Wat zijn goede oordopjes? Deel 7

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste
Acties:
  • 20.309 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een paar vraagjes over de Shures, is het verschil tussen de E3c en E4c echt zo groot? Wat voor garantie heb je precies, alleen fabrieksgarantie? Wat moet ik hiervan denken:
This warranty does not cover abuse or misuse of the product, use contrary to Shure's instruction, ordinary wear and tear, an act of God, or unauthorized repair.
En hoe zit het met de garantie als je je dopjes hier of hier hebt gekocht? Voor zulke prijzen hoop ik toch wel een flinke tijd met een dopje te doen...

Hoe gaan die inkoopacties in het algemeen, en dan vooral die ik eerder noemde. Is dat een beetje betrouwbaar? Heeft dat nog effect op de garantie?

En hoe stevig zijn de dopjes, zoals gezegd moeten ze echt een tijdje meegaan. Wat is de 'zip case' waar ze het op de site van Shure over hebben, is die een beetje handig? Passen de dopjes bij mijn iPod 5G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn Shure E2G binnen gekregen (gekocht via ebay voor 70 euro). Vind ze erg goed kwa degelijkheid, maar het geluid valt me nog een beetje tegen. Ik vind ze wat schel en de bass komt ook niet lkker door (op een ipod 3g), terwijl ik ze volgens mij toch echt goed in me oorkanaal heb gedouwd. Ik hoop dat het ligd aan dat de dopjes nog even moeten "inspelen" ofdat ik gewoon aan het geluid moet wennen. Ik heb Sony's Ex70's gehad en gewone ipod doppies.

In iedergeval zien ze er heel stoer uit! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 18:12:
Ik heb vandaag mijn Shure E2G binnen gekregen (gekocht via ebay voor 70 euro). Vind ze erg goed kwa degelijkheid, maar het geluid valt me nog een beetje tegen. Ik vind ze wat schel en de bass komt ook niet lkker door (op een ipod 3g), terwijl ik ze volgens mij toch echt goed in me oorkanaal heb gedouwd. Ik hoop dat het ligd aan dat de dopjes nog even moeten "inspelen" ofdat ik gewoon aan het geluid moet wennen. Ik heb Sony's Ex70's gehad en gewone ipod doppies.

iPod is bekend met weinig laag. Je moet echt doppen kopen als sony EX51/70/71 of andere lekkere bassdoppen om er goeie bass uit te krijgen. Ze klinken namelijk bassloos zonder echte bass dopjes (5G iPod had het wat minder d8 ik gelezen te hebben).

Dus eigenlijk vandie bass-boost modellen zijn bij meeste mp3spelers overkill aan bass. Maar bij iPod kan het maarzo net genoeg zijn, aangezien er iets meer aangevult moet worden :P

[ Voor 11% gewijzigd door blmp op 10-02-2006 18:32 ]

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blmp schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 18:31:
[...]

iPod is bekend met weinig laag. Je moet echt doppen kopen als sony EX51/70/71 of andere lekkere bassdoppen om er goeie bass uit te krijgen. Ze klinken namelijk bassloos zonder echte bass dopjes (5G iPod had het wat minder d8 ik gelezen te hebben).

Dus eigenlijk vandie bass-boost modellen zijn bij meeste mp3spelers overkill aan bass. Maar bij iPod kan het maarzo net genoeg zijn, aangezien er iets meer aangevult moet worden :P
ohh.....nou....gelukkig was ik toch van plan een 5G te kopen in dezer tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 15:20
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 17:53:
Ik heb een paar vraagjes over de Shures, is het verschil tussen de E3c en E4c echt zo groot?
Ja!!!
Wat voor garantie heb je precies, alleen fabrieksgarantie? Wat moet ik hiervan denken:

[...]

En hoe zit het met de garantie als je je dopjes hier of hier hebt gekocht? Voor zulke prijzen hoop ik toch wel een flinke tijd met een dopje te doen...

Hoe gaan die inkoopacties in het algemeen, en dan vooral die ik eerder noemde. Is dat een beetje betrouwbaar? Heeft dat nog effect op de garantie?

En hoe stevig zijn de dopjes, zoals gezegd moeten ze echt een tijdje meegaan. Wat is de 'zip case' waar ze het op de site van Shure over hebben, is die een beetje handig? Passen de dopjes bij mijn iPod 5G?
De dopjes passen super bij je iPod 5G. Het hangt er natuurlijk wel vanaf wat voor soort muziek je luistert en of je houdt van donker of licht geluid (of er tussenin). De zipcase beschermt je dopjes, en is echt hard, dus beschermt goed. Ik denk dat de dopjes heel stevig zijn, ik heb ze nu sinds 30 september en ze werken perfect. Maat het blijft kwetsbaar, al denk ik dat de constructie van Shure, één van de beste is, zeker als je het vergelijkt met de EP630, Sony EX71 etc. De kabels zijn dik, verbinding zijn stevig, maar het kan natuurlijk altijd kapot :P. Tuurlijk heeft de inkoopactie gevolgen voor de garantie, als je hem in een Nederlandse (web)winkel koopt, dan heb je garantie volgens de Nederlandse wet. Dat heb je niet bij een inkoopactie (je weet nooit waar Tweak heen vliegt en het is denk ik dan geen consumentenkoop). Het scheelt echter zoveel geld, dat ik het toch altijd zou doen. Naast dat ik bij Tweak op bezoek ben geweest, en volgens mij is hij heel betrouwbaar en zal hij zich 100% inzetten om mocht het nodig zijn, via Amerika fabrieksgarantie te krijgen!
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 18:12:

Je hebt ze vandaag binnengekregen, wacht eerst eens twee weken. Ik heb het al gezegd in de startpost, dat het indoen niet iets is wat je in één dag leert (al lijkt het misschien wel zo), daarnaast moet je je realizeren dat ze ook nog moeten inspelen. Beide maken een groot verschil voor het geluid. Daarnaast durf ik wel te zeggen dat de bass van de E2 vergelijkbaar is met die van de EX70/71. Een iPod 5G, zal het alleen maar beter maken!

Dus over twee weken, mag je zeggen hoe je ze vindt klinken ;) .

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje, bedankt voor je snelle reactie! :)

Zou ik ze ergens kunnen testen? Het is wel erg veel geld voor iets wat je nog nooit zelf gehoord hebt... ;) Weet iemand een winkel in de buurt van Haarlem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 13:14:
Hoedje, bedankt voor je snelle reactie! :)

Zou ik ze ergens kunnen testen? Het is wel erg veel geld voor iets wat je nog nooit zelf gehoord hebt... ;) Weet iemand een winkel in de buurt van Haarlem?
Ik zou overigens de dopjes toch niet bij de inkoopactie bestellen, of wachten totdat ze weer op voorraad zijn. Tweak is een aardige jongen. Maar dit is al de tweede keer dat hij er een zootje van maakt (lees: dat ie langere tijd niets van zich laat horen).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

MooDyBLueS schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 19:15:
[...]

Ik heb inderdaad gelezen dat de lage tonen bij de Creative oordopjes al bij 6 Hz beginnen, misschien dat het hierdoor komt. En misschien is vervorming niet het juiste woord, maar meer ruw inderdaad. Blijkbaar houd ik daar niet zo van. :-P
Wat betreft de hoge tonen, ik heb het ook alleen bij bepaalde liedjes, zoals Galvanize van the Chemical Brothers, waar de bass trouwens wel weer subliem (mooi) weergegeven wordt. Ik denk dat ik dan iets te gevoelig ben voor de hele hoge tonen.

Nog even ter vergelijk, wat voor MP3-speler gebruik jij Carel?
ik heb ook even geluisterd met m'n EP's icm een Zen Sleek
maar de bas klinkt in het beging van het nummer een tikkie ruw maar verder hoor ik het schelle hoge helemaal niet en de bas is verder ook goed (hoewel ik me aan dat ruwe absoluut niet stoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 13:22:
Ik zou overigens de dopjes toch niet bij de inkoopactie bestellen, of wachten totdat ze weer op voorraad zijn. Tweak is een aardige jongen. Maar dit is al de tweede keer dat hij er een zootje van maakt (lees: dat ie langere tijd niets van zich laat horen).
Idd, wat ik op het forum van die inkoopactie zie... :?
Hmm. Maar 70 euro is toch wel erg veel verschil, dus ik denk dat ik zou wachten tot er een voorraad is. Weet je ook of ik ze ergens in de buurt van Haarlem kan beluisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Inear doppen kun je vrees ik nergens beluisteren. Zou niet erg hygiënisch zijn :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 12:11
Ik kan online nergens de HP-MD33 van Sharp vinden, zelfs niet op E-Bay, wie weet waar ze wél online te koop zijn (Liefst bij een gewone webshop, niet zoiets als E-bay :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--Christiaan-- schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 20:19:
Ik kan online nergens de HP-MD33 van Sharp vinden, zelfs niet op E-Bay, wie weet waar ze wél online te koop zijn (Liefst bij een gewone webshop, niet zoiets als E-bay :) )
Hebt je hier al gekeken? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Ik zag toevallig net op MP3Shop.nl dat de Sennheiser CX300 vanaf heden op Voorraad is, Ben wel benieuwd of iemand de vergelijking al aangedurft heeft :)..

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
JunkieXP schreef op maandag 13 februari 2006 @ 10:30:
Ik zag toevallig net op MP3Shop.nl dat de Sennheiser CX300 vanaf heden op Voorraad is, Ben wel benieuwd of iemand de vergelijking al aangedurft heeft :)..
Dat zijn toch exact dezelfde als de EP630 en de MD33 (maar dan duurder, omdat er Sennheiser op staat). Correct me if I'm wrong :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Zover de geruchten verliepen is dit inderdaad zo, maar dat is tot de release toch nooit 100% bekend :P...

En misschien dat de kwaliteit van het materiaal toch net iets beter is als bij voorgaande apparaten.

PS. Hij heeft bijvoorbeeld een Haakse Plug ipv. een Rechte en misschien nog wel meer pakkende verschillen die de moeite waard zijn voor sommige mensen om toch te overwegen de Sennheisers aan te schaffen ipv de Creative's of Sharp's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb afgelopen weekend de creative oordopjes gekocht. Ik had bij mijn telefoon (sony ericsson w800i) de sony in-ear dopjes gekregen, maar hierbij zat een erg kort snoer. Heb het eerst geprobeerd met een verlengsnoer maar dat was niks. Maar ik ben zeer tevreden over de creative dopjes. Geven echt een heel mooi geluid. Ik heb alleen heel erg mijn twijfels over het inspeel verhaal wat ze vertelden toen ik ze kocht. Volgens mij is dat puur gewenning. Maar ik merk het wel. Tot nu toe heel erg tevreden, vond alleen de sony dopjes iets lekkerder zitten, maar dit is misschien ook wel een kwestie van wennen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 20:17

Freak187

geen

Ik denk dat het inspelen van de EP-630 weldegelijk aan de orde is. Toen ik ze nog net had, had ik een kleine overkill aan bass, terwijl de bass nu gewoon klinkt als het hoort. Ik hoefde toen ook het volume maar op 11 of 12 van mijn Creative Sleek te zetten, nu is verschilt dat van 13 tot 16.

En heeft iemand ervaring met de nieuwe Sennheisers? Ik ben benieuwd of ze nou echt PRECIES hetzelfde klinken als de EP-630. Als mijn EP-630 namelijk kapot gaat, ga ik de Sennheisers kopen, omdat die zo'n haaks plugje heeft.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 06:58
Freak187 schreef op maandag 13 februari 2006 @ 17:39:
Ik denk dat het inspelen van de EP-630 weldegelijk aan de orde is. Toen ik ze nog net had, had ik een kleine overkill aan bass, terwijl de bass nu gewoon klinkt als het hoort. Ik hoefde toen ook het volume maar op 11 of 12 van mijn Creative Sleek te zetten, nu is verschilt dat van 13 tot 16.
En dat vind ik dan weer jammer. De eerste test thuis was echt prachtig, zonder in te spelen een zeer helder geluid, mét ( voor hiphop niet onbelangrijk ) stevige bass. Die nu dus minder is geworden. En spelen met de equalizer haalt helaas niets uit, behalve een niet gewenst resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 20:17

Freak187

geen

El-Loco schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 18:55:
[...]

En dat vind ik dan weer jammer. De eerste test thuis was echt prachtig, zonder in te spelen een zeer helder geluid, mét ( voor hiphop niet onbelangrijk ) stevige bass. Die nu dus minder is geworden. En spelen met de equalizer haalt helaas niets uit, behalve een niet gewenst resultaat.
Niet zeiken :P Nee maar ik ben gewoon harstikke tevreden over de bass. Die komt erg goed door, niet te veel en vooral niet te weinig. Toen ik hem net had, was ie gewoon duidelijk iets te hard.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Freak187 schreef op maandag 13 februari 2006 @ 17:39:

En heeft iemand ervaring met de nieuwe Sennheisers? Ik ben benieuwd of ze nou echt PRECIES hetzelfde klinken als de EP-630. Als mijn EP-630 namelijk kapot gaat, ga ik de Sennheisers kopen, omdat die zo'n haaks plugje heeft.
offtopic:
vroeg ik me nu af hoe hard anderen hun MP-3 speler hier zetten... ik zet mijn combo, sleek + EP's altijd op 7... :P

verder merkte ik vandaag weer het gigantische verschil tussen mijn mooie doppen en veel te hardstaande iPod doppen (ja ook op mijn mp3 speler :) ) ik wil nooit meer terug!

[ Voor 11% gewijzigd door GoldenSample op 14-02-2006 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik zet mijn Zen Touch op 14 met mijn sony niet in-ear doppen en met in-ear doppen gaat hij op twaalf. Ik heb hem erg zacht staat als ik zo naar andere mensen van mijn school kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 06:58
Zen Touch zonder in-ear ongeveer 15
" met in-ear 11, 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Met Over-the-Ear en Std. Ear 17 (heb hiermee wel mijn rechteroor vernield :()
Met In-Ear 8/10

Both Settings on Creative Zen Xtra

Verwijderd

El-Loco schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 18:55:
[...]

koop dan gewoon super.fi 5 pro/EB als je bass erg belangrijk vind. kosten dan ook wel een beetje meer dan normaal ;)
maar dan heb je ook echt een bass

Verwijderd

Ik vraag me altijd af, is het niet slechter voor je trilhaartjes in je oor als je die dopjes gebruikt die heel diep in je oor gaan?
De trilling kan dan bijna alleen maar het oor in gaan, zou je dan niet sneller kans hebben op slechter horen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 15:03:
Ik vraag me altijd af, is het niet slechter voor je trilhaartjes in je oor als je die dopjes gebruikt die heel diep in je oor gaan?
De trilling kan dan bijna alleen maar het oor in gaan, zou je dan niet sneller kans hebben op slechter horen?
Denk eens logisch na 8)7

Verwijderd

Dat deed ik dus.
En omdat ik niet alles weet, en het dus niet zeker weet en graag zou willen weten vraag ik het bij deze :)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2006 15:12 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Zet het geluid gewoon niet te hard, dan is er niks aan de hand. Dat geldt ook voor gewone oordoppen.

• Hoedje
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 15:12:
[...]

