Wat zijn goede oordopjes? Deel 7

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste
Acties:
  • 20.389 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekhour
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-10 13:34
Tijden weggeweest van deze thread, maar ik wil even een kleine bijdrage posten. Na 2 jaar met veel plezier mijn Etymotic er4p te hebben gebruikt had ik een kabelbreuk te pakken.

(Zie mijn review uit 2004, http://gathering.tweakers...message/20525910#20525910 waarnaar altijd in de start van deze topic-reeks wordt gelinkt)

Hoe dit weer op te lossen? Ach heel simpel eigenlijk. Ik heb Etymotic in Amerika gebeld en vervolgens een afspraak met de service afdeling gemaakt om de Ety op te sturen. Na een paar weken werd de Ety ontvangen en binnen een week (!) al weer teruggestuurd.

Tot mijn verbazing maak ik het pakketje vanavond open en zie dat ze een compleet nieuwe Ety hebben bijgevoegd. Eentje met een nieuw snoer en nieuwe "cans". De reparatie zelf was 50 dollar en de verzendkosten 20 dollar. In feite heb ik voor 70 dollar een compleet nieuwe hoofdtelefoon gekregen van hun.

Een service van deze hoge kwaliteit heb ik nog nooit meegemaakt! Petje af voor Etymotic. Niet aleen hun hoofdtelefoons klinken uitstekend, maar de service is ook top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Uit amerika wil ik nu dus ook oordopjes kopen en heb van Holleboomer het email adres van een persoon gekregen waar hij hem van heeft. ( Verwijderd in "Wat zijn goede oordopjes? Deel 7" )
Maar met die prijs vraag ik me toch altijd de echtheid af. Wie kan zeggen waar neppe aan te herkennen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu al bijna 5 maanden in-ear's van logitech speciaal voor de psp.

Ik geniet er gewoon van. Alleen een probleem vorige week ben ik 1 sleeve verloren.
De aller kleinste.

Ik heb alleen nog 2 grote en 1 kleine.
Heeft iemand nog 1 of meer kleine sleve's ?
inanc 64 @gmail.com

(ik weet niet of ik dat hier kan/mag vragen...)

edit:
Mijn sleevee's passen op in-ear van sony die word meegeleverd bij w800i SE.
Dat zijn volgens mij bijna normale EX-71.
Dus dan moeten die ook bij mij passen ?
En dat betekent dat ik Shure E2 sleevee's kan gebruiken.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2006 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-10 17:45

BHQ

Ik heb in principe nog 2 kleinste sleeves en aangezien ik een gebruiker van grote ben..

Mail me ff, als ik ze kan vinden wil ik wel ruilen :)

nickname @ nickname punt nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-10 08:36

Marando

Muziekje?

Ik ben sinds kort de trotse bezitter van een Cowon iAudio 5 mp3 speler.
Helaas zijn die Creysyn dopjes echte ondingen. Ze zitten voor geen meter en echt goed klinken doen ze ook echt niet!

Zijn die goedkope Sennheiser MX400 dopjes echt leuke dopjes voor dat geld?
Merk je met die Shure E2 in-ear dopjes echt dat het veel beter klinkt?

Ik heb thuis al een AKG K240 Studio koptelefoon, deze klinkt echt geweldig goed. De dopjes wil ik puur gebruiken voor mijn trip naar school en weer terug (20 minuten lopen, 20 minuten trein).

Opzich ben ik wel kritisch wat geluid betreft, maar aan de andere kant, ik gebruik nu goedkope Sony dopjes die bij mijn 3 jaar oude Discman zaten, deze vind ik (voor dopjes) best lekker klinken. (maar de kabel is te kort aangezien deze op een afstandbediening zat.)

Ik heb al veel gelezen in deze thread, maar kan de knoop niet echt doorhakken. Iemand die dat voor mij kan doen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-10 22:50
Verschil tussen de MX400 en de E2 zal je zeker horen, maar vraag je wel af of je daar ruim 70 euro voor over hebt. Ik zou het niet hebben. Voor de EP-630 betaal je namelijk de helft terwijl het verschil met de E2 niet enorm groot is.
Als je de pasvorm van de Cresyn dopjes slecht vind, zou ik de Sennheisers ook links laten liggen. Een vergelijkbaar dopje met een beter pasvorm, is dan de Sony E931. Deze zijn goedkoper dan de EP-630, laat staan de E2, maar je moet er geen enorme winst in geluidskwaliteit van verwachten.

Zie voor meer info de startpost van dit topic.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:58
^^ Ik ben het helemaal eens met DeeD2k2, je kunt waarschijnlijk het beste gaan voor de EP630. Maar het voordeel van de E2 vooral in de trein is wel dat ze veel beter isoleren. Of je daar de meerprijs voorover hebt kan ik natuurlijk niet voor je bepalen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando

Marando

Muziekje?

DeeD2k2 schreef op maandag 06 maart 2006 @ 11:52:
Verschil tussen de MX400 en de E2 zal je zeker horen, maar vraag je wel af of je daar ruim 70 euro voor over hebt. Ik zou het niet hebben. Voor de EP-630 betaal je namelijk de helft terwijl het verschil met de E2 niet enorm groot is.
Als je de pasvorm van de Cresyn dopjes slecht vind, zou ik de Sennheisers ook links laten liggen. Een vergelijkbaar dopje met een beter pasvorm, is dan de Sony E931. Deze zijn goedkoper dan de EP-630, laat staan de E2, maar je moet er geen enorme winst in geluidskwaliteit van verwachten.

Zie voor meer info de startpost van dit topic.
Bedankt voor je reactie. De pasvorm van de Cresyn vind ik echt slecht, terwijl de oordopjes die ik nu gebruik van sony wel prima zitten. Volgens mij zien de MX400 dopjes er ongeveer hetzelfde uit als mijn sony dopjes.

Die Cresyn dopjes hebben echt een vaag uiterlijk... snap het bedrijf niet helemaal.

Ik heb 179 neer gelegd bij de Mediamarkt voor mijn iAudio 5, ik weet het, duurder dan sommige internetaanbieders, maar ik kon niet wachten :9~

Opzich wil ik best iets dieper in de buidel tasten voor iets wat echt goed klinkt, dan 3 of 4 tientjes betalen voor iets waar ik achteraf een beetje spijt van heb. Zit alleen nog met 1 ding.. zouden die E2 in ear dopjes mij wel goed zitten... kom ik alleen achter als ik ze koop.. beetje lastig. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Niet online
Zoals ik eerder vertelde wilde ik dus de ep630's aan schaffen.
Helaas heeft mijn iAudio x5 de koptelefoon-uitgang aan de zijkant zitten. Ik heb gezien en gelezen dat het stekkertje van de ep630 recht is. Dit is mooi voor iPod bezitters, voor mij alleen minder.
Wie weet of er een verlengkabel bij zit met een 90 graden stekker ? Of dat het veel kwaad kan dat de uitgang aan de zijkant zit. Bij mijn mx550's had ik kabelbreuk gekregen en deed mijn rechterdopje het niet meer, ik weet niet of dit hierdoor kwam..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:09
Nog één keer navragen: De Shure opzetstukjes voor de E2(c)(g) zijn dus mogelijk op de Sony EX-71 de zetten? Geldt dit ook voor de foamies?

Als dat kan bestel ik morgen wat Shure opzetstukjes, ik ben die grote Logitech opzetstukjes helemaal zat.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coptician schreef op maandag 06 maart 2006 @ 16:54:
Nog één keer navragen: De Shure opzetstukjes voor de E2(c)(g) zijn dus mogelijk op de Sony EX-71 de zetten? Geldt dit ook voor de foamies?

Als dat kan bestel ik morgen wat Shure opzetstukjes, ik ben die grote Logitech opzetstukjes helemaal zat.
Ik heb hier nog ongebruikte foamies liggen (alle maten) en de rest is large. Allemaal ongebruikt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

mensen ik ben dus zwaar aan het twijfelen of ik de shure e4c of e5c moet nemen. De e4c is wel 2 keer goedkoper maar is het nou wel waard om voor die e5c te gaan? (verschil is 180 dollar)Zelf ben ik geen audiofiel maar misschien komt dat nog ? ;)

Ik heb gelezen dat de e5c met zijn bass veruit het beste is en aangezien ik zelf veel naar club house etc luister, vind ik dat erg belangrijk. Maar aan de andere kant vind ik (de nieuwe) E4G mooier eruit zien (niet van dat transparante) maar ik zit in zon prijsklasse dat ik dat niet als reden mag gebruiken.

Ook heb ik gehoord dat er in mei een nieuwe shure uitkomt (e500), misschien wordt de e5c dan goedkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Verwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 18:10:
[...]

Ik heb hier nog ongebruikte foamies liggen (alle maten) en de rest is large. Allemaal ongebruikt..
Kan je me dan vertellen of de Shure (foamy) opzetstukjes op EX71's passen? Ik wil dan nog even mijn EX71's opgebruiken. ;)

@ Volley,

Ik denk dat het verstandiger is, om voor dat geld een setje Ultimate Ears (UE5) te nemen. Die zijn niet alleen audio nirvana, ook worden ze op maat gemaakt, voor wel érg groot comfort. Ook staan de E5's er bekend om een beetje té zware bas te hebben....

Als die UE5's te duur zijn is een setje Westone's ook érg interessant ;)

[ Voor 35% gewijzigd door coptician op 06-03-2006 21:29 ]

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 20:41:
hallo,

mensen ik ben dus zwaar aan het twijfelen of ik de shure e4c of e5c moet nemen. De e4c is wel 2 keer goedkoper maar is het nou wel waard om voor die e5c te gaan? (verschil is 180 dollar)Zelf ben ik geen audiofiel maar misschien komt dat nog ? ;)

Ik heb gelezen dat de e5c met zijn bass veruit het beste is en aangezien ik zelf veel naar club house etc luister, vind ik dat erg belangrijk. Maar aan de andere kant vind ik (de nieuwe) E4G mooier eruit zien (niet van dat transparante) maar ik zit in zon prijsklasse dat ik dat niet als reden mag gebruiken.

Ook heb ik gehoord dat er in mei een nieuwe shure uitkomt (e500), misschien wordt de e5c dan goedkoper?
De bass van de E4 is goed. Maar als je houdt van (veel) bass zou ik verder kijken. Ik zou dan eerder gaan voor de UM2. Die klinkt donkerder. De Super.fi 5 wil je niet mee gezien worden op straat (die steken ver uit je oor). De E5 is toch weer een stapje hoger qua prijsklasse. Ze zijn minder donker dan de UM2, maar ik denk niet dat het het verschil waard is.
coptician schreef op maandag 06 maart 2006 @ 21:25:
[...]

Ik denk dat het verstandiger is, om voor dat geld een setje Ultimate Ears (UE5) te nemen. Die zijn niet alleen audio nirvana, ook worden ze op maat gemaakt, voor wel érg groot comfort. Ook staan de E5's er bekend om een beetje té zware bas te hebben....

Als die UE5's te duur zijn is een setje Westone's ook érg interessant ;)
Over de UE5's zijn de mening toch wel verdeeld, de één vind custom molds het einde de ander vindt het niets. Het probleem is dat we in Nederland wonen, dus dan wordt het toch wel een lastig verhaal om ze te laten maken (en vooral ook een duur verhaal). Ik ben het eens met je conclusie, ik zou ook gaan voor een setje Westone's.

Overigens DeeD2K2 heeft de UM2's, die wil vast wel een stukje erover posten... (en anders http://www.head-fi.org/)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Zo'n stukje komt zeker nog. Ik wil er alleen wel even de tijd voor nemen, zodat ik het ook echt inhoud kan geven. Ik kan je in ieder geval wel al vertellen dat je geen miskoop doet. Ze klinken echter wel wat warm, of donker, zoals LightYears ze omschreef. Gelukkig gaat dit niet te koste van het detail in het laag (zoals bij bijvoorbeeld de Sony MDR-EX71).
Verder klinken ze zuiver, maar om het midden en hoog beter te omschrijven, moet ik er echt even voor gaan zitten...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelfs zeer vaak gelezen, van mensen(head-fi.org). Dat de E4c beter klinkt als de E5, ze snappen dan niet dat de E5 het vlaggenschip is. Lees deze reviews maar eens:

klik-->
"I'm swamped at the office right now, so I don't have time to post much about the E4c yet, but I can say that, to my ears, it is the best SHURE earphone so far (I haven't tried the E2c, but I do have the E3c and E5c)."

deze bijv. ook (zeer uitgebreid, met alle 'toppers' erin.)

klik

Bron: TS

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2006 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb men EX71 vandaag binnen, Ik ben eigenlijk wel verbaasd over het detail dat deze oordopjes geven als je ze uiteraard goed aanbrengt in je oor, is blijkbaar belangrijk omdat ik ze eerst niet echt goed had aangebracht en het geluid me dan ook niet echt beviel. In de startpost staat duidelijk hoe je ze moet aanbrengen en ik ben onder de indruk.

Hopelijk heb ik meer geluk met de kabel. Ik ben nogtans erg zuining op men spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

UM2's zijn donker als je ze vergelijkt met bv de E3 (bassloos), maar tegenover de E5 en superfi5pro liggen ze redelijk op 1 lijn hoor, waar je goed op moet letten zijn de tips die gebruikt, silicoon zit aardig, maar zorgt voor een "zuigend" effect wat onderdruk veroorzaakt -> geen lucht om te trillen -> weg detail. De foams laten lucht door, nooit onderdruk dus eerlijk en mooi geluid, alleen de lange comply tips zijn wat bassig als ze al vergelijkt met de korte versie ervan. Qua pasvorm en detail kunnen ze geen van allen op tegen customs zoals de ue10pro's, sensa 2x of westone es2 (al lijken die nieuwe shure e500's wel een geduchte concurent te worden).

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coptician schreef op maandag 06 maart 2006 @ 21:25:
[...]

Kan je me dan vertellen of de Shure (foamy) opzetstukjes op EX71's passen? Ik wil dan nog even mijn EX71's opgebruiken. ;)
Sorry, geen verstand van :( . Je kan ze iig zo overnemen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik dacht hier altijd te lezen dat Philips zo'n goeie bass had?

Vandaag de zoveelste Sony doppen van mij kapot gegaan, en ik moest nog 2 uur reizen, en wilde perse muziek op de terugweg. Toevallig kwam ik toen langs een kijkshop.

Ik hou van een hoop bass, dus ik denk; ik probeer een keer Philips. SHE265 is het geworden, maar hoor nou echt totaal geen bass er in zitten. Had ook niet veel verwacht voor die 7,99 maar toch.. Inspelen moet ook nog gebeuren natuurlijk, maar denk niet dat het geluid er echt veel op vooruit zal gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsonnaville
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 13:39
Ik ben mijn kleine maat kwijt van de Creative oordoppen. heb nog wel groot en medium nog nooit gebruikt, iemand ruilen?

