[HDTV] High-Definition TV. Wat is het precies topic deel 2

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 34.125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet nie :o
Lijkt mij dat het niets uit moet maken welke ontvanger je gebruikt... lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Dat kan niet. upc werkt met een andere encryptie dan de andere aanbieders. De samsung kan hier niet mee overweg.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 09:43:
Dat kan niet. upc werkt met een andere encryptie dan de andere aanbieders. De samsung kan hier niet mee overweg.
ha ha ha , wat een sukkels bij UPC. 80% van de tot nu toe verkochten platte schermen heeft wel component maar geen HDMI aansluiting, zo beperk je wel je markt weer.
Anyway, als UPC niet met een update kastje komt dan gaan we weg, voldoende alternatieven straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hier is info te vinden over het HDTV abonement van multikabel: http://www.multikabel.nl/producten/radio-en-tv/hdtv/ Muktikabel levert een Samgsung decoder. Drie honder euro is wel erg veel voor een decoder. Maja dan kan je ook wel meteen via digitale tv kijken.
Het wk in HDTV kijken zou erg leuk zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik kan niets vinden op de Casema site over hun HDTV actie :(

Ik wil wel weten wat ik krijg. Ik heb al digitale tv (via Scart ;( ), maar wil wel wten wat de kosten zijn na januari, en welke zenders ik krijg. Om nou 299,- uit te geven voor het WK vind ik een beetje onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 14:19
Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 10:23:
[...]

ha ha ha , wat een sukkels bij UPC. 80% van de tot nu toe verkochten platte schermen heeft wel component maar geen HDMI aansluiting, zo beperk je wel je markt weer.
Anyway, als UPC niet met een update kastje komt dan gaan we weg, voldoende alternatieven straks.
Wat schelden jullie op UPC?! Logisch toch dat er geen component op zit dat is namelijk niet echt de toekomst! Als je HDTV wilt bekijken heb je ook een HDTV nodig en die hebben HDMI.

Binnen een niet al te lange tijd zullen ook televisie uitzendingen met HDCP beveiligd zijn en dat kan alleen maar via HDMI doorgegven worden, aan component heb je dan helemaal niks! Dus waarom component er opzetten als dat straks toch niet gebruikt kan worden? Ga gewoon met de tijd mee en zorg vooor HD -ready apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

wrcveen schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 14:57:
[...]

Wat schelden jullie op UPC?! Logisch toch dat er geen component op zit dat is namelijk niet echt de toekomst! Als je HDTV wilt bekijken heb je ook een HDTV nodig en die hebben HDMI.

Binnen een niet al te lange tijd zullen ook televisie uitzendingen met HDCP beveiligd zijn en dat kan alleen maar via HDMI doorgegven worden, aan component heb je dan helemaal niks! Dus waarom component er opzetten als dat straks toch niet gebruikt kan worden? Ga gewoon met de tijd mee en zorg vooor HD -ready apparatuur.
Mensen die met hun tijd mee zijn gegaan hebben al een tijdje HD-apparatuur in huis staan. En vaak met analoge ingang en geen digitale HDMI/DVI ingang. Bij UPC kun je niet kiezen wat je gebruikt en hebben ze heel bewust de analoge uitgang eruit gelaten. Bij de Samsung kun je netjes kiezen wat je gebruikt.
En het is nog maar zeer de vraag of er HDCP-uitzendingen via de kabel komen. Daar is nooit iets over bekend gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
Shiver23 schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 15:21:
[...]

Mensen die met hun tijd mee zijn gegaan hebben al een tijdje HD-apparatuur in huis staan. En vaak met analoge ingang en geen digitale HDMI/DVI ingang. Bij UPC kun je niet kiezen wat je gebruikt en hebben ze heel bewust de analoge uitgang eruit gelaten. Bij de Samsung kun je netjes kiezen wat je gebruikt.
En het is nog maar zeer de vraag of er HDCP-uitzendingen via de kabel komen. Daar is nooit iets over bekend gemaakt
Dat van HDCP over de televisie heb ik ooit wel eens gelezen dat dat er aan gaat komen. Anders kan je wel heel mooi aan perfecte kopieen van HD films komen, gewoon lekker opnemen van Film1 HD ofzo. Denk niet dat de film maatschapijen dat willen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 21:50:
[...]

bij UPC krijg je dus de Philips ontvanger
De grote vraag is of UPC wel op tijd is met het leveren van de decoders voor het WK. De decoder moet door een monteur bij je thuis geïnstalleerd worden, als ze er 10.000 moeten doen mogen ze hoognodig wel eens gaan beginnen, voorlopig heeft nog niemand er eentje.
Kan Philips ze eigenlijk wel leveren? Had UPC niet beter ook met Samsung in zee kunnen gaan?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2006 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 16:38:
[...]

De grote vraag is of UPC wel op tijd is met het leveren van de decoders voor het WK. De decoder moet door een monteur bij je thuis geïnstalleerd worden, als ze er 10.000 moeten doen mogen ze hoognodig wel eens gaan beginnen, voorlopig heeft nog niemand er eentje.
Kan Philips ze eigenlijk wel leveren? Had UPC niet beter ook met Samsung in zee kunnen gaan?
UPC levert nooit iets op tijd. vroeger niet. nu niet. in de toekomst ook niet.
HD kastjes na het WK. Mosterd na de maaltijd, ha ha ha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 22:05

Xenan

Tree-of-life

Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 16:38:
[...]

[..] De decoder moet door een monteur bij je thuis geïnstalleerd worden, als ze er 10.000 moeten doen mogen ze hoognodig wel eens gaan beginnen, voorlopig heeft nog niemand er eentje.
Maf van UPC. Die Samsung koop je gewoon in de winkel en sluit je zelf aan.

Nu ken ik via via iemand die bij Essent HDTV uitrolt en die vertelde dat ze voor Samsung hebben gekozen, gewoon omdat dat Philips spul niet goed werkt. De details ken ik niet, en ik wil ook geen flame war beginnen, maar het is wel opmerkelijk dat alle kabelmaatschappijen behalve UPC voor Samsung kiezen en UPC kiest voor Philips.

UPC heeft een trackrecord voor het kiezen van verkeerde systemen. Bijvoorbeeld in het begin van kabelinternet (zo rond 1996 geloof ik) kozen ze voor modems die je op de COM poort moest aansluiten. Daarbij was de downloadsnelheid meteen gelimiteerd op 128 kb/s want een COM poort kan niet sneller. Alle andere kabelmaatschappijen kozen voor ethernet en/of USB modems, en boden toen tot 512 kb/s.

En nu kiezen ze voor Philips wat blijkbaar niet compatibel is met DVB-C, in ieder geval niet wat betreft de encryptiestandaarden.

Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

wrcveen schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 16:11:
[...]

Dat van HDCP over de televisie heb ik ooit wel eens gelezen dat dat er aan gaat komen. Anders kan je wel heel mooi aan perfecte kopieen van HD films komen, gewoon lekker opnemen van Film1 HD ofzo. Denk niet dat de film maatschapijen dat willen....
Je kan toch ook al je muziek van de radio opnemen en niks meer kopen? Gaan we daarom maar alle radiozenders encrypten? Neen!

