je ook in het groot moeten kunnen zien, anders kan je hem wel op mn flickr zien. Ik dacht dat je mij ook als contact had, dus dat is zo gevonden.

De ogen wat oplichten is indd ook een goede, bij welke mis je dat het meeste of bedoel je het in het algemeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Algemeen. En da's echt geen must maar puur een kwestie van smaak. Kijk bijv. 's bij die mus hierboven, daar zit een reflectie op het oogje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe jah nu je het zegt, zie de keuken, appartementen muur en de lucht allemaal terug in het oog. Zie me zelf nog net niet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3390/4619187465_85ceb55903.jpg

Had deze bijna gedumpt, hoek is raar, ik zat iets te hoog en toch.. 't heeft iets vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@wijnands lol ik dacht dat ie onthoofd was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
@Wijnands: Jammer dat de vader/moeder van je weg zwemt. Verder zou indd een lager standpunt beter zijn.
Het hoofdje van de kleine is wel grappig, maar ik vind de plaat toch wat druk en ik weet niet waar ik moet kijken. Er heerst een beetje een vraag van: is de ouder het onderwerp? (die met dr rug naar je toe staat en dus niet prettig kijkt) of: is de kleine het onderwerp? (en is eigenlijk te klein en te weinig present in de foto)

Vandaag nog even de futen familie hier in de buurt opgezocht. De kleinen zijn sinds vandaag niet meer welkom op de rug van de ouders omdat ze nu al wel heel groot zijn. Er was telkens 1 ouder bij de kids en de ander was 'on the hunt'. Nadat de ouders van taak wisselden was het voor de rustende fuut tijd om alles weer even op te poetsen. Ik heb wel iets vreemds waargenomen, althans het was nog niet bij mij bekend. De ouder die zich zelf aan het op poetsen was, gaf soms kleine witte veertjes van de buik aan de kleinen die ze vervolgens op aten. :? Ben heel benieuwd, misschien kan iemand dit uitleggen.

1. Als je goed kijkt zie je de kop hier 'verkeerd om'.
(1/1000 en toch nog bewegings onscherpte op de kop, wat zijn die beesten snel!!)Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3395/4620234104_5ebe269671.jpg

2. Dit vond ik ook wel een fijne plaat.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4003/4620233814_5e06aaaa26.jpg

PS. in de zelfde sloot zitten nog 2 verse futen nesten waar de jongen nog moeten uit komen, dus ik hoop dat ik wat intressants kan platen om dit topic nog wat te spekken. :)
Ik merk trouwens wel dat het fotograferen van vogels en dergelijke meer gedaan word, ik zie er in iedergeval meer platen van dan een half jaar terug. :) Meerrrrrr hiervan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ja.. ik vond 't hele idee van over de schouder van moeders meekijken wel aardig maar 't werkt niet helemaal. Riet is ook druk.

Leuk die futen, toen ik ze zag wist ik al dat jij ze had gemaakt. Nog snellere sluitertijd kiezen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@wijnands Hij komt vrij druk over waardoor je wordt afgeleid. Lager standpunt was inderdaard beter geweest.

@scirocco De eerste is een beetje jammer. Tweede toch een mooie plaat geworden jammer van de bewegings onscherpte. Blijven wel mooie beesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:12

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Joor: Mooi, de gans is mooi op kleur.

@Wijnands: Deze vind ik niet zo heel erg boeiend, vanwege rug van de volwassen vogel. Als die een wat beter standpunt had gehouden in de foto, had het een veel leukere foto geweest. Reflecties in water zijn wel mooi trouwens.

@scirocco: Allebei mooie platen, alleen de eerste ziet er een beetje gek uit door de houding van de fuut. Tweede is gewoon een hele fijne plaat :)

Weer eentje van mij, scholekster. Achtergrond is wat wazig doordat het beestje aan het rennen was. Ook over het standpunt ben ik niet 100% tevreden, maar ik was hier aan gebonden aangezien ik bovenop een dijk stond met een hek er tussen.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4071/4619838356_3ef84b089e.jpg

Tips en opmerkingen zijn uiteraard weer welkom :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-10 16:53
@Joor
@Wijnands: het idee is leuk, foto zelf vindt ik minder geslaagd, erg onrustig
@Scirocco: inderdaad, foto 2 is erg mooi om naar te kijken
@Marceltuit: lager standpunt was mooier geweest inderdaad, maar je doet verder weinig aan zo'n dijk he :P Vindt em verder niet zo boeiend, misschien meer croppen indien je nog resolutie overhebt?

Vant weekend naar de Artis geweest met een kleine groep, vond zelf deze wel mooi geworden, heb nog wat krassen weggewerkt dat in het glas zat:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3309/4620586681_e5f5238ba8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vind het jammer dat veel mensen alleen een kleine versie posten en niet een link naar het orgineel.

@helox mooie foto, alleen zou ik graag meer vis zien of juist een heel stuk minder, maar goed dat is persoonlijke voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
1/160 met een vogel in beweging is erg optimistisch. Zie dat je niet veel licht had, jammer. Belichting is wat vlak. Hoe laat was dit?

@hierboven: die koraalduivel had ik graag groter gezien, vind 'm zo al weel heel interessant

[ Voor 26% gewijzigd door Wijnands op 19-05-2010 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
Kheb nog meer fotos maar vond deze het mooist kwa kleuren en compositie, hier nog een andere:

Afbeeldingslocatie: http://downloads.oberon.nl/chin/IMG_8819_600.jpg
Link naar grote versie 4,5MB

Maar je ziet op 100% crop een flinke bak CA en vind zelf de achtergrond daar te donker:

Afbeeldingslocatie: http://downloads.oberon.nl/chin/IMG_8819_crop.jpg

Het blijft lastig een mooie foto te maken door 30cm dik glas, weinig licht en schreeuwende kinderen om je heen die "HE MAMA, KIJK NEMO!!" in je oor tetteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Helox-In-A-Box: Nice, grote versie please! Wel heb ik het gevoel dat ik wat kleur mis, ik dacht dat deze vissen wat kleurrijker waren. Maar dat kan waarschijnlijk aan brakke lampen boven het aquarium liggen. Dank voor je reactie op mijn foto. Verder croppen vind ik niks, aangezien hij dan gelijk een stuk korreliger wordt :(

@UnokUkle: bedoel je het origineel, of een grote versie? Origineel zie ik het nut niet van in. Wil ik vaak niet eens zien :P

@Wijnands: BEdoel je met optimistisch dat je 1/160 een snelle tijd vindt, of langszaam :p Wat licht betreft: Het was wel zonnig (rond een uurtje of 20:00 gok ik zo), alleen stonden er een heleboel bomen tussen de vogel/mij en de zon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Laatst online: 14-08 08:01
@UnonUkle: Mooie scherpe foto's (en zo dichtbij met een 55-200!). Het enige dat ik erop aan te merken heb is de ietwat drukke en grijze achtergrond, een beetje groen zou de vogel meer uit de foto doen springen :)

@Joor: Technisch gezien is dit een prima foto, maar ik vind hem wat saai. Het is gewoon een zwaam die zwemt, er is niets speciaals aan. Het was beter geweest met een andere achtergrond denk ik (meer groen ofzo :))

@wijnands: Ik ben het eens met scirroco, het is een beetje een rare foto, niet echt mijn ding. Wat ik wel netjes vind zijn de lijnen op het water door de vogels.

@scirroco: Vooral de tweede vind ik een fijne plaat, die kijkt lekker weg, mooie positie van de fuut. De eerste vind ik dat de fuut een beetje rare positie inneemt, vind ik niet zo mooi :)

@marceltuit: Het standpunt is inderdaad niet optimaal en ik vind dat de scholekster wat te klein in beeld is.

@Helox-in-a-box: Ik vond de eerste foto beter, die was scherper en had minder last van CA heb ik de indruk.

Ik ben ook eens aan het vogelen geslagen. Wat mij onmiddellijk opvalt is dat ik echt wel te kort kom met 250mm! Die vogeltjes zijn zo angstig, die vliegen veel te snel weg naar mijn zin :D Hier zijn de 2 beste resultaten van een reeksje van 10. Ik ben er zelf toch wel vrij tevreden over :)

1Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4051/4621727643_7bdb99828e.jpg
Groter

2Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3345/4621727469_791c543309.jpg
Groter

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Herkenbaar RonnyFreddy, ik kom met de 300mm al heel veel tekort. VOlgens mij is 400mm echt het minimum, liefst nog meer. Eventueel met extender, maar ik meen dat dat drastisch ten koste van de kwaliteit gaat.

Over jou foto's: nummer 1 vind ik jammer van het standpunt. Ook zit er een blauw lijntje om de vogel heen :P

Foto 2 is op zich wel een leuke foto, alleen jammer dat de vogel recht van voren erop staat, ipv schuin of van opzij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 09:12:
@wijnands Hij komt vrij druk over waardoor je wordt afgeleid. Lager standpunt was inderdaard beter geweest.

@scirocco De eerste is een beetje jammer. Tweede toch een mooie plaat geworden jammer van de bewegings onscherpte. Blijven wel mooie beesten.
Hoezo is de eerste jammer? Ik vond het juist leuk om dit gedrag te laten zien en vind het een veel intressantere foto dan gewoon een normale fuut die niks aan het doen is. Een aparte plaat vind ik wat spannender dan een normale plaat waar niks gebeurt.
Wat zou ik beter kunnen doen om de foto beter te laten worden? Misschien snap ik je niet.
Wijnands schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 07:22:
Ja.. ik vond 't hele idee van over de schouder van moeders meekijken wel aardig maar 't werkt niet helemaal. Riet is ook druk.

Leuk die futen, toen ik ze zag wist ik al dat jij ze had gemaakt. Nog snellere sluitertijd kiezen dus
Is dat positief of negatief? :9 Hoe bedoel je dat? vanwege de uitsnede? of heb ik perongeluk een soort stijl ontwikkeld? (wat volgens mij helaas nog niet het geval is) Ik hoor het graag.
Ja voortaan de iso nog maar wat hoger zetten.

@Heolox-in-a-box: De eerste vind ik wel stoer, maar lijkt wat bewegingsonscherpte te hebben. Ook zou de DoF wat groter mogen van mij. De tweede heeft indd ongelofelijk last van CA, komt waarschijnlijk ook door het dikke glas en water (?)

@marceltuit: Hij lijkt wat flets en indd 1/160 is wel heel krap. (tenzij je een gimbalhead hebt en heel wat ervaring hebt met pannen want bewogen poten zijn niet zo erg, als het lichaam maar 'stil' staat) Maar het licht werkte ook niet zo goed mee zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 03:06

Toff

FP ProMod
marceltuit schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 20:30:
@Wijnands: BEdoel je met optimistisch dat je 1/160 een snelle tijd vindt, of langszaam :p Wat licht betreft: Het was wel zonnig (rond een uurtje of 20:00 gok ik zo), alleen stonden er een heleboel bomen tussen de vogel/mij en de zon :P
Volgens de EXIF 20:39. Loopt je cameraklok op tijd? Ik ga mee met Wijnands dat 1/160 aan de lange kant is voor je onderwerp (en voor je focale lengte - 250mm). Er lijkt ook een flinke bak ISO1600 ruis te zitten, vooral in de zwarte delen. ISO naar 800 en diafragma (F/9) verder open, zo mogelijk snellere sluitertijd dus. En dan het standpunt nog enzo... Het positieve is, dat je van één foto heel veel leert. ;)
In het algemeen zal je in het vrije veld met 300mm meestal tekortkomen, als je kleine vogeltjes individueel wilt schieten vastleggen. Langer vind ik zelf dan weer niet praktisch, zonder statief. Uren in een schuilhut zitten is niet mijn idee van plezier hebben in de natuur, maar als je echte topfoto's wilt kunnen maken, dan moet je haast wel. Daarnaast is terreinkennis essentieel. Als je vaker in hetzelfde gebied komt, ga je steeds meer zien, is mijn ervaring. En soms heb je gewoon veel geluk, zoals een haas die 3 meter voor me bleef zitten of een setje zwaluwenjongen dat gevoerd werd op een hek, op 1,5 meter. Dat zijn fijne dagen voor mij, nog los van de foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Toff schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 23:16:
[...]

Volgens de EXIF 20:39. Loopt je cameraklok op tijd? Ik ga mee met Wijnands dat 1/160 aan de lange kant is voor je onderwerp (en voor je focale lengte - 250mm). Er lijkt ook een flinke bak ISO1600 ruis te zitten, vooral in de zwarte delen. ISO naar 800 en diafragma (F/9) verder open, zo mogelijk snellere sluitertijd dus. En dan het standpunt nog enzo... Het positieve is, dat je van één foto heel veel leert. ;)
In het algemeen zal je in het vrije veld met 300mm meestal tekortkomen, als je kleine vogeltjes individueel wilt schieten vastleggen. Langer vind ik zelf dan weer niet praktisch, zonder statief. Uren in een schuilhut zitten is niet mijn idee van plezier hebben in de natuur, maar als je echte topfoto's wilt kunnen maken, dan moet je haast wel. Daarnaast is terreinkennis essentieel. Als je vaker in hetzelfde gebied komt, ga je steeds meer zien, is mijn ervaring. En soms heb je gewoon veel geluk, zoals een haas die 3 meter voor me bleef zitten of een setje zwaluwenjongen dat gevoerd werd op een hek, op 1,5 meter. Dat zijn fijne dagen voor mij, nog los van de foto's!
Uit de hand schieten met IS is best prima te doen vind ik (als je een 100-400 of 150-500 hebt bijv.) Nu heb ik geen statief maar gebruik ik een rijstzak. Is ook niet alles maar op een paaltje etc rete stabiel.
Een statief geeft veel meer garantie op scherpe platen in vergelijk met uit de hand zonder IS, maar het maakt je veel minder mobiel en het werkt minder snel waardoor je misschien momenten mist.
Uren in een schuilhut doe ik ook (nog?) niet, maar dat is eigenlijk vooral voor ijsvogels etc nodig. Wild zoals herten etc word erg veel gefotografeert zonder hut en ook vogels zijn met wat kennis/ervaring/geluk goed te benaderen.
Verder moet je indd wel minimaal 400mm hebben denk ik. t liefst natuurlijk een 500mm/4L zodat je ook nog lekker kan croppen en nog een 1.4TC om het bereik wat te strekken 8)

Over dat natuurbeleving ben ik t ook met je eens, een fiets vind ik het fijnst. Je ziet veel, je bent snel klaar om te fotograferen en je kunt een groter gebied zien dan bij t wandelen. En je kunt ook op meer plekken komen ipv als je uit de auto fotografeert.

Ik ben wel heel benieuwd naar wat platen van jou Toff! Vooral die zwaluw jongen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Scirocco schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 23:39:
[...]
Ik ben wel heel benieuwd naar wat platen van jou Toff! Vooral die zwaluw jongen :)
Alsjeblieft: [testcase] Jonge Boerenzwaluwen

en de haas: http://tweakers.net/ext/f/aLyJ9063Lnfu9Bu1xq83NvfF/full.jpg

egeltje uit eigen tuin: http://tweakers.net/ext/f/LDB8Ft3kJriT1jpRXdoTbwVu/full.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Toff op 20-05-2010 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marceltuit schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 20:30:
@UnokUkle: bedoel je het origineel, of een grote versie? Origineel zie ik het nut niet van in. Wil ik vaak niet eens zien :P
grotere versie van het orgineel. Als je wil linken van flickr doe dan ]
code:
1
 [url=blablabla][img]blabla[/img][/url]

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2010 04:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@SCirocco: tnx voor de reactie :)

@Toff: mijn cameraklok loopt goed inderdaad. En bedankt voor het opzoeken van de opnametijd van de foto, waar ik zelf te lui voor was en 20:00 gokt :P

Zal binnenkort ook het statief eens meenemen als ik weer op vogeltjesjacht ga in de buurt. had ik tot nu toe weinig zin in, want ik heb altijd het idee dat die vogels binnen notime weer vertrokken zijn tegen de tijd dat ik het statief klaar heb :P

Ik merk trouwens wel dat vogels veel minder lijken te schrikken als je met de fiets bent, dan als je lopend aan komt.

@UnonUnkle: weet ik, ik heb ook grote versies van mijn foto's hier staan. ik vroeg mij eigenlijk vooral af wat je bedoelde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
marceltuit schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 07:11:
Ik merk trouwens wel dat vogels veel minder lijken te schrikken als je met de fiets bent, dan als je lopend aan komt.
Klopt, net als met de auto.
Maar niet te snel remmen als je iets ziet want dat vinden ze wel verdacht heb ik al gemerkt af en toe 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joor
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09-2024
Hoop niet al te offtopic. Hoe laat gaat de gemiddelde vogel naar bed? Ik wandel regelmatig hetzelfde stukje natuurschoon hier in de buurt op verschillende tijden. Gisteren viel het me op dat ik nauwelijks vogels in de lucht zag. Dit was omstreeks 21:00 ik denk een half uur a drie kwartier voor zonsondergang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:45

MBV

De gemiddelde vogel gaat niet naar bed, hooguit op stok :P Het hangt heel erg af van het soort vogel: de zwermen vogels die bij de TU/e (vroeg) in het voorjaar in de bomen zitten komen altijd een uur na zonsondergang in beweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:30

Marc H

- - Is wakker - -

Gisteren in Apenheul:

Afbeeldingslocatie: http://fotostek.nl/site/images/stories/zooi/foto/IMG_0643k.jpg

(klikken is groter,1920x1080)

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
marceltuit schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 07:11:
Ik heb dezelfde ervaring. Helaas kan je op de fiets niet overal komen.
Vandaag schoot ik (zonder fiets) deze grutto:

Grutto klein
(klik foto voor groter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
@freddyronny: Ja, je ziet dat dit toch lastiger is dan eht lijkt. Zo te zien heb je een merelnest in je buurt. Pa ziet er wel wat mottig uit.
@Scirocco: Op zich wel positief. Hm, hoe zeg ik dit netjes... jij schiet behoorlijk solide platen die eigenlijk boven de meesteamateur vogelplaten uitsteken en (vooralsnog) onder de platen zitten die de fanatieke semipro vogelaars produceren.

ajhaverkamp is nog zo eentje die ik bijna altijd herken

Sluitertijd en vogels... die moet, zeker voor het kleine spul hoog liggen. Ik probeer 'm boven de 1/500 te houden, heb ik 't licht en heb ik met klein grut te maken dan ga ik naar 1/1000 of sneller. Dat betekend dus vaak ook bij schijnbaar goed licht op hoge iso's schieten.

@marc h: Leuk, origineel, schaduwen op de aap iets oplichten en iets contrast toevoegen misschien.

@toff: nette grote, keurig de vleugels net in beweging.

[ Voor 3% gewijzigd door Wijnands op 21-05-2010 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@marcH: gave foto. jammer dat er net wat schaduw over het aapje valt.

@Toff: Prachtig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
@MarcH: Leuke plaat! Alleen jammer dat zn gezicht net in de schaduw valt.
@Toff: Mooie plaat hoor, perfect geframed. Jammer dat zn kop nog zo donker is en niet echt oranje, maar dat kan met wat editing wel denk ik.
@Wijnands: Bedankt, nu ga ik nog meer mn best doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@ Wijnands: Origineel is 2688 x 1792 px. Beestje kwam lekker dichtbij. Blijkbaar had het z'n nest wat erg dicht bij de wandelroute gemaakt.

@ marceltuit: Dank je. Ik ben er ook blij mee. Had een hele serie, maar dit was de eerste en de beste.

@ Scirocco: Er valt juist lekker veel licht op z'n kop. Kwa kleur ga ik er niets aan doen. Je hebt ze in vele kleurschakeringen op de borst, van oranje, roodbruin tot bruin. De kleuren die uit m'n EF70-200F4 komen, zijn in het algemeen zéér natuurgetrouw.

Over kleur gesproken, vraag ik me af wat dit voor eenden zijn. Hybride ofzo?

Vreemde Eend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Toff schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 13:25:
@ Wijnands: Origineel is 2688 x 1792 px. Beestje kwam lekker dichtbij. Blijkbaar had het z'n nest wat erg dicht bij de wandelroute gemaakt.

@ marceltuit: Dank je. Ik ben er ook blij mee. Had een hele serie, maar dit was de eerste en de beste.

@ Scirocco: Er valt juist lekker veel licht op z'n kop. Kwa kleur ga ik er niets aan doen. Je hebt ze in vele kleurschakeringen op de borst, van oranje, roodbruin tot bruin. De kleuren die uit m'n EF70-200F4 komen, zijn in het algemeen zéér natuurgetrouw.

Over kleur gesproken, vraag ik me af wat dit voor eenden zijn. Hybride ofzo?

[afbeelding]
Ja het licht op de kop is erg mooi indd, maar blijkbaar is het een beetje wat rossige grutto dan. Misschien een vrouwtje, ik dacht dat die wat minder oranje waren dan de mannetjes.

Ik denk indd hybride, of gewoon mislukt zeg maar :P Althans het vrouwtje.
Het mannetje verliest nu waarschijnlijk zijn mooie veren weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Toff: Geen idee, dat mannetje ziet er ook wel vaag uit. Dat vrouwtje ziet er iig beter uit dan die witte eenden die je altijd ziet (althans hier).

Hierbij een nijlgans in de avondzon:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4064/4626877436_940d0cc1f0.jpg
Klikbaar voor iets groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Wijnands schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 07:02:
@freddyronny: Ja, je ziet dat dit toch lastiger is dan eht lijkt. Zo te zien heb je een merelnest in je buurt. Pa ziet er wel wat mottig uit.
Ik denk dat hij net aan het zingen was ;)

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op maandag 17 mei 2010 @ 17:44:
Pardon?! Sinds wanneer heb je daar met een digitale camera geen invloed op?
Omdat hij beperkte instellingen heeft? En dat hij niet scherp is is helemaal niet te verhelpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Zelfs met mijn digitale compact-camera (S60) kan ik alles instellen, dus zo vanzelfsprekend is dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 18:08:
[...]

Omdat hij beperkte instellingen heeft? En dat hij niet scherp is is helemaal niet te verhelpen..
Nu doe je net of een Canon Ixus 90IS geen instelmogelijkheden heeft? Er zit een handleiding van 228 pagina's bij hoor! Op pagina 73 zie ik bijvoorbeeld een (van de 19 ) opnamemodus Kinderen en dieren: "Hiermee kunt u opnamen maken van onderwerpen die niet stilstaan, zoals kinderen en dieren, zodat u elk leuk moment kunt vastleggen." Je kunt de ISO instellen etc. etc. Verder kan je ook nog op een computer nabewerken natuurlijk, al zou het alleen maar zijn om het formaat passend te maken. ;)

@ marceltuit: Lekker warm avondlicht idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-10 19:44
Aangezien ik hier een foto van wat eenden zag;

hierbij mij bijdrage ; vanmiddag gemaakt met een Compacte camera ; Panasonic TZ7 ( nu maandje in bezit)

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2lx8ljn.jpg

Vind hem voor mij doen ( amateur fotograaf :P) redelijk gelukt.

Misschien jullie nog wat tips/commentaar :)?

[ Voor 7% gewijzigd door Downstar2 op 21-05-2010 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Downstar2 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 23:19:
Aangezien ik hier een foto van wat eenden zag;

hierbij mij bijdrage ; vanmiddag gemaakt met een Compacte camera ; Panasonic TZ7 ( nu maandje in bezit)

[afbeelding]

Vind hem voor mij doen ( amateur fotograaf :P) redelijk gelukt.

Misschien jullie nog wat tips/commentaar :)?
Die eenden waren van mij, maar ik plaatste die foto meer uit nieuwsgierigheid naar de soort, dan omdat het een goede foto zou zijn...
Jouw foto lijkt inderdaad "redelijk gelukt" :P - zeker gezien je middelen. De lichtval is fraai. De kleurverzadiging is (naar mijn bescheiden mening) wel ongeveer maximaal opgeschroefd. Het kán, maar iets minder zou je foto niet slechter maken, vind ik.
Als "verbetertip" zou ik zeggen: zoek een iets spannender moment om vast te leggen. Binnenkort jonge eendjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Jonge eendjes zijn er al volop alsook ganzen en futen:D

Ik zou de eenden op een mooiere plek fotograferen en ook een intressanter moment kiezen. Dit is namelijk zo standaard. Je ziet niks nieuws. Een kortere dof is ook wel prettig vind ik, nu is alles scherp. Maargoed daar kan je weinig aan doen met die compact.
Verder wel een nette plaat met die apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
He dankje voor jullie tips :)

idd is het wat moeilijker een doffe achtergrond te krijgen op een compact..
nu heb ik nog het geluk dat er op de TZ7 een tele macro functie zit waardoor je dit effect alsnog kan krijgen, en met een 12 x optische zoom komt dit vast wel goed.. Tevens op de eenden foto is het water wat minder scherp maar dat is wel wat moeilijker te zien.

Tevens is er verder niks aan deze foto gephotoshopt( met uitzondering van crop en border)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
@Toff: Foto 1 Prachtige foto van deze grutto. Niets op aan te merken, interessant want hij is aan het zingen, mooi scherp en mooie lichtinval. Proficiat ;)

Foto 2: Idd een 'rare' eend, speciaal, voor de rest is de foto natuurlijk niet zo interessant.

@marceltuit: Leuke foto, mooie compo met die meerkoet erachter. Ook mooi licht en leuk dat ze net kijkt ;)

@Downstar2: Als ik geen rekening houdt met wat je ervoor gebruikt hebt, zeg ik: een beetje een saaie foto en het gras zit een beetje in de weg. Maar adhv de camera die je gebruikt hebt is het best wel een goede foto ;)

1 Ik hoorde een merel zingen en ging er naar op zoek:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4053/4628190071_4771193c15.jpg
Groter

2 Maar blijkbaar was ik niet de enige... (hij had hem net niet)
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3344/4628190329_a4c61e45d0.jpg
Groter

3 Dan ben ik nog naar het bos gegaan, het was nog een vrij vruchtbare uitstap (ik heb meer dieren gezien als anders). Ik heb een eekhoorntje gezien (net te laat en mijn telelens stond er niet op) en dan deze fazant (en natuurlijk een heleboel vogels en muggen! Nu al??) Het was al wat later op de avond, vandaar de hoge iso.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4056/4628190911_9ebcb70d7a.jpg
Groter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
@freddyronny; zoals al meerdere hebben gezegt, mis de foto wat actie of iets dergelijks en ziet het er wat standaard uit idd.. dat zijn punten om aan te werken :) overigens vind ik juist wel wat mooier als het gras er een beetje 'in de weg' zit, dit geeft voor mijn mening een mooier beeld, dan dat je gelijk tegen het licaam van de eend aan kijkt.

maar ik zal de volgende keer eens wat tips van jullie proberen op te nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Downstar2 schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 10:53:
@freddyronny; zoals al meerdere hebben gezegt, mis de foto wat actie of iets dergelijks en ziet het er wat standaard uit idd.. dat zijn punten om aan te werken :) overigens vind ik juist wel wat mooier als het gras er een beetje 'in de weg' zit, dit geeft voor mijn mening een mooier beeld, dan dat je gelijk tegen het licaam van de eend aan kijkt.

maar ik zal de volgende keer eens wat tips van jullie proberen op te nemen!
Ik bedoel dat er wat grassprietjes voor hun kopjes zitten en dat stoort een beetje. En nog iets dat ik nu pas opmerk, ik had wat plaats overgelaten aan de rechterkant in de kijkrichting van de beestjes. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
freddyronny schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 13:02:
[...]

Ik bedoel dat er wat grassprietjes voor hun kopjes zitten en dat stoort een beetje. En nog iets dat ik nu pas opmerk, ik had wat plaats overgelaten aan de rechterkant in de kijkrichting van de beestjes. ;)
Aah op die manier, ja daar heb je gelijk in.. dat is idd wat storend.
Binnenkort maar eens opnieuw proberen dan :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
@freddyronny:
Jammer dat 1 en 2 zo'n onrustige achtergrond hebben. 3 is een prima plaat maar het groen lijkt een beetje flets (?)

Ik kon het vandaag met dit weer niet laten om weer even op de fiets te stappen en wat vogels te schieten. Helaas is het zaterdag, is het weer veel te goed en zijn er volop wandel en fiets routes daar, dus half nederland was er en ik had het al snel gezien....
Toch nog deze rietzanger meegepikt. Kwaliteit is niet zo briljant vanwege 1/640 op 560mm uit de hand, maar ik vond het wel een leuke plaat.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4011/4629321184_24d9061a5d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Scirocco schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 16:04:
@freddyronny:
Jammer dat 1 en 2 zo'n onrustige achtergrond hebben. 3 is een prima plaat maar het groen lijkt een beetje flets (?)

Ik kon het vandaag met dit weer niet laten om weer even op de fiets te stappen en wat vogels te schieten. Helaas is het zaterdag, is het weer veel te goed en zijn er volop wandel en fiets routes daar, dus half nederland was er en ik had het al snel gezien....
Toch nog deze rietzanger meegepikt. Kwaliteit is niet zo briljant vanwege 1/640 op 560mm uit de hand, maar ik vond het wel een leuke plaat.

[afbeelding]
Dat het groen een beetje flets is ligt wss aan het feit dat het al vrij laat op de avond was en de zon er dus niet op scheen ;) Ik zal eens zien wat ik er kan aan doen in photoshop ;)
Over jouw foto: Best wel mooi, maar wat is die witte zweem achter die andere takken? Nog andere takken die buiten de dof liggen? Dat vind ik niet zo mooi, maar daar kan je natuurlijk zelf niets aan doen.

Sinds vandaag hebben we 2 nieuwe (baby) dwergkonijntjes. Uiteraard heb ik er veel foto's van genomen en ook veel van mogen weggooien... De lichtomstandigheden in zo'n kot zelf zijn niet zo fantastisch, maar ik kon ze nog niet in het gras zetten, ik had schrik dat ze gingen weglopen :+ Ze kennen mij nog niet he ;) Hier het resultaat ;)

1Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4068/4629536472_4517f572b0.jpg
Groter

2Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3395/4629537006_78eebf7174.jpg
Groter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-10 00:25
Afbeeldingslocatie: http://i116.photobucket.com/albums/o6/110022558844/DSC_0117.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i116.photobucket.com/albums/o6/110022558844/DSC_0042.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i116.photobucket.com/albums/o6/110022558844/DSC_0101.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i116.photobucket.com/albums/o6/110022558844/DSC_0183.jpg

Vandaag voor het eerst aan de slag gegaan met mijn nieuwe camera, volgens mij zijn ze wel redelijk gelukt. Ondanks het feit dat ik nog maar halverwege de gebruiksaanwijzing ben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@ Scirocco: Die rietzanger zit er weer pico bello bij! Mij zijn die krengen altijd te snel af.

@ freddyronny:

foto 1: Jij zocht een merel en ik ook. ;) Foto lijkt wat aan de lichte kant en de boomstam is even scherp als de merel. Beetje zoekplaatje dus.

foto 2: Had een mooie foto kunen zijn, maar de overbelichte achtergrond doet hem de das om. Een stapje naar rechts misschien? Ook had ik graag de hele kattenstaart op de foto gezien.

foto 3: Naar mijn gevoel flink tegen overbelichting aan? Verder hoef je niet alles op 250mm te schieten. Nu mis je weer een stukje staart.
Downstar2 schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 10:53:
overigens vind ik juist wel wat mooier als het gras er een beetje 'in de weg' zit, dit geeft voor mijn mening een mooier beeld, dan dat je gelijk tegen het licaam van de eend aan kijkt.
Dan zal je deze wel kunnen waarderen:

Canadese Gans
(klikbaar)

Zit er waarschijnlijk net zo bij als deze hieronder, maar ik vind de bovenste spannender

Canadese Gans
(klikbaar)

Eigenlijk ben ik meer en meer op zoek naar foto's die, naast het dier, ook iets van de omgeving laten zien. Een beetje zoals deze (maar dan beter...):

Zwanen

@ andyy: Feli met je nieuwe gear, maar omdat je pas halverwege de gebruiksaanwijzing bent, kun je toch wel de hele hond op de foto zetten? ;) De onderste foto voegt weinig toe, vind ik. De bovenste twee laten zien dat je het gebruik van selectieve scherpte al aardig onder de knie hebt. Foto 3 vind ik een beetje veel gras, weinig hond. Kon je niet wat croppen of inzoomen? In het algemeen denk ik dat je foto's vooruit kunnen gaan door bij kleine onderwerpen (honden, kinderen) een lager standpunt in te nemen.
Laat je niet afschrikken door mijn kritiek, want die geef ik pas als ik wat in je foto's zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeeerts
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-03-2021

Jeeerts

Say Cheeeese!

Run Forest, Run!

Afbeeldingslocatie: http://fotodump.jeroengeerts.nl/runforestrun.JPG

Mijn dagelijks leven: verhuur van opblaasbare Abrahams en Sarahs via www.opblaasverhuur.nl en verkoop van touchscreen informatiezuilen via www.touchscreenzuil.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Hij staat scheef en het witte konijn is overbelicht, waardoor details verloren gaan. Gezien de interactie tussen de dieren zou ik een stukje van de linkerkant wegsnijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
  • Laatst online: 11-02-2024
nieuw soort konijn dan, volgens mij is het een hond. ;)

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeeerts
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-03-2021

Jeeerts

Say Cheeeese!

De reactie van ons paard toen hij hoorde dat onze hond een konijn genoemd werd:

Afbeeldingslocatie: http://fotodump.jeroengeerts.nl/lachpaard.JPG

Je hebt overigens wel gelijk Toff, het hondje (Franse Bulldog) is overbelicht. Wel vind ik de compositie zo prima en vanwege het speelse karakter van de foto stoorde het mij niet dat hij niet helemaal recht is. Zal er de volgende keer op letten!

