Wat zijn goede oordopjes? Deel 7

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste
Acties:
  • 20.314 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

Brian XXL heeft wel een punt, als de seal goed is het net alsof je de drums en bass "voelt", het enige dat mist is dat de rest van je lichaam meetrilt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 20:19:
Vwb de EQ van de mini Ipod; idd beter deze niet te gebruiken; het geluid (met name bij de 'bassige' presets) vervormt daardoor behoorlijk. De mini met standaard EQ (uit dus), icm de EP630 is echter een behoorlijk winnende combi! _/-\o_
Tip van de dag ;) : ik gebruik dus wél de EQ op m'n 20 Gb iPod click wheel (de preset Meer laag), maar ik verlaag daarom dan ook ALTIJD het volume van al m'n mp3's met mp3gain. Dat gratis programmaatje verlaagt het volume van de mp3's non-destructief: als het je niet aanstaat kan je de volumeverlaging gewoon weer weghalen, want het bestand ZELF, de audio-info, wordt in het geheel NIET veranderd! Dus je kan het absoluut veilig uitproberen! ;)

Groot voordeel van het prog is ook dat je alle bestanden die je hebt gelijkwaardig in volume kan maken (en dan ook per nummer of per album!): 'verlagen' was dus eigenlijk nog geeneens het goede woord. Met 'gelijkwaardig' wordt dus niet alles vlak of zo (de nummers worden zeer intelligent bekeken en vergeleken), maar je hebt dan niet dat een nummer opeens keihard is en de volgende weer veel te zacht (hetgeen vaak gebeurt als je mp3's van verschillende bronnen hebt). Maar dankzij deze volumeverlaging heb ik NOOIT meer last van vervorming (hetgeen ik daarvoor absoluut wel had, zelfs zonder EQ!).

Mp3gain (gratis dus!) is een absolute must-have aanrader voor iedere mp3-gebruiker!!!

Ik ben trouwens ondertussen zeer tevreden met m'n EP630. ;) De bas is uiteindelijk toch heel mooi! Precies goed, eigenlijk: niet teveel, niet te weinig. En ik geniet echt van het detail dat ik hoor. Ik hoor echt ALLES! Als ik nu voor de lol m'n standaard iPod-doppen indoe, merk ik meteen dat ik heel veel niet hoor: het is net alsof je dan maar de helft van de info in je oren krijgt! Dus... grote dank aan dit topic! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 10:27

Tennie

Music Comes in Silver Pills

Heb laatst de EP630's voor mijn creative fx100 mp3 speler gekocht, vind de hoge/mid tonen wel heel fijn, maar hoor amper bas. Of het ligt aan de speler, òf ik ben een type die een wat hogere bas tegenover hoge en mid tonen prefereert.

Als ik de bas in het apparaatje verhoog, vervormt het te lelijk, dus daar blijf ik mooi af.
Ik denk dat het gewoon verder wennen is, ben verder niet zo een zeurdert.

Ga eens wat vaker op kraamvisite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 19:22
Waarschijnlijk ligt het aan het indoen van de dopjes. Als dit je eerste in-ear dopjes zijn, zal je erg moeten wennen aan het feit dat je iets helemaal in je oren moet drukken. De eerste paar keer ik het zelfs onaangenaam. Wees er dus zeker van dan je het rubber helemaal in je gehoorgang drukt en je altijd een zo groot mogelijke maat sleeve gebruikt. Alleen dan kan je een goede seal krijgen en ook van al de lage tonen genieten.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07 09:51

HENNEP

Just Someone

Heeft er iemand toevallig nog 2 medium foamies liggen? ik wil ze eens proberen op mijn CX300 doppen.

trouwens van shuren zijn ze er alleen in het oranje he? zijn er ook simpele zwarte te verkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Geen foamen, alleen siliconen zoals die ook bij de CX300 (en vergelijkbare dopjes) zitten. Maar, waarom wil je perse zwarte als je toch volledig in je oren verdwijnen?

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Laten we het erop houden dat ik modebewust ben :*)

En dan heb je een paar mooie doppen zoals de CX300 met het chrome :*) randje, en dan heb je een paar gek gekleurde foamies erbij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennie

Tennie

DeeD2k2 schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 10:42:
Waarschijnlijk ligt het aan het indoen van de dopjes. Als dit je eerste in-ear dopjes zijn, zal je erg moeten wennen aan het feit dat je iets helemaal in je oren moet drukken. De eerste paar keer ik het zelfs onaangenaam. Wees er dus zeker van dan je het rubber helemaal in je gehoorgang drukt en je altijd een zo groot mogelijke maat sleeve gebruikt. Alleen dan kan je een goede seal krijgen en ook van al de lage tonen genieten.
Dit zijn inderdaad mijn eerste in-ear dopjes. Ik heb ze opzich wel op alle manieren in mijn oren geprobeerd te prakken(ook wel diep), verder heb ik alle maten sleeves gebruik en verschilt verder niet echt. Ik zal het nog eens een paar keer proberen. Misschien moeten ze nog wat inwerken(geluid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Nieuwe dopjes van Sony aangekondigd.

Of was dat al bekend? :X

http://nl.gizmodo.com/200..._mdrex90sl_oordopjes.html
Met het nieuwe model in-ear oordopjes van Sony, de MDR-EX90SL, is iets bijzonders aan de hand. De zogenoemde drivers hebben een diameter van 13,5 mm, terwijl de huidige modellen niet verder dan 9 mm komen. Omdat de grotere niet goed passen, heeft Sony een flexibel verbindingsstukje ontworpen zodat je het geheel comfortabel in je oor kunt stoppen. Zoals je op het plaatje kunt zien zijn de drivers op de huidige Sony in-ear dopjes een stuk kleiner. De grotere drivers zouden voor een betere geluidskwaliteit moeten zorgen en hebben een bereik van 5 tot 25.000 Hz, dat is een groter frequentiebereik dan een CD kan bieden. De MDR-EX90SL moet in mei op de markt verschijnen tegen een prijs van 104 dollar.
Afbeeldingslocatie: http://nl.gizmodo.com/sony_phones.jpg

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 09:09:
[...]

Tip van de dag ;) : ik gebruik dus wél de EQ op m'n 20 Gb iPod click wheel (de preset Meer laag), maar ik verlaag daarom dan ook ALTIJD het volume van al m'n mp3's met mp3gain. Dat gratis programmaatje verlaagt het volume van de mp3's non-destructief: als het je niet aanstaat kan je de volumeverlaging gewoon weer weghalen, want het bestand ZELF, de audio-info, wordt in het geheel NIET veranderd! Dus je kan het absoluut veilig uitproberen! ;)

Groot voordeel van het prog is ook dat je alle bestanden die je hebt gelijkwaardig in volume kan maken (en dan ook per nummer of per album!): 'verlagen' was dus eigenlijk nog geeneens het goede woord. Met 'gelijkwaardig' wordt dus niet alles vlak of zo (de nummers worden zeer intelligent bekeken en vergeleken), maar je hebt dan niet dat een nummer opeens keihard is en de volgende weer veel te zacht (hetgeen vaak gebeurt als je mp3's van verschillende bronnen hebt). Maar dankzij deze volumeverlaging heb ik NOOIT meer last van vervorming (hetgeen ik daarvoor absoluut wel had, zelfs zonder EQ!).

[_
De Ipod zelf heeft daar een prima feature voor; "geluidscontrole' zorgt ervoor dat alle nummers met gelijk volume worden afgespeeld. Voorkomt ook vervorming.
EQ 'meer laag' gebruik ik zowieso niet, mij te bassig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HENNEP schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 11:11:
Heeft er iemand toevallig nog 2 medium foamies liggen? ik wil ze eens proberen op mijn CX300 doppen.

trouwens van shuren zijn ze er alleen in het oranje he? zijn er ook simpele zwarte te verkrijgen?
Mail me maar holleboom [apenstaartje] gmail.com :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 09:09:
[...]

Gooi zo'n mp3 eens in audacity ofzo, zal je zien dat je mp3 op -6dB uitkomt met de pieken. dat mp3gain zit wél aan je mp3. Je hebt een optie er in zitten die alleen de analyse doet, deze zet zoals het hoort in de tag wat de gain zou moeten worden (dat is een grote vaagheid aan mp3gain). Replaygain (mpc) en vorbisgain (vorbis) hebben dit euvel niet.

Sinds wanneer doet de ipod aan "replaygain"; niet dus; als je het volume hoort veranderen dan zit dat als er replaygain gebruikt wordt echt in de mp3. Apple's eigen oplossing wordt wel gehonoreerd door de ipod; maar dat doe je niet met mp3gain. Replaygain kan wel op de ipod, maar dat heet Rockbox.

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hoe zit het met de EX71 van Sony? Zijn die er nog in het wit?

Ik kan via google namelijk wel witte vinden, maar dat zijn gewoon zwarte, dat is dus veranderd. Zoals het er nu naar uitziet moet ik zwarte gaan kopen, maar ik wil het wel zeker weten, want ik heb toch liever witte bij mijn witte Zen Micro + afstandsbediening...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 16:09:
Hoe zit het met de EX71 van Sony? Zijn die er nog in het wit?

Ik kan via google namelijk wel witte vinden, maar dat zijn gewoon zwarte, dat is dus veranderd. Zoals het er nu naar uitziet moet ik zwarte gaan kopen, maar ik wil het wel zeker weten, want ik heb toch liever witte bij mijn witte Zen Micro + afstandsbediening...
Zie: http://www.mp3shop.nl/product/16479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ja, die had ik al gezien.

Aangezien het de enige was en er ook stond 'tijdelijk uitverkocht' leek het me niet echt zo alsof ze nog zouden komen.. In ieder geval wel even mijn adresje achtergelaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39
kun je ze gewoon niet bij de standaard v&d kopen? in eindhoven liggen ze gewoon in de vitrine voor 45€ (witte versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
:9~

Dan ga ik morgen uit school even langs de V&D in Rotterdam, hoe sneller hoe beter eigenlijk.

offtopic:
Heb namelijk een Zen Micro afstandbedining besteld, en vond de kwaliteit van de Sennheisers MX500 toch al niet goed genoeg meer, en die combinatie gaf helemaal de doorslag..

//Edit:
Vandaag is de voorraadstatus van de Sony MDR-EX71SL White gewijzigd! Bestelt u voor 16:00 uur met creditcard of onder rembours, dan wordt de bestelling vandaag nog naar u verzonden.
Snel :o

Op de site staat alleen nog tijdelijk uitverkocht.. 8)7

[ Voor 33% gewijzigd door TheZeroorez op 04-04-2006 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LightYears schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 15:24:
[...]

Gooi zo'n mp3 eens in audacity ofzo, zal je zien dat je mp3 op -6dB uitkomt met de pieken. dat mp3gain zit wél aan je mp3. Je hebt een optie er in zitten die alleen de analyse doet, deze zet zoals het hoort in de tag wat de gain zou moeten worden (dat is een grote vaagheid aan mp3gain). Replaygain (mpc) en vorbisgain (vorbis) hebben dit euvel niet.
O, okay.... Maar dat maakt me niet veel uit want de verandering is wel lossless. Je kan mp3gain honderd keer z'n werk laten doen en het weer laten herstellen zonder dat het ook maar enige invloed heeft op de kwaliteit van de mp3. Dus ik ben er tevreden mee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over die ep 630's

Ze doen wel pijn na een tijdje (nog steeds te groot ook al gebruik ik de kleinste omhulsels)
Geluids blokkerend zijn ze amper.
Maar als je het met muziek luistert hoor je de rest wel veel minder.
Ik moet me oren maar eens dagelijks gaan schoonmaken :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2006 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 13:02:
Over die ep 630's

Ze doen wel pijn na een tijdje (nog steeds te groot ook al gebruik ik de kleinste omhulsels)
Geluids blokkerend zijn ze amper.
Maar als je het met muziek luistert hoor je de rest wel veel minder.
Ik moet me oren maar eens dagelijks gaan schoonmaken :P
Tja... wat moet ik zeggen.. er zijn mensen waarvan hun oren gewoon kleiner zijn.
Jongere mensen hebben meestal kleinere oren dan oudere mensen.. lijkt me ook heel logisch.. ik weet niet hoe oud je bent, maar stel je bent nu 15 of 16(ja d'r zijn ook mensen met die leeftijd hier op GOT) Dan zou ik als je die ep630's niet lekker vind zitten, of terug brengen en gewone oordopjes halen of ze in de kast gooien en wachten totdat je ouder bent(waardoor je oren groter worden :P )

Een oplossing is misschien gewoon geen rubbertjes te gebruiken of je eigen rubbertjes maken..
bijv die shure foamies kopen en er een zooitje foam van afhalen, waardoor ze net in je oren lekker comfortable zitten? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39
Laatst toch maar even mijn logitech inears voor de verandering in mijn minidisc speler gedaan ipv mijn iPod .En het geluid was opeens beter :9~ :7 ,maar dat kom waarschijnlijk ook door de audiobron. (MD> iPod mini)

Maar daarvoor postte ik niet , ik heb namelijk nog een setje & large over van mijn logitechs.. wil iemand die ruilen tegen medium sized dopjes?

offtopic:
ik ben 16 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HENNEP schreef op woensdag 05 april 2006 @ 14:04:
[...]

Tja... wat moet ik zeggen.. er zijn mensen waarvan hun oren gewoon kleiner zijn.
Jongere mensen hebben meestal kleinere oren dan oudere mensen.. lijkt me ook heel logisch.. ik weet niet hoe oud je bent, maar stel je bent nu 15 of 16(ja d'r zijn ook mensen met die leeftijd hier op GOT) Dan zou ik als je die ep630's niet lekker vind zitten, of terug brengen en gewone oordopjes halen of ze in de kast gooien en wachten totdat je ouder bent(waardoor je oren groter worden :P )

Een oplossing is misschien gewoon geen rubbertjes te gebruiken of je eigen rubbertjes maken..
bijv die shure foamies kopen en er een zooitje foam van afhalen, waardoor ze net in je oren lekker comfortable zitten? 8)7
Ik ben mager over de twintigjes dus erg snel groter worden zullen mijn gehoorgangen niet. En foams halen om vervolgens te slopen... ik twijfel. Ik ga kijken of ik er aan kan wennen. En anders verkoop ik ze en haal ik gewoon een bouwvakkers koptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennie

Tennie

Verwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 00:00:
[...]

Ik ben mager over de twintigjes dus erg snel groter worden zullen mijn gehoorgangen niet. En foams halen om vervolgens te slopen... ik twijfel. Ik ga kijken of ik er aan kan wennen. En anders verkoop ik ze en haal ik gewoon een bouwvakkers koptelefoon.
Haha, ik vind dat altijd zo tof lijken bij mensen die zo over straat lopen :/
Heb er zelf thuis ook wel één, maar das voor het gamen en lannen enz.
Kost zo een grote koptelefoon ook niet meer energie voor je draagbare?

Verder is het bij mij ook altijd wennen geweest met 'kleine' oordopjes, je oren rekken altijd, dus met enige moeite en geduld zou het op den duur wel moeten kunnen.

Vind het trouwens wel heel apart dat je oor holtes niet groter zijn dan het kleinste formaat dat er bij de 630 wordt geleverd (heb ze zelf ook), al moet ik wel zeggen dat ik wel eens beter zittende oordopjes (Shure E4c) heb mogen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 22:09:
Hoi mensen

mijn shure e4'g is binnen. Netjes in een week vanuit de V.S. Ik las in meerdere topics dat de geluidskwaliteit zo subliem zou zijn dat ik dingen zou horen wat ik eerder niet hoorde blablabla.

Maar hij valt erg tegen vind ik. De bass is matig en tja wel wat duidelijker qua midd en hoog maar of het waard is voor zoveel geld? Misschien moet het nog ingespeeld worden (zon 3 uur gebruikt) ???
Ik gebruik de gele foams en ze zitten wel ok maar ben er wel achter gekomen dat ik mijn oren echt wat schoner moet houden :).

Ik gebruik wel mijn telefoon w800 als speler dus het zou wel daaraan kunnen liggen. Maar voor de zekerheid heb ik het dus aangesloten op mijn audigy uitgang (pc) en hierop is die veeel slechter zelfs. Moet ik misschien een andere software gebruiken (ipv media speler). Of raden jullie mij echt een mp3 speler zoals IAudio of ipod nano? Of verwacht ik gewoon te veel?
Hoi nu paar weken verder, wat ingespeeld en mijn audigy drivers geupdated (daar equalizer op techno gezet) hardstyle nummers (min 400kbps) aangezet en het geluid:

MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
HARD, HARD, HARD

echt wat een geluid, superrrrrrrrrr
nadeel: denk dat ik doof word binnenkort, want is echt zo lekker om naar te luisteren. Gelukkig ik dacht dat ik een miskoop had gedaan maar het wordt steeds leuker en leuker.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

je ramt muziek in de overdrive met 400kbps? wat is je target kbps op dat moment?
Encoders kunnen namelijk echt super slecht tegen dat soort muziek, hoe kom je aan die 400kbps?
Verder ... denk aan je oren of monteer een subwoofer aan je koptelefoon zodat die je lichaam laat trillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basix
  • Laatst online: 15-09 19:52
Gistermiddag een setje Sennheiser MX400's aangeschaft voor de schappelijk prijs van 14,95 bij de Mediamarkt.
Ik kan ze iedereen aanraden. Voor een leukbedrag, redelijk tot goede dopjes.

Greetz

[ Voor 6% gewijzigd door basix op 07-04-2006 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LightYears schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 00:52:
je ramt muziek in de overdrive met 400kbps? wat is je target kbps op dat moment?
Encoders kunnen namelijk echt super slecht tegen dat soort muziek, hoe kom je aan die 400kbps?
Verder ... denk aan je oren of monteer een subwoofer aan je koptelefoon zodat die je lichaam laat trillen.
wat bedoel je met overdrive? Ik heb gewoon nummers gedownload (tegen betaling) en als ik afspeel zie ik dat er 420-540 kbps erbij staat. Ik merk dat zulke nrs veel duidelijker en mooier zijn dat 128/192kbps.

en subwoofer tegen je lichaam aan?? heb ik nooit van gehoord. Maar het is ook niet de bass die voor doofheid zorgt hoor, vooral de hoge tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Welliswaar offtopic, maar ik ben wel benieuwd met welke codec die nummers dan zijn gemaakt. Immers standaard mp3 gaat maar tot 320 kbps. aac en Ogg Vorbis kan hoger, maar of het hoorbaar is? Ik betwijfel dat in sterke mate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben geinstresseerd voor goede foamies wil wel weer eens wat anders proberen
ik heb op dit moment creative ep630 oordopjes
welke foamies raden jullie me aan en nog belangrijker waar kan ik ze kopen/bestellen?
thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

Verwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 12:12:
[...]

wat bedoel je met overdrive? Ik heb gewoon nummers gedownload (tegen betaling) en als ik afspeel zie ik dat er 420-540 kbps erbij staat. Ik merk dat zulke nrs veel duidelijker en mooier zijn dat 128/192kbps.

en subwoofer tegen je lichaam aan?? heb ik nooit van gehoord. Maar het is ook niet de bass die voor doofheid zorgt hoor, vooral de hoge tonen.
Ogg kan dit ook niet zijn, dat gaat tot 500kbps, maar daar ging het me niet om. Nogal wat van de hardstyle en techno vergt het uiterste van je systeem (hard, breed spectrum en vooral veel geluidsdruk). Daar kunnen de encoders niet goed tegen, vandaar dat ik het me afvroeg.
Verder over die subwoofer, neem me niet zo letterlijk :p Denk aan je oren en zet alles niet té hard té lang, je hebt er maar 2 en ongedaan maken kan (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:26
Verwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 12:48:
ben geinstresseerd voor goede foamies wil wel weer eens wat anders proberen
ik heb op dit moment creative ep630 oordopjes
welke foamies raden jullie me aan en nog belangrijker waar kan ik ze kopen/bestellen?
thnx
Shure E2 foamies zouden er op moeten passen. Die zijn redelijk makkelijk verkrijgbaar en niet al te duur. En ook nog in drie maten te krijgen!

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen weet iemand toevallig waar je sleeves voor de : Panasonic RP-HJE50 kan kopen zoja waar? en zoniet welke zou hierop passen? bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostcuban
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-03-2008
backtobasix schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 11:04:
Gistermiddag een setje Sennheiser MX400's aangeschaft voor de schappelijk prijs van 14,95 bij de Mediamarkt.
Ik kan ze iedereen aanraden. Voor een leukbedrag, redelijk tot goede dopjes.

Greetz
Ga binnenkort de MX550 halen, iemand die zijn evaringen mbt deze dopjes wilt delen? Mocht er iemand zijn die een alternatief heeft, advies is altijd welkom :)

My Specs | My BF2 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ik heb een tijdje geleden Sony MDR-J10's gekocht.
15 euro bij Dixons. Persoonlijk vind ik ze erg goed, maar ik ben niet echt een audiofiel :P

Anyway, het zijn geen normale dopjes eigenlijk... ze hebben een hele clip om het oor heen, waardoor de geluiduitgang goed in het oor gedrukt wordt.
offi specs zijn:
50mW vermogen, 16Ohm, gevoeligheid: 104dB/mW, frequentieresponse: 18 - 22000hz, 1,2m snoer.

plaatje erbij:
Afbeeldingslocatie: http://images-eu.amazon.com/images/P/B00007EDM8.02.LZZZZZZZ.jpg
maar dan in het zwart (ze zijn er trouwens in allerlei kleuren)

Kan iemand iets zeggen over deze dopjes tegenover andere types (van sony of andere merken)?

[ Voor 6% gewijzigd door McKaamos op 08-04-2006 01:17 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mp3/wma-speler gekocht (philips sa178):

Philips she775

De bijgeleverde oordopjes. Op zich niks mis mee, maar de bas kwam teveel naar voren ten koste van andere tonen (Nauwelijks verschil tussen EQ-presets normaal en Rock). Ook vielen ze uit mijn oren tijdens lopen / sporten.

Sennheiser MX400RC

Deze gekocht. RC om hem over mijn nek te leggen. Dat viel tegen want het linkerdopje werd er steeds uit gerukt (draad kruipt naar beneden). Pasvorm was iets beter maar nog niet goed genoeg wat mij betreft. Om ze permanent te laten blijven zitten moest ik ze zo stevig aanduwen dat mijn oorschelp pijndeed.
Geluidskwaliteit was wel veel beter en neutraler dan de Philips.

Creative EP-630

Naar 3d base gegaan en deze besteld. Ik zit er nu al een paar uur naar te luisteren en ben erg tevreden. Voor mijn gevoel klinken ze niet extreem beter dan de mx400s (maar wie ben ik).
In-Ear is helemaal niet zo eng als ik dacht. Ze gaan er makkelijk in (ik gebruik de mediums). De ep630 isoleert wel beter dan de mx400 (en dat is ook goed voor in trein/op fiets) maar zeker niet zoveel dat je niks meer hoort. De bijgeleverde zachte rubbertjes zitten erg comfortable en de oordopjes vallen niet uit mijn oor. Het is een normale Y-stekker en die heb ik door het waskaartje van mijn T-shirt gehaald -> ideaal.

Kortom: Voor ongeveer 40 Euro heb je iets beters en comfortabelers dan de meeste normale oordopjes (maar dat wisten de meesten waarschijnlijk al).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tsja ik ben zelf ook erg tevreden met mijn ep630's echt top dingetjes.
weet iemand trouwens ook of het verschil tussen de 630's en de e2c's van shure groot is?
dat vind ik namenlijk ook erg vette dingetjes en ik heb nog wat geld liggen dus :P
maar alleen als er echt een goed verschil is natuurlijk.

weet iemand een goede verglijking tussen deze 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik raakte je kwijt bij het waskaartje van je tshirt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:05

Freak187

geen

Verwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 17:38:
ik raakte je kwijt bij het waskaartje van je tshirt
Die begrijp ik ook niet helemaal

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Yapser schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 17:54:
Voor de mensen die de Sennheisers weinig bass vinden hebben: Luisteren jullie wel met foampjes?
Dat is inderdaad een behoorlijk verschil, ik luister mijn MX500 altijd met de schuimpjes erop.

Voor degenen die graag een Mx750 willen kopen, bij Paradigit kost 'ie € 9,94!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Freak187 schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 17:54:
[...]

Die begrijp ik ook niet helemaal
Het waskaartje is een soort lus. De draad zit daar doorheen.
Dus vanaf de dopjes gaan de draden naar de rug van persoon, door het waskaartje, onder het shirt door naar beneden, de muziekspeler in.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFlink
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
musicfreak schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 23:05:
[...]

Dat is inderdaad een behoorlijk verschil, ik luister mijn MX500 altijd met de schuimpjes erop.

Voor degenen die graag een Mx750 willen kopen, bij Paradigit kost 'ie € 9,94!
Op de site van Paradigit staat dat het een in ear is, maar alleen de CX serie van Sennheiser zijn in ears :? Ook de foto's duiden niet echt op een in ear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Waar zie jij dat :?
De MX750 is het topmodel uit de MX serie van Sennheiser. Ze onderscheiden zich van de MX550 door een nieuw, verbeterd membraam en een blauwe kleurstelling. De oordopjes typeren zich door het professionele design. De geluidskwaliteit is ongeevenaard door het basswind systeem en het hoge frequentiebereik. Midden- en hoge tonen worden helder en gebalanceerd weergegeven. Uitgevoerd met een volumeregelaar in het snoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFlink
  • Niet online
Zie http://paradigit.nl/php/parts.php?group=275
Sennheiser headset in ear MX750 €9,94

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ahh, daar. Ik denk dat ze dus gewoon bedoelen dat het oordopjes zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunoke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
McKaamos schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 01:17:
Ik heb een tijdje geleden Sony MDR-J10's gekocht.
15 euro bij Dixons. Persoonlijk vind ik ze erg goed, maar ik ben niet echt een audiofiel :P

Anyway, het zijn geen normale dopjes eigenlijk... ze hebben een hele clip om het oor heen, waardoor de geluiduitgang goed in het oor gedrukt wordt.
offi specs zijn:
50mW vermogen, 16Ohm, gevoeligheid: 104dB/mW, frequentieresponse: 18 - 22000hz, 1,2m snoer.

plaatje erbij:
[afbeelding]
maar dan in het zwart (ze zijn er trouwens in allerlei kleuren)

Kan iemand iets zeggen over deze dopjes tegenover andere types (van sony of andere merken)?
Deze heb ik ook gehad, maar ik was niet helemaal tevreden. De bas was bijna niet hoorbaar omdat de oordopjes niet echt goed in mijn oren zaten, er was te weinig aansluiting om het geluid goed over te laten komen. Ik had voor deze gekozen omdat 'normale' oordopjes niet in mijn oren blijven zitten. Een leuk concept, maar ik vind mijn Creative EP630 qua geluid 100 keer, nu ja, dat is een beetje overdreven, 99 keer beter dan deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostcuban
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-03-2008
En dat terwijl de mx550 +/- €20,- moet kosten :?

My Specs | My BF2 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyMGS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 19:36
Ik heb de playgear stealth (in ear oordopjes) maar nu heb ik nieuwe dopjes nodig. Waar kan foamies kopen die hier op passen?

Afbeeldingslocatie: http://www.consolesandgadgets.co.uk/catalog/images/psp-logitech-playgear-stealth.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Alleen de CX series van Sennheiser zijn op dit moment In Ear oordopjes.
De MX series zijn standaard oordopjes(dus die in je oorschelp rusten, en niet diep in je oorgang)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFlink
  • Niet online
Ik denk dat ik toch maar voor een Koss plug ga. Heb momenteel niet veel geld maar wil toch wel een goeie oordopje. Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Je kunt ook voor gaming oordopjes gaan, die staan ook in de topicstart, en zijn vergelijkbaar. Sennheisers zijn trouwens ook niet verkeerd in die prijsklasse, vooral niet als ze in de aanbieding zijn (hint!)

In de TS staat bij het stukje over ThePluggs, van Koss, dat ze het oudste model zin van Koss, en de link die erachter staat is dood..

[ Voor 4% gewijzigd door TheZeroorez op 10-04-2006 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben net op school één foampje van mijn Sony EX-71SL kwijt geraakt :(. Ik heb nu de medium er maar opgezet (had de smalls erop). Je kan toch een nieuw setje foampjes hiervoor halen van Sony? Maar die zijn toch erg prijzig (en alleen in setjes van 3 (small-medium-large))? Zijn er ook andere foampjes die erop passen?

Of heeft iemand nog small foampjes die ze voor een schappelijke prijs wil verkopen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFlink
  • Niet online
TheZeroorez schreef op maandag 10 april 2006 @ 18:10:
Je kunt ook voor gaming oordopjes gaan, die staan ook in de topicstart, en zijn vergelijkbaar. Sennheisers zijn trouwens ook niet verkeerd in die prijsklasse, vooral niet als ze in de aanbieding zijn (hint!)

In de TS staat bij het stukje over ThePluggs, van Koss, dat ze het oudste model zin van Koss, en de link die erachter staat is dood..
Hmm die lijken me inderdaad ook wel wat ja. Alleen jammer dat de draad maar 1 meter lang is. Zijn ze ergens in de aanbieding dan trouwens? Weet iemand misschien ook of Playgear Stealth en Koss Plugs streetstyle draad heeft(oneven aan het eind)?

[ Voor 4% gewijzigd door FlipFlink op 10-04-2006 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behind_You
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 20:24

Behind_You

Kijk altijd achter je

FlipFlink schreef op maandag 10 april 2006 @ 18:36:
[...]

Hmm die lijken me inderdaad ook wel wat ja. Alleen jammer dat de draad maar 1 meter lang is. Zijn ze ergens in de aanbieding dan trouwens? Weet iemand misschien ook of Playgear Stealth en Koss Plugs streetstyle draad heeft(oneven aan het eind)?
De Logitech Playgear Stealth heeft een draad die evenlang is. De Koss dopjes dacht ik ook, al weet ik dit niet voor 100% zeker.

Everything you say can, and will be used against you!!
Een mooi rood kruisje is niet lelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 18:17:
Ben net op school één foampje van mijn Sony EX-71SL kwijt geraakt :(. Ik heb nu de medium er maar opgezet (had de smalls erop). Je kan toch een nieuw setje foampjes hiervoor halen van Sony? Maar die zijn toch erg prijzig (en alleen in setjes van 3 (small-medium-large))? Zijn er ook andere foampjes die erop passen?

Of heeft iemand nog small foampjes die ze voor een schappelijke prijs wil verkopen? :)
Ik wil jouw mediums wel ruilen tegen mijn smalls :) Aangezien ik een witte heb, zijn die foams grijs, ik weet niet welke jij hebt, maar mij maakt het niet uit als ik zwarte krijg..

[ Voor 5% gewijzigd door RoD op 25-11-2020 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:05
Ik weet niet als het al vermeld is, volgens mij niet toen ik het even snel doorlas het topic, maar de Sesnheiser CX300 is in de reclame bij bol.com. Best wel nette prijs dacht ik zo? Aangezien ze overal toch wel 40 tot 50 euro kosten

Sennheiser CX300 Zwart
Adviesprijs: € 49,95
bol.com prijs: € 29,99
U bespaart: 40 %
Op werkdagen voor 17.00 uur besteld, morgen in huis
:)

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFlink
  • Niet online
Heb net toch maar een Koss Sparkplug Etymotic ER4 hybrid gekocht voor 20 euro incl verzend uit VS. Het zijn gewoon normale Koss Sprakplugs(die Ipod witte die lijkt op een zekering) maar dan met Etymotic noise isolation. De ER4 zelf kosten normaal rond de 100 euro. Toch wel een koopje vind ik :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelleratioN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:04
roelieboelie schreef op maandag 10 april 2006 @ 20:19:
Ik weet niet als het al vermeld is, volgens mij niet toen ik het even snel doorlas het topic, maar de Sesnheiser CX300 is in de reclame bij bol.com. Best wel nette prijs dacht ik zo? Aangezien ze overal toch wel 40 tot 50 euro kosten

Sennheiser CX300 Zwart
Thanx voor de tip! Gelijk even besteld! (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:39

Piggen

Lekker bakkie

Erg interessant. Maar vergeet ook de code NEVOBO-92834 niet, dan krijg je nog eens €4,50 korting.

Ik zit er ook aan te denken om ze aan te schaffen. Ik vind m'n Panasonic HJE-50 toch minder dan de EP-630 die ik ervoor had (ging kapot, onverzekerd opgestuurd naar Creative, niet meer teruggezien). Of wellicht een nieuw paar EP-630. Ik zal eens wat rond gaan lezen.

[ Voor 6% gewijzigd door Piggen op 11-04-2006 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFlink
  • Niet online
MPmad schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 14:31:
Erg interessant. Maar vergeet ook de code NEVOBO-92834 niet, dan krijg je nog eens €4,50 korting.
Zulke codes zijn inderdaad handig. Misschien offtopic maar is er niet een site waar zulke codes verzameld zijn? Ik ken zelf alleen http://www.bplusf.co.uk/

[ Voor 9% gewijzigd door FlipFlink op 11-04-2006 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juntjen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-03-2021
MPmad schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 14:31:
Ik kreeg zouist met die code nog maar €1,95 korting.

[ Voor 7% gewijzigd door Juntjen op 11-04-2006 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op maandag 10 april 2006 @ 19:31:
[...]

Ik wil jouw mediums wel ruilen tegen mijn smalls :) Aangezien ik een witte heb, zijn die foams grijs, ik weet niet welke jij hebt, maar mij maakt het niet uit als ik zwarte krijg..
Ik zal morgen checken of de mediums mij anders gewoon fijn passen (1 1/2 jaar - 1 x alle foampjes ff ingedaan en toen maar de smalls erop gezet). Indien niet het geval is laat ik het wel ff weten :).

Mijnes zijn btw gewoon zwart.

[ Voor 6% gewijzigd door RoD op 25-11-2020 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zitten bij die Sennheiser oordopjes ook van die schuimpjes/stofjes? Bij m'n Creative Zen Micro oordopjes was dat namelijk wel het geval en daardoor bleven ze altijd lekker stevig zitten. Ook werd het geluid er een stuk lekkerder door.
Ik wil eigenlijk nieuwe dopjes om dat m'n huidige kapot is, dus m'n oog is gevallen op 1 van de Sennheisers. Welke kunnen jullie me aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik heb toch maar de Sennheiser MX550 gekocht omdat m'n tijdelijke dopjes niet om aan te horen waren. Ik moet zeggen dat het geluid zeer zuiver is, alleen is de bas zeer teleurstellend.
Ik heb 'm nog maar een half uurtje gebruikt hoor, maar tot op heden weinig bas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja klopt de bass is in de hele mx serie zwaar tegenvallend
Heb voor mijn ep630 ook een setje mx550's gehad wat ben ik blij dat ik ben overgestapt zeg :D
ep630 egt kilometers beter, heb vandaag mijn shure foamies ervoor binnengekregen.
het opdoen van deze foamies ging niet erg makkelijk leek wel of ze niet pasten (gewoon die van e2c moeten ook op 630 passen toch) anyway na keihard ze er op hebben zitten drukken waar ik nog bijna mn ep630 mee stukmaakte zitten ze er eindelijk op.

Op zich wel een aanrader veel makkelijker goede seal te krijgen en bas is ook voller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Ik heb net ook maar de CX300 besteld bij Bol. Voor die €27,44 kan ik ze niet laten liggen. Ik gebruik nu Panasonic RP-HJE50, maar die vind ik toch niet zo lekker klinken als de EP-630 die ik ervoor had. Met die Sennheiser kom ik dus min of meer terug op het oude nest :*)

Zo heb ik onderhand wel alle in-ear dopjes onder de €50 gehad.

Sony EX71 -> gesloopt
Sharp MD33 -> gesloopt
Panasonic HJE50 -> niet zo tevreden over (maar ze zijn nog heel!)
Creative EP-630 -> verloren geraakt bij onverzekerd opsturen naar Creative
Sennheiser CX300 -> hopelijk een langer leven beschoren.

[ Voor 3% gewijzigd door Piggen op 12-04-2006 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ga dan gelijk voor de shure e2c :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Kan je dat onderbouwen? Zo logisch vind ik dat namelijk helemaal niet. Zoals ik al vaker heb aangegeven, krijg je voor dubbel zo veel geld alleen een duidelijk betere isolatie. De winst in geluidskwaliteit lijkt zo overtuigend niet te zijn (ten opzichte van de MD33/EP-630 of CX300). Ook kan je natuurlijk van te voren niet weten dat je er zoveel verslijt; voor mij zou het in ieder geval geen rechtvaardiging zijn om voor je eerste in-ear dopjes al 200 euro neer te leggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Ik vond al die andere dopjes al prima isoleren, dus daar hoef ik het niet voor te doen. Ik ben ook een dermate lomp persoon dat ik niet snel zoveel geld voor oordopjes neer ga tellen. Bovendien hoeft het van mij ook niet per se beter. Ik vond de EP-630 al heerlijk klinken en ik ga ervan uit dat dat met de CX300 hetzelfde zal zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeeD2k2 schreef op woensdag 12 april 2006 @ 14:32:
Kan je dat onderbouwen? Zo logisch vind ik dat namelijk helemaal niet. Zoals ik al vaker heb aangegeven, krijg je voor dubbel zo veel geld alleen een duidelijk betere isolatie. De winst in geluidskwaliteit lijkt zo overtuigend niet te zijn (ten opzichte van de MD33/EP-630 of CX300). Ook kan je natuurlijk van te voren niet weten dat je er zoveel verslijt; voor mij zou het in ieder geval geen rechtvaardiging zijn om voor je eerste in-ear dopjes al 200 euro neer te leggen...
volgens mij zijn de e2c's tog wel heel wat goedkoper dan 200euro.
en begrijp me niet verkeerd zelf heb ik ep630 en vind ze echt goede oordopjes zeker voor de prijs maar als ik weer zou moetne kopen zou ik zelf de e2c kopen. Meerdere soorten opzetstukjes, makkelijkere seal beter merk en iets beter qua geluid (vind ik).

die seals kan je er ook wel los bijkopen maar dan ben je ook weer geld kwijt vandaar mijn opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Ik heb de CX300 binnen, staan nu in te spelen met mn broertjes speler, als het goed is volgende week iPod 60GB. Ik heb ff geluisterd maar het geluid wat er uit komt is zeker netjes, alleen ik kan niet goed oordelen met zo'n brakke blokker speler :X

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
@ Tim0z
Het is aan ieder voor zich waar hij geld voor over heeft. Ik snap waarom jij de E2 zou kopen, maar ik zou het niet doen... :)

Die opmerking over de 200 euro is niet helemaal overgekomen. Ik vatte je opmerking op als "als je zoveel aan oordopjes uitgegeven hebt, had je net zo goed direct een duurder model kunnen kopen". En een eenvoudig rekensommetje leert dat MPmad ongeveer 200 euro aan oordopjes uit heeft gegeven. Vandaar het bedrag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik andere fomies bestellen voor mijn ep630? Wil namelijk wel eens het een en ander uitproberen. Niet dat de huidige dopjes niet bevallen, maar gewoon.
Ik las het een en ander over de fomies van shure. Deze lijken mij wel wat. Iemand een linkje of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:01
DeeD2k2 schreef op woensdag 12 april 2006 @ 17:43:
@ Tim0z
Het is aan ieder voor zich waar hij geld voor over heeft. Ik snap waarom jij de E2 zou kopen, maar ik zou het niet doen... :)

Die opmerking over de 200 euro is niet helemaal overgekomen. Ik vatte je opmerking op als "als je zoveel aan oordopjes uitgegeven hebt, had je net zo goed direct een duurder model kunnen kopen". En een eenvoudig rekensommetje leert dat MPmad ongeveer 200 euro aan oordopjes uit heeft gegeven. Vandaar het bedrag...
Ik weet niet hoe het met de bedrading van die ep630's zit, maar als die ongeveer hetzelfde is als van de EX71's, dan zou ik zeker meer uitgeven en voor de E2C's (of E2G's zoals ik nu gedaan heb) gaan, mijn EX71 dopjes waren binnen een jaar tijd 3 keer stuk gegaan. Bovendien zitten de dopjes die ik nu gebruik bij mn E2G's fijner, sluiten ze beter af en vind ik de manier van indoen fijner (draad achter je oren langs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
De MD33 (gelijk aan EP-630) hebben een rubberen draad dat zeer stevig is. Daar hoef je zeker niet voor te vrezen. Door hyn vormgeving (een halve bol) kan je ze ook dragen met de draden achter de oren lang. Dat deed ik in ieder geval wel altijd.
Het grote voordeel van de MD33 boen de Westone UM2 vind ik het gewicht; ze zijn een stuk lichter. Ik kan me goed voorstellen dat dit ook een voordeel kan zijn ten opzichte van de Shure E2, die ook vrij fors zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:32
Ik heb de EX71 dopjes ongeveer 3 jaar in gebruik zonder problemen. Doe er gewoon mee want ik met alle dopjes gedaan heb, oprollen gewoon los in mijn broek naast de mp3 speler etc. Nooit een probleem geweest. Nu beginnen ze wel wat te slijten, maar opzich kan dat ook wel na 3 jaar intensief gebruik! Enig nadeel is dat die rubbertjes voor in het oor wel eens loslaten en ben vaak bang geweest dat ik ze kwijt was. Gelukkig iedere keer weer gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:01
Ik merk kwa gewicht geen verschil tussen de EX71 en E2G, ik weet verder niet of er een groot verschil is tussen de ep630 en EX71.

Ik ben met mijn EX71 dopjes ook altijd voorzichtig geweest naar mij idee, als ze niet in mijn oren zaten, bewaarde ik ze in dat zakje dat je erbij krijgt, als ik ze mee naar school nam dan stopte ik ze in dat zakje en dat dan in mijn etui, zodat ze in ieder geval niet beschadigd zouden worden. Ik lette er ook altijd op dat de draad vanaf het linkse dopje naar mijn mp3-speler niet te strak stond, want dat wilde nog wel eens gebeuren als mijn mp3-speler de binnenzak van mijn jas zat. Maar als dit dus gebeurde dan voelde ik dat meteen aan mijn oor en dan zorgde ik er ook wel voor dat dat kabeltje niet nog een keer zo'n kracht te verwerken kreeg. Maar toch waren daar steeds die draadbreuken, bij bij het eerste setje ging de linkse draad eerst stuk, door dat getrek van mijn mp3-speler, bij de tweede set waren het echter de rechtse dopjes die eerst geen geluid meer gaven en bij de derde set die ik heb gehad ging de rechtse ook als eerste stuk, maar deze heb ik net zo lang gebruikt tot de linkse er ook mee ophield, omdat ik toen geen garantie meer had.

Ik was verder wel tevreden over de EX71's, maar die Shure E2's zijn toch weer een stapje hoger, ze zitten wat fijner, sluiten beter af en natuurlijk het belangrijkste: de geluidskwaliteit is wat beter. Ik had misschien wel eerst de ep630's moeten proberen, maar ik dacht dat deze net zulke fragiele draadjes hadden als de EX71 dopjes, vandaar de E2G's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 19:46:
Waar kan ik andere fomies bestellen voor mijn ep630? Wil namelijk wel eens het een en ander uitproberen. Niet dat de huidige dopjes niet bevallen, maar gewoon.
Ik las het een en ander over de fomies van shure. Deze lijken mij wel wat. Iemand een linkje of iets dergelijks?
Je kan hetzelfde doen als mij.
Op www.mp3man.nl zijn shure foamies te bestellen.
Ze zijn lastig errop te krijgen maar daarna heb je wel dikkere bas.
Wel een aanrader ze kosten 5 paar voor 25Euro.
Zelf heb ik de maat medium vallen dezelfde grootte als de normale soft sleeves die ik eerst had.

http://www.mp3shop.nl/product/19643/20162

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2006 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt:) Zal binnekort even bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Ik heb de cx300 binnen! :D Hij is net uit de verpakking en ik ben vanalles aan t luisteren, van trance tot hardcore, hiphop tot dance en... WOUW!! _/-\o_ Wat een geluid zeg! Geen vervorming, harde bas, duidelijk hoog.. en dat voor 31,-.. nou, mooi toch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:18
Reef_91 schreef op donderdag 13 april 2006 @ 14:59:
Ik heb de cx300 binnen! :D Hij is net uit de verpakking en ik ben vanalles aan t luisteren, van trance tot hardcore, hiphop tot dance en... WOUW!! _/-\o_ Wat een geluid zeg! Geen vervorming, harde bas, duidelijk hoog.. en dat voor 31,-.. nou, mooi toch!
Zou je nadat je ze een tijdje in hebt gehad ook een kort stukje willen schrijven over het draagcomfort? Ook wel een belangrijk punt,zeker aangezien ik had gelezen dat de opzet stukjes wat hard zijn.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

pingkiller schreef op donderdag 13 april 2006 @ 15:15:
[...]

Zou je nadat je ze een tijdje in hebt gehad ook een kort stukje willen schrijven over het draagcomfort? Ook wel een belangrijk punt,zeker aangezien ik had gelezen dat de opzet stukjes wat hard zijn.
ik heb ze ook en het is inderdaad even wennen.. je oorgaten moeten zeker niet te klein zijn, anders zitten ze strak, maar dat is bij alle in ears zo... de rubbers zijn zeker niet hard, daar word veel over gesproken, maar het is even flexbiel als een plastic boterhamzakje(wel sterker) ;)

top geluid met een Iriver U10, met de bas op voluit... geen enorme sennheiser koptelefoon die voor geen meter staat als je op straat loopt, en de basssssss is heerlijk :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

pingkiller schreef op donderdag 13 april 2006 @ 15:15:
[...]

Jep, zal ik doen. Draagcomfort tot nu toe? Tsja, het is natuurlijk ff wennen, dat in-ear principe. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet echt lekker vind, maar dat heeft meer te maken met het ''drukverschil'' dat ik voel als ik ze in heb, dat heeft ckr niet te maken met de opzetstukjes; daar heb ik namelijk geen last van.. Maar wss gaat het na een tijdje wennen en dan zit ie perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Ik krijg niet echt een goede seal bij mn linkeroor, maar ze zitten bij mij wel comfortabel hoor, geen last van het draagcomfort :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer op je linker dopje dan eens een groter of kleiner rubbertje:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:46
Ritchie schreef op maandag 13 maart 2006 @ 11:06:
Afgelopen week is mijn linkerdopje van mijn Sennheiser MX550 overleden.. en jawel, kabelbreuk.
Dit is al het 5e setje Sennheisers waarvan de kabel breekt, en zo wild doe ik er nu ook weer niet mee. Valt me een beetje tegen. Heb Sennheiser een mailtje gestuurd met de vraag of ze nog wat voor me kunnen betekenen mbt garantie.
Nou, heb mijn setje opgestuurd, en gisteren een nieuw setje binnengekregen!
Goeie service van Sennheiser!

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:46
roelieboelie schreef op maandag 10 april 2006 @ 20:19:

Sennheiser CX300 Zwart
Thnx! Zojuist ook besteld! Voor dat geld kan je ze niet laten liggen natuurlijk..
En ook bedankt voor die code ;)

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSchellhorn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:19
Heb de Sennheiser CX300 dopjes ook gekocht en nu een tijdje binnen, mijn bevindingen:

Hiervoor had ik Sennheiser MX450 dopjes, ook heb ik een Sennheiser HD595 (hoezo merk vast :Y)). Hiermee vergelijk ik dus.

Ze zitten in ieder geval perfect! Je voelt wel dat je ze in hebt, maar niet hinderlijk of iets dergelijks. Bovendien blijven ze tenminste goed in je oor zitten, dit in tegenstelling tot m'n oude MX450. Het geluid is even wennen, de MX450 klinken perfect zolang er niet te veel bas in zit, want de bas ontbreekt nogal. De bas zit met deze dopjes wel goed, alleen mis ik wel duidelijk dynamiek. Als ik vergelijk met de HD 595 klinkt het geluid erg 'vlak', al was het natuurlijk wel een beetje krom om ook maar te verwachten dat ze net zo mooi zouden klinken als de HD595. Ik geef het geluid een dikke voldoende.

Al met al vind ik het prima dopjes voor 30 euro. Voor onderweg telt voor mij het draagcomfort net zo zwaar als het geluid. Dit laatste is dus ruim voldoende en het comfort dus uitstekend. Aanrader om die aanbieding mee te pakken als je nog dopjes zoekt!

[ Voor 1% gewijzigd door RSchellhorn op 14-04-2006 14:13 . Reden: typo's ]

"Ik heb zo veel soep gegeten, dat kan een mens niet aan. Ik heb zo veel soep gegeten, kan bijna niet meer staan. Ik zat daar maar te slurpen achter die grote kop en als ik bijna klaar was, dan schepten ze weer op!" (Hans Teeuwen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer info over de Sony MDR-EX90SL aka MDR-CD900ST : klik hier

Afbeeldingslocatie: http://www.sony.jp/products/headphone/mdr-ex90sl/images/ga/01.jpg

Te koop vanaf 10 mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Combo van In-ears en 'gewone' oordopjes? Ziet er wel goed uit..

Jammer dat ik net nieuwe heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Okay, hier ook mijn bevindingen over de Sennheiser cx300:

Draagcomfort

Ik ben al een beetje gewend aan dat in-ear gebeuren, dus ik kan hier nou wat meer over vertellen. Ze zitten perfect; ze zitten goed in mijn oor en na een tijdje voel ik ze niet meer, wat natuurlijk een pluspunt is. Bij mijn vorige headphone kreeg ik na een tijdje last van ''vermoeidheid'', zo noem ik het maar even. Ik moest ze per se afzetten, wilde ik geen pijn krijgen. Bij deze heb ik daar absoluut geen last van.

Geluidskwaliteit

Ten eerste, ik ben geen audiofiel (en ik ben 15.. :P ). Maar in mijn ogen (oren..) is de geluidskwaliteit echt goed, lekker zware bass; zonder te overheersen, goed hoog en midden. Dit is voor het eerst ook dat ik alle instrumenten kan horen. Ik luister alle soorten muziek en hij speelt ze allemaal hartstikke mooi af. Ik weet niet of iemand deze kent: Fort Minor - The hard way? Nou, echt.. PRACHTIG!! :D Ik heb dit nummer nog nooit, en dat meen ik, zónder vervorming gehoord.. nou, nu dus wel!

Ik heb m btw ook bij Bol.com gekocht en voor dat geld kan je t natuurlijk niet laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is geen Tweakers Huiskamer, dus laat niets toevoegende oneliners graag achterwege...

[ Voor 86% gewijzigd door DeeD2k2 op 14-04-2006 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Iemand hier wel eens last van een 'zwaar' linker oordopje met gebruik van de sony EX71SL oordoppen? Heb heel soms wel eens last ervan, is er misschien iets tegen te doen? :/

edit: komt dus door dat zilvere 'ijzertje' wat 2 draden 1 maakt zeg maar

[ Voor 21% gewijzigd door blmp op 14-04-2006 22:51 ]

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Dat komt niet door dat zilveren plastic dingetje, maar gewoon doordat heel je snoer er waarschijnlijk aanhangt, samen met een kabel verlengstukje.

Tja, ik heb een Zen Micro met afstandsbediening, en die clip ik gewoon aan mijn T-shirt/in m'n binnenzak, dus heb er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ik ben erg benieuwd hoe de CX-300 het tegenover de EP630 doet, heeft iemand al een goede revieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik de ep630's. Deze vind ik echt super.
De voordelen van de ep630 tov de cx300 zijn:
Y-snoer, dus geen draad in je nek.
De draad van de ep630 komt steviger over.
Het geluid van de ep630 is veel dynamischer dan dat van de cx300
De bass van de ep630 vind ik veel beter dan die van de cx300.
Het middengebied van de ep630 is ook sterker dan dat van de cx300.

Een kameraad van me heeft de cx300, vandaar dat ik heb kunnen vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Mijn oude vertrouwde Sony oordopjes [die gewone met uitstulping] zijn aan het overlijden [een van de dopjes gaat enorm resoneren bij bass] dus ik ben op zoek naar goede nieuwe. Zo te lezen zijn de Creative 630's een goede overall koop voor niet al teveel geld.
Nou heb ik nog een stapel tegoedbonnen van de mediamarkt liggen, weet iemand toevallig of de MM ook deze creative dopjes heeft?

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 17:14:
Zelf heb ik de ep630's. Deze vind ik echt super.
De voordelen van de ep630 tov de cx300 zijn:
Y-snoer, dus geen draad in je nek.
De draad van de ep630 komt steviger over.
Het geluid van de ep630 is veel dynamischer dan dat van de cx300
De bass van de ep630 vind ik veel beter dan die van de cx300.
Het middengebied van de ep630 is ook sterker dan dat van de cx300.

Een kameraad van me heeft de cx300, vandaar dat ik heb kunnen vergelijken.
die ongelijke draaden vind ik juist weer best lekker ;)
maar geluidtechnisch vind je dus de EP630 de betere :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:44

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ik heb een vraag. Mijn huidige sony dopjes zijn niet van de gewenste kwaliteit.( teveel bass, houdt ik niet van) Deze dopjes zaten standaard bij mijn NW-105.
Ik ben nu van plan om sennheisers te kopen. Ik zit alleen te twijfelen tussen 2. Namelijk de MX300 en de MX400. Nou ben ik eventjes naar de mediamarkt gelopen en heb gevraagd welke van de twee nou beter was. Die vertelde me dat het enige verschil tussen de 2 was dat er een doosje bij zat.

Toen ik hem vroeg naar de kwaliteit van de twee. Hij keek op de achterkant en keek naar de herzen van de dopjes. Dit vertrouwde ik niet en vertelde hem van ik kom denk ik nog terug.

Nu is mijn vraag. Is er op kwaliteit nog verschil tussen de 2 of is het daadwerkelijk alleen het doosje waar je ongeveer 10 euro meer voor betaald

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

touchdomex schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 18:21:
Nu is mijn vraag. Is er op kwaliteit nog verschil tussen de 2 of is het daadwerkelijk alleen het doosje waar je ongeveer 10 euro meer voor betaald
Zover ik weet is de mx400 een 'verbeterde' mx300. Maar hoewel hij verbeterd is zijn er toch mensen die de mx300 bijv. beter vinden klinken als de mx400

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:44

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

blmp schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 18:45:
[...]

Zover ik weet is de mx400 een 'verbeterde' mx300. Maar hoewel hij verbeterd is zijn er toch mensen die de mx300 bijv. beter vinden klinken als de mx400
Ik probeer de MX300 gewoon. Als ze me niet bevallen ga ik wel terug en ruil ze om voor een setje MX400

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.