Wat zijn goede oordopjes? Deel 7

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste
Acties:
  • 20.314 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolph
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-05 19:18
Ik heb sinds kort ook een paar sony EX71 oordopjes,
Angezien ik kleine ooren heb ben ik op zoek naar een paar reserve kleine sleaves. Ik heb nog de grote sleaves over om te ruilen, de medium zijn ondertussen al geruikd. Deze zijn natuurlijk ongebruikt.

Als je interesse hebt on te ruilen moet je me even meelen: msdejong (aapje) gmail (punt) com

[ Voor 8% gewijzigd door Rudolph op 17-03-2006 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:17
Ik heb nu alweer ruim een half jaar de shure e4c's. Ik heb ze echter zeer weinig in de laatste maanden want ik heb het probleem dat mijn ultra soft flex sleeves niet goed op de oordopjes blijven zitten. Hierdoor komt het regelmatig voor dat die krengen in mijn oor blijven zitten en ik ze er met een pincet ofzo uit moet halen.. Ik zit me nu af te vragen wat ik er tegen moet doen. Ik heb zitten twijfelen om ze vast te lijmen, maar zijn ze dan nog wel schoon te maken? Of zal het mogelijk zijn om dat buisje ruwer te maken ofzo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenderks
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05-2024
@DWT

ik heb Shure E2c's maar dat past waarschijnlijk niet.

even tussendoor:
Zelf gebruik ik daarvoor de medium flex sleeves(die zwarte). De rest is eigenlijk onnodig. Voor degene die ook de Shure E2c's hebben en geen medium flex sleeves gebruiken stel ik voor om te ruilen.(voor een reserve paar).
mailen naar koen[ at ]k03n.nl

[ Voor 5% gewijzigd door koenderks op 17-03-2006 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ BeeTB1

bij deze de foto's van de super.fi 5 pro in gebruik

Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/19892phpBGJhGT.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/19892phpy5tO3n.jpg

zijn wel beetje onscherp maar dat ligt aan de cam :S

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2006 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het valt wel mee, vind ik. Sommige zeiden dat ze er niet meer over straat wouden lopen...
iig Bedankt. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:26
Ik vind het er persoonlijk niet uit zien, ze steken echt recht uit je oor:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v506/bavila/SF5P/sf5p01.jpg

vs. bijv. Shures (E4):

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v320/Jam_Master_J/justin_e4.jpg

Ik draag ze minder ver in mijn oren, maar dan nog zitten ze veel meer in je oor, i.p.v. haaks:

Afbeeldingslocatie: http://www.shurestore.com/earphones/images/popup_e4inear.jpg

en bijv. UM2's

Afbeeldingslocatie: http://www.silueth.com/f/um2-wear-detalle-2.jpg

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 19:22
Ik wilde ze eigenlijk bewaren voor de review, maar zo zitten de UM2's in mijn oren:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/DeeD2k2/um2-inoor-1.png Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/DeeD2k2/um2-inoor-2.png

Het hangt dus heel erg af van de grootte van je oren. Bij mij vallen ze dus mooi binnen de schelpen van mijn oren...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

het lukt jullie wel om betere foto's dan mij te maken ;) Kan proberen om nogmaals eens een goede te maken van mn ES2.

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Tip: Camera in de macro stand.
Overbelichting van flits voorkomen door voldoende afstand te namen en veel licht van buitenaf.
Ga bij een spiegel staan zodat je toch in het schermpje kunt kijken.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wetterhahn
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-09 19:53
dsonnaville schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 22:04:
Ik ben mijn kleine maat kwijt van de Creative oordoppen. heb nog wel groot en medium nog nooit gebruikt, iemand ruilen?

EDIT:

De sleeves van de Sony ex71 zijn hetzelfde dus dat vind ik ook prima
Als je ze nog nodig hebt heb ik ook nog wel kleine voor je. Ik zoek nog naar een setje medium namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellrazor
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 03:25
mijn linker oordop van mijn EP-630 heeft het begeven na driekwart jaar :(
maar hij ziet er nog als nieuw uit

wat zijn nou de inearoordopjes onder 50 euro ?

[ Voor 48% gewijzigd door hellrazor op 19-03-2006 03:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 23:12

BHQ

EP-630's? :D -edit- garantie :?

[ Voor 55% gewijzigd door BHQ op 19-03-2006 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-08 16:31
zijn de EP-630's over het algemeen breekbaar? Kan ik ze wel gewoon in mijn broekzak dragen?

mijn sennheiser's zijn ook 2x gesneuveld, ook een oordopje dat het niet meer deed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09-2024

GSL

Lan Mandragoran schreef op zondag 19 maart 2006 @ 20:14:
zijn de EP-630's over het algemeen breekbaar? Kan ik ze wel gewoon in mijn broekzak dragen?

mijn sennheiser's zijn ook 2x gesneuveld, ook een oordopje dat het niet meer deed....
Het kan wel, maar ik zou het niet doen omdat de "staartjes" van de dopjes een beetje zwak zijn. Ook kan er draadbreuk bij de rechte plug optreden. Laat je hier echter niet door afschikken; het zijn stevige dopjes van een goede kwaliteit dus ze kunnen er wel tegen maar ze zullen er wel eerder door slijten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:30

13art

Moderator Mobile
Lan Mandragoran schreef op zondag 19 maart 2006 @ 20:14:

Welke sennheisers heb je het dan over? Diegene die erg op de EP-630 lijken?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edoll
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 16:02
Tweakers, ik ben op zoek naar een set in-ear oordoppen voor op de motor. Hierbij is geluidskwaliteit niet een onderliggende factor, maar het dempen van de omgeving echter wel (op de snelweg wil je het leifst zo min mogelijk windruis). Ook de vorm van de doppen is niet onbelangrijk wat ze kunnen niet te ver uitsteken ivm de helm.

Via sites als www.alpine.nl en www.gehoorbescherming.nl ben ik per toeval eigenlijk op de in-ear oordoppen gekomen. En als ik zo de openingspost doorlees lijkt dit in de buurt te komen van mijn wensen. Namelijk een demping van omgeving.. en toch nog muziek!. Echter zijn er bij de specificaties van de oordoppen (begrijpelijk) geen waarden aangegeven voor de demping van omgeving (isolatie), en dat is voor mij interessant.

Daarom twee vragen die wellicht door de kenners snel te beantwoorden zijn?
1) Welke oordopjes dempen het meeste van de omgeving.
2) Hoeveel dempt dit? - Ik heb in feite eigenlijk alleen ervaring met 3M oordoppen die in feite zo goed als alles dempen (31db als we de verpakking mogen geloven)
.
en stiekem een derde voor de motorrijdende tweakers die dit probleem wellicht al eerder hebben gehad, is dit uberhaubt een oplossing of dempt het gewoon veels en veels te weinig?

Mijn zoektocht heeft inmiddels deze informatie voor mij duidelijk gemaakt:
Ik lees in deze thread en en in de startpost dat de Shure E2G qua geluid een mooie is, en qua prijs wat mij betreft ook. Ook begrijp ik dat er foam sleeves voor zijn wat in feite dezelfde "zit" geeft als de 3M proppen die ik nu gebruik. Dit is wat mij betreft gunstig want die zitten me zeer aangenaam.

Mijn voorkeur gaat dus uit naar de Shure E2G om die redenen, maar zoals al aangegeven ben ik meer benieuwd naar hoeveel deze (en andere doppen) van de omgeving weten te dempen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-08 16:31
DjWannaB2002 schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 00:19:
[...]

Welke sennheisers heb je het dan over? Diegene die erg op de EP-630 lijken?
nee, de mx400's uit de OP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zoek een soort van combo bouwvakkers-ikwilnietdoofworden-beschermding meets senheiser? en dan ook nog betaalbaar?

in-ear http://www.mp3shop.nl/product/16479

Noise cancelling: linkhttp://www.onecall.com/Pr...944&cpncode=10-17946154-2

Verder nog opties die ik in overweging moet nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat dachten jullie van de Sony MDR EX81 (met earclip).

Ik had eerst een EX 71, maar hiervan begon een gedeelte van de kabel poreus te worden.
Ze waren ca. 11 maanden oud. Teruggegaan naar Mediamarkt (Duitsland) en jawel... 2 jaar garantie van Sony. Dus kreeg ik mijn 50 Euro in een tegoedbon en de MDR EX 81 gekocht omdat de EX71 alleen nog in het wit te koop was.

Een tip: koop de telefoon liever lokaal, want mijn klacht was bij een onlineshop vast en zeker ellende geworden. Leg maar eens een poreus kabeltje uit ;) .

Voordelen van deze Sony:

-Geweldige Sony garantie, 2 jaar... geen gezeik. Dat hebben Creative en Philips enzo niet.
Vind ik een belangrijk kriteria, want 2 jaar is toch wel lang.

-Iets mindere bass (beter dus, maar nog steeds mooi diep) en betere middentoon dan de EX 71 (ook een mooi foontje)
-Earclip ziet apart maar sjiek uit. De koptelefoon zelf hangt naar boven en dan over je oor naar achteren. Ik was eerst toch wel beetje bang dat het niet goed zat en raar uitzag. Maar het tegendeel is waar.
-Oortjes zitten goed vast en je trekt niet direct aan de kabel (als je jas draagt).
-Minder ruis door wind, want kabel ligt beter beschermd achter je oor.

