Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zijn er nog de opzetstukjes van de Sony en Sharp in-ear dopjes. Deze kan je los uit Amerika laten komen of direct bij Sony bestellen, maar zijn dan erg duur. Daarom is het maar goed dat beide merken verschillende maten bij de dopjes zelf leveren. Zo kan je de maten die je niet gebruikt ruilen met anderen. Als eerste stap voor een ruil, kan je oude posts doorlezen of een verzoek posten in dit topic. Ook kan je die van een ander merk, zoals Shure, proberen. Welke stukjes waarop passen, kan je terugvinden in het onderstaande deel over In-ear dopjes.
Dit klopt niet helemaal, ik heb zelf de sony in-ear koptelefoons (niet 71, maar 70,oude model dus maar dat maakt voor wat ik wil zeggen niet uit) en miste een oor-stukje in mijn maat. Ik heb sony er over gebeld en voor een kleine 5 euro totaal stuurden ze zo'n ding op. valt wel mee hoe duur t is dus.

ik heb ook die sony mdr e888 gehad, alleen daar ben ik héél ontevreden over. geluid was prima maar kwaliteit van t ding opzich echt idioot slecht. ze desintegreerden volledig na 1 1/2 jaar. echt alles viel uit elkaar, zelf het rubber van het draadje liet los op sommige stukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:41
Net terug van de huisartsenpost :/
Conclusie: Toch maar medium in plaats van small :X
Waarschijnlijk had ik de sleeve niet aandachtig genoeg op het buisje geschoven, maar hij was dus best diep in m'n gehoorgang geschoten en daar blijven zitten toen ik de dop uit m'n oor haalde.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:33
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 00:57:
[...]

Dit klopt niet helemaal, ik heb zelf de sony in-ear koptelefoons (niet 71, maar 70,oude model dus maar dat maakt voor wat ik wil zeggen niet uit) en miste een oor-stukje in mijn maat. Ik heb sony er over gebeld en voor een kleine 5 euro totaal stuurden ze zo'n ding op. valt wel mee hoe duur t is dus.
Ik moest flink meer betalen toen ik ze een paar jaar geleden wilde kopen via Sony :/
ik heb ook die sony mdr e888 gehad, alleen daar ben ik héél ontevreden over. geluid was prima maar kwaliteit van t ding opzich echt idioot slecht. ze desintegreerden volledig na 1 1/2 jaar. echt alles viel uit elkaar, zelf het rubber van het draadje liet los op sommige stukken...
Dat is in ieder geval langer dan het half jaar van de 71 :+

/me Hoedje mompelt iets over vroeger was alles beter enzo

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Wormaap schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 00:17:
Nog even een vraag: Als ik de small flex-sleeves gebruik, irriteert mijn linker oor nogal. Nu heb ik gisteren de doppen waarschijnlijk veel te ver doorgeduwd (het hele stuk na de hoek verdween in m'n oor) dus zou het kunnen zijn dat m'n oor daar nog wat van geïrriteerd is. Op dit moment zit ik met de foamies te luisteren, die op dit moment comfortabeler zijn. Alleen mis ik hiermee weer een beetje van het detail. Iemand hier ook ervaring mee?
Respect _/-\o_ . Ze horen er ongeveer zo ver in te gaan (of een klein beetje verder dan op het plaatje). Dus de sleeve moet niet meer zichtbaar zijn:

Afbeeldingslocatie: http://www.shurestore.com/earphones/images/popup_e1inear.jpg

Ik zou je iig aanraden om dan de medium sleeves te gebruiken. Ik heb ook probleem dat met de gele foamies de muziek veel minder klinkt dan met de flex-sleeves. Na een beetje zoeken, kwam ik erachter dat je met de zwarte foamies (ER4-14F) van etymotic een veel beter geluid krijgt:
Afbeeldingslocatie: http://www.etymotic.com/ephp/images/er4-14f.jpg

Dus ik heb daarvan een zakje gekocht en die zijn ideaal. Ze zijn overigens erg groot, dus ik knip er gewoon eens stukje vanaf aan de bovenkant en ik heb perfecte foamies.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Die zwarte foamies moet ik dan toch maar eens gaan proberen :) Thanks for the tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 22:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Shivan Dragon schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 16:31:

De EP-630's geven VEEL meer laag dan de MX-450's
Ik heb laatst de MX-450 gekocht, maar ze vallen inderdaad wat tegen en vooral in het laag.
Ze hebben een mooi helder geluid, maar er zit echter absoluut geen bass in.
Tegenvaller en ze zitten ook nog minder goed dan de standaard iPod dopjes. Maar o.k dat verschilt per oor.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de website van Sennheiser (US) staat het in-ear model van Sennheiser de cx300 die recent in Las Vegas is geintroduceerd. Op de Nederlandse website is er echter nog niks van te vinden. Het LIJKT een regelrechte kopie van de Sharp/Creative, maar ze zijn wel metteen een 10'tje duurder... Heeft iemand er al wat meer info over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik kan de Sony MDR-EX71SL voor 36 euro kopen (nieuwe) en ik kan Creative EP630 kopen voor 42 euro. Die Sony's zijn normaal 46 euro maar ik kan ze via mijn vader kopen. Wat zouden jullie doen, de Creative's kopen of de Sony's. Ik vind erg veel bass zitten in de sony's is dit bij de creative's minder?

Specs Creative EP630:

Driverunits: 8mm Neodymium magneettransductor
Frequentierespons: 6Hz ~ 23kHz
Impedantie: 16ohm
Gevoeligheid: 106dB
Snoerlengte: 1.2m (zuurstofvrij koper)
Invoeraansluitingen: vergulde stereo-ministekker van 3.5mm
Nettogewicht: 9g (zonder verpakking)

Specs Sony MDR-EX71SL:

Color: White
Driver unit (mm): 9
Diafragma: PET
Frequentie (Hz): 6 - 23.000
Gevoeligheid (dB/mW): 100
Magneet: 400 kj/m3 neodymium
Impedantie (ohm): 16
Volumeregeling: Nee
Type kabel: OFC-neksnoer
Kabellengte (m): 0.5
Verlengsnoer (m): 1
Stekker: Vergulde, L-vormige stereoministekker
Gewicht (g): 4

Welke is nou volgens de specs beter, ik zie dat ze dezelfde frequentie hebben, verder heb ik er niet erg veel verstand van. En oja, wat heeft het zuurstof vrij koper in de kabel voor nut bij de EP-630's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:23

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

monnick schreef op zondag 15 januari 2006 @ 21:45:
Ik kan de Sony MDR-EX71SL voor 36 euro kopen (nieuwe) en ik kan Creative EP630 kopen voor 42 euro. Die Sony's zijn normaal 46 euro maar ik kan ze via mijn vader kopen. Wat zouden jullie doen, de Creative's kopen of de Sony's. Ik vind erg veel bass zitten in de sony's is dit bij de creative's minder?

Specs Creative EP630:

Specs Sony MDR-EX71SL:

Welke is nou volgens de specs beter, ik zie dat ze dezelfde frequentie hebben, verder heb ik er niet erg veel verstand van. En oja, wat heeft het zuurstof vrij koper in de kabel voor nut bij de EP-630's?
'Zuurstofvrij koper' is een marketingterm, niet op letten. Over het algemeen is men van mening dat de Creative's beter geluid geven dan de Sony's.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
ik luister nu david bowie op mijn zen touch met de EX71sl van mijn vader. Zonder EQ vond ik de bass te erg overheersen, nu heb ik bij mijn 'eigen EQ' de bass bijna helamaal laag gezet, en de overige 3 balkjes naar wensen. Nu vind ik het geluid zeker oke, geen ruis te bespeuren. Ik hoor echt 0 ruis, maarja ik ben oude 'slechte' sony dopjes gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsonnaville
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 13:39
suspect schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 19:39:
Ik heb vanmiddag mijn Shure E2G's mogen ontvangen. :)
Via eBay besteld in Amerika, en binnen 5 dagen in huis (voor de helft van de prijs van wat ze hier kosten).
Ik had eerst de Apple earbuds (in-ear), maar als ik daarmee mijn hoofd bewoog dan viel de bass gelijk weg.
Deze dopjes blijven perfect zitten, en je hoort helemaal geen omgevingsgeluid meer.
De E2G heeft meer bass dan de E2C, dus als er mensen zijn die de E2C's te weinig bass vinden hebben, dan is dit mischien een optie.
En ze zijn een stuk mooier, want deze zijn gewoon zwart.
bij welke koper heb je deze besteld :) ? kan je de link posten? en kan je wat vertellen over de kwaliteit

[ Voor 4% gewijzigd door dsonnaville op 15-01-2006 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:00

BHQ

Ik heb Playgear Stealths gekocht en gebruik de grote seals :)
mocht iemand die niet gebruiken en mij een reserve setje wil schenken.. _O_

Voorlopig klinken ze best lekker (nog niet ingespeeld) :) En ze gaan behoorlijk hard. M'n sennheisers waren op 40/40 wel aan het kraken maar echt hard was het niet, m'n koss komt pas los bij 25 maar deze zijn bij 10 al hard op m'n iAudio.

[ Voor 35% gewijzigd door BHQ op 17-01-2006 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Macer had de primeur, hier is de pressrelease van de MDR-EX90LP :
Afbeeldingslocatie: http://www.generationmp3.com/casque/images/intras/Sony/MDR-EX90LP.jpg
A Better Bud

Powerful yet discreet, the MDR-EX90LP model is able to reproduce studio monitor headphone quality in a small, elegant, ear bud style.

The buds are encased in a special aluminum housing that minimizes unnecessary vibration. By modifying the highly successful EX series design to a new structure with larger 13.5mm driver units, this model achieves improved musical purity and a wider dynamic range. Soft, silicone rubber ear buds and an off-set acoustic chamber for the drivers provide a stable and comfortable fit in the ear.

The ear buds come comes with three different size earpieces to adjust to various ear sizes. They are also supplied with a stylish leather case and will be available in April for about $100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Studio Monitor geluid, dan ga ik er van uit dat het geluid zuiver is en de bass niet te overheersend als bij de EX-71 ! Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
-Veegt kwijl van keyboard af-

-Veegt andere witte vloeistof van keyboard af- Kutmelk.

Seriously, die zien er ongelooflijk mooi uit, al zullen ze het niveau van bijvoorbeeld een Ety vast wel weer niet halen.

Vraag me af of de draadjes nu wel goed zijn.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Specs Creative EP630:

Specs Sony MDR-EX71SL:

het creative Zen Micro Premium acosoires pak, daarin zitten voor 3 euro meer ook nog een Zen micro lader, nek koord, extra accu en bescherm hoesje!
.
.
.
.
.
en nu denk je ik heb helemaal geen Micro 8)7 :? voor die paar euro's weet je ongetwijfeld wel die andere handel te verkopen en heb je die doppen dus voor minder geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
GoldenSample schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 16:57:
[...]

het creative Zen Micro Premium acosoires pak, daarin zitten voor 3 euro meer ook nog een Zen micro lader, nek koord, extra accu en bescherm hoesje!
.
.
.
.
.
en nu denk je ik heb helemaal geen Micro 8)7 :? voor die paar euro's weet je ongetwijfeld wel die andere handel te verkopen en heb je die doppen dus voor minder geld :)
Wat, ik snap er helaas niks van wat je zegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:39
Nou, vermoedelijk wordt die Creative EP630 ook als een soort 'value-pack' verkocht, en dan heb je dus voor 3 euro extra alle bovengenoemde accesoires.
En dan moet je alle overbodige accesoires dus proberen te verkopen, en daardoor wordt je koptelefoon een stuk goedkoper.

Of zoiets... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 11:49
Er is een pakket (premium accessories) met de EP-630, een extra accu, nekkoord, hoesje en reisadapter voor de Zen Micro. Los kost de EP-630 al rond de 40 euro, en met wat zoekwerk vind je dit pakket voor nagenoeg dezelfde prijs.

Een goede tip, want ik was de EP-630 aan het overwegen en m'n zusje heeft een Zen Micro! Da's makkelijk verpatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactrick
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-09 23:02
Aangezien mijn dopjes van de EP-630 na een tijdje best wel vie zijn geworden (oorsmeer ed.) vraag ik me af hoe ik dit het best kan schoonmaken. Volgens mij is het niet echt de bedoeling om dit met een doekje te doen aangezien je het er dan misschien (?) wel inwrijft. Iemand al eerder zijn dopjes schoon gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Laatst online: 03-08 19:22
Over het algemeen die ik het met alcohol en een wattenstaafje. Ik veeg ze dan niet schoon, maar aai ze. Ik zou liever een vluchtiger oplosmiddel gebruiken (aceton, hexaan o.i.d.) maar die zijn veel schadelijker (voor de huid). Als je dat toch wilt gebruiken, aangezien ze wel veiliger zijn voor het inwendige van de dopjes, wees er dan zeker van de ze daarna weer goed schoon zijn.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

of met een nietje in de weer, maak er een lusje van en schraap het uit het gaatje. Er zijn ook speciale haakjes voor te vinden hoor, misschien is er wel iemand met een E2 ofzo die ze niet gebruikt ..

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yo, krijg je bij dat creative premium pakket, met die ep630 oordopjes, eigenlijk een beschermdoosje voor je oordopjes en zo niet, wie weet er een goed doosje die wel beschermt voor een leuk prijsje :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:11

Piggen

Lekker bakkie

Dat zit er niet bij. Maar wat mij betreft hoef je daar helemaal geen exotische oplossing voor te vinden. Een luciferdoos(je) volstaat bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deegeeooh
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-08 21:40
Circa een jaar geleden heb ik, na het volgen van dit topic destijds, gekozen voor de Sony EX71, waar ik uitermate tevreden over ben. Een van de beste aankopen van de laatste tijd kan ik wel zeggen.Maar dit even terzijde, want:

Ik ben een sleeve (dus het rubberen opzetstukje) verloren en kan ze dus niet meer gebruiken! :X

Dus hier mijn oproep;

Wie wil er een (graag ongebruikt :P) setje medium sleeves ruilen voor een (eveneens ongebruikt) setje small of large?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al tijden op zoek naar een goed in-ear setje, maar loop steeds stuk op het gemis van een volumecontrol. Ik gebruik mijn HP iPaq als MP3 speler. Dat ding zit dan in mijn binnenzak. Ik kan dus niet volume instellen, vandaar de volumecontrol bij de oordopjes.

Weet iemand of er in-ear dopjes zijn MET volumecontrol ? :? Het moet wel een goed setje zijn, zoals Sennheiser of zo, want ik ben gek op bass.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Die zijn er niet. De reden daarvoor is dat een dergelijke volume control altijd gepaard gaat met verlies. Omdat ze ook nog eens vrij slijtage gevoelig zijn, zal geen zichzelf respecterend fabrikant zo'n ding in zijn top product zetten.
Je kunt wel bijvoorbeeld de Koss VC20 volume control proberen. In dat geval moet je de hoeveelheid snoeren wel voor lief nemen; ern komt een meter bij.
Als ook dat een probleem is, kom je al snel op de Sennheiser MX5x0 uit...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We hebben er ook nog een van Shure.
Kan toch haast geen slechte zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 15:48

Specs Creative EP630:

Specs Sony MDR-EX71SL:

Ik heb de Creative EP-630 via de website van creative zelf besteld, kosten daar 34,95 euro, inc. verzendkosten. In het begin vond ik het geluid vrij zwaar (veel bas) maar na het inspelen ben ik helemaal tevreden over het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 11:50:
We hebben er ook nog een van Shure.
Kan toch haast geen slechte zijn.
Dat is het ook zeker niet. Het snoer van dat ding is echter slechts 10 cm. In dat geval kan je dus net zo goed de speler uit je jaszak pakken. als je hem daarvoor koopt is het dus zonde van je geld, omdat er helemaal geen voordeel is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeeD2k2 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 12:07:
[...]
Dat is het ook zeker niet. Het snoer van dat ding is echter slechts 10 cm. In dat geval kan je dus net zo goed de speler uit je jaszak pakken. als je hem daarvoor koopt is het dus zonde van je geld, omdat er helemaal geen voordeel is...
Nee, die van Shure is niet echt een voordeel. Dan zou ik eerst een korte verlengkabel aan mijn iPaq moeten doen, dan die Shure en dan de in-ear dops. Dat zal de kwaliteit van het geluid ook niet ten goede komen. Een langer snoer is misschien niet zo'n probleem, dan kan ik die volumecontrol in mijn zak stoppen. Goed idee ! Thanks ! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is een detailfoto van de Sony MDR-EX90LP, het lijkt wel of de bud los van de driver zit.
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mvp35/mdrex90.png
Heeft iemand hier een verklaring voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09-2024

GSL

Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 11:23:
Ik ben al tijden op zoek naar een goed in-ear setje, maar loop steeds stuk op het gemis van een volumecontrol. Ik gebruik mijn HP iPaq als MP3 speler. Dat ding zit dan in mijn binnenzak. Ik kan dus niet volume instellen, vandaar de volumecontrol bij de oordopjes.

Weet iemand of er in-ear dopjes zijn MET volumecontrol ? :? Het moet wel een goed setje zijn, zoals Sennheiser of zo, want ik ben gek op bass.....
Ze zijn er wel:
http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20060109/zoo40636.jpg
http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20060109/zoo40639.jpg
Waar je ze kan kopen en over de kwaliteit heb ik geen idee.

Altec lansing komt dus zo te zien ook met inears. Ik ben benieuwd naar de prijs en de kwali want de triple flangles zien er best goed uit :D

[ Voor 15% gewijzigd door GSL op 19-01-2006 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te denken aan een pare Shure doppen maar heeft iemand een piccie van die dingen zonder foam ? Ik heb namelijk van die gegoten op maar gemaakte oordopen en vraag me af of die er mischien ook op passen....

Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 21:37:
Ik zit te denken aan een pare Shure doppen maar heeft iemand een piccie van die dingen zonder foam ? Ik heb namelijk van die gegoten op maar gemaakte oordopen en vraag me af of die er mischien ook op passen....

Thx.
Als het goed is passen op maat gemaakte doppen niet op de E2, maar wel op de E3 en hoger. Ik weet niet of het dan gaat om een standaardmaat of dat ze speciaal er voor worden gemaakt, maar alleen E3 of hoger kunnen op maat gemaakte opzetstukjes op worden geplant.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:47
Ik vind de koss oortjes echt heel mooi geluid weergeven. het zijn niet die koss oortjes met paars uiteinde maar met een witte uiteinden. de bass is gewoon prachtig, en dat voor oortjes van 30 euro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Overigens zijn de shure apparaatjes level controllers en geen volume controllers. Het kan wel, maar het volume verloopt niet lineair in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-08 23:30
Afgelopen oktober had ik na het lezen van dit topic de Creative EP-630 doppen gekocht, welke me goed bevallen qua geluidskwaliteit. Helaas gingen deze doppen na een maandje kapot: de linkerdop deed het wel goed, maar er kwam maar een erg zacht geluid uit de rechterdop. Na wat testen bleek het geen draadbreuk te zijn, wat het wel was wist ik niet.

Maar niet geteurd, ik had nog garantie en dus een maandje geleden nieuwe dopjes gekregen. Maar nu heb ik precies hetzelfde probleem met deze nieuwe set dopjes! Ik sta weer voor een raadsel wat dit veroorzaakt heeft. Ik ben trouwens wel altijd voorzichtig met de dopjes omgegaan, mijn oude dopjes die ik al 2 jaar gebruik werken nog steeds goed.

Weet iemand wat het kan zijn, ofdat er misschien een slechte serie is ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sourcey
  • Laatst online: 10-09 15:31
Heeft iemand misschien een idee of/waar oordopjes in de pricewatch staan? Ik heb al een aantal keren gezocht maar kon zen iet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferdy schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 14:38:
Afgelopen oktober had ik na het lezen van dit topic de Creative EP-630 doppen gekocht, welke me goed bevallen qua geluidskwaliteit. Helaas gingen deze doppen na een maandje kapot: de linkerdop deed het wel goed, maar er kwam maar een erg zacht geluid uit de rechterdop. Na wat testen bleek het geen draadbreuk te zijn, wat het wel was wist ik niet.

Maar niet geteurd, ik had nog garantie en dus een maandje geleden nieuwe dopjes gekregen. Maar nu heb ik precies hetzelfde probleem met deze nieuwe set dopjes! Ik sta weer voor een raadsel wat dit veroorzaakt heeft. Ik ben trouwens wel altijd voorzichtig met de dopjes omgegaan, mijn oude dopjes die ik al 2 jaar gebruik werken nog steeds goed.

Weet iemand wat het kan zijn, ofdat er misschien een slechte serie is ofzo?
Ik heb dit ook gehad. Maar laatst luisterde ik weer naar m'n oude dopjes (had gewoon nieuwe gekocht, want ik dacht dat ik ze zelf gemold had), en toen leken ze het weer te doen? :? Als ik ze kan vinden, zal ik ze nog eens beluisteren.
Sourcey schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 15:15:
Heeft iemand misschien een idee of/waar oordopjes in de pricewatch staan? Ik heb al een aantal keren gezocht maar kon zen iet vinden.
Ze staan bij speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 21:37:

Thx.
Bij mijn Elacin doppen werkt't in ieder geval niet. Het gat waar de filter in zit (en dus uitgehaald kan worden :P) past mooi om de E3, maar hij gaat niet diep genoeg erin, waardoor de seal ronduit brak is, en er dus nauwelijks bas is.
Mijn eigen misvatting was dat ik het 'buisje' van de E3 in plaats van de filter kon steken, maar daar is het gat v.d. filter is daar _veel_ te groot voor. Zoals ik dus al zei, het heeft de maat van het 'brede' stuk van de E3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:12

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Deegeeooh schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 10:04:
Circa een jaar geleden heb ik, na het volgen van dit topic destijds, gekozen voor de Sony EX71, waar ik uitermate tevreden over ben. Een van de beste aankopen van de laatste tijd kan ik wel zeggen.Maar dit even terzijde, want:

Ik ben een sleeve (dus het rubberen opzetstukje) verloren en kan ze dus niet meer gebruiken! :X

Dus hier mijn oproep;

Wie wil er een (graag ongebruikt :P) setje medium sleeves ruilen voor een (eveneens ongebruikt) setje small of large?
Ik heb precies het zelfde probleem, prima dopjes, maar aan rubber is niet te komen. Ben zelf mijn andere maten kwijt, stom stom stom.

Misschien een excuus om betere dopjes te kopen, maar ik was zelf al heel erg tevreden over de EX71 en het is eigenlijk gewoon zonde. Als ik nieuwe dopjes haal lijm ik die dingen vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:47
Ik heb interesse in die creative 630 maar de vraag is of de in-ear oordopjes wel in mijn oren blijven zitten. Heb zelf wel een oordopjes gehad (dus geen in-ear) maar die vallen er bij op den duur uit mijn oren. Wie heeft hier ook last van gehad en heeft dat met die in-ear niet meer?

Ik weet het, ik heb vreemde oren wat dat betreft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

@cc12, ik vraag me ook zoiets af ja

normale dopjes blijven (gelukkig) bij mij wel goed zitten, maar vraag me af of dat met in-ear dopjes ook zo is en of dat dan wel lekker zit? (moet je erg wennen ofso?). Was namelijk van plan (ooit) nog EX71dopjes te kopen :9

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
Soms lijkt het wel of ik de enigste ben op dit planeet waarbij de oordopjes uit mijn oor/oren vallen. Ik zie er vrijwel iedereen mee lopen...ik heb nu van die 'oorbeugels' maar ben dus geinteresseerd in die in-ear soort en vooral omdat die creative me een goede prijs/kwaliteit beoordeling heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Sommigen mensen moeten even wennen, maar zeker de mensen met "rare" oren, waarbij gewone oordopjes niet blijven zitten, zijn heel enthousiast over in ears. Bij de Sony's en Creatives zitten 3 maten opzetstukjes, dus dan kun je je eigen optimale maat bepalen. Ze zitten heel comfortabel en het is veel minder eng/vreemd etc. als Shures/Ety's etc. die een stuk verder je oor in gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt bijna alle normale oordopjes vallen bij mij uit mijn oren, de in-ear oordopjes van Creative(EP-630 dus ;) ) blijven erg goed zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:01

Freak187

geen

Ik vroeg laatst over de Creative EP-630 of het plugje/stekkertje zo'n 90 graden bochtje maakt of dat het gewoon recht is. Het bleek een recht plugje te zijn, maar nou keek ik op de site van Creative, naar de omschrijving van de EP-630 en daaronder staan een aantal icoontjes die een aantal features uitbeelden, waaronder het plugje die WEL zo'n bochtje heeft. Heeft iemand het definitieve antwoord?

En ALS hij recht is, twijfel ik nog steeds of ik hem moet aanschaffen, want ik heb geen goeie ervaring met zo'n recht plugje (Sennheiser MX450).

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de EP-630 en hij heeft een recht plugje, naar mijn mening niks ergs mee, nog geen problemen mee gehad. Wel heb ik het probleem dat mijn poes mijn draad helemaal heeft gesloopt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK wil mijn EP 630 oordopjes terugsturen naar Creative maar mijn aankoop was meer als 60 dagen terug. Dan moet je via mail aangeven wat het probleem is, maar de de EP 630 staan niet tussen de producten. Weet iemand wat ik moet doen kan ik Creative gewoon opbellen of staat hij ergens toch tussen?
Alvast reuze bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:32

K-Jay

Klaas Jan

Freak187 schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 12:55:
Ik vroeg laatst over de Creative EP-630 of het plugje/stekkertje zo'n 90 graden bochtje maakt of dat het gewoon recht is. Het bleek een recht plugje te zijn, maar nou keek ik op de site van Creative, naar de omschrijving van de EP-630 en daaronder staan een aantal icoontjes die een aantal features uitbeelden, waaronder het plugje die WEL zo'n bochtje heeft. Heeft iemand het definitieve antwoord?
Ik kijk nu naar mijn 630's en zie een recht plugje.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L_H_X
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-08-2024

L_H_X

Keep smiling!

Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 14:53:
IK wil mijn EP 630 oordopjes terugsturen naar Creative maar mijn aankoop was meer als 60 dagen terug. Dan moet je via mail aangeven wat het probleem is, maar de de EP 630 staan niet tussen de producten. Weet iemand wat ik moet doen kan ik Creative gewoon opbellen of staat hij ergens toch tussen?
Alvast reuze bedankt.
Ja daar had ik ook "last" van. Ik heb gewoon een ander product gekozen. ( wel oordopjes/hoofdtelefoon). Ik heb toen er duidelijk boven gezet dat het ging om de EP-630 en niet om dat andere product. Alles kwam goed en duidelijk door, en ik heb na ongeveer 2 weekjes nieuwe oordopjes binnen gekregen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik nu naar mijn 630's kijk zie ik geen recht plugje, maar een plugje met een hoek erin, ik heb namelijk de draadjes vervangen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2006 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Kmoet nog steeds terug met mijn sennheiser mx500.
Na 3 maand begon er 1 al soms uit te vallen, en als je met het draadje speelt doettie het weer normaal.

Ik zou deze doppen niet halen vanwege de geluidsregeling aan het draad. Ik denk dat die daarop stuk is

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Laatst online: 13-09 20:44
Ik heb al een tijdje een Zen Sleek met de bijbehorende orginele oordopjes. Nu wil ik wellicht een nieuw en beter setje aanschaffen. Niet te duur maar toch een verbetering tov de huidige dopjes. De creative EP630 lijkt me wel wat. De vraag van mij is, zijn deze oordopjes ook ergens in het wit te verkrijgen of is dit setje altijd zwart van kleur?
De Sennheiser MX500 en de Sony MDR-EX71SL zijn wel in het wit verkrijgbaar maar deze lijken me minder van kwaliteit dan de Creative EP630.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De EP-63- zijn voor zover ik het weet alleen verkrijgbaar in het zwart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

lochtejans schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 21:48:
Ik heb al een tijdje een Zen Sleek met de bijbehorende orginele oordopjes. Nu wil ik wellicht een nieuw en beter setje aanschaffen. Niet te duur maar toch een verbetering tov de huidige dopjes. De creative EP630 lijkt me wel wat. De vraag van mij is, zijn deze oordopjes ook ergens in het wit te verkrijgen of is dit setje altijd zwart van kleur?
De Sennheiser MX500 en de Sony MDR-EX71SL zijn wel in het wit verkrijgbaar maar deze lijken me minder van kwaliteit dan de Creative EP630.
alleen zwart zoals al gepost, ik heb deze combo (sleek + EP-630) ook en klinkt echt wel beter dan de (toch al voor standaard mee geleverde doppe niet beroerde) standaard doppen, verder vind ik het persoonlijk niet z'n probleem dat ze zwart zijn... m'n speler zit toch in m'n zak de meeste tijd en die draden uit je oren zien er toch niet uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

ik had nog een vraagje, ik koop dus niet graag via het internet B) en de enige 'betere' en 'bekende' oordopjes die hier beetje in de buurt te koop zijn zijn de EX71 dopjes van sony. Zou ik hier nou een verkeerde aankoop mee doen :? , aangezien ik hoor over snoertjes iets enzo. Of valt dit reuze mee, en ligt het er gewoon aan hoe je ze behandeld.

heb nou btw standaard ipod mini oordopjes :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39
je kunt beter de creatives halen , ze zijn bij iedere mediamarkt verkrijgbaar (zitten in het accesoires pakket dat je weer kunt doorverkopen )

het pakket met de dopjes kost 40 € :? ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Laatst online: 11-09 23:46
Als ze hier stonden als beste oordopjes uit die klasse, kan je wel nagaan dat je geen verkeerde aankoop doet...

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

kenny89 schreef op zondag 22 januari 2006 @ 14:57:
je kunt beter de creatives halen , ze zijn bij iedere mediamarkt verkrijgbaar (zitten in het accesoires pakket dat je weer kunt doorverkopen )

het pakket met de dopjes kost 40 € :? ?
mediamarkt zit hier (arnhem) volgensmij alleen in de stad waar ik niet echt bepaald dichtbij woon (in de buurt van winkelcentrum kronenburg woon ik :+ )

@eXistenZ_NL
het zijn dus wel goeie dopjes? heb deze topics nooit zoveel gevolgd eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deegeeooh
Q schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 22:13:
[...]

Ik heb precies het zelfde probleem, prima dopjes, maar aan rubber is niet te komen. Ben zelf mijn andere maten kwijt, stom stom stom.

Misschien een excuus om betere dopjes te kopen, maar ik was zelf al heel erg tevreden over de EX71 en het is eigenlijk gewoon zonde. Als ik nieuwe dopjes haal lijm ik die dingen vast.
Erg jammer ja.. En om de ex71's nou weg te mieteren...

Ik zal eens bij Sony informeren naar nieuwe....

Ondertussen:

Iemand anders interesse in setje small of large sleeves ruilen tegen medium ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalmind
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:53
Deegeeooh schreef op zondag 22 januari 2006 @ 17:16:
[...]

Erg jammer ja.. En om de ex71's nou weg te mieteren...

Ik zal eens bij Sony informeren naar nieuwe....

Ondertussen:

Iemand anders interesse in setje small of large sleeves ruilen tegen medium ??
Tegen vergoeding van de verzendkosten wil ik je best een paar medium's sturen. Heb toch betere dopjes gekocht, en gebruikte de mediums zozo niet vaak :)

Mail me even indien je interesse hebt.. digitalmind [ aapje ] alaxy [ puntje ] net
(indien je een andere maat wil, mail gerust... heb ze een paar keer geruild en zit dus met wat extra opzet stukjes)

[ Voor 6% gewijzigd door digitalmind op 22-01-2006 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
Voor 35 euro inclusief verzendkosten kun je die creative 630 op hun eigen site bestellen. Is dus goedkoper dan wat er in de pricewatch staat. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

http://nl.europe.creative...ket.asp?acti=add&prod=912

[ Voor 23% gewijzigd door cc12 op 22-01-2006 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzimon
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
ik wil binnenkort wel wat geld gaan uitgeven aan goede oordopjes (30, 40 euro, zoiets), maar ik zit te denken of dat wel zin heeft. aan de mp3 speler zal het niet liggen (ipod nano), maar misschien wel aan de mp3's... :)

ongeveer 1/3e van mijn nummers is 128kb/s, formaat mp3.
is het het dan waard om dure oordopjes te kopen, of heeft dat dan geen zin, en moet je daar toch betere kwaliteit muziek voor hebben? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Meer detail in je muziek hoor je ook bij slechtere MP3's, alleen hoor je storende elementen vaak ook beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:28
Ik vind 't wel waard. Als je zorgt dat je gewoon de rest van je MP3'tjes op minstens 192 kb/s houdt heb je er echt wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

MarcoC schreef op zondag 22 januari 2006 @ 21:25:
Ik vind 't wel waard. Als je zorgt dat je gewoon de rest van je MP3'tjes op minstens 192 kb/s houdt heb je er echt wat aan.
hier ben ik het helemaal mee eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deegeeooh
digitalmind schreef op zondag 22 januari 2006 @ 19:40:
[...]

Tegen vergoeding van de verzendkosten wil ik je best een paar medium's sturen. Heb toch betere dopjes gekocht, en gebruikte de mediums zozo niet vaak :)

Mail me even indien je interesse hebt.. digitalmind [ aapje ] alaxy [ puntje ] net
(indien je een andere maat wil, mail gerust... heb ze een paar keer geruild en zit dus met wat extra opzet stukjes)
Dank _/-\o_

Ik heb je gemaild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Na veel research door de verschillende "Wat zijn goede Oordopjes?-Topics" ben ik van de Sony MDR-EX71, naar de Sharp MD-33, naar de Creative EP-630 gesprongen, en net nu ik deze heb aangeschaft zie ik dat Sennheiser soortgelijke dopjes heeft (zal deze rip beter of slechter zijn) en dat op de Creative Site zelf de Dopjes 7 euro goedkoper waren als waar ik ze nu voor gekocht heb...Best irritant als je dat soort dingen leest na 1,5 week onderzoek...maja ach.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik80
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:17

Erik80

Sinds 1980

heeft iemand nog een verlengkabel van de Sony EX71 over??? Die van mij is gesneuveld en ik zou er graag 1 hebben om te gebruiken icm mijn iPod. Of kan ik Sony bellen voor een vervangend exemplaar (ik heb geen bon meer en de kabel heb ik al weggeflikkerd :o )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belblade
  • Laatst online: 09-09 21:47

belblade

Belgian wacko

hallo,

kort vraagje: ik zoek oordopjes oid voor mijn mp3-speler voor tijdens het sporten (lopen en fietsen)

zijn er hier uit dit topic die daarvoor gepast zijn ? (dwz: blijven zitten tijdens bewegen en redelijk "zweet-bestendig) , budget ligt rond de 35-40 euros, kwaliteit hoeft niet DE top te zijn maar gewoon goed ...

thanks
blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tynos
  • Laatst online: 09-07 17:53
Ik heb net me SONY MDR-ED21LP oordopjes perongeluk gemold...(Ze bleven aan de trapleuning haken terwijl ik ze half uit me broekzak liet hangen 8)7 ) Deze gaven een behoorlijk goeie bas en nu zoek ik dus weer nieuwe. Heeft iemand atm ervaring met oordoppen die goeide bas weergeven? Ben namelijk fan van hardstyle. Prijs is niet zo belangrijk.

[ Voor 200% gewijzigd door Tynos op 23-01-2006 17:45 ]

Neem risico's in wat jij geloofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Laatst online: 13-09 20:44
cc12 schreef op zondag 22 januari 2006 @ 20:18:
Voor 35 euro inclusief verzendkosten kun je die creative 630 op hun eigen site bestellen. Is dus goedkoper dan wat er in de pricewatch staat. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

http://nl.europe.creative...ket.asp?acti=add&prod=912
Wel leuk en aardig, maar ik heb geen credit card :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Dat had ik dus ook, maja nu maar 7 euro meer betaald want ze schijnen beter te zijn als de duurdere Sony's duz vind t wel oke :)...

Hoop wel dat hiermee het probleem (de plug die mijn MP3 speler input lam maakte) hiermee verholpen is, er werd mij verteld dat ik een L-Vormige plug moest nemen en dat is dus niet, maar hijs wel 3 keer zo klein als die van mijn Vorige Koptelefoon. Op hoop van zege duz maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wil je echt goeie oordopjes.. kijk dan eens naar Altec Lansing Inmotion IM716 HD Noise Free Ear pads of de Altec Lansing IM616 HD
(check ebay)

R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-08 15:18
Hallo
Ik zoek vervangers voor mijn Sony EX71Sl oordopjes waarvan de bedrading slijtage plekken verstoond.

Ik zit te twijfelen tussen de volgende twee: Creative EP630 en de Sennheiser CX300.
Welke komt in de richting van de Sony EX71SL? Want dat waren goede oordoppen, maar de bedrading vond ik slecht, of hebben de Creative EP630 en de Sennheiser CX300 ook zo'n soort bedrading? Ik bind de oordoppen gewoon rond m'n iPod en daar moeten mn nieuwe oordoppen dus wel tegen kunnen...

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Jaspur schreef op maandag 23 januari 2006 @ 18:42:
Hallo
Ik zoek vervangers voor mijn Sony EX71Sl oordopjes waarvan de bedrading slijtage plekken verstoond.

Ik zit te twijfelen tussen de volgende twee: Creative EP630 en de Sennheiser CX300.
Welke komt in de richting van de Sony EX71SL? Want dat waren goede oordoppen, maar de bedrading vond ik slecht, of hebben de Creative EP630 en de Sennheiser CX300 ook zo'n soort bedrading? Ik bind de oordoppen gewoon rond m'n iPod en daar moeten mn nieuwe oordoppen dus wel tegen kunnen...
hoorde dat volgens sommige mensen dat de EP630 iets voller klonk als de EX71. Dat zijn zover ik gelezen heb de beste oordopjes voor zo 'weinig' geld.

[ Voor 6% gewijzigd door blmp op 23-01-2006 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Is er eik veel verschil tussen L-Vormige en Rechtopstaande plug, laatsgenoemde vangen meer weerstand wat er misschien voor zorgt dat de ingang van je Device sneller lam maakt.

Maar zijn er nog meer voor- en/of nadelen van de L-vormige tov rechtopstaande, waar gaan jullie persoonlijk voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Jaspur schreef op maandag 23 januari 2006 @ 18:42:
Hallo

tussen die 2 hoef je niet te twijfelen, wil je een rechte plug en een creative logotje neem de EP-630 of als je een L vormige wilt de Sennheiser (en je krijgt ook hun logotje) verder zijn het allebei Sharp MD-33 clones

-is al verteld zie ik net :X moet leren lezen :X

maar het is persoonlijk, heb je een kleine 4kantachtige flash mp3-speler (die je op alle manieren in je zak kan steken :P)? ga voor een L vormige, heb je een 'grote' HD player (als bijv. een iPod, Creative Zen Micro of Sleek, die vorm) die de ingang als je hem in je zak steekt (wat dan maar op 1 manier kan) naar boven heeft? ga voor een rechte

oja, een L vormige op een eerder genoemde HD player gaat beter dan een L vormige op z'n klein dingetje, persoonlijk vind ik de rechte dan nog wat mooier zitten maar een L vormige is wat meer 'all-round'

[ Voor 28% gewijzigd door GoldenSample op 23-01-2006 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:01

Freak187

geen

GoldenSample schreef op maandag 23 januari 2006 @ 19:48:
[...]

maar het is persoonlijk, heb je een kleine 4kantachtige flash mp3-speler (die je op alle manieren in je zak kan steken :P)? ga voor een L vormige, heb je een 'grote' HD player (als bijv. een iPod, Creative Zen Micro of Sleek, die vorm) die de ingang als je hem in je zak steekt (wat dan maar op 1 manier kan) naar boven heeft? ga voor een rechte
Het probleem bij mij is dus dat ik een recht plugje had (Sennheiser MX450) op een Zen Sleek en het kabeltje NOG heel snel brak.

Maar ik hoor nu dus pas voor het eerst dat die Sennheisers regelrechte clones zijn van die EP-630, is dit ook ZEKER weten het geval met de kwaliteit van het geluid? Dus is de kwaliteit van de Sennheisers gelijk aan die EP-630?

Als dit zo is, dan ga ik toch voor de Sennheisers, want ik durf het niet zo goed aan met de rechte plugjes. Nu alleen ff kijken waar ik hem makkelijk kan krijgen.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
Freak187 schreef op maandag 23 januari 2006 @ 20:51:
[...]

Maar ik hoor nu dus pas voor het eerst dat die Sennheisers regelrechte clones zijn van die EP-630, is dit ook ZEKER weten het geval met de kwaliteit van het geluid? Dus is de kwaliteit van de Sennheisers gelijk aan die EP-630?
Daar wil ik ook wel even zekerheid over krijgen dan :) Want de specificaties @ mp3man zijn niet echt hetzelfde.. Andere getallen, want meer zie ik er niet van. B)

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Hij is nog niet echt uit en er zijn nog niet echt reviews van, maar er word vanuitgegaan dat ook dit een ripoff is.

Kwestie van wachten, had ergens gelezen dat hij in Februarie naar Engeland kwam dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
JunkieXP schreef op maandag 23 januari 2006 @ 20:57:
Hij is nog niet echt uit en er zijn nog niet echt reviews van, maar er word vanuitgegaan dat ook dit een ripoff is.

Kwestie van wachten, had ergens gelezen dat hij in Februarie naar Engeland kwam dus...
Oké :)
Maar overal op internet zijn ze niet leverbaar. |:( Iemand die ze misschien in de winkel heeft zien liggen?

[ Voor 18% gewijzigd door repsaj op 24-01-2006 16:30 ]

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Freak187 schreef op maandag 23 januari 2006 @ 20:51:
[...]

Het probleem bij mij is dus dat ik een recht plugje had (Sennheiser MX450) op een Zen Sleek en het kabeltje NOG heel snel brak.

Als dit zo is, dan ga ik toch voor de Sennheisers, want ik durf het niet zo goed aan met de rechte plugjes. Nu alleen ff kijken waar ik hem makkelijk kan krijgen.
hier heb ik met mijn EP-630 + Zen Sleek geen last van tot nu toe.. en ik heb het 'overschot' draden ook 'gewoon' in m'n zak gepropt, bij de EP's zit een erg soepel draad (voelt 'rubber achtig')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsonnaville
het volgende: ik heb een iPod 5th Generation en wil betere oordoppen halen. twijfel tussen volgende:

Etymotic Er6i ~60 Euro
Shure E2 ~45 Euro
Shure E3 ~75 Euro
Sharp MD-33 ~35 Euro

Mijn muziek stijl is voornamelijk trance maar ook luister ik gewoon naar muziek als coldplay enzo.
welke zouden jullie nemen als je mij was? ik kan er zoiezo goedkoop aankomen dus dan is het prijsverschil al minder. hebben jullie nog alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
dsonnaville schreef op maandag 23 januari 2006 @ 21:20:
het volgende: ik heb een iPod 5th Generation en wil betere oordoppen halen. twijfel tussen volgende:

Etymotic Er6i ~60 Euro
Shure E2 ~45 Euro
Shure E3 ~75 Euro
Sharp MD-33 ~35 Euro

Mijn muziek stijl is voornamelijk trance maar ook luister ik gewoon naar muziek als coldplay enzo.
welke zouden jullie nemen als je mij was? ik kan er zoiezo goedkoop aankomen dus dan is het prijsverschil al minder. hebben jullie nog alternatieven?
Waar haal je die prijzen vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Aangezien ik benieuwd ben welke sleeves jullie het lekkerst vinden zitten, even een poll:

Poll: Welke sleeves gebuik je icm je Shures?
Flex-sleeves
Soft flex-sleeves
Foam-sleeves
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=112043&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsonnaville
suspect schreef op maandag 23 januari 2006 @ 21:46:
[...]

Waar haal je die prijzen vandaan?
via ebay.com :) maar dat was mijn vraag niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

heb vandaag mijn Shure E3c dopjes binnengekregen en dat is echt een hele verbetering zeg. Gebruik zelf de gele foampjes nu en dat gaat lekker. Heb gelijk maar 2 setjes erbij besteld en ook die tri-flex dingen kijken wat beter bevalt. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
dsonnaville schreef op maandag 23 januari 2006 @ 21:53:
[...]

via ebay.com :) maar dat was mijn vraag niet..
Een collega van me heeft die Etymotics,maar de sleeves die daar bij zitten 'kunnen' behoorlijk gaan irriteren in je oren.
Persoonlijk zou ik voor de 1 van de Shures gaan, afhankelijk van wat je eraan uit wil geven.

Bedoel je op eBay toevallig 'nachy1818'?
Hoe er dan rekening mee dat door de verzendkosten en verzekering de prijs behoorlijk omhoog gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsonnaville
suspect schreef op maandag 23 januari 2006 @ 22:03:
[...]

Een collega van me heeft die Etymotics,maar de sleeves die daar bij zitten 'kunnen' behoorlijk gaan irriteren in je oren.
Persoonlijk zou ik voor de 1 van de Shures gaan, afhankelijk van wat je eraan uit wil geven.

Bedoel je op eBay toevallig 'nachy1818'?
Hoe er dan rekening mee dat door de verzendkosten en verzekering de prijs behoorlijk omhoog gaat.
ja die bedoel ik ja :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Vanwaar die smiley?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsonnaville
dat ik van die verzendkosten baal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Ik had laatst bij hem de E2G's besteld, maar door de verzending en verzekering werd de prijs precies verdubbeld.
Het totaal kwam omgerekend uit op bijna €70,- maar dat is nog steeds goedkoper dan wanneer je ze hier in Nederland zou bestellen.
En die E2G's zijn hier ook nog niet eens leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsonnaville
zijn de oordopjes wel helemaal origineel ? wat is eigenlijk het verschil tussen die game uitvoering en de c uitvoering? welke is beter slechter als je daar over kunt spreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixtince
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-08 08:11
Ik heb nu ongeveer 4 maanden mijn creative EP 630. Ik heb ze gekocht nadat mijn Sony EX-71(mijn 2e setje) alweer een braadbreuk had. Maar sinds gister hebben, jawel, mijn creative's ook een draadbreuk :( Ik twijfel eigenlijk of hier garantie op zit, bij sony heb ik na veel pijn en moeite een nieuw setje gekregen, maar ik heb geen flauw idee hoe de service van creative is.

Ik word het wel zat om elke paar maanden nieuwe oordopjes te moeten gaan kopen...
Is het misschien verstandiger om naar wat duurdere oordopjes te gaan kijken (met een kwalititief betere draad, shure E2 bijvoorbeeld?), of moet ik gewoon leren wat zuiniger te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
dsonnaville schreef op maandag 23 januari 2006 @ 23:03:
zijn de oordopjes wel helemaal origineel ? wat is eigenlijk het verschil tussen die game uitvoering en de c uitvoering? welke is beter slechter als je daar over kunt spreken
De dopjes zaten gewoon keurig in de originele gesealde verpakking, dus daar is niks mis mee.
Technisch gezien zijn de C en G identiek, dus het zal wel weer een marketingtruc zijn.
Ixtince schreef op maandag 23 januari 2006 @ 23:23:
Ik word het wel zat om elke paar maanden nieuwe oordopjes te moeten gaan kopen...
Is het misschien verstandiger om naar wat duurdere oordopjes te gaan kijken (met een kwalititief betere draad, shure E2 bijvoorbeeld?), of moet ik gewoon leren wat zuiniger te zijn?
De Shures hebben een dikke stugge draad, dus die zal niet zo snel stuk gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalmind
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:53
Ixtince schreef op maandag 23 januari 2006 @ 23:23:
Ik heb nu ongeveer 4 maanden mijn creative EP 630. Ik heb ze gekocht nadat mijn Sony EX-71(mijn 2e setje) alweer een braadbreuk had. Maar sinds gister hebben, jawel, mijn creative's ook een draadbreuk :( Ik twijfel eigenlijk of hier garantie op zit, bij sony heb ik na veel pijn en moeite een nieuw setje gekregen, maar ik heb geen flauw idee hoe de service van creative is.

Ik hoor eigenlijk maar weinig van EP 630's met draadbreuk. In ieder geval kan ik wel zeggen dat Creative een behoorlijk goede service heeft, en ik zou niet verwachten dat ze moeilijk gaan doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belblade
  • Laatst online: 09-09 21:47

belblade

Belgian wacko

belblade schreef op maandag 23 januari 2006 @ 17:04:
hallo,

kort vraagje: ik zoek oordopjes oid voor mijn mp3-speler voor tijdens het sporten (lopen en fietsen)

zijn er hier uit dit topic die daarvoor gepast zijn ? (dwz: blijven zitten tijdens bewegen en redelijk "zweet-bestendig) , budget ligt rond de 35-40 euros, kwaliteit hoeft niet DE top te zijn maar gewoon goed ...

thanks
blade
niemand die hier ervaring mee heeft ? mijn huidige seinheiser mx400 zijn er echt niet geschikt voor helaas ...
Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.