[HDTV] High-Definition TV. Wat is het precies topic deel 2

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 34.121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 09:45
Wie weet of hoe kan ik weten dat mijn TV (Samsung LE26R41B, eind october 2005) HDMI 1.2 heeft, of nog 1.1? Ik ben daar wel benieuwd naar.

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:47
Maakt dus niet echt uit lijkt me; waarom zou je een SACD signaal naar je TV willen laten gaan?

Klok en klepel, mensen. De verbeteringen die de point releases 1.1-1.3 toevoegen zijn voor 99% van de gebruikers alleen van belang als koppeling tussen een bron en AV-receiver, niet voor het weergave-apparaat. Het gaat alleen om audio. HDMI 1.3 voegt support voor high-res audio codecs die op BR en HD-DVD geleverd gaan worden.

Alle incarnaties van HDMI ondersteunen videoresoluties t/m 1080p, dus als het alleen om je TV gaat hoef je je nergens zorgen over te maken.

[ Voor 84% gewijzigd door Dr. Strangelove op 03-04-2006 15:58 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 13:46:
Geen firmware upgrade mogelijk, HDMI 1.3 wordt eind 2006 verwacht.
Nee, wordt eerst helft 2006 verwacht, en heeft de volgende toevoegingen t.o.v. versie 1.2:
* Higher speed: Though HDMI has more than twice the bandwidth needed to support all HDTV formats, HDMI will increase its single-link bandwidth to support the demands of future HD display devices, such as higher resolutions, deep color and high frame rates.
* Deep color: HDMI will support 30-bit, 36-bit and 48-bit color depths for stunning rendering of over one billion colors in unprecedented detail.
* Greater PC/CE convergence: HDMI will be enhanced for easier integration into low voltage, AC-coupled PC graphics controllers, cementing HDMI’s position as the de facto standard digital multimedia interface enabling true convergence across PC and CE platforms. The HDMI Founders also support compatibility between HDMI and the Unified Display Interface (UDI), the HDMI-compatible digital video interface for PC displays announced recently by a group of leading PC technology makers.
* New mini connector: With small portable devices such as HD camcorders and still cameras demanding seamless HDTV connectivity, HDMI will offer a new, smaller form-factor connector option. Since HDMI offers the highest quality digital audio and video on a single connection, such devices will be also benefit from a reduced connector count.
* Lip Sync: CE devices are employing increasingly complex digital signal processing of high-resolution video and audio formats to enhance the clarity and detail of the content. As a result, synchronization of video and audio in user devices has become a greater challenge and could potentially require complex end-user adjustments. HDMI will incorporate features to enable this synchronization to be done automatically by the devices with greater accuracy.
* New compressed audio formats: In addition to HDMI’s current ability to support high-bandwidth uncompressed digital audio and all currently-available compressed formats (such as Dolby Digital and DTS), HDMI will add additional support for new compressed digital audio formats Dolby TrueHD and DTS-HD.
Aldus http://www.hdmi.org, HDMI 1.3 geeft ook support voor 1080p schermen. En het schijnt dat 1.3 niet backward compatible met het geluid is... :X Dat betekend dat als je bron HDMI 1.3 is, en je scherm 1.2 is, je geen geluid hebt, maar dit zijn geruchten***!!! Aangezien het nog niet uit is, is het dus nog niet bevestigd.
offtopic:
***(een "vriendje van een kennis van mij, bla bla werkt bij HDMI, en die vertelde..." type gerucht) ;)
.

[ Voor 8% gewijzigd door Arx op 03-04-2006 16:10 ]

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Does HDMI support 1080p/60Hz?
Yes, every version of the HDMI standard supports 1080p/60Hz. However, as discussed below, this is not a requirement, and manufacturers may choose to only implement 1080i, for example. For some types of devices (e.g. DVD players), this has not historically resulted in a reduction in quality as there has been relatively little true 1080p/60Hz content available, and 1080i can deliver all of the visual information available from the source.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
http://www.digitalekabelt...kket_bij_essent_395.shtml

Het HDTV pakket van essent kost 3,95 per maand. Hopen dat UPC dit ook doet, niet dat wij dan 10 euro betalen hiervoor. Film 1 en sport 1 hoef ik toch niet.

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Denizz schreef op maandag 03 april 2006 @ 20:00:
http://www.digitalekabelt...kket_bij_essent_395.shtml

Het HDTV pakket van essent kost 3,95 per maand. Hopen dat UPC dit ook doet, niet dat wij dan 10 euro betalen hiervoor. Film 1 en sport 1 hoef ik toch niet.
Als ze daar dan ook nog een CAM bij ondersteunen dan heb ik dat er best voor over eigenlijk :).

Vraag me alleen af wat die andere kanalen dan zullen worden.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey5times
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Wokschotel schreef op zondag 02 april 2006 @ 11:35:
[...]

Beetje laat, maar goed. Je hebt zeker een AGP-kaart? Zie: http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=12150&st=60

Ik heb hetzelfde probleem met mijn 6600 GT :(
Nee, ik heb toch echt een pci-e. En die zou alle hardware-versnelling moeten ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoppa, we hebben zojuist een Essent demo-standaard met Samsung HD-decoder ( de 360) en een samsung 32R71 ontvangen.

D'r draait momenteel een demo op van HD1, en ik moet zeggen dat de beeldkwaliteit via zowel component als HDMI prima is, alleen zit er wel relatief vaak storing/artifacten in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Waar is dat en verkopen jullie de kastjes ook al?

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Niet online
Emmen, en nee, de decoders zijn nog niet leverbaar. 3e week april is ons verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 16:27
Ik heb ook Essent en ik wil graag Film1 in HD... ben best bereid daar bijv. nog eens 3,95 euro extra voor te betalen in de maand, en ik hoop dat ze dat ook gaan leveren :) Discovery HD is wel leuk, maar het gaat mij voornamelijk om de films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een vraagje aangaande een hdtv,

de Sony KLV-23M1.

Deze heeft een HDMI (High-Definition Multimedia Interface) Connection, hierbij zocht ik een videokaart voor in mijn media center.

De Asus EN7600GT 256Mb, 2xDVI, HDTVo, PCI-E heeft dus een HDTVo.

Mijn vraag is of dit dezelfde in/uit gang is, of dat ik beter HDMI-DVI kabel kan gebruiken.

Mijn verwarring is onstaan door gebruik van meerdere benamingen voor wellicht dezeflde aansluiting

thks alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_buster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:23

b_buster

Ojajoh?

Tekielja schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 17:07:
Emmen, en nee, de decoders zijn nog niet leverbaar. 3e week april is ons verteld.
Ok, en in welke winkel als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
Timmyboy_ schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 22:56:
Ik heb ook Essent en ik wil graag Film1 in HD... ben best bereid daar bijv. nog eens 3,95 euro extra voor te betalen in de maand, en ik hoop dat ze dat ook gaan leveren :) Discovery HD is wel leuk, maar het gaat mij voornamelijk om de films.
Maak daar maar 20 euro van, net als bij UPC... :> ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Niet online
b_buster schreef op woensdag 05 april 2006 @ 14:09:
[...]

Ok, en in welke winkel als ik vragen mag?
De EP, naast de Rabobank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:29

defiant

Moderator General Chat
Denizz schreef op maandag 03 april 2006 @ 20:00:
4 euro per maand vind ik nog wel meevallen, maar ik wacht eerst nog wel af tot hoe de rest van de ontwikkelingen lopen. Film 1 vind ik ook niet interessant, aangezien ik wil kijken wanneer ik wil. Sport1 is opzich wel interessant, voetbal is opzich het enigste wat ik op TV kijk naast de actualiteiten.

Overigens krijgen film1/sport1 beide maar 1 HDTV kanaal, zie hier

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brehloi
  • Laatst online: 07-09 18:10
Ik sta op het punt de lcd-tv aan te schaffen:
Sharp LC-32GA6 Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product/879F2F8B1F1E08FCC1257074004C8BBB.jpg

Deze tv staat te boek als HD-ready, maar HDCP kom ik nergens tegen.

Vereist "HD-ready" nu dat de tv HDCP ondersteund?
topicstartnee...
wikipedia: jaja
EICTA "HD ready" LOGO LICENSE AGREEMENT and the "HD ready" Minimum Requirementspagina 11 van de pdf: The DVI or HDMI input supports content protection (HDCP)

Ik heb serieus mijn best gedaan om deze vraag te beantwoorden, en het lijkt erop dat de topicstart niet klopt, en dat deze tv wel HDCP moet hebben. Wie helpt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik op mijn computerscherm (een iMac G5 17" breedbeeld scherm) een HD-trailer bekijk, 780p, kan ik dan van HD-kwaliteit genieten, of wordt de kwaliteit nog beter op een speciaal daarvoor gemaakte televisie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brehloi
  • Laatst online: 07-09 18:10
Verwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 21:37:
Als ik op mijn computerscherm (een iMac G5 17" breedbeeld scherm) een HD-trailer bekijk, 780p, kan ik dan van HD-kwaliteit genieten, of wordt de kwaliteit nog beter op een speciaal daarvoor gemaakte televisie?
Je zal op je breedbeeld computerscherm zeker wel van de HD kwaliteit kunnen genieten! Omdat je bij een televisiescherm wat verder zit en het wat groter is kijkt dat wel iets prettiger. En bij een groter scherm passen wat er wat meer mensen omheen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat het groter kan op een TV snap ik. Maar stel ik zou een 17" tv hebben die helemaal HD was enzo, zou ik hetzelfde effect hebben als op mijn iMac scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ja
Wat zou er volgens jou nog anders kunnen zijn?

En helemaal HD enzo bestaat natuurlijk niet echt. Je hebt meerder resoluties van HD. Maar bijv een 720p stream ziet er op je imac scherm niet heel anders uit dan op een tv.

[ Voor 64% gewijzigd door Shiver23 op 07-04-2006 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

Shiver23 schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 22:43:
Ja
Wat zou er volgens jou nog anders kunnen zijn?
TV kijken op je pc (ook op de juiste resolutie) ziet er minder uit dan via de tv.
Waarom dit was weet ik niet meer... staat me iets bij dat een tv het beeld iets onscherper maakt...of dat de pixels iets meer verstrooit waren zodat je een vloeiend beeld hebt ipv een heleboel pixels.

Dus de vraag of hd via een pc er anders uitziet dan op een hd tv lijkt me eigenlijk best logisch.

[ Voor 12% gewijzigd door job op 07-04-2006 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

job schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 23:05:
[...]

TV kijken op je pc (ook op de juiste resolutie) ziet er minder uit dan via de tv.
Waarom dit was weet ik niet meer... staat me iets bij dat een tv het beeld iets onscherper maakt...of dat de pixels iets meer verstrooit waren zodat je een vloeiend beeld hebt ipv een heleboel pixels.

Dus de vraag of hd via een pc er anders uitziet dan op een hd tv lijkt me eigenlijk best logisch.
Een TV heeft een lagere dotpitch dan een PC beeldscherm. Simpeler gezegd, de pixels zijn groter.

Er is dus meer fysieke ruimte om kleuren/kijkhoek e.d. goed te krijgen op een TV.

En TV's passen filters toe, al is dat normaal meer van toepassing op analoge ingangen.

Dat en de afstand dat je van het scherm afzit buiten beschouwing gelaten ziet hetzelfde HDTV plaatje er niet anders uit op je TV dan op je monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Philips 42pf9966/10 plasma tv en deze heeft 1 groot nadeel, namelijk dat hij maar over 1 DVI-I poort beschikt. Dus ik zou zo'n switch willen kopen. Nu heb ik er een gevonden voor €99, heeft 2x HDMI IN, 2X DVI in en 1x DVI out. Ideaal dus, maar nu bedenk ik mij dat ik bij de specs nergens iets over HDCP zie staan, maar mijn plasma tv heeft wel HDCP op de DVI poort, is dit dan erg dat die switch dat misschien niet heeft?

specs:
Afbeeldingslocatie: http://www.mcsnet.nl/media/hdmi_dvi_audio_switch.jpg
HDMI DVI Audio coaxiaal digitaal combi schakelaar
Euro 99,00

HDMI-DVI-Audio combinatie schakelaar voor het aansluiten van 4 apparaten zoals DVD speler, Set Top box, of Satelietreceiver aan een Monitor/TV scherm,

* 2 HDMI ingangen, 1 uitgang,
* 1 DVI ingangen, 1 uitgang,
* 4 audio ingangen tulp coaxiaal digitaal audio+ 4 stereo audio
* 3,5 mm jack koptelefoon uitgang
* 1 audio tulp coaxiaal digitaal audio+ 1 stereo audio uitgang
* Handschakeling

In de specs staat 1dvi ingang, maar op de afbeelding staan er wel degelijk 2 dus dat is dnek ik een typfout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's niet echt duur voor een 4 naar 1 switch, Geffen verkoopt ze voor 400 euro.
HDMI switch/schakelaar voor het aansluiten van 4 bronnen. Handmatig schakelen. 4 keer HDMI 19 polige ingangen en1 HDMI 19 polige uitgang Ondersteuning tot 1920 x 1080dpi :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond dit ook een zeer interessante prijs, maar het enigste waar ik mij zorgen over maak is dat HDCP, zou dit erg zijn dat dit wel op mijn TV zit maar niet op die switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Als het niet meer dan een switch is die het signaal doorlust heeft deze ook niets met HDCP te maken. Zie het als een automatische 'kabelwisselaar' die het signaal doorlust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09 18:27
Ik heb mijn PC (amd64 3000, 1024 MB, 6600gt) aangesloten op mijn Plasma Panasonic PV60. Aansluiting heb ik via een DVI-HDMI kabel (10m. lengte) gedaan. Nu wordt HD materiaal op mijn PC vloeiend afgespeeld maar op het plasmascherm ervaar ik bij snellere beeld bewegingen schokken. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

mark2000 schreef op maandag 10 april 2006 @ 15:57:
Ik heb mijn PC (amd64 3000, 1024 MB, 6600gt) aangesloten op mijn Plasma Panasonic PV60. Aansluiting heb ik via een DVI-HDMI kabel (10m. lengte) gedaan. Nu wordt HD materiaal op mijn PC vloeiend afgespeeld maar op het plasmascherm ervaar ik bij snellere beeld bewegingen schokken. Iemand een oplossing?
Wat is je refreshrate, en hoeveel FPS is de video?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark2000
W3ird_N3rd schreef op maandag 10 april 2006 @ 16:25:
[...]

Wat is je refreshrate, en hoeveel FPS is de video?
60Hz en 60 FPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

En hoe is je PC-beeldscherm aangesloten? Wat is het resultaat als je je plasma aan die uitgang hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 17:42
brehloi schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 21:03:
Ik sta op het punt de lcd-tv aan te schaffen:
Sharp LC-32GA6 [afbeelding]

Deze tv staat te boek als HD-ready, maar HDCP kom ik nergens tegen.

Vereist "HD-ready" nu dat de tv HDCP ondersteund?
topicstartnee...
wikipedia: jaja
EICTA "HD ready" LOGO LICENSE AGREEMENT and the "HD ready" Minimum Requirementspagina 11 van de pdf: The DVI or HDMI input supports content protection (HDCP)

Ik heb serieus mijn best gedaan om deze vraag te beantwoorden, en het lijkt erop dat de topicstart niet klopt, en dat deze tv wel HDCP moet hebben. Wie helpt me?
Hier zie ik het alleen staan bij de GD-serie inderdaad. Kom het verder ook nergens tegen :?
Mooi scherm, denk er ook aan deze te kopen. Iemand ervaringen hier?

[ Voor 8% gewijzigd door man-o-script op 10-04-2006 19:22 ]

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wanneer komt upc met HD kastjes op de markt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark2000
W3ird_N3rd schreef op maandag 10 april 2006 @ 17:27:
[...]

En hoe is je PC-beeldscherm aangesloten? Wat is het resultaat als je je plasma aan die uitgang hangt?
Mijn monitor is hangt gewoon aan een VGA kabel, als ik deze aansluit op mijn plasma dan wordt er nog slechter. Ik heb vandaag wat gekloot met de instellingen en ik merk dat als ik beelden afspeel via Mediaplayer dat ik er dan meer last van heb dan als ik Nstant Media van Nvidia gebruik.

Mp gebruikt de Purevideo codec van Nvidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:53

Patriek

edit koning

Hee hoe zit dat nu precies met audio van HD materiaal, is het mogelijk dat dat ook nog volledig via HDCP moet lopen of geld dat alleen voor video?

Sta namelijk op het punt een nieuwe dure geluidskaart te kopen voor m`n PC (videokaart wacht ik op goeie HDCP support + HDMI). Dit heeft overigens geen Dolby encoder, zou `t straks zonde zijn dat `t via de optische uitgang in 6 kanaals dr uit komt?

[ Voor 19% gewijzigd door Patriek op 14-04-2006 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:52
Vandaag heb ik ook eens het Casema (demo) HDTV kanaal kunnen bekijken met de nieuwe Samsung HDTV decoder..
Mooi die hogere resolutie, jammer echter dat er blijkbaar toch weer een te lage bitrate gebruikt wordt.
Rustige scenes en langzame camerabewegingen zien er inderdaad zeer goed uit.
De (weinig aanwezige) drukke scenes echter laten toch weer de bekende macroblokken/artifacts zien.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
Damn, UPC staat er ook niet bekend om dat ze hoge bitrates gebruiken... :/ :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat ze snel overgaan van MPEG-2 naar MPEG-4, dan heb je een veel beter beeld bij dezelfde bitrate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien iets omdit bij in de startpost te zetten:

De HDTV ontvanger van Samsung
http://www.samsung.com/nl...e_20060306_0000237445.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wanneer komt upc met een hdkastje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat niet de mediabox (nieuwe versie?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bedoelt de Philips DCR7000, die zal rond juni beschikbaar zijn.
Afbeeldingslocatie: http://www.digitalekabeltelevisie.nl/nieuws/archives/img/philipsdcr7000.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Woei, ik heb 4 HD kanalen gevonden bij TV Home, NB :D.

HD Forum
HD Demo @HOME
HD Demo @HOME MP4
HD NOB AVC TANDBERG

Volgens het mijn proggel allemaal FTC. Alleen is mijn proggel atm brak. Zelfs de normale zenders werken nu niet, dus ik kan niet testen wat deze zenders doen.

Als ik het weer aan de praat heb zo: weet iemand of er al een SW h.264 decoder is (bij voorkeur gratis :P anders shareware?) die met interlaced signalen overweg kan? Want ik gok dat deze zenders dat wel zijn, en ffdshow kan alleen progressive aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 15:48:
Woei, ik heb 4 HD kanalen gevonden bij TV Home, NB :D.

HD Forum
HD Demo @HOME
HD Demo @HOME MP4
HD NOB AVC TANDBERG
Weet je toevallig ook de bijbehorende Network ID's?
We hebben hier namelijk zo'n samsung HD decoder staan, ik wil wel eens kijken wat
Essent nog meer uitzend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Tekielja schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 16:05:
[...]

Weet je toevallig ook de bijbehorende Network ID's?
We hebben hier namelijk zo'n samsung HD decoder staan, ik wil wel eens kijken wat
Essent nog meer uitzend.
Geen. Ik heb een PCI kaartje. Dit zijn de frequenties:

682750000 6875000 N QAM64 E 1111 DIGITAL
658750000 6875000 N QAM64 E 1111 DIGITAL
562750000 6875000 N QAM64 E 1111 DIGITAL

Network ID's is iets wat decoders gebruiken, maar DVB kent die dingen volgens mij niet. Transportstream-ID heb ik toevallig wel, 14, 15 en 16.

[edit]
Het werkt weer!

Op HD DEMO @HOME is een kanaal te zien wat volgens het logo "HD1NL" is (echt het HD1 logo met "NL" erbij gepriegelt), MPEG2 en ziet er lekker uit :9.

HD FORUM laat "TPS Star" zien, die kan ik niet direct kijken. Ik kan het wel opnemen, en in Mediaplayer Classic heb ik dan alleen geluid. In VLC heb ik wel beeld maar het is retetraag. Op AVC Tandberg krijg ik geen video en hoor ik niets. HD Demo MP4 is qua specs weinig anders dan HD Forum, maar beeld lukt nog even niet, interlaced I guess..

Dit bevestigd wel een vermoeden wat ik al had: we hoeven voor HD MPEG4 AVC over de kabel geen nieuwe hardware te kopen! :D We moeten wel even de juiste codecs installeren en zorgen dat ons systeem capabel is van het realtime decoden van h.264 HD. Euhm ja, en de encryptie moet natuurlijk in orde komen.

[ Voor 42% gewijzigd door Mentalist op 15-04-2006 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 15:37:
Je bedoelt de Philips DCR7000, die zal rond juni beschikbaar zijn.
[afbeelding]
ja, kan ik die nog voor het WK krijgen van u p c ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.dvd.nl/news/2006-04-14-hd-1nl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Jap, dat plaatje heb ik ook gezien. Dat kanaal is trouwens, ondanks wat digitalekabeltelevisie beweerd, niet encrypted.

Vooralsnog nog steeds geen oplossing voor de MPEG4 streams kunnen vinden. CoreAVC (zelfs de nieuwe Pro) kan niet overweg met Transportstreams, ffdshow (libav) snapt geen interlaced, elecard en videosoft werken volgens mij ook niet met transportstreams, Nero wel maar het resultaat is minstens zo brak als ffdshow.

Cyberlink is in principe de oplossing. De h.264 for ATi werkt echter niet, want, doh.. Ik heb een nVidia kaart. En de "gewone" decoder kan ik nergens vinden :(.

Zo krijg je het nooit werkende..

Ik zou bijna voor €60 even een X1300 bestellen om het werkende te krijgen, maarja.. Er is feitelijk nog geen content.. Kan beter wachten op een nVidia decoder denk ik.

http://www.extremetech.com/article2/0,1697,1934540,00.asp
CyberLink Corp. said Monday that it has released a new version of its PowerDVD MPEG-4 AVC Pack, which supports hardware acceleration using Nvidia's latest graphicss chips.
Waar valt dat kreng dan te downloaden? :/

Ja, tegen betaling kan ik 'm krijgen geloof ik, maar ik wil toch minstens eerst een trial om te zien of het werkt..

[ Voor 41% gewijzigd door Mentalist op 18-04-2006 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een kleine waarschuwing: Casema adverteert met een HD beamer (BenQ MP610) die dus niet HD is.

http://www.serviceplanet.nl/webshop/wkactie.html

Volgens Casema is deze 800x600 beamer 'HD ready'... Lekker bezig weer, zo gaat de gemiddelde consument er dus nooit wat van snappen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2006 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

http://www.serviceplanet....media/infopdf/1021569.pdf

Hier staat er wel bij: "Ondersteunde resoluties: VGA (640x350) to SXGA (1280x1024)" :?

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

En alleen analoge ingangen. Dat kan dus nooit HD-Ready zijn. Maar ze zeggen dan ook HD TV Ready, wat weer een verzonnen kreet is die niet is vastgelegd. Arme consumenten......(die zich er niet zo in verdiepen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tourniquet schreef op woensdag 19 april 2006 @ 12:07:
Hier staat er wel bij: "Ondersteunde resoluties: VGA (640x350) to SXGA (1280x1024)" :?
Echt HD-ready dient minimaal 720 beeldlijnen te 'bevatten' (en breedbeeld, dus 1280x720 is de minimum native resolutie). 'Ondersteunen' zegt niet zo veel, het gaat om de originele resolutie van het scherm / projector (wat is een goede vertaling voor native?).
Als je een LCD of Plasma ziet met het HDTV Ready logo, maar je ziet echter een resolutie die lager is dan 1280 * 720, bijvoorbeeld 852 * 450, let dan goed op. Om hierop HDTV te laten zien, worden er door het TV systeem beeldlijnen weggegooid. De kwaliteit van het beeld dat wordt weergegeven is dus NIET HDTV kwaliteit, dit door de simpele beredenering, dat de TV voor deze kwaliteit alle beeldlijnen nodig heeft, en dit bij deze TV's niet het geval is.
Van: http://www.hdtvready.nl/

Of van de officiële site: http://www.eicta.org/pres...vel1=6&level0=1&docid=398

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2006 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op woensdag 19 april 2006 @ 12:12:
En alleen analoge ingangen. Dat kan dus nooit HD-Ready zijn. Maar ze zeggen dan ook HD TV Ready, wat weer een verzonnen kreet is die niet is vastgelegd. Arme consumenten......(die zich er niet zo in verdiepen)
Inderdaad.

Maar als je doorklikt zie je staan:
* 2000 ANSI lumen
* fluisterstil (25db)
* contrastratio 2000:1
* 4000 branduren
* HD ready
* DLP technologie
* tot SXGA resolutie (1280 x 1024)
* zowel grootbeeld (4:3) als breedbeeld (16:9)
Slechte zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Niet online
Wat een onvolledige informatie word daar gegeven zeg, er word geen woord gerept over
het verplicht hebben van een HDMI/DVI(met HDCP) poort, enkel over de resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de UPC HD kast ook op mijn plasma aan te sluiten met Component?
Ik heb geen HDMI....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belblade
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:47

belblade

Belgian wacko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

En totaal wazig. Hij vergelijkt 1080i30 (60 fields per seconde?) met 1080p60 en beweert dan dat dat meer bandbreedte kost. Ja in godsnaam allicht :P. Twee keer zo hoge framerate kost het dubbele aan bandbreedte. Je moet 1080i60 ook met 1080p30 vergelijken, dat is het hele idee van interlaced verbindingen, twee keer zoveel beeldjes, maar wel halve beeldjes, om flikkering tegen te gaan.

Ik zeg niets, ik dacht dat je het over dit artikel had wat ik net gelezen had :o.
http://www.hdtvexpert.com/pages_b/reality.html

[ Voor 16% gewijzigd door JvS op 19-04-2006 20:37 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Dit is inderdaad een heel goed artikel. Must-read voor mensen die nu denken een true 1080P tv te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 15:55:
1. als je nu een film uit de jaren 80 neemt toen er nog geen super video cameras bestonden,
bijvoorbeeld BTTF deel 1.
Die is nu uit op DVD. Als ze hem straks omzetten naar HD wordt dat dan stukken beter?
Kick
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/W3ird_N3rd/HDTV_samples/bttf1080i-t.jpg

Tikje scherper, en betere kleuren natuurlijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

W3ird_N3rd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 21:16:
[...]

Kick
[afbeelding]

Dat ziet er goed uit voor een golden oldie! :9~ Dat spul kunnen ze dus nog redelijk goed inscannen.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Arx schreef op woensdag 19 april 2006 @ 21:34:
[...]
Dat ziet er goed uit voor een golden oldie! :9~ Dat spul kunnen ze dus nog redelijk goed inscannen.
Die film heb ik nog gespot op ftd toevallig :P Zelf nog niet gedownload, maar zal ik doen binnekort, als ik FF spirits within en band of brothers op HD binnen heb :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe samples op de site van MS: http://www.microsoft.com/...ideo/contentshowcase.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
W3ird_N3rd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 21:16:
[...]

Kick
[afbeelding]

Ik zie een plaatje vol met macroblokken/artifacts.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

The_Doman schreef op maandag 24 april 2006 @ 19:36:
[...]

In beweging zie je dat veel minder. Dat is het nadeel van screenshots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
W3ird_N3rd schreef op maandag 24 april 2006 @ 19:43:
[...]

In beweging zie je dat veel minder. Dat is het nadeel van screenshots.
Leuk excuus natuurlijk, zoals zovaak tegenwoordig bij digitale TV gebruikt wordt.
Moet je zeker ook weer niet te dicht bij je mooie HD scherm zitten?
Er is gewoon duidelijk teveel compressie gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

The_Doman schreef op maandag 24 april 2006 @ 19:59:
[...]

Leuk excuus natuurlijk, zoals zovaak tegenwoordig bij digitale TV gebruikt wordt.
Moet je zeker ook weer niet te dicht bij je mooie HD scherm zitten?
Er is gewoon duidelijk teveel compressie gebruikt.
De compressie is wel redelijk hoog ja, maar aan de andere kant is dit wel een Amerikaanse MPEG2 stream. We weten nog niet hoe dit eruit gaat zien in Europa en op schijfjes met MPEG4, en welke bandbreedte dan gebruikt zal worden.

Ik zit heel dicht bij mijn mooie HD scherm. Het is geen excuus, het is gewoon een feit dat blokjes in motion veel minder opvallen dan stilstaande blokjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-09 12:08
Ahhh top ik vroeg me laatst al af wanneer ze weer eens met wat meer kwamen. :) Speedway ben ik erg blij mee had deze al eens in xvid maar dat werkt niet lekker met xbox 360 mediacenter ;) Straks eens mijn home cinema set testen op de pc met 2.1 klonk het al leuk :*)

Edit\ Super speedway is echt een gave demo! Dit is vanaf nu mijn 5.1 showcase demo! 8) Qua beeld is hij ook wel aardig maar er zijn mooiere HD beelden te vinden.

[ Voor 15% gewijzigd door Banjy op 25-04-2006 11:42 ]

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Doman schreef op maandag 24 april 2006 @ 19:36:
[...]

Neem een screenshot van een DVD film? Waar is het detail? Verborgen achter de afschuwlijke compressie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog geen sites zien voorbijkomen met mooie HDTV-samples, iemand?

Hier alvast iets als tegenprestatie: http://hdtv.com.pl/module...ex&req=viewdownload&cid=8 :)
(wel een trage site, naar onder scrollen om te downloaden)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2006 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 14:46
Hoe zit het eigenlijk met het feit dat veel 720p releases (zoals bijvoorbeeld de trailers op apple's quicktime, en de 'bekende' hr.hdtv xvid release) een resolutie hebben van 1280x544 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Niet online
Michael schreef op woensdag 26 april 2006 @ 16:10:
Hoe zit het eigenlijk met het feit dat veel 720p releases (zoals bijvoorbeeld de trailers op apple's quicktime, en de 'bekende' hr.hdtv xvid release) een resolutie hebben van 1280x544 ?
Zal denk ik met de aspect-ratio te maken hebben,

1280x720 is breedbeeld (16:9 / 1;1,78)
1280x544 is 1:2,35, oftewel bioscoop-formaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Tekielja op 26-04-2006 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 18:27:

Hier alvast iets als tegenprestatie: http://hdtv.com.pl/module...ex&req=viewdownload&cid=8 :)
http://www.highdefforum.com/showthread.php?t=6537
Duurt een beetje lang met laden, maar er zijn wel heel veel links.

En op deze een stukje voetbal op 1080i waar ik al heel lang naar aan het zoeken was. Helaas gaat bij mij door het deinterlacen het pannen van het beeld een beetje schokkerig.
http://download.hdtvtotal...om].Euro1080.Fussball.mpg

en deze die ik nog niet heb bekeken:
http://download.hdtvtotal...al.com].HBOHD.Trailer.mpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2006 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die HD kijken via de xbox 360..is er nou eindelijk al eens een plugin oid zodat ik ondertitels kan gebruiken bij .ts films ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Niet online
Ik heb op een Duitse HDTV site, twee andere sites gevonden met screenshots van HDTV kanalen.
  1. http://www.feldoncentral.com/hdtv/ - van alles wat
  2. http://doug.le.home.comcast.net/ - vrouwen uit tv series

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op deze pagina heb ik .yuv-bestanden gedownload maar ik weet niet hoe ik ze kan afspelen. Ik heb Windows MP, MP Classic en VLC player geprobeerd icm ffdshow. Google en Wikipedia helpen me ook niet verder. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is blijkbaar alleen voor afbeeldingen en muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Laatst online: 13-09 08:19
Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 18:27:

Op deze pagina is genoeg te kiezen :)

http://www.lvideoservices.net/hd_links.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks, maar die was al voorbijgekomen, de links op die pagina komen van highdefforum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/W3ird_N3rd/pics/bbchighdefthumb_snapshot20060508012311.jpg

Net uit de lucht geplukt van Astra 2 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 15:52
Men pa heeft een 24" Dell lcd scherm gekocht. Hij is nu 14 dagen weg, dus ben uitgebreid aan het testen geweest met HD films. Het scherm heeft een 1920x1200 pixels resolutie dus volledig HD.
Mijn conclusie:
*kwijl* *kwijl*

Echt ongelofelijk hoe veel detail je ziet. Normaal kijk ik op een 19" Benq op 1280x1024, maar dit is toch wel eventjes een wereld van verschil zeg! Zeker als je kijkt naar de prijs van die Dell in de pricewatch: 850euro is niet veel voor zown prachtig scherm.

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 01:29:
[afbeelding]

Kan je die hd-test ergens downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 17:52:
[...]

Kan je die hd-test ergens downloaden?
Geloof het niet. Maar al zou ik 'm uploaden naar usenet ofzo, dan had jij er nog weinig aan, want je CPU is te traag om 'm af te spelen. En je 9800Pro kan op geen enkele manier daaraan meehelpen.

Ik heb er een stukje van bekeken op een S939 3000+ en een Geforce 6600GT, en gebruik de enige capabele decoder, die van Cyberlink. Die gebruikt de videokaart voor acceleratie.

Resultaat is ongeveer 10fps.. En dat is van alle decoders die ik heb gezien met afstand het beste resultaat ja. Ik weet nog niet of ik m'n CPU, videokaart, of allebei moet vervangen om het vlot te laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:35
W3ird_N3rd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 21:41:
[...]

Geloof het niet. Maar al zou ik 'm uploaden naar usenet ofzo, dan had jij er nog weinig aan, want je CPU is te traag om 'm af te spelen. En je 9800Pro kan op geen enkele manier daaraan meehelpen.

Ik heb er een stukje van bekeken op een S939 3000+ en een Geforce 6600GT, en gebruik de enige capabele decoder, die van Cyberlink. Die gebruikt de videokaart voor acceleratie.

Resultaat is ongeveer 10fps.. En dat is van alle decoders die ik heb gezien met afstand het beste resultaat ja. Ik weet nog niet of ik m'n CPU, videokaart, of allebei moet vervangen om het vlot te laten lopen.
toen ik een hd film ging kijken schokte het met alle decoders (2500+ @ 2,3 & 9600xt) maar met de elecard decoder liep het gewoon perfect, 30% cpu use, zeker het proberen waard.

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Sv3n schreef op maandag 08 mei 2006 @ 21:57:
[...]

toen ik een hd film ging kijken schokte het met alle decoders (2500+ @ 2,3 & 9600xt) maar met de elecard decoder liep het gewoon perfect, 30% cpu use, zeker het proberen waard.
Vergeten te zeggen, BBC werkt met MPEG4.

1080i MPEG2 draaide met libav ook nog prima op mijn 2500+ @ stock / R9700. Daar heeft mijn huidige bak geen enkel probleem mee.

[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 08-05-2006 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 15:52
W3ird_N3rd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 22:01:
[...]

Vergeten te zeggen, BBC werkt met MPEG4.

1080i MPEG2 draaide met libav ook nog prima op mijn 2500+ @ stock / R9700. Daar heeft mijn huidige bak geen enkel probleem mee.
Installeer purevideo van nvidia ;) Ik ben van 100% naar 26% cpu gebruik gezakt nadat ik dat had geinstalleerd. Dat was met 720p mpeg4 hd-films.

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 21:41:
[...]

Vreemd, 'Step into Liquid' van IMAX staat bekend als een van de zwaarste van de MS-site en het verbruikt 40-50% cpu, een ander fragment van 1920x1080 verbruikt zelfs amper 20%, waar zit het verschil dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Who Am I? schreef op maandag 08 mei 2006 @ 22:10:
[...]

Installeer purevideo van nvidia ;) Ik ben van 100% naar 26% cpu gebruik gezakt nadat ik dat had geinstalleerd. Dat was met 720p mpeg4 hd-films.
Is het al in je opgekomen dat nVidia's decoder alleen maar MPEG2 aankan :? :X.

Cyberlink's decoder gebruikt PureVideo technologie.

Was die 720p MPEG4 van je niet per ongeluk MPEG4 ASP (XviD en consorten)? BBC is dus gewoon h.264.

Die 26% of iig in die buurt van je kan je alleen halen met CoreAVC, en dan nog niet. En CoreAVC kan niet goed met TransportStreams overweg.

Ik heb al een stuk of 10 decoders uitgeprobeerd. Geloof me nou maar dat Cyberlink de enige is die op dit moment beeld kan geven. Moonlight heel misschien ook, maar die is nooit sneller dan Cyberlink. De rest kan domweg niet met TransportStreams overweg óf kan geen interlaced signalen aan (libav).
Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 22:38:
[...]
Vreemd, 'Step into Liquid' van IMAX staat bekend als een van de zwaarste van de MS-site en het verbruikt 40-50% cpu, een ander fragment van 1920x1080 verbruikt zelfs amper 20%, waar zit het verschil dan?
WMV != h.264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, wat een duidelijke uitleg, ik wilde weten wat de verschillen zijn wat betreft de kleuren, scherpheid en resolutie (in de praktijk, niet in theorie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 23:33:
[...]
Wow, wat een duidelijke uitleg,
Inderdaad heel duidelijk. Gewoon de feiten. h.264 vraagt meer van je systeem dan WMV als het op decoden aankomt.

De reden daarvoor is ook niet te geven omdat WMV niet open is. Ik zou vast wel pagina's documentatie van h.264 kunnen posten die uitleggen dat het allerlei dingen support die veel CPU power vereisen die WMV niet kan, maar zo'n vergelijking is dus moeilijk te maken.

Verder weet ik niet superveel van de technologie van de codecs. Ik weet wel dat h.264 support heeft om te verwijzen naar I-frames vóór het laatste I-frame wat mogelijk zwaar kan zijn (wat WMV dus ook niet kan), maar dat kan niet gebruikt zijn bij een broadcast zoals die van de BBC en is dus niet van toepassing.
ik wilde weten wat de verschillen zijn wat betreft de kleuren,
Geen
scherpheid
Geen afhankelijk van bitrate (h.264 kan waarschijnlijk met een net iets lagere bitrate toe).
en resolutie (in de praktijk, niet in theorie).
Geen, je kiest toch zelf een resolutie als je gaat encoden?

Het is wel zo dat h.264 met interlaced overweg kan, en WMV kan dat niet. Kost ook extra power.

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 08-05-2006 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 10:13
Weet iemand de frequenties van de HD kanalen van Casema?
Het zit nog wel op de kabel maar hij laat ze niet meer zien als ik de standaardlijst van de frequenties afzoek :(

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Geen idee of je hier iets mee kunt. Ik heb geen idee wat je allemaal in kunt stellen zelf
Verder kan ik wel melden dat het HD1 signaal middels op de kabel zit in het postcode gebied 4611 t/m 6191 en 6251 t/m 6598.
Normaal worden de decoders ingesteld op: Freq: 356.00 en netwerknummer 1111 voor deze postcodes.
Als je nu het netwerknummer verandert in 1081 kun je HD1 ontvangen zelfs zonder smartcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 10:13
Shiver23 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 22:12:
Geen idee of je hier iets mee kunt. Ik heb geen idee wat je allemaal in kunt stellen zelf

[...]
Dat gaat niet over Casema aan de postcode's te zien...

EDIT: Heb opeens een NOB Tandberg erbij en dat is HD1

[ Voor 12% gewijzigd door Uberprutser op 09-05-2006 22:41 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 01:29:
[afbeelding]

Hoi, met welk satelliet apparatuur kijk je?

Ik probeer het momenteel met de humax hd 1000 maar het schijnt dat die niet dit kanaal kan inlezen momenteel, ook niet op de 2000 versie en de Pace. BBC bevestigd dit in een persbericht. Humax zou werken aan een software update.

Met vriendelijke groet. Mart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eens gekeken naar de screenshots van de inleiding van DVD en HD maar dat valt mij vies tegen.
Je moet best goed en dichtbij kijken om soms het verschil te zien, en dit zijn ook nog eens stille beelden. Als je een film ziet zal het nog minder opvallen. Ik geef toe dat er een kleine verbetering te zien is maar AL deze ophef erover is zeker overkill. Zeker als je ervan uitgaat dat je een paar meter van je TV afzit is de detail al bijna niet meer waarneembaar voor het menselijk oog.

Misschien dat het over een paar jaar na het verfijnen van de soft en hardware beter word maar voor nu kan ik het nog prima vinden met mijn oude configuratie.

Ik kijk nu via de schotel dus zal al wel betere beelden gewend zijn dan mensen via de kabel. 8)7
Of ik moet een nieuwe bril :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:51

Aldmar

Niks...

Op welke tv kijk je? Bij crt is het verschil inderdaad minimaal, maar op een LCD met de goede resolutie is het verschil echt wel groot. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Laatst online: 13-09 10:42
je moet de beelden inderdaad vergelijken op een 32 inch of groter lcd scherm, en niet op je 17-21 inch monitor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuBBerenRoBBie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 20:11

RuBBerenRoBBie

Ben niet gek, ben vliegtuig...

W3ird_N3rd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 23:54:
[...]

Inderdaad heel duidelijk. Gewoon de feiten. h.264 vraagt meer van je systeem dan WMV als het op decoden aankomt.

De reden daarvoor is ook niet te geven omdat WMV niet open is. Ik zou vast wel pagina's documentatie van h.264 kunnen posten die uitleggen dat het allerlei dingen support die veel CPU power vereisen die WMV niet kan, maar zo'n vergelijking is dus moeilijk te maken.

Verder weet ik niet superveel van de technologie van de codecs. Ik weet wel dat h.264 support heeft om te verwijzen naar I-frames vóór het laatste I-frame wat mogelijk zwaar kan zijn (wat WMV dus ook niet kan), maar dat kan niet gebruikt zijn bij een broadcast zoals die van de BBC en is dus niet van toepassing.

[...]

Geen

[...]

Geen afhankelijk van bitrate (h.264 kan waarschijnlijk met een net iets lagere bitrate toe).

[...]

Geen, je kiest toch zelf een resolutie als je gaat encoden?

Het is wel zo dat h.264 met interlaced overweg kan, en WMV kan dat niet. Kost ook extra power.
Ik gebruik nu de nvidia purevideo decoder. Inderdaad mpeg2!
Waar heb je die h.264 deocder vandaan? Of zit die al in powerdvd 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 08:19:
[...]

Hoi, met welk satelliet apparatuur kijk je?

Ik probeer het momenteel met de humax hd 1000 maar het schijnt dat die niet dit kanaal kan inlezen momenteel, ook niet op de 2000 versie en de Pace. BBC bevestigd dit in een persbericht. Humax zou werken aan een software update.

Met vriendelijke groet. Mart.
Ik kijk op een KNC1 TV-station DVB-S in een Athlon 64 PC met Windows XP en de Cyberlink h.264 decoder. Verder gewoon een standaard Triax 64cm schotel en Smart LNB.
RuBBerenRoBBie schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 11:45:
[...]

Ik gebruik nu de nvidia purevideo decoder. Inderdaad mpeg2!
Waar heb je die h.264 deocder vandaan? Of zit die al in powerdvd 7?
Op cyberlink.com stond op de homepage een link waarmee je voor $50 PDVD6+AAC+AVC voor nVidia plugins kon kopen, maar die kan ik niet meer vinden. Het zal idd ook in PDVD7 zitten als het goed is.

[edit]
Hier: http://www.cyberlink.com/multi/products/compare_1_ENU.html
Bij "H.264 Playback" staat welke versies het aankunnen.

[ Voor 15% gewijzigd door Mentalist op 10-05-2006 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuBBerenRoBBie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 20:11

RuBBerenRoBBie

Ben niet gek, ben vliegtuig...

Mooi! Ik zie het bij de deluxe versie...
Kan ik die nvidia decoder eraf gooien!

Ben meer gecharmeerd van de combi 6150 en powerdvd dan purevideo en 6150!!
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste