Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Toyota-topic

Pagina: 1 ... 99 100 101 Laatste
Acties:
  • 425.129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• agravain
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 19-11 18:01
Met mijn vorige Toyota heb ik ook twee keer een reparatie gehad als gevolg van de brandstofkwaliteit.
Bleek dat een of ander brandstofklepje kapot ging. Na de eerste keer had ik gevraagd of het door de brandstof kon komen (was sinds een paar maanden bij een ander station gaan tanken), toen werd mij verteld dat dit niet het geval was. Bij de tweede keer werd er toch geadviseerd om bij een ander tank station de brandstof te halen. Daarna nooit meer last van gehad.

• sinasappel
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 23:56
Dit is wel een interessant stuk:
https://www.tankpas-aanvr...erschilt-per-tankstation/

Hierin staat iets beschreven of additieven. Ondanks dat er Europese regels zijn met voorgeschreven regels kan het dus wel degelijk zijn dat de grote namen een 'zuivere' brandstof hebben. Wil niet zeggen dat de 'noname' beschijven niet europees voldoen maar mogelijk wel voor grotere vervuiling van de motoren zorgen.

Nogmaals ik zeg niet dat het zo is maar ik kan me er wel wat bij voorstellen aangezien ik zelf ook een verhaal in de praktijk heb meegemaakt zie veel overeenkomsten heeft met dit verhaal.

• Vlassie1980
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 21:46
sinasappel schreef op zondag 15 september 2019 @ 14:46:
[...]

Ik heb niet al je berichten gelezen maar waar tank je precies? Ik kan me van een vriend van me herinneren dat hij altijd bij een 'noname' tankstation tankte, de auto ging steeds slechter rijden. De garage had zo'n beetje alle vervangen (injectoren/boegies/brandstof filter etc). Toe de man van de garage vroeg waar hij tanke en hem het advies gaf om bij een genormeerd tank station te tanken was het euvel na 3x tanken over. Blijkbaar had die 'noname' garage geen schone brandstof (klopt ook aangezien het niet goedgekeurde brandstof van Shell/BP vaak is). Wellicht klinkt het bullshit maar ik had me er ook over zitten verbazen.
Ik tank meestal bij de Tango en de Tinq. Ik gooi er altijd Euro 95 / E5 in en doe dit al jaren met al mijn auto's, zeker al een jaar of 12.

Vandaag met het gezin weer een stukje wezen rijden om in het bos te wandelen. Hield weer herhaaldelijk in en loopt af en toe ook niet lekker stationair. Ik kan me niet voorstellen dat dit alleen maar aan de benzine kan liggen. Waarom heeft die auto dit hikken dan niet eerder gehad sinds ik hem in bezit heb (2,5 jaar)

Ik zal het morgen nog eens met mijn garage bespreken, ik vind het erg vreemd dat hij met 1 liter injectie-reiniger op een halve tank wel goed reed en nu weer met een volle tank E5 weer hikt en stottert.

• sinasappel
Vlassie1980 schreef op zondag 15 september 2019 @ 21:02:
[...]

Ik tank meestal bij de Tango en de Tinq. Ik gooi er altijd Euro 95 / E5 in en doe dit al jaren met al mijn auto's, zeker al een jaar of 12.

Vandaag met het gezin weer een stukje wezen rijden om in het bos te wandelen. Hield weer herhaaldelijk in en loopt af en toe ook niet lekker stationair. Ik kan me niet voorstellen dat dit alleen maar aan de benzine kan liggen. Waarom heeft die auto dit hikken dan niet eerder gehad sinds ik hem in bezit heb (2,5 jaar)

Ik zal het morgen nog eens met mijn garage bespreken, ik vind het erg vreemd dat hij met 1 liter injectie-reiniger op een halve tank wel goed reed en nu weer met een volle tank E5 weer hikt en stottert.
Inderdaad erg vreemd. Ik zeg ook niet dat ik gelijk heb, ik zag destijds alleen raakvlakken met het verhaal van brandstof kwaliteit en iemand die bij noname tankstations tanks vs de grote namen.

Zit er mogelijk nog gewoon vuil in de tank/leidingen?

• Vlassie1980
sinasappel schreef op zondag 15 september 2019 @ 21:06:
[...]

Inderdaad erg vreemd. Ik zeg ook niet dat ik gelijk heb, ik zag destijds alleen raakvlakken met het verhaal van brandstof kwaliteit en iemand die bij noname tankstations tanks vs de grote namen.

Zit er mogelijk nog gewoon vuil in de tank/leidingen?
Ik zal ook eens vragen of ze naar het brandstoffilter willen kijken en of die al eens is vervangen. Lijkt wel alsof hij soms even geen benzine krijgt. Op de snelweg totaal geen last, hij stottert heel soms even bij stationair lopen en ook als je vanuit lage toeren wat harder wil accelereren.

• Bacchus
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 15:40
Deze auto's rijden en tanken over heel de wereld en dan zou je in West-Europa, waar we ongeveer de schoonste en nauwkeurigst samengestelde benzine hebben, een probleem hebben met de samenstelling van de brandstof?

• Bullet NL
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 23:42

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

Het begint hier weer te kriebelen, langzaam toch maar opzoek gaan naar vervanging van mijn Avensis, hij staat nu op 97duizend km. Dus vervanging mag dan ook wel weer.

Ik ben er alleen nog niet uit wat ik wil, aangezien Toyota geen 2 liters meer in een Avensis heeft gestopt, de Rav4 4x4 nieuw mij nog net iets te gortig is..... Denk ik dat het maar zo een BMW 3 Serie of MB C-Klasse kan worden.

Cogitationis poenam nemo patitur

• ciris
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 00:13
Honda, Lexus?

• Vlassie1980
Bacchus schreef op maandag 16 september 2019 @ 08:29:
Deze auto's rijden en tanken over heel de wereld en dan zou je in West-Europa, waar we ongeveer de schoonste en nauwkeurigst samengestelde benzine hebben, een probleem hebben met de samenstelling van de brandstof?
Ik vond het ook een vreemd verhaal, maar mijn garage heeft me toch het advies gegeven om eens 98 te tanken. Als blijkt dat het stotteren dan erg afneemt verdenkt hij de pingelsensor. Dus dat gaan we maar eens proberen. Beetje jammer van dat olie geneuzel in Saudi Arabië, het was al duurder om 98 te tanken en nu wordt het alleen maar meer :+

• Bullet NL

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

Moet een station zijn, das bij zowel Honda als Lexus lastig.

• Maasluip
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22:13

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Waarom blindstaren op die 2 liter? De 1.8 heeft maar 5 pk minder.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• ciris
Omdat die 1.8 wat meer issues heeft als de 2.0ltr. Daarnaast is de 2ltr fijner te rijden als de 1.8.
Bullet NL schreef op maandag 16 september 2019 @ 13:34:
[...]

Moet een station zijn, das bij zowel Honda als Lexus lastig.
Honda Accord is prima als station te verkrijgen.

ciris wijzigde deze reactie 16-09-2019 13:50 (54%)

• Bullet NL

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

Maasluip schreef op maandag 16 september 2019 @ 13:39:
Waarom blindstaren op die 2 liter? De 1.8 heeft maar 5 pk minder.
Heb je in beide gereden?

De 2 liter is een veel fijnere motor, pure cijfers zeggen niet altijd alles.
Die 5 pak en hand vol nm’s zeggen op papier niet zoveel.
Maar wanneer het op rijden aankomt is er een wereld van verschil.
De 2 liter is qua beleving bijna een diesel. Hij verbruikt nauwelijks meer dan de 1.8, maar onderweg is hij veel sneller en beter bij de les, je kan hem daarom veel beter op koppel rijden, hij is stiller. Het is gewoon een veel betere match met de automaat. Geloof me, tis echt een totaal andere motor qua beleving.

En inderdaad, hij is ook (nog) betrouwbaarder dan de 1.8.

Ik stap dan ook eerder over naar een ander merk dan dat ik een Avensis 1.8 koop.

De nieuwe RAV4 zou een optie zijn als 4x4 minimaal 2.0 non hybride met automaat, die meer dan 1600kg mag trekken.

Ik heb niet zoveel met spaarmotoren, mijn huidige Avensis rijd prima, Maar goed: leeftijd en km’s op het klokje zorgen voor een keuze. Bekijk het zo.... Als ze een Avensis hadden gemaakt met een 2.5 of 3 liter motor had ik hem bij mij op de oprit staan. Maar jah.... onder druk van groene regelzucht ben je bijna crimineel als je er voor uit durft te komen dat auto’s met net iets meer oempff fijner rijden.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Bullet NL schreef op maandag 16 september 2019 @ 17:31:
[...]

De 2 liter is een veel fijnere motor, pure cijfers zeggen niet altijd alles.
Ach, in het Audiforum mocht ik niet zeggen "there is no subsitute for cubic inches" dus ik dacht ik probeer het nog eens ;)
Ik gok dat de Corolla te klein is? Want die heeft die 2 liter nog wel. Plus elektromotor.

Open Source landkaart

• Bullet NL

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

Maasluip schreef op maandag 16 september 2019 @ 17:35:
[...]

Ach, in het Audiforum mocht ik niet zeggen "there is no subsitute for cubic inches" dus ik dacht ik probeer het nog eens ;)
Ik gok dat de Corolla te klein is? Want die heeft die 2 liter nog wel. Plus elektromotor.
Yup, en mag maar 750kg aan de kogel hebben.

• Bullet NL

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

ciris schreef op maandag 16 september 2019 @ 13:48:
Omdat die 1.8 wat meer issues heeft als de 2.0ltr. Daarnaast is de 2ltr fijner te rijden als de 1.8.

[...]

Honda Accord is prima als station te verkrijgen.
De Accord is tot 2015 geleverd, ik wie liever een auto van max 3 jaar oud.
Verder was het inderdaad een optie, net als een Mazda 6.

M'n shortlist,

Audi A6,
Audi A4, maar zit met de maat.....
Mercedes E-Klasse
Ford S-Max
Volvo XC60 (al hoe wel, niet heel groot van binnen)
Volvo V90

En toch..... RAV4 in de juiste specificaties ook nog steeds een beetje, maar dan wel de nieuwste versie, dus als ik tegen een demo aan loop.....

Wil niet meer dan 35 a 40k uitgeven.

Iets als dit bijvoorbeeld; https://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/v90/46031210

• Khil
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 01:19
Bullet NL schreef op maandag 16 september 2019 @ 13:04:
[..] vervanging van mijn Avensis, hij staat nu op 97duizend km. Dus vervanging mag dan ook wel weer.
Huh? Het is een Toyota, je hebt 'm net ingereden man! :+

HAPAX - Parallel Words

• Antonius
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 00:50
Khil schreef op maandag 16 september 2019 @ 18:22:
[...]

Dat was precies mijn gedachte :)
Mijn vorige Toyota kocht ik met twee ton erop . De huidige heb ik gekocht met 150.000 op de teller, ik heb nog nooit zo'n nieuwe Toyota gehad _/-\o_

Life begins at 100.000km (als je een Toyota rijdt).

• Bullet NL

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

[...]

Nee joh, op moment dat de ventieldopjes los gedraaid worden omdat er lucht in de banden moeten is het langzaam aan wel tijd om naar een andere auto te kijken.

• Grote Smurf
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 19:32
Bullet NL schreef op maandag 16 september 2019 @ 20:00:
[...]

Nee joh, op moment dat de ventieldopjes los gedraaid worden omdat er lucht in de banden moeten is het langzaam aan wel tijd om naar een andere auto te kijken.
Elke twee maanden volgens de overheid :P

• Khil
Ik dacht, zou ie een nul vergeten zijn, dus 970 duizend? :+

Toch benieuwd: wat staat je tegen aan verder rijden met de Avensis?
De volgende eigenaar zal er blij mee zijn, daar niet van...

Khil wijzigde deze reactie 16-09-2019 21:41 (49%)

HAPAX - Parallel Words

• Bullet NL

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

Khil schreef op maandag 16 september 2019 @ 21:32:
Ik dacht, zou ie een nul vergeten zijn, dus 970 duizend? :+

Toch benieuwd: wat staat je tegen aan verder rijden met de Avensis?
De volgende eigenaar zal er blij mee zijn, daar niet van...
Hij is vies... Moet gewassen worden, daarnaast is hij toe aan nieuwe banden, me name achter raken ze wat versleten. Ik krijg wat roestvorming op de stalen velgen van de winterbanden.

Maar alle gekheid op een samoerai boomje…

Op een gegeven moment ben je toe aan een andere auto, ik ruil hem liever in terwijl ik er nog een redelijk bedrag voor terug krijg. Ik heb 17 jaar een lease auto onder mijn billentjes gehad, aangezien ik zo'n 100 a 120k per jaar deed. Had ik om de 2 jaar een andere auto. Ik zal niet snel een nieuwe auto kopen, ondanks dat geld moet rollen vind ik de eerste afschrijving van een auto best zonde.

Dus een modelletje waar de kop van af is, ja dat past mij wel.

Auto rijden is leuk, financieel gezien is het één van de meest onhandige uitgaven die je kan doen, maar what the heck…. Zolang het financieel kan, dan doe je het toch gewoon?

Ik ben totaal ongevoelig voor zuinigheidsfanatisme, net als een keuze om hybride te gaan rijden om het quasi gunstige milieueffect.

Nee, ik betaal liever x cent de kilometer extra omdat het m'n leven een stuk leuker maakt. Ik ga geen 100 op de rechterbaan rijden omdat dit "beter" is.... Ik heb er veel meer plezier in om met 140 a 150km naar mijn bestemming te zoeven. Mag dat? Nee.... Heb ik recht op een boete als ik geflitst wordt? Ja. Is het onveiliger? Moah…..

Ondanks dat ik een Avensis mij wel past, de no-nonsens uitstraling heeft wel wat, maar ik zou dat ook prima in een A6 of in een V90 kunnen hebben.

Toyota's zijn gewoon super betrouwbaar, ik heb een hekel aan dingen die stuk gaan, met name met auto's.... In mijn leasetijd heb ik BMW's, Opels en Ford's vervloekt. Ik heb zelfs een Peugeit gehad, mijn goedheid, wat was dat een verschrikkelijke auto.

Toyota's zijn op een of andere manier over gedimensioneerd, ik kan zo 10 merken/modellen opnoemen die van buiten of van binnen mooier zijn dan Toyota, echter dat malle Japanse/Engelse product is gewoon super betrouwbaar.

Je kan ze bijna blind kopen, maar goed.... Ik vind het dood zonde dat de Avensis Wagon geen waardige opvolger heeft gekregen, Natuurlijk de Camry is back in town, Ze hadden mij blij gemaakt om op basis van dit model een station te maken. Maar ja, die is er niet en gaat er ook waarschijnlijk niet komen.

Doodzonde.

• Khil
Grappig, ik ben dan wel weer zo'n 110-figuur die zo lang mogelijk met z'n spullen doet. Ik heb een hekel aan dingen die stuk gaan of mij dwingen na te denken over vervanging. Mijn magnetron van >10 jaar oud ging gister stuk maar die ga ik gewoon fixen, deze is fijn en heb geen zin om weer reviews te moeten lezen en zo. Liefst besteed ik zo min mogelijk mentale energie aan het kiezen van spullen. Volgende auto wordt gewoon een corolla hybride, tenzij die enorm tegenvalt tijdens de proefrit.

https://speld.nl/2019/09/...-fiets-nu-helaas-wegdoen/

Khil wijzigde deze reactie 17-09-2019 15:25 (9%)

HAPAX - Parallel Words

• Bullet NL

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

Khil schreef op maandag 16 september 2019 @ 22:28:
Grappig, ik ben dan wel weer zo'n 110-figuur die zo lang mogelijk met z'n spullen doet. Ik heb een hekel aan dingen die stuk gaan of mij dwingen na te denken over vervanging. Mijn magnetron van >10 jaar oud ging gister stuk maar die ga ik gewoon fixen, deze is fijn en heb geen zin om weer reviews te moeten lezen en zo. Liefst besteed ik zo min mogelijk mentale energie aan het kiezen van spullen. Volgende auto wordt gewoon een corolla hybride, tenzij die enorm tegenvalt tijdens de proefrit.
Ik vervang dingen pas als ze stuk zijn, om bij jou voorbeeld te blijven, een vaatwasser ga ik niet zomaar vervangen naar, maar als er naar 10 jaar problemen mee zijn gaat hij weg, dan koop ik een nieuwe, onze keuken hebben we nu 4,5 jaar, helaas is struikelde ik in de week voor kerst afgelopen jaar en kwam zo op de klep van de openstaande vaatwasser te vallen, die boog door en was onherstelbaar.

Jammer natuurlijk, maar gelukkig ben ik daar voor verzekerd, een nieuwe dus. Toen is er wel direct een nieuwe ingekomen, nu wel met een lampje in de vaatwasser, je staat er verbaast van hoe handig dat is!

Maar goed, dat terzijde. Toyota's zijn fijne auto's, maar beslist niet heilig, ik vind het jammer dat de modellenpolitiek soms wat raar is. De Avensis verkocht de laatste jaren natuurlijk niet meer in West-Europa, terwijl het wel een echt Europees model was. Ik snap de komst van de Camry dan ook wel, is ten slotte meer een wereld auto dan een Avensis. Maar begrijp echt niet waarom er geen station versie van is. Ik voorspel namelijk dat de verkopen in Europa veel hoger zullen liggen met een Camry Station.

• Bacchus
Ik denk dat het weleens tegen kan vallen met verkopen van wat tegenwoordig een mega-station is. Ook als je naar andere merken kijkt, kom je weinig van dat soort "vrachtwagens" op de weg tegen: Passat, Superb, 508, Talisman, V90 zijn allemaal vrij zeldzaam.
Ik snap ook wel waarom: mensen leven steeds meer in steden, waar een auto, en zeker een grote, niet per se handig is.

• ciris
@Bullet NL Nederland is verzot op stations. Maar de landen om ons heen en in Azie, Afrika en Noord Amerika zie je ze nauwelijks.

Stations zijn een druppel op een gloeiende plaat voor Toyota. Waarom dan een apart model maken voor Europa terwijl je al tig jaar een prima, niet, station model hebt rondrijden in de rest van de wereld.

• flessuh
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 08-11 12:51

flessuh

Set sail for fail!

Tijd voor de Hilux? :P

https://www.dutchsolarboat.com

• Khil
Model S station: https://electrek.co/2017/...-station-wagon-completed/

Zou je ook met een Camry kunnen doen...

Khil wijzigde deze reactie 17-09-2019 09:15 (20%)

HAPAX - Parallel Words

• Khil
Bullet NL schreef op maandag 16 september 2019 @ 22:03:
Ik vind het dood zonde dat de Avensis Wagon geen waardige opvolger heeft gekregen, Natuurlijk de Camry is back in town, Ze hadden mij blij gemaakt om op basis van dit model een station te maken. Maar ja, die is er niet en gaat er ook waarschijnlijk niet komen.
Uit dit filmpje maak ik op dat Toyota wel een beetje heeft geanticipeerd op het verdwijnen van de Avensis station. Met 1600 liter is de laadruimte best prima en de 2liter hybrid blijkt best een lekkere aandrijflijn te zijn. Denk dat veel Avensisrijders hier wel mee uit de voeten kunnen; van het prijsverschil met een A6 koop je een leuk zomerautootje voor erbij.

HAPAX - Parallel Words

• Myliobatis
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 20-11 13:28
[...]

Antonius schreef op maandag 16 september 2019 @ 19:54:
[...]

Dat was precies mijn gedachte :)
Mijn vorige Toyota kocht ik met twee ton erop . De huidige heb ik gekocht met 150.000 op de teller, ik heb nog nooit zo'n nieuwe Toyota gehad _/-\o_

Life begins at 100.000km (als je een Toyota rijdt).
Exact mijn gedachte :*) 240k. APK net gehad, nieuwe bandjes erop (dat is een wereld van verschil :+ ) Distributieriem binnenkort door iemand laten vervangen en door _/-\o_
Toyota Corolla 1.6 '99

Myliobatis wijzigde deze reactie 18-09-2019 22:06 (5%)

• Khil
Zo eentje?

offtopic:
Een paar jaar later kon VW het ook niet laten, zoek maar eens op Polo 2002...

Khil wijzigde deze reactie 18-09-2019 22:50 (10%)

HAPAX - Parallel Words

• Myliobatis
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 20-11 13:28
Khil schreef op woensdag 18 september 2019 @ 22:47:
[...]

Zo eentje?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

offtopic:
Een paar jaar later kon VW het ook niet laten, zoek maar eens op Polo 2002...
Jeps dat model :*) 3 deurs. Facelift model vind ik wel mooier, maar ach. Hehe ja de Polo had ook dat soort koplampen!
Krijg altijd van monteurs te horen dat die auto's "onverwoestbaar" zijn, tenzij je hem in de prak rijdt met een ongeluk ;)

Myliobatis wijzigde deze reactie 18-09-2019 23:12 (9%)

• Bullet NL

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

Khil schreef op woensdag 18 september 2019 @ 21:38:
[...]

Uit dit filmpje maak ik op dat Toyota wel een beetje heeft geanticipeerd op het verdwijnen van de Avensis station. Met 1600 liter is de laadruimte best prima en de 2liter hybrid blijkt best een lekkere aandrijflijn te zijn. Denk dat veel Avensisrijders hier wel mee uit de voeten kunnen; van het prijsverschil met een A6 koop je een leuk zomerautootje voor erbij.
De Avensis 2 liter mag 1800kg trekken
De Corolla 2 liter mag 750kg trekken

Ondanks dat de Corolla en Avensis qua maten op papier bijna niet schelen is de praktijk wel anders, mijn zwager heeft een nieuwe Corolla, ondanks dat het een veel modernere auto is als de Avensis, hij op papier de zelfde maten heeft is hij echt "kleiner" hij is bijvoorbeeld minder breed waardoor de stoelen voor dichter bij elkaar staan.

Maar goed, het grootste probleem is het trekgewicht. Ik moet minimaal 1600kg mee kunnen slepen....

• Khil
Hm ja, een Mazda 6 of Kia Optima oid komt dan ook tekort. En voor een Forester ben je 20 jaar te jong :+

edit: kom verschillende trekgewichten tegen voor de optimel, 1500kg en 1800kg

Khil wijzigde deze reactie 19-09-2019 20:47 (60%)

HAPAX - Parallel Words

• Bacchus
Myliobatis schreef op woensdag 18 september 2019 @ 23:10:
[...]
Jeps dat model :*) 3 deurs. Facelift model vind ik wel mooier, maar ach. Hehe ja de Polo had ook dat soort koplampen!
Krijg altijd van monteurs te horen dat die auto's "onverwoestbaar" zijn, tenzij je hem in de prak rijdt met een ongeluk ;)
Nee, juist die eerste versie met kikkerogen, liefst in lipstick red! Een prachtige trap in de ballen van het autojournaille dat tot dan altijd schreef dat Toyota's er "saai" uitzien. Je ziet ze helaas veel te weinig meer in Nederland.

• agravain
Heb ik een '98-er hatchback van gehad, 2.0 diesel in emerald green. Reed ook geweldig op sla-olie. :)

agravain wijzigde deze reactie 19-09-2019 18:15 (0%)
Reden: was '98-er

• Southern Sun
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 20:12
Vanmorgen de Corolla 1.8 first edition opgehaald.

Blij mee :D vind het design en zeker de velgen erg geslaagd. Even wennen aan de automaat en het overzicht rondom, maar rijd fijn. Nou nog ergens tijd zien te vinden om alle system te leren kennen en instellen.

• sinasappel
Sinds 1.5 week een Toyota Auris Touring 1.8 Hybrid 2015 in bezit (voorheen Toyota Yaris D4D 2006), en ik moet zeggen, dit rijdt toch wel enorm fijn. Motor is enorm rustig maar heeft ook genoeg kracht om je vlot door het verkeer heen te komen.

Aan de andere hybride rijders, wat rijden jullie gemiddeld? Eerste 1,5 rij ik tussen de 1:20 en 1:22 (bij gemiddeld 100km/u)

• wodkabuikje
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 20:05
In het schermpje waar het gemiddelde staat, staat 19.2. Heb het nog niet gecheckt aan de pomp zelf.
Op de snelweg rijd ik wel vlot als het kan, in de spits dus meestal niet. Ik heb dezelfde auto en de stand op normaal staan. Op eco reageert hij te traag, op power te nerveus.

Op zich rijdt de auto fijn maar mijn vorige auto was een Audi A3 en dat reed wel een stuk beter en was veel beter afgewerkt. Neemt niet weg dat ik wel tevreden ben met de auto hoor, fijne automaat en veel ruimte. Geluid is ook goed.

niet iedereen heeft een bierbuikje

• Kassad
  • Laatst online: 17:54
sinasappel schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 19:44:
Sinds 1.5 week een Toyota Auris Touring 1.8 Hybrid 2015 in bezit (voorheen Toyota Yaris D4D 2006), en ik moet zeggen, dit rijdt toch wel enorm fijn. Motor is enorm rustig maar heeft ook genoeg kracht om je vlot door het verkeer heen te komen.

Aan de andere hybride rijders, wat rijden jullie gemiddeld? Eerste 1,5 rij ik tussen de 1:20 en 1:22 (bij gemiddeld 100km/u)
Let op dat de cijfers van de auto zelf wat aan de rooskleurige kant zijn :) De cijfers aan de pomp zullen iets lager uitvallen. Mijn Prius 3 is 0,2 tot 0,4 l/100km te rooskleurig. Over de 46k km dat ik de auto heb doet-ie 5,06 met voornamelijk snelwegkilometers.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• Loei123
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 19:33
Mijn Corolla 1.8 hybrid doet gemiddeld 1 op 20,7 volgens de boordcomputer, die is wel redelijk accuraat.

• Loei123
Southern Sun schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 17:21:

Blij mee :D vind het design en zeker de velgen erg geslaagd. Even wennen aan de automaat en het overzicht rondom, maar rijd fijn. Nou nog ergens tijd zien te vinden om alle system te leren kennen en instellen.
Waarin is de First Edition nu anders dan de Style uitvoering?

• sinasappel
Kassad schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 09:59:
[...]

Let op dat de cijfers van de auto zelf wat aan de rooskleurige kant zijn :) De cijfers aan de pomp zullen iets lager uitvallen. Mijn Prius 3 is 0,2 tot 0,4 l/100km te rooskleurig. Over de 46k km dat ik de auto heb doet-ie 5,06 met voornamelijk snelwegkilometers.
Ik hou nu de km en tankbeurten bij de komende tijd. Eerste twee tankbeurten geven aan 1:20.8 en 1:21.3.

• Arfman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 21:53

Arfman

Drome!

Southern Sun schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 17:21:

[Afbeelding]

Mooi! Was vaonchtend even bij de Toyota dealer en in 2 Corolla's gezeten, ziet er goed uit van binnen. Ook eindelijk zacht materiaal zodat de dashboardaaiers ook tevreden zijn en nog belangrijker: geen kraakjes te bespeuren!

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 20-11 14:57
Hallo mensen, na wat onderzoek op verschillende sites ben ik tot de conclusie gekomen dat een tweedehands Auris station een goede keuze is voor mij. Het valt mij alleen op dat de kosten best hoog liggen voor een Auris uit bouwjaar 2015 of nieuwer met veel kilometers op de teller (gerust 2 ton). Vergelijk ik dat met andere merken van hetzelfde formaat en uit hetzelfde bouwjaar dan hebben die vaak nog minder dan 1 ton op de teller. Enig idee waarom een Auris zo prijzig blijft ondanks veel kilometers?

Piet_Piraat7 wijzigde deze reactie 30-09-2019 08:30 (3%)

• Amdwarrior
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 22:08
Piet_Piraat7 schreef op maandag 30 september 2019 @ 08:30:
Hallo mensen, na wat onderzoek op verschillende sites ben ik tot de conclusie gekomen dat een tweedehands Auris station een goede keuze is voor mij. Het valt mij alleen op dat de kosten best hoog liggen voor een Auris uit bouwjaar 2015 of nieuwer met veel kilometers op de teller (gerust 2 ton). Vergelijk ik dat met andere merken van hetzelfde formaat en uit hetzelfde bouwjaar dan hebben die vaak nog minder dan 1 ton op de teller. Enig idee waarom een Auris zo prijzig blijft ondanks veel kilometers?
betrouwbaarheid gok ik en geliefd bij handelaren die hem exporteren

• Bullet NL

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

Piet_Piraat7 schreef op maandag 30 september 2019 @ 08:30:
Het is niet alleen een Auris die relatief duur in 2e hands aankoop blijft, het zijn vrijwel alle modellen van Toyota die relatief aan de prijs blijven in de 2e hands markt, zeker in vergelijking met veel concurrenten.

Dit heeft o.a. reden, zoals hier boven ook worden geschreven is betrouwbaarheid daar een behoorlijk groot component van.

Toyota's zijn nieuw niet de goedkoopste auto's uit hun klasse, 2e hands ben je afhankelijk van de afschrijving in relatie tot een 2e hands vraagprijs. Omdat Toyota's 2e hands best populair zijn.
Waarschijnlijk is groep mensen die 2e hands een Toyota wil kopen (zorgeloos???) groter dan mensen die er nieuw één willen aanschaffen.

Een prijsopdrijvend effect dus, geruststelling is dat wanneer jij jouw Toyota weer wil verkopen je er in de regel ook minder op afschrijft als dan op veel andere merken, kortom je betaald iets meer, maar je schrijft ook iets minder af.

Betrouwbaar, prijsvast, enz enz...

Daarom kan een Toyota 2e hands ook financieel een goede keus zijn

• Piet_Piraat7
@Bullet NL thanks, goed om te weten. Ik ben/was wat huiverig om een Auris met bijna 2 ton op de teller te kopen omdat ik mij afvroeg of die dan nog wel wat waard is als ik hem met 3 ton op de teller wil verkopen.

• Bullet NL

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

Piet_Piraat7 schreef op maandag 30 september 2019 @ 14:10:
@Bullet NL thanks, goed om te weten. Ik ben/was wat huiverig om een Auris met bijna 2 ton op de teller te kopen omdat ik mij afvroeg of die dan nog wel wat waard is als ik hem met 3 ton op de teller wil verkopen.
Een benzine motor met 2 ton op de teller zou ik persoonlijk niet kopen ;-)
Maar die discussie hebben we hier in het verleden al gevoerd 8)7

• EWK
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Piet_Piraat7 schreef op maandag 30 september 2019 @ 14:10:
Dan kun je hem beter van 2 naar 4 ton rijden.

Of verder :9

EWK wijzigde deze reactie 30-09-2019 14:55 (10%)

We nominate you to find out and report back.

• Piet_Piraat7
Bullet NL schreef op maandag 30 september 2019 @ 14:30:
[...]
Een benzine motor met 2 ton op de teller zou ik persoonlijk niet kopen ;-)
Mijn voorkeur heeft het ook niet, maar het overgrote deel van de Auris occasions hebben minstens anderhalf ton op de teller. Waarschijnlijk omdat ze veel worden gebruikt als lease auto of taxi die veel km's maakt. Veel keuze heb ik dus helaas niet.

Piet_Piraat7 wijzigde deze reactie 30-09-2019 14:50 (4%)

• Bullet NL

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

Piet_Piraat7 schreef op maandag 30 september 2019 @ 14:48:
[...]

Mijn voorkeur heeft het ook niet, maar het overgrote deel van de Auris occasions hebben minstens anderhalf ton op de teller. Waarschijnlijk omdat ze veel worden gebruikt als lease auto of taxi die veel km's maakt. Veel keuze heb ik dus helaas niet.
Tja, dat is een prijsverhaal, Aurissen met lagere KM standen zijn vast wel te vinden, de vraag is alleen als ze dan nog in je budget vallen ;)

Ik vermoed trouwens het eerste (lease of taks), de Auris is tegenstelling tot de Avensis bij mijn weten niet echt als taxi ingezet.

• Crazy D
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 19-11 13:53

Crazy D

I think we should take a look.

Als taxi heb ik de Auris ook niet vaak gezien (misschien wel nooit). Maar aangezien het voor dat geld een uitstekende auto is om langere afstanden mee te rijden, is 150K op de teller niet verbazingwekkend. Geloof dat ik daar ook redelijk in de buurt zat toen ik de mijne inleverde. Boven de 2 ton zou ik ook niet zo snel doen (gevoelsmatige grens) maar met 150k lijkt me echt geen probleem. Zeker als het een ex-lease is, het is totaal geen scheurbak en heeft niet echt een superhipcool imago dus de kans dat Sjonnie 'm flink heeft afgeragd zonder de motor warm te rijden is knap verwaarloosbaar.

Exact expert nodig? itwize.nl

• wortelsoft
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 23:17
Bullet NL schreef op maandag 30 september 2019 @ 14:53:
[...]

Tja, dat is een prijsverhaal, Aurissen met lagere KM standen zijn vast wel te vinden, de vraag is alleen als ze dan nog in je budget vallen ;)

Ik vermoed trouwens het eerste (lease of taks), de Auris is tegenstelling tot de Avensis bij mijn weten niet echt als taxi ingezet.
Zowel in Rotterdam (enkele) als in Oslo (vrij veel) zie je Aurissen gebruikt worden als taxi.

• Bacchus
Crazy D schreef op maandag 30 september 2019 @ 15:49:[...]Zeker als het een ex-lease is, het is totaal geen scheurbak en heeft niet echt een superhipcool imago dus de kans dat Sjonnie 'm flink heeft afgeragd zonder de motor warm te rijden is knap verwaarloosbaar.
Qua ex-lease zou ik eerder bang zijn voor Polo's slowmotion, Peus 20x en Clio diesels, dat zijn de wagens die YP's over het algemeen rijden. Zij die na een paar jaar een Auris kiezen, zijn toch wel relaxte* rijders, de heethoofden rijden kale 116d/118d en A3's 1.6 TDI als volgende leaseauto.

* En imho dus verstandige

• EektheMan
  • Laatst online: 19-11 16:33
Meld me ff als nieuwe Toyota eigenaar in dit topic. Heb sinds een maandje oid een Toyota Prado LC120 (1ste koopdatum 2010). Oud beestje, maar met 75k op de teller nog in relatief goede staat naar ik hoop. Ben er nu achter gekomen dat de vorige eigenaar zijn onderhoud deed bij de Range Rover garage omdat hij Toyata te ver weg vond (wel 3km verder....of 1km dichterbij als hij op de Toyate website naar andere Tyota garage's had gezocht....mja.
Nadeel is dat ze vooral met copien hebben gewerkt. Filters die net een halve mm te klein zijn bv. Maar ben ook bang dat ze bijv. geen olie voor het differentieel hebben gewisseld of geen nieuwe timing belt hebben geplaatst.

De AC geeft wisselend koude of buitenlucht. Hopelijk slecht vloeistof of een sensor die gaar is.

Met verbruik gaat het beter dan verwacht. 1/3 stad en 2/3 snelweg op 750km heeft 1/4 van de tank opgeslurpt. 3000km op 1 tank lijkt me een heel goede prestatie voor zo'n grote auto. Maar ga nu meer stad rijden en de winter komt eraan. @Crazy D Owz, ja, 180+ liter. Exact weet ik het niet meer. Tanken duurt best lang en de Credit Card moet een flinke duit afstaan :'(

Vooralsnog ben ik een happy Toyota eigenaar. Nog iets meer rijden om te zien of het kan concurreren met mijn Suzuki Grand Vitara 2016.

EektheMan wijzigde deze reactie 01-10-2019 22:01 (5%)

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

• Crazy D

Crazy D

EektheMan schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 18:08:
Met verbruik gaat het beter dan verwacht. 1/3 stad en 2/3 snelweg op 750km heeft 1/4 van de tank opgeslurpt. 3000km op 1 tank lijkt me een heel goede prestatie voor zo'n grote auto. Maar ga nu meer stad rijden en de winter komt eraan.
Wait, whut? :o Heb je er 2 vrachtwagen tanks in zitten of zo? Hoeveel liter heb je getankt? :o

• EWK
  • Niet online

EWK

Gaat er 179 liter brandstof in? :D

• Crazy D

Crazy D

@EektheMan kom ik aan in m'm Outlander PHEV met amper 400km op 1 tank :X

BTW wel vette bak. En is ook wel een halve vrachtwagen :D Durf je al te kijken wat de MRB is of rij je grijs kenteken?

Crazy D wijzigde deze reactie 01-10-2019 22:11 (45%)

• EektheMan
EWK schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 22:05:
Gaat er 179 liter brandstof in? :D
@Crazy D
Heb het even opgezocht in de manual: 1x87L + 1x93L

Dieseltje

MRB? Ik woon niet in NL....geen wegenbelasting oid denk ik. Is er misschien wel, maar zover ik kan herinneren heb ik iets van 25 Euro voor het kenteken betaald en nog iets van xx Euro voor iets anders. Benzine is mijn grootste kostenpost hoop ik. Misschien nog wat kleine reparaties (wielschot ontbreekt en wat gereedschap) en dat AC problem.

400km! Wow. Ja, dat.....ehrrrr…...in shock.

EektheMan wijzigde deze reactie 01-10-2019 22:33 (50%)

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

• EWK
  • Niet online

EWK

Maar die is niet gebouwd voor de woestijn @Crazy D ;).

Dat brandstofverbruik lijkt me toch wat sterk als ik eerlijk moet zijn. Stel dat je 1:12 rijdt, dan zou je zelfs een 250 litertank moeten hebben. Volgens spritmonitor is 1:11,7 gemiddeld, maar ik weet niet precies welk type je hebt natuurlijk.

Edit: en dan zou 1/4de op de meter ook 1/4de brandstof moeten zijn. Ben benieuwd wat je werkelijk doet als je echt gemeten hebt. Gave bak idd!

EWK wijzigde deze reactie 01-10-2019 22:17 (19%)

• EektheMan
EWK schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 22:15:
Maar die is niet gebouwd voor de woestijn @Crazy D ;).

Dat brandstofverbruik lijkt me toch wat sterk als ik eerlijk moet zijn. Stel dat je 1:12 rijdt, dan zou je zelfs een 250 litertank moeten hebben. Volgens spritmonitor is 1:11,7 gemiddeld, maar ik weet niet precies welk type je hebt natuurlijk.
Had grof gemeten. Er zitten dus 2 tanks in, maar enkel 1 benzine meter. Zodra Tank 1 leeg is gaat er een groen 90L lampje branden ten teken dat tank 2 gebruikt wordt.
Elke halve tank op de meter is voor mij dus een 1/4. Nu na een 1/4 staat er 746,6km op de Odometer. 4x750=3k.

Tenzij de benzine meter stuk is /traantje

Motor is een 3.0 D4D 5LE Diesel zonder Turbo. Is dus niet de snelste op de weg, maar dat maakt het wel een stuk zuiniger. Voelt een beetje als een stoomschip. Lekker rustig zweven boven de weg op een slakkengangetje (120km/u)

• Bacchus
Ik had niet verwacht dat je 120 km/u in een LC120 als "rustig zweven" zou omschrijven, ik had meer op "deinen" gerekend. Maar ik neem aan dat je hem niet voor zijn snelweg-prestaties hebt gekocht. Waar rijd je de auto? En wat voor weg-/terrein-kwaliteit verwacht je onder de wielen te hebben?

• EektheMan
Bacchus schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 08:44:
Ik had niet verwacht dat je 120 km/u in een LC120 als "rustig zweven" zou omschrijven, ik had meer op "deinen" gerekend. Maar ik neem aan dat je hem niet voor zijn snelweg-prestaties hebt gekocht. Waar rijd je de auto? En wat voor weg-/terrein-kwaliteit verwacht je onder de wielen te hebben?
Hehe, inderdaad, zweven op de snelweg en deinen elders. Dat deinen gaat heerlijk. Zeker beter dan in kleinere off-road vehicles. Ik rijd vooral in de Balkan. Van snelweg naar offroad.

Zoals gezegd, ik heb ook een Suzuki GV die 99% van de wegen/offroad aankan. De LC heeft iets meer ground clearance en ik ben van plan om de bumpers te vervangen zodat ook de approach angle beter wordt.

Het is echt een auto voor de leuk. En om 's winters mee in de stad te rijden voor de eigen veiligheid. En om in moslim regio's de Ramadan heelhuids door te komen. Toyota organiseerd hier offraod trips met instructeurs waar ik me graag bij wil aansluiten. Dat is de use case voor het moment.

• Crazy D

Crazy D

Ah iets andere omgeving dan de gemiddelde GoT bezoeker :+

Nou uh mijn Outlander kan ook over een grasveld hoor :P Al schijn je volgens YouTube er nog best off-road fun mee te kunnen hebben in de watjes-klasse-offroad-parcours maar dat voelt toch alsof je je chesterfield bank op het strand neerzet... Met die LC120 rij je over mijn auto heen alsof het een klein duintje is :D

• HeAdWaVe74
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 20-11 15:03
Goedenavond,

Zojuist heb ik een tns700 b9013 in onze verso uit 2007 ingebouwd.

Dit ging redelijk voorspoedig.

Maar ik heb 2 puntjes van aandacht die ik nog wil oplossen en wellicht kan iemand me de juiste weg op sturen.

Van het stuurwiel is de vol+ nu omgedraaid, reactie is vol-
En vol- op het stuurwiel heeft geen reactie.

Tevens is de gps respons niet live (zeer traag, lag) .
Er zat een kilometer draad aan de gps antenne maar deze heb ik op de unit zelf staan met de magneet klemming.
Moet de gps antenne naar een plek ver van de radio?
edit:
De respons is inmiddels live, blijkbaar moest hij even alle satelieten op een rijtje krijgen.
Deze ochtend in een rit naar m'n werk ( 45 minuten ) heeft hij het na ca 20 minuten prima gedaan.
buiten dat hij af en toe naast de weg stond, maar dit is niet ongebruikelijk bij een oud navigatie systeem.[

HeAdWaVe74 wijzigde deze reactie 03-10-2019 07:40 (22%)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Loei123
https://www.autoweek.nl/a...-carplay-en-android-auto/

Zou het dan toch echt gaan gebeuren?
Een software update die Android Auto en Apple Carplay naar al rijdende Corolla's brengt?

Ik wacht in spanning af! :D

• D.deJong
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 21:19
Loei123 schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 10:59:
https://www.autoweek.nl/a...-carplay-en-android-auto/

Zou het dan toch echt gaan gebeuren?
Een software update die Android Auto en Apple Carplay naar al rijdende Corolla's brengt?

Ik wacht in spanning af! :D
Op de Facebookpagina van Toyota zeggen ze van wel maar nog even geduld, ze zijn er mee bezig.

• Loei123
D.deJong schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 12:39:
[...]

Op de Facebookpagina van Toyota zeggen ze van wel maar nog even geduld, ze zijn er mee bezig.
Waar zie je dat precies?

• D.deJong
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 21:19
Ik kreeg het als antwoord op mijn reactie dat ik alleen nog Apple CarPlay miste.

• Vlassie1980
Nog steeds aan het zoeken naar de oorzaak van het inhouden van mijn Avensis Verso.

Klacht: Auto wil wel eens kort inhouden bij het accelereren bij 1500~2000 toeren en dan vooral in de 2e en 3e versnelling.

- Geen storingscodes en niet uit te lezen
- Injectoren zijn gecheckt, zie dit filmpje https://drive.google.com/...lOA0eeYo/view?usp=sharing
- Bij een beurt afgelopen juni zijn er 4 nieuwe bougies in gezet
- Luchtmassameter is goed, ander exemplaar er tijdelijk ingezet en hij liep even belabberd
- Injector cleaner toegevoegd, daarmee reed hij nagenoeg perfect. Op 95 is het belabberd en op 98 lijkt hij beter te lopen

Mijn eerste vermoeden nu is het brandstoffilter, maar dat filter zit in de tank en het kost bij de dealer €333 om dat te laten vervangen en ik weet niet eens of dat de hoofdoorzaak is :')

Kortom... dilemma

• Phuncz
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Vlassie1980 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:08:
Nog steeds aan het zoeken naar de oorzaak van het inhouden van mijn Avensis Verso.

Klacht: Auto wil wel eens kort inhouden bij het accelereren bij 1500~2000 toeren en dan vooral in de 2e en 3e versnelling.
Is dit een 2.0 D-4D uit 2007-2009 ? Dit heb ik namelijk ook gehad met een andere wagen uit dat tijdperk, hier heeft men toen volgens de dealer een weerstand tussen een bepaalde sensor moeten plaatsen om een waarde aan te passen, men was dit destijds bij Toyota nog aan het onderzoeken, heb de wagen al lang niet meer.

• palta
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 20:21
Er zat een kilometer draad aan de gps antenne maar deze heb ik op de unit zelf staaklemming.
Moet de gps antenne naar een plek ver van de radio?
edit:
De respons is inmiddels live, blijkbaar moest hij even alle satelieten op een rijtje krijgen.
Deze ochtend in een rit naar m'n werk ( 45 minuten ) heeft hij het na ca 20 minuten prima gedaan.
buiten dat hij af en toe naast de weg stond, maar dit is niet ongebruikelijk bij een oud navigatie systeem.[
Misschien een beetje laat maar op www.toyota-tech.eu kan je de officiële installatie manual vinden. Welles waar moet je wel registreren maar het is wel gratis content. Overigens vind je daar veel meer info waar je soms voor moet betalen maar je kan bijvoorbeeld ook toegang voor een uurtje krijgen.

De gps moet overigens net onder het dashboard.

Succes

• Vlassie1980
Phuncz schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 17:47:
[...]

Is dit een 2.0 D-4D uit 2007-2009 ? Dit heb ik namelijk ook gehad met een andere wagen uit dat tijdperk, hier heeft men toen volgens de dealer een weerstand tussen een bepaalde sensor moeten plaatsen om een waarde aan te passen, men was dit destijds bij Toyota nog aan het onderzoeken, heb de wagen al lang niet meer.
Het is geen D4D maar een 1AZ-FE 2.0

• Bullet NL

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

Vlassie1980 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 20:57:
[...]

Het is geen D4D maar een 1AZ-FE 2.0
Hmmm, de afgelopen maanden is steeds meer (tot 10%) biobrandstof toegevoegd aan het al oude RON95 (euro95) brandstoffen, iets wat wettelijk is geregeld.

Wanneer ik kijk voor een Toyota Avensis, komt ik het onderstaande tegen:

Niet geschikt voor E10

Avensis 2.0 liter met het type motor 1AZ - FSE gemaakt tussen juli 2000 en oktober 2008

https://www.e10check.nl/auto/toyota/

Volgens mij is er geen verschil tussen een 1AZ-FSE en een 1AZ-FE
Als ik mij niet vergis heb jij een Avensis Verso, daar ligt het zelfde blok in als in mijn oude toenmalige Avensis uit 2006, Ding is gewoon niet geschikt om op E10 te rijden, het al oude RON95 te rijden. Hij lust geen/is niet dol op een biobrandstof component (10% met E10)….

Heb zo'n idee dat je motor wel goed is, maar dat jij hier tegen een brandstofprobleem aanloopt, met name omdat hij het RON98 beter doet (zit maar 5% bio in)…..

Kortom, Ron98 gaan rijden (is wat duurder) of op zoek gaan naar een andere auto! :+

Pssst... Mijn Avensis T27 2.0 Wagon, <100K km is binnenkort te koop! ik ga waarschijnlijk opzoek naar een BMW 5 Serie, Volvo V90 of Audi A6.

Toyota laat me helaas geen keuze, een jonge Land Cruiser is me te duur, een RAV4... Hmmmm….
Wordt helaas geen Toyota meer denk ik.

Bullet NL wijzigde deze reactie 15-10-2019 23:52 (71%)

• DaWaN
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 23:34

DaWaN

'r you wicked ??

Vlassie1980 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:08:

- Geen storingscodes en niet uit te lezen
- Injectoren zijn gecheckt, zie dit filmpje https://drive.google.com/...lOA0eeYo/view?usp=sharing
- Bij een beurt afgelopen juni zijn er 4 nieuwe bougies in gezet
- Luchtmassameter is goed, ander exemplaar er tijdelijk ingezet en hij liep even belabberd
- Injector cleaner toegevoegd, daarmee reed hij nagenoeg perfect. Op 95 is het belabberd en op 98 lijkt hij beter te lopen

Mijn eerste vermoeden nu is het brandstoffilter, maar dat filter zit in de tank en het kost bij de dealer €333 om dat te laten vervangen en ik weet niet eens of dat de hoofdoorzaak is :')
Als je een verstopping hebt in je brandstofsysteem dan ga je dit waarschijnlijk het beste merken onder zware belasting en hoge toerentallen. Als het ding nog prima doortrekt tot 6000 rpm zou ik daar niet gaan zoeken.

Hoe zien je fuel trims eruit? Zijn die positief of juist negatief?
Is het inhouden erger als je meer gas geeft of juist minder?
Trekt de motor nog wel goed door op hogere toerentallen?

Overigens zou ik niet weten waarom die motor niet op E10 zou willen lopen, die moet prima kunnen bijregelen via de lambdasondes.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• Bullet NL

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

DaWaN schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 00:06:

Overigens zou ik niet weten waarom die motor niet op E10 zou willen lopen, die moet prima kunnen bijregelen via de lambdasondes.
Voor ongeveer tien procent van de auto's op benzine geldt dat ze niet geschikt zijn voor de brandstof E10. Voor deze auto’s en ook motoren die niet geschikt zijn voor E10, adviseert de ANWB normale Euro 95 E5 te tanken. Als die niet aan de pomp te krijgen is zal SuperPlus 98 of een premium brandstof gekozen moeten worden. Let daarbij op het octaangetal. De getallen 95 en 98 staan voor het octaangetal van de benzine en wordt altijd vermeld, ook bij E10 en E5. Tank in ieder geval geen benzine met een octaangetal lager dan voorgeschreven, om motorschade te voorkomen. In Nederland komt een lager octaangetal dan 95 niet voor, maar in het buitenland soms wel (bijvoorbeeld 91).

Euro 95 wordt als sinds 2005 bijgemengd met kleine percentages (eerst 2%, later 5%) ethanol. Deze lage bijmenging veroorzaakt geen problemen. Met de dubbele hoeveelheid, 10% zoals E10, moeten auto’s er wel geschikt voor zijn. Dat is bij circa 90% van het benzinewagenpark het geval.
De autofabrikanten hebben gegevens beschikbaar gesteld over welke auto’s wel en welke niet geschikt zijn. Die gegevens kun je via onderstaande website raadplegen.
Klik hier om te zien of je auto geschikt is voor het rijden op E10
Als jouw auto of motor niet geschikt is voor E10 of als je twijfelt dan adviseren we om Euro95 E5 te tanken of anders een SuperPlus 98 brandstof.

Bij niet-geschikte auto’s gaat het om kunststoffen en metalen (of aluminium) die aangetast kunnen worden. In de regel gebeurt dit niet direct maar is het een wat langer proces. Uit een duurtest die we hebben gehouden met een ongeschikte auto waren er na 7.000 km nog geen sporen van aantasting te vinden. Echte problemen ontstonden pas na nog eens 20.000 km.
Mocht je auto niet geschikt zijn en je komt bij een tankstation waar alleen E10 te krijgen is , tank dan alleen als je bijna een lege tank hebt en tank deze niet helemaal vol. Bij het eerstvolgende tankstation tank je de juiste brandstof erbij. Zo verlaag je zelf het percentage ethanol.

https://www.anwb.nl/auto/brandstof/e10

Overigens is het Toyota die zelf aangeeft dat bepaalde motor types niet geschikt zijn om op E10 te rijden, Juist omdat @Vlassie1980 aangeeft dat hij duidelijk verschil merkt tussen Euro95 en Euro98, de motor uit zijn Avensis één is waarvan Toyota afraad om op E10 te rijden denk ik dat je hier de oorzaak van zijn probleem hebt gelokaliseerd.

ter bewijs, z'n eigen test tussen 95 en 98 maakt verschil, bevestigd mijn verhaal dus.

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Bullet NL schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 00:13:
[...]
Overigens is het Toyota die zelf aangeeft dat bepaalde motor types niet geschikt zijn om op E10 te rijden, Juist omdat @Vlassie1980 aangeeft dat hij duidelijk verschil merkt tussen Euro95 en Euro98, de motor uit zijn Avensis één is waarvan Toyota afraad om op E10 te rijden denk ik dat je hier de oorzaak van zijn probleem hebt gelokaliseerd.

ter bewijs, z'n eigen test tussen 95 en 98 maakt verschil, bevestigd mijn verhaal dus.
En wat is de reden dat Toyota afraad om op E10 te rijden?
Zonder die kennis kan je er weinig over zeggen. Mijn vermoeden is dat dit meer met de betrouwbaarheid te maken heeft (een onderdeel in het brandstofsysteem wat mogelijk aangetast zou kunnen worden). Toyota wil daar uiteraard niet voor aansprakelijk gesteld worden, dus raden ze het af.

Het grote verschil tussen 95 en 98 op dit moment is 5% ethanol en 10% ethanol.
Ethanol bevat minder energie dan normale benzine, voor dezelfde lambda waarde zal de motor dus meer E10 moeten inspuiten dan benzine.
Zo'n beetje elke benzinemotor van na 1995 regelt de mengverhouding m.b.v. een lambda sonde.
Onder deellast zal dus geen enkele motor slechter gaan lopen op E5 / E10, want dan voegt de computer gewoon brandstof toe. Deze avensis is daar geen uitzondering op en wanneer de motor vlekkeloos werkt verwacht ik geen enkel verschil tussen E5 en E10.

Wat echter wel zo is: als de motor niet goed loopt en niet de juiste lucht/brandstofverhouding heeft, dan heb je net een ietsje rijker mengsel met E5 t.o.v. E10. Dat zou je mogelijk kunnen merken. Dat wil echter niet zeggen dat de brandstof de oorzaak van het probleem is.

Wat bijvoorbeeld zou kunnen is een lekkage in het inlaattraject waardoor er lucht langs de MAF sensor de motor in gaat, daar zou de motor arm van kunnen gaan lopen. Als dat het geval is dan verwacht ik positieve fuel trims. Vandaar ook die vraag in mijn bovenstaande post.

• Vlassie1980
Bullet NL schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 23:40:
[...]

Hmmm, de afgelopen maanden is steeds meer (tot 10%) biobrandstof toegevoegd aan het al oude RON95 (euro95) brandstoffen, iets wat wettelijk is geregeld.

Niet geschikt voor E10

Avensis 2.0 liter met het type motor 1AZ - FSE gemaakt tussen juli 2000 en oktober 2008

Als ik mij niet vergis heb jij een Avensis Verso, daar ligt het zelfde blok in als in mijn oude toenmalige Avensis uit 2006, Ding is gewoon niet geschikt om op E10 te rijden, het al oude RON95 te rijden. Hij lust geen/is niet dol op een biobrandstof component (10% met E10)….

Heb zo'n idee dat je motor wel goed is, maar dat jij hier tegen een brandstofprobleem aanloopt, met name omdat hij het RON98 beter doet (zit maar 5% bio in)…..

Kortom, Ron98 gaan rijden (is wat duurder) of op zoek gaan naar een andere auto! :+

Pssst... Mijn Avensis T27 2.0 Wagon, <100K km is binnenkort te koop! ik ga waarschijnlijk opzoek naar een BMW 5 Serie, Volvo V90 of Audi A6.

Toyota laat me helaas geen keuze, een jonge Land Cruiser is me te duur, een RAV4... Hmmmm….
Wordt helaas geen Toyota meer denk ik.
Omdat ik niet zeker was of mijn motor nou wel / niet geschikt was voor E10 heb ik even contact opgenomen met Toyota Nederland via Whatsapp: Bij de Avensis Verso is dat geen probleem. In deze auto zijn andere brandstofleidingen gebruikt.

Het schijnt dat de 1AZ-FSE er niet tegen kan maar de 1AZ-FE wel. De 1AZ-FSE heeft volgens mij directe inspuiting. Maar goed, die E10 troep wil ik er gewoon niet in hebben :+

Terug naar mijn probleem: Hij loopt merkbaar beter op 98, denk dat ik de komende tijd inderdaad verder ga met 98. Gisteren wat in het dorp gereden en het inhouden is al een stuk minder. Stationaire loop is ook beter op 98, met 95 wil hij nog wel eens schokken.

Volgende week een weekje vrij en dan wat snelwegkilometers maken, denk dat ik er dan ook nog een flesje injectiecleaner bij dump zodat hij onderweg goed schoon kan branden.

• ciris
@Bullet NL @DaWaN

De reden dat een tweetal, als ik mij niet vergis, motoren niet geschikt is voor E10 is omdat die brandstof niet voldoende vermogen kan leveren. Heeft niets te maken met de leidingen waar de brandstof doorheen gaat.

Ik heb zelf een dergelijke motor, Avensis 2.4, en heb dat al een keer uitgezocht omdat ik regelmatig in Duitsland zat en daar kon tanken.

@Vlassie1980 Tijd dat Toyota zelf het even goed gaat uitzoeken dan want het klopt niet wat ze zeggen. Het ligt niet aan de leidingen.

Het staat notabene netjes uitgelegd,

ciris wijzigde deze reactie 16-10-2019 09:41 (22%)

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Bullet NL schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 23:40:
[...]

Niet geschikt voor E10

Afgezien van de direkte injectie bedoel je. 8) Lijkt mij wel een essentieel verschil waardoor Toyota vindt dat E10 niet kan. En omdat ze ook de 2AZ-FSE noemen (wat de DI-versie van de 2AZ-FE is) lijkt het me dat juist die direkte injectie de reden is.

Open Source landkaart

• Vlassie1980
DaWaN schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 00:06:
[...]

Als je een verstopping hebt in je brandstofsysteem dan ga je dit waarschijnlijk het beste merken onder zware belasting en hoge toerentallen. Als het ding nog prima doortrekt tot 6000 rpm zou ik daar niet gaan zoeken.

Daar heb ik helaas geen data van, zal via de garage moeten

Als ik meer gas geef dan speelt het wel eens op, vooral bij rotondes. Alleen tussen de 1500 en 2000 toeren in 2 en 3. Wanneer ik minder gas geef die toerentallen speelt het niet op, dus echt alleen bij redelijk veel gas geven. Heel af en toe is het echt een schok die je voelt en springt het motorstoringslampje heel kort aan, maar dat is denk ik omdat hij de neiging heeft om af te slaan en niet omdat er een motorstoring is want hij blijft niet branden en de auto is ook niet uit te lezen

Wanneer ik boven de 2000 toeren zit komt het probleem helemaal niet voor.

Even ter verduidelijking: Ik ben 98 gaan tanken omdat mijn garage dit aan me had voorgesteld. Als bleek dat hij beter zou lopen op 98 zou het eventueel ook de pingelsensor kunnen zijn aldus hun. Ik ben dus niet 98 gaan rijden vanwege mijn afkeer tot E10 :)
Maar het valt me wel op dat hij op 98 gewoon een stuk rustiger loopt en het inhouden een stuk minder is. Zeker merkbaar bij de stationaire loop ook. De E10 discussie is wat mij betreft voor mijn probleem niet relevant want sinds ik eigenaar ben is er nooit E10 in de tank gekomen en dat gaat niet gebeuren ook :)
DaWaN schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 09:32:
[...]

Wat bijvoorbeeld zou kunnen is een lekkage in het inlaattraject waardoor er lucht langs de MAF sensor de motor in gaat, daar zou de motor arm van kunnen gaan lopen. Als dat het geval is dan verwacht ik positieve fuel trims. Vandaar ook die vraag in mijn bovenstaande post.
Dat is deze toch?

Die heb ik al laten checken, hadden toevallig een reserve liggen en na het verwisselen had nog dezelfde kuren.

Vlassie1980 wijzigde deze reactie 16-10-2019 10:01 (12%)

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Vlassie1980 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 09:54:
[...]
Als ik meer gas geef dan speelt het wel eens op, vooral bij rotondes. Alleen tussen de 1500 en 2000 toeren in 2 en 3. Wanneer ik minder gas geef die toerentallen speelt het niet op, dus echt alleen bij redelijk veel gas geven. Heel af en toe is het echt een schok die je voelt en springt het motorstoringslampje heel kort aan, maar dat is denk ik omdat hij de neiging heeft om af te slaan en niet omdat er een motorstoring is want hij blijft niet branden en de auto is ook niet uit te lezen
Het is dus bij relatief hoge belasting rond de 2000 toeren. Dat doet wel denken aan brandstof / ontstekingsproblemen.
Wanneer ik boven de 2000 toeren zit komt het probleem helemaal niet voor.
Dan verwacht ik niet dat het brandstoffilter het probleem is
Dat is deze toch?
[Afbeelding]

Die heb ik al laten checken, hadden toevallig een reserve liggen en na het verwisselen had nog dezelfde kuren.
Ik vermoed ook niet dat de sensor zelf het probleem is. Je krijgt ook problemen als er lucht de motor inkomt wat niet langs die sensor gaat. Bijvoorbeeld lekkende slangen en/of pakkingen.

Overigens ben je niet de enige met dit probleem
Je zou ook eens kunnen kijken of iemand met Toyota TIS / Techstream het ding kan uitlezen, mogelijk staat daar iets in de historie. Dat is best mogelijk aangezien de CEL aangaat.

• Vlassie1980
DaWaN schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 10:23:
[...]

Het is dus bij relatief hoge belasting rond de 2000 toeren. Dat doet wel denken aan brandstof / ontstekingsproblemen.

[...]

Dan verwacht ik niet dat het brandstoffilter het probleem is

[...]

Ik vermoed ook niet dat de sensor zelf het probleem is. Je krijgt ook problemen als er lucht de motor inkomt wat niet langs die sensor gaat. Bijvoorbeeld lekkende slangen en/of pakkingen.

Overigens ben je niet de enige met dit probleem
Je zou ook eens kunnen kijken of iemand met Toyota TIS / Techstream het ding kan uitlezen, mogelijk staat daar iets in de historie. Dat is best mogelijk aangezien de CEL aangaat.
Dank voor je input. Als er lekkage zou zijn, doel je dan op de koppakking of een andere pakking?
Garage heeft wel al diverse kabels en slangen losgemaakt, gecheckt en weer vastgezet. Ook stukje poreuze slang aan het uiteinde weggeknipt omdat die wat gerafeld en uitgedroogd waren om er zeker van te zijn dat er geen valse lucht wordt aangezogen.

Dat het het brandstoffilter niet zou zijn is voor mij enigszins geruststellend aangezien die in de brandstoftank zit en het veel eurie kost om dat te laten vervangen.

Kunnen het toch niet de injectoren zijn?
https://drive.google.com/...fdI3ELboNBi4lOA0eeYo/view

Ik zeg nog steeds dat de 2e links op een gegeven moment druppelt, met mijn beperkte autokennis zou ik toch zeggen dat dat niet ok is?

Vlassie1980 wijzigde deze reactie 16-10-2019 13:51 (8%)

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Vlassie1980 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 13:48:
[...]

Dank voor je input. Als er lekkage zou zijn, doel je dan op de koppakking of een andere pakking?
Garage heeft wel al diverse kabels en slangen losgemaakt, gecheckt en weer vastgezet. Ook stukje poreuze slang aan het uiteinde weggeknipt omdat die wat gerafeld en uitgedroogd waren om er zeker van te zijn dat er geen valse lucht wordt aangezogen.
Nee koppakking is onwaarschijnlijk. Eerder slangen van/op de inlaat en inlaatspruitstukpakking of gaskleppakking. Valse lucht is inderdaad een term die garages gebruiken voor lekkages in het inlaattraject.
Kunnen het toch niet de injectoren zijn?
https://drive.google.com/...fdI3ELboNBi4lOA0eeYo/view

Ik zeg nog steeds dat de 2e links op een gegeven moment druppelt, met mijn beperkte autokennis zou ik toch zeggen dat dat niet ok is?
Dat filmpje zegt niet zo veel. Wat veel belangrijker is, is de opbrengst van de injectoren bij verschillende pulsbreedtes. Deze test lijkt mij veel te kort om een goede conclusie te vormen over de staat van de injectoren, maar de opbrengst op het eind lijkt wel gelijk te zijn.

• zeeg
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 15:45
Mijn 2012 Prius Wagon heeft deze week de eerste 200.000km er op zitten!

Waarschijnlijk ex-lease, in 2016 gekocht met 152.000km op te teller, afgelopen drie jaar 16k per jaar gereden. Rijdt nog als een zonnetje! Nog ff mee doorrijden, daarna helemaal elektrisch hoop 'k.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik moet nog een kleine 4.000 km om op de 2 ton te komen met mijn 2011 Prius. Heb hem al 5,5 jaar maar ook geen enkel probleem ermee. ;)

Open Source landkaart

• agravain
Mijn Auris 2014 is anderhalve maand de 200K gepasseerd. Heb er alweer iets meer dan 90K zelf op gezet sinds mijn aanschaf eind eerste helft 2017, maar rijdt nog steeds als een zonnetje.

Toyota mag wel eens opschieten met zijn volledige elektrische auto's hier in NL, anders ben ik bang dat de volgende toch een ander merk gaat worden.

• Bacchus
agravain schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 10:16:
Toyota mag wel eens opschieten met zijn volledige elektrische auto's hier in NL, anders ben ik bang dat de volgende toch een ander merk gaat worden.
Toyota heeft de haalbaarheid van BEV zwaar onderschat en had al zijn pijlen gericht op FCEV, dat zeker voor personenauto's niet echt lekker van de grond komt. Volgens mij staat er wel een BEV C-HR in de planning voor volgend jaar, in eerste instantie in China maar uiteindelijk ook in Europa.

• Vlassie1980
Bacchus schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 10:45:
[...]

Toyota heeft de haalbaarheid van BEV zwaar onderschat en had al zijn pijlen gericht op FCEV, dat zeker voor personenauto's niet echt lekker van de grond komt. Volgens mij staat er wel een BEV C-HR in de planning voor volgend jaar, in eerste instantie in China maar uiteindelijk ook in Europa.
Ze komen nu met versie 2.0 van de Mirai, maar er zal meer moeten gebeuren willen ze waterstof tot gemeengoed krijgen.

Rhoon, Arnhem, Delfzijl en Helmond zijn de enige plekken waar je in dit land waterstof kunt tanken.

• Bacchus
Waterstof voor personenauto's zie ik niet snel algemeen worden. De uitdaging zit er niet zozeer in de brandstofcel op zich maar in een efficiënte productie van waterstof zonder fossiele bron en in een veilige en compacte opslag ervan in de auto.

• agravain
Persoonlijk zie ik ook meer heil in BEV dan een brandstofcel.
Het pad van Toyota was / is wel duidelijk:
verbrandingsmotor -> verbrandingsmotor hybride (prius etc) -> brandstofcel hybride (mirai).

Doel is voorlopig om de Auris op te rijden, daar ben ik nog wel een aantal jaren mee zoet. Tegen die tijd hoop ik dat er voldoende interessant aanbod op de tweedehands markt is aan BEV's.

• zeeg
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 15:45

Inderdaad, dat geldt voor mij ook. Zou ik wel jammer vinden...

• Arfman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 21:53

Arfman

Drome!

Toyota mag wat mij betreft ook nog wel meer aanpassen dan alleen de aandrijflijn. Ik heb nu met Tesla gezien hoe het ook kan (OTA updates, een echt fatsoenlijk entertainment systeem, nieuwe features die automatisch worden gepusht, bugfixes, etc.). De tijd van een auto kopen die er, tenzij er terugroepacties zijn, nooit worden voorzien van nieuwe software/features is wat mij betreft afgelopen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

@Arfman Inderdaad, maar het is ook een verdienmodel. Mijn pa heeft net een Volvo S90 gekocht. Hij vroeg of hij het onderhoud ook bij de garage in zijn dorp kon doen. Ja, in princie wel, maar "als u bij ons komt krijgt u softwareupdates en navigatieupdates".
Ja, maar daar mag je wel voor betalen, inclusief een lekker hoog uurtarief. En vooral bij elektrische auto's is dat een volledig verouderd concept.

Open Source landkaart

• Amdwarrior
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 22:08

Goed nieuws voor je https://zerauto.nl/deze-s...toyota-gaat-in-productie/ :')

Even serieus volgende week Tokio motor beurs ik verwacht daar wel redelijk veel nieuws vanuit Toyota zelf helaas ook weer veel waterstof auto's
Toyota finally decided to go all-electric from 2020 on with a new BEV platform and six global BEV models including crossovers, SUVs and more.
Toyota, after years of neglecting of all-electric cars, announced today a huge offensive with a new platform, global models of various type as well as ultra-compact and walking area BEVs.
>:)

• Bacchus
Nice! Ik zou ook verwachten dat je met elektrificatie juist van klein naar groot werkt maar het aanbod van andere fabrikanten (Tesla mn) ontwikkelt zich juist andersom. Ook de wetgeving helpt trouwens niet mee.
Juist kleine voertuigen op korte afstanden en in de steden hebben weinig last van de beperkingen van accusystemen (kleine energiedichtheid dus beperkt bereik en afhankelijkheid van een elektriciteitsnetwerk) en zien sneller de voordelen: vlot optrekken, stil, geen uitstoot, onderhoudsarm.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Klein naar groot heeft ook een nadeel: prijs. Een elektrische auto is toch nog een stukje duurder, en om nu voor een stadsautootje van € 10.000 het dubbele neer te moeten leggen, daar krijg je weinig mensen enthousiast voor.
Voor het argument van afstand hoef je het niet meer te doen. 50 kWh accu en snelladen is voldoende om iets aantrekkelijks neer te zetten.

Open Source landkaart

• agravain
Nou het is een begin, alleen pas eind 2020 in Japan. Denk niet dat er veel op de NL tweedehandsmarkt terecht gaan komen :).
Maar we wachten rustig af, er zit nog meer in de pijplijn. Wel jammer dat ik al diverse malen heb gelezen dat Europa steeds als laatste aan de beurt is voor de volledig elektrische Toyota's.

• Falcon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 21:10

Falcon

DevOps-Engineer

zeeg schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 08:11:
Mijn 2012 Prius Wagon heeft deze week de eerste 200.000km er op zitten!

Waarschijnlijk ex-lease, in 2016 gekocht met 152.000km op te teller, afgelopen drie jaar 16k per jaar gereden. Rijdt nog als een zonnetje! Nog ff mee doorrijden, daarna helemaal elektrisch hoop 'k.
Zou je misschien met mij willen delen wat er zoal aan onderhoud heeft moeten plaats vinden in die 200k? :)

* Falcon rijdt een Wagon uit 2013 met bijna 145k op de teller

"You never come second by putting other people first"

Pagina: 1 ... 99 100 101 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True