Wat zijn goede oordopjes? Deel 7

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste
Acties:
  • 20.310 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een vraag die al talloze keren gevraagd is, maar behalve algemene info kan ik het antwoord niet helemaal vinden.
Ik heb na eerst de Sony ex71's gehad te hebben nu de bekende Sharps.
Ik word echter helemaal gek van het steeds die siliconen dingetjes verliezen.
Ik zit er daarom aan te denken de ER-6 Isolation Earphones by Etymotic Research te kopen.
De prijs ligt me eigenlijk wel een beetje hoog, en nav de begin post ben ik ook een beetje bang voor de tegenvallende bassen.
Zonder al teveel gedoe met aparte sleeves enzo, zijn er goedkopere versies waarvan het afsluitende gedeelte gewoon vast zit?

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
vandaag mijn cx300's binnen gekregen.. zonder inspelen al om verliefd van te worden..
maar wil toch voor de zekerehid in laten spelen..

zal radio op een onbekende frequentie goed doen? Of kan ik beter shufflen? heb wel 15 gig club en 5 gig andere muziek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 18:02

13art

Moderator Mobile
Ewald ! schreef op donderdag 27 april 2006 @ 14:14:
vandaag mijn cx300's binnen gekregen.. zonder inspelen al om verliefd van te worden..
maar wil toch voor de zekerehid in laten spelen..

zal radio op een onbekende frequentie goed doen? Of kan ik beter shufflen? heb wel 15 gig club en 5 gig andere muziek...
Als ik morgen thuis kom dan liggen ze bij mij ook op de deurmat als het goed is >:)
Wat betreft het inspelen, ruis op de radio is daar goed voor. Ook kan je gewoon een gevarieerde cd opzetten waar van alles in voorkomt.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 00:40:
Beste mede tweakers,

Helaas zijn mijn Sony MRD-EX71SL's overleden :( Teminste 1 kant weigerd geluid weer te geven en ik kan geen bruik oid vinden. Ze hebben mij (op de gok) 2 jaar lang goed hun dienst bewezen. Dit alles door weer en wind.

Nu ben ik dus opzoek naar waardige vervangers en ik lees in de startpost dat de Sharp HP-MD33 een gelijkwaardig maar toch betere (door velen zo gezien) aankoop zijn als de Sony's. Echter vind ik deze nergens terug in de Buy-watch @ tweakers en ik vroeg mij af waar jullie deze vandaan hebben gehaald.

Bij deze wil ik ook iedereen bedanken die meegewerkt hebben aan de reviews van de Sharp HP-MD33 in de startpost.
Beetje laat misschien, maar heb je aleens een tandenstoker/naald in het midden gepropt om al die rotzooi eruit te halen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:03

Eboman

Ondertitel

Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 12:49:
Dat probleem met kabel was bij mij ook het geval. De linker kabel van het oortje (EX 71) was poreus geworden. Dit zal misschien ook door het constant tegen mijn huid hangen van de kabel komen.
En na een tijdje zal ie vanzelf wel een keer kapot gaan.

De kabels zijn volgens mij expres zo gemaakt, kopen mensen eerder nieuwe. En ik heb nog een oude Minidisc koptelefoon liggen en die heeft nog perfecte kabels (na jarenlang gebruikt).

Groeten,

Maurice

P.S.
Vroeger werd alles veel degelijker gemaakt dan vandaag. Goed voorbeeld:
Een VCC Video 2000 videorecorder : veel metaal, metalen afstandbendiening 17 KG !!
Mijn vader heeft er een staan en dat ding werkt ook nog. Maar de materiaalkeuze was
destijds toch beter.
Ik precies hetzelfde probleem met die van mij (okt 2005) ik heb een email gestuurd naar Sony hierover, zodra ik meer weet zal ik hun response laten weten (ter info voor anderen met hetzelfde probleem) mochten ze moeilijk doen dan zal ik wat links naar ze sturen van dit topic om te laten zien dat dit een vrij algemeen probleem is.

to be continued

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
Gisteren kwart over 5 uiteindelijk bestelling gedaan, (had eerst per ongeluk zwarte CX300 besteld ipv de zilveren) en vanmorgen werden ze gewoon al met de post bezorgd.

Hulde aan bol.com!

Dit zijn mijn eerste in-ear dopjes, zijn nog niet ingespeeld, maar moet nu al zeggen:
WAUW wat een verschil!

Er zit gewoon bass in de muziek! :0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu bijna een week mijn Ep360 en ik ben er erg tevreden over :) Stukken beter dan de standaard oordopjes en het is helemaal super dat ik nu niks van mijn omgeving hoor :Y) .

Alleen is het wel lastig als je iets wilt eten want dat hoor je duidelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Haha, vaag is dat ja, als je wat zegt ook.

ff vraagje nog, die draadjes aan de CX300 zijn (soort) rubber en omdat ze nieuw zijn zit de vorm vd verpakking er nog in, maar die draadjes gaan continu in de knoop, wordt dat wel beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zijn er eigenlijk al goede bluetooth oordopjes?

Dat wordt nu best interessant met dat AD2P profile wat je steeds vaker ziet opduiken.

Ik weet dat i.tech een aantal bt doppen heeft en ook bt clips waar je weer losse doppen op kunt aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eergisteren de Sennheiser CX-300 binnen gekregen en na een nachtje inspelen klinken de oordopjes zeer goed, ik had hiervoor de Sony EX-71 maar de hoge tonen werden letterlijk je oren ingeschreeuwd, ik luister voornamelijk metal en vond dit zeer hinderlijk, ze zijn zelfs vervangen voor nieuwe zonder resultaat.

De Sennheiser CX-300 mag wat mij betreft in de start post, ik lees op internet her en der genoeg ervaringen en deze zijn erg positief.

Ik heb de Sony overigens getest op mijn oude MP3 CD-speler en op mijn nieuwe Cowon Iaudio X5L.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Maar de Sharp HP-MD33 staan er al in (Creative EP-630/635) En die zitten in dezelfde klasse als de EX300, qua prijs en kwaliteit. En aangezien er van elke klasse maar 1 setje dopjes in staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
TheZeroorez schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 09:19:
Maar de Sharp HP-MD33 staan er al in (Creative EP-630/635) En die zitten in dezelfde klasse als de EX300, qua prijs en kwaliteit. En aangezien er van elke klasse maar 1 setje dopjes in staat...
Voor de afwisseling andere doppen erin zou ook niet mis zijn ;)
Maar je hebt gelijk meningen over doppen zijn verdeeld. De een vind die van creative/sharp beter, de ander van Sennheiser.

Weet niet hoe het nu met de prijs van de Creatives staat, maar die van Sennheiser liggen nu dus onder de 30 euro bij bol.com. Dat zou dan misschien wel weer vermelding waard zijn in de TS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op dit moment erg aan het twijfel over de volgende aankoop:
Shure e3g's of wachten op de nieuwe sony mdr-ex90LP?

Wat zouden jullie doen?
En zijn er al mensen hier met de shure e3g's , ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 19:22
Modbreak:Ik heb weer een aantal berichten weggehaald waarin alleen maar medegedeeld werd dat er iets besteld is. Zoals ik al eerder aangaf, vind ik dit niets aan de discussie toevoegen.
Post dus alleen als je ook wat aan de discussie bij kunt dragen. :)

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn Sennheiser CX300's binnengekregen (al na één dag bij Bol.com). Geluidskwaliteit is top, zulke bass heb ik nog nooit bij gewone oordopjes gehoord. Past perfect. Alleen ik doe ze niet in op de fiets. Ik had ze in bij het krantenlopen en dat doe ik maar niet meer, want:

1. Je hoort geen auto's aankomen!
2. Bij elke beweging die je maakt wordt de draad aangeraakt wat helemaal doordreunt in je oren.
3. De wind hoor je helemaal suizen.

Maar voor in de auto en thuis is het echt helemaal fantastisch. Ik hoor mezelf nu niet eens typen :D

Zeker de 25 euro waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:38

Freak187

geen

Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 19:46:
Ik heb vandaag mijn Sennheiser CX300's binnengekregen (al na één dag bij Bol.com). Geluidskwaliteit is top, zulke bass heb ik nog nooit bij gewone oordopjes gehoord. Past perfect. Alleen ik doe ze niet in op de fiets. Ik had ze in bij het krantenlopen en dat doe ik maar niet meer, want:

1. Je hoort geen auto's aankomen!
2. Bij elke beweging die je maakt wordt de draad aangeraakt wat helemaal doordreunt in je oren.
3. De wind hoor je helemaal suizen.

Maar voor in de auto en thuis is het echt helemaal fantastisch. Ik hoor mezelf nu niet eens typen :D

Zeker de 25 euro waard!
1. Ik hoor geen auto's aankomen, maar ik kijk wel heel goed uit :)

2. Hier heb ik echt geen last van ?????

3: De wind hoor je nog wel, maar je hoort hem een stuk minder (en minder vervelend) dan als je ze uit hebt. Je hoeft het volume niet extreem hoog te zetten om het geluid van de wind te overtreffen.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The One Pizza
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-09 09:44
Freak187 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 20:21:
[...]

1. Ik hoor geen auto's aankomen, maar ik kijk wel heel goed uit :)

2. Hier heb ik echt geen last van ?????

3: De wind hoor je nog wel, maar je hoort hem een stuk minder (en minder vervelend) dan als je ze uit hebt. Je hoeft het volume niet extreem hoog te zetten om het geluid van de wind te overtreffen.
Ik heb deze koptelefoontjes nou ook een week maar kan zeggen dat ik ze in het verkeer toch niet heel lekker vind. Je merkt wel erg weinig. Ik gebruik hiervoor mijn oude sennheiser mx400. De geluidskwaliteit is top. Had op mijn mp3-speler alles 64kbps WMA staan maar ben overgegaan naar 128kbps MP3, vergeleken met mijn oude koptelefoontjes is het verschil nu wel duidelijk te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
  • Laatst online: 15-09 03:44
Is het iemand wel eens opgevallen dat ze in de Creative shop USA ook Sennheiser verkopen, verdacht?... Misschien zijn het dan toch wel dezelfde dopjes of verschillen ze in ieder geval niet veel van elkaar. Valt Sennheiser onder Creative? of andersom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Heb ze (cx300) wel op de fiets opgehad net, maar ik moet zeggen dat het idd wel een beetje erg goed afsluit voor het overige verkeer!

Ik heb toch maar ff 1 dopje uitgedaan, uit angst dat er dadelijk ineens een auto de hoek om komt zeilen...

Maar dan heb je wel tenminste van 1 kant goed geluid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Dan liever 2 kanten slecht voor mij :/

Ik kan daar echt totaal niet tegen, 1 oordopje in.. Gelukkig heb ik hier met de MDR-EX71SL weinig last van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

TheZeroorez schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 08:53:
Dan liever 2 kanten slecht voor mij :/

Ik kan daar echt totaal niet tegen, 1 oordopje in.. Gelukkig heb ik hier met de MDR-EX71SL weinig last van..
Ik heb liever muziek in een oor dan dat ik zonder het overige verkeer te horen rond ga fietsen.
M'n oren zijn voor mij bijna net zo belangrijk tijdens het fietsen als m'n ogen.
Ook tijdens andere dingen wil ik graag alles blijven horen, maar ik heb nu een MX500 en die blijven heel slecht in m'n oor zitten, hopelijk is dat bij de CX300 die ik net besteld heb beter :)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ja, maar ik bedoel dat ik dan liever aan 2 kanten slechte oordopjes met een slechte kwaliteit geluid heb, dan aan 1 kant perfect geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

"perfect geluid" :P

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
*vergelijking*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Ieder zo zijn voorkeur, je moet er tegen kunnen om maar met 1 dopje te luisteren.
Kwestie van wennen ook denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
ElayZ schreef op zondag 30 april 2006 @ 10:38:
Ieder zo zijn voorkeur, je moet er tegen kunnen om maar met 1 dopje te luisteren.
Kwestie van wennen ook denk ik.
Bij veel nummers mis je dan een deel van het geluid, stereo heet dat :P (hangt uiteraard van opname af)
Of je moet alles omzetten naar mono ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Inderdaad, ik ken ook een nummer dat met een gitaarsolo aan de linkerkant van 30 seconden begint, da's ook zo saai als je alleen rechts in hebt. Andersom idem dito, dan hoor je het hele nummer lang alleen maar gitaar en een stuk stem, de drum mist :/

Bovendien is het niet echt prettig om 3 kwartier met 1 dopje in te fietsen, als je ze dan uit doet heb je het idee dat je aan een kant prima hoort, en aan de ander minder (verschil in volume van verkeer en muziek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Dan snap ik niet waarom je in-ear dopjes hebt gekocht als je niet wil dat je niets van de buitenwereld hoort :? Dat is juist het principe van die dingen :)

Er zijn zat niet-in-ear dopjes die ook prima klinken (neem de Sony E888)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Mooooody schreef op zondag 30 april 2006 @ 12:20:
Dan snap ik niet waarom je in-ear dopjes hebt gekocht als je niet wil dat je niets van de buitenwereld hoort :? Dat is juist het principe van die dingen :)

Er zijn zat niet-in-ear dopjes die ook prima klinken (neem de Sony E888)
Omdat de gewoone oordopjes van me niet goed blijven zitten (MX400 & MX500) Op de fiets zit ik constant dat ding goed in m'n oor te proppen :/
Hoplenlijk is dat met de in-ears niet zo, en om nog wat van de buitenwereld mee te krijgen doe ik maar eentje in :)

Maar dat van die stereo is inderdaad af en toe wel lastig. Soms heb ik het gevoel dat ik naar een compleet ander nummer zit te luisteren als ik er maar 1 inheb :P Gelukkig zit ik meesteal maar 4.5min op de fiets :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus als ik het goed begrijp bestaan er gewoon geen dopjes die goed blijven zitten en toch veilig zijn (voor bij het joggen/fietsen?)

alweer een utopie minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Ik draag al jaren in-ears bij het fietsen en heb totaal geen problemen ondervonden. Het is alleen wat beter (uit)kijken, omdat je auto's dus niet meer aan hoort komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

TheZeroorez schreef op zondag 30 april 2006 @ 10:48:Bovendien is het niet echt prettig om 3 kwartier met 1 dopje in te fietsen, als je ze dan uit doet heb je het idee dat je aan een kant prima hoort, en aan de ander minder (verschil in volume van verkeer en muziek)
Je zet de muziek ook een stuk harder als je maar aan 1 kant geluid heb, je hersens moeten namelijk veel meer compenseren wat resulteerd in "weinig" muziek als je het volume even hard zet als normaal. Dus of je hoort nog minder van je muziek of je bent bezig blijvende gehoorbeschadiging te maken aan 1 kant.
Of bovenstaand voor je op gaat kan je makkelijk achter komen, doe het andere dopje ook even in.

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Hij staat dan even hard als normaal, wat niet echt enorm hard is, maar je merkt wel verschil als je ze uit doet..

En @ fsfikke: Dus jij gaat in-ears in doen voor vier en een halve minuut? Da's anderhalf liedje :/ Ik luister meestal alleen voor langere tijden naar muziek, omdat het anders saai is, dat heb je bij vier en een halve minuut niet.. Bovendien vraag ik me af hoe die andere oordoppen zo ernstig kunnen uitvallen in vier en een halve minuut, daar is nauwelijks tijd voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds december een Zen Micro met die EP 630 dopjes.
Echt ik zou niet meer zonder kunnen. De muziek klinkt veel beter en de bass veel dieper.
In-earpulgs zijn echt veel relaxter dan gewone oordoppen. Ook in een helm zitten ze veel lekkerder en ze vallen niet meer uit je oren.

Nu is echter 1 dopje ineens gestopt met spelen. :( Dus nu zit ik met die standaard oordoppen van die Zen. maar die doppen vallen echt iedere keer uit me oren.
Is er een mogelijkheid dat ik een garantie kan claimen op me earplugs of moet ik gewoon weer 35+ neertellen voor een nieuwe set doppen.
Het nadeel aan die Earplugs is dat je nooit meer anders wil..

EDIT: Voordeel is wel dat je heel oplettend wordt in het verkeer :) ik kijk als ik met me honden aan het lopen supervaak achter me of er geen auto's aan komen. En tja.. op scooter wordt je ook voorzichtiger.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2006 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:41

Nox

Noxiuz

Ik heb ook in ears besteld, maar over het geluid zat ik ook te twijfelen.

Maar, je moet toch altijd goed uitkijken in het verkeer ? je gaat imo niet zomaar een weg oversteken omdat je geen auto's hoort ? kijken moet je altijd goed doen in het verkeer. nooit op je oren afgaan.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The One Pizza
  • Laatst online: 09-09 09:44
noksiejus schreef op zondag 30 april 2006 @ 13:29:
Ik heb ook in ears besteld, maar over het geluid zat ik ook te twijfelen.

Maar, je moet toch altijd goed uitkijken in het verkeer ? je gaat imo niet zomaar een weg oversteken omdat je geen auto's hoort ? kijken moet je altijd goed doen in het verkeer. nooit op je oren afgaan.
Inears zijn ook handig als je rijles hebt en dus moet leren kijken >:) . Je ziet op de fiets ook veel meer, dus heeft ook zijn voordelen :Y) . Het is gewoon even wennen en als ik langs de winkels fiets dan zet ik mijn mp3 gewoon even uit, voor lange saaie fietspaden zijn in-ears perfect!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 13:28:
Ik heb sinds december een Zen Micro met die EP 630 dopjes.
Echt ik zou niet meer zonder kunnen. De muziek klinkt veel beter en de bass veel dieper.
In-earpulgs zijn echt veel relaxter dan gewone oordoppen. Ook in een helm zitten ze veel lekkerder en ze vallen niet meer uit je oren.

Nu is echter 1 dopje ineens gestopt met spelen. :( Dus nu zit ik met die standaard oordoppen van die Zen. maar die doppen vallen echt iedere keer uit me oren.
Is er een mogelijkheid dat ik een garantie kan claimen op me earplugs of moet ik gewoon weer 35+ neertellen voor een nieuwe set doppen.
Het nadeel aan die Earplugs is dat je nooit meer anders wil..

EDIT: Voordeel is wel dat je heel oplettend wordt in het verkeer :) ik kijk als ik met me honden aan het lopen supervaak achter me of er geen auto's aan komen. En tja.. op scooter wordt je ook voorzichtiger.
Beetje onzinnig om op een techforum te gaan vragen of je aan Creative garantie kan vragen; vraag dat dan bij Creative..

Maar dan bij deze: De service van creative is onwijs, je moet gewoon even bellen, of contact opnemen via de website, met een beetje geluk heb je voor je het wee nieuwe binnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenesmia
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-07 20:57

Tenesmia

First Sergeant

Ik heb de Sony EX71 al een jaartje ofzo, en na 2 maanden begonnen ook bij mij de draadjes 'op te lossen' zeg maar, het witte is dus vanaf de splitsing tot aan de dopjes zelf helemaal weg !
Hieronder zitten koperdraadjes met een coating, ( koper/rood en koper/groen ) die gedraaid zijn ...
werkt eigenlijk prima ... nu vroeg ik me af of iemand weet of dit misschien slecht voor iets is, 'kortsluiting' kan gaan geven of eerder breekt ... ik denk het eigenlijk niet, de witte bescherming eromheen was toch veel te slap om echt iets toe te voegen aan kracht ?

Ad Astra Per Aspera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

TheZeroorez schreef op zondag 30 april 2006 @ 13:07:
En @ fsfikke: Dus jij gaat in-ears in doen voor vier en een halve minuut? Da's anderhalf liedje :/ Ik luister meestal alleen voor langere tijden naar muziek, omdat het anders saai is, dat heb je bij vier en een halve minuut niet.. Bovendien vraag ik me af hoe die andere oordoppen zo ernstig kunnen uitvallen in vier en een halve minuut, daar is nauwelijks tijd voor :P
Op de fiets beweeg ik m'n hoofd natuurlijk meer dan normaal, en omdat het draadje door m'n jas een beetje ingeklemd zit bij m'n nek hebben ze niet veel ruimte om mee te bewegen. En omdat ze maar een beetje los in m'n oor liggen vallen ze dan snel er uit.
En over die 4.5min, daarna luister ik ook nog muziek ;)
Verwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 12:34:
dus als ik het goed begrijp bestaan er gewoon geen dopjes die goed blijven zitten en toch veilig zijn (voor bij het joggen/fietsen?)

alweer een utopie minder
Dat verschilt natuurlijk per persoon en ik heb niet alle niet-in-ear oordopjes uitgeprobeert 8)7 .

[ Voor 27% gewijzigd door fsfikke op 30-04-2006 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 06:58
Verwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 13:28:
De muziek klinkt veel beter en de bass veel dieper.
Welke EQ-setting voor die bass?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

fsfikke schreef op zondag 30 april 2006 @ 12:28:
[...]

Omdat de gewoone oordopjes van me niet goed blijven zitten (MX400 & MX500) Op de fiets zit ik constant dat ding goed in m'n oor te proppen :/
Hoplenlijk is dat met de in-ears niet zo, en om nog wat van de buitenwereld mee te krijgen doe ik maar eentje in :)

Maar dat van die stereo is inderdaad af en toe wel lastig. Soms heb ik het gevoel dat ik naar een compleet ander nummer zit te luisteren als ik er maar 1 inheb :P Gelukkig zit ik meesteal maar 4.5min op de fiets :Y)
Hm, normale dopjes (mits met fatsoenlijke ergonomie - dus niet de MX serie) blijven prima zitten. Ik denk dat je nog nooit high-end 'normale' dopjes hebt geprobeerd :)
Maar goed, 4,5 minuut is gelukkig maar 1 nummer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Mooooody schreef op zondag 30 april 2006 @ 22:23:
[...]

Hm, normale dopjes (mits met fatsoenlijke ergonomie - dus niet de MX serie) blijven prima zitten. Ik denk dat je nog nooit high-end 'normale' dopjes hebt geprobeerd :)
Maar goed, 4,5 minuut is gelukkig maar 1 nummer :P
Dat is het waarschijnlijk ja. Maarja nu heb ik dus oordopjes die wel blijven zitten en veel beter geluid geven dan gewone. En dat voor €27,40 :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 01-05-2006 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik maak gebruik van 2 setjes mdr-ex71sl voor iPod en psp maar dankzij de positieve opmerkingen hier de Sennheiser cx300 gekocht om die eens te proberen.
Ze zijn erg goed, vooral met mp3's hoor je nu veel meer detail in de muziek, ze zijn ook wat minder 'vermoeiend' dan de sony's.
Echt aanradertje, zeker voor die prijs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het grootste probleem met de EP-630's is dus, naar ik lees, dat de dragen nogal snel kapot gaan. nu heb ik m'n ipod de hele dag in m'n jaszak zitten en die oortjes gaan bij mij al niet zo lang mee.

daarom wilde ik vragen of er een soort 'steviger' alternatief bestaat voor de EP-630's, anders kan ik iedere maand nieuwe doppen kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Als je die snel stuk krijgt, denk ik dat er geen oordopjes/hoofdtelefoontjes aan jou besteed zijn.

Zonder gekheid: ik denk dat je verkeerd gelezen hebt. De EX71 (van Sony) hebben bij velen last van draadbreuk, niet de EP-630. Die zijn voorzien van degelijke rubberen draden. Wat bij oordopjes altijd een zwak punt is, is de overgang van de plug naar de draad. Omdat deze vast zit aan de MP3-speler die vaak in een broekzak o.i.d. zit, is de belasting daar vaak het grootst. Bij de EP-630 moet je alleen even extra opletten omdat de plug bij dit model recht is. Als de aansluiting dus op de zijkant van je speler zit, heb je hem extra snel stuk.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

DeeD2k2 schreef op maandag 01 mei 2006 @ 16:50:
Als je die snel stuk krijgt, denk ik dat er geen oordopjes/hoofdtelefoontjes aan jou besteed zijn.

Zonder gekheid: ik denk dat je verkeerd gelezen hebt. De EX71 (van Sony) hebben bij velen last van draadbreuk, niet de EP-630. Die zijn voorzien van degelijke rubberen draden. Wat bij oordopjes altijd een zwak punt is, is de overgang van de plug naar de draad. Omdat deze vast zit aan de MP3-speler die vaak in een broekzak o.i.d. zit, is de belasting daar vaak het grootst. Bij de EP-630 moet je alleen even extra opletten omdat de plug bij dit model recht is. Als de aansluiting dus op de zijkant van je speler zit, heb je hem extra snel stuk.
Nou ik heb dus de aansluiting aan de bovenkant, en nog ging ie al na een maand stuk. En ik ben er nogal voorzichtig mee.

Ik denk dat de CX300 van Sennheiser dan beter geschikt is, aangezien die een plug heeft die in een hoek loopt. Het plugje voelt ook sterker aan vind ik, en ik doe er nu al een stuk langer mee dan met de EP-630. Daarbij heb je bij de Sennheisers ook nog garantie wanneer je alsnog draadbreuk oploopt.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Niet online
DeeD2k2 schreef op maandag 01 mei 2006 @ 16:50:

om die reden heb ik dus voor mijn iAudio X5 de Sennheisers aangeschaft, en dat is zeker een goede keus geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

alwaysleft schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 19:35:
Ik krijg morgen de Sennheiser CX300, heb ik de goede keuze gemaakt??
Ik heb ze vandaag gekregen maar ben (nog) niet zo tevreden :/
Als je ermee fietst hoor je de wind nogal hard, en elke beweging van het kabeltje hoor je ook zeer irritant door de oortjes :/
Ik hoop dat dit komt omdat ik ze niet goed in m'n oor heb zitten anders zou het wel zeer vervelend zijn.

Over inspelen staat een goed stukje in de TS

[ Voor 6% gewijzigd door fsfikke op 02-05-2006 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

fsfikke schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 19:52:
[...]

Als je ermee fietst hoor je de wind nogal hard, en elke beweging van het kabeltje hoor je ook zeer irritant door de oortjes :/
Ik hoop dat dit komt omdat ik ze niet goed in m'n oor heb zitten anders zou het wel zeer vervelend zijn.

Sorry, het horen van de wind zal niet afnemen, en het horen van de kabels ... beweeg die zo min mogelijk :P

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Freak187 schreef op maandag 01 mei 2006 @ 18:23:
[...]
Ik denk dat de CX300 van Sennheiser dan beter geschikt is, aangezien die een plug heeft die in een hoek loopt. Het plugje voelt ook sterker aan vind ik, en ik doe er nu al een stuk langer mee dan met de EP-630. Daarbij heb je bij de Sennheisers ook nog garantie wanneer je alsnog draadbreuk oploopt.
Ligt eraan. Als je een remote bij de X5 hebt dan ben je wat de plug betreft beter af met de EP-630.
fsfikke schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 19:52:
[...]

Dan moet je de draden achter je oren langs laten lopen net zoals men meestal doet met de Shure's. Zo doende vangen je oren de meeste trillen van de draad op en heb je geen last meer van gebonk. Hopelijk ben je hierna wel meer tevreden over de doppen want wat betreft geluid zijn ze gewoon heerlijk. Zeker voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freeco
  • Laatst online: 01-09 18:37
ik heb sinds gisteravond ook een Sennheiser CX300. Echt lang heb ik dus nog niet getest, maar ik kan alvast zeggen dat ik er toch wel supertevreden over ben.

Ik gebruik deze oortjes om naar films te kijken op mijn laptop in de trein. Eventueel ook om wat MP3's te luisteren vanop de PDA, maar dat heb ik nog niet gedaan.
Echt wel een serieus verschil met mijn vorig paar: budget-class Philips oortjes van een 12tal euro. Met de Sennheisers is het omgevingsgeluid van de trein en rumoer van mensen rondom je bijna helemaal weg, wat ik een serieus plus-punt vind.
Verder is het geluid prima. Bass is echt diep... Ik ga me over de verdere geluidskwaliteit niet uitspreken, want ik heb maar weinig om mee te vergelijken.

Ik kan me wel inbeelden dat anderen over deze oortjes klachten hebben. Als je veel beweegt, hoor je de draad schuren langs je kleren. Maar ik heb dit probleem op de trein niet. Eventueel kan dit misschien opgelost worden door de draad vast te pinnen op je kledij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
freeco schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 15:54:
Ik kan me wel inbeelden dat anderen over deze oortjes klachten hebben. Als je veel beweegt, hoor je de draad schuren langs je kleren. Maar ik heb dit probleem op de trein niet. Eventueel kan dit misschien opgelost worden door de draad vast te pinnen op je kledij?
Of zoals ik hier boven jou bericht heb beschreven......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn in-ears nu eigenlijk handig om te joggen? ik hoor dat ze nogal geluid produceren bij het bewegen van de kabels en ik veronderstel dat de kabels bij het joggen heel wat bewegen

heeft iemand ervaring ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Dat je iets van 2 pagina's geleden mist begrijp ik, maar 2 berichten terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
TheZeroorez schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 21:36:
Dat je iets van 2 pagina's geleden mist begrijp ik, maar 2 berichten terug...
Wil niet zeggen dat ik altijd tpics compleet doorlees. Maar dit is idd wel bijna het uiterste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Deacon schreef op maandag 17 april 2006 @ 17:01:
Ik wil graag weer Cresyn dopjes maar die zijn moeilijk verkrijgbaar (zelfs via eBay), dus ik weet nog niet precies welke ik nu ga bestellen.
Cresyns had ik niet meer kunnen vinden, maar toen ik vandaag thuis kwam lagen de Audio-Technica ATH-CM7 die ik besteld had op me te wachten.
Ik ben ze nu aan het inspelen, ik vond toevallig nog een inspeel wav'je en een 20 tot 16000 hz mp3'tje en die laat ik nu tot vanavond op repeat staan. Als dat is gebeurd dan zal ik iets nuttigs proberen te vertellen over de geluids kwaliteit. Ik kan nu wel al vertellen dat het draag comfort niet helemaal perfect is, ze zijn voor mijn oren net iets te groot en de rand van het dopje vooral bij de inkeping is aardig scherp. Het schuurt soms tegen je tragus aan en dat is geen lekker gevoel.

Afbeeldingslocatie: http://www.audio-technica.com/admin/cms/resource_library/product_images/3791170e41711d60/large/ath_cm7ti_2.jpg

Wat me ook opviel was het asymmetrische draadje waar zoals bij vele oordopjes de splitsing één decimeter te hoog zit. Het gevolg daarvan is dat het draadje van het linkerdopje bijna altijd strak staat. De dopjes zelf zijn heel stevig en je hebt geen oorpiercings nodig als je ze in hebt. Het belangrijkste de geluidskwaliteit zal ik later aan deze post toevoegen.

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Dan moet je het rechterdopje even over je nek hangen..

Hang jij je mp3-speler op aan je draadje ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFlink
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Deacon schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 19:13:
[...]

Ik ben ze nu aan het inspelen, ik vond toevallig nog een inspeel wav'je en een 20 tot 16000 hz mp3'tje en die laat ik nu tot vanavond op repeat staan.
Deel het eens mee met ons :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Een avondje op shuffle is ook goed hoor, komt er bij mij ook genoeg verschillends langs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand misschien ook de naam van deze doppen aan de rechterkant:

http://crew.tweakers.net/DeeD2k2/eue888.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Aan de rechter kant zie je door een gerenderde 3d weergave van de beroemde Sony MDR-E888. In het echt zien ze er als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: http://homepage2.nifty.com/miguel/images/MDR-E888.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
FlipFlink schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 20:59:
[...]

Deel het eens mee met ons :*)
Ja idd dat bestandje had ook al mijn intresse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
  • Laatst online: 15-09 20:18
Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 20:32:
zijn in-ears nu eigenlijk handig om te joggen? ik hoor dat ze nogal geluid produceren bij het bewegen van de kabels en ik veronderstel dat de kabels bij het joggen heel wat bewegen

heeft iemand ervaring ?
Ik heb zelf een tijdje met de Sony EX71 hardgelopen maar na een half jaar kwam er uit een dopje geen geluid meer. :'(
Dit is volgens mij gekomen door het zweet dat er in is gelekt.
Ik heb nu de Creative EP630 en die wil ik wel heel houden dus daar ga ik niet meer mee hardlopen.
In-ears blijven wel goed zitten alleen is het levensgevaarlijk doordat je bijna helemaal niets meer van de omgeving hoort, oppassen dus.
En je hoort inderedaad duidelijk elke stap die je geeft maar daar raakte ik wel aan gewend.
Ik ben zelf naar iets op zoek dat niet te groot is en om je oor heen gaat of met een nekband.(geen in-ears)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-08 14:23

McGryphon

Veul vrouwkes!

Ik weet niet waarom iedereen die ervaring met de MX300 heeft er slechte ervaringen mee heeft, maar ik heb ze nu en ze geven een heerlijk geluid in vergelijking met 4 euro Koss oortjes v/d Free Record Shop, of standaard meegeleverde oortjes oid. Ze klinken beter dan de gemiddelde 2.0 "multimedia"speakers die je bij nieuwe PC's krijgt, en kan zich goed meten met de Creative inspire P380, al blijft dan idd de bas achter. Deze oortjes zijn voor de 10 euro die ze kostten zeker wel heerlijk :)

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ik heb dus een tijdje de CX300 van Sennheiser binnen. Gebruik ze nu een tijdje op de computer. Nu vanavond dacht ik, kom laat ik ze eens vergelijken met de Ep630 van Creative.
Ik ben op het moment verschillende nummers aan het beluisteren en wissel tijdens eenzelfde nummer een paar keer van dopjes om zo het verschil te horen.

Ik was lichtelijk een beetje verrast door het verschil wat ik hoorde.
Regelmatig lees je over het verschil tussen de cx300 en de ep630 en dat het verschil hier tussen toch minimaal is en dat men het er ook niet over eens is welke nou beter is. In mijn geval ben ik er toch duidelijk achter welke ik beter vind.

Mijn conclussie is simpel. Voor mij steekt de cx300 toch wel een stuk uit boven de ep630. Ik zal proberen mijn conclussie toe te lichten.

Het geluid van de cx300 klinkt erg helder. Hoog en midden zijn naar mijn idee goed in balans. Als ik de nummers hoor dan heb ik ook echt het idee alles te horen zoals het in het nummer bedoeld is.
Als ik dan wissel naar de ep630 dan mis ik opeens een stuk van het geluid. De lage tonen vallen een stuk weg waardoor het geluid opeens erg schel begint te klinken.

Eerst dacht ik dat het misschien aan de rubbertjes die erbij zaten lag, echter die heb ik verwisseld en dat bleek niet zo te zijn.

Het vreemde is dat toen ik de ep630 kreeg ik heel erg tevreden was over deze doppen. Ze hadden naar mijn idee veel, maar goed laag. Nu echter lijkt hier niet veel meer van over te zijn. Nu moet ik er wel bij vermelden dat ik de ep630 altijd in mijn iAudio X5 gebruikt heb en eigenlijk nooit op mn pc. De cx300 gebruik ik eigenlijk allemaal voor mijn pc. Nu is mijn kennis over oordoppen dusdanig beperkt dat ik niet weet in hoeverre inspelen ermee te maken kan hebben. Ik bedoel dat mn ep630 alleen op de X5 zijn ingespeeld en de cx300 op de pc. Zou dat kunnen verklaren waarom de cx300 op mn pc nu beter klinken dan de ep630???
Natuurlijk zou het handig zijn als ik het ook andersom zou kunnen vergelijken, op de X5, alleen die heb ik vandaag verkocht en daarmee kan ik het dus niet vergelijken.

Maar goed, voor mij is nu op dit moment de cx300 dus de duidelijke winnaar. Wat niet wil zeggen dat ik de ep630 duidelijk afschrijf want ze hebben altijd perfect voldaan. En ik denk dat ik op een nieuwe mp3 speler nog altijd met veel plezier naar deze doppen zal kunnen luisteren. Maar als ik een keuze moet maken tussen de cx300 en de ep630 kies ik nu voor de cx300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:12

BHQ

Probeer het eens met een splitter en in beide oren een ander dopje in een nr waarvan je weet dat beide kanalen exact hetzelfde geluid geven? Dan kan je goed oordelen imho. :)

-edit- trouwens, zijn CX300'jes een merkbaar verschil boven playgear stealths? Gezien ze nu betaalbaar zijn overweeg ik een setje :)

[ Voor 29% gewijzigd door BHQ op 08-05-2006 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkieGeertstra
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 22:14
Ik heb de EP-630 nu ongeveer een half jaar en ben er ZEER over tevreden.
Nu ben ik 1 van de 2 rubbertjes kwijtgeraakt helaas.
Is er iemand die een setje small of large wil ruilen tegen een medium?
Ik ben dus op zoek naar een medium setje.
Please mail me.
Alvast bedankt.

Groeten,
Tim

[ Voor 8% gewijzigd door HenkieGeertstra op 09-05-2006 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

TheZeroorez schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 19:42:
Dan moet je het rechterdopje even over je nek hangen..
Hang jij je mp3-speler op aan je draadje ofzo?
Yes, ik wacht daarom ook nog steeds op een jack plug met schroefdraad..
Het gaat om de splitsing naar L-R, als die wat lager zit dan heeft het linkerdopje meer ruimte om te bewegen bv als je hoofd draait. Maar als de spilitsing hoger zit dan is die ruimte er niet want, dan bewegen de draadjes van het andere dopje en die van de plug mee.

Ik heb ook nog een ander minpunt van de dopjes gevonden, ze zijn erg koud als je ze indoet :o
DjWannaB2002 schreef op zondag 07 mei 2006 @ 02:01:
Ja idd dat bestandje had ook al mijn intresse
Het stelt niet zoveel voor hoor, maar hier zijn ze Bestandje 1 en Bestandje 2
Eerst renamen naar mp3 anders werken het niet

[ Voor 4% gewijzigd door Deacon op 09-05-2006 15:50 ]

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
  • Laatst online: 15-09 03:44
Ik heb zojuist mn Sennheisers CX300 ontvangen en ik kan je vertellen ze zijn echt super! Een dikke aanrader! Ze geven echt zo veel meer detail dan mn standaard W800i dopjes (equivalent aan EX71) waar ondertussen zoveel draadbreuken inzitten dat het meer ducttape dan draad is. Je moet wel even de tijd nemen om uit te zoeken welke rubberen dopjes je meot gebruiken, want als je niet de juiste hebt dan klinken ze netzo shit als 2-euro-zakradio-oordopjes (beetje overdreven) van de blokker. Bij mn standaard W800 dopjes moest ik al aan de equilizer zitten klooien om wat meer hoge en middentonen te krijgen, bij deze dopjes hoeft dat totaal niet.

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Laatst online: 11-09 12:43
als er iemand is die de rubbertjes van de sennheiser CX300 wil ruilen... ik gebruik de kleinste, dus ik heb medium en groot in de aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wetterhahn
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-09 19:53
Ik heb nog wel de kleinste van de Sharps in de aanbieding voor je, wil ik wel met je ruilen... stuur maar ff een mailtje... dionspage @ home . nl

[ Voor 9% gewijzigd door Wetterhahn op 14-05-2006 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kent iemand een winkel in amsterdam die de Creative EP-630 verkoopt?, ik koop liever niet op internet met dit soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

The Phone House, en misschien MediaMarkt. Of bij bijvoorbeeld de Paradigit de Creative Zen Micro Premium Accessoires kopen. Daar zitten ze ook in en dan kun je de andere accessoires weer doorverkopen.

[ Voor 66% gewijzigd door Piggen op 14-05-2006 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het volgende is gebeurd met mijn nieuwe pas gekochte shure E3G doppen:
Ik wou de foamies erafhalen, ***oordop driver losgetrokken :r .

Valt dit nog onder de 2jarige garantie? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
In Amsterdam iets kopen is minstens zo 'onveilig' als op mp3shop.nl.. B) dalijk wordt je op straat nog beroofd, meteen maar niet dragen trouwens dan, dus wat heb je eraan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op zondag 14 mei 2006 @ 16:45:
In Amsterdam iets kopen is minstens zo 'onveilig' als op mp3shop.nl.. B) dalijk wordt je op straat nog beroofd, meteen maar niet dragen trouwens dan, dus wat heb je eraan :P
Wat heb ik gezegd over onveilig?, ik stap gewoon liever even op mijn fiets dan dat ik een week wacht, ik ga liever gewoon naar een winkel en wordt vriendelijk geholpen dan dat ik door een computer gemaild wordt, en verder koop ik alle dure dingen via internet, en het was nogal een HK reactie die je maakte.

Maar dan wordt het de Phone House, die is erg dichtbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ik had ze bij mp3shop.nl de volgende dag al, terwijl ik na 4en bestelde (kwart over 5..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equinoxe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05-2024
Na korte tijd enorm genoten te hebben van mijn Panasonic RP-HJE50 is het dan zover:
Ik ben een sleeve kwijt..
Door mij werden de kleinste gebruikt, ik heb dus nog de medium en de grootste in de aanbieding.
Wie is bereid om zijn/haar small te ruilen tegen mijn medium of large? (Porto in nl. betaal ik)
PM of mail (zie profiel) me maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 17:30:
[...]

Wat heb ik gezegd over onveilig?, ik stap gewoon liever even op mijn fiets dan dat ik een week wacht, ik ga liever gewoon naar een winkel en wordt vriendelijk geholpen dan dat ik door een computer gemaild wordt, en verder koop ik alle dure dingen via internet, en het was nogal een HK reactie die je maakte.

Maar dan wordt het de Phone House, die is erg dichtbij.
Ik had ze ook na een dag al, via mp3shop.nl. En ik vond het bevestigingsmailtje vriendelijker dan de gemiddelde verkoper.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenkyFal7
  • Laatst online: 27-07-2016
Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 16:37:
Het volgende is gebeurd met mijn nieuwe pas gekochte shure E3G doppen:
Ik wou de foamies erafhalen, ***oordop driver losgetrokken :r .

Valt dit nog onder de 2jarige garantie? :/
Je moet volgens mij nog wel garantie krijgen, als ik jouw was zou ik TM Audio inlichten.

Heb je trouwens al gekeken wat de garantievoorwaarden zijn? Moet je hier ff zoeken, onderaan ongeveer.

Maar ik zal zeker TM Audio inlichten, zei zijn de officiële importeur/reparateur van Shure.

Ik heb eerst ook een nieuw paar Shure E4C's gekregen, toen ze ze niet meer konden maken.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Verder heb ik zelf nog een vraag:
'Wat zijn de degelijkste/stevigste in-ears die er zijn onder de €100,- ?

[ Voor 17% gewijzigd door FrenkyFal7 op 16-05-2006 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 15:20
Zonder twijfel is dat de Shure E2C. Maar ook de Sharp MD33, EP630 en CX300, zijn niet echt fragiel. Het voordeel is dat je met jouw budget ze nog één of zelfs twee keer kan kopen :*) . Dus al gaan ze kapot...

[ Voor 3% gewijzigd door Hoedje op 16-05-2006 17:05 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FrenkyFal7 schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 16:33:
[...]

Je moet volgens mij nog wel garantie krijgen, als ik jouw was zou ik TM Audio inlichten.

Heb je trouwens al gekeken wat de garantievoorwaarden zijn? Moet je hier ff zoeken, onderaan ongeveer.

Maar ik zal zeker TM Audio inlichten, zei zijn de officiële importeur/reparateur van Shure.

Ik heb eerst ook een nieuw paar Shure E4C's gekregen, toen ze ze niet meer konden maken.
Ik heb ze al naar mp3shop verzonden,ik hou je wel op de hoogte.
Verder nog de volgende vraag: Heb jij ook zo'n moeite om een foamie te verwisselen? Die gele met name, ik moet echtheel veel kracht ervoor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenkyFal7
  • Laatst online: 27-07-2016
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 17:09:
[...]

Ik heb ze al naar mp3shop verzonden,ik hou je wel op de hoogte.
Verder nog de volgende vraag: Heb jij ook zo'n moeite om een foamie te verwisselen? Die gele met name, ik moet echtheel veel kracht ervoor gebruiken.
Ik zou ze naar TM Audio gestuurd hebben, goeie lui daarzo, maar we zullen zien wat mp3shop der van bakt.

Neuh niet egt, waren die foamies bijgeleverd of heb je die erbij gekocht, misschien ander type?

ik heb ook nog een vraagje: die triple flangle(lang werpig opzetstukje), of zoiets, vind je als je die gebruikt, een hol geluid geven?! In ieder geval klinkt het niet zo vol als bij die andere opzetstukjes, bij mij tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over die triple flangle(lang werpig opzetstukje),ik heb hem maar 1 x gebruikt en ja hij beviel mij ook niet, de zwarten rubberen sleeves klinken ietsjes beter. Het is maar wat je prefereert, maar het beste voor mij en denk ook voor vele anderen zijn die "Foamies". Die je naar je eigen oor vervormen, en komt ook nog eens geweldig geluid uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Hoedje schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 16:52:
Zonder twijfel is dat de Shure E2C. Maar ook de Sharp MD33, EP630 en CX300, zijn niet echt fragiel. Het voordeel is dat je met jouw budget ze nog één of zelfs twee keer kan kopen :*) . Dus al gaan ze kapot...
Weet iemand nog een leuk adresje om 1 van deze 2 aan te schaffen?
Tot nu toe vind ik de EP630 voor 35 euro als goedkoopste maar misschien weet iemand nog een betere aanbieding?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFlink
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Gutteguttegut schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 09:25:
[...]
Tot nu toe vind ik de EP630 voor 35 euro als goedkoopste maar misschien weet iemand nog een betere aanbieding?
Koop de Creative Zen Premium pack voor 30 a 32 euro (Paradigit). Je krijgt dan naast de EP630 ook een batterij, silicon case en lader voor de Zen erbij. Verkoop die allemaal voor zoveel mogelijk (lader 10 euro, batterij 10 euro b.v.), en je hebt een EP630 voor vrijwel gratis of max een tientje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

FlipFlink schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 15:56:
[...]
Koop de Creative Zen Premium pack voor 30 a 32 euro (Paradigit). Je krijgt dan naast de EP630 ook een batterij, silicon case en lader voor de Zen erbij. Verkoop die allemaal voor zoveel mogelijk (lader 10 euro, batterij 10 euro b.v.), en je hebt een EP630 voor vrijwel gratis of max een tientje.
Stom dat ik daar niet aan gedacht heb...thx.. :)

[edit]
En natuurlijk niet meer in de regio te vinden.. :-(
Is er toevallig iemand in Den Haag die me kan helpen? (daar heb ik 1 setje laten reserveren..)

[ Voor 15% gewijzigd door Gutteguttegut op 19-05-2006 11:42 ]

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Niet online
Gutteguttegut schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 09:25:
[...]
30 euro voor de CX300 bij Bol met een coupon-code die hier ergens door het topic zweeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus heel dit forum afgezocht, maar geen (goed) antwoord op mijn vraag kunnen vinden.

Al die oordopjes die jullie hier bespreken zijn voornamlijk van de écht in-ear dinges, waarbij je al je oorsmeer meeneemt op je dopjes. Ik ben dus opzoek naar moddellen zoals die Sennheiser MX500, de zogenaamde 'normale' oordopjes. Mij lijken die andere moddellen waar je zo'n rubberen prop in je gehoorgang stopt ontzettend irritant en vallen er gelijk weer uit. Ik zoek dus die 'normale', maar wat zijn nou goede. Jullie praten hier voornamelijk over die andere dopjes, maar niet over de 'normale'.

Kan iemand mij adviseren daarover. En ook wat termen als impendantie, S/N ratio, geluidsdruk e.d. menen? Waar moet ik op letten als ik asap naar bv MediaMarkt ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 19:04:
Ik heb dus heel dit forum afgezocht, maar geen (goed) antwoord op mijn vraag kunnen vinden.

Al die oordopjes die jullie hier bespreken zijn voornamlijk van de écht in-ear dinges, waarbij je al je oorsmeer meeneemt op je dopjes. Ik ben dus opzoek naar moddellen zoals die Sennheiser MX500, de zogenaamde 'normale' oordopjes. Mij lijken die andere moddellen waar je zo'n rubberen prop in je gehoorgang stopt ontzettend irritant en vallen er gelijk weer uit. Ik zoek dus die 'normale', maar wat zijn nou goede. Jullie praten hier voornamelijk over die andere dopjes, maar niet over de 'normale'.

Kan iemand mij adviseren daarover. En ook wat termen als impendantie, S/N ratio, geluidsdruk e.d. menen? Waar moet ik op letten als ik asap naar bv MediaMarkt ga.
De termen zeggen eigenlijk vrij weinig. Het is heel simpel als je een klein budget heb, dan kun je het beste gaan voor de MX400/500 en als je meer te besteden hebt (40 euro) dan koop je de Sony MDR-E888. Alles wat daartussen zit is eigenlijk qua prijs/kwaliteit verhouding niet echt interessant, tenzij je vrij specifieke eisen hebt naast geluidskwaliteit (veel bass, uitstulpinkje zodat ie beter blijft zitten etc.).

Btw, zoals jullie aan m'n sig kunnen zien, staan mijn Shure E4's te koop. Ik heb nu al een tijdje de MDR E888 (gemod) en die bevallen heel erg goed. Maar toch komen ze niet eens in de buurt van de Shure E4's. Ik had er meer van verwacht, maar goed ze zijn ook wel veel goedkoper. Maar goed, voor oordopjes klinken ze belachelijk goed. Ik zit er nu over te denken om te gaan upgraden naar Shure E500's. Maar goed, ik ben me daar nu vooral over aan 't bijlezen op head-fi en ik zie wel wat het gaat worden. Upgraden ga ik sowieso mits ik m'n E4's voor een leuk prijsje kan verkopen.

[ Voor 24% gewijzigd door Hoedje op 20-05-2006 19:44 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 19:26:
[...]

De termen zeggen eigenlijk vrij weinig. Het is heel simpel als je een klein budget heb, dan kun je het beste gaan voor de MX400/500 en als je meer te besteden hebt (40 euro) dan koop je de Sony MDR-E888. Alles wat daartussen zit is eigenlijk qua prijs/kwaliteit verhouding niet echt interessant, tenzij je vrij specifieke eisen hebt naast geluidskwaliteit (veel bass, uitstulpinkje zodat ie beter blijft zitten etc.).

Btw, zoals jullie aan m'n sig kunnen zien, staan mijn Shure E4's te koop. Ik heb nu al een tijdje de MDR E888 (gemod) en die bevallen heel erg goed. Maar toch komen ze niet eens in de buurt van de Shure E4's. Ik had er meer van verwacht, maar goed ze zijn ook wel veel goedkoper. Maar goed, voor oordopjes klinken ze belachelijk goed. Ik zit er nu over te denken om te gaan upgraden naar Shure E500's. Maar goed, ik ben me daar nu vooral over aan 't bijlezen op head-fi en ik zie wel wat het gaat worden. Upgraden ga ik sowieso mits ik m'n E4's voor een leuk prijsje kan verkopen.
Waar heb jij die Sony MDR E888 vandaag gehaald? Die lijken mij ok wel wat!

Ik heb nu ook Sony's (type weet ik niet (meer)), heel lang mee gedaan, maar nu is het volume van het linkerdopje veel zachter. Ze waren uiterst comfortabel en het geluid was ook erg goed. Er moet wel wat bas in zitten in ieder geval. Niet van dat standaard getik, maar een lekkere volle, smooth dreun. Zou je denken dat die MX450/550 ook zoiets hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Laatst online: 04-10-2022
ff een belangrijke vraag.
Ik ben net in bezit van de Sony Ericsson HPM-70 oordopjes (verkrijgbaar bij de W800i)
Het is de eerste keer dat ik zulke soort oordopjes gebruik en maak me daarom zorgen over mijn gehoor.
Deze oordopjes zorgen voor optimaal geluid in mijn oren omdat ze diep zitten en het rubber mij geheel van mijn omgeving afsluit. Als ik die oordopjes in mn oren duw hoor ik niets meer om me heen (gevaarlijk in verkeer :) )

Ik vroeg me af, zijn deze oordopjes niet schadelijk voor het gehoor in gebruik? hoe hard mag het staan? hoe lang moet ik zn in mn oor houden? zonder dat mn gehoor achteruit gaat?

Het zijn fantastische dingen alleen ik vind mijn gehoor toch belangrijker :)

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Gewoon zo hard als dat het nog redelijk klinkt en niet te zacht is of overdreven klinkt? En ja.. je loopt de kans dat je gehoorschade krijgt, maar die kans is als je ze op een juist volume zet kleiner dan 'ie is als je één keer in de week naar een discotheek gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 20:05:
[...]

Waar heb jij die Sony MDR E888 vandaag gehaald? Die lijken mij ok wel wat!

Ik heb nu ook Sony's (type weet ik niet (meer)), heel lang mee gedaan, maar nu is het volume van het linkerdopje veel zachter. Ze waren uiterst comfortabel en het geluid was ook erg goed. Er moet wel wat bas in zitten in ieder geval. Niet van dat standaard getik, maar een lekkere volle, smooth dreun. Zou je denken dat die MX450/550 ook zoiets hebben?
Ik heb de E888 gekocht via eBay bij newitemexpress. Hij doet aan snelle verzending, geeft een lagere waarde op (dus geen invoerkosten) en is erg goedkoop.

Tja, ik weet niet wat voor oordopjes je nu hebt, dus wat je ervan verwacht. Voor de één zullen de senheisers al goed genoeg zijn, voor de ander niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem. Wellicht dat jullie deze al vaker zijn tegengekomen, maar naar wat zoeken ben ik het toch nog niet tegengekomen.

Het zit zo. Ik ben trotse bezitter van de Sony MDR-EX71SL oordopjes. Deze zijn wit en in-ear (zie OP). Nu heb ik deze met ontzettend veel plezier gebruikt, maar enkele dagen geleden begon het witte omhulsel (wat om de draden heen zit) te draaien, en te scheuren! Dit is absoluut verkeerd natuurlijk. Ik heb sony al gemaild, maar we zitten nu in een weekend. Iemand ervaring hiermee? Ik wacht natuurlijk op de mail, maar wil wel graag weten of er al mensen zijn die dit met succes hebben verholpen.

Ik bezit over de garantiepapieren met aankoopsbewijs. Echter is deze wel in de UK gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Het vervelende is dat hier heel veel mensen bekend mee zijn. Het type dopjes is er zelfs berucht om! Als je dit topic eens doorleest, zal je het vaker tegen komen. Zelfs inclusief foto's.
Hierover is ook al meerdere malen contact op genomen met Sony, daaruit blijkt dat dit niet onder de garantie zou vallen. Ik geef je dus weinig hoop. Wil je er echter het fijne van weten, dan zal je toch echt de 993 posts boven die van jou eens door moeten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal het eens doorspitten. In elk geval bedankt voor je reactie. Bovendien zal ik niet zomaar opgeven. Als ik 35 engelse ponden moet neerleggen daar waar ik daarna naar kan fluiten vind ik ietwat overdreven. Ik hoop dat ze daar ook zo reëel zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op zondag 21 mei 2006 @ 09:36:
[...]

Ik heb de E888 gekocht via eBay bij newitemexpress. Hij doet aan snelle verzending, geeft een lagere waarde op (dus geen invoerkosten) en is erg goedkoop.

Tja, ik weet niet wat voor oordopjes je nu hebt, dus wat je ervan verwacht. Voor de één zullen de senheisers al goed genoeg zijn, voor de ander niet.
Die lagere waarde is niet erg verstandig aangezien je bij het kwijtraken van de verzending dat bedrag krijgt uitgekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf ben ik al een tijdje rustig aan het kijken naar oordopjes omdat ik gewoon iets betere oordopjes zou willen hebben (die plugjes van de w800i zijn niet zo heel super), maar toen eergister mijn setje de geest gaf kwam dit even in een stroomversnelling.... Helaas heb ik gewoon nog geen geld voor echt 'goede' dopjes dus heb ik bij de free-recordshop een setje van KOSS gekocht in de aanbieding... en wat een rot oorstukjes zitten daar aan zeg! Meteen aan het denken geslagen kwam ik al snel uit bij mijn oorbechermingssetje van Alpine, en deze passen hier zonder aanpassen of wat ook 1 op 1 op!

Nu heb ik voor tijdelijk mooie cheape dopjes die zo onwijs goed afsluiten dat ik mijn MP3 speler maar heel zacht hoef te zetten om alles goed te kunnen horen, want die Alpine oorstukken dempen de omgeving erg goed! Geluidskwaliteit van de KOSSjes valt me echt mee!

Afbeeldingslocatie: http://img439.imageshack.us/img439/5440/img0940medium8gf.jpg

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Alternatieve geneeswijze oplossing :)

Ik heb alleen wel gehoord dat de draadjes van die ThePlugs ook niet je van het zijn...
Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.