+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...
Toch denk ik dat het mooier is as je wat meer licht hebt in de foto, dan komt de hond ook beter over naar mijn mening.Jeroenz18 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 12:42:
[...]
Het is geen witte muur, een "hightech grijze" muur, welke beetje grijs / blauw is.
Ik heb de muur niet overbelicht, dit is gewoon de kleur zoals de muur is
Zo ongeveer:

AMD 7950X | 128GB DDR5 | GTX3080Ti | Canon R5 | RF 15-35mm F2.8 | 35mm F1.4L II | RF 50mm F1.2L | RF 70-200mm F2.8 IS | EF 400mm F2.8 IS II | Phrozen 8K Mini & 8K Mighty

Iemand trouwens enig idee hoe ik van die DOF ruis af kan komen?
AMD 7950X | 128GB DDR5 | GTX3080Ti | Canon R5 | RF 15-35mm F2.8 | 35mm F1.4L II | RF 50mm F1.2L | RF 70-200mm F2.8 IS | EF 400mm F2.8 IS II | Phrozen 8K Mini & 8K Mighty
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Depth of Field. This is the distance between the farthest and nearest points which are rendered in focus on an imageuniversal creations schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 18:48:
Wat is DoF ruis?
This footer is intentionally left blank
Verwijderd
ISO omlaag en diafragma kleiner. Dan heb je minimale DoF en minimale ruis.Villean schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 18:44:
Iemand trouwens enig idee hoe ik van die DOF ruis af kan komen?
Je zou natuurlijk ook even je handleiding erbij kunnen pakken.
Ruis (Noise) in het onscherpe gedeelte. Hierdoor lijkt het net alsof de plaat in een te hoge ISO is geschoten maar in het geval van mijn voorbeeld is er gewoon ISO 100 gebruikt.universal creations schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 18:48:
Wat is DoF ruis?
Tis ISO 100 en F2.8 redelijk normale settings dus dat kan het niet echt zijn denk ik.Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 20:08:
[...]
ISO omlaag en diafragma kleiner. Dan heb je minimale DoF en minimale ruis.
Je zou natuurlijk ook even je handleiding erbij kunnen pakken.
Paar mogelijkheden:
- afdrukken, je ziet het namelijk alleen op je monitor
- unsharp mask gebruiken: maakt scherpe delen scherper, en onscherpe delen minder scherp, en als het minder scherp is zie je minder ruis
- ruisfilter/noise-ninja over je foto heen gooien
- onscherpe delen selecteren en een blur-filter eroverheen gooien. Doe een licht blur-filter, zodat je niet al te nauwkeurig hoeft uit te knippen
- omdat de achtergrond vaak donker is, verander ik vaak het zwartpunt een beetje, zodat de ruis in de achtergrond onzichtbaar wordt.
En denk vooral nog eens na over dat eerste puntje. Welke had je zelf nog niet verzonnen?
[/captain obvious]
[ Voor 10% gewijzigd door MBV op 09-06-2009 20:27 ]

Haar mooie kop

Spelen met mij

Dutje doen na 2 uur spelen

Groet,
Goosche
Ja he, ja klopt een maand terug.Milo. schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 20:34:
Leuk poesje, net gesterreliseerd?
Ja je hebt gelijk met een afdruk zie je er niets van terug maar het eigelijk op ISO 100 niet voor hoeft te komen.MBV schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 20:26:
Je bedoelt ruis in de onscherpe delen?
Paar mogelijkheden:
- afdrukken, je ziet het namelijk alleen op je monitor
- unsharp mask gebruiken: maakt scherpe delen scherper, en onscherpe delen minder scherp, en als het minder scherp is zie je minder ruis
- ruisfilter/noise-ninja over je foto heen gooien
- onscherpe delen selecteren en een blur-filter eroverheen gooien. Doe een licht blur-filter, zodat je niet al te nauwkeurig hoeft uit te knippen
- omdat de achtergrond vaak donker is, verander ik vaak het zwartpunt een beetje, zodat de ruis in de achtergrond onzichtbaar wordt.
En denk vooral nog eens na over dat eerste puntje. Welke had je zelf nog niet verzonnen?
\[/captain obvious]
Ik had alleen niet aan je laatste punt gedacht. Ik vind het ook wel een goede eerlijk gezegd want op die manier verander je de boel niet door te blurren.
[ Voor 17% gewijzigd door MBV op 09-06-2009 21:29 ]
Goosche, ik begrijp best dat je dol bent op je poesje, maar dit is geen poezensite, doch een site voor min of meer serieuze fotografen. Jouw telefoonpics vind ik zowel technisch als creatief zwaar beneden het minimumniveau wat ik hier verwacht. Het zijn IMHO ondoordachte snapshots, grotendeels overbelicht en ongelukkig uitgesneden. Je doet mij er geen plezier mee iig.goosche schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 20:28:
Mijn lieve Lotje die net hier 3 weken woont en is mijn eerste poes![]()
![]()
Haar mooie kop
[afbeelding]
Spelen met mij
[afbeelding]
Dutje doen na 2 uur spelen
[afbeelding]
Groet,
Goosche
Nu zal je wel een hekel aan mij hebben gekregen, maar ik hoop dat je het ziet als een uitdaging om er ECHT iets van te maken. Zelfs met een telefoon zijn er heus wel mogelijkheden!

Hier ook nog een foto van een kat van een van m'n zussen. Dat z'n oren missen komt omdat ik toen geen statiefje had en een sluitertijd van 2 sec nodig had, dus ik moest de camera op de grond laten rusten. Alleen de wenkbrauwen heeft de kat in die 2 seconden een beetje bewogen, verder is hij op volle resolutie nog net zo scherp als hier.

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM
Ik vind de foto ook erg mooi, hij is perfect gefocussed op het vogeltje en de kleuren van het beestje zien er goed uit.Wijnands schreef op maandag 08 juni 2009 @ 16:33:
Hier was ik toch wel trots op. Volgens mij een winterkoninkje en dat zijn echt kleine vogels, nog een stuk kleiner dat de huismus.
Normaal erg schuw maar deze vloog luid kwetterend een stukje met me op. Ik merkte wel (weer 's) dat mijn sigma 70-300 niet bepaald de beste lens is voor dit soort dingen. Wel weer lekker dat ik nu gewoon op iso 1000 kan schieten.
Zo te lezen vind je de lens niet super, maar wel prima.
Nou vroeg ik mij af of de Sigma 70-300 met image stabilizer wel beter zijn? Of zou je dat verschil nauwelijks merken?
Foto 1 [hulde]J2S schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 17:46:
Een tijdje terug was ik bij mijn ouders en m'n vader maakte me erop attent dat m'n kat er weer heerlijk bij lag. Dus ik maar snel m'n camera erbij pakken.
[afbeelding]
Hier ook nog een foto van een kat van een van m'n zussen. Dat z'n oren missen komt omdat ik toen geen statiefje had en een sluitertijd van 2 sec nodig had, dus ik moest de camera op de grond laten rusten. Alleen de wenkbrauwen heeft de kat in die 2 seconden een beetje bewogen, verder is hij op volle resolutie nog net zo scherp als hier.
[afbeelding]
Goosche Ik sluit me aan bij de vorige opmerkingen.
Eentje uit de oude doos:

@ piettr: De focus lijkt net iets achter het kuikentje te liggen, maar man, wat een ontroerend plaatje!
Mooi scherp plaatje. Gezien de staart een oud beestje en vaak zijn die wat "tammer"
Is dit bij je huis?
Hier nog een haan bij ons uit de tuin

@piettr, Met dat soort foto's kan je niet veel fout doen.
@ajhaverkamp, Zoals al jouw foto's....prachtig!
@technonose, Hij lijkt niet helemaal scherp, wel een mooie expressie
Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...
Inderdaad, ik iriteerde mij zelf ook al aan de onscherpheid.Amstel76 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 10:19:
@technonose, Hij lijkt niet helemaal scherp, wel een mooie expressie
mooie plaat btwMet welke apparatuur is dit eigenlijk gemaakt, en heb je ook nog bewerkt?
Opname datum: 3-6-2009 19:22
Camera: Canon EOS 30D
Focus afstand: 300 mm (equiv. 480 mm)
Diafragma: F5
Belichtingstijd: 1/60" (-0.67 EV)
ISO waarde: 400/27°
Programma: Diafragmaprioriteit
Lichtmeetmodus: Multi segment
Witbalans: Automatisch
Flits: Flits werd niet ontstoken, flits onderdruk modus

Zeehond in Ecomare
Kan niet stoppen met ontploffen!
Heel mooi shot! als pietje precies, jammer dat die snorhaar rechts niet geheel in beeld is, maar dat doet helemaal niets aan de plaat af
[ Voor 22% gewijzigd door Tomas_ op 11-06-2009 13:42 ]
Zeeleeuw in Artis:

Thanks, en ja, dat ben ikAmstel76 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 13:14:
@Vaal, Mooie foto maar ik had graag net iets meer van zijn kop gezien, hij is nu zo onthoofd. Een wat lichtere achtergrond was ook fijn geweest. Maar waar zeuren we overZie ik jou nu staan in de reflectie van zijn oog?
Kan niet stoppen met ontploffen!
Nee, ik woon in hartje Amsterdam. Artis is mijn "tuin". Deze is geschoten in Landal park "Het Vennebos" in Brabant. Daar heb ik net 9 dagen gezeten met als oogst: 2x Krefeld Zoo, 2x Duisburg Zoo, 2x Beekse Bergen, 1x Gaiapark Kerkrade, 1x Antwerpen Zoo, 1x Zoo Parc Overloon & 1x Dierenrijk Europa bij Eindhoven. Ik ben nog steeds bezig om te boel te verwerken, ondertussen al wel weer naar Artis en dierenpark Amersfoort geweest. En ondertussen ook nog proberen te werken.technonose schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 09:57:
[...]
Mooi scherp plaatje. Gezien de staart een oud beestje en vaak zijn die wat "tammer"
Is dit bij je huis?
Meteen de eerste dag liepen er al eekhoorns om het huis, overal in het vakantiepark zag je ze lopen. Als je zelf rustig bleef zitten, kwamen ze heel dichtbij.
Zoals gezegd: 30D + Canon 300 f/4 IS. Nabewerking is minimaal, RAW door Lightroom gehaald, belichting + witbalans aangepast en rechtgezet.technonose schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 11:26:
[...]
Met welke apparatuur is dit eigenlijk gemaakt, en heb je ook nog bewerkt?
[ Voor 64% gewijzigd door Moby op 30-12-2013 17:17 . Reden: Op verzoek verwijderd ]

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Hij is wel aardig rood of zie ik dat verkeerd?
Je foto's hebben mooie kleuren en zijn lekker scherp. Ook een prachtige kat. Vooral de houding in die eerste foto vind ik erg mooi. Jammer alleen van de rommelige achtergrond. Als je een soortgelijke foto kunt maken met een rustige achtergrond zou het echt een mooie foto zijn!Executor16 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 17:30:
Voor de eerste keer even een test van mij. Kat van een maat van me. Niet veel met de RAW gedaan nog.
[ Voor 18% gewijzigd door Moby op 30-12-2013 17:18 . Reden: Op verzoek verwijderd ]
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Verwijderd
idd, mischien de temperature verkeerd ingesteldmydogisgone schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 18:22:
[...]
Hij is wel aardig rood of zie ik dat verkeerd?

Je hond was toch weg? Deze lijkt meer op een vos dan op een wolf zo, imo. een wolf, die heeft, volgens mij dan, een brede kop, niet zo'n lang vossebekkie. Ik ken wolfshonden die meer op een wolf dan op een hond (of vos) lijken iig. Mooie beesten trouwens. Als ik ooit honden zou nemen, dan twee wolfshonden!
Mijn kat, Boris als eerste aan de beurt

Hier een van de paarden van mijn vriendin, helaas zie je het op deze foto niet heel goed, maar ze heeft hier helemaal bol uitstaande wangen tijdens haar diner (hoewel, als je de bouw van paarden kent, zie je het nog een beetje).... Een aantal andere foto's waar je het beter op ziet hebben meer bewerking nodig.

En tenslotte, ook van vanmiddag, een onverwachte koe. Helaas is bij deze foto bij het resizen erg veel detail verloren gegaan, weet nog niet precies hoe dit beter te doen, maar het ziet er nog wel redelijk uit (vind ik). En ben nu even te lui om RAW/full JPEGs te uploaden.

Uiteraard zijn comments over compositie/techniek zeer welkom, en ja, ben bezig met mij verdiepen in nabewerkingssoftware, maar ben nog niet heel ver daar in, ben al lang blij dat ik de camera een beetje onder controle begin te krijgen
Don't tread on me.
- de foto van de kat is erg donker.. Zoek met het beestje eens wat zonlicht op ofzo. Dat geeft veel leukere platen. Er komen hier regelmatig prachtige kattenplaten voorbij. Het is geen schande hiervan af te kijken en van te leren.
- Het paard is al een stuk beter qua belichting, maar ik vind de genomen hoek niet zo mooi. Vervolgens houd je er een heel verhaal bij van het diner, maar het is veel mooier om dat via een beter geslaagde foto uit te drukken. Volgende keer even wachten tot het dier even jouw kant op kijkt.
- Een aanzienlijk deel van het hoofd van de koe lijkt overbelicht. De rest van het lijf staat in de schaduw van zijn eigen kop. Niet zo spannend, sorry.
compositioneel gezien: in alle platen wordt het onderwerp nogal centraal afgebeeld. Probeer dit eens af te wisselen, en kijk eens naar de verdeling van vlakken.
Al met al een leuk begin. Neem eens de tijd om te kijken welke facetten dierenfoto's spannend maken, daar leer je echt veel van.
van mezelf nog even een schaamteloze vakantieplaat van een prachtige vogel, die we veel te weinig zien in Nederland, de raaf.

Altijd bereid om even te poseren als onze RV op de achtergrond in de zon staat te bakken
[ Voor 12% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 13-06-2009 02:54 ]
Hier staat tekst
thx for the tips
En mooie raaf, Canada/US?
Maar dat het onderwerp centraal staat heeft een beetje te maken met de AF issues van de 450D, maar ik denk dat ik dat ik dat binnenkort ga fixen. Ik durf bijna geen foto's meer te nemen waarin de focus ergens anders dan in het centrum ligt. En dan nog met een IS USM lens blijft het gokken (nee, geen L, komt nog
Maar toch nog even een (onbewerkte) foto van Dana met vreetlust.

En wat ik wilde laten zien met die koe was niet het beest, maar het straaltje water wat uit de bek loopt, dus ik had meer moeten croppen en dan had ook de resize beter geweest. Ohja en de foto is RAW, dus kan nog wat knutselen met belichting...
Zie, ik leer wat hier
Overigens zijn er erg veel mooie fotos in dit topic, al dan niet lucky shots, ik blijf hier nog wel even denk ik.
[ Voor 6% gewijzigd door widget op 13-06-2009 05:40 ]
Don't tread on me.

Stel je AF in op het middenpunt, focus daarmee op hetgeen wat je scherp wilt hebben (half indrukken) en maak nu de compositie. Er zijn situaties waarbij dat moeilijker gaat (rally, vogelshow, alles wat snel beweegt dus) maar daar is bij deze foto's geen sprake van.widget schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 05:30:
Maar dat het onderwerp centraal staat heeft een beetje te maken met de AF issues van de 450D, maar ik denk dat ik dat ik dat binnenkort ga fixen.
Als ze toch RAW zijn: die met de kat kan je gewoon 1-2 stops belichting erbij geven, dan is hij al een stuk beter.Ohja en de foto is RAW, dus kan nog wat knutselen met belichting...
De foto in je post vind k wat weinig kleur hebben, komt doordat hij te licht is. Ik neem tenminste aan dat het paard geen witte neus heeft
Dat is wel erg veel contrast, en een nogal drukke achtergrond. Dat eerste heeft o.a. met de invalshoek van de zon te maken.HaseMike schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 08:26:
Gisteren geschoten tijdens een wandeling door het landschap, ze waren aan het rondrennen en tijdens de actie heb ik een aantal foto's gemaakt. Deze leek mij de beste :
[afbeelding]
Bedankt! Ik zal het de volgende keer is proberen in een andere omgeving ofzo. Photoshop kan natuurlijk ook nog altijd, maar dat vind ik persoonlijk dan weer minderCaptain N schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 18:34:
[...]
Je foto's hebben mooie kleuren en zijn lekker scherp. Ook een prachtige kat. Vooral de houding in die eerste foto vind ik erg mooi. Jammer alleen van de rommelige achtergrond. Als je een soortgelijke foto kunt maken met een rustige achtergrond zou het echt een mooie foto zijn!
@widget, De woningen op de achtergrond storen mij wel, verder kan je foto nog wel wat nabewerking gebruiken.
@HaseMike, Ik vind de achtergrond ook erg druk. Het tweede paard valt ook helemaal weg, had dan liever maar 1 paard gezien.
Ik heb al aardig wat plaatjes in dit draadje gezet maar volgens mij nog geen huisdieren. Dus bij deze, Spikey het hondje van mijn moeder tijdens zijn avondwandeling. Leuk detail dat hij doodsbang voor de camera is en alleen met tele leuk op de foto is te krijgen, deze is ook op 250mm geschoten.

Het gras heeft op mijn laptop een wat aparte kleur, zal wel aan het scherm liggen. Mooie foto verder
Ah, het komt doordat het gras schuin loopt, waardoor de afstand links anders lijkt dan rechts.
[ Voor 19% gewijzigd door MBV op 13-06-2009 13:53 ]
@ HaseMike: De achtergrond mag dan niet super zijn, het moment is dat wel! Beide hoofden en alle benen in beeld bij zo'n actiefoto, dat is echt een gelukkie. Ik zou hem zelf links en boven iets croppen, maar dan staat je onderwerp wel weer erg centraal. Een lager standpunt had mooier geweest, maar dan valt de rug van het achterste paard weer weg misschien en dan had je zo te zien meer onkruid in beeld gehad. Nee, zo al met al heb je er een aardige foto uitgehaald.
@ Amstel76: Die voorgrondblur lijkt erg kunstmatig. Sowieso voegt de lege voorgrond voor mij niets toe. Lekker wegcroppen tot je een vierkant formaat overhoudt, dan heb je een geinige foto van een grappige hond. Die oren zijn om op te eten! Een heel klein beetje minder verzadiging zou geen kwaad kunnen, maar dat is smaakafhankelijk.
Portugees oorlogsschip op het strand in tenerife.
Gemaakt met Panasonic Lumix LX-3
red-winged blackbirds, of woodpeckers in een donker bos met 70-300VR leid helaas nog steeds tot hogere iso's. Bovendien wil dat kleine gevogelte (maar wel met totaal andere diersoorten als in west-europa) niet stil gaan zitten
Ik ben vanmiddag thuisgekomen van 4 weken Canada: Vancouver + island, een redelijk deel van BC en Alberta gedaan. Dinsdag morgen moet ik weer werken, ik kan niet wachten
Ik zal morgen eens door de foto's gaan zoeken, dit was de eerste keer dat ik redelijk actief heb gevogeld. 300 mm is echt te kort, zeker als hij op dat bereik iets softer overkomt.
[ Voor 18% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 13-06-2009 23:29 ]
Hier staat tekst
De achtergrond is op zo'n moment de achtergrond, die kan je nog wat bijwerken als je dat perse wilt, maar je kan moeilijk verwachten dat die 2 paarden even langs een paar strakke kantoorgebouwen lopen.Amstel76 schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 13:03:
@HaseMike, Ik vind de achtergrond ook erg druk. Het tweede paard valt ook helemaal weg, had dan liever maar 1 paard gezien.
Overigens is de lol juist dat er 2 paarden door elkaar te zien zijn, zoals @Toff schrijft
[ Voor 6% gewijzigd door HaseMike op 14-06-2009 07:49 ]
Ik begrijp dat je net begint met fotograferen, maar je plaatst je foto niet voor niets dus dan krijg je ook kritische feedbackVerwijderd schreef op zondag 14 juni 2009 @ 15:07:
[afbeelding]
Sinds een paar dagen mijn eerste Spiegelreflex camera, een 450D. Bevalt me enorm! Zeker het fotograferen van mijn ratjes was bijna onmogelijk met een Compact camera omdat dat erg langzaam focussed. Dit is gewoon 'point&shoot' om het zo maar is te zeggen!
- de achterpootjes staan er niet helemaal op
- idem voor snorharen
- wit is niet wit, probeer nog even met de witbalans en de exposure te spelen
- sowieso is de foto net iets te donker
Het zijn natuurlijk wel fotogenieke beesten
Couch controller Mazzel

Bas in het gras

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes
De bovenste lijkt wat te donker en beide foto's zijn wat ongelukkig gesneden. Je hoeft heus niet altijd de hele hond te laten zien, maar zorg dan dat bv alle aandacht (en scherpte) op de kop wordt gericht, terwijl de rest wegvalt in onscherpte of duisternis. De onderste is te blauw, zeker icm de bovenste, die vrij warm van kleur is.
idd,een peitje zoals wij ze noemen.ajhaverkamp schreef op maandag 15 juni 2009 @ 16:08:
Is het een sharpei? Die zijn best wel lekker mollig, dus kan die dikte goed kloppen
maar ik kan wel iets begrijpen over het " dikke " , als je de hond helemaal ziet is het idd minder.
terechte opmerking.
Haha die nick komt uit de tijd dat ik nog zwaar aan het puberen was. Toen was me hond echt weg.Toff schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 23:44:
[...]
Je hond was toch weg? Deze lijkt meer op een vos dan op een wolf zo, imo. een wolf, die heeft, volgens mij dan, een brede kop, niet zo'n lang vossebekkie. Ik ken wolfshonden die meer op een wolf dan op een hond (of vos) lijken iig. Mooie beesten trouwens. Als ik ooit honden zou nemen, dan twee wolfshonden!
Maar dit is een vrouwtje, die lijken altijd wat kleiner en dunner. De mannetjes zijn veel breder en lomper!
Dankje, ik denk dat je gelijk hebt. Zal hem eens vierkant croppen en zien hoe hij dan wordt, misschien zelfs op een stuk canvas (vierkant) cadeau doen aan mijn moeder. Bedankt voor je suggestieToff schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 21:33:
@ Amstel76: Die voorgrondblur lijkt erg kunstmatig. Sowieso voegt de lege voorgrond voor mij niets toe. Lekker wegcroppen tot je een vierkant formaat overhoudt, dan heb je een geinige foto van een grappige hond. Die oren zijn om op te eten! Een heel klein beetje minder verzadiging zou geen kwaad kunnen, maar dat is smaakafhankelijk.
@job_joling, Die hond ziet er wel heel raar zacht uit, iets vreemds in de nabewerking gedaan?
@janwhof, Beetje te krap gekaderd, anders was hij erg leuk geweest.
@bobcom, Ik vind ze vrij donker, bij de tweede is het gras raar blauw.
@jejeh, Erg mooi!, als ik dan toch iets moet aanmerken dan had ik liever wat meer dikke nek gezien.
@Bakko, Beide "pakken" mij niet daarnaast verschillen de kleuren ook nog eens enorm.
Vanmorgen kwam ik deze meeuw tegen, heb zeker 10 minuten zitten wachten totdat hij weg vloog om foto 1 te kunnen maken. Daar ben ik dan ook erg blij mee, veel beter had die niet kunnen uitpakken

Deze 4 foto's zijn geschoten met een Olympus E-510, maar de kwaliteit is slecht geworden doordat ik de foto's gemaild heb van de ene pc, naar de mijne. Volgende keer zal ik dat maar niet meer doen, want het is nogal zonde..

Op dit formaat is het nog prima te doen overigens..
Ik vind ze best prima gelukt alhoewel sommige wat donker zijn. Ik heb er voor gekozen om geen bewerkingen te doen, omdat ik het niet waard vond in deze kwaliteit. Misschien ga ik de foto's nog een keer rechtstreeks van de cam halen en dan kan ik wel nog wat perfectioneren.

Meer op http://www.flickr.com/photos/freekwijffels
ohja...commentaar is welkom hoor, negatief, positief, als het maar terecht is
Waarom plaats je ze als je alleen een gare versie van de foto's hebt? Je wilt toch feedback op het beste wat je er uit kunt halen, niet op foto's die je zelf al kut vind?Scirocco schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 18:22:
Mijn eerste post hier dan maar.
Deze 4 foto's zijn geschoten met een Olympus E-510, maar de kwaliteit is slecht geworden doordat ik de foto's gemaild heb van de ene pc, naar de mijne. Volgende keer zal ik dat maar niet meer doen, want het is nogal zonde..![]()
Ik vind ze best prima gelukt alhoewel sommige wat donker zijn. Ik heb er voor gekozen om geen bewerkingen te doen, omdat ik het niet waard vond in deze kwaliteit. Misschien ga ik de foto's nog een keer rechtstreeks van de cam halen en dan kan ik wel nog wat perfectioneren.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Om te beginnen zou je iig wat over compositie kunnen lezen, het onderwerp staat nu bij iedere foto in het midden. Even wat erbij gegoogled: http://photoinf.com/Gener...ographic_composition.html
En sinds wanneer wordt een bestand slechter van het versturen per email
Qua compositie is hetgeen wat je fotografeert gewoon te centraal, waardoor de foto's saai overkomen. Probeer te googelen over goede compositie en probeer het nog een keer zou ik zeggen..Scirocco schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 18:22:
Mijn eerste post hier dan maar.
Deze 4 foto's zijn geschoten met een Olympus E-510, maar de kwaliteit is slecht geworden doordat ik de foto's gemaild heb van de ene pc, naar de mijne. Volgende keer zal ik dat maar niet meer doen, want het is nogal zonde..![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het is net het programma wat je gebruikt. Ik had het pas ook toen ik foto's via mijn oma's e-mailprogramma wilde sturen naar mijn e-mailadres.MBV schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 20:31:
[ Voor 10% gewijzigd door Nelicquele op 17-06-2009 20:45 ]
Ja daar heb je wel een punt.Nelicquele schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 20:44:
[...]Qua compositie is hetgeen wat je fotografeert gewoon te centraal, waardoor de foto's saai overkomen. Probeer te googelen over goede compositie en probeer het nog een keer zou ik zeggen..
[...]
Het is net het programma wat je gebruikt. Ik had het pas ook toen ik foto's via mijn oma's e-mailprogramma wilde sturen naar mijn e-mailadres.
Heb ik eigenlijk te weinig op gelet, was meer bezig mooie shots van de beesten te krijgen.
Maar ik zal er vanaf nu vaker op letten, want als ik er een tijdje naar kijk ergert het mij ook.
Hoe doen jullie dat? schieten jullie alles in Manual?MBV schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 20:31:
als tweede moet je op de witbalans letten, en als derde zorgen dat ze niet overbelicht worden zoals de eerste.
Ik gebruikte hotmail en dat programma die de foto's upload comprimeert alle foto's tot een bepaalde, door hotmail maximaal gestelde grootte.
Waren trouwens mijn eerste foto's met een SLR.
@Amstel76: Foto 3 is een hele mooi, alleen jammer van de flare (?) bij het riet
@Scirocco: Foto 1 vind ik net iets te krap gekadert en bij foto 3 valt me direct het blikje op in de achtergrond
Vanavond kwam ik de volgende beesten nog tegen in het veld.

Beide zijn aanklikbaar voor grotere versies en commentaar is welkom
Dat vind ik veel te lastig. Bij mij staat hij vaak op P of A, ik schiet alles in RAW (dus achteraf is de witbalans prima te corrigeren) en check na het schieten van een foto of hij geen highlights aangeeft. Desnoods kan ik met RAW nog een halve stop overbelicht corrigeren.Scirocco schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 21:21:
Hoe doen jullie dat? schieten jullie alles in Manual?
@RAJH: 2 zoekplaatjes. Probeer iets dichterbij te komen, met een telelens o.i.d. Dat heeft ook als voordeel dat voor en achter het onderwerp er minder scherp is, en je ogen dus naar het onderwerp worden getrokken. Die eerste zou ik de helft van het oppervlak nemen, de tweede hooguit een kwart.
Bedankt voor je commentaar. Helaas zat ik al zo'n beetje aan het eind van mijn bereik (250mm) en heb al een stuk gecropt. Iets meer vulling zou inderdaad beter geweest zijnMBV schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 21:48:
[...]
Dat vind ik veel te lastig. Bij mij staat hij vaak op P of A, ik schiet alles in RAW (dus achteraf is de witbalans prima te corrigeren) en check na het schieten van een foto of hij geen highlights aangeeft. Desnoods kan ik met RAW nog een halve stop overbelicht corrigeren.
@RAJH: 2 zoekplaatjes. Probeer iets dichterbij te komen, met een telelens o.i.d. Dat heeft ook als voordeel dat voor en achter het onderwerp er minder scherp is, en je ogen dus naar het onderwerp worden getrokken. Die eerste zou ik de helft van het oppervlak nemen, de tweede hooguit een kwart.
Ach, ik ben zelf sinds september vorig jaar in het bezit van een DSLR en ben gaandeweg ook wat kritischer gaan kijken naar foto's. Zelf ben ik nog steeds een behoorlijke n00b wat betreft compositie. Komt ook voornamelijk omdat ik vanaf het moment van kopen t/m nu weinig tijd heb gehad. Nu vakantie, dus hopelijk deze zomer lekker veel schieten. Daarnaast werk ik in de Apenheul bij de Doodshoofdaapjes, dus ik krijg nog wel de mogelijkheid daar mooie plaatjes van te schieten (gratis toegang).Scirocco schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 21:21:
[...]
Ja daar heb je wel een punt.
Heb ik eigenlijk te weinig op gelet, was meer bezig mooie shots van de beesten te krijgen.
Maar ik zal er vanaf nu vaker op letten, want als ik er een tijdje naar kijk ergert het mij ook.
Ben groot kattenfan, dus ik vind deze plaat leuk om te zien. Wellicht had je 'm spannender kunnen maken door met wat meer scherpdiepte te spelen.
Het konijn is me te ver weg, de rest van de plaat leidt teveel af.
Wat Canadees gevogelte, met engelse benaming:
Canadian Goose

downy woodpecker

bohemian waxwing

red-winged blackbird

[ Voor 24% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 17-06-2009 22:51 ]
Hier staat tekst
Inmiddels hangt deze foto op onze slaapkamer (canvas op doek) 160x90 (als ik me niet vergis)

linkje naar de iets grotere variant.
http://farm4.static.flick...36080323_1550ca0b07_b.jpg
[ Voor 16% gewijzigd door Mystikal op 17-06-2009 23:12 ]
Basement Bios ---- Exo-S
@SJaak: De laatste twee zijn mooi, de woodpecker mist wat scherpte.
[ Voor 73% gewijzigd door Moby op 30-12-2013 17:18 . Reden: Op verzoek verwijderd ]
Waarom niet? Wel doodjammer van die afgeknipte oren, maar daar kan jij niet veel aan doen, en de afgesneden poten (wel jouw keuze). Mooie "droeve" blik.Executor16 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 01:33:
Niet echt een huisdier maar goed.
Hier 1 van gister bij een stuwmeer, met een sigma 70-300 genomen. Kon het niet laten en heb die komkommer overnieuw gekocht voor 79 euro. Deze keer een uitstekend exemplaar gekregen, scherp

[ Voor 26% gewijzigd door Makkelijk op 18-06-2009 10:33 ]
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
@makkelijk: ik vind hem te onscherp, en de kleuren niet mooi.
[ Voor 10% gewijzigd door MBV op 18-06-2009 10:35 ]
Watskeburt met de kleuren?Makkelijk schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 10:31:
Gedefished en geframed (ja dit is een snapshot maar ik vond m wel leuk):
[afbeelding]
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Het rolletje is een beetje overdatum
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
[ Voor 91% gewijzigd door BalusC op 18-06-2009 15:59 ]
Mijn oude kater van 15 die gisteren heerlijk in het gras lag.....van z'n AOW te genieten.

Klikbaar
Be gently
@Executor
Mooie foto maar inderdaad jammer (en zielig) van de oren.
@HaseMike
Ook een mooie foto, ietsiepietse croppen misschien ?
[ Voor 10% gewijzigd door Crawl NL op 18-06-2009 20:37 ]
Dit topic is gesloten.
Met alle respect voor jouw huisdier blijft dit natuurlijk nog wel een fotografie forum. We verwachten dus wel foto's van kwaliteit. Geen foto's "om je huisdier te showen"!
En ook in dit topic wordt commentaar op je voorgangers erg gewaardeerd.