Op Ipodlounge staat een review van deze koptelefoon.... wel de zwarte nemen he !!!
En het is ook nog een bijzondere koptelefoon, heb hem nog niemand zien dragen.
http://www.ilounge.com/in...-mdr-ex81-earphones-ipod/

Groeten,

Maurice

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2006 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na lang gebruik van de Sennheisers mx400 heb ik toch maar eens de standaard bijgeleverde Cresyn Oordopjes van de iAudio5 gebruikt.
Wat ik merk is dat die Cresyn dopjes een veel rijker en zuiverder geluid hebben dan die Sennheisers, dit had ik niet verwacht.

En ik kan me ook nog goed herrineren dat ik met de standaard sony oordopjes die ik bij mijn Sony MD kreeg stukken beter geluid had dan met de Sennheiser mx400, maar het kan ook zijn dat na intensief uitgaan naar drum n bass gigs dat mijn gehoor niet meer de oude is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Geweldige Sony garantie, 2 jaar... geen gezeik. Dat hebben Creative en Philips enzo niet.
Meen je dat nou echt? Is dat niet alleen in Duitsland dan? Ik kreeg bij Dixons te horen (waar ik ze heb gehaald) dat Sony maar 3 maanden geeft en bij de Mediamarkt in Eindhoven zeiden ze precies hetzelfde..... Alleen Sennheiser geeft 2 jaar garantie op alle mankementen.

Dalijk zit je iedereen hier met Sony oordoppen blij te maken met ene dooie mus! (waaronder ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:44
@Edoll: Wat jij wil vind ik persoonlijk lichtelijk levensgevaarlijk. Op de fiets kan ik me nog enigszins inleven, maar hou er rekening mee dat je met in-ears waarop muziek staat echt totaal geen zak meer hoort van de buitenwereld, en op de motor is dat domweg gevaarlijk.
Als je tóch in-ears wil kopen, kan ik je de Shure E3 aanraden, die zit volkomen plat in je oorschelp en steekt dus gewoon niet uit.
Als je wat veiligers wil, kijk eens op www.elacin.nl bij de Elacin-doppen. Zij hebben ook doppen die niet uitsteken en prima onder een helm kunnen. Daar komt geen muziek uit, en da's wel zo veilig :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edoll
Wormaap schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 13:13:
@Edoll: Wat jij wil vind ik persoonlijk lichtelijk levensgevaarlijk. Op de fiets kan ik me nog enigszins inleven, maar hou er rekening mee dat je met in-ears waarop muziek staat echt totaal geen zak meer hoort van de buitenwereld, en op de motor is dat domweg gevaarlijk.
Als je tóch in-ears wil kopen, kan ik je de Shure E3 aanraden, die zit volkomen plat in je oorschelp en steekt dus gewoon niet uit.
Als je wat veiligers wil, kijk eens op www.elacin.nl bij de Elacin-doppen. Zij hebben ook doppen die niet uitsteken en prima onder een helm kunnen. Daar komt geen muziek uit, en da's wel zo veilig :)
Bedankt voor de waarschuwing, en je hebt volkomen gelijk. Punt is dat ik al 3 jar lang met oorproppen inrijdt (en dus sowieso l volledig afgesloten ben) en er geen oordoppen met demping (geen afsluiting) EN geluid te vinden is.

De afgelopen jaren heb ik heto ok goed overleefd, en met het oog op de honderden kilomters snelweg in het vooruitzicht (vakantie) wil ik de oordoppen met muziek proberen. Als ik het gevoel heb dat het niet veilig is stop ik er ook wel mee, en dan is het altijd fijn om goede oordoppen voor in de bus te hebben :)

Ik zal mijn aandacht even vestigen op de E3, bedankt voor de respons (en waarschuwin :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:32

RnB

Heeft iemand de Shure e2g/c? Ik heb wel interesse in ze, alleen zijn ze de €89,- waard? Ik heb een iPod Shuffle en wil wel wat ''beters'' dan mijn Sony MDR-G41.
Degene die deze heeft: - Hoe is het geluid?
- Hoe is de demping ervan? (in een vliegtuig, auto etc..)
- Zit ie comfortabel in je oren?
- Is de kwaliteit goed? (met fragiele delen etc..)
Ik weet dat de vragen subjectief zijn, maar ik wil gewoon een beeld krijgen ervan. Alvast bedankt!

Edit: Of kan ik beter iets goedkopers nemen, zoals de EX71 van Sony of de EP630 van Creative? Natuurlijk is goedkoper beter voor mij, maar als het de volle 89,- waard is.. tsjaa, moeilijke keuze..

[ Voor 18% gewijzigd door RnB op 22-03-2006 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenderks
Reef_91 schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 15:16:
Heeft iemand de Shure e2g/c? Ik heb wel interesse in ze, alleen zijn ze de €89,- waard? Ik heb een iPod Shuffle en wil wel wat ''beters'' dan mijn Sony MDR-G41.
Degene die deze heeft: - Hoe is het geluid?
- Hoe is de demping ervan? (in een vliegtuig, auto etc..)
- Zit ie comfortabel in je oren?
- Is de kwaliteit goed? (met fragiele delen etc..)
Ik weet dat de vragen subjectief zijn, maar ik wil gewoon een beeld krijgen ervan. Alvast bedankt!

Edit: Of kan ik beter iets goedkopers nemen, zoals de EX71 van Sony of de EP630 van Creative? Natuurlijk is goedkoper beter voor mij, maar als het de volle 89,- waard is.. tsjaa, moeilijke keuze..
Ik heb ze ook, en het was mijn eerste stap van 20 euro dopjes naar dopjes van 100 euro, wat ik zelf een grote stap vond. Ik heb ze nu denk ik 8 maanden. Ervaring met vergelijkbare dopjes heb ik niet, maar ik ben wel over de E2c's te spreken. Voornamelijk doordat het de omgevingsgeluiden redelijk goed dempt, en ik zo ook het geluid minder hard hoef te zetten om dat te overtreffen. De demping is zeker goed, ookal had ik de windruis tijdens het fietsen niet verwacht. Ze zitten ook goed in de oren, het is alleen wel wennen als je zulke dopjes voor het eerst gebruikt. Dan is het altijd een paar dagen puzzelen hoe ze nou precies het best zitten.
Er worden 3 verschillde soorten 'sleeves' bijgeleverd, elk met 3 paar van verschillende maten. Ook worden er 10 'wax guards' bijgeleverd die voorkomen dat er oorsmeer in het dopje komt. Hiervan heb ik nu nog de helft over. Deze dingen vind ik zelf een minpuntje, soms laten ze los enzo. Maargoed, beter dan niets.

Verder nooit problemen gehad maar terwijl ik deze zin typ merk ik verdomme dat de kabel van het linker dopje gebroken is!!!!
Heeft iemand hier nog tips voor? Wat plakband oid erop? Het zit net op de plek waar het snoer achter het oor zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Niet online
krimpkousje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Laatst online: 16:39

Piggen

Lekker bakkie

Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 08:44:
[...]

Meen je dat nou echt? Is dat niet alleen in Duitsland dan? Ik kreeg bij Dixons te horen (waar ik ze heb gehaald) dat Sony maar 3 maanden geeft en bij de Mediamarkt in Eindhoven zeiden ze precies hetzelfde..... Alleen Sennheiser geeft 2 jaar garantie op alle mankementen.

Dalijk zit je iedereen hier met Sony oordoppen blij te maken met ene dooie mus! (waaronder ik)
In de garantievoorwaarden op de Sony-site (http://www.sony.nl/res/attachment/file/82/1091522753882.pdf) staat gewoon 1 jaar. Zal wel gewoon voor Duitsland gelden, of ze hebben zich daar bij die MediaMarkt vergist.

Overigens geeft naast Sennheiser ook Creative standaard 2 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee hoor.... De persoon die de koptelefoon bekeek dacht eerst dat het 6 maanden was. Ik dacht al: wat een shit zeg. :r

Maar voor de zekerheid belde ie met Sony Duitsland. En die gaven aan dat het toch 2 jaar was !

Ik natuurlijk super blij.... :9~ :7 B)

Dan zou ik toch voortaan Sony producten in Duitsland kopen ;)

Groeten,

Maurice

En kijk maar op Sony.de:

Sony Garantie - Consumer Produkte Sehr geehrte Kundin, sehr geehrter Kunde,wir freuen uns, dass Sie sich für ein Produkt von Sony entschieden haben und wünschen Ihnen viel Spaß damit.

Im unwahrscheinlichen Fall, dass Ihr Produkt innerhalb der Garantiezeit einen Defekt aufweist, wenden Sie sich bitte an Ihren Fachhändler oder ein Mitglied unseres Autorisierten Servicenetzes (ASN) im Europäischen Wirtschaftsraum (EWR) oder in anderen in dieser Garantiekarte oder den Begleitbroschüren aufgeführten Ländern (Geltungsbereich der Garantie). Einzelheiten zu unseren ASN-Mitgliedern finden Sie beispielsweise im Telefonbuch, in unseren Produktkatalogen und auf unseren Webseiten. Um Ihnen Unannehmlichkeiten zu ersparen, sollten Sie die Bedienungsanleitung sorgfältig durchlesen, bevor Sie Garantieleistungen beanspruchen.

Ihre Garantie
Diese Garantie betrifft Ihr Sony-Produkt, entsprechend der Begleitbroschüre die dem Produkt beilag, vorausgesetzt, das Produkt wurde im Geltungsbereich der Garantie gekauft.

Mit dieser Garantie gewährleistet Sony für den Zeitraum von ZWEI JAHREN , dass dieses Produkt zum Zeitpunkt des Ersterwerbs keine Material- und Verarbeitungsfehler aufweist. Das Sony-Unternehmen, das die Garantieleistung zusagt und erbringt , wird in dieser Garantiekarte oder der Begleitbroschüre unter demjenigen Land genannt, in dem Sie die Garantieleistung in Anspruch nehmen möchten.

http://www.sony.de/view/S...0556259818&site=odw_de_DE

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2006 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:01
Ik heb vanmiddag mijn Shure E2G's binnengekregen en ben maar meteen wat gaan proberen met de dopjes passen e.d. Ik heb ze op dit al een uurtje of 2 achter elkaar in met de kleinste rubberen dopjes en ik heb echt nergens last van, ik merk amper dat ik ze in heb, ik hoor alleen niet meer mijn eigen getyp :P

Ik heb overigens nog wel een aantal vraagjes.
De foampjes waren helemaal verfrommeld toen ik ze uit de verpakking haalde, ze hadden duidelijk klem gezeten. Ik dus maar een beetje proberen te rollen enzo om ze een beetje netjes te krijgen, maar lukte niet echt. Hoort dit zo? Ik heb ze nu overigens voor het fan-roostertje van mijn laptop liggen en dat lijkt beter te helpen, de grootsten worden al netjes rond.
De kabel zat ook redelijk strak opgevouwen in de verpakking en daarom zitten er dus in de kabel allemaal van die hoeken die er in blijven zitten. Ik had hier bij mijn vorige dopjes ook altijd veel last van, wat zou ik het beste kunnen doen om die kabel een beetje netjes te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenderks
SneakyViper schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 23:57:
Ik heb vanmiddag mijn Shure E2G's binnengekregen en ben maar meteen wat gaan proberen met de dopjes passen e.d. Ik heb ze op dit al een uurtje of 2 achter elkaar in met de kleinste rubberen dopjes en ik heb echt nergens last van, ik merk amper dat ik ze in heb, ik hoor alleen niet meer mijn eigen getyp :P

Ik heb overigens nog wel een aantal vraagjes.
De foampjes waren helemaal verfrommeld toen ik ze uit de verpakking haalde, ze hadden duidelijk klem gezeten. Ik dus maar een beetje proberen te rollen enzo om ze een beetje netjes te krijgen, maar lukte niet echt. Hoort dit zo? Ik heb ze nu overigens voor het fan-roostertje van mijn laptop liggen en dat lijkt beter te helpen, de grootsten worden al netjes rond.
De kabel zat ook redelijk strak opgevouwen in de verpakking en daarom zitten er dus in de kabel allemaal van die hoeken die er in blijven zitten. Ik had hier bij mijn vorige dopjes ook altijd veel last van, wat zou ik het beste kunnen doen om die kabel een beetje netjes te krijgen?
De foampjes zetten uit zichzelf uit als het goed is. Maar misschien dat het materiaal stuk is gegaan doordat ze te lang ingedrukt hebben gezeten zodat ze niet meer uit zichzelf uitzetten. Zelf gebruik ik de zwarte middelmaat. De foampjes zijn beter te gebruiken on-stage ipv on-the-road.
Wat je het beste moet doen om die kabel netjes te houden: niets! Zoals ik iets eerder heb gepost is mijn kabel gebroken op de plek waar hij langs mn oor gaat. Daar komt vanzelf een soort ronding in te zitten, hij gaat naar de vorm van de oor staan. Net zoals het doorzichtige dingetje waarmee je de snoertjes om je hoofd spant gaat dat ook naar die bocht staan. Ik heb dikwijls als ik de dopjes uit deed mijn vinger over het snoer gehaald om zo de bochten eruit te halen en het snoer weer zo recht mogelijk te krijgen. Maar nu bedenk ik me dat dat helemaal niet zo handig was geweest. Door het buigen en rechtbuigen is de kabel juist gebroken dacht ik zo. Het staat misschien niet zo netjes, maar de kabel blijft blijkbaar langer leven.
Dit heb ik zelf even bedacht en ben er geen expert in. Ik geef hier geen garantie voor en het kan de grootste onzin zijn, je zou bijvoorbeeld kunnen zeggen dat door het buigen de kabels juist buigzamer worden en minder snel breken.
Wie geeft me gelijk of juist niet? Want dat mijn kabels na nog niet eens driekwart jaar al gebroken zijn is wel erg vroeg vind ik voor deze, toch niet goedkope dopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat probleem met kabel was bij mij ook het geval. De linker kabel van het oortje (EX 71) was poreus geworden. Dit zal misschien ook door het constant tegen mijn huid hangen van de kabel komen.
En na een tijdje zal ie vanzelf wel een keer kapot gaan.

De kabels zijn volgens mij expres zo gemaakt, kopen mensen eerder nieuwe. En ik heb nog een oude Minidisc koptelefoon liggen en die heeft nog perfecte kabels (na jarenlang gebruikt).

Groeten,

Maurice

P.S.
Vroeger werd alles veel degelijker gemaakt dan vandaag. Goed voorbeeld:
Een VCC Video 2000 videorecorder : veel metaal, metalen afstandbendiening 17 KG !!
Mijn vader heeft er een staan en dat ding werkt ook nog. Maar de materiaalkeuze was
destijds toch beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:55
net 10 minuten mijn splinternieuwe EP 630 in, ingeloofelijk wat een super geluid, zat me al zeer te ergeren aan mijn standaard Ipod dopjes (1 week oud) zonder dus in te spelen ben ik nu al overtuigd!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:01
De dopjes (en dus ook de kabel) hebben nu 2 keer in dat "beschermingsding" gezeten en dus om die spoel gewikkeld gezeten. De kabel is nu veel soepeler dan toen ie net uit de verpakking kwam. De draad is inderdaad vlak bij de dopjes een beetje gedraaid naar de vorm van mijn oren en dat laat ik ook gewoon zo, als ik ze dan in doe zit de draad meteen goed.
Ook de foampjes zijn gewoon helemaal uitgezet nadat ze gewoon een tijdje los op mijn bureau hadden gelegen. Ik vind overigens zelf de zwarte dopjes ook het fijnst zitten, maar dan de kleinste maat, ik denk dat ik bij een grotere maat eerder last zou krijgen van mijn oren, met de kleinste dopjes erop zijn ze redelijk makkelijk in en uit te doen en blijven ze toch perfect zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
weet iemand waar je extra sleeves voor je Sony EX71 kan kopen?

en wat is dan de prijs ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsonnaville
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 13:39
ik heb witte sony ex71 maar ben een small sleeve kwijt, wil er iemand ruilen ik heb medium en large. email dan naar desonnaville[AT]gmail[DOT]com, mijn voorkeur gaat wel uit naar de bijpassende kleur voor de witte versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er nou een (Y) draad bij de EP630? Ik wil liever dat het achter m'n nek langs gaat, zo eentje als Sony EX71. Ik heb nu de EX71 maar door een kapotte draad doet deze het niet meer goed en nu wil ik eigenlijk de Sharp HP-MD33 kopen, maar deze zijn amper te krijgen in Nederland. Wel is de Creative EP630 te krijgen, maar deze heeft een (Y) kabel en geen verlengstuk.

Misschien iemand enig idee waar ik de Sharp HP-MD33 kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Ja, ze zijn voorzien van een Y-draad. Zie ook de openingspost. Voor de MD33 moet je in de V.S. of Azië zijn. Eventueel kan je de Sennheiser CX300 overwegen. Deze zijn wel in Nederland te krijgen en hebben een asymmetrische kabel. Over de geluidskwaliteit is echter nog niet veel duidelijkheid, maar het lijkt erop dat ze nek aan nek gaan met de Shure E2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 23:57:
Zit er nou een (Y) draad bij de EP630? Ik wil liever dat het achter m'n nek langs gaat, zo eentje als Sony EX71. Ik heb nu de EX71 maar door een kapotte draad doet deze het niet meer goed en nu wil ik eigenlijk de Sharp HP-MD33 kopen, maar deze zijn amper te krijgen in Nederland. Wel is de Creative EP630 te krijgen, maar deze heeft een (Y) kabel en geen verlengstuk.

