Het grote Toyota-topic

Pagina: 1 ... 102 ... 163 Laatste
Acties:
  • 889.344 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:38

Martinspire

Awesomeness

Peatsmoke schreef op zondag 24 november 2019 @ 08:12:
[...]

Ergens heb ik gelezen dat de Corolla nu ook Carplay en Android Auto ondersteund, want in de RAV4 en nieuwe C-HR wordt het ook ondersteund. Lijkt me dus een gevalletje van updaten.
Kijk dan nog maar even op de website, want het komt nog nergens terug. Ook niet in de documentatie. Wellicht dat auto's die je nu bestelt er uiteindelijk mee geleverd worden, maar er is nog nergens iets over bekend. Zelfs in de aankondiging van de GR Sport variant van de Corolla wordt er niks over gerept. Dat zou wel het moment zijn om zoiets te melden, denk je niet?

Verder zitten we nog met het probleem dat volgens de wet het in Nederland niet mag (volgens mij) dus wellicht dat we alsnog langer moeten wachten nu Noorwegen wel lijkt te kunnen updaten.
Als ik verder zie hoe omslachtig MirrorLink is, verwacht ik dat het hier ook zo loopt. Dat je dus eerst naar Menu moet, dan Apps, dan CarPlay of AndroidAuto, dan een schermpje wegklikken (dat je het niet tijdens het rijden mag bedienen of whatever) en dan pas aan. Elke auto waarin ik tot op heden in heb gereden met dat systeem was het ook zo. Gelukkig weet ik gewoon waar ik werk en werkt alles via Bluetooth dus op de radio na, gebruik ik het mediasysteem toch al niet.

Ik heb dus een 2 weken geleden mijn Corolla opgehaald met (volgens mijn verkoper) de laatste versie en daar zat het nog niet op. Dus zeg maar waar het dan blijft?

[ Voor 40% gewijzigd door Martinspire op 24-11-2019 12:03 ]

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:41

aapelite

Do the kirby!

sinasappel schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 21:58:
[...]

Ik gebruik nadat mijn WP telefoon kapot is gegaan een iPhone met Here Drive. Inderdaad een van de beste navigatie die er is.

Vraag: Ik heb een Toyota Auris Touring Hybrid 2015 waar ik net nieuwe winterwielen op heb laten zetten bij Kwikfit. Nu kwam ik er achter dat zij niet de nieuwe ventielen kunnen synchroniseren met de auto en dat alleen de dealer dit kan doen.

De Toyota dealer gaf aan dat ik elke keer tijdens het wielen wisselen de ventielen moet synchroniseren. Onderstaande topic beschijft dat het mogelijk is om een tweede set wielen in de auto te zetten, dus het digitaal wisselen zou dan veel makkelijker zijn. Weten jullie of dit waar is of dat er telkens een nieuwe synchronisatie moet plaats vinden.

BTW kan alleen de dealer deze synchronisatie uitvoeren of ook andere bedrijven? Toyota dealer had momenteel geen tijd helaas.

https://toyotahybrideforu...hp?f=197&t=11286&start=75
Ik heb een rav4 hybrid uit 2016. Die kan inderdaad 2 sets met wielen onthouden. Ik doe de wielenwissel namelijk zelf. Ik heb een knop voor de TMPS (Set) die onder het stuur zit richting de pedalen. Als ik die ingedrukt houdt dan kan ik het TMPS systeem instellen op de druk die de banden op dat moment hebben. Druk ik die 3x kort achter elkaar in, dan switch ik naar de andere set. Bij de CHR zit die TMPS knop in het media-entertainment systeem ergens, dus soms is het even zoeken waar het bij jou auto zit. Ik gok bij een auris ook met een knopje onder het stuur ergens.

Het configureren van TMPS sensoren kan soms wat ingewikkelder zijn. Ik heb dit zelf nog nooit hoeven doen, maar zover ik het weet is dat bij Toyota soms wel ingewikkeld. Het is een closed loop die meestal de dealer alleen kan openen om nieuwe sensoren toe te voegen op herkenning. Als ik mijn auto echter aan de techstream hang via mijn laptop kan ik de geregistreerde codes van de TMPS sensoren zien en ook handmatig invoeren. Hiervoor zou je dan wel de codes moeten hebben van de sensoren die de kwikfit erbij gemonteerd heeft. Ik heb dit zelf nog niet geprobeerd, maar zag wel gewoon de mogelijkheid die codes aan te passen.

Weet je niet veel van techstream, dan zou ik gewoon wachten op je dealer of bij de volgende beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:51
In het handschoenenvak zit bij de auris een knop om de bandenspanning te resetten, misschien is die knop daar ook voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 12:15

DyStiC

'Atta way, baby!

Martinspire schreef op zondag 24 november 2019 @ 11:55:
[...]
Kijk dan nog maar even op de website, want het komt nog nergens terug. Ook niet in de documentatie. Wellicht dat auto's die je nu bestelt er uiteindelijk mee geleverd worden, maar er is nog nergens iets over bekend.
Staat gewoon vermeld in de specificaties van de prijslijst hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de-cvd
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:30
Mijn vriendin heef een Toyota Starlet uit 1992, en nu vroeg ik mij af welke brandstof nu het beste is. Sinds er geen Euro95 E5 meer te tanken is in de buurt, tankt ze nu E10. Misschien is het beter om Euro98 te gaan tanken? Het zou jammer zijn als de auto stuk gaat, al jaren lang praktisch niets aan de hand, afgezien van wat klein onderhoud als lampen etc., auto blijft maar rijden haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-05 01:31

Bullet NL

Eigen Wijs

de-cvd schreef op zondag 24 november 2019 @ 21:29:
Mijn vriendin heef een Toyota Starlet uit 1992, en nu vroeg ik mij af welke brandstof nu het beste is. Sinds er geen Euro95 E5 meer te tanken is in de buurt, tankt ze nu E10. Misschien is het beter om Euro98 te gaan tanken? Het zou jammer zijn als de auto stuk gaat, al jaren lang praktisch niets aan de hand, afgezien van wat klein onderhoud als lampen etc., auto blijft maar rijden haha
Deze Starlet wil prima op E10 rijden, de simpele maar betrouwbare techniek gaat er niet van kapot.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197141

Bullet NL schreef op zondag 24 november 2019 @ 21:32:
[...]

Deze Starlet wil prima op E10 rijden, de simpele maar betrouwbare techniek gaat er niet van kapot.
Elke benzine auto rijdt wel op E10, het is alleen de vraag hoelang het goed gaat bij een oudere auto omdat brandstofslangen en pomp er niet goed tegen kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricTC
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-05 22:50
HaerdenCliff schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 16:25:
[...]

De orignele camera is perfect om te solderen naar een RCA aansluiting als je de pinbeschrijving hebt ... de reden dat ik dat kan bevestigen? Er bestaat een tussenstukje om op de standaard kabel een RCA plug te krijgen als je wagen geen originele camera heeft. Die komt ook gewoon uit de stekker :-) het omgekeerde moet dus ook gewoon werken:

https://car-solutions.com...ble-for-toyota-gen5-gen6/

De originele Toyota camera's zijn overigens NTSC en de radio/media devices ondersteunen ook enkel NTSC camera's.
Hou er rekening mee dat er camera’s zijn die 6 volt voeding verwachten! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Anoniem: 197141 schreef op zondag 24 november 2019 @ 21:44:
[...]

