+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
hij heeft misschien een beetje cropping nodig?
ik heb geprobeerd om de kikker in volle sprong d'r op te zetten... camera op 5 fps, maar die beesten ijn zo explosief snel. De ene foto zit hij op de rand, de volgende foto, tijdens een burst, is hij weg....

[ Voor 32% gewijzigd door 107mb op 16-05-2009 22:50 ]
Ik vind de kleuren nog niet echt mooi. Kan iets sprankelender.
@Grubeater
Mooie foto, ik mis nog wat contrast en de tennisbal is wel erg onopvallend zo.
@Captain N
Erg mooi. Is de onscherpte echt of later aangepast? Met welke camera is de foto genomen? Hij komt 'analoog' over.
@ajhaverkamp
Fijn.
@Mobyrick
De foto is wat flets, volgens mij komt dat doordat het gras zo licht is. Je zou dat donkerder kunnen maken.
@-Markster-
Erg schattig.
@Mobyrick
Ook erg schattig, wel krap geschoten rechts.
@ajhaverkamp
Beiden zijn erg mooi.
@Wijnands
Nice, is het een crop of vollbeeld?
@107mb
Geweldig, mooie kleuren, perfecte houding, mooie bokeh
En dan eindelijk ook een fotootje van mij, het is geen huisdier in ieder geval:
@107mb: de scherpte lijkt niet lekker op het oog te liggen. De kikker lijkt ook een rare bult te hebben, het lijkt bijna alsof er nog eentje achter zit. Misschien had je rechts er ook beter een stuk kunnen afsnijden zodat hij niet zo in het midden zit.
@Kwintessens: hele leuke plaat, weer eens wat heel anders.
Doe ik een Geoffroy's kat uit Amersfoort:

This footer is intentionally left blank
Thanks.
Leuke kat! Volgens mij was hij een beetje sjaggo.
Hieronder nog twee beestjes die lente aan het vieren zijn:
@ Grubeater,ik vind het niet zo, teveel ruis en teweinig contrast
@ Captain N, mooie plaat!! Ik vind de compositie wel leuk
@ ajhaverkamo, imo zit er iets teveel rood? kan ook aan mijn scherm liggen
@ Mobyrick, grappige pose
@ -Markster-, heel schattig, vooral dat donkere neusje
@ Mobyrick, ik denk dat ik deze gecropt zou hebben, juist omdat er niet voldoende op de foto zit om te zeggen 'zoek de aap'
@ ajhaverkamp, leuke aapjes
@ Wijnands, erg netjes gedaan
@ 107mb, heerlijke bokeh
@ Kwintessens, erg mooi, goede compositie
@ ajhaverkamp, leuke blik heeft die
@ Kwintessens, wederom mooie bokeh en op een leuk moment genomen
Áls ik wat waardigs heb zal ik het ook posten, eerst oefenen.
@ 107mb: mooie kleuren en bokeh
@ Kwintessens: mooie compositie en prachtige bokeh
@ ajhverkamp: weer een uitstekende foto hoe doe je het toch steeds?
@ Kwintessens: wederom prachtige bokeh en natuurlijk een leuk moment
Mijn inbreng, een icarus blauwtje geschoten in mijn achtertuin.

In artis is het mij totaal neit gelukt om ook maar 1 vlinder goed op de foto te krijgen. Combinatie van te slechte camera en domme pech (domme mensen die de vlinder letterlijk van de planten lopen)ajhaverkamp schreef op maandag 18 mei 2009 @ 17:32:
@bovenbuurman: kon je niet iets dichterbij komen? Het is wel een mooie vlinder, ik heb die nog nooit in het wild gezien.
Vlinder in Artis:
knip
Die 300 f/4 van Canon is zo multifunctioneel door zijn kleine minimale scherpstelafstand.
Daarom vind ik het een erg goeie foto
I can't wait to shoot!
@Treedo: hij lijkt niet helemaal scherp, en krijgt daardoor iets dromerigs. Waarschijnlijk onbedoeld, maar wel mooi
@MBV hij is toch redelijk scherp naar mijn mening hoor, maar het had natuurlijk scherper gekund.
@Kwaas mooie foto, vooral de bokeh is erg mooi. Alleen iets te veel vignetting naar mijn mening.
[ Voor 18% gewijzigd door Treedo op 18-05-2009 18:46 ]
Verwijderd
Vignetting heb ik zelf zo gekozen, dit omdat imo het kopje van de duif er beter uit komt...persoonlijk vind ik dat wel mooi.Treedo schreef op maandag 18 mei 2009 @ 18:45:
@ajhaverkamp nee ik kon niet dichterbij komen vanwege mijn 18-70mm lens. Wel erg jammer maar ik vond hem toch erg aardig gelukt.
@MBV hij is toch redelijk scherp naar mijn mening hoor, maar het had natuurlijk scherper gekund.
@Kwaas mooie foto, vooral de bokeh is erg mooi. Alleen iets te veel vignetting naar mijn mening.
Ben zelf ook best tevreden over de foto...
Kijk maar naar dat blad. Op het hoogste punt van het blad is je foto het scherptste, de achterkant van de vlinder is al minder. Met macro gebeurt dat heel snelTreedo schreef op maandag 18 mei 2009 @ 18:45:

Van afgelopen winter, gemaakt door mijn vader. Van mijn vader de vraag of ik de foto wilde posten voor commentaar, dus hierbij: commentaar gewenst
[ Voor 47% gewijzigd door Nelicquele op 18-05-2009 19:42 ]
- Hij lijkt niet echt scherp op de neus
- De neus is te donker, je ziet amper het onderscheid tussen zijn ogen en de rest op mijn monitor
- Altijd levelen met kinderen en huisdieren: hij is wat van bovenaf genomen. Andere optie is zodanig nemen dat je geen lastige achtergrond meer hebt, zie hieronder
- De compositie is raar: een oor onder de 'horizon', de andere erboven, ronde achtergrond, fabriek erbij. Als je iets verder weg was gaan staan, om vervolgens meer in te zoomen, was de hond er veel beter uitgekomen (o.a. door kleinere DoF)
- kan je vader niet gewoon een account aanmaken?
voor de rest het eigenlijk volledig eens met MBV.
Amplified schreef op maandag 18 mei 2009 @ 20:33:
foto posten mag alleen als je die zelf hebt gemaakt
Van wie niet
Verwijderd
Op de een of andere wijze vertikt Flickr het om de originele afmetingen te tonen (op flickr 1024x773, en op schijf 3621x2733) want dan zag je leuk de details rondom zijn snavel.

@Gijs: technisch in orde: belichting is prima, scherp genoeg, misschien is het gras wat donker. Nu de compositie: een duif van recht opzij, in het midden van de foto, veel saaier kan het niet.
Geen pro account wss?Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2009 @ 21:52:
De haan op de foto gezet, het valt me op dat ik vaak vergeet om op de ogen te focussen. Automatisch pak ik gewoon het midden van het onderwerp. Het gaat hier om een kriel haan, een eend is groter.
Op de een of andere wijze vertikt Flickr het om de originele afmetingen te tonen (op flickr 1024x773, en op schijf 3621x2733) want dan zag je leuk de details rondom zijn snavel.
[afbeelding]
@Treedo, dankje, mooie foto, compositie is ook goed, geen probleem mee dattie wat kleiner is.
@ajhaverkamp, prijzig lensje en zijn geld dubbel en dwars waard zo te zien, mooi qua scherpte en bokeh. Ook mooie compositie en kleuren, fijn dat kleur van vlinder in bloem terugkomt, zeer mooie plaat.
@Kwaas, het is wel zo netjes om eerst op andermans foto's te reageren. Veel teveel vignettering, probeer de aandacht voor het onderwerp te zoeken in compositie en licht donker in die compositie ipv het donkermaken van de hoeken. Crop hem dan vierkant ofzo. Scherpte en kleur is ok.
@Nelicquele, aub eerst op andermans foto's reageren voordat jezelf wat post. Foto is onscherp, hoofd is te donker, verder te weinig kleur en afwijkende achtergrond. Vind het beeld teveel nog een snapshot.
@Gijsjuh, ik val in herhaling: eerst commentaar leveren op de foto's voor je is wel zo netjes; Je foto is scherp, maar de compositie is saai, duif staat in het midden, het geheel is iets te donker. Duif had bijvoorbeeld lichter gekund. Ik vind de foto niet echt boeiend zo.
@Gordijnstok, eerst op anderen reageren? Ik vind je foto weinig bijzonder. De haan is mooi hoor, maar de compositie e.d. zijn iet bijzonder. Had bijvoorbeeld een detail van het mooie verendek genomen, of meer gekeken naar achtergrond.
En nog eentje van mij, deze keer een zoekplaatje
Verwijderd
Verwijderd
@ Kwintessens: Zelfde verhaal als Gordijnstok... De foto voor me is voor mij erg leuk, gewoon omdat ik de hond erg tof vind, maar wat betreft een reactie op fototechnisch gebied heb ik weinig in te brengen...
Maar in ieder geval mooi dat jullie hem qua scherpte wel goed vinden, compositie is nog wel aan te werken
edit: Om het nu wel goed te doen

Kwintessens, vind je foto wel mooi, maar 't onderwerp eigenlijk nét te klein...En de kriel van burne is echt leuk om te zien

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2009 22:57 ]
Verwijderd
Mee eens...ik kom ook nog maar net kijken in de dslr wereld, en vind van mezelf ook dat ik er nog niet aan toe ben om commentaar te geven aan andermans foto's, maar zal mijn best doen in het vervolg...Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2009 @ 22:32:
@hierboven, bedankt voor de input. Ik ga niet reageren om het reageren, bovendien heb ik zeker niet genoeg ervaring om commentaar te leveren op de foto's van anderen
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2009 23:36 . Reden: spelfoutje ]
Sinds wanneer is dat de regel? Als je net een paar foto's hebt gemaakt heb je totaal geen zicht op wat wel of geen mooie foto is. Kijk maar naar de reactie die Gijs nu neerzet (NOFI Gijs).Kwintessens schreef op maandag 18 mei 2009 @ 22:27:
@Nelicquele, aub eerst op andermans foto's reageren voordat jezelf wat post.
@Gijsjuh, ik val in herhaling: eerst commentaar leveren op de foto's voor je is wel zo netjes;
@Gordijnstok, eerst op anderen reageren?
Ik vind hem weinig bijzonder, spreekt mij totaal niet aan.
@burne: leuke snapshot als het jouw kuiken is, maar ik zou hem niet direct boven mijn bed hangen als je begrijpt wat ik bedoel
[ Voor 7% gewijzigd door MBV op 18-05-2009 23:49 ]
Ik probeer al tijden in de nederlandse dierentuinen fatsoenlijke foto's te maken van kwallen, maar door brakke licht omstandigheden lukt het meestal niet. Vancouver Aquarium laat de lampen iets harder branden:

Hier staat tekst
Zelfde geldt voor mij..Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2009 @ 22:32:
@hierboven, bedankt voor de input. Ik ga niet reageren om het reageren, bovendien heb ik zeker niet genoeg ervaring om commentaar te leveren op de foto's van anderen
M´n vader wil geen account aanmakenMBV schreef op maandag 18 mei 2009 @ 20:22:
Weet je het zeker?
- Hij lijkt niet echt scherp op de neus
- De neus is te donker, je ziet amper het onderscheid tussen zijn ogen en de rest op mijn monitor
- Altijd levelen met kinderen en huisdieren: hij is wat van bovenaf genomen. Andere optie is zodanig nemen dat je geen lastige achtergrond meer hebt, zie hieronder
- De compositie is raar: een oor onder de 'horizon', de andere erboven, ronde achtergrond, fabriek erbij. Als je iets verder weg was gaan staan, om vervolgens meer in te zoomen, was de hond er veel beter uitgekomen (o.a. door kleinere DoF)
- kan je vader niet gewoon een account aanmaken?

[ Voor 0% gewijzigd door Softmore op 19-05-2009 14:52 . Reden: het is blijkbaar Brits Langhaar (niet Britse) ]
Je hebt toch geen verstand van foto's nodig om te zeggen of je iemand's foto mooi of niet vindt, en waarom? Wellicht kun je niet aangeven wat er technisch beter zou kunnen oid, maar dat hoeft toch ook niet per sé?Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2009 @ 22:32:
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
De tweede vindt ik qua kleur het minst. Ik vind dat gelige niet lekker overkomen (kan ook de brakke laptop zijn van mij hoor
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Iemand die het trouwens wel eens gelukt is goede foto's van kwallen/vissen in Blijdorp te maken? Zo ja, met wat voor lens / hoe?
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Of zoiets?

En nog een vissie

Te vinden in deze set uit Blijdorp
[ Voor 14% gewijzigd door Moby op 19-05-2009 16:33 ]
Je maakt iets teveel gebruik van de felle lampenSjaak_Afhaak schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 07:27:
Kleine 'OMG ik ben op vakantie post'![]()
![]()
Ik probeer al tijden in de nederlandse dierentuinen fatsoenlijke foto's te maken van kwallen, maar door brakke licht omstandigheden lukt het meestal niet. Vancouver Aquarium laat de lampen iets harder branden:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Kijk maar naar Mobyrick voor een voorbeeld, die zijn sweet!
[ Voor 6% gewijzigd door MBV op 19-05-2009 16:56 ]
Het is geen regel, maar wel zo netjes. Je kunt altijd wel iets zeggen over andermans foto, of je hem mooi vindt en zo nee, waarom niet. Commentaar leveren is ook iets dat je moet leren. Vooral doen dus.MBV schreef op maandag 18 mei 2009 @ 23:48:
[...]
Sinds wanneer is dat de regel? Als je net een paar foto's hebt gemaakt heb je totaal geen zicht op wat wel of geen mooie foto is. Kijk maar naar de reactie die Gijs nu neerzet (NOFI Gijs).
Ik vind het trouwens vreemd dat jij Gijs aanhaalt als een voorbeeld van iemand die totaal geen zicht heeft op wat wel of geen mooie foto is. Wie ben jij om dat te bepalen?
Dat kan. Kun je me ook vertellen waarom je hem niet bijzonder vindt? Wat is/zijn de reden(en) dat de foto jou niet aanspreekt?Ik vind hem weinig bijzonder, spreekt mij totaal niet aan.
En waarom ik hem niet bijzonder vind? Ik zie eigenlijk geen onderwerp, totdat ik (mede op basis van de hint) ga zoeken. Dan zie ik een los takje en een vliegje in schutkleur. Foto is technisch niks mis mee, maar jouw uitvoering van dat onderwerp spreekt me niet aan.
[ Voor 40% gewijzigd door MBV op 19-05-2009 20:52 ]
Fair enough.MBV schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 20:49:
En waarom ik hem niet bijzonder vind? Ik zie eigenlijk geen onderwerp, totdat ik (mede op basis van de hint) ga zoeken. Dan zie ik een los takje en een vliegje in schutkleur. Foto is technisch niks mis mee, maar jouw uitvoering van dat onderwerp spreekt me niet aan.
Nieuwe ronde nieuwe kansen:
@Kwintesses: die vind ik mooier ja
Dit weekend moeten even een paar andere dingen gedaan worden, helaas
Verwijderd
Wel erg leuk als de kleinere apen gevoerd worden; er worden wat nootjes in het bos gegooid en opeens zie je van alle kanten wel 100 apen naar beneden komen langs bomen, touwen, etc. op de achterpoten lopend zoekend naar wat eetbaars. Erg gaaf om te zien.
@ajhaverkamp, kudos voor je foto's op flickr. Prachtige up close shots heb je daar staan zeg!
Verwijderd
Inderdaad....die beestjes zijn erg gaaf...Wijnands schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 23:03:
Kleuren zijn goed maar tegen jonge prairiehondjes kan je niet op.
burne loopt al een jaartje of 38, 39 rond met camera's in z'n handjes, dus er is weinig wat je kunt verzinnen en al niet eerder gehoord is.MBV schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 20:49:
Sorry, ik had even moeten quoten: "En de kriel van burne is echt leuk om te zienBij ons dit jaar geen kuikens :/" Dat gaat burne niet helpen om hem de volgende keer mooier te maken, toch?
Soms moet je gewoon niet zeuren over de kwaliteit van de foto en enkel naar het beeld kijken.
is technisch gezien ook niet bijzonder. Scherp op te weinig en de verkeerde plekken, belichting kan beter, compositie is niet zo denderend. Maar je ziet wel hoe zorgzaam pa meerkoet is. Voor iedere foto die een prijs wint worden er een miljoen geschoten die leuk zijn maar geen kans op die prijs maken.
I don't like facts. They have a liberal bias.
Verwijderd
Gisteren Blijdorp, ik stap zo in de auto naar de Apenheul en morgen zit ik in Artis, hoezo keuzes?MBV schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 21:43:
Hmm, ga ik volgend weekend naar kennissen in Apeldoorn + apenheul, of 'gewoon' naar mijn ouders en naar Blijdorp? Keuzes, keuzes...
This footer is intentionally left blank
Ik verdien er geen geld meeajhaverkamp schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 07:29:
[...]
Gisteren Blijdorp, ik stap zo in de auto naar de Apenheul en morgen zit ik in Artis, hoezo keuzes?

Eens. En dat zijn foto's waar je geen commentaar op hoeft te geven (om bij mijn punt waarvoor dat een argument was te blijven).burne schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 23:49:
[...]
burne loopt al een jaartje of 38, 39 rond met camera's in z'n handjes, dus er is weinig wat je kunt verzinnen en al niet eerder gehoord is.
Soms moet je gewoon niet zeuren over de kwaliteit van de foto en enkel naar het beeld kijken.
@chiron: mooie foto, focus had alleen 5cm naar voren gemogen
[ Voor 4% gewijzigd door MBV op 24-05-2009 19:57 ]
Ben het eens met MBV en had stiekem toch wat meer scherptediepte willen zien, wat meer scherpte in het kussen.. Of ligt dat aan mij (nog steeds onervaren fotograaf hierChiron schreef op zondag 24 mei 2009 @ 15:24:
Kiwi in z'n favoriete rieten stoel in het licht van de ondergaande zon:
[afbeelding]

Groter
De foto is al een beetje gecropped. Ik kom toch nog wat bereik te kort met 300mm.. misschien toch maar eens naar een 400mm kijken.
Als het kussen scherp is, wordt daar de aandacht meer op gevestigd. Doordat de kat in kleur opgaat in de stoel, moet je op een andere manier dat onderscheid makenNelicquele schreef op zondag 24 mei 2009 @ 20:15:
[...]
Ben het eens met MBV en had stiekem toch wat meer scherptediepte willen zien, wat meer scherpte in het kussen.. Of ligt dat aan mij (nog steeds onervaren fotograaf hier).
[ Voor 93% gewijzigd door MBV op 25-05-2009 00:26 ]
Zoals gewoonlijk is het makkelijker kritiek te geven op een foto die een 7 verdient dan een die een 5.5 verdient
[ Voor 16% gewijzigd door MBV op 29-05-2009 19:25 ]
Verwijderd
Maar goed,ik heb al een tijdje geen huisdieren meer maar had voorheen een aantal ratten.
Ontzettend leuke en lieve beestjes zijn dat.
Ik kwam laatst nog een oud Lycos account tegen waar ik nog een aantal ratten foto's op had staan.
Het is dus archief materiaal maar misschien toch leuk om naar te kijken:
Ik had er altijd drie, het zijn immers groepsdieren dus moet je ze niet alleen in een hokje stoppen.
Ze mochten vaak op de gang en in de badkamer rondrennen, daar konden ze niet zoveel slopen.

Een kerstkaartje

Dit was echt mijn allerrelexte rat

Ow, nu ik toch in de archieven zit te graven herrinner ik me deze foto.
Het is een Kikkerstrand die mijn nichtje voor "haar" kikker had gemaakt.

De kattenfoto met ballonnen van SparkOne kan ik wel waarderen, de combinatie van de ballonnen en het vreemde licht maken hem voor mij wel speciaal.
De evilcat van Cashmoney vind ik een prachtige uitdrukking hebben, de compositie had wat mooier gekunt vind ik.
Hij kijkt niet helemaal lekker weg, te weinig ruimte links, te veel rechts of zo.
Als je een vierkante uitsnijding maakt wordt hij misschien wel wat beter.
SVP tips voor de nabewerking van foto's want ik weet niet goed waar ik op moet letten, wat ik moet doen..

De kikker van Edwin vind ik erg leuk. Het kader vind ik dan weer niet nodig, maar toch een leuke foto.
Mijn poes lag lekker lui op het terras, kijkend naar spannend gevogelte.
klikbaar

Helaas ligt de focus nét te dichtbij, maar is toch aardig gelukt vind ik.
Origineel
[ Voor 24% gewijzigd door daPet op 30-05-2009 01:42 ]
-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Edit: eerst besloten om hem er niet bij te zetten, maar ik doe het toch:

Poezebeest lag heerlijk met z'n rug naar het publiek te zonnen toen ik klaar stond om een foto te nemen. Er leek niet veel beweging in te zitten, maar ineens dook er een nest luidruchtige kinderen op die z'n aandacht trokken. Voor misschien één hele seconde draaide hij z'n kop en FLITS! Niet bepaald technisch hoogstaand, maar wel een lucky shot!
[ Voor 47% gewijzigd door the_scientist op 30-05-2009 20:26 ]
Ik heb hem heel moeilijk op zijn plek laten zitten. Hij is nog maar 1 jaartje oud

Let niet op die kleine stipje in het hoekje
Ik heb bijna 0% ervaring met foto's maken, dit is mijn eerste goede foto. Vind ik zelf
EDIT: Wel grappig om te zeggen
[ Voor 19% gewijzigd door okkii op 30-05-2009 21:38 ]
Met die hond kan het ook bijna niet verkeerd gaanokkii schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 21:29:
Ik heb thuis een Eigenwijs Husky. Ik had toen wel een Samsung Pixon bij de hand.
Ik heb hem heel moeilijk op zijn plek laten zitten. Hij is nog maar 1 jaartje oud![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
offtopic:
Let niet op die kleine stipje in het hoekje
Ik heb bijna 0% ervaring met foto's maken, dit is mijn eerste goede foto. Vind ik zelf
@Ballon kat, leuke pic, beest heeft er echt zin in
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Ik wil al jaren een Husky, ooit zal-ie er komen

En het paard van mijn zus

[ Voor 101% gewijzigd door Moby op 31-05-2009 16:10 ]
Even @ de vlinderfoto's in de serie: Hoe heb je er voor gezorgd dat je lens níet besloeg?Amstel76 schreef op maandag 01 juni 2009 @ 12:50:
Dagje Artis gedaan met een aardig resultaat gezien er ook 2 kinderen bij waren die snel door wilden naar de volgende dieren. De hele serie is hier te vinden.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Goeie artis serie zeg. Je lens beslaat heus wel als je een vlindertuin binnengaat. Kwestie van wachten tot ze weer opklaren.Nelicquele schreef op maandag 01 juni 2009 @ 21:31:
[...]
Even @ de vlinderfoto's in de serie: Hoe heb je er voor gezorgd dat je lens níet besloeg?

[ Voor 20% gewijzigd door MBV op 01-06-2009 23:51 ]
Inderdaad gewoon even geduld hebben, ik heb niet staan poetsen maar gewoon een paar minuutjes staan kletsen voordat ik foto's ging maken.Nelicquele schreef op maandag 01 juni 2009 @ 21:31:
[...]
Even @ de vlinderfoto's in de serie: Hoe heb je er voor gezorgd dat je lens níet besloeg?
Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
Gebruikte apparatuur:
Nikon D60 + AF-S 17-55 f2.8
Sb-800 in softbox, sb-600 op achtergrond/muur gericht

Ik ben bezig om de foto's op flickr te zetten, dan kan ik ze op de juiste resolutie posten
[ Voor 13% gewijzigd door jeroenzelle op 02-06-2009 19:56 ]
@jeroenz: ik zou de volgende keer de achtergrond 'wegflitsen': extra flitser/lamp erop zetten zodat hij 100% wit wordt. Achteraf wordt waarschijnlijk lastig met al die haren
In ieder geval, hier 2 shots van onze kat Malibu. Ik vond ze zelf wel erg leuk geworden eigenlijk.

[edit]
Toch een van de foto's eruit gevist:

Verdraaid lastig trouwens, ze zitten dichterbij dan ik had verwacht. AF op oneindig is inderdaad geen optie, op F/8 had ik vaak een DOF van maar een halve meter
[ Voor 55% gewijzigd door MBV op 02-06-2009 23:59 ]
Het is geen witte muur@jeroenz: ik zou de volgende keer de achtergrond 'wegflitsen': extra flitser/lamp erop zetten zodat hij 100% wit wordt. Achteraf wordt waarschijnlijk lastig met al die harenVerder zou ik iets verder weg gaan staan, de weerspiegeling van je flitser zorgt ervoor dat ze scheel lijken.

Maar ik ga volgende keer ook de ogen bewerken, zodat je de softbox minder goed ziet. En ik ga iets verder weg staan
Thanks for the comment
[ Voor 7% gewijzigd door jeroenzelle op 03-06-2009 12:44 ]
Deze vond ik wel leuk jammer dat door het dak beetje raare kleur heeft goed tezien op het hout.

@jeroen: als je geen witte achtergrond wilt, pak dan geen witte muur als achtergrond. Een onderbelichte witte muur vind ik nou niet echt super.
@Practics: Rare kleur kan je voorkomen door te flitsen, of door achteraf de kleur bij te werken. Verder komen vogels vaak mooier over als je ze van opzij neemt.
Het is geen witte muur[b][message=32038521,noline]
@jeroen: als je geen witte achtergrond wilt, pak dan geen witte muur als achtergrond. Een onderbelichte witte muur vind ik nou niet echt super.

Ik heb de muur niet overbelicht, dit is gewoon de kleur zoals de muur is
@ 2e foto, dat is een grote flostouw van de labrador van mijn schoonmoeder

[ Voor 10% gewijzigd door Meneer iCy op 04-06-2009 01:29 ]
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Dank u voor de tips :-)MBV schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 11:00:
Die tweede was mooier geweest wanneer de hond in de zon, en het hek in de schaduw had gelegenDatgene wat in de zon is, trekt bijna altijd de aandacht op een foto. Bij de eerste is er geen zon, prima (hoewel zonlicht altijd voor mooiere kleuren/contrast zorgt), maar bij de tweede valt de hond een beetje weg tegen de achtergrond.
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Ons veulentje:

De vader ervan:

Van de moeder heb ik ook een mooie foto, maar die moet eerst bewerkt worden.
Gras:

En dan 1 van de 5 honden:

[ Voor 220% gewijzigd door Xzelicon op 07-06-2009 23:02 ]
Kom ook naar ons #vervoer IRC kanaal!

[ Voor 33% gewijzigd door Tomas_ op 08-06-2009 14:31 ]
@chiron: mooie kat, lekker dat zonlicht erop.
@amstel76: netjes. Aalscholvers zijn rare beesten, soms interesseren ze zich geen bal voor de fotograaf en andere keren zijn ze vertrokken voordat je camera schietklaar is.
@icy: Hond is nogal donker ten opzichte van de rest, jammer.
Hier was ik toch wel trots op. Volgens mij een winterkoninkje en dat zijn echt kleine vogels, nog een stuk kleiner dat de huismus.

Normaal erg schuw maar deze vloog luid kwetterend een stukje met me op. Ik merkte wel (weer 's) dat mijn sigma 70-300 niet bepaald de beste lens is voor dit soort dingen. Wel weer lekker dat ik nu gewoon op iso 1000 kan schieten.
[ Voor 20% gewijzigd door Wijnands op 08-06-2009 16:35 ]
Dit topic is gesloten.
Met alle respect voor jouw huisdier blijft dit natuurlijk nog wel een fotografie forum. We verwachten dus wel foto's van kwaliteit. Geen foto's "om je huisdier te showen"!
En ook in dit topic wordt commentaar op je voorgangers erg gewaardeerd.