EDIT:

De sleeves van de Sony ex71 zijn hetzelfde dus dat vind ik ook prima

[ Voor 125% gewijzigd door dsonnaville op 07-03-2006 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een paar small sleeves van de MDR-EX70 over, ik zou graag jouw medium sleeves willen hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu wordt het echt een beetje moeilijk om een keuze te maken. Eerst dacht ik aan de e5c, nu ben ik door die head-fi overgehaald om toch maar voor een e4c te gaan. Maar volgens sommigen van head-fi kan ik dan misshcien beter voor een UM2 gaan?? Echt jammer dat ik het zelf niet ff kan uitproberen. Ik denk toch dat ik voor de E4g ga, omdat deze een stuk goedkoper is en mooier eruitziet (grijze versie).

ff een ander vraagje: De ipod 4e generatie gaat niet samen met de e4c omdat de bass dan te weinig is. Nu heb ik als mp3 speler mijn sony ericsson w800i (met megabass). Zou deze wel een mooi bass/geluid kunnen produceren?

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:29
@LightYears: Naar mijn mening is de E3 zeker niet basloos. De bas is niet overweldigend in hoeveelheid, maar gaat wel heerlijk diep door. Naar mijn idee is het geluid gewoon gebalanceerd, zonder overdreven veel bas. Als je van stamp-house houdt waarschijnlijk daardoor niet de beste dop, maar naar mijn idee is'ie toch wel behoorlijk eerlijk qua sound.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
@Volley:
Ik zou er niet te veel van verwachten. Mijn Qtek is dan niet gemaakt om ook als MP3-speler te fungeren, maar ik laat een telefoon mijn UM2's niet nog eens aansturen. Ten opzichte van een iRiver H120 mist het duidelijk kracht en verfijndheid. Als je een telefoon als MP3-speler gebruikt, zou ik geen 200 euro over hebben voor een paar oordopjes. Ik zou ook investeren in een MP3-speler of een paar dopjes zoals de Creative EP-630 kopen. Voor rond de 100 euro heb je bijvoorbeeld een iAudio 5/G3 of iPod Shuffle waarmee de genoemde IEM's waarschijnlijk veel beter tot hun recht zullen komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-10 14:00

Gutteguttegut

CEO of TFD

dsonnaville schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 22:04:
Ik ben mijn kleine maat kwijt van de Creative oordoppen. heb nog wel groot en medium nog nooit gebruikt, iemand ruilen?

EDIT:

De sleeves van de Sony ex71 zijn hetzelfde dus dat vind ik ook prima
mail mij even, mail adres staat in mn profiel..

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando

Marando

Muziekje?

DeeD2k2 schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 00:58:
@Volley:
..... Voor rond de 100 euro heb je bijvoorbeeld een iAudio 5/G3 of iPod Shuffle waarmee de genoemde IEM's waarschijnlijk veel beter tot hun recht zullen komen...
Ehm, slik.. :/ Waar kost de iAudio 5 slechts 100 euro?
(heb net mijn spaarcentjes opgemaakt.. alle 179 :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Met 256 of 512 MB is het ook een iAudio 5, dan zit je respectivelijk rond de 100 en 140 euro bij de grotere webshops en MediaMarkt. :)

[ Voor 17% gewijzigd door DeeD2k2 op 08-03-2006 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

Wormaap schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 00:55:
@LightYears: Naar mijn mening is de E3 zeker niet basloos. De bas is niet overweldigend in hoeveelheid, maar gaat wel heerlijk diep door. Naar mijn idee is het geluid gewoon gebalanceerd, zonder overdreven veel bas. Als je van stamp-house houdt waarschijnlijk daardoor niet de beste dop, maar naar mijn idee is'ie toch wel behoorlijk eerlijk qua sound.
Natuurlijk is de E3 niet basloos, maar ter vergelijk met met de E2, ex71, ep60's die hier goed bekend zijn laat de E3 minder "horen" (minder hogelage tonen dus), maar gaat inderdaad wel dieper (heetf wel de lagelage tonen). Zet je de E3 dan naast het grove geschut van de 2- en 3weg IEM's dan mist de E3 toch een deel kracht en textuur in vergelijk met het midden en hoog; een reden waarom de E4 gemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie_man
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
Ik heb nu zowel de E4 als de E3. Ik moet zeggen dat het verschil tussen die 2 niet zo groot is als ik gehoopt had (beide met flex sleeves). Ik vind de bas van de E4 echt niet zoveel zwaarder. Er zit ietsje meer hoog in. De E4 klinkt nog wat scherp (s-klanken en zo), ik hoop dat dat met verder inspelen nog vermindert (ze zullen nu een uur of 15 op de teller hebben). Het voornaamste verschil vind ik dat de E4 wat minder "vlak" klinkt in het midden. Daarnaast ga ik de E4 binnenkort eens van foams voorzien, want dat vind ik bij de E3 de beste klank geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wei_zhu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-10 21:01
Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 00:32:
Nu wordt het echt een beetje moeilijk om een keuze te maken. Eerst dacht ik aan de e5c, nu ben ik door die head-fi overgehaald om toch maar voor een e4c te gaan. Maar volgens sommigen van head-fi kan ik dan misshcien beter voor een UM2 gaan?? Echt jammer dat ik het zelf niet ff kan uitproberen. Ik denk toch dat ik voor de E4g ga, omdat deze een stuk goedkoper is en mooier eruitziet (grijze versie).

ff een ander vraagje: De ipod 4e generatie gaat niet samen met de e4c omdat de bass dan te weinig is. Nu heb ik als mp3 speler mijn sony ericsson w800i (met megabass). Zou deze wel een mooi bass/geluid kunnen produceren?

Thx!
ik zou niet voor zulke dure oordopjes gaan...het is een beetje overkill wat deed2k2 ook al zegt bij zo'n bron. ik zat laatst ook te twijfelen tussen de e3 of e5 voor mn ipod, maar verschillen zijn echt marginaal zonder goede source, crappy recordings (128kbps-192kbps) en zonder versterker. vandaar dat ik toch maar de e3 kocht en niet de e5. tenzij je gewoon veels te veel geld hebt (of een nieuwe mp3speler koopt), zou ik toch naar de goedkopere sectie gaan: e3 of e2. over de westone heb ik weinig gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar is het dan normaal dat als je de e4c of e5c hebt, dat je dan een versterker erbij gebruikt?
trouwens als ik een IEM koop zal ik het ook gebruiken voor mn laptop.

Maar de source kwaliteit kan dus verschillen qua mp3-spelers? ik had altijd gedacht dat er daarin niet zoveel verschil in zat (maar uiteraard wel in de equilazer-mogelijkheden en de mp3 kwaliteit (128/s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 19:10:
maar is het dan normaal dat als je de e4c of e5c hebt, dat je dan een versterker erbij gebruikt?
Bij een MP3-speler is het niet heel erg gebruikelijk. Ik denk dat dit ook te danken is aan het feit dat de meeste bezitters van high-end dopjes ook ene high-end MP3-speler hebben.

Maar de source kwaliteit kan dus verschillen qua mp3-spelers? ik had altijd gedacht dat er daarin niet zoveel verschil in zat (maar uiteraard wel in de equilazer-mogelijkheden en de mp3 kwaliteit (128/s).
Er zit wel degelijk verschil in de kwaliteit van de speler. Vergelijk het eens met geluidskaarten en versterkers. Bij MP3-spelers is het niet anders aangezien je daarbinnen het versterkingscitcuit ook kan variëren. Hier helpt een versterker ook niet tegen, tenzij er een echte line-out (die een signaal geeft dat niet over het versterkingscircuit is geweest) op de speler zit. In geval van je laptop, kan het wel schelen. In veel gevallen hebben deze namelijk enkel een vrij zwakke audio-uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wei_zhu
  • Laatst online: 07-10 21:01
Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 19:10:

zo te zien wordt je keuze er niet gemakkelijker op ;) }) . er zijn zelfs versterkers speciaal voor de computer of laptop. maar dan raken we beetje offtopic :9. weet je nu al welke je gaat kopen? iig veel succes met je keuze. een audigy is niet een goede geluidskaart.