En dan nog, alsof ik die films van DVI ga capturen en recompressen. Heb wel wat beters te doen, je neemt dit toch digitaal op, en dan zet HDCP geen doden aan de zijk.
nicetas schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 22:30:
En nu kiezen ze voor Philips wat blijkbaar niet compatibel is met DVB-C, in ieder geval niet wat betreft de encryptiestandaarden.
Helemaal dezelfde decoder konden ze toch niet aanbieden, omdat UPC Nagravision gebruikt (ook niet "slecht", Premiere gebruikt het ook), en alle andere aanbieders Irdeto. Er zou dus minstens een andere kaartlezer inmoeten.

Nu moeten er weer 2 verschillende decoders voor verschillende aanbieders op de markt komen, en zit je vast aan decoder x afhankelijk van je aanbieder. Dat is toch niks..

Hier is maar één oplossing voor, markt opengooien, CAM's maken en een CI-receiver bakken. Iedere andere oplossing zal óf het opheffen van alle abonnementsvormen vereisen (alles ongecodeerd), óf niks oplossen.

Ik vraag me gewoon af hoe lang dit gezeik nog door zal gaan..

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:35

defiant

Moderator General Chat
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 23:17:
Hier is maar één oplossing voor, markt opengooien, CAM's maken en een CI-receiver bakken. Iedere andere oplossing zal óf het opheffen van alle abonnementsvormen vereisen (alles ongecodeerd), óf niks oplossen.
Ik vraag me gewoon af hoe lang dit gezeik nog door zal gaan..
Dat vraag ik me ook af, vergeet niet dat de gemiddelde consument er niet al te veel verstand van heeft, die had al moeite met het programmeren van de VHS. Als de consument erachter komt dat decoder X niet werkt in gebied Y, zal hij daarvoor geen begrip hebben. Gezien de slechte reputatie van sommige kabelaars is dat natuurlijk koren op de molen. In tegenstelling tot mensen die satelliet nemen, mensen beginnen daar alleen aan als ze d'r tenminste een beetje verstand van hebben.

Daarnaast ben ik benieuwd hoe lang het duurt voordat alle DVB-C aanbieders erachter komen dat de Nederlandse consument niet te porren is voor "dure" betaalzenders. Men hoopt daar de winsten op te behalen, maar dat zou wel eens vies tegen kunnen gaan vallen.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 15:21

GG85

.......

Ach, volgens mij is het hele HDTV voor de eerste 5 jaar niet aan Nederland besteed :(, zelfs het WK wordt hier nog in 4:3 uitgezonden, terwijl het Songfestivalwel in 16:9 op NL2 te zien is :~. Zolang de consument hier nog een 16:9 uitzending ziet als "lelijke balken die niet schermvullend zijn" zal HDTV ook wel nooit doordringen.

Hetzelfde als met de next-gen consoles, allemaal minimaal 720p, maar wat doet 90% van Nederland; het zooitje dmv component aansluiten op hun 15 jaar oude Sony 55cm 4:3 tv.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GG85 schreef op zondag 21 mei 2006 @ 00:08:
Ach, volgens mij is het hele HDTV voor de eerste 5 jaar niet aan Nederland besteed :(, zelfs het WK wordt hier nog in 4:3 uitgezonden, terwijl het Songfestivalwel in 16:9 op NL2 te zien is :~. Zolang de consument hier nog een 16:9 uitzending ziet als "lelijke balken die niet schermvullend zijn" zal HDTV ook wel nooit doordringen.
Ik denk dat het eerder aan de omroepen ligt dan aan ons dat er nog zo weinig breedbeeld
uitzendingen in NL zijn. Inmiddels heeft een ruime meerderheid (dacht gelezen te hebben zo'n 70%)
van de huishoudens een breedbeeld in de huiskamer staan.
En de platte TV's schijnen ook als warme broodjes verkocht te worden. Nee, de consument wil echt wel, op de één of andere manier zijn de Nederlandse omroepen érg conservatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Defiant schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 23:52:
[...]

Dat vraag ik me ook af, vergeet niet dat de gemiddelde consument er niet al te veel verstand van heeft, die had al moeite met het programmeren van de VHS. Als de consument erachter komt dat decoder X niet werkt in gebied Y, zal hij daarvoor geen begrip hebben. Gezien de slechte reputatie van sommige kabelaars is dat natuurlijk koren op de molen. In tegenstelling tot mensen die satelliet nemen, mensen beginnen daar alleen aan als ze d'r tenminste een beetje verstand van hebben.
Precies. Als je dan gewoon voor €50 een nieuwe CAM kan kopen kost dat nog steeds geld, maar wel minder, en de consument die wellicht gewend was geraakt aan z'n decoder hoeft geen nieuwe te kopen.
Daarnaast ben ik benieuwd hoe lang het duurt voordat alle DVB-C aanbieders erachter komen dat de Nederlandse consument niet te porren is voor "dure" betaalzenders. Men hoopt daar de winsten op te behalen, maar dat zou wel eens vies tegen kunnen gaan vallen.
Ik vraag me ook wel af of de gemiddelde consument dat wel wil.

Persoonlijk zou ik best (zit bij @home) TV HD, Film1 en TV digitaal Extra willen hebben, op voorwaarde dat ik de hele prut op de PC aan de praat krijg.

Van Extra hoef ik eigenlijk alleen voor Discovery Science, dus of ik dat zal houden weet ik niet zeker, maar ik denk dat ik 't er wel voor over heb.

Verder wil ik Film1 HD op de PC dus wel, maar dan moet TV Home een CAM ondersteunen, en ik moet het werkende krijgen op mijn KNC1, ik weet nog niet hoe, want steeds alles eerst openemen lijkt me wel een gedoe.. Ik zal wel eens uitzoeken hoe het met opzegtermijnen enzo zit, kan ik altijd de hele zooi weer opzeggen als de Alphacrypt ooit niet meer werkt.
Hetzelfde als met de next-gen consoles, allemaal minimaal 720p, maar wat doet 90% van Nederland; het zooitje dmv component composiet aansluiten op hun 15 jaar oude Sony 55cm 4:3 tv.....
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Laatst online: 13-09 10:42
heb hier een pioneer promo hd .ts (1920x1080i) filmpje. normaal heb ik geen problemen om die af te spelen, maar deze geeft bij mij zwart beeld in media center/ windows media player terwijl de teller gewoon loopt. Ook wordt de nvidia decoder aangeroepen. In het programma hdtvtompeg2 krijg ik wel beeld.. Zou het graag in m'n media center willen krijgen.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen ?

[ Voor 3% gewijzigd door StanTheMan op 21-05-2006 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StanTheMan schreef op zondag 21 mei 2006 @ 01:28:
heb hier een pioneer promo hd .ts filmpje. normaal heb ik geen problemen om die af te spelen, maar deze geeft bij mij zwart beeld in media center/ windows media player terwijl de teller gewoon loopt. Ook wordt de nvidia decoder aangeroepen. In het programma hdtvtompeg2 krijg ik wel beeld.. Zou het graag in m'n media center willen krijgen.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen ?
Dat geklooi had ik dus ook elke keer, misschien dat je in mijn topic wat wijzer word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 00:21:
En de platte TV's schijnen ook als warme broodjes verkocht te worden. Nee, de consument wil echt wel, op de één of andere manier zijn de Nederlandse omroepen érg conservatief.
De TV maatschappijen moeten investeren HDTV/breedbeeld, en niet de kabelboeren. De kabelboer zal de kosten altijd direct verhalen op de consument (zie de extra kosten voor HDTV bij @home), waardoor de afzetmarkt beperkt raakt. Pas als bijvoorbeeld RTL4 of Talpa in breedbeeld/hdtv gaat uitzenden dan zal er een trendbreuk plaatsvinden. In de USA zie je al dat de grote commerciele zenders voortrekkers zijn in HDTV, waardoor kabelbedrijven zich genoodzaakt vinden het HD signaal zonder extra kosten aan te bieden.
W3ird_N3rd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 00:22:
Ik vraag me ook wel af of de gemiddelde consument dat wel wil.
Persoonlijk zou ik best (zit bij @home) TV HD, Film1 en TV digitaal Extra willen hebben, op voorwaarde dat ik de hele prut op de PC aan de praat krijg.
Van Extra hoef ik eigenlijk alleen voor Discovery Science, dus of ik dat zal houden weet ik niet zeker, maar ik denk dat ik 't er wel voor over heb.
Ik vind dat de consument echt keuze moet krijgen in z'n zenderpakket, het extra-pakket van @home is een voorbeeld van een breed aanbod, waarbij de mensen die het nemen maar geinteresseert zijn in 1 of 2 zenders. Als de consument nou werkelijk zou betalen voor alleen de zender die hij wil zien, dan zou het aanbod er wel anders uitzien denk ik.
Ik zal wel eens uitzoeken hoe het met opzegtermijnen enzo zit, kan ik altijd de hele zooi weer opzeggen als de Alphacrypt ooit niet meer werkt.
Voor alle digitale tv abbo's geld geloof ik een jaarcontract.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Defiant schreef op zondag 21 mei 2006 @ 04:06:
[...]

Voor alle digitale tv abbo's geld geloof ik een jaarcontract.
Als dat zo is zal @home zeker liever geen klanten hebben ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen

Hetzelfde als met de next-gen consoles, allemaal minimaal 720p, maar wat doet 90% van Nederland; het zooitje dmv component aansluiten op hun 15 jaar oude Sony 55cm 4:3 tv.....
Met component doen ze het dan nog aardig, je zal wel composiet bedoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 23:17:
[...]

Je kan toch ook al je muziek van de radio opnemen en niks meer kopen? Gaan we daarom maar alle radiozenders encrypten? Neen!

En dan nog, alsof ik die films van DVI ga capturen en recompressen. Heb wel wat beters te doen, je neemt dit toch digitaal op, en dan zet HDCP geen doden aan de zij.
Ja maar toen was het niet mogelijk om een uitzending te beveiligen en alles was analoog, dus ook van mindere kwaliteit. Nu is die techniek er wel en zullen ze het vast wel doen. In de HDCP code wordt er dan meegegeven dat één kopie mag voor persoonlijk gebruik maar meerdere kopieen niet.

Denk je nou echt dat filmmaatschapijen illegale perfecte digitale HD kopieen op de markt willen zien van bekende series zoals LOST of Prisonbreak of van films die misschien nog niet eens zijn uitgebracht op HD-dvd of op Blueray? Die beveiliging komt er echt wel op hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

wrcveen schreef op zondag 21 mei 2006 @ 08:59:
[...]

Ja maar toen was het niet mogelijk om een uitzending te beveiligen en alles was analoog, dus ook van mindere kwaliteit. Nu is die techniek er wel en zullen ze het vast wel doen. In de HDCP code wordt er dan meegegeven dat één kopie mag voor persoonlijk gebruik maar meerdere kopieen niet.

Denk je nou echt dat filmmaatschapijen illegale perfecte digitale HD kopieen op de markt willen zien van bekende series zoals LOST of Prisonbreak of van films die misschien nog niet eens zijn uitgebracht op HD-dvd of op Blueray? Die beveiliging komt er echt wel op hoor!
Neuh, mij best hoor, hebben ze alleen 1 klant minder.

Die perfecte digitale HD kopieën zijn er toch al, ook van Lost en Prisonbreak, en sowieso helpt HDCP daar voor geen ene reet tegen. Ja dat lees je goed. Het werkt niet.

Nee het werkt echt niet!

Dus waarom? Consumentje pesten blijkbaar. Nouja.. Ik ga geen nieuwe zooi kopen omdat filmmaatschappijen paranoïde zijn hoor ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 09:45
Ach, dat hele HDCP gedoe maakt mij niks uit. Ik heb een HDCP TV, dus ik ben al voorbereid op dat consumentje pesten geval dat binnenkort gekraakt gaat worden :).

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

W3ird_N3rd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 10:06:
[...]
...

Nee het werkt echt niet!

Dus waarom? Consumentje pesten blijkbaar. Nouja.. Ik ga geen nieuwe zooi kopen omdat filmmaatschappijen paranoïde zijn hoor ;).
Ik heb die verhalen vaker gehoord, ik vraag me af waarom dat dan zo is? (nee, ik weet het echt niet).

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:45

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Even over de HD decoders van Samsung. Ik werk zelf in een electronica zaak... en die decoders staan al meer dan een maand in bestelling.. en nog geen enkel filliaal heeft er nog maar 1 binnen gehad.. terwijl er landelijk 200 stuks waren besteld door de hogere bazen... en ze kunnen niet eens garanderen dat ze goed leverbaar zijn voor de eerste WK wedstrijd...

Die van Samsung wordt dus gebruikt voor: @Home, Casema en Multikabel (als ik nog iemand vergeten ben verbeter me maar dan :P)...

Ikzelf heb geen HDTV, en zal het ook een tijdje niet krijgen/kopen.. maar dit is toch wel dom, als dat echt zo wordt...

[ Voor 3% gewijzigd door BiG-GuY op 21-05-2006 14:45 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 22:59

Defspace

Administrator

Denizz schreef op zondag 21 mei 2006 @ 13:12:
Ach, dat hele HDCP gedoe maakt mij niks uit. Ik heb een HDCP TV, dus ik ben al voorbereid op dat consumentje pesten geval dat binnenkort gekraakt gaat worden :).
Je wou zeggen dat je wel HDMI hebt maar geen HDCP ? Wanneer HDCP dan wel ingevoerd zou worden (mocht dat ooit gebeuren) dan ga jij dus naar mindere kwaliteit beelden kijken omdat je set-top box je TV niet vertrouwd.. Hoezo voorbereid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-01-2021
@Defspace

Hij zegt dat ie een HDCP tv heeft ;) .

[ Voor 32% gewijzigd door The farmer op 21-05-2006 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 15:52
Iemand enig idee hoeveel deze projector kost en waar hij verkrijgbaar is?

