Verstuurd vanaf mijn Computer®
Inderdaad jammer maargoed had je het wel goed gevonden als UPC gewoon boxen had gestuurd die dan vol met fouten zaten?Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 18:58:
[...]
Ja, en de klanten van Casema, Essent en Multikabel maken zich er druk over of ze nu
een zwarte of zilveren decoder zullen nemen.![]()
Wat een ellende, kut UPC/Philips.God zegene de dag dat de kabelmonopolie
opengebroken wordt, vóór het WK zal dat wel niet meer gebeuren...
Btw, volgens DVD.nl wordt het WK in 720p uitgezonden, niet 1080i.
http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=2269
Natuurlijk is het een grove fout zeker omdat ze al heel lang wisten dat het WK eraan zat te komen. Overigens hoorde ik wel dat de andere kabelaars ook nog heel wat probleempjes hadden met de Samsung box klopt dat?
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Dit is als je het mij vraagt puur het gevolg van de markt voor apparatuur zo gesloten willen houden en alles willen beveiligen.schnumi schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 20:49:
[...]
Inderdaad jammer maargoed had je het wel goed gevonden als UPC gewoon boxen had gestuurd die dan vol met fouten zaten?
Natuurlijk is het een grove fout zeker omdat ze al heel lang wisten dat het WK eraan zat te komen. Overigens hoorde ik wel dat de andere kabelaars ook nog heel wat probleempjes hadden met de Samsung box klopt dat?
Ondersteun een CAM: alle hardwarefabrikanten concurreren om een stabiele HD-box op de markt te zetten. Alleen met deze stap hadden we in april al geschikte hardware gehad waarschijnlijk. Het gekkenwerk om alle decoders dezelfde foutmeldingen te laten geven als het misgaat was dan ook niet nodig geweest. Als je decoder kapot is bel je de maker daarvan maar, niet de kabelmaatschappij. Ze proberen de rol van iemand anders over te nemen daarmee.
Vergeet HDCP: veel te veel gezeik met die standaard, en het helpt geen zier, geeft alleen maar vertragingen, en extreem consumentonvriendelijk.
Samsung boxen die niet met niet-Samsung TV's werken over HDMI: zie "vergeet HDCP". Heb jij ooit een DVI computermonitor gezien die niet werkte op videokaart X? Ik kan niet verklaren waar deze shit anders door komt.
Ruisende audio over HDMI met Samsung decoder: zie "Ondersteun een CAM". Met concurrentie was er gewoon keuze geweest, en had Samsung misschien ook beter z'n best gedaan door een afgezonderde analoge audiouitgang en SP/dif te plaatsen.
Levertijdproblemen: denk daar nu zelf maar over na.
Ik blijf erbij, het is hun eigen schuld. Laat ze ervan leren alsjeblieft.
[ Voor 11% gewijzigd door Mentalist op 02-06-2006 21:06 ]
http://www.ad.nl/multi-media/article379525.ece
Swoosh schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 21:17:
Op de site van het Algemeen Dagblad is een artikeltje over eerste ervaring met HDTV voor de liefhebber:
http://www.ad.nl/multi-media/article379525.ece
OmgHoera! Ik kan als een van de eersten in ons land naar een echte HDTV uitzending kijken.
Ik was hem ook maar 3 jaar voor!

Ben ik compleet met je eens. Ik had het ook liever gezien dat je gewoon zelf een decoder kon kiezen maar dat gaat niet gebeuren.W3ird_N3rd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 21:03:
[...]
Dit is als je het mij vraagt puur het gevolg van de markt voor apparatuur zo gesloten willen houden en alles willen beveiligen.
Ondersteun een CAM: alle hardwarefabrikanten concurreren om een stabiele HD-box op de markt te zetten. Alleen met deze stap hadden we in april al geschikte hardware gehad waarschijnlijk. Het gekkenwerk om alle decoders dezelfde foutmeldingen te laten geven als het misgaat was dan ook niet nodig geweest. Als je decoder kapot is bel je de maker daarvan maar, niet de kabelmaatschappij. Ze proberen de rol van iemand anders over te nemen daarmee.
Vergeet HDCP: veel te veel gezeik met die standaard, en het helpt geen zier, geeft alleen maar vertragingen, en extreem consumentonvriendelijk.
Samsung boxen die niet met niet-Samsung TV's werken over HDMI: zie "vergeet HDCP". Heb jij ooit een DVI computermonitor gezien die niet werkte op videokaart X? Ik kan niet verklaren waar deze shit anders door komt.
Ruisende audio over HDMI met Samsung decoder: zie "Ondersteun een CAM". Met concurrentie was er gewoon keuze geweest, en had Samsung misschien ook beter z'n best gedaan door een afgezonderde analoge audiouitgang en SP/dif te plaatsen.
Levertijdproblemen: denk daar nu zelf maar over na.
Ik blijf erbij, het is hun eigen schuld. Laat ze ervan leren alsjeblieft.
UPC zal er vast van leren maarja de schade is alweer geleden.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Verwijderd
Als de problemen hetzelfde zijn als bij de Samsung decoders dan ja, opsturen die hap. Nieuwe firmware kan altijd later nog geflashed worden.schnumi schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 20:49:
[...]
Inderdaad jammer maargoed had je het wel goed gevonden als UPC gewoon boxen had gestuurd die dan vol met fouten zaten?
Probleem is alleen dat de Philips decoders geen component uitgang bezitten, dus diegene bij wie
HDMI niet werkt werkt de decoder helemaal niet (totdat de nieuwe firmware beschikbaar is).
Aan de andere kant zullen er genoeg mensen zijn bij wie hij wél werkt.
De Samsung heeft analoge audiouitgang en SP/dif naast. Dus ik snap niet wat je hier mee wilt zeggen.W3ird_N3rd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 21:03:
[...]
En het is nooit gezegd dat er geen andere HD-ontvangers komen. Op dit moment is Samsung echter de enige die het voor elkaar heeft.
Het is natuurlijk heel makkelijk om naar Samsung te wijzen rondom de problemen met HDMI, maar ik denk (gedeeltelijk) onterecht. Het blijkt toch dat de verschillende fabrikanten het signaal anders interpreteren/verwerken. Bij een goed geformuleerde standaard zou dat niet moeten kunnen.
PSN: Shiver23
Dan snap ik niet waarom mensen problemen hebben met geluid over HDMI? Waarom sluiten ze het geluid dan niet gewoon los aan?Shiver23 schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 22:04:
[...]
De Samsung heeft analoge audiouitgang en SP/dif naast. Dus ik snap niet wat je hier mee wilt zeggen.
Onzin. De kabelmaatschappijen werken alleen met Samsung samen om het voor elkaar te krijgen.En het is nooit gezegd dat er geen andere HD-ontvangers komen. Op dit moment is Samsung echter de enige die het voor elkaar heeft.
Denk je dat bijvoorbeeld Philips geen HD ontvanger voor de rest (non-UPC) van Nederland in elkaar had willen zetten? Natuurlijk wel! Maar om dat te bewerkstelligen moeten de kabelmaatschappijen samenwerken met Philips om Irdeto goed te ondersteunen, de errorcodes en dat soort shit.
Met een CAM was al dat gezeik er nooit geweest en hadden we nu zeker 2 of 3 merken gehad om uit te kiezen.
Het videogedeelte van HDMI is in principe gelijk aan DVI, en van compatibiliteitsproblemen met DVI heb ik nog nooit gehoord. Ik blijf vermoeden dat die ellende in HDCP zit, tenzij jij een betere verklaring hebt?Het is natuurlijk heel makkelijk om naar Samsung te wijzen rondom de problemen met HDMI, maar ik denk (gedeeltelijk) onterecht. Het blijkt toch dat de verschillende fabrikanten het signaal anders interpreteren/verwerken. Bij een goed geformuleerde standaard zou dat niet moeten kunnen.
[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 02-06-2006 22:12 ]
En met HDMI bedoel ik ook het HDCP-gedeelte. Hier zitten we op één lijn. Lijkt er op dat dit een techniek is die gewoon niet/slecht werkt. Ik zou zeggen: opheffen!
Het WK wordt niet in 5.1 uitgezonden. Lijkt me ook erg lastig met een life uitzending. Film1 gaat wel in 5.1 uitzenden.Aldmar schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 22:26:
Wat ik me afvraag: Krijgen de HD (en het WK) zenders ook 5.1 geluid? Dit is met normale digitale tv nog helemaal niet van toepassing...Geen enkele zender zendt nu 5.1 geluid uit!
Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM
Heb je de camerastandpunten wel eens gezien? Oftewel dan zou je constant het gegil van de supporters op de achterste boxen horen (niet echt spannend dus) en het schoppen van de bal in de center (lijkt me vreemd als je dat zo prominent hoort steeds), de twee voorste zou dan een mix worden

Lijkt mij dat het upsamplen van een stereosignaal naar 5.1 door je receiver meer "immersive" is.
Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)
Geen 24/7 kanaalFilm1 zendt vanaf juni wekelijks meerdere topfilms uit in HD, dit betreft alleen titels die in normaal formaat op Film1.1 te zien zijn. Omdat HD betrekkelijk nieuw is, worden nog lang niet alle films in dit formaat uitgebracht maar het HD aanbod zal zich de komende maanden steeds verder uitbreiden.

Niet alle films worden op dit formaat uitgebracht.. Yeah right. Alleen maar vrijwel alle films sinds 1990, dat zijn er ook maar heel weinig

Ze hebben gewoon zelf hun zaakjes nog niet op orden om heel Film 1.1 om te zetten naar HD, en je er dan met zo'n rotsmoes vanaf maken

Of moet ik de zin toch anders lezen? Dat ze het idd zelf nog niet op HD uitbrengen, en dat ze daar zelf wat aan gaan doen? Nu ik de zin voor een 3de keer lees lijkt dat het te zijn..
Zijn dat ze allemaal? Ach, het is ietsAndere titels die Film1 deze maand in HD uit zal zenden:
Terminal, Alexander, Wimbeldon, Lemony Snicket's A Series Of Unfortunate Events, School Ties, Team America, Kameleon 2, Wool Cap, Oceans Twelve, Space Jam, Bridget Jones: The Edge of Reason, Assassins, Un Long Dimanche De Fiancailles, Fade to Black, Meet The Fockers, Spongebob and Sideways.
[ Voor 7% gewijzigd door Mentalist op 04-06-2006 22:08 ]

De eerste echte NL HD uitzendingen..

Je kan het geluid volgen, de ondertiteling loopt mee, maar dit is het beeld!
Die 5.1 kan je ook vergeten trouwens, het is gewoon stereo (boeit mij met m'n hoofdtelefoon dus niet).
[ Voor 87% gewijzigd door Mentalist op 04-06-2006 22:52 ]
Wees blij dat ze er al mee beginnen.
Ik zit nog steeds naar ondertiteling te kijken anders.. Dinsdag mogelijk een herhaling, misschien lukt het dan wel.schnumi schreef op zondag 04 juni 2006 @ 23:18:
Hehe ach kan gebeuren. Word zo gefixed.
Wees blij dat ze er al mee beginnen.
[edit]
Er is net een klein "Film1 HD" logo bijgekomen rechtsboven, ze kijken er dus wel naar.
[edit2]
Vermoedelijk is morgen de 2de poging om 12:10 met Lemony Snicket's Unfortunate Events. Ben benieuwd.
[ Voor 28% gewijzigd door Mentalist op 05-06-2006 00:52 ]
Verwijderd

- SDTV en HDTV (MPEG-4 AVC/ H.264 en MPEG-2 Standard)
- Ontvangst van radio en televisieprogramma’s
- Ondersteuning PCI audiostreaming
- Ondersteuning internet via de satelliet
- Timeshifting mogelijkheden
- Teletekst ondersteuning
- Softwarematige H.264 / MPEG2 decoder meegeleverd
Volgens KingofSat wordt op Intelsat 907 (27.5W) de volgende HD zenders FTA uitgezonden:
ABC HD
Discovery HD Theater
ESPN HD
NBC HD
Maar nu komt het: Ze worden in DVB-S2 / MPEG4 uitgezonden met een symbol-rate van 40000!
De Humax HD CI2000 en de Pace DS810 gaat "maar" tot 30000.
Ik kan geen andere ontvangers vinden die deze symbolrate aankunnen bij DVB-S2.
Verwijderd
maar het probleem is dat deze smerige monopolisten hun eigen systeem gingen gebruiken en bijvoorbeeld alleen een HDMI aansluiting hadden op hun kastjes en GEEN component. En laat nu juist de HDMI aansluiting tot problemen leiden. Als die smeerlappen gewoon een component aansluiting op hun kastje hadden geplaatst had iedereen het wk in HD kunnen kijken. Weliswaar analoog, maar dan is het beeld nog 5 keer zo scherp als het SD pal beeld!schnumi schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 20:49:
[...]
Natuurlijk is het een grove fout zeker omdat ze al heel lang wisten dat het WK eraan zat te komen.
Die gasten krijgen wat ze verdienen. UPC.....

Als ze dit nou eens maakte voor DVB-C.. Maar is het niet een groot gemis dat er geen hardware matige decoder op zit? Of zou je dit alsnog kunnen uitbesteden aan je videokaart? Of nog beter via mediacenter (er even voor het gemak van uitgaande dat hij ondersteund wordt) door de xbox 360 gedecodeerd wordt. Die kan alleen helaas op dit moment ook nog geen Mmpeg 4 decoden, maar misschien via een tv kaart die ondersteund wordt wel?Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 11:02:
Heeft er al iemand ervaring met de KNC ONE DVB-S2 Plus?De minimale eis is een processor met een snelheid van 3,0 GHz maar aanbevolen wordt een computer met een processorsnelheid van 3,5 GHz. Het minimale interne geheugen van de PC moet 1 Gb zijn.
- SDTV en HDTV (MPEG-4 AVC/ H.264 en MPEG-2 Standard)
- Ontvangst van radio en televisieprogramma’s
- Ondersteuning PCI audiostreaming
- Ondersteuning internet via de satelliet
- Timeshifting mogelijkheden
- Teletekst ondersteuning
- Softwarematige H.264 / MPEG2 decoder meegeleverd
Volgens KingofSat wordt op Intelsat 907 (27.5W) de volgende HD zenders FTA uitgezonden:
ABC HD
Discovery HD Theater
ESPN HD
NBC HD
Maar nu komt het: Ze worden in DVB-S2 / MPEG4 uitgezonden met een symbol-rate van 40000!
De Humax HD CI2000 en de Pace DS810 gaat "maar" tot 30000.
Ik kan geen andere ontvangers vinden die deze symbolrate aankunnen bij DVB-S2.
Op het moment dat ik het schrijf bedenk ik mij: Ik ben weer aan het dromen..

Maar waarom er nou niet gewoon eens een nieuwe DVB-C kaart komt met 2 (hardwarematige) tuners (met 1 neem ik denk ik ook al wel genoegen) een oncard smartcard reader. En ondersteuning via Windows Media center edition zodat je via je xbox 360 (MCE extender) tv kan kijken..
Dit keer deed de ondertiteling het niet, maarja, dat boeit minder
En mijn videokaart lijkt niet snel genoeg. Het is niet vloeiend, terwijl de CPU niet geheel belast is.
[ Voor 29% gewijzigd door Mentalist op 05-06-2006 12:08 ]
Verwijderd
Hier een lijstje van de films die iniedergeval al beschikbaar zijn in 720p/1080iW3ird_N3rd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 22:06:
[...]
Niet alle films worden op dit formaat uitgebracht.. Yeah right. Alleen maar vrijwel alle films sinds 1990, dat zijn er ook maar heel weinig.
....
Ik snap je frustratie best maar dan had UPC weer gezeur gehad want dan had de HDMI aansluiting niet deugt en was daar weer over geklaagt.Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 11:13:
[...]
maar het probleem is dat deze smerige monopolisten hun eigen systeem gingen gebruiken en bijvoorbeeld alleen een HDMI aansluiting hadden op hun kastjes en GEEN component. En laat nu juist de HDMI aansluiting tot problemen leiden. Als die smeerlappen gewoon een component aansluiting op hun kastje hadden geplaatst had iedereen het wk in HD kunnen kijken. Weliswaar analoog, maar dan is het beeld nog 5 keer zo scherp als het SD pal beeld!
Die gasten krijgen wat ze verdienen. UPC.....![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kortom UPC kan het alleen goed doen als alles ook echt werkt. Ik had ook heel graag het WK in HDTV gezien maar ik heb me er maar bij neergelegt dat ik het gewoon via DTV ga kijken. Ook niks mis mee.
Ik zie liever dat die HDTV box komt als die HDMI gewoon goed voor elkaar is en het werkt op de tv's.
Die lijst was ik al een tijdje kwijtVerwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 13:35:
[...]
Hier een lijstje van de films die iniedergeval al beschikbaar zijn in 720p/1080i
Het beeld van Film1 is goed trouwens.
[ Voor 16% gewijzigd door Mentalist op 05-06-2006 15:14 ]
Verwijderd
Een begeleidend briefje bij de settopbox dat de HDMI aansluiting pas goed gaat werkenIk snap je frustratie best maar dan had UPC weer gezeur gehad want dan had de HDMI aansluiting niet deugt en was daar weer over geklaagt.
na een toekomstige firmwareupdate (via het netwerk) had dit "geklaag" opgelost.
In de Samsung handleiding (de decoder van Casema etc.) staat min of meer hetzelfde: "mogelijk werkt de HDMI aansluiting niet met uw TV".
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2006 15:48 ]
Kortom UPC kan erg weinig goed doen. Zo is het gewoon, pas als het goed werkt is het goed.
Verwijderd
Ik denk dat de meeste mensen nu bozer zijn met helemaal niets dan met een decoder die via component goed zou werken.schnumi schreef op maandag 05 juni 2006 @ 15:49:
Tsja en dan werd er weer geklaagt dat de update te lang zou duren.![]()
Kortom UPC kan erg weinig goed doen. Zo is het gewoon, pas als het goed werkt is het goed.
Jammer dat dat ding geen kaartmodule heeft?Heeft er al iemand ervaring met de KNC ONE DVB-S2 Plus?
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2006 15:53 ]
Niemand heeft ervaring met die kaart want hij is vrijwel niet te krijgen. Er duiken er de laatste tijd opeens een hoop op op eBay en die gaan duur weg.Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 15:50:
[...]
Jammer dat dat ding geen kaartmodule heeft?
Je kan er gewoon een Cineview op aansluiten, daar heb ik er ook al 2 van.
Verwijderd
sterker nog: mijn plasma heeft geen hdmi maar wel component! dus die hdmi interesseert me geen ene reet. maar ik vind het natuurlijk wel mooi dat die prutsers dat niet goed voor elkaar krijgen, want hdmi is niet hdmi net zoals hdtv geen hdtv is etc. etc. etc.Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 15:50:
[...]
Ik denk dat de meeste mensen nu bozer zijn met helemaal niets dan met een decoder die via component goed zou werken.Dat HDMI komt later wel.
gewoon een component aansluiting had alle problemen opgelost. maar ze krijgen wat ze verdienen die monopolisten en dat is dat ze de enige kabelboer van nederland zijn die geen HD aanbiedt tijdens het WK!
De enige die daardoor getroffen kan worden is de consument, want als je in UPC gebied zit (als ik zou verhuizen zou ik serieus *niet* in UPC gebied gaan wonen) heb je weinig alternatieven. KPN/Digitenne is amper beschikbaar en heeft weinig zenders, satelliet heeft "mwah" kwaliteit (iig als BVN representatief is voor de andere zenders) en CDS komt helemaal niet met HDTV, en bovendien zijn schotels voor buitenlanders, dus 99% van de mensen blijft toch wel bij UPC.Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 19:29:
maar ze krijgen wat ze verdienen die monopolisten en dat is dat ze de enige kabelboer van nederland zijn die geen HD aanbiedt tijdens het WK!
Het is wel eens temeer een teken wat voor prutsers het zijn..
Verwijderd
Canal Digitaal liet ons weten in dat het waarschijnlijk dit najaar met HDTV uitzendingen begint, waarbij het zenderaanbod gelijkwaardig zou zijn aan dat van de kabelmaatschappijen.
We zien het wel
National Geographic/Discovery kunnen ze wellicht delen met andere partijen, voor HD1-NL zouden ze HD1 kunnen pakken (hoewel die verkast is naar 23,5 oost, dus hoe dat er in de praktijk op moet komen vraag ik me nog af), Film1/Sport1 zullen ze toch zelf moeten draaien, vraag me af waar ze dat van gaan doen.. En wat het gaat kosten
[ Voor 53% gewijzigd door Mentalist op 05-06-2006 20:58 ]
Waarschijnlijk zullen ze dat geheel op een nieuwe/vrije satelliet moeten doen omdat de astra 1 inmiddels vol zit (heb ik begrepen) en een paar HD zenders hakken aardig in het bandbreedte dus dat zal niet makkelijk in te passen zijn. Voor het uitzenden kunnen ze misschien bij euro1080 terecht, ik ga er echter vanuit dat CD niet veel wil investeren gezien hun beleid.W3ird_N3rd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 20:53:
Ben benieuwd! Vooralsnog hebben ze nog niet eens Film 1.3, dus of nu Film HD er opeens wel opkomt? En in welke standaard het zal komen?
We zien het wel.
National Geographic/Discovery kunnen ze wellicht delen met andere partijen, voor HD1-NL zouden ze HD1 kunnen pakken (hoewel die verkast is naar 23,5 oost, dus hoe dat er in de praktijk op moet komen vraag ik me nog af), Film1/Sport1 zullen ze toch zelf moeten draaien, vraag me af waar ze dat van gaan doen.. En wat het gaat kosten.
Ik weet niet of jij er meer van weet, maar hoe zit dat dan: zitten alle frequenties vol (en daarmee de hele positie), of zitten alleen de sats vol en lanceren ze gewoon Astra 1I erbij en kunnen ze weer een pak zenders kwijt?6killer schreef op maandag 05 juni 2006 @ 21:48:
[...]
Waarschijnlijk zullen ze dat geheel op een nieuwe/vrije satelliet moeten doen omdat de astra 1 inmiddels vol zit (heb ik begrepen) en een paar HD zenders hakken aardig in het bandbreedte dus dat zal niet makkelijk in te passen zijn. Voor het uitzenden kunnen ze misschien bij euro1080 terecht, ik ga er echter vanuit dat CD niet veel wil investeren gezien hun beleid.
Ik heb wel het idee dat de nieuwe satellieten (Astra 1KR is pas gelanceerd) meer zenders aankunnen, iedere nieuwe satelliet die ze lanceren lijkt 3 of 4 oude te vervangen (Hotbird 7 verving 1, 2, 3 en 4 geloof ik).
[ Voor 16% gewijzigd door Mentalist op 05-06-2006 22:27 ]
Nou veel weet ik er ook niet van, maar ik begreep dat na de toevoeging van TV Vlaanderen er flink heen en weer geschoven is tussen zenders en transponders om plaats te maken (deze zitten op 19.2 graden oost op de Astra 1G met 1C/D/E/F). En ze kunnen inderdaad gewoon een erbij lanceren en op hetzelfde aantal graden zetten, ik weet alleen niet hoeveel er op één rij kunnen dus het zou best kunnen dat de 1KR daarbij gepositioneerd wordt en met vooruitgaande technieken zal die dus evenveel of meer bandbreedte kunnen verwerken als enkele oudere astra's.W3ird_N3rd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 22:24:
[...]
Ik weet niet of jij er meer van weet, maar hoe zit dat dan: zitten alle frequenties vol (en daarmee de hele positie), of zitten alleen de sats vol en lanceren ze gewoon Astra 1I erbij en kunnen ze weer een pak zenders kwijt?
Ik heb wel het idee dat de nieuwe satellieten (Astra 1KR is pas gelanceerd) meer zenders aankunnen, iedere nieuwe satelliet die ze lanceren lijkt 3 of 4 oude te vervangen (Hotbird 7 verving 1, 2, 3 en 4 geloof ik).
Erg zuur voor de mensen die beter konden wachten met het kopen van een HDTV tot na de WK, aangezien er verwacht wordt dat de prijzen van HDTV's dan nog harder gaan kelderen.
Ik schop de bal
Draait al. Heb al een film gezien. Alexander staat nu op.Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 23:08:
iemand enig idee wanneer Essent (@home) Begint met FILM 1 HD ?
National Geographic komt waarschijnlijk morgen! Staat er nu al als binary, zullen ze morgen wel goedzetten.
[ Voor 26% gewijzigd door Mentalist op 07-06-2006 23:39 ]
252250000hz.Swoosh schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 23:55:
Welk kanaal is dat dan, dat film 1 HD?
Kanalen bestaan alleen in je hoofd (het DVB systeem heeft er iig nog nooit van gehoord).
Klopt, dit is de frequentie voor Brabant/Limburg.Shiver23 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 09:55:
Ik kan hem ook niet vinden. Kan best dat het per gebied verschillend is wat er te zien is.
Op http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvhome.shtml kan ik deze transponder ook niet vinden (dan zou ik het equivalent voor andere regio's kunnen geven), helaas, dus je zal er toch zelf naar moeten zoeken. Vervelend voor je, als je met zo'n standaard decoder zit waar je geen fatsoenlijke scan mee kan draaien..
[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 08-06-2006 10:13 ]
Verwijderd
Vandaag helpdeskmedewerker gesproken die wist ook al niet wanneer het zou komen.
Anyway, ik ontvang 'm (zilveren versie) maandag
[ Voor 3% gewijzigd door Rene59 op 08-06-2006 17:33 ]

Wel leuk om te zien dat ze er lekker mee bezig zijn.
In welke resolutie zie jij nu de meeste kanalen? Ik had een beetje de indruk dat europa over het algemeen 720p zou gaan gebruiken (wat ik prima zou vinden overigensW3ird_N3rd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 20:44:
[...]
Perfect toch? Heb hier nog een 720p50 ding liggen, zulk materiaal had ik nog niet eerder. Damn wat vloeiend.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Verwijderd
Had ik van de week ook, alleen ik had hem iets te laat verstuurd. Je moet gaan bellen, anders komt het niet goed. Ik moest zelfs 2 keer bellen.evaarties schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 20:38:
grr.. zeker druk bij Casema.. signaal afgesloten terwijl de kaart voor het abbo wel op tijd de deur uit is gegaan.
Zeker het kijken waard.
Er is gister idd gebeld, zou binnen 2 dagen aangesloten moeten zijn. Hopelijk nog voor het WK begint.Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 20:44:
[...]
Had ik van de week ook, alleen ik had hem iets te laat verstuurd. Je moet gaan bellen, anders komt het niet goed. Ik moest zelfs 2 keer bellen.
Ik heb nu 10 HD kanalen:JvS schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 19:41:
[...]
In welke resolutie zie jij nu de meeste kanalen? Ik had een beetje de indruk dat europa over het algemeen 720p zou gaan gebruiken (wat ik prima zou vinden overigens).
WK: MPEG2: 720p encrypted (NED2 upscale nu)
WK: MPEG4 720p encrypted (NED2 upscale nu)
HD1-NL: MPEG2 1080i encrypted (gewoon uitzending)
Film1 HD: MPEG4 720p encrypted (uitzending met wat foutjes af en toe)
Sport1 HD: MPEG4 720p encrypted (uitzending niet lang naar gekeken)
Nat. Geographic: MPEG4 720p encrypted (herhaling Diepzwart & Doodstil)
HD Demo @home: MPEG2 1080i unencrypted (HD1-NL demo)
Film1 HD/Sport1 HD/nat. Geographic: MPEG4 1080i unencrypted dit beeld:

Dat beeld staat dus op 3 kanalen, allemaal hetzelfde. Dat zal ook wel zichtbaar te maken zijn op de Samsung decoder. Zie ook OVERZICHT HD ZENDERS:

Anixe (DE) en BBC gebruiken trouwens gewoon 1080i, dus.. Arte (FR) ben ik vergeten te checken toen ik ernaar keek.
[ Voor 7% gewijzigd door Mentalist op 09-06-2006 02:43 ]
Verwijderd
Dit kunnen ze gewoon meteen regelen. Ik moest mijn decoder aan laten staan en een minuutje later had ik beeld.evaarties schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 22:30:
[...]
Er is gister idd gebeld, zou binnen 2 dagen aangesloten moeten zijn. Hopelijk nog voor het WK begint.
Verwijderd
misschien een goed alternatief voor de slecht leverbare samsung decoder.
Als de kabelmaatschappijen de Alphacrypt (of beter nog, iedere Irdeto CAM) gaan ondersteunen wel, ja..Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 17:20:
Humax heeft de PR-HD1000C uitgebracht, een DVB-C HDTV ontvanger.
misschien een goed alternatief voor de slecht leverbare samsung decoder.
[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 10-06-2006 17:39 ]
Mogelijk ja, supported nee.Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 18:14:
Ik dacht dat dat met een Alphacrypt CAM met firmware 3.05 gewoon mogelijk was......
Waarom is Film1 nou 720p en niet 1080i? Nogal een misser vind ik.
Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM
Is normaal, Film1 HD heeft geen 24/7 uitzending.nicetas schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 20:22:
Nou W3ird_N3rd, @Home heeft het beter voor elkaar dan Multikabel, want hier heb ik alleen nog maar Film1 (geen film, alleen stilstaand plaatje)
Wacht tot er op Film1.1 een film uit de volgende lijst komt:
En zap dan naar Film1 HD.Terminal, Alexander, Wimbeldon, Lemony Snicket's A Series Of Unfortunate Events, School Ties, Team America, Kameleon 2, Wool Cap, Oceans Twelve, Space Jam, Bridget Jones: The Edge of Reason, Assassins, Night Falls On Manhattan, Fade to Black, Un Long Dimanche De Fiancailles, Spongebob and Sidewyas.
Op HD1-NL zijn zeker wel programma's te zien, alleen niet 's nachts en 's ochtends. Als ik het goed heb beginnen uitzendingen vanaf 12 uur.Sport 1 en "HD1-NL", maar dit is helemaal niet de HD1 van de satelliet denk ik, want het is een kortdurend demoloopje.
Of zit je naar HD DEMO te staren?
Ik vind de kwaliteit (ik kijk gewoon met m'n ogen, niet met pixels) goed zat. Als het blijft zoals de laatste films die ik heb gezien ben ik tevreden!Waarom is Film1 nou 720p en niet 1080i? Nogal een misser vind ik.
Het kan véél slechter. Stel je maar voor dat ze later de bandbreedte omlaag mikken ofzo.
Daarbij is naar mijn schatting 80%+ van alle HDTV's 720p en 99% is native progressive (dat is Plasma en LCD, en HD-CRT's zijn zeer zeldzaam). 720p is dus nog niet eens zo'n domme keuze.
Als je het mij vraagt is het beeld nu schitterend. 1080i is leuk omdat de meeste films toch maar 24fps zijn, maar zoals het nu is zou ik ook tevreden zijn.
Verder zijn de HD kanalen nog helemaal niet definitief, dus Film1 kan nog best overgaan op 1080i.
Dat is niet helemaal duidelijk, op de tuner staat HD DEMO, op het tv-beeld logo staat HD1-NL.W3ird_N3rd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 20:42:
[...]
Op HD1-NL zijn zeker wel programma's te zien, alleen niet 's nachts en 's ochtends. Als ik het goed heb beginnen uitzendingen vanaf 12 uur.
Of zit je naar HD DEMO te staren?
[...]
Overigens ziet het WK er erg strak uit op Sport1 HD. Als je dan "voor de grap" overschakel naar Nederland 2 is het net alsof je door een sleutelgat aan het turen bent.
Wat mij vooral opvalt (naast de scherpte) is dat er zoveel diepte in het beeld lijkt te zitten, alsof het een 3D uitzending is (misschien iets overdreven die vergelijking, maar het effect is echt opvallend).
Hier staat ook een klein vergelijkje:RSP schreef op zondag 11 juni 2006 @ 13:39:
eigenlijk een beetje een request van mijn kant, maar zou iemand 2 screens kunnen maken van het voetballen vanmiddag? eentje in HD en eentje met de normale pal resolutie? ben wel benieuwd naar het directe verschil
http://www.digitalekabeltelevisie.nl/nieuws/
Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)
Waarschijnlijk zit je naar het demokanaal te kijken janicetas schreef op zondag 11 juni 2006 @ 10:06:
[...]
Dat is niet helemaal duidelijk, op de tuner staat HD DEMO, op het tv-beeld logo staat HD1-NL.
Demokanaal heeft ook HD1-NL logo, "echte" HD1 heeft juist geen -NL in beeld.
DOF is veel beter zichtbaar door de hogere resolutie, dat is wel zo.Overigens ziet het WK er erg strak uit op Sport1 HD. Als je dan "voor de grap" overschakel naar Nederland 2 is het net alsof je door een sleutelgat aan het turen bent.
Wat mij vooral opvalt (naast de scherpte) is dat er zoveel diepte in het beeld lijkt te zitten, alsof het een 3D uitzending is (misschien iets overdreven die vergelijking, maar het effect is echt opvallend).
Als je nieuwsgroepen hebt kan je ff een stukje Engeland vs AParaguay bekijken in HD.nicetas schreef op zondag 11 juni 2006 @ 17:15:
Mijn ervaring is dat als je stilstaande plaatjes vergelijkt op de PC het verschil niet zo groot lijkt, zo van "is dit nu alles?". Maar zodra je echte bewegende beelden ziet is het verschil aanzienlijk.
nzb:
http://www.binsearch.info...&max=25&adv_age=7&server=
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Duidelijk. Ik zit naar het DEMO kanaal te kijken. Het wordt tijd dat Multikabel er gewoon HD1 opzet, die feed is immers gewoon beschikbaar. Of niet natuurlijk vanwege licentiekosten of iets dergelijks (?).W3ird_N3rd schreef op zondag 11 juni 2006 @ 19:18:
[...]
Waarschijnlijk zit je naar het demokanaal te kijken ja. Je kan je smartcard eruit halen, als je dan nog beeld hebt zit je 100% zeker naar het demoknaal te kijken.
Demokanaal heeft ook HD1-NL logo, "echte" HD1 heeft juist geen -NL in beeld.
[...]
Concreet betekent dit dat Mulitikabel nog slechts 2 HD kanalen aanbied: Film1 HD en Sport1 HD. Hallo Multikabel, lezen jullie even mee? Kunnen jullie National Geographic HD en Discovery HD er even opzetten?
Ik zat zelf al eens eerder te kijken op de Multikabel site omdat ze kandidaat zijn om Casema over te nemen. Anyway dit zeggen ze over de HDTV kanelen welke ze naast Film1 + Sport1 HD willen hebben:nicetas schreef op maandag 12 juni 2006 @ 12:33:
[...]
Duidelijk. Ik zit naar het DEMO kanaal te kijken. Het wordt tijd dat Multikabel er gewoon HD1 opzet, die feed is immers gewoon beschikbaar. Of niet natuurlijk vanwege licentiekosten of iets dergelijks (?).
Concreet betekent dit dat Mulitikabel nog slechts 2 HD kanalen aanbied: Film1 HD en Sport1 HD. Hallo Multikabel, lezen jullie even mee? Kunnen jullie National Geographic HD en Discovery HD er even opzetten?
http://www.multikabel.nl/producten/radio-en-tv/hdtv/Deze zomer start Multikabel met een HD-zenderpakket met kanalen als:
* HD1 nl: een cultuur- en documentairekanaal van Euro1080, waarop concerten en evenementen worden uitgezonden.
* Discovery HD
* Nationale Geographic Channel HD
Lijkt me paniek om niets? Of mis ik nu weer iets?
Maar hier betaal je wel een prijs:
Het tarief voor dit pakket bedraagt voorlopig € 4,-. Als het pakket wordt uitgebreid naar 7 à 8 zenders, wijzigt de prijs naar zo’n € 8,-.
[ Voor 9% gewijzigd door Arx op 12-06-2006 13:02 ]
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Verwijderd
In Amerika zijn de commerciele zenders de drijvende kracht achter HDTV, zij berekenen hun kosten door aan de adverteerders, niet aan de consument. Ook heeft Amerika relatief veel satelliet TV waardoor HDTV doorgifte goedkoop is, mede hierdoor kunnen de amerikaanse kabelbedrijven geen extra kosten doorberekenen vanwege de concurrentieslag.Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 13:59:
Lachen dat ze in amerika bijna alle netten gewoon gratis in HD kunnen ontvangen, en wij hier 8 euro per maand moeten betalen voor 7 netten die nog bijna niks hebben om uit te zenden in HD.
In Nederland zijn de kabelboeren de drijvende kracht achter HDTV, de kabelbedrijven hebben geen adverteerders en rekenen hun kosten dus direct door aan de consument.
Het zal de HDTV adoptie in Nederland zeker niet bevorderen, aangezien de commercielen weinig zullen zien in HDTV als de kabelboeren de consument extra kosten doorrekekent, immers de afzetmarkt voor HDTV is dan te beperkt.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Verwijderd
Houden zo. Ik ben bereid te betalen voor commercial vrije zenders!de kabelbedrijven hebben geen adverteerders en rekenen hun kosten dus direct door aan de consument.
Verwijderd
Reken maar niet dat je dat krijgt. Je kan wel de Kabelboeren betalen, maar de zenders willen ook blijven verdienen dus die zullen nog gewoon reclames houden.Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 14:56:
[...]
Houden zo. Ik ben bereid te betalen voor commercial vrije zenders!
Verwijderd
Maar bij National geographic HD brand dat lampje niet,
Komt dat omdat ze geen 24/p/d Hd uitzenden?
En waarom gaat het lampje niet branden als ze wel een documentaire uitzenden?
Ook bij WK-HD zie ik het lampje niet,
Geen zorgen over maken.
- HDMI aansluiting werkt niet
- HDTV logo blijft branden onder alle omstandigheden
- Firmware update niet beschikbaar over kabel
Mogelijk heeft Samsung hier in de toekomst een oplossing voor, nochtans sturen we veel apparaten terug.
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
heb hier een samsung decoder en alle bovengenoemde problemen zijn hier niet van toepassing... hier een happy user;) na de update is het er alleen maar op vooruit gegaan imoSgtStrider schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 01:39:
Hmmm... ik werk bij een electronicazaak, en ik heb hier de afgelopen 3 dagen niets anders gedaan dan de HDTV ontvangers van Samsung omgeruild. Er zijn namelijk een aantal problemen mee;
- HDMI aansluiting werkt niet
- HDTV logo blijft branden onder alle omstandigheden
- Firmware update niet beschikbaar over kabel
Mogelijk heeft Samsung hier in de toekomst een oplossing voor, nochtans sturen we veel apparaten terug.
Heb de update hier ook gedaan. HDMI geeft nu wel beeld (eerst knipperde er enkel een blauw scherm), maar het is niet om aan te zien.freekweb schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 08:41:
[...]
heb hier een samsung decoder en alle bovengenoemde problemen zijn hier niet van toepassing... hier een happy user;) na de update is het er alleen maar op vooruit gegaan imo
Verwijderd
Wordt de Software niet automatisch via de kabel geupdate?Shiver23 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 23:55:
Ik zou allereerst je software opwaarderen. Hierna gaat wel het lampje branden. Het is namelijk zo dat je bij een HD uitzending van 720P geen lampje te zien krijgt met de 'oude' firmware.
Verwijderd
Niet automatisch. Je kan de update via het menu uitvoeren.Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 18:38:
[...]
Wordt de Software niet automatisch via de kabel geupdate?
Verwijderd
Perfect, Het lampje gaat nu branden bij de HD uitzendingenVerwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 18:56:
[...]
Niet automatisch. Je kan de update via het menu uitvoeren.
Verwijderd
Wat mij opvalt aan de reviews: HD-DVD's zijn dual layer (30GB) met AVC gecodeerd op 1080p
en de Blu-Ray's zijn Single layer (25 GB) en gebruiken MPEG-2 codering (ook 1080p)
hierdoor geven de huidige hddvd's beter beeld als de blu-ray's, jammer hoor Sony.....
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2006 12:40 ]
Met hoge bitrate prefereer ik nog altijd MPEG2. Ik kan bij de reviews niet zo snel vinden wat ze er zelf van vinden. Of ze de beeldkwaliteit beter vinden dan de andere.
Wat wel een grote opsteker is voor Blu-Ray vind ik de 'afheid' van de Samsung speler. Gewoon dedicated hardware. Geen omgebouwde P4 met Linux wat nogal voor problemen zorgt, zoals de Toshiba.
Verwijderd
dit zou natuurlijk ook aan de kwaliteit van de gebruikte encoder kunnen liggen..
Verwijderd
Een voordeel van dat zou wel kunnen zijn dat ze in principe een uitstekende losse software player voor Linux kunnen leveren. Of ze dat doen is natuurlijk een tweede...Shiver23 schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 22:22:
Geen omgebouwde P4 met Linux wat nogal voor problemen zorgt, zoals de Toshiba.
En dat ging maar door, het beeld werd nooit echt scherp.
Het voordeel van HD werd volkomen teniet gedaan door blokken, mozaïken, "muggenhalo's" en "vitrage-effecten" (Hoe die artifacten dan ook mogen heten).
Als dit zo blijft dan heeft HDTV geen voordeel, in ieder geval niet bij National Geographics HD. Zou hier een redelijke verklaring voor zijn en wordt het later beter of is dit gewoon commercieel bandbreedte afknijpen?
UPC is per definitie rommel. Als Amsterdam UPC gebied is dan heb je meteen je verklaring. Dan kan je beter wachten tot Canal Digitaal met HD komt.
NG doet wel aan upscalen trouwens, maar dat geeft geen blokken.
Gelukkig ben ik bij Multikabel en ik verwacht dat ze binnenkort ook GC HD aanbieden. Misschien doen ze het al maar ik heb al geen dagen meer TV gekeken
Nou.. euh.. na wat ik van UPC gehoord heb.. Nee.nicetas schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 13:16:
UPC staat idd niet gelijk aan kwaliteit, maar je zou bij de introductie van HD toch wel iets verwachten van UPC. Klanten wegjagen voordat ze überhaupt binnen zijn lijkt me geen goed idee.
Kabelaars hebben toch een monopolie. Waar het bij Essent/Multikabel etc nog redelijk gaat, bij Caiw zelfs vrij goed, daar is het bij UPC 1 grote bende. En ze doen er niks aan, want overstappen kan toch niemand. "schotels zijn voor buitenlanders", en we zouden toch niet willen dat de buren denken dat wij buitenlanders zijn?
De Nederlandse consument zou zich eens wat minder moeten schamen en wat kritischer moeten worden..
Verwijderd
http://hdtvpedia.com/basics.htm Hier wordt bijvoorbeeld gesuggereerd dat een HD receiver uitkomst biedt. Is dit dat alleen voor kabel ontvangst of ook voor door de lucht?
b.v.d.
Voor de kabel of satteliet zijn er HD-ontvangers.Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 17:45:
Ik zit met een vraagje, wat moet je nou precies hebben als je geen volwaardige hdtv hebt, maar een hd-ready TV, om hdtv te kunnen ontvangen?
http://hdtvpedia.com/basics.htm Hier wordt bijvoorbeeld gesuggereerd dat een HD receiver uitkomst biedt. Is dit dat alleen voor kabel ontvangst of ook voor door de lucht?
b.v.d.
Ik weet niet wat jij met een "volwaardige HDTV" bedoelt, maar je hebt afhankelijk van de uitzending altijd een ontvanger / decoder nodig. Of het nu kabel, sattelief of ether is, dat maakt niet uit. Je hebt altijd een ontvanger nodig, die wordt in de meeste gevallen door de aanbieder geleverd.Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 17:45:
Ik zit met een vraagje, wat moet je nou precies hebben als je geen volwaardige hdtv hebt, maar een hd-ready TV, om hdtv te kunnen ontvangen?
b.v.d.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Nu zit ik zelf in de sitatutie dat ik binnen een maand of 3 een nieuwe tv moet hebben. Nu zit ik er een beetje mee in mijn maag of ik wel of niet een 1080p ondersteunende tv moet halen. Mijn budget gaat in principe tot € 1500. Mede hierdoor wil ik een lcd van maximaal een 32". Wat is jullie mening; 1080p gewoon vergeten want het biedt geen meerwaarde in mijn situatie of wat dieper in de buidel tasten omdat op (korte?) termijn oa films in 1080p (bv. via blue ray) worden uitgebracht die mij als filmliefhebber in hogere sferen gaan brengen?Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 00:45:
... Ik betwijfel dat 1080p in veel kleiner formaat uit zal komen omdat je dan binnen 1 meter van het scherm zal moeten zitten om verschil te merken!
edit: Zie nu pas de datum van de eerste post, waarschijnlijk heeft diegene ondertussen een tv gekocht
Zijn er trouwens ergens materiaal/foto's beschikbaar waar je het verschil in kwaliteit tussen 720p en 1080p kunt zien zodat ik zelf al een beslissing kan maken?
ps. ik heb ook een xbox360
[ Voor 8% gewijzigd door Yuco op 27-06-2006 13:24 ]
Ik zie HDTV echt nog niet de eerstkomende vier jaar op de commerciële zenders verschijnen. Het beeld zit nog vol met artefacten (zie een van de posts hierboven en zie mediamarkt demo's), de techniek is voor de zenders nog te duur en de apparatuur is er nog niet klaar voor (slecht contrast in vergelijking met CRT, true-HD schermen zijn nog zeer schaars).
Nee, het gata nog een tijdje duren...
Heb je het over resolotie of de ondersteuning?Yuco schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 13:19:
In een ander topic werd de volgende opmerking geplaatst
[...]
Nu zit ik zelf in de sitatutie dat ik binnen een maand of 3 een nieuwe tv moet hebben. Nu zit ik er een beetje mee in mijn maag of ik wel of niet een 1080p ondersteunende tv moet halen. Mijn budget gaat in principe tot € 1500. Mede hierdoor wil ik een lcd van maximaal een 32". Wat is jullie mening; 1080p gewoon vergeten want het biedt geen meerwaarde in mijn situatie of wat dieper in de buidel tasten omdat op (korte?) termijn oa films in 1080p (bv. via blue ray) worden uitgebracht die mij als filmliefhebber in hogere sferen gaan brengen?
Antw. 1) Voorlopig komen er geen 32" TV die een 1080 paneel hebben. 1920x1080 is altijd bedoelt geweest voor de big-screen formaten. Ik betwijvel het of je het verschil ziet op een 32" tussen 1080p en 720p. Uiteindelijk zullen ze om marketing technische reden wel komen.
Antw. 2) In principe kan de Blu-Ray speler het 1080p signaal downscalen naar 720p.
http://trailers.apple.comZijn er trouwens ergens materiaal/foto's beschikbaar waar je het verschil in kwaliteit tussen 720p en 1080p kunt zien zodat ik zelf al een beslissing kan maken?
ps. ik heb ook een xbox360
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Verwijderd
Ik heb sinds 2 weken een HD sateliet reciever en de HD zenders die ik heb (euro1080, BBC HD, Astra HD) is gewoon smullen geblazen. Af en toe komt er een NGC en Discovery demo voorbij op Astra HD en dit is simpelweg geweldig, zo moet tv zijn. WK voetbal in HD ook helemaal top.masser120 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 13:28:
Om eerlijk te zijn:
Ik zie HDTV echt nog niet de eerstkomende vier jaar op de commerciële zenders verschijnen. Het beeld zit nog vol met artefacten (zie een van de posts hierboven en zie mediamarkt demo's)
Iemand die twijfels heeft over HD heeft het niet goed gezien (onjuist aangesloten of andere oorzaken).