Dat deed ik dus.
En omdat ik niet alles weet, en het dus niet zeker weet en graag zou willen weten vraag ik het bij deze :)
Daar heb je ook wel een punt hoor. Het is alleen de vraag wat beter of slechter is. Immers bij gewone oordopjes moet het geluid -over het algemeen- veel harder om omgevingsgeluid te overstemmen. Dat hoeft niet meer bij in-ear dopjes. Trilhaartjes gaan kapot als je ze langdurig aan te hoog volume blootstelt. Met als gevolg dat jij slechter hoort. Overigens snap ik bovenstaande reactie van FFWD ook wel, trillingen die je trilhaartjes beschadigen :P . In beginsel zijn die trilhaartjes er natuurlijk juist om trillingen (golven) op te vangen...

• Wormaap
  • Nu online
Juist!
In veel kranten en op veel nieuwssites is onlangs dat artikel gepubliceerd waarin geroepen wordt dat, zoals zij het noemen, 'diepe oordoppen' extreem slecht zijn. De reden die hiervoor genoemd wordt is: 'Omdat de doppen dieper je oor in gaan, wordt het geluid 6dB harder.'
Dat is natuurlijk volslagen flauwekul, aangezien de meeste in-ear doppen een demping hebben van ±25dB. Elk weldenkend persoon zal dan ook begrijpen dat deze 25dB zo ongeveer van je volume áf kunnen, omdat je 25dB minder aan omgevingsgeluid hoeft te overstemmen. Natuurlijk zit't niet helemaal precies zo, maar dat je doppen een flink stuk zachter kunnen doordat ze sealen is domweg een feit :)

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:40

Piggen

Lekker bakkie

Het ligt toch wat anders. Ik las daar laatst een interessante post over.
  • Het luchtdicht afsluiten van de oren, met bv. een oordop, heet occlusie. Een oordop sluit nog meer af dan een koptelefoon.Een nadeel van afgesloten demping is dat bepaalde frequenties door occlusie (100 - 500 Hz) als het ware gaan 'resoneren' in de gehoorholte. De eigen stem beweegt zich ook in dit gebied en kan bij veel spreken bij occlusie tot een grote geluidsbelasting leiden. Zo klinken de twee octaven (A tot a-1) op de piano met oordop harder dan zonder oordop. [Bron]
  • Die 'diepe doppen' zijn gevaarlijk, zegt Jan de Laat, hoofd van het audiologisch centrum in Leiden. [[url=http://http://www.parool.nl/nieuws/2006/JAN/27/p2.html]Bron[/url]]
  • Compared to a completely open ear canal, the occlusion effect may boost the low frequency (usually below 500 Hz) sound pressure in the ear canal by 20 dB or more. (Daarom zijn de bassen zo mooi) [Bron]
Bron: Verwijderd in "Het Grote SonyEricsson W800, K750 en D75..."

Verwijderd

MPmad schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 16:21:

[list]
• Het luchtdicht afsluiten van de oren, met bv. een oordop, heet occlusie. Een oordop sluit nog meer af dan een koptelefoon.Een nadeel van afgesloten demping is dat bepaalde frequenties door occlusie (100 - 500 Hz) als het ware gaan 'resoneren' in de gehoorholte. De eigen stem beweegt zich ook in dit gebied en kan bij veel spreken bij occlusie tot een grote geluidsbelasting leiden. Zo klinken de twee octaven (A tot a-1) op de piano met oordop harder dan zonder oordop. MESSAGE]
dit is wat ik bedoelde ongeveer, toch niet gek toch :P

bedankt voor de uitleg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2006 16:25 ]

Verwijderd

Des te harder het geluid, des te harder de trilhaartjes (type zintuigcellen) heen en weer schudden. Is het geluid te hard voor een bepaalde periode, dan sterven te trilhaartjes door dit geschud. Je krijgt het eerst last van geluiden rond de 4,000 Hz (spraak).

Op de website van Sony staat het volgende zinnetje : "The super small 9mm drivers make for a comfortable fit, and include the sonic isolation of soft silicon earbuds". Je kan dus concluderen, dat in-ear headphones van dit type het omgevingsgeluid minder hoeven te compenseren door het volume te verhogen.

Volume verhogen doe je wel als de geluidsbron verder van je af staat en andersom. De trillingen van je in-ear oordoppen in je slakkenhuis zijn niet heftiger dan die van een gewone hoofdtelefoon of speakerset.

Overigens is dit ongeveer het zelfde verhaal als van Hoedje..

Verwijderd

Hee FFWD, het aantal Hz is de toonhoogte... en dat zegt niks over hoe hard het staat. Je bedoelde dbell?

En idd, geluid neemt exponentieel toe naarmate je dichter bij een geluidsbron komt. Aangezien zo'n in ear dopje dicht bij je oor zit moet het geluid ook zachter, omdat je anders sneller je gehoor zult beschadigen.

• Hoedje
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 17:04:
Hee FFWD, het aantal Hz is de toonhoogte... en dat zegt niks over hoe hard het staat. Je bedoelde dbell?

En idd, geluid neemt exponentieel toe naarmate je dichter bij een geluidsbron komt. Aangezien zo'n in ear dopje dicht bij je oor zit moet het geluid ook zachter, omdat je anders sneller je gehoor zult beschadigen.
Nee hij bedoelt de toonhoogte immers om het even heel basaal te zeggen, jonge mensen kunnen veel meer "threble" horen als oudere mensen. Dat gedeelte raak je ook het eerst kwijt...
MPmad schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 16:21:
  • Het luchtdicht afsluiten van de oren, met bv. een oordop, heet occlusie. Een oordop sluit nog meer af dan een koptelefoon.Een nadeel van afgesloten demping is dat bepaalde frequenties door occlusie (100 - 500 Hz) als het ware gaan 'resoneren' in de gehoorholte. De eigen stem beweegt zich ook in dit gebied en kan bij veel spreken bij occlusie tot een grote geluidsbelasting leiden. Zo klinken de twee octaven (A tot a-1) op de piano met oordop harder dan zonder oordop. [Bron]
  • Die 'diepe doppen' zijn gevaarlijk, zegt Jan de Laat, hoofd van het audiologisch centrum in Leiden. [[url=http://http://www.parool.nl/nieuws/2006/JAN/27/p2.html]Bron[/url]]
  • Compared to a completely open ear canal, the occlusion effect may boost the low frequency (usually below 500 Hz) sound pressure in the ear canal by 20 dB or more. (Daarom zijn de bassen zo mooi) [Bron]
Bron: Verwijderd in "Het Grote SonyEricsson W800, K750 en D75..."
Hmm, dat is zeker interessant. Toch is het gek dat bepaalde bedrijven die gehoorapparaten maken ook in-ear oordopjes maken. Je zou zeggen dat zij dan toch wel zouden moeten weten hoe slecht het voor je is. Overigens ligt de waarheid waarschijnlijk ergens in het midden. Je moet je alleen afvragen wat eerder slecht is voor je oren.

Hoe het ook zit, het blijft aan te raden om gewoon niet te hard en met mate muziek te luisteren.

• Dersan
  • Laatst online: 08:32
JunkieXP schreef op maandag 13 februari 2006 @ 10:30:
Ik haal ze morgen op bij het postkantoor en dan post ik mijn gebruikservaringen wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Door de occlusie worden de bassen inderdaad geboost. Dat is namelijk het hele princiepe waar een in-ear dop op berust. Zonder dat effect is er nauwelijks bas in'n earbud, en deze boost wordt volgens mij ook gewoon meegenomen in de frequentiekarakteristiek van'n in-ear monitor. Zonder occlusie zouden deze tonen domweg niet hoorbaar weergegeven worden.
Het verhaal van Jan de Laat is wat ik in m'n vorige post aanhaalde. Hij gaat werkelijk ENORM kort door de bocht. Wellicht enorm goed advies voor de Breezahjeugd die vooral zo hard mogelijk basgeluid wil hebben, maar van de gemiddelde Tweaker verwacht ik persoonlijk meer gezond verstand dan dat.

[ Voor 31% gewijzigd door Wormaap op 17-02-2006 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 16:52:
Des te harder het geluid, des te harder de trilhaartjes (type zintuigcellen) heen en weer schudden. Is het geluid te hard voor een bepaalde periode, dan sterven te trilhaartjes door dit geschud. Je krijgt het eerst last van geluiden rond de 4,000 Hz (spraak).
Wat bedoel je precies met: last van geluiden rond 'spraak'. Dat het pijn doet als iemand praat ofzo? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Laatst online: 08:32
Wat me al opvalt bij de sennheiser cx3000 dat er niet bij de verpakking een handleiding is voor het indoen van de dopjes, en ook op internet kan ik het niet vinden :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 14:35:
[...]

Wat bedoel je precies met: last van geluiden rond 'spraak'. Dat het pijn doet als iemand praat ofzo? :Y)
Hij bedoelt dat je het 4kHz-gebied het snelst verliest in je gehoor. En laat dit nou net het gebied zijn waarin spraak voor een groot deel ligt, het middengebied. Ik neem aan dat het fenomeen lawaaidoofheid je bekend is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 19:22
Dersan schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 15:28:
Wat me al opvalt bij de sennheiser cx3000 dat er niet bij de verpakking een handleiding is voor het indoen van de dopjes, en ook op internet kan ik het niet vinden :(.
Dan vrees ik dat je niet goed gezocht hebt. Hoedje heeft er namelijk een mooi stukje over getypt in de openingspost. Veel leesplezier een succes... :)

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een Etymotic ER-4P in combinatie met een iPod 4G 40GB (met een iSkin Evo 2 Ghost/Wasabi) 8) 8) 8)

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v257/Issey87/DSC00913.jpg

*note: iPod is op dit moment dood :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist een paar Sennheiser MX400's gekocht. Bevallen prima. Ik gebruik ze voornamelijk i.c.m. m'n laptop (voor in de trein) en bv Winamp.

Als ik het geluid van mijn laptop op maximum zet vind ik het geluid niet hard genoeg (en voor zover ik dat objectief kan beoordelen, zou het een stuk harder kunnen zonder gehoorschade te veroorzaken). Met Winamp's equalizer kun je het volume nog wat opschroeven met het 'preamp' schuifje. Mijn vorige dopjes gingen dan direct kraken, deze Sennheisers echter niet (of in ieder geval minder duidelijk hoorbaar). Betekent dit ook dat het dus geen schade aan ze toebrengt?

Kennen jullie nog een andere manier om het volume wat op te schroeven, als alle Windows-settings al op max staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, na 3 jaar gebruik gemaakt te hebben van mijn sony ex71 dopjes, ga ik maar eens overstappen op een paar 'échte' doppen :), de Shures e4c's.

Het is mischien niet zo boeiend dit bericht, maar ik kan niet wachten en moest het gewoon even neerzetten :D. Zodra ze binnen zijn zal ik een vergelijking maken tussen de Shures en de Sonys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascoa341
  • Nu online
Ik heb een nieuwe Iaudio X5 en hoewel de standaard doppen me behoorlijk meevallen, vraag ik me toch af of het zin heeft om een Sennheiser MX750 of een Sony MDR-E931 aan te schaffen. Ook vroeg ik me af of de pasvorm van deze Sennheiser dezelfde is, als de standaard dopjes die ongeveer anderhalf jaar terug bij Iriver producten werden geleverd. Die vond ik namelijk allerberoerdst....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf nog een goede link voor jullie waar goedkoop in-ear-monitors worden verkocht:

http://www.discountheadphones.com/index.html

kijk maar s even rond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2006 @ 19:57:
Zo, na 3 jaar gebruik gemaakt te hebben van mijn sony ex71 dopjes, ga ik maar eens overstappen op een paar 'échte' doppen :), de Shures e4c's.

Het is mischien niet zo boeiend dit bericht, maar ik kan niet wachten en moest het gewoon even neerzetten :D. Zodra ze binnen zijn zal ik een vergelijking maken tussen de Shures en de Sonys.
Kun je misschien beter na een weekje (of 2) doen. Inspelen maakt namelijk een behoorlijk verschil, vooral in het laag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 17:02
pascoa schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 12:23:
Ik heb een nieuwe Iaudio X5 en hoewel de standaard doppen me behoorlijk meevallen, vraag ik me toch af of het zin heeft om een Sennheiser MX750 of een Sony MDR-E931 aan te schaffen. Ook vroeg ik me af of de pasvorm van deze Sennheiser dezelfde is, als de standaard dopjes die ongeveer anderhalf jaar terug bij Iriver producten werden geleverd. Die vond ik namelijk allerberoerdst....
Ik denk dat je dan beter niet naar de Sennheisers kan kijken. Deze zijn inderdaad hetzelfde als de iRiver earphones, behalve dat ze een betere driver hebben. Ook de Sony's zou ik je nooit aanraden. Wat dan wel?

In-Ears! Goedkope In-Ears die evenveel kosten als bijvoorbeeld die Sennheisers! Dan moet je denken aan de Logitech In-Ears. Ik heb deze getest (Toen ze nog _niet_ ingespeeld waren) en ik vond ze al erg lekker. Een beetje weinig hoog, dat wel, maar dat is met een eq als die op de X5 wel te fixen (Gewoon onder de 4khZ een kleine vermindering in het laag brengen, dan komt het wel goed), dus zijn ze erg lekker. Als je iets meer te besteden hebt, hoef je niet verder te kijken dan de Sharp/Creative in-ears (MD-33 en EP630, uit mijn hoofd), deze leveren, zeker voor hun prijs, een lekker geluid en een goede pasvorm.

Als je niet In-Ears wilt, is het lastiger. Goede 'gewone' oordopjes zijn tegenwoordig maar lastig te vinden. Alleen de Sony dinges-888 zijn erg goed, zover ik weet. (Peperdure Audio Technika's uitgezonderd...)

Zo, genoeg gekletst voor me...:P

Edit :Heeft iemand trouwens toevallig zowel de Shure E2 als de nieuwe Sennheiser Sharp/Creative-stijl in-ears getest? Of de Creative's zelf? Dan wil ik graag horen wat jullie over het geluid denken! Ook wil ik graag weten wat jullie van de pasvorm en de stevigheid vinden!

[ Voor 9% gewijzigd door coptician op 21-02-2006 18:02 ]

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Ik heb nu zelf eerst nog Cresyn oordopjes, die had mijn vader over, maar deze week ga ik over naar andere...voor mijn Iriver H10 5 GB heb ik later deze week

Sennheiser MX750

Ik luister voornamelijk naar hiphop en Michael jackson, niks anders eigenlijk....en dan heb ik een goeie bas nodig, die mistte ik echt nog steeds met de Cresyn's, ik heb bij een shop vandaag
de MX750 getest op m'n speler en die bevielen me heel erg goed, behalve de prijs die 50 euro was...ik kijk eventjes online en bij PDAshop zie ik ineens de MX750 staan voor 24 euro, verzendkosten gratis,netjessssssss :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wei_zhu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 20:50
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2006 @ 19:57:

ik ben benieuwd :P gebruik je een ipod?? zo ja, welke generatie? en eerst ff inspelen :) veel luisterplezier 8)

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:12

BHQ

Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2006 @ 18:09:

Als ik het geluid van mijn laptop op maximum zet vind ik het geluid niet hard genoeg (en voor zover ik dat objectief kan beoordelen, zou het een stuk harder kunnen zonder gehoorschade te veroorzaken).
Daar had ik ook last van. Het geluid is nog ver in veilige marges (het vervormt niet / doet niet zeer) en hoort gewoon als 'normaal'. Soms wil ik het harder maar de speler staat dan op z'n hardst.

• devilsnight
Ik heb m'n Sennheiser MX750's binnen en naar wat nummers geluisterd, ik vind het absoluut beter klinken dan m'n oudere Cresyn's maar de bas is nog altijd tja...te zwak eigenljik wel. Is het nou gewoon zo dat ik in de prijsklasse van 20-50 euro gewoon geen betere bas en geluidskwaliteit zal hebben dan deze Sennheisers? Wil ik echt betere bas enzo, moet je dan al gelijk gaan kijken naar veel duurdere dopjes?

• coptician
devilsnight schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 17:24:
Ik heb m'n Sennheiser MX750's binnen en naar wat nummers geluisterd, ik vind het absoluut beter klinken dan m'n oudere Cresyn's maar de bas is nog altijd tja...te zwak eigenljik wel. Is het nou gewoon zo dat ik in de prijsklasse van 20-50 euro gewoon geen betere bas en geluidskwaliteit zal hebben dan deze Sennheisers? Wil ik echt betere bas enzo, moet je dan al gelijk gaan kijken naar veel duurdere dopjes?
Mijn vorige post geeft je een idee van wat je dan moet doen )onderaan de vorige pagina, als het goed is'

Als je véél bas wilt zijn de Ex71´s wel wat voor je, die kosten 50 euro .Vind je goed geluid nog nét iets belangrijker dan veeeeel bas, dan moet je de Creative Ep630 checken.

Gewone oordopjes hebben geen enkele vorm van bas.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• GSL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09-2024

GSL

En cheap, basserig en een klein tekort aan hoog (verhelpbaar met EQ) zijn de Logitechs. Hoewel ze niet beter klinken dan mijn EP-630, houden ze het toch het langste uit :{

• coptician
GSL schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 21:07:
En cheap, basserig en een klein tekort aan hoog (verhelpbaar met EQ) zijn de Logitechs. Hoewel ze niet beter klinken dan mijn EP-630, houden ze het toch het langste uit :{
Wat bedoel je precies met 'houden ze het het langst uit?'

• devilsnight
coptician schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 20:44:
[...]

Mijn vorige post geeft je een idee van wat je dan moet doen )onderaan de vorige pagina, als het goed is'

Als je véél bas wilt zijn de Ex71´s wel wat voor je, die kosten 50 euro .Vind je goed geluid nog nét iets belangrijker dan veeeeel bas, dan moet je de Creative Ep630 checken.

Gewone oordopjes hebben geen enkele vorm van bas.
Die van creative zijn bij pda shop voor 42 euro, misschien dat ik deze Sennheisers kan terug sturen en dat ik dan het resterende bedrag bij betaal, ik mis echt goeie bas met deze Sennheisers nog steeds, in-ears zijn die van Creative toch? Die echt helemaal in je oren gaan(nou ja, helemaal )
en dat je echt haast niks meer hoort van wat er om je heen gebeurd? kortom...volgens mij niet verstandig om die op te doen als ik naar werk fiets, wel? Mijn broer heeft Shure's en als ik die opdoe....tja..dan hoor je echt niks meer om je heen, lijkt me tch niet een fijn idee , of valt dat mee?

Het is niet dat ik extreem veel bas wil,maar het moet er wel een beetje zijn, en die hoor ik nog altijd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Op de fiets doe ik gewoon 1 dop in, simpel :) (Rechts, omdat't verkeer links van me is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfisjtik
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-12-2022
Gister een iPod Shuffle gehaald met Sony EX71's. Als die EP-630 gewoon ergens te koop waren had ik die waarschijnlijk gehaald, maar ik ben wel erg tevreden met de Sony's. Ik heb ook nog gezocht naar de CX300 maar die kon ik ook niet vinden. Alleen eten, drinken, praten en meezingen is allemaal wat minder met die inears in je oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
  • Laatst online: 01-09 22:51
Grom.. vandaag werkt het leven niet echt mee heb ik gemerkt. Ben alweer een dopje kwijt van mijn Sharp's. Ik had al de overleden Sony medium's gebruikt als vervanger, maar nu weer eentje kwijt. Waarschijnlijk tussen mijn jas gekomen en losgeraakt..

De volgende ga ik echt vastlijmen ofzo.. erg jammer die dingen, terwijl ze imho beter klinken en comfortabeler zitten dan gewone dopjes. Moet je ze alleen niet kwijtraken.

* InsjaHH vraagt zich af of er mensen bereid zijn hun medium Sony of Sharp dopjes willen ruilen / aanbieden tegen vergoeding?

Website, Flickr, FB, Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Laatst online: 23:12

BHQ

Voor de mensen die de Sennheisers weinig bass vinden hebben: Luisteren jullie wel met foampjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Vandaag bij de MM langs geweest, ze verkochten ze niet los,maar wel in zo'n assecoire pakketje (voor de Zen Micro, batterij,oplader,hoesje etc..en dus de headphones) 50 euro,
ik had eerst gebeld met PDAshop nog of ik mijn Sennheiser mx750's kon terugsturen en dat ik dan 18 euro bijbetaalde en dus de Creative EP630 zou nemen...maar dat was niet mogelijk.
Terug naar de MM gegaan en besloten het assecoire pakketje te kopen(uiteraard alleen voor die ear buds, want aan die assecoires heb ik niets) gelijk ingedaan en ik schrok me wild, wow...echt veel mooier nu, bas gewoon echt beter en het leeft gewoon veeeeeel meer dan eerst, de muziek.

Ik had kunnen wachten, en ze voor 42 euro besteld hebben bij PDAshop
maar ach...kost me nu 8 eurotjes meer en ik heb ze gelijk, anders pas na het weekend, het moest nu maar een keer over zijn met dat gedonder :D

Deze dus

http://www.pdashop.nl/product/16408/12300/301

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Ik gebruik nu een tijdje de SONY E71's, ze bevallen erg goed. vooral als ik 's avonds naar huis fiets kan heerlijk genieten van muziek. Alleen je hoort echt helemaal niks met die dingen in je oren, vinden jullie dit niet gevaarlijk op de fiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankvbr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 19:36
42 euro?

voor 32,50 (+verzend..) heb je ze hier:
http://www.4launch.nl/sho...info.php?productid=013484

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ah ja ik zie het, ach nou ja pech hoor :)

Ik had op google.nl gezocht, en de eerste paar links gecheckt, en die shops vroegen er allemaal 40 + euro voor, dus tja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
monnick schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 18:30:
Ik gebruik nu een tijdje de SONY E71's, ze bevallen erg goed. vooral als ik 's avonds naar huis fiets kan heerlijk genieten van muziek. Alleen je hoort echt helemaal niks met die dingen in je oren, vinden jullie dit niet gevaarlijk op de fiets?
Dit wordt de derde keer dat ik deze vraag beantwoord: Ja, het is gevaarlijk om in het verkeer niks meer te horen. Dé oplossing: Doe gewoon 1 dop in. Het is niet de bedoeling dat je tijdens het fietsen 'heerlijk geniet van muziek' aangezien je dan veel te veel afgeleid wordt om nog fatsoenlijk op het verkeer te kunnen letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf shure E3's en die isoleren nog een stuk beter dan de md33/ep630 ed. Als ik fiets heb ik ze zo goed als altijd in en dan hoor ik geen enkel omgevingsgeluid meer.

Maar als je gewoon goed om je heen kijkt, en dan vooral over je schouder, is het echt niet levensgevaarlijk hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 11:48:
Maar als je gewoon goed om je heen kijkt, en dan vooral over je schouder, is het echt niet levensgevaarlijk hoor.
Zo denk ik er ook over, en mijn fietsrit naar school duurt maar 10 min waarvan 3 door het bos en in het bos is geen gevaar...het is maar 1 pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vorige week 2 paar Shure E2G's ontvangen uit Amerika. Wel wat gedoe met de douane, maar met een (bewerkt :)) paypal-afschrift uiteindelijk slechts 15 euro invoerkosten moeten betalen. Totaal prijs 70 euro!

Heb ze al een beetje laten inspelen op mijn Kenwood HD20GA7, en je merkt echt dat de lage tonen veel dieper zijn, en echt tot je doordringen! kDenk trouwens wel dat het verschil voor mij niet zo groot is, aangezien de meegeleverde doppen van audio-technica waren, en geen cresyn-prut oid. Echt een aanrader!

Afbeeldingslocatie: http://annemiekevanrosmalen.nl/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://annemiekevanrosmalen.nl/2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 15:50:
...
Heb ze al een beetje laten inspelen op mijn Kenwood HD20GA7, en je merkt echt dat de lage tonen veel dieper zijn, en echt tot je doordringen! kDenk trouwens wel dat het verschil voor mij niet zo groot is, aangezien de meegeleverde doppen van audio-technica waren, en geen cresyn-prut oid. Echt een aanrader!

[afbeelding]
[afbeelding]
Hoewel de meegeleverde oordopjes van deze HDD-speler niet slecht zijn, is de winst bij de lage frequenties icm. deze Shure E2 echt aanzienlijk naar mijn mening (te danken aan het in-ear principe: een flinke bass-boost van zo’n 20dB onder 500Hz).

Ben je er wel zeker van dat je goede seal hebt met deze transparante sleeves? Als er ook van die zwarte soft-sleeves meegeleverd worden bij jou Shure E2, moet je die eens proberen.
De oranje schuimjes werken in het algemeen ook goed alleen die zijn erg snel vies.
Een goede seal maakt echt het verschil bij in-ear oordopjes, zeker bij deze Shure E2 ;) .
(Hee… die HDD-speler lijkt een beetje op die van mij, mooi beestje en redelijk krasbestendig. Na paar maanden gebruik nog steeds geen krassen :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 17:55:
[...]

Hoewel de meegeleverde oordopjes van deze HDD-speler niet slecht zijn, is de winst bij de lage frequenties icm. deze Shure E2 echt aanzienlijk naar mijn mening (te danken aan het in-ear principe: een flinke bass-boost van zo’n 20dB onder 500Hz).

Ben je er wel zeker van dat je goede seal hebt met deze transparante sleeves? Als er ook van die zwarte soft-sleeves meegeleverd worden bij jou Shure E2, moet je die eens proberen.
De oranje schuimjes werken in het algemeen ook goed alleen die zijn erg snel vies.
Een goede seal maakt echt het verschil bij in-ear oordopjes, zeker bij deze Shure E2 ;) .
(Hee… die HDD-speler lijkt een beetje op die van mij, mooi beestje en redelijk krasbestendig. Na paar maanden gebruik nog steeds geen krassen :9 )
Die zwarte vind ik eigenlijk te zacht, en bleven bij mij niet goed zitten. Heb er nu de small flex sleeves op zitten, die foams vind ik maar niks. En ja, met name het scherm is uiterst krasbestendig, heb er ook nog geen kras op zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 15:50:
Heb vorige week 2 paar Shure E2G's ontvangen uit Amerika. Wel wat gedoe met de douane, maar met een (bewerkt :)) paypal-afschrift uiteindelijk slechts 15 euro invoerkosten moeten betalen. Totaal prijs 70 euro!
@Holleboomer: Ben zelf ook van plan Shure's in de US te bestellen en op te laten sturen. Kun je iets meer vertellen over het gedoe met de douane & invoerkosten? Waar moeten we rekening mee houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Doe mij maar shure's!

Wat een geweldige bas + geluid _/-\o_
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 13:17:
[...]

@Holleboomer: Ben zelf ook van plan Shure's in de US te bestellen en op te laten sturen. Kun je iets meer vertellen over het gedoe met de douane & invoerkosten? Waar moeten we rekening mee houden?
Je laat het gewoon opsturen. Dan komt het in nederland. Dan krijg je BTW heffing(19%) en mogelijk ook douane heffing(6%). Daarnaast moet je rekening houden met de handelingskosten van de TPG(15 euro).

Voor exacte bedragen moet je eens kijken op: www.douane.nl

[ Voor 83% gewijzigd door LED-Maniak op 27-02-2006 13:22 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 13:17:
Ik kan je aanbevelen om ze bij earphonesolutions te bestellen. Heb goede ervaringen met die lui en bovendien bieden ze een ‘laagste prijs garantie’ (vind jij ze ergens goedkoper, dan matchen ze de prijs). Ook zijn ze na een telefoontje zo aardig geweest m’n E5’s op te sturen als een geschenk met een waarde van $50,- zodat er geen geneuzel was met de hierboven genoemde geldklopperij van de Nederlandse staat ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort Sony EX-51 LP dopjes en ze bevallen op zich prima. De hoge tonen zijn ietwat schel, maar 100 euro voor een set Shures had ik niet over.

Nu las ik dat ze moeten inspelen opm beter geluid te krijgen. Ik heb wel wat verschillende muziek geluisterd, maar wel veel van dezelfde soort. Maakt dit nog uit voor de kwaliteit van de dopjes in hun verdere levensduur of komen de frequenties ook later wel los wanneer ik wel andere muziek afspeel.

Trance en top 40 heb ik dus wel geluisterd, net als muziek van eric clapton en dire straits, phil collins. Maar bijvoorbeeld geen klassiek of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De driver moet gewoon bewegen zodat hij losser komt zitten, dus het maakt niet uit wat voor muziek je draait, als ze maar geluid maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

devilsnight schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 18:10:
Vandaag bij de MM langs geweest, ze verkochten ze niet los,maar wel in zo'n assecoire pakketje (voor de Zen Micro, batterij,oplader,hoesje etc..en dus de headphones) 50 euro,
ik had eerst gebeld met PDAshop nog of ik mijn Sennheiser mx750's kon terugsturen en dat ik dan 18 euro bijbetaalde en dus de Creative EP630 zou nemen...maar dat was niet mogelijk.
Terug naar de MM gegaan en besloten het assecoire pakketje te kopen(uiteraard alleen voor die ear buds, want aan die assecoires heb ik niets) gelijk ingedaan en ik schrok me wild, wow...echt veel mooier nu, bas gewoon echt beter en het leeft gewoon veeeeeel meer dan eerst, de muziek.

Ik had kunnen wachten, en ze voor 42 euro besteld hebben bij PDAshop
maar ach...kost me nu 8 eurotjes meer en ik heb ze gelijk, anders pas na het weekend, het moest nu maar een keer over zijn met dat gedonder :D

Deze dus

http://www.pdashop.nl/product/16408/12300/301
verkoop die stuf gewoon los, heb ik ook aan een kennisje van school verkocht voor een vrienden prijs (7.50 voor hoesje en accu) en voor nog eens 7.50 of 10 euro ofzo de lader hier op got :) haal je dat verschil er zo uit ;) (of los bij 4launch nog goedkoper alleen wist ik toen nog niet/was nog niet zo dus voor 42 euro dat pack bij boll besteld)

verder fietsen ik fiets ook in de stad met beide :X (rest is toch recht fietspad) maar gewoon goed kijken vind ik het wel kunnen hoor :) ... de enigste gevaarlijke acties die ik maak komen meer omdat ik niet zo goed verkeer in kan schatten (soms...) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 21:36:
De driver moet gewoon bewegen zodat hij losser komt zitten, dus het maakt niet uit wat voor muziek je draait, als ze maar geluid maken :)
In de FAQ op de eerste pagina van het topic stond juist dat het wel uitmaakte, veel verschillende tonen. Wat is het nu ? ;)

En wat is een beetje een normale inspeelduur. Ik heb gehoord van 30 / 40 uur, maar ook van 200 uur :?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2006 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 18:02

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 21:47:
[...]

In de FAQ op de eerste pagina van het topic stond juist dat het wel uitmaakte, veel verschillende tonen. Wat is het nu ? ;)

En wat is een beetje een normale inspeelduur. Ik heb gehoord van 30 / 40 uur, maar ook van 200 uur :?
Volgens mij kan je gewoon ruis (niet goed afgestelde radiozender oid) gebruiken. Zitten veel verschillende tonen in.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Zoals ik din de openingspost al aangeef, is er vrij weinig zekerheid over inspelen. Er zijn ook mensen die zeggen dat het niets aan de drivers veranderd (het zou ene psychologisch effect zijn). Over met wat voor geluid en hoe lang je het moet doen, is dus al helemaal niets te zeggen. Volgens mij heeft het wel effect, vooral in de eerste 24 uur. Daarna is de verandering zo klein, dat je het net zo goed tijdens het luisteren kunt laten gebeuren. Het geluid dat je gebruikt, kan volgens mij het beste zo veel mogelijk frequenties bevatten. Vergelijk het eens met een metaaldraadje. Die krijg je het snelst metaalmoe door zoveel mogelijk verschillende bewegingen met het ding te maken, niet met een gelijkmatige beweging.
edit:

En dan is ruis inderdaad een goede optie... ;)

[ Voor 4% gewijzigd door DeeD2k2 op 27-02-2006 22:55 ]

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeeD2k2 schreef op maandag 27 februari 2006 @ 22:54:
En dan is ruis inderdaad een goede optie... ;)
En dan zoals eerder gezegd dit gewoon laten doen door de dopjes op je hifi setje aan te sluiten en een niet afgestemde radiozender op te zoeken of zijn er andere / betere opties ?

Wat zou je dan aanraden, ruis of gwn laten inspelen door gewoon muziek te luisteren.

Ik gebruik BTW een Sony NW-HD3 20 gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Dat is helemaal aan jou. Als jij de dopjes nu al goed vind klinken, zou ik me helemaal niet druk maken om het inspelen, maar ze gewoon gaan gebruiken. Dan wordt het in de loop van de tijd alleen maar beter (hoewel je daar weinig van zult merken aangezien het geleidelijk gaat).
Zo niet, dan 1 à 2 dagen ruis of gevarieerde muziek spelen. Bij voorkeur op een volumeniveau waar je nog (korte tijd) naar kunt luisteren. De bron maakt hierbij helemaal niets uit. Of je nou een HD3 of een stereotoren geluid laat maken, het blijft geluid en zal zijn werk doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeeD2k2 schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 03:16:
Dat is helemaal aan jou. Als jij de dopjes nu al goed vind klinken, zou ik me helemaal niet druk maken om het inspelen, maar ze gewoon gaan gebruiken. Dan wordt het in de loop van de tijd alleen maar beter (hoewel je daar weinig van zult merken aangezien het geleidelijk gaat).
Zo niet, dan 1 à 2 dagen ruis of gevarieerde muziek spelen. Bij voorkeur op een volumeniveau waar je nog (korte tijd) naar kunt luisteren. De bron maakt hierbij helemaal niets uit. Of je nou een HD3 of een stereotoren geluid laat maken, het blijft geluid en zal zijn werk doen...
Oke, dankjewel voor je antwoord. Heb er nu ongeveer 10 uur muziek opzitten en het wordt alleen maar beter en beter. Dus ik laat ze wel gewoon inspelen door het gebruik ervan, door gewoon muziek te luisteren.

Dan heb ik nog een andere vraag. In de FAQ staat het verschil tussen de EX71 en de EX51 al beschreven. Zijn dit de enige verschillen of zijn er nog andere verschillen, qua geluid bijvoorbeeld. Hopelijk wil je hier ook nog even kort op antwoorden, zou fijn zijn :) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij is het draagcomfort en de degelijkheid van oordopjes belangrijker dan de geluidskwaliteit, als ik perfecte geluidskwaliteit wil dan luister ik thuis op m'n hifi... maar goed, dat is persooonlijk

voor thuis heb ik trouwens ook een zeer dure philips headphone (die ik ooit voor 5€ kon scoren :p)

als ik naar mijn ipod luister is dat tijdens het fietsen/joggen of op de trein... vooral voor dat eerste is het belangrijk dat ze erg goed blijven zitten... de standaard-dopjes (die witte die bij een ipod zitten) blijven dus totaal niet zitten en zijn nu al bijna kapot (ipod zit soms de hele dag in m'n jaszak)

dus ik denk dat ik opzoek moet naar in-ear dopjes, het moet wel goedkoop blijven (ofwel moeten ze erg degelijk zijn, zodat ze lang meegaan), het goedkoopste dat ik tot nog toe vond zijn de Creative EP-630 dopjes, die toch aan 38€ komen (incl verzendkosten)

zijn er nog alternatieven of is dit de enige aanvaardbare keuze?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2006 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09-2024

GSL

Zoals ik al eerder zei, zijn de logitechs goedkope inears (€20) maar hebben erg veel bass, en missen daarom een beetje hoge tonen (met een iPod is dat soms echter wel fijn.)
coptician schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 21:22:
[...]
Wat bedoel je precies met 'houden ze het het langst uit?'
Ik bedoel ermee dat mijn EP-630 ondertussen een niet-functionerend rechter dopje meer heeft (draadbreuk) en mijn Sony EX-71 heeft ook al kapotte draadjes. De logitechs werken nog steeds, hoewel de zilvere verf er wel een beetje af gaat.

(De EP-630 klinken echter het beste dus ik denk dat ik binnekort maar eens nieuwe ga kopen, of nieuwe Shures. Zit er echt een groot verschil tussen de EP-630 en de Shure E2G/C ?)

[ Voor 17% gewijzigd door GSL op 28-02-2006 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39
ik heb zelf de logitechs nu al 2 maanden en ze bevallen zeer goed icm mijn iPod mini. In het begin was het wel even wennen , maar nu zit het wel fijner en vind ik het geluid ook natuurlijker dan mijn andere dopjes (oude sony's ;) en daarvoor de apple dopjes :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
GSL schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 20:35:
Zoals ik al eerder zei, zijn de logitechs goedkope inears (€20) maar hebben erg veel bass, en missen daarom een beetje hoge tonen (met een iPod is dat soms echter wel fijn.)

[...]

Ik bedoel ermee dat mijn EP-630 ondertussen een niet-functionerend rechter dopje meer heeft (draadbreuk) en mijn Sony EX-71 heeft ook al kapotte draadjes. De logitechs werken nog steeds, hoewel de zilvere verf er wel een beetje af gaat.

(De EP-630 klinken echter het beste dus ik denk dat ik binnekort maar eens nieuwe ga kopen, of nieuwe Shures. Zit er echt een groot verschil tussen de EP-630 en de Shure E2G/C ?)
Er zit wel wat verschil in geluidskwaliteit, maar het grootste verschil is dat ze beter isoleren (omdat het echte in-ear dopjes zijn). Maar of ze nu twee keer zoveel waard zijn (40 vs 80 euro). Tja, het is bijv. heel handig als je veel met het openbaar vervoer reist, omdat ze veel beter geluid van buitenaf tegenhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 11:49
Is er al iemand die de CX300 met de EP630 heeft vergeleken? Of anderzijds kan bevestigen/ontkennen dat het om een andere uitvoering van hetzelfde dopje gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Niet online
na heel wat sites te hebben gelezen en GOT wil ik nu toch eens de Creative EP630 gaan kopen .
Helaas stuit ik op het laatste moment op een probleem en dat is dat de stekker van de Creative's recht is , en de uitgang voor de koptelefoon op mijn iAudio X5 linksobven op de zijkant zit.
Het liefst heb ik toch eentje met een hoek van 90 graden erin. Volgens mij hebben de Senneheisers cx300 dit, alleen kan ik deze alleen op één site kopen volgnens de pricewatch van Tweakers. Hier zijn ze 15 euro duurder, en dat vind ik toch zonde (kan ik beter gebruiken met een avondje uitgaan ;) ).
Wie weet waar ze goedkoper zijn? En zijn ze beter of slehter dan de Creative's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ewald ! schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 17:40:
na heel wat sites te hebben gelezen en GOT wil ik nu toch eens de Creative EP630 gaan kopen .
Helaas stuit ik op het laatste moment op een probleem en dat is dat de stekker van de Creative's recht is , en de uitgang voor de koptelefoon op mijn iAudio X5 linksobven op de zijkant zit.
Het liefst heb ik toch eentje met een hoek van 90 graden erin. Volgens mij hebben de Senneheisers cx300 dit, alleen kan ik deze alleen op één site kopen volgnens de pricewatch van Tweakers. Hier zijn ze 15 euro duurder, en dat vind ik toch zonde (kan ik beter gebruiken met een avondje uitgaan ;) ).
Wie weet waar ze goedkoper zijn? En zijn ze beter of slehter dan de Creative's ?
Al eens aan de Sony's EX51 of EX71 gedacht. Ben zelf in het bezit van de EX51. Ze hebben een hoekstekker en zitten in dezelfde prijsklasse als de ep630.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 18:04:
[...]

Al eens aan de Sony's EX51 of EX71 gedacht. Ben zelf in het bezit van de EX51. Ze hebben een hoekstekker en zitten in dezelfde prijsklasse als de ep630.
Ik zelf hoor te veel slechte verhalen over de EX51 en EX71, dat de kabel snelverslijt en dat de koperkabel dan bloot komt te liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ewald ! schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 18:07:
[...]

Ik zelf hoor te veel slechte verhalen over de EX51 en EX71, dat de kabel snelverslijt en dat de koperkabel dan bloot komt te liggen..
Ja de kabels zijn inderdaad wat dunner dan die van de Shure's ofzo. Maar heb verder nooit last gehad met stukgaande kabels ofzo. Het is maar hoe je ermee omgaat. Over 't algemeen ben ik vrij zuinig met mijn spullen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ewald ! schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 18:07:
[...]

Ik heb mijn Sony EX70 al 3 jaar, en ze zien er nog als nieuw uit, ligt er maar net aan hoe je ermee om gaat ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 18:09:
[...]

Ja de kabels zijn inderdaad wat dunner dan die van de Shure's ofzo. Maar heb verder nooit last gehad met stukgaande kabels ofzo. Het is maar hoe je ermee omgaat. Over 't algemeen ben ik vrij zuinig met mijn spullen :)
Wat is wel een understatement :Y). Maar welke Sony dopjes heb jij en hoelang heb je ze?
Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 18:28:
[...]
Ik heb mijn Sony EX70 al 3 jaar, en ze zien er nog als nieuw uit, ligt er maar net aan hoe je ermee om gaat ja.
Ja, de EX70 is niet de EX71, en ik lees hier ook verhalen van mensen die er wel zorgvuldig mee omgaan en toch binnen 3 maanden kabelbreuk, afgesleten kabel etc. hebben. Het zijn er inmiddels zoveel, dat ik het toch niet alleen op onzorgvuldigheid zou willen afschuiven.

Ik heb het zelf ook gehad met de EX51 en reken maar niet dat Sony dan garantie geeft :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 18:33:
[...]

Wat is wel een understatement :Y). Maar welke Sony dopjes heb jij en hoelang heb je ze?

[...]

Ja, de EX70 is niet de EX71, en ik lees hier ook verhalen van mensen die er wel zorgvuldig mee omgaan en toch binnen 3 maanden kabelbreuk, afgesleten kabel etc. hebben. Het zijn er inmiddels zoveel, dat ik het toch niet alleen op onzorgvuldigheid zou willen afschuiven.

Ik heb het zelf ook gehad met de EX51 en reken maar niet dat Sony dan garantie geeft :X .
Ik heb de EX-51 en nog niet zo lang in mijn bezit. Maar ga er erg zuinig mee om. Heb al vele oordopjes gehad, ook Sony dopjes die inmiddels zon 8 jaar oud zijn en nog helemaal perfect zijn. Heb het idee dat dat stukgaan van de kabel in mijn omsatndigheden 100% meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Niet online
Ik lees het te vaak dat dit gebeurt met Sony's, en dat lijkt me langzamerhand niet meer toevallig .. En we kunnen hier nog uren over door gaan btw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ewald ! schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 19:29:
Ik lees het te vaak dat dit gebeurt met Sony's, en dat lijkt me langzamerhand niet meer toevallig .. En we kunnen hier nog uren over door gaan btw :)
Ja lijkt me leuk :P
Ben in ieder geval al een jaren lang sony verbruiker en geen pessimist. We zullen zien dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:14

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 18:28:
[...]

Tuurlijk....

Mijn eerste EX71's deden het 2 jaar, toen had ik draadbreuk en dus nog maar geluid uit 1 dopje. Begrijpelijk na 2 jaar intensief gebruik.
Vervolgens een nieuwe EX71 gekocht, na 3 maanden een opgezwollen draad en zichtbare koperdraden. Er van uitgaande dat dit mijn eigen schuld was, nieuwe gekocht, ditmaal de witte versie. Na krap 1 maand, opgezwollen draad, zichbare koperdraden.
Terug naar de winkel, MP3shop.nl, nieuwe EX71 gekregen. Dit was half januari. Inmiddels heb ik al weer zo'n dikke, plakkerige koptelefoondraad en is het slechts een kwestie van tijd voor de draden zichtbaar worden.

Voor mij geen EX71 meer, jammer, want ik ben erg tevreden over het geluid.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Niet online
Dat bedoel ik, dan is 40 euro voor mij veel geld als er een vrij grote kans is dat de kabel zich na 3 maand zo kan gaan gedragen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Niet online

Vyo

Wat ik me al een tijdje afvroeg, ben ik de enige die er met de EX71's en nu met de Sennheiser CX300's er last van heeft, dat het gaatje/filtjertje dat in de dopjes zit, verstopt raakt met troep uit je oor enzo?

Want bij de EX71 viel dat nog op te lossen door het door te prikken, maar bij de CX300 moest ik het hele filtertje, dat een soort fijn mazig metalen dingetjs is, eraf slopen, omdat het niet door te prikken valt.

Probleem is namelijk, dat als het eenmaal verstopt, het geluid enorm gedempt wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Je bent zeker niet de enige. Dat is de reden dat ik mijn Sharp MD33 inmiddels vervangen heb (door Westone UM2's overigens); één van de dopje dat zo verstopt dat ik de ballans met bijna 10% naar dat dopje moest schuiven.
De beste manier om het te voorkomen, is natuurlijk je doppen extra goed schoonhouden. Ook de dopjes zelf kan je eens in de zoveel tijd meenemen. Met een satéprikker kan je de ophopingen aan de rand van de roostertjes weghalen, en de rest gaat goed met een vluchtig oplosmiddel. Ik gebruikte altijd pure alcohol, mar spiritus is natuurlijk ook geen probleem. Gebruik echter geen aceton of iets waar het in zit (zoals nagellakremover), aangezien dat het kunststof aantast.

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.