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geluksvogels die afgelopen vrijdag een decoder hebben kunnen kopen...Alles wat je afbeld ,bestellen,niet op vooraad of woensdag of vrijdag binnen. De eerste batchtes voor woensdag en vrijdag zijn al uitverkocht dus zo voor de losse verkoop is niet aan te komen...
MM den haag , rijswijk alleen op bestelling en hebben nog niets binnen gekregen, IT`s bestellen, over Radio modern nog niet te spreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:41

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 13:29:
Geluksvogels die afgelopen vrijdag een decoder hebben kunnen kopen...Alles wat je afbeld ,bestellen,niet op vooraad of woensdag of vrijdag binnen. De eerste batchtes voor woensdag en vrijdag zijn al uitverkocht dus zo voor de losse verkoop is niet aan te komen...
MM den haag , rijswijk alleen op bestelling en hebben nog niets binnen gekregen, IT`s bestellen, over Radio modern nog niet te spreken
Ja klopt, Ik liep net naar buiten met ene en belde een vriend die ook interesse had. Hij arriveerde een half uur later en toen waren de overgebleven twee ook al weg. De verkoper vertelde dat er 50 zwarte en 50 zilveren waren besteld en er dus maar 3 zwarte waren binnen gekomen....
(Was bij Mediamarkt Maastricht)

Ik ben overigens hartstikke tevreden over hem, beeld en geluid zijn top (even voor de duidelijkheid, ik had eerst analoog tv en dus geen ervaring met SD decoders). M'n vader was zo onder de indruk (we hebben veel last van ruis op de kabel) dat hij een normale Philips decoder kocht. Even naast elkaar gezet op dezelfde tv. De Samsung HD versie via component en de Philips via Scart RGB. En er was toch nog een verschil te zien op bijv Nederland 1, vooral qua scherpte. Niet zo overduidelijk als van analoog naar digitaal, maar het verschil was er wel. Mijn vader zelf vond het de +200 euro meerprijs iig niet waard.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
  • Laatst online: 11-01-2024
Djoekie schreef op maandag 22 mei 2006 @ 13:39:
[...]

Ja klopt, Ik liep net naar buiten met ene en belde een vriend die ook interesse had. Hij arriveerde een half uur later en toen waren de overgebleven twee ook al weg. De verkoper vertelde dat er 50 zwarte en 50 zilveren waren besteld en er dus maar 3 zwarte waren binnen gekomen....
(Was bij Mediamarkt Maastricht)

Ik ben overigens hartstikke tevreden over hem, beeld en geluid zijn top (even voor de duidelijkheid, ik had eerst analoog tv en dus geen ervaring met SD decoders). M'n vader was zo onder de indruk (we hebben veel last van ruis op de kabel) dat hij een normale Philips decoder kocht. Even naast elkaar gezet op dezelfde tv. De Samsung HD versie via component en de Philips via Scart RGB. En er was toch nog een verschil te zien op bijv Nederland 1, vooral qua scherpte. Niet zo overduidelijk als van analoog naar digitaal, maar het verschil was er wel. Mijn vader zelf vond het de +200 euro meerprijs iig niet waard.
Eh? Maar Nederland 1 zend toch nog helemaal niet uit in High Def...toch pas met het WK voor het eerst. Dus keek je dan met de Samsung naar een "geupscalede" versie van de standaard digitale versie ofzo denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Dat is ook waar het om gaat. Het SD-signaal is met de Samsung ook mooier dan met de Philips decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Who Am I? schreef op maandag 22 mei 2006 @ 11:15:
Iemand enig idee hoeveel deze projector kost en waar hij verkrijgbaar is?
Deze JVC projector met 1080p ondersteuning zal ongeveer 18000 euro kosten volgens dit nieuws bericht.

Ik kwam overigens een andere 1080p beamer tegen die erg lijkt op degene die jij hier aandraagt. KLIK. Misshien dat je daar wat meer (prijs)informatie over kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Shiver23 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 14:27:
Dat is ook waar het om gaat. Het SD-signaal is met de Samsung ook mooier dan met de Philips decoder.
Ja okay, maar omdat hij het had over "het verschil is niet 200 euro waard voor z'n vader"....het leek me ook niet meer dan logisch dat als je een HDTV decoder gaat kopen, je het voor de HDTV functionaliteit doet. Niet om er vervolgens standaard definitie mee te gaan kijken en dat je dus de aanschafprijs gaat beoordelen aan de hand van hoe hij bij standaard def presteert. Dat hij het bij standaard ook wat beter doet doordat hij upscaling toepast is natuurlijk wel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Swoosh schreef op maandag 22 mei 2006 @ 14:57:
[...]

Ja okay, maar omdat hij het had over "het verschil is niet 200 euro waard voor z'n vader"....het leek me ook niet meer dan logisch dat als je een HDTV decoder gaat kopen, je het voor de HDTV functionaliteit doet. Niet om er vervolgens standaard definitie mee te gaan kijken en dat je dus de aanschafprijs gaat beoordelen aan de hand van hoe hij bij standaard def presteert. Dat hij het bij standaard ook wat beter doet doordat hij upscaling toepast is natuurlijk wel mooi.
Valt natuurlijk nog weinig HDTV te beleven he :/ ..... Dus een vergelijk op SDTV niveau is het enigste wat ik kan doen nu.

ter verduidelijking alleen HD1 wordt nu uitgezonden op kanaal 301 en dat is niet bepaald een tv zender maar meer een grote demo. Vervolgens komt dan het WK op kanaal 302 eventjes. Pas daarna begint het pas met national geograpic HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenan

Xenan

Tree-of-life

Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 13:29:
En ik heb hem nu precies een week geleden besteld en was nummer 30 op de lijst.
Dus stel dat ze er tien binnenkrijgen vandaag ben ik nog niet aan de beurt *pruil :'( *

Geeft wel aan dat de consument graag HDTV wil, ik hoop dat de Nederlandse omroepen dit signaal ontvangen, begrijpen en er iets mee doen. :)

Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Procentueel is het natuurlijk maar een heel klein deel.
Hoewel ik wel vind dat ze de laatste tijd wel lekker bezig zijn met breedbeelduitzendingen op de publieke omroep. Vraag me alleen af wanneer commercielen ook een keer het signaaltje mee gaan sturen dathet om een 16:9 uitzending gaat. Zeker Talpa, Veronica en Net5 doen ook best wat in breedbeeld.

HDTV zal zeker bij de laatste groep lang op zich laten wachten. Zeker omdat er geen voordeel in inkomsten is voor die partijen, maar wel veel meer extra kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Shiver23 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 15:54:
Zeker Talpa, Veronica en Net5 doen ook best wat in breedbeeld.
HDTV zal zeker bij de laatste groep lang op zich laten wachten. Zeker omdat er geen voordeel in inkomsten is voor die partijen, maar wel veel meer extra kosten.
Dat zal zeker niet bevorderd worden als de kabelboeren de consument extra kosten doorberekent voor het ontvangen van HDTV (en het zal me zeker niet verbazen, als de commercielen ook een bedrag moeten neertellen voor doorgifte van HDTV kanalen). Het is dan ook niet verbazingwekkend dat landen met een hoog aantal satelliet gebruikers voorlopen met HDTV, gezien de relatief lage kosten voor distributie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens als ik het nu goed begrijp als ik nu het WK in HD kwaliteit wil zien moet ik dan een abonement nemen bij bv: @home? enz. Of kan het ook als ik zo`n High definition cable receiver neem ? Want ik las ergens dat de Belgische kanaal Gratis HD kwaliteit zal uizenden ofzo? Ja sorry ik snap eerlijk gezegd niet zoveel van HD enzo. Ik heb in iedergeval een HD ready tv en nu wou ik weten welke opties ik heb om nou HD kwaliteit het wk te bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 23:45:
Ik heb in iedergeval een HD ready tv en nu wou ik weten welke opties ik heb om nou HD kwaliteit het wk te bekijken
Ik weet niet bij welke kabelmaatschappij je zit (@Home?) maar daar moet je jezelf opgeven. Of je zelf de HD decoder moet kopen of deze kunt huren moet je gelijk even navragen.

