Nee, Middelrode, maar grote kans dat ze er wel vergelijkbaar uit zien

renzo4000 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 08:41:
Mooie Corolla @
Martinspire! Zeker een gave uitvoering in die two-tone uitvoering, staat hem goed. Ik was zelf ook in de running voor een Corolla (station weliswaar) en vind hem van buiten mooi om te zien.
Helaas was ik zelf minder te spreken over het interieur en zitpositie (ik kon geen lekkere positie vinden maar dat is voor iedereen persoonlijk). Het rijden was ok, niet te zacht niet te hard, gewoon ok.
Waar ik niet aan kon wennen was de "loeiende" CVT bij acceleratie en weet ook niet of ik daar ooit aan zou kunnen wennen. Hoewel hij vlot naar de 100 gaat bleef de beleving uit. Daarnaast was het ontbreken van AC en AA een dealbreaker. Ik begrijp dat de kans bestaat dat het volgende jaar gaat komen met een update maar dat komt te laat voor mij.
Uiteindelijk ben ik zelf uitgekomen bij een Kia Proceed GT plusline met "traditionele" dubbele koppeling automaat. Dit was voor mij de betere combi, betere wegligging, betere zitpositie en AC/AA. Maar de Corolla kwam zeker in de buurt, Toyota is goed bezig!
Geen AA is jammer, al kun je met mirrorlink ook nog wel het 1 en ander doen. Mijn S10 heeft gewoon Car Mode, maar het lukte me nog even niet om die werkend te krijgen zoals ik wil. Maar het nadeel van CarPlay en Android Auto is dat je altijd je telefoon via USB moet aansluiten op een magere snelheid waardoor opladen met moderne toestellen enorm lang duurt. Wireless AA zit niet in de meeste auto's, dat komt pas later (midden volgend jaar). Dat was de reden dat ik het in mn voorlopers ook nooit heb gebruikt. Liever hang ik gewoon mijn telefoon ergens en navigeer ik daar wel mee. Ben alleen nog even aan het zoeken naar een plek en houder. Liever niet aan het raam, maar er blijven bij het design weinig plekken over (dus suggesties zijn welkom). Pas als AA en CP wireless kunnen, wordt het interessant of anders met een fatsoenlijke USB 3 snelheid en oplaadvermogen. Want zonder die mogelijkheid loopt je telefoon gewoon in een uur of 2 helemaal leeg ipv dat ie hem mooi bijlaad en toch wat kan weergeven.
Verder weet ik niet welke versies je hebt getest qua performance, maar de 2.0 met 180 pk is niet luid. Al vond ik de 1.8 dat tijdens de proefrit ook niet. Ik vind het geluid binnen juist enorm stil ivm andere auto's en heb met mijn hoortoestellen nu echt nergens last van. Kan radio en telefoon prima horen, waar ik nu ook weinig last van windgeruis heb. Wellicht dat ie in de sport-stand wat meer geluid maakt, maar ik ben hem nog aan het inrijden, dus dat komt later wel. CVT is ook erg netjes. Schakelt heel mooi en samenwerking met de electromotor is knap gedaan. Moet wel wat meer stad rijden om er wat meer besparing mee te behalen.
Qua interieur heb ik dus de Executive en die heeft overal rode accenten met stiksels. De Premium (al zie ik die nu niet meer op de site) had een volledig zwart interieur en vond ik zelf ook wat minder. Ik had verder ook geen panorama dak nodig (ben daar te lang voor), dus dan was de keuze snel gemaakt. Qua zitting heb ik ook een prima stand gevonden nu. Ben vrij lang en breed, maar zit goed en comfortabel. Heb nu volgens mij al bijna 600km gereden (even vrij genomen voor wat familiebezoek en leuke ritjes) en nergens last van. Dus wat daar mis ging, weet ik ook niet.
Ben in ieder geval erg blij. Hij rijdt fijn, kan zowel vlot als rustig goed vooruit komen, bevat een hele fijne cruise control, ziet er mooi uit, zit lekker en bevat prima geluid. Door de accu achterin is de laadruimte wel beperkt in de hatchback (al zit er wel een dubbele bodem in), de beenruimte achterin houdt niet over (maar dat is een bewuste keuze geweest, gezien er niet vaak iemand achterin zal zitten en ik altijd nog wel ruimte kan maken, bij de touring was dat al een stuk beter bv) en het mediasysteem is wat verouderd (op zich zitten de meeste opties er wel in en kom je wel aan op je bestemming, maar het kan wel wat nieuwer en wat meer opties voor aanpassen bieden).
Nog wel een vraag: wat voor winterbanden hebben jullie eronder liggen? Ik weet dat de dealer er Yokohama's onder zou leggen, maar zo fantastisch scoren die niet (al kan dat wellicht te maken hebben dat het dan niet onder een Toyota getest wordt, wat ook wel wat uitmaakt), maar bij mijn bandenboer gaat daar wellicht wat anders onder vallen. Wat zijn de ervaringen en welke zijn zeker wel of niet de moeite waard?