Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Toyota-topic

Pagina: 1 ... 98 ... 101 Laatste
Acties:
  • 418.279 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • +2Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 19-10 20:17
Toevallig een Corolla 2.0 Hybrid meegekregen bij een onderhoudsbeurt aangezien de mijne na 5 jaar aan vervanging toe is. (Einde leasecontract)
Ontzettend fijne auto en dat extra vermogen is heerlijk, overall weer een flinke verbeteriing op het model wat ik nu rijd.

Alleen die navigatie, dat ze dat in een auto van 40+ mille durven stoppen, wat een aanfluiting. Voordat je je bestemming hebt ingegeven en de route berekend is ben je een paar minuten verder.
Het zou voor mij geen dealbreaker zijn, ik navigeer altijd via de telefoon, en ik wist dat het "minder" zou zijn maar zo slecht?

Uiteindelijk is het hem niet geworden omdat hij mij te duur is zonder de 14% regeling.
Nog wel even naar de Yaris gekeken maar die is niet verkrijgbaar met de opties die ik zou willen. Uiteindelijk gekozen voor een Fiesta.

Ik heb nu 9 jaar een Auris Hybrid gereden met zo'n beetje 275K km en buiten de reguliere onderhoud nooit iets gehad of iets over te klagen. (buiten dat het eerste model Auris hybrid redelijk suf oogt en de wegligging beter kon ;) )

Verbaas me nog wel eens over hoe zuinig die krengen zijn, zelfs met mijn rijstijl. En hoe heter is het is hoe zuiniger ze worden :)

• DaFrenk
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 18-10 14:45
willemd schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 17:02:

Dat de navigatie een beetje uit het jaar nul komt, dat was me bekend. Ik had verwacht dat het hetzelfde systeem zou zijn als in de RAV4 van de vorige generatie (die ken ik namelijk). Daarin gebruik met navigeren een stand dat hij bij lage snelheid inzoomt en bij hoge snelheid uitzoomt. Zoals Google Maps en eigenlijk alle volwassen systemen dat doen.

Maar in de Corolla krijg ik het niet voor elkaar. Als ik handmatig inzoom tijdens een langzaam stuk (met afslagen kort bij elkaar, in de stad bijvoorbeeld), dan blijft hij met 100km/u ook zover ingezoomd, zodat je geen overzicht hebt. En andersom, als je van de grote weg komt en uitgezoomd bent, dan toont hij ook ongeveer de hele stad in beeld met een dikke lijn waar je moet rijden. Gevolg is dat meerdere afslagen opgeteld ongeveer een paar millimeter in beeld zijn. :+

Boven de zoom-balk (die links in beeld kan staan) zit wel een knop waarvan ik vermoed dat dat de auto-zoom betekent, maar ik weet niet of hij nou wit of grijs/blauw moet zijn? In beide standen gebeurt er namelijk niks. Help!
Onder Setup > Kaart > 'Automatisch zoomen op de kaart' zou je het niveau moeten kunnen instellen. Die knop is inderdaad bedoeld voor het automatisch zoomen.

• willemd
  • Registratie: oktober 2002
  • Niet online
DaFrenk schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 22:15:
[...]

Onder Setup > Kaart > 'Automatisch zoomen op de kaart' zou je het niveau moeten kunnen instellen. Die knop is inderdaad bedoeld voor het automatisch zoomen.
Ik ga het eens verder bekijken morgen! Dacht dat ik dat wel goed gezet had, maar misschien toch niet. Thx. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 18-10 20:24

Arfman

Drome!

tafmaf schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 16:46:
[...]

Bij mij heeft Toyota zijn betrouwbaarheid wel een deukje opgelopen.
Dit jaar 2 schokbrekers met veren en aircopomp en een waterpomp.
Dussssss een investering van 1000 euro. :(
Nou ja als we nu weer een paar probleemloze jaren tegemoet gaan hoor je me niet meer.
Mja, dat zijn gewoon slijtageonderdelen. Dat hoort bij autorijden. Moet je eens VAG gaan rijden voor de grap, dan schrik je pas echt :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

• tafmaf
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 16-10 05:47
Dan ben ik het blijkbaar niet gewent.
Bij de laatste avenssis niks stuk gehad in 15 jar.

• Steven.w
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 09:05
Arfman schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 08:20:
[...]

Mja, dat zijn gewoon slijtageonderdelen. Dat hoort bij autorijden. Moet je eens VAG gaan rijden voor de grap, dan schrik je pas echt :+
Een aircopomp is geen slijtageonderdeel...

• EWK
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Steven.w schreef op maandag 22 juli 2019 @ 18:57:
[...]

Een aircopomp is geen slijtageonderdeel...
Waarom niet?

We nominate you to find out and report back.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Steven.w
Als een aircosysteem goed wordt gebruikt en onderhouden (regelmatig gebruiken en voldoende koudemiddel in het systeem) dan gaat een aircopomp een autoleven mee. Een onderdeel dat een autoleven meegaat is geen slijtageonderdeel.

• Arfman
  • Laatst online: 18-10 20:24

Arfman

Drome!

Steven.w schreef op maandag 22 juli 2019 @ 20:14:
[...]

Als een aircosysteem goed wordt gebruikt en onderhouden (regelmatig gebruiken en voldoende koudemiddel in het systeem) dan gaat een aircopomp een autoleven mee. Een onderdeel dat een autoleven meegaat is geen slijtageonderdeel.
Een aircopomp is een draaiend onderdeel en kan kapotgaan, zelfs bij goed onderhoud/gebruik. Het is zeldzaam (en zuur) als het kapotgaat, maar het heeft net zoals alle andere draaiende onderdelen nu eenmaal kans op defecten. Als je dat risico niet wilt moet je geen auto gaan rijden ;)

Nogmaals, koop eens een VAG auto. Dan gaan er dingen kapot waarvan je niet eens wist dat ze erin zaten :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Steven.w
Arfman schreef op maandag 22 juli 2019 @ 20:17:
[...]

Een aircopomp is een draaiend onderdeel en kan kapotgaan, zelfs bij goed onderhoud/gebruik. Het is zeldzaam (en zuur) als het kapotgaat, maar het heeft net zoals alle andere draaiende onderdelen nu eenmaal kans op defecten. Als je dat risico niet wilt moet je geen auto gaan rijden ;)
Dat klopt helemaal. Het onderdeel kan stuk gaan, net als alle andere onderdelen. Maar dat maakt het nog geen slijtage-onderdeel. Als je die redenering volgt is elk onderdeel een slijtageonderdeel.
Nogmaals, koop eens een VAG auto. Dan gaan er dingen kapot waarvan je niet eens wist dat ze erin zaten :P
Haha, wees maar niet bang. VAG komt er bij mij sowieso niet in. Het imago dat rondom dat merk hangt is voor mij al voldoende om er met een grote boog omheen te lopen ;)

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Steven.w schreef op maandag 22 juli 2019 @ 20:20:
[...]

Dat klopt helemaal. Het onderdeel kan stuk gaan, net als alle andere onderdelen. Maar dat maakt het nog geen slijtage-onderdeel. Als je die redenering volgt is elk onderdeel een slijtageonderdeel.

[...]
Nee, want niet elk onderdeel draait :*)

We nominate you to find out and report back.

• tafmaf
  • Laatst online: 16-10 05:47
Steven.w schreef op maandag 22 juli 2019 @ 20:14:
[...]

Nou hier waren de lagers dus jammer genoeg versleten.
Bijna altijd aan en goed gevuld.

• Bullet NL
  • Registratie: september 2004
  • Nu online

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

Hmmmm, afgelopen zaterdag heb ik onderweg naar mijn vakantieadres een dikke duif gekopt met de voorkant van mijn auto (Avensis).... Van de duif is niet veel meer overgebleven, gezien het bloed en de verschillende stukken duif die ik van mijn hele auto heb moeten plukken. Het meest gore was nog wel de grotere stukken duif die her en der tussen mijn dakdrakers en dakkoffer waren geslagen.

Op een of andere manier heb ik de duif echt precies op de gril (Toyota embleem/logo) en de rand van de motor kap geraakt. Helemaal nul schade, bloed en duif is inmiddels (vrij snel naar de boem overigens) van de auto. Ik mis alleen 1 ding aan mijn auto, het Toyota embleem in de gril is weg, schijnbaar was de klap zo hard (gangentje van 140km/u) dat het embleem/logo uit zijn bevestiging op de gril is geslagen. De bevestiging in de gril heeft geen schade, alleen het logo van Toyota ontbreekt dus.

Echt van de duif bleef niets meer over, het lullige was.... Ik zag hem aan komen vliegen, dacht nog van.... Ow shi*t.... Ga weg.... Niet dus.... Boem en toen een soort van duif-explosie. De mensen die achter me reden zullen wel gedacht hebben...… Wat gebeurd daar?

Maar goed, wat een klap! Wat een bloed en veren van brengt een ex-duif mee. Een logo kan ik vast wel bestellen bij Louwman. Afijn...…. Auto doet het verder nog steeds prima..... ;-)

Kan er nu wel om lachen, maar je schrikt toch. Stom beest..... Ga ook niet laag vliegen over een snelweg....

Bullet NL wijzigde deze reactie 23-07-2019 00:35 (16%)

Cogitationis poenam nemo patitur

• Finraziel
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 08:12
Bullet NL schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 00:29:
Hmmmm, afgelopen zaterdag heb ik onderweg naar mijn vakantieadres een dikke duif gekopt met de voorkant van mijn auto (Avensis).... Van de duif is niet veel meer overgebleven, gezien het bloed en de verschillende stukken duif die ik van mijn hele auto heb moeten plukken. Het meest gore was nog wel de grotere stukken duif die her en der tussen mijn dakdrakers en dakkoffer waren geslagen.

Op een of andere manier heb ik de duif echt precies op de gril (Toyota embleem/logo) en de rand van de motor kap geraakt. Helemaal nul schade, bloed en duif is inmiddels (vrij snel naar de boem overigens) van de auto. Ik mis alleen 1 ding aan mijn auto, het Toyota embleem in de gril is weg, schijnbaar was de klap zo hard (gangentje van 140km/u) dat het embleem/logo uit zijn bevestiging op de gril is geslagen. De bevestiging in de gril heeft geen schade, alleen het logo van Toyota ontbreekt dus.

Echt van de duif bleef niets meer over, het lullige was.... Ik zag hem aan komen vliegen, dacht nog van.... Ow shi*t.... Ga weg.... Niet dus.... Boem en toen een soort van duif-explosie. De mensen die achter me reden zullen wel gedacht hebben...… Wat gebeurd daar?

Maar goed, wat een klap! Wat een bloed en veren van brengt een ex-duif mee. Een logo kan ik vast wel bestellen bij Louwman. Afijn...…. Auto doet het verder nog steeds prima..... ;-)

Kan er nu wel om lachen, maar je schrikt toch. Stom beest..... Ga ook niet laag vliegen over een snelweg....
Heb ik ook eens gehad met mijn eerste autootje, een '88 Corsa Diesel... Maar dan met een valk of arend of zo die ook vlak over de snelweg heen dook. Was ook niet 'ontploft' maar zat echt in de grill geboord, heb ook de radiator moeten vervangen... Nadat ik dat beest er met behoorlijk wat moeite uit wist te wrikken...

Gamertag: Finraziel42

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 22:19

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

Bullet NL schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 00:29:

Weet je zeker dat alles goed weg is? Ook al eventjes door de wasstraat/wasbox gegaan?

Aangezien dat soort rottende resten bizar ranzig is :X :r

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Joopieboy
  • Laatst online: 08:28
Touchdomex schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 07:40:
[...]

Weet je zeker dat alles goed weg is? Ook al eventjes door de wasstraat/wasbox gegaan?

Keer de radiator van mijn Renault 19 vervangen, kwam er nog een konijnenkop en wat spullen tevoorschijn *O*

Dus idd, wasbox :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DaFrenk
Als we toch bezig zijn met ranzige verhalen te delen; bij mijn oude Golf zat er eens een duif onder de motorkap die onthoofd was door de ventilator. Het was een clean cut, bijna geen troep. Maar dat beeld zal ik nooit vergeten.

• Bullet NL
  • Nu online

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

Touchdomex schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 07:40:
[...]

Lol, dat zien we wel weer in Nederland, zit nu in zuid Frankrijk, tis hier al een paar dagen 40+, heb een zwarte auto.... Die werkt voor nog resterende resten duif als een BBQ.... Gebraden vlees rot volgens mij minder snel...

Nieuw logo voor op de neus ligt bij thuiskomst bij de lokale Toyota garage te wachten.

• iddbbi
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 16-10 22:06
Weet iemand hoeveel een Corolla hybride 1.8 verbruikt ?

Volgens mijn Toyota collega's kan ik de sedan versie volgende maand al hebben, en de touring sport in oktober - november.

• Ebbao
  • Registratie: september 2018
iddbbi schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 18:32:

Volgens mijn Toyota collega's kan ik de sedan versie volgende maand al hebben, en de touring sport in oktober - november.
https://www.spritmonitor....xactmodel=1.8&powerunit=2

Zie rechterkant voor gemiddelden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaFrenk
iddbbi schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 18:32:

Ik heb vandaag m'n 1.8 hybride mogen ophalen en gelijk wat gaan touren. Naar bestemming zo'n 1,5 uur met voornamelijk snelweg (met veel file met langzaam rijden), gemiddelde was 5.1 op 100.

Dat ritje was wel heerlijk ontspannen met de ACC en lane assist. Perfect voor de Nederlandse snelwegen.

Wel enorm gevloekt op de navigatie. De eerste keer een bestemming invoeren was niet intuïtief. Maar nu weten hoe het moet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ik vind de Toyota Hybride echt geweldig in file (zolang dat te genieten valt), doordat je perfect kan doseren, bijna geen brandstof verbruikt, stil werkt en alles met één voet kan doen.

• DaFrenk
Phuncz schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 07:42:
Ik vind de Toyota Hybride echt geweldig in file (zolang dat te genieten valt), doordat je perfect kan doseren, bijna geen brandstof verbruikt, stil werkt en alles met één voet kan doen.
Ik gebruik zelfs m'n voeten niet. Ik druk af en toe op de RES knop en hij volgt de voorganger weer. Ik zet wel de Lane Trace Assist uit. Die wil hem te zeer tegen het midden houden; dat is niet zo veilig in de file. Maar voor de rest doet hij het allemaal zelf en idd; vrijwel geheel stil en elektrisch.

• route99
  • Registratie: augustus 2017
  • Nu online
De ProAce wordt als e-car ook uitgebracht.
https://www.toyota.nl/ove...CE-elektric-modellen.json
PROACE Electric
De wereld van mobiliteit verandert. Tegelijkertijd nemen de zorgen over het klimaat en de luchtkwaliteit toe. En als gevolg hiervan voeren steeds meer steden strengere emissie-eisen door. Met de PROACE Electric introduceert Toyota feitelijk meerdere volledig elektrische modellen. We voorzien vanaf het jaar 2020 nagenoeg het gehele PROACE bedrijfswagengamma van een volledig elektrische aandrijving: de Compact, Worker, Long Worker, Dubbele Cabine en de Truck met open laadbak. Bovendien zal de PROACE CITY Electric in 2021 geïntroduceerd worden, wat resulteert in een compleet gamma aan volledig elektrische PROACE bedrijfswagens.
En de PROACE CITY, de compacte versie, de erg veel lijkt op zijn concurrenten of zelfs in dezelfde fabriek gemaakt wordt met een ander front stuk......komt zowel in een 1.5L diesel als een 1.2 L turbo benzine versie. Zo vermeld in DE: https://www.auto-motor-un...ce-city-kleintransporter/
NL https://www.toyota.nl/ove...d/Toyota-Proace-City.json

Als de personen versie als MPV (SUV achtig) wordt gebracht zou die wel eens erg duur kunnen worden., ook gezien het vrij luxe interieur wat je op de diverse plaatjes ziet... Edit: De DE link van boven vermeldt:
PKW-Version Proace City Verso ab circa 20.000 Euro kosten wird.
m aar dan hebben wij onze BPM nog..... 7-8000 erbij?

Vanaf herfst 2019 te bestellen:
https://www.autokopen.nl/...agens-uit-met-proace-city
Toyota gaat de Proace City leveren met verschillende vermogensversies van de 1.2 turbobenzinemotor en de 1.5 dieselkrachtbron. De vermogensrange loopt van 75 tot 130 pk. Toyota start in het najaar met de verkoop van de nieuwe bestelwagen, de prijzen zijn op dit moment nog niet bekend.
Wat Google-plaatjes
https://t1-cms-3.images.t...00x900_tcm-22-1636898.jpg

route99 wijzigde deze reactie 27-07-2019 15:05 (20%)

• Bullet NL
  • Nu online

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

Hmmmm de Proace is natuurlijk niet echt een Toyota.... toch jammer dat Toyota de Hiace niet meer levert

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 18-10 15:10
Phuncz schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 07:42:
En als je heel heel langzaam file rijdt kan je ook switchen tussen D en N :) D voor een klein beetje vaart en N voor uitrollen. Op deze manier entertain ik mezelf een beetje in file. Proberen om zonder voeten er doorheen te komen.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0Henk 'm!

• route99
  • Nu online
Bullet NL schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 21:23:
Hmmmm de Proace is natuurlijk niet echt een Toyota.... toch jammer dat Toyota de Hiace niet meer levert
Meen eens. Maar ze zullen aan de andere kant hun goede naam niet te grabbel gooien, dus je zou toch wel een goede garantie/service verwachten. Sinds de windtunnels er zijn, zijn autos' zo wie zo meer op elkaar gaan lijken. En daarna kwamen de fabrikant fusies/samenwerking....
Ben iig wel benieuwd naar de consumentenprijs voor de City, vooral de personenversie. Anders wordt het toch een paar jaar wachten eer ze jong 2e hand interessant worden (zo heb ik mijn Verso ook gekocht, nu ruim 17 jaren jong en rijdt nog probleemloos.)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bullet NL
  • Nu online

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

Het punt is..... zo Toyota waar alleen het front/koplampen/logo anders is dan zijn tweelingbroers is naam mijn mening geen echte.... een echte Toyota is duurzaam. Dat blijkt in alles vooral omdat ze overgenengineerd zijn. Mechanisch hebben ze dus danig veel over dat ze ni3y tot nauwelijks stuk gaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ik denk dat een Toyota tegenwoordig niet meer over-engineered is, maar eerder engineered om niet stuk te gaan binnen de garantieperiode van 5 jaar en dat voor sommige aspecten het uitgangspunt zelfs 10 jaar probleemloos is.

Dit staat haaks op de algemeen slechte kwaliteit die andere autofabrikanten hanteren met in sommige