Mijn dagelijks leven: verhuur van opblaasbare Abrahams en Sarahs via www.opblaasverhuur.nl en verkoop van touchscreen informatiezuilen via www.touchscreenzuil.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
navlim schreef op zondag 23 mei 2010 @ 00:21:
nieuw soort konijn dan, volgens mij is het een hond. ;)
Jôh, je meent het... Komt vast door het gebrek aan details (humor is aan jou niet besteed blijkbaar?).

@ Jeeerts: Aangezien een plaatje meer zegt dan 1000 woorden:

run

Alleen die Franse langoor, daar zit geen detail in, dus daar is geen redden aan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/bfc8455a02e333d921fe/content

Even m'n nieuwe 55-250 IS testen op onze Lady Gaga, en ik vond de kleuren die er uit kwamen rollen best aangenaam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Toff schreef op zondag 23 mei 2010 @ 00:18:
[...]

Hij staat scheef en het witte konijn is overbelicht, waardoor details verloren gaan. Gezien de interactie tussen de dieren zou ik een stukje van de linkerkant wegsnijden.
Ik vind eerlijk gezegd het origineel beter. Op mij komt 'ie veel speelser over. Dat beetje extra gras geeft het hondje lekker de ruimte om te rennen. :) Leuke foto, alleen jammer idd van die overbelichting.

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@SCirocco: SOrry, deze vind ik niet zo heel lekker kijken. Ik vind het vogeltje net iets te onscherp. Moet wel zeggen dat ik die rietvogeltjes die jij de laatste tijd plaatst best interessant vindt :D

@Freddyronny: Het tweede konijn mag iets lichter. Ik denk dat deze een beetje donker is geworden door de donkere achtergrond.

@Toff: Die eerste foto is erg gaaf zeg, zo met die kop boven het gras uit. Deze foto laat echt een hoop te raden over. mooi! :D

@andyy: Sorry deze foto's vind ik niet echt prettig om naar te kijken. Niet scherp, beest te centraal, beest half in beeld, iemand ervoor.

@Jeerst: Op zich gave foto, qua actiemoment. Alleen jammer dat hij scheef is en de hond overbelicht. Vooral dat scheve vind ik toch wel een beetje storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Van de week een reiger op de plaat gezet. Ben ik niet te ver doorgeschoten met het oplichten van de schaduwen? Probleem was namelijk dat ik tientallen foto's heb gemaakt van deze reiger met tientallen mogelijke combinaties van instellingen, maar bij het gros was het witte verendek van de vogel overbelicht :( Dus heb maar een foto gepakt waar de vogel naar mijn idee goed belicht was, maar de achtergrond wat aan de donkere kant en hier de schaduwen iets opgelicht.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

OVerigens ook een statief gebruikt, scheelt een giga aan scherpte op deze brandpuntafstand.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4046/4631502346_a07ded74c5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Als eerste wil ik toch nog stiekem fluisteren dat men wel wat commentaar mag geven bij hun foto's, beginner of niet..

@Freddyronny: Ja dat zijn rietstengels in de bokeh. Ik vond het zelf totaal niet storend en vond het wel mooi dat de vogel zelf niet doorkruist was door riet. Maar t was meer een post omdat ik m wel leuk vond, niet heel goed indd. ook niet echt scherp zoals marcel zegt.
Jou foto's zijn lekker scherp en de eerste kijkt opzich ook best prima, de tweede vind ik wat minder qua compo.

@Anndy: 1 en 3 mogen wat meer tele van mij, misschien nog iets lager standpunt ook.
2 is gewoon een misfocus of wilde je die riem juist scherp hebben? 4 had de prullenbak in gemogen, helaas gewoon niet goed in beeld, jammer maar niet erg.

@Toff: 1 en 2 zijn opzich wel mooie platen, maar ze missen wat. Misschien wat editing, misschien een iets andere compo. 3 zou heel mooi zijn zonder dat huisje op de achtergrond en ook hier mag wat editing om de foto wat te laten spreken.

@Jeeerts: bij de eerste is de hond gewoon heel overbelicht en bij 2 het gebit, terwijl dat juist het onderwerp is.

@muthas, ik snap dat het moeilijk is om nog een orginele foto van de kat te maken, maar deze doet mij ook niet heel veel. Verder is hij wel prima qua belichting, kleuren etc.

@Marcel: Ja de onscherpte is jammer, maar ik vond t gewoon zo'n vette foto omdat hij mooi vrij zat en perfect poseerde O+ Technisch niet zo indd en blijkbaar vinden sommigen dat ene rietstengeltje in de bokeh ook storend.
EDIT: vergeten commentaar te geven op jou foto:
Jammer dat je m zo afgesneden hebt, kijkt niet zo fijn. Ook oogt hij een beetje onnatuurlijk, iets te veel clarity en contrast?

Hier een plaat van vanochtend waar ik heel blij mee ben. De sfeer vind ik gewoon erg fijn.
U ziet: een futen familie in de ochtend zon en dauw op het water.

In het groot kijkt hij veel beter (klikken=groot)
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4017/4631115507_b3d967514f.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Scirocco op 23-05-2010 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Die is heel erg mooi, dat licht is prachtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-10 00:25
Afbeeldingslocatie: http://i116.photobucket.com/albums/o6/110022558844/taka-1.jpg
Deels herkansing.
Heb 'm een beetje gecropt en wat contrast toegevoegd, is het beter zo of nog steeds waardeloos?
(Gisteren voor het eerst geschoten en ook voor het eerst serieus een foto gerpobeert te bewerken :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:30

Sjaak_Afhaak

Bleh!

@ Scirocco: Ik zag de plaat op DPZ ook al voorbij komen (ps: we zijn naamgenoot :) )
Prachtig licht! De donkere bovenkant haalt 't allemaal wat naar beneden, maar neemt niet weg dat een toppertje is d:)b

@ Andyy: Op zich prima, aardige compositie, maar door alle bloemetjes wel heel erg druk. Het leidt de aandacht gelukkig niet al te veel van de hond af.

Ik heb gisteren een roofvogelfotografieworkshop (3x woordwaarde bij scrabble :P ) gevolgd.
Keihard zonlicht, dus de meeste platen die ik geschoten heb, bevatten keiharde schaduwpartijen. Er werd stevig op gehamerd de vleugels van de vogels in vlucht zo 'belicht mogelijk' mee te pakken. Volgens mij ben ik wel aardig geslaagd. Het portret is gemaakt met de Sigma 100-300 f/4 (die overigens binnenkort terug gaat naar de winkel wegens focusproblemen). De vogels in vlucht zijn geschoten met m'n nikkor 70-300VR, die geen focusproblemen heeft...

Kerkuil

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/9a4ox4.jpg

Verreaux Oehoe
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2ihmat0.jpg

Amerikaanse Zeearend
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/9uvp0j.jpg

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Het was gisteren natuurlijk prachtig weer, dus ik heb wat plaatjes zitten schieten in de tuin. Deze twee vond ik de mooiste uiteindelijk:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4061/4635302216_6bdafafda4_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4024/4634701149_b2ec26e7fd_o.jpg

Die van de merel was recht tegen het zonlicht in en had denk ik wel een stapje onderbelicht mogen worden tegen de highlights, maar het resultaat valt me niet tegen. Foto's gemaakt met een Fuji Finepix S6500fd trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyRooster
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-07-2023
Vandaag lekker met mijn vriendin en zoontje naar de dierentuin in Emmen geweest. Hier heb ik wat reptielen gefotografeerd. Hieronder zal ik een kleine selectie tonen van de foto's die ik geschoten heb. Op de eerste foto zie je een gekko en op de overige drie een leguaan. Over de eerste foto ben ik zelf wel te spreken, maar heb bij de overige drie het gevoel dat ik wat scherpte mis. Is dit ook daadwerkelijk zo en hoe kan ik dit als beginner beter voorkomen?

1.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4062/4635995375_d9014ba028_o.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4041/4636603094_6a72cf4448_o.jpg

3.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3332/4635995807_fd69a32563_o.jpg

4.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4017/4635995911_4d1779b510_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:11

Milo.

klik

Scirocco,
Heerlijk rustige plaat die richting het niveau showcase gaat in mijn ogen.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:26

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

@MarcelTuit: lekker scherp die reiger. Achtergrond is wel wat korrelig vind ik en volgens mij had het niet erg geweest als ie wat donkerder zou zijn geweest (dus misschien vind ik em zonder bewerking wel mooier)

@Sirocco:Heerlijke foto. Erg mooie rustige kleuren en een leuk tafereel.

@Anddy: ik heb bij al je foto's het idee dat je onderwerp onscherp is

@Sjaak_afhaak: leuk zo'n workshop. Wel apart dat ie midden op de dag is (met dus inderdaad kans op volle zon). Die kerkuil is heel goed gelukt (ondanks de zon). Prima detail in het wit en goede compositie/achtergrond.

@Propane: Nee, deze doen het niet zo voor mij. Foto 1 zit de vogel, die toch al donker is, in de schaduw en is daarom wat donker. Foto 2 vind ik geen mooie kadering. Nu valt zn oor er net half af. Dus of nog krapper of iets ruimer schieten.

@CrazyRooster: Leuke beestjes. Foto 1 heeft hele mooie kleuren maar zn oog lijkt me niet scherp. Verder zijn de foto's met behoorlijk groot diafragma geschoten en heb je sowieso weinig scherptediepte. Let er dan op dat je in ieder geval altijd de ogen scherp hebt. Op foto 3 gaat dat bv fout en ligt de focus achter zn kop. Bij 2 en 4 gaat het wel goed.

[ Voor 17% gewijzigd door sys64738 op 24-05-2010 21:48 ]

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@ marceltuit: Ik vind jouw reiger niet overbelicht (wel weer erg warm avondlicht), maar jammer dat je de onderkant "mist" - stukje vogel, poten en het water? Hier eentje van mij, die "dierentuintje" aan het spelen was op een dammetje:

Reiger
(klikbaar)
Scirocco schreef op zondag 23 mei 2010 @ 13:06:
@Toff: 1 en 2 zijn opzich wel mooie platen, maar ze missen wat. Misschien wat editing, misschien een iets andere compo. 3 zou heel mooi zijn zonder dat huisje op de achtergrond en ook hier mag wat editing om de foto wat te laten spreken.
Hmm, beetje flauw, want ik schreef erbij dat ik juist wat meer omgeving bij mijn dierfoto's aan het zoeken ben... Dat "huisje" is overigens een zeer flinke boerenschuur. Kwa kleur wil ik je eventueel wel iets toegeven, maar voor je het weet schrijf jij: "Ook oogt hij een beetje onnatuurlijk, iets te veel clarity en contrast?", zoals bij Marcel z'n foto. ;)
Hier een plaat van vanochtend waar ik heel blij mee ben. De sfeer vind ik gewoon erg fijn.
U ziet: een futen familie in de ochtend zon en dauw op het water.

In het groot kijkt hij veel beter (klikken=groot)
[afbeelding]
Zoals we van je gewend zijn weer een fraaie plaat, maar (zo zie je maar hoe persoonlijk smaak is) ik zou hem nog mooier vinden met natuurlijker kleuren. Ik vraag me af waar die rondjes in de bokeh, net boven het water, vandaan komen. Omdat de rest van de foto zo zacht is, vallen ze nogal op.
andyy schreef op zondag 23 mei 2010 @ 15:13:
[afbeelding]
Deels herkansing.
Heb 'm een beetje gecropt en wat contrast toegevoegd, is het beter zo of nog steeds waardeloos?
(Gisteren voor het eerst geschoten en ook voor het eerst serieus een foto gerpobeert te bewerken :+ )
Hé, niemand zei "waardeloos" toch? Al doende leert men. Beter nieuwe foto's gaan maken dan te lang bij je eerste probeersels stil blijven staan, is mijn mening.

@ Sjaak Afhaak: Kerkuil lijkt nèt niet helemaal scherp op de ogen (lijkt dus op dit formaat...). Mooi is, dat de gebruikelijke lederen riempjes aan de vogels niet zichtbaar zijn.

@ Propane: Jammer dat de merel van ons wegkijkt en dat hij in zo'n vreemde schaduwplek op het overigens gifgroene gras zit. Poekie is wel errug close geschoten (vervorming).

@ CrazyRooster: Zonder EXIF wordt het geven van verbeteradviezen nogal lastig. Ze lijken inderdaad niet optimaal scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Bedankt voor de tips. Aangezien het vandaag weer zulk lekker weer was heb ik een herkansing gehad. Volgens mij zijn dit wat betere shots. Ik zal ze even als thumbnails posten, om het niet te gek te maken met merels ;).

1. Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3377/4635821668_a19fdf95c2_m.jpg 2. Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4045/4635821800_754de1108b_m.jpg

3. Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4022/4637240090_634064f48e_m.jpg 4. Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4062/4635821438_e8f5c1cb1c_m.jpg

Van de derde zijn de kleuren niet zo mooi, maar die heeft een beetje de schattigheidsfactor mee denk ik zo :P. Er komen trouwens erg mooie shots hier voorbij. Ik zal binnenkort nog wat meer door dit topic bladeren voor inspiratie en leerwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@ Propane: Er zit helaas nogal wat bewegingsonscherpte (van de merels) in je foto's. Kan je de ISO niet beter wat opschroeven? Er zit wel progressie in je foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Milo. schreef op maandag 24 mei 2010 @ 21:38:
Scirocco,
Heerlijk rustige plaat die richting het niveau showcase gaat in mijn ogen.
Thnx!
Wat zorgt ervoor dat het 'richting' showcase gaat? Wat meer tele/zon/mist in de foto?
Ben benieuwd, want feedback is het enige waar ik van kan leren. en natuurlijk mn eigen mening, maar als ik over deze plaat niet tevreden was had ik m niet geplaatst.
Toff schreef op maandag 24 mei 2010 @ 23:51:

Hmm, beetje flauw, want ik schreef erbij dat ik juist wat meer omgeving bij mijn dierfoto's aan het zoeken ben... Dat "huisje" is overigens een zeer flinke boerenschuur. Kwa kleur wil ik je eventueel wel iets toegeven, maar voor je het weet schrijf jij: "Ook oogt hij een beetje onnatuurlijk, iets te veel clarity en contrast?", zoals bij Marcel z'n foto. ;)
ik zei ook niet dat je wat meer tele moest gebruiken. Dat je wat meer ruimte wil is heel goed, maar de compo's van 1 en 2 spraken mij alleen minder aan. Dat is puur mijn mening hoor, niet van belang ofso, ik wilde alleen even mn mening delen.
Ik denk dat wat nabewerking de foto's af kan maken omdat ze een beetje 'blanco' lijken.
Verder snap ik niet wat je bedoelt met: "voor je het weet schrijf je...."

Ik wilde je niet afkraken hoor! puur een persoonlijke kwestie van mijn kant en mijn mening is net zo weinig waard als die van een willekeurig andere tweaker :9

[ Voor 19% gewijzigd door Scirocco op 25-05-2010 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@sys64738: Tnx voor je reactie. De ietwat korrelige achtergrond komt dus onder andere door het oplichten daarvan. Als ik er erg in heb, zal ik vanavond eens kijken of ik het origineel kan plaatsen.

@Toff: Klopt dat je die mist, maar die zag ik zelf ook niet (zijn poten althans, water was er uiteraard wel) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyRooster
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-07-2023
Toff schreef op maandag 24 mei 2010 @ 23:51:
@ CrazyRooster: Zonder EXIF wordt het geven van verbeteradviezen nogal lastig. Ze lijken inderdaad niet optimaal scherp.
Ik was in de veronderstelling dat de meesten hier wel een EXIF-viewer in hun browser hadden zitten vandaar dat ik die info er niet bij heb staan. Alle foto's zijn met de volgende settings geschoten, door het glas en met flitser.

Focal length: 55mm
Exposure time: 1/10s
Aperture: F5.6
Iso: 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-04 13:52
CrazyRooster schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 08:53:
[...]
Ik was in de veronderstelling dat de meesten hier wel een EXIF-viewer in hun browser hadden zitten vandaar dat ik die info er niet bij heb staan. Alle foto's zijn met de volgende settings geschoten, door het glas en met flitser.

Focal length: 55mm
Exposure time: 1/10s
Aperture: F5.6
En niet onbelangrijk alles op ISO 100 geschoten. Weet je meteen waar je onscherpte vandaan komt, uit de hand op die sluitertijden ga je geen fatsoenlijke foto's maken. Zelfs op statief en een snel bewegend beestje ga je dan niet zonder beweging op de foto krijgen. Volgende keer gewoon je ISO wat omhoog, ISO 100 in zo'n donkere omgeving is wel erg optimistisch, als je hier op ISO 400 of 800 had geschoten had je knappe platen gehad.

Hogere ISO dus en hier en daar je diafragma iets knijpen voor een wat grotere dof. En leer door je zoeker kijken waar je de focus legt. Daarnaast staat alle info van het licht meten ook in je zoeker, 1/10 had je dus moeten zien en weten dat je dat geen goede foto gaat opleveren.

@Scirocco:
Lekker sfeervol warm licht, mooie plaat. De rondjes in de bokeh vind ik ook wat minder, die zou ik even weg poetsen.

@Sjaak_Afhaak:
De vliegende vogels zijn niet superscherp volgens mij maar wel netjes verder. De kerkuil is een mooie plaat maar komt wat soft op mij over, misschien wat meer contrast?

@Toff:
Ik vind hem wel grappig zo achter dat hek, goed gespot. Je had hem wel iets mogen onderbelichten, vind zijn kop net te uitgebeten.

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 19:08

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Amstel76 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 09:29:
[...]
En niet onbelangrijk alles op ISO 100 geschoten. Weet je meteen waar je onscherpte vandaan komt, uit de hand op die sluitertijden ga je geen fatsoenlijke foto's maken. Zelfs op statief en een snel bewegend beestje ga je dan niet zonder beweging op de foto krijgen. Volgende keer gewoon je ISO wat omhoog, ISO 100 in zo'n donkere omgeving is wel erg optimistisch, als je hier op ISO 400 of 800 had geschoten had je knappe platen gehad.

Hogere ISO dus en hier en daar je diafragma iets knijpen voor een wat grotere dof. En leer door je zoeker kijken waar je de focus legt. Daarnaast staat alle info van het licht meten ook in je zoeker, 1/10 had je dus moeten zien en weten dat je dat geen goede foto gaat opleveren.
Ze zijn wel met flitser geschoten, dus is het niet per definitie zo dat ze dan mislukken qua belichting.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-04 13:52
ajhaverkamp schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 09:38:
[...]

Ze zijn wel met flitser geschoten, dus is het niet per definitie zo dat ze dan mislukken qua belichting.
Oh niet gezien maar even verder gekeken. "Exposure Program: Shutter speed priority AE" invulflits dus. Sowieso een erg onhandige keuze en verklaart weer het één en ander. Wil je flitsen in zo'n situatie dan schiet je op M of als je het niet weet op P of de automaat.

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
Het reiger-fotoverzameling topic :P

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4064/4638559448_95004477e6.jpg

@propane, foto 3 is een beetje te overbelicht of de kleurwarmte is verkeerd afgesteld, het groene is een beetje vaal geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Trek ik ook een oudje uit de doos:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3288/3034300241_e9a2f1669b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:06
Leuke foto Arjan. Krijg er echt een 'I see you masturbating' gevoel bij >:)

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Schoensnavel ooievaar in Wuppertal:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4055/4639943136_b9244ca644.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Helox-in-a-box: Jammer dat de reiger net niet een klein stukje gedraaid is, zodat zijn kop onze kant op is. Verder wel toffe foto!

@ajhaverkamp: grappige foto, meer ook niet. achtergrond is wel lekker.

@ajhaverkamp2: Lekker scherpe foto, maar ik vind vooral de snavel niet lekker kijken doordat die zo licht is.

Een meerkoetje van mij:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4064/4641714689_e427302483.jpg

Uiteraard klikbaar.

Meest jammere aan deze foto vind ik die ene druppel tussen zijn oog en snavel O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
marceltuit schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 19:20:
Een meerkoetje van mij:

[afbeelding]

Uiteraard klikbaar.

Meest jammere aan deze foto vind ik die ene druppel tussen zijn oog en snavel O-)
Volgens mij ligt de focus verkeerd? Op de waterlelies achter z'n hoofd lijkt het wel, of bewegingsonscherpte. Verder wel een mooie actie foto, die beesten doen meestal niks dan heen en weer zwemmen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 14:54

Nohead

PSN ID: Nohead

Mijn Rottweiler puppy 10 weken oud ligt lekker tegen Labrador vriendinnetje Gana aan

D40 & Nikon 50mm F1.8 (1.8 of 2.8 geschoten, denk eerder 1.8 omdat het toch een beetje soft is.)
Ik vind de foto zelf wel erg mooi... maarja wie ben ik. (onbewerkt trouwens).

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/24q2xxt.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Nohead schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 15:40:
Mijn Rottweiler puppy 10 weken oud ligt lekker tegen Labrador vriendinnetje Gana aan

D40 & Nikon 50mm F1.8 (1.8 of 2.8 geschoten, denk eerder 1.8 omdat het toch een beetje soft is.)
Ik vind de foto zelf wel erg mooi... maarja wie ben ik. (onbewerkt trouwens).

[afbeelding]
Waarom zeg je zo fier 'onbewerkt'? Wat is daar het voordeel aan? Ik zou hem een beetje bewerken, dan valt er nog wel iets uit te halen. Nu vind ik de foto veel te grijs en contrastloos. Qua compositie is het wel in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 14:54

Nohead

PSN ID: Nohead

freddyronny schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 17:15:
[...]

Waarom zeg je zo fier 'onbewerkt'? Wat is daar het voordeel aan? Ik zou hem een beetje bewerken, dan valt er nog wel iets uit te halen. Nu vind ik de foto veel te grijs en contrastloos. Qua compositie is het wel in orde.
Ik zeg het expres erbij dat het onbewerkt is omdat ik weet dat er meer uit te halen valt. Maar door gebrek aan tijd voor jullie het resultaat zoals het is. (puppy opvoeden kost veel tijd!) Maar fijn dat de compositie wel ok is.
Ben niet echt ervaren maar probeer wel graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Beetje flauw excuus: een slinger aan de contrast&brightness kost je misschien een minuut om het goed te doen. Nu is hij nogal wazig, heeft weinig contrast, en zegt mij eigenlijk niet zo veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:49
Sinds gister ben ik in het bezit van een 'starters' camera (Sony A330 met nog de standaard 18-55 lens), zodat ik me wat meer met fotografie kan bezighouden als hobby. Vanavond heb ik er wat mee lopen spelen en getracht wat leuke foto's te maken. Ik moet als eerst vermelden dat ik een absolute leek ben op het gebied van fotografie, dus als het helemaal niets is, dan wil ik dat natuurlijk ook gewoon horen (ook al is dat nooit leuk) ;). Ik kan dus ook nog niet zoveel zinnigs over andermans foto zeggen, maar wil dit zeker wel gaan doen.

Ik heb twee foto's geschoten van onze poes. Op zich al een heel lastig aangezien der aandacht vasthouden niet altijd even goed lukt en ze veel beweegt. De foto's zijn gemaakt bij een felle schemerlamp, dat verklaart ook wat de goudgelige kleur van onze vloer.

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/zjba0o.jpg
Jammer genoeg staat een stukje oor er hier niet op.

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/lckt3.jpg
Bij deze lijkt het alsof ik op het oor scherp gesteld heb.

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2zsxuma.jpg

Beide ISO400
Foto 1:
Sluitertijd: 0.5"
F5
Foto 2:
Sluitertijd 1/5
F 4.5

Beide wat verscherpt met photoshop, ook kleuren wat aangepast. Tips, suggesties, verbeteringen, etc etc hoor ik graag.

Edit: Foto 3 toegevoegd!

[ Voor 3% gewijzigd door Ophidian op 27-05-2010 22:41 ]

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-09 13:18
Leuke foto's!

Lekker speels! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Speels? Het gemiddelde tijgervelkleedje kijkt exact hetzelfde. Ik zie nog liever een bolletje wol erbij ofzo. Dooie boel dit, naar mijn mening. Af en toe een niet-echt-top-foto-van mijn-lieve-huisdier mag van mij best hier, maar dit is IMHO 3x dezelfde foto, waarop niets gebeurt. Waar is de creativiteit gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Toff schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 23:31:
[...]

Speels? Het gemiddelde tijgervelkleedje kijkt exact hetzelfde. Ik zie nog liever een bolletje wol erbij ofzo. Dooie boel dit, naar mijn mening. Af en toe een niet-echt-top-foto-van mijn-lieve-huisdier mag van mij best hier, maar dit is IMHO 3x dezelfde foto, waarop niets gebeurt. Waar is de creativiteit gebleven?
Wel klein tijgervelkleedje dan :)

Allereerst bedankt voor je reactie, imho niet erg behulpzaam. Wat betreft creativiteit, dat het er niet van afspringt in de eerste 15 foto's met de Sony lijkt me opzich logisch. Een kat + bolletje wol = weg aandacht. Vandaar dat ik eerst even met de Sony wou spelen voordat de kat met der dolle uurtje begon. Zeker als leek kan ik absoluut niet foto's in actie schieten.

Aangezien ik veel wil leren, wil ik graag een betere reactie. Er mist creativiteit, ok. Dat is iets waar ik rekening mee kan houden, echter kan ik verder niet zo bar veel met je post.

Nogmaals, kritiek kan je veel van leren. Hopelijk kunnen andere me beter onderbouwde kritiek geven!

PS. een bolletje wol is wel heel cliche, zal der volgende keer in actie op de foto proberen te zetten met der favoriete speeltje: Een pingpong bal. >:)

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@ Ophidian: laat maar

[ Voor 96% gewijzigd door Toff op 29-05-2010 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Toff schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 00:38:
@ Ophidian: Ironie is aan jou niet besteed merk ik... Met: "ik zie nog liever een bolletje wol erbij ofzo", gaf ik aan, dat zelfs het cliché "poekie met bolletje wol in de weer" mij liever is, dan drie maal ongeveer dezelfde foto van deze uitgestorven minitijger.
Alweer dank voor de reactie. Helaas werkt ironie op een internetforum sowieso altijd slecht.
Dat is geen reden om mij (ons) dan maar in plaats daarvan te vervelen met foto's van tijgervelletjes. ;)
Kan je wel stoer gaan lopen roepen hier dat mijn post niet onderbouwd is, maar dat is sowieso niet waar en bovendien onnodig kwetsend mijn kant op. Ik probeer jou juist aan te zetten tot een hoger niveau en ik geef je nota bene een handvat erbij: WEES CREATIEF! Je begrijpt het wel, getuige je beloofde foto's-met-pingpongbal, maar desondanks wil je mij nog even een sneer geven? Dat je met 15 foto's met je First Sony een beginner bent, oké, maar probeer je dan niet af te zetten tegen iemand die al jaren 25.000 foto's per jaar schiet en het beste met je voorheeft alsjeblieft? Daar zit ik echt niet op te wachten hoor! Ik wacht met spanning op je volgende foto's.
Als eerst: Mijn reactie was geen sneer richting jou als persoon of jouw username. Meer een onderbouwing dat ik snap dat de creativiteit miste, maar verder ook graag hoor waar nog meer rekening mee te houden. Dat je het wel als sneer opvatte, is spijtig, maar niet nodig (laat overigens wel weer zien dat reacties op fora op meerdere manieren interpreteerbaar zijn).

Ten tweede, ik zet me tegen niemand af hier op dit forum. Dat heeft geen zin, want ik heb voor het eerst in mijn leven een wat duurdere camera dan een compact camera. Dat ik dus meteen goede foto's zou maken is een illusie en geen reden om af te geven op andere. Dat doe ik dus ook niet.

Ten derde, ik doe niet stoer. Zoals ik al eerder zei, creativiteit ga ik op letten. Ik hoopte alleen op nog meer tips!

PS. Excuses als ik je tegen je been trap of wat dan ook, dat is niet de bedoeling, maar laat dus wel zien hoe makkelijk je iets fout kan oppakken. Denk dat dat in dit geval ook wel andersom geldt. Verder denk ik dat met jouw ervaring, mijn opmerkingen sowieso niet als daadwerkelijk kwetsend opgevat kunnen worden. Als ik sowieso al iets gemeen\lulligs\vervelends bedoelde, dan zou jij daar met je duizenden foto's meer ervaring natuurlijk boven staan.

Voor de rest, uiteraard no hard feelings. En zoals gezegd, creativiteit gaan we wat mee doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Ophidian schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 21:28:
Sinds gister ben ik in het bezit van een 'starters' camera (Sony A330 met nog de standaard 18-55 lens), zodat ik me wat meer met fotografie kan bezighouden als hobby. Vanavond heb ik er wat mee lopen spelen en getracht wat leuke foto's te maken. Ik moet als eerst vermelden dat ik een absolute leek ben op het gebied van fotografie, dus als het helemaal niets is, dan wil ik dat natuurlijk ook gewoon horen (ook al is dat nooit leuk) ;). Ik kan dus ook nog niet zoveel zinnigs over andermans foto zeggen, maar wil dit zeker wel gaan doen.

Ik heb twee foto's geschoten van onze poes. Op zich al een heel lastig aangezien der aandacht vasthouden niet altijd even goed lukt en ze veel beweegt. De foto's zijn gemaakt bij een felle schemerlamp, dat verklaart ook wat de goudgelige kleur van onze vloer.
Jouw foto's zijn niet zo scherp en ze tonen alledrie hetzelfde onderwerp in ongeveer dezelfde positie. Ik stel voor: neem je kat mee naar buiten als het zonnetje schijnt en probeer daar wat leuke foto's van haar te maken. Let erop dat je geen ledematen/oren 'afhakt' en schiet er maar op los ;)
Ik heb ook nog maar een paar maand een dslr en je zal zien, als je oefent ga je er met rasse schreden op vooruit op korte termijn ;)
Dus ik wacht met ongeduld op het resultaat van je kat in de zon. Let erop dat als je post, je enkel je beste foto's erop zet en geen foto's die erg op mekaar lijken, dat kijkt een beetje saai ;)
Nog veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Naast de saaie katten en puppy foto´s mogen er ook wel wat comments gegeven worden.
Tja over deze foto´s hoef ik weinig meer te zeggen.

@ajhaverkamp: Die schoensnavelvogeldinges is mooi, fijn portret. Toch vind ik het jammer dat je vaak ziet dat ze indd in de dierentuin genomen zijn. Het maakt de foto ook minder spannend omdat dat dier toch geen kant op kan en het geen moeite is geweest om een bijzonder dier te fotograferen.
Anyhow, wel erg mooie platen.

@ Marceltuit: Vreemde uitsnede, niet zo scherp, te hoog standpunt en hij kijkt een beetje van je weg. Wel fijn licht gepakt.

vanochtend weer 'on the hunt' naar wat rietzangers, nu op nieuwe lokatie.

Hier vond ik het tongetje en de mug wel leuk
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4036/4649125013_c9bc64070d_b.jpg

Bij deze vond ik de houding in combinatie met de compo wel fijn.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4002/4649743162_a2f46300fb_b.jpg

What do you think?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

weer 2 echte foto's in dit topic :) Jammer van de grauwe lucht, en bij mijn monitor valt het detail in de lichte veren weg op de onderste foto. Geen pola gebruikt bij de eerste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Laatst online: 10-10 09:27
Leuke foto's scirocco.
Idd spijtig wat het droeve weer.
De mug zou ik zelfs eerder wegshoppen want hij lijkt meer op een serieuze sensorvlek dan op een mug :)

Bezoekje aan de zoo in Antwerpen leverde me enkele leuke plaatjes op met mijn nieuwe 7D.

Gefotografeerd door vuil glas en binnen: ISO3200 met de Canon 100-400:
Afbeeldingslocatie: http://www.pixtria.com/photoAlbum/photos/c4cbfe77a7caf079b3c6aa782b9fda1c.jpg

Terug met de 100-400 en wederom door vuil glas:
Afbeeldingslocatie: http://www.pixtria.com/photoAlbum/photos/b579fe778cbabf049fe40bf6e20441e3.jpg

Er is vrij veel aan gephotoshopped gezien het vuile glas.
Ook het harde zonlicht van afgelopen weekend speelde me parten.
MBV schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 15:31:
Geen pola gebruikt bij de eerste?
Ik denk het niet, een pola zou dan toch ook de reflectie in de blaadjes moeten weg nemen?

[ Voor 44% gewijzigd door BlackShadow op 29-05-2010 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Scirocco schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 12:18:
@ajhaverkamp: Die schoensnavelvogeldinges is mooi, fijn portret. Toch vind ik het jammer dat je vaak ziet dat ze indd in de dierentuin genomen zijn. Het maakt de foto ook minder spannend omdat dat dier toch geen kant op kan en het geen moeite is geweest om een bijzonder dier te fotograferen.
Anyhow, wel erg mooie platen.
Als jij in een dierentuin komt gaan ze altijd netjes voor je zitten poseren? Dan mag je voortaan wel me meegaan, hoef ik niet uren te wachten als ze bevoorbeeld zoals die ooievaar eerst steeds achter een struik in de schaduw gaan zitten.

Mantelbaviaan, Amersfoort:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4039/4650662954_ef0a2d8bc5.jpg

Pagina: 1 ... 30 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Met alle respect voor jouw huisdier blijft dit natuurlijk nog wel een fotografie forum. We verwachten dus wel foto's van kwaliteit. Geen foto's "om je huisdier te showen"!

En ook in dit topic wordt commentaar op je voorgangers erg gewaardeerd.