Elke benzine auto rijdt wel op E10, het is alleen de vraag hoelang het goed gaat bij een oudere auto omdat brandstofslangen en pomp er niet goed tegen kunnen.
Toyota geeft zelf aan dat het rijden op E10 voor een Starlet P8 (modeljaar 1990-1996, waar we het hier over hebben) met een 1.0 en 1.3 motor geen probleem is.

Bijvoorbeeld de 1.3 (75Pk) is een wereldmotor, die destijds al geschikt was om op mindere benzine lopen dan dat wij in Nederland gewoon zijn. Met 10% bio ethanol heeft hij dan ook geen enkel probleem.

Mijn zus destijds een P8 gehad, daar hebben we regelmatig afgetapte benzine in gegooid welke als verkeerde brandstof in dieselauto's is getankt. Diesel is veel dikker, totaal andere verbranding eigenschappen als Euro95, het enige wat het blokje deed is iets meer roken van de diesel, verder maalde hij er niet om. het 1.3 blok uit de starlet is onverwoestbaar, en gaat zeker met de huidige benzine (E10) niet stuk.

Echt, gezien de reputatie en constructie van het blok (1.3 of 1.0) zou ik me niet druk maken om E10 benzine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197141

Wanneer Toyota zegt dat het kan in dat model zal dat wel kloppen.
Van vele andere wat oudere auto's (ook Japanse) kunnen de benzineslangen en pomp er niet zo goed tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:43
Anoniem: 197141 schreef op maandag 25 november 2019 @ 02:11:
Wanneer Toyota zegt dat het kan in dat model zal dat wel kloppen.
Van vele andere wat oudere auto's (ook Japanse) kunnen de benzineslangen en pomp er niet zo goed tegen.
Nieuwere ook:

Lexus V6 en V8 blokjes tussen 2005 en 2008 geloof ik uit mijn hoofd kunnen er ook niet tegen.

Ik ben ook de sjaak :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Toyota geeft aan dat de 2.0 en de 2.4 liter benzine motoren uit de T25 Avensis en Avensis Verso serie niet geschikt zijn voor E10, bij overige motoren/modellen schijnt het geen probleem te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Anoniem: 197141 schreef op zondag 24 november 2019 @ 21:44:
[...]

Niet dus. Bij de 2.4 Avensis heeft dat niets met de slangen en pomp te maken maar met het vermogen wat E10 kan leveren. Dat is gewoon niet voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ah, dat gaat dus over auto's die je nu pas besteld en dus ergens in maart/april worden geleverd? Dat betekend niet dat we nu dus al meteen kunnen updaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaerdenCliff
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 30-11-2024
KnoxNL schreef op maandag 25 november 2019 @ 06:56:
[...]

Nieuwere ook:

Lexus V6 en V8 blokjes tussen 2005 en 2008 geloof ik uit mijn hoofd kunnen er ook niet tegen.

Ik ben ook de sjaak :/
Enkel de IS250 de andere kunnen er wel tegen dus als je bv een 3.5 hybride hebt die hebben een ander type pomp en leidingen die standaard tegen de e10 kunnen alsook alle 2.5 4 pitter hybrides die recenter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinasappel
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12:24
wortelsoft schreef op zondag 24 november 2019 @ 13:38:
In het handschoenenvak zit bij de auris een knop om de bandenspanning te resetten, misschien is die knop daar ook voor.
Dit knop had ik inderdaad gevonden. Die is volgens mij alleen voor het resetten, dus je stelt je banden bv is op 90% van de gewenste druk. Dan resetten. En dan oppompen tot gewenste druk. Je kan niet met die knop de verschillende tensoren kalibreren met de auto helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:43
HaerdenCliff schreef op maandag 25 november 2019 @ 13:19:
[...]

Enkel de IS250 de andere kunnen er wel tegen dus als je bv een 3.5 hybride hebt die hebben een ander type pomp en leidingen die standaard tegen de e10 kunnen alsook alle 2.5 4 pitter hybrides die recenter zijn.
Klopt, mijn IS250 is echte ruit 2006 en die serie kan er niet tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Wie kan mij helpen, want ik zie door de bomen het bos niet meer...

M'n vriendin heeft een Yaris uit 2009 (XP9) met de standaard ingebouwde radio/cd, dit model:
Afbeeldingslocatie: https://vimg.cheki.co.ug/xl/11_inventory1713503_1529504585.jpg
(niet haar auto)

Die radio blinkt niet bepaald uit in ontvangstkwaliteit of mogelijkheden, dus wil ik graag vervangen door een enkel din Pioneer bleutooth headunit dit ik nog heb liggen. Het liefste zou ik een dubbel din unit plaatsen, maar de keuze van gratis of €300 is simpel ;)

Ik heb daardoor een aantal dashboarddelen nodig waardoor ik een 2-din gat krijg, en kom onderandere dit tegen:
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51UKIyBiTML._AC_SL1000_.jpg
Maar voor zover ik na kan gaan, kan ik hier geen enkele din radio in monteren en ook geen vulstukje/bakje voor onder de radio.

Alternatief kom ik deze plaat tegen:
Afbeeldingslocatie: https://ce8dc832c.cloudimg.io/fit/640x480/ftrim1@b3a605b72141d45cce626be38e7fcfb4e2358e86/_cdn_/52/E2/70/00/0/470565_1.jpg
Die heeft wel een montagerand, maar mist weer de lange donkere strips die ook vervangen moeten worden (en die ik nog niet los ben tegengekomen).

Ik ben al het hele weekend opzoek naar sites waar info staat hierover, maar die kan ik ook niet vinden.

Wie kan mij dus op weg helpen met info over het inhouden van een aftermarket radio in een Yaris?

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaerdenCliff
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 30-11-2024
deepbass909 schreef op maandag 25 november 2019 @ 14:08:
Wie kan mij helpen, want ik zie door de bomen het bos niet meer...

M'n vriendin heeft een Yaris uit 2009 (XP9) met de standaard ingebouwde radio/cd, dit model:
[Afbeelding]
(niet haar auto)

Die radio blinkt niet bepaald uit in ontvangstkwaliteit of mogelijkheden, dus wil ik graag vervangen door een enkel din Pioneer bleutooth headunit dit ik nog heb liggen. Het liefste zou ik een dubbel din unit plaatsen, maar de keuze van gratis of €300 is simpel ;)

Ik heb daardoor een aantal dashboarddelen nodig waardoor ik een 2-din gat krijg, en kom onderandere dit tegen:
[Afbeelding]
Maar voor zover ik na kan gaan, kan ik hier geen enkele din radio in monteren en ook geen vulstukje/bakje voor onder de radio.

Alternatief kom ik deze plaat tegen:
[Afbeelding]
Die heeft wel een montagerand, maar mist weer de lange donkere strips die ook vervangen moeten worden (en die ik nog niet los ben tegengekomen).

Ik ben al het hele weekend opzoek naar sites waar info staat hierover, maar die kan ik ook niet vinden.

Wie kan mij dus op weg helpen met info over het inhouden van een aftermarket radio in een Yaris?
https://www.universclub.c...n-facia-adaptor-4478.html

dit is de properste oplossing.

voor jouw paneel dat je hierboven poste kan je dit krijgen

https://www.amazon.com/gp...ef=oh_o04_s01_i00_details

[ Voor 3% gewijzigd door HaerdenCliff op 25-11-2019 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 12:15

DyStiC

'Atta way, baby!

Martinspire schreef op maandag 25 november 2019 @ 11:09:
[...]

Ah, dat gaat dus over auto's die je nu pas besteld en dus ergens in maart/april worden geleverd? Dat betekend niet dat we nu dus al meteen kunnen updaten...
Geldt voor auto's die vanaf 1 oktober zijn besteld. Die van mij wordt als het goed is half januari geleverd en betreft een modeljaar 2020, en dus volgens de dealer met ACP.
Ik wacht het af...

Voor bestaande Corolla's is voor zover ik weet nog geen harde datum gemeld, anders dan dat hij eraan komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909
  • Nu online

deepbass909

Top, daar kan ik wat mee en is tenminste ook nog een beetje betaalbaar (veel trimsetjes kosten al snel €100 voor 3 stukjes plastic :X )

Overigens ga ik eerst testen met wat verloopkabels of een andere radio ook wel echt een betere ontvangst geeft voor ik al die adapters aanschaf.

[ Voor 11% gewijzigd door deepbass909 op 26-11-2019 22:52 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Hey mensen, ik heb een Toyota Auris uit 2015 gekocht en vroeg mij af er een telefoonhouder is die jullie aanraden? Het liefst eentje die op de ventilatie kan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Piet_Piraat7 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 09:36:
Hey mensen, ik heb een Toyota Auris uit 2015 gekocht en vroeg mij af er een telefoonhouder is die jullie aanraden? Het liefst eentje die op de ventilatie kan :)
https://www.broditcenter.nl/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:53

Crazy D

I think we should take a look.

Piet_Piraat7 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 09:36:
Ik heb jarenlang met zoiets rondgereden:
https://www.bol.com/nl/p/...ch/9200000057330868/?s2a=

Zat prima vast en past mooi op de ventilatieroosters.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Nu online
@Crazy D ook in een Auris uit 2015? (weet niet of er veel verschil tussen zit hoor). Die broclip die @Anoniem: 93986 noemt moet nog een telefoonhouder bij en bij Coolblue kom ik dan uit op 65 euro waar de telefoonhouder van jou 5 euro is. Scheelt nogal, maar dat kan ook kwaliteitsverschil zijn.

https://www.coolblue.nl/p...centrale-bevestiging.html

[ Voor 23% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 30-11-2019 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:53

Crazy D

I think we should take a look.

Piet_Piraat7 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 09:54:
@Crazy D ook in een Auris uit 2015? (weet niet of er veel verschil tussen zit hoor). Die broclip die @Anoniem: 93986 noemt moet nog een telefoonhouder bij en bij Coolblue kom ik dan uit op 65 euro waar de telefoonhouder van jou 5 euro is. Scheelt nogal, maar dat kan ook kwaliteitsverschil zijn.

https://www.coolblue.nl/p...centrale-bevestiging.html
Mijn Auris was van 31-12-2014 (hoi 14% bijtelling 8) ) :P Al ligt het wel aan je telefoon, als je de XS Max van de iPhone hebt wordt t misschien iets minder handig (maar dat geldt voor alle houders die je daar wilt klikken), ik heb de Auris ruim een jaar niet meer en had destijds de normale iPhone (ondertussen wel de max). Voor 5 euro kun je de gok denk ik wel nemen. Mijn telefoon is er nooit uitgevallen, zat altijd hartstikke strak, en houdertje is er ook nooit uitgevallen.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:22
@deepbass909 In Duitsland is dat soort spul stukken voordeliger: https://www.caraudio24.de...:3703_3959_7084_7086.html

Vergeet ook niet een evt. antenne adapter en interface om stuurwielbediening te kunnen blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Nu online

deepbass909

ThinkPadd schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 10:03:
@deepbass909 In Duitsland is dat soort spul stukken voordeliger: https://www.caraudio24.de...:3703_3959_7084_7086.html

Vergeet ook niet een evt. antenne adapter en interface om stuurwielbediening te kunnen blijven gebruiken.
Dank voor de tip, dat is inderdaad een stuk voordeliger!

Verloopkabels heb ik al liggen, eerst stap is nu om te testen of de radio überhaupt een verschil gaat maken. De Yaris is niet zo luxe dat er stuurwielbediening in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ander stuur erin zetten, mijn XP9 heeft het wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Nu online

deepbass909

ThinkPadd schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 12:55:
Ander stuur erin zetten, mijn XP9 heeft het wel :D
Ik zou liever cruise control inbouwen, maar helaas is het bij de Europese niet simpel een kwestie van het pookje plaatsen (wat het bij de Amerikaanse Yaris wel schijnt te zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
@deepbass909 Klopt, zat ik toen ook mee. Ik heb er een GoldCruise GC90 in gezet, was goed zelf te doen vanwege het elektronisch gaspedaal. Werkt prima, maar was wel duur (+/- €400 :X )

In Amerika is de ECU er vaak al op voorbereid en hoeven ze inderdaad alleen een pookje van $20 aan de stuurkolom te monteren.

[ Voor 28% gewijzigd door ThinkPad op 01-12-2019 07:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ik ga mij hier alvast melden :$ Ik ga van Opel naar Toyota :$

Over 2 weken haal ik een Corolla uit 2006 op. Zit alle comfort op die ik nodig heb en zelfs een beetje extra :D

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909
  • Nu online

deepbass909

ThinkPadd schreef op zondag 1 december 2019 @ 07:30:
@deepbass909 Klopt, zat ik toen ook mee. Ik heb er een GoldCruise GC90 in gezet, was goed zelf te doen vanwege het elektronisch gaspedaal. Werkt prima, maar was wel duur (+/- €400 :X )

In Amerika is de ECU er vaak al op voorbereid en hoeven ze inderdaad alleen een pookje van $20 aan de stuurkolom te monteren.
Ik zou graag in de ECU willen rommelen, zoals ik bij m'n BMW kan, want waarschijnlijk is het weinig meer dan een optie activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-05 21:17
Vlassie1980 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:08:
Nog steeds aan het zoeken naar de oorzaak van het inhouden van mijn Avensis Verso.

Klacht: Auto wil wel eens kort inhouden bij het accelereren bij 1500~2000 toeren en dan vooral in de 2e en 3e versnelling.

- Geen storingscodes en niet uit te lezen
- Injectoren zijn gecheckt, zie dit filmpje https://drive.google.com/...lOA0eeYo/view?usp=sharing
- Bij een beurt afgelopen juni zijn er 4 nieuwe bougies in gezet
- Luchtmassameter is goed, ander exemplaar er tijdelijk ingezet en hij liep even belabberd
- Injector cleaner toegevoegd, daarmee reed hij nagenoeg perfect. Op 95 is het belabberd en op 98 lijkt hij beter te lopen

Mijn eerste vermoeden nu is het brandstoffilter, maar dat filter zit in de tank en het kost bij de dealer €333 om dat te laten vervangen en ik weet niet eens of dat de hoofdoorzaak is :')

Kortom... dilemma
Inmiddels de auto uit wanhoop maar naar de dealer gebracht, die concludeerde dat er waarschijnlijk verkeerde bougies in zaten en dat hij vervuild was.

Nieuwe bougies erin en motor gereinigd, weet niet precies hoe ze dat hebben gedaan maar hij loopt in ieder geval weer als een trein. Ik had echt geen idee wat het kon zijn en dacht echt aan een verstopt brandstoffilter, gare bobine of andere sensor en nu blijkt het toch iets vrij simpels te zijn.

Nu maar hopen dat hij zo goed blijft lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-05 21:05
A.s. zaterdag ga ik een paar Auris Hybrids bekijken (2014-2015). Wat zijn opties (pakketen) die ik echt in de gaten moet houden (het gaat tussen deze en de Megane Estate)?

En is er een manier om te weten wat de staat van de batterijen is? Het zijn natuurlijk allemaal ex-lease bakken.

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-05 17:47

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Staat van de batterijen is met een OBDII adapter en een app goed te zien (een Toyota dealer kan dat ook), als je dat niet hebt is het vooral een kwestie van kijken hoe lang je elektrisch kunt rijden, en dat is voor een leek lastig te bepalen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:33
Keuze tussen Frans en Japans zou sowieso niet heel erg moeilijk mogen zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Maasluip Ik heb geen ervaring met Hybrids maar is er uberhaupt een manier om slecht met die accu's om te gaan?
Is dat in een auto niet zo beveiligd en uitgedokterd dat dat alleen afhankelijk is van het aantal kilometers wat er is gereden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-05 17:47

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Er zijn veiligheden ja, maar je kunt handmatig meer van de accu verlangen dan op de automatische piloot zou gebeuren. Bijvoorbeeld heel veel in EV mode rijden en de accu "volledig" (lees: tot 40%) leeg rijden. Of veel bergafrijden waardoor de accu tegen de maximale lading van 80% aanloopt. Of veel in heet weer rijden.

Dat zijn allemaal oorzaken dat er een grotere degradatie plaats kan vinden. Voor een auto van 5 jaar oud hoef je niet te verwachten dat het accupakket slecht is, je zult waarschijnlijk de standaard degradatie zien (middelste cellen wat minder capaciteit).

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-05 07:05
@Maasluip Graag zie ik daar een bron van. Als je hem leeg hebt gereden zit je nog steeds veilig, de 40%. En of je hem nou in 1 keer leeg rijdt met 1 lange cyclus of met 3 korte cyclussen maakt weinig uit.

Het enige wat je fout kunt doen is zo'n auto 2 of 3 jaar wegzetten o.i.d., want dan ontlaad hij uitzichzelf.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Anoniem: 93986 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 15:45:
@Maasluip Ik heb geen ervaring met Hybrids maar is er uberhaupt een manier om slecht met die accu's om te gaan?
Is dat in een auto niet zo beveiligd en uitgedokterd dat dat alleen afhankelijk is van het aantal kilometers wat er is gereden?
Toyots heeft dat aardig voor elkaar, puur elektrisch rijden is alleen leuk in de parkeergarage en verder regelt de auto het zelf wel. In het begin kijk je er wel naar maar naar verloop van tijd is het allemaal wel best.
Voor de Auris is de belangrijkste optie de Touring Sport in de hatchback past niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ik heb dus een Corolla. Kan iemand mij vertellen hoe bij de eco-display met de waardering voor hoe goed je rijdt je dat onderste balkje meer dan 0 streepjes krijgt? De eerste is acceleratie, rustig doen is 4 streepjes makkelijk te halen. Snelheid vasthouden is de middelste, ook niet lastig, maar op de 1 of andere manier komt die onderste nooit vol, hoe rustig ik ook rij. Het lijkt niet uit te maken of ik bij afremmen mn gas alleen los laat, beetje bij rem of hard in de ankers ga. Hij komt gewoon nooit omhoog. Nou weet ik dat ik in een regio woon waar de stoplichten over het algemeen goed op elkaar zijn aangesloten en ik ook niet veel lichten tegen kom. Daardoor hoef ik dus weinig te remmen, wellicht is dat het probleem (first world problem dus), maar het lijkt me niet de bedoeling om te gaan remmen alleen om de accu op te laden. Bij een beetje meeremmen zie ik de charge wel vol komen (alleen gas los is ongeveer half vol), maar de streepjes gaan dus nooit lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:55
Martinspire schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 19:06:
Ik heb dus een Corolla. Kan iemand mij vertellen hoe bij de eco-display met de waardering voor hoe goed je rijdt je dat onderste balkje meer dan 0 streepjes krijgt? De eerste is acceleratie, rustig doen is 4 streepjes makkelijk te halen. Snelheid vasthouden is de middelste, ook niet lastig, maar op de 1 of andere manier komt die onderste nooit vol, hoe rustig ik ook rij. Het lijkt niet uit te maken of ik bij afremmen mn gas alleen los laat, beetje bij rem of hard in de ankers ga. Hij komt gewoon nooit omhoog. Nou weet ik dat ik in een regio woon waar de stoplichten over het algemeen goed op elkaar zijn aangesloten en ik ook niet veel lichten tegen kom. Daardoor hoef ik dus weinig te remmen, wellicht is dat het probleem (first world problem dus), maar het lijkt me niet de bedoeling om te gaan remmen alleen om de accu op te laden. Bij een beetje meeremmen zie ik de charge wel vol komen (alleen gas los is ongeveer half vol), maar de streepjes gaan dus nooit lopen.
Die onderste is hoe je volledig tot stilstand komt. Als je remt, maar ook nog maar een minuscuul beetje snelheid hebt voor je weer gas geeft blijft de balk leeg. Ik vind die balk nog altijd vrij lastig uit te vogelen. De ene keer rem ik vrij constant en geleidelijk voor m'n gevoel, maar is de score slecht. Andere keren rem ik hard en scoort ie wel goed. Ik probeer er minder op te letten inmiddels, anders weer frustratie dat m'n nette rit ineens weer slecht word beoordeeld door 1 rem actie :+

[ Voor 3% gewijzigd door Southern Sun op 20-12-2019 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Southern Sun schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 20:39:
[...]

Die onderste is hoe je volledig tot stilstand komt. Als je remt, maar ook nog maar een minuscuul beetje snelheid hebt voor je weer gas geeft blijft de balk leeg. Ik vind die balk nog altijd vrij lastig uit te vogelen. De ene keer rem ik vrij constant en geleidelijk voor m'n gevoel, maar is de score slecht. Andere keren rem ik hard en scoort ie wel goed. Ik probeer er minder op te letten inmiddels, anders weer frustratie dat m'n nette rit ineens weer slecht word beoordeeld door 1 rem actie :+
Ah ok. Mja ik sta eigenlijk bijna nooit stil 8)7
De stoplichten hier gaan vrij snel weer over en verder veel ongelijkvloerse kruisingen dus remmen hoeft ook niet meer. Sinds ze hier een N-weg hebben aangepast is het allemaal een stuk beter geworden. Ik ga verder buiten de spits de deur uit, dus dat helpt ook wel. Maar dan begrijp ik beter waarom ie niet aan gaat als ik al op de snelweg rij :P

Wel jammer dat het dus om stilstand gaat en niet zozeer afremmen. Wellicht gaan ze dat nog aanpassen in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-05 08:41
Afremmen tot stilstand is natuurlijk altijd iets dat je wil vermijden, dus dat is een beetje raar om zo te scoren op dat punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Zeker raar, want stilstand is 0 km/u maar wel met een verbruik op de 12v, dus vroeg of laat moet ie de motor aanzetten. Dat merk je versneld in files als je veel stroom verbruikt zoals met verwarming/airco. Aangezien de reden dat wagens bestaan om ons te verplaatsen, is dit wel bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Volgens mij is het ook hoeveel je regenereert en/of gelijkmatig remt, maar goed dat zie je dus pas bij stilstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Wat zijn hier de ervaringen met het verbuik van de nieuwe Corolla sinds het tanken van E10?

Bij mij is het gemiddelde verbruik maar stijgen, momenteel van 20.9 naar 19.8 km/l.
Ook heb ik sinds E10 geen 700km meer op een tank gered...

[ Voor 16% gewijzigd door Loei123 op 24-12-2019 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Laatst online: 09:34
Loei123 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 07:27:
Wat zijn hier de ervaringen met het verbuik van de nieuwe Corolla sinds het tanken van E10?

Bij mij is het gemiddelde verbruik maar stijgen, momenteel van 20.9 naar 19.8 km/l.
Hee wat grappig dat je dat post, dat viel mij gisteren ook op toen ik mijn prius tankte. Het gebruik is bij mij ook hoger geworden. Ook de afwijking van wat de boordcomputer zegt ten opzichte van wat ik tank is gegroeid. Die zit nu op 0,5 tot soms wel 1.0 l/100km..

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Het vervelende is dat het niet goed te meten is omdat je met meer factoren zit zoals het seizoen en de temperatuur. Al heb ik het ook met alle auto's gemerkt waar ik afgelopen tijd heb gereden en was ook bekend. Is eigenlijk een eigenschap van de Ethanol die erbij zit. Je hebt er meer van nodig om dezelfde energie eruit te krijgen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Yes, ze doen het weer....

De nieuwe Yaris GR4, meer dan 250pk, meer dan 350nm, 4x4 met midden dif met 3 settings.

[ Voor 17% gewijzigd door Bullet NL op 24-12-2019 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 09-05 08:41
Touchdomex schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 08:54:
[... Rijdt minder op E10 dan op E5 ...]
Het vervelende is dat het niet goed te meten is omdat je met meer factoren zit zoals het seizoen en de temperatuur. Al heb ik het ook met alle auto's gemerkt waar ik afgelopen tijd heb gereden en was ook bekend. Is eigenlijk een eigenschap van de Ethanol die erbij zit. Je hebt er meer van nodig om dezelfde energie eruit te krijgen.
In het lab is het best goed te meten maar op de weg heb je inderdaad veel factoren die een grotere invloed hebben dan een paar procentpunt extra ethanol in je benzine.
De energiedichtheid van E10 is 33,2 MJ/l, die van benzine is 34,2 MJ/l. (+/- 2%) E5 zal ertussenin zitten. Pure ethanol is 24 MJ/l, diesel 38,6 MJ/l.

@Bullet NL Mooi maar ik wacht nog even op de Grrr. :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Bacchus op 24-12-2019 14:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik wacht even op een RAV4 GR4 ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-05 11:19

Bommes

Capo del formaggio

Bullet NL schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 11:00:
[YouTube: Een legende in wording | Toyota Yaris GR-4 | Autovisie]
Yes, ze doen het weer....

De nieuwe Yaris GR4, meer dan 250pk, meer dan 350nm, 4x4 met midden dif met 3 settings.
vet ding, maar zoals beschreven met ons bpm stelsel niet normaal prijzig is NL.
Ik ben wel benieuwd naar de nieuwe Yaris, ik mag volgend jaar iets nieuws uitzoeken ter vervanging van mijn huidige (2019) Yaris hybride.
Fijn ding hoor maar wel wat sloompjes, misschien is de nieuwe versie wat vlotter. Op de diverse sites lees ik iets van 15% meer vermogen.
Sowieso wordt het tijd voor een goede update want de huidige is al een flink jaartjes oud met alleen maar wat facelifts.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Meh, zo hoog op de wielen zal niet heel fijn zijn om lekker mee te scheuren. Dan liever een Corolla. Maar dat gaat nog wel even duren, zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun

Mijn verbruik is ook gestegen. Echter nu ook winterbanden dus weet niet hoeveel dat nog uit maakt. Ben benieuwd hoe het weer vanaf het voorjaar is. Ik rij meestal 120/130 dus iets langzamer zou wellicht nog schelen, maar haal nu zo'n 650 max uit de tank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-05 21:05
Dzine schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:51:
A.s. zaterdag ga ik een paar Auris Hybrids bekijken (2014-2015). Wat zijn opties (pakketen) die ik echt in de gaten moet houden (het gaat tussen deze en de Megane Estate)?

En is er een manier om te weten wat de staat van de batterijen is? Het zijn natuurlijk allemaal ex-lease bakken.
Het is een facelift modelletje geworden met genoeg opties :D. Vreemd genoeg ben ik heel blij met het pano dak, voelt zo ruimtelijk _/-\o_ .
De (lease) history zag er prima uit dus op naar vele goedkopere km's.

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

In mijn Auris 2013 zit ook een panoramisch dak, het is vooral leuk voor de achterpassagiers want vanuit de bestuurdersstoel zie je er niets van. Alleen de extra lichtinval is dan een voordeel, vooral omdat andere wegbestuurders duidelijker kunnen zien dat jij ze wel of niet ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Martinspire schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 15:48:
[...]

Meh, zo hoog op de wielen zal niet heel fijn zijn om lekker mee te scheuren. Dan liever een Corolla. Maar dat gaat nog wel even duren, zie ik.
De Corolla is veel te klein, zelfs de station...
Avensis Station is er niet meer, wil geen sedan
Dus kom ik eigenlijk automatisch bij de RAV4 uit.
Ik wil een zware aanhanger op sleep mee nemen, dus wordt het minimaal een 4x4 AWD
Nu komt daar volgend jaar een 310+ PK versie van.
Tja..... Auto rijden mag best leuk zijn..... Ook in een Toyota

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agravain
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:31
@Bullet NL De plugin bedoel je?
Heb al gelezen dat dealers aangeven dat deze ongeveer 10 tot 12K duurder wordt dan de duurste versie die nu op de markt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Mijn Auris touring sport (2018) is geleverd met busje schuim + pomp ipv een volwaardige reservewiel. Dit vind ik niet zo'n fijn idee (band end of service na gebruik) en heb een band om een stalen velg laten leggen. Ik heb alleen geen krik en vroeg me af of ik een willekeurige krik van een (recente) Toyota geschikt is. Er is genoeg aanbod op onderdelen sites voor een paar euro, maar niet specifiek voor mijn model Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
Bullet NL schreef op woensdag 25 december 2019 @ 01:56:
[...]

Ik wil een zware aanhanger op sleep mee nemen, dus wordt het minimaal een 4x4 AWD
De Corolla Station heeft iig al meer kofferruimte, alleen kun je die zware aanhanger dan wel vergeten inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Loei123 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 10:57:
[...]

De Corolla Station heeft iig al meer kofferruimte, alleen kun je die zware aanhanger dan wel vergeten inderdaad.
Het grootste probleem is dat de achterklep van een Corrola station kleiner is dan die van de Avensis.
Ik moet een krat achter in de auto kunnen schuiven, mijn Avensis kan dat, de opening van een Corolla is simpelweg te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Bullet NL schreef op woensdag 25 december 2019 @ 11:57:
[...]

Het grootste probleem is dat de achterklep van een Corrola station kleiner is dan die van de Avensis.
Ik moet een krat achter in de auto kunnen schuiven, mijn Avensis kan dat, de opening van een Corolla is simpelweg te klein.
Ah dat zou kunnen, dat kan ik niet vergelijken.
In de categorie is een Volvo V70 volgens mij heer en meester. ;)

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Bullet NL schreef op woensdag 25 december 2019 @ 01:56:
[...]

Klinkt alsof je een hele specifieke usecase hebt. Kun je net zo goed een Hilux pakken :X
Het lijkt me logisch dat je naar een Corolla, Avensis of Auris kijkt vanwege het hybride-deel. Niet vanwege veel performance. Al is zo'n 2.0 hybrid nog best prima. Ik snap alleen niet waar je 300+ PK voor nodig zou moeten hebben in NL. 200 is al meer dan zat. Tenzij je echt tonnen gaat trekken, maar dan zal sowieso weinig voldoen.

En zo'n GR4 is toch vooral voor circuit bedoeld? Met strakke vering en dergelijke. Dan heb je aan 4x4 ook weinig. En gezien zo'n RAV4 nogal hoog op de poten staat, heb je met remmen en optrekken dan zo'n enorme kanteling naar voren en achter. Dat rijdt wat minder prettig dan een auto die lager op de poten staat. Maar goed, zo'n Yaris oid GR4 is ook overkill. Dan heb je een auto die heel snel gaat ondersturen en dat rijdt ook niet fijn.

Mijn vorige was een Mégane GT met 50 PK meer dan de huidige Corolla, maar het verschil is eigenlijk minimaal en vrijwel nergens op de Nederlandse wegen heb je echt al die PK's nodig met al die oudjes op de weg en inhalende vrachtwagens. En de afgelopen jaren kom ik ook al niks spannends bij de stoplichten tegen die überhaupt een gaspedaal meer dan 50% hebben ingedrukt.

Dan kun je beter wat besparen, een playseat en stuur met simgame aanschaffen of op de kartbaan rondhangen, dan zoveel betalen voor een auto. De belastingregels gaan nog weer verder omhoog dus binnenkort is 200+ PK echt niet meer te betalen. Die Mégane is ondertussen ook een paar duizend omhoog gegaan en dat wordt komend jaar nog meer.
Maar goed, hybrid is dus niks voor je dus dat is verder prima, maar vergeef me dat ik je specifieke use-case niet in het achterhoofd had bij de vorige reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:29

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Mijn vertrouwen in Toyota/Prius Wagon heeft gisteren een deuk opgelopen.

Auto begin dit jaar tweedehands als Toyota occassion gekocht met een 132k op de teller. Nu 146k en ik start de auto bij ons op de oprit.. even elektrisch en daarna slaat de motor aan, een mega hard gerammel in het vooronder, snel uitgezet en gelijk Toyota Pechhulp gebeld.

Uurtje later is de beste man er en kijkt even onder de motorkap en ziet dat de Multi-riem er niet meer is :?

Auto afgevoerd naar mijn lokale Toyota dealer en vervangend vervoer mee.

Tot mijn geluk heb ik de Prius in januari gekocht, waar het oorspronkelijk op 19 december zou gebeuren.. maar door trekhaak en nieuwe banden was dit januari geworden, anders had ik dus officieel buiten de garantie gezeten. :S

Mijn lokale dealer mag nu de diagnose doen, mocht er meer defect zijn dan moet hij door naar de dealer waar ik de Prius gekocht heb.

Dan te bedenken dat hij voor een kleine beurt nog 29 nov bij mijn lokale dealer langs is geweest.

Bijzonder dit allemaal.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Falcon schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 15:16:
Tja, ook aan een Toyota gaat wel eens iets stuk. Vervelend natuurlijk, maar zo’n riem heeft nu eenmaal niet het eeuwige leven. Lijkt mij ook gewoon een kwestie van een nieuwe riem erop en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Een moderne Toyota hybride, een Prius wagon is dat denk ik ook, heeft geen riem maar een ketting die er voor bedoeld is een heel autoleven mee te gaan. Maar blijkbaar kunnen die ook stuk gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Multiriem is wat anders als een ketting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cmderks93
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-05 16:10
Multiriem hebben de huidige toyota hybride niet. Alleen de eerste generatie geloof ik. Als je onder de kap kijkt, zie je wel een poulie. Geen riem.

Wellicht dat de monteur niet bekend was met de hybride.

Aangezien het kouder is, kan het best zijn dat je last hebt gehad van een ratel/bonkend geluid door vocht. Als je dit niet weet, schrik je enorm. Dit gebeurt vaker en er zijn diverse topics over te vinden.

Afwachten wat de dealer zegt. Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Niet online
Als een koude hybride start en binnen een minuut weer wordt uitgeschakeld en dan enkele uren later weer start dan ratelt die ook.

Heb ik een keer gehad toen ik mijn Auris even een metertje naar voren wilde rijden en gelijk daarna weer uitschakelde. Sindsdien druk ik bij zoiets gelijk de ev knop in zodat de benzinemotor niet start.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• terracide
  • Laatst online: 21-05 15:16
Ik heb eigenlijk hier niks te melden anders dan een uiting van vreugde dat ik sinds vandaag eigenaar ben van een Auris Hybrid wagon Lease pro met safety-sense en pano uit 2015. Hij weegt 1310 kilo en is te bezichtigen onder het genot van beschuit met muisjes.. Ow wacht dat was een andere keer ;)

Als iemand een idee heeft hoe ik die kaarten kan updaten zonder dat me dat kapitalen kost ben ik daar zeer geïnteresseerd in!

[ Voor 25% gewijzigd door terracide op 28-12-2019 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
@Falcon Wanneer is de riem vervangen, niet bij die laatste beurt of wel?
Zou namelijk ook montage fout kunnen zijn.

Familie van me had eens de distributie riem eraf gelopen, van hun Camry waarbij het net vervangen was. Montagefout dus.
Gelukkig non interference motor, dus nieuwe riem erop bij garage en vrolijk verder. Maar toch vervelend langs de snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Auto begin dit jaar tweedehands als Toyota occassion gekocht met een 132k op de teller. Nu 146k en ik start de auto bij ons op de oprit.. even elektrisch en daarna slaat de motor aan, een mega hard gerammel in het vooronder, snel uitgezet en gelijk Toyota Pechhulp gebeld.

Uurtje later is de beste man er en kijkt even onder de motorkap en ziet dat de Multi-riem er niet meer is :?

Auto afgevoerd naar mijn lokale Toyota dealer en vervangend vervoer mee.

Tot mijn geluk heb ik de Prius in januari gekocht, waar het oorspronkelijk op 19 december zou gebeuren.. maar door trekhaak en nieuwe banden was dit januari geworden, anders had ik dus officieel buiten de garantie gezeten. :S

Mijn lokale dealer mag nu de diagnose doen, mocht er meer defect zijn dan moet hij door naar de dealer waar ik de Prius gekocht heb.

Dan te bedenken dat hij voor een kleine beurt nog 29 nov bij mijn lokale dealer langs is geweest.

Bijzonder dit allemaal.
Lastig dit. Is in ieder geval niets gebeurd onderweg, dus wat dat betreft wel mazzel wellicht.
Verder misschien verkeerde montage bij de beurt? Zal niet de eerste keer zijn.

