Hij is vies... Moet gewassen worden, daarnaast is hij toe aan nieuwe banden, me name achter raken ze wat versleten. Ik krijg wat roestvorming op de stalen velgen van de winterbanden.
Maar alle gekheid op een samoerai boomje…
Op een gegeven moment ben je toe aan een andere auto, ik ruil hem liever in terwijl ik er nog een redelijk bedrag voor terug krijg. Ik heb 17 jaar een lease auto onder mijn billentjes gehad, aangezien ik zo'n 100 a 120k per jaar deed. Had ik om de 2 jaar een andere auto. Ik zal niet snel een nieuwe auto kopen, ondanks dat geld moet rollen vind ik de eerste afschrijving van een auto best zonde.
Dus een modelletje waar de kop van af is, ja dat past mij wel.
Auto rijden is leuk, financieel gezien is het één van de meest onhandige uitgaven die je kan doen, maar what the heck…. Zolang het financieel kan, dan doe je het toch gewoon?
Ik ben totaal ongevoelig voor zuinigheidsfanatisme, net als een keuze om hybride te gaan rijden om het quasi gunstige milieueffect.
Nee, ik betaal liever x cent de kilometer extra omdat het m'n leven een stuk leuker maakt. Ik ga geen 100 op de rechterbaan rijden omdat dit "beter" is.... Ik heb er veel meer plezier in om met 140 a 150km naar mijn bestemming te zoeven. Mag dat? Nee.... Heb ik recht op een boete als ik geflitst wordt? Ja. Is het onveiliger? Moah…..
Ondanks dat ik een Avensis mij wel past, de no-nonsens uitstraling heeft wel wat, maar ik zou dat ook prima in een A6 of in een V90 kunnen hebben.
Toyota's zijn gewoon super betrouwbaar, ik heb een hekel aan dingen die stuk gaan, met name met auto's.... In mijn leasetijd heb ik BMW's, Opels en Ford's vervloekt. Ik heb zelfs een Peugeit gehad, mijn goedheid, wat was dat een verschrikkelijke auto.
Toyota's zijn op een of andere manier over gedimensioneerd, ik kan zo 10 merken/modellen opnoemen die van buiten of van binnen mooier zijn dan Toyota, echter dat malle Japanse/Engelse product is gewoon super betrouwbaar.
Je kan ze bijna blind kopen, maar goed.... Ik vind het dood zonde dat de Avensis Wagon geen waardige opvolger heeft gekregen, Natuurlijk de Camry is back in town, Ze hadden mij blij gemaakt om op basis van dit model een station te maken. Maar ja, die is er niet en gaat er ook waarschijnlijk niet komen.
Doodzonde.