Wat zijn goede oordopjes? Deel 7

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste
Acties:
  • 20.389 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens in de start post, de mx400 zit al op -6dB bij 100Hz. Heb hier de MX300 ligt te verstoffen, deze oordopjes geven totaal geen laag weer en klinken veder totaal niet lekker.

Ik snap niet waarom ze ook in de startpost staan.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2006 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:32

Freak187

geen

Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 17:14:
Zelf heb ik de ep630's. Deze vind ik echt super.
De voordelen van de ep630 tov de cx300 zijn:
Y-snoer, dus geen draad in je nek.
De draad van de ep630 komt steviger over.
Het geluid van de ep630 is veel dynamischer dan dat van de cx300
De bass van de ep630 vind ik veel beter dan die van de cx300.
Het middengebied van de ep630 is ook sterker dan dat van de cx300.

Een kameraad van me heeft de cx300, vandaar dat ik heb kunnen vergelijken.
De draden van de EP630 en CX300 zijn precies hetzelfde (qua kwaliteit), kan me niet voorstellen dat je die van EP630 steviger over vond komen. Ik heb ze ook allebei gehad en kan dus uit ervaring spreken.
Y-snoer vind ik persoonlijk geen probleem. Het is juist handig dat je het draad niet persee onder een shirt door hoeft te halen om de dopjes te kunnen laten "hangen", je kan ze nu gewoon om je nek laten hangen.
Ik weet niet hoe lang je hebt getest, maar ik vind qua geluidskwaliteit de CX300 zeker niet onderdoen aan de EP630, sterker nog, ik vind de CX300 denk ik aangenamer, misschien dat ie iets vlakker klinkt, maar verder erg zuiver.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tynos
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 20:57
I-King schreef op woensdag 12 april 2006 @ 22:22:
Ik heb de EX71 dopjes ongeveer 3 jaar in gebruik zonder problemen. Doe er gewoon mee want ik met alle dopjes gedaan heb, oprollen gewoon los in mijn broek naast de mp3 speler etc. Nooit een probleem geweest. Nu beginnen ze wel wat te slijten, maar opzich kan dat ook wel na 3 jaar intensief gebruik! Enig nadeel is dat die rubbertjes voor in het oor wel eens loslaten en ben vaak bang geweest dat ik ze kwijt was. Gelukkig iedere keer weer gevonden!
Mijn EX71 dopjes binnen de week kapot :P. Ik heb ze wel laten opsturen via dixons weer terug naar sony. Die draadjes zijn ook zo dun. De draadjes vd oordopjes die ik bij m'n samsung mp3-speler kreeg zijn veel sterker.

Het zal de marketing wel zijn :X

Neem risico's in wat jij geloofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The One Pizza
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 20:28
Ik ben op zoek naar nieuwe koptelefoontjes aangezien mijn MX400 kabeltje langzaam los gaat (hij doet het nog wel, maar...). Nou zie ik steeds meer mensen met in-ear oordopjes maar deze lijken mij niet zo handig omdat ik op de fiets wel de omgeving wil horen en mijn koptelefoontjes vaak in mijn broekzak doe en bang ben dat ik dan die foam's verlies.
Ik kwam op BOL.com de MX51 Sennheiser koptelefoontjes tegen: http://www.nl.bol.com/is-...0000004274749&Section=SCE
Over deze koptelefoontjes kan ik niets vinden op GoT. Dit kan misschien komen omdat ze nieuw zijn:
http://www.itechnews.net/...r-new-series-of-earphone/
Weet iemand wat voor kwaliteit ik hiervan kan verwachten? OF kan ik beter gewoon weer MX400 nemen? Mijn budget is 15 -30 euro aangezien ik ze elke dag naar school mee neem en ik het zonde vind om dan dure dopjes te gaan kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door The One Pizza op 17-04-2006 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
The One Pizza schreef op maandag 17 april 2006 @ 13:07:
Ik ben op zoek naar nieuwe koptelefoontjes aangezien mijn MX400 kabeltje langzaam los gaat (hij doet het nog wel, maar...). Nou zie ik steeds meer mensen met in-ear oordopjes maar deze lijken mij niet zo handig omdat ik op de fiets wel de omgeving wil horen en mijn koptelefoontjes vaak in mijn broekzak doe en bang ben dat ik dan die foam's verlies.
Ik kwam op BOL.com de MX51 Sennheiser koptelefoontjes tegen: http://www.nl.bol.com/is-...0000004274749&Section=SCE
Over deze koptelefoontjes kan ik niets vinden op GoT. Dit kan misschien komen omdat ze nieuw zijn:
http://www.itechnews.net/...r-new-series-of-earphone/
Weet iemand wat voor kwaliteit ik hiervan kan verwachten? OF kan ik beter gewoon weer MX400 nemen? Mijn budget is 15 -30 euro aangezien ik ze elke dag naar school mee neem en ik het zonde vind om dan dure dopjes te gaan kopen.
http://www.nl.bol.com/is-...&plid=&lgl_BOL_OWNER_ID=1
30 euro, en lees maar hier op het forum hoe positief men over dezen praten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The One Pizza
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 20:28
Ewald ! schreef op maandag 17 april 2006 @ 13:48:
[...]

http://www.nl.bol.com/is-...&plid=&lgl_BOL_OWNER_ID=1
30 euro, en lees maar hier op het forum hoe positief men over dezen praten :)
Ja heb deze gezien en vind ze ook heel mooi. Ik begrijp dat de geluidskwaliteit erg goed is maar ik luister ook vaak muziek voor op de achtergrond, bijvoorbeeld als ik aan het fietsen ben en dan wil ik wel horen wat er om mij heen gebeurd. Ik heb het gevoel dat zulke dopjes het omgevingsgeluid verlaagd. Dit is natuurlijk heel mooi, maar niet als je ook wat van de omgeving wil horen ;) . Ten tweede ben ik bang dat ik die foam's verlies. Deze zijn niet makkelijk te vervangen terwijl ik foampjes voor gewone Sennheiser per 10 voor 5 euro kan kopen. Ik heb voor als ik echt goed muziek wil luisteren een koptelefoon en op mijn MP3speler staat alles 128kbps gecodeerd dus dan haal je toch niet alles uit zulke dopjes. Misschien is mijn redenatie verkeerd maar ik ga liever voor gewone dopjes. Bovenstaande leken mij wel mooi maar heb er geen informatie over...

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

met 128kbit mp3 zou ik inderdaad niet meer geld uitgeven dan strikt noodzakelijk. Kijk ook eens dan naar de phillips dopjes, die geven relatief veel bas weergave, dus dan heb je nog wat aan de bas als je het geluid laag zet om zo de rest van het verkeer te horen.

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Deze maand zijn er achter elkaar oordopjes kapot gegaan die ik voor mijn iBook gebruikte :(
Eerst mijn geliefde Cresyn's toen kenwood (Senns) dopjes en als laatste nog een paar die ik ooit eens bij mijn walk/discman had gekregen. Nu gebruik ik Sony dopjes waar een irritante rand aan zit die je achter je oren moet doen, ik had die als enige nog liggen maar ik vind ze helemaal niet fijn zitten. Ik moet dus snel weer nieuwe doppen vinden, want ik gebruik ze dagelijks. Bij mijn iPod heb ik nog wel EX71 dopjes, maar ik heb liever wat stevigere en non in-ear doppen voor bij mijn iBook.

Ik wil graag weer Cresyn dopjes maar die zijn moeilijk verkrijgbaar (zelfs via eBay), dus ik weet nog niet precies welke ik nu ga bestellen.

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hier hebben ze wel wat, ze zijn alleen wel voor iRivers, maar het zijn nog steeds cresyns...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

I know, ik zoek alleen ander type.

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-10 08:06

Piggen

Lekker bakkie

Dit type?

Als dat ze zijn, zou ik eens in [rml][ MP3/OGG] Cowon iAudio HDD MP3 spelers[/rml] of [rml][ MP3/OGG] Cowon iAudio Flash MP3 spelers[/rml] vragen of je ze niet van iemand over kunt nemen. Ze zitten namelijk standaard bij de spelers van iAudio en aangezien velen ze oncomfortabel vinden zitten, zullen veel mensen ze vervangen hebben door andere dopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzimon
  • Niet online
Zojuist bij Bol.com de Sennheiser cx300 besteld, kon het niet laten voor de 30 euro ;) .

Dan maar hopen dat ik ze overmorgen binnen heb.

Ik kreeg nog een mooie 4,50 euro korting met de nevobo code, altijd mooi meegenomen..

Ik vroeg me af, welke kleur hebben de meeste die hem hier besteld hebben?
Ik heb de zilvere gekozen, vond ik mooier staan bij m´n witte iPod, en zwart stond me niet zo aan :*) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-10 22:20
ik zoek een vervanger voor de dopjes die bij creative micro 5gb zitten, helaas zijn de mijne overleden bij het stekkertje icm met mijn psp+broekzak :(

wat zijn echt goeie vergeleikbare dopjes, zag in de op al die logitech playgear dopjes maar die reviews zijn imho nogal twijfelachtig.

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Ik zou eerst proberen of je niet een nieuw paar los kunt peuteren bij Creative. Dat willen ze nog weleens doen, mits je ze niet te erg mishandeld hebt natuurlijk.

Anders kun je zo ook nog wel los kopen, onder de naam EP-480. Hoewel ik denk dat je qua geluid beter een paar euro meer uit kunt geven voor de EP-630 of Sennheiser CX300. Of wat goedkoper, de MX-serie van Sennheiser.

[ Voor 8% gewijzigd door Piggen op 18-04-2006 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Laatst online: 14-10 22:20
MPmad schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 13:29:
Ik zou eerst proberen of je niet een nieuw paar los kunt peuteren bij Creative. Dat willen ze nog weleens doen, mits je ze niet te erg mishandeld hebt natuurlijk.

Anders kun je zo ook nog wel los kopen, onder de naam EP-480. Hoewel ik denk dat je qua geluid beter een paar euro meer uit kunt geven voor de EP-630 of Sennheiser CX300. Of wat goedkoper, de MX-serie van Sennheiser.
naja ze zijn door gebruik gewoon versleten dus denk dat garantie er niet meer inzit (en had ze getracht te repareren maar na het opleggen van de draden was dat onmogelijk) denk idd dat ik vanmiddag even langs de media markt gaat voor de cx300, zien er goed uit en schappelijke prijs!

edit:
net langs de media markt geweest, de EP-630 hadden ze niet dus maar de CX300 gehaald, en hulde! wat een heerlijke oordopjes.

dit is mijn eerste set in ear dopjes en ben er na een half uurtje luisteren zeer tevreden over!

[ Voor 14% gewijzigd door Verderf op 18-04-2006 15:09 ]

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiBoD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-10 21:43
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 16:36:
[Afgelopen oktober had ik na het lezen van dit topic de Creative EP-630 doppen gekocht, welke me goed bevallen qua geluidskwaliteit. Helaas gingen deze doppen na een maandje kapot: de linkerdop deed het wel goed, maar er kwam maar een erg zacht geluid uit de rechterdop. Na wat testen bleek het geen draadbreuk te zijn, wat het wel was wist ik niet.

Maar niet geteurd, ik had nog garantie en dus een maandje geleden nieuwe dopjes gekregen. Maar nu heb ik precies hetzelfde probleem met deze nieuwe set dopjes! Ik sta weer voor een raadsel wat dit veroorzaakt heeft. Ik ben trouwens wel altijd voorzichtig met de dopjes omgegaan, mijn oude dopjes die ik al 2 jaar gebruik werken nog steeds goed.

Weet iemand wat het kan zijn, ofdat er misschien een slechte serie is ofzo?]
---------------

Ik heb dit ook gehad. Maar laatst luisterde ik weer naar m'n oude dopjes (had gewoon nieuwe gekocht, want ik dacht dat ik ze zelf gemold had), en toen leken ze het weer te doen? :? Als ik ze kan vinden, zal ik ze nog eens beluisteren.
Heb hetzelfde gehad en toen ook kunnen ruilen dmv garantie.
Helaas heb ik nu weer hetzelfde: het rechter dopje geeft een veel lager volume. :'(
Waar kan dit aan liggen? Fietsen in de regen/sneeuw? (oorsmeer dat naar binnen is gelekt? :P)

Wachten zou een mogelijke oplossing zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The One Pizza schreef op maandag 17 april 2006 @ 14:11:
[...]

Ja heb deze gezien en vind ze ook heel mooi. Ik begrijp dat de geluidskwaliteit erg goed is maar ik luister ook vaak muziek voor op de achtergrond, bijvoorbeeld als ik aan het fietsen ben en dan wil ik wel horen wat er om mij heen gebeurd. Ik heb het gevoel dat zulke dopjes het omgevingsgeluid verlaagd. Dit is natuurlijk heel mooi, maar niet als je ook wat van de omgeving wil horen ;) . Ten tweede ben ik bang dat ik die foam's verlies. Deze zijn niet makkelijk te vervangen terwijl ik foampjes voor gewone Sennheiser per 10 voor 5 euro kan kopen. Ik heb voor als ik echt goed muziek wil luisteren een koptelefoon en op mijn MP3speler staat alles 128kbps gecodeerd dus dan haal je toch niet alles uit zulke dopjes. Misschien is mijn redenatie verkeerd maar ik ga liever voor gewone dopjes. Bovenstaande leken mij wel mooi maar heb er geen informatie over...

Bedankt alvast!
Als je omgevingsgeluid wilt horen en/of meedoet aan het verkeer zijn in-ear oordopjes zéér fout. Ik ben lopend al 2 keer bijna aangereden door mijn EP-630's, op een fiets loopt dat helemaal niet goed af B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The One Pizza schreef op maandag 17 april 2006 @ 14:11:
[...]

Bedankt alvast!
Ik heb hier nog een senheisser mx 100 liggen (of px of mmx iets met 100 iig en inklapbaar met een hoesje eromheen). 30 excl is ie voor jou :)

Ben ook benieuwd naar wat andere vinden van deze koptelefoon. Aangezien ik em niet zo vaak heb gebruikt. (Vond em zonde om em ergens mee naar toe te nemen, wat er op neer kwam dat ik ze dus bijna nooit gebruikte)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2006 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Laatst online: 21:53

RnB

Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 23:02:
[...]

Als je omgevingsgeluid wilt horen en/of meedoet aan het verkeer zijn in-ear oordopjes zéér fout. Ik ben lopend al 2 keer bijna aangereden door mijn EP-630's, op een fiets loopt dat helemaal niet goed af B)
offtopic:
Hé mattie, we kijken wel uit hè?? :X Voor je t weet lig je in t mortuarium naar je muziek te luisteren.. Dit is ook voor anderen btw..

[ Voor 4% gewijzigd door RnB op 19-04-2006 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:45
Ik merk idd wel dat je beter moet uitkijken in het verkeer met in-ear dopjes.
Maar het geluid is echt veel beter. Die bass klinkt echt zo veel beter als met normale dopjes.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om de MDR-EX71SL oordopjes van Sony aan te schaffen nadat ik een jaar lang Apple oordopjes heb gebruikt. (die standaard bij de iPod zaten)

Is dit een verstandige keuze? Ik heb de vorige topics wel een beetje doorgelezen en ik ben positieve reacties tegengekomen, maar ik twijfel nog een beetje aangezien dit de eerste keer is dat ik €46,- wegleg voor oordopjes!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-10 22:50
Neem de openingspost nog een keer door. Vooral het stukje onder het tabelletje kan handig zijn om een mening te vormen.
Je laat nu de EX71 vallen, dan roep ik, en meerderen met mij, meteen EP-630. Dit omdat deze als betere dopjes beschouwd worden; het geluid is vooral gebalanceerder. Er zijn echter ook redenen te geven om toch voor de EX71 te kiezen (klinken overdonderender door meer laag, de witte uitvoering ect.). Die zal je eerst moeten geven voordat wij je een serieus advies kunnen geven...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even rondgekeken op internet en de reviews van de EP-630 zijn erg goed! Natuurlijk is het jammer dat hij niet in het wit verkrijgbaar is, maar ik heb liever goed geluid dan een mooie omhulsel.

Zelf heb ik niet zoveel verstand van dit soort zaken, vandaar dat ik hier post.. maar als ik zeg dat ik veel naar U2 luister, raden jullie me dan de EP-630 aan of de MDR-EX71SL :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

De EP-630. En voor alle andere genres eveneens ;)
Of de Sennheiser CX300. Die is er ook in het zilver (hoewel de 'steeltjes' nog wel gewoon zwart zijn). Wellicht dat je die mooier vindt.

[ Voor 59% gewijzigd door Piggen op 19-04-2006 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De EP-630 is mooi :) Maar ze hadden hem helaas niet bij de Mediamarkt.. dus even via internet bestellen en dan heb ik hem morgen O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:52

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Net even langs de media markt geweest om de sennheiser CX300 te halen, had nog kortingbonnen liggen dus kwam mooi uit :P
Straks eens even laten inspelen, kan iig nooit kwaad :P

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzimon
  • Niet online
Zojuist mijn CX300 ontvangen, netjes op tijd door Bol.com, mooi pakje, paste door de brievenbus..

Wat een geluid zeg! Het is wel even wennen, mijn eerste in-ear oordopjes, maar met de kleinste opzetstukjes (ik ben nog maar 15, niet zulke grote oren ;) ), ging het prima, en ik wil nu niks anders meer.

Vooral hip hop, met een goede bas, zoals het nummer ´Its hot in here for a pimp´, is nu zoveel mooier :*).

Ik snap nu ook waardoor het praten en eten zoveel moeilijker gaat, je kan niet alleen andere personen niet verstaan, je hoort jezelf ook nog eens goed raar, en ik heb mezelf nog nooit zo hard horen eten :P .

Vannacht maar eens op radioruis laten inspelen, ben benieuwd hoe ze morgen zijn, kan alleen maar beter zijn :z :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb de shure e4g en ik geniet echt van het sublieme geluid, maarrrrrrrr:

Nu moet ik alleen een ideale portable media device met supergeluid hiervoor uitkiezen omdat mijn w800 telefoon (output) echt bagger is. Welke raden jullie mij aan? (bass vind ik erg belangrijk). En een 1 gig is toch veel te weinig omdat als je een goed geluid wil dat je dan minimaal moet encoden met 320 kbps? Hoe het eruitziet boeit me niet als ik maar het beste geluid eruit krijg? (foto's films kijken hoeft niet van mij)

Ook ben ik van plan om een laptop te kopen en hierop wil ik dus ook met deze in ear dopjes alles eruit halen wat erin zit. De meeste laptops zijn bagger, dus een voorwaarde is dus dat de laptop een pcmcia slot heeft zodat ik soundblaster 2zs erin kan stoppen. Of is een laptop met een ingebouwde standaard Soundblaster ook goed genoeg?

En hebben jullie ook last van oranje/zwart wordende foams van je in-ear telefoons of ligt het nou echt aan mij? en wat is hiertegen te doen? Ik dacht aan gewoon zwart verven met een stift of raden jullie mij dat af ;)?

Very thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:22
Koop een Iriver of een Iaudio als MP3-speler, dan zit je zeker 200% goed qua geluidskwaliteit! :)

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 20:35:
Nu moet ik alleen een ideale portable media device met supergeluid hiervoor uitkiezen omdat mijn w800 telefoon (output) echt bagger is. Welke raden jullie mij aan? (bass vind ik erg belangrijk).
Dit is geen vraag die in dit topic thuis hoort, en in PMD in het algemeen zien we ze liever niet. Ik kunt eens een kijkje nemen in [rml][ MP3 HD] Allerbeste audio[/rml], maar ik raad je vooral aan zelf eens rond te kijken. Zie ook de PMD FAQ.
En een 1 gig is toch veel te weinig omdat als je een goed geluid wil dat je dan minimaal moet encoden met 320 kbps?
Ik raad je aan zelf eens te gaan vergelijken. Ik vind het namelijk dikke onzin wat je hier zegt; ~200kbps VBR (LAME alt preset) is wat mij betreft genoeg. Bij hogere bitrates hoor ik geen verschil meer en dat is de algemene ervaring van muziekliefhebbers. In ieder geval wel als je ze blind laat testen...
En hebben jullie ook last van oranje/zwart wordende foams van je in-ear telefoons of ligt het nou echt aan mij? en wat is hiertegen te doen? Ik dacht aan gewoon zwart verven met een stift of raden jullie mij dat af ;)?
Je oren schoonmaken? Veelal is het oorsmeer en daar kan je niets aan doen. Als je wat in je oren stopt, gaan ze automatisch meer oorsmeer aanmaken. Ze van een kleurtje voorzien met een stift raad ik je sowieso af. Het beschadigd het foampje, maar veel belangrijker is dat er oplosmiddelen in de stift/inkt zitten die je vervolgens in je oren zou stoppen. Als je het echt ergerlijk vind, kan je ze wassen; gewoon met je kleren mee. Doe ze dan wel in een sok of washandje, zodat je ze niet kwijtraakt.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Niet online
En het kon niet uitblijven, ook mijn EX-71SL zien er niet meer uit. Wat eerst een mooie combinatie was van design, draagcomfort en geluidskwaliteit, is nu alsof ik er ruzie mee heb gehad. Ik heb prima geluid met deze doppen icm W800i (nieuwste firmware, enorm verschil met voorgaande firmwares) en Zen Micro. Ik lees hier en daar dat sommige mensen de snoertjes opnieuw hebben bedraad? Hoe kan je dat het beste doen?

Weet iemand (al) of de bedrading van de EX90 net zo waardeloos is? Ik ga de Creative EP-630 maar eens proberen, als ik ze eindelijk eens een keer tegenkom in een winkel....

Die dure Shure's e.a. doppen, zijn die het aanschaffen nou echt waard icm portable devices? Die devices leven toch niet genoeg vermogen om het maximale eruit te halen? Daarnaast vind ik de equalizers van I-Pods en Zen Micro's slecht. Ook bij een I-River sloeg ik niet steil achterover.

Ik gebruik dus bovengenoemde devices en ik denk dat het toch enigszins overkill is om dure (zeg maar boven 50 E) te halen. Veel mensen delen hun ervaringen met hun oordopjes, maar ik lees vrij weinig in welke combinatie de doppen worden gebruikt. Vrij belangrijk, lijkt mij.

[ Voor 4% gewijzigd door wilmundo op 20-04-2006 00:20 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Ik ben het met je eens dat het nooit heel expliciet genoemd wordt, maar er komt zeker voorbij welke bronnen gebruikt worden. Niet alleen op GoT, maar ook op bijvoorbeeld Head-Fi.
Overkill is het zeer zeker niet met de merken die jij noemt. Zolang je maar een a-merk MP3-speler gebruikt gaat het er alleen maar op vooruit.
Een paar voorbeelden van users die er ervaring mee hebben: Hoedje heeft een iPod 5G en Shure E4's, LightYears een iAudio X5 met Westone ES2's, [Verwijderde gebruiker] Kenwood HD20GA7/Rio Carbon met Shure E3's en ik iRiver H120 met Westone UM2. Zo kan ik nog wel een tijdje door gaan met mensen die niets dan lovend zijn over hun dopjes van meer dan 100 euro met hun MP3 speler.
Dus als jij alles uit je spelers (vooral de iPod en iRiver) wilt halen, kan het zeker geen kwaad om meer dan 100 euro aan een paar oordopjes uit te geven. Echter zie je wel dat, als je ze met bijvoorbeeld een telefoon gebruikt, zoals Volley deed, het nog wel eens tegen kan vallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:24
DeeD2k2 schreef op donderdag 20 april 2006 @ 10:14:Die dure Shure's e.a. doppen, zijn die het aanschaffen nou echt waard icm portable devices? Die devices leven toch niet genoeg vermogen om het maximale eruit te halen? Daarnaast vind ik de equalizers van I-Pods en Zen Micro's slecht. Ook bij een I-River sloeg ik niet steil achterover.
Jazeker, ik sluit me hierbij helemaal aan bij DeeD2k2. Daarnaast moet je je realiseren dat het vermogen eigenlijk alleen speelt bij grote koptelefoons. Al hoeft dat niet altijd het geval te zijn, zo heb je voor een Philips HP890 bijv. ook niet veel vermogen nodig. Ik ben het wel met je eens dat de equalizers van de meeste spelers slecht zijn, een positivieve uitzondering is bijv. de X5 van Cowon. Maar ik ben sowieso niet zo'n fan van equalizers... De kwaliteit van de bron is daarentegen zeker heel belangrijk.

Ik ben trouwens nog steeds ongelofelijk enthousiast over mijn Shure E4's i.c.m. iPod 5G :9 . Ze verbazen me eigenlijk nog steeds. Het is zo relaxt om muziek aan te zetten en gewoon weer kippevel te krijgen. Het is één van m'n beste aankopen ooit. Dus iedereen die me in dit topic heeft geholpen (ik weet dat het al een tijdje terug is), bedankt!
Zonder jullie had ik nooit 200+ euro uitgegeven voor oordopjes :Y) .

Mijn favoriete opzetstukjes zijn nog steeds de zwarte etymotic foamies:
Afbeeldingslocatie: http://www.inkino.co.uk/photos/Etymoticer4-14f.jpg

en sinds kort de bi-flanges (gemodde tri-flanges), waarvan ik het geluid (nog) beter vind, maar die kan ik max. 2 uur in hebben, waarna het niet lekker meer zit. Ik heb overigens eentje waarbij de kleinste flange heb afgeknipt en één waarbij ik de grootste heb afgeknipt. Bij mij werkt alleen de eerste goed.
Afbeeldingslocatie: http://images.amazon.com/images/P/B0002INL4M.01-A3ET1CHCB2RN4K.LZZZZZZZ.jpg

Tot slot vind ik "on the road", dus als ik in de bus zit o.i.d. de gele foamies het meest praktisch:
Afbeeldingslocatie: http://www.headphone.com/productphotos/small/0060330001_1312.jpg

offtopic:
DeeD2k2, hoe staat het eigenlijk met jouw review van de UM2's, ik ben heel benieuwd?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

wilmundo: ik heb een redelijk trajact aan dopjes gelopen voor ik eindelijk tevreden was. Toern mijn zoektocht naar normale hi-fi in de trein begon (de trein heeft een chauffeur, je kant de krant lezen en files rijdt ie zo aan voorbij) had ik een iPod G1 hergeformatteerd naar vfat en een eerste beta van ephpod (100% zonder apple op mijn microsoft pc, dank u). De meegeleverde dopjes gaven me geen genoegdoening en uit het niets kocht ik een setje EX71. Deze ging na een tijdje stuk, maar het geluid was wel aardig, dat afsluiten hield ook wel mee dus dat in ear ja dat vond ik wel wat. Na wat zoeken kom je al snel op head-fi uit als het gaat om koptelefoons en in ears. Daar las ik verhalen over op maat gemaakte iem's en dacht, die lui zijn gek! Maar die lui hadden een Orpheus en nog veel meer veels te dure audio apparatuur. Waar ik ook veel over las waren die Shure dingen, dus via een nederlandse site een setje E2's aangeschaft. Hier werd al geroepen, die E2 is het niet waard ga voor de E3! maar goed eerst de E2, wat ene ondingen! In die tijd had je of foam of kei harde plastic opzet stukken. Dat gaf geen genot, alleen veel pijn ... al sloten ze wel erg veel af en die draadjes leken wel van gewapend beton! Na ~ 3 weken de E2 te hebben geprobeerd en elke dag oorpijn overgestapt op de E3 (import uit amerika). Dat was een verademing, ik had het paradijs bereikt :) Tot ik 9 maanden later toch wel weer wat meer bas zonder directe vervorming in het verder geweldige geluid wou. Mijn oog viel op de UM2 van westone die ik in Beglië heb besteld. Tegelijk wat extra foampjes erbij en voor ik het wist ging er bijna € 500,- die kant op. Meegenomen naar mn werk op Pinkpop en Lowlands, voor gek verklaard door bekant iedereen die ik ken maar tering! én bas, én detail, én een goede afsluiting! Beter kan bijna niet of het moeten van die op maat gemaakte zijn maar daar begin ik niet aan ... toch wel :p Lezen, vergelijken, lezen, vergelijken, geld opzij leggen, bellen en vorig jaar was het dan zo ver, ik werd voorzien van rubber in mn oor en 2 weken later op maat gemaakte, 2-weg reference in ear monitors; de ES2 van westone.
Sinds de in ear gekte me in de tang heeft is mijn voorkeur voor luisteren sterk veranderd, vroeger had ik geen koptelefoon, nu heb ik voor elke situatie een andere lijkt het wel ;) een DT880 van beyer dynamic, een HD600 van sennheiser, een K240 van AKG, een MS1 van Alessandro en die lijst groot en krimpt soms maar een van de koptelefoons waarvan ik altijd weet dat ik het geluid waardeer, waarvan ik weet dat het neutraal overkomt, maar ook bizar mee gespeeld kan worden is de ES2. Als ik die thuis in de koptelefoon versterker prik dan luister ik daar net zo graag als bv de DT880; die een erg neutrale klank heeft. Ok de ES2 is ~ 4x zo duur, maar ook stukken kleiner en sluiten beter af.
Zou ik het nog een x doen? Nee :p Stel dat mn ES2 kapot gaat, al hoop ik die dag niet snel mee te maken dan zie ik mezelf nu eerder met een DT880 of DT770 over straat zeulen.

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Ik heb de Philips SHE9500 bij mijn GoGear gekregen. De kwaliteit van het geluid is voor mij eigenlijk wel okee, maar helaas is de aansluiting niet erg stevig te noemen. Het gewicht van een kleine kat was voldoende om de kabel los te laten komen van de aansluiting, toen ik de dopjes op mijn laptop gebruikte en de kat op de draad sprong.

Wat me wel irriteert aan het geluid van het ding is dat je enorm veel last hebt van geluid door het bewegen van de kabel. Als je stevig stappend onderweg bent dan hoor je minstens net zoveel bas van het buigen van de kabel als van je muziek.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een verhaal :D
_/-\o_ ongeloofelijk

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2006 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Dat is inderdaad even wat anders dan het, bijna impulsieve, kopen van mij. Ik ergerde me al aan de Sennheisers die ik bij de iRiver H120 (destijds nog iHP-120) kreeg, maar na de 400 euro voor de speler, had ik niet zoveel trek meer in het kopen van nog een paar dure oordopjes. Tot ik in deze topic-serie iemand zag die van zijn EX71 af wilde. Leuk bod gedaan, en ik had mijn eerste in-ears. Klasgenoten en vrienden verklaarden me toen al voor gek, maar ik was er blij mee.
Toen begon Kiddyl Sharp MD-33's uit Japan op te sturen. Ik had de EX71 een half jaar en was toch wel nieuwsgierig. Ook maar gekocht. Mijn glimlach werd groter; het kon nog beter!
Tot LightYears voor de tweede keer zijn UM2's aanbied. Een dopje van de MD-33's werd minder en hij had een leuke prijs, dus had weer wat nieuws. En LightYears, als jouw ES2's stuk zijn, kan je die UM2's niet meer terugkopen... Ik ben verliefd! O+
Nu mijn gewone hoofdtelefoons nog. Want het is verslavend! De Philips HD-890 en een Sennheisre HD201 zijn leuk, maar een Byer Dynamic of een duurder Sennheiser zijn nog veel leuker... :X En dan heb ik nog helemaal nooit naar neckbands gekeken...

Mr_Atheist schreef op donderdag 20 april 2006 @ 11:13:
Wat me wel irriteert aan het geluid van het ding is dat je enorm veel last hebt van geluid door het bewegen van de kabel. Als je stevig stappend onderweg bent dan hoor je minstens net zoveel bas van het buigen van de kabel als van je muziek.
Het wordt microphonics genoemd en is een van de (weinige) nadelen van in-ear dopjes. Ook duurdere modellen, vooral Etymotics, hebben hier last van. Je kunt het effect beperken door de draden over de oren te leggen, maar daar zijn lang niet alle dopjes geschikt voor. Er is verder niet veel tegen te doen, er is nou eenmaal dicht contact met de oren waardoor trillingen goed doorgegeven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er vandaag gelijk maar 2 gekocht. De Sennheiser CX300 was maar 20 euro. Dacht dat ie veel duurder had moeten zijn! Heb ook de Shure E2C gekocht. Was 99 euro maar die kan je ook voor 89 euro op de kop tikken.

Waarom twee? Omdat ik één op mijn mp3 speler wil hebben en één op mijn computer.

Ik ben een geluidsneuroot. Ik kan nauwelijks opgedrongen geluid verdragen. Fluitende collega's, blaffende honden, zeurende kinderen; ik wordt er gek van. Dat ik nog nooit in-ear dopjes heb ontdekt. Het is een zegen _/-\o_ . Mijn collega zat op een gegeven moment te zwaaien. Plop ... plugje verwijderd om te luisteren wat hij had te zeggen: 'Je telefoon gaat nu al een hele tijd, ben je doof soms?'. Heerlijk.

Wat is nu het verschil zal je je afvragen. Over de geluidskwaliteit kan ik niet echt zeker iets zeggen voor beide dingen zijn ingespeeld. Bij de Shure was het geluid de eerste 20 minuten wat minnetjes ;) totaal geen bassen. Klein beetje inspelen is zeker nodig? Of had ik ze de eerste keer niet echt goed ingedaan? Nu heeft het in ieder geval een fantastisch geluid. Zou het nog beter worden? Eigenlijk is dat niet eens meer nodig.

Voor zover ik kan beoordelen is de geluidskwaliteit van de Sennheiser CX300 niet erg anders dan van de MX400 (standaard oordopje). Goed geluid en sluit omgevingsgeluiden redelijk af. Die ga ik gebruiken op mijn computer om games te spelen. De Shure E2C houd ik voor mijn MP3 speler (op 196 kbs). Ongelooflijk hoe snel je gaat wennen aan kwaliteit. Als je eenmaal weet hoe het anders kan dan vraag je je af hoe je het vroeger heb kunnen redden met al die gebrekkige rommel.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2006 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-10 06:46
Kheb net de cx300 besteld ter vervanging van mijn nx1 (ex51 mlet steviger draadje), daar was ik nml de dopjes van kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb sinds een paar weken de EP630's. Geluid is echt subliem, alleen ben ik wel 2 keer bijna aangereden :X :X . Ik hoor echt niets anders dan de muziek met die dingen in.

* dreester moet gewoon beter uitkijken

[ Voor 11% gewijzigd door dreester op 20-04-2006 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Digitizers schreef op donderdag 20 april 2006 @ 18:43:
Ik heb sinds een paar weken de EP630's. Geluid is echt subliem, alleen ben ik wel 2 keer bijna aangereden :X :X . Ik hoor echt niets anders dan de muziek met die dingen in.

/me moet gewoon beter uitkijken
Ik zag het plaatje van de EP630. Opvallend identiek aan de dopjes van Sennheiser. Misschien zijn het ook wel dezelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Dan zou ik eerst dit topic eens doornemen. De Cearive EP-630 lijken/zijn gelijk aan de Sharp HP-MD33s en de Sennheiser IE4. De CX300 heeft een gelijk uiterlijk, maar is van binnen anders. Enkelen vinden hem beter, maar ook in dit topic is al gemeld dat de EP-630 lekkerder zou klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Zoutvat schreef op donderdag 20 april 2006 @ 18:21:
Kheb net de cx300 besteld ter vervanging van mijn nx1 (ex51 mlet steviger draadje), daar was ik nml de dopjes van kwijt.
Toch niet dan....
Geachte heer Dilles,

Naar aanleiding van uw bestelling informeer ik u alsvolgt.

Wegens verhoogd risico met betrekking tot de verzending van electronicaproducten is besloten deze producten niet naar het buitenland te verzenden. Dit staat op de site vermeldt onder “Verzenden buitenland” en “Kan ik een bestelling naar het buitenland verzenden?” op de help-pagina. Derhalve is uw bestelling geannuleerd.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Paul Meijer

bol.com afdeling Operations

www.nl.bol.com
:(

Trouwens iemand die die betreffende pagina kan vinden?

[ Voor 5% gewijzigd door Teun_2 op 21-04-2006 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje, als die zwarte Etymotic foampjes zo fijn zijn wil ik het ook weleens proberen. Hoe kan ik eraan komen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 08:52:
Hoedje, als die zwarte Etymotic foampjes zo fijn zijn wil ik het ook weleens proberen. Hoe kan ik eraan komen? :)
Ik heb ze gekocht via ebay bij http://stores.ebay.com/iDealSound.
Zoutvat schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 19:29:
[...]

Toch niet dan....

[...]

:(

Trouwens iemand die die betreffende pagina kan vinden?
Waar woon je dan?

[ Voor 30% gewijzigd door Hoedje op 22-04-2006 08:59 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 16:17

13art

Moderator Mobile
Ik zit zelf ook te denken om nog doppen te kopen voor de computer. Gebruik nu nog mn dj koptelefoon maar als ik die lang op heb dan beginnen ze pijn te doen aan mn oren vanwege de druk.

Nu heb ik voor mn mp3 speler al ep-630´s. Moet zeggen dat ik erg tevreden ben over deze doppen.
Zit te twijfelen of ik dus voor de pc nog een set van deze doppen zal aanschaffen. Probleem is alleen de lengte van het draad. Die van de ep-630 is gewoon net een aantal cm te kort. Was het niet zo dat je bij de md-33 een verleng kabel kreeg van de 4 polige stekker een 3 polige te maken??? Zo ja dan zou dat misschien de oplossing zijn.....

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:25

Osxy

Holy crap on a cracker

Ik heb nu sinds 2 maanden de iPod in-ear koptelefoontjes in mijn bezit en ik ben er erg tevreden over.
Ik had hiervoor vrij dure sony oordopjes maar die hadden als nadeel dat alle achtergrond geluiden ook gewoon binnenkwamen en dus moest volume van de muziek omhoog, nu hoeft dit niet meer en ook de bas weergave van de in-ear oortjes is subliem. Absoluut een aanrader.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Dat is zuur! Je kan het hier vinden:
LET OP! Software, PC-accessoires, games, elektronica en mobiele telefonie worden niet in het buitenland bezorgd.
DjWannaB2002 schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 12:32:
Ik zit zelf ook te denken om nog doppen te kopen voor de computer. Gebruik nu nog mn dj koptelefoon maar als ik die lang op heb dan beginnen ze pijn te doen aan mn oren vanwege de druk.

Nu heb ik voor mn mp3 speler al ep-630´s. Moet zeggen dat ik erg tevreden ben over deze doppen.
Zit te twijfelen of ik dus voor de pc nog een set van deze doppen zal aanschaffen. Probleem is alleen de lengte van het draad. Die van de ep-630 is gewoon net een aantal cm te kort. Was het niet zo dat je bij de md-33 een verleng kabel kreeg van de 4 polige stekker een 3 polige te maken??? Zo ja dan zou dat misschien de oplossing zijn.....
Jep dat klopt, dat is bij elkaar al een stuk langer, maar je kunt ook altijd zo'n (verleng)kabel kopen:

Afbeeldingslocatie: http://i2.ebayimg.com/04/i/04/60/e9/bf_1.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Laatst online: 27-10 17:45

BHQ

Geen zin om het topic door te lezen, maar CX300'tjes voor €35 :)

http://www.mp3shop.nl/product/21147

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:21
Een van deze winkels zal toch wel naar België verzenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Hoedje
Is deze de goede?

en deze normale foampjes, zijn toch ook goed? staat geen E4c bij.. de oordopjes die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:27
Yapser schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 13:36:
Geen zin om het topic door te lezen, maar CX300'tjes voor €35 :)

http://www.mp3shop.nl/product/21147
Op zich zijn dit wel mooie dopjes.
Waar ik een beetje mee zit, ik heb nu de apple in ear dopjes op zich niets mis mee imho, alleen ze blijven zo slecht zitten, als je ze goed aandrukt is het geluid erg goed alleen ik moet ze er dan om de minuut weer dieper in proppen. Nu heb ik goede ervaring met oordoppen tegen lawaay die zo'n soort vorm hebben:
Afbeeldingslocatie: http://images.amazon.com/images/P/B0002INL4M.01-A3ET1CHCB2RN4K.LZZZZZZZ.jpg
Maar waar kan ik deze opzetten? Kan dat bijvoorbeeld ook op die apple in ears? Of alleen op bepaalde modellen? (welke).

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 18:40:
@ Hoedje
Is deze de goede?

en deze normale foampjes, zijn toch ook goed? staat geen E4c bij.. de oordopjes die ik heb.
Het zijn allebij de goede. Alleen de E2 heeft een andere nozzle (dikker). De foamies en andere opzetstukjes van de Etymotic ER4 passen er ook op (dus niet die van de ER6(i)). Als je beide wilt bestellen dan moet je ze even vragen om combined shipping, dat scheelt weer verzendkosten.

Als je de zwarte etymotic foampjes dan hebt, dan moet je een beetje uitproberen, ik haal zelf altijd een klein stukje van het plastic buisje af, door het foam iets terug te duwen, totdat ze comfortabel zitten. Anders is het iets teveel van het goede, ze zijn namelijk (veel) langer en dikker dan de gele Shure foamies. Overigens zijn er geruchten dat Shure aan het werken is aan wasbare foamies _/-\o_ . De gele foamies zijn ook redelijk te wassen, vooral als je ze daarna even fohnt is het resultaat best goed.
Maverick schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 19:02:
[...]
Op zich zijn dit wel mooie dopjes.
Waar ik een beetje mee zit, ik heb nu de apple in ear dopjes op zich niets mis mee imho, alleen ze blijven zo slecht zitten, als je ze goed aandrukt is het geluid erg goed alleen ik moet ze er dan om de minuut weer dieper in proppen. Nu heb ik goede ervaring met oordoppen tegen lawaay die zo'n soort vorm hebben:
[afbeelding]
Maar waar kan ik deze opzetten? Kan dat bijvoorbeeld ook op die apple in ears? Of alleen op bepaalde modellen? (welke).
Haha, humor dat probleem heeft vrijwel iedereen met die dopjes (zoek maar is op Headfi). Waarschijnlijk zijn een paar Sony rubbertjes al goed, dat is de daar meest gebruikte oplossing. De draadjes van de Sony dopjes zijn kapot, hup apple oordopjes kopen en de Sony rubbertjes er op :P. Maar je kunt ook biflanges kopen, die geschikt zijn voor de ER6(i).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar als je alleen 't plastic verwijderd heeft het toch geen nut? De lengte van 't 'foam' is dan toch nog hetzeflde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
Heb het topic vrij goed doorgenomen helemaal, en ik heb nog wat vraagjes.

Ik wil graag 'goeie' in-ear dopjes (in het middensegment zegmaar) kopen, en bij voorkeur witte (ivm ipod nano- mijn mp3's zijn overigens altijd 192~320VBR) het zijn mijn eerste wat duurdere dopjes, dus durf nog niet meteen voor shure's te gaan.

Nou zijn de sony's EX71 wit te krijgen, maar daar staan hoop slechte verhalen over, lijken bij een hele hoop mensen toch snel stuk te gaan.

In de winkels hier in de buurt (leiden) is weinig te krijgen wat beter is heb ik al gezien.

Zijn er betere (witte) dopjes te koop (hoe zijn in vergelijking de ipod in -ear dopjes bijvoorbeeld)
of is het op dit moment het meest gunstig om voor de sennheiser CX300 te gaan, en van wit af te stappen dus?

En zijn die het goedkoopste bij bol.com op het moment? (want las ook een bericht volgens mij dat iemand ze rond de 25 euro bij de mediamarkt gehaald had.)

De creative 630 en de sharp Sharp MD33 heb ik nergens gezien nog, maar die zijn duurder dan de CX300 nog, en vergelijkbaar qua kwaliteit als ik t goed begrijp?

Kortom, wat raden jullie aan om mee te beginnen?
Laten we zeggen max 50-60 euro ofzo?

bvd!

[ Voor 3% gewijzigd door ElayZ op 22-04-2006 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Laatst online: 27-10 17:45

BHQ

Sharp MD33 = Creative 630 = Creative CX300. Kan wel iets verschil in zitten door bijv. andere rubbertjes, ander plugje, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mede tweakers,

Helaas zijn mijn Sony MRD-EX71SL's overleden :( Teminste 1 kant weigerd geluid weer te geven en ik kan geen bruik oid vinden. Ze hebben mij (op de gok) 2 jaar lang goed hun dienst bewezen. Dit alles door weer en wind.

Nu ben ik dus opzoek naar waardige vervangers en ik lees in de startpost dat de Sharp HP-MD33 een gelijkwaardig maar toch betere (door velen zo gezien) aankoop zijn als de Sony's. Echter vind ik deze nergens terug in de Buy-watch @ tweakers en ik vroeg mij af waar jullie deze vandaan hebben gehaald.

Bij deze wil ik ook iedereen bedanken die meegewerkt hebben aan de reviews van de Sharp HP-MD33 in de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 22:10:
maar als je alleen 't plastic verwijderd heeft het toch geen nut? De lengte van 't 'foam' is dan toch nog hetzeflde?
Maar het plasticbuisje prikt en het foam niet (8>
Je merkt het wel als je ze hebt, het is gewoon een beetje uitproberen!
Yapser schreef op zondag 23 april 2006 @ 00:13:
Sharp MD33 = Creative 630 = Creative CX300. Kan wel iets verschil in zitten door bijv. andere rubbertjes, ander plugje, etc.
Ehm, nee de MD33 en de EP630 zijn inderdaad gelijk. Maar de CX300 is weldegelijk een heel ander dopje, net als bijv. de Apple in-ears. Ze verschillen qua geluidskwaliteit overigens niet al te veel van elkaar. En welke beter zijn... niemand is het er over eens!
ElayZ schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 23:53:

Ik wil graag 'goeie' in-ear dopjes (in het middensegment zegmaar) kopen, en bij voorkeur witte (ivm ipod nano- mijn mp3's zijn overigens altijd 192~320VBR) het zijn mijn eerste wat duurdere dopjes, dus durf nog niet meteen voor shure's te gaan.

Nou zijn de sony's EX71 wit te krijgen, maar daar staan hoop slechte verhalen over, lijken bij een hele hoop mensen toch snel stuk te gaan.

In de winkels hier in de buurt (leiden) is weinig te krijgen wat beter is heb ik al gezien.

Zijn er betere (witte) dopjes te koop (hoe zijn in vergelijking de ipod in -ear dopjes bijvoorbeeld)
of is het op dit moment het meest gunstig om voor de sennheiser CX300 te gaan, en van wit af te stappen dus?

En zijn die het goedkoopste bij bol.com op het moment? (want las ook een bericht volgens mij dat iemand ze rond de 25 euro bij de mediamarkt gehaald had.)

De creative 630 en de sharp Sharp MD33 heb ik nergens gezien nog, maar die zijn duurder dan de CX300 nog, en vergelijkbaar qua kwaliteit als ik t goed begrijp?

bvd!
Ik zou inderdaad aanraden om met één van die te beginnen. Gewoon even kijken welke je het makkelijkst kan krijgen, waarbij de CX300 en EP630 zijn aan te raden. MD33 heeft een wat onhandig lange draad door het verlengstuk...
Verwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 00:40:
Beste mede tweakers,

Helaas zijn mijn Sony MRD-EX71SL's overleden :( Teminste 1 kant weigerd geluid weer te geven en ik kan geen bruik oid vinden. Ze hebben mij (op de gok) 2 jaar lang goed hun dienst bewezen. Dit alles door weer en wind.

Nu ben ik dus opzoek naar waardige vervangers en ik lees in de startpost dat de Sharp HP-MD33 een gelijkwaardig maar toch betere (door velen zo gezien) aankoop zijn als de Sony's. Echter vind ik deze nergens terug in de Buy-watch @ tweakers en ik vroeg mij af waar jullie deze vandaan hebben gehaald.

Bij deze wil ik ook iedereen bedanken die meegewerkt hebben aan de reviews van de Sharp HP-MD33 in de startpost.
De EP630 zijn precies dezelfde dopjes en makkelijk verkrijgbaar. Zo kun je ze o.a. kopen bij Bol.com, één van de andere winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Hoedje schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 20:22:
[...]

Haha, humor dat probleem heeft vrijwel iedereen met die dopjes (zoek maar is op Headfi). Waarschijnlijk zijn een paar Sony rubbertjes al goed, dat is de daar meest gebruikte oplossing. De draadjes van de Sony dopjes zijn kapot, hup apple oordopjes kopen en de Sony rubbertjes er op :P. Maar je kunt ook biflanges kopen, die geschikt zijn voor de ER6(i).
Hm, en waar kan ik die sony dopjes vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ik heb de CX300 van Sennheiser besteld. Bij bol.com voor 29,95. Binnenkort kan ik dus deze vergelijken met de Md-33/EP-630. Ben benieuwd.
Nu nog even ergens een degelijke verlengkabel halen zodat ik ze ook voor mn pc kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Laatst online: 21-10 21:36
Zijn er hier meer mensen met de combinatie EP-630 - Creative Zen Touch?

Ik heb nl. een vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op zondag 23 april 2006 @ 01:31:

[...]

De EP630 zijn precies dezelfde dopjes en makkelijk verkrijgbaar. Zo kun je ze o.a. kopen bij Bol.com, één van de andere winkels.
Hoe zit dat in verhouding tot de sharps met de siliconen in-ear stukjes? Ik las namelijk dat ze bij de sharps iets wat ruwer waren waardoor ze net ff wat beter in je oren bleven zitten als de Sony's, iets waar ik wel wat ik kan zien als (ex) sony gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Weet iemand een nederlandse webshop die triple flanges heeft? Ik zoek me een ongeluk, maar het lijkt wel of alleen amerikaanse shops zonder shipping naar hier of paypal ze hebben :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Hoedje schreef op zondag 23 april 2006 @ 01:31:
Ik zou inderdaad aanraden om met één van die te beginnen. Gewoon even kijken welke je het makkelijkst kan krijgen, waarbij de CX300 en EP630 zijn aan te raden. MD33 heeft een wat onhandig lange draad door het verlengstuk...
Kortom, ik kan dus het beste gewoon zwarte nemen, want wit zijn er niet echt goeie te vinden?

En waar zijn ze dan het goedkoopst? (we blijven hollanders hé) Bol.com of de mediamarkt, of elders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyranys
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-02-2024
Hey,

Ik ben dit weekend één van de medium sleeves van mijn Creative EP-630 kwijtgeraakt. Die begon na twee maanden en wellicht na teveel erafhalen en terug opzetten wat losjes te komen en is er dus ergens onderweg afgevallen toen ik ze niet aanhad. De Creative EP-630 oortjes zijn oortjes waar ik heel tevreden mee ben, en die ik mede dankzij dit topic heb aangeschaft. Dus ik heb geen zin om nieuwe oortjes aan te schaffen, ik zou liever gewoon nieuwe sleeves kopen.

Nu zit ik dus met één oortje zonder de sleeve (de andere maten passen niet). Ik heb hier gelezen dat de dopjes van "Etymotic ER6(i) / Shure E2 / Sony EX 81 / Sony EX 71 / Sony EX 51 / Sharp MD 33 / Creative EP 630 / Apple in-ears" op mijn EP-630 horen te passen. Is dat niet een probleem dat elk van die dopjes een andere vorm heeft en zo? Heeft dat geen effect op het geluid?

Die Etymotic ER6 foamies lijken me op zich wel leuk, maar ik weet niet of het wel handig is om die dingen telkens te moeten wassen... Ook las ik eerder dat er echter een verschil zou zijn tussen de ER6 en de ER6i en ik kan enkel de zwarte foamies voor ER6i vinden. Weet iemand of die al dan niet op de EP-630 horen te passen? Op dit moment zit ik erop te denken om deze te kopen: Ebay: Shure E2 E2c Medium Med Ultra Soft Flex Sleeves. Maar is het bij die niet erg dat de uitgang van die dopjes smaller is dan de originele van de EP-630's (althans dat is wat ik uit de plaatjes opmaak)? De Sony's lijken me ook geschikt: AudioCubes: AudioCubes: Sony Replacement Earbuds for MDR-EX81SL EX71SL EX70SL EX51SP NX1. En ook de Sharps kan ik bij AudioCubes krijgen voor 18 dollar (verzending inclusief), net als de Sony's: Sharp Replacement Earbuds for HP-MD33S. Die Sharps zouden dus identiek moeten zijn aan hetgeen ik nu had, toch? Ik kan het wel niet echt terugvinden of je bij AudioCubes nu 1 paar krijgt of 5 paren, of 1 paar van elke size :-S.

Heeft iemand al eerder vervanging gezocht voor zoekgeraakte EP-630 sleeves? Heeft iemand tips/hints/suggesties?

Alvast bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door Thyranys op 24-04-2006 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Will
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2021
ElayZ schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 23:53:

bvd!
De Creative EP630 zitten ook in het Creative Premium Accesoires Pakket dat je bij Paradigit
(Botermarkt 21 in Leiden) kan kopen voor 32,95 euro (ongeveer dezelfde prijs als de EP630 los). Dat heb ik gedaan en de rest van de accesoires heb ik voor 15 euro kunnen verkopen via Marktplaats. Zo hebben de EP630 mij maar 17,95 gekost. :)

Assumption is the mother of all fuckups|Check out The Boondocks|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-10 14:00

Gutteguttegut

CEO of TFD

Big Will schreef op maandag 24 april 2006 @ 02:10:
[...]

De Creative EP630 zitten ook in het Creative Premium Accesoires Pakket dat je bij Paradigit
(Botermarkt 21 in Leiden) kan kopen voor 32,95 euro (ongeveer dezelfde prijs als de EP630 los). Dat heb ik gedaan en de rest van de accesoires heb ik voor 15 euro kunnen verkopen via Marktplaats. Zo hebben de EP630 mij maar 17,95 gekost. :)
http://www.paradigit.nl/php/parts.php?group=390

Dan de Creative Zen Mirco premium accesoires
Afbeeldingslocatie: http://www.paradigit.nl/pdf/10010446v_bestanden/1534184.gif

[ Voor 9% gewijzigd door Gutteguttegut op 24-04-2006 02:44 ]

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Maverick schreef op zondag 23 april 2006 @ 03:42:
[...]
Hm, en waar kan ik die sony dopjes vinden?
Als je geen kapotte oordopjes hebt, dan wordt het een dure hobbie :P
Maverick schreef op zondag 23 april 2006 @ 12:19:
Weet iemand een nederlandse webshop die triple flanges heeft? Ik zoek me een ongeluk, maar het lijkt wel of alleen amerikaanse shops zonder shipping naar hier of paypal ze hebben :{
Je zult ze misschien wel bij een NL webshop kunnen vinden. Maar je bent over het algemeen goedkoper uit in het buitenland (ondanks verzendkosten). Overigens bij iDealSound kun je gewoon met Paypall betalen en zo zijn er wel meer op eBay te vinden...
ElayZ schreef op zondag 23 april 2006 @ 17:26:
[...]
Kortom, ik kan dus het beste gewoon zwarte nemen, want wit zijn er niet echt goeie te vinden?

En waar zijn ze dan het goedkoopst? (we blijven hollanders hé) Bol.com of de mediamarkt, of elders?
De CX300 zijn bij Bol heel goedkoop en voor de EP630 is er natuurlijk de pricewatch.
Quicky schreef op maandag 24 april 2006 @ 00:52:
Hey,

Ik ben dit weekend één van de medium sleeves van mijn Creative EP-630 kwijtgeraakt. Die begon na twee maanden en wellicht na teveel erafhalen en terug opzetten wat losjes te komen en is er dus ergens onderweg afgevallen toen ik ze niet aanhad. De Creative EP-630 oortjes zijn oortjes waar ik heel tevreden mee ben, en die ik mede dankzij dit topic heb aangeschaft. Dus ik heb geen zin om nieuwe oortjes aan te schaffen, ik zou liever gewoon nieuwe sleeves kopen.

Nu zit ik dus met één oortje zonder de sleeve (de andere maten passen niet). Ik heb hier gelezen dat de dopjes van "Etymotic ER6(i) / Shure E2 / Sony EX 81 / Sony EX 71 / Sony EX 51 / Sharp MD 33 / Creative EP 630 / Apple in-ears" op mijn EP-630 horen te passen. Is dat niet een probleem dat elk van die dopjes een andere vorm heeft en zo? Heeft dat geen effect op het geluid?
Inderdaad, maar dat is ook het hele idee. Kijk bij Shure oordoppen krijg je een fitkit erbij en dan kun je dus uitproberen welke opzetstukjes je het prettigst vindt, qua comfort en geluid. Dat kan niet bij een EP630 etc. Het lijstje is dus opgenomen voor de mensen die een beetje willen expirimenteren. Daarnaast is het ook gewoon makkelijk, als je van een bepaalde dopje X de sleeves niet kan krijgen, dat je die kunt kopen van Y.
Die Etymotic ER6 foamies lijken me op zich wel leuk, maar ik weet niet of het wel handig is om die dingen telkens te moeten wassen... Ook las ik eerder dat er echter een verschil zou zijn tussen de ER6 en de ER6i en ik kan enkel de zwarte foamies voor ER6i vinden. Weet iemand of die al dan niet op de EP-630 horen te passen?
Zoals staat in het lijstje ER6(i). Voor allebei kun je de stukjes uitwisselen. Maar let dus op met de foamies, die zijn niet flexibel zoals de rubberen sleeves, dus dan kan het komen dat ze toch niet uitwisselbaar zijn. De nozzle van de ER6 en ER6i is wel 100% gelijk!
Op dit moment zit ik erop te denken om deze te kopen: Ebay: Shure E2 E2c Medium Med Ultra Soft Flex Sleeves. Maar is het bij die niet erg dat de uitgang van die dopjes smaller is dan de originele van de EP-630's (althans dat is wat ik uit de plaatjes opmaak)?
Het is niet heel erg, maar je zal wel ander geluid krijgen. De Sony's zijn inderdaad beter geschikt (lees: ze lijken meer op degene die nu ook bij je dopjes zitten):
De Sony's lijken me ook geschikt: AudioCubes: AudioCubes: Sony Replacement Earbuds for MDR-EX81SL EX71SL EX70SL EX51SP NX1. En ook de Sharps kan ik bij AudioCubes krijgen voor 18 dollar (verzending inclusief), net als de Sony's: Sharp Replacement Earbuds for HP-MD33S. Die Sharps zouden dus identiek moeten zijn aan hetgeen ik nu had, toch? Ik kan het wel niet echt terugvinden of je bij AudioCubes nu 1 paar krijgt of 5 paren, of 1 paar van elke size :-S.
Pff, dat zie ik zo snel ook niet. Maar het is wel duur zeg :X
Heeft iemand al eerder vervanging gezocht voor zoekgeraakte EP-630 sleeves? Heeft iemand tips/hints/suggesties?

Alvast bedankt!
Je kan ook proberen te ruilen met iemand anders. Dus bijv. large voor medium. Dat scheelt een hoop geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyranys
Hoedje schreef op maandag 24 april 2006 @ 08:00:Zoals staat in het lijstje ER6(i). Voor allebei kun je de stukjes uitwisselen. Maar let dus op met de foamies, die zijn niet flexibel zoals de rubberen sleeves, dus dan kan het komen dat ze toch niet uitwisselbaar zijn. De nozzle van de ER6 en ER6i is wel 100% gelijk!
Weet iemand toevallig of de Ultimate Ears nozzles ook overeenkomen met de EP-630? Ik kan namelijk enkel de Ultimate Ears, de Shures en de Etymotics voor een goedkope prijs vinden... (op eBay bij iDealSound). Bij AudioCubes is het echt duur... (meer geld voor minder dopjes).
Hoedje schreef op maandag 24 april 2006 @ 08:00:Je kan ook proberen te ruilen met iemand anders. Dus bijv. large voor medium. Dat scheelt een hoop geld!
Dan stel ik mij hierbij kandidaat voor een ruil van medium dopjes voor small of large dopjes... Als je interesse hebt, stuur me een PM. Thanks!

Bedankt voor de info, Hoedje! Muchos Gracias!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Hoedje schreef op maandag 24 april 2006 @ 08:00:
[...]
en. Maar je bent over het algemeen goedkoper uit in het buitenland (ondanks verzendkosten). Overigens bij iDealSound kun je gewoon met Paypall betalen en zo zijn er wel meer op eBay te vinden...
Bedankt voor de tip, heb er een setje "ETYMOTIC RESEARCH ER6i ER-6i ER 6i RUBBER TIPS" gekocht voor op m'n ipod in ears.
Nu heb ik echter totaal geen ervaring met ebay of paypal verders, kan ik ergens mijn paketje tracken? of is er een termijn waarin ik het kan verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Quicky schreef op maandag 24 april 2006 @ 11:45:
[...]

Weet iemand toevallig of de Ultimate Ears nozzles ook overeenkomen met de EP-630? Ik kan namelijk enkel de Ultimate Ears, de Shures en de Etymotics voor een goedkope prijs vinden... (op eBay bij iDealSound). Bij AudioCubes is het echt duur... (meer geld voor minder dopjes).
Daar ben ik ook nog steeds benieuwd naar, ik kan er zelf zeer weinig over vinden. Daarom staat het na bijna 4 maanden nog steeds niet in de startpost...
Bedankt voor de info, Hoedje! Muchos Gracias!
Graag gedaan :)

Je hebt op GoT geen PM systeem, het is daarom handiger om even je email in te vullen in je profiel. Dan kunnen geinteresseerden je een email sturen!

/me Hoedje heeft voor 45 dollar een setje E888LP besteld :*) Ik ben benieuwd, hoe ze klinken met deze mod. Volgens de reacties op Head-fi zijn ze dan vergelijkbaar met Shure E4's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyranys
Hoedje schreef op maandag 24 april 2006 @ 12:19:Daar ben ik ook nog steeds benieuwd naar, ik kan er zelf zeer weinig over vinden. Daarom staat het na bijna 4 maanden nog steeds niet in de startpost...
Mmm... I see...
Hoedje schreef op maandag 24 april 2006 @ 12:19:Je hebt op GoT geen PM systeem, het is daarom handiger om even je email in te vullen in je profiel. Dan kunnen geinteresseerden je een email sturen!
Oh ok, daar was ik me niet van bewust. Ik heb net m'n emailadres openbaar gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-10 20:12
@Hoedje: waar heb je de 888's besteld? Ik heb ze ook sinds een paar weken. Ben over de geluidskwaliteit goed te spreken, maar gebruik ze alleen in stille omgevingen, want de isolatie is echt schrikbarend gering. Ga je de mod meteen al toepassen?? Ik durf het eigenlijk niet, omdat de garantie dan vervalt en ik bang ben de drivers te beschadigen. Erg benieuwd naar het resultaat ben ik wel.. (al moge het duidelijk zijn op basis van de reacties op head-fi dat het een aanzienlijk verschil is).

Als er nog behoefte is aan een vergelijk E888 vs. EP-630 kan ik dat later maken. Voor de EP-630 zou ik trouwens ook graag eens foamies proberen. Als ik het goed begrepen heb, kan ik daarvoor de Etymotic foamies gebruiken? Ik zit niet te wachten op in m'n oor achterblijvende dingen, dus ik zou wel graag weten of het goed compatibel is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
LVGH schreef op maandag 24 april 2006 @ 14:39:
@Hoedje: waar heb je de 888's besteld? Ik heb ze ook sinds een paar weken. Ben over de geluidskwaliteit goed te spreken, maar gebruik ze alleen in stille omgevingen, want de isolatie is echt schrikbarend gering. Ga je de mod meteen al toepassen?? Ik durf het eigenlijk niet, omdat de garantie dan vervalt en ik bang ben de drivers te beschadigen. Erg benieuwd naar het resultaat ben ik wel.. (al moge het duidelijk zijn op basis van de reacties op head-fi dat het een aanzienlijk verschil is).
Als er nog behoefte is aan een vergelijk E888 vs. EP-630 kan ik dat later maken. Voor de EP-630 zou ik trouwens ook graag eens foamies proberen. Als ik het goed begrepen heb, kan ik daarvoor de Etymotic foamies gebruiken? Ik zit niet te wachten op in m'n oor achterblijvende dingen, dus ik zou wel graag weten of het goed compatibel is..
Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Ik denk dat er wel meer zijn, de EP630 is toch een heel populair dopje, dus elke vergelijking daarmee is leuk.

Ik heb nu Shure E4's. Die bevallen ook heel goed. Maar ik ben gewoon benieuwd naar de E888. Ik heb ze een hele tijd geleden wel is gehoord. Toen viel ik steil achterover. Maar ik ben nu iets meer gewend, dus ik ben benieuwd wat ik er nu van vind. Daarnaast zijn "gewone" oordopjes ook zo nu en dan wel prettig. Dan kun je de telefoon horen enz. En ja, ik ga de mod dus meteen toepassen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Daarnet zit ik op de fiets... plop! Is de bass links weg..

Nu maar even naar sony mailen voor mijn overleden MDR-EX71SL van 2 weken oud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
9 kansen op 10 is het 'gaatje' waardooor het geluid komt gewoon dicht. Dat kan je met een tandenstoker zo oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
El-Loco schreef op zondag 23 april 2006 @ 10:23:
Zijn er hier meer mensen met de combinatie EP-630 - Creative Zen Touch?

Ik heb nl. een vraag.
Ik hoogstwaarschijnlijk binnenkort. Miss dat je je vraag best al gewoon stelt, misschien dat iemand het antwoord wel weet, ook al heeft hij of zij niet die combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
_/-\o_ Dat ik daar niet aan gedacht heb zeg.. Ik heb die dingen al een paar keer schoon gemaakt, maar niet het gaatje. Daar zat idd wat oorsmeer in, en na het verwijderen ervan doen ze het weer perfect :)

edit:
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

[ Voor 21% gewijzigd door TheZeroorez op 24-04-2006 18:04 . Reden: onoplettend zoutvat hierboven.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Laatst online: 21-10 21:36
Zoutvat schreef op maandag 24 april 2006 @ 17:34:
[...]

Ik hoogstwaarschijnlijk binnenkort. Miss dat je je vraag best al gewoon stelt, misschien dat iemand het antwoord wel weet, ook al heeft hij of zij niet die combinatie.
In dat geval;

Bij de allereerste keer dat ik mijn EP's testte op mijn Zen ( zonder inspelen dus ) ( met het nummer With You van Jamie Foxx, imo hét bassnr. :P ) genoot ik gewoon van de bass, deze was echt perfect, paste perfect bij het nummer. Toen volgens de tips hier op GoT inspelen, en dan weer luisteren.

Weg bass :{.

Ik heb gespeeld met de EQ ( 100Hz op "8", de rest op 7 ) en nog steeds niet die bass die ik had. Nu klinkt het geluid gewoonweg vlak, en via mijn oude Sony's, niet in-ear, klinkt het geluid en dus bass bijna beter.

Vraag:

Hoe krijg ik die bass weer terug? Via welke EQ-instellingen? Of moet ik nu permanent balen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Hoe ik mijn Zen Micro altijd instel na het kopen en inspelen van nieuwe dopjes, is gewoon bij de custom EQ alles op 0 zetten, en één voor één op het max en min zetten om te kijken wat het beste klinkt, dat doe ik met alles, en daarna stel ik ze af op de precieze cijfers. (Met een nummer dat alles goed weergeeft op replay)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Laatst online: 21:53

RnB

El-Loco schreef op maandag 24 april 2006 @ 18:45:
[...]

In dat geval;

Bij de allereerste keer dat ik mijn EP's testte op mijn Zen ( zonder inspelen dus ) ( met het nummer With You van Jamie Foxx, imo hét bassnr. :P ) genoot ik gewoon van de bass, deze was echt perfect, paste perfect bij het nummer. Toen volgens de tips hier op GoT inspelen, en dan weer luisteren.

Ik heb gespeeld met de EQ ( 100Hz op "8", de rest op 7 ) en nog steeds niet die bass die ik had. Nu klinkt het geluid gewoonweg vlak, en via mijn oude Sony's, niet in-ear, klinkt het geluid en dus bass bijna beter.

Vraag:

Hoe krijg ik die bass weer terug? Via welke EQ-instellingen? Of moet ik nu permanent balen...
offtopic:
Damn! Ik heb dat nummer al een tijdje, maar ik wist nog niet dat ie zo'n geweldige bass heeft.. _/-\o_
Ik luister hem met een cx300 btw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
El-Loco schreef op maandag 24 april 2006 @ 18:45:
[...]

In dat geval;

Vraag:

Test de dopjes eens op een andere speler? Als dat niet werkt zou ik m'n garantie aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krekker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-05 21:54
Ik ben er vandaag achter gekomen dat mijn md33's zich behoorlijk vacuum zuigen en daardoor het geluid uitermate slecht klinkt. Ten eerste erg zacht en ten tweede met verminderde bas. Als ik ze op een bepaalde manier tegen mijn oren aandruk hoor ik het geluid wel zoals het hoort. Nu waren ze sowieso kapot (linkerdopje heeft minder volume dan rechts) en zat ik te wachten tot ik weer geld had om nieuwe te kopen, maar nu weet ik niet meer of het wel handig is om weer in-ear doppen te kopen. Heb al een hele tijd in-ears, maar ik denk dat mijn oren vergroeid zijn ofzo, waardoor de boel nu anders werkt.

Hebben andere mensen hier ook wel eens last gehad van vacuum trekkende dopjes? Zo ja, is het ooit verholpen en hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Ik had er soms wel last van, wat hielp was het dopje wat heen en weer bewegen, zodat er lucht uit je gehoorgang kan ontsnappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:52

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Wat me opvalt met mijn CX300's is dat als ik op de fiets zit, dat ik de wind best goed hoor. Het went best snel dus ik heb er geen last van, maar het valt wel meer op dan met mijn oude dopjes. Hebben meer mensen dit?

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ordos20
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-10 15:01
StarLite schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 08:22:
Wat me opvalt met mijn CX300's is dat als ik op de fiets zit, dat ik de wind best goed hoor. Het went best snel dus ik heb er geen last van, maar het valt wel meer op dan met mijn oude dopjes. Hebben meer mensen dit?
Ik heb hetzelfde als ik hier uit de trein hang (in India wel te verstaan waar dat WEL kan) merkte ik het met mijn Sony EX-71..... ik vermoed dat het juist komt door het afslutien dat het oppervvlak langs de beschikbare gaatjes (de airholes in je dopjes aan de buiten kant en de weerstand van de dopjes in de wind) op gaat vallen. En ook omdat veel geluid wat het suizen overschaduwd is weg dus het valt nog meer op.

Of vergelijk het als je gaat bellen tijdens het fietsen, dan gaat het ineens ook erg suizen omdat je je oor voor een groter deel afdekt

MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Spitie

Ondertitel

Na lang twijfelen heb ik 2 maanden ook de sprong gewaagt en ep-630's gekocht.
Geen moment spijt van gehad! _/-\o_ heerlijk geluid, zoals velen natuurlijk al weten.
Helaas zijn ze vanochtend (na 2 maanden dus :() overleden, draadbreuk, de rechter geeft helemaal geen geluid meer, de linker nog volledig.
Natuurlijk meteen de winkel op de hoogte gesteld, maar draadbreuk valt niet onder de garantie werdt me verteld :(

Heeft iemand hier ervaringen mee? wat zou slim zijn om te doen? misschien een lieve mail naar creative? O-)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ik zou eens contact opnemen met Creative, die hebben een hééle lieve helpdesk. Gewoon even via de site, of bellen (wel naar Dublin!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben opzoek naar een paar oordopjes die ik zou kunnen gebruiken bij het fitnessen.
Over het algemeen heb ik altijd enorme ruzie met die krengen omat ze me tijdens het sporten behoorlijk regelmatig uit mijn oren vallen.

Nou is dit niet mijn grootste probleem dat zit em vooral in de snoertjes..
Ik zag bij de MM wat goedkope (50 euro) oordopjes waarbij het mogelijk was het snoer op je rug te dragen.
Geen idee of er mensen zijn met ervaring van soort gelijke oordopjes of andere handige doordopjes voor tijdens het sporten.
Mocht dat zo zijn of heb je andere goede tips dan hoor ik ze graag! :)

Mijn budget ligt rond de 200 euro, volgens mij moet dat niet echt een probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 21:55:
Ik ben opzoek naar een paar oordopjes die ik zou kunnen gebruiken bij het fitnessen.
Over het algemeen heb ik altijd enorme ruzie met die krengen omat ze me tijdens het sporten behoorlijk regelmatig uit mijn oren vallen.

Nou is dit niet mijn grootste probleem dat zit em vooral in de snoertjes..
Ik zag bij de MM wat goedkope (50 euro) oordopjes waarbij het mogelijk was het snoer op je rug te dragen.
Geen idee of er mensen zijn met ervaring van soort gelijke oordopjes of andere handige doordopjes voor tijdens het sporten.
Mocht dat zo zijn of heb je andere goede tips dan hoor ik ze graag! :)

Mijn budget ligt rond de 200 euro, volgens mij moet dat niet echt een probleem zijn.
Wat is dan het probleem met het snoer, dat kun je toch gewoon onder je shirt doen? Als ik kijk bij mij op fitness, dan hebben veel mensen van de clipons, maar ook gewone oordopjes zie je vrij veel. Inear vrijwel niet en dat is ook niet zo gek, alles wat het snoertje aanraakt hoor je dubbel en wars in je oor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem is dat de doppen continu uit mijn oren vallen...
Wanneer ik de snoeren onder mijn shirt draag dan vallen de dopjes nog sneller uit mijn oren.

Heeft shure ook clipons?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2006 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wetterhahn
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:42
Misschien een idee om een bluetooth headset te kopen als je zoveel last hebt van de draden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Bij een winkel in leiden geweest vanmiddag, zag ik dat ze de CX300 hadden liggen, dus ik vragen wat ze kosten... 50 euro!!

Dus ik heel droog... nou bij bol.com kosten ze maar 29 euro...

Werd ie boos! NAH

LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 22:16:
Het probleem is dat de doppen continu uit mijn oren vallen...
Wanneer ik de snoeren onder mijn shirt draag dan vallen de dopjes nog sneller uit mijn oren.

Heeft shure ook clipons?
Nee.

Als je goede clip-ons wil dan zou ik gaan voor Koss, vooral de KSC 35 en 75 zijn erg goed! Koss KSC75

Afbeeldingslocatie: http://www.koss.com/koss/kossweb.nsf/05prodsbymodel/KSC75/$FILE/KSC75_1.jpg

Ook de PMX 100 van Sennheiser is niet verkeerd, maar die van Koss zijn beter :)

Afbeeldingslocatie: http://www.sennheiser.com/sennheiser/icm.nsf/resources/01E733D010011888C125707C0046D79D/$File/PMX_100_199px.jpg

Nogmaals ik zou inear absoluut niet aanraden bij fitness. Bij hardlopen, fietsen e.d. is het wel te doen, alleen is het weer gevaarlijk. Maar bij fitness wordt je gek van het geluid van de draadjes...

P.S. Het goede topic hiervoor is eigenlijk het koptelefoon topic.

[ Voor 7% gewijzigd door Hoedje op 26-04-2006 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Heren, voor degenen die last hadden van uitvallende dopjes is er nu de EP-635, een witte uitvoering van de 630 met geïntegreerde neck strap. Het kan nog even duren voor het in NL in de winkel ligt, maar als je de eerste wilt zijn en een creditcard hebt, het kan :)

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je uitleg! :)

Wat is er eigenlijk gevaarlijk aan in ear oordopjes bij het sporten?
Het probleem met een hoofdtelefoon bij mij is dat ik nogal behoorlijk zweet.

Die 'kussentjes' op de oren maken het er met het zweten dan niet lekkerder op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

spittie_nl schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 16:40:
Na lang twijfelen heb ik 2 maanden ook de sprong gewaagt en ep-630's gekocht.
Geen moment spijt van gehad! _/-\o_ heerlijk geluid, zoals velen natuurlijk al weten.
Helaas zijn ze vanochtend (na 2 maanden dus :() overleden, draadbreuk, de rechter geeft helemaal geen geluid meer, de linker nog volledig.
Als je een support request zou willen versturen komt dat zeker in orde.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 12:53:
Bedankt voor je uitleg! :)

Wat is er eigenlijk gevaarlijk aan in ear oordopjes bij het sporten?
Het probleem met een hoofdtelefoon bij mij is dat ik nogal behoorlijk zweet.

Die 'kussentjes' op de oren maken het er met het zweten dan niet lekkerder op...
Nogmaals ik zou inear absoluut niet aanraden bij fitness. Bij hardlopen, fietsen e.d. is het wel te doen, alleen is het weer gevaarlijk. Maar bij fitness wordt je gek van het geluid van de draadjes...
Ik heb het niet over gevaar bij fitness! Je hebt last van dat je alle aanrakingen van het snoer, ook in je oor hoort. Aangezien je bij fitness nogal vaak hebt dat het snoer langs je tshirt of iets anders geleid, wordt je dus helemaal gek van het geluid :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
ElayZ schreef op woensdag 26 april 2006 @ 17:06:
Kheb de sennheisers besteld bij bol.com, die nevobo code werkt echt practhig.
4,50 korting! dus hoef maar 27 eu te betalen inc verzenden, top!

Was net 3 min later dan 17:00 dus hopelijk zijn ze er morgen al... maja we shall see!

Bedankt voor alle info iig mensen.
Hmm die code heb ik dus gemist :( Tis maar 4,50 maar toch zonde.

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.