Outlook open zorgt voor 75mb extra page file O_o
Een paar screenshots van mijn The Return Of The King 1080i. De film is 25GB groot.

Dit is een van de mooiste HDTV rips die ik ooit heb gezien en dat zijn er een hoop...

Dit is een van de mooiste HDTV rips die ik ooit heb gezien en dat zijn er een hoop...
Sony A77II +A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sigma 18-35mm f1.8 ART, Tamron SP 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5
Damn, dat ziet er goed uit! Dat is nog een film die ik zeker aan mijn HD collectie wil toevoegen! In de 3-4 maanden dat ik met HD bezig ben, ben ik hem jammer genoeg nog niet tegen gekomen....
Een andere aanrader zijn de 3 matrix films. Die zien er ook geweldig uit
Een andere aanrader zijn de 3 matrix films. Die zien er ook geweldig uit
C More? Wel een Engelse soundtrack?Who Am I? schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 20:56:
Een paar screenshots van mijn The Return Of The King 1080i. De film is 25GB groot.
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
Ziet er idd wel netjes uit..
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Engelse 5.1 Dolby Digital soudtrack heeft ie.
Heb de 3 Matrix films ook in HD gezien waarvan de 3e zelfs met 1080p allemaal erg gelikt, maar wel vreselijk groot.
Heb de 3 Matrix films ook in HD gezien waarvan de 3e zelfs met 1080p allemaal erg gelikt, maar wel vreselijk groot.
Sony A77II +A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sigma 18-35mm f1.8 ART, Tamron SP 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5
Ik heb reloaded in 1080p en is 11.7 GB. De 25 GB van return of the king is toch wel verreweg het grootste wat ik gezien heb!
25 GB voor een film
, ach ja je moet wat offers brengen als je iets moois wilt
25 GB voor een film

Met de Dreambox kan ik nu ook Sky UK ontvangen. Ik wacht dus nog even op de Dreambox 8000 die dan ook HDTV kan ontvangen, dan heb je gelijk alle HDTV kanalen van Sky UK, Premiere, etc....Anoniem: 42145 schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 22:04:
Zijn er hier eigenlijk mensen die serieus gaan proberen om toegang tot Sky HD te krijgen? Deze service gericht op de UK kan nu elk moment beginnen. Er zal in h.264 worden uitgezonden in zowel 720p als 1080i.
Even een domme vraag, maar die films zijn toch nog niet in HD uitgebracht? Of zijn ze op de Amerikaanse tv in HD uitgezonden? Of worden ze door iemand anders gecodeerd?
Mensen, dit is een topic over de techniek,. niet over waar je HD films kan downloaden (en ook niet hinten!).
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Anoniem: 159816
Ik heb Dances with Wolves in een 30Gb versie gezienn O_O. Maar dat word denk ik wel de standaard met HDDVD en Blue-RayAldmar schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 23:15:
Ik heb reloaded in 1080p en is 11.7 GB. De 25 GB van return of the king is toch wel verreweg het grootste wat ik gezien heb!
25 GB voor een film, ach ja je moet wat offers brengen als je iets moois wilt
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 15-03-2006 17:52 ]
Die heb ik idd zien staan, maar had niet genoeg ruimte en vond deze film de 30gb niet waard.Anoniem: 159816 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 17:51:
[...]
Ik heb Dances with Wolves in een 30Gb versie gezienn O_O. Maar dat word denk ik wel de standaard met HDDVD en Blue-Ray. Jammer genoeg heb ik geen fatsoenlijk scherm...
Dit vraag ik mij dus ook af ( 2 domme mensenMikey5times schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 12:35:
Even een domme vraag, maar die films zijn toch nog niet in HD uitgebracht? Of zijn ze op de Amerikaanse tv in HD uitgezonden? Of worden ze door iemand anders gecodeerd?
hoi
Anoniem: 42145
Ze worden gewoon op iniedergeval de Amerikaanse TV uitgezonden. Dit zijn de bekende films, maar ook de bekende series (desperate housewives, CSI, Lost, 24, etc). In Amerika is gewoon allemaal HD. Voorbespeelde schijfjes zijn echter ook in Amerika nog steeds niet te koop, zodat men daar nu al een tijdje met het rare fenomeen zit dat de gewone TV VEEL en VEEL mooier is dan films die je koopt of huurt op DVD.Mielmania schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 20:18:
[...]
Dit vraag ik mij dus ook af ( 2 domme mensen)
Hier is het precies andersom. De kwaliteit van een voorbespeelde film op DVD is een flink stuk beter dat een reguliere TV uitzending.
Sommige andere landen zenden ook al HD uit. Japan doet dit al minstens 20 jaar (Hi-Vision) en Korea doet er ook wat mee.
Anoniem: 127802
Ik vroeg me af of er ook hd-sample te vinden is van hoe voetbal er in hd kwaliteit uit ziet (mbt wk2006 en vader overtuigen enzo). Ik heb al wel gezocht, maar kan het tot nu toe nog niet vinden.
Ik ben een groot Oranje fan, maar als Nederland in de groepsfase wordt uitgeschakeld zal ik toch met enig leedvermaak denken aan al die mensen die speciaal voor het WK hebben geïnvesteerd in HDTV 
Maar misschien ben ik de enige die het WK geen moer meer boeit als Nederland er eenmaal uitligt...
Maar misschien ben ik de enige die het WK geen moer meer boeit als Nederland er eenmaal uitligt...
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Ik kan nou nooit echt begrijpen waarom mensen nu speciaal voor het voetbal een HD-TV gaan aanschaffen.Anoniem: 127802 schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 09:59:
Ik vroeg me af of er ook hd-sample te vinden is van hoe voetbal er in hd kwaliteit uit ziet (mbt wk2006 en vader overtuigen enzo). Ik heb al wel gezocht, maar kan het tot nu toe nog niet vinden.
Voetbal is belangrijk in Nederland
That Is The Question
Ja normale mensen houden nou eenmaal van voetbal. En trouwens ook nog als Nederland eruit ligt. Het is gewoon een mooi toernooi.Dr. Strangelove schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 10:20:
Ik ben een groot Oranje fan, maar als Nederland in de groepsfase wordt uitgeschakeld zal ik toch met enig leedvermaak denken aan al die mensen die speciaal voor het WK hebben geïnvesteerd in HDTV
Groetjes, FaceDown.
Een hoop normale mensen boeit voetbal geen moer hoor 
Bij mij staat de TV hele avonden aan tijdens CL en UEFA Cup avonden, ik beschouw mezelf echt wel als liefhebber van mooi voetbal. Maar ik ben zo ontzettend Oranje-focussed tijdens een eindronde dat ik na uitschakeling een tijdje helemaal voetbal-moe ben door de teleurstelling, en dan kunnen al die andere teams door de grond zakken
Bij mij staat de TV hele avonden aan tijdens CL en UEFA Cup avonden, ik beschouw mezelf echt wel als liefhebber van mooi voetbal. Maar ik ben zo ontzettend Oranje-focussed tijdens een eindronde dat ik na uitschakeling een tijdje helemaal voetbal-moe ben door de teleurstelling, en dan kunnen al die andere teams door de grond zakken
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Wat vind je nou zelf van 1080i? Ik vind de bewegende beelden ronduit lelijk, dan liever dvd.Who Am I? schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 20:56:
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
Ik snap ook niet waarom er zoveel 1080i materiaal bechikbaar is en zo weinig 720p, jammer hoor.
De plaatjes zien er wel mooi uit hoor, daar niet van
[ Voor 3% gewijzigd door superpolm op 16-03-2006 13:35 ]
Ik vind 1080i niet minder goed dan de 1080p films die ik heb gezien. Als je een goeie 1080i rip hebt, dan zie je echt geen verschil. Mocht er wel zichtbaar verschil zijn dan zijn er goede deinterlacers. Ik heb maar 1 1080i film (spiderman2) waarbij interlacing duidelijk zichtbaar is, maar zodra ik een deinterlacefilter inschakel is daar ook niets meer van te zien.superpolm schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 13:34:
[...]
Wat vind je nou zelf van 1080i? Ik vind de bewegende beelden ronduit lelijk, dan liever dvd.
Ik snap ook niet waarom er zoveel 1080i materiaal bechikbaar is en zo weinig 720p, jammer hoor.
De plaatjes zien er wel mooi uit hoor, daar niet van
Anoniem: 69437
Dan heb je waarschijnlijk allemaal 1080p films gedownload met een interlace flag, waarbij je die negeert, en dus effectief 1080p@30fps krijgt. Die Spiderman 2 film is dan technisch gezien wel veel lelijker. Als je een goede deinterlacer hebt (motion detection and stuff) dan merk je daar in de praktijk echter niet zoveel van. Maar dat kost wel erg veel (C/G)PU kracht.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 69437 op 16-03-2006 20:08 ]
Ja t zou goed kunnen dat ik slechte rips tegenkom, vooral met sportWho Am I? schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 14:33:
[...]
Ik vind 1080i niet minder goed dan de 1080p films die ik heb gezien. Als je een goeie 1080i rip hebt, dan zie je echt geen verschil. Mocht er wel zichtbaar verschil zijn dan zijn er goede deinterlacers. Ik heb maar 1 1080i film (spiderman2) waarbij interlacing duidelijk zichtbaar is, maar zodra ik een deinterlacefilter inschakel is daar ook niets meer van te zien.
snap ik niet dat ze 'i' hanteren. Maar deinterlacers kan ik gewoon downloaden?
Ik gebruik zelf ffdshow, die kan je hier downloaden.superpolm schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 00:23:
[...]
Ja t zou goed kunnen dat ik slechte rips tegenkom, vooral met sport
snap ik niet dat ze 'i' hanteren. Maar deinterlacers kan ik gewoon downloaden?
XFX komt met een videokaart met HDCP
Ik hoop dat het nog niet eerder gemeld is... ik heb even de searchfunctie gebruikt...
Ik hoop dat het nog niet eerder gemeld is... ik heb even de searchfunctie gebruikt...
Van Philips komen er nog CRT HDTV's uit.
Ondersteunen 480p, 567p, 720p en 1080i. Via component én HDMI (met HDCP)
28 inch 16:9
29 inch 4:3
32" 16:9

En dit alles voor concurrerende prijzen. Zag de 28" voor € 630,- op kieskeurig staan.
(Toch mijn CRT HDTV iets te vroeg gekocht, zo zonder HDMI
)

En dit alles voor concurrerende prijzen. Zag de 28" voor € 630,- op kieskeurig staan.
(Toch mijn CRT HDTV iets te vroeg gekocht, zo zonder HDMI

[ Voor 38% gewijzigd door Shiver23 op 20-03-2006 15:04 ]
PSN: Shiver23
En die 32" is maar €667!!! Damn, da's HD kijken voor wel heel weinig geld
Hopelijk komen er ook nog 1080p modellen. Maar TV's moeten onderhand eens meer dan 1 HDMI ingang krijgen...
Anoniem: 110233
Maar de resolutie is zo te zien niet hd... want ik kan het nergens zien, ik neem aan dat ze daar anders wel trots op zouden zijn?
w000t dat zijn echt wel leuke hebbedingetjes! Voor veel mensen is het toch onzin om een LCD te nemen, het kastje voor de oude TV staat er toch al, waarom zou je dan een platte TV willen? Levert je toch geen winst op.Shiver23 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 15:00:
Van Philips komen er nog CRT HDTV's uit.
[afbeelding]
(Toch mijn CRT HDTV iets te vroeg gekocht, zo zonder HDMI)
Daarbij blijf je mooi beeld houden als je normaal PAL kijkt.
Kon ik ook niet vinden, ook valt op dat het een 100Hz TV is, maar de verschillende HD resoluties alleen in 50 en 60 Hz te bekijken zijn. Nergens wordt gesproken over de echte maximale resolutie van het scherm, zoals bij bijvoorbeeld CRT monitoren wel gezien wordt.
Ik meende trouwens gelezen te hebben dat de CRT beeldbuizen al twee jaar nauwelijks meer ontwikkeld werden ten faveure van de platte technologien. Ik vraag me dan ook af of dit niet gewoon een oude beeldbuis is (wel een goede, met pixelplus touwens) met een HDMI-aansluiting...?
Ik meende trouwens gelezen te hebben dat de CRT beeldbuizen al twee jaar nauwelijks meer ontwikkeld werden ten faveure van de platte technologien. Ik vraag me dan ook af of dit niet gewoon een oude beeldbuis is (wel een goede, met pixelplus touwens) met een HDMI-aansluiting...?
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
En? Alsof analoge PAL met 100Hz te zien is, daar gebruiken ze net zo goed een framedoubler.BeQuietAndDrive schreef op maandag 20 maart 2006 @ 20:15:
Kon ik ook niet vinden, ook valt op dat het een 100Hz TV is, maar de verschillende HD resoluties alleen in 50 en 60 Hz te bekijken zijn.
Hoe hoger de resolutie, hoe lager de refresh rate van het scherm.BeQuietAndDrive schreef op maandag 20 maart 2006 @ 20:15:
Kon ik ook niet vinden, ook valt op dat het een 100Hz TV is, maar de verschillende HD resoluties alleen in 50 en 60 Hz te bekijken zijn. Nergens wordt gesproken over de echte maximale resolutie van het scherm, zoals bij bijvoorbeeld CRT monitoren wel gezien wordt.
En om een HD-signaal nu nog om te gaan zetten naar 100Hz is wel wat veel van het goede
Ja leuk, HD-prepared, dus net zoiets als plasma's met 852x480 resolutie en een HDMI ingang, ze kunnen wel met 720p en 1080i overweg, maar 1 op 1 weergeven gaat niet lukken.
Ik baal alleen wel dat mijn pas gekochte 32" CRT ( panasonic 32px30 ) geen HDMI ingang heeft, iets wat hier wel op zit.
Ik baal alleen wel dat mijn pas gekochte 32" CRT ( panasonic 32px30 ) geen HDMI ingang heeft, iets wat hier wel op zit.
En waarom gaat 1op1 niet lukken? Bij CRT-tv hoef je niet te scalen.
Het is echt niet zo dat HD alleen iets is wat alleen voor LCD of Plasma is weggelegd. Een computermonitor kan ook al jaren hoge resoluties weergeven. (HDTV bestaat ook al sinds eind jaren 70, begin jaren 80 als ik me niet vergis)
Mijn (CRT)TV doet ook 1080i. En dat is echt 1080i. En als dat niet het geval zou zijn dan is het verschil niet te zien, want HD-beelden geeft hij echt perfect weer.
Het is echt niet zo dat HD alleen iets is wat alleen voor LCD of Plasma is weggelegd. Een computermonitor kan ook al jaren hoge resoluties weergeven. (HDTV bestaat ook al sinds eind jaren 70, begin jaren 80 als ik me niet vergis)
Mijn (CRT)TV doet ook 1080i. En dat is echt 1080i. En als dat niet het geval zou zijn dan is het verschil niet te zien, want HD-beelden geeft hij echt perfect weer.
En wat is in hemelsnaam het nut van een 4:3 scherm dat HD aankan
[ Voor 18% gewijzigd door BiG-GuY op 20-03-2006 23:35 ]
Zwarte balken? Ik heb me er nooit aan kunnen storen.BiG-GuY schreef op maandag 20 maart 2006 @ 23:30:
En wat is in hemelsnaam het nut van een 4:3 scherm dat HD aankande HD standaard is toch standaard 16:9
Ik heb voorheen Moonlight player gebruikt om .ts bestanden
mee af te spelen, maar ik blijf de melding krijgen dat ie verlopen
is als ik een hd-bestand afspeel (op WMP 10). Heb Moonlight
verwijderd maar blijf de meldingen krijgen.
Iemand hier ervaring mee?
http://www.tomshardware.f...icle-moniteur-1199-1.html
Voor de franstaligen, en http://www.google.com/translate_t voor als je wat hulp nodig hebt.
Voor de franstaligen, en http://www.google.com/translate_t voor als je wat hulp nodig hebt.
Geen ervaring mee, maar ik speel .ts bestanden af via VLC. Dit werkt perfect en heb er nooit problemen mee. Misschien kun je dit als alternatief gebruikensuperpolm schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 20:29:
Ik heb voorheen Moonlight player gebruikt om .ts bestanden
Blijf t probleem hebben als ik een andere speler gebruik,Aldmar schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 00:14:
[...]
Geen ervaring mee, maar ik speel .ts bestanden af via VLC. Dit werkt perfect en heb er nooit problemen mee. Misschien kun je dit als alternatief gebruiken
dat is t probleem
Een vergelijking tussen Lotr 1 DVD en Lotr1 1080i.
Ik heb nu reeds een aantal HD films van verschillende bestandstypen. Wmv, .TS en h264.
Ik heb een P-M 1.6Ghz, 2GB ram, GF6600Go 128MB.
En eigenlijk is er geen enkele die afspeelt zoals ik het wil
- Wmv draait goed, maar purevideo hardware acceleratie wil niet werken... (toch jammer...)
- .TS draait ook goed, purevideo hardware acceleratie werkt, maar er is constant een dunne grijze balk onderin beeld. Dit is alleen in WMP, maarja, dat is ook het enige programma waar hardware acceleratie voor .TS in werkt. Het ligt dus waarschijnlijk aan purevideo. Het is alleen heel eventjes weg als in fullscreen de menubalken wegfaden.
- h264 draait op softwarematig codec slecht (haperingen etc.), ofwel niet genoeg processorkracht. En purevideo wil er niet mee werken. Heb alles al geprobeerd. oa alle software die hier wordt genoemd ; http://www.nzone.com/obje...revideo_requirements.html
Het schijnt dus zo te zijn dat je daarvoor nog even moet wachten... ?
Iemand nog tips?
Misschien moet ik maar gewoon een snellere proc kopen
Ik heb een P-M 1.6Ghz, 2GB ram, GF6600Go 128MB.
En eigenlijk is er geen enkele die afspeelt zoals ik het wil
- Wmv draait goed, maar purevideo hardware acceleratie wil niet werken... (toch jammer...)
- .TS draait ook goed, purevideo hardware acceleratie werkt, maar er is constant een dunne grijze balk onderin beeld. Dit is alleen in WMP, maarja, dat is ook het enige programma waar hardware acceleratie voor .TS in werkt. Het ligt dus waarschijnlijk aan purevideo. Het is alleen heel eventjes weg als in fullscreen de menubalken wegfaden.
- h264 draait op softwarematig codec slecht (haperingen etc.), ofwel niet genoeg processorkracht. En purevideo wil er niet mee werken. Heb alles al geprobeerd. oa alle software die hier wordt genoemd ; http://www.nzone.com/obje...revideo_requirements.html
Het schijnt dus zo te zijn dat je daarvoor nog even moet wachten... ?
Iemand nog tips?
En met Cyberlink PowerDVD? Wil het dan ook niet werken?
Anoniem: 69437
Met Media Player Classic (in combinatie met ffdshow) kan je de grijze balk eraf croppen.
Die grijze balk is omdat 1080i eigenlijk 1088i is omdat het deelbaar door 16 moet zijn. Sommige decoders "snappen" dat en laten de grijze balk weg, maar vaak ook niet.
PureVideo is toch een directshow filter? Bij mij werkte het prima in MPC.
Damn wat een verschil. Ziet er geweldig uit.Who Am I? schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 07:37:
Een vergelijking tussen Lotr 1 DVD en Lotr1 1080i.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Als ik zo eens naar die link kijk met die vergelijkings plaatjes van normaal dvd en hd dan moet ik wel huilen om de kwaliteit dvd speler die jij gebruikt. Als ik op mijn normale sony 100hz via scart lotr1 afspeel op mijn Cambridge audio dvd speler dan is dat mooier dan jouw plaatjes van de hd kwaliteit.
Ik wil hiermee natuurlijk niet zeggen dat hd poep is maar je kan het ook mooier maken dan dat het is. Met een fatsoenlijke dvd speler kom je namelijk een heel eind (verder dan we zien op de plaatjes
).
Ik wil hiermee natuurlijk niet zeggen dat hd poep is maar je kan het ook mooier maken dan dat het is. Met een fatsoenlijke dvd speler kom je namelijk een heel eind (verder dan we zien op de plaatjes
Dan heb je waarschijnlijk nog nooit een HD-film gezien, want dat ziet er echt superstrak uit. Niet te vergelijken met een DVD-speler (hoe duur ook).
In media player werkte het afspelen van .ts alleen nadat ik HDTV pump had geinstalleerd. Misschien dat het daar aan ligt...superpolm schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 02:34:
[...]
Blijf t probleem hebben als ik een andere speler gebruik,
dat is t probleem
Het verschil is, dat de plaatjes van de DVD screens zijn geresized naar 1920x1080 om goed te kunnen vergelijken. Anders zie je geen verschil omdat de pixeldichtheid het zelfde is.Gieter schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 14:09:
Als ik zo eens naar die link kijk met die vergelijkings plaatjes van normaal dvd en hd dan moet ik wel huilen om de kwaliteit dvd speler die jij gebruikt. Als ik op mijn normale sony 100hz via scart lotr1 afspeel op mijn Cambridge audio dvd speler dan is dat mooier dan jouw plaatjes van de hd kwaliteit.
Ik wil hiermee natuurlijk niet zeggen dat hd poep is maar je kan het ook mooier maken dan dat het is. Met een fatsoenlijke dvd speler kom je namelijk een heel eind (verder dan we zien op de plaatjes).
Het is trouwens ook geen link van mij, maar van iemand anders.
Purevideo is idd een directshow filter. Volgens mij is purevideo nog niet helemaal goed uitontwikkeld... andere decoders laten namelijk geen balk zienW3ird_N3rd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 13:35:
Die grijze balk is omdat 1080i eigenlijk 1088i is omdat het deelbaar door 16 moet zijn. Sommige decoders "snappen" dat en laten de grijze balk weg, maar vaak ook niet.
In media player classic speelt hij hem gewoon goed af zonder grijze balk. Maar purevideo wordt dan ook niet gebruikt wat resulteert in 1.5x hogere proc load zo ongeveer. Maar ik kan hem alsnog vlekkeloos afspelen dus dat is geen probleem. Van mij hoeft dat purevideo alleen te werken voor h264Anoniem: 69437 schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 12:29:
Met Media Player Classic (in combinatie met ffdshow) kan je de grijze balk eraf croppen.
Nope, ook geïnstalleerd, de nieuwsteShiver23 schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 10:28:
En met Cyberlink PowerDVD? Wil het dan ook niet werken?
Ja klopt die heb ik ook, heb deze ff verwijderd, maar blijf de melding krijgen.Aldmar schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 16:48:
[...]
In media player werkte het afspelen van .ts alleen nadat ik HDTV pump had geinstalleerd. Misschien dat het daar aan ligt...
Ik probeer die H.264 hardwareversnelling van Nvidia ook al een tijdje werkend te krijgen, ook al kan ik op m'n X2 3800+ High Definition toch wel goed bekijken.
Gepost door Dreamvoid - zondag 19 maart 2006 - 20:24
De H.264 acceleratie API is nu weliswaar in de drivers ingebouwd, maar de codec moet hier wel gebruik van maken. De laatste H.264 codecs van Nero en InterVideo doen dit, maar bv Quicktime en ffdshow doen dit nog niet. Je zal dus met Quicktime player geen verschil zien in de cpu belasting.
Dus het duurt idd nog even voordat je er echt veel aan hebt, als ik het goed begrijp. Volgens mij werkt die hardwareversnelling dus maar in een beperkt aantal gevallen.
Ik heb Forceware 84.21 geinstalleerd, samen met de nieuwste Nero en PureVideo. Als ik het enige HD filmpje van Nero Digital bekijk (The greatest game ever played) krijg ik allemaal groene en paarse blokjes te zien als ik de hardware acceleration aanzet in Nero Showtime... Lijkt me niet echt de bedoeling. Zonder hardware acceleration speelt ie trouwens prima op m'n 6800 GS.
Doe ik iets fout?
Weet iemand trouwens welke H.264 codecs die hardwareversnelling van Nvidia ondersteunen? Bij WMV werkt het dus wel als ik het goed heb?
De H.264 acceleratie API is nu weliswaar in de drivers ingebouwd, maar de codec moet hier wel gebruik van maken. De laatste H.264 codecs van Nero en InterVideo doen dit, maar bv Quicktime en ffdshow doen dit nog niet. Je zal dus met Quicktime player geen verschil zien in de cpu belasting.
Dus het duurt idd nog even voordat je er echt veel aan hebt, als ik het goed begrijp. Volgens mij werkt die hardwareversnelling dus maar in een beperkt aantal gevallen.
Ik heb Forceware 84.21 geinstalleerd, samen met de nieuwste Nero en PureVideo. Als ik het enige HD filmpje van Nero Digital bekijk (The greatest game ever played) krijg ik allemaal groene en paarse blokjes te zien als ik de hardware acceleration aanzet in Nero Showtime... Lijkt me niet echt de bedoeling. Zonder hardware acceleration speelt ie trouwens prima op m'n 6800 GS.
Doe ik iets fout?
Weet iemand trouwens welke H.264 codecs die hardwareversnelling van Nvidia ondersteunen? Bij WMV werkt het dus wel als ik het goed heb?
Ik heb een vreemd probleem. Ik ben in het gelukkige bezit van een JVC CRT TV met 1080i (werkelijk) input. Ik heb ergens een paar .ts bestanden gevonden om te testen maar... helaas Hij wil ze niet vloeiend afspelen. Media Player Classic laat het redelijk zien, hapert alleen verschrikkelijk en die grijze balk. Media Player en MCE2005 laten het bestand helemaal niet zien. Video is niet af te spelen zegt die. Vreemde is dat op mijn gewone desktop systeem die bestanden wel vloeiend worden afgespeeld. Ff de systemen op een rijtje:
MCE2005
- AMD64 3200+ (Venice)
- 512 Mb Intern
- x1300 Ati videokaart (128mb)
- Asus Xpress200 moederbord
- codecs: PureVideo / HDTV Pump / ffdshow
Desktop
- AMD64 3200+ (eerste serie)
- 1024 Mb intern
- 9550 Ati videokaart (128Mb)
- Shuttle Barebone
- codecs: PureVideo / ffdshow
Opmerkelijk is dat het desktop systeem de PureVideo codec gebruikt voor het afspelen van het HDTV materiaal. Het MCE systeem gebruikt die niet. Kan ik dit instellen ergens?
Heel hartelijk dank alvast voor de geboden hulp!
(edit: Ik heb ook het installeren van PowerDVD al geprobeerd, diet hielp ook niet. Zoomplayer is nog een optie misschien)
MCE2005
- AMD64 3200+ (Venice)
- 512 Mb Intern
- x1300 Ati videokaart (128mb)
- Asus Xpress200 moederbord
- codecs: PureVideo / HDTV Pump / ffdshow
Desktop
- AMD64 3200+ (eerste serie)
- 1024 Mb intern
- 9550 Ati videokaart (128Mb)
- Shuttle Barebone
- codecs: PureVideo / ffdshow
Opmerkelijk is dat het desktop systeem de PureVideo codec gebruikt voor het afspelen van het HDTV materiaal. Het MCE systeem gebruikt die niet. Kan ik dit instellen ergens?
Heel hartelijk dank alvast voor de geboden hulp!
(edit: Ik heb ook het installeren van PowerDVD al geprobeerd, diet hielp ook niet. Zoomplayer is nog een optie misschien)
[ Voor 7% gewijzigd door Camiel op 24-03-2006 22:15 ]
.ts bestanden draaien op mijn systeem het best in videolan vlc. In vlc heb ik echter wel een smalle grijze balk onder het videobeeld als ik die .ts bestanden afspeel.
Ik heb inmiddels zoomplayer ook al geprobeerd en de laatste versie van PureVideo geïnstalleerd maar dat heeft ook niet geholpen. Videolan zal ik ook nog eens proberen. Jammer, ik zou het liefst gewoon via MediaCenter de files willen kunnen starten.
Erg duidelijk te izen is dat de TV veeeeel scherper wordt als je de resolutie via component-out opschroeft naar HDTV 1080i, ineens is zelfs de desktop leesbaar!
Erg duidelijk te izen is dat de TV veeeeel scherper wordt als je de resolutie via component-out opschroeft naar HDTV 1080i, ineens is zelfs de desktop leesbaar!
Op een duits forum vond ik wat meer informatie. En dat is bedroevend!! Slechts een ondersteuning van HDTV. De beeldbuis heeft 625 lijnen waarvan 576 effectief. Standaard PAL formaat dus. HDTV zal altijd gescaled worden.BeQuietAndDrive schreef op maandag 20 maart 2006 @ 20:15:
Hoe heb je dit scherp gekregen precies? Want ik heb dus ook een JVC CRT HDTV maar beeld op de desktop was (met een ATI-kaart) niet bepaald leesbaar.FlappieNL schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 15:44:
Ik heb inmiddels zoomplayer ook al geprobeerd en de laatste versie van PureVideo geïnstalleerd maar dat heeft ook niet geholpen. Videolan zal ik ook nog eens proberen. Jammer, ik zou het liefst gewoon via MediaCenter de files willen kunnen starten.
Ik heb gewoon de 1080i instellingen gebruikt die beschikbaar komen als je de component aansluiting gebruikt. Het is wel heel klein de lettertjes maar wel veel duidelijker als een gewone SVHS aansluiting.
Het probleem met het niet afspelen van .ts bestanden heb ik nog niet opgelost. Ik zal het bestand eens omzetten naar een xvid-HD en misschien nog eens een schone installatie proberen.
Het probleem met het niet afspelen van .ts bestanden heb ik nog niet opgelost. Ik zal het bestand eens omzetten naar een xvid-HD en misschien nog eens een schone installatie proberen.
Anoniem: 87302
ik heb 3 vragen
1. als je nu een film uit de jaren 80 neemt toen er nog geen super video cameras bestonden,
bijvoorbeeld BTTF deel 1.
Die is nu uit op DVD. Als ze hem straks omzetten naar HD wordt dat dan stukken beter?
Ik snap dat als je nu in HD opneemt en het als een DVD uitbrengt de kwaliteit minder is ( niet super veel minder, ik heb een concert van Lindsey Buckingham opgenomen in HD, super op DVD ).
2. Wanneer komt UPC met de HD kastjes?
3. Ik heb een SD scherm met COMPONENT. Gaat dat ook werken met het UPC kastje?
1. als je nu een film uit de jaren 80 neemt toen er nog geen super video cameras bestonden,
Die is nu uit op DVD. Als ze hem straks omzetten naar HD wordt dat dan stukken beter?
Ik snap dat als je nu in HD opneemt en het als een DVD uitbrengt de kwaliteit minder is ( niet super veel minder, ik heb een concert van Lindsey Buckingham opgenomen in HD, super op DVD ).
2. Wanneer komt UPC met de HD kastjes?
3. Ik heb een SD scherm met COMPONENT. Gaat dat ook werken met het UPC kastje?
Hangt er vanaf met welk materiaal het opnemen/de montage precies gedaan is.Anoniem: 87302 schreef op zondag 26 maart 2006 @ 15:55:
BTTF is op dit moment nog niet beschikbaar in HD. We weten dus niet zeker wat de kwaliteit is.
Neem The Terminator (1984). Wat wazig, niet helemaal duidelijk of het in HD is opgenomen ja of nee. Lifeforce (1985), zelfde. Allebei zover ik weet films die geen uitzonderlijk hoog budget hadden.
Maar kijk dan Robocop (1987), er zit wat ruis in het beeld maar het detail is duidelijk hoger dan PAL. Total Recall (1990), weinig ruis en detail is ook hoger dan PAL. Terminator 2 (1991), perfect, alleen in echt donkere scenes wat ruis.
En kijk dan weer Dave (1993), een film waar ik nooit eerder van hoorde en dus waarschijnlijk een lager budget. Het lijkt wel HD, maar toch.. Echt scherp is het niet. Zit qua kwaliteit dichter bij T1 dan T2.
Wat betreft Back to the Future. Op IMDB kan ik bij deel 1 niets over budget vinden, maar Robert Zemeckis had al een aantal films voor BTTF gedaan, dus wellicht hoefde hij het niet met super-budget meuk te doen.
James Cameron deed maar 2 andere films voor hij The Terminator deed.
Wat betreft BTTF2 (1989) en BTTF3 (1990) zou ik zeggen dat die haast wel HD moeten zijn. De eerste film was een succes, en daarna krijg je meestal een groter budget voor een vervolg, en bovendien was de techniek 4 jaar verder.
Maar het blijft speculatie en inschatten, want je weet niet of er is bezuinigd op beeldkwaliteit ergens in het proces, dat kan altijd.
Hangt maar net van de bron af, en van de instellingen bij het encoden voor DVD..Ik snap dat als je nu in HD opneemt en het als een DVD uitbrengt de kwaliteit minder is ( niet super veel minder, ik heb een concert van Lindsey Buckingham opgenomen in HD, super op DVD ).
Geen idee2. Wanneer komt UPC met de HD kastjes?
Vast wel, of je moet via S-video/composite aansluiten, maar sowieso zal het beeld niet zichtbaar beter worden met je SD scherm.3. Ik heb een SD scherm met COMPONENT. Gaat dat ook werken met het UPC kastje?
Zit ik net nieuwe kanalen te scannen met mijn DVB-C kaartje in mijn PC; kom ik opeens 3 HD streams tegen 
Ziet er mooi uit!
Ziet er mooi uit!
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Welk gebied/provider/frequentie/wat is er te zien?Ballebek schreef op zondag 26 maart 2006 @ 21:26:
Zit ik net nieuwe kanalen te scannen met mijn DVB-C kaartje in mijn PC; kom ik opeens 3 HD streams tegen
Ziet er mooi uit!
Den Haag / Casema / 456000 en 464000 / 3x een HD1 stream van 20,1Mbit waarvan 2 met een demo loop filmpje met een gaar MIDI muziekjeW3ird_N3rd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 22:11:
[...]
Welk gebied/provider/frequentie/wat is er te zien?
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Ok cool. Welke DVB-C kaart heb je (Speciaal HD of werkte dat gewoon)?
Werkt deze icm WMC?
Hoe heb je het opgelost met je smartcard?
Werkt deze icm WMC?
Is een Twinhan CA kaart heeft ingebouwde CA met een Alphacrypt CAM en een Casema DTV smartcard.Shiver23 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 08:54:
Ok cool. Welke DVB-C kaart heb je (Speciaal HD of werkte dat gewoon)?
Werkt deze icm WMC?
Werkt niet met Media Center (heb ik veel tijd in zitten maar werkt niet
[ Voor 8% gewijzigd door Uberprutser op 27-03-2006 09:07 ]
Kun je eens een paar screenshots posten? Kunnen we de kwaliteit beoordelen
.
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Koop zelf een TV kaart!Arx schreef op maandag 27 maart 2006 @ 09:18:
Kun je eens een paar screenshots posten? Kunnen we de kwaliteit beoordelen.

Jammergenoeg net een rare blur eroverheen geen zin om nog is 10min op haar te wachten...

Stukkie beter.

Zo ziet normale digitale TV eruit via Casema.
Is dat deze? (Ik vind alleen CI)
Ja klopt is die ja (zit onder de codeine op het moment dus sommige dingen gaan wat vager dan normaal zoals 100 typo's per post maken...)
Twinhan Cab-CI
Anoniem: 160603
Dit heb ik bij sommige films ook, alleen ik speel ze af via de xbox 360. Iemand enig idee hoe ik het daar weg kan krijgen ?W3ird_N3rd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 13:35:
Die grijze balk is omdat 1080i eigenlijk 1088i is omdat het deelbaar door 16 moet zijn. Sommige decoders "snappen" dat en laten de grijze balk weg, maar vaak ook niet..
Gek genoeg zie ik het wel op de screenshots maar niet terugkomen in het venster van DVBViewerAnoniem: 160603 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 11:39:
[...]
Dit heb ik bij sommige films ook, alleen ik speel ze af via de xbox 360. Iemand enig idee hoe ik het daar weg kan krijgen ?
Hoe is verder je ervaring met de kaart? Of zijn er inmiddels betere alternatieven dat je weet?
Ik las dat je contact met ze hebt gehad. In de toekomst wel WMC-support? Of zit dat er voorlopig niet in?
Ik las dat je contact met ze hebt gehad. In de toekomst wel WMC-support? Of zit dat er voorlopig niet in?
Anoniem: 132203
Ik heb hier ook een digi ontvanger in mn pc en heb net zitten kijken bij die frequenties.. maar ik vind helemaal niks ( Casema in Heemskerk )
Kaart is perfect, doet alles wat ik wil.Shiver23 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 13:08:
Hoe is verder je ervaring met de kaart? Of zijn er inmiddels betere alternatieven dat je weet?
Het is ook de nieuwste DVB-C kaart die er is (zover ik op internet heb gevonden) en ook de enige die echt met HDTV support adverteert.
Het probleem met MCE is dat MCE geen encrypted kanalen doet en guess what: Alles is encrypted bij Casema. Nou gaan er ook geruchten rond dat het vanaf morgen afgelopen is met DVB-C op je PC (niet gecertificeerd door Casema) vanwege het Irdeto 3 systeem.
Niemand kan hier iets over vertellen verder.
Die HD streams zijn voorlopig alleen in Den Haag te ontvangen ving ik vandaag op bij een product manager van Casema. Die zijn voor de diverse Demo's die gegeven worden hier in Den Haag e.o.
Is dat niet Irdeto 2 revisie 3? Want dat zou betekenen dat bijna alle aanwezige apparatuur vervangen moet worden. En dat kan ik me niet voorstellen.
In eerste instantie was ik op zoek naar een DVD-speler met HD-functie. (Bijv. Kiss DV-600) en Samsung HDTV-ontvanger. Maar ombouwen van een PC is eigenlijk net zo makkelijk (en goedkoper). Ik wil alleen wel zeker weten dat ik niet met spul zit, wat na een korte tijd al niet meer doet wat het moet doen.
In eerste instantie was ik op zoek naar een DVD-speler met HD-functie. (Bijv. Kiss DV-600) en Samsung HDTV-ontvanger. Maar ombouwen van een PC is eigenlijk net zo makkelijk (en goedkoper). Ik wil alleen wel zeker weten dat ik niet met spul zit, wat na een korte tijd al niet meer doet wat het moet doen.
Ik krijg alleen mpeg2 (.TS) met purevideo aan de praatMikey5times schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 22:58:
Ik probeer die H.264 hardwareversnelling van Nvidia ook al een tijdje werkend te krijgen, ook al kan ik op m'n X2 3800+ High Definition toch wel goed bekijken.
Doe ik iets fout?
Heb alleen maar problemen met dat purevideo, de ene 1080i film deinterlaced hij wel goed, de andere matig en sommige zijn echt waardeloos om te kijken.
Uhu die ja.Shiver23 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 17:54:
Is dat niet Irdeto 2 revisie 3? Want dat zou betekenen dat bijna alle aanwezige apparatuur vervangen moet worden. En dat kan ik me niet voorstellen.
Maar zover ik weet kan je die Samsung ontvangers die er nu zijn ook niet upgraden naar een andere irdeto (een x vaag zitten lezen).
Enne, een 1080i stream hier kost maar 19% CPU (met PureVideo, zonder 26%).
[ Voor 6% gewijzigd door Uberprutser op 27-03-2006 18:39 ]
Hier ff een vraagje waar misschien nog niemand antwoordt op heeft. Het is net zoals voor veel mensen deze zomer het WK in Hidef te volgen. Ik wil dat ook doen met onze beamer (goede ervaring met EK 04), echter is het mij nog de vraag hoe ik dat allemaal ga bewerkstelligen. Ik draai namelijk nu al mij HD materiaal af via mijn Xbox360 en mijn Notebook als MCE pc. Wat ik dus wil gaan doen als UPC eindelijk zo ver is dat ik HDTV op mijn laptop kan ontvangen en deze kan streamen over het netwerk naar onze thuisbios in de kelder.
Ik heb alleen nog nergens een HD tv kaart mogelijkheid gezien voor een laptop, iemand al wel?
Ik heb alleen nog nergens een HD tv kaart mogelijkheid gezien voor een laptop, iemand al wel?
Nee, en ik zou er maar rekening mee houden dat ze wel eens HDCP kunnen gaan gebruiken, dan kan je het voorlopig wel vergeten met je laptop (en je beamer waarschijnlijk ook).Boeiend schreef op maandag 27 maart 2006 @ 22:05:
Hier ff een vraagje waar misschien nog niemand antwoordt op heeft. Het is net zoals voor veel mensen deze zomer het WK in Hidef te volgen. Ik wil dat ook doen met onze beamer (goede ervaring met EK 04), echter is het mij nog de vraag hoe ik dat allemaal ga bewerkstelligen. Ik draai namelijk nu al mij HD materiaal af via mijn Xbox360 en mijn Notebook als MCE pc. Wat ik dus wil gaan doen als UPC eindelijk zo ver is dat ik HDTV op mijn laptop kan ontvangen en deze kan streamen over het netwerk naar onze thuisbios in de kelder.
En kabelmaatschappijen die een vrije merkkeuze apparatuur toestaan? Ik bedoel het niet zo gemeen, maar, geloof je het zelf nou..
Het is maar de vraag of er nieuwe PC hardware nodig gaat zijn voor h.264 op de kabel. Op de satelliet gaat men meteen over op DVB-S2 omdat het efficiënter is en daar moet de consument ook een nieuw kaartje voor kopen. Er zijn echter b.v. ook DVB-S(niet 2) MPEG4 uitzendingen geweest, en die kan je met je oude kaartje prima bekijken (als je een SW decoder op je PC hebt). Of DVB-C ook het veld moet ruimen is de vraag. En wat er dan voor in de plaats zou komen?
[ Voor 19% gewijzigd door Mentalist op 27-03-2006 22:43 ]
HDTV wordt bij mijn weten gewoon mpeg2 via DVB-C.
Ik weet nog niet hoe het met HDCP zal gaan. De testopstelling met de samsung decoder (voor alles behalve UPC) werd ook via component gedraaid.
Ik weet nog niet hoe het met HDCP zal gaan. De testopstelling met de samsung decoder (voor alles behalve UPC) werd ook via component gedraaid.
Ohja, dat kan ook nogShiver23 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 23:00:
HDCP is waarschijnlijk alleen een flag, die kan je in theorie ook wel met de encryptie oid meezenden, denk ik..Ik weet nog niet hoe het met HDCP zal gaan. De testopstelling met de samsung decoder (voor alles behalve UPC) werd ook via component gedraaid.
Die Samsung HDTV decoder wat TVHome gaat gebruiken was toch een MPEG4 apparaat.Shiver23 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 23:00:
http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=2161
[ Voor 4% gewijzigd door Dukey op 28-03-2006 09:14 ]
Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)
Ik kijk vrijwel geen normale televisie uitzendingen, daarbij geef ik niet zozeer om de kwaliteit van de normale televisie uitzendingen. Ik kijk voornamelijk actualiteitenprogramma's en dat is meer luisteren dan kijken
Wat ik wel vaak doe is een DVD kijken en die maakt voor zover ik begrijp niet gebruik van de hogere resoluties. Ook ben ik niet van plan een MCE me huiskamer in te slepen of te gaan gamen, ik heb daar toch geen tijd voor.
Als ik dat zo op een rij zet heeft het voor mij dus niet zoveel nut om een HD Ready TV te kopen?
Als ik dat zo op een rij zet heeft het voor mij dus niet zoveel nut om een HD Ready TV te kopen?
Tenzij je later nog eens een Blu-ray/HD-DVD speler gaat kopen, inderdaad.ConZito schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 12:10:
Ik kijk vrijwel geen normale televisie uitzendingen, daarbij geef ik niet zozeer om de kwaliteit van de normale televisie uitzendingen. Ik kijk voornamelijk actualiteitenprogramma's en dat is meer luisteren dan kijkenWat ik wel vaak doe is een DVD kijken en die maakt voor zover ik begrijp niet gebruik van de hogere resoluties. Ook ben ik niet van plan een MCE me huiskamer in te slepen of te gaan gamen, ik heb daar toch geen tijd voor.
[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 30-03-2006 18:16 ]
Is dan in ieder geval iets om in het achterhoofd te houden. Nu zijn er vrijwel geen 37"/40" LCD tv's die niet HD Ready zijn , maar tochW3ird_N3rd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 18:15:
[...]
Tenzij je later nog eens een Blu-ray/HD-DVD speler gaat kopen, inderdaad.
Het is heel erg lastig kiezen vind ik, heel veel aanbod, heel veel prijzen, heel veel keuzes.
Het zijn er alleen al een heel stuk minder als je de schermen er uit pikt die fill HD ondersteunen. Die dus echt 1920x1080 pixels hebben. De meeste doen namelijk aan downscalen.ConZito schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 14:15:
[...]
Is dan in ieder geval iets om in het achterhoofd te houden. Nu zijn er vrijwel geen 37"/40" LCD tv's die niet HD Ready zijn , maar toch
Het is heel erg lastig kiezen vind ik, heel veel aanbod, heel veel prijzen, heel veel keuzes.
mjah, alleen is die enorm hoge resolutie niet echt heeeeel erg belangrijk voor <40" schermen. Het verschil tussen PAL en 720P is echt ENORM, het verschil tussen 720p en 1080i is op die schermen niet zo heel erg groot. Met groot projecteren (100" en nog groter) gaan die verschillen wel meer toenemen.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Ik wil me ook een hdtv gaan aanschaffen als monitor + televisie. Maar ik heb op de coaxkabel een slechte ontvangst waardoor ik sneeuw zie op het scherm. Dit kan ik nog wel een beetje fixen maar helemaal weg zal ik het niet krijgen. Wanneer ik dit beeld op een hdtv wil weergeven, ziet dit er dan niet oerlelijk uit of valt dat mee?
Een hdtv heeft een resolutie. Wanneer ik games wil spelen op deze tv via de pc, kan ik dan wel gewoon 1600x1200 instellen of moet je je houden aan de tv resolutie? Ik neem aan dat voor beeld te krijgen via de pc geen speciale videokaart nodig is?
Een hdtv heeft een resolutie. Wanneer ik games wil spelen op deze tv via de pc, kan ik dan wel gewoon 1600x1200 instellen of moet je je houden aan de tv resolutie? Ik neem aan dat voor beeld te krijgen via de pc geen speciale videokaart nodig is?
Hangt van de TV en filters af. Overweeg een zooi betere kabels/versterkers/multitap of digitale TV.---rrr--- schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 13:47:
Ik wil me ook een hdtv gaan aanschaffen als monitor + televisie. Maar ik heb op de coaxkabel een slechte ontvangst waardoor ik sneeuw zie op het scherm. Dit kan ik nog wel een beetje fixen maar helemaal weg zal ik het niet krijgen. Wanneer ik dit beeld op een hdtv wil weergeven, ziet dit er dan niet oerlelijk uit of valt dat mee?
Nee. Afhanklijk van de TV kan je wel een 4:3 resolutie instellen en zwarte balken krijgen, anders zal het beeld stretched worden. Het mooiste is het als je gewoon gamed in de native resolutie van de TV.Een hdtv heeft een resolutie. Wanneer ik games wil spelen op deze tv via de pc, kan ik dan wel gewoon 1600x1200 instellen of moet je je houden aan de tv resolutie?
Hangt af van je videokaart en van de TV die je kiest. Beiden moeten tenminste één aansluiting hebben die hetzelfde is. Als je TV DVI/HDMI heeft krijg je het wel mooi aan de praat, anders D-sub en anders moet je opletten dat je een componentkabeltje bij je videokaart hebt.Ik neem aan dat voor beeld te krijgen via de pc geen speciale videokaart nodig is?
Dus eigenlijk een hdtv kopen met het relatief kleinste scherm maar met de hoogst mogelijke native resolutie. Uiteraard niet te klein want anders kan ik er geen tv op kijken.W3ird_N3rd schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 14:09:
[...]
Het mooiste is het als je gewoon gamed in de native resolutie van de TV.
Wat me wel nadelig lijkt en me ook een beetje van aanschaf weerhoudt is de verversingssnelheid van die tv's. 8ms zorgt denk ik wel voor wat ghosting bij games en snelle films waar ik nu met mijn crt totaal geen last van heb. Nu zullen er binnekort wel 4ms schermen komen maar hoe lang het duurt voordat die schermen <1200 euro kosten....
Met 8ms zal je waarschijnlijk weinig ghosting zien. Ga eens kijken en het zal je erg meevallen.
Met een relatief klein scherm (<37") is een extreem hoge resolutie niet heel erg zinnig. (Zeker gezien de prijs)
13xx maal 7xx is hoog genoeg. (En tegenwoordig redelijk standaard).
Mocht je erg geinteresseerd zijn in HDTV en je pc er ook op aan willen sluiten zou ik wel kijken naar een toetsel met HDMI en DVI.
Met een relatief klein scherm (<37") is een extreem hoge resolutie niet heel erg zinnig. (Zeker gezien de prijs)
Mocht je erg geinteresseerd zijn in HDTV en je pc er ook op aan willen sluiten zou ik wel kijken naar een toetsel met HDMI en DVI.
Kleine aanrader als je een kleiner scherm wil is de Acer AL2671W. Dit is een 26 inch met 1280x768 pixels is officieel HDTV ready omdat hij HDMI ondersteund op zijn DVI ingang (een HDCP apparaat kun je dus aansluiten met een verloopkabel a 30-40 euroShiver23 schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 14:36:
Met 8ms zal je waarschijnlijk weinig ghosting zien. Ga eens kijken en het zal je erg meevallen.

Ik speel zowel via een PC als met een Xbox 360 spellen erop en heb geen last van ghosting of iets dergelijks terwijl de verversingstijd zelfs 16ms is (ik kan me overigens herinneren een iiyama tft gekocht te hebben die 16ms was, werd toen gezegd dat dit genoeg was om geen ghosting te hebben).
Zit verder vanalles op wat je van een moderne lcd-tv verwacht zoals PiP en allerlei ingangen zoals 2x RGB scart, DVI, VGA etc etc.
Prijs was 699 euro bij Mediamarkt.
Overigens zijn er meerdere 26inch'ers en die zitten allemaal rond die prijs.
link
[ Voor 4% gewijzigd door Dukey op 02-04-2006 09:50 ]
Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)
Beetje laat, maar goed. Je hebt zeker een AGP-kaart? Zie: http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=12150&st=60Mikey5times schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 22:58:
Doe ik iets fout?
Ik heb hetzelfde probleem met mijn 6600 GT
De islam kan uw vrijheid schaden
Anoniem: 87302
weet iemand al wanneer upc de kastjes gaat uitleveren?
over 2 maanden begint het WK al !
Ik wacht met smacht op de aanbieding van Philips & UPC om HDTV te nemen (mooie LCD tv met een 'gratis' jaar abbonement ofzoAnoniem: 87302 schreef op zondag 02 april 2006 @ 13:00:
weet iemand al wanneer upc de kastjes gaat uitleveren?
rm -r *
Anoniem: 143689
altijd handig om te weten:
HDMI 1.0 - december 2002 : pixel rate 25-165MHz, 24 bit kleur
HDMI 1.1 - mei 2004 : DVD Audio toegevoegd
HDMI 1.2 - augustus 2005: 1bit digitale audio (SACD) en AC-koppeling voor PC's toegevoegd
HDMI 1.2a - december 2005: CEC (Consumer Electronics Control) toegevoegd
HDMI 1.0 - december 2002 : pixel rate 25-165MHz, 24 bit kleur
HDMI 1.1 - mei 2004 : DVD Audio toegevoegd
HDMI 1.2 - augustus 2005: 1bit digitale audio (SACD) en AC-koppeling voor PC's toegevoegd
HDMI 1.2a - december 2005: CEC (Consumer Electronics Control) toegevoegd
Is HDMI 1.2a backwards compatible with 1.2, 1.1 and 1.0?
Yes, the latest HDMI specification is fully backwards compatible with previous versions.
Dus, als ik nu bijvoorbeeld een Hitachi 42PD7200 koop, en daar zit bijvoorbeeld HDMI 1.1 op, kom ik in de toekomst in de problemen of is een soort firmware upgrade mogelijk dan?
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Over de HDMI standaarden:
Volgens mij hebben de nieuwe standaarden van HDMI hebben met name te maken met hogere resoluties en toevoegingen van audio-mogelijkheden die met name van belang zijn av-receivers. Wanneer je een tv hebt met HDMI 1.1 krijg je daar in de (nabije) toekomst zeker geen problemen mee.
Volgens mij hebben de nieuwe standaarden van HDMI hebben met name te maken met hogere resoluties en toevoegingen van audio-mogelijkheden die met name van belang zijn av-receivers. Wanneer je een tv hebt met HDMI 1.1 krijg je daar in de (nabije) toekomst zeker geen problemen mee.