Als je lokale kabelaar geen HD plannen heeft zal je aan de schotel moeten, en om hiermee
het WK in HD te kunnen gaan ontvangen zal je aardig diep de portemonnee in moeten = ~minimaal 700euro bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

De meest voor de hand liggende is een HDTV kabelontvanger van Samsung te halen (Een decoder voor digitale tv, die behalve 'gewone' digitale tv ook hdtv kan ontvangen. Kosten tot € 299). Een kastje voor digitale tv waarmee je ook de HD-uitzendingen van het WK kunt ontvangen. Deze uitzendingen zullen gratis te ontvangen zijn. Wil je naast het WK later ook nog andere kanalen ontvangen dan kost het je 4 euro per maand extra.
Dit alles in het geval van @home. Bij andere aanbieders moet je ook deze ontvanger hebben. Behalve bij UPC. Die doen alles weer anders.
De ontvanger is al in een aantal winkels gesignaleerd in hele beperkte aantallen. Deze en volgende week zullen ze verder gaan met de levering.

[ Voor 9% gewijzigd door Shiver23 op 22-05-2006 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had dus bij de MM een zilvere decoder gereserveerd. Kom ik daar vrijdag, zeg ik ik kom voor de samung decoder en laat mijn bon zien. Verkoper loopt naar achteren en komt even later met de doos terug en geeft deze aan mij. Ik zeg tegen hem is dit de zilveren? Even kijken zegt ie, en loopt ermee naar de computer.
Het was dus een zwarte en neemt hem zo terug in. De verkoper verteld me dan doodleuk dat ie hem niet aan mij kan geven omdat er nog meer wachtende voor mij waren, en dat ik geen zwarte had gereserveerd. Hij verteld mij ook dat er weinig zilveren uitgeleverd zullen worden en dat ik beter een zwarte kan reserveren.
Zo gezegd zo gedaan.

Even later stuur ik mijn broer met de bon terug in de winkel en hij loopt er zo mee naar buiten. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 23:53:
[...]

Ik weet niet bij welke kabelmaatschappij je zit (@Home?) maar daar moet je jezelf opgeven. Of je zelf de HD decoder moet kopen of deze kunt huren moet je gelijk even navragen.

Als je lokale kabelaar geen HD plannen heeft zal je aan de schotel moeten, en om hiermee
het WK in HD te kunnen gaan ontvangen zal je aardig diep de portemonnee in moeten = ~minimaal 700euro bij elkaar.
zit ik nou net bij UPC die nog geen HDTV uitzend. Ja ze zijn er mee bezig maar god mag weten wanneer het ook echt in gaat....pff dat word dus zeker geen hd kwaliteit....heb geen schotel dus houd min of meer op tot UPC met die HD service komt zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2024
Vandaag aangemeld bij @home en een decoder besteld. De demo in de winkel zag er geweldig uit, hopelijk wordt de decoder snel geleverd :)

p.s. Iemand nog een Samsung 9401R nodig? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Vandaag onze eerste "voorraad" decoders binnengekregen.

welgeteld 1 apparaat. :{.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Tekielja schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 14:42:

En die heeft welgeteld 2min in de winkel gelegen waarschijnlijk :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Tekielja schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 14:42:

oef....domper! En ik had nog wel zoveel vertrouwen dat het wel goed zou komen. Begin nu toch wel ee beetje angstig te worden dat het echt lastig wordt om een decoder te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:57
Mjah, ik ben ook al aan het rondbellen hier in de regio naar de beschikbaarheid van die Samsung HD decoder, maar momenteel niet veel hoop. Veel winkeliers geven ook aan dat ze die dingen uberhaupt niet in voorraad willen hebben, maar ze alleen op bestelling willen doen, puur omdat ze het toekomstbeeld van HDtv niet vertrouwen... Drogreden? Misschien, maar de normale consument verwijt ik niets in dat opzicht, de voorlichting is nu nog enorm magertjes...

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Tja, de reclame van TV Home zal niet voor niets zijn denk ik toch.
Ik blijf het vreemd vinden. Als je veel geld neerlegt voor een dure tv wil je er toch ook iets moois op zien?

[ Voor 46% gewijzigd door Shiver23 op 23-05-2006 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
RobertJ schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 15:06:
Misschien, maar de normale consument verwijt ik niets in dat opzicht, de voorlichting is nu nog enorm magertjes...
Vandaag kreeg ik een promotie folder van de gezamenlijke kabelbedrijven voor digitale TV in de bus, met op de achterkant het aanbod van de lokale kabelboer, in mijn geval @home, waarbij wel het hele HD verhaal wordt voorgeschotelt. Pikant detail is dat men om de consument niet af te schrikken de prijs van de decoder (a 300 euro) er maar niet bij heeft gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stond er ook bij dat het WK waarschijnlijk niet in HD wordt uitgezonden!!!
En wat gaat er eigenlijk wel in HD uitgezonden worden op korte termijn!?!? En dan bedoel ik wel een Echt HD signaal van A tot Z waarbij dus ook met HD cameras is gefilmd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 15:11:
Tja, de reclame van TV Home zal niet voor niets zijn denk ik toch.
Ik blijf het vreemd vinden. Als je veel geld neerlegt voor een dure tv wil je er toch ook iets moois op zien?
Lijkt mij ook. Maar het is precies als breedbeeld. Dat zou er toch ook komen maar uitzendingen zijn er niet. Behalve NL1. en als je een film kijkt op de andere zenders, dan staat de ondertiteling zover onderin het beeld dat je hem nog niet op breedbeeld kan zetten.

Precies wat er met HD gaat gebeuren. Niets dus. de omroepen gaan echt niet investeren in nieuwe apparatuur om een daadwerkelijk goed HD signaal door te geven. Wat hoogstens komt is een geupscaled signaal voor de mensen met een HD ontvanger. Hopelijk doen ze dit dan met een goed PAL signaal want daar knijpen ze al vaak de bandbreedte voor. vergelijk de NL zenders maar eens met Duitsland. Daar is het beeld al 100 keer beter.

Neem DTS tov DD. DTS zou ook doorbreken. en als er een dTS track op een DVD staat, dan is dat ook een beetje verkooppraat want vaak is die kwaliteit ook niet beter dan de AC3 soundtrack.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2006 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
  • Laatst online: 12-09 13:52
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 17:05:
Waar haal je dat vandaan?

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag ook rondgebeld heb ze allemaal gehad bcc,MM,radio modern,block en resultaat nul komma nul...De meeste winkels krijgen hun leveringen op woensdag en vrijdag binnen dus morgen weten we meer...Ik vrees ook het ergste , de callcenter van de bcc klaagte ook al dat Samsung te laat is met uitleveren en ik vrees dat het er errrg weinig zullen zijn......

greets marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Oh?

Dat zal sowieso wel gebeuren lijkt me, al is het maar op Premiere/BBC/Sky?

Bedoel je niet in NL? Bron dan?

Sport1 komt er als het goed is ook mee?
En wat gaat er eigenlijk wel in HD uitgezonden worden op korte termijn!?!? En dan bedoel ik wel een Echt HD signaal van A tot Z waarbij dus ook met HD cameras is gefilmd.
Keek net nog TMF Awards 2005, was op HD1-NL. MPEG2 nog maf genoeg, maar daar kan ik alleen maar blij mee zijn :).

Er komt al vanalles op HD1 zo te zien hoor :).

Weet iemand trouwens wanneer in juni Film1 HD komt?

[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 23-05-2006 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel gelezen dat het WK niet in breedbeeld word uitgezonden op de Nederlandse zenders, maar nergens dat het niet in high-def word uitgezonden :?
Zou best lullig zijn na dat stukje in de Veronica over HDTV :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

W3ird_N3rd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 19:01:
Keek net nog TMF Awards 2005, was op HD1-NL. MPEG2 nog maf genoeg, maar daar kan ik alleen maar blij mee zijn :).

Er komt al vanalles op HD1 zo te zien hoor :).

Weet iemand trouwens wanneer in juni Film1 HD komt?
Was net bij winkel hier in de buurt. Daar hebben ze Loewe's staan met ingebouwde decoder. HD1 hadden ze opgezet. En ook TMF-awards. Pff wat een ontzettend verschil zeg! Zo heb je tenminste wat aan zo'n LCD-tv. (K-liber in the house. haha dat was dan weer jammer)

Tuurlijk komt het WK in HD. Testuitzendingen heb ik nog nergens iemand over horen klagen, dus lijkt me dat ze het technisch ook wel in orde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Loewe's met ingebouwde HD-decoders? welk type mag dat dan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Hoe duur is die decoder bij de Media Markt? Gewoon 299 of iets goedkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tekielja schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 20:19:
Loewe's met ingebouwde HD-decoders? welk type mag dat dan zijn?
De Xelos SLxx HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Swoosh schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 20:20:
Hoe duur is die decoder bij de Media Markt? Gewoon 299 of iets goedkoper?
In het krantje hier (Enschede) stond ie voor 285

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ralphie schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 17:17:
[...]

Waar haal je dat vandaan?
Heb het op de BBC radio gehoord. Duitsland zou de benodigde apparatuur of niet rond hebben of niet gaan gebruiken. Misschien dat ze dus standaard cameras gaan gebruiken en het signaal opleuken zodat er bij de consument een HD signaal binnen komt wat native gewoon 480 beeldlijnen heeft.
Moet wel zeggen dan ik er daarna niets meer over gehoord heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wanneer heb je het op de radio gehoord?
En 480 lijnen is NTSC. We leven hier in PAL-land :) (567 lijnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenan

Xenan

Tree-of-life

Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 21:14:
[...]

Heb het op de BBC radio gehoord. Duitsland zou de benodigde apparatuur of niet rond hebben of niet gaan gebruiken. Misschien dat ze dus standaard cameras gaan gebruiken en het signaal opleuken
Sunbeam, weet je zeker dat je niet het bericht van de NOS bedoelde dat ze het WK (analoog) in 4:3 uitzenden? Want over de kabel gaan @Home, Multikabel en Casema gewoon het HD signaal doorgeven as far as i know.

Techniek kan het probleem niet zijn, de Olympische Winterspelen zijn ook al in HD opgenomen (en ook al verminkt door de NOS). Eigenlijk wordt er al best veel in HD opgenomen, alleen nog niet zo uitgezonden.
zodat er bij de consument een HD signaal binnen komt wat native gewoon 480 beeldlijnen heeft.
Even off-topic misschien, maar analoge PAL heeft altijd nog 600 lijnen en digitale PAL 576 lijnen (interlaced, dat wel). Amerikanen, die hebben maar 500/480 lijnen.
(edit: Shiver23 typt net sneller.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke voordeel van HDTV dan, gewoon overal dezelfde standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 17:11:
[...]

Precies wat er met HD gaat gebeuren. Niets dus. de omroepen gaan echt niet investeren in nieuwe apparatuur om een daadwerkelijk goed HD signaal door te geven. Wat hoogstens komt is een geupscaled signaal voor de mensen met een HD ontvanger. Hopelijk doen ze dit dan met een goed PAL signaal want daar knijpen ze al vaak de bandbreedte voor. vergelijk de NL zenders maar eens met Duitsland. Daar is het beeld al 100 keer beter.
Ik denk ook niet dat je moet verwachten dat de omroepen over zullen stappen. Zelf zie ik de omroepen binnen nu en 10 jaar allemaal verdwijnen en plaats maken voor on-demand televisie, desgewenst in HD formaat. De tijd van een standaardpakket programma's voorschotelen aan de consument is imo echt voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenan

Xenan

Tree-of-life

Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 21:54:
Leuke voordeel van HDTV dan, gewoon overal dezelfde standaard.
Was dat maar zo....
We hebben een boel smaken HDTV, de belangrijkste (officiële) zijn 1080i op 60 Hz, 720p op 60 Hz (VS), 1080i op 50 Hz, 720p op 50 Hz (Europa).
Daarnaast nog "informele" formaten: 1080p op 24 Hz bijvoorbeeld, te vinden op elke Sony HD cam (nou ja elke, dat weet ik ook niet maar wel op elke die ik in mijn handen heb gehad: 2 typen).

[ Voor 17% gewijzigd door Xenan op 23-05-2006 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nicetas schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 21:59:
[...]

Was dat maar zo....
We hebben een boel smaken HDTV, de belangrijkste (officiële) zijn 1080i op 60 Hz, 720p op 60 Hz (VS), 1080i op 50 Hz, 720p op 50 Hz (Europa).
Daarnaast nog "informele" formaten: 1080p op 24 Hz bijvoorbeeld, te vinden op elke Sony HD cam (nou ja elke, dat weet ik ook niet maar wel op elke die ik in mijn handen heb gehad: 2 typen).
Wow.. dat zijn er nog heel wat ja. De resoluties zijn tenminste wel hetzelfde :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 21:14:
[...]
Heb het op de BBC radio gehoord.
Ik heb het "nieuws" nog op geen enkel Duits, Engels of NL HDTV forum gelezen en nu komt Sunbeam er mee aanzetten, tuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenan

Xenan

Tree-of-life

Nog even naar aanleiding van het NOS bericht dat ze het WK in 4:3 gaan uitzenden:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~exadega/GoT/NOSdino.jpg

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 22:02:
[...]

Wow.. dat zijn er nog heel wat ja. De resoluties zijn tenminste wel hetzelfde :+
Pff dat dacht je.

Wat ik tot nu toe o.a. al gezien heb:

1920*1080/1088 @ 59,94i (Amerika)
1440*1080/1088 @ 50i forced AR (BBC)
1280*1080/1088 @ 59,94i forced AR (Amerika budget, Zoom ofzo)
1920*1080/1088 @ 50i (Europa)
1280*720 @ 59,94p (Amerika)
1280*720 @ 50p (Europa)

En zo zijn er nog wel wat combinaties te maken. Van dat telecine/speedup gezeik met films zijn we ook nog steeds niet af..

Ik heb mogelijk ook nog ergens een rip uit Japan, wat voor framerate die heeft weet ik niet, zal ook wel weer afwijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 22:59:
[...]

Pff dat dacht je.

Wat ik tot nu toe o.a. al gezien heb:

1920*1080/1088 @ 59,94i (Amerika)
1440*1080/1088 @ 50i forced AR (BBC)
1280*1080/1088 @ 59,94i forced AR (Amerika budget, Zoom ofzo)
1920*1080/1088 @ 50i (Europa)
1280*720 @ 59,94p (Amerika)
1280*720 @ 50p (Europa)

En zo zijn er nog wel wat combinaties te maken. Van dat telecine/speedup gezeik met films zijn we ook nog steeds niet af..

Ik heb mogelijk ook nog ergens een rip uit Japan, wat voor framerate die heeft weet ik niet, zal ook wel weer afwijken..
Jeetje, ik maar denken dat we dan eindelijk afwaren van films die een paar % sneller afspelen enzo... niet dus.
Wel handig als je er een pc tussen heb die het in een goed signaal naar je tv stuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

De mijne is aangesloten via de component uitgang en duwt een 1080i signaal richting mijn tv. En tevens gebruik ik nu even een normale stereo tulp verbinding voor het geluid. Ik heb verder nog geen problemen gehad met geluid oid.

M.a.w. ik denk dat jouw exemplaar niet goed is.

Maar ik kan me ook iets bedenken ivm HDMI. Want het geluid wordt ook over die kabel verstuurd, misschien dat die elkaar nu storen!?!?!? Ik noem maar iets, maar dat kun je wel iig uitzetten in de setup (geluid over HDMI).

Even over dat gerucht dat het WK niet HD zou zijn, dat lijkt me dan toch de GROOTSTE blunder ooit. Ik bedoel er wordt overal reclame voor gemaakt (radio, televisie, kranten, tv blaadjes), mensen breken hun nek om zo'n decoder te krijgen en vervolgens wordt het in 4:3 SD uitgezonden.....

Der gaan koppen rollen denk ik.... :/

[ Voor 36% gewijzigd door Dukey op 24-05-2006 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat nieuwe informatie omtrend de uitlevering van decoders , de datum is verschoven voor uitlevering naar 1 juni voor de zwarte decoder en 31 mei voor de zilvere decoder. Samsung delft even gebeld en deze hadden niet verwacht dat er zoveel vraag zou zijn wel veel maar niet zo veel . Ze proberen de batches zo eerlijk mogelijk te verdelen over de winkels dus laten we hopen dat er genoeg zijn voor de WK....

greets marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 11:24:
Wat nieuwe informatie omtrend de uitlevering van decoders , de datum is verschoven voor uitlevering naar 1 juni voor de zwarte decoder en 31 mei voor de zilvere decoder. Samsung delft even gebeld en deze hadden niet verwacht dat er zoveel vraag zou zijn wel veel maar niet zo veel . Ze proberen de batches zo eerlijk mogelijk te verdelen over de winkels dus laten we hopen dat er genoeg zijn voor de WK....

greets marco
Mwah, als je zoals de vent bij de Media Markt me liet weten, 250 bestelt en maar 3 krijgt geleverd dan is er wel iets flink mis met de verwachtingen van Samsung :7

Heb bij de MM wel een kunnen reserveren en hij zou inderdaad dan volgende week binnenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het schijnt dat iets minder dan 5% van de Nederlandse huishoudens reeds in het bezit is van een HD-ready toestel, dat zijn best al veel huishoudens, Samsung had dus op haar klompen aan kunnen voelen dat er toch wel meer dan "een paar honderd" mensen graag de decoder willen hebben. :o

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2006 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Super! Ik kijk nu bij TV Home naar "Sport1 HD". Mijn CPU heeft het erg zwaar, en er valt te kijken naar beelden van een stad met iig een Bijenkorf en een Mcdonalds :P. 720p, en voor het eerst dat ik direct beeld heb van een h.264 kanaal op de kabel zonder het eerst op te moeten nemen \o/.

Nou moet ik toch eens snel die CPU/videokaart upgrade gaan halen..

[edit]Madame Tussaud, Amsterdam?

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 24-05-2006 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:15
W3ird_N3rd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 16:16:
Super! Ik kijk nu bij TV Home naar "Sport1 HD". Mijn CPU heeft het erg zwaar, en er valt te kijken naar beelden van een stad met iig een Bijenkorf en een Mcdonalds :P. 720p, en voor het eerst dat ik direct beeld heb van een h.264 kanaal op de kabel zonder het eerst op te moeten nemen \o/.

Nou moet ik toch eens snel die CPU/videokaart upgrade gaan halen..

[edit]Madame Tussaud, Amsterdam?
Met behulp van ?? Speciale kaart/software?

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Bij de MM Enschede stond nog een zwarte HDTV-decoder voor de liefhebber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-08 01:14
Chocovla schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 16:42:

ATI Radeon X1600 bijvoorbeeld. Met de nieuwste drivers en een speciale Codec (moet je ook kopen) kan die H.264 decoderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Chocovla schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 16:42:
[...]

Gewoon GlobeTV (en Cyberlink h.264 decoder), en het kanaal doet zich voor als encrypted, maar lijkt ook zonder smartcard te werken :).

Tis wel weer een looping demo. Maar TV Home is dus nog aan het klussen om de h264 decoders goed ingesteld te krijgen, en mijn TV-kaart kan ermee overweg \o/.

Er zitten wat streepjes in het beeld trouwens. Ze zullen nog wel hard werken eraan :P. Ziet er botertje geil uit op m'n 2405FPW hoor :P.

[ Voor 18% gewijzigd door Mentalist op 24-05-2006 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenan

Xenan

Tree-of-life

720p zei je? Ik dacht dat Europa voor 1080i gekozen had. En wie is TV Home? Is dat hetzelfde als @Home?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-08 01:14
W3ird_N3rd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 16:49:
[...]

Gewoon GlobeTV (en Cyberlink h.264 decoder), en het kanaal doet zich voor als encrypted, maar lijkt ook zonder smartcard te werken :).

Tis wel weer een looping demo. Maar TV Home is dus nog aan het klussen om de h264 decoders goed ingesteld te krijgen, en mijn TV-kaart kan ermee overweg \o/.

Er zitten wat streepjes in het beeld trouwens. Ze zullen nog wel hard werken eraan :P. Ziet er botertje geil uit op m'n 2405FPW hoor :P.
Grappig, Cyberlink levert ook die ATI Radeon H.264 Codec. Dan staat je PC niet roodgloeied bij het decoderen. Er zijn al X1600 kaarten met HDMI en HDCP die ook het geluid doorgeven (over HDMI dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

nicetas schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 17:53:
720p zei je? Ik dacht dat Europa voor 1080i gekozen had.
Er draait nog een andere test ook op 720p.

Ik ga zelf geen abo op Sport1 nemen (overweeg wel Film1), maar hoop voor de sportfreaks echt dat Sport1 op 720p gaat lopen! 50 volle beelden per seconden zijn geen overbodige luxe met die snelle bewegingen :).
En wie is TV Home? Is dat hetzelfde als @Home?
Essent kabelcom is big mama, @home is de naam van het bedrijf, TV Home is de naam van het product "digitale televisie".
grunnsat schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 18:05:
[...]

Grappig, Cyberlink levert ook die ATI Radeon H.264 Codec. Dan staat je PC niet roodgloeied bij het decoderen. Er zijn al X1600 kaarten met HDMI en HDCP die ook het geluid doorgeven (over HDMI dus)
Ik heb _juist_ niet de ATi versie, want ik heb een nVidia kaart. Ik heb juist de decoder die acceleratie moet krijgen op nVidia videokaarten, maar het schijnt dat mijn 6600GT om duistere redenen niet zo goed kan accelereren, ondanks dat dat volgens nVidia wel zou moeten werken.

En wat zou ik in hemelsnaam met HDMI moeten.. Ik heb een Dell 2405FPW, geen televisie.. Ook geen ruimte voor een TV..

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 24-05-2006 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Film1 HDTV zou ook mij over de streep trekken als het er nog van komt...

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Sport 1 HD zou op 149 moeten zitten maar bij mij springt ie door naar 151 (discovery channel). Heb de Samsung opnieuw laten zoeken naar zenders maar daar stond ie ook niet bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Zowel Film als Sport vanaf juni, zie "overzicht HD zenders". En ik heb begrepen dat je daar niet voor hoeft bij te betalen, een abo op film/sport is genoeg. Sport1 laat wat Amsterdam-beelden zien, weinig sportiefs aan :P. Kan best dat die nog niet in de kanalenlijst zit, maar wei gebruikt er dan ook een "gecertificeerde" decoder? :P

[ Voor 17% gewijzigd door Mentalist op 24-05-2006 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Btw, de kans dat UPC op tijd is voor het WK in HD is bijna nihil geworden. Philips
krijgt het (nog) niet voor elkaar om een goed werkende decoder af te leveren. Geluk voor de
klanten van Essent, Casema en Multikabel. Deze bedrijven waren zo slim om met Samsung in zee te gaan in plaats van onze slimme vrienden uit Eindhoven!

http://www.chelloo.com/fo...13564.msg144622#msg144622

Wat een blamage dit, UPC/Philips waren notabene in Oktober'05 de eersten die vol trots HD aankondigden, nu 7 maanden later hebben zij hun zaakjes nog niet rond. :( :( :(

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2006 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

W3ird_N3rd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 19:47:
Zowel Film als Sport vanaf juni, zie "overzicht HD zenders". En ik heb begrepen dat je daar niet voor hoeft bij te betalen, een abo op film/sport is genoeg. Sport1 laat wat Amsterdam-beelden zien, weinig sportiefs aan :P. Kan best dat die nog niet in de kanalenlijst zit, maar wei gebruikt er dan ook een "gecertificeerde" decoder? :P
Omdat die van mij zeker nog werkt na een tijdje, als je snapt wat ik bedoel ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 16:45:
Bij de MM Enschede stond nog een zwarte HDTV-decoder voor de liefhebber.
Kunnen ze m niet eff naar rijswijk stuuren die gieren hadden er 3 binnen gekregen maar was gelijk ingepikt door eigen personeel 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2006 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 21:29:
Btw, de kans dat UPC op tijd is voor het WK in HD is bijna nihil geworden. Philips
krijgt het (nog) niet voor elkaar om een goed werkende decoder af te leveren. Geluk voor de
klanten van Essent, Casema en Multikabel. Deze bedrijven waren zo slim om met Samsung in zee te gaan in plaats van onze slimme vrienden uit Eindhoven!

Wat een blamage dit, UPC/Philips waren notabene in Oktober'05 de eersten die vol trots HD aankondigden, nu 7 maanden later hebben zij hun zaakjes nog niet rond. :( :( :(
Onze trots uit Eindhoven! Als ze wat Polen hadden ingehuurd, die werken 30% harder, dan was het op tijd af. En die Koreanen werken ook wat harder, alles op tijd af!
Chapeau voor Samsung! En UPC en Philips lachen we even hierbij lekker uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 21:51:
[...]

Onze trots uit Eindhoven! Als ze wat Polen hadden ingehuurd, die werken 30% harder, dan was het op tijd af. En die Koreanen werken ook wat harder, alles op tijd af!
Chapeau voor Samsung! En UPC en Philips lachen we even hierbij lekker uit!
Tja, zolang het om deze kleine aantallen gaat heeft Samsung het zeker nog niet goed gedaan. Zodra ik mijn zilvere decoder hier voor 9 juni heb staan is het chapeau voor Samsung :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Djoekie schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 21:30:
[...]

Omdat die van mij zeker nog werkt na een tijdje, als je snapt wat ik bedoel ;) .
True, maar wel met alle beperkingen erbij..

En dit hele gebeuren is eigenlijk ook tegen de wet, maar ik heb geen centen om er een zaak over aan te spannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Welk gebeuren is tegen de wet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Shiver23 schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 22:19:
Welk gebeuren is tegen de wet?
Koppelverkoop heet dat geloof ik :).

Of met andere woorden: waarom moet ik een decoder van merk X kopen als ik gebruik wil maken van een dienst van een kabelboer?

[ Voor 29% gewijzigd door Mentalist op 24-05-2006 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenan

Xenan

Tree-of-life

Mee eens is. Notabene in Nederland, de thuisbasis van Philips, wordt HDTV door Samsung neergezet. En Philips heeft het nakijken. Dat komt ervan als er geen techneuten meer in het management zitten. Het huidige management kan alleen boekhouden maar heeft geen visie.

Toch erg vreemd als je nagaat hoeveel Philips in het verleden heeft bijgedragen aan HDTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
... Deze bedrijven waren zo slim om met Samsung in zee te gaan in plaats van onze slimme vrienden uit Eindhoven!
of Samsung zo goede keus is? Zijn nu al veel mensen met problemen:

http://xsbb.nl/phpbb/viewforum.php?id=tvhomenl&f=52

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=41982.100

ik krijg er ook een vd week, hou mijn hart vast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Omdat andere merken nog geen decoders beschikbaar hebben is Samsung nu de enige.
Bij digitale tv van Essent heb je zelf de keuze over welke decoder je haalt. Deze moet je zelf los in de winkel kopen. Geen koppelverkoop dus.
Bij UPC huur je een decoder bij een pakket van digitale tv. Waarschijnlijk ook geen koppelverkoop.
Bij andere aanbieders zit het volgens mij niet heel anders.

@WRCVeen.
Welke vele problemen zie je precies? In HTforum hadden mensen problemen met HDMI. Dit bleek aan de kabel te liggen en niet aan de decoder. Die persoon met ruis is wel vreemd.

[ Voor 20% gewijzigd door Shiver23 op 24-05-2006 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Shiver23 schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 22:26:
Omdat andere merken nog geen decoders beschikbaar hebben is Samsung nu de enige.
Nee hoor. Kijk maar naar mij. Ik moet alleen ff een vlottere CPU hebben.
Bij digitale tv van Essent heb je zelf de keuze over welke decoder je haalt. Deze moet je zelf los in de winkel kopen. Geen koppelverkoop dus.
Jawel, want ik mag niet zelf een merk kiezen, ik moet kiezen uit 3 of 4 voorgeschotelde merken.

Zo ging het de afgelopen 50 jaar toch ook niet? Je mag zelf kiezen welk merk TV je koopt, maar het moet een Samsung of een Philips zijn! En een videorecoder mag je niet kopen!

Zeg nou zelf, slaat toch nergens op?
Bij UPC huur je een decoder bij een pakket van digitale tv. Waarschijnlijk ook geen koppelverkoop.
Nee, koppelhuur, weet niet of dat tegen de wet is. Ranzig blijft het. Het is standaard DVB-C en er is geen *enkel* technisch obstakel om de gebruiker zelf een decoder te laten kiezen!
Bij andere aanbieders zit het volgens mij niet heel anders.
Alle andere aanbieders volgen dezelfde Irdeto weg.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste