Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
Ik was dus bij de mediamarkt en ik zag echt 10 verschillende sennheiser oordoppen.. er zat ook wat tussen wat niet eens op de sennheiser website staat
het enige verschil wat ik kon zien was de aantal ohm.. de mx750 was echt een stuk lager dan de mx400 en mx500.. die zijn iets van 32 ohm en die mx750 rondt de 16 ohm ergens
Iemand enig idee of dat een beetje goede oordoppen zijn voor 19€ ? of is het gewoon een stunt?
[ Voor 12% gewijzigd door KappeNou op 24-01-2006 13:34 ]
heb nou sinds net de sony MDR-EX71SL
edit:
moet je nog iets goud zien van het oordopje kabeltje wat je in de verlenger stopt? of moet die helemaal in dat dingetje?
[ Voor 22% gewijzigd door blmp op 24-01-2006 15:53 ]
7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"
Je moet hem inderdaad helemaal erin doen, zodat je niks meer van het goud ziet. Het is een beetje doorduwen, maar dan zit hij wel stevig vast:)blmp schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 15:23:
moet je nog iets goud zien van het oordopje kabeltje wat je in de verlenger stopt? of moet die helemaal in dat dingetje?
ah thxIxtince schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 16:17:
[...]
Je moet hem inderdaad helemaal erin doen, zodat je niks meer van het goud ziet. Het is een beetje doorduwen, maar dan zit hij wel stevig vast:)
*duwt 1x extreem hard...poek..oh there is stereo
Thx m8, ja durfde niet echt hard te duwen, d8 zovan: straks in uurtje weer kapotte EX71's

[ Voor 12% gewijzigd door blmp op 24-01-2006 16:29 ]
En nog vraagje.. Weet iemand of de Sennheiser CX300 ook zo'n verrote bedrading heeft als de EX71SL?
x
Bij de mediamarkt in zoetermeer hadden ze zo ver ik weet alle sennheiser modellen.. ik heb niet op de CX serie gelet dus ik weet het niet zker. ze hadden wel zelfs de mx750 die niet eens op de sennheiser website staatJaspur schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 16:30:
Ik ben vandaag ff winkels afgelopen in de stad opzoek naar de Sennheiser CX300, maar nergens! Iemand die ze in een winkel heeft zien liggen?![]()
En nog vraagje.. Weet iemand of de Sennheiser CX300 ook zo'n verrote bedrading heeft als de EX71SL?
Anders moet je ff bellen of langsgaan.
Dat is niet genoeg, het rubbere draadje vergaat gewoon automatisch, er zijn maar heel weinig mensen die er langer dan een jaar mee weten te doen (en meestal maar 3-6 maanden), maar je kan 't altijd proberenblmp schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 19:33:
wat is er dan eigenlijk te doen aan het draad gebeuren van de EX71. gewoon voorzichtig doen, nog dingen die je er misschien niet mee moet doen?
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
2,5 jaar geleden heb ik een EX71 gekocht, deze ging bijna 2 jaar mee, zonder het draadjes verhaal.Hoedje schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 19:37:
[...]
Dat is niet genoeg, het rubbere draadje vergaat gewoon automatisch, er zijn maar heel weinig mensen die er langer dan een jaar mee weten te doen (en meestal maar 3-6 maanden), maar je kan 't altijd proberen
Sindsdien heb ik er 2 versleten met de draadjes die 'vergaan'. Heb nu dus m'n 4e EX71 (garantie).
Echt ontzettend jammer, want ik vind het fantastische dopjes.
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Wil je zeggen dat het onder de garantie valt?THW Arie schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 20:38:
[...]
2,5 jaar geleden heb ik een EX71 gekocht, deze ging bijna 2 jaar mee, zonder het draadjes verhaal.
Sindsdien heb ik er 2 versleten met de draadjes die 'vergaan'. Heb nu dus m'n 4e EX71 (garantie).
Echt ontzettend jammer, want ik vind het fantastische dopjes.
x
Nou m'n 3e set EX71's begonnen na net een maand uit elkaar te vallen (de draad), toen ben ik langs de winkel gegaan waar ik ze gekocht had (MP3Shop.nl) en kreeg ik gelijk nieuwe mee.Jaspur schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 20:51:
[...]
Wil je zeggen dat het onder de garantie valt?
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Verwijderd
Euhmmm, jawel hoor. Ik heb de Nike-Philips Skylon Flight HJ080-sportkoptelefoon. Dat zijn dopjes met een metalen behuizing (zweetbestendig) en oorhaakjes. Ze zitten superstevig en ik sport er wekelijks mee, nog nooit uitgevallen, ook niet als ik per ongeluk achter het draad bleef hangen. Gaat super en het geluid is vrij behoorlijk...belblade schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 11:57:
[...]
niemand die hier ervaring mee heeft ? mijn huidige seinheiser mx400 zijn er echt niet geschikt voor helaas ...
Ik heb 'm bij BCC gekocht.. En heb 'm nu bijna een jaar. En de bedrading wordt zichbaar. Valt dat ook onder de garantie? Ik zou naar BCC kunnen gaan, maar die is niet echt in de buurt..THW Arie schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 20:56:
[...]
Nou m'n 3e set EX71's begonnen na net een maand uit elkaar te vallen (de draad), toen ben ik langs de winkel gegaan waar ik ze gekocht had (MP3Shop.nl) en kreeg ik gelijk nieuwe mee.
x
wat voor werk doe jij?Main_ schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 21:42:
Ik raad iedereen aan hier om high-end oordopjes te kopen, en wel Super.Fi. 5 EB. Zoals in de TS wel vermeld staat is de bass echt grandioos, 't is serieus alsof je een subwoofer aan hebt staanMensen op school kijken me raar aan als ik zeg dat ze 239,- kosten, maar ik werk liever een dagje extra dan dat ik geen supergeluid heb
Ook heb ik wat zitten lezen over die MX 450 van Sennheiser en er wordt vaak vermeld dat het in in-ear dopjes zijn??? Ook staat er dat de bassweergave van de dopjes zeer goed zijn, wat ik dus JUIST vond tegenvallen. Maar goed.
Kia Niro-EV 2024
en dat van die kabel zou best kunnen, denk dat je dat het beste zelf uit kunt proberen
edit: even 2 kleine vraagjes
- hoe voorkom je het beste de draadbreuk bij sony EX71SL dopjes
- maakt het eigenlijk uit of je L & R omdraait...ze zien er namelijk hetzelfde uit opsig
[ Voor 50% gewijzigd door blmp op 25-01-2006 10:48 ]
Verwijderd

De kabel van de afstandsbediening is zo rond de 80 cm. Kabeltje van mijn oordopjes (Sennheiser) zijn rond de 120 cm. Ooh en ik zelf ben 162 cm lang

Ticking away, the moments that make up a dull day
Verwijderd
Zelf heb ik ook het probleem dat de kabeltjes zo lang zijn, en ben ook op zoek naar een oplossing.Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 14:08:
ff een vraagje, sinds kort heb ik de Zen Micro Photo erg blij mee, maar alle kabeltjes zijn zo lang![]()
De kabel van de afstandsbediening is zo rond de 80 cm. Kabeltje van mijn oordopjes (Sennheiser) zijn rond de 120 cm. Ooh en ik zelf ben 162 cm langNu zit ik erover te denken om de speciale kortere oordopjes van Sennheiser te kopen, maar ja die is ook best wel lang 70 cm. Iemand andere ideeen of tips? (Groeien voor kan niet meer
dus die tip kan achterwege blijven
)
Bij de Apple shop ben ik Sumajin smartwraps tegengekomen. Hier is de link naar Sumajin smartwraps in de Apple shop : Apple Shop : Sumajin (hopelijk werkt de link, anders moet je even kijken bij iPod accessoires --> Extra's)
Ook kan je hier een kijkje nemen: http://www.sumajin.com/online-Smartwraps.html

Bij Apple zijn ze per 3 EUR 14,95 en bij Sumajin zijn ze per stuk USD 5. In beide gevallen komen er nog verzendkosten bij.
Ben zelf nog even aan het kijken of er andere oplossingen zijn. Deze vind ik zelf in ieder geval budgetvriendelijker dan de kabels vervangen en is niet heel definitief. Soms is het ook wel eens prettig als een kabel iets langer is.
We zijn toch niet eerste die tegen dit probleem aanlopen. Er zullen vast nog wel andere oplossingen zijn.
In ieder geval succes !
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2006 16:52 ]
[ Voor 106% gewijzigd door blmp op 25-01-2006 16:56 ]
Denk ook niet echt dat het iets met rare oren is, maar ik denk dat medium wel het gene is wat veel mensen hebben (standaard), zaten ook standaard al op mn EX71 en ze zaten hier ook meteen goed dus niks hoeven te verwisselenlochtejans schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 15:08:
Sinds vanmorgen ben ik in het bezit van de creative EP630. Ze zijn een stukken beter dan de oordopjes die bij de Zen Sleek bijgeleverd waren. Het klinkt allemaal een stuk zuiverder naar mijn gevoel. Deze In-ear oordoppen is wel effe wennen ten opzichte van de vorige. Je moet ze echt je oren in drukken. Gelukkig zitten er 2 setjes rubbertjes bij van kleiner en groter formaat. Ik gebruik de kleinste. Is dat normaal of heb ik gewoon kromme oren?
btw: na het inspelen van de headphones is de bass wel iets minder BOOM-erig geworden (nog wel zat bass hoor
Hoort het trouwens dat het 'steeltje' vd oordopjes beetje naar buiten (van je hoofd af) steken (dus verder af dan met gewone ipod dopkes), krijg ze namelijk niet dichtbij én ook goed in de oren
[ Voor 3% gewijzigd door blmp op 25-01-2006 17:12 ]
Verwijderd
Alleen vind ik die ''cord managers'' zoals ze heten
Verwijderd
Dankjewel voor de link. Die had ik nog niet gezien.Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 18:20:
@ Wiske, kijk eens wat ik hier heb gevonden![]()
Alleen vind ik die ''cord managers'' zoals ze hetenvan Sumajin mooier...Maar ik heb daar het idee dat er niet zoveel kabel omheen kan, ik wil die kabel van 1.20 een behoorlijk stuk korter hebben
Ben het helemaal met je eens dat die van Sumajin er mooier uitzien.
Als ik naar de plaatjes kijk denk ik dat er wel meer omheen gedraaid zou kunnen worden dan wat nu gedaan is. Hoeveel in lengte dat dan is, weet ik natuurlijk niet. Is het voor jou een oplossing om 2 van die "cord managers" te gebruiken?
Met een leuke paarse en oranje kan je je kabeltje aardig "oppimpen". Of afhankelijk van je stemming een andere kleurencombinatie gebruiken
Ik weet niet of ze ook in de winkel te koop zijn. Misschien zou je dan kunnen uitproberen hoeveel kabel je eromheen kan doen.
zit nog garantie op dus zou geen probleem moeten zijn
hmm misschien zit er iets in 1 vd oor'doppen' (weet niet maar zou maarzo kunnen hedsonnaville schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 19:04:
ik heb een senheiser pmx 60, maar sinds gisteravond is het geluid heel slecht, hapert, en klinkt heel erg leeg. zou dit draadbreuk zijn of iets anders? heb er namelijk geen zak verstand van![]()
zit nog garantie op dus zou geen probleem moeten zijn
En misschien is het ook weer geen draadbreuk, je hebt namelijk bij oordopjes (EX71 bijv) als je draadbreuk hebt maar door 1 dopje geluid (d8 ik), en jij zegt alleen dat je slechter geluid hebt
[ Voor 16% gewijzigd door blmp op 25-01-2006 20:58 ]
Verwijderd
Ik ben 's middags naar de media markt gegaan voor een nieuwe. Niets aan de hand, gewoon gekocht, 39,99 euri.
Wat ik nu merkte is dat het snoer van een andere kwaliteit is als hiervoor. De vorige had een heel lekker soepel snoer, deze is veel stugger, plastic achtiger.
Ik vind dat wel jammer, een stug snoer trekt wat meer aan de dopjes.
Als ik hem weer sloop (voorlopig nog niet hoop ik) ga ik toach aan een ander merk denken...
Verwijderd
Aangezien ik geen zin heb in paypal en geen cc heb. En inear vind ik niet bepaald lekker zitten..
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 15:06:
Ik irriteer me nog steeds mateloos, dat de sony mdr e888 oordoppen nog steeds niet in nl te koop zijn.
Aangezien ik geen zin heb in paypal en geen cc heb. En inear vind ik niet bepaald lekker zitten..
Waarom geen zin in paypal? Is best een goed betalingssysteem en werkt behoorlijk snel om er geld naartoe te sturen.
Verder wel vet helder en gedetailleerd. Maar zoveel bass, hebben anderen daar ook last van?
Vandaag nog een poosje aangehad en naar mijn idee wordt dit wel minder (inspelen?), maar er zit wel een stapel bass in dat toch boven gemiddeld is. Moet wel zeggen dat ik voor deze oordopjes 2euro dingen had zonder enige bass at all. Verder SUPER relexe oordopjes:D
There is no replacement for displacement!
weet iemand of ze in de winkel te koop zijn?Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 19:03:
[...]
Dankjewel voor de link. Die had ik nog niet gezien.
Ben het helemaal met je eens dat die van Sumajin er mooier uitzien.
Als ik naar de plaatjes kijk denk ik dat er wel meer omheen gedraaid zou kunnen worden dan wat nu gedaan is. Hoeveel in lengte dat dan is, weet ik natuurlijk niet. Is het voor jou een oplossing om 2 van die "cord managers" te gebruiken?
Met een leuke paarse en oranje kan je je kabeltje aardig "oppimpen". Of afhankelijk van je stemming een andere kleurencombinatie gebruiken
Ik weet niet of ze ook in de winkel te koop zijn. Misschien zou je dan kunnen uitproberen hoeveel kabel je eromheen kan doen.
Ik heb de sharp md33's , maar daar moest ik dus noodgedwongen een verlengkabel aandoen, omdat ik anders maar in 1 oor geluid had, maar nu is mijn draad dus 1,90m ofzo denk wel.
Maar ik ga morgen wel even naar de dixons, kijken of ze ze daar verkopen, maar ik denk het niet.
Verder wel jammer dat als ik ze bij apple moet bestellen ik rood zwart en wit krijg, ik had liever 2 zwarte in ieder geval gehad.
Iemand die nog 2 stuks medium over heeft? Heb er evt wel 7,50 euro over incl verzenden
Please stuur een PM als je wat hebt
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
Ik ben laast een small verloren, heb nu "tegen m'n zin" medium doppen eropgedaan. Volgens mij kun je zo ook gewoon in een enveloppe duwen (goed dichtplakken!) kun je ze voor 0,39 verzendenknny schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 17:00:
ik ben zelf in het bezit van de zwarte ex 71 SL doppen. Nu ben ik gister me medium dopje verloren
Iemand die nog 2 stuks medium over heeft? Heb er evt wel 7,50 euro over incl verzenden
Even kijken of je een mailadresje in je profiel hebt...s
you've got mail!
[ Voor 4% gewijzigd door steveman op 26-01-2006 18:04 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Offtopic: ik sta op het punt om deze doppen te bestellen via bluetin. Daar kun je het geld gewoon overmaken naar een Duitse bankrekening. In Nederland zullen ze vast nooit meer leverbaar worden (zijn ze wel geweest namelijk).Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 15:06:
Ik irriteer me nog steeds mateloos, dat de sony mdr e888 oordoppen nog steeds niet in nl te koop zijn.
offtopic: waar..?LVGH schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 21:30:
[...]
Offtopic: ik sta op het punt om deze doppen te bestellen via bluetin. Daar kun je het geld gewoon overmaken naar een Duitse bankrekening. In Nederland zullen ze vast nooit meer leverbaar worden (zijn ze wel geweest namelijk).
x
Etymotic ER-6i
Shure E2c en Shure E3c
Ik heb een iPod 5th Generation, en mijn muziekstijl is voornamelijk bas. maar ook andere muziek zoals Coldplay enz.
Of zouden jullie andere dopjes aanraden? De Shure E2c schelen 40 euro en de Etymotic is ongeveer 5 euro goedkoper dan de Shure E3c. (voor de prijs die ik kan krijgen)
Ik hoop dat jullie kunnen helpen
Als je de topics van Wat zijn goede oordopjes? doorzoekt kom je al een heel eind.dsonnaville schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 22:11:
Wie kan mij wat vertellen over de volgende doppen?
Etymotic ER-6i
Shure E2c en Shure E3c
Ik heb een iPod 5th Generation, en mijn muziekstijl is voornamelijk bas. maar ook andere muziek zoals Coldplay enz.
Of zouden jullie andere dopjes aanraden? De Shure E2c schelen 40 euro en de Etymotic is ongeveer 5 euro goedkoper dan de Shure E3c. (voor de prijs die ik kan krijgen)
Waar kun jij ze voor die prijs krijgen?
x
Cool, een nieuwe muziekstijldsonnaville schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 22:11:
Wie kan mij wat vertellen over de volgende doppen?
Etymotic ER-6i
Shure E2c en Shure E3c
Maar koop gewoon de Shure E2C en je bent tevreden. Evt. kun je ook de Etymotics overwegen maar die zijn vrij oncomfortabel.
Btw, als je echt bass wil dan ga je voor de Super.fi 5 EB
[ Voor 10% gewijzigd door Hoedje op 27-01-2006 09:16 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Het valt mij overigens op dat de lagere bassen net wat harder gaan dan de hogere. Hoe dan ook, hij gaat inderdaad erg laag voor een gewoon oortelefoontje. Zeer lage bassen klinken echt erg strak alsof je een goede subwoofer in de huiskamer hebt, alleen zonder trillingen
Uitgebalanceerd is het ook zeker qua geluid, en daardoor is muziek luisteren gewoon een stuk leuker. Momenteel luister ik via de pc, omdat ik nog een MP3 speler ga aanschaffen gezien ik mijn telefoon te groot vind voor een (sport) mp3 speler.

x
[ Voor 53% gewijzigd door Hoedje op 27-01-2006 18:46 ]
Huh, als ik dat zo zie is de E2g hetzelfde als de E2c black.Hoedje schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 18:45:
Kijk is op de Shure site, de E2C zijn tegenwoordig ook in zwart en anders heb je nog de E2G. Neem contact op met de winkel waar je ze wil kopen, ik neem aan dat alle winkels deze uitvoeringen kunnen leveren.
x
Nee, bijna hetzelfdeJaspur schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 18:55:
[...]
Huh, als ik dat zo zie is de E2g hetzelfde als de E2c black.
Oo, okeHoedje schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 18:58:
[...]
Nee, bijna hetzelfdede E2g heeft een korter snoer en een andere plug.

Ik heb mp3man even gemaild of ze de E2c ook in het zwart hebben.
Volgens mij lees ik hier allemaal goed ervaringen met Shure E2c?
Zijn ze trouwens vergelijkbaar qua kwaliteit enzo met de Sennheiser Cx300? (:
[ Voor 11% gewijzigd door repsaj op 27-01-2006 19:13 ]
x
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Hey, pssst: http://cgi.ebay.nl/New-Se...0QQtcZphotoQQcmdZViewItemJaspur schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 19:06:
[...]
Oo, oke![]()
Ik heb mp3man even gemaild of ze de E2c ook in het zwart hebben.![]()
Volgens mij lees ik hier allemaal goed ervaringen met Shure E2c?
Zijn ze trouwens vergelijkbaar qua kwaliteit enzo met de Sennheiser Cx300? (:
heeft iemand de logitech dopjes en wil ruilen van dopmaten zodat je nog een vervangende set hebt? ik gebruik de Mediums... wil de andere wel ruilen, mail maar ... mail staat in mijn profiel.
Toll, maar dat is de gaming versie.. (:
x
Oh, welke krant? Zou ik wel willen lezen..Jaspur schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 23:31:
Er stond vandaag stuk in de krant dat in ear oordoppen slecht voor je gehoor zijn.
Ok, maar waarom zou je de C-versie willen hebben?
Persoonlijk vind ik het een voordeel dat de G een haakse stekker heeft, en daardoor iets minder kwetsbaar is.
Wat natuurlijk onzin is. Het gaat enkel om de luchtverplaatsing, en deze is bij hetzelfde dB niveau hetzelfde bij in-ear, "gewone" doppen, een koptelefoon, of speakers. Ik denk dat in-ear doppen je oren sparen omdat je een minder hard volume nodig hebt om de omgevingsgeluiden te overstemmen. Natuurlijk, op te hard volume luisteren is slecht voor je, en bovendien ronduit dom.Jaspur schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 23:31:
Er stond vandaag stuk in de krant dat in ear oordoppen slecht voor je gehoor zijn.
En net als LVGH, welke krant? Ik wil best het artikel lezen.
[ Voor 7% gewijzigd door digitalmind op 28-01-2006 01:18 ]
Verwijderd
Er stond in dat oordopjes slecht voor je oren zijn, en "diepe" (in-ear dus) nog slechter! Omdat hetzelfde aantal decibel nog dichter op je trommelvlies geprojecteerd wordt.
In de praktijk is dit natuurlijk onzin omdat in-ear oordopjes isoleren, en je het volume dus met 50-70% kan verminderen.
Verwijderd
Zo staat dat erniet, ik heb al meerdere mensen dezelfde zin horen zeggen. In-ears zijn slecht voor je gehoor is complete onzin. Het gaat erom dat de mensen het volume te hoog zetten en niet dat je met inears muziek luistert.Jaspur schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 23:31:

Wat je vooral niet moet doen is langer dan 1nummer op hoog volume luisteren (Echt hoog) want dan meestal wen je zon beetje aan het volume en dan word het helemaal niks meer en blijf je eigenlijk hard luisteren zonder dat je het zo gouw in de gaten hebt. Zet je mp3speler bijvoorbeeld maar eens even uit (oordopjes ook uit oren) neem pauze en stop dopjes weer in je oren en zet je mp3speler weer aan, je zult dan merken dat het volume stuk hoger lijkt
edit:
vraagje...hoe krijg je in godsnaam die sleeves (zoiets waren ut tog?

[ Voor 59% gewijzigd door blmp op 28-01-2006 11:24 ]
juist e word ook aangeraden met een iPod max 60% van het volume te beluisteren... met creative's is het mischien anders maar met mijn Zen Sleek en EP-630 in-ears luister ik stand 7 en hij kan tot 25 dat is 28% en men sluit inderdaad de ogen voor wat jij zegt...Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 01:27:
Het Parool! (regio Amsterdam)
Er stond in dat oordopjes slecht voor je oren zijn, en "diepe" (in-ear dus) nog slechter! Omdat hetzelfde aantal decibel nog dichter op je trommelvlies geprojecteerd wordt.
In de praktijk is dit natuurlijk onzin omdat in-ear oordopjes isoleren, en je het volume dus met 50-70% kan verminderen.
en ja opschool enzo hoor ik ook veel mensen hun oren verkrachten door hem zo hard te zetten... maar ze moeten niet zeggen dat het 'altijd' is (word nu gesuggereerd)...
op Nu.nl is het nog mooier daar staat wat lulkoek bij dat het met een iPod erger zou zijn omdat men daar langer naar luisterd omdat de batarij langer mee gaat
ik heb een jaar of 4 terug een MP-3 speler gekocht (MPman F-70 voor de kenner) en die deed 50 uur op een penlite, dat zie ik een iPod niet doen (een willekeurige andere HD speler ook niet maar de gemiddelde iPod heeft zeker niet de beste battarij in HD mp-3speler land)
Is dat t enige verschil dan? Is toch ook andere plug, langere. Toch?suspect schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 00:31:
[...]
Ok, maar waarom zou je de C-versie willen hebben?
Persoonlijk vind ik het een voordeel dat de G een haakse stekker heeft, en daardoor iets minder kwetsbaar is.
x
Nee, de de plug is hetzelfde, maar dan haaks.Jaspur schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 14:12:
[...]
Is dat t enige verschil dan? Is toch ook andere plug, langere. Toch?
En het snoer is volgens mij iets korter.
Edit:
Ik heb net even gezocht naar plaatjes van de E2C,maar die blijkt ook een haakse plug te hebben, dus ik weet niet wat Hoedje dan bedoelt met een andere plug.
[ Voor 24% gewijzigd door Marco op 28-01-2006 14:31 ]
Met plug bedoel ik dat wat IN de mp3speler moet. Die van game dingen zijn toch langer?suspect schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 14:19:
[...]
Nee, de de plug is hetzelfde, maar dan haaks.
En het snoer is volgens mij iets korter.
Edit:
Ik heb net even gezocht naar plaatjes van de E2C,maar die blijkt ook een haakse plug te hebben, dus ik weet niet wat Hoedje dan bedoelt met een andere plug.
x
Even over de E2C en E2g discussie:
Bijv. bij deze review zeggen ze dat de *c en *g versies ander geluid geven, http://reviews.designtechnica.com/review3355.html.
Echter dat klopt gewoon niet, in dit draadje zie je de reactie van Sugarfried, dat is een werknemer van Shure. Daarom staat ook op de officiele Shure pagina het volgende:
Tot slot quote ik nog iemand van head-fi:"utilize the same technology as the original E Series, the E2g combines sound isolating sleeves with high-performance Dynamic MicroDriver technology to deliver full-range audio while blocking outside noise. Lightweight and compact, the E2g is optimized for compatibility with your Sony PSP and is also the ideal upgrade for other portable entertainment devices, including MP3, DVD and CD players."
Aangezien Shure de gewone E lijn heeft geschrapt, heb je alleen nog de volgende modellen:"The difference between the new Shure gamer line, eg., E4g, is just a shorter cord, smaller plug, and shiny black color, they sound exactly the same."
E2c
E2c (zwart)
E2g
E3c
E3c (zwart)
E3g
E4c
E4c (zwart)
E4g
E5c
E500 (moet nog uitkomen)
Bij de g versies is de plug anders en de kabel korter, verder zijn de oordopjes zelf 100% hetzelfde en klinken ze dus ook hetzelfde
Dat snap ik, maar een plug kan niet langer zijn.Jaspur schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 14:46:
[...]
Met plug bedoel ik dat wat IN de mp3speler moet. Die van game dingen zijn toch langer?
Alle 3,5mm jackplugs zijn even lang, anders zouden ze ook niet universeel zijn.
Het enige verschil wat er soms in kan zitten is dat sommige 4-polig zijn ipv 3.
Dit is bijvoorbeeld als er in het snoer een afstandsbediening zit.
Hiermee bedoelen ze waarschijnlijk dat de plastic/rubber behuizing van de plug kleiner is."The difference between the new Shure gamer line, eg., E4g, is just a shorter cord, smaller plug, and shiny black color, they sound exactly the same."
Inderdaadsuspect schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 15:45:
Hiermee bedoelen ze waarschijnlijk dat de plastic/rubber behuizing van de plug kleiner is.
[ Voor 83% gewijzigd door blmp op 29-01-2006 01:26 ]
niemand?knny schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 17:00:
ik ben zelf in het bezit van de zwarte ex 71 SL doppen. Nu ben ik gister me medium dopje verloren
Ik kan dus niet ruilen, maar wil ze evt wel kopen/overnemen van iemand
PM please
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
Ik zal hier wel iets helemaal verkeerds doen?
Kia Niro-EV 2024
Ik denk dat ik gewoon naar bol.com zou gaan. Daar ben je in totaal 41,90 euro kwijt (een euro meer als de prijs die op de Creative-site staat, die komt op 40,95 euro, maar ik weet niet wat daar aan verzendkosten bij komt buiten Groot-Brittannië) en je kunt gewoon met een acceptgiro of via Rabobank Directbetalen afrekenen. Dat lijkt mij een stuk handiger.Freak187 schreef op maandag 30 januari 2006 @ 10:51:
Aangezien ik geen creditcard heb, wil ik de EP-630 telefonisch bestellen bij Creative. Nu heb ik het telefoonnummer opgezocht op de site, daar staan van een aantal landen het telefoonnummer, maar niet van Nederland. Ik denk dan dus dat ik het telefoonnummer moet bellen dat achter "Andere landen" staat. Als ik dat nummer bel, kan ik uit een aantal talen kiezen behalve Nederlands. Als ik gewoon wacht, krijg ik een (Engelstalige) medewerker aan de lijn, als ik vraag of ik iets kan bestellen, zegt ze dat het niet mogelijk is.
Ik zal hier wel iets helemaal verkeerds doen?Wat moet ik precies doen om telefonisch te bestellen, iemand hier ervaring mee?
Ja, ik kom er net dus achter dat je bij het telefonisch bestellen alsnog met Creditcard moet betalenSeal64 schreef op maandag 30 januari 2006 @ 14:23:
[...]
Ik denk dat ik gewoon naar bol.com zou gaan. Daar ben je in totaal 41,90 euro kwijt (een euro meer als de prijs die op de Creative-site staat, die komt op 40,95 euro, maar ik weet niet wat daar aan verzendkosten bij komt buiten Groot-Brittannië) en je kunt gewoon met een acceptgiro of via Rabobank Directbetalen afrekenen. Dat lijkt mij een stuk handiger.
Ik ben nu naar mp3shop.nl gegaan, daar zijn ze in totaal 42 euro en met de betalingswijze "Ideal" via Rabobank heb ik ze waarschijnlijk morgen al in huis (voor 16:00 uur bestellen)
Kia Niro-EV 2024

Bron is dus : http://www.fnl.nl/chip/
Mijn dopjes had ik besteld bij Tailor-made Hardware, levering binnen 2 dagen en 40Euro inclusief verzenden. Maar ik geloof dat het geen prijzen vergelijk/koop topic mag worden, dus ik houd dr verder over op
[ Voor 7% gewijzigd door Carel op 30-01-2006 16:00 ]
Ik moet toch wel ff lachen hoor, EX71 zwakke bas en Koss The Plug eindigt als vierdeCarel schreef op maandag 30 januari 2006 @ 15:38:
Nog een leuke vergelijking met o.a. de Creative EP-630 teven de Shure E4
[afbeelding]
Mijn dopjes had ik besteld bij Tailor-made Hardware, levering binnen 2 dagen en 40Euro inclusief verzenden. Maar ik geloof dat het geen prijzen vergelijk/koop topic mag worden, dus ik houd dr verder over op
The Plug's als vierde vind ik niet zo gek, als ik naar de tegenstanders kijk. Alleen de B&O's had ik hoger ingeschat.
Het meest opvallend is de onvoldoende voor de E4 onder prijs/prestatie. Ik denk dat dit een duidelijk oordeel van/voor de "gewone consument" is. Een kritische luisteraar zal dit veel positiever beoordelen; het verschil met de EP-630 zal niet zo groot zijn als het prijsverschil, maar het is er zeker...
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
Het is niet dat ze pijn doen ofzow, maar wel krijg ik ze met alle 3 de maten sleeves niet diep genoeg in mijn rechteroor waardoor ik zoveel tonen mis, (onder andere de Bass), ik dacht eerst dat t de dopjes waren maar het is toch echt mijn oor. Ik heb het al geprobeerd in te brengen op de Shure manier (oorlel omlaag trekken) maar dit hielp niet, heeft iemand nog oplossingen, want ik kan nu alleen met of alleen links of beide luisteren, maar alleen rechts dat mist gewoon veel geluid.
Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro
Het Algemene Screen-Protector Topic
Vriend van mij heeft ze samen met de beroemde Sennheiser HD201 gekocht (Bij de Media Markt, 20 euro het stuk), en hoewel de HD201 gehakt van ze maakt, vond ik ze wel lekker om naar te luisteren. Ietwat weinig hoog, maar het klonk niet onaardig. Als je een equalizer hebt om het hoog wat te openen, kan je er wel mee leven, voor 20 euro.
Offtopic: Sennheiser HD201 vergeleken met een HD25, en hoewel de laatste tien keer zoveel kost, is het zelfs daarbij meer een kwestie van smaak. De 25 geeft een natuurlijker, meer up-front geluid, terwijl de HD201 een ander idee heeft. De winnaar blijft de HD25, maar de 201 is niet heel erg goed!
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
Wat een ongelovelijk nietszeggende test.Carel schreef op maandag 30 januari 2006 @ 15:38:
Nog een leuke vergelijking met o.a. de Creative EP-630 tegen de Shure E4
[afbeelding]
Bron is dus : http://www.fnl.nl/chip/
[ Voor 86% gewijzigd door Oyster op 30-01-2006 17:27 ]
[ Voor 88% gewijzigd door Marco op 30-01-2006 17:43 ]
Ik heb Creative EP-630'jes, het enige dat me eraan irriteert is dat de rubbertjes wel eens willen loskomen. En zo gebeurt het dat ik er wel eens eentje kwijtspeel. En zo gezegd, zo gebeurd: een van mijn rubbertjes is kwijt.
Nu is mijn vraag, zijn er mensen die nog van die middelgrote rubbertjes over hebben en die willen opsturen? (uiteraard tegen vergoeding van de verzendkosten). Ik geloof dat ook de rubbertjes van die Sharp wel goed zijn, maar ik heb geen idee wat de maten daar zijn. Bij Creative passen die middelgrote (de standaardmaat zeker?) als gegoten.
Als je ze nog hebt liggen, stuur dan een mailtje naar [mail=egon.geerardyn,telenet.be].
Als alternatief: zijn er misschien mensen die weten of deze rubbertjes bij te bestellen zijn? (zo ja: waar (liefst België, en anders is een webshop ook goed)
Alvast bedankt
Mjah dit commentaal is ook vrijwel nietszeggendXander2000 schreef op maandag 30 januari 2006 @ 17:20:
[...]
Wat een ongelovelijk nietszeggende test.
Hoe dan ook, ik denk niet dat ik het hele verhaal van het blad mag publiceren? Ik vermoed dat de modjes dan gaan zeuren
Ben ik idd met je eens, overigens wegen ze in de test ook dingen mee de voor de Shure nadelig uitvallen en niet veel met geluidskwaliteit hebben te maken. Zo lijken die creatives idd erg goed, maar ook ik vermoed dat er wel een verschil is. De grootste vraag die bij mij op rijst is of de gemiddelde MP3 speler deze kwaliteit haalt? Ik hoor overigens absoluut een verschil met mijn pc en mijn Ipod Nano in geluidskwaliteit. Daarom vraag ik mijwel eens af hoe het rendement is met de Shure oordopjes i.c.m. een gemiddelde MP3-speler?birdie_man schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 10:33:
Over prijs-kwaliteitsverhouding kan je natuurlijk flink discussieren. Die Shures zijn erg duur, maar dat zijn alle oordopjes met een dergelijke geluidskwaliteit. Ik kan me niet voorstellen dat die Creatives even goed klinken, wat dat betreft zegt zo'n puntenwaardering van de Chip me weinig. Maar voor hun geld zijn die Creatives ongetwijfeld een heel goede keuze. Niet iedereen heeft immers een budget op Shure-niveau klaarliggen voor een paar oordopjes. Ik heb zelf de E3c (en de E4c in bestelling) en de Sony 71, en die Sony's kunnen echt niet tippen aan het geluid van die Shures als het gaat om ongekleurd en natuurlijk geluid.
Edit:
Ik heb eventjes een compilatie gemaakt met de testuitslagen en de metingen. Ook de bijbehorende frequenties zijn in de url, maar wij kunnen er niet zoveel mee, tenzij je een KU-100 testhoofd hebt staan
Ik kan eventjes niet bij mijn webspace, dus gebruik ik RapidShare.de:
http://rapidshare.de/file...ons_en_ear-plugs.rar.html
[ Voor 18% gewijzigd door Carel op 31-01-2006 11:47 ]
Ik heb nog niet kunnen luisteren, maar dat ga ik over een uurtje doen. In vergelijking met mijn huidige dopjes (Sennheiser MX300) zullen ze wel VELE malen beter zijn maargoed.
Op het eerste gezicht zien ze er nogal fragiel uit... De kabel naar de dopjes wordt niet bepaald verstevigd door iets harder materiaal dan de kabel zelf. Maargoed, ik denk dat ik er gewoon wat voorzichtiger mee om moet gaan dan dat ik normaal doe. Wel een heel nieuwe ervaring, de dopjes die zo diep in je oor gaan. Je gehoor wordt ook bijna helemaal afgesloten. Ik merk nu ook dat mijn linker oorgat kleiner is dan mijn rechter. Rechts heb ik een middel sleeve nodig, links een kleine.
Ik vertel jullie vanavond hoe ik 'em vind.
Kia Niro-EV 2024
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2006 16:37 ]
[ Voor 99% gewijzigd door repsaj op 31-01-2006 17:10 . Reden: probleemfixed ]
x
Wat had jij hiervoor dan ?, ook in-ear? Ik hoor ook wel idd wat (lichte) ruis uit mijn Nano, tijdens de muziek iig ook niet. Vergeet niet dat in-ear super gevoelig is en vlabij je trommelvlies zit. Ik vermoed daarom niet dat je er iets aan kan doen.
[ Voor 25% gewijzigd door Carel op 31-01-2006 17:01 ]
Ik had dus voor mijn rechter oor ook een kleine sleeve nodig, want de bass kwam nog niet VOLLEDIG tot zijn recht. Toch vond ik het geluid al heel erg lekker...
De kabel is lang genoeg om hem in je broekzak te doen en de kabel onder je jas door te brengen naar je oren, voor kabelbreuk ben ik nu dus minder bang. Ik heb ook geen last van het feit dat de oortjes er zomaar uitvallen of iets dergelijks.
Wel is het even wennen dat de in-ears een echt "verstopt" gevoel geven in je oren. Denk aan alsof je in het zwembad zit en er water in je oor zit.
Verder is het me zeer goed bevallen
Kia Niro-EV 2024
Wat voor aansluiting heeft ie nou; recht of kromme?Freak187 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 17:58:
Een aantal posts terug had ik beloofd mijn ervaringen met de EP-630 hier te melden:
Ik had dus voor mijn rechter oor ook een kleine sleeve nodig, want de bass kwam nog niet VOLLEDIG tot zijn recht. Toch vond ik het geluid al heel erg lekker...
De kabel is lang genoeg om hem in je broekzak te doen en de kabel onder je jas door te brengen naar je oren, voor kabelbreuk ben ik nu dus minder bang. Ik heb ook geen last van het feit dat de oortjes er zomaar uitvallen of iets dergelijks.
Wel is het even wennen dat de in-ears een echt "verstopt" gevoel geven in je oren. Denk aan alsof je in het zwembad zit en er water in je oor zit.
Verder is het me zeer goed bevallen
Ik ben van plan iPod nano te kopen. Zijn die oordoppen er geschikt voor?
[ Voor 5% gewijzigd door repsaj op 31-01-2006 18:34 ]
x
Dit topic is gesloten.