Weet nie
Lijkt mij dat het niets uit moet maken welke ontvanger je gebruikt... lijkt mij.
Verwijderd
Weet nie
PSN: Shiver23
Verwijderd
ha ha ha , wat een sukkels bij UPC. 80% van de tot nu toe verkochten platte schermen heeft wel component maar geen HDMI aansluiting, zo beperk je wel je markt weer.Shiver23 schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 09:43:
Dat kan niet. upc werkt met een andere encryptie dan de andere aanbieders. De samsung kan hier niet mee overweg.
Wat schelden jullie op UPC?! Logisch toch dat er geen component op zit dat is namelijk niet echt de toekomst! Als je HDTV wilt bekijken heb je ook een HDTV nodig en die hebben HDMI.Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 10:23:
[...]
ha ha ha , wat een sukkels bij UPC. 80% van de tot nu toe verkochten platte schermen heeft wel component maar geen HDMI aansluiting, zo beperk je wel je markt weer.
Anyway, als UPC niet met een update kastje komt dan gaan we weg, voldoende alternatieven straks.
Mensen die met hun tijd mee zijn gegaan hebben al een tijdje HD-apparatuur in huis staan. En vaak met analoge ingang en geen digitale HDMI/DVI ingang. Bij UPC kun je niet kiezen wat je gebruikt en hebben ze heel bewust de analoge uitgang eruit gelaten. Bij de Samsung kun je netjes kiezen wat je gebruikt.wrcveen schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 14:57:
[...]
Wat schelden jullie op UPC?! Logisch toch dat er geen component op zit dat is namelijk niet echt de toekomst! Als je HDTV wilt bekijken heb je ook een HDTV nodig en die hebben HDMI.
Binnen een niet al te lange tijd zullen ook televisie uitzendingen met HDCP beveiligd zijn en dat kan alleen maar via HDMI doorgegven worden, aan component heb je dan helemaal niks! Dus waarom component er opzetten als dat straks toch niet gebruikt kan worden? Ga gewoon met de tijd mee en zorg vooor HD -ready apparatuur.
Dat van HDCP over de televisie heb ik ooit wel eens gelezen dat dat er aan gaat komen. Anders kan je wel heel mooi aan perfecte kopieen van HD films komen, gewoon lekker opnemen van Film1 HD ofzo. Denk niet dat de film maatschapijen dat willen....Shiver23 schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 15:21:
[...]
Mensen die met hun tijd mee zijn gegaan hebben al een tijdje HD-apparatuur in huis staan. En vaak met analoge ingang en geen digitale HDMI/DVI ingang. Bij UPC kun je niet kiezen wat je gebruikt en hebben ze heel bewust de analoge uitgang eruit gelaten. Bij de Samsung kun je netjes kiezen wat je gebruikt.
En het is nog maar zeer de vraag of er HDCP-uitzendingen via de kabel komen. Daar is nooit iets over bekend gemaakt
Verwijderd
De grote vraag is of UPC wel op tijd is met het leveren van de decoders voor het WK. De decoder moet door een monteur bij je thuis geïnstalleerd worden, als ze er 10.000 moeten doen mogen ze hoognodig wel eens gaan beginnen, voorlopig heeft nog niemand er eentje.Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 21:50:
[...]
bij UPC krijg je dus de Philips ontvanger
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2006 16:41 ]
Verwijderd
UPC levert nooit iets op tijd. vroeger niet. nu niet. in de toekomst ook niet.Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 16:38:
[...]
De grote vraag is of UPC wel op tijd is met het leveren van de decoders voor het WK. De decoder moet door een monteur bij je thuis geïnstalleerd worden, als ze er 10.000 moeten doen mogen ze hoognodig wel eens gaan beginnen, voorlopig heeft nog niemand er eentje.
Kan Philips ze eigenlijk wel leveren? Had UPC niet beter ook met Samsung in zee kunnen gaan?
Maf van UPC. Die Samsung koop je gewoon in de winkel en sluit je zelf aan.Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 16:38:
[...]
[..] De decoder moet door een monteur bij je thuis geïnstalleerd worden, als ze er 10.000 moeten doen mogen ze hoognodig wel eens gaan beginnen, voorlopig heeft nog niemand er eentje.
Kan Philips ze eigenlijk wel leveren? Had UPC niet beter ook met Samsung in zee kunnen gaan?
Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM
Je kan toch ook al je muziek van de radio opnemen en niks meer kopen? Gaan we daarom maar alle radiozenders encrypten? Neen!wrcveen schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 16:11:
[...]
Dat van HDCP over de televisie heb ik ooit wel eens gelezen dat dat er aan gaat komen. Anders kan je wel heel mooi aan perfecte kopieen van HD films komen, gewoon lekker opnemen van Film1 HD ofzo. Denk niet dat de film maatschapijen dat willen....
Helemaal dezelfde decoder konden ze toch niet aanbieden, omdat UPC Nagravision gebruikt (ook niet "slecht", Premiere gebruikt het ook), en alle andere aanbieders Irdeto. Er zou dus minstens een andere kaartlezer inmoeten.nicetas schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 22:30:
En nu kiezen ze voor Philips wat blijkbaar niet compatibel is met DVB-C, in ieder geval niet wat betreft de encryptiestandaarden.
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Dat vraag ik me ook af, vergeet niet dat de gemiddelde consument er niet al te veel verstand van heeft, die had al moeite met het programmeren van de VHS. Als de consument erachter komt dat decoder X niet werkt in gebied Y, zal hij daarvoor geen begrip hebben. Gezien de slechte reputatie van sommige kabelaars is dat natuurlijk koren op de molen. In tegenstelling tot mensen die satelliet nemen, mensen beginnen daar alleen aan als ze d'r tenminste een beetje verstand van hebben.W3ird_N3rd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 23:17:
Hier is maar één oplossing voor, markt opengooien, CAM's maken en een CI-receiver bakken. Iedere andere oplossing zal óf het opheffen van alle abonnementsvormen vereisen (alles ongecodeerd), óf niks oplossen.
Ik vraag me gewoon af hoe lang dit gezeik nog door zal gaan..
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Verwijderd
Ik denk dat het eerder aan de omroepen ligt dan aan ons dat er nog zo weinig breedbeeldGG85 schreef op zondag 21 mei 2006 @ 00:08:
Ach, volgens mij is het hele HDTV voor de eerste 5 jaar niet aan Nederland besteed, zelfs het WK wordt hier nog in 4:3 uitgezonden, terwijl het Songfestivalwel in 16:9 op NL2 te zien is
. Zolang de consument hier nog een 16:9 uitzending ziet als "lelijke balken die niet schermvullend zijn" zal HDTV ook wel nooit doordringen.
Precies. Als je dan gewoon voor €50 een nieuwe CAM kan kopen kost dat nog steeds geld, maar wel minder, en de consument die wellicht gewend was geraakt aan z'n decoder hoeft geen nieuwe te kopen.Defiant schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 23:52:
[...]
Dat vraag ik me ook af, vergeet niet dat de gemiddelde consument er niet al te veel verstand van heeft, die had al moeite met het programmeren van de VHS. Als de consument erachter komt dat decoder X niet werkt in gebied Y, zal hij daarvoor geen begrip hebben. Gezien de slechte reputatie van sommige kabelaars is dat natuurlijk koren op de molen. In tegenstelling tot mensen die satelliet nemen, mensen beginnen daar alleen aan als ze d'r tenminste een beetje verstand van hebben.
Ik vraag me ook wel af of de gemiddelde consument dat wel wil.Daarnaast ben ik benieuwd hoe lang het duurt voordat alle DVB-C aanbieders erachter komen dat de Nederlandse consument niet te porren is voor "dure" betaalzenders. Men hoopt daar de winsten op te behalen, maar dat zou wel eens vies tegen kunnen gaan vallen.
?GG85 schreef op zondag 21 mei 2006 @ 00:08:
Hetzelfde als met de next-gen consoles, allemaal minimaal 720p, maar wat doet 90% van Nederland; het zooitje dmv component composiet aansluiten op hun 15 jaar oude Sony 55cm 4:3 tv.....
[ Voor 3% gewijzigd door StanTheMan op 21-05-2006 01:29 ]
Verwijderd
Dat geklooi had ik dus ook elke keer, misschien dat je in mijn topic wat wijzer wordStanTheMan schreef op zondag 21 mei 2006 @ 01:28:
heb hier een pioneer promo hd .ts filmpje. normaal heb ik geen problemen om die af te spelen, maar deze geeft bij mij zwart beeld in media center/ windows media player terwijl de teller gewoon loopt. Ook wordt de nvidia decoder aangeroepen. In het programma hdtvtompeg2 krijg ik wel beeld.. Zou het graag in m'n media center willen krijgen.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen ?
De TV maatschappijen moeten investeren HDTV/breedbeeld, en niet de kabelboeren. De kabelboer zal de kosten altijd direct verhalen op de consument (zie de extra kosten voor HDTV bij @home), waardoor de afzetmarkt beperkt raakt. Pas als bijvoorbeeld RTL4 of Talpa in breedbeeld/hdtv gaat uitzenden dan zal er een trendbreuk plaatsvinden. In de USA zie je al dat de grote commerciele zenders voortrekkers zijn in HDTV, waardoor kabelbedrijven zich genoodzaakt vinden het HD signaal zonder extra kosten aan te bieden.Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 00:21:
En de platte TV's schijnen ook als warme broodjes verkocht te worden. Nee, de consument wil echt wel, op de één of andere manier zijn de Nederlandse omroepen érg conservatief.
Ik vind dat de consument echt keuze moet krijgen in z'n zenderpakket, het extra-pakket van @home is een voorbeeld van een breed aanbod, waarbij de mensen die het nemen maar geinteresseert zijn in 1 of 2 zenders. Als de consument nou werkelijk zou betalen voor alleen de zender die hij wil zien, dan zou het aanbod er wel anders uitzien denk ik.W3ird_N3rd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 00:22:
Ik vraag me ook wel af of de gemiddelde consument dat wel wil.
Persoonlijk zou ik best (zit bij @home) TV HD, Film1 en TV digitaal Extra willen hebben, op voorwaarde dat ik de hele prut op de PC aan de praat krijg.
Van Extra hoef ik eigenlijk alleen voor Discovery Science, dus of ik dat zal houden weet ik niet zeker, maar ik denk dat ik 't er wel voor over heb.
Voor alle digitale tv abbo's geld geloof ik een jaarcontract.Ik zal wel eens uitzoeken hoe het met opzegtermijnen enzo zit, kan ik altijd de hele zooi weer opzeggen als de Alphacrypt ooit niet meer werkt.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Als dat zo is zal @home zeker liever geen klanten hebben ofzo..Defiant schreef op zondag 21 mei 2006 @ 04:06:
[...]
Voor alle digitale tv abbo's geld geloof ik een jaarcontract.
Met component doen ze het dan nog aardig, je zal wel composiet bedoelen.GG85 schreef op zondag 21 mei 2006 @ 00:08:
Hetzelfde als met de next-gen consoles, allemaal minimaal 720p, maar wat doet 90% van Nederland; het zooitje dmv component aansluiten op hun 15 jaar oude Sony 55cm 4:3 tv.....
Ja maar toen was het niet mogelijk om een uitzending te beveiligen en alles was analoog, dus ook van mindere kwaliteit. Nu is die techniek er wel en zullen ze het vast wel doen. In de HDCP code wordt er dan meegegeven dat één kopie mag voor persoonlijk gebruik maar meerdere kopieen niet.W3ird_N3rd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 23:17:
[...]
Je kan toch ook al je muziek van de radio opnemen en niks meer kopen? Gaan we daarom maar alle radiozenders encrypten? Neen!
En dan nog, alsof ik die films van DVI ga capturen en recompressen. Heb wel wat beters te doen, je neemt dit toch digitaal op, en dan zet HDCP geen doden aan de zij.
Neuh, mij best hoor, hebben ze alleen 1 klant minder.wrcveen schreef op zondag 21 mei 2006 @ 08:59:
[...]
Ja maar toen was het niet mogelijk om een uitzending te beveiligen en alles was analoog, dus ook van mindere kwaliteit. Nu is die techniek er wel en zullen ze het vast wel doen. In de HDCP code wordt er dan meegegeven dat één kopie mag voor persoonlijk gebruik maar meerdere kopieen niet.
Denk je nou echt dat filmmaatschapijen illegale perfecte digitale HD kopieen op de markt willen zien van bekende series zoals LOST of Prisonbreak of van films die misschien nog niet eens zijn uitgebracht op HD-dvd of op Blueray? Die beveiliging komt er echt wel op hoor!
Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
Ik heb die verhalen vaker gehoord, ik vraag me af waarom dat dan zo is? (nee, ik weet het echt niet).W3ird_N3rd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 10:06:
[...]
...
Nee het werkt echt niet!
Dus waarom? Consumentje pesten blijkbaar. Nouja.. Ik ga geen nieuwe zooi kopen omdat filmmaatschappijen paranoïde zijn hoor.
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
[ Voor 3% gewijzigd door BiG-GuY op 21-05-2006 14:45 ]
Je wou zeggen dat je wel HDMI hebt maar geen HDCP ? Wanneer HDCP dan wel ingevoerd zou worden (mocht dat ooit gebeuren) dan ga jij dus naar mindere kwaliteit beelden kijken omdat je set-top box je TV niet vertrouwd.. Hoezo voorbereid ?Denizz schreef op zondag 21 mei 2006 @ 13:12:
Ach, dat hele HDCP gedoe maakt mij niks uit. Ik heb een HDCP TV, dus ik ben al voorbereid op dat consumentje pesten geval dat binnenkort gekraakt gaat worden.
[ Voor 32% gewijzigd door The farmer op 21-05-2006 21:11 ]
Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5
Verwijderd
Ja klopt, Ik liep net naar buiten met ene en belde een vriend die ook interesse had. Hij arriveerde een half uur later en toen waren de overgebleven twee ook al weg. De verkoper vertelde dat er 50 zwarte en 50 zilveren waren besteld en er dus maar 3 zwarte waren binnen gekomen....Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 13:29:
Geluksvogels die afgelopen vrijdag een decoder hebben kunnen kopen...Alles wat je afbeld ,bestellen,niet op vooraad of woensdag of vrijdag binnen. De eerste batchtes voor woensdag en vrijdag zijn al uitverkocht dus zo voor de losse verkoop is niet aan te komen...
MM den haag , rijswijk alleen op bestelling en hebben nog niets binnen gekregen, IT`s bestellen, over Radio modern nog niet te spreken
Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)
Eh? Maar Nederland 1 zend toch nog helemaal niet uit in High Def...toch pas met het WK voor het eerst. Dus keek je dan met de Samsung naar een "geupscalede" versie van de standaard digitale versie ofzo denk ik?Djoekie schreef op maandag 22 mei 2006 @ 13:39:
[...]
Ja klopt, Ik liep net naar buiten met ene en belde een vriend die ook interesse had. Hij arriveerde een half uur later en toen waren de overgebleven twee ook al weg. De verkoper vertelde dat er 50 zwarte en 50 zilveren waren besteld en er dus maar 3 zwarte waren binnen gekomen....
(Was bij Mediamarkt Maastricht)
Ik ben overigens hartstikke tevreden over hem, beeld en geluid zijn top (even voor de duidelijkheid, ik had eerst analoog tv en dus geen ervaring met SD decoders). M'n vader was zo onder de indruk (we hebben veel last van ruis op de kabel) dat hij een normale Philips decoder kocht. Even naast elkaar gezet op dezelfde tv. De Samsung HD versie via component en de Philips via Scart RGB. En er was toch nog een verschil te zien op bijv Nederland 1, vooral qua scherpte. Niet zo overduidelijk als van analoog naar digitaal, maar het verschil was er wel. Mijn vader zelf vond het de +200 euro meerprijs iig niet waard.
Verwijderd
Deze JVC projector met 1080p ondersteuning zal ongeveer 18000 euro kosten volgens dit nieuws bericht.Who Am I? schreef op maandag 22 mei 2006 @ 11:15:
Iemand enig idee hoeveel deze projector kost en waar hij verkrijgbaar is?
Ja okay, maar omdat hij het had over "het verschil is niet 200 euro waard voor z'n vader"....het leek me ook niet meer dan logisch dat als je een HDTV decoder gaat kopen, je het voor de HDTV functionaliteit doet. Niet om er vervolgens standaard definitie mee te gaan kijken en dat je dus de aanschafprijs gaat beoordelen aan de hand van hoe hij bij standaard def presteert. Dat hij het bij standaard ook wat beter doet doordat hij upscaling toepast is natuurlijk wel mooi.Shiver23 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 14:27:
Dat is ook waar het om gaat. Het SD-signaal is met de Samsung ook mooier dan met de Philips decoder.
Valt natuurlijk nog weinig HDTV te beleven heSwoosh schreef op maandag 22 mei 2006 @ 14:57:
[...]
Ja okay, maar omdat hij het had over "het verschil is niet 200 euro waard voor z'n vader"....het leek me ook niet meer dan logisch dat als je een HDTV decoder gaat kopen, je het voor de HDTV functionaliteit doet. Niet om er vervolgens standaard definitie mee te gaan kijken en dat je dus de aanschafprijs gaat beoordelen aan de hand van hoe hij bij standaard def presteert. Dat hij het bij standaard ook wat beter doet doordat hij upscaling toepast is natuurlijk wel mooi.
En ik heb hem nu precies een week geleden besteld en was nummer 30 op de lijst.Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 13:29:
Geluksvogels die afgelopen vrijdag een decoder hebben kunnen kopen...Alles wat je afbeld ,bestellen,niet op vooraad of woensdag of vrijdag binnen. De eerste batchtes voor woensdag en vrijdag zijn al uitverkocht dus zo voor de losse verkoop is niet aan te komen...
MM den haag , rijswijk alleen op bestelling en hebben nog niets binnen gekregen, IT`s bestellen, over Radio modern nog niet te spreken
Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM
Dat zal zeker niet bevorderd worden als de kabelboeren de consument extra kosten doorberekent voor het ontvangen van HDTV (en het zal me zeker niet verbazen, als de commercielen ook een bedrag moeten neertellen voor doorgifte van HDTV kanalen). Het is dan ook niet verbazingwekkend dat landen met een hoog aantal satelliet gebruikers voorlopen met HDTV, gezien de relatief lage kosten voor distributie.Shiver23 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 15:54:
Zeker Talpa, Veronica en Net5 doen ook best wat in breedbeeld.
HDTV zal zeker bij de laatste groep lang op zich laten wachten. Zeker omdat er geen voordeel in inkomsten is voor die partijen, maar wel veel meer extra kosten.
Verwijderd
Verwijderd
Ik weet niet bij welke kabelmaatschappij je zit (@Home?) maar daar moet je jezelf opgeven. Of je zelf de HD decoder moet kopen of deze kunt huren moet je gelijk even navragen.Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 23:45:
Ik heb in iedergeval een HD ready tv en nu wou ik weten welke opties ik heb om nou HD kwaliteit het wk te bekijken
[ Voor 9% gewijzigd door Shiver23 op 22-05-2006 23:57 ]
Verwijderd
Verwijderd
zit ik nou net bij UPC die nog geen HDTV uitzend. Ja ze zijn er mee bezig maar god mag weten wanneer het ook echt in gaat....pff dat word dus zeker geen hd kwaliteit....heb geen schotel dus houd min of meer op tot UPC met die HD service komt zekerVerwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 23:53:
[...]
Ik weet niet bij welke kabelmaatschappij je zit (@Home?) maar daar moet je jezelf opgeven. Of je zelf de HD decoder moet kopen of deze kunt huren moet je gelijk even navragen.
Als je lokale kabelaar geen HD plannen heeft zal je aan de schotel moeten, en om hiermee
het WK in HD te kunnen gaan ontvangen zal je aardig diep de portemonnee in moeten = ~minimaal 700euro bij elkaar.
En die heeft welgeteld 2min in de winkel gelegen waarschijnlijkTekielja schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 14:42:
Vandaag onze eerste "voorraad" decoders binnengekregen.
welgeteld 1 apparaat..
oef....domper! En ik had nog wel zoveel vertrouwen dat het wel goed zou komen. Begin nu toch wel ee beetje angstig te worden dat het echt lastig wordt om een decoder te ontvangen.Tekielja schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 14:42:
Vandaag onze eerste "voorraad" decoders binnengekregen.
welgeteld 1 apparaat..
Life is what you make of it. Always has been, always will be.
[ Voor 46% gewijzigd door Shiver23 op 23-05-2006 15:12 ]
Vandaag kreeg ik een promotie folder van de gezamenlijke kabelbedrijven voor digitale TV in de bus, met op de achterkant het aanbod van de lokale kabelboer, in mijn geval @home, waarbij wel het hele HD verhaal wordt voorgeschotelt. Pikant detail is dat men om de consument niet af te schrikken de prijs van de decoder (a 300 euro) er maar niet bij heeft gezet.RobertJ schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 15:06:
Misschien, maar de normale consument verwijt ik niets in dat opzicht, de voorlichting is nu nog enorm magertjes...
Verwijderd
Verwijderd
Lijkt mij ook. Maar het is precies als breedbeeld. Dat zou er toch ook komen maar uitzendingen zijn er niet. Behalve NL1. en als je een film kijkt op de andere zenders, dan staat de ondertiteling zover onderin het beeld dat je hem nog niet op breedbeeld kan zetten.Shiver23 schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 15:11:
Tja, de reclame van TV Home zal niet voor niets zijn denk ik toch.
Ik blijf het vreemd vinden. Als je veel geld neerlegt voor een dure tv wil je er toch ook iets moois op zien?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2006 17:15 ]
Waar haal je dat vandaan?Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 17:05:
Stond er ook bij dat het WK waarschijnlijk niet in HD wordt uitgezonden!!!
HODL
Verwijderd
Oh?Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 17:05:
Keek net nog TMF Awards 2005, was op HD1-NL. MPEG2 nog maf genoeg, maar daar kan ik alleen maar blij mee zijnEn wat gaat er eigenlijk wel in HD uitgezonden worden op korte termijn!?!? En dan bedoel ik wel een Echt HD signaal van A tot Z waarbij dus ook met HD cameras is gefilmd.
[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 23-05-2006 19:01 ]
Verwijderd
Ik heb wel gelezen dat het WK niet in breedbeeld word uitgezonden op de Nederlandse zenders, maar nergens dat het niet in high-def word uitgezondenVerwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 17:05:
Was net bij winkel hier in de buurt. Daar hebben ze Loewe's staan met ingebouwde decoder. HD1 hadden ze opgezet. En ook TMF-awards. Pff wat een ontzettend verschil zeg! Zo heb je tenminste wat aan zo'n LCD-tv. (K-liber in the house. haha dat was dan weer jammer)W3ird_N3rd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 19:01:
Keek net nog TMF Awards 2005, was op HD1-NL. MPEG2 nog maf genoeg, maar daar kan ik alleen maar blij mee zijn.
Er komt al vanalles op HD1 zo te zien hoor.
Weet iemand trouwens wanneer in juni Film1 HD komt?
Verwijderd
De Xelos SLxx HDTekielja schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 20:19:
Loewe's met ingebouwde HD-decoders? welk type mag dat dan zijn?
In het krantje hier (Enschede) stond ie voor 285Swoosh schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 20:20:
Hoe duur is die decoder bij de Media Markt? Gewoon 299 of iets goedkoper?
Verwijderd
Heb het op de BBC radio gehoord. Duitsland zou de benodigde apparatuur of niet rond hebben of niet gaan gebruiken. Misschien dat ze dus standaard cameras gaan gebruiken en het signaal opleuken zodat er bij de consument een HD signaal binnen komt wat native gewoon 480 beeldlijnen heeft.
Sunbeam, weet je zeker dat je niet het bericht van de NOS bedoelde dat ze het WK (analoog) in 4:3 uitzenden? Want over de kabel gaan @Home, Multikabel en Casema gewoon het HD signaal doorgeven as far as i know.Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 21:14:
[...]
Heb het op de BBC radio gehoord. Duitsland zou de benodigde apparatuur of niet rond hebben of niet gaan gebruiken. Misschien dat ze dus standaard cameras gaan gebruiken en het signaal opleuken
Even off-topic misschien, maar analoge PAL heeft altijd nog 600 lijnen en digitale PAL 576 lijnen (interlaced, dat wel). Amerikanen, die hebben maar 500/480 lijnen.zodat er bij de consument een HD signaal binnen komt wat native gewoon 480 beeldlijnen heeft.
Ik denk ook niet dat je moet verwachten dat de omroepen over zullen stappen. Zelf zie ik de omroepen binnen nu en 10 jaar allemaal verdwijnen en plaats maken voor on-demand televisie, desgewenst in HD formaat. De tijd van een standaardpakket programma's voorschotelen aan de consument is imo echt voorbij.Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 17:11:
[...]
Precies wat er met HD gaat gebeuren. Niets dus. de omroepen gaan echt niet investeren in nieuwe apparatuur om een daadwerkelijk goed HD signaal door te geven. Wat hoogstens komt is een geupscaled signaal voor de mensen met een HD ontvanger. Hopelijk doen ze dit dan met een goed PAL signaal want daar knijpen ze al vaak de bandbreedte voor. vergelijk de NL zenders maar eens met Duitsland. Daar is het beeld al 100 keer beter.
Was dat maar zo....Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 21:54:
Leuke voordeel van HDTV dan, gewoon overal dezelfde standaard.
[ Voor 17% gewijzigd door Xenan op 23-05-2006 22:00 ]
Verwijderd
Wow.. dat zijn er nog heel wat ja. De resoluties zijn tenminste wel hetzelfdenicetas schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 21:59:
[...]
Was dat maar zo....
We hebben een boel smaken HDTV, de belangrijkste (officiële) zijn 1080i op 60 Hz, 720p op 60 Hz (VS), 1080i op 50 Hz, 720p op 50 Hz (Europa).
Daarnaast nog "informele" formaten: 1080p op 24 Hz bijvoorbeeld, te vinden op elke Sony HD cam (nou ja elke, dat weet ik ook niet maar wel op elke die ik in mijn handen heb gehad: 2 typen).
Verwijderd
Ik heb het "nieuws" nog op geen enkel Duits, Engels of NL HDTV forum gelezen en nu komt Sunbeam er mee aanzetten, tuurlijk.
Pff dat dacht je.Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 22:02:
[...]
Wow.. dat zijn er nog heel wat ja. De resoluties zijn tenminste wel hetzelfde
Verwijderd
Jeetje, ik maar denken dat we dan eindelijk afwaren van films die een paar % sneller afspelen enzo... niet dus.W3ird_N3rd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 22:59:
[...]
Pff dat dacht je.
Wat ik tot nu toe o.a. al gezien heb:
1920*1080/1088 @ 59,94i (Amerika)
1440*1080/1088 @ 50i forced AR (BBC)
1280*1080/1088 @ 59,94i forced AR (Amerika budget, Zoom ofzo)
1920*1080/1088 @ 50i (Europa)
1280*720 @ 59,94p (Amerika)
1280*720 @ 50p (Europa)
En zo zijn er nog wel wat combinaties te maken. Van dat telecine/speedup gezeik met films zijn we ook nog steeds niet af..
Ik heb mogelijk ook nog ergens een rip uit Japan, wat voor framerate die heeft weet ik niet, zal ook wel weer afwijken..
[ Voor 36% gewijzigd door Dukey op 24-05-2006 09:10 ]
Verwijderd
Mwah, als je zoals de vent bij de Media Markt me liet weten, 250 bestelt en maar 3 krijgt geleverd dan is er wel iets flink mis met de verwachtingen van SamsungVerwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 11:24:
Wat nieuwe informatie omtrend de uitlevering van decoders , de datum is verschoven voor uitlevering naar 1 juni voor de zwarte decoder en 31 mei voor de zilvere decoder. Samsung delft even gebeld en deze hadden niet verwacht dat er zoveel vraag zou zijn wel veel maar niet zo veel . Ze proberen de batches zo eerlijk mogelijk te verdelen over de winkels dus laten we hopen dat er genoeg zijn voor de WK....
greets marco
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2006 15:44 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 24-05-2006 16:17 ]
Met behulp van ?? Speciale kaart/software?W3ird_N3rd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 16:16:
Super! Ik kijk nu bij TV Home naar "Sport1 HD". Mijn CPU heeft het erg zwaar, en er valt te kijken naar beelden van een stad met iig een Bijenkorf en een Mcdonalds. 720p, en voor het eerst dat ik direct beeld heb van een h.264 kanaal op de kabel zonder het eerst op te moeten nemen \o/.
Nou moet ik toch eens snel die CPU/videokaart upgrade gaan halen..
[edit]Madame Tussaud, Amsterdam?
"Better ask questions before you shoot"
ATI Radeon X1600 bijvoorbeeld. Met de nieuwste drivers en een speciale Codec (moet je ook kopen) kan die H.264 decoderen.
Gewoon GlobeTV (en Cyberlink h.264 decoder), en het kanaal doet zich voor als encrypted, maar lijkt ook zonder smartcard te werken
[ Voor 18% gewijzigd door Mentalist op 24-05-2006 16:50 ]
Grappig, Cyberlink levert ook die ATI Radeon H.264 Codec. Dan staat je PC niet roodgloeied bij het decoderen. Er zijn al X1600 kaarten met HDMI en HDCP die ook het geluid doorgeven (over HDMI dus)W3ird_N3rd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 16:49:
[...]
Gewoon GlobeTV (en Cyberlink h.264 decoder), en het kanaal doet zich voor als encrypted, maar lijkt ook zonder smartcard te werken.
Tis wel weer een looping demo. Maar TV Home is dus nog aan het klussen om de h264 decoders goed ingesteld te krijgen, en mijn TV-kaart kan ermee overweg \o/.
Er zitten wat streepjes in het beeld trouwens. Ze zullen nog wel hard werken eraan. Ziet er botertje geil uit op m'n 2405FPW hoor
.
Er draait nog een andere test ook op 720p.nicetas schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 17:53:
720p zei je? Ik dacht dat Europa voor 1080i gekozen had.
Essent kabelcom is big mama, @home is de naam van het bedrijf, TV Home is de naam van het product "digitale televisie".En wie is TV Home? Is dat hetzelfde als @Home?
Ik heb _juist_ niet de ATi versie, want ik heb een nVidia kaart. Ik heb juist de decoder die acceleratie moet krijgen op nVidia videokaarten, maar het schijnt dat mijn 6600GT om duistere redenen niet zo goed kan accelereren, ondanks dat dat volgens nVidia wel zou moeten werken.grunnsat schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 18:05:
[...]
Grappig, Cyberlink levert ook die ATI Radeon H.264 Codec. Dan staat je PC niet roodgloeied bij het decoderen. Er zijn al X1600 kaarten met HDMI en HDCP die ook het geluid doorgeven (over HDMI dus)
[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 24-05-2006 18:36 ]
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
[ Voor 17% gewijzigd door Mentalist op 24-05-2006 19:47 ]
Verwijderd
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2006 21:32 ]
Omdat die van mij zeker nog werkt na een tijdje, als je snapt wat ik bedoelW3ird_N3rd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 19:47:
Zowel Film als Sport vanaf juni, zie "overzicht HD zenders". En ik heb begrepen dat je daar niet voor hoeft bij te betalen, een abo op film/sport is genoeg. Sport1 laat wat Amsterdam-beelden zien, weinig sportiefs aan. Kan best dat die nog niet in de kanalenlijst zit, maar wei gebruikt er dan ook een "gecertificeerde" decoder?
Verwijderd
Kunnen ze m niet eff naar rijswijk stuuren die gieren hadden er 3 binnen gekregen maar was gelijk ingepikt door eigen personeelShiver23 schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 16:45:
Bij de MM Enschede stond nog een zwarte HDTV-decoder voor de liefhebber.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2006 21:43 ]
Verwijderd
Onze trots uit Eindhoven! Als ze wat Polen hadden ingehuurd, die werken 30% harder, dan was het op tijd af. En die Koreanen werken ook wat harder, alles op tijd af!Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 21:29:
Btw, de kans dat UPC op tijd is voor het WK in HD is bijna nihil geworden. Philips
krijgt het (nog) niet voor elkaar om een goed werkende decoder af te leveren. Geluk voor de
klanten van Essent, Casema en Multikabel. Deze bedrijven waren zo slim om met Samsung in zee te gaan in plaats van onze slimme vrienden uit Eindhoven!
http://www.chelloo.com/fo...13564.msg144622#msg144622
Wat een blamage dit, UPC/Philips waren notabene in Oktober'05 de eersten die vol trots HD aankondigden, nu 7 maanden later hebben zij hun zaakjes nog niet rond.![]()
![]()
Tja, zolang het om deze kleine aantallen gaat heeft Samsung het zeker nog niet goed gedaan. Zodra ik mijn zilvere decoder hier voor 9 juni heb staan is het chapeau voor SamsungVerwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 21:51:
[...]
Onze trots uit Eindhoven! Als ze wat Polen hadden ingehuurd, die werken 30% harder, dan was het op tijd af. En die Koreanen werken ook wat harder, alles op tijd af!
Chapeau voor Samsung! En UPC en Philips lachen we even hierbij lekker uit!
True, maar wel met alle beperkingen erbij..Djoekie schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 21:30:
[...]
Omdat die van mij zeker nog werkt na een tijdje, als je snapt wat ik bedoel.
Koppelverkoop heet dat geloof ikShiver23 schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 22:19:
Welk gebeuren is tegen de wet?
[ Voor 29% gewijzigd door Mentalist op 24-05-2006 22:23 ]
Mee eens is. Notabene in Nederland, de thuisbasis van Philips, wordt HDTV door Samsung neergezet. En Philips heeft het nakijken. Dat komt ervan als er geen techneuten meer in het management zitten. Het huidige management kan alleen boekhouden maar heeft geen visie.Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 21:29:
Btw, de kans dat UPC op tijd is voor het WK in HD is bijna nihil geworden. Philips
krijgt het (nog) niet voor elkaar om een goed werkende decoder af te leveren. Geluk voor de
klanten van Essent, Casema en Multikabel. Deze bedrijven waren zo slim om met Samsung in zee te gaan in plaats van onze slimme vrienden uit Eindhoven!
http://www.chelloo.com/fo...13564.msg144622#msg144622
Wat een blamage dit, UPC/Philips waren notabene in Oktober'05 de eersten die vol trots HD aankondigden, nu 7 maanden later hebben zij hun zaakjes nog niet rond.![]()
![]()
of Samsung zo goede keus is? Zijn nu al veel mensen met problemen:Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 21:29:
... Deze bedrijven waren zo slim om met Samsung in zee te gaan in plaats van onze slimme vrienden uit Eindhoven!
[ Voor 20% gewijzigd door Shiver23 op 24-05-2006 22:28 ]
Nee hoor. Kijk maar naar mij. Ik moet alleen ff een vlottere CPU hebben.Shiver23 schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 22:26:
Omdat andere merken nog geen decoders beschikbaar hebben is Samsung nu de enige.
Jawel, want ik mag niet zelf een merk kiezen, ik moet kiezen uit 3 of 4 voorgeschotelde merken.Bij digitale tv van Essent heb je zelf de keuze over welke decoder je haalt. Deze moet je zelf los in de winkel kopen. Geen koppelverkoop dus.
Nee, koppelhuur, weet niet of dat tegen de wet is. Ranzig blijft het. Het is standaard DVB-C en er is geen *enkel* technisch obstakel om de gebruiker zelf een decoder te laten kiezen!Bij UPC huur je een decoder bij een pakket van digitale tv. Waarschijnlijk ook geen koppelverkoop.
Alle andere aanbieders volgen dezelfde Irdeto weg.Bij andere aanbieders zit het volgens mij niet heel anders.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq