Wat zijn goede oordopjes? Deel 7

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste
Acties:
  • 20.307 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 06:58
Een rechte aansluiting :) ( fragiel stekkertje, dat wel )

Opmerking; ik zie dat sommigen moeilijk doen met tele-orders, maar ik heb ze gewoon gehaald bij The Phone House :+ . Natuurlijk wel gevraagd of ik ze terug kon brengen als het helemaal niks was, en dat kon.

Nu alleen nog die EQ-bug van mn Zen Touch fixen, maar ik heb wat linkjes hier dus het komt goed.

edit: en gefixt :)

[ Voor 3% gewijzigd door El-Loco op 31-01-2006 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Carel schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 16:59:
@BeeTB1

Wat had jij hiervoor dan ?, ook in-ear? Ik hoor ook wel idd wat (lichte) ruis uit mijn Nano, tijdens de muziek iig ook niet. Vergeet niet dat in-ear super gevoelig is en vlabij je trommelvlies zit. Ik vermoed daarom niet dat je er iets aan kan doen.
Had hiervoor de apple inears icm de 3G. Toen hoorde ik het niet, maar ik denk dus ook dat het komt dat de Shure E4c super gevoelig is.

Edit: Maar heeft de Ipod dit alleen...? :?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2006 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:47
El-Loco schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 18:56:
Opmerking; ik zie dat sommigen moeilijk doen met tele-orders, maar ik heb ze gewoon gehaald bij The Phone House :+ . Natuurlijk wel gevraagd of ik ze terug kon brengen als het helemaal niks was, en dat kon.
Wat kosten ze (creative 630) bij the phone huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
ILUsion schreef op maandag 30 januari 2006 @ 17:47:
Ik heb Creative EP-630'jes, het enige dat me eraan irriteert is dat de rubbertjes wel eens willen loskomen. En zo gebeurt het dat ik er wel eens eentje kwijtspeel. En zo gezegd, zo gebeurd: een van mijn rubbertjes is kwijt.
Kan je die beter niet vastlijmen (secondenlijm oid)? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-08 15:18
El-Loco schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 18:56:
Een rechte aansluiting :) ( fragiel stekkertje, dat wel )
erg fragiel dan?

en weet jij of die bedrading hetzelfde is als van de ex71sl? zo niet, dan ga ik er over na denken hem te kopen! :>

[ Voor 3% gewijzigd door repsaj op 31-01-2006 21:15 ]

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:29

Piggen

Lekker bakkie

cc12 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 20:08:
[...]

Wat kosten ze (creative 630) bij the phone huis?
€35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 19:39:
[...]

Had hiervoor de apple inears icm de 3G. Toen hoorde ik het niet, maar ik denk dus ook dat het komt dat de Shure E4c super gevoelig is.

Nee maar er zijn DAP's die niet ruisen (AB's zijn funest voor de echte stilte).

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:36

sjaakaq

It might get loud

Ik heb met mijn Sharp MD33's steeds vaker dat ze uit mijn oor vallen zegmaar. Ik gebruikt de grote sleeves. Betekent dit dat ze te klein zijn of juist te groot (dat ze eruit floepen ofzo)?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
[...]

Nee, gelukkig zijn spelers tegenwoordig wel zo slim dat ze alleen ff ruisen als er geluidsactivitiet is en idle niet. Mijn PDA/Telefoon(Tmobile Vario) ruist ook, en ook meer(harder) dan de Ipod. Eigenlijk alle gadgets die ik gehad heb tonen tekenen van ruis. In het verleden was het overigens stukken erger over het algemeen.

@Jaspur, Afbeeldingslocatie: http://img396.imageshack.us/img396/1927/img1220custom4bg.th.jpg

@Leo, het lijkt mij idd sterk dat zelfs de grootste te klein zijn voor je oren. Probeer dus gewoon eens de middelste, en ervaar je uberhaubt wel het gevoel dat het volledig is afgesloten (druk op je oren)?

[ Voor 35% gewijzigd door Carel op 01-02-2006 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Ja...dat gevoel ervaar ik alleen als ik ze heel hard aandruk...

Maarrem...ik heb nu 3 paar large :P Iemand die zijn medium wil ruilen voor een paar large sleeves?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 15:20
[...]

Het hangt ervanaf hoe hard het is. Maar ik vraag me echt af of er DAP's zijn die 0.0% ruisen. Ik kan het me bijna niet voorstellen. Je hoort hele zachte ruis te horen en niet tijdens het afspelen van de muziek. Als je denk dat het te hard dan kan het beste een defecte iPod zijn, er zijn er meer in het iPod topic die daar last van hadden en waarbij opsturen naar Apple hielp.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Laatst online: 14-08 15:18
Aa, bedankt. En zeker niet door bij the Phonehouse dan voor 35 (: Tq
Nog vraagje.. Is het de 4Gb Nano? Zoja, waar heb je 'm vandaan? Elke winkel in de buurt is ie uitverkocht |:(

[ Voor 17% gewijzigd door repsaj op 01-02-2006 17:04 ]

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
Xander2000 schreef op maandag 30 januari 2006 @ 17:20:
[...]

Wat een ongelovelijk nietszeggende test. :D
Ik denk dat je test meer moet zien in termen van prijs/prestatie verhouding: natuurlijk zijn die shure e4c beter dan die creative alleen niet zodanig dat dat 10maal zoveel kan kosten.Zie je ook bij allerlei andere zaken: op den duur weegt het kleine verschil niet meer op tegen de enorm hogere kosten die je er extra voor neer moet leggen. De marginaliteit valt dan negatief uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

cc12 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 16:39:
[...]

Ik denk dat je test meer moet zien in termen van prijs/prestatie verhouding: natuurlijk zijn die shure e4c beter dan die creative alleen niet zodanig dat dat 10maal zoveel kan kosten.Zie je ook bij allerlei andere zaken: op den duur weegt het kleine verschil niet meer op tegen de enorm hogere kosten die je er extra voor neer moet leggen. De marginaliteit valt dan negatief uit.
Klopt heb je helemaal gelijk in. Mijn post is natuurlijk ook niets zeggend. Maar zodra ze $300 dopjes in een test opnemen met relatief low budget dopjes zit er iets goed mis. Ze kiezen zelfs niet eens voor de e2c of de e3c. Nee, meteen de e4. :D

Mits de bron goed is durf ik ze zeggen dat e4c's in getallen uitgedrukt 300% beter klinken dan Creative doppen. Dat de prijs het niet rechtvaarigd okey. Maar het verschil is _enorm_.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
Xander2000 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 17:53:
[...]

Klopt heb je helemaal gelijk in. Mijn post is natuurlijk ook niets zeggend. Maar zodra ze $300 dopjes in een test opnemen met relatief low budget dopjes zit er iets goed mis. Ze kiezen zelfs niet eens voor de e2c of de e3c. Nee, meteen de e4. :D

Mits de bron goed is durf ik ze zeggen dat e4c's in getallen uitgedrukt 300% beter klinken dan Creative doppen. Dat de prijs het niet rechtvaarigd okey. Maar het verschil is _enorm_.
In hoeverre ligt er dan een relatie met zijn KU-100 meting en het daadwerkelijke geluid. Stel nou dat alle geluiden 100% zuiver zijn met bijbehorden Db en frequentie, is het geluid dan 100% perfect? De afwisselingsfrequentie(dus hoe snel het vande ene naar de andere toon kan zonder ruis) testen is natuurlijk weer lastiger... ik zou niet weten hoe je zoiets moet testen?

@Jaspur, het is de 2 GB, gehaald bij ITS in Alphen voor 196e, had 6%(studentenkoring) afgedongen :) De 4GB hadden ze daar ook btw.

[ Voor 10% gewijzigd door Carel op 01-02-2006 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 06:58
Jaspur schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 21:15:
[...]

erg fragiel dan?

en weet jij of die bedrading hetzelfde is als van de ex71sl? zo niet, dan ga ik er over na denken hem te kopen! :>
Wil je een foto ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rulus
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-08 11:31
Hallo,

Ik ben dus op zoek naar nieuwe oordopjes :P

Er zijn wel een paar voorwaarden:

* aangezien ik misvormde oren heb blijven de normale oordopjes nooit zitten; ik ben dus aangewezen op de in-ear modellen.

* ik ben de trotse bezitter van een iPod shuffle mét sportieve hoes. Hierin zit aan de bovenkant een gaatje voor het stekkertje van de oordopjes (zie foto). Ik zou dus willen dat het stekkertje van mn nieuwe oordopjes hier ook in past (dus smal genoeg is)...
Heb eventueel nog wel een verlengstukje dat er ook bijzat, dus prioritair is dit niet, maar het is handig meegenomen als het zou kunnen.

* ze moeten uiteraard goed klinken en een goed bas geluid geven. momenteel gebruik ik de bijgeleverde apple oortjes met daarop een rubberen stukje geschoven van andere oortjes die ik nog liggen had,...kortom niet echt ideaal

* het dient om te gebruiken, dus mag niet meer kosten dan, laten we zeggen 25 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De rubbers van mijn huidige SONY MDR-ED21LP zijn kapot, en ik vind het wel weer eens tijd voor nieuwe doppen.

Alleen wil ik geen in-ear doppen. Heb die goedkope logitechs gekocht om te kijken hoe het beviel, maar ik vind dat in-ear totaal niet lekker zitten, en wil dus gewone oordopjes.

Alleen lijkt het wel of tegenwoordig alles in-ear is. Wat zijn nou echt goeie 'gewone' doppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RekZ schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 21:01:
De rubbers van mijn huidige SONY MDR-ED21LP zijn kapot, en ik vind het wel weer eens tijd voor nieuwe doppen.

Alleen wil ik geen in-ear doppen. Heb die goedkope logitechs gekocht om te kijken hoe het beviel, maar ik vind dat in-ear totaal niet lekker zitten, en wil dus gewone oordopjes.

Alleen lijkt het wel of tegenwoordig alles in-ear is. Wat zijn nou echt goeie 'gewone' doppen?
Sony MDR-ED238ML

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 19:22
@rulus & RekZ
Leest de openingspost eens door en dan vooral het stukje onder het overzichts tabelletje. Daar vind je een paar goede tips. Overigens is het in beide gevallen erg moeilijk wat te vinden. rulus heeft een krap budget en RekZ heeft het probleem dat in-ear de standaard is voor mid- en high-end.

@Ashvind
Want? ;)

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
DeeD2k2 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 21:10:
@rulus & RekZ
Leest de openingspost eens door en dan vooral het stukje onder het overzichts tabelletje. Daar vind je een paar goede tips. Overigens is het in beide gevallen erg moeilijk wat te vinden. rulus heeft een krap budget en RekZ heeft het probleem dat in-ear de standaard is voor mid- en high-end.

@Ashvind
Want? ;)
Ja, heb de openingspot gelezen. Die Sennheizers heb ik ook, best tevreden over, maar wil beter. Die Sony MDR-E888 lijkt me wel wat, maar is niet makkelijk hier in Nederland te krijgen geloof ik. Ben benieuwd wat er nog meer goed is.

Die sony's hierboven van ashvind lijken wel op de mijne, alleen dan iets compacter. opvolger misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Iemand die een paar medium sharp sleevse wil ruilen tegen large sleeves? (Dus ik de medium, jij de large?). Zoja: reageer hier of stuur een mailtje :)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-01 08:12
cc12 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 20:12:
[...]

Kan je die beter niet vastlijmen (secondenlijm oid)? :P
Dat ben ik ook van plan. Mijn oren zullen toch niet meer groeien/krimpen, gok ik.

Anyhow, ik heb eveneens contact gehad met Creative (hoewel hun support site zeer rommelig is, en geen support aanbied voor de EP-630's, gewoon toch geprobeerd en ik kreeg een mail terug dat ze me zullen contacteren om ze op te sturen en dan krijg ik gewoon helemaal nieuwe oortjes). Daar gaat ook direct de secondelijm/modellijm in actie schieten (wel eerst uitzoeken hoe dat zit met dat rubber, opdat er geen corrosie optreedt).

Wat mij betreft dus al two thumbs up for Creative (het zou twee weken duren na verzending, die dopjes moeten naar het schijnt helemaal uit Dublin komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 08:34
ILUsion schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 22:14:
[...]

Dat ben ik ook van plan. Mijn oren zullen toch niet meer groeien/krimpen, gok ik.
Volgens mij zijn oren het enige deel van je lichaam wat je hele leven blijft groeien..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:32
Niet zo zeer groeien, maar wel veranderen. Da's ook de reden dat een set gegoten doppen 'maar' 4 jaar meegaat. Je gehoorgang verandert gewoon :)
Of het zo veel zal veranderen dat je van maat moet wisselen bij dit soort uniforme dopjes lijkt me verder vrij stug, maar pin me daar niet op vast ofzo :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Macer schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 22:46:
Volgens mij zijn oren het enige deel van je lichaam wat je hele leven blijft groeien..
Dat is waar. Het kan zelfs gebruikt worden om de leeftijd van iemand te schatten. Maar wees niet bang dat het erg snel gaat; je kunt je sleeves best vastlijmen. De kans dat ze niet meer passen is namelijk veel kleiner dan de kans dat er in de zelfde tijd een ander probleem ontstaat...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:21
Zijn de doppen van EX51 het zelfde als die van de EX71?

