[HDTV] High-Definition TV. Wat is het precies topic deel 2

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 34.127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Met een Irdeto Cam is het geen enkel probleem om ieder DVB-C apparaat aan te sluiten voor digitale tv. Theoretisch is het mogelijk dat ze in de toekomst alleen gelicenseerde apparaten toelaten, maar dat weet je van tevoren dus niet.
Wat ik wel weet is dat tv-kaarten of tv's met ingebouwde decoder prima samenwerken met @home en anderen.
Ik ben ook helemaal niet van de smerige verkooptrucjes maar in dit geval vind ik niet dat je gelijk hebt.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Shiver23 schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 22:41:
Met een Irdeto Cam is het geen enkel probleem om ieder DVB-C apparaat aan te sluiten voor digitale tv. Theoretisch is het mogelijk dat ze in de toekomst alleen gelicenseerde apparaten toelaten, maar dat weet je van tevoren dus niet.
Wat ik wel weet is dat tv-kaarten of tv's met ingebouwde decoder prima samenwerken met @home en anderen.
Ik ben ook helemaal niet van de smerige verkooptrucjes maar in dit geval vind ik niet dat je gelijk hebt.
Dan heb je wat dingen gemist. Geeft niet, maar update jezelf nu met de feiten: [rml][ DVB-C] Digitale kabel TV op de PC[/rml]

Conclusie: een standaard Irdeto CAM werkt helemaal niet. En precies om de reden die jij noemt: alleen gelicenseerde decoders! De Alphacrypt werkt "per ongeluk" wel, die is dan ook wat duurder, en daar bovenop is het niet zeker of die wel blijft werken.

Zodra de Alphacrypt firmware verschijnt in de lijst binaries van @home stop ik met zeuren. Zodra een standaard Irdeto CAM werkt ook.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-08 19:45

evaarties

Powerball @ 12.582

Shiver23 schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 22:26:
Omdat andere merken nog geen decoders beschikbaar hebben is Samsung nu de enige.
Bij digitale tv van Essent heb je zelf de keuze over welke decoder je haalt. Deze moet je zelf los in de winkel kopen. Geen koppelverkoop dus.
Bij UPC huur je een decoder bij een pakket van digitale tv. Waarschijnlijk ook geen koppelverkoop.
Bij andere aanbieders zit het volgens mij niet heel anders.

@WRCVeen.
Welke vele problemen zie je precies? In HTforum hadden mensen problemen met HDMI. Dit bleek aan de kabel te liggen en niet aan de decoder. Die persoon met ruis is wel vreemd.
Welke kabel werkt 100% goed? Heb er nu 1 van 75 euro, merk weet ik niet.. moet ik voor langs bij m'n ouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 18:28
evaarties schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 23:29:
[...]

Welke kabel werkt 100% goed? Heb er nu 1 van 75 euro, merk weet ik niet.. moet ik voor langs bij m'n ouders.
Een kabel van 75euro? Heb zelf een kabeltje van 10euro (electronica-online.nl) om mijn Samsung HD-DVD 850 aan te sluiten op mijn Samsung LE26ME51B LCD, werkt perfect. Zie geen reden waarom een duurdere HDMI kabel beter zou zijn. Als de juiste aders verbonden zijn zou elke kabel goed moeten werken.

[ Voor 20% gewijzigd door waslijn op 25-05-2006 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waslijn schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 15:56:
[...]
Een kabel van 75euro? Heb zelf een kabeltje van 10euro (electronica-online.nl) om mijn Samsung HD-DVD 850 aan te sluiten op mijn Samsung LE26ME51B LCD, werkt perfect. Zie geen reden waarom een duurdere HDMI kabel beter zou zijn. Als de juiste aders verbonden zijn zou elke kabel goed moeten werken.
kabels: the emperor's new clothes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Tja, bij analoog signaal zit er zeker iets in (tot zekere hoogte). Bij digitaal maakt een kabel erg weinig uit. Als het goed werkt, dan komt het hele signaal over. Werkt het niet goed, krijg je geen fletsere kleuren oid maar gewoon fouten in je signaal. En aangezien ze zo slim zijn geweest om geen foutcorrectie toe te passen bij HDMI/DVI is het wel handig om een kabel te hebben waarbij het hele signaal overkomt. Verder maakt het niet veel uit inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 22:05

Xenan

Tree-of-life

W3ird_N3rd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 22:49:
[...]
Zodra de Alphacrypt firmware verschijnt in de lijst binaries van @home stop ik met zeuren. Zodra een standaard Irdeto CAM werkt ook.
W3ird_N3rd, wat denk jij, is dit ontbreken van compatibiliteit boze opzet van de kabelmaatschappijen of zijn dit gewoon aanloopproblemen die later wel gladgestreken zullen worden?

Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

De kabelboeren hebben aan de standaard irdeto-codering lopen sleutelen zodat alleen de door de kabelboeren goedgekeurde decoders werken.
Laatst las ik dat loewe totaal geen hulp kreeg om hun tv's met ingebouwde decoders optimaal te kunnen laten werken met digitale tv. Ze hebben er veel tijd en moeite in moeten steken om hun tv's (icm met de alphacrypt) goed te laten werken.
Boze opzet dus.

Essent zegt dat de reden voor hun werkwijze optimaal is voor klanten, zodat deze een goed werkend product thuis hebben. Veel gebruikers weten dat dit zeker niet het geval is. De philips decoder is/was bijvoorbeeld een ramp, en ook over de nieuwe samsung heb ik al wat problemen gehoord.

Het zou me niet verbazen als geld een rol speelt in beweegredenen van de kabelboeren.

[ Voor 83% gewijzigd door job op 25-05-2006 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:35

defiant

Moderator General Chat
job schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 17:02:
De kabelboeren hebben aan de standaard irdeto-codering lopen sleutelen zodat alleen de door de kabelboeren goedgekeurde decoders werken.
Laatst las ik dat loewe totaal geen hulp kreeg om hun tv's met ingebouwde decoders optimaal te kunnen laten werken met digitale tv. Ze hebben er veel tijd en moeite in moeten steken om hun tv's (icm met de alphacrypt) goed te laten werken.
Boze opzet dus.
Ik ben benieuwd of daar uberhaupt (juridisch) iets aan te doen is, de kabelboeren scheppen namelijk hun eigen "keuzevrijheid" door een klein aanbod aan regiogebonden decoders aan te bieden. Want de grote winst voor de kabelboeren komt straks als mensen meerdere digitale aansluitpunten willen voor hun tv's en radio's in de studeerkamer/slaapkamer en keuken, voor elk aansluitpunt is een decoder en smartcard nodig (een probleem wat verholpen zou zijn door het basispakket FTA aan te bieden). Maar ik ben benieuwd of ze daar daadwerkelijk zoveel mee gaan verdienen. Want straks zal je op marktplaats goedkoop 2e hands decoders kunnen kopen, omdat mensen die verhuizen of van decoder wisselen er geen nut meer voor hebben.

Iets zegt me dat satelliet een steeds aantrekkelijkere optie wordt.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:15
Defiant schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 17:38:
[...]
Iets zegt me dat satelliet een steeds aantrekkelijkere optie wordt.
En de humor is dat ook de satellietaanbieders al jaren wanhopig hun best doen om de consument vast te zetten met hun eigen product. Zo hebben bijv. Sky Digital en Canal+ (Canal Digitaal) mensne jarenlang aan hun brakke otvangers willen houden. Gelukkig waren er al rap softwarematige emulators en goede CI modules die hier een stokje voor staken. Nog steeds probeert Canal+ plaagstootjes uit te delen door bijv. de oude Aston modules niet meer te ondersteunen. Zo lang we in een tijd leven waarin de copyright/digital rights maffia het grotendeels voor het zeggen heeft zullen we dit soort dingen steeds weer terug zien komen. Zo zag ik tot mijn stomme verbazing in het 20' tft topic dat voor veel mensen HDCP notabene een goed verkoopargument is. Ja hoor dat is een goed argument verkoop mij iets waardoor ik de controle over mijn eigen aankopen volledig kwijt ben. Maar dat is weer een ander verhaal.

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Chocovla schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 18:20:
Zo hebben bijv. Sky Digital en Canal+ (Canal Digitaal) mensne jarenlang aan hun brakke otvangers willen houden.
offtopic:
Ik heb zowel Sky Digital en Canal Digitaal wel eens mogen proberen. Dat Canal Digitaal brak is ben ik het absoluut mee eens, maar het systeem van Sky Digital werkt juist weer erg goed. Het is inderdaad jammer dat ze alleen hun eigen ontvangers gebruiken, maar daar staat weer erg veel tegenover(bijv. Sky+).

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou vandaag gebeld gaan worden voor mijn gereserveerde decoder ik hoop er maar niet op wand ze worden nog steeds mondjesmaat uitgeleverd . Als er nog mensen zijn die m ergens hebben kunnen kopen of weten waar ze nog verkrijgbaar zijn post eff in deze forum....

greets marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Volgens mij komt de 31e pas de volgende levering weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een goed en compleet overzicht van HD-uitzendingen die uit de lucht geplukt kunnen worden.

http://nl.kingofsat.net/hdtv.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schijnt trouwens dat sommige HD-ready TV's niet goed werken over HDMI met de Samsung decoder:

http://www.htforum.nl/yab...41982.msg649243#msg649243

Samsung geeft dit ook aan in de gebruiksaanwijzing van de decoder:

Afbeeldingslocatie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=dlattach;topic=41982.0;attach=29126;image

Ik begin zo'n vermoeden te krijgen dat dit wel eens de reden zou kunnen zijn waarom Philips haar decoders (nog) niet aan UPC uitlevert, en zij eerst dit probleem willen verhelpen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2006 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-08 10:36
ja, maar als ik van voetbal zou houden en als ik dan toch moet kiezen heb ik liever ff een brakke decoder waarbij de HDMI aansluiting niet werkt maar ik wel gewoon het WK in HD kan kijken via de composiet uitgang (want die werkt wel goed lees ik in de recenties) dan helemaal geen decoder)

dan doen we later wel die firmware update om alles werkend te krijgen.

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De samsung box is het eerste apparaat van een hele nieuwe generatie, ik vind het niet zo vreemd dat er nog kinderziektes zijn.

Zelf heb ik er ook een, kijk over hdmi en heb de optical op me receiver aangesloten maar ik heb geen last van de eerder genoemde problemen.
Enige minpunt vind ik de snelheid van het ding (zappen, ch. list etc. ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jobvr schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 08:02:
ja, maar als ik van voetbal zou houden en als ik dan toch moet kiezen heb ik liever ff een brakke decoder waarbij de HDMI aansluiting niet werkt maar ik wel gewoon het WK in HD kan kijken via de composiet uitgang (want die werkt wel goed lees ik in de recenties) dan helemaal geen decoder)

dan doen we later wel die firmware update om alles werkend te krijgen.
je bedoelt component.

Maar ja, die smiechten bij UPC hebben dat er afgehaald, want dat is analoog!
Zodat ze straks lekker digitaal ons voor 10 euro films kunnen verkopen die je toch gewoon gratis en eerder van het .www mag downloaden!

Als UPC nu die component output erop had gelaten was er niks aan het handje, maar ja, geld geld geld. De gierigaards!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=25832697,noline]
Enige minpunt vind ik de snelheid van het ding (zappen, ch. list etc. ).
Heeft zowat elke digitale ontvanger last van, ding van de Casema (voor normale digitale televisie) is nog net te doen, maar we hebben hier ook zo'n ding van tele2....als je ergens niet lekker mee kan zappen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

De meeste digitale decoders doen er een seconde over om te zappen.
De nieuwe samsung doet er 2.5 sec over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 16:26:
De meeste digitale decoders doen er een seconde over om te zappen.
De nieuwe samsung doet er 2.5 sec over...
M'n tele 2 decoder voor normale digitale tv ook zeker ruim 2 sec. Echt een pain in the ass :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Ik had het over de SD SVB-C decoders. Daarbij is 1 sec nog wel te doen.
Veel langer zou ik me aan gaan ergeren vrees ik.

Al moet ik toegeven dat mijn panasonic de laatste tijd toch wel eens zit te bokken.. en dat het wat langer duurt.

[ Voor 13% gewijzigd door job op 28-05-2006 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn panasonic heeft alang de geest gegeven is al terug geweest voor reparatie en heeft nu dezelfde kuuren vaslopers zwart beeld freez..ben blij dat ik nu mijn hdtv decoder heb ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 08:19
Ik heb ook een vraag, ik zit er aan te denken om een hitachi plasma te kopen (42PD9700) anyhow deze plasma ondersteund geen 1080P wel 1080I is dit heel erg of ga in over 3 jaar een probleem krijgen met deze TV? er zijn namelijk nog bijna geen toestellen die 1080P ondersteunen en ik heb begrepen dat dit ook niet tot de officiele HDTV standaarden behoord? Maar blue-ray eb HDDVD straks wel met deze resolutie worden geproduceerd ik weet niet wat ik moet doen? :? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenan

Xenan

Tree-of-life

@iceme, deze plasma heeft een resolutie van 1024x1080 en voldoet daarmee niet aan de HD Ready norm. Met 1080i/p zou de horizontale resolutie 1920 moeten zijn, dus nu heb je rechthoekige pixels die bijna 2x zo breed zijn dan hoog.
Blu Ray kan ook van een 1080p bron 1080i output geven dus op dat vlak is er geen probleem, je krijgt gewoon beeld, al bestaat de kans dat er dan wat kwaliteit wordt ingeleverd.

Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:41

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

iceme schreef op maandag 29 mei 2006 @ 09:43:
Ik heb ook een vraag, ik zit er aan te denken om een hitachi plasma te kopen (42PD9700) anyhow deze plasma ondersteund geen 1080P wel 1080I is dit heel erg of ga in over 3 jaar een probleem krijgen met deze TV? er zijn namelijk nog bijna geen toestellen die 1080P ondersteunen en ik heb begrepen dat dit ook niet tot de officiele HDTV standaarden behoord? Maar blue-ray eb HDDVD straks wel met deze resolutie worden geproduceerd ik weet niet wat ik moet doen? :? :? :?
1080i en 1080p is dezelfde resolutie, ze verschillen alleen in het aantal beelden per seconde. Of beter gezegd de een laat halve beelden zien om en om (krijg je toch een compleet beeld) en de ander laat meteen een vol beeld zien.

Maar in principe kan een moderne tv of decoder elk signaal omzetten naar hetgeen de tv aankan. Moet ook wel want als ik nu digitale kabel als voorbeeld neem, de decoder krijgt verschillende signalen voor z'n kiezen maar stuurt altijd 1080i naar m'n tv. Dit principe heet upscalen/downscalen.

Het ligt ook aan de vraag hoe je dat 1080p signaal gaat aanbieden aan de tv. Ik ken jouw tv niet, maar hij zal geen digitale tuner hebben denk ik, dus zul je gebruik moeten maken van de Samsung HDTV decoder om uberhaupt beeld te krijgen. Ik kan me dus ook voorstellen dat welke apparaat je ook aansluit je altijd een 1080i kan uitsturen naar de tv toe omdat de meeste apparaten scalers hebben, mocht je tv het niet aankunnen (maar dat lijkt me dus al sterk).

[ Voor 19% gewijzigd door Dukey op 29-05-2006 14:18 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het HD1 kanaal ziet er retestrak uit via casema..eff me kaart laten activeren en eff tmf 2005 op HD is gruwelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 14:22:
Het HD1 kanaal ziet er retestrak uit via casema..eff me kaart laten activeren en eff tmf 2005 op HD is gruwelijk..
Screenies! Screenies! :P :9~

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

nicetas schreef op maandag 29 mei 2006 @ 14:09:
@iceme, deze plasma heeft een resolutie van 1024x1080 en voldoet daarmee niet aan de HD Ready norm. Met 1080i/p zou de horizontale resolutie 1920 moeten zijn, dus nu heb je rechthoekige pixels die bijna 2x zo breed zijn dan hoog.
Blu Ray kan ook van een 1080p bron 1080i output geven dus op dat vlak is er geen probleem, je krijgt gewoon beeld, al bestaat de kans dat er dan wat kwaliteit wordt ingeleverd.
Deze TV is hardstikke HD-ready. HD-ready vereist namelijk 720 beeldlijnen. Over de breedte wordt niets gezegd, behalve dat het beeld breedbeeld moet zijn. En dat is hier het geval. Hardstikke mooi toestel en ik zou me niet zo druk maken over 1080p. Tegen de tijd dat dat ingeburgerd is zijn we wel weer een tijdje verder.
Je kunt best blijven wachten, maar op die manier kun je nooit wat kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenan

Xenan

Tree-of-life

Shiver23 schreef op maandag 29 mei 2006 @ 14:57:
[...]

Deze TV is hardstikke HD-ready. HD-ready vereist namelijk 720 beeldlijnen. Over de breedte wordt niets gezegd, behalve dat het beeld breedbeeld moet zijn. En dat is hier het geval.
OK, volgens de definitie van HD Ready heb je gelijk. Ik persoonlijk vind dat als een TV niet 1280x720 kan weergeven (de laagste HD resolutie), niet het predikaat "HD" mag hebben, maar idd het EICTA zegt alleen wat over de verticale resolutie en niets over de horizontale -> www.eicta.org.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ik ben met je eens dat het een vreemde resolutie is. Maar heel veel nieuwe plasma schermen hebben deze resolutie. Een plasma scherm met een horizontale resolutie van 1920 pixels zou onbetaalbaar zijn. Ik heb zelf dit soort schermen nog niet heel kritisch bekeken, dus het resultaat ken ik niet.
Maar HD-ready is natuurlijk HD-ready. Je mening verandert niets aan de standaard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik het goed begrijp mensen dan heb je het volgende nodig om HD te bekijken:

HD-ready tv
HD-decoder
en een HD abonnement bij je lokale kabelboer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 08:19
Ik denk dat zoals deze plasma een resolutie van 1080i lijnen beter beeld geeft met een 1080i bron dan een toestel met 720 lijnen. Ik ben ook van mening dat dit type plasma's (lees duurdere categorie) de vloer aanveegd met LCD tv's op het gebied van kijkhoek en vooral kleurechtheid, zwartwaardes durf ik niet te zeggen. Dus je blind staren op bepaalde resoluties is niet altijd het beste wat je kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenan

Xenan

Tree-of-life

Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 16:04:
als ik het goed begrijp mensen dan heb je het volgende nodig om HD te bekijken:

HD-ready tv
HD-decoder
en een HD abonnement bij je lokale kabelboer?
In hoofdlijnen wel ja. Ter introductie heb je bij Multikabel een paar maanden gratis HD bij het normale digitale tv pakket, dus geen apart abonnement nodig, maar dat zal waarschijnlijk wel veranderen :/

Alternatief is:

HD-ready tv
Schotel
DVB-S HD-decoder

Dan kun je ook HD zien, maar sommige zenders zitten achter de decoder.

[ Voor 3% gewijzigd door Xenan op 29-05-2006 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• profweirdo
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:18
Zou iemand weten hoe je een gedownloade trailer (hd kwaliteit) op dvd kan krijgen en zo op een (goede) dvdspeler en lcd scherm kan toveren?

E6750 @ 3,2 Ghz | MSI P35 | OCZ SpecOps 2Gb | Sparkle 7900GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:07
profweirdo schreef op maandag 29 mei 2006 @ 16:17:
Zou iemand weten hoe je een gedownloade trailer (hd kwaliteit) op dvd kan krijgen en zo op een (goede) dvdspeler en lcd scherm kan toveren?
Dan moet je DVD speler wel HD ondersteunen natuurlijk.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Dan heb je wel een dvd-speler nodig die HD doet. Zoals een Snazio of KISS DP-600.
Is denk ik handiger om het LCD-scherm aan een PC te hangen via DVI en op die manier de HD-film af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net bij CAIW mijn smartcard laten activeren om HDTV signalen te kunnen accepteren, alleen ze kon me niet veel vertellen over de zenders en over het aanstaande WK. Ze kon me alleen vertellen dat Discovery HD er bij zit en het WK op Sport1 HD wordt uitgezonden. Maakt NOS nou ook nog een tijdelijk HD kanaal aan? En is er wat bekend over de andere kanalen? Excuses als dit al eerder is gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

Weet iemand waar die Samsung box op voorraad is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op maandag 29 mei 2006 @ 22:34:
Probeer te bellen naar mediamarkt,BCC.. Kijk op hun webssite naar telefoon nummers in je regio. De meeste leveringen komen woensdag of vrijdag binnen. Ik weet zekers dat het moeilijk gaat worden. De it`s heeft een andere leverancier en heeft mij vamorgen verteld dat hun levering is vooruit gezet naar 9 juni. Mediamarkt grootste kans den haag had er vrijdag 100 binnen gekregen met de koopzondag kon ik er gelukkig eentje halen ze hadden er nog 6 staan , de rest zal nu ook wel weg zijn. Volgens samsung worden er 7000 decoders uitgeleverd deze week maar let op die worden over verschillende winkelketens uitgeleverd ofwel zal wel weer snel op zijn. die week daarop nog eens 7000. Schaarste is groot met deze decoder en de meeste zullen de zwarte decoders zijn de zilveren worden ook later uitgeleverd....
Hopend je hiermee goed te hebben geinformeerd ,...marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Mediamarkt Maastricht had er Zaterdag nog ene op de plank liggen. Maar dat zal voor bepaalde mensen niet echt in de buurt liggen :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Electro-world in Eelde had afgelopen vrijdag nog een aantal op voorraad (zwart), Zilver is niet aan te komen.
Ik heb nu een zwarte, kan altijd nog naar een zilveren toe.

Voor een heel goed bod is mijn zwarte decorder wel te koop hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

supermm schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 09:31:
Electro-world in Eelde had afgelopen vrijdag nog een aantal op voorraad (zwart), Zilver is niet aan te komen.

Wat wil je er voor :) ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Moet wel een goed bod zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

supermm schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 12:18:
[...]

Moet wel een goed bod zijn....
Wat heb jij er voor betaald dan probeer ik daar een goed bod voor te geven.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.modern.nl/wink...ProdId=000000000000090360

Vandaag zelf eentje besteld, ze hadden er nog een paar liggen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2006 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Vraagje:

Ik heb nu een Samsung LCD icm Samsung decoder gekocht... ben nu ook in het bezit van 2 actieformulieren:

- fatboy
- 100 euro retour

Nu moet je bij allebei de originele streepjescodes opsturen van de LCD. Er zit er echter maar 1 op de doos.

Zijn er meer mensen in deze situatie? En zo ja, wat hebben die gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evaarties schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 18:41:
Vraagje:

Ik heb nu een Samsung LCD icm Samsung decoder gekocht... ben nu ook in het bezit van 2 actieformulieren:

- fatboy
- 100 euro retour

Nu moet je bij allebei de originele streepjescodes opsturen van de LCD. Er zit er echter maar 1 op de doos.

Zijn er meer mensen in deze situatie? En zo ja, wat hebben die gedaan?
Gewoon allebij de aanvragen in een envelope opstuuren dus de twee actie formulieren.

greets marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2024
supermm schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 09:31:

Kun je eens wat laten weten over de bevindingen van de Samsung?
Tot nu toe komen er maar weinig gebruikersgegevens naar buiten toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

René van Gaalen schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 20:28:
[...]

Kun je eens wat laten weten over de bevindingen van de Samsung?
Tot nu toe komen er maar weinig gebruikersgegevens naar buiten toe.
Hier staan er een aantal:

http://www.xsbb.nl/phpbb/viewforum.php?id=tvhomenl&f=52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Het eerste beeld van Film1 HD!

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/W3ird_N3rd/HDTV_samples/film1hdt3005.jpg

Complete filmpje wat de hele tijd loopt: http://crew.tweakers.net/W3ird_N3rd/HDTV_samples/film1hd.ts (23,4MB). Het is maar een korte demo ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 18:49:
[...]

Gewoon allebij de aanvragen in een envelope opstuuren dus de twee actie formulieren.

greets marco
had het zelfde "probleem" alleen het adres van de Fat-boy was anders dan die van de Cash-back Actie. Heb het er niet op durfen gokken om beide indezelfe envelop te doen.

Toch maar voor de cash back gegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-09 12:08
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 22:23:
Het eerste beeld van Film1 HD!

[afbeelding]

Complete filmpje wat de hele tijd loopt: http://crew.tweakers.net/W3ird_N3rd/HDTV_samples/film1hd.ts (23,4MB). Het is maar een korte demo ja.
Thnx! Ik heb hem alleen net op mijn pc geprobeerd en daar doet hij het niet :? Terwijl hij normaal foutloos .ts afspeelt. Ik zal hem morgen eens op mijn xbox 360 proberen misschien dat die er beter overweg mee kan. :)

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
Ik denk dat dat ook niet zal lukken, aan gezien het waarschijnlijk een MPEG4 file is (doet bij mij op pc ook niet), de 360 kan alleen MPEG2 aan. Maar wat ik me toch ook afvraag, hoe krijg je dat filmpje op de pc? Ik dacht dat er geen HDTV tvkaarten bestonden voor europa/NL (MPEG4, met smartcard)?

[ Voor 6% gewijzigd door Boeiend op 30-05-2006 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:26

Aldmar

Niks...

Hij doet het inderdaad niet op een 360. Ook op mijn PC doet hij het trouwens niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VLC speelt het bij mij af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Boeiend schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 23:29:
Ik denk dat dat ook niet zal lukken, aan gezien het waarschijnlijk een MPEG4 file is (doet bij mij op pc ook niet), de 360 kan alleen MPEG2 aan.
Het is inderdaad MPEG4.

Als je een heeeel snelle PC hebt kan de laatste nightly (maybe ook de laatste final) van VLC het afspelen. Met mijn 3000+ krijg ik iig een paar beelden..

Heb daarbuiten tot nu toe nog geen andere oplossing dan de Cyberlink h.264 decoder gevonden :).
Maar wat ik me toch ook afvraag, hoe krijg je dat filmpje op de pc? Ik dacht dat er geen HDTV tvkaarten bestonden voor europa/NL (MPEG4, met smartcard)?
DVB-C kaart :).

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 30-05-2006 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 12:59:
[...]

Wat heb jij er voor betaald dan probeer ik daar een goed bod voor te geven.....
Heb er 299 voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
Zijn hier mensen die de Samsung DCB-H360R werkend hebben op een Panasonic TH -50PV500 via HDMI?
Ook zou ik willen weten of het met tussenkomst van een Denon 3806 lukt om een HDMI verbinding naar deze Pana op te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:03
Heeft er iemand ervaring met een groot (LCD) beeldscherm met een resolutie van 1366*768?

Ik zit er over te denken om een samsung 40" aan te schaffen maar ben nog niet zeker van mijn zaak.
Ik neig namelijk bij zulk een maat TV naar een full HD paneel (1920*1200). Maar die zijn dan ook weer een stuk duurder.

Is dit de moeite waard of is een 720 paneel de komende jaren voldende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

1080 is natuurlijk wel interlaced, na het deinterlacen en downscalen is dat an sich niet eens slecht op zo'n panel..

Maar het is persoonlijk, hangt er ook vanaf hoe ver je van je TV zit. Ik denk dat je het IRL moet vergelijken, dit is op een forum niet te zeggen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
  • Laatst online: 07-07-2024
Kan iemand die inmiddels een Samsung DCB-H360R heeft vertellen of er een HDMI kabel bij in de doos zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

Rene59 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 18:07:
Kan iemand die inmiddels een Samsung DCB-H360R heeft vertellen of er een HDMI kabel bij in de doos zit?
Ik heb er geen, maar heb wel gelezen dat er géén hdmi kabel bij zit. Wel een component kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DyStiC schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 18:50:
[...]

Ik heb er geen, maar heb wel gelezen dat er géén hdmi kabel bij zit. Wel een component kabel.
Geen HDMI kabel in de doos maar bij mediamarkt een HDMI kabel gekocht voor 29,95 die er perfect mee werkt....

greets marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 23:44:
[...]

Het is inderdaad MPEG4.

Als je een heeeel snelle PC hebt kan de laatste nightly (maybe ook de laatste final) van VLC het afspelen. Met mijn 3000+ krijg ik iig een paar beelden..

Heb daarbuiten tot nu toe nog geen andere oplossing dan de Cyberlink h.264 decoder gevonden :).

[...]

DVB-C kaart :).
Bij mij werkt dat filmpje anders gewoon goed :) (heb AMD64 3200+ en ATI X800XT PE), zodra je PowerDVD7 Deluxe op je pc hebt, werkt het zelfs in Media Player Classic. Hij geeft alleen aan dat het MPEG2 is :?

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

supermm schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 09:45:
[...]

Heb er 299 voor betaald.
250 en ik kom hem halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

BiG-GuY schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 23:51:
[...]

Bij mij werkt dat filmpje anders gewoon goed :) (heb AMD64 3200+ en ATI X800XT PE), zodra je PowerDVD7 Deluxe op je pc hebt, werkt het zelfs in Media Player Classic.
En van wie is PowerDVD? Juist :P.
Hij geeft alleen aan dat het MPEG2 is :?
Vreemd, dat klopt dan niet lijkt me :?

[edit]
Leuk, Nederland 2 in 720p. Alle streams lijken nu op 720p te staan bij @home.

[ Voor 11% gewijzigd door Mentalist op 01-06-2006 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Slowsjetterjan.....doe dit liever via de mail AUB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenan

Xenan

Tree-of-life

W3ird_N3rd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 07:47:

Leuk, Nederland 2 in 720p. Alle streams lijken nu op 720p te staan bij @home.
??? Nederland 1,2,3 worden toch niet in HD opgenomen? Of doen ze aan upscaling? En wat is het nut ervan?
(Zelf zit ik bij Multikabel dus ik kan niet zien wat ze bij @Home aan het uitspoken zijn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

nicetas schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 10:26:
[...]

??? Nederland 1,2,3 worden toch niet in HD opgenomen? Of doen ze aan upscaling? En wat is het nut ervan?
(Zelf zit ik bij Multikabel dus ik kan niet zien wat ze bij @Home aan het uitspoken zijn.)
Zwarte balken links en rechts ja :P. En de bitrate stond zo laag dat ik niet eens goed kon zien of het upscale was of niet.

En dat doen ze alleen om de apparatuur te testen. Voorheen waren er altijd Astra (het satellietnetwerk ja :D) HD demo's te zien. "Astra, making HD happen" op je @home kabel 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Gevonden op Bright.nl dit artikel.http://www.bright.nl/09-hdtv-even-geduld-a-u-b
Er staan nogal wat onwaarheden in. Met deze vage informatie wordt het natuurlijk nooit wat voor de 'gewone mens'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
Vandaag een Samsung HD decoder gehaald bij MM Rijswijk.
Er stond in elk geval 1 pallet vers in de winkel met daarop 50 decoders, enkel zwart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaphod_b
René van Gaalen schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 16:20:
Zijn hier mensen die de Samsung DCB-H360R werkend hebben op een Panasonic TH -50PV500 via HDMI?
Dit gaat -voorlopig- niet werken. Ik heb hetzelfde doosje en heb 'm gisteren bij BCC Amstelveen opgehaald. Daar stond de verkoper net aan iemand te vertellen dat er een software fout zit in die nieuwe Samsung decoder waardoor HDMI alleen maar werkt op Samsun LCD TV's en op geen enkele andere... Er wordt binnen enkele weken een software update verwacht... maar daar heb je dus nu niks aan. Alternatief is dan dus via composiet of scart aansluiten tot dit gefixt is...

Gelukkig heb ik afgelopen maandag een showmodel (na beetje lullen voor 1100 bij de BCC, ziet er prima uit) Samsung LE32R51B 32" LCD TV gekocht en die werkt dus wel via HDMI. Samsung HDTV doosje werkt prima, en het beeld op het HD1 kanaal is werkelijk subliem!

[ Voor 5% gewijzigd door zaphod_b op 01-06-2006 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaphod_b
<oeps foutje>

[ Voor 98% gewijzigd door zaphod_b op 01-06-2006 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaphod_b
Rene59 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 18:07:
Nope. Alleen een RGB kabel en ik geloof een S-video. Je zult dus zelf een -verrekte dure- HDMI kabel moeten kopen. LET OP: deze decoder werkt voorlopig alleen op Samsung LCD's via HDMI. Zie mijn andere post hierboven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

zaphod_b schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 13:39:
Samsung HDTV doosje werkt prima, en het beeld op het HD1 kanaal is werkelijk subliem!
Het HD1 kanaal is MPEG2. Vraag me af of en wanneer ze dat gaan omzetten :P.

[ Voor 57% gewijzigd door Mentalist op 01-06-2006 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

zaphod_b schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 13:44:
[...]

Nope. Alleen een RGB kabel en ik geloof een S-video. Je zult dus zelf een -verrekte dure- HDMI kabel moeten kopen. LET OP: deze decoder werkt voorlopig alleen op Samsung LCD's via HDMI. Zie mijn andere post hierboven...
Zit een componentkabel bij (geen RGB). Met een HDTV altijd aan te raden om deze aansluiting te gebruiken als je HDMI niet werkt. Voorlopig werkt de decoder in ieder geval met Samsung. Ook andere merken doen het wel, maar er zijn ook types met problemen.
En zo duur hoeft een HDMI-kabel toch niet te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Laatst online: 16:26

Chrasher

Tevree met z'n PS5

René van Gaalen schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 13:21:
Vandaag een Samsung HD decoder gehaald bij MM Rijswijk.
Er stond in elk geval 1 pallet vers in de winkel met daarop 50 decoders, enkel zwart!
Yep, ze hadden er vanochtend zo'n 80 binnengekregen (allemaal zwart). Heb er net ook eentje gescoord. :)

Ik weet niet hoe snel ze gaan, maar vanavond is het daar koopavond en het zou me verbazen als ze ze zaterdag nog hebben. Toen ik hem afrekende stonden er nog twee achter me bij de kassa. :D

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
Heb ik weer, zit geen handleiding bij mijn decoder!
Menu's zien er simpel uit dus dat zal wel goedkomen, maar......

Ik zit in Rijswijk en er worden geen zenders gevonden van Casema kabel.
Moet ik de frequentie, network ID, modulatie en symboolsnelheid aanpassen hiervoor en zo ja met welke waarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
zaphod_b schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 13:44:
[...]

Duidelijk. Gelukkig heb ik ook een Samsung lcd tv :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

René van Gaalen schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 14:39:
Heb ik weer, zit geen handleiding bij mijn decoder!
Menu's zien er simpel uit dus dat zal wel goedkomen, maar......

Ik zit in Rijswijk en er worden geen zenders gevonden van Casema kabel.
Moet ik de frequentie, network ID, modulatie en symboolsnelheid aanpassen hiervoor en zo ja met welke waarden?
Rijswijk, Rijswijk of Rijswijk?

Modulatie = QAM64 en Symbolrate = 6875.

Frequentie hangt er vanaf welke Rijswijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Mentalist op 01-06-2006 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chrasher schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 13:52:
[...]

Yep, ze hadden er vanochtend zo'n 80 binnengekregen (allemaal zwart). Heb er net ook eentje gescoord. :)

Ik weet niet hoe snel ze gaan, maar vanavond is het daar koopavond en het zou me verbazen als ze ze zaterdag nog hebben. Toen ik hem afrekende stonden er nog twee achter me bij de kassa. :D
Als Rijswijk ze al binnen heeft, zou vestiging Amsterdam ze dan ook al hebben? Ik word een beetje moedeloos van de verhalen op het HTforum, dat ze niet meer voor het WK kunnen leveren. Nu krijg ik weer een btje hoop. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
[quote]W3ird_N3rd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 15:37:
[...]

Rijswijk, Rijswijk of Rijswijk?

Modulatie = QAM64 en Symbolrate = 6875.

Rijswijk Z-H.
Ben er al uit, even gebeld met casema en alles werkt prima, ook met HDMI op mijn Panasonic 50 inch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

zaphod_b schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 13:39:
[...]

Dit gaat -voorlopig- niet werken. Ik heb hetzelfde doosje en heb 'm gisteren bij BCC Amstelveen opgehaald. Daar stond de verkoper net aan iemand te vertellen dat er een software fout zit in die nieuwe Samsung decoder waardoor HDMI alleen maar werkt op Samsun LCD TV's en op geen enkele andere... Er wordt binnen enkele weken een software update verwacht... maar daar heb je dus nu niks aan. Alternatief is dan dus via composiet of scart aansluiten tot dit gefixt is...

Gelukkig heb ik afgelopen maandag een showmodel (na beetje lullen voor 1100 bij de BCC, ziet er prima uit) Samsung LE32R51B 32" LCD TV gekocht en die werkt dus wel via HDMI. Samsung HDTV doosje werkt prima, en het beeld op het HD1 kanaal is werkelijk subliem!
Dat moet je niet te hard zeggen.. Ik heb hem ook icm een Samsung gekocht... geluid kraakt via HDMI en het beeld ruist zo nu en dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

\

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2006 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 20:05:
Op deze pagina heb ik .yuv-bestanden gedownload maar ik weet niet hoe ik ze kan afspelen. Ik heb Windows MP, MP Classic en VLC player geprobeerd icm ffdshow. Google en Wikipedia helpen me ook niet verder. Iemand een idee?
Iemand die een antwoord weet hierop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Kossen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-09 09:41
Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 21:36:
[...]
Iemand die een antwoord weet hierop?
Er staat boven de diverse links met deze extensie wel deze link.. Waarschijnlijk moet je een extra codec installeren. Welke van de diverse durf ik niet te zeggen, maar het lijkt me zeer waarschijnlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

9 juni schijnt Film1 HD te komen :). Nog 8 nachtjes slapen :z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 22:19:
9 juni schijnt Film1 HD te komen :). Nog 8 nachtjes slapen :z.
eindelijk! Heb die Bach Compiltatie nu wel genoeg gezien, Ook al ziet het er super gelikt uit ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2006 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat word er nu in HD uitgezonden op Film1? Hoeveel films zijn er nu in 720p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 23:57:
[...]

eindelijk! Heb die Bach Compiltatie nu wel genoeg gezien, Ook al ziet het er super gelikt uit ;)
Ja leuk is die he 8)7.
Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 00:06:
Wat word er nu in HD uitgezonden op Film1?
Nu? Euh, niks, de Film1 promo is vervangen voor een Sport1 promo (zelfde stijl), en het heeft ook een tijd op zwart gestaan.

Ik neem aan dat er films op Film1 HD zullen komen 8)7.
Hoeveel films zijn er nu in 720p?
Geen denk ik. De meeste films werden vroeger op film (jawel) opgenomen (vanaf pakweg 1983 had dat spul ook genoeg kwaliteit voor duidelijk HD), dat analoge spul, en dat heeft een veel hogere resolutie.

Waar moderne films op worden opgenomen durf ik niet te zeggen, maar iig iets wat wel 6000 pixels breed haalt. Moderne semi-budgetfilms worden waarschijnlijk opgenomen met 1080p HD camera's.

En budget-HD-porno nemen ze waarschijnlijk op met een camcorder of FX-1 ofzo (Brooke Skye en dat soort meuk).

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 02-06-2006 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenan

Xenan

Tree-of-life

Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 00:06:
Wat word er nu in HD uitgezonden op Film1? Hoeveel films zijn er nu in 720p?
Wat mij betreft wordt film uitgezonden op 1080i, aangezien film slechts 24 fps (25 op TV) is, maakt een goede de-interlacer daar weer gewoon 1080p van. Zonder merkbare kwaliteitsverlies. In feite een reverse telecine.
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 00:32:
[...]
De meeste films werden vroeger op film (jawel) opgenomen (vanaf pakweg 1983 had dat spul ook genoeg kwaliteit voor duidelijk HD), dat analoge spul, en dat heeft een veel hogere resolutie.
Ter aanvulling: films worden door Sony al sinds eind jaren '90 op 1080p gescand, en vanaf deze master worden de DVD's en straks de Blu Ray's getrokken.

[ Voor 67% gewijzigd door Xenan op 02-06-2006 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Ik zei een goed bod 8)

Electro-World in Eelde heeft deze op voorraad:
http://www.evenhuisenamerika.nl/DCBH360.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01-2024
supermm schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 08:32:
[...]

Ik zei een goed bod 8)

Electro-World in Eelde heeft deze op voorraad:
http://www.evenhuisenamerika.nl/DCBH360.html
Nee die heeft ze niet op voorraad...ik sta op de reserveringslijst maar ben nog niet gebeld, of ze zijn me vergeten :/

Bij Modern.nl was de zwarte gister nog wel op voorraad, heb daar dan ook maar besteld (bedankt nog degene die die link hier plaatste!) maar ik had kennelijk de laatste want later was ook die niet meer op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Ze gaan volgens mij wel als warme koekjes over de toonbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UPC kan geen HD kastjes leveren voor het WK. UPC klanten zijn screwed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een medewerker van Media Markt Arena gesproken en die vertelde mij dat de volgende levering dinsdag of woensdag binnen moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 16:48:
UPC kan geen HD kastjes leveren voor het WK. UPC klanten zijn screwed!
Ja, en de klanten van Casema, Essent en Multikabel maken zich er druk over of ze nu
een zwarte of zilveren decoder zullen nemen. :+

Wat een ellende, kut UPC/Philips. :( God zegene de dag dat de kabelmonopolie
opengebroken wordt, vóór het WK zal dat wel niet meer gebeuren...

Btw, volgens DVD.nl wordt het WK in 720p uitgezonden, niet 1080i.

http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=2269

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2006 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 18:58:
[...]

Ja, en de klanten van Casema, Essent en Multikabel maken zich er druk over of ze nu
een zwarte of zilveren decoder zullen nemen. :+

Wat een ellende, kut UPC/Philips. :( God zegene de dag dat de kabelmonopolie
opengebroken wordt, vóór het WK zal dat wel niet meer gebeuren...

Btw, volgens DVD.nl wordt het WK in 720p uitgezonden, niet 1080i.

http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=2269
Dat is volgens mij beter ook aangezien het snelle sportbeelden betreft. De amerikaanse kanalen die basketbal in HD uitzenden doen dit ook in 720p.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste