Tsja, voor dat geld verwacht ik ook echt geen onverwoestbare dingen ofzo.....
Ik heb hem zelf ook laatst gekocht via Ebay inclusief Etymotic tri-flanges. Inderdaad goede geluids isolatie maar de geluids kwaliteit van de KOSS is echt niks. Ik ben normaal EX71's gewend (van mn W800i) maar die van de KOSS zijn gewoon laag onder de niveau. De Creative EP480 die niet eens in-ears zijn klinken nog beter. Maar ondanks alles zijn mn KOSS Sparkplugjes nog geweldig als backup oordopjes. Als is alleen maar om mn oren door de ER6 tri-flanges te laten penetrerenVerwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 20:53:
Zelf ben ik al een tijdje rustig aan het kijken naar oordopjes omdat ik gewoon iets betere oordopjes zou willen hebben (die plugjes van de w800i zijn niet zo heel super), maar toen eergister mijn setje de geest gaf kwam dit even in een stroomversnelling.... Helaas heb ik gewoon nog geen geld voor echt 'goede' dopjes dus heb ik bij de free-recordshop een setje van KOSS gekocht in de aanbieding... en wat een rot oorstukjes zitten daar aan zeg! Meteen aan het denken geslagen kwam ik al snel uit bij mijn oorbechermingssetje van Alpine, en deze passen hier zonder aanpassen of wat ook 1 op 1 op!
Nu heb ik voor tijdelijk mooie cheape dopjes die zo onwijs goed afsluiten dat ik mijn MP3 speler maar heel zacht hoef te zetten om alles goed te kunnen horen, want die Alpine oorstukken dempen de omgeving erg goed! Geluidskwaliteit van de KOSSjes valt me echt mee!
[afbeelding]
Ik ga denk ik maar gewoon een van deze dagen een EP630 halen. Zal ik als een EX71 wennende tevreden zijn denken jullie?
Als ik bekijk wat hij allemaal aanbied zie ik daar ook nieuwe inear setjes tussen staan die ik in dit topic nog niet ben tegen gekomen.Hoedje schreef op zondag 21 mei 2006 @ 09:36:
[...]Ik heb de E888 gekocht via eBay bij newitemexpress. Hij doet aan snelle verzending, geeft een lagere waarde op (dus geen invoerkosten) en is erg goedkoop.
Tja, ik weet niet wat voor oordopjes je nu hebt, dus wat je ervan verwacht. Voor de één zullen de senheisers al goed genoeg zijn, voor de ander niet.
B.v.
Panasonic RP-HJE50 (staan in de OP maar nog weinig ervaringen van gelezen)
Philips SHE9500 (staan in de OP maar nog weinig ervaringen van gelezen)Specifications:
Impedance: 16 ohms at 1 kHz
Sensitivity: 104 dB/mW
Power handling capacity: 200mW
Frequency Response: 6 - 25,000Hz
1.0m Factory Extension Cord
3 Different Size Caps - Small / Medium / Large
Color: Blue, Black, White, Silver
Philips SHE9501Specifications:
Type: Open air
Frequency range: 6-23 500 Hz
Sensitivity: 102dB
Impedance: 16 Ohms
Max. power input: 50mW
Plug: 24K gold plated plug
Cord length: 60 + 60 cm
Philips SBC HN060 Noise CancelingSpecifications:
Impedance: 16 Ohms
Sensitivity: 102 dB/mW
Power handling capacity: 50mW (*IEC)
Frequency response: 6Hz-23 500 KHz
Cord: 0.5 + 1 m (1.6 + 3.3 ft)
Plug: 3.5mm (1/8 in.)
Victor-JVC HP-FX77Specifications:
Type: Dynamic, Open air
Active noise attenuation: 50-1,500Hz, >10dB at 300Hz
Frequency response: 40 - 20 000 Hz
Impedance: 72 Ohms at 1kHz 72 Ohm
Magnet type: Neodymium
Maximum power input: 15 mW
Noise cancelling effect: 10 dB at 300 Hz
Sensitivity: 102 dB
Speaker diameter: 9 mm
Voice coil: Copper
Diaphragm: Mylar dome
Connector: 3.5 mm stereo
Finishing of connector: Chrome plated
Cable length: 1.2 m
Type of cable: OFC
Heeft iemand al ervaringen met 1 van deze (nieuwe) setjes?Specifications:
Airtightness Dynamic type
Neodymium magnet
Output sound pressure level: 95dB/mW
Frequency response: 5 - 25,000Hz
Maximum input power: 200mW
Impedance: 20 ohms
Weight(without a cord and a plug): Approximately 4g
Plug: 8.5mm 24 gold plated stereo mini- plugs
Cord length: 0.8m (+0.7m extension cord)
Color: Black, White, Silver
[ Voor 3% gewijzigd door Gutteguttegut op 22-05-2006 08:10 ]
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Je kan in ieder geval concluderen dat in ears meer en meer populair worden.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Die heb ik gehad. Ik schaal ze hoger in dan de EX71, maar de CX300 en EP-630 vind ik wel beter. Op zich klinken ze goed, met een goede bass (vooral dat maakt ze beter dan de EX71), maar ik vond ze een beetje saai/vlak klinken. De CX300 en EP-630 bevallen/bevielen me in dat opzicht beter.Gutteguttegut schreef op maandag 22 mei 2006 @ 08:06:
[...]
Als ik bekijk wat hij allemaal aanbied zie ik daar ook nieuwe inear setjes tussen staan die ik in dit topic nog niet ben tegen gekomen.
B.v.
Panasonic RP-HJE50 (staan in de OP maar nog weinig ervaringen van gelezen)
[afbeelding]
Wat denken we in dit forum over de nieuwe (nog niet in NL verkrijgbare) Shure E500?
Zullen deze dopjes de opvolger zijn van de Shure E5C?!
Zullen deze dopjes gaan concurreren met de Westone dopjes?!
Shure E500
Shure E5C
Westone UM1
Westone UM2[bijna/geen verschil met UM1 qua afbeelding
]
Zullen deze dopjes de opvolger zijn van de Shure E5C?!
Zullen deze dopjes gaan concurreren met de Westone dopjes?!

[ Voor 55% gewijzigd door FrenkyFal7 op 22-05-2006 19:55 ]
De E500's zijn natuurlijk nog niet uit. Ze komen pas in juni uit. Toch zijn er op head-fi heel veel ervaringen over te lezen. Het is unaniem dat ze (veel) beter zijn dan de Shure E5's. Dus ze komen er gegarandeerd boven te staan. Ze hebben ook 3 drivers vs. 2 drivers (E5) vs. 1 driver (E4). Verder schijnt het draagcomfort perfect te zijn. Qua prijs gaan ze natuurlijk sowieso concurreren. De E500 gaan iets van 500 euro kosten, maar verder...
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
En dan komt ultimate ears ook nog met een nieuwe universele iem vlak na shure als de geruchten waar zijn. Komt weer genoeg leuks aan dus!
EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor
Beetje offtopic misschien maar .. ik zou de link in je sig. veranderen.Hoedje schreef op maandag 22 mei 2006 @ 19:37:
De E500's zijn natuurlijk nog niet uit. Ze komen pas in juni uit. Toch zijn er op head-fi heel veel ervaringen over te lezen. Het is unaniem dat ze (veel) beter zijn dan de Shure E5's. Dus ze komen er gegarandeerd boven te staan. Ze hebben ook 3 drivers vs. 2 drivers (E5) vs. 1 driver (E4). Verder schijnt het draagcomfort perfect te zijn. Qua prijs gaan ze natuurlijk sowieso concurreren. De E500 gaan iets van 500 euro kosten, maar verder...
Als ik op de link druk , kan ik de biedingen zo verwijderen ..
Oehh, die zou ik er echt als de wiedeweerga uithalen, ik heb namelijk bijna het hoogste bod verwijderd 
Overigens was het slimmer geweest om hierover een mailtje te sturen...
carfreak02 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 21:42:
[...]
Beetje offtopic misschien maar .. ik zou de link in je sig. veranderen.
Als ik op de link druk , kan ik de biedingen zo verwijderen ..TIP
TheZeroorez schreef op maandag 22 mei 2006 @ 21:52:
Oehh, die zou ik er echt als de wiedeweerga uithalen, ik heb namelijk bijna het hoogste bod verwijderd
offtopic:
Thnx, voor de tip
. Ik heb het gefixed. Overigens schiet het nog niet echt op met de boden, dus wellicht geen upgrade. Of hebben jullie ze allemaal verwijderd 
Thnx, voor de tip
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Verwijderd
Mijn ex71sl worden terug genomen door Sony. Ze worden onderzocht. Wellicht krijg ik een vervangend stelletje.
Nu maar afwachten, het gaat vandaag op de post.
Nu maar afwachten, het gaat vandaag op de post.
Gescheurde kabelsTheZeroorez schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 16:50:
Wat doen ze niet dan?
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Ja, dat had ik wel kunnen raden ook eigenlijk 
't is dat ik nog niet in deze draad rondzwieft toen ik ze kocht, maar ik heb er gelukkig na 2 maanden nog geen last van...

't is dat ik nog niet in deze draad rondzwieft toen ik ze kocht, maar ik heb er gelukkig na 2 maanden nog geen last van...
Verwijderd
Klop het even af.
Ze zijn vanmiddag op de post gegaan. Ik hoop dat ik eind volgende week nieuwe/gerepareerde heb. Anders heb ik 'sleeves'(, zo heten die rubbertjes toch?) over.
Jullie zitten best vaak KOSS in ear oordopjes af te kraken. Maar de kwaliteit van de witte KOSS oordopjes vind ik best goed. Hebben jullie het dan over die paarse?
Witte: http://www.easyipod.co.uk...al/koss-sparkplug-big.jpg
Witte: http://www.easyipod.co.uk...al/koss-sparkplug-big.jpg
[ Voor 21% gewijzigd door JSTPS op 23-05-2006 23:20 ]
Misschien tijd voor een nieuw topic?
Die KOSS dingen worden trouwens niet afgekraakt, er wordt gewoon gezegd hoe het is. De prijs is lager, de kwaliteit daarbij ook.
Die KOSS dingen worden trouwens niet afgekraakt, er wordt gewoon gezegd hoe het is. De prijs is lager, de kwaliteit daarbij ook.
Die maak ik komend weekend. Echter, inbreng van anderen zijn welkom. Heb je dus wat interessants, uitgewerkt of niet, stuur het naar het adres dat je in mijn profiel vind...TheZeroorez schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 10:20:
Misschien tijd voor een nieuw topic?
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
Ik heb een probleempje met mijn Ep-630 oordoppen van Creative. Ik gebruik ze nu al een tijd met grote tevredenheid over de geluidskwaliteit, maar sinds vandaag geeft het rechter oordopje ineens veel te weinig geluidsvolume af in vergelijking met de linker, bijna alsof je maar 1 dopje inhebt. Het ligt niet aan mijn mp3-speler, en ook niet aan de aansluiting (plugje) wat je in de mp3 stopt, dat heb ik allemaal gechecked.
Iemand een idee??
Ik heb die dingen vanaf 7 maart dit jaar pas...
Iemand een idee??
Ik heb die dingen vanaf 7 maart dit jaar pas...
Bij sony oordopjes wil het nog wel eens dat het geluids ´gaatje´ van de dopjes verstopt raakt met oorsmeer, weet niet of dat kan bij jou dopjes trouwens. Maar dat is vaak de reden van uitval bij 1 van de dopjes. Hoewel als dat het niet is, is je dopjes misschien nog wel kapot (kabelbreuk of iets'
7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"
Dit is idd wel eens vaker gepost hier. Probeer de doppen eens schoon te maken met een wattestaafje met daarop wat alcohol. Verder kan het misschien zo zijn dat het dopje niet goed in je oor zit of niet goed afsluit???
Als er troep in dat 'gaatje' zit moet je dat even schoonmaken met een naald (voorzichtig
) Een wattenstaafje past daar zo moeilijk in
Ach gewoon proppenTheZeroorez schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 18:57:
Als er troep in dat 'gaatje' zit moet je dat even schoonmaken met een naald (voorzichtig) Een wattenstaafje past daar zo moeilijk in

Volgens mij is gewoon de bedoeling dat je met het wattestaafje en de alcohol het eruit haalt en niet erdoor prikt zoals met een naald.
Als je de naald er aan één kant van het gaatje insteekt, kun je het er zo uit 'tillen'
Ook ik ben toe aan nieuwe oordopjes, maar ik ben op dit moment heel erg aan het twijfelen..
Ik gebruik nu de standaard oordopjes van de w800, overigens al mijn 2de set..
Achteraf gezien erg dom geweest, aangezien die set helemaal niet lekker zat. Ik doel hierbij voornamelijk op de draad; Deze is niet zacht en soepel, maar hard..en maakt verschrikkelijke draaiingen die ik er niet meer uit krijg. Inmiddels is de draad "aan het afbreken", heb al enkele scheurtjes geconstateerd.
Het probleem nu is...ik wil qua geluidskwaliteit niet omlaag (logisch
), maar wil ook niet teveel uitgeven. Die Shure dopjes zijn echt abnormaal duur!
Wat raden jullie aan? (max is echt 60€, of liever..50€)
Hij moet overigens wel weer op de handsfree kunnen, dus liever een korte draad..
Ik heb echt geen idee hoe die dopjes klinken, en watvoor draad het is..
Ik denk zelf dat de sharp hp-md33 wel voldoet, maar weet niet hoelang deze draad is..
Ik gebruik nu de standaard oordopjes van de w800, overigens al mijn 2de set..
Achteraf gezien erg dom geweest, aangezien die set helemaal niet lekker zat. Ik doel hierbij voornamelijk op de draad; Deze is niet zacht en soepel, maar hard..en maakt verschrikkelijke draaiingen die ik er niet meer uit krijg. Inmiddels is de draad "aan het afbreken", heb al enkele scheurtjes geconstateerd.
Het probleem nu is...ik wil qua geluidskwaliteit niet omlaag (logisch
Wat raden jullie aan? (max is echt 60€, of liever..50€)
Hij moet overigens wel weer op de handsfree kunnen, dus liever een korte draad..
Ik heb echt geen idee hoe die dopjes klinken, en watvoor draad het is..
Ik denk zelf dat de sharp hp-md33 wel voldoet, maar weet niet hoelang deze draad is..
[ Voor 6% gewijzigd door Evolutionz op 26-05-2006 19:25 ]
de w800 zijn toch de ex71 niet?
In dat geval zou je naar de sennheiser cx300 kunnen kijken. Die kost zo'n €30.
Of de ep 630 van creative, kost ongeveer hetzelfde. Beiden zijn beter dan je huidige.
In dat geval zou je naar de sennheiser cx300 kunnen kijken. Die kost zo'n €30.
Of de ep 630 van creative, kost ongeveer hetzelfde. Beiden zijn beter dan je huidige.
Als je het topic door zou lezen had je het antwoord al,
maar voor die prijs heb je goede prijs/kwaliteit voor de Sennheiser CX300
Ja, ik ben nu aan het lezen..maar was een beetje vlug met postenEwald ! schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 19:22:
Als je het topic door zou lezen had je het antwoord al,
De CX300 bestaat overigens uit 1 lange draad zo te zien...wat niet echt praktisch is..
en de sharp..schijnt goed te klinken, maar ook hier komt de draad niet goed uit..zzz
[ Voor 11% gewijzigd door Evolutionz op 26-05-2006 19:39 ]
Ik vroeg me af wanneer oordopjes als de Shure E4 ingehaald zouden worden door massa productie oordopjes. Ik ben er zelf heel erg blij mee en ik ben benieuwd wanneer een goedkoop oordopje zich gelijk mag noemen aan de geweldige E4's. Misschien een lastige vraag, maar daardoor niet verkeerd denk ik
De CX300's hebben zo'n draad die je inderdaad over je nek moet hangen, ik vind het persoonlijk veel relaxterEvolutionz schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 19:27:
[...]
Ja, ik ben nu aan het lezen..maar was een beetje vlug met posten
De CX300 bestaat overigens uit 1 lange draad zo te zien...wat niet echt praktisch is..
en de sharp..schijnt goed te klinken, maar ook hier komt de draad niet goed uit..zzz

Dat bedoel ik niet, bij de w800 gaan ze ook achter mijn nek langs; Dat vind ik juist wel prettig..
Ik had het over de kabellengte en materiaal.
Een foto voor de duidelijkheid, geschoten met de w800 met een vieze lens:

Als je goed kijkt, kan je draadbreuk ook wel zien..
Maar let vooral op de kabellengte en hoe gebogen de kabel is..die draaiingen zijn er niet uit te krijgen, overigens zit het ook erg irritant.
In de handsfree gaat trouwens gewoon een 3,5mm plug. Ik kan overigens wel zo een plugje kopen:

Maar dan ontbreekt de microfoon

Maar let vooral op de kabellengte en hoe gebogen de kabel is..die draaiingen zijn er niet uit te krijgen, overigens zit het ook erg irritant.
In de handsfree gaat trouwens gewoon een 3,5mm plug. Ik kan overigens wel zo een plugje kopen:

Zo'n plugje heb ik ook gehad (via eBay), maar die heeft het slechts enkele dagen volgehouden. Toen ontdeed het kabeltje zich van de plug. Je hebt ze ook met microfoon, maar ik verwacht dat de kwaliteit daarvan hetzelfde is.
Maar heb je niet gewoon garantie?
De sony nx1 zijn de ex51 met een nekband. Misschein iets voor jou?
Hey,
Ik heb nu al een tijd de EX71-Sl oordoppen, geweldige dingen!
Maar ik pakte gister mijn iPod en wou luisteren.. Komt er maar uit één oortje geluid?!
Kan ik 'm opgeblazen hebben? Nee toch? Want de andere dop doet het wel gewoon.
Of kan er een draadbreuk zijn?
Mm, iig, wat is er aan te doen?
Ik heb nu al een tijd de EX71-Sl oordoppen, geweldige dingen!
Maar ik pakte gister mijn iPod en wou luisteren.. Komt er maar uit één oortje geluid?!
Kan ik 'm opgeblazen hebben? Nee toch? Want de andere dop doet het wel gewoon.
Of kan er een draadbreuk zijn?
Mm, iig, wat is er aan te doen?

x
Even je foamie erafhalen, en voorzichtig al die buine prut uit het dat gaatje in het midden tillen met een naald. Dit staat echter ook al een aantal posts boven je (deze pagina nog iig), dat je niet de hele draad leest begrijp ik, maar dit slaat wéér alles hier 
Lezen blijft een kunst

Lezen blijft een kunst

Ik ben zojuist langs de belcompany geweest. Toen ik de oordopjes uit mijn tas pakte, schudde de medewerker al nee: Geen garantie op accesoires...MPmad schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 11:50:
Zo'n plugje heb ik ook gehad (via eBay), maar die heeft het slechts enkele dagen volgehouden. Toen ontdeed het kabeltje zich van de plug. Je hebt ze ook met microfoon, maar ik verwacht dat de kwaliteit daarvan hetzelfde is.
Dan loop ik hele tijd met zo een ding om mijn nekZoutvat schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 12:02:
De sony nx1 zijn de ex51 met een nekband. Misschein iets voor jou?

(ik weet dat ik lastig ben

Ik ben zelf ook aan het kijken welke dopjes bij mij passen.
Zelf heb ik altijd het probleem gehad dat standaard bijgeleverde dopjes mij niet passen. Niet van mijn walkman vroeger, discman iets later of iPod nu. Sony's fontopia's waren toen de enige oplossing maar zelfs die vielen me uit of zaten maar half goed.
Dan blijven er neem ik aan 2 opties over. Een oorbedekkend model met band die ik gebruik achter de draaitafels of in-ears. De eerste optie valt sowieso al af voor in de trein dus ben ik gaan kijken voor in-ears. Nu kwam ik terecht bij de Shure's. De E2C vind ik niet fijn zitten met die kabel achter je oren dus heb ik de reviews van de E3C er eens bij genomen. Dat ziet er opzich goed uit alleen lees ik op verschillende sites dat het voor electronic (house, juist waar ik naar luister) niet de beste optie is. En ik vind bass nou net zo fijn. Heeft iemand tips voor andere modellen beneden de 200 euro? Overigens, ik neem aan dat bij de E3C de kabel niet zoals bij de E2C achter je oren naar je nek gaat?
Zelf heb ik altijd het probleem gehad dat standaard bijgeleverde dopjes mij niet passen. Niet van mijn walkman vroeger, discman iets later of iPod nu. Sony's fontopia's waren toen de enige oplossing maar zelfs die vielen me uit of zaten maar half goed.
Dan blijven er neem ik aan 2 opties over. Een oorbedekkend model met band die ik gebruik achter de draaitafels of in-ears. De eerste optie valt sowieso al af voor in de trein dus ben ik gaan kijken voor in-ears. Nu kwam ik terecht bij de Shure's. De E2C vind ik niet fijn zitten met die kabel achter je oren dus heb ik de reviews van de E3C er eens bij genomen. Dat ziet er opzich goed uit alleen lees ik op verschillende sites dat het voor electronic (house, juist waar ik naar luister) niet de beste optie is. En ik vind bass nou net zo fijn. Heeft iemand tips voor andere modellen beneden de 200 euro? Overigens, ik neem aan dat bij de E3C de kabel niet zoals bij de E2C achter je oren naar je nek gaat?
Hier had uw reclame kunnen staan.
E3 kan je op 2 manieren dragen, maar het is geen koptelefoon voor de basheavy gebruikers. Kan je beter naar super.fi 5eb's kijken.
[ Voor 4% gewijzigd door LightYears op 28-05-2006 17:50 . Reden: tikfout ]
Heb vandaag een setje nieuwe EX-71 SL's gekocht. Ik had EX51's maar ik was daar onderhand alle opzetdopjes van verloren (gaat veel sneller bij 51's lijkt het wel!). Maar goed, ben blij met mn nieuwe oordopjes!
spuer.fi? Linkje?LightYears schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 19:53:
E3 kan je op 2 manieren dragen, maar het is geen koptelefoon voor de basheavy gebruikers. Kan je beter naar spuer.fi 5eb's kijken.
Verwijderd
UE Super.fi 5EB (Extra Bass)
Het zijn zo'n beetje sub-woofers in je oren
! Verkrijgbaar zowel in wit als zwart.
Het zijn zo'n beetje sub-woofers in je oren
Kheb zaterdag -na lang wachten- eindelijk de Sennheiser CX300 (in-ears) via www.gregory.nl bemachtigd.
Echt een GE-WEL-DIG setje wat vergelijkbaar goed klinkt als bv. mijn PX100’s.
http://www.sennheiser.com...ones_streetwear_cx-series
Ondanks dat Apple's eigen knopjes al redelijk zijn, mits ze in je oor de juiste positie kunnen aannemen (diep genoeg voor beetje bas), was het een lange zoektocht met enkele miskopen w.o. Plug's van Koss. Ik zocht namelijk een (wind)geruis werende in-ear (fietsen/rennen).
Wachtende op de veelbelovende CX300’s met Neodymium drivertjes heb ik zelfs even op het punt gestaan Shure's E2/3c’s te kopen, maar die vond ik beiden te vlak/dun klinken op 5G iPod en de zitpositie (te) diep in je oor ‘luisterde’ te precies.
Helaas kon ik de Sharp HP-MD33 nergens vinden/ testen.
De CX300 lijkt namelijk (uiterlijk) verdacht veel op deze Sharp en Creative’s EP-630/635…
Anyway, CX300 dus. Ze klinken ‘rijk’ en hun dynamisch bereik is evenwichtig: niet te bassy, veel details in zachte passages en overleven met plezier (zonder hoorbare vervorming) de zwaarste klassieke pianoconcerten. Oh ja, heeft inderdaad haaks stekertje die helaas niet is verguld. Aanradertje dus.
Echt een GE-WEL-DIG setje wat vergelijkbaar goed klinkt als bv. mijn PX100’s.
http://www.sennheiser.com...ones_streetwear_cx-series
Ondanks dat Apple's eigen knopjes al redelijk zijn, mits ze in je oor de juiste positie kunnen aannemen (diep genoeg voor beetje bas), was het een lange zoektocht met enkele miskopen w.o. Plug's van Koss. Ik zocht namelijk een (wind)geruis werende in-ear (fietsen/rennen).
Wachtende op de veelbelovende CX300’s met Neodymium drivertjes heb ik zelfs even op het punt gestaan Shure's E2/3c’s te kopen, maar die vond ik beiden te vlak/dun klinken op 5G iPod en de zitpositie (te) diep in je oor ‘luisterde’ te precies.
De CX300 lijkt namelijk (uiterlijk) verdacht veel op deze Sharp en Creative’s EP-630/635…
Anyway, CX300 dus. Ze klinken ‘rijk’ en hun dynamisch bereik is evenwichtig: niet te bassy, veel details in zachte passages en overleven met plezier (zonder hoorbare vervorming) de zwaarste klassieke pianoconcerten. Oh ja, heeft inderdaad haaks stekertje die helaas niet is verguld. Aanradertje dus.
[ Voor 5% gewijzigd door bluf98 op 29-05-2006 16:24 ]
Aha ok, ziet er inderdaad geragt uit. Als ik me niet vergis zou shure toch ook met in-ear sets komen speciaal voor de mobiele-telefoon gebruikers? iemand daar nog iets van gehoord?Evolutionz schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 11:34:
Dat bedoel ik niet, bij de w800 gaan ze ook achter mijn nek langs; Dat vind ik juist wel prettig..
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik dacht eerder in het topic al hebben gelezen dat ze hetzelfde zijnbluf98 schreef op maandag 29 mei 2006 @ 16:09:
...
...
Volgens mij is het weekend al voorbij, DeeD2k2.. 

Iemand al ervaringen met de nieuwe in-ear creativedoppen?
Bron:http://www.gameaxis.com/home/?blog=221The Zen Aurvana surprised us with a composed, balanced delivery. Our interest piqued, we plugged the Aurvana into my trusty Zen Vision. A test on familiar music always gives a more accurate picture as you are familiar with the aural nuances of a song, and are familiar with how it should sound. The Zen Aurvana came through with flying colours, again delivering that balanced and composed sound that does not draw too much attention to itself, yet does the job more than adequately. The guys had brought along some Shure E2C’s and E3C’s, priced at US$109 and US$199 respectively. We picked the more expensive E3C’s and did a quick A-B test with the Aurvana. While there were strengths and weaknesses to each phone, we generally felt that both phones played in the same ballpark. An astounding result considering the Aurvana is a good US$100 cheaper.
The Zen Aurvana looks like a good bet for those that need small in-ear earphones for portability or to block out external noise such as those rumbling airplane engines (the Aurvana claims to eliminate 90% of ambient noise). Available from this month at US$99, you’d be foolish to not at least include the Aurvana in your audition line-up if you’re in the market for such phones.
[ Voor 81% gewijzigd door Teun_2 op 29-05-2006 19:33 ]
nice, gaat creative shure beconcureren? lijkt er wel op.
TheZeroorez schreef op maandag 29 mei 2006 @ 17:31:
Volgens mij is het weekend al voorbij, DeeD2k2..
offtopic:
Ik weet het. Ik ben alleen wat ziekjes geweest en wat privé gedaan... Als het nog lang duurt, maar ik wel een tijdelijke OP
Ik weet het. Ik ben alleen wat ziekjes geweest en wat privé gedaan... Als het nog lang duurt, maar ik wel een tijdelijke OP
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
Een belangrijke vraag, die ik eerder hebt gesteld in dit forum over de oordopjes van de W800.
Gisteren was het onderwerp bij Tros Radar en ik lees het steeds vaker in de krant. Ik wil even citeren:
"Jan de Laat: ‘Wat helemaal gevaarlijk is, zijn die diepe doppen voor in je oor. Daarmee heb je de grootste kans dat je een gehoorbeschadiging oploopt.
Een Mp3-speler kan een geluid van maximaal 135 dB voortbrengen. Ter vergelijking, als je een rotje afsteekt en op een afstand staat van 10 meter is dit 120 dB."
Ik ben net in bezit van de Sony Ericsson HPM-70 oordopjes (verkrijgbaar bij de W800i)
Het is de eerste keer dat ik zulke soort oordopjes gebruik en maak me daarom zorgen over mijn gehoor.
Deze oordopjes zorgen voor optimaal geluid in mijn oren omdat ze diep zitten en het rubber mij geheel van mijn omgeving afsluit. Als ik die oordopjes in mn oren duw hoor ik niets meer om me heen (gevaarlijk in verkeer
)
Ik vroeg me af, zijn deze oordopjes niet schadelijk voor het gehoor in gebruik? hoe hard mag het staan? hoe lang moet ik zn in mn oor houden? zonder dat mn gehoor achteruit gaat?
Het zijn fantastische dingen alleen ik vind mijn gehoor toch belangrijker.
Ik wil gewoon weten hoe hard het geluid op mn sony ericsson moet (heb hem nu op 4 blokjes) en hoe lang ik achter elkaar kan luisteren.
Of kan ik die oordopjes beter helemaal wegdoen omdat ze diep in mn gehoor gaan?
Gisteren was het onderwerp bij Tros Radar en ik lees het steeds vaker in de krant. Ik wil even citeren:
"Jan de Laat: ‘Wat helemaal gevaarlijk is, zijn die diepe doppen voor in je oor. Daarmee heb je de grootste kans dat je een gehoorbeschadiging oploopt.
Een Mp3-speler kan een geluid van maximaal 135 dB voortbrengen. Ter vergelijking, als je een rotje afsteekt en op een afstand staat van 10 meter is dit 120 dB."
Ik ben net in bezit van de Sony Ericsson HPM-70 oordopjes (verkrijgbaar bij de W800i)
Het is de eerste keer dat ik zulke soort oordopjes gebruik en maak me daarom zorgen over mijn gehoor.
Deze oordopjes zorgen voor optimaal geluid in mijn oren omdat ze diep zitten en het rubber mij geheel van mijn omgeving afsluit. Als ik die oordopjes in mn oren duw hoor ik niets meer om me heen (gevaarlijk in verkeer
Ik vroeg me af, zijn deze oordopjes niet schadelijk voor het gehoor in gebruik? hoe hard mag het staan? hoe lang moet ik zn in mn oor houden? zonder dat mn gehoor achteruit gaat?
Het zijn fantastische dingen alleen ik vind mijn gehoor toch belangrijker.
Ik wil gewoon weten hoe hard het geluid op mn sony ericsson moet (heb hem nu op 4 blokjes) en hoe lang ik achter elkaar kan luisteren.
Of kan ik die oordopjes beter helemaal wegdoen omdat ze diep in mn gehoor gaan?
vanpeltje
Het is in mijn opinie echt een hardgrondige misvatting van mensen dat inear dopjes schadelijker zouden zijn dan gewone dopjes. Dat komt omdat inear dopjes harder kunnen dan gewone dopjes. Dat komt weer omdat de geluidsbron dichter bij je oor zit.
Er zijn twee dingen belangrijk; de duur en de sterkte. Als je maar kort luistert, dan kan hoger volume weinig kwaad. Lang luisteren op hoog volume is echter funest. Waarom zet je je volume hoger, omdat je bijv. in de bus/metro/trein etc. je muziek niet goed kan horen. Dat komt door het omgevingsgeluid. Juist door in-ear doppen filter je dat weg (voor een groot gedeelte), waardoor je op een lager volume toch van je muziek kunt geniet.
Hence, in-ear doppen zijn beter voor je gehoor. Maar gebruik ze zorgvuldig en met mate zoals alle geluidsbronnen (gewone, oordopjes, speakers, bladblazers
). Onthoud dat als je je trilhaartjes beschadigt, ze nooit meer helen.
Er zijn twee dingen belangrijk; de duur en de sterkte. Als je maar kort luistert, dan kan hoger volume weinig kwaad. Lang luisteren op hoog volume is echter funest. Waarom zet je je volume hoger, omdat je bijv. in de bus/metro/trein etc. je muziek niet goed kan horen. Dat komt door het omgevingsgeluid. Juist door in-ear doppen filter je dat weg (voor een groot gedeelte), waardoor je op een lager volume toch van je muziek kunt geniet.
Hence, in-ear doppen zijn beter voor je gehoor. Maar gebruik ze zorgvuldig en met mate zoals alle geluidsbronnen (gewone, oordopjes, speakers, bladblazers
helemaal mee eens. Ik heb m'n mp3speler eigenlijk consequent zachter gezet sinds ik in-ears heb, omdat ik het omgevingsgeluid niet meer hoef weg te drukkenHoedje schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 19:49:
Het is in mijn opinie echt een hardgrondige misvatting van mensen dat inear dopjes schadelijker zouden zijn dan gewone dopjes. Dat komt omdat inear dopjes harder kunnen dan gewone dopjes. Dat komt weer omdat de geluidsbron dichter bij je oor zit.
Hence, in-ear doppen zijn beter voor je gehoor. Maar gebruik ze zorgvuldig en met mate zoals alle geluidsbronnen (gewone, oordopjes, speakers, bladblazers). Onthoud dat als je je trilhaartjes beschadigt, ze nooit meer helen.
wat ook te maken kan hebben met dat ze wat gevoeliger zijn? Ik had shure E3's 'harder' dan mn ES2's nu staan hoor beide in-ears maar qua geluidsdruk weet ik dat ik ver onder de norm zit. Als ik ze net in heb dan heb ik het idee dat ze erg zacht staan, hoor ik vanalles om me heen en neig ik mn X5 van 5 helemaal naar 6 te zetten (op een schaal van 1 t/m 40). Die 6 zet ik na verloop van tijd snel terug omdat mn oren dan weer zijn gewend en ik er achter kom dat die mevrouw die omriep dat de trein naar Duivendrecht weer vertraging heeft dat gelukkig een 2e x herhaalt voor mij (met 1 dopje dan half uit)Levo schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 20:00:
[...]
helemaal mee eens. Ik heb m'n mp3speler eigenlijk consequent zachter gezet sinds ik in-ears heb, omdat ik het omgevingsgeluid niet meer hoef weg te drukken
Als ik voor de lol thuis de ES2's even omwissel met een set Beyer Dynamic DT880's dan komt er nauwelijks geluid uit die krengen op dat niveautje 5. Logisch de ES2's hebben een nominale weerstand van 12 ohm, de DT880 van 250 ohm.
Verwijderd
Ik had altijd de Sennheiser PMX 60 koptelefoon. Deze dus:

Deze gingen echter (ik heb er meerdere gehad) om de ±8 maanden stuk aan kabelbreuk. En omdat ik het ook nogal irritant vond om 'm elke keer als ik 'm niet aan had om mijn nek te hangen heb ik maar de eerste de beste losse oordopjes die ik tegen kwam gekocht. De Philips SHS3200, deze dus:
Uiteraard is mijn standaard door mijn vorige koptelefoon nogal wat hoger geworden, en bevallen deze oordopjes totaal niet.
Nu zit ik er dus aan te denken om nieuwe te kopen, en omdat ik in 8 maanden toch wel 500+ uren muziek luister via mijn mp3 speler, en mijn 'trouwe' PMX'jes 'maar' € 30,- kosten (€0,06 per uur) vond ik het toch wel acceptabel om deze weer te kopen.
Maar na wat onderzoek (voornamelijk dit topic) zag ik dat bij de liefhebbers/kenners de in-ear oordopjes hoge ogen scoren.
Nu is mijn vraag is de prijs/kwaliteit verhouding van deze in-ears echt veel beter dan de PMX 60?
Zo ja, ik heb ongeveer een budget van €40,- en ik luister veel op de fiets. Wat raden jullie mij aan?

Deze gingen echter (ik heb er meerdere gehad) om de ±8 maanden stuk aan kabelbreuk. En omdat ik het ook nogal irritant vond om 'm elke keer als ik 'm niet aan had om mijn nek te hangen heb ik maar de eerste de beste losse oordopjes die ik tegen kwam gekocht. De Philips SHS3200, deze dus:

Uiteraard is mijn standaard door mijn vorige koptelefoon nogal wat hoger geworden, en bevallen deze oordopjes totaal niet.
Nu zit ik er dus aan te denken om nieuwe te kopen, en omdat ik in 8 maanden toch wel 500+ uren muziek luister via mijn mp3 speler, en mijn 'trouwe' PMX'jes 'maar' € 30,- kosten (€0,06 per uur) vond ik het toch wel acceptabel om deze weer te kopen.
Maar na wat onderzoek (voornamelijk dit topic) zag ik dat bij de liefhebbers/kenners de in-ear oordopjes hoge ogen scoren.
Nu is mijn vraag is de prijs/kwaliteit verhouding van deze in-ears echt veel beter dan de PMX 60?
Zo ja, ik heb ongeveer een budget van €40,- en ik luister veel op de fiets. Wat raden jullie mij aan?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2006 16:49 ]
Ik zou kiezen voor de Sennheisers (CX300) of de Creatives (EP630). Maar vergeet niet de Koss KSC35/75 clip-ons te overwegen. Veel beter geluid als de PMX60, clipons, dus makkelijk om je nek hangen/eentje afdoen etc...
Verwijderd
Oke, bedankt voor je snelle reactie 
Bij die CX300 of EP630 heb ik dus weinig last van suizende wind geluiden?
En nog een vraagje, ik heb een packard bell Audiodream mp3 speler.

En die heeft verschrikkelijk dof geluid, maar dat hoor ik alleen als ik 'm aan een versterker aansluit. Via mijn oordopjes heb ik daar geen last van. Is het zo dat als ik deze in-ear's aanschaf, dan ik dan ook meteen een nieuwe mp3 speler moet kopen?

En die heeft verschrikkelijk dof geluid, maar dat hoor ik alleen als ik 'm aan een versterker aansluit. Via mijn oordopjes heb ik daar geen last van. Is het zo dat als ik deze in-ear's aanschaf, dan ik dan ook meteen een nieuwe mp3 speler moet kopen?

De rest van je verhaal klopt wel, alleen hier moet je mee oppassen. Zoals ook op radar werd aangegeven, als je een halve min. op 130 dB luistert, is je gehoor al onherstelbaar beschadigd!Hoedje schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 19:49:
(knip)
Er zijn twee dingen belangrijk; de duur en de sterkte. Als je maar kort luistert, dan kan hoger volume weinig kwaad. Lang luisteren op hoog volume is echter funest.
(knip)
Maar natuurlijk moet je in-ear niet even hard zetten als gewone oordopjes, dan zijn ze wel slechter. Gelukkig heb ik AVLS op m'n MP3-discman zitten, zorg ervoor dat ik daar niet overheen ga.
Hier trouwens het artikel http://www.trosradar.nl/PHP/news/21/2307
[ Voor 8% gewijzigd door Ruzor op 31-05-2006 18:14 ]
Heeft iemand ervaring met de sennheiser mx50 street? Deze oordopjes heb ik hier: http://www.mp3shop.nl/product/24667 gezien.
Oja, dan m'n 2e vraag bij deze winkel zijn de sennheiser mx 750 in de aanbieding voor maar 24 euro. Zijn dit goede oordopjes? Ze staan zelf niet op de sennheiser site, maar op andere sites word er wel veel meer voor gevraagd.
Oja, dan m'n 2e vraag bij deze winkel zijn de sennheiser mx 750 in de aanbieding voor maar 24 euro. Zijn dit goede oordopjes? Ze staan zelf niet op de sennheiser site, maar op andere sites word er wel veel meer voor gevraagd.
Zo, ik heb uiteindelijk de Sony MDR-EX71SL Black besteld bij mp3schop. Prima service en EINDELIJK oordopjes die ook mij lekker zitten. Geluid is nog wat kil maar ik moet ze dan ook nog laten inspelen.
Hoe weet dat AVLS dan wat de geluidsdruk is? Of heb je de standaard koptelefoon in gebruik?Ruzor schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 18:10:
[...]
De rest van je verhaal klopt wel, alleen hier moet je mee oppassen. Zoals ook op radar werd aangegeven, als je een halve min. op 130 dB luistert, is je gehoor al onherstelbaar beschadigd!
Maar natuurlijk moet je in-ear niet even hard zetten als gewone oordopjes, dan zijn ze wel slechter. Gelukkig heb ik AVLS op m'n MP3-discman zitten, zorg ervoor dat ik daar niet overheen ga.
Hier trouwens het artikel http://www.trosradar.nl/PHP/news/21/2307
Wat jou avls op je discman uitpoept zorgt voor een gescheurde trommelvlies als je doppen gebruikt met een extreem lage weerstand (zoals de dure in ears juist).
Probeer eens iets met je equalizers/andere effecten te doen. Dan kan een hoop schelenVerwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 17:20:
Oke, bedankt voor je snelle reactie
[afbeelding]
En die heeft verschrikkelijk dof geluid, maar dat hoor ik alleen als ik 'm aan een versterker aansluit. Via mijn oordopjes heb ik daar geen last van. Is het zo dat als ik deze in-ear's aanschaf, dan ik dan ook meteen een nieuwe mp3 speler moet kopen?![]()
Eerst alles op nul(ook bij de versterker) en verbeter het dan naar jouw smaak.
OK na lang zoeken vraag ik het hier maar:
Wat zijn goede oordopjes? Nee geintje ik zou graag wat advies willen hebben. Mijn standaard oordopjes, die bij mijn Zen Micro zaten (zijn volgens mij de Creative EP-480), hebben al een hele tijd (bedenk ik me net) last van een kabelbreuk en nu is het echt op een punt aangekomen waarop ze amper nog goed geluid geven (beetje rommelen aan het kabeltje zorgt dat ze het weer goed doen, maar ze beginnen steeds sneller uit te vallen). Deze breuk komt door het rechte stekkertje, dat klem in mijn broekzak zit (de Zen Micro valt meestal om zodat de plug klem komt te zitten).
Nu ben ik dus aan het twijfelen over nieuwe oordopjes. In-ear is hier enorm populair aan het worden, heb ik nog geen ervaring mee. Ik heb op dit moment nogal last van oorsmeer (hormonen?!) en wil dus niet dat mijn dopjes erg ranzig worden. Verder het liefst dus met een stevige, gebogen plug (zoals het vroegâh altijd was). Wit heeft de voorkeur, maar zwart mag evt. ook. Helaas wil ik echt niet meer dan 40 euro uitgeven, dat is echt het maximum en liever wat minder (helaas nog geen geldboom gevonden
).
Een aantal kandidaten met hun voor- en nadelen:
Creative EP630: goede prijs (~30 euro) voor goede geluidskwaliteit. Nadelen: dunne, kwetsbare kabel en een rechte plug.
Sennheiser CX300: 40 euro (is eigenlijk te duur) voor goede geluidskwaliteit. Ook dunne, kwetsbare kabels, maar een gebogen plug.
Sennheiser MX400/450/500/wot ever: mindere geluidskwaliteit (uit rechtstreekse vergelijkingen komen deze er nou eenmaal minder uit, voornamelijk omdat het geen in-ear is), zeer goede prijs (~22 euro), dikkere, sterkere kabels. Gebogen plug?
Sony in-ear dingen (EX71 ofzo?): ook goede maar iets mindere geluidskwaliteit, ook duur, zeer slechte kabels. Gebogen plug?
Uiteraard sta ik open voor alternatieven. Wie kan mij advies geven? Ik heb erg lang gezocht en vind het te moeilijk om een goede afweging te maken, met name vanwege mijn slechte ervaring met rechte plugs (en misschien indirect dan ook met die dunne kabels?). Ik ben verder wel altijd heel zuinig op mn spullen...
Wat zijn goede oordopjes? Nee geintje ik zou graag wat advies willen hebben. Mijn standaard oordopjes, die bij mijn Zen Micro zaten (zijn volgens mij de Creative EP-480), hebben al een hele tijd (bedenk ik me net) last van een kabelbreuk en nu is het echt op een punt aangekomen waarop ze amper nog goed geluid geven (beetje rommelen aan het kabeltje zorgt dat ze het weer goed doen, maar ze beginnen steeds sneller uit te vallen). Deze breuk komt door het rechte stekkertje, dat klem in mijn broekzak zit (de Zen Micro valt meestal om zodat de plug klem komt te zitten).
Nu ben ik dus aan het twijfelen over nieuwe oordopjes. In-ear is hier enorm populair aan het worden, heb ik nog geen ervaring mee. Ik heb op dit moment nogal last van oorsmeer (hormonen?!) en wil dus niet dat mijn dopjes erg ranzig worden. Verder het liefst dus met een stevige, gebogen plug (zoals het vroegâh altijd was). Wit heeft de voorkeur, maar zwart mag evt. ook. Helaas wil ik echt niet meer dan 40 euro uitgeven, dat is echt het maximum en liever wat minder (helaas nog geen geldboom gevonden
Creative EP630: goede prijs (~30 euro) voor goede geluidskwaliteit. Nadelen: dunne, kwetsbare kabel en een rechte plug.
Sennheiser CX300: 40 euro (is eigenlijk te duur) voor goede geluidskwaliteit. Ook dunne, kwetsbare kabels, maar een gebogen plug.
Sennheiser MX400/450/500/wot ever: mindere geluidskwaliteit (uit rechtstreekse vergelijkingen komen deze er nou eenmaal minder uit, voornamelijk omdat het geen in-ear is), zeer goede prijs (~22 euro), dikkere, sterkere kabels. Gebogen plug?
Sony in-ear dingen (EX71 ofzo?): ook goede maar iets mindere geluidskwaliteit, ook duur, zeer slechte kabels. Gebogen plug?
Uiteraard sta ik open voor alternatieven. Wie kan mij advies geven? Ik heb erg lang gezocht en vind het te moeilijk om een goede afweging te maken, met name vanwege mijn slechte ervaring met rechte plugs (en misschien indirect dan ook met die dunne kabels?). Ik ben verder wel altijd heel zuinig op mn spullen...
[ Voor 7% gewijzigd door The__Virus op 01-06-2006 15:33 ]
You've got a pointLightYears schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 11:43:
[...]
Hoe weet dat AVLS dan wat de geluidsdruk is? Of heb je de standaard koptelefoon in gebruik?
Wat jou avls op je discman uitpoept zorgt voor een gescheurde trommelvlies als je doppen gebruikt met een extreem lage weerstand (zoals de dure in ears juist).
[ Voor 8% gewijzigd door Ruzor op 01-06-2006 17:20 ]
Verwijderd
Ik wil de Panasonic RP-HJE50 gaan kopen. Maar nu een paar simpele vragen:
Zijn ze gewoon te koop in de bekendere electronicazaken? En voor hoeveel?
Weet iemand waar ze goedkoop en betrouwbaar online te krijgen zijn, via winkels of ebay? Het liefst in Nederland.
Heb niet zulke goede ervaringen hiermee namelijk. Had dopjes gekocht voor mijn iPod, maar die vielen nogal snel uit elkaar.
Zijn ze gewoon te koop in de bekendere electronicazaken? En voor hoeveel?
Weet iemand waar ze goedkoop en betrouwbaar online te krijgen zijn, via winkels of ebay? Het liefst in Nederland.
Heb niet zulke goede ervaringen hiermee namelijk. Had dopjes gekocht voor mijn iPod, maar die vielen nogal snel uit elkaar.
Verwijderd
Ik heb van de week de sennheiser mx750 gekocht omdat mijn sony plugjes kapot waren (had gelezen dat sennheiser ook altijd wel mooie dopjes maakte), maar echt wat een slecht geluid, om te janken. Heel schel en totaal geen bass en body.
Ik had hiervoor de sony ex71sl en deze heb ik maar weer gekocht (oude waren kapot, waarschijnlijk bij meer mensen bekende kabel probleem, kabel draait zichzelf kapot), wat een wereld van verschil.
De sony's hebben echt een prachtig geluid moet ik zeggen, luister regelmatig verschillende soorten muziek en vind ze bij elke soort echt goed uit de verf komen.
Ik had hiervoor de sony ex71sl en deze heb ik maar weer gekocht (oude waren kapot, waarschijnlijk bij meer mensen bekende kabel probleem, kabel draait zichzelf kapot), wat een wereld van verschil.
De sony's hebben echt een prachtig geluid moet ik zeggen, luister regelmatig verschillende soorten muziek en vind ze bij elke soort echt goed uit de verf komen.
Al ingespeeld? 
Niemand? Ik kan natuurlijk ook voor dezelfde oordopjes gaan. De geluidskwaliteit beviel me goed en ze zaten ook wel aardig goed. Maar dan heb je weer dat k*tkabeltje.The__Virus schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 15:31:
OK na lang zoeken vraag ik het hier maar:
Nu ben ik dus aan het twijfelen over nieuwe oordopjes. In-ear is hier enorm populair aan het worden, heb ik nog geen ervaring mee. Ik heb op dit moment nogal last van oorsmeer (hormonen?!) en wil dus niet dat mijn dopjes erg ranzig worden. Verder het liefst dus met een stevige, gebogen plug (zoals het vroegâh altijd was). Wit heeft de voorkeur, maar zwart mag evt. ook. Helaas wil ik echt niet meer dan 40 euro uitgeven, dat is echt het maximum en liever wat minder (helaas nog geen geldboom gevonden).
[ Voor 103% gewijzigd door The__Virus op 02-06-2006 06:59 ]
Ik zou niet weten waarvoor je nog advies nodig hebt. Je hebt alles goed op een rijtje en je veronderstellingen (?) kloppen gewoon. Alleen wax en in-ear is niet zo'n lekkere combinatie. Je zal toch moeten accepteren dat ze dan een beetje smerig worden. Maar verder zou ik de CX300 kopen, als je je budget zover kan oprekken en anders de EP630.
Ik zoek met spoed een winkel waar ze Creative Zen Premium pakket verkopen in Rotterdam. Paradigit had ze niet meer. Weet iemand nog meer winkels+prijzen?
[ Voor 6% gewijzigd door The__Virus op 02-06-2006 14:44 ]
Verwijderd
Eergisteren mijn Sennheisers CX300's toegestuurd gekregen. Bij een eerste luisterbeurt klonken ze al beter dan mijn oude oortjes, maar toch nog een beetje te schel naar mijn mening. Ik heb ze dan maar een uurtje of twee laten inspelen.
Vandemorgen heb ik een hele morgen kunnen horen hoe MAGNIFIEK deze oordoppen zijn. Rossz Csillag Alatt Született van de sublieme Aaron Funk en z'n alter ego Venetian Snares. HEERLIJK. De klassieke stukken komen er onglooflijk goed door, middentonen zitten goed. Alleen de bass kan nog een beetje beter, maar deze kindjes hebben dan ook nog niet hun volledige potentieel laten zien denk ik zo.
De medium sleeves zijn iets te groot en de smalls iets te klein. Maar dat is eigenlijk geen probleem, de mediums passen zich na een tijd wel aan aan de vorm van mijn oor. Want een ongelooflijke belevenis, in-ears van Sennheiser. Subliem.
Het haakse stekkertje is misschien niet echt optimaal, maar ik vind het niet storend. Maarja, een mooi verguld recht stekkertje had een finishing touch geweest. De draden mochten ook iets robuuster, maar in vergelijking met de geweldige ervaring die deze oortjes je kunnen leveren is dat allemaal gemiereneuk.
Once you go in-ear, you never come back.
Het is zo'n geweldige "ik-en-de-muziek" beleving. Ik hoor nu details die ik voorheen nog nooit had opgemerkt. Werkelijk fantastisch. </loflitanie>
Vandemorgen heb ik een hele morgen kunnen horen hoe MAGNIFIEK deze oordoppen zijn. Rossz Csillag Alatt Született van de sublieme Aaron Funk en z'n alter ego Venetian Snares. HEERLIJK. De klassieke stukken komen er onglooflijk goed door, middentonen zitten goed. Alleen de bass kan nog een beetje beter, maar deze kindjes hebben dan ook nog niet hun volledige potentieel laten zien denk ik zo.
De medium sleeves zijn iets te groot en de smalls iets te klein. Maar dat is eigenlijk geen probleem, de mediums passen zich na een tijd wel aan aan de vorm van mijn oor. Want een ongelooflijke belevenis, in-ears van Sennheiser. Subliem.
Nope, geen last meer van omgevingsgeluiden. Dat brengt voor- en nadelen met zich mee. Het volume kan een pak naar beneden zonder last te hebben van joelende kinderen of suizende wind. Het volume dat naar beneden kan heeft ook een gunstig effect op de accutijd van je mp3speler. Nadeel is dat de oortjes een pak luider gaan en dus gevaarlijker zijn als je ze niet met mate gebruikt. Ook op de fiets misschien een nadeel dat je het verkeer niet hoort, maarja, daar heb ik maar weinig over te zeggen hé. Alleszins geen last meer van suizende wind whatsoever.Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 17:20:
Once you go in-ear, you never come back.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2006 15:20 ]
@osc-dis: pas maar op, als het echt zo mooi vind allemaal wil je eens shure's proberen of etymotic's en voor je het weet loop je met doppen van €300,- rond
Verwijderd
Laat maar zo, ik vind dit al een excessieve aankoop.LightYears schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 15:39:
@osc-dis: pas maar op, als het echt zo mooi vind allemaal wil je eens shure's proberen of etymotic's en voor je het weet loop je met doppen van €300,- rond
Haha, dat had ik dus ook, ze vonden dat ik beter 5 paar doppen kon kopen van €40,- dan één van €200,-(Shure E4C) Maarja het was mijn geld dus ze hadden er uiteindelijk wel beetje begrip voorVerwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 15:54:
[...]
Laat maar zo, ik vind dit al een excessieve aankoop.Verantwoord maar eens aan je ouders dat je oordoppen hebt van 50 euro. Mij verklaren ze alleszins voor gek.
Ook vrienden verklaarden me voor gek
Verwijderd
Ik heb nu bijna 2 jaar de Sony EX51's, en ik ben tevreden over het geluid. Helaas springen de rubbertjes er voor mij net iets te snel er vanaf (ik verbaas me soms dat ik er nog geen kwijt ben
). Dit gebeurt soms als ik ze uit mijn oor haal, of wanneer ze aan mijn jas blijven haken. Reden genoeg dus voor mij om een vervanger te zoeken.
Nu ben ik geïnteresseerd in de Shure E2 (c,g, of normaal, welke versie weet ik nog niet), alleen zou ik graag van willen weten of hier wel de foams/sleeves een beetje stevig op vast zitten vergeleken met Sonys 51's (en 71's, die gebruiken dezelfde sleeves toch?).
Verder blijven de sleeves van Sony erop zitten door een soort van verdikking/randje in het plastic van de oortelefoon, en een inkeping in de sleeve. Hoe Shure dit oplost weet ik niet, en dit plaatje geeft ook niet veel weg. In ieder geval alvast bedankt

Nu ben ik geïnteresseerd in de Shure E2 (c,g, of normaal, welke versie weet ik nog niet), alleen zou ik graag van willen weten of hier wel de foams/sleeves een beetje stevig op vast zitten vergeleken met Sonys 51's (en 71's, die gebruiken dezelfde sleeves toch?).
Verder blijven de sleeves van Sony erop zitten door een soort van verdikking/randje in het plastic van de oortelefoon, en een inkeping in de sleeve. Hoe Shure dit oplost weet ik niet, en dit plaatje geeft ook niet veel weg. In ieder geval alvast bedankt

Ik heb van koptelefoons en wat er om heen hangt mn hobby gemaakt en veel van het zuur verdiende geld gaat er in. Ik probeer soms te verklaren wat ik wil met 5 koptelefoons, versterkers, vervangende kabels, externe DAC's en op maat gemaakte inears. Ik heb het opgegeven, de 'normale' mens zal het niet begrijpen, gelukkig weet ik wel dat ik niet alleen ben als je eens kijkt naar de bezoekers aantallen van een site als head-fi.Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 15:54:
[...]
Laat maar zo, ik vind dit al een excessieve aankoop.Verantwoord maar eens aan je ouders dat je oordoppen hebt van 50 euro. Mij verklaren ze alleszins voor gek.
Aan een tafelrand moet je ze natuurlijk nooit laten hangen. Dat is niet goed voor de sleeves, oordoppen en snoer.Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 00:18:
[...]
Strak genoeg om er niet eraf te springen als ze aan bijv. een tafelrand blijven hangen?
En als ze aan een tafelrand blijven hangen, hangt hij waarschijnlijk aan de dopjes ipv de sleeves.
Ik heb de e2c's nu een stuk of 9 maanden en heb maar 1 sleeve verloren, maar gelukkig ook weer teruggevonden. Ze zitten er redelijk strak om. Als je ze achterom in doet en dus door je nek beschermt worden gaan ze ook niet ergens tegen aan hangen, als ze via de voorkant van je shirt gaan gaat het geheidt(?) fout. Maar ik verwacht wel dat je enigzins voorzichtig met dopjes doet van 90 euro.
Verder heb ik nu na die 9 maanden last van kabelbruik op een plek achter mn oor en halverwege. Waarschijnlijk komt dit doordat ik de vervorming uit de draden wou krijgen. Dan komt er dus telkens druk op te staan. Laat ze gewoon hun eigen(jouw hoofd) vorm aannemen, het kan zeker geen kwaad!
Je krijgt er trouwens 3 maten van 3 verschillende oordoppen bij! Harde, zachte en foam. Nieuwe kosten iets van 20 euro en zijn(voor de e3's en hoger een iets minder hoge aanslag op je portomonnee als je naar het aankoop bedrag kijkt. Voor die prijs zijn ook waxguards te koop en dat vind ik eerlijkgezegt veels te duur voor 10 van die kleine rondjes. Doe er dus voorzichtig mee!(je krijgt er ook 10 standaard meegeleverd)
Verder alvast veel luisterplezier gewenst!
Verwijderd
Bedankt voor de info!koenderks schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 03:20:
[...]
Aan een tafelrand moet je ze natuurlijk nooit laten hangen. Dat is niet goed voor de sleeves, oordoppen en snoer.
En als ze aan een tafelrand blijven hangen, hangt hij waarschijnlijk aan de dopjes ipv de sleeves.
Ik heb de e2c's nu een stuk of 9 maanden en heb maar 1 sleeve verloren, maar gelukkig ook weer teruggevonden. Ze zitten er redelijk strak om. Als je ze achterom in doet en dus door je nek beschermt worden gaan ze ook niet ergens tegen aan hangen, als ze via de voorkant van je shirt gaan gaat het geheidt(?) fout. Maar ik verwacht wel dat je enigzins voorzichtig met dopjes doet van 90 euro.
Verder heb ik nu na die 9 maanden last van kabelbruik op een plek achter mn oor en halverwege. Waarschijnlijk komt dit doordat ik de vervorming uit de draden wou krijgen. Dan komt er dus telkens druk op te staan. Laat ze gewoon hun eigen(jouw hoofd) vorm aannemen, het kan zeker geen kwaad!
Je krijgt er trouwens 3 maten van 3 verschillende oordoppen bij! Harde, zachte en foam. Nieuwe kosten iets van 20 euro en zijn(voor de e3's en hoger een iets minder hoge aanslag op je portomonnee als je naar het aankoop bedrag kijkt. Voor die prijs zijn ook waxguards te koop en dat vind ik eerlijkgezegt veels te duur voor 10 van die kleine rondjes. Doe er dus voorzichtig mee!(je krijgt er ook 10 standaard meegeleverd)
Verder alvast veel luisterplezier gewenst!
Nog een vraagje: zijn de kabels naar de dopjes van de E2's aan beiden kanten (links en rechts) even lang? Volgens mij wel na het zien van wat onduidelijke foto's

Ja, het is gewoon een Y vormige kabel.Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 03:48:
[...]
Bedankt voor de info!
Nog een vraagje: zijn de kabels naar de dopjes van de E2's aan beiden kanten (links en rechts) even lang? Volgens mij wel na het zien van wat onduidelijke foto's![]()
Een drupje secondenlijm wil al wel eens helpen.Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 18:19:
Ik heb nu bijna 2 jaar de Sony EX51's, en ik ben tevreden over het geluid. Helaas springen de rubbertjes er voor mij net iets te snel er vanaf (ik verbaas me soms dat ik er nog geen kwijt ben). Dit gebeurt soms als ik ze uit mijn oor haal, of wanneer ze aan mijn jas blijven haken. Reden genoeg dus voor mij om een vervanger te zoeken.
[afbeelding]
Als je E3C of E4C oordopjes hebt, wat kies je dan voor een goede MP3 speler? Bedoel, wat is kwalitatief een beetje gelijk? Het is zonde om goede oordopjes aan een slechte MP3 speler te hangen. Wat is een beetje 'high-end' (voor zover dat samen gaat met MP3
)?
De meeste MP3 spelers gaat wel lukken hoor. Je moet een beetje oppassen met white noise (achtergrondruis ook als je geen muziek afspeelt) omdat ze heel gevoelig zijn. Verder is het aan te raden om MP3'tjes te hebben van tenminste 192 kbps, anders klinkt het juist veel slechter i.p.v. beter. Daarnaast voldoet zo'n beetje elke MP3 speler wel. De iPods klinken goed. De meeste iAudio's zijn goed en hebben ook nog een goede equalizer. En er zijn ook nog modellen van Creative etc. Kortom keus genoeg.martinweb.nl schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 13:46:
Als je E3C of E4C oordopjes hebt, wat kies je dan voor een goede MP3 speler? Bedoel, wat is kwalitatief een beetje gelijk? Het is zonde om goede oordopjes aan een slechte MP3 speler te hangen. Wat is een beetje 'high-end' (voor zover dat samen gaat met MP3)?
"High-end" gaat wat mij betreft heel goed samen met MP3 zolang de (gemiddelde) bitrate maar hoog genoeg is. Als ik in het openbaar vervoer ziet te luisteren, hoor ik geen verschil tussen een lossless kopie en een MP3 (LAME APS). Daar let ik in die omgeving helemaal niet op. Als ik mindere MP3's gebruikt, gaat het echter opvallen.
Ik heb zelf een iRiver speler (H120) en verder zie je in dit topic veel mensen met high-end dopjes en modellen van Kenwood, iAudio of iPod. Ook Sony, Samsung, Creative en Archos hebben een redelijk goede output.
Zoals je ziet zijn het allen a-merken en zijn ze veelal gespecialiseerd in het maken van MP3-spelers. Vooral Kenwood valt op in het rijtje. Zij hebben het echter gepresteerd een speler op de markt te zetten met een erg goede output en dito equalizer. Dit model, de HD20GA7, is helaas erg onbekend.
Ook bij de iPod moet ik een noot maken: De equalizer in het ding is erg slecht. Voor optimale kwaliteit moet je daar dus niet aan zitten en het doen met het geluid dat er van zichzelf uit komt. Dit is enkel bij de Shuffle, Nano en 5G echt goed te noemen. De ander modellen laten een steek vallen in de lage frequenties; ze hebben ene gebrek aan bas.
Ik heb zelf een iRiver speler (H120) en verder zie je in dit topic veel mensen met high-end dopjes en modellen van Kenwood, iAudio of iPod. Ook Sony, Samsung, Creative en Archos hebben een redelijk goede output.
Zoals je ziet zijn het allen a-merken en zijn ze veelal gespecialiseerd in het maken van MP3-spelers. Vooral Kenwood valt op in het rijtje. Zij hebben het echter gepresteerd een speler op de markt te zetten met een erg goede output en dito equalizer. Dit model, de HD20GA7, is helaas erg onbekend.
Ook bij de iPod moet ik een noot maken: De equalizer in het ding is erg slecht. Voor optimale kwaliteit moet je daar dus niet aan zitten en het doen met het geluid dat er van zichzelf uit komt. Dit is enkel bij de Shuffle, Nano en 5G echt goed te noemen. De ander modellen laten een steek vallen in de lage frequenties; ze hebben ene gebrek aan bas.
Ja. In totaal volgens mij 1.57 cm oid. Voordat ik deze had, had ik goedkopere Sony's van iets van 35 euro met zo'n 'necklace' of hoe ze dat ook noemen. Dat was zeer prettig. Maar de Shures zijn ook voornamelijk bedoelt om on stage als monitor te gebruiken. Dan gaan ze achterom via de nek naar een ontvanger toe, en moeten ze wel gelijk zijn. Ik gebruik ze achter mijn nek om, maar de kabel gaat daar via mn schouders naar mn buikzijde en mp3speler toe. Voor 'op straat' gebruik is het niet handig om ze via je rug te laten lopen als je een tas oid om hebt. Die tas gaat namelijk aan de kabel trekken en dat is niet leuk. On stage gebruiken ze daarom volgens mij een soort van pleisters/plakkers om ze in de nek/bij het oor vast te zetten, maar daar ben ik nog niets van tegengekomen.Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 03:48:
[...]
Bedankt voor de info!
Nog een vraagje: zijn de kabels naar de dopjes van de E2's aan beiden kanten (links en rechts) even lang? Volgens mij wel na het zien van wat onduidelijke foto's![]()
In het instructie boekje staan drie verschillende manieren van dragen(kabels weg laten lopen) Achterom het oor is naar mijn mening het handigst(dan trekt het niet zo aan je oor).
Door de redelijk prettige ervaringen met deze oordoppen ben ik trouwens van plan over te gaan op de e3's, maar daar ben ik nog over aan het twijfelen.
Misschien leuk voor de mensen die twijfelen om Senheisser CX300tjes te gaan kopen;
Na ongeveer een maand gebruik is de Bass zoveel beter geworden! Dit terwijl ze toch echt goed ingespeeld waren, het kon dus toch nog beter!
Dacht ik laat het even weten...
Weet er iemand nog een oplossing om mijn dopjes te beschermen? Ik baal er nu namelijk ontieglijk van dat ze telkens vol met stof en zand enzo zitten, wanneer ik ze uit mijn tas haal. Ik wikkel ze nu dus om mijn styxx
mp3speler....
Na ongeveer een maand gebruik is de Bass zoveel beter geworden! Dit terwijl ze toch echt goed ingespeeld waren, het kon dus toch nog beter!
Weet er iemand nog een oplossing om mijn dopjes te beschermen? Ik baal er nu namelijk ontieglijk van dat ze telkens vol met stof en zand enzo zitten, wanneer ik ze uit mijn tas haal. Ik wikkel ze nu dus om mijn styxx
[ Voor 31% gewijzigd door Isaja op 04-06-2006 19:16 ]
Als je bescherming wilt tegen je oordopjes moet je bij jezelf beginnen. Audiodraad om iets heen wikkelen is zeer slecht. Of je nou stof in de dopjes krijgt of kabelbreuk, ze gaan er allebij van kapot.Isaja schreef op zondag 04 juni 2006 @ 19:13:
Misschien leuk voor de mensen die twijfelen om Senheisser CX300tjes te gaan kopen;
Na ongeveer een maand gebruik is de Bass zoveel beter geworden! Dit terwijl ze toch echt goed ingespeeld waren, het kon dus toch nog beter!![]()
Weet er iemand nog een oplossing om mijn dopjes te beschermen? Ik baal er nu namelijk ontieglijk van dat ze telkens vol met stof en zand enzo zitten, wanneer ik ze uit mijn tas haal. Ik wikkel ze nu dus om mijn styxxmp3speler....
Zat er geen draagtasje bij geleverd? Gebruik anders een beschermzakje van bv een zonnebril of whatever. Of houd je tas gewoon goed schoon
Verwijderd
Misschien een idee op wat te vertellen over de Sony MDR-EX90LP/SL in de volgende topicstart? Er zijn al aardig wat user reviews verschenen op het net.

Gloeiende gloeiende 1 dopje van mijn EP-630 is er mee opgehouden 
denk aan draadbreuk op de plug (waar ik al bang voor was opzich dat dat zou kunnen gebeuren...) er is niets te zien etc. alleen voor garantie hoef ik het zeker niet te proberen bij creative? (of Bol.com)
damm
denk aan draadbreuk op de plug (waar ik al bang voor was opzich dat dat zou kunnen gebeuren...) er is niets te zien etc. alleen voor garantie hoef ik het zeker niet te proberen bij creative? (of Bol.com)
wat zal ik doen, creative direct? nu zijn ze beide gestopt... als ik wat aan 't plugje morrel (najawaar ze de plug in gaan) dan doen ze het soms heeeeel even...
en hoe pak ik dat 't handigste aan

-edit2- ze hebben geen e-mail adres voor de garantie, word dat bellen
lekker is dat
en hoe pak ik dat 't handigste aan
-edit2- ze hebben geen e-mail adres voor de garantie, word dat bellen

[ Voor 38% gewijzigd door GoldenSample op 05-06-2006 11:59 ]
Even naar creative.com die service is enorm goed. Een email-adres hebben ze niet, maar je kunt wel vanaf hun site een formulier invullen wat een mailtje stuurt naar hun helpdesk > je krijgt een mailtje terug.
Ik heb m'n Zen Micro op die manier al 2x RMA gehad..
Ik heb m'n Zen Micro op die manier al 2x RMA gehad..
Op kabelbreuk zit meestal geen garantie. En aangezien jij zeer waarschijnlijk kabelbreuk hebt verwacht ik niet dat je nog garantie krijgt. De kabeltjes zijn zeer gevoelig voor de voorzichtigheid waarmee de user heb behandeld. Dus nooit om je mp3 speler wikkelen, en wat ik zelf bij mijn Shure e2c's heb ondervonden: probeer nooit de vorm eruit te krijgen die hij van je hoofd aanneemt. De beschermingskabel is nu dus gebroken en de ground met daarin de audiokabel ligt bloot.GoldenSample schreef op maandag 05 juni 2006 @ 11:50:
wat zal ik doen, creative direct? nu zijn ze beide gestopt... als ik wat aan 't plugje morrel (najawaar ze de plug in gaan) dan doen ze het soms heeeeel even...
en hoe pak ik dat 't handigste aan![]()
-edit2- ze hebben geen e-mail adres voor de garantie, word dat bellen![]()
![]()
lekker is dat
Daarom ben ik nu aan het twijfelen of ik de Shure e3c wil kopen.
Heeft iemand hier ervaring mee ten opzichte van de e2c? Zijn ze ook echt dubbel zo goed, als je kijkt naar de prijs?
Nee je kan beter in één keer gaan voor de E4's. Op zich zijn de E3's wel heel anders dan de E2's, aangezien ze veel gedetaileerder geluid geven, maar toch zijn ze niet erg populair meer. Dat komt voornamelijk omdat ze vrijwel alleen het middengebied goed weergeven en vooral benadrukken. Als je in één keer doorspaart voor de E4 (prijsverschil is eigenlijk niet eens zo groot), dan zul je echte substantiele verbetering krijgen, zonder op andere gebieden te moeten inleveren. Maar lees gerust op head-fi erover bij. Er is daar echt ongelofelijk veel over te vinden en ik denk dat je dan vrij snel zult gaan voor de E4's.
[ Voor 3% gewijzigd door Hoedje op 05-06-2006 14:09 ]
Ik wikkel wel, maar héél soft. Als ik dat niet doen dan ben ik 10 minuten bezig m'n draadjes uit de knoop te halen
ah dankje, maar dat is misschien een te grote stap.Hoedje schreef op maandag 05 juni 2006 @ 14:09:
Nee je kan beter in één keer gaan voor de E4's. Op zich zijn de E3's wel heel anders dan de E2's, aangezien ze veel gedetaileerder geluid geven, maar toch zijn ze niet erg populair meer. Dat komt voornamelijk omdat ze vrijwel alleen het middengebied goed weergeven en vooral benadrukken. Als je in één keer doorspaart voor de E4 (prijsverschil is eigenlijk niet eens zo groot), dan zul je echte substantiele verbetering krijgen, zonder op andere gebieden te moeten inleveren. Maar lees gerust op head-fi erover bij. Er is daar echt ongelofelijk veel over te vinden en ik denk dat je dan vrij snel zult gaan voor de E4's.
Een jaar geleden vond ik mijn oordopjes van 40 euro al duur. Toen heb ik een sprong gewaagd naar de Shure e2c's. Die heb ik nu dus driekwart jaar en het onvermijdelijke kabelbreuk komt in zicht. Ik zal dan wel nog voorzichtiger zijn met de e4c's, maar om nou met dopjes van 270 euro over straat te lopen(daar gebruik ik ze het meest voor) is misschien net een beetje te veel geld.
Maar dan komt toch wel weer het punt dat ze vooral het middengebied goed weergeven. Ik luister vooral metal dus daar komen ook veel lage tonen bij kijken.... Moeilijke keuze
Ik kan eigenlijk alleen maar zeggen dat je de speler best eens beluistert voor je hem koopt. Bijna iedereen is behoorlijk wild van iRiver, maar ik hoor een duidelijk verschil in kwaliteit tussen mijn zen touch en men iRiver T30. Beide met alle 'geluidsverbeteringsfuncties' uit.martinweb.nl schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 13:46:
Als je E3C of E4C oordopjes hebt, wat kies je dan voor een goede MP3 speler? Bedoel, wat is kwalitatief een beetje gelijk? Het is zonde om goede oordopjes aan een slechte MP3 speler te hangen. Wat is een beetje 'high-end' (voor zover dat samen gaat met MP3)?
Ik weet niet of er nog IA's zijn, maar je kunt ze makkelijk voor 200 euro (incl. shipping) importeren uit Amerika, wel even goed zoeken natuurlijkkoenderks schreef op maandag 05 juni 2006 @ 14:34:
[...]
ah dankje, maar dat is misschien een te grote stap.
Een jaar geleden vond ik mijn oordopjes van 40 euro al duur. Toen heb ik een sprong gewaagd naar de Shure e2c's. Die heb ik nu dus driekwart jaar en het onvermijdelijke kabelbreuk komt in zicht. Ik zal dan wel nog voorzichtiger zijn met de e4c's, maar om nou met dopjes van 270 euro over straat te lopen(daar gebruik ik ze het meest voor) is misschien net een beetje te veel geld.
Maar dan komt toch wel weer het punt dat ze vooral het middengebied goed weergeven. Ik luister vooral metal dus daar komen ook veel lage tonen bij kijken.... Moeilijke keuze
Dit topic is gesloten.