[HDTV] High-Definition TV. Wat is het precies topic deel 2

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 34.122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]W3ird_N3rd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 12:18:
[...]

Ik kijk op een KNC1 TV-station DVB-S in een Athlon 64 PC met Windows XP en de Cyberlink h.264 decoder. Verder gewoon een standaard Triax 64cm schotel en Smart LNB.

Tja voor een KNC is de minimale eis schijnbaar een processor met een snelheid van 3,0 GHz maar aanbevolen wordt een computer met een processorsnelheid van 3,5 GHz. De mijne is 3200+ AMD (2,2 Ghz) dus dat zal wel niet lukken lijkt me of kan Powerdvd daar mischien wel mee weg komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 14:11:
Tja voor een KNC is de minimale eis schijnbaar een processor met een snelheid van 3,0 GHz maar aanbevolen wordt een computer met een processorsnelheid van 3,5 GHz. De mijne is 3200+ AMD (2,2 Ghz) dus dat zal wel niet lukken lijkt me of kan Powerdvd daar mischien wel mee weg komen?
Het gaat om de eis van PowerDVD ja, KNC1 heeft alleen een h.264 decoder bij de TV Station DVB-S2. Mijn 3000+/6600GT trekken het nu niet helemaal, ik haal zo'n 10fps.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi mensen, Ik weet nu wat HD-Ready is maar ik heb nu een leuk tv,tje gezien in de aanbieding en in iedergeval bij de specificaties van het toestel kom ik het volgende tegen: "HD prepared" Wat houd dit nu in ? is het ook HD-ready ? of is die ook weer een strik verkoop aktie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Je moet kijken naar de HD-ready labels. Alles wat daarvan afwijkt is niet HDTV compatible.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:41

Wokschotel

Op 6 wielen

W3ird_N3rd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 15:47:
[...]

Het gaat om de eis van PowerDVD ja, KNC1 heeft alleen een h.264 decoder bij de TV Station DVB-S2. Mijn 3000+/6600GT trekken het nu niet helemaal, ik haal zo'n 10fps.
Dat die 6600GT het niet trekt ligt meer hieraan:

http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=12150

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Er staat vanalles in dat topic, waar gaat het om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Dancelot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 10:10
Dat die 6600GT het niet trekt ligt meer hieraan:

http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=12150
Als het om een 6800 zou gaan had je gelijk... :P

Op de 6600 reeks doet H.264 het wel, maar nog (steeds) niet optimaal.

Verder blijkt Nvidia recentelijk een klerestreek uit te hebben gehaald door de WMV9 acceleration support uit de purevideo functie lijst van alle AGP kaarten voor zowel HD als normal res. te hebben geschapt. Het werkt nog wel met oudere drivers, maar dan zijn er geluidssync problemen.

[ Voor 54% gewijzigd door Sir Dancelot op 11-05-2006 13:18 ]

Whatever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belblade
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:47

belblade

Belgian wacko

*van topic vergist*
please delete :-)

[ Voor 95% gewijzigd door belblade op 11-05-2006 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Dancelot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 10:10
Edit: Niet meer relevant door Belblade's correctie.

[ Voor 84% gewijzigd door Sir Dancelot op 11-05-2006 16:33 ]

Whatever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:41

Wokschotel

Op 6 wielen

Dumbo schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 11:09:
[...]

Als het om een 6800 zou gaan had je gelijk... :P

Op de 6600 reeks doet H.264 het wel, maar nog (steeds) niet optimaal.

Verder blijkt Nvidia recentelijk een klerestreek uit te hebben gehaald door de WMV9 acceleration support uit de purevideo functie lijst van alle AGP kaarten voor zowel HD als normal res. te hebben geschapt. Het werkt nog wel met oudere drivers, maar dan zijn er geluidssync problemen.
Nee, H.264 werkt NIET op een AGP (!) 6600GT en niet altijd even goed op een PCI-E 6600 GT. En dat is dus niet wat Nvidia belooft in de lijst die jij ook noemt.
W3ird_N3rd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 20:39:
[...]

Er staat vanalles in dat topic, waar gaat het om?
Dat hardware acceleration van H.264 content niet werkt op een AGP6600 GT, en soms ook niet op een PCI-E kaart. Dit ondanks de belofte van Nvidia dat het wel zou werken.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Wokschotel schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 23:45:
[...]
Nee, H.264 werkt NIET op een AGP (!) 6600GT en niet altijd even goed op een PCI-E 6600 GT. En dat is dus niet wat Nvidia belooft in de lijst die jij ook noemt.

[...]
Dat hardware acceleration van H.264 content niet werkt op een AGP6600 GT, en soms ook niet op een PCI-E kaart. Dit ondanks de belofte van Nvidia dat het wel zou werken.
Da's klote. Had nou net de 6600GT uitgekozen en geen 6800 serie omdat de 6800 niet zou werken (heb wel PCIe).

Werkt het alsnog niet Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/emo.gif

Ik weet eigenlijk ook niet precies wat de vereiste CPU is bij mijn config, maar een 3000+ zou toch meer dan 10fps moeten halen. In dit tempo heb je alsnog een dualcore nodig samen met je videokaart voor resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Korte vraag, de meeste gebruiken software decoders, maar zijn er geen hardware decoders of is dit de eerste die op markt komt van Micronas

Interessant ist auch ein Hardware-Beschleuniger für MPEG-4 AVC (H.264), welcher besonders für schwächere Rechner sowie für so genannte Silent Home Theater PCs entwickelt wurde. Er verbraucht nur 3 Watt Verlustleistung und kommt somit ohne lärmende Lüfterkühlung aus. Ferner muss man nicht unbedingt Besitzer einer teuren Grafikkarte sein, um in den Genuss von hoch auflösenden Fernsehen zu gelangen. Er bietet MPEG-4 Hardware-Beschleunigung für eine maximale Auflösung von 1920 x 1080 im Interlaced-Modus (Halbbilderverfahren) und soll ebenfalls im April gelauncht werden.

Micronas: Referenzdesigns vom Technologieanbieter

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb een Humax HD 1000, maar het is niet zeker dat die het BBC HD kanaal zal gaan inlezen. Tot nu toe is dit nog niemand gelukt met de 1000/2000 en Humax zou vandaag met een update komen die het wel mogelijk zou maken. Als het niet lukt zoek ik andere wegen.
Wat is jullie verwachting omtrent bovenstaande en deze kaarten?

TwinhanDTV DVB-S2 CI
KNC1 TV-Station DVB-S2 Plus
Technotrend S2-3200 HDTV-S2
Hauppauge WinTV HVR-4000

Het is toch ook nog niet zeker of die kaarten de MBAFF codering dat de BBC nu meestuurt zullen kunnen gaan decoderen? Het vervelende is dat de BBC niks loslaat over geschikte decoders. Zelfs de komende Sky HD stb bezitters twijfelen erover. Het is afwachten of BBC zich aanpast of dat de hardware leveranciers zich aan BBC kunnen aanpassen

Mijn specs zijn AMD 3200+/1 gig/single core/AGP 6600 GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 08:03:
Hoi,

Ik heb een Humax HD 1000, maar het is niet zeker dat die het BBC HD kanaal zal gaan inlezen. Tot nu toe is dit nog niemand gelukt met de 1000/2000 en Humax zou vandaag met een update komen die het wel mogelijk zou maken. Als het niet lukt zoek ik andere wegen.
Wat is jullie verwachting omtrent bovenstaande en deze kaarten?

TwinhanDTV DVB-S2 CI
KNC1 TV-Station DVB-S2 Plus
Technotrend S2-3200 HDTV-S2
Hauppauge WinTV HVR-4000
Is willekeurig welke van die kaarten al verkrijgbaar? De KNC1 kaart stellen ze al uit sinds januari, de Technotrend had halverwege maart of nog eerder al leverbaar moeten zijn.
Het is toch ook nog niet zeker of die kaarten de MBAFF codering dat de BBC nu meestuurt zullen kunnen gaan decoderen?
Is dat geen interlacingmethode? If not, wat dan wel?

edit:
Inderdaad interlacing, dat is software en afhankelijk van de codec die je gebruikt, software dus, alle kaarten kunnen dit qua hardware aan.
Het vervelende is dat de BBC niks loslaat over geschikte decoders. Zelfs de komende Sky HD stb bezitters twijfelen erover. Het is afwachten of BBC zich aanpast of dat de hardware leveranciers zich aan BBC kunnen aanpassen
De test nu loopt op DVB-S (niet 2), mij ook nog niet duidelijk of ze straks wel op S2 overgaan eigenlijk?
Mijn specs zijn AMD 3200+/1 gig/single core/AGP 6600 GT
Je zal wel iets moeten upgraden, 3200+ is te traag en 6600GT AGP kan waarschijnlijk niet meehelpen.

[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 12-05-2006 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je snelle reactie,

Technotrend S2-3200 HDTV-S2 zou 15 mei op de markt komen en van de andere kan ik nog geen release datum vinden.

MBAFF is een interlacemethode. De h.264 chip in de Humax 1000/2000 zou dit moeten kunnen decoden.Schijnbaar is het niet zo dat een h.264 chip alle h.264 uitzendingen kan decoden. Hangt af van het ingebakken profiel op de chip. Ben benieuwd of een software update dit oplost.

DVB-s naar s2 zou terzijnertijd gebeuren is de verwachting maar wanneer laat de BBC niet los.

Tja upgraden, een moederbord voor in deze HP pc is er niet meer. Ik heb nog een htpc met iets minder cpu, wellicht dat ik daar nog wat aan ga doen. Wordt zo wel een duur grapje dat hdtv, ha ha.
Heb je nog tips qua de juiste specs voor in die htpc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 09:26:
Bedankt voor je snelle reactie,

Technotrend S2-3200 HDTV-S2 zou 15 mei op de markt komen en van de andere kan ik nog geen release datum vinden.
Ja, dat zei DVBshop midden maart ook, en begin april ook, en een week daarna, en midden april, en begin mei.. Ik geloof er geen hol meer van :P.
MBAFF is een interlacemethode. De h.264 chip in de Humax 1000/2000 zou dit moeten kunnen decoden.Schijnbaar is het niet zo dat een h.264 chip alle h.264 uitzendingen kan decoden. Hangt af van het ingebakken profiel op de chip. Ben benieuwd of een software update dit oplost.
Kan :).
DVB-s naar s2 zou terzijnertijd gebeuren is de verwachting maar wanneer laat de BBC niet los.
Waarschijnlijk voor het afronden van de testen..
Tja upgraden, een moederbord voor in deze HP pc is er niet meer. Ik heb nog een htpc met iets minder cpu, wellicht dat ik daar nog wat aan ga doen. Wordt zo wel een duur grapje dat hdtv, ha ha.
Heb je nog tips qua de juiste specs voor in die htpc?
Ik weet niet wat voor socket je hebt.. Als je So939 en een geschikte chipset hebt kan je er wellicht een 4400+ in stoppen, kan je software decoden. Hoewel, HP? Daar is misschien geen biosupdate voor.

Anders kan je een nieuwe videokaart het werk laten doen. Een 7800GS zou dat moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-09 12:08
Interessant om te lezen dat er toch wel meer kaarten in het verschiet zijn! Ik heb hier laatst eens naar gezocht en kon niet bijzonder veel vinden op 1 à 2 kaarten na. Zijn er eigenlijk al kaarten waar de smartcard niet via een apart pci slot gebruikt hoeft te worden? Dus dat deze op de tv kaart zelf past?

Verder hoe zit het met windows media center, ik heb nu een erg goedkope tv kaart die niet door Mediacenter herkent wordt en dus ook niet op mijn xbox 360. Met de komst van HDTV lijkt het mij een stuk handiger om via de pc --> xbox 360 extender te gaan kijken (ivm goedkoop opnemen en geen nieuwe aansluitingen nodig) maar hoe moet je er achter komen welke kaarten echt MCE ready zijn zeg maar?

Ik weet dat het werken via mediacenter en de extender omslachtig kan zijn dankzij beperkte codec support en vooraal hardware support maar voor mij is het op dit moment de enige fatsoenlijke manier om HD op mijn TV te krijgen. Vandaar dat ik benieuwd ben of straks kijken via de PC er in zit of dat ik misschien toch maar beter voor een losse decoder kan gaan.

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 22:05

Xenan

Tree-of-life

Zo. Na de droevige mededeling van de NOS dat ze voorlopig voetbal in 4:3 blijven uitzenden (zegt het woord "levend fossiel" jullie iets? |:( ) heb ik besloten dat ik ook HDTV moet hebben. Alleen... van UPC en Essent is bekend dat ze HDTV aanbieden, ... maar ik ben bij Multikabel.
Dus Multikabel gebeld, blijkt dat ze het wel degelijk HDTV aanbieden :) ! Erg veel ruchtbaarheid geven ze er niet aan en het staat volgens mij net sinds maandag op hun website.

Bij verschillende winkels kun je een Samsung kastje kopen voor Multikabel-HDTV. Ze hadden hem niet op voorraad, Samsung moet nog een firmware-upgrade doen voordat hij de winkel in kan. Er was al een enorme wachtlijst! Kun je nagaan hoe de Publieke Omroep en de Nederlandse commerciëlen dit onderschatten.

Nu mijn vraag: de verkoper beweerde dat de upgrade helaas een kopieerbeveiliging met zich mee brengt. Hij kon echter niet precies vertellen wat die beveiliging inhield. Hij zei dat het de DVD recorder verhinderde om op te nemen, maar dat kan toch niet? Volgens mijn moet die beveiliging in de recorder zelf zitten. Het Samsung kastje weet natuurlijk niet of er aan de scart een (DVD-)recorder zit of een TV. Of is het die beveiliging dat er op analoog slechts 540 lijnen wordt gegeven? Dat zou misselijk zijn (hoewel ik er geen last van heb, er zit ook HDMI op).

Als Samsung nog aan het vechten is met de film-industrie is het maar de vraag of dat kastje er vóór de WK nog komt! Weet iemand wat meer?

Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
nicetas schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 15:19:
Nu mijn vraag: de verkoper beweerde dat de upgrade helaas een kopieerbeveiliging met zich mee brengt. Hij kon echter niet precies vertellen wat die beveiliging inhield. Hij zei dat het de DVD recorder verhinderde om op te nemen, maar dat kan toch niet?
Analoog zullen ze het mischien niet verhinderen (maar dan heb je ook een lagere resolutie/kwaliteit), maar digitaal zouden we mischien HDCP kunnen implementeren. Maar ik heb wel zo mijn twijfels, aangezien ik het idee heb dat het merendeel van de TV's en DVD recorders nog geen HDCP aan kan.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenan

Xenan

Tree-of-life

Ik dacht dat HDCP al een standaard onderdeel was van HDMI?
En dat DVI+HDCP = HDMI, maar dan wel fysiek een ander stekkertje.

Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dat DVI+HDCP = HDMI, maar dan wel fysiek een ander stekkertje.
HDMI heeft ook een hogere bandbreedte dan DVI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 15:48:
[...]

Nee toch? HDMI is toch gewoon duallink-dvi + audio? Ok, iets groter omdat er audio bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 15:48:
[...]

Omdat er geluid bij zit ja. HDMI = DVI-D + geluid. Niet anders.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

Bedankt trouwens voor de link. Er staat daar een manier om HD content aan de praat te krijgen met media player (of welke gewenste player dan ook). Voorheen gebruikte ik tcpmp (wat een bagger prog was).

Nu ik eindelijk HD content op mijn manier kan kijken met een goede framerate..(sommige 1080progressive uitgezonderd) krijg ik toch weer interesse om het WK in HD op m'n pc op te nemen.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 17-05-2006 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09 18:27
Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 16:26:
[...]

Nee toch? HDMI is toch gewoon duallink-dvi + audio? Ok, iets groter omdat er audio bij zit.
Precies. DVI en HMDI zijn het zelfde afgezien van het geluid en HDCP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

DVI-D heeft ook HDCP. Hiervoor heb je niet per se HDMI nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeg , als je een plasma hebt met SD resolutie en component aansluiting kun je dan ook
HDTV kijken in een lagere SD resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje tussendoor. Hoe spelen jullie .ts bestanden af op een DirectShow based programma.
Ik heb nu Zoom Player met HDTV Pump geprobeerd, doet niets.
Nu heb ik PowerDVD 7, de duurst mogelijke versie. Die zei iets van high-def content detected en werd me aangeraden het 1 en ander uit te laten schakelen. Maar daarna lachte ik me dood, hij speelt het niet af :o

Enkele filters enzo wat ik installed heb:
CoreAVC
nVidia PureVideo (doet niets meer sinds PowerDVD 7)
AC3 filter
XVid en DivX

Btw, programma's met on-board filters zoals VLC werkt natuurlijk wel, maar dat vreet mijn CPU op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 15:52
Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 18:56:
Even een vraagje tussendoor. Hoe spelen jullie .ts bestanden af op een DirectShow based programma.
Ik heb nu Zoom Player met HDTV Pump geprobeerd, doet niets.
Nu heb ik PowerDVD 7, de duurst mogelijke versie. Die zei iets van high-def content detected en werd me aangeraden het 1 en ander uit te laten schakelen. Maar daarna lachte ik me dood, hij speelt het niet af :o

Enkele filters enzo wat ik installed heb:
CoreAVC
nVidia PureVideo (doet niets meer sinds PowerDVD 7)
AC3 filter
XVid en DivX

Btw, programma's met on-board filters zoals VLC werkt natuurlijk wel, maar dat vreet mijn CPU op
MediaPlayerClassic :) Met Kazaa-lite codec pack geinstalleerd en ffdshow.
Ga niet proberen HD af te spelen zonder je CPU te belasten, want dat werkt niet. Je CPU zal altijd een procent of 20 a 30 belast worden.

[ Voor 9% gewijzigd door Who Am I? op 17-05-2006 19:02 ]

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Who Am I? schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 19:00:
[...]

MediaPlayerClassic :) Met Kazaa-lite codec pack geinstalleerd en ffdshow.
Ga niet proberen HD af te spelen zonder je CPU te belasten, want dat werkt niet. Je CPU zal altijd een procent of 20 a 30 belast worden.
Oke MPC. Eerst gebruikt ie ook zijn interne filter = 100% cpu load. Die heb ik allemaal uitgezet en PureVideo in het lijstje gezet. Nu werkt het soepel met 70% load

Het liefst heb ik dus één player voor al mijn bestanden, bij voorkeur Zoom Player. Volgens die gasten van HDTV Pump zouden die .ts bestanden icm Zoom Player moeten werken, maar bij mij is dit dus niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 18:44:
zeg , als je een plasma hebt met SD resolutie en component aansluiting kun je dan ook
HDTV kijken in een lagere SD resolutie?
Misschien wel, kijk even in de handleiding oid welke signalen de component ingang slikt. Meestal doet dat wel 1080i, dat word dan downscaled tot de native resolutie van je plasma scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenan

Xenan

Tree-of-life

OK, een hele discussie over HDMI, HDCP en DVI, maar dat was niet de kern van mijn vraag. :)
Ik vroeg me af of er iemand wist waarom de HDTV kastjes van Samsung voor Multikabel nog niet geleverd konden worden (vanwege een firmware upgrade?) en wat die upgrade dan inhoud (kopieerbeveiliging?)
En hoe zit het dan met Essent en UPC, die leveren toch ook gewoon? Of toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Tot op heden zijn er nog geen Samsung HD decoders in de verkoop. De huidige planning is volgende week dat ze beschikbaar zouden komen. Inmiddels maakt de website van @home ook al melding van de decoder en een HD pakket.

Wat die upgrade inhoud? Kan vanalles zijn natuurlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Shiver23 op 17-05-2006 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 20:15:
[...]

Misschien wel, kijk even in de handleiding oid welke signalen de component ingang slikt. Meestal doet dat wel 1080i, dat word dan downscaled tot de native resolutie van je plasma scherm.
ik kan de xbox 360 in 1080i, 720p en 480p via component aansluiten op me plasma, het antwoord is dus ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Jongens, wie durft het aan: >:)

Ik vind dit namelijk op de Casema HDTV pagina:
“Vanaf vandaag kunt u HDTV thuis ervaren! U heeft daar een HD ready TV voor nodig en een geschikte ontvanger. Ga nu naar het dichtst bijzijnde Casema verkooppunt en vraag naar de speciale aanbieding in combinatie met een Samsung HD ready TV ”
Het kost tot aan het eind van het jaar niets extra's. Het enige wat je moet doen is een decoder kopen, en ons je bevindingen vertellen! :9~

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arx schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 21:39:
Jongens, wie durft het aan: >:)

Ik vind dit namelijk op de Casema HDTV pagina:

[...]

Het kost tot aan het eind van het jaar niets extra's. Het enige wat je moet doen is een decoder kopen, en ons je bevindingen vertellen! :9~
En wat gaat dat kreng kosten? Me pa heeft al digitale tv, dus als het goed is hoef ik alleen maar zijn kaartje te lenen als ie niet thuis is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er vandaag eentje bij de MM gereserveerd, als het goed is krijg ik m a.s. vrijdag. Het gaat om een samsung ontvanger a 298,-. Volgens de verkoper zat er een 100euri retour bon bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm aardig prijskaartje. Ik kan denk beter voor een DVB kaart voor de pc gaan met smartcard reader. Ben ik ongeveer net zo duur uit. Ik heb namelijk geen HDTV maar 2 LCD monitoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat trouwens om de Samung DCB-H360RS . Deze kan naast mpeg2 ook mpeg4 streams aan, en volgens de MM verkoper gaat casema alleen nog maar het WK in HD aanbieden. Maargoed, het is iig iets. En als de box uiteindelijk 199 kost vind ik het meevallen.

Afbeeldingslocatie: http://www.h-e.nl/gfx-producten/Samsung/large/DCBH360RS.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2006 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel een stoer ding, en met 100 euri retour valt het eingenlijk best mee. Ik denk dat ik wel helemaal gek zal worden van het telkens verwisselen van de DVI kabel :o

Edit: hmm... ik wacht er nog even mee. Er ligt ook nog een schotel op zolder stof te verzamelen. Misschien weer eens ophangen. En ook even kijken wat de HD-DVD spelers voor de pc gaan doen, of zijn die er al?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2006 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 22:24:
Wel een stoer ding, en met 100 euri retour valt het eingenlijk best mee. Ik denk dat ik wel helemaal gek zal worden van het telkens verwisselen van de DVI kabel :o
Jij hebt ook al een Dell 3007WFP? Andere PC schermen die HDCP aankunnen bestaan nog niet.
Edit: hmm... ik wacht er nog even mee. Er ligt ook nog een schotel op zolder stof te verzamelen. Misschien weer eens ophangen.
Moet je ook een DVB-S2 receiver voor hebben.
En ook even kijken wat de HD-DVD spelers voor de pc gaan doen, of zijn die er al?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:28

Aldmar

Niks...

Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 22:13:
Ik heb er vandaag eentje bij de MM gereserveerd, als het goed is krijg ik m a.s. vrijdag. Het gaat om een samsung ontvanger a 298,-. Volgens de verkoper zat er een 100euri retour bon bij.
Dus in theorie kost die decoder 199 euro als je alleen de decoder koopt bij de MM? die 100 euro retour moet je weer bij de mediamarkt inleveren? of moet je die bon ergens anders inleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 22:31:
Jij hebt ook al een Dell 3007WFP? Andere PC schermen die HDCP aankunnen bestaan nog niet.
Oja, DHCP, helemaal vergeten :X Ik ga dus geen beeld krijgen op mijn 930BF
Moet je ook een DVB-S2 receiver voor hebben.
Een DVB-S kaartje voor in de pc dus, die moet ik nog kopen
Nee.
Ok, dat kan nog wel even wachten dus, er zijn nog geen HD-DVD's in de videotheek te bekennen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aldmar schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 22:33:
[...]

Dus in theorie kost die decoder 199 euro als je alleen de decoder koopt bij de MM? die 100 euro retour moet je weer bij de mediamarkt inleveren? of moet je die bon ergens anders inleveren?
Volgens de beste man aldaar was de bon van casema. Ik ga hem vrijdag halen dus dan weet ik wellicht meer. Edit: ik weet niet of die actie alleen bij MM is, ik ga er van uit van niet.

De verkoper zei dat samsung er 200 stuk had voor nederland, en dat pas over een tijd weer nieuwe zouden komen. Dat zou dan nog voor het WK gebeuren. MM Breda kreeg er 10, waarvan er nu al 8 gereserveerd stonden (10% aanbetalen).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2006 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenan

Xenan

Tree-of-life

Ik heb die decoder voor € 299,- besteld. Of er een retourbon van € 100,- bij zit weet ik niet :X

Overigens vind ik 299 nog best meevallen als je weet hoe enorm geavanceerd apparaat het is met MPEG4 decodering.

Thxs Felony voor de mooie foto, dat is hem inderdaad.

In ieder geval weet ik nu dat hij algemeen niet goed verkrijgbaar is en dat het dus niet iets Multikabel specifiek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenan

Xenan

Tree-of-life

Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 22:46:
[...]
...

De verkoper zei dat samsung er 200 stuk had voor nederland, en dat pas over een tijd weer nieuwe zouden komen. Dat zou dan nog voor het WK gebeuren. MM Breda kreeg er 10, waarvan er nu al 8 gereserveerd stonden (10% aanbetalen).
Die verkoper van mij zei dat er duizenden klaar stonden in het magazijn bij Samsung... alleen te wachten op die geheimzinnige firmware upgrade. Weird.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

200 voor heel Nederland lijkt mij wel heel weinig. Ik denk dat er al bijna zoveel demomodellen in het land staan opgesteld namelijk. Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. De 100 euro korting van Casema is alleen i.c.m. het dure pakket. Is namelijk nu ook de aktie op dit moment.

Voor @homers geldt bij mijn weten geen aktie. Behalve als je de decoder koopt icm een Samsung HD-Ready LCD-tv. Op internet is de decoder al wel voor minder dan 299 te krijgen. Maar de vraag blijft natuurlijk hoe de beschikbaarheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even over dat HDCP, het signaal uit die decoders zijn ook echt encrytped? ik dacht dat het alleen gold voor de opkomende films op HD-DVD en BR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 22:56:
Nog even over dat HDCP, het signaal uit die decoders zijn ook echt encrytped? ik dacht dat het alleen gold voor de opkomende films op HD-DVD en BR
De Samsung-decoder is bij de demo's aangesloten via component, dus zonder HDCP. Met de nieuwe films op HD-DVD en BR wordt ook nog geen gebruik gemaakt van HDCP.
De Philips decoder voor UPC heeft alleen maar een HDMI-aansluiting, dus daar is uberhaupt geen analoog signaal uit te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 23:01:
[...]

De Samsung-decoder is bij de demo's aangesloten via component, dus zonder HDCP. Met de nieuwe films op HD-DVD en BR wordt ook nog geen gebruik gemaakt van HDCP.
De Philips decoder voor UPC heeft alleen maar een HDMI-aansluiting, dus daar is uberhaupt geen analoog signaal uit te krijgen.
dus ik kan geen HDTV op mijn plasma krijgen, jammer. Ik heb alleen een component aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Heb je UPC (Bedoelde ik uiteraard)? Dan niet.
Heb je iets anders? Dan wel.

[ Voor 21% gewijzigd door Shiver23 op 18-05-2006 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
nicetas schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 20:50:
OK, een hele discussie over HDMI, HDCP en DVI, maar dat was niet de kern van mijn vraag. :)
Ik vroeg me af of er iemand wist waarom de HDTV kastjes van Samsung voor Multikabel nog niet geleverd konden worden (vanwege een firmware upgrade?) en wat die upgrade dan inhoud (kopieerbeveiliging?)
Het kan ook zijn dat de verkoper zich vergist, en niet kopieerbeveiliging bedoelt, maar access control zoals Irdeto, ik kan me heel goed voorstellen dat de standaarden daarvoor nog in ontwikkeling zijn. Het lijkt me logisch dat ze met die upgrade ook oplossingen zoals de alphacrypt uitschakelen, anders kunnen mensen "goedkoop" genieten van HDTV.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 23:06:
Heb je Chello? Dan niet.
Heb je iets anders? Dan wel.
UPC !

dus niet, wat een goeie van ze !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 22:39:
[...]

Een DVB-S kaartje voor in de pc dus, die moet ik nog kopen
Een S2 kaartje zelfs, zie dvbshop. Eind deze maand.. Hopelijk.
Defiant schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 23:13:
[...]

Het kan ook zijn dat de verkoper zich vergist, en niet kopieerbeveiliging bedoelt, maar access control zoals Irdeto, ik kan me heel goed voorstellen dat de standaarden daarvoor nog in ontwikkeling zijn. Het lijkt me logisch dat ze met die upgrade ook oplossingen zoals de alphacrypt uitschakelen, anders kunnen mensen "goedkoop" genieten van HDTV.
Daar twijfel ik nu over. Ik kan perfect de video bekijken als ik die opneem van de @home demostream, maar geluid ontbreekt.

En een Alphacrypt kost €100. Een TV-kaart meer dan €100 inclusief CI. Een MPEG4 decoder €50. Verzendkosten voor Alphacrypt en kaart. En dan heb je nog een rappe PC nodig. Wat je goedkoop noemt, volgens mij is die Samsung goedkoper..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 23:01:
[...]

Aan component heb ik niets helaas, ik beschik alleen over DVI ingangen. Ik loop dus het risico dat het niet werkt.
Maar wat denken jullie? Ben ik beter af met een LCD tv, decoder en standalone HD-DVD speler.
of:
een DVB-S of C kaart voor de pc, HD-DVD voor pc, videokaart die HDCP ondersteunt (of doet mijn 6600GT dat al?)

Dat laaste kan nu nog niet, dat weet ik. Maar ik wil ook niet meteen een LCD tv aanschaffen want ik ben aan het sparen voor een beamer (die dan ook aan de pc aangesloten kan worden)
W3ird_N3rd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 23:41:
[...]

Een S2 kaartje zelfs, zie dvbshop. Eind deze maand.. Hopelijk.
OK, ik wacht even tot dat S2 kaartje uit is, en ook hopen op een goede MPEG4 decoder dus, want zoals je al zei heb je een rappe pc nodig...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2006 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 14:19
Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 22:13:
Die 100 euro korting is alleen als je een nieuw abbo neemt op digitale tv mét een plus pakket. Heb je al digitale tv dan krijg je die 100 euro korting niet.

[ Voor 18% gewijzigd door wrcveen op 17-05-2006 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 23:43:
[...]

OK, ik wacht even tot dat S2 kaartje uit is,
Hoop het ook voor je, ik wacht pas sinds januari.
en ook hopen op een goede MPEG4 decoder dus, want zoals je al zei heb je een rappe pc nodig...
Wat voor PC heb je nu? CPU/mobo/video/OS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 23:43:
[...]

Aan component heb ik niets helaas, ik beschik alleen over DVI ingangen. Ik loop dus het risico dat het niet werkt.
Maar wat denken jullie? Ben ik beter af met een LCD tv, decoder en standalone HD-DVD speler.
of:
een DVB-S of C kaart voor de pc, HD-DVD voor pc, videokaart die HDCP ondersteunt (of doet mijn 6600GT dat al?)

Dat laaste kan nu nog niet, dat weet ik. Maar ik wil ook niet meteen een LCD tv aanschaffen want ik ben aan het sparen voor een beamer (die dan ook aan de pc aangesloten kan worden)

[...]

OK, ik wacht even tot dat S2 kaartje uit is, en ook hopen op een goede MPEG4 decoder dus, want zoals je al zei heb je een rappe pc nodig...
HDMI = DVI wat hierboven ook al eerder gezegd is. Met een HDMI - DVI stekkertje zou het gewoon moeten werken met de Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wrcveen schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 23:44:
[...]

Die 100 euro korting is alleen als je een nieuw abbo neemt op digitale tv mét een plus pakket. Heb je al digitale tv dan krijg je die 100 euro korting niet.
Ik heb nog geen digi tv dus dat komt goed uit. Was ook wel weer te verwachten. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 08:06:
[...]

HDMI = DVI wat hierboven ook al eerder gezegd is. Met een HDMI - DVI stekkertje zou het gewoon moeten werken met de Samsung.
Ja dat weet ik, maar dan zit ik wel met dat HDCP... ik loop een risico dat het helemaal niet werkt
W3ird_N3rd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 01:58:
[...]

Hoop het ook voor je, ik wacht pas sinds januari.

[...]

Wat voor PC heb je nu? CPU/mobo/video/OS?
Ik draai WinXP SP2 op een Asus P4V800D-X met Celeron D 3,06GHz. Video is een XFX 6600GT, speciaal gekozen voor dat hardware h.264. En dat was zo'n beetje de enige AGP kaart met dual DVI. En er staat HD-ready achterop de doos, maar later las ik ergens dat ze toch niet met HDCP overweg kunnen?

Welke kaart gebruik je nu? Aangezien je wel HD-zenders ontvangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
nicetas schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 22:49:
[...]

Die verkoper van mij zei dat er duizenden klaar stonden in het magazijn bij Samsung... alleen te wachten op die geheimzinnige firmware upgrade. Weird.
denk zelf niet dat het een firmware update is, denk niet dat Samsung NL duizenden dozen gaat openmaken, verpakking mooi los maken en elke decoder gaat updaten en dan weer netjes gaat inpakken. Dat is onbegonnen werk, zoiets gebeurd in de fabriek bij fabrikage, kan dus zijn dat die dingen nog gewoon onderweg zijn uit Azië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Of de kabelmaatschapijen houden het nog even tegen totdat er ook daadwerkelijk iets te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schalkie
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Schalkie

mac enzo.

Ik neem aan dat die Samsung decoder zal komen met een HDMI stekkertje? Zou een beetje nadelig zijn als het alleen een Component aansluiting heeft want die is helaas al in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schalkie schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 19:00:
Ik neem aan dat die Samsung decoder zal komen met een HDMI stekkertje? Zou een beetje nadelig zijn als het alleen een Component aansluiting heeft want die is helaas al in gebruik.
Net even zitten kijken op de site van Samsung, maar er staat nog helemaal niets over die ontvanger, wel de oude. Volgens mij zat daar niet eens een scart kabel bij

Edit: Of bedoel je aansluiting? Hij beschikt wel over een HDMI aansluiting ja.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2006 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenan

Xenan

Tree-of-life

Schalkie schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 19:00:
Ik heb die decoder bekeken in de winkel en er zit HDMI, component en SCART op. Misschien nog wel meer, maar dat is me dan ontgaan.

Die decoder is inderdaad niet te vinden op samsung site, mischien te nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nicetas schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 19:20:
[...]

Ik heb die decoder bekeken in de winkel en er zit HDMI, component en SCART op. Misschien nog wel meer, maar dat is me dan ontgaan.

Ook scart? Dat maakt het hem al een stuk interressanter voor mij. Misschien dat ik morgen even langs de elektroshop ga en de ontvanger ook eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

De achterkant van de Samsung decoder
Afbeeldingslocatie: http://www.bright.nl/upload/06/03/060330-samsung8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schalkie
  • Niet online

Schalkie

mac enzo.

nicetas schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 19:20:
[...]

Mooi te horen, nu maar even afwachten tot een provider in de buurt er mee begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:34

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 19:13:
[...]

Net even zitten kijken op de site van Samsung, maar er staat nog helemaal niets over die ontvanger, wel de oude. Volgens mij zat daar niet eens een scart kabel bij Edit: Of bedoel je aansluiting? Hij beschikt wel over een HDMI aansluiting ja.
Handleiding staat wel online: DCB_H360R. (25 MB :X )

In de filename staat wel de term "draft", dus ik weet niet of dit de definitieve versie al is...

[ Voor 3% gewijzigd door Question Mark op 18-05-2006 19:56 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Question Mark schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 19:54:
[...]

In de filename staat wel de term "draft", dus ik weet niet of dit de definitieve versie al is...
Lekker snel weer die samsung.
Maar ik heb nog even na zitten denken, ik ga toch wachten op de DVB-S2 kaart voor in de pc. Mijn monitoren hebben een verhouding van 5:4 en ik heb zo'n gevoel dat ie het doodleuk gaat stretchen, vooral een 16:9 signaal 8)7 (ALS het al werkt ivm HDCP)

Morgen mooi weer? Schotel ophangen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 19:35:
[...]

Ook scart? Dat maakt het hem al een stuk interressanter voor mij. Misschien dat ik morgen even langs de elektroshop ga en de ontvanger ook eens bekijken.
Wat heb je aan een HDTV ontvanger icm scart 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 20:43:
[...]

Weinig, maar niet niets. ik heb een CRT breedbeeldje die net 3 maanden oud is, dus die gaat nog niet weg. Ook downscaled zal het er nog strakker uitzien dan een dvdtje denk ik... maar maakt niet uit, ik ga nu voor mijn andere plan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een plasma monitor met VGA / Component / SCART

Kan ik die UPC box hier nu wel of niet mee aansluiten?

Weet echt niemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 21:23:
Ik heb een plasma monitor met VGA / Component / SCART

Kan ik die UPC box hier nu wel of niet mee aansluiten?

Weet echt niemand dit?
Nee, bij UPC krijg je dus de Philips ontvanger, die beschikt alleen over een HDMI uitgang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 20:49:
[...]

Weinig, maar niet niets. ik heb een CRT breedbeeldje die net 3 maanden oud is, dus die gaat nog niet weg. Ook downscaled zal het er nog strakker uitzien dan een dvdtje denk ik... maar maakt niet uit, ik ga nu voor mijn andere plan :P
Ik heb op m'n werk ook ff een panasonic 32px30 (32" CRT met component in) aan de samsung HD-decoder gehangen op 576p, zag er zeker niet slecht uit, maar 1080i/720p op de aangesloten samsung 32r71 zag er toch echt stukken strakker uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 21:50:
[...]

Nee, bij UPC krijg je dus de Philips ontvanger, die beschikt alleen over een HDMI uitgang
en bestaan HDMI -- VGA converters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 11:12:
Ik draai WinXP SP2 op een Asus P4V800D-X met Celeron D 3,06GHz.
Celeron is way te traag iig.
Video is een XFX 6600GT, speciaal gekozen voor dat hardware h.264. En dat was zo'n beetje de enige AGP kaart met dual DVI. En er staat HD-ready achterop de doos, maar later las ik ergens dat ze toch niet met HDCP overweg kunnen?
Ik heb dezelfde (wel PCIe), maar dat blijkt dus niet helemaal te werken. Waarschijnlijk moet je een 7300GS ofzo kopen..

AGP werkt iig zeker niet, PCIe werkt in mijn geval waarschijnlijk ook niet, want 10fps vlot niet echt. Gelukkig heeft je mobo wel een PCIe aansluiting.
Welke kaart gebruik je nu? Aangezien je wel HD-zenders ontvangt
KNC1 TV Station DVB-C Plus en KNC1 TV Station DVB-S, en ik heb er net een Cineview (CI) aangehangen, ik wacht nog op de Alphacrypt. Maar ik heb dus op de @home demozender nu geen geluid. Met HD Forum (zolang dat beschikbaar was) had ik wel geluid. Dus hoe het nu zit weet ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 01:41:
[...]

Celeron is way te traag iig.
Daar was ik al bang voor ja
[...]

Ik heb dezelfde (wel PCIe), maar dat blijkt dus niet helemaal te werken. Waarschijnlijk moet je een 7300GS ofzo kopen..

AGP werkt iig zeker niet, PCIe werkt in mijn geval waarschijnlijk ook niet, want 10fps vlot niet echt. Gelukkig heeft je mobo wel een PCIe aansluiting.
Dit bordje heeft naast AGP ook een PCIe slot idd, mijn vorige is van de week overleden dus die AGP kaart had ik al. Zouden die MPEG4 decoders nog beter worden, of is die 10fps echt het max wat de GPU aankan?[/quote]
[...]

KNC1 TV Station DVB-C Plus en KNC1 TV Station DVB-S, en ik heb er net een Cineview (CI) aangehangen, ik wacht nog op de Alphacrypt. Maar ik heb dus op de @home demozender nu geen geluid. Met HD Forum (zolang dat beschikbaar was) had ik wel geluid. Dus hoe het nu zit weet ik nog niet.
Wat is dan het verschil tussen DVB-S en S2?
Edit: Oh gevonden, S2 is dus voor HDTV. Ik heb er een product doos van gezien, stond MPEG2 en h264 op. Dus MPEG4 laat ie alsnog aan de CPU over...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2006 02:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 00:04:
[...]

en bestaan HDMI -- VGA converters?
Meesterlijk die google, zoek je op hdmi to vga, krijg je pr0n :X Die kabels bestaan wel zie ik, maar of ze werken? HDMI is volgens mij digital only itt DVI-I
Het zou best kunnen met zo'n veel te duur apparaatje... ik durf alleen ff niet meer te zoeken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 02:21:
[...]

Dit bordje heeft naast AGP ook een PCIe slot idd, mijn vorige is van de week overleden dus die AGP kaart had ik al. Zouden die MPEG4 decoders nog beter worden, of is die 10fps echt het max wat de GPU aankan?
Waarschijnlijk doet mijn videokaart nu niks door een foutje in de 6600GT ofzo. Vandaar.
[...]

Wat is dan het verschil tussen DVB-S en S2?
Edit: Oh gevonden, S2 is dus voor HDTV. Ik heb er een product doos van gezien, stond MPEG2 en h264 op. Dus MPEG4 laat ie alsnog aan de CPU over...
Verschil in modulatie, DVB-S2 is ontworpen voor MPEG4 streams (hoeven in principe niet eens HD streams te zijn volgens mij). En zowel HD MPEG2 als HD MPEG4 streams kunnen ook over DVB-S, maar dat gaat helaas niet gebeuren.. Nieuw kaartje nodig dus :|.

[ Voor 8% gewijzigd door Mentalist op 19-05-2006 03:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 03:27:
[...]

Waarschijnlijk doet mijn videokaart nu niks door een foutje in de 6600GT ofzo. Vandaar.

[...]

Verschil in modulatie, DVB-S2 is ontworpen voor MPEG4 streams (hoeven in principe niet eens HD streams te zijn volgens mij). En zowel HD MPEG2 als HD MPEG4 streams kunnen ook over DVB-S, maar dat gaat helaas niet gebeuren.. Nieuw kaartje nodig dus :|.
Bedankt voor alle info :) Ik kan natuurlijk ook eerst een DVB-S kaartje proberen, met CI slot en een AlphaCrypt om een beetje een idee te krijgen hoe alles werkt. Daarna heb ik dus alleen nog de S2 kaart nodig. Geen flauw idee natuurlijk hoe lang die nog op zich laten wachten. Zal je net zien dat ze vol op beschikbaar zijn als ik er net 1 gekocht heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenan

Xenan

Tree-of-life

Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 20:43:
[...]

Op je DVD recorder aansluiten? Goed, dan heb je geen HD meer, maar je kunt wel het programma van gisteren bekijken.
Question Mark schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 19:54:
[...]

Bedankt voor de link.
In die PDF zijn alle schermafbeeldingen... 4:3.
Weten die handleidingschrijvers wel waar het over gaat? :+

[ Voor 48% gewijzigd door Xenan op 19-05-2006 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 02:27:
[...]

Meesterlijk die google, zoek je op hdmi to vga, krijg je pr0n :X Die kabels bestaan wel zie ik, maar of ze werken? HDMI is volgens mij digital only itt DVI-I
Het zou best kunnen met zo'n veel te duur apparaatje... ik durf alleen ff niet meer te zoeken :+
Ja, dat had ik ook gezien. Ik zag wel diverse kabels op die site, maar ik weet precies waar de ingang en uitgang was, daar was dat meisje dat met die kabel bezig was ook nog niet helemaal uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 09:03:
[...]

Ja, dat had ik ook gezien. Ik zag wel diverse kabels op die site, maar ik weet precies waar de ingang en uitgang was, daar was dat meisje dat met die kabel bezig was ook nog niet helemaal uit....
Ja lastig :+ Ik zocht net op hdmi to vga transcoder. Kwam al een stapje dichterbij, helaas kreeg ik alleen een component > vga transcoder voor me neus 8)7 Die overigens $70 kost.
Wat als je nu gewoon overgaat op Casema :P

Edit: gevonden, da's dan $350. Zoals ik al zei, die dingen zijn veel te duur.
Edit 2: Werkt dit eigelijk wel ivm HDCP 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2006 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:41

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Gisteravond switchte ineens alle zenders van plek en ik wist dat in Mei wij hier in Maastricht digitale tv zouden krijgen. Ik sprong dus letterlijk een gat in de lucht :+ . Meteen moest ik denken aan de HDTV decoder en begon uit te vissen waar deze te krijgen was. Een enkele online shop had hem op voorraad.....maar ik had geen zin om te wachten.

Vervolgens liep ik zojuist de lokale Mediamakrt in en ze hadden hem!!!!

3x zwarte Samsung DCB-H360R, de man die me hielp vertelde me dat hij ze net uit de vrachtwagen had gehaald :P . Meteen ook TVHome kaartje erbij gekocht. Geen extra kabels gekocht ed omdat ik niet eens zeker wist of der wel digitaal signaal was.

Thuis aangekomen wat pics geschoten (camera is brak ik weet ut):

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/eisbar/hdtv/1.jpg
De doos met TVHome pakket
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/eisbar/hdtv/2.jpg
Kabelzooi, helaas geen HDMI kabel...
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/eisbar/hdtv/3.jpg
De decoder!!!!!!!
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/eisbar/hdtv/4.jpg
Uitgangen 1
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/eisbar/hdtv/5.jpg
De setup, heb een luxe probleem. Te weinig aansluitingen op m'n tv....
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/eisbar/hdtv/6.jpg
Vaste stroomkabel, sommige vinden dit slecht?
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/eisbar/hdtv/7.jpg
HD1 kanaal!!!!

Even voor de duidelijkheid, hij is nu aangesloten via de Scart en een RGB signaal. Dit is al vele malen beter dan m'n originele signaal. Kan niet wachten totdat ik de HDMI kabel heb 8)7 .

[ Voor 17% gewijzigd door Dukey op 19-05-2006 18:08 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Wtf, 3x :?. Wat moet je daar nou weer mee 8)7.

Ik begrijp dus dat je HD1 (niet het demokanaal, echt de zender?) kan decrypten met een standaard TVhome smartcard zonder antwoordformulieren in te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 18:21:
Ik denk dat ie bedoelt dat er 3 in de winkel lagen :P

Wel beter dat ze ook in het zwart verkrijgbaar zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

W3ird_N3rd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 18:21:

Ik begrijp dus dat je HD1 (niet het demokanaal, echt de zender?) kan decrypten met een standaard TVhome smartcard zonder antwoordformulieren in te sturen?
Yep ik heb dua alleen de kaart erin gedaan en ik heb nu iets van 200 127 kanalen, inclusief de HD1. Alleen heb ik geen idee wat er gebeurd zodra ik kies voor "TV digitaal" (gratis).

En natuurlijk heb ik der maar ene gekocht :+ .

[ Voor 3% gewijzigd door Dukey op 19-05-2006 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Djoekie schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 18:52:
[...]

Yep ik heb dua alleen de kaart erin gedaan en ik heb nu iets van 200 kanalen, inclusief de HD1. Alleen heb ik geen idee wat er gebeurd zodra ik kies voor "TV digitaal" (gratis).

Misschien een soort van actie ofzo. Bij Casema krijg je de eerste 2 maanden ook alle zenders gratis als je een Plus abbo neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Yep ik heb dua alleen de kaart erin gedaan en ik heb nu iets van 200 kanalen, inclusief de HD1. Alleen heb ik geen idee wat er gebeurd zodra ik kies voor "TV digitaal" (gratis).
In de preview mode van @home zijn alle beschikbare kanalen unlocked, dus ook de custom pakketten zoals film1, de etnische zenders en de HD kanalen. Na de preview periode (zo'n 2 maand), ga je over naar het door jouw gekozen pakket.

Overigens hebben de bestaande tvhome abbonee's (ik iig wel) weer een aanbod gekregen voor 2 maand gratis film1/sport1, die straks ook in HD gaan uitzenden. Maargoed, ik vind het hele totale HD aanbod voorlopig onvoldoende om 't te overwegen.

[ Voor 3% gewijzigd door defiant op 19-05-2006 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
Net bij de MM Utrecht geweest, paar Samsung HD decoders binnen gehad allemaal al verkocht. Woensdag komt we weer een partij binnen in het zilver én het zwart. Zelf deze laatste gereserveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

[...]

200 kanalen? Dan klopt er iets niet. Ik tel er 127 op dit moment, inclusief testkanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schalkie
  • Niet online

Schalkie

mac enzo.

Bah Bah Bah, rotzooi dat er geen HDMI kabel bij word geleverd. Hoop dat die dingen niet een extreem prijskaartje hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HDMI kabel kost 60 euri oid.

Ik heb de ontvanger ook in ontvangst mogen nemen bij de MM.

HD1 ziet er super uit via HDMI (kabel had ik al).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

W3ird_N3rd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 20:15:
[...]

200 kanalen? Dan klopt er iets niet. Ik tel er 127 op dit moment, inclusief testkanalen.
Ja klopt, maar als je gaat zappen lijkt het op 200+ door de kanaalnummers, het zijn idd 127 kanalen volgens de setup...m'n excuses ;) .

Wat wel leuk is dat zodra je HD1 bekijkt er een blauw lampje gaat branden aan de voorkant met "HDTV" erin. Is leuk voor het bezoek 8) .

Kom der overigens nu pas achter dat hij alleen een optische digitale uitgang heeft. Helaas heeft m'n receiver der maar 1 welke al door mijn xbox 360 wordt ingenomen. Maar heb al gezien dat geen enkele zender (zover ik gezien heb) 5.1 doorstuurd dus een simpele audio tulp verbinding is genoeg voor nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 20:58:
HDMI kabel kost 60 euri oid.

Ik heb de ontvanger ook in ontvangst mogen nemen bij de MM.

HD1 ziet er super uit via HDMI (kabel had ik al).
pricewatch: Sweex VC004 HDMI-kabel (3m)=

20?
Djoekie schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 21:13:
[...]

Ja klopt, maar als je gaat zappen lijkt het op 200+ door de kanaalnummers, het zijn idd 127 kanalen volgens de setup...m'n excuses ;) .

Wat wel leuk is dat zodra je HD1 bekijkt er een blauw lampje gaat branden aan de voorkant met "HDTV" erin. Is leuk voor het bezoek 8) .

Kom der overigens nu pas achter dat hij alleen een optische digitale uitgang heeft. Helaas heeft m'n receiver der maar 1 welke al door mijn xbox 360 wordt ingenomen. Maar heb al gezien dat geen enkele zender (zover ik gezien heb) 5.1 doorstuurd dus een simpele audio tulp verbinding is genoeg voor nu.
Dat viel mij ook al eens op ja. Grappig dat ProSieben op de satelliet (gratis commerciële zender) bij films wel AC3 erbij deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 13:32:
[...]

Ja lastig :+ Ik zocht net op hdmi to vga transcoder. Kwam al een stapje dichterbij, helaas kreeg ik alleen een component > vga transcoder voor me neus 8)7 Die overigens $70 kost.
Wat als je nu gewoon overgaat op Casema :P

Edit: gevonden, da's dan $350. Zoals ik al zei, die dingen zijn veel te duur.
Edit 2: Werkt dit eigelijk wel ivm HDCP 8)7
Ik ga geen nieuwe HDTV kopen omdat UPC een afspraak maakt met Philips om dat component eruit te slopen. Waardeloze actie van UPC. Ik ga me internet van ze er maar uit gooien, zal ze leren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondanks de krachtige wind toch de schotel opgehangen en gericht op de Astra 1 geloof ik. Van de week het nodige spul bestellen om op de pc te kunnen kijken.
Heb nu een oud Pioneer ontvangertje aan me tv hangen, geen HD enzo maarja. Er was al voor een jaar betaald voor CanalDigital, beetje zonde om dat ding niets te laten doen. Ik ben weer even digitaal powered
Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 21:38:
[...]

Ik ga geen nieuwe HDTV kopen omdat UPC een afspraak maakt met Philips om dat component eruit te slopen. Waardeloze actie van UPC. Ik ga me internet van ze er maar uit gooien, zal ze leren!
Als je nou die Samsung ontvanger los koopt, en een UPC kaartje los?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 01:05:
Ondanks de krachtige wind toch de schotel opgehangen en gericht op de Astra 1 geloof ik. Van de week het nodige spul bestellen om op de pc te kunnen kijken.
Heb nu een oud Pioneer ontvangertje aan me tv hangen, geen HD enzo maarja. Er was al voor een jaar betaald voor CanalDigital, beetje zonde om dat ding niets te laten doen. Ik ben weer even digitaal powered
[...]

Als je nou die Samsung ontvanger los koopt, en een UPC kaartje los?
kan dat?
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste