Tweakers, ik ben op zoek naar een set in-ear oordoppen voor op de motor. Hierbij is geluidskwaliteit niet een onderliggende factor, maar het dempen van de omgeving echter wel (op de snelweg wil je het leifst zo min mogelijk windruis). Ook de vorm van de doppen is niet onbelangrijk wat ze kunnen niet te ver uitsteken ivm de helm.
Via sites als
www.alpine.nl en
www.gehoorbescherming.nl ben ik per toeval eigenlijk op de in-ear oordoppen gekomen. En als ik zo de openingspost doorlees lijkt dit in de buurt te komen van mijn wensen. Namelijk een demping van omgeving.. en toch nog muziek!. Echter zijn er bij de specificaties van de oordoppen (begrijpelijk) geen waarden aangegeven voor de demping van omgeving (isolatie), en dat is voor mij interessant.
Daarom twee vragen die wellicht door de kenners snel te beantwoorden zijn?
1) Welke oordopjes dempen het meeste van de omgeving.
2) Hoeveel dempt dit? - Ik heb in feite eigenlijk alleen ervaring met 3M oordoppen die in feite zo goed als alles dempen (31db als we de verpakking mogen geloven)
.
en stiekem een derde voor de motorrijdende tweakers die dit probleem wellicht al eerder hebben gehad, is dit uberhaubt een oplossing of dempt het gewoon veels en veels te weinig?
Mijn zoektocht heeft inmiddels deze informatie voor mij duidelijk gemaakt:
Ik lees in deze thread en en in de startpost dat de Shure E2G qua geluid een mooie is, en qua prijs wat mij betreft ook. Ook begrijp ik dat er foam sleeves voor zijn wat in feite dezelfde "zit" geeft als de 3M proppen die ik nu gebruik. Dit is wat mij betreft gunstig want die zitten me zeer aangenaam.
Mijn voorkeur gaat dus uit naar de Shure E2G om die redenen, maar zoals al aangegeven ben ik meer benieuwd naar hoeveel deze (en andere doppen) van de omgeving weten te dempen