Mijn vader heeft bij een ander merk eens bij de beurt gehad dat ze de schokdempers moesten nakijken, niks konden vinden en vervolgens een dag later lijkt de vering stuk. Maar nee, de schokdempers waren niet goed bevestigd en eruit gesprongen. Zaten tegen de wielen aan te slijten (mooie vonkenregen, gelijk velgen aan vervanging toe) en hadden gelukkig niet voor een ongeluk gezorgd. Was ook meteen het vertrouwen in die garage stuk. Die gozer hebben ze er destijds net voor kerst ook uitgegooid want het was niet de eerste keer dat iets niet goed gemonteerd was na controle :X .

Dus altijd even goed alles controleren na een beurt, hoe goed je een garage ook vertrouwd, zodat je niet in de problemen komt op momenten dat je het niet kunt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik wacht even de diagnose af van mijn lokale dealer, maar even afwachten wat er nu precies aan de hand is.

Ben blij dat het binnen de garantie valt en ik rij nu in een Rode/Zwart-twotone Corolla Hb 2.0 dus dat is ook even geen straf (behalve de ruimte.. crisis das wel even wennen). Zit er serieus over na te denken als 2e auto, wat een mooie lekkere rijdende wagen en wat een rust.. CVT getier is weg en is meer veranderd naar een sportief geluid. Als een kart op de weg, Mariokart is er niks bij ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Falcon op 29-12-2019 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 21:36

MJV

terracide schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 22:28:
Ik heb eigenlijk hier niks te melden anders dan een uiting van vreugde dat ik sinds vandaag eigenaar ben van een Auris Hybrid wagon Lease pro met safety-sense en pano uit 2015. Hij weegt 1310 kilo en is te bezichtigen onder het genot van beschuit met muisjes.. Ow wacht dat was een andere keer ;)

Als iemand een idee heeft hoe ik die kaarten kan updaten zonder dat me dat kapitalen kost ben ik daar zeer geïnteresseerd in!
Je kunt met de software van de Toyota website bepaalde updates uitvoeren met een USB-stick. Alleen niet naar de meest recente versie, die zou je moeten aanschaffen. Ik heb daar voor mijn Auris '14 niet voor gekozen omdat ik niet heel erg kapot ben van de navigatiesoftware zelf. Ook schijnen de meest recente kaarten niet super up-to-date te zijn (half jaar vertraging ong). Dus dan maar gewoon met Google Maps of Waze via telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terracide
MJV schreef op zondag 29 december 2019 @ 08:45:
[...]

Je kunt met de software van de Toyota website bepaalde updates uitvoeren met een USB-stick. Alleen niet naar de meest recente versie, die zou je moeten aanschaffen. Ik heb daar voor mijn Auris '14 niet voor gekozen omdat ik niet heel erg kapot ben van de navigatiesoftware zelf. Ook schijnen de meest recente kaarten niet super up-to-date te zijn (half jaar vertraging ong). Dus dan maar gewoon met Google Maps of Waze via telefoon.
Bedankt voor je reaktie.
Nee de navigatiesoftware is niet heel erg goed maar ik wil liever geen telefoonnavigatie doen, ik vind zo'n groot scherm wel fijn. Dan zou ik nog eerder een nieuwe 2din unit kopen met Android Auto. Alleen weet ik niet welke features dan niet meer werken. Die kaartupdates schijnen wel te circuleren op ebay voor niet zoveel misschien ga ik dat wel proberen eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
https://www.autowereld.be...yota-yaris-gr-4-2019.html

Nieuwe Yaris GR ziet er goed uit.
1600cc 3-pitter 4WD en meer als 250pk en 350Nm _/-\o_

De presentatie van de auto is op 10 Januari en tevens staat hij in Autoweek nr. 2 2020.

Zeker een kanshebber als volgende auto :)

[ Voor 34% gewijzigd door calsonic op 29-12-2019 09:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• terracide
Omdat ik mijn auris heb gekocht om helemaal op te rijden heb ik ook wat onderzoek gedaan naar de kosten voor een batterij mocht dat nodig zijn en dat valt me wel mee:
https://www.battery-bna.com/#mobileinstallatie

En ik vond het filmpje van Chrisfix over het vervangen van een accu in een Prius echt super zen. Ik zou bijna een Prius kopen om het zelf te doen:

Ik snap alleen niet dat BNA hierboven zegt dat ze dit voor 100 euro doen

[ Voor 16% gewijzigd door terracide op 29-12-2019 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz187
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-05 14:12
terracide schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 22:28:
Hier ben ik ook naar op zoek ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-05 21:44
Heb deze zelf geïnstalleerd via de Toyota website. Kostte alsnog 120 euro dacht ik, maar is nog te overzien. Hoeft voor de meesten ook niet jaarlijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
De Auris 1.8 HSD uit 2011 heeft ook geen multiriem. Zelfde motor als in de Prius. De airco is elektrisch. De 12V accu wordt geladen via een converter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Niet online
Op https://toyotamaps.online betaal je tot 31 december $79 voor een update. Heb ik afgelopen zomer gedaan na de aankoop van mijn Auris uit 2013 met kaarten en software die sinds 2013 niet aangepast waren.

Nu kan ik weer jaren vooruit, want een kaart die maar enkele jaren verouderd is vind ik geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• terracide
easyriider schreef op zondag 29 december 2019 @ 11:30:
Op https://toyotamaps.online betaal je tot 31 december $79 voor een update. Heb ik afgelopen zomer gedaan na de aankoop van mijn Auris uit 2013 met kaarten en software die sinds 2013 niet aangepast waren.

Nu kan ik weer jaren vooruit, want een kaart die maar enkele jaren verouderd is vind ik geen probleem.
Bedankt ik had op ebay deze link gevonden: https://rover.ebay.com/ro...Fulk%2Fitm%2F183921855781

Wat anders: weet iemand of het panoramadak een UV filter heeft? Misschien een vage vraag maar ik heb weinig haar dus wel belangrijk

[ Voor 10% gewijzigd door terracide op 29-12-2019 22:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

terracide schreef op zondag 29 december 2019 @ 11:46:
[...]

Bedankt ik had op ebay deze link gevonden: https://rover.ebay.com/ro...Fulk%2Fitm%2F183921855781

Wat anders: weet iemand of het panoramadak een UV filter heeft? Misschien een vage vraag maar ik heb weinig haar dus wel belangrijk
Vanaf 2014 zit er UV filter in het glas van de Auris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terracide
Falcon schreef op maandag 30 december 2019 @ 09:01:
[...]

Vanaf 2014 zit er UV filter in het glas van de Auris.
Bedankt voor je reactie heb je daartoevallig ook een bron van? Ik kan er echt weinig over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Nu online
Ik merk iets vreemds bij mijn Auris uit 2015. Als ik weg rij in een scherpe bocht, bijvoorbeeld bij achteruit steken en dan scherp naar links stuur om weg te rijden, dan trilt/schokt mijn voorwiel. Het komt niet altijd voor en tijdens het rijden komt het nooit voor. Ik kan wel naar de garage rijden maar de kans dat het zich ook daar voor doet is nihil. Geen idee wat ik er mee moet. De eerste paar keer dacht ik dat ik over wat losse stenen reed bij het wegrijden. Stuur ik zo scherp dat de ABS ingrijpt? Lijkt me stug. Ik weet niet goed wat ik hier mee aan moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Voor ABS moet je natuurlijk wel remmen. En dat ben je hopelijk niet aan het doen als je scherp instuurt.
En voor TCS e.d. moet je gas geven.
Zou wel stabilisatie kunnen zijn als je het lomp hard doet?

Als er iets defect zou zijn zou het de homokineet of wiellager kunnen zijn, maar dat lijkt me erg sterk met een 4 jaar oude wagen. Tenzij deze al een zeer hoge kilometerstand heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

terracide schreef op maandag 30 december 2019 @ 10:18:
[...]

Bedankt voor je reactie heb je daartoevallig ook een bron van? Ik kan er echt weinig over vinden.
Ik las het in een officiele reactie vanuit Toyota op de toyotablog van UK: https://blog.toyota.co.uk...nt-page-1#comment-1479693

Er vanuit gaande dat het panodak uit hetzelfde glas is gemaakt als de andere ramen.

@Piet_Piraat7 Je bent niet de enige volgens mij: https://www.toyotanation....rumble-vibration.1217610/ & https://www.toyotaownersc...2-auris-hybrid-vibration/

[ Voor 26% gewijzigd door Falcon op 30-12-2019 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Nu online
!null schreef op maandag 30 december 2019 @ 10:45:
Als er iets defect zou zijn zou het de homokineet of wiellager kunnen zijn, maar dat lijkt me erg sterk met een 4 jaar oude wagen. Tenzij deze al een zeer hoge kilometerstand heeft.
Hij heeft 2 ton op de teller dus al aardig gelopen. Oude lease auto en goed onderhouden volgens mij.

@Falcon thanks maar niet helemaal vergelijkbaar. De vibratie problemen in je links zijn tijdens het rijden, bij mij is het puur als ik vanuit stil weg rij en niet harder ga dan 10 km/u. Daarna nergens meer last van tijdens het rijden.

[ Voor 4% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 30-12-2019 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdb819
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13-05 15:17
Piet_Piraat7 schreef op maandag 30 december 2019 @ 11:43:
[...]

Hij heeft 2 ton op de teller dus al aardig gelopen. Oude lease auto en goed onderhouden volgens mij.
Los van goed onderhoud kan het best de homokineet zijn, als de hoes eenmaal droog genoeg is en scheurt komt het gewricht al snel droog te staan met deze symptomen als gevolg. Heb het in het verleden ook met een auto meegemaakt. Wat jij omschrijft (dus het volledig naar links sturen en vervolgens gas geven) komt precies overeen met een kapotte homokineet.

Zou er toch even naar laten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Nu online
@vdb819 dankjewel, dat ga ik zeker aangeven bij de garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Je kan zelf al even je wielen helemaal uitsturen, en dan de stofhoezen inspecteren. Als die er niet goed opzitten of gescheurd zijn o.i.d. dan kan het wel je homokineet zijn. (Stofhoes houdt stof tegen en vet binnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terracide
Ik heb een Odb2 adapter gekocht voor Hybrid Assistant en Torque maar ik heb kort daarna toch maar een Minivci FTDI kabel voor Techstream gekocht. Toch leukers dan alleen uitlezen, Alleen weet ik niet of er echt modules zijn die ik aan of uit wil zetten op Auris die standaard al niet aan staan.

Iemand ervaring met Techstream icm een Auris Hybrid?

[ Voor 8% gewijzigd door terracide op 30-12-2019 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 21:36

MJV

Thefirstikke schreef op woensdag 25 december 2019 @ 09:04:
Mijn Auris touring sport (2018) is geleverd met busje schuim + pomp ipv een volwaardige reservewiel. Dit vind ik niet zo'n fijn idee (band end of service na gebruik) en heb een band om een stalen velg laten leggen. Ik heb alleen geen krik en vroeg me af of ik een willekeurige krik van een (recente) Toyota geschikt is. Er is genoeg aanbod op onderdelen sites voor een paar euro, maar niet specifiek voor mijn model Iemand een idee?
Weet je zeker dat je geen krik hebt? In mijn Auris '14 lag ook een busje schuim+pomp, maar ook een krik. Ik maakte daar uit op dat je 'm eerst op moet krikken vooraleer je met het schuim aan de slag zou gaan.

Me dunkt dat een gemiddelde krik uit een enigszins recent Toyota prima zal voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmderks93
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-05 16:10
Iemand ervaring met Techstream icm een Auris Hybrid?
Zeker. Werkt goed. Ik kan er op mijn Auris Hybrid(2010) niet veel aan tweaken. Maar wel bijvoorbeeld de "geen gordel piep" uit/aan zetten, de voorkeur voor de "achteruitrijd piep" wijzigen. Draadloze afstandsbediening voorkeuren, (wel of geen remote control) en nog wat andere dingen.

En daarnaast natuurlijk het gehele uitlezen en inleren scala.

Het is qua tweaks allemaal niet zo uitgebreid als het systeem bij vag. Dacht bij de nieuwere modellen en modellen van lexus wel wat meer opties te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Niet online
terracide schreef op maandag 30 december 2019 @ 18:25:
Ik heb een Odb2 adapter gekocht voor Hybrid Assistant en Torque maar ik heb kort daarna toch maar een Minivci FTDI kabel voor Techstream gekocht. Toch leukers dan alleen uitlezen, Alleen weet ik niet of er echt modules zijn die ik aan of uit wil zetten op Auris die standaard al niet aan staan.
Met de Carista OBD2 adapter en bijbehorende android/ios app kun je ook die instellingen aanpassen.

Voor 20 euro krijg je de adapter en kun je een maand lang de app uitproberen. Zo heb ik ook instellingen als de veiligheidsriem piep van de passagiersstoel en achterbank uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

easyriider schreef op maandag 30 december 2019 @ 23:08:
[...]

Met de Carista OBD2 adapter en bijbehorende android/ios app kun je ook die instellingen aanpassen.

Voor 20 euro krijg je de adapter en kun je een maand lang de app uitproberen. Zo heb ik ook instellingen als de veiligheidsriem piep van de passagiersstoel en achterbank uitgezet.
Mja die Carista heb ik toevallig ook. Wilde weten of er nog wat dingen aan te zetten was, maar eigenlijk alleen maar voor uitzetten van het 1 en ander is het handig. Maar ik vond de mogelijkheden wat tegenvallen. Het is leuk om alles een keer uit te lezen of te zien of er meldingen zijn, maar verder niet echt denderend. Wellicht is er nog een andere app die meer kan. In principe is het gewoon een ODB2 module die de app herkent en daarmee wat meer doet (zoals abonnement), maar verder kan ie met elke andere app werken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:56
Mijn Prius 2 heeft nu 387000KM gereden en is nog altijd dealeronderhouden (incl. pas)
Aangezien Toyota geen el. auto heeft ga ik jullie verlaten, 6 jaar gereden voor €7000. Zou het zo weer doen, wat een probleemloze auto.

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terracide
technopeuter schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 11:21:
Mijn Prius 2 heeft nu 387000KM gereden en is nog altijd dealeronderhouden (incl. pas)
Aangezien Toyota geen el. auto heeft ga ik jullie verlaten, 6 jaar gereden voor €7000. Zou het zo weer doen, wat een probleemloze auto.
Mag ik vragen wat je beweegreden is om volledig elektrisch te gaan rijden?
Pagina: 1 ... 102 ... 163 Laatste