.ts afspelen met DirectSow based prog

Pagina: 1
Acties:
  • 4.630 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom er maar niet achter wat ik nog mis om .ts bestanden af te kunnen spelen met ZoomPlayer.
VLC en MPC werken natuurlijk wel met hun on-board filters, maar dat vreet mijn cpu op. Ik heb niet voor niets een 6600GT gekocht met PureVideo.

Na wat zoekwerk kwam ik op HDTVPump uit, nadat ik dat installed had ging het helemaal mis. Zoomplayer speelt dan de eerste 5sec (zonder beeld of geluid) met een max cpu load en schiet daarna naar het einde van de video. Dat heb ik dus weer uninstalled.
Nu speelt hij weer de video volledig, alleen zonder beeld en geluid 8)7 Nu komt er wel dat PureVideo logo in me tray te staan, alleen doet dat verder niets.

Verder heb ik bijna elke coced die je maar kan noemen op mijn pc staan;
XVid, DivX, nVidia MPEG2 video en audio Decoder, AC3 Filter en CoreAVC voor h.264 spul

GSpot kan er ook niet achter komen welke codec is gebruikt.

Mijn vraag is dus hoe ik het .ts bestand kan spelen met een DirectShow prog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 22:05

Xenan

Tree-of-life

Misschien kunnen de tweakers op [rml][ HDTV] High-Definition TV. Wat is het precies topic deel 2[/rml] je helpen, daar heb ik dit onderwerp al enkele keren zien langskomen.

Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:25
probeer de elecard player eens, werkte bij mij perfect met een .ts file :)

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasco
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 09:45

wasco

brightest crayon in the box

ik denk dat je om op te sporen waar het probleem zich juist bevindt de tool "gspot" is kunt proberen

wasco [the brightest crayon in the box]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:36

Caveman

whahoehaha

ehhh... tsreader ?

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nocturno
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 19:45
in zoomplayer pro kun je zelf je filterchain maken, dan kun je alles op purevideo zetten, maar als je het purevideo logo krijgt gebruikt hij hem ook. dan zou het moeten werken!

al een ts bij mij niet afspeelt probeer ik het vaak ff in een andere player.. ik switch tussen MPC , WMP en zoomplayer.. volgens mij werkt die nieuwste nvidia beta driver + purevideo alleen onder WMP op het moment..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Download Graphedit om te checken welke filters je gebruikt:

http://www.digital-digest.com/software/graphedit.html

Ik heb een screenie gemaakt van mijn htpc setup:

http://laudy.net/tsplay.jpg.

Bovenin zie je staan dat ik een ts file render (DHDT.Equator.Paradox.of.the.Andes.0000000.ts)

Dat gaat eerst naar de Moonlight Mpeg2 demultiplexer (voor de versie zie de properties box die ook op het plaatje staat)

Dan gebruik ik Dscaler en AC3filter (zie voor meer info bij de properties).

Dscaler en AC3filter zijn freeware, de demultiplexer niet, maar die kun je prima installen en unregged zie je een klein logootje in beeld.

Als ik software gebruik zonder eigen filters (zoals bsplayer), dan gebruikt hij bovenstaande setup.

Even voor de info ik heb een AMD Athlon 2100+ 512 MB ram en dat draait allemaal vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nocturno
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 19:45
ik zou je ac3filter eens updaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nocturno schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 09:49:
ik zou je ac3filter eens updaten ;)
if it ain't broken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img104.imageshack.us/img104/2552/tsfilters7yy.th.jpg
Dit zou toch gewoon moeten werken. Ik ga even op zoek naar dat Moonlight spul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mee eens...dat zou moeten werken. Is je TS niet corrupt? Wat gebeurt er als je in Graphedit je ts file afspeelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 15:03:
Mee eens...dat zou moeten werken. Is je TS niet corrupt? Wat gebeurt er als je in Graphedit je ts file afspeelt?
Nee, het bestand is niet corrupt. In VLC en MPC doet hij het wel maar die gebruiken hun eigen filters.
Als ik hem in Graphedit afspeel gebeurt er hetzelfde; zwart beeld, geen geluid, maar dat nVidia logootje komt wel, dus er reageert iets.

Net even die Elecard spul installed, maar damn wat een zooi. Ik zag beeld met iets van 1 frame per jaar :X , met volle CPU load. Het was zelfs zo erg dat alles niet meer reageerde dus dat heb ik snel maar weer un-installed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 17:50
Je kunt in de instellingen van MPC de interne filters afzonderlijk uitzetten.

Ik ben de laatste tijd ook wat aan het experimenteren hoe ik het beste 1080i ts bestanden kan afspelen. Tot op heden zijn mij een paar dingen opgevallen.
- Purevideo decoder lijkt de beste performance te geven vanwege de hardware matige decoding. Elecard mpeg2 decoder is idd langzamer.
- Purevideo decoder lijkt in verschillende mediaplayers anders te reageren, ondanks zelfde filter graph. In BSplayer bijv, daar kan ik in het properties tabblad van purevideo instellen wat ik wil voor deinterlacing, maar het doet niks. In WMP10 daarentegen werkt het deinterlace gebeuren wel goed. Alleen WMP10 lijkt weer de kleuren te satureren, terwijl ik dat toch nergens heb aangegeven :? .
- De mpeg2 splitter die standaard in windows zit zuigt voor HD. Op het moment gebruik ik de mpeg2 splitter van elecard en purevideo voor het decoderen van mpeg2
- In BSplayer dropt purevideo regelmatig frames (beeld schokt en is te zien in een property venstertje). Daarentegen speelt WMP10 de boel weer perfekt vloeiend, terwijl beide de elecard splitter en de purevideo decoder gebruiken.

Edit: Klinkt alsof je ts bestand corrupt is of je purevideo installatie corrupt is. Een ts bestand kan je controleren met mpeg2repair

[ Voor 6% gewijzigd door Unicron op 20-05-2006 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Unicron schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 15:58:
Je kunt in de instellingen van MPC de interne filters afzonderlijk uitzetten.
Ik heb ook even zitten klooien met MPC filters, en nVida video in het lijstje gezet, hoera ik heb een vloeiende playback zonder enkele framedrop of een cpu die aan zijn max zit. Dat werkt dus

Maar.. als ik teveel uitzet werkt het ook niet meer. Audio bijvoorbeeld. Ik heb nVidia audio en AC3 filter in het lijstje gezet, en de interne MPEG audio filter uit. Nu heb ik geen geluid meer

Nu ga ik even kijken of ik de nVidia demultiplexer kan laten gebruiken, want ik heb zo'n idee dat het hele probleem daar ligt.
Trouwens, die Elecard demultiplexer en nVidia video/audio wil niet met elkaar praten, dus ik heb nog niet uit kunnen sluiten of het aan die nVidia demux ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
Een ander handig tooltje is "Directshow filter manager 0.5". Hiermee kun je de merit's van directshow filters veranderen. Wanneer er bijv 2 mpeg2 decoders zijn geinstalleerd zal windows diegene pakken met de hoogste merit.

PS. Volgens mij moet je wel rebooten na het veranderen van merit's anders zijn de veranderingen niet doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Unicron schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 16:13:
Een ander handig tooltje is "Directshow filter manager 0.5". Hiermee kun je de merit's van directshow filters veranderen. Wanneer er bijv 2 mpeg2 decoders zijn geinstalleerd zal windows diegene pakken met de hoogste merit.

PS. Volgens mij moet je wel rebooten na het veranderen van merit's anders zijn de veranderingen niet doorgevoerd.
Dat tooltje ken ik ja, maar de player override dat toch als je alles daarin heb ingestelt.
Trouwens het werkt nu in MPC, alle interne filters uit en alles van nVidia in het lijstje gezet en AC3 filter erbij
Maar.. nu komt het leuke. Als ik tijdens afspelen ga kijken in de filter properties zie ik dat de demultiplexer van Cyberlink PowerDVD 7 gebruikt word, en ook de audio. Video gaat wel via de nVidia decoder. Op zich niet erg natuurlijk.
Ik ga nu even Zoom Player instellen met de Cyberlink demuxer

Edit: Zoom Player weigert die Cyberlink te gebruiken. Als ik die nVidia demultiplexer laat gebruiken werkt het ook niet (daar waar MPC dus die Cyberlink van maakt). Allebij precies hetzelfde ingesteld nu. MPC wel, Zoom Player niet 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2006 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenan

Xenan

Tree-of-life

Ik heb zojuist ook Nvidia purevideo geïnstalleerd en nu loopt het afspelen van 1080i soepel, slechts 35-40% processorbeslag (voorheen 100% met framedrops). Dus dat werkt. Maar... de aspectratio is niet stabiel. Het flikkert de hele tijd tussen goed en verticaal uit elkaar getrokken, daarbij valt ook het onderste stuk beeld weg.

Heeft iemand enig idee hoe dat nu weer komt?

Edit: het maakt niet uit welke player ik gebruik. Als de purevideo actief is, flikkert de aspect ratio. Als purevideo niet actief is (andere filter/decoder) dan blijft de aspectratio goed.
Het is een Pentium IV 2,4GHz met een Gforce 5900.

[ Voor 29% gewijzigd door Xenan op 21-05-2006 17:52 ]

Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PureVideo werkt alleen op de 6 en 7 serie kaarten. Wellicht dat daar het probleem ligt?

Maar ik ben er nu achter gekomen dat Zoom Player en PureVideo niet lekker samenwerkt. Dan maak ik MPC maar als mijn standaard .ts player. Toch zonde want Zoom Player kan veel beter met dual monitor omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
Probleem dat ik heb met MPC + purevideo is dat deinterlacen niet werkt wanneer ik een 1080i ts bestand afspeel. BSPlayer en WMP10 gebruiken dezelfde filter graph en hier doet het deinterlacen het wel :?.

Dan zou je zeggen gebruik gewoon BSPlayer of WMP10, maar BSPlayer flipt zodra ik probeer te seeken in het ts bestand en WMP10 zit te klooien met de kleuren (gesatureerder). Ik heb ook Zoom player geprobeerd, maar deze crashed zodra ik het 1080i ts bestand probeer te openen.

Wordt er een beetje moe van, elke media player doet wel met iets moeilijk bij 1080i ts bestanden :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja echt vaag, de ene programma reageert weer anders dan de andere met precies dezelfde filter/decoder. Liever hebben we gewoon 1 speler die ALLES doet.

even nog kort samen gevat
Zoom Player speelt em wel af zonder beeld/geluid, dus de tijdbalk loopt. Als ik zeg dat ie die Cyberlink moet gaan gebruiken, gebruikt ie nog alles van nVidia 8)7
MPC werkt vloeiend, maar doet ook niet wat ik zeg. Die gebruikt wel de Demux van Cyberlink, de MPEG2 decoder van Cyberlink en de video decoder van nVidia. Terwijl ik ik alleen nVidia in de filter lijst heb staan. Als Zoom Player dit nou doet ben ik tevreden.
WMP11 doet hetzelfde als Zoom Player, die gebruikt ook alles van nVidia zonder goed resultaat.
PowerDVD 7 weigert hem te spelen, geen lopende tijdbalk of wat dan ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenan

Xenan

Tree-of-life

Nu begrijp ik het niet meer. Purevideo en HDTVPump heb ik verwijderd en nu speelt .ts 1080i vlekkeloos af met 35-45% processorbelasting in Zoomplayer en zonder rare interlace-effecten. En dat met slechts een Pentium IV op 2,4 GHz.

Mooi dus, hoewel het nu totaal niet meer werkt in WMP: donker beeld en verkeerde aspectratio. En het werkt nu ook niet meer in PowerDVD :?

Eerst werkte het in elk programma een beetje, nu in enkele helemaal niet meer (WMV, PowerDVD) en in Zoomplayer perfect. Nu pakt hij de Mainconcept splitter (daarnet nog de standaard Windows MPEG2 splitter). Ik ben los. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe ziet je graph er nu uit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenan

Xenan

Tree-of-life

Hier de graph
http://www.xs4all.nl/~exadega/GoT/graph.PNG

Het enige verschil met een paar uur geleden is dat de standaard demuxer is veranderd in de MainConcept demuxer - zonder dat ik dat zo instelde. (Alleen HDTVPump en Purevideo verwijderd).

Nog een bijzonderheid is dat nog steeds de Cyberlink decoder wordt gebruikt - maar in Cyberlinks PowerDVD kan ik niet fatsoenlijk meer .ts bestanden afspelen...

Maar zoals gezegd, in Zoomplayer werkt het nu perfect :)

[ Voor 32% gewijzigd door Xenan op 21-05-2006 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is het gekke aan PowerDVD, je zou zeggen dat ie gewoon alle Cyberlink filters gebruikt. In MPC werkt dat wel, maar in PowerDVD zelf niet, lol
Ik zal eens kijken of ik ook aan die MainConcepto ding kan komen

Edit: soms vraag ik me af ... waar zijn die programma's mee bezig 8)7 Ik stel in: gebruik die MainConcept om MPEG2 Transport te splitten, ik sla het op, restart. Speel ik die .ts file af, gebruikt ie nog die nVidia demux :X

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2006 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies, dat is echt vaag. PowerDVD geeft dikke CPU usage, terwijl als ik de filters in MPC op Cyberlink zet met hardware acceleratie (X700 mobile) ik maar 35% cpu gebruik max heb bij Gladiator in 1080P :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm dit is vreemd, dat Hilary Duff stukje die ik van de site van HDTV Pump geplukt heb doet het wel in Zoom Player, ik snap niet wat daar nou zo anders aan is. Ook een .ts bestand.
Al het spul van nVidia gebruikt ie trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
Gebruiken jullie ook de Nvidia Video Post Processor? Zo ja, ervaringen?

Ik heb deze er een keer achter de nvidia video decoder gehangen met het gevolg dat de video decoder niet meer hardwarematig IDCT doet :?

Ik heb de nvidia decoder ook met een ander 1080i ts bestand geprobeerd en dan krijg ik in een aantal spelers zwart/wit beeld. BSPlayer en MPC geven kleur, maar Graphedit, WMP10 zwart/wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik die post processer erachter plak doet ie er niets mee. Ik heb zo'n idee dat windows nog steeds het zooitje override van welke filter gebruikt moet worden, ik ga eens met die merit's instellen aan de gang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
Zag vandaag op de frontpage dat er nieuwe NVidia drivers uit zijn, versie 91.28 beta. Deze zouden een aantal verbeteringen moeten hebben m.b.t purevideo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenan

Xenan

Tree-of-life

Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 01:49:
Precies, dat is echt vaag. PowerDVD geeft dikke CPU usage, terwijl als ik de filters in MPC op Cyberlink zet met hardware acceleratie (X700 mobile) ik maar 35% cpu gebruik max heb bij Gladiator in 1080P :o
Ja dat heb ik ook. De Cyberlink decoder doet het perfect... maar niet in Cyberlinks PowerDVD zelf. Er zit in elk geval wel een herkenbare lijn in de posts hier, het ligt dus niet aan een artefact in een individuele PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo, Zoom Player gebruikt nu eindelijk de Cyberlink stuff en het werkt :) Rebooten was de truc, dat doe ik maar 1x per maand :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Unicron schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 15:58:
...
- Purevideo decoder lijkt in verschillende mediaplayers anders te reageren, ondanks zelfde filter graph. In BSplayer bijv, daar kan ik in het properties tabblad van purevideo instellen wat ik wil voor deinterlacing, maar het doet niks.
...
NVidia PureVideo deïnterlacing lijkt alleen goed te werken in combinatie met de VMR-9 renderer. Dit is niet de default renderer voor DirectShow (zie http://msdn.microsoft.com...mixingrendererfilter9.asp).

Onder Media Player Classic selecteer je hiervoor onder View | Options | Output:
-DirectShow Video: VMR9 (renderless);
-en check VMR9 mixer mode!
Je moet natuurlijk wel eerst de Nvidia Video Decoder in MPC installeren onder External Filters en het internal MPEG-2 decoder filter uitzetten.
Leuk: je kan nu ook ondertitels onder je 1080i film tonen m.b.v. File | Load subtitle. Zelfs op een redelijk oud systeempje (Athlon XP 2400+ met een ATI Radeon 9550) loopt alles dan nog soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nicetas schreef op zondag 21 mei 2006 @ 17:32:
Ik heb zojuist ook Nvidia purevideo geïnstalleerd en nu loopt het afspelen van 1080i soepel, slechts 35-40% processorbeslag (voorheen 100% met framedrops). Dus dat werkt. Maar... de aspectratio is niet stabiel. Het flikkert de hele tijd tussen goed en verticaal uit elkaar getrokken, daarbij valt ook het onderste stuk beeld weg.
...
Had ik ook en dit heb ik kunnen oplossen door nieuwe video drivers te installeren (Catalyst 6.5 in mijn geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 03:16:
[...]

Had ik ook en dit heb ik kunnen oplossen door nieuwe video drivers te installeren (Catalyst 6.5 in mijn geval).
Huh? Sinds wanneer werken de Catalyst drivers onder nVidia kaarten? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 13:19:
[...]

Huh? Sinds wanneer werken de Catalyst drivers onder nVidia kaarten? :o
Nee, die zijn natuurlijk voor m'n ATI Radeon 9550. En ja, PureVideo draait ook prima op ATI hardware :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 00:27:
[...]

Nee, die zijn natuurlijk voor m'n ATI Radeon 9550. En ja, PureVideo draait ook prima op ATI hardware :P
Oh oke, ik dacht dat het alleen voor nvidia kaarten was. Dan werkt het zeker zonder hardware versnelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 00:33:
[...]
Oh oke, ik dacht dat het alleen voor nvidia kaarten was. Dan werkt het zeker zonder hardware versnelling
Nee, DirectShow filters hebben niet direct met hardware te maken. Kan ook niet, want 't zijn gewoon dll's die in user mode draaien (i.t.t. drivers). DirectShow transform filters 'masseren' alleen blokken data. De NVidia Video Decoder kan hiervoor DXVA (http://msdn.microsoft.com...ae2f-be4246a4b71c.xml.asp) gebruiken. En dat werkt prima met de DXVA support van de ATI drivers. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:31

nexhil

BAM!

Verwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 03:02:
[...]

Nee, DirectShow filters hebben niet direct met hardware te maken. Kan ook niet, want 't zijn gewoon dll's die in user mode draaien (i.t.t. drivers). DirectShow transform filters 'masseren' alleen blokken data. De NVidia Video Decoder kan hiervoor DXVA (http://msdn.microsoft.com...ae2f-be4246a4b71c.xml.asp) gebruiken. En dat werkt prima met de DXVA support van de ATI drivers. :P
klopt purevideo draait hier ook super op mijn radeon x850pro
Pagina: 1