[20/24" TFT] De nieuwe Dell 2007WFP en 2407WFP Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 6.527 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey911
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 13:18:
[...]

Ik ben toch wel een gamer.. Ik doe niets anders dan games.. Er werd altijd gezegt dat 19:10 niet echt geschikt was voor games.. Echter nu gespeeld te hebben op mijn 3007FPW in breedbeeld wil je niets anders meer.. Als je het niet hebt mis je het niet, maar als je het gezien hebt wil je niet anders.. Ook met 3dmax en maya is het idiaal..
Wat is de ideale afstand die je van een 24" cq 30" monitor moet zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 19:02:
[...]

Nee maar das toch kut? Alsof alles wat ik wil zo onbereikbaar is 8)7 |:(
Neeh ze kunnen nu echt wel die schermen verkopen alleen ze willen eerst die oude 2405 kwijt voor het zelfde geld zonder ze in de aanbieding te doen. Maximale winst er uit halen. Maar veel mensen kopen de 2405 niet meer omdat ze weten dat de 2407 komt. Dus kan lang duren :'(.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bogey911 schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 21:15:
[...]

Wat is de ideale afstand die je van een 24" cq 30" monitor moet zitten?
Ikzelf zit er nog geen 50cm vanaf.. Maar dan alleen met games.. Beste is denk ik op de 30" toch wel een meter ervanaf te zitten.. Met films zit ik er zelf 1,5meter ervanaf.. Maar met games is het idiaal zo groot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 08:49:
[...]

Ikzelf zit er nog geen 50cm vanaf.. Maar dan alleen met games.. Beste is denk ik op de 30" toch wel een meter ervanaf te zitten.. Met films zit ik er zelf 1,5meter ervanaf.. Maar met games is het idiaal zo groot :)
Ik dacht eerder aan 27" voor een ideale grote maar goed zal wel persoonlijk zijn. Hoe snel was dat scherm ? ook 16 MS ? of is die 20 ? en heb je daar last van ghosting of iets ? want de 2405 had ook al 16 ms maar ook een grey to grey van 16 die is nu 12 geworden bij de 2407.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basbarbrbarbr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-01 16:10
Sorry, iets vergeten :>
De 20inch is in normaal EN widescreen :) (De 2007WFP en 2007FP)

Afbeeldingslocatie: http://docs.us.dell.com/support/edocs/monitors/2007WFP/GRAPHICS/front-view.gif
Afbeeldingslocatie: http://docs.us.dell.com/support/edocs/monitors/2007FP/GRAPHICS/front-view.gif

Docu 2007WFP
http://docs.us.dell.com/s...tors/2007WFP/en/index.htm

Docu 2007FP
http://docs.us.dell.com/s...itors/2007FP/en/index.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allright nu komen we ergens :*)

Edit: Denk ik :? Mischien zat die medewerker er gewoon naast ofzo (who knows) :X

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2006 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

responsetijden vallen vies tegen zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik de enige die de disign lelijk vind ? Voet vooral...

Ik vind de voet van 2005 en/of 2405 veel mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie nergens HDCP genoemd!! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 23:01:

Is smaak. Ik vind deze iets strakker. Maar de andere had idd ook wel wat. Ik vraag me af wanneer ik nu een 2407 kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk, meer nieuws, en nu nog maar wachten tot wanneer ze gereleased worden.

Ik heb de dell monitoren altijd al als veel value voor een redelijke prijs beschouwd. (ook al waren ze op sommige momenten vrij duur, ze bleven min of meer op de prijs van de concurrentie)

Zelf ben ik wel geïnteresseerd in die 20" breedbeeld. Maar ik vrees dat die echt wel duur zal worden.

De voet vind ik persoonlijk wel geslaagd, maar dat vond ik van de vorige ook. Dus dat zat bij beide wel goed. Dit is misschien iets 'moderner'. Rechtere lijnen, strak.

Een andere 20" breedbeeld waarin ik geïnteresseerd was is die acer 2051WS. Maar daarmee vergeleken neig ik toch meer naar de dell. Niet dat de acer slechter zou zijn, maar het design is minder neutraal. En ook niet in hoogte verstelbaar.

En daarin zijn de dell monitoren echt fantastisch. Overal verstelbaar en ruimschoots draaibaar rond welke as dan ook. Vooral de hoogte vind ik belangrijk, ik ben zelf nogal groot. En het roteren van het scherm is ook wel interessant, en dat vind je nauwelijks op alle andere 20" schermen.

De bekabeling is ook heel netjes opgelost (beter als de vorige imo). Net en eenvoudig, door een opening in de voet. Ideaal dus.

Eventueel was ik ook in een apple scherm geïnteresseerd, want die zijn uiteindelijk enorm mooi qua design, maar die prutsers hebben er alleen een dvi ingang opzitten. Waar slaat dat in hemelsnaam op. Ik wil mijn monitor veelzijdig voor meerdere dingen kunnen gebruiken. Stel dat ik een pc op bezoek heb ter herstelling, kan ik die nog eens niet aansluiten, of een oudere pc zonder dvi. En belangrijkste van al: ik wil dit scherm later gebruiken icm een xbox360 waar alleen vga op aanwezig is. Apple kan veel weglaten voor het 'gemak', 'overzicht', 'design' maar ze moeten nu ook niet overdrijven he. (ben niet 100% zeker van dat laatste maar dacht van wel)

Besluit: laat dell een beetje voortmaken met het op de markt brengen van die dingen, tegen een lekker prijsje :) (spijtig van de response tijd specs, dat wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 23:01:

Op de één of andere manier zijn "voeten" heel moeilijk te ontwerpen, vooral de Samsung designers
schijnen dit erg moeilijk te vinden. Lijkt soms wel of ze het eerste de beste stukje plastic wat ze in de uitverkoopbakken bij de Blokker kunnen vinden eronder frommelen. :r

Waar zijn toch deze tijden gebleven...

:9 :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1064163093.gif

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 05:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 05:18:
[...]

Op de één of andere manier zijn "voeten" heel moeilijk te ontwerpen, vooral de Samsung designers
schijnen dit erg moeilijk te vinden. Lijkt soms wel of ze het eerste de beste stukje plastic wat ze in de uitverkoopbakken bij de Blokker kunnen vinden eronder frommelen. :r

Waar zijn toch deze tijden gebleven...

:9 :)

[afbeelding]
Tja maar die is niet in hoogte verstalbaar. De oude 2405 was daar ook niet makkelijk in. En het schijnt dat deze nieuwe voet geweldig is in gebruiks gemakt en het verstellen van de schermhoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Astennu schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 10:10:
[...]

Tja maar die is niet in hoogte verstalbaar. De oude 2405 was daar ook niet makkelijk in. En het schijnt dat deze nieuwe voet geweldig is in gebruiks gemakt en het verstellen van de schermhoogte.
Hoevaak gooi jij je scherm omhoog en omlaag? Ik heb mijn Samsung een keer ingesteld en daar blijft het bij. Je bureau blijft toch hetzelfde staan en je zit zelf toch ook niet eens een halve meter hoger? Dat ie instelbaar, draaibaar, kantelbaar etc is, is leuk, maar dat gebruik toch maar een keer? Het kan aan mij liggen hoor... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

J0YR1D3R schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 10:23:
[...]

Hoevaak gooi jij je scherm omhoog en omlaag? Ik heb mijn Samsung een keer ingesteld en daar blijft het bij. Je bureau blijft toch hetzelfde staan en je zit zelf toch ook niet eens een halve meter hoger? Dat ie instelbaar, draaibaar, kantelbaar etc is, is leuk, maar dat gebruik toch maar een keer? Het kan aan mij liggen hoor... :)
Pcies, maar dan heb je hem dus ooit wel al een keer op de gewenste hoogte gesteld. En die mogelijkheid heb je dan niet en staat hij alleen op de 'fixed' hoogte, wellicht dus te laag/hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
DyStiC schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 11:32:
[...]

Pcies, maar dan heb je hem dus ooit wel al een keer op de gewenste hoogte gesteld. En die mogelijkheid heb je dan niet en staat hij alleen op de 'fixed' hoogte, wellicht dus te laag/hoog.
Ik weet van de 1901FP dat je heel makkelijk de hoogte kunt verstellen en kunt draaien. Dat zal bij de 2005 en 2405FPW waarschijnlijk niet veel anders geweest zijn. Dus wat er dan zoveel beter is is mij een raadsel :) Maar goed, ik heb al een mooie 20" voor mn neus :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik zie dat de huidige Actie van het 2e scherm voor 50% de 20e afloopt. Mischien omdat ze nu eindelijk die 2407 gaan intraduceren ?

Ben nu wel benieuwd wanneer dat ding een keer komt :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 11:33:
Ik zie dat de huidige Actie van het 2e scherm voor 50% de 20e afloopt. Mischien omdat ze nu eindelijk die 2407 gaan intraduceren ?

Ben nu wel benieuwd wanneer dat ding een keer komt :\
Verwachting is Mei/Juni toch ? Staan meerdere posts over op HardForum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 11:39:
[...]

Verwachting is Mei/Juni toch ? Staan meerdere posts over op HardForum.
Uhmm die heb ik dus niet gezien. Dan ga ik toch maar een 2405 op de kop tikken. Want dit duurt me allemaal veel te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 11:54:
[...]

Uhmm die heb ik dus niet gezien. Dan ga ik toch maar een 2405 op de kop tikken. Want dit duurt me allemaal veel te lang.
Ik had 2 weken geleden Dell gebeld en gevraagt. Volgens diegene die opnam duurde het toen nog meer dan 8 weken.. Dus die datum kan best goed kloppen..

3007FPW mischien een optie ? Heb hem zelf ook.. Mooi scherm wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 12:07:
[...]

Ik had 2 weken geleden Dell gebeld en gevraagt. Volgens diegene die opnam duurde het toen nog meer dan 8 weken.. Dus die datum kan best goed kloppen..

3007FPW mischien een optie ? Heb hem zelf ook.. Mooi scherm wel...
Qua scherm is het zekers een optie maar die prijs man daar heb ik een 2e pc inv 19" tft voor ( 2200 euro )

Ik wil ongeveer 800-1000 euro uitgeven. 1100 max voor een 2407 maar die komt niet. Dus nu kijken of ik een 2405 kan krijgen samen met iemand via een bedrijf dan kun je rond de 850-900 uit komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:44
Astennu schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 12:45:
[...]

Qua scherm is het zekers een optie maar die prijs man daar heb ik een 2e pc inv 19" tft voor ( 2200 euro )

Ik wil ongeveer 800-1000 euro uitgeven. 1100 max voor een 2407 maar die komt niet. Dus nu kijken of ik een 2405 kan krijgen samen met iemand via een bedrijf dan kun je rond de 850-900 uit komen.
Er loop momenteel een nieuwe inkoopactie voor de dell 2405 ;) Hij kost er 863 EU
http://www.inkoopacties.net/ia/slyzw2fq/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
kokorico schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 23:04:
[...]

Er loop momenteel een nieuwe inkoopactie voor de dell 2405 ;) Hij kost er 863 EU
http://www.inkoopacties.net/ia/slyzw2fq/1
Jah die eindigt alleen pas april en dan kun je net zo goed nog 4 weken wachten op de 2407 dan maakt het ook niet veel meer uit :) Dus ga proberen er deze week een te krijgen anders wacht ik gewoon lekker af of er toevallig een goedkope 2e handse 2405 langs komt of dat de 2407 dan uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Product specification:

* Substance color: ブッラク & Silver ( Pedestal part
* Picture size: 24 Inch wide
* Effective indicatory territory Side 518.4mm ( 20.4 Inch X Length 324.0mm ( 12.7 Inch)
* LCD Type: TFT/ Active matrix
* Largest resolution: 1920x1200 (WUXGA) Note 1)
* Aspect ratio: 16 10
* Range of vision angle: Left and right +/- 89° Top and bottom +/- 89°
* Maximum brightness: 500 cd/m2
* Indicatory color: Approximately 1,677 Ten thousand color
* Contrast ratio: 1000:1
* Speed of response: 6ms (grey to grey) 16ms (Black To white)
* Horizontal frequency: 30-81kHz
* Vertical frequency: 56-76hz
* Resolution 1680x1050 And 1920x1200 So 60Hz Only
* Input terminal: DVI-D (HDCP) 、 mini- D-sub15- Pin, composite, S Video and component, 9 Media corresponding card reader
* In addition function Picture in picture, picture bi- picture function
* Power source: 100-240V < 50/60Hz >
* Electric power consumption:
・ normality ( Maximum of : 57w (110W)
* External size ( HxWxD : 387.9 - 487mm X 559.7mm X 195mm
* There is a height adjustment and rotary function,
* Weight ( Only monitor Approximately, 8.3kg
* VESA Standard mount: 100mm
* Accessory: DVI Signal cable 、 analog signal cable and power source cable,
USB Cable manual ( For rise stream Manual CD
* Guarantee period: 3 Year
* PC Recycling mark attaching
Note 1) Optimum resolution 1920x1200 ( Maximum of As for indication 、 PC It depends on the signal output of the substance. Please use those where the driver of the video card supports this resolution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Nou das lekker dan :\ heb net de bestelling geplaatst. voor een 2405 :| en hoe lang gaat het duren voor NL ? zal wel 2 maanden zijn als het hetzelfde gaat als met de telefoons.

[ Voor 54% gewijzigd door Astennu op 20-03-2006 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omg zou het dan echt bijna zo ver zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 23:26:
Omg zou het dan echt bijna zo ver zijn :D
Tja ik vraag het me echt af. Maar goed ik heb me 2405 nu voor 850 euro. En die 2407 zal echt wel 1200 bij start zijn. + het verschil zit em in de HDPC en de 6 ms grey to grey tov 12 ms van de 2405. En natuurlijk het uiterlijk + voet.

Denk dat ik dan toch blij ben met 400 euro goedkoper en dan maar 12 ms :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op maandag 20 maart 2006 @ 23:54:
[...]

Tja ik vraag het me echt af. Maar goed ik heb me 2405 nu voor 850 euro. En die 2407 zal echt wel 1200 bij start zijn. + het verschil zit em in de HDPC en de 6 ms grey to grey tov 12 ms van de 2405. En natuurlijk het uiterlijk + voet.

Denk dat ik dan toch blij ben met 400 euro goedkoper en dan maar 12 ms :)
Ja maar ik ga hem dan bestellen bij een Inkoopactie, en ik verwacht dat ze hem daar wel voor heel wat minder weer kunnen verkopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 00:08:
[...]

Ja maar ik ga hem dan bestellen bij een Inkoopactie, en ik verwacht dat ze hem daar wel voor heel wat minder weer kunnen verkopen :)
Klopt scheeld wel een 200 euro. Maar dat duurt 2 maanden vanaf het begin van de actie. Dat is mij te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook raar dat ie daar als eerste uitkomt, zou logischer zijn als ie in Amerika als eerste uitkomt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lo3k
  • Laatst online: 08-05-2024
Docu 2407WFP
http://support.dell.com/s...tors/2407WFP/en/index.htm

Vreemd genoeg kan ik niks vinden over HDCP ?

[ Voor 23% gewijzigd door lo3k op 23-03-2006 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
Damn die monitor ziet er goed uit. Weet al iemand de exacte lanceerdatum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kokorico schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 20:12:
[...]

Damn die monitor ziet er goed uit. Weet al iemand de exacte lanceerdatum?
Indd daar staat mijn schatje te wachten op mij _/-\o_ Maar nu kan het toch echt niet meer lang duren lijkt mij nu ze deze info al openbaar hebben gemaakt, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit kom van iemand van Hardforum.com:

Just talked with sales and asked if theyre in stock. I was told 'try again next month' so I'm guessing the April 1st date is accurate. It will also be priced the same as the 05. :D

Tevens is in dat topic ook de Quick Start Guide te downloaden: http://premiersupport.del...7WFP/Dell_2407WFP_QSG.pdf

Ps: de link naar het topic ;) : http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1034865

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2006 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 01:01:
Dit kom van iemand van Hardforum.com:

Just talked with sales and asked if theyre in stock. I was told 'try again next month' so I'm guessing the April 1st date is accurate. It will also be priced the same as the 05. :D

Tevens is in dat topic ook de Quick Start Guide te downloaden: http://premiersupport.del...7WFP/Dell_2407WFP_QSG.pdf

Ps: de link naar het topic ;) : http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1034865
Ik had zelf gebeld naar Dell en die konden mijn vertellen eind April begin Mei in NL.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2006 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Laatst online: 02-12-2021
Hebben jullie de 2707 rumors al gezien:Check http://www.engadget.com/2...planning-27-inch-2707wfp/

edit: had verkeerde link (p op einde vergeten)

[ Voor 24% gewijzigd door fb_slim op 28-03-2006 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
idd, had het ook al hier gezet, maar daar reageert niemand op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
fb_slim schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 22:32:
[...]

idd, had het ook al hier gezet, maar daar reageert niemand op...
vreemd dat er niemand reageert ondanks jouw uitgebreide toevoeging B),
Oftewel volgende keer iets duidelijker zijn ipv alleen een link te droppen ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag.. en kom nergens op het antwoord

ik heb mijn XBOX 360 aan mijn 2405FPW Dell scherm aangesloten maar hoe zit het met het geluid?

waar moet ik dat vandaan toveren? Kan daar nergens wat over vinden.. op de dell 24 inch zit toch geen audio OUT? en op de XBOX ook niet?

Wie weet hier raad mee? ik heb me xbox als met de composite kabel aan mijn scherm gehangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 22:53:

ik heb mijn XBOX 360 aan mijn 2405FPW Dell scherm aangesloten maar hoe zit het met het geluid?

waar moet ik dat vandaan toveren? Kan daar nergens wat over vinden.. op de dell 24 inch zit toch geen audio OUT? en op de XBOX ook niet?

Wie weet hier raad mee? ik heb me xbox als met de composite kabel aan mijn scherm gehangen..
met een component-aansluiting moet je de overige rode en witte stekker koppelen aan je pc-speakerset, maar hoe het zit met de vga-aansluiting van de xbox360 zou ik niet weten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
Metal schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 22:35:
[...]

vreemd dat er niemand reageert ondanks jouw uitgebreide toevoeging B),
Oftewel volgende keer iets duidelijker zijn ipv alleen een link te droppen ;) :)
Meestal copy-paste ik zoiets, maar dan moet ik zoveel scrollen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-06 11:19

Denhomer

Doh !

Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 22:53:

Je hebt toch verschillende stekkers aan je xbox zitten ?
Geel voor composite
Rood en wit voor links en rechts audio
En als je composite kabel hebt nog wat extra kleurtjes, maar je kan gewoon rood en wit voor de audio gebruiken hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
  • Laatst online: 13-12-2021
fb_slim schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 22:27:
Hebben jullie de 2707 rumors al gezien:Check http://www.engadget.com/2...planning-27-inch-2707wfp/

edit: had verkeerde link (p op einde vergeten)
Er staat bij dat dat scherm een resolutie van 1900X1200 heeft, dat lijkt mij een beetje weinig voor een 27 inch scherm niet?

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Dothan schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 22:13:
[...]

Er staat bij dat dat scherm een resolutie van 1900X1200 heeft, dat lijkt mij een beetje weinig voor een 27 inch scherm niet?
Zelfde als de 24" dus. Want die heeft 1920-1200. Lijkt me ook niet kloppen.

[ Voor 6% gewijzigd door Astennu op 02-04-2006 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Dothan schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 22:13:
Ik zie het probleem niet. 17" en 19" schermen hebben ook dezelfde resolutie. 20"-22" schermen meestal ook, waarom 24" en 27" dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
27" scherm met 1920x1200 lijkt mij ook ideaal. Ik heb nu een 17" Samsung 172X, maar ik moet gewoon te dicht bij de monitor zitten om lkkr te kunnen lezen. Daarom wil ik ook overstappen naar 19".

Pixelgrootte 17" = 0.259
Pixelgrootte 19" = 0.29
Pixelgrootte 27" = 0.30 (hetzelfde ongeveer als 19", ideaal dus voor mij)

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apothor
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-02-2023
Is het zeker dat Vista een HDCP aansluiting vereist? Ik twijfel nl nog ff dus de 2405 en 2407.
De eerste heeft niet die lelijke zilveren rand, maar wel een minder mooie voet en natuurlijk geen HDCP.
Maar nu beschikbaar en waarschijnlijk goedkoper, bovendien hebben geloof ik 2 uit 3 van de HDDVD / BLu-ray producenten in de eerste jaren hun schijfjes nog niet te beveiligen...

Systeem Specs - ApoNet - DSTV Trinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Chupa Chup schreef op zondag 02 april 2006 @ 20:33:
Is het zeker dat Vista een HDCP aansluiting vereist? Ik twijfel nl nog ff dus de 2405 en 2407.
De eerste heeft niet die lelijke zilveren rand, maar wel een minder mooie voet en natuurlijk geen HDCP.
Maar nu beschikbaar en waarschijnlijk goedkoper, bovendien hebben geloof ik 2 uit 3 van de HDDVD / BLu-ray producenten in de eerste jaren hun schijfjes nog niet te beveiligen...
Vista eist geen HDCP, Microsoft is niet dom genoeg om z'n klanten te verplichten om videokaart en monitor voor Vista te vervangen, maar als je HD-DVD of BR wilt afspelen heb je het vermoedelijk toch nodig.
Ik zou er eerlijk gezegd niet teveel vanuit gaat dat afspelen via DVI/HDMI zonder HDCP mogelijk zal zijn. Dan loop je toch een groot risico op vervelende verrassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
  • Laatst online: 13-12-2021
/downtime/ schreef op zondag 02 april 2006 @ 11:11:
[...]

Ik zie het probleem niet. 17" en 19" schermen hebben ook dezelfde resolutie. 20"-22" schermen meestal ook, waarom 24" en 27" dan niet?
Dan kun je evengoed een 24" kopen. Die is goedkoper en met dezelfde resolutie.
Mij gaat het om een hoge resolutie. Een 19" CRT monitor kan 2048X1536 aan, waarom niet bij TFT schermen?
Een 17" laptop scherm kan ook 1920X1200 aan

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Dothan schreef op zondag 02 april 2006 @ 22:34:
[...]

Dan kun je evengoed een 24" kopen. Die is goedkoper en met dezelfde resolutie.
Mij gaat het om een hoge resolutie. Een 19" CRT monitor kan 2048X1536 aan, waarom niet bij TFT schermen?
Een 17" laptop scherm kan ook 1920X1200 aan
Bij TFT zitten er dan ook echt 1920-1200 pixels. Pixels kunnen maar een kleur worden. Bij CRT worden de kleurtjes naar de beeldbuis geschoten en dan zie je die. Maar 2048x1536 ziet er niet bepaald scherp uit op een 19". Die van mij had ik altijd op 1600-1200 en me TFT is nog veel scherper qua beeld. En dat was een sony trinitorn 19" van 1500 gulden dus zou je toch denken dat het wel een goed scherm was.

De 27" LCD heeft gewoon grotere pixels en daardoor nog steeds 1920-1200 pixels. Dus ook die maximale resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
Astennu schreef op maandag 03 april 2006 @ 10:24:
[...]

Bij TFT zitten er dan ook echt 1920-1200 pixels. Pixels kunnen maar een kleur worden. Bij CRT worden de kleurtjes naar de beeldbuis geschoten en dan zie je die. Maar 2048x1536 ziet er niet bepaald scherp uit op een 19". Die van mij had ik altijd op 1600-1200 en me TFT is nog veel scherper qua beeld. En dat was een sony trinitorn 19" van 1500 gulden dus zou je toch denken dat het wel een goed scherm was.

De 27" LCD heeft gewoon grotere pixels en daardoor nog steeds 1920-1200 pixels. Dus ook die maximale resolutie.
Goede toevoeging! Een hollander met brains _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:44

killercow

eth0

[...]

Kleurtjes naar de beeldbuis geschoten? jij ziet ze vliegen denk?

Er wordt een elektronen puls over het scherm getrokken door een x aantal magneten.
Deze puls actifeert de fosor deeltjes die op de voorkant van het glas zitten waardoor ze even opgloeien, per beeldpunt zitten er 3 soorten fosor, RGB. als je deze alle 3 activeert krijg je dus wit light op die plek.

Hoe klein deze fosor deeltjes zijn, en hoeveel er dus naast elkaar passen geeft icm de andere elktronica aan hoe veel dpi het scherm aan kan.

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

volgens mij gaat het redelijk offtopic nu.....

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:30
Daarnaast wordt deze resolutie met reduced blanking nog ondersteund door veel videokaarten (via DVI), terwijl je voor hoger een nieuwe videokaart moet kopen met nog veel meer kosten. Dus op deze manier creeeren ze ook een grotere markt.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
killercow schreef op maandag 03 april 2006 @ 14:51:
[...]

Kleurtjes naar de beeldbuis geschoten? jij ziet ze vliegen denk?

Er wordt een elektronen puls over het scherm getrokken door een x aantal magneten.
Deze puls actifeert de fosor deeltjes die op de voorkant van het glas zitten waardoor ze even opgloeien, per beeldpunt zitten er 3 soorten fosor, RGB. als je deze alle 3 activeert krijg je dus wit light op die plek.

Hoe klein deze fosor deeltjes zijn, en hoeveel er dus naast elkaar passen geeft icm de andere elktronica aan hoe veel dpi het scherm aan kan.
Jah zo diep zit ik daar niet in :D Maar je snapt denk ik wel wat ik bedoel. Veel schermen kunnen hogere resoluties maar je hebt er niets aan omdat ze daardoor wazig werden. Bij TFT kun je er gewoon niet overheen gaan.

En over die nieuwe vga kaarten die nodig zijn. De hele X1K serie heeft nu al dual link dvi. Dus alle nieuwe kaarten die gaan komen zullen het wel hebben. En je kunt voor 100 euro al een X1600 hebben waar je redelijk op kan gamen en dus ook een 30"kan aansturen. Ik denk dat als je een 30"kan betalen je het geld ook wel hebt om je vga kaart te vervangen. Die 100 euro meer is dan ook niet erg als je al 2200 voor een scherm neer legt :) En de gamers zullen wel een X1900/7900 gebruiken en of CF/SLI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Astennu schreef op maandag 03 april 2006 @ 16:46:
[...]

Jah zo diep zit ik daar niet in :D Maar je snapt denk ik wel wat ik bedoel. Veel schermen kunnen hogere resoluties maar je hebt er niets aan omdat ze daardoor wazig werden. Bij TFT kun je er gewoon niet overheen gaan.

En over die nieuwe vga kaarten die nodig zijn. De hele X1K serie heeft nu al dual link dvi. Dus alle nieuwe kaarten die gaan komen zullen het wel hebben. En je kunt voor 100 euro al een X1600 hebben waar je redelijk op kan gamen en dus ook een 30"kan aansturen. Ik denk dat als je een 30"kan betalen je het geld ook wel hebt om je vga kaart te vervangen. Die 100 euro meer is dan ook niet erg als je al 2200 voor een scherm neer legt :) En de gamers zullen wel een X1900/7900 gebruiken en of CF/SLI.
Ja maar toch, bij bijv. een laptop kun je er niet een nieuw kaartje inzetten. Iedereen kan denk ik wel onderschrijven dat bij 20 inch en hoger het verschil tussen analoog en DVI te groot wordt, om nog redelijkerwijs voor het eerste te kiezen. Daarnaast is het zo dat veel grafische professionals van dit soort schermen gebruik maken, juist voor de meeste gamers is het vanwege de enorme resoluties niet zo handig . Anyway die hebben meestal al een dure kaart, die ze liever niet vervangen. Of ze werken met 2D applicaties waar de grafische kaart verder helemaal niet belangrijk is voor de uiteindelijke prestaties. Maar goed dit gaat allemaal heel offtopic.

Stiekum vind ik het 17/19 inch argument, toch het beste :P.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Neeh als je em op een laptop gebruikt is het waardeloos zag ik ook bij die van mij. De 9700 mobility haald het niet. En hij scheelde de resoluties niet goed omdat hij aan de SUB-D hing. Dus een laptop met X1600 en DVI uitgang zou uitkomst kunnen bieden. Alleen zijn er volgens mij niet veel laptops met DVI uitgang.

Mja het kan een goed argument zijn. Maar blijf er bij dat mensen met een scherm van 2300 euro ook wel wat hardware kunnen vervangen om het goed te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 15:27:
...... Maar blijf er bij dat mensen met een scherm van 2300 euro ook wel wat hardware kunnen vervangen om het goed te laten werken.
Das vaak waar maar niet altijd, hoe graag we ook dingen zo duidelijk mogelijk willen hebben, nix is helemaal zwart/wit in deze wereld ;) (de waarheid ligt in het midden) Als ik zo'n scherm zou willen hebben dan zou het best kunnen dat ik na zo'n grote uitgave geen zin meer heb om ook nog een dure videokaart erbij te moeten kopen. Sorry maar dit moest ik eff kwijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Laatst online: 19:22

Yucko

One clown to rule them all !

Ik ga dus iig niet wachten op die 2407, en heb dus net die 2405 besteld :9

11-4 zal ik hem ong. hebben :)

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
JaJoah schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 17:52:
Ik ga dus iig niet wachten op die 2407, en heb dus net die 2405 besteld :9

11-4 zal ik hem ong. hebben :)
Hopelijk heb je geen dode pixels. De laatste 2 schermen die ik heb gezien hadden er bijde 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Astennu schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 18:06:
[...]

Hopelijk heb je geen dode pixels. De laatste 2 schermen die ik heb gezien hadden er bijde 1.
Heb tot op heden met elk scherm dat ik besteld heb geluk gehad :7

*afklopt*

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brekki
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-07 09:53
In amerika is de 2007WFP beschikbaar voor $529.00... nu nog ff wachten tot ze hier ook te koop zijn :*)

http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=1618

[ Voor 9% gewijzigd door brekki op 05-04-2006 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zucht ... Telkens als dit topic omhoog springt verwacht ik het goede nieuws :)

Helaas... ;)

Alhoewel, dit komt in de goede richting. Alleen weten we nooit hoelang dell ons hier nog wil blijven uitmelken met de 2005FPW en wanneer ze ons ook zullen voorzien van het nieuwe model

Maar de vooruitzichten zijn in elk geval goed. En nu maar hopen dat het niet boven de 550€ komt :X

Edit: ik kan op de dell site (usa) alvast niets vinden over het ondersteunen van hdcp of niet. Terwijl toch vermeld werd dat dit mogelijk het geval zou zijn. Wie vindt hier iets meer over?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2006 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
ik wacht ff op de 2407 :-) w8 nou al zolang maandje of 1,2,3,4...5?...12? kan er ook nog wel bij

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 21:10
En ik wacht al zo lang dat ik inmiddels al bijna voldoende heb gespaard voor een 30" incl SLI configuratie :|

In God I trust, everyone else pay cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Haha, stel nou dat je het niet had geweten, wat had je dan gedaan? Gebaald als ie uit was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht ookal erg lang (paar maanden) maar ik wil de 2407 pas gaan kopen als ie rond de 900 a 1000 euro (via IA?) te krijgen is want 1200 euro vind ik gewoon teveel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webbah
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-06 11:08
ff een ander ideetje, aangezien dell z'n panels van samsung geleverd krijgt vroeg ik me af of die nieuwe dell schermen aantonen dat we ook nieuwe samsung schermen mogen verw8en. Anders blijft de 244T toch eerste keus voor mij aangezien ik het design mooier vind en volgens deze site gewoon ook HDCP ready is.

en nog een klein vraagje wat is het verschil tussen een PVA (2407) en een VA (2405) scherm

[ Voor 14% gewijzigd door Webbah op 05-04-2006 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Webbah schreef op woensdag 05 april 2006 @ 23:25:
ff een ander ideetje, aangezien dell z'n panels van samsung geleverd krijgt vroeg ik me af of die nieuwe dell schermen aantonen dat we ook nieuwe samsung schermen mogen verw8en. Anders blijft de 244T toch eerste keus voor mij
Samsung heeft op de Cebit al de 245T aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Webbah schreef op woensdag 05 april 2006 @ 23:25:
ff een ander ideetje, aangezien dell z'n panels van samsung geleverd krijgt vroeg ik me af of die nieuwe dell schermen aantonen dat we ook nieuwe samsung schermen mogen verw8en. Anders blijft de 244T toch eerste keus voor mij aangezien ik het design mooier vind en volgens deze site gewoon ook HDCP ready is.

en nog een klein vraagje wat is het verschil tussen een PVA (2407) en een VA (2405) scherm
Geen, ze gebruiken beiden PVA panelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Ik heb de 2405 gisteren opgehaald... 0 DP en een SUPPER scherm.... Vraag me serieus af waarom iemand 300 of meer euro meer uit gaat geven voor een e.v.t. opvolger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRubz
  • Niet online
nieuws: Dell komt met nieuwe breedbeeld-lcd-monitors

De 20,1" versies zijn nu ook in Nederland uit, volgens de Frontpage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09-2024
McRubz schreef op donderdag 06 april 2006 @ 10:03:

Ja, maar op de site van DELL wordt nog de 2005fpw aangeboden met 20% korting.
Ik denk dat er toch gewacht moet worden voordat de 2007 onder de 550 eurie duikt. DE 2005 is immers nog niet uitverkocht en die zullen ze mijn inziens naast de 2007 blijven verkopen, maar dan met een leuke korting. Dan ga ik toch voor de 2005 denk ik. Tenminste, als die onder de 400 eurie duikt.

404 error: File not found | PSN: The_Bash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:51
Dus nog 1/2 maanden wachten op de nieuwe 24inch, ben heel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:33

alleen zijn ze op de dell site nergens te vinden

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Heb zojuist mijn nieuwe scherm al binnengekregen ondanks dat aangegeven door Dell dat hij 11-4 hier zou zijn (dinsdag 4-4 besteld)

0 dode/defecte pixels

Geweldig scherm _O_

Damn, ze moeten er eigenlijk een potje zonnecreme bij doen, je wordt gewoon bruin terwijl je zit lurken op GoT 8)

[ Voor 26% gewijzigd door Yucko op 06-04-2006 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brekki

Nee hoor ... ze verwijzen naar hetzelfde dailytech artikel als ik eerder in deze thread, en dat artikel gaat alleen over amerika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg vandaag of morgen een 2005 binnen.
Nieuwe versie is dus nog niet uit? Anders had ik hem omgeruild...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyco_nico
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-09 21:02
Een van de eerste reviews van de Dell 2007WFP is online bij ExtremeTech. Review is best positief. Uniformiteit en backlight bleeding is verbeterd t.o.v. de 2005FPW.

Of dat ding HDCP ondersteunt is me nog steeds niet duidelijk. Staat bij Dell er niet bij, maar ExtremeTech beweert in de review van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
Al iemand meer info over de lanceerdatum van deze prachtige monitors? Hier in België geeft dell nog steeds korting op de "oude" modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
In de eerste week van mei moet de 2407WFP beschikbaar zijn. Pin mij er niet op vast. Ik hoop dan tegen die tijd relatief goedkoop een 2e 2405FPW te scoren.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

kiddyl schreef op zondag 23 april 2006 @ 16:46:
In de eerste week van mei moet de 2407WFP beschikbaar zijn. Pin mij er niet op vast. Ik hoop dan tegen die tijd relatief goedkoop een 2e 2405FPW te scoren.
Waar kom je aan deze info/gerucht, als ik je dat mag vragen ;)

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Inderdaad een gerucht... Net zoals het een gerucht was de afgelopen 4 maanden sinds november dat hij die maanden uit zou komen. Dit wordt nu al HEEL erg lang geroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Ik hou 3 mei aan als datum van Europese release. Weet dan niet of hij ook meteen in NL te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Ik heb mijn 2e 2405FPW gescoord. Is een grade A refurbished exemplaar. De 2407WFP komt er toch echt aan nu en hou 'mijn' datum daarvoor in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brekki
Prad.de heeft een review van de 2007wfp

http://www.prad.de/new/monitore/test-dell-2007wfp.html

Samenvatting: Goed, maar ze hadden op een grotere verbetering tov de 2005 gehoopt.

€613 is wel een fijne startprijs ... iig goedkoper dan de 2005 nu bij dell kost :)

[ Voor 22% gewijzigd door brekki op 28-04-2006 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
brekki schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 10:53:
Prad.de heeft een review van de 2007wfp

http://www.prad.de/new/monitore/test-dell-2007wfp.html

Samenvatting: Goed, maar ze hadden op een grotere verbetering tov de 2005 gehoopt.

€613 is wel een fijne startprijs ... iig goedkoper dan de 2005 nu bij dell kost :)
Die Dell 20"is ook veel te duur voor 340 euro heb je een philips 20"met DVI. En voor 300 euro meer heb je een 24" dell. ( Mits je de kortings actie hebt maar dan kost de dell 20"ook 550 euro )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wonderland
  • Laatst online: 27-08 13:06
Dell Japan is begonnen met uitleveren 2407WFP en de eerste testen staan online. (vrij negatief helaas).
Ik wou hem ongezien kopen maar ik wacht nu toch nog enige tests af.

Bij dell australie is hij ook te bestellen (2 weken levertijd)
Ziet ernaar uit dat europa eerst de amerikaanse magazijnen leeg moet kopen voordat de 2407WFP ook hier verkocht gaat worden.
Toch 3 mei? zoals op diverse plaatsen gemeld wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
brailroad schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 12:58:
Dell Japan is begonnen met uitleveren 2407WFP en de eerste testen staan online. (vrij negatief helaas).
Ik wou hem ongezien kopen maar ik wacht nu toch nog enige tests af.

Bij dell australie is hij ook te bestellen (2 weken levertijd)
Ziet ernaar uit dat europa eerst de amerikaanse magazijnen leeg moet kopen voordat de 2407WFP ook hier verkocht gaat worden.
Toch 3 mei? zoals op diverse plaatsen gemeld wordt
Negatief in de zin van ?

Ik wordt steeds gelukkiger met mijn 2405 :) Ik heb er nu al 1,5 maand van kunnen genieten. Ben blij dat ik niet gewacht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey911
  • Niet online
Is de Samsung Syncmaster 244T (of binnenkort 245T) een alternatief voor de 2405 (2407) ? Ik kan daar nergens een goed antwoord op vinden.
De 244T is wel wat duurder, maar is dit ook een beter scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wonderland
Negatief in de zin van:

I have written facts about 2407 confirmed by many Japanese 2407 reviewers.

* Picture quality

http://www.aqz.jp/~pc/img...box/img20060427183725.jpg
Look at this picture above.
You can see every letter blurred upward(1 dot or 2 dots).
This is DVI connection result,not D-sub.
and this is not defect.(DELL Japan said this is not defect.)
Most 2407 owners report this blurring problem.
I strongly hope Dell solve this problem quickly.

* Aspect ratio(component connection)

As you know,former model 2405 have incorrect aspect ratio issue.
(4:3 picture desplayed as 3:2.)
Is this problem solved with 2407?

NO
4:3 picture still displayed as 3:2.
http://axts10.web.infosee...ki/2407wfp/aspect_1_1.jpg

Some 2407 owners say picture quality(using component) of 2407 totally inferior to 2405.
Personally,This is disastrous.
My plan to play xbox360 with 2407 is terminated.

* DVI-D HDCP - Full HD ready?

People looking forward to watching Full HD movie hooking up playstation 3 or HD DVD,BlueRay player to 2407 using DVI-HDMI cable will be disappointed.
From all reviews available now.2407 cant display 1080i picture.
480p and 720p picture is Okay though.
conclusion
Buy Bravia.

I have not yet recieved 2407.but...
After more considerlation,I may cancel it.
Is 2407 worse than 2405!??
Latter product inferior to former one,it is ridiculous.

I hope Dell fix these problem.
I want improved version of 2407.

voor meer informatie widescreengamingforum (doraemon555)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Bogey911 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 15:54:
Is de Samsung Syncmaster 244T (of binnenkort 245T) een alternatief voor de 2405 (2407) ? Ik kan daar nergens een goed antwoord op vinden.
De 244T is wel wat duurder, maar is dit ook een beter scherm?
Dit zou ik idd ook willen weten, want ik heb niet het volste vertrouwen (zo te lezen hierboven) dat 2407 een goeie is. Maar gebruikt 2407 niet het beeldpaneel van 245T?

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

sl1200 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 16:43:
Dit zou ik idd ook willen weten, want ik heb niet het volste vertrouwen (zo te lezen hierboven) dat 2407 een goeie is. Maar gebruikt 2407 niet het beeldpaneel van 245T?
Ook als de 245T hetzelfde paneel gebruikt kunnen ze kwalitatief nog veel schelen. De meeste problemen van de 2407 waarover ik hierboven lees lijken me eerder aan de achterliggende electronica dan aan het paneel zelf te liggen.

Een teleurstelling is het wel. Ik zat zelf ook te wachten op de 2407 omdat ik op zoek ben naar een betaalbare 24" met HDCP zodat ik op termijn ook er HD content (minimaal 1080i) op kan afspelen. Maar dat lijkt met de 2407 dus niet te kunnen. Hopelijk valt de 245T wat beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey911
  • Niet online
Welke van de twee, 2405 of 244T heeft een beter paneel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wonderland
Ik zag een update over de 2407WFP:

Gradation Test

http://img142.imageshack.us/my.php?image=2407screen5lz.jpg
2407 DVI (After configuring 2407.best picture quality setting)

http://img132.imageshack....mage=2405fpwscreen5cw.jpg
2405 DVI (default setting)

Gradation on 2405 screen is smooth.
on the other hand, you can see band on 2407's gradation.

Zoals een ander al zei: "This 2407 seems to be getting worse the more I read!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Ghehe, toch blij dat ik niet gewacht heb op die 2407 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 06:26

darkphoenix

Chikara

ik denk dat ik dan ook maar voor de 2405 ga!

Ik vind het feit dat ze steeds uitstellen en nu de negatieve reacties niet 1000+ euro waard!

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Same here :D 2405 doet het prima. Jammer genoeg heb ik ghosting kunnen ontdekken. Maar dat zul je op de 2407 ook nog hebben. We moeten gewoon wachten tot je deze schermen in 8 of 4 ms kunt krijgen. En volgens mij had de 2407 16 voor black wite en 8 voor grey grey. En de 2405 16-12. Dus zo veel gaat dat niet schelen lijkt mij.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.