Dit ivm nieuwe medium doppen die van een EX51 af moeten komen

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Als je de sleeves bedoeld: Die hebben de zelfde maat en passen dus op de EX71. Of het materiaal anders is, is nog onduidelijk aangezien Sony aangeeft dat het wel zo is, maar enkele gebruikers melden dat het comfort minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
Kan je ook andere sleeves op de creatives zetten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-09 21:32
Ik vind de E3 te duur om te kopen zonder te luisteren...zijn er eigenlijk plekken waar je dergelijke dopjes kunt testen? Het is zonde om 130 euro uit te geven aan iets waar ja alleen maar verhalen van hoort, bovendien verschilt iedereen van mening of dopjes goed/slecht klinken.

Die E2 vind ik nog wel te betalen, maar ik vraag me af of deze net zo goed zitten als mijn huidige Sony EX71? Bovendien krijg ik tegenwoordig vaak gezeik van mensen in de trein die vragen of m'n volume wat omlaag kan (gisteren zelfs iemand die 9 (!) rijden verderop zat)...Dus ze moeten voor mij de buitenwereld fatsoenlijk isoleren (minstens zo goed als mijn huidige sony's) en andersom ook, ik wil gewoon m'n muziek op volume kunnen luisteren! Zijn die Shure dopjes daar beter in dan die sony's?

En dan nog het draagcomfort. Die Shure E2 hebben kunststof stukjes voor in de oren, die sony had siliconen en waren heerlijk zacht, ik wil die dopjes gewoon uren in kunnen hebben, zonder ze eruit te hoeven halen vanwege 'pijn'.

De bass in muziek vind ik ook erg belangrijk, vind ik beter als het wat harder klinkt, maar het moet ook niet gaan overheersen zoals bij Philips dopjes!! Die Sony vind ik net wat te weinig bass hebben, geven die Shure's E2 een betere/hardere bass weergave?

Looks: ook het oog wil wat, het geluid dat eruit komt ik belangrijker, maar ik wil - als het ff kan - niet nagekeken worden, althans, mijn dopjes dan. Het zou dus fijn zijn als de dopjes zo klein mogelijk zijn...die Sony zijn mooi klein en zagen er gewoon goed uit!

Ik vraag me dus eigenlijk af of het waard is om van die Sony's over te stappen op die Shure E2's...
Mijn mp3 speler is een iPod nano en daar zal het dus waarschijnlijk niet aan liggen - slechte kwaliteit - daar komt immers goed geluid uit!

Zou overstappen verstandig zijn??

Thanks!

en zit er trouwens iets van een opbergsysteempje bij zodat de dopjes niet zo snel slijten in m'n jaszak? Iets zoals ik heb die Sony's heb is meer van voldoende!

[ Voor 16% gewijzigd door rob1985 op 02-02-2006 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Tja, het zal zeker zin hebben. De Shures isoleren veel beter en gezien jouw eisen zijn ze beter geschikt dan de E3. De Shures gaan dieper in je oor dan de Sony's dus of je dat comfortabel vindt zul je zelf moeten beslissen.

Maar even iets anders, de Sony's. A) Heb je ze wel goed in je oor zitten. B) Pas je alsjeblieft op voor je gehoor. Ik bedoel als je met semi-inears het volume zo hard zet dat ze het veel verder nog horen. Dan ben je echt je gehoor aan het verpesten (of je gebruikt ze verkeerd).

Gehoorbeschadiging door te hoog volume geneest nooit meer!

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zogezegd moeilijke oren voor dopjes, alles valt me uit de oren. Na veel positieve berichten over de creative doppen nog 1 x besloten in ears te proberen. Aanvankelijk zaten ze goed, maar als ik er mee op de fiets ga en er een lichte tractie ontstaat van bijvoorbeeld een sjaal floepen ze naar buiten en komt er een bak omgevingslawaai naar binnen. Ik heb alle maten geprobeerd maar de enige manier om er prettig naar te luisteren is bij rustig "verkeer" binnenshuis. Niet tevreden dus, jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje, je moet inderdaad oppassen voor gehoorbeschadingen, bij mij doet 1 oor het al niet meer en is mijn andere ook licht beschadigd, dus ik moet oppassen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

Ik verkoop mijn oude UM2's met extra comply tips
hier
Zeer goede IEM's

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 21:19:
Hoedje, je moet inderdaad oppassen voor gehoorbeschadingen, bij mij doet 1 oor het al niet meer en is mijn andere ook licht beschadigd, dus ik moet oppassen :o
die van mij zijn van kinds af aan al slecht, KNO arts bezoeken, 3x buisjes erin laten zetten enzo...dus ik moet volume sowieso al iets harder zetten dan normaal. Maar mss heb ik die dopjes ook wel niet goed in...ik duw ze er gewoon in tot het niet verder kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Over die gehoorbeschadiging: een iPod levert max. 130 decibel. Ik heb hem altijd op 1/2 volume. Is dat dus 65 decibel (=niet schadelijk), of werkt de iPodvolumeregeling niet lineair maar semi-logaritmisch ofzo :) ?

O en nogmaal: wil iemand zijn medium Sharp-sleevs ruilen tegen een setje large-sleeves?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 21:14:
Ik heb zogezegd moeilijke oren voor dopjes, alles valt me uit de oren. Na veel positieve berichten over de creative doppen nog 1 x besloten in ears te proberen. Aanvankelijk zaten ze goed, maar als ik er mee op de fiets ga en er een lichte tractie ontstaat van bijvoorbeeld een sjaal floepen ze naar buiten en komt er een bak omgevingslawaai naar binnen. Ik heb alle maten geprobeerd maar de enige manier om er prettig naar te luisteren is bij rustig "verkeer" binnenshuis. Niet tevreden dus, jammer!
Dit heb ik ook gehoord. Ik zou het toch wel erg jammer vinden als ik dit ook zou hebben. Zit er aan te denken om die doppen te kopen.
Zijn er ook mensen met die oordoppen bij wie het wel goed zit? Want je hoort natuurlijk alleen maar de negatieve berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
leokennis schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 23:03:
Over die gehoorbeschadiging: een iPod levert max. 130 decibel. Ik heb hem altijd op 1/2 volume. Is dat dus 65 decibel (=niet schadelijk), of werkt de iPodvolumeregeling niet lineair maar semi-logaritmisch ofzo :) ?
130dB, das wel veel! Maar zou goed kunnen...heb je het er dan over dat die beveiliging eraf is met bijv. Eupod? Want dat doe ik altijd, want anders haalt ie het maar net hard genoeg (maximaal volume) en als er dan een keer een wat zachter opgenomen nummer voorbij komt (ik heb geen zin om normalize te gaan doen, duurt me veel te lang) moet ie natuurlijk wat harder kunnen. Met die volumeboost van +80 (is volgens mij niet harder dan +20, althans, ik hoor geen verschil volgens mij) heb ik hem iets voorbij halverwege staan...maar das toch niet schadelijk lijkt me...

Ik las pas geleden ergens dat een wetenschapper onderzoek had gedaan, waarbij als uitkomt was dat een iPod schadelijk voor het gehoor was en dat we er niet langer van 30min per dat naar zouden mogen luisteren op half volume! Dat lijkt me ook weer overdreven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 23:06:
[...]

Dit heb ik ook gehoord. Ik zou het toch wel erg jammer vinden als ik dit ook zou hebben. Zit er aan te denken om die doppen te kopen.
Zijn er ook mensen met die oordoppen bij wie het wel goed zit? Want je hoort natuurlijk alleen maar de negatieve berichten.
Ja hoor, zitten perfect hier met de Large sleeves.

En 3 familieleden van mij hebben er ook geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
130 decibell ?, dat lijkt me wat overtroffen tenzij je de speakertjes tegen je trommelvlies kan aanleggen. Bij 120dB verga je echt al van het geluid, zoiets heb ik iig nog nooit uit oordopjes gehoord, vaak vergaan de speakertjes zelf al voordat ik ga gillen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Nogmaals, iemand kwam hier ook al mee in het iPod topic, dit zegt niets, maar dan ook helemaal niets. Het gaat er niet om hoeveel vermogen de iPod heeft, maar het gaat erom hoeveel vermogen er uiteindelijk in je oor komt. Dit hangt af van de oordopjes, afstand en de muziekspeler.
die van mij zijn van kinds af aan al slecht, KNO arts bezoeken, 3x buisjes erin laten zetten enzo...dus ik moet volume sowieso al iets harder zetten dan normaal. Maar mss heb ik die dopjes ook wel niet goed in...ik duw ze er gewoon in tot het niet verder kan...
Ik heb precies hetzelfde, vroeger werd ik zo nu en dan gewoon weer doof. Dan stond iemand achter me te roepen en dan hoorde ik ze gewoon niet. Moest ik weer buisjes. Ik kan nu wel goed liplezen :D . Gedoe met zwemdiploma's... Nu heb ik overigens nog steeds moeilijke oren, maar vergeleken met vroeger is het niets.

Maar goed, probeer via de huisarts een afspraak te maken met een KNO arts om de piepjestest te doen. Zeg dat je gehoorproblemen hebt o.i.d. Vraag dan aan de KNO arts advies. Het is het namelijk absoluut niet waard om je gehoor te verknallen.

[ Voor 41% gewijzigd door Hoedje op 03-02-2006 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robvanpraat schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 22:57:
[...]

Maar mss heb ik die dopjes ook wel niet goed in...ik duw ze er gewoon in tot het niet verder kan...
Als je de dopjes in je oren doet, moet je het gevoel hebben dat je oren 'verstopt' zitten. Dat zegt iedereen die voor het eerst in-ears probeert. Dan zitten ze goed, uit mijn eigen ervaring wen je aan het 'verstopte' gevoel en gaat dat gevoel langzamerhand weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 10:42:
[...]

Als je de dopjes in je oren doet, moet je het gevoel hebben dat je oren 'verstopt' zitten. Dat zegt iedereen die voor het eerst in-ears probeert. Dan zitten ze goed, uit mijn eigen ervaring wen je aan het 'verstopte' gevoel en gaat dat gevoel langzamerhand weg.
ok, dat gevoel heb ik als ik ze in doe. Dus das al goed dan, ik kon me al vrij moeilijker voorstellen hoe die dingen er niet goed in zouden kunnen zitten...

En over die piepjestest....daar heb ik er al minstens 5 van gemaakt in m'n leven, maar de resultaten heb ik eigenlijk nooit echt doorgekregen. Alleen dat het goed was, maar ik weet dat m'n oren minder zijn dan anderen, ik denk dat ze ermee bedoelen dat m'n oren er niet op achtuit gegaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net t ( laatste) forem ff doorgebladert maar vindt weinig tot niets over de nieuwe sennheiser cx 300 oorplug... ik ben net af van mijn ex71 sony's deze zitten erg goed maar de bas is naar mijn gevoel te weinig in comb. met een i pod mini ( 6 gig ).

Ik vond het geluid met name de bas steeds minder worden tijdens veelvuldig gebruik tijdens t sporten, Ik d8t ff schoonmaken... beter, maar niet supper dus dan maar ff met warm/heet water lost t vet beter op d8t ik FOUT dit was erg stom deze dopjes kunnen daar dus niet tegen ... de driver lost zelfs gewoon op !!!!

Naar de ceative 630 geluistert deze zijn qa bas veel beter maar zitten gewoon *** in vergelijking met mijn oude sony's niets dus als je beweegt.

aangezien ik 100 euri als absolute max heb voor nieuwe plug's en bas belangrijk vind las ik erg goede info over de nieuwe senheiser cx 300 serie maar kan weinig info vinden weet iemand van jullie hier meer over ???

alvast bedank voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over die gehoorbeschadiging: een iPod levert max. 130 decibel. Ik heb hem altijd op 1/2 volume. Is dat dus 65 decibel (=niet schadelijk)...
Deze beredenering is niet juist !!! Een verdubbeling van het vermogen betekent een toename van slechts 3dB. Met halve volume zit je zeker niet op 65dB maar aanzienlijk hoger (je hoort ampers wat op 65dB). (Voor het gemak: 10log*P2/P1; waarbij P2 = 100% vermogen en P1 = 50% vermogen)

Trouwens, portable players voor de Europese markt hebben te maken met de Europese regel- en wetgeving en zijn beperkt op 100dB max. (tenzij het geen officiële producten die bestemd voor de Europese markt zijn). Ik zet dan ook een grote vraagteken :? :? :? bij de 130dB van de iPod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leokennis: you've got mail :)

Iemand verder nog interesse in het ruilen van Sharp Large sleeves tegen mijn Small sleeves?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:41

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 12:15:
[...]

Deze beredenering is niet juist !!! Een verdubbeling van het vermogen betekent een toename van slechts 3dB. Met halve volume zit je zeker niet op 65dB maar aanzienlijk hoger (je hoort ampers wat op 65dB). (Voor het gemak: 10log*P2/P1; waarbij P2 = 100% vermogen en P1 = 50% vermogen)

Trouwens, portable players voor de Europese markt hebben te maken met de Europese regel- en wetgeving en zijn beperkt op 100dB max. (tenzij het geen officiële producten die bestemd voor de Europese markt zijn). Ik zet dan ook een grote vraagteken :? :? :? bij de 130dB van de iPod.
http://gopod.free-go.net/

:)

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

ja precies zo krijg je meer volume (amerikaans) en bij andere mp3speler kan je trouwens meestal de US versie erop installeren zodat het volume hoger is.

Conclusie: alle NLse kunnen evenhard als US, zolang als je het maar wilt/nodig vind :D.

Soms ligt het natuurlijk ook aan de oordopjes waardoor het volume zachter is en je hem harder wilt (minder output ofso).

[ Voor 17% gewijzigd door blmp op 03-02-2006 15:39 ]

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 12:15:
[...]

GoPod :) Volume unlocken. Maar aangezien de max 130dB is en ik op de helft van het max. volume zit, zit ik dus op 127dB ofzo? Dat zou dus net zo hard zijn als een dik rockconcert; nou, zo hard is mijn iPodgeluid dus echt never nooit...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
De geluidssterkte wordt ook bepaald door de impedantie van de hoofdtelefoon. Heb zelf een Sennheiser HD-600 een heeft een impedantie van 320 Ohm, de volume (van mijn set of mp3 speler) zet ik dan ook hoger dan bij mijn vroegere hoofdtelefoon. En als ik die standaard oordopjes gebruik (die bij mijn mp3 speler zaten) komt er ook een hogere geluidssterkte uit omdat de impedantie lager is. (Doet me trouwens denken aan die Sony PSP topic waar mensen klagen over de lage geluidssterkte)

[ Voor 42% gewijzigd door cc12 op 03-02-2006 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
leokennis schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 16:16:
[...]

GoPod :) Volume unlocken. Maar aangezien de max 130dB is en ik op de helft van het max. volume zit, zit ik dus op 127dB ofzo? Dat zou dus net zo hard zijn als een dik rockconcert; nou, zo hard is mijn iPodgeluid dus echt never nooit...
Nogmaals , 130dB is lijp hard. Een rock concert haalt dat ook niet, eerder 100 a 110 op redelijke afstand. Het menselijk oor kan maar 128dB verwerken, alles daarboven kan je niet eens horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Carel schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 18:18:
[...]

Nogmaals , 130dB is lijp hard. Een rock concert haalt dat ook niet, eerder 100 a 110 op redelijke afstand. Het menselijk oor kan maar 128dB verwerken, alles daarboven kan je niet eens horen.
ja ik vind dit eigenlijk wel raar, ze gaan opzich toch echt niet zo hard als muziek in een disco ofzo. Maar ze komen wel aanzeiken met 130dB blabla ipod zus zo gehoor dit dat :P

edit:
of zou het volgens ons gevoel gewoon minder zijn? aangezien je bij grote speakers meer 'voelt'

[ Voor 10% gewijzigd door blmp op 03-02-2006 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Zen Micro altijd op 8 staan, op de fiets op 13, niet heel hard, maar ik schijt echt dat straks mijn andere oor er ook mee ophoudt ;( ( Ik drum ook nog eens, wel met oordopje ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ leokennis
Goed dat je het opmerkt, het is ook zeer onwaarschijnlijk met die 130dB. Het lijkt er meer op dat de marketingmachine van Apple op volle toeren draait, zoals altijd O-) !

@cc12:
Correct !!! En in de elektronica is het ook heel goed te onderbouwen,
namelijk P = U x I = spanning x stroom = vermogen
De stroom is negatief afhankelijk van de impedantie (R in Ohm), m.a.w. als de aangesloten impedantie (R) toeneemt, neemt de stroom (I) af waardoor het vermogen (P) ook afneemt. Je moet het volume dan ook wat verder openzetten bij gebruik van je Sennheiser HD600 (320 Ohm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Laatst online: 19:58
Oftewel, P = I² × R :P.

offtopic:
Ghe, was wel een beetje domme fout :o .

[ Voor 61% gewijzigd door MarcoC op 03-02-2006 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Off line: Bijna goed... ;)
Je bedoelt P = I² x R. Waarom? U = I x R, en P = U x I waardoor P = I² x R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Modbreak:Heren, het is de bedoeling dat dit topic over oordopjes gaat. Gelieve te stoppen met het gissen naar de output van een iPod. Als je dat per se wilt weten, zal je het moeten meten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
DeeD2k2 schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 23:08:
Modbreak:Heren, het is de bedoeling dat dit topic over oordopjes gaat. Gelieve te stoppen met het gissen naar de output van een iPod. Als je dat per se wilt weten, zal je het moeten meten. :)
Mooi ;), Gister gemeten, Ipod Nano met EP-630 rechtstreeks op de dB meter tussen de 103 a 108dBA. Oordopjes Philips op pc rechtstreeks op DB meter, (zwaar nekkend al) 114dBA. Db-meter wijkt ongeveer max 1dB af en gaat tm 130dB.

Edit: Limiet zit er nog op, ik zou niet eens weten hoe deze eraf moet :)

[ Voor 7% gewijzigd door Carel op 04-02-2006 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Carel schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 10:25:
[...]

Mooi ;), Gister gemeten, Ipod Nano met EP-630 rechtstreeks op de dB meter tussen de 103 a 108dBA. Oordopjes Philips op pc rechtstreeks op DB meter, (zwaar nekkend al) 114dBA. Db-meter wijkt ongeveer max 1dB af en gaat tm 130dB.
Valt dan nog reuze mee eigenlijk, aangezien ze altijd spreken over hogere dB die ze aankunnen.

@iedereen :P : hebben jullie nou ook na poos in-ears, als je dan gewone dopjes indoet dat je ze dan amper voelt en dat het lijkt of ze heel raar zitten :o

edit: dit topic is rustig tegenwoordig 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door blmp op 04-02-2006 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 23:54
jep gewone oordopjes zitten kut en hebben en kutgeluid en je hoort de irri geluid van andere dingen :P
(als je in-ears gewend bent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Jups :P
En als ik m'n gewone oordoppen indoe (als in, gegoten doppen tegen lawaai) dan zitten ze ineens superfijn... En lekken ze soms :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
Carel schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 10:25:
[...]

Met de Europese limiet erop of eraf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Met de Europese limiet erop of eraf?
denk erop, want met cap is die tot ongeveer 100dB gelockt (met standaard dopjes) en 103 zit daar niet veel vanaf. Zonder cap schijnt hij tot 130 te kunnen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn sony exp-51 draadjes waren helemaal stuk..toen een w800i gekocht..en die oordopjes klinken geweldig :D..maar ik vond dat verlengstukje zo irritant..dus ik had de oordopjes van m'n oom gevraagt (hij had een k750i maar die had hij door de wc gespoelt en hij had alle accesoires nog over ook de ooropjes)..dus ik die ooropjes erafgehaalt..m'n sony's van de draadjes losgemaakt en ze aan de headset vastgemaakt...en nu gebruik ik die voor m'n telefoon..klinkt echt geweldig moet ik zeggen :D..
zo ziet het er nu uit :) :
Afbeeldingslocatie: http://img367.imageshack.us/img367/9440/dsc003063tj.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img367.imageshack.us/img367/3766/dsc003088bc.jpg

de kwaliteit van de draadjes van de sony's waren echt brak :(..zonde van het geld :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Ziet er leuk uit :> . Achja het zijn wel fijne dopjes (sony EX51/71) maarja die snoertjes he. Ik doe er extra voorzichting mee, en leg dat ding vaak niet in de nek maar of het helpt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Ik heb die Creative EP-630 ook gekocht. :)
Moet zeggen dat ze mooi klinken voor dat geld. Alleen heb ik, als ik ze in heb, een beetje het gevoel alsof ik onder water zit qua druk. Misschien is dit een kwestie van wennen, hoop het, maar hebben andere mensen dat ook (gehad)?
Ze zijn wel mooi klein. (lees: lekker muziek luisteren achter in de klas omdat ze toch niet opvallen >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
-dubbelpost-

[ Voor 97% gewijzigd door -DG- op 05-02-2006 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

-DG- schreef op zondag 05 februari 2006 @ 20:58:
Ik heb die Creative EP-630 ook gekocht. :)
Moet zeggen dat ze mooi klinken voor dat geld. Alleen heb ik, als ik ze in heb, een beetje het gevoel alsof ik onder water zit qua druk. Misschien is dit een kwestie van wennen, hoop het, maar hebben andere mensen dat ook (gehad)?
Ze zijn wel mooi klein. (lees: lekker muziek luisteren achter in de klas omdat ze toch niet opvallen >:) )
Ik dacht dat WAT druk wel hoorde. Maar teveel niet ofso :? . Kan je anders niet beetje met je dopje/oor wiebelen zodat druk weggaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thealterego1
  • Laatst online: 23:09

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 14:09:
Leokennis: you've got mail :)

Iemand verder nog interesse in het ruilen van Sharp Large sleeves tegen mijn Small sleeves?
Ik heb wel interesse :)

iemand iets leuks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al ervaring met de Creative EP-330?
Misschien een leuk alternatief voor de Sennheiser MX400?

http://www.informatique.n...n/iqshop.cgi?M=I&A=400358

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
blmp schreef op maandag 06 februari 2006 @ 10:22:
[...]

Ik dacht dat WAT druk wel hoorde. Maar teveel niet ofso :? . Kan je anders niet beetje met je dopje/oor wiebelen zodat druk weggaat?
Ik heb er vreemd genoeg vandaag veel minder last van. Denk dat het dan toch een kwestie van wennen is. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
Heb nu ook de creative 630 binnen. Voor maar 34,96 dus bij de PhoneHouse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAF1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-09-2024
Start post beter moeten lezen }:O

[ Voor 84% gewijzigd door RAF1 op 07-02-2006 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

RAF1 schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 10:30:
Iemand ervaring met de Philips SHE9500.
En zijn deze vergelijkbaar met de Sony MDR-EX71SL en Creative EP-630?
De creative is iig beter. De sony zal misschien iets beter zijn als de philips, maar de philips produceren wel erg veel bass, iig dat is wat ik gehoord heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactrick
  • Laatst online: 14-09 23:02
Ik heb nu een maand of 2 een paar EP-630 dopjes van Creative. Hiervoor had ik ook een maand oid deze dopjes, maar deze ging stuk. Maar de huidige oordopjes zijn ook kaduuk. Er komt steeds minder geluid uit. (Het ligt niet aan de speler zelf, op meerdere apparaten getest.)

Iemand anders hier ook last van gehad? En wat had je toen gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Intergalactrick schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 15:58:
Ik heb nu een maand of 2 een paar EP-630 dopjes van Creative. Hiervoor had ik ook een maand oid deze dopjes, maar deze ging stuk. Maar de huidige oordopjes zijn ook kaduuk. Er komt steeds minder geluid uit. (Het ligt niet aan de speler zelf, op meerdere apparaten getest.)

Iemand anders hier ook last van gehad? En wat had je toen gedaan?
het kan zijn dan je oordopje(s) verstopt zit met oorsmeer? dan moet je hem even doorprikken met naald dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blmp schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 18:38:
[...]

het kan zijn dan je oordopje(s) verstopt zit met oorsmeer? dan moet je hem even doorprikken met naald dacht ik
dude... :r

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

ja als je hem werkent wilt hebben moet je even checken of het niet daaraan ligt, anders stuur je ze voor niks op naar creative ofso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al veel gelezen over de slechte EQ van een iPod. Ik heb nu Shure E3 IEM's besteld en wil dit samen met een Ipod gebruiken. Kan ik de Ipod toch nog goed instellen zodat de E3 goed tot hun recht komen, of ben ik beter met een andere mp3 speler. Ik zou een Ipod willen nemen omdat deze dan ook in de auto kan.
Iemand een linkje over hoe ik een ipod instel ism Shure dopjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 11:22:
Ik heb al veel gelezen over de slechte EQ van een iPod. Ik heb nu Shure E3 IEM's besteld en wil dit samen met een Ipod gebruiken. Kan ik de Ipod toch nog goed instellen zodat de E3 goed tot hun recht komen, of ben ik beter met een andere mp3 speler. Ik zou een Ipod willen nemen omdat deze dan ook in de auto kan.
De Ipod EQ is niet per definitie slecht, maar gewoon gewoon niet manual, waardor je dus terug valt op voorgedefineerde profielen. Niemand kan je vertelen welk profiel het beste is, dat hangt vooral van jou af en het type muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 11:22:
Zoek anders even head-fi beetje af, daar staan meestal wel wat combinaties die het beste samengaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wei_zhu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 20:50
hmmm...nu ik dit topic weer lees, mis ik mijn shure e3c toch best wel :/ ik gebruik nu sony's...ik was redelijk tevreden over de e3c (ik ben niet gauw tevreden). mijn shure e3c heeft een lange tijd geleden kabelbreuk gehad en heb het ding al bijna 1 jaar ofzo niet meer gebruikt geloof ik. heeft iemand enig idee hoe duur het repareren kost van zo'n kabelbreukje? ik heb geen garantie meer. ik wil een nieuwe set dopjes kopen, als de reparatie duur uitvalt en aangezien ik heb gelezen dat de shure e4c niet echt past bij mijn ipod 3g (verder heb ik nog een shuffle)...kom ik toch weer uit bij de shure e3(c).

hmmmm headfi forum ligt al een tijd plat

[ Voor 10% gewijzigd door wei_zhu op 09-02-2006 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha~ Mijn MP3 speler zit IN mijn koptelefoon :D Het is een medion, heb em uit de ALDI, lekker goedkoop, maar 55 euri en er zit toch ff 512MB in <3 Enne, wat goede oordopjes zijn hangt af van de persoon die ze in doet XP Ik heb namelijk kleine oortjes, bij mij passen ze bijna niet, krijg altijd pijn in mijn oren van die snertdingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 17:28:
Ha~ Mijn MP3 speler zit IN mijn koptelefoon :D Het is een medion, heb em uit de ALDI, lekker goedkoop, maar 55 euri en er zit toch ff 512MB in <3 Enne, wat goede oordopjes zijn hangt af van de persoon die ze in doet XP Ik heb namelijk kleine oortjes, bij mij passen ze bijna niet, krijg altijd pijn in mijn oren van die snertdingen.
Ook groot gedeelte gewenning hoor :> . Toen ik nooit luisterde (gene mp3speler) en deed 1e keer oordopjes in dan zit het toch zowieso niet helemaal lekker. Net als 1e keer in-ears, even wennen. Maar het zou natuurlijk kunnen dat ze tegroot zijn, maar probeer eerst eens weekje dagelijks in te doen ofso :o

edit: je oren rekken ook vanzelf wel iets uit, heb ik vooral met in-ears wel gemerkt, heb nou flubber oren :D

[ Voor 8% gewijzigd door blmp op 08-02-2006 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marezathus
  • Laatst online: 03-07-2024
Ik ben op zoek naar oordopjes, waarmee je klassieke muziek kunt beluisteren.
Eigenlijk gaan bijna alle berichten in dit topic over popmuziek en ik kan nergens op Internet iets vinden over MP3 + klassieke mzuiek + oordopjes.
Vandaar mijn vraag in dit forum.

Ik heb nu de MX550 van Sennheiser. Daarover ben ik zeer tevreden, ware het niet, dat het snoer bij de plug steeds kapot gaat.
De wensen voor nieuwe oordoppen zijn:
1. mooi geluid voor klassieke muziek. Een clavecimbel van Bach heeft wat minder behoefte aan een pittige bas. Philips is dus niet zo handig, zo begrijp ik uit dit topic.
2. Betaalbaar. Ergens heb ik gelezen, dat iemand klassieke muziek gebruikt had zijn Shure 4 te testen en hij was daar erg tevreden over. Maar ik vind die te prijzig.
3. In het oor of erop, dat is de vraag. In-het-oor-dopjes dompelen je onder in het geluid, maar hoor je dan de auto nog aankomen of die associale brommer, die je probeert dood te rijden op de stoep?
4. een L-vormige plug zou prettig zijn, omdat ik denk, dat mijn Sennheiser kapot gaat omdat-ie teveel uitsteekt uit mijn MP3 speler.

Dank voor jullie moeite

Marezathus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Op de fiets draag ik zelf eigenlijk altijd maar 1 dop (de rechtse, omdat het verkeer eigenlijk altijd aan m'n linkerkant is.) Voor licht 'klassiek' (denk: Howard Shore enzo, filmmuziek) ben ik in ieder geval enorm tevreden over m'n Shure E3 setje, maar zwaar klassiek heb ik niet veel ervaring mee. Wat ik je wel kan vertellen is dat ze _enorm_ gedetailleerd geluid geven, en dat is natuurlijk zeker bij klassiek erg wenselijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wei_zhu
Marezathus schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 21:54:
Ik ben op zoek naar oordopjes, waarmee je klassieke muziek kunt beluisteren.
Eigenlijk gaan bijna alle berichten in dit topic over popmuziek en ik kan nergens op Internet iets vinden over MP3 + klassieke mzuiek + oordopjes.
Vandaar mijn vraag in dit forum.

Ik heb nu de MX550 van Sennheiser. Daarover ben ik zeer tevreden, ware het niet, dat het snoer bij de plug steeds kapot gaat.
De wensen voor nieuwe oordoppen zijn:
1. mooi geluid voor klassieke muziek. Een clavecimbel van Bach heeft wat minder behoefte aan een pittige bas. Philips is dus niet zo handig, zo begrijp ik uit dit topic.
2. Betaalbaar. Ergens heb ik gelezen, dat iemand klassieke muziek gebruikt had zijn Shure 4 te testen en hij was daar erg tevreden over. Maar ik vind die te prijzig.
3. In het oor of erop, dat is de vraag. In-het-oor-dopjes dompelen je onder in het geluid, maar hoor je dan de auto nog aankomen of die associale brommer, die je probeert dood te rijden op de stoep?
4. een L-vormige plug zou prettig zijn, omdat ik denk, dat mijn Sennheiser kapot gaat omdat-ie teveel uitsteekt uit mijn MP3 speler.

Dank voor jullie moeite
welke mp3speler heb je? dit is ook belangrijk om te weten, de shure e4 bv blijkt geen goede combo te zijn met oude ipods.

1. ik weet niet precies welke doppen goed zijn voor klassieke muziek, maar als je in de range komt van 100-200$ is elke upgrade vanaf de sennheiser mx550 een hele goede en grote stap. wat ik heb gemerkt is dat er op het headfi forum veel met klassieke muziek wordt getest. het is en blijft toch een persoonlijke keuze.
2. als de shure e4 te duur is, zou je kunnen kijken naar shure e3(c) ~180 euro, UE super.fi3 149 euro of etymotic er6 139 euro of weer iets goedkoper, shure e2 89 euro (volgens mp3man.nl). dit zijn allemaal inears.
3. op redelijk volume valt er weinig tot niets meer te horen van omgevingsgeluid.
4. de doppen hebben allemaal l-plugjes geloof ik.

hoeveel wil je eraan besteden, dit was voor mij de belangrijkste stap toen ik naar inear doppen ging zoeken hoewel ik ze later alsnog gratis kreeg :) :D }) (behalve ddan de belasting en invoerrecht enzo :/ ) you're welcome.

[ Voor 22% gewijzigd door wei_zhu op 09-02-2006 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Na veel wikken en wegen toch maar de EP-630 in-ears van Creative gekocht en was er op het begin wel tevreden mee, maar begin nu toch steeds meer te twijfelen.

Het lijkt wel alsof het geluid steeds hoger in het hoog word en steeds lager in het laag. Kan misschien nog wel met inspelen te maken hebben, maar ik vind bij bijvoorbeeld Galvanize van Chemical Brothers het hoge té hoog. Daarmee bedoel niet schel, maar te pijnlijk voor mijn oren. Misschien dat ik hier gevoelig voor ben, maar dat weet ik dus niet. Ook vind ik bij sommige nummers (ik luister veel HipHop en Dance) het laag wel erg raar klinken, dus geen mooie rol van de bas, zoals het genoemd wordt, maar dof. Vooral de bas vind ik lastig te omschrijven en ik hoop dat jullie snapper wat ik bedoel.

Ik gebruik een iRiver H320SE MP3-speler met alle MP3's op 192kbps of VBR 192~256kbps. Equalizer op standaard, ook wel gerommeld met andere instellingen, maar ik kan er geen verbetering uit krijgen. Als ik de bas en/of het hoge wat lager zet, lijkt het juist weer veel te mat te klinken.

Zoals ik al zei, misschien heb ik een gevoelig gehoor, of ligt het aan de MP3-speler, of ben ik gewoon te zeikerig. Ik wil alleen even jullie ervaring met EP-630 horen en het liefst i.c.m. met deze iRiver MP3-speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pff 150-200 eur voor doppen gaat wel erg ver vind ik persoonlijk. Ik denk dat ik het zelf prima ga redden met mn Cowon Iaudio X5, en de Sennheiser MX400 die ik net besteld heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Mijn Shure E3's hebben me maar 116 euro gekost, geïmporteerd uit de VS :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
MooDyBLueS schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 17:01:
Na veel wikken en wegen toch maar de EP-630 in-ears van Creative gekocht en was er op het begin wel tevreden mee, maar begin nu toch steeds meer te twijfelen.

Het lijkt wel alsof het geluid steeds hoger in het hoog word en steeds lager in het laag. Kan misschien nog wel met inspelen te maken hebben, maar ik vind bij bijvoorbeeld Galvanize van Chemical Brothers het hoge té hoog. Daarmee bedoel niet schel, maar te pijnlijk voor mijn oren. Misschien dat ik hier gevoelig voor ben, maar dat weet ik dus niet. Ook vind ik bij sommige nummers (ik luister veel HipHop en Dance) het laag wel erg raar klinken, dus geen mooie rol van de bas, zoals het genoemd wordt, maar dof. Vooral de bas vind ik lastig te omschrijven en ik hoop dat jullie snapper wat ik bedoel.
.
Ik snap wat je bedoelt, die bass klopt wel, de bas van de creative is erg ruw en laag, daar moet je echt van houden. Toch is die bass geen vervorming naar mijn mening, wanneer je een goede audio install hebt met een dikke lage subs zal je precies hetzelfde ervaren. Dat van die hoge tonen kan ik me niet inleven, de dopjes kunnen na het inspelen wellicht wat anders klinken, maar ik vind juist alle hoge tonen precies goed qua toon en volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marezathus
  • Laatst online: 03-07-2024
Dank voor je reactie wei_zu.

1. Ik heb een Samsung YH-J70
2. en zoek tussen de 50 en 100 euro en
3. heb headfi bezocht (maar vond er niet wat ik zocht).
Misschien wordt het toch de EP630 of de CX600

Marezathus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Carel schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 18:58:
[...]

Ik snap wat je bedoelt, die bass klopt wel, de bas van de creative is erg ruw en laag, daar moet je echt van houden. Toch is die bass geen vervorming naar mijn mening, wanneer je een goede audio install hebt met een dikke lage subs zal je precies hetzelfde ervaren. Dat van die hoge tonen kan ik me niet inleven, de dopjes kunnen na het inspelen wellicht wat anders klinken, maar ik vind juist alle hoge tonen precies goed qua toon en volume.
Ik heb inderdaad gelezen dat de lage tonen bij de Creative oordopjes al bij 6 Hz beginnen, misschien dat het hierdoor komt. En misschien is vervorming niet het juiste woord, maar meer ruw inderdaad. Blijkbaar houd ik daar niet zo van. :-P
Wat betreft de hoge tonen, ik heb het ook alleen bij bepaalde liedjes, zoals Galvanize van the Chemical Brothers, waar de bass trouwens wel weer subliem (mooi) weergegeven wordt. Ik denk dat ik dan iets te gevoelig ben voor de hele hoge tonen.

Nog even ter vergelijk, wat voor MP3-speler gebruik jij Carel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:12

BHQ

MooDyBLueS schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 19:15:
Ik heb inderdaad gelezen dat de lage tonen bij de Creative oordopjes al bij 6 Hz beginnen, misschien dat het hierdoor komt. En misschien is vervorming niet het juiste woord, maar meer ruw inderdaad.
Crap. De Sharps, Sennheisers en Creatives hebben exact dezelfde drivers. Er is dus ook geen verschil in geluidskwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wei_zhu
Marezathus schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 18:59:
Dank voor je reactie wei_zu.

1. Ik heb een Samsung YH-J70
2. en zoek tussen de 50 en 100 euro en
3. heb headfi bezocht (maar vond er niet wat ik zocht).
Misschien wordt het toch de EP630 of de CX600
op headfi worden meer duurdere oordoppen besproken. in de prijsklasse die jij aangeeft zitten dus de shure e2c en ook de sony mdr-ex71 maar deze geven behoorlijk veel bass. succes met kiezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:20

Dennahz

Life feels like hell should.

Ik heb nu een dikke maand mijn Sony Ericsson W800i met de bijgeleverde in-ear oordoppen. Ik deed laatst de doppen van m'n vriendin in (gewone doppen van 9 euro ofzo :p) en die zaten gewoon niet meer? Het voelde gewoon klote, er zat ruimte tussen de dop en het oor.. je hoorde alles om je heen etc :p NOOIT weer out-ear (:?) oordoppen... :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
MooDyBLueS schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 19:15:
[...]

Ik heb inderdaad gelezen dat de lage tonen bij de Creative oordopjes al bij 6 Hz beginnen, misschien dat het hierdoor komt. En misschien is vervorming niet het juiste woord, maar meer ruw inderdaad. Blijkbaar houd ik daar niet zo van. :-P
Wat betreft de hoge tonen, ik heb het ook alleen bij bepaalde liedjes, zoals Galvanize van the Chemical Brothers, waar de bass trouwens wel weer subliem (mooi) weergegeven wordt. Ik denk dat ik dan iets te gevoelig ben voor de hele hoge tonen.

Nog even ter vergelijk, wat voor MP3-speler gebruik jij Carel?
Ik heb een Ipod Nano, ik zal zo ff dat liedje eeuh kopen om te luisten of ik herken wat je bedoelt :P

Edit:
Ik hoor geen rare/schelle hoge tonen bij dat nummer.

[ Voor 5% gewijzigd door Carel op 09-02-2006 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsVN
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-12-2022
Misschien is het niet het juiste topic om te vragen, maar wie wil er zijn Medium (Harde sleeves) voor de Shure E3 ruilen of verkopen? Ik wil niet 5 paar hebben voor 18 euro (internet) bij de Shure inkoopactie word niet gereageerd, en ik begin langzamerhand gek te worden omdat de oordopjes neit meer goed zitten! Wie o wie heeft de harde medium sleeves voor mij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SjorsVN schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 23:41:
Misschien is het niet het juiste topic om te vragen, maar wie wil er zijn Medium (Harde sleeves) voor de Shure E3 ruilen of verkopen? Ik wil niet 5 paar hebben voor 18 euro (internet) bij de Shure inkoopactie word niet gereageerd, en ik begin langzamerhand gek te worden omdat de oordopjes neit meer goed zitten! Wie o wie heeft de harde medium sleeves voor mij??
Als je de transparante sleeves bedoelt, die heb ik nog liggen... nooit gebruik ;) .
stuur me even een mailtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben niet iemand die heel erg kwaliteit zoek als het goede kwaliteit dopjes zijn is dat mooi meegenomen, dus heb blind maar de Sennheiser MX400 uit de startpost gekocht :) zal vast goed zijn als dat een van de populaire dopjes is.
Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.