[ Voor 3% gewijzigd door wei_zhu op 09-03-2006 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja het wordt toch de shure e4g. En als ik een laptop koop, haal ik er wel één met een goede geluidskaart. Ik verwacht niet dat je dan daartussen nog een versterker moet tussen zetten, want die shure e4G versies zijn toch ook gemaakt voor portable gamen? Dan moeten ze het toch gewoon goed doen zonder versterkers ertussen?
Volgend week ga ik het bestellen en tot die tijd kan ik nog overgehaald worden. Pff is echt moeilijk om een keuze te maken maar lang leve de tweakers voor hun tips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 20:55:
Ja het wordt toch de shure e4g. En als ik een laptop koop, haal ik er wel één met een goede geluidskaart. Ik verwacht niet dat je dan daartussen nog een versterker moet tussen zetten, want die shure e4G versies zijn toch ook gemaakt voor portable gamen? Dan moeten ze het toch gewoon goed doen zonder versterkers ertussen?
Er zal zeker goed geluid uit komen, maar met meer power kan je er wat beters uit halen. Hoe dat met die telefoon gaat, weet ik niet. Dat hangt helemaal van de elektronica af...
Volgend week ga ik het bestellen en tot die tijd kan ik nog overgehaald worden. Pff is echt moeilijk om een keuze te maken maar lang leve de tweakers voor hun tips :)
Als je denkt in de toekomst de bron te vervangen (door wat beters), zou ik het zeker doen. Het mag dan de "omgekeerde volgorde zijn", maar uiteindelijk zit je alsnog op rozen. als je dat niet avn plan bent, vind ik het zonde van het geld. Dan zou ik de veel genoemde Creatives, de Sennheiser CW300 of desnoods een setje Shure E2 kopen. Dat is mijns inziens veel meer in verhouding met de bronnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeeD2k2 schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 20:05:
[...]
Bij een MP3-speler is het niet heel erg gebruikelijk. Ik denk dat dit ook te danken is aan het feit dat de meeste bezitters van high-end dopjes ook ene high-end MP3-speler hebben.
[...]
Wat versta jij dan onder een high end mp3 speler als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan een iRiver H120... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
@Volley:

Vrijwel alle modellen van iAudio, de meeste iPods (waarbij de laatste generatie superieur is, dus Shuffle/Nano/5G en de Mini relatief de slechtste), de meeste iRivers 320, 120 etc. Ga zo maar door... Maar een telefoon, laptop of goedkope blokker MP3 speler is over het algemeen genomen niet geschikt voor hi-end dopjes. Dat is gewoon zonde!
Ik zeg het nog maar een keer (en ik heb de Shure E4's). Ik ben helemaal weg van de E4. Voor mij zijn ze geweldig, ik houd namelijk niet van overdonderende bass. Ik luister geen trance, wel o.a. hiphop. Maar als jij aangeeft bij je wensen dat je bass belangrijk vind, dan vind ik het gek dat je eerst twijfelt tussen de E4 en de E5. Dan raden de meeste mensen je hier de UM2's aan en vervolgens zeg je dat voor de E4 gaat... explain!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Niet online
Hoedje schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 09:39:
@Volley:

Vrijwel alle modellen van iAudio, de meeste iPods (waarbij de laatste generatie superieur is, dus Shuffle/Nano/5G en de Mini relatief de slechtste), de meeste iRivers 320, 120 etc. Ga zo maar door... Maar een telefoon, laptop of goedkope blokker MP3 speler is over het algemeen genomen niet geschikt voor hi-end dopjes. Dat is gewoon zonde!
Ik denk dat jij de nieuwste ipod bedoeld, en dat is de 5g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie_man
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
De grap is dat ik juist bij basrijke muziek het minste last had van het vermeende basgebrek van de E3. Tiesto, Emmanuel Top, daar zit gewoon zo veel bas in, dat het ook op een E3 lekker klinkt, helemaal als je met de equalizer de bas nog een tikkie ophaalt. Met dopjes die van nature veel bas hebben ben ik bij deze muziek juist bang dat het 1 dreunende brei wordt waar ik niet echt meer van zou genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
de meeste iPods (waarbij de laatste generatie superieur is, dus Shuffle/Nano/5G en de Mini relatief de slechtste)
Ik denk dat jij de nieuwste ipod bedoeld, en dat is de 5g.
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Niet online
lol.
ik las verkeerd |:( sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ook nog op de forum van head fi volgens mij gelezen dat die westone um2 en shure e5c (dubbele speaker) wat lomp uit je oor steken en meer kans hebben dat ze eruit knikkeren als je gaat hardlopen. En aangezien ik in de winter mezelf volprop met snacks en ongeoznd eten, begin ik elk jaar in april/mei met hardlopen. Dus dat is een van de redenen

Tweede reden dat ik voor e4g ga is dt ik ze gewoon mooi vind (grijze versie)

En ja ik hou wel van bass maar ik heb ook nog zo'n superbass functie erop en met mijn goedkope oordopjes al produceert dit zoveel bass dat het soms ook eigenlijk te veel is. Dus eigenlijk verwacht ik dan niet dat de bass me dan zal tegenvallen.

En op de forum van head-fi zijn er twee testen van twee moderators dacht ik die de shure e4c het beste vonden. Zelfs beter dan de e5c.

Maar waarom zou een laptop niet geschikt zijn dan als je wel voor zorgt dat je een audigy kaart erin hebt. Ik zou de mp3's dan zelfs kunnen encoden met 320kbps of meer omdat dan ruimtegebrek een minder grote rol speelt.
@Volley:

[...]

Ik zeg het nog maar een keer (en ik heb de Shure E4's). Ik ben helemaal weg van de E4. Voor mij zijn ze geweldig, ik houd namelijk niet van overdonderende bass. Ik luister geen trance, wel o.a. hiphop. Maar als jij aangeeft bij je wensen dat je bass belangrijk vind, dan vind ik het gek dat je eerst twijfelt tussen de E4 en de E5. Dan raden de meeste mensen je hier de UM2's aan en vervolgens zeg je dat voor de E4 gaat... explain!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik zie dat er nog niks wordt vermeld over de vernieuwde Koss oordopjes, de Sparkplug:

Afbeeldingslocatie: http://www.pjbox.co.uk/pics/SPARKPLUG.jpg

Ik weet niet wie de reviews in de openingspost heeft geschreven, maar ik denk dat ik wel een paar kan regelen om iets over te schrijven als er interesse is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:45

DaWaN

'r you wicked ??

Ik heb mn oude dopjes Philips 580 laten liggen ergens ver weg in brabant. Nu heb ik nieuwes gehaad en ik dacht laat ik niet té dure nemen. Ik heb dus philips 255 gekocht voor 5 euro.... Maar wat een blikkerig geluid en totaal geen bass echt bijna gewoon Elcheapo MP3 speler kwaliteit dopjes...

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaWaN schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 16:56:
Ik heb mn oude dopjes Philips 580 laten liggen ergens ver weg in brabant. Nu heb ik nieuwes gehaad en ik dacht laat ik niet té dure nemen. Ik heb dus philips 255 gekocht voor 5 euro.... Maar wat een blikkerig geluid en totaal geen bass echt bijna gewoon Elcheapo MP3 speler kwaliteit dopjes...
Ja, slecht he.. Meestal met die dingen.. Persoonlijk vind ik dat alle dopjes die NIET in je oren gaan prut geluid leveren... Wil ook niet meer zonder in-ears.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of een Kenwood HD20GA7/HD30GA9 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Laatst online: 02-07 17:28
Na 5 maanden is het zover ik heb draadbreuk. :'( Nu had ik dit wel verwacht als ik goedkope oordopjes had. Maar nu is het zo dat ik etymotic ER-6i's heb. Ik vind het zo erg dat ik afscheid moet nemen van het heerlijke geluid dat deze oordopjes maakten. Jammer genoeg moet ik 't de komende tijd doen met de sharp inears want ik heb niet genoeg geld om nieuwe te kopen :'(

Maar ik vind 't echt heel erg dat ze nu al kapot zijn ik hield echt van het geluid dat ze maakten.

Mjah nu heb eindelijk een reden om te beginnen met sparen voor shure e-4's :Y)

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:45

DaWaN

'r you wicked ??

Exphy schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 18:06:
Na 5 maanden is het zover ik heb draadbreuk. :'( Nu had ik dit wel verwacht als ik goedkope oordopjes had. Maar nu is het zo dat ik etymotic ER-6i's heb. Ik vind het zo erg dat ik afscheid moet nemen van het heerlijke geluid dat deze oordopjes maakten. Jammer genoeg moet ik 't de komende tijd doen met de sharp inears want ik heb niet genoeg geld om nieuwe te kopen :'(

Maar ik vind 't echt heel erg dat ze nu al kapot zijn ik hield echt van het geluid dat ze maakten.

Kun je de dopjes openmaken ? Dan kun je er een nieuw snoer in solderen :)
Trouwens na 2 uur inspelen op hoog volume klinken de dopjes al een stuk beter, nog geen goede kwaliteit ofzo maar iig goed genoeg voor die 5 euro imo :)

[ Voor 12% gewijzigd door DaWaN op 09-03-2006 18:32 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 13:33:
Ik had ook nog op de forum van head fi volgens mij gelezen dat die westone um2 en shure e5c (dubbele speaker) wat lomp uit je oor steken en meer kans hebben dat ze eruit knikkeren als je gaat hardlopen. En aangezien ik in de winter mezelf volprop met snacks en ongeoznd eten, begin ik elk jaar in april/mei met hardlopen. Dus dat is een van de redenen

Tweede reden dat ik voor e4g ga is dt ik ze gewoon mooi vind (grijze versie)

En ja ik hou wel van bass maar ik heb ook nog zo'n superbass functie erop en met mijn goedkope oordopjes al produceert dit zoveel bass dat het soms ook eigenlijk te veel is. Dus eigenlijk verwacht ik dan niet dat de bass me dan zal tegenvallen.

En op de forum van head-fi zijn er twee testen van twee moderators dacht ik die de shure e4c het beste vonden. Zelfs beter dan de e5c.

Maar waarom zou een laptop niet geschikt zijn dan als je wel voor zorgt dat je een audigy kaart erin hebt. Ik zou de mp3's dan zelfs kunnen encoden met 320kbps of meer omdat dan ruimtegebrek een minder grote rol speelt.
[...]
Goedgekeurd :+ . Toch nog één punt. Het hardlopen met de dopjes in, is wennen. Daarnaast zou ik het afraden als je het gaat doen bij de openbare weg omdat het best gevaarlijk is. Je hoort niets meer om je heen. Ik heb het ook gedaan. Nadat ik een keer bijna ben aangereden door een fietser, gebruik ik de gewone iPod dopjes weer. Punt is dat ik tijdens het hardlopen/fietsen etc. de geluidskwaliteit toch iets minder belangrijk vind dan mijn eigen gezondheid.

Een audigy is inderdaad een goed alternatief!

Tot slot, de E4G is een speciale versie voor gamers. Jaja Shure doet ook aan marketing. Het houdt alleen in dat de kabel korter is en de plug iets anders. De E4C is tegenwoordig leverbaar in zwart en wit. Ik zou dus gaan voor de zwarte E4C (!).
Exphy schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 18:06:

Idd, die hebben stevigere kabeltjes :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een sony PSP ik gebruik logitech oordopjes.
Mijn oordopjes zijn een beetje gemold. Als ik nu op de fiets zit dan hoor ik geruis van de wind.

Ik denk dat dat komt omdat ik die oordopjes beetje verkeerd heb schoongemaakt.
Normaal zit er zo een "dunne stof lapje" zeg maar. Maar daar heb ik nu een gat in.

Ik ben nu aan het twijfelen of ik shure e2 zal aanschaffen.
Maar ik ben nog aan het twijfelen tussen de "e2c" en 'e2g". Ik wil wel liever zwart.
Maar ik luister toch vaker muziek met oordopjes dan dat ik ga gamen.

Wat raden jullie mij aan. De C versie of de G versie ?

Het verschil is het stekkertje en de lengte van de kabels + kleur van de dopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

heb je inmiddels mn sleeves opgestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 20:53:

Het verschil is het stekkertje en de lengte van de kabels + kleur van de dopjes.
Juist. Dus koop lekker de zwarte "G" variant, als je die mooier vind... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 20:53:
Ik ben nu aan het twijfelen of ik shure e2 zal aanschaffen.
Maar ik ben nog aan het twijfelen tussen de "e2c" en 'e2g". Ik wil wel liever zwart.
Maar ik luister toch vaker muziek met oordopjes dan dat ik ga gamen.

Nogmaals, de Shure E2c is er ook in het zwart. Mijn uitgebreide post hierover en de verschillen tussen de C en de G versies: Hoedje in "Wat zijn goede oordopjes? Deel 7"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yapser schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 21:02:
heb je inmiddels mn sleeves opgestuurd?
Check je mailbox...

En ik denk dan dat ik gewoon E2g Ga bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krekker
  • Laatst online: 23-05 21:54
Ik kwam vandaag deze tegen op ebay. Ik ga er niet echt vanuit dat het iets waard is, maar ik vind het idee van dubbelzijdige oordopjes wel grappig. Ook leuk is dat als je de in-ear kant in hebt je hele omgeving kan meegenieten van de andere kant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenderks
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05-2024
w4s4 cr4ft schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 00:35:
Ik kwam vandaag deze tegen op ebay. Ik ga er niet echt vanuit dat het iets waard is, maar ik vind het idee van dubbelzijdige oordopjes wel grappig. Ook leuk is dat als je de in-ear kant in hebt je hele omgeving kan meegenieten van de andere kant :)
wat een nutteloze dingen kan men maken zeg :S

Maar is het niet zo dat als je de in-ear kant in hebt dat je het volume zachter doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando

Marando

Muziekje?

Ik stond op het punt de Shure E2G te bestellen, maar op de een of andere manier durf ik niet zo goed.

Ik wil gewoon een leuk dopje met eerlijk geluid. Mooi en transparant, maar ik zou het jammer vinden als er weinig bas in zou zitten. Ik zoek heus geen Mega Supa Dupa Bass bladiebla dopje.. maar gewoon een mooie basweergave wil ik wel graag.

Ik gebruik bij het maken van muziek een AKG K240 Studio koptelefoon, die vind ik prachtig klinken. Hoe vergelijkt de Shure E2G zich met de AKG? Iemand die dat toevallig weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort een Sony HD5. Top apparaat zoals ik altijd gewend ben van Sony. Alleen ik wil er andere oordoppen bij kopen en twijfel nu tussen de EX71 en de EP630. Ik heb altijd Sony gehad maar lees ook hele goede recenties over die van creative.

Wie heeft ervaring met 1 van de 2 op een HD5?

BVD voor de reacties/antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Ervaring i.c.m. de HD5 is in dit geval niet van belang. Beide dopjes gedragen zich ongeveer het zelfde (niet zoals het verschil tussen bijvoorbeeld Etymotics of Ultimate Ears, waarbij de eerste duidelijk minder laag weergeeft). Daarom zou ik, bijna blind, voor de Creatives gaan. De Sony's leggen het af in het laag. Hier lijken ze geen controle over te hebben en het lijkt veel doordat het midden wat achterblijft. Lage tonen rollen door en er zit weinig detail in, waardoor het modderig over kan komen. Echter, als je niet anders gewend bent en je luistert voornamelijk muziek dat niet met instrumenten gemaakt is, zullen ze je zeker kunnen plezieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-10 22:27

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 11:47:
Ik heb sinds kort een Sony HD5. Top apparaat zoals ik altijd gewend ben van Sony. Alleen ik wil er andere oordoppen bij kopen en twijfel nu tussen de EX71 en de EP630. Ik heb altijd Sony gehad maar lees ook hele goede recenties over die van creative.

Ik zou de EX71 dopjes voorlopig niemand aanraden. Deze hebben al zolang problemen met de kabels die na een ongeveer een maand normaal, dagelijks gebruik uit elkaar beginnen te vallen.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeeD2k2 schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 12:34:
Ervaring i.c.m. de HD5 is in dit geval niet van belang. Beide dopjes gedragen zich ongeveer het zelfde (niet zoals het verschil tussen bijvoorbeeld Etymotics of Ultimate Ears, waarbij de eerste duidelijk minder laag weergeeft). Daarom zou ik, bijna blind, voor de Creatives gaan. De Sony's leggen het af in het laag. Hier lijken ze geen controle over te hebben en het lijkt veel doordat het midden wat achterblijft. Lage tonen rollen door en er zit weinig detail in, waardoor het modderig over kan komen. Echter, als je niet anders gewend bent en je luistert voornamelijk muziek dat niet met instrumenten gemaakt is, zullen ze je zeker kunnen plezieren.
Thanx voor reactie.
Ja ben 90% Sony koptelefoons gewend. Heb Koss, Sennheiser en Philips gehad maar toch vond ik Sony beter. Die Koss in ear dopjes zaten voor geen meter. Sennheiser (mx500) zaten ook niet lekker in me oren waardoor geluid minder over kwam en philips is en blijft bagger op bijna alles wat zij maken. (alleen goeie beeldbuizen).
Ik vind 80 euro voor een set van Shure dan weer net te veel. Zo rond de 40 a 50 euro is genoeg. En stond op punt die EX71 aan te schaffen tot dat ik las dat die EP630 "beter" zijn. Opzich is een keer wat anders niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Laatst online: 11:15

Freak187

geen

Nou, mijn linker dopje van de EP-630 is kapot gegaan. Ik denk dat ik ze 2 maanden heb kunnen gebruiken? Ik heb het nu echt gehad met rechte plugjes. Ik denk ook niet dat je met kabelbreuk vergoeding kan krijgen.

In ieder geval, mijn vraag is: Zijn die Sennheiser klonen van de EP-630 PRECIES hetzelfde als de EP-630? qua geluidskwaliteit? Want dan ga ik die aanschaffen, want die heeft een hoekig plugje.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Hoewel het nog niet met zekerheid te zeggen is, lijkt het erop dat de CX300 en de EP-630 niet gelijk zijn. De Sennheiser IE4 is er wel gelijk aan, maar die is nooit populair geweest omdat hij slecht te verkrijgen was.
Het verschil lijkt echter wel in het voordeel van de CX300 te zijn. Ze gaan in ieder geval harder dan de EP-630, wat erop duid dat ze makkelijker aan te sturen zijn. Verder zou klinken ze helderder en transparanter. Ook in het laag is wat veranderd. Men noemt het gedefinieerder en dieper. Dit maakt ze volgens sommigen zelfs beter dan de Shure E2.
Sennheiser's reacties:
Hello-

The CX 300 ear canal headphones are manufactured by a Sennheiser production partner in Asia. Since Sennheiser does not own the exclusive design rights for this product, it is up to this or other OEM manufacturer(s) to sell the same or similar products to other companies (like Creative, for example). However, only the CX 300 is compliant with the Sennheiser quality standards, as only this product is continously checked by Sennheiser employees on site.

Since we neither know where and under what conditions other companies like Creative manufacture or source their products, nor do we know what inner construction and materials they use, please understand that it is not up to Sennheiser to judge or compare competitor´s products. Nevertheless, regardless of the visual similarities, "Audio", one of Germany´s major audio magazines, rated the CX 300 (60 points) significantly better than the Creative EP630 (40 points) in their January 2006 issue.

Thank you.

Eric Palonen
Headphone Specialist
Sennheiser Electronic Corporation
(877) 736 6434 x142
epalonen@sennheiserusa.com
Hello -

Thank you for your inquiry and interest in Sennheiser. The IE4 and CX300 sound different, even though they share the same casing. The bass response on the CX300 exhibits more power with a more defined top end.

If you need additional assistance, please do not hesitate to contact me.

Eric Palonen
Headphone Specialist
Sennheiser Electronic Corporation
(877) 736 6434 x142
epalonen@sennheiserusa.com
Het enige dat zeker is, is dat het uiterlijk gelijk is, maar de draad anders. Er zit een L-vormige plig aan en het draad is J-vormig (leg je door je nek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

please understand that it is not up to Sennheiser to judge or compare competitor´s products. Nevertheless, regardless of the visual similarities, "Audio", one of Germany´s major audio magazines, rated the CX 300 (60 points) significantly better than the Creative EP630 (40 points) in their January 2006 issue.
zegt meneer van senheiser ;) de ep630 staat ook niet bekend als slecht dus een miskoop zal het zowiezo niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Laatst online: 11:18
Mijn linkeroordopje van mijn cx300 is na een weekje overleden, beetje jammer :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 19:22
Freak187 schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 14:59:
Nou, mijn linker dopje van de EP-630 is kapot gegaan. Ik denk dat ik ze 2 maanden heb kunnen gebruiken? Ik heb het nu echt gehad met rechte plugjes. Ik denk ook niet dat je met kabelbreuk vergoeding kan krijgen.
Kun je er niet gewoon een ander (90 graden) plugje aan solderen? Zou ik in ieder geval doen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando

Marando

Muziekje?

Dersan schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 23:31:
Mijn linkeroordopje van mijn cx300 is na een weekje overleden, beetje jammer :(.
Gelukkig heb je garantie... ja toch?

Ik was van plan deShure E2c te kopen, maar zit er nu aan te denken om voor de CX300 te gaan. Hoe vind je ze, afgezien van het feit dat ie zo snel kapot is gegaan?

[ Voor 27% gewijzigd door Marando op 11-03-2006 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Laatst online: 11:18
Marando schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 02:03:
[...]

Gelukkig heb je garantie... ja toch?

Ik was van plan deShure E2c te kopen, maar zit er nu aan te denken om voor de CX300 te gaan. Hoe vind je ze, afgezien van het feit dat ie zo snel kapot is gegaan?
Ja ik heb nog garantie ik stuur ze op maandag :).

Maar over de oordopjes zelf, ik vind ze heel fijn, al heb ik niet ervaringen met andere in ear oordopjes. Ze sluiten bij mij perfect af van de buitenwereld ik hoor niemand meer in de klas ook al staat het volume laag.

Het is geen miskoop iig :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Since we neither know where and under what conditions other companies like Creative manufacture or source their products, nor do we know what inner construction and materials they use, please understand that it is not up to Sennheiser to judge or compare competitor´s products. Nevertheless, regardless of the visual similarities, "Audio", one of Germany´s major audio magazines, rated the CX 300 (60 points) significantly better than the Creative EP630 (40 points) in their January 2006 issue.
Hm...Interessant. Dat een magazine twee bijna gelijke dopjes andere ratings geeft, geeft toch aan dat er een significant verschil tussen zit. Ze zijn niet gek, die reviewers, ze hebben vast wel door dat er een giga-verschil in zit, ergens. Die hoekplug/J-stijl koord zal toch niet het verschil wezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Dat lijkt er inderdaad niet op. Op Head-Fi zijn de meningen nog verdeeld, maar er zijn gebruikers met beide modellen die verschillen weten te melden. Echter zijn er ook mensen die geen significante verschillen kunnen noemen. Wat mij in ieder geval opvalt in de discussies, is dat de dopjes enorm gehyped worden. De MD33 en de EP-630 hebben lang niet zo snel zoveel reacties opgeleverd, laat staan dat mensen ze zijn gaan vergelijken met de Shure E4 of Westone UM2 (!). Ik vind de reacties van "nieuwe gebruikers" vrij veel overeen komen met die tijdens de introductie van de Sharp MD33. Ik durf er dus niets over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klein vraagje tussendoor:

Welke oordoppen, naast de EX71, hebben een korte draad voor gebruik met een handsfree set? Een lang snoer is zo onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 22:16:
Klein vraagje tussendoor:

Welke oordoppen, naast de EX71, hebben een korte draad voor gebruik met een handsfree set? Een lang snoer is zo onhandig.
De Sennheiser MX400RC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeeD2k2 schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 14:34:
Dat lijkt er inderdaad niet op. Op Head-Fi zijn de meningen nog verdeeld, maar er zijn gebruikers met beide modellen die verschillen weten te melden. Echter zijn er ook mensen die geen significante verschillen kunnen noemen. Wat mij in ieder geval opvalt in de discussies, is dat de dopjes enorm gehyped worden. De MD33 en de EP-630 hebben lang niet zo snel zoveel reacties opgeleverd, laat staan dat mensen ze zijn gaan vergelijken met de Shure E4 of Westone UM2 (!). Ik vind de reacties van "nieuwe gebruikers" vrij veel overeen komen met die tijdens de introductie van de Sharp MD33. Ik durf er dus niets over te zeggen.
Dat is omdat er 'Sennheiser' op de dopjes staat, niet Sharp of Creative... wat een merknaam al niet kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 09:27:
[...]

Dat is omdat er 'Sennheiser' op de dopjes staat, niet Sharp of Creative... wat een merknaam al niet kan doen.
Precies. Sennheiser leeft met bijna al haar producten op de naam. Koptelefoons zijn ook niet meer wat het geweest is (en dat merk je als je een HD595 met een Beyer vergelijkt die nog goedkoper is ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Niet online

Vyo

Heb intussen de CX300 alweer een aantal weken na 2 setjes EX71's, en wat me nog eigenlijk het meeste opvalt, is het draagcomfort. De Sony's hebben veel zachtrere rubbertjes erop, die veel lekkerder in je oor zitten. De CX300's heet vrij stijve rubbertjes erbij. De rubberhtes zijn op zich wel uitwisselbaar, maar die van de CX300 zijn iets langer waardoor het alsnog niet lekker zit met Sony-rubbertjes erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L_H_X
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-08-2024

L_H_X

Keep smiling!

Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 11:47:

Ik heb een HD5 icm de EP630 dopjes en het bevalt me prima. Alleen als je echt van een hele stevige bass houd kun je misschien beter iets anders zoeken.(ik bedoel in vergelijking met de standaard sony dopjes van de HD5 is de bass van de EP630 wat minder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Laatst online: 11:15

Freak187

geen

Hmmm zoals ik die Engelse review lees lijkt me toch dat die EP-630 beter zijn dan de CX300. Ikzelf vond de EP-630 ook erg goed klinken. En ze hebben een normaal (Y) snoer. Alleen vind ik het dus gewoon klote dat er zo'n recht plugje aan zit, want dat gaat bij mij dus vet snel kapot :( Iemand daar een oplossing voor? Een hoekig plugje solderen zie ik niet zitten, straks mol ik die dingen met mijn 2 linkerhanden.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

L_H_X schreef op zondag 12 maart 2006 @ 19:51:
[...]

Ik heb een HD5 icm de EP630 dopjes en het bevalt me prima. Alleen als je echt van een hele stevige bass houd kun je misschien beter iets anders zoeken.(ik bedoel in vergelijking met de standaard sony dopjes van de HD5 is de bass van de EP630 wat minder)
Ik ben uit eindelijk voor de EX71 gegaan. En na ze ingespeeld te hebben moet ik zeggen dat ze erg goed klinken. De bass is idd bij sommige nrs wel wat harder maar vind het opzich geen probleem. Nu alleen even aankijken hoelang de kabel het uithoudt.

Ik hoorde trouwens van een verkoper van de MM dat je bij Sennheiser 2 jaar garantie krijgt en ook op draadbreuk. Dit is wel erg veel of niet in vergelijking tot de 3 maanden die je bij Sony krijgt.... Klopt dit verhaal over Sennheiser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draadbreuk in mn e2c.

Overweeg een e4c te kopen maar wil weten of de bass in vergelijking met de e2c 'significant' beter is want dat is in de e2c echt belabberd.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-10 15:45
Afgelopen week is mijn linkerdopje van mijn Sennheiser MX550 overleden.. en jawel, kabelbreuk.
Dit is al het 5e setje Sennheisers waarvan de kabel breekt, en zo wild doe ik er nu ook weer niet mee. Valt me een beetje tegen. Heb Sennheiser een mailtje gestuurd met de vraag of ze nog wat voor me kunnen betekenen mbt garantie.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 11:04:
Draadbreuk in mn e2c.

Overweeg een e4c te kopen maar wil weten of de bass in vergelijking met de e2c 'significant' beter is want dat is in de e2c echt belabberd.
Het hangt ervanaf. Belabberd zegt eigenlijk niets. Tja je vindt het slecht, de meeste mensen bedoelen daarmee te weinig. De bass van de E4c is in kwantiteit ongeveer even veel, maar wel stukken strakker en hij gaat iets lager door. Als je meer bass wilt dan kun je beter kijken naar de UM2, of vriendelijker voor de portomonee de EX71.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je echt alleen bass wilt moet je de super.fi 5 EB kopen
kheb zelf de super.fi 5 pro icm een x5. heb de bass hierop vol open staan en je hersenen trillen gewoon van de bass die er uit komt. en aangezien de EB voor extended bass staat kun je denk wel raden wat er met je hersenen zal gebeuren >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gehoord dat die oordopjes erg uit je oren steken. Foto's op google zijn niet te vinden om dat te zien, kun je een foto maken, hoe die oordopjes in je oor zitten? *of sturen naar m'n mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:24

RnB

Ik zag laatst de shure e2g op een site, kan iemand mij vertellen wat het verschil is met de e2c? Want de e2c is er al een tijdje en de e2g nog niet, dus neig ik meer die te nemen.. Maja, voor hetzelfde geld is de c btr.. Ze zijn iig even duur.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ BeeTB1
morgen heb k pas een digi cam tot beschiking zal ze dan ook meteen posten

@reef_91
het is alleen de kleur
g is dacht k zwart en de c voor grijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 10:46:
[...]