Misschien iemand enig idee waar ik de Sharp HP-MD33 kan kopen?
Vroeger had ik of de oortjes onder mijn shirt of een Nek MP3speler of een Headphone en had ik nooit problemen met het opbergen van mijn oortjes maar sinds mijn EP-630 heb ik de MP3-Speler in mijn jas en moest ik de oortjes ergens laten, ik bedacht me toen om ze om mijn nek te hangen, en ondanks dat het een Y-Cord is vind ik dat dit prima gaat.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt DeeD2k2,

Ik denk dat ik dan voor de CX300 ga, bij bol.com voor 46,99

http://www.nl.bol.com/is-...&submit.y=0&submit=search

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2006 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ordos20
  • Laatst online: 19:18
Nou, naar aanleiding van dit topic ben ik om

Ik heb al een lange tijd MDR-J10's van sony (i.c.m. een ipod mini), voornamelijk omdat deze voor het eerst nou eens niet uit mijn oor vielen.

Ik als heir dat als je een goede seal hebt je met in-ear's daar ook geen problemen mee hoeft te hebben. Jammer genoeg moet ik nog tot donderdag wachten tot ik ze uit kan proberen (mijn vrouw heeft de EX71SL's voor mij gehaald). Ik zit namelijk nu op dit moment in India en echte in-ear's zijn hier gewoon niet te vinden.

BTW das wel een vraag: Hoe snel heb je ze uit? ik vraag dit namelijk want ik reis hier vaak met een rickshaw (taxi op 3 wielen) en ik moet ze relatief snel uit kunnen halen als ie de verkeerde kant op gaat. Dan kan ik hem terug wijzen. Wel handig als ik dan ook hooer wat ie tegen me terugbrabbelt in Hindi.

MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Laatst online: 15-09 23:12

BHQ

Gewoon eruit trekken, misschien dat er een flubbertje in je oor blijft als je het -heel- snel doet maar doorgaans zal het geen probleem zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edoll
Kan iemand mij de lengte en vorm van de accoustic tube op de Creative EP-630 en de sennheiser CX-300 vertellen (of beter nog laten zien)? - dit omdat ik graag mijn eigen foam-oorpluggen erop wil doen zoals deze beste mensen het gedaan hebben. Ik heb echter nergens plaatjes gezien van een "ontblootte" sennheiser of creative en begin me af te vragen of je die schuimpjes überhaubt wel kan vervangen door je eigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 10:32
In de startpost staat dat je je oren beter niet schoon kan maken.. beetje vreemd niet?
Sterker nog, het niet schoonmaken bij overmatige hoeveelheid oorwas, kan tot infecties / oorontsteking leiden.
Ik gebruik zelf Audispray om mijn oren (en dus ook mijn dopjes) schoon te houden.
Audispray kun je zonder gevaar 1 maal per dag gebruiken, hoewel ik dat weer overdreven veel vind.
Je spuit het in je oor waarna het al het oorwas oplost.
Het is verkrijgbaar bij de drogist.

http://audispray.com

[ Voor 7% gewijzigd door winand op 26-03-2006 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
winand schreef op zondag 26 maart 2006 @ 12:08:
In de startpost staat dat je je oren beter niet schoon kan maken.. beetje vreemd niet?
Sterker nog, het niet schoonmaken bij overmatige hoeveelheid oorwas, kan tot infecties / oorontsteking leiden.
Ik gebruik zelf Audispray om mijn oren (en dus ook mijn dopjes) schoon te houden.
Audispray kun je zonder gevaar 1 maal per dag gebruiken, hoewel ik dat weer overdreven veel vind.
Je spuit het in je oor waarna het al het oorwas oplost.
Het is verkrijgbaar bij de drogist.

http://audispray.com
Oorwas is een natuurlijke barriere voor bacterien etc. Het is daarom niet goed om je oren steeds (te) schoon te maken. Aan de andere kant ben ik het met je eens dat teveel oorwas ook zeker niet goed is. Maar bij in-ear dopjes zal je iets meer oorwas gaan produceren, en dat is volkomen normaal (en hoeft dus ook zeker niet slecht te zijn, maar dat is eerder een natuurlijke bescherming).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Niet online

Vyo

Edoll schreef op zondag 26 maart 2006 @ 11:58:
Kan iemand mij de lengte en vorm van de accoustic tube op de Creative EP-630 en de sennheiser CX-300 vertellen (of beter nog laten zien)? - dit omdat ik graag mijn eigen foam-oorpluggen erop wil doen zoals deze beste mensen het gedaan hebben. Ik heb echter nergens plaatjes gezien van een "ontblootte" sennheiser of creative en begin me af te vragen of je die schuimpjes überhaubt wel kan vervangen door je eigen.
Ik kan eventueel een foto maken met m'n telefoon, ben in het bezit van een set CX300's. De tubes zijn overigens qua diameter gelijk aan de beruchte EX-71's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ordos20
Levo schreef op zondag 26 maart 2006 @ 14:19:
[...]

Ik kan eventueel een foto maken met m'n telefoon, ben in het bezit van een set CX300's. De tubes zijn overigens qua diameter gelijk aan de beruchte EX-71's.
BTW kun je (evt.) die ex71's ook uitrusten met flang's mocht dat nodig zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door Ordos20 op 26-03-2006 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Je kunt in principe al deze stukjes erop zetten: Etymotic ER6(i) / Shure E2 / Sony EX 81 / Sony EX 71 / Sony EX 51 / Sharp MD 33 / Creative EP 630 / Apple in-ears. Alleen de de diameter's zijn niet 100% gelijk. Dus bij foampjes (met harde binnenkant) zal het lastiger gaan dan bij triple/bi flanges en rubberen opzetstukjes, die flexibeler zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edoll
Levo schreef op zondag 26 maart 2006 @ 14:19:
[...]

Graag! ik heb google images nog even afgespit maar er zijn ook geen "naakte" foto's van de EX-71 te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ordos20
Hoezo "berucht", is er iets mis mee met de ontblote ex71's??

Of begrijp ik het verkeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
Waarom zijn er nou zo weinig witte in-ear oordopjes te krijgen? :'( Ter vervanging van mijn kapotte EX71.

De EX71 was perfect. Die zat lekker, klonk lekker, hij was wit en hij was niet al te duur. Ik ben echt niet bereid om Shures of iets dergelijks te kopen i.v.m. de prijs. Ik ben aan het overwegen om de apple in-ears te halen maar daar lees ik alleen maar slechte reviews over wegens de slechte draagcomfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die sony dingen lijken haast ideaal Sony MDR-EX71SL (qua comfort en buitengeluidafsluiting)

Geluidskwaliteit ben ik niet zo heel erg gevoelig voor. Ik hoor het verschil tussen sennheiser px100 en kijkshop dingen niet zo heel erg (mss licht het aan de px100)

Nadeel van die sony dingen als ik veel reviews lees is dat die dingen zo snel kapot gaan. Iemand anders nog alternatieven die ook de pluspunten van deze sony bevatten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ordos20
Digitizers schreef op zondag 26 maart 2006 @ 22:44:
Waarom zijn er nou zo weinig witte in-ear oordopjes te krijgen? :'( Ter vervanging van mijn kapotte EX71.

De EX71 was perfect. Die zat lekker, klonk lekker, hij was wit en hij was niet al te duur. Ik ben echt niet bereid om Shures of iets dergelijks te kopen i.v.m. de prijs. Ik ben aan het overwegen om de apple in-ears te halen maar daar lees ik alleen maar slechte reviews over wegens de slechte draagcomfort.
Ik zat ook te twijfelen na het lezen van dit complete topic. Ik heb echter een reden om eerst de EX71 te nemen: Ik wil proberen of het (voor mij) de moeite waard is.

Is het dat dan spaark ik gewoon elke maand 20 piek ofzo... een paar maandjes geen bier en chips en je hebt het zo bijelkaar (voor mij dan). Als ze mij bevallen dan wil ik, mochten ze af zijn, overstappen op de Shure E3 (en dat allemaal dankzij diut topic hier!!!!). Maar laat ik eerst de Sony's maar eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

prijs én kleur een issue? pak een pot verf zou ik zeggen.

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een mini ipod en wil van die standaard dopjes af, wat een bagger.

heb van velen hier gelezen dat de creative ep-630 goede dopjes zijn voor een redelijke prijs.
Zijn dit ook goede dopjes voor rock muziek, of zijn ze beter voor dance etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 23:44:
Die sony dingen lijken haast ideaal Sony MDR-EX71SL (qua comfort en buitengeluidafsluiting)

Geluidskwaliteit ben ik niet zo heel erg gevoelig voor. Ik hoor het verschil tussen sennheiser px100 en kijkshop dingen niet zo heel erg (mss licht het aan de px100)

Nadeel van die sony dingen als ik veel reviews lees is dat die dingen zo snel kapot gaan. Iemand anders nog alternatieven die ook de pluspunten van deze sony bevatten?
Ehm, de EP630 (!).
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 10:16:
ik heb een mini ipod en wil van die standaard dopjes af, wat een bagger.

heb van velen hier gelezen dat de creative ep-630 goede dopjes zijn voor een redelijke prijs.
Zijn dit ook goede dopjes voor rock muziek, of zijn ze beter voor dance etc?
Ze zijn alround, en daarom ook goed geschikt voor rock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm ja, maar grote voordeel van sony is dat ze verschillende maten dopjes bijleveren. Zodat die perfect past. (heb normal altijd last als ik gewoon dopjes gebruik)

http://www.mp3shop.nl/product/16076

Sluit deze het geluid ook af?
Er zit een levenslange garantie op en voor de prijs hoef je het niet te laten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 12:21:
[...]

hmm ja, maar grote voordeel van sony is dat ze verschillende maten dopjes bijleveren. Zodat die perfect past. (heb normal altijd last als ik gewoon dopjes gebruik)

http://www.mp3shop.nl/product/16076

Sluit deze het geluid ook af?
Er zit een levenslange garantie op en voor de prijs hoef je het niet te laten
Die zijn echt slecht. Ze vallen uit je oor enz. Dan heb ik het nog niet eens over het geluid :X.

Bij de EP630 zitten ook 3 maten dopjes, net als de EX71. De EP630 geeft beter geluid, is steviger en even duur als de EX71. Waarom twijfel je nog :?

[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 27-03-2006 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op maandag 27 maart 2006 @ 12:24:
[...]

Die zijn echt slecht. Ze vallen uit je oor enz. Dan heb ik het nog niet eens over het geluid :X.

Bij de EP630 zitten ook 3 maten dopjes, net als de EX71. De EP630 geeft beter geluid, is steviger en even duur als de EX71. Waarom twijfel je nog :?
Omdat bij deze link er niet bijstond dat er ook 3maten dopjes bijzaten.

Hee stel ik heb alleen kleine dopjes nodig en iemand anders gebruikt alleen grote dopjes...
Dan denk ik aan ruilen... Maar waarschijnlijk is het apperaat eerder kapot dan de dopjes?

Edit even bestellen bij bol.com met actie code ^_^

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2006 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 12:36:
[...]

Omdat bij deze link er niet bijstond dat er ook 3maten dopjes bijzaten.
Aha, Creative is gelukkig wel duidelijk: http://www.creative.com/p...y=441&product=11397&nav=2.
Hee stel ik heb alleen kleine dopjes nodig en iemand anders gebruikt alleen grote dopjes...
Dan denk ik aan ruilen... Maar waarschijnlijk is het apperaat eerder kapot dan de dopjes?
Ruilen kan natuurlijk altijd. De dopjes gaan inderdaad niet zo snel kapot, maar ze kunnen er wel vanaf gaan, waardoor je ze kwijtraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 12:36:
Edit even bestellen bij bol.com met actie code ^_^
Ehm... waar haalt iedereen altijd die actie code vandaan...? Ik wil die EP630 ook bestellen voor m'n iPod (wel jammer dat ze niet wit zijn ;)), maar korting is nooit weg natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor de ep630 reclame ^_^

Had zonder jou morgen nog steeds geen oordopjes gehad. (nou ja op een senheisser px100, een kijkshop inklapbare achter om je nek koptelefoon _/-\o_ , nog wat witte standaard creative dopjes, na dan)

Ben benieuwd of je kunt fietsen zonder last te hebben van de wind. (ik zal oppassen)
En in de trein ermee kunt zitten zonder gesprekken over bikinilijnen en dieeten aan te hoeven horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 13:50:
[...]

Ehm... waar haalt iedereen altijd die actie code vandaan...? Ik wil die EP630 ook bestellen voor m'n iPod (wel jammer dat ze niet wit zijn ;)), maar korting is nooit weg natuurlijk!
je bent wel te laat net als ik. gisteren was nog gratis verzenden -2E

maar hier heb je de codes

- NEVOBO-92834 (geldig tot 31 juli 2006) (deze heb ik al 2 keer gebruikt. 4,50 korting wel bestellen onder een nieuw email adres dan)
- NEVOBO6696 (€4,50 korting, geldig tot ?, blijkt al sinds 2004 in gebruik) (deze gaf mij maar 2e korting)

Die korting scheelt wel vergeleken met de mp3 shop :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Besteld! Met korting! :) Bedankt, dat gaat lekker makkelijk zo! :o 8)7

[ Voor 176% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2006 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m@fkeez
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Edoll schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 21:24:
Tweakers, ik ben op zoek naar een set in-ear oordoppen voor op de motor. Hierbij is geluidskwaliteit niet een onderliggende factor, maar het dempen van de omgeving echter wel (op de snelweg wil je het leifst zo min mogelijk windruis). Ook de vorm van de doppen is niet onbelangrijk wat ze kunnen niet te ver uitsteken ivm de helm.

Via sites als www.alpine.nl en www.gehoorbescherming.nl ben ik per toeval eigenlijk op de in-ear oordoppen gekomen. En als ik zo de openingspost doorlees lijkt dit in de buurt te komen van mijn wensen. Namelijk een demping van omgeving.. en toch nog muziek!. Echter zijn er bij de specificaties van de oordoppen (begrijpelijk) geen waarden aangegeven voor de demping van omgeving (isolatie), en dat is voor mij interessant.

Daarom twee vragen die wellicht door de kenners snel te beantwoorden zijn?
1) Welke oordopjes dempen het meeste van de omgeving.
2) Hoeveel dempt dit? - Ik heb in feite eigenlijk alleen ervaring met 3M oordoppen die in feite zo goed als alles dempen (31db als we de verpakking mogen geloven)
.
en stiekem een derde voor de motorrijdende tweakers die dit probleem wellicht al eerder hebben gehad, is dit uberhaubt een oplossing of dempt het gewoon veels en veels te weinig?

Mijn zoektocht heeft inmiddels deze informatie voor mij duidelijk gemaakt:
Ik lees in deze thread en en in de startpost dat de Shure E2G qua geluid een mooie is, en qua prijs wat mij betreft ook. Ook begrijp ik dat er foam sleeves voor zijn wat in feite dezelfde "zit" geeft als de 3M proppen die ik nu gebruik. Dit is wat mij betreft gunstig want die zitten me zeer aangenaam.

Mijn voorkeur gaat dus uit naar de Shure E2G om die redenen, maar zoals al aangegeven ben ik meer benieuwd naar hoeveel deze (en andere doppen) van de omgeving weten te dempen
Waarom zou je op de motor muziek willen hebben? Gewoon oordoppen in en gaan met die banaan. Er is toch niets mooiers dan het geluid van je eigen fietsje. en volgens mij is muziek op je koptelefoontje ook niet echt bevordelijk voor je concentratie.

Heb zelf altijd van die gele 3m doppen in. Die bevallen me nog steeds uitstekend. Met het voordeel dat als je ze kwijt raakt het niet erg is.

Die creative ep630's zijn wel stukken beter als die std shit die bij de ipod nano zit. Ze vallen niet uit je oren, klinken veel beter (je hoort nu verschil tusse eq instellingen) alleen met lopen vind ik het een beetje raar.

[ Voor 9% gewijzigd door m@fkeez op 27-03-2006 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:12
Misschien hoort het niet helemaal hier maar 't is maar 'n kort vraagje;
Ik heb nu 'n lekker setje in-ear oordopjes voor m'n mp3speler maar nu heb ik 'n probleem; de volume controll van die speler is niet al te lekker, een remote zit er helaas ook niet bij.
Om m'n oren nog 'n beetje te sparen ben ik eigenlijk op zoek naar 'n volume controller die ik tussen m'n oordopjes en m'n mp3speler kan pluggen. Ik heb zelf tot nutoe alleen nog maar de Shure PA235 Volume Control gevonden, helaas is deze (nogal) duur voor een relatief simpel ding.
Nu is mijn vraag eigenlijk; heeft iemand een alternatief?
Ik heb zelf nog gedacht aan 't mishandelen van een goedkope headset maar ik krijg dat niet netjes en 't oog wil ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behind_You
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 20:24

Behind_You

Kijk altijd achter je

Je hebt ook nog de Sony MDR-NX1. Dit is de EX51(of is het de EX71?) alleen dan met neckstrap. Er is dus minder kans op een draadbreuk.
Bij de Correct koopjeskelder zijn ze 25 euro. Het zijn geloof ik alleen wel de zwarte die zo goedkoop zijn.

Zit er zelf ook over na te denken om deze te gaan halen. Alleen ik wil ze soms ook nog achter de pc gaan gebruiken en dan is een neckstrap niet echt handig. Dilemma....

Everything you say can, and will be used against you!!
Een mooi rood kruisje is niet lelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alvast een vraagje over de EP630 die hopelijk morgen binnenkomt: tot nu toe gebruik ik de standaard oordoppen van m'n iPod 20 Gb clickwheel (die altijd uit m'n oren donderen en waardoor ik ALLES 'buiten' ook hoor...). Ik zet altijd de EQ op meer laag omdat er anders totaal geen 'bottom' in zit. Is dat bij die EP630 ook nog nodig? Of geeft die vanzelf al meer bas? Dat zou ik graag vast willen weten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yorixz schreef op maandag 27 maart 2006 @ 17:11:
Misschien hoort het niet helemaal hier maar 't is maar 'n kort vraagje;
Ik heb nu 'n lekker setje in-ear oordopjes voor m'n mp3speler maar nu heb ik 'n probleem; de volume controll van die speler is niet al te lekker, een remote zit er helaas ook niet bij.
Om m'n oren nog 'n beetje te sparen ben ik eigenlijk op zoek naar 'n volume controller die ik tussen m'n oordopjes en m'n mp3speler kan pluggen. Ik heb zelf tot nutoe alleen nog maar de Shure PA235 Volume Control gevonden, helaas is deze (nogal) duur voor een relatief simpel ding.
Nu is mijn vraag eigenlijk; heeft iemand een alternatief?
Ik heb zelf nog gedacht aan 't mishandelen van een goedkope headset maar ik krijg dat niet netjes en 't oog wil ook wat.
Hier ben je net iets meer dan een 10tje kwijt: http://cgi.ebay.nl/NEW-Sh...ZWD2VQQrdZ1QQcmdZViewItem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
tot mijn grote verbazing stuitte ik net op site van creative op de EP-635, die zijn iig wit. Maar waarom nou zo'n neckmodel?? 8)7

* dreester zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 19:46:
Alvast een vraagje over de EP630 die hopelijk morgen binnenkomt: tot nu toe gebruik ik de standaard oordoppen van m'n iPod 20 Gb clickwheel (die altijd uit m'n oren donderen en waardoor ik ALLES 'buiten' ook hoor...). Ik zet altijd de EQ op meer laag omdat er anders totaal geen 'bottom' in zit. Is dat bij die EP630 ook nog nodig? Of geeft die vanzelf al meer bas? Dat zou ik graag vast willen weten. ;)
Die geven standaard veel meer bas en vooral een voller geluid, dat komt vooral door het in-ear principe. Maar je kunt ook de kussentjes op de Apple oordopjes doen, dan geven ze ook veel meer bass. Overigens zijn de EP630 sowieso het geld waard hoor, zeker als je al zo'n dure MP3 speler hebt, dus kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beter! Dan hoef ik dus wellicht niet meer die EQ elke keer aan te zetten (heel irritant...). En ik had ze dus al besteld, hè? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 10:18:
Beter! Dan hoef ik dus wellicht niet meer die EQ elke keer aan te zetten (heel irritant...). En ik had ze dus al besteld, hè? ;)
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 14:00:
Besteld! Met korting! :) Bedankt, dat gaat lekker makkelijk zo! :o 8)7
lol, de meeste mensen vragen het andersom :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnen er zit geen handleiding bij.

Probeer nu die kleine dingen erop te krijgen...

gelukt.
Wat een gefrot om die dingen in je oor te krijgen trouwens.

Ok gelukt die dingen horen naar beneden te wijzen toch?
qua geluisblokken werken die dingen niet echt. Als ik ze in heb en iemand naast me praat dan hoor ik ze zwaar duidelijk

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2006 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Laatst online: 18:05
Wat jammer dat die Senneheise CX 300 met zo'n asymetrische kabel is. Ikheb een hekel om de draad in je nek te leggen.

Naja, ik denk niet dat ze ook nog een "normale kabel" gaan produceren. Jammer anders had ik deze zeker gekocht.

Zelf eraan knutselen zal ik maar niet doen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door roelieboelie op 28-03-2006 19:15 ]

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 14:42:
Binnen er zit geen handleiding bij.

Probeer nu die kleine dingen erop te krijgen...

gelukt.
Wat een gefrot om die dingen in je oor te krijgen trouwens.

Ok gelukt die dingen horen naar beneden te wijzen toch?
qua geluisblokken werken die dingen niet echt. Als ik ze in heb en iemand naast me praat dan hoor ik ze zwaar duidelijk
binnen??? je bedoelt de ep630's????

hoe draag je deze idd? net als shure naar boven wijzend met het draad over je oor en dan over je rug? (als u begrijpt wat ik bedoel :? 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar moet je die code dan invullen en voor welk product geldt het, ook voor het premium pack??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi mensen

mijn shure e4'g is binnen. Netjes in een week vanuit de V.S. Ik las in meerdere topics dat de geluidskwaliteit zo subliem zou zijn dat ik dingen zou horen wat ik eerder niet hoorde blablabla.

Maar hij valt erg tegen vind ik. De bass is matig en tja wel wat duidelijker qua midd en hoog maar of het waard is voor zoveel geld? Misschien moet het nog ingespeeld worden (zon 3 uur gebruikt) ???
Ik gebruik de gele foams en ze zitten wel ok maar ben er wel achter gekomen dat ik mijn oren echt wat schoner moet houden :).

Ik gebruik wel mijn telefoon w800 als speler dus het zou wel daaraan kunnen liggen. Maar voor de zekerheid heb ik het dus aangesloten op mijn audigy uitgang (pc) en hierop is die veeel slechter zelfs. Moet ik misschien een andere software gebruiken (ipv media speler). Of raden jullie mij echt een mp3 speler zoals IAudio of ipod nano? Of verwacht ik gewoon te veel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb m'n EP630 ook binnen! (En ik draag ze als gewone ouderwetse oordoppen. ;))

1. Negatief. De bas valt me gigantisch tegen. Als ik de originele iPod doppen GOED in m'n oor prop heb ik VEEL meer bas. Maar... dat wordt toch beter als de doppen zijn 'ingespeeld'...? Ik heb m'n iPod nu al een paar uur lopen op redelijk niveau (in de la, overigens) om de doppen wat voller te krijgen. Dus ik heb nog hoop. Maar in eerste instantie valt het me tegen en eerlijk gezegd kan ik me nauwelijks voorstellen dat het nog echt VEEL beter wordt. En dat heb ik de EQ dus op Meer laag ook nog....

2. Positief. Wat een DETAIL! Ik hoor echt alle instrumenten apart! Ik hoor dingen die ik nog nooit gehoord heb! (Waaronder ook bandruis, maar ja.... da's authentiek, zullen we maar zeggen... ;)). Ik heb een paar nummers vergeleken door eerst de oude doppen te gebruiken (voor een paar seconden in de herhaling) en dan de nieuwe. Bij de nieuwe hoor ik altijd meer. Beter ook, omdat ik minder omgevingsgeluiden hoor, dus daardoor hoor je sowieso al meer details. Maar er zit gewoon meer resolutie in de muziek. (Alleen ook wat te veel hoog, maar ja...) Zo startte ik Miracle drug van U2. Met de oude doppen hoorde ik links wat en rechts wat en dat was het. Ik zet de nieuwe op en HUH? Ik hoor meteen aan het begin een soort van synth-soundje! Een monotoon whitnoise achtig iets, maar wel echt een instrument! Ik doe de oude doppen weer in en... ik hoor dat geluid absoluut niet! Hoogstens een heel ver zacht ruisje...
Met andere woorden: dit is heel mooi! Dat wordt al mijn muziek opnieuw ontdekken de komende tijd want ik heb vast nog heel veel meer details gemist! :)

Alleen die bas...

P.S. Ik heb overigens de kleinste formaat rubber erop anders kreeg ik ze m'n oor niet in. En ze zitten echt wel helemaal in m'n oor: ze vallen ook total niet uit en als ik ze IETS verder duw valt het geluid weg... dus daar kan het gebrek aan bas toch niet aan liggen, denk ik...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2006 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 22:14:
Ik heb m'n EP630 ook binnen! (En ik draag ze als gewone ouderwetse oordoppen. ;))

1. Negatief. De bas valt me gigantisch tegen. Als ik de originele iPod doppen GOED in m'n oor prop heb ik VEEL meer bas. Maar... dat wordt toch beter als de doppen zijn 'ingespeeld'...? Ik heb m'n iPod nu al een paar uur lopen op redelijk niveau (in de la, overigens) om de doppen wat voller te krijgen. Dus ik heb nog hoop. Maar in eerste instantie valt het me tegen en eerlijk gezegd kan ik me nauwelijks voorstellen dat het nog echt VEEL beter wordt. En dat heb ik de EQ dus op Meer laag ook nog....

2. Positief. Wat een DETAIL! Ik hoor echt alle instrumenten apart! Ik hoor dingen die ik nog nooit gehoord heb! (Waaronder ook bandruis, maar ja.... da's authentiek, zullen we maar zeggen... ;)). Ik heb een paar nummers vergeleken door eerst de oude doppen te gebruiken (voor een paar seconden in de herhaling) en dan de nieuwe. Bij de nieuwe hoor ik altijd meer. Beter ook, omdat ik minder omgevingsgeluiden hoor, dus daardoor hoor je sowieso al meer details. Maar er zit gewoon meer resolutie in de muziek. (Alleen ook wat te veel hoog, maar ja...) Zo startte ik Miracle drug van U2. Met de oude doppen hoorde ik links wat en rechts wat en dat was het. Ik zet de nieuwe op en HUH? Ik hoor meteen aan het begin een soort van synth-soundje! Een monotoon whitnoise achtig iets, maar wel echt een instrument! Ik doe de oude doppen weer in en... ik hoor dat geluid absoluut niet! Hoogstens een heel ver zacht ruisje...
Met andere woorden: dit is heel mooi! Dat wordt al mijn muziek opnieuw ontdekken de komende tijd want ik heb vast nog heel veel meer details gemist! :)

Alleen die bas...

P.S. Ik heb overigens de kleinste formaat rubber erop anders kreeg ik ze m'n oor niet in. En ze zitten echt wel helemaal in m'n oor: ze vallen ook total niet uit en als ik ze IETS verder duw valt het geluid weg... dus daar kan het gebrek aan bas toch niet aan liggen, denk ik...
hmmmmmmm strange....... de ep630 wordt juist alom geprezen om met name de bas weergave....... heb ze nog niet binnen (zijn onderweg volgens de creative shop! _/-\o_ ) maar zal mijn ervaringen binnenkort posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van geluidskwaliteit snap ik de ballen.

Maar ik weet wel dat als ik die dingen in heb (Wat een gefrot zelfs de kleinste, welke reus gebruikt die grote?) ik iemand naast me gewoon hoor praten en omgevings geluiden echt niet zo geweldig geblocked worden.

Op de fiets hoor ik ook nog steeds wind.

De kabels zijn dun.

Het erin krijgen. Tjah gewoon met dat lange ding naar beneden toch? naar boven is ie minder gebogen maar dat zit totaal niet.

Mis koop.
Ik wil een bouwvakkersgehoorkappen met audio mogelijkheid :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 22:09:
Hoi mensen

mijn shure e4'g is binnen. Netjes in een week vanuit de V.S. Ik las in meerdere topics dat de geluidskwaliteit zo subliem zou zijn dat ik dingen zou horen wat ik eerder niet hoorde blablabla.

Maar hij valt erg tegen vind ik. De bass is matig en tja wel wat duidelijker qua midd en hoog maar of het waard is voor zoveel geld? Misschien moet het nog ingespeeld worden (zon 3 uur gebruikt) ???
Ik gebruik de gele foams en ze zitten wel ok maar ben er wel achter gekomen dat ik mijn oren echt wat schoner moet houden :).

Ik gebruik wel mijn telefoon w800 als speler dus het zou wel daaraan kunnen liggen. Maar voor de zekerheid heb ik het dus aangesloten op mijn audigy uitgang (pc) en hierop is die veeel slechter zelfs. Moet ik misschien een andere software gebruiken (ipv media speler). Of raden jullie mij echt een mp3 speler zoals IAudio of ipod nano? Of verwacht ik gewoon te veel?
als je de bass wilt horen moet je er een amp op aansluiten. als je bass wilde had je de UE super.fi 5 pro/EB moeten kopen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostcuban
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-03-2008
Pijnlijk om meegedeeld te krijgen na een €250< uitgave.

My Specs | My BF2 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Modbreak:Dames en heren, zullen we het topic netjes houden? Als je wat hebt besteld,wacht dan even rustig af en post (al) je ervaringen in een keer. Laat ook loze opmerkingen achterwege, anders vrees ik dat ik hier strenger moet modden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn EP630 waren vanochtend zo'n 12 uur achter elkaar in touw geweest, dus ze zijn nog niet helemaal 'ingereden', schijnt het, maar mijn bevindingen zijn nog niet veel beter. Ik hoor nog wel steeds heel veel meer detail, dus da's mooi, maar ook nog steeds heel veel meer hoog en veel te weinig bas. Het zit eigenlijk tegen het onplezierige aan, al dat hoog.

Maar ja, misschien moet ik gewoon wennen omdat ik gewend ben aan het doffere, maar meer bassige, standaard iPod geluid...? Had iemand anders ook een soortgelijke ervaring van 'wel beter (detail) maar ook wennen (ander soort geluid)'? Misschien ben ik gewoon TE veel bas gewend en is dit eigenlijk zoals het hoort te zijn... :/ Ik vraag me al vaker af in hoeverre iemand thuis een muziek beluisterd zoals de maker het bedoeld heeft... Maar ja, het klinkt niet zo vol als ik had gehoopt. Omgevingsgeluiden zijn wel wat meer gedempt maar ook niet zoveel als verwacht.

Vooralsnog noem ik het geen miskoop omdat ik allerlei details ontdenk in de muziek, maar het is ook niet bepaalde de koop van het jaar. Die details zijn er wel de oorzaak van dat ik de EP630 wel blijf gebruiken omdat ik dat allemaal niet meer wil missen, maar het wordt dan dus wel wennen aan een heel ander geluidsbeeld (veel meer hoog en minder laag). Nogmaals: ik ben benieuwd of anderen dezelfde overgangsverschijnselen hebben gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 10:06:
Mijn EP630 waren vanochtend zo'n 12 uur achter elkaar in touw geweest, dus ze zijn nog niet helemaal 'ingereden', schijnt het, maar mijn bevindingen zijn nog niet veel beter. Ik hoor nog wel steeds heel veel meer detail, dus da's mooi, maar ook nog steeds heel veel meer hoog en veel te weinig bas. Het zit eigenlijk tegen het onplezierige aan, al dat hoog.

Maar ja, misschien moet ik gewoon wennen omdat ik gewend ben aan het doffere, maar meer bassige, standaard iPod geluid...? Had iemand anders ook een soortgelijke ervaring van 'wel beter (detail) maar ook wennen (ander soort geluid)'? Misschien ben ik gewoon TE veel bas gewend en is dit eigenlijk zoals het hoort te zijn... :/ Ik vraag me al vaker af in hoeverre iemand thuis een muziek beluisterd zoals de maker het bedoeld heeft... Maar ja, het klinkt niet zo vol als ik had gehoopt. Omgevingsgeluiden zijn wel wat meer gedempt maar ook niet zoveel als verwacht.

Vooralsnog noem ik het geen miskoop omdat ik allerlei details ontdenk in de muziek, maar het is ook niet bepaalde de koop van het jaar. Die details zijn er wel de oorzaak van dat ik de EP630 wel blijf gebruiken omdat ik dat allemaal niet meer wil missen, maar het wordt dan dus wel wennen aan een heel ander geluidsbeeld (veel meer hoog en minder laag). Nogmaals: ik ben benieuwd of anderen dezelfde overgangsverschijnselen hebben gehad!
Ik heb echt het idee dat je ze dan niet goed in hebt zitten. Maar dat is ook voor een groot deel gewenning (lees evt. het stuk uit de startpost nog een keer). Het kan ook zijn dat je enigzins moet wennen aan het geluid, maar seal=bass. Dus als ze niet goed inzitten is het eerste wat je mist bass.
Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 23:04:
Van geluidskwaliteit snap ik de ballen.

Maar ik weet wel dat als ik die dingen in heb (Wat een gefrot zelfs de kleinste, welke reus gebruikt die grote?) ik iemand naast me gewoon hoor praten en omgevings geluiden echt niet zo geweldig geblocked worden.
Daarom zijn het ook semi in-ears...
Mis koop.
Ik wil een bouwvakkersgehoorkappen met audio mogelijkheid :'(
Die zijn er wel hoor, dan ga je dus naar de Shure E2 (en verder omhoog).
Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 22:09:
Hoi mensen

Allereerst inspelen, inspelen en nog is inspelen! 3 uur is echt veelste kort, geef ze veel meer tijd.

Daarnaast is het in het begin veel gewenning. Voordat je een goede (daar ga ik weer) seal hebt. Ik zou je iig aanraden het stuk in de startpost te lezen. Daarnaast krijg je met de soft flex sleeves, mits je de juiste maat kiest en ze goed indoet, een warmer geluid.

De bron weet ik niet genoeg vanaf. Maar het lijkt me dat een telefoon niet goed genoeg is om zulke doppen aan te sturen. Toch zou je wel verschil moeten kunnen horen t.o.v. gewone oordopjes. En wat is er "slechter" aan het geluid van de audigy, probeer dat is wat meer te omschrijven?

[ Voor 25% gewijzigd door Hoedje op 29-03-2006 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
@J van E
Ik ken de problemen niet. Om eerlijk te zijn vind ik de hoeveelheid laag vrij natuurlijk, misschien zelfs natuurlijker dan van de Westone UM2. Zelf had ik voor de MD33 (is gelijk aan de EP-630) een setje Sony EX71's, deze staan bekend als basserig. Toch had ik geen last van "overgangsverschijnselen". Dit komt vooral doordat de MD33 wél detail in het laag hebben, in tegenstelling tot de EX71. Je hoort iets minder laag en toch meer, zoals jij ook meer hoort in het midden en hoog. Sommige muziek werd er iets minder overweldigender van, maar toch meer plezier om naar te luisteren.

Ik kan jou natuurlijk geen goed gevoel over de dopjes aanpraten, dat moet je helemaal zelf bepalen. Echter denk ik wel te weten wat je probleem is: de iPod 4G! Alle iPods voor de Shuffle (dus niet 5G en Nano) staan er namelijk om bekend dat ze een laag tekort hebben. Dat hoor je nu blijkbaar terug. Je kunt proberen dit met de equalizer aan te passen, maar deze staat niet erg goed aangeschreven. Kijk er dus niet raar van op als het geluid dat vervormd o.i.d..
Ik vrees voor je dat je zult moeten roeien met de riemen die je hebt.

Zie ook Hoedje's reactie; kijk eens naar de seal. Hoe eng ze ook mogen lijken, probeer ook de grotere maten eens...

[ Voor 5% gewijzigd door DeeD2k2 op 29-03-2006 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Volley

Hoewel ik niet weet of je mob. de oordopjes goed aanstuurt, dat even terzijde;

Ik heb de Shure e4c, nu al een paar maand icm de 5G ipod en ik kan je vertellen dat er enorm verschil is in de geluidskwaleit op het begin in vergelijking met de geluidskwaliteit na bijv.~150uur luisteren. Dus wees niet onzeker, je zult over een tijdje blij zijn met je aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Niet online

Vyo

Ordos20 schreef op zondag 26 maart 2006 @ 18:32:
Hoezo "berucht", is er iets mis mee met de ontblote ex71's??

Of begrijp ik het verkeerd
hetgeen ze berucht maakt, is juist dat de kabel bloot komt te liggen ;)

ow en nog zoals belooft, plaatjes van een Witte Sony EX71 en de Zwarte Sennheiser CX300 naast elkaar, foto's zijn enigzins wazig wat komt door de camera van m'n telefoon :/ De grijze tips zijn dus ook van de EX71's, de witte van de CX300

Afbeeldingslocatie: http://img231.imageshack.us/img231/2325/26030613221ja.jpg
^links EX71, rechts CX300^
Afbeeldingslocatie: http://img65.imageshack.us/img65/7356/26030613234gg.jpg
^enigzins wazige foto van bovenaf^
Afbeeldingslocatie: http://img231.imageshack.us/img231/8779/26030613243dt.jpg
"diameter is hetzelfde"
Afbeeldingslocatie: http://img231.imageshack.us/img231/3691/26030613255uf.jpg
^hier kun je goed zien dat de CX300 iets dieper je oor ingaan^

Ik heb het overigens ook geprobeerd, en die van de EX71 passen op de CX300. Alles wat op de Shure E2/E2C past, kan hier dus ook op. Let dus wel, alleen wat daarop past, niet de tips voor andere Shure modellen. Ik weet dus niet hoe lang de tubes van de Shure's zijn, maar die van Sennheiser zijn dus wel wat langer in vergelijking met die van Sony.

excuses JunkieXP, ik zag het net pas, friggin' stupid >.>

[ Voor 85% gewijzigd door Vyo op 07-04-2006 19:19 . Reden: flinke toevoeging :') + stomme fout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Niet online
Ik twijfel tussen een sennheiser cx300 of een creative ep630..
De kwaliteit lijkt me bij elkaar te liggen hoewel ik hoor dat de cx300 dicht bij een shure e2 komt.
Het belangrijkste verschli tussen deze twee is dat de sennheiser een stekkertje heeft in een hoek, en de creative recht zijn. Het probleem hiermee is dat ik een iAudio x5 heb, met de koptelefoonuitgang aan de zijkant. Das nadelig als hij in mijn broek zit..
Is het het prijsverschil (en het geluidsverschil) het waard om een duurdere cx300 te kopen omdat notabene het stekkertje gunstiger is ? en het geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

@Levo: Maak voor de goede oorde even van Creative CX300, Sennheiser CX300 anders onstaan er misschien misverstanden.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou heb de EP630 binnen!

heb ze uiteraard nog niet in kunnen laten spelen, maar wat ik nu hoor is fantastisch!!
overigens heb ik um aan een mini Ipod hangen.
Het laag is goed aanwezig maar wordt mooi strak weergegeven zonder overheersend te zijn.
Midden is ook ok, en het hoog is niet schel zoals ik ook weleens gelezen heb hier.
Draagcomfort is ook super, zijn mijn eerste in ear maar valt me 100% mee, de seal met deze is prima.

Eigenlijk best saaie review, niets dan lof _/-\o_

Maarja, als je van de standaard Ipod doppen komt.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeeD2k2 schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 10:34:
@J van E

Ik kan jou natuurlijk geen goed gevoel over de dopjes aanpraten, dat moet je helemaal zelf bepalen. Echter denk ik wel te weten wat je probleem is: de iPod 4G! Alle iPods voor de Shuffle (dus niet 5G en Nano) staan er namelijk om bekend dat ze een laag tekort hebben. Dat hoor je nu blijkbaar terug. Je kunt proberen dit met de equalizer aan te passen, maar deze staat niet erg goed aangeschreven. Kijk er dus niet raar van op als het geluid dat vervormd o.i.d..
Ik vrees voor je dat je zult moeten roeien met de riemen die je hebt.
...
laag tekort? hmmmm heb dus een Ipod mini en vindt absoluut niet dat deze tekort schiet in deze regionen. Dat deed ie niet met de standaard doppen, en nu met de EP630 al helemaal niet.
Zie mijn bericht hierboven over de EP630.

Ms. heeft het met het soort muziek te maken (dance vs. rock bijv.), en welke doppen je hiervoor had.

Vwb de EQ van de mini Ipod; idd beter deze niet te gebruiken; het geluid (met name bij de 'bassige' presets) vervormt daardoor behoorlijk. De mini met standaard EQ (uit dus), icm de EP630 is echter een behoorlijk winnende combi! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
De kabel van mijn ex71 begint kapot te gaan,het koper is al te zien. Dus ik ben opzoek naar nieuwe doppen. Het word of de CX300 of de EP-630.
Nu nijg ik naar de cx300 vanwege geluidskwaliteit en vorm van de draad,maar ik las hierboven dat ze niet erg lekker zaten. Zijn er meer mensen die hetzelfde ervaren? of zitten ze net zoals de ex71?

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyMGS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 19:36
waar kan ik die Foamies kopen? ben de stukjes van mijn logitech playgear stealth kwijtgeraakt, en volgens mij worden deze ook niet los verkocht dus heb ik foamies nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk vind ik de EP630 onwijs goede oordopjes. Gezien de specs zijn ze ook beter dan de CX300.

Creative
Driverunits: 8mm Neodymium magneettransductor
Frequentierespons: 6Hz ~ 23kHz
Impedantie: 16ohm
Gevoeligheid: 106dB
Snoerlengte: 1.2m (zuurstofvrij koper)
Invoeraansluitingen: vergulde stereo-ministekker van 3.5mm
Nettogewicht: 9g (zonder verpakking)

Sennheiser
Specificaties
Impedance: 16 Ohm
Ear coupling: intra-aural
Frequency response: 18Hz - 21kHz
Sound pressure level: 112 dB
Transducer principle: dynamisch, open

Mensen die ik hier hoor klagen over het ontbreken van bass hebben de dopjes dus totaal verkeerd in het oor.
In ear oordopjes moet je echt in je gehoorgang "proppen" todat je oor volledig luchtdicht is afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 15:38:
Persoonlijk vind ik de EP630 onwijs goede oordopjes. Gezien de specs zijn ze ook beter dan de CX300.

Creative
Driverunits: 8mm Neodymium magneettransductor
Frequentierespons: 6Hz ~ 23kHz
Impedantie: 16ohm
Gevoeligheid: 106dB
Snoerlengte: 1.2m (zuurstofvrij koper)
Invoeraansluitingen: vergulde stereo-ministekker van 3.5mm
Nettogewicht: 9g (zonder verpakking)

Sennheiser
Specificaties
Impedance: 16 Ohm
Ear coupling: intra-aural
Frequency response: 18Hz - 21kHz
Sound pressure level: 112 dB
Transducer principle: dynamisch, open

Mensen die ik hier hoor klagen over het ontbreken van bass hebben de dopjes dus totaal verkeerd in het oor.
In ear oordopjes moet je echt in je gehoorgang "proppen" todat je oor volledig luchtdicht is afgesloten.
dat zegt niets, het gaat om dynamiek.. en jij kunt echt niet < 20Hz horen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat verschilt per persoon! Maar bij in ear oordopjes voel je de bass ook;) Als het lager gaat dan wat je hoort hoor je het misschien niet meer maar voel je het wel. Ik wel in ieder geval. En ik zeg ook niet dat ze om de betere specificaties automatisch beter zijn! Dat is iets wat jij suggereert. Het enige wat ik wou aangeven is dat specificaties van de EP630 beter zijn. Zelf heb ik ze ook en ik vind het ontiegelijke goede oordoppen, veel beter dan de Sony MDR EX51 die ik hiervoor had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Zo zeker hoef je daar niet van te zijn. Wie zegt dat beide fabrikanten gelijk gemeten hebben? Het zou goed kunnen dat Sennheiser tot -3dB heeft gemeten en Creative tot -10dB, in dat geval zou het bereik van de dopjes zelfs gelijk kunnen zijn. Pas als ze een karakteristiek geven kan je met meer zekerheid zeggen welke beter zijn.
Kan je het “bas voelen met oordopjes” eens wat beter uitleggen? Bij bas voelen denk ik aan de klappen met je buik voelen. Dat kan een een oordopje nooit doen aangezien je hem niet in je navel stopt.

Overigens is het goed om er bij stil te staan dat, op een kerkorgel na, instrumenten niet lager gaan dan ongeveer 40Hz. In elektronische muziek zullen ze natuurlijk wel lager voor kunnen komen, maar je hoeft ze niet te missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De lucht tussen het oordopje en je trommelvlies beweegt. Dat kan je voelen in je oor. Het is iets wat ik niet kan omschrijven, dit kan je het beste zelf ondervinden.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2006 17:05 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.