Ik heb gehoord dat die oordopjes erg uit je oren steken. Foto's op google zijn niet te vinden om dat te zien, kun je een foto maken, hoe die oordopjes in je oor zitten? *of sturen naar m'n mail.
Op Head-fi waren mooie foto's te vinden. Die site is bij mijn nu erg traag, maar daar was een draadje waar je foto's kan vinden van een jongen die Shure (ik dacht E4), Super.fi 5 en UM2 in had. De Shures vallen het minste op, de UM2's valt ook heel erg mee. De Super.fi's ziet er echter wel heel apart uit. Ik zou voor geen goud ermee over straat willen... wel leuk om te zien }).
Reef_91 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 16:57:
Ik zag laatst de shure e2g op een site, kan iemand mij vertellen wat het verschil is met de e2c? Want de e2c is er al een tijdje en de e2g nog niet, dus neig ik meer die te nemen.. Maja, voor hetzelfde geld is de c btr.. Ze zijn iig even duur.. :P
Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 17:14:
@reef_91
het is alleen de kleur
g is dacht k zwart en de c voor grijs
Neeeheeheeeheeeheee... :P nogmaals:

Even over de E2C en E2g discussie:

Bijv. bij deze review zeggen ze dat de *c en *g versies ander geluid geven, http://reviews.designtechnica.com/review3355.html.

Echter dat klopt gewoon niet, in dit draadje zie je de reactie van Sugarfried, dat is een werknemer van Shure. Daarom staat ook op de officiele Shure pagina het volgende:
"utilize the same technology as the original E Series, the E2g combines sound isolating sleeves with high-performance Dynamic MicroDriver technology to deliver full-range audio while blocking outside noise. Lightweight and compact, the E2g is optimized for compatibility with your Sony PSP and is also the ideal upgrade for other portable entertainment devices, including MP3, DVD and CD players."
Tot slot quote ik nog iemand van head-fi:
"The difference between the new Shure gamer line, eg., E4g, is just a shorter cord, smaller plug, and shiny black color, they sound exactly the same."
Aangezien Shure de gewone E lijn (grijs zonder c of g erachter) heeft geschrapt, heb je alleen nog de volgende modellen:

E2c
E2c (zwart)
E2g

E3c
E3c (zwart)
E3g

E4c
E4c (zwart)
E4g

E5c

E500 (moet nog uitkomen)

Bij de g versies is de plug anders en de kabel korter, verder zijn de oordopjes zelf 100% hetzelfde en klinken ze dus ook hetzelfde ;) .

Hoedje in "Wat zijn goede oordopjes? Deel 7"

[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 15-03-2006 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:24

RnB

Okay.. dat wou ik wete! :) Dat snoer hè, is dat extreem kort of kan ik mijn mp3speler in mijn zak houden en dan gewoon mijn oordoppen inhouden? Ik heb nu een MDR42 van Sony en dat snoer is eig. té lang.. Maar iig bedankt voor je mooie samenvatting! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenderks
Reef_91 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 18:41:
Okay.. dat wou ik wete! :) Dat snoer hè, is dat extreem kort of kan ik mijn mp3speler in mijn zak houden en dan gewoon mijn oordoppen inhouden? Ik heb nu een MDR42 van Sony en dat snoer is eig. té lang.. Maar iig bedankt voor je mooie samenvatting! ;)
E2c Technical Specifications:
Cable Length:
E2c: 1.57m (62 inches)
E2c (in black): 1.45m (56 inches)

E2g Technical Specifications:
Cable Length:
1.45m (57 inches)

Bron: shure.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koenderks schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 18:57:
[...]

E2c Technical Specifications:
Cable Length:
E2c: 1.57m (62 inches)
E2c (in black): 1.45m (56 inches)

E2g Technical Specifications:
Cable Length:
1.45m (57 inches)

Bron: shure.com
Uit eigen ervaring met de E2G kan ik je vertellen dat ie echt lang genoeg is om in je broek te stoppen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenderks
Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 20:53:
[...]

Uit eigen ervaring met de E2G kan ik je vertellen dat ie echt lang genoeg is om in je broek te stoppen :).
gem. ong. anderhalve meter. Dat is eigenlijk best veel. Lang genoeg om bv je mp3 speler aan je (onder)been vast te kunnen tapen :+

Maar voor gamers is dat misschien net niet lang genoeg 8)

[ Voor 9% gewijzigd door koenderks op 15-03-2006 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan nu een set Shure E2c kopen voor een mooie prijs maar zit met de vraag of deze nu echt veel beter zijn dan de EP630?
Ik las uit eerdere reacties dat deze de E2c zou benaderen. Ben nu zelf in het bezit van een set EX71. Hier ben ik tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 08:57:
Ik kan nu een set Shure E2c kopen voor een mooie prijs maar zit met de vraag of deze nu echt veel beter zijn dan de EP630?
Ik las uit eerdere reacties dat deze de E2c zou benaderen. Ben nu zelf in het bezit van een set EX71. Hier ben ik tevreden over.
Er is zeker verschil. Maar het grootste verschil zit em in de opzetstukjes (veel meer mogelijkheden) en het feit dat ze verder je oor in gaan (betere isolatie). Daarnaast is de E2 nu qua prijs een stuk omlaag gegaan en daarom ook weer interessanter aan het worden. Alleen echt grote verschillen (t.o.v. de EP630) in het geluid zul je pas hebben bij de E3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 09:45:
[...]

Er is zeker verschil. Maar het grootste verschil zit em in de opzetstukjes (veel meer mogelijkheden) en het feit dat ze verder je oor in gaan (betere isolatie). Daarnaast is de E2 nu qua prijs een stuk omlaag gegaan en daarom ook weer interessanter aan het worden. Alleen echt grote verschillen (t.o.v. de EP630) in het geluid zul je pas hebben bij de E3.
ok thanx.
Maar die grote verschillen met de E3 mag ook wel als je naar de prijzen kijkt :P Zou wat zijn als het verschil alleen maar in de prijs zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 09:05
ik zit er over na te denken de Sharp HP-MD33 aan te schaffen. Heb een Iriver h10, met inmiddels 2 overleden sennheiser oordopjes.... Goede in-ear dopjes voor een redelijke prijs zoek ik dus nu... Ik las in de OP echter iets over een 4-pole plug... wat houdt dat precies in? En waar kun je ze eigenlijk kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Lan Mandragoran schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 12:22:
ik zit er over na te denken de Sharp HP-MD33 aan te schaffen. Heb een Iriver h10, met inmiddels 2 overleden sennheiser oordopjes.... Goede in-ear dopjes voor een redelijke prijs zoek ik dus nu... Ik las in de OP echter iets over een 4-pole plug... wat houdt dat precies in? En waar kun je ze eigenlijk kopen?
Het staat er allemaal in, hoor. De 4-polige plug werkt niet in de meeste MP3-spelers (toevallig de iPod wel, maar jouw H10 weet ik het niet van), je zal dan een verlengsnoer, wat het weer omzet, moeten gebruiken. Ook moet je de Sharps importeren uit Japan.

Eeen betere keuze is de Creative EP630. Deze zijn eigenlijk nog 'hotter' dan de Sharps omdat ze een gewone plug hebben en in Nederland beschikbaar zijn. Wat lastig te vinden, dat wel, maar bijvoorbeeld www.mp3man.nl heeft ze. Dixons oid heb ik ze ook wel eens gezien.

Ook kan je misschien een Creative Zen Micro Value Pack kopen. Deze kost niet veeel meer dan de losse dopjes, maar daar krijg je de dopjes, een Creative Zen Micro batterij, koordje voor om je nek, skin, lader, en wellicht nog iets wat ik ben vergeten bij. Deze kan je op Marktplaats, of iets dergelijks, knallen en met wat geluk nog goedkoper uitkomen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

www.4launch.nl heeft de creative EP 630. Vrijwel identiek aan de Sharps lees ik uit reacties maar dan met "gewone" pole. Kosten 32,50 excl versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:12
Bol.com heeft de Creative versie ook in het pakket zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 09:05
bedankt voor de reacties, heb zojuist een 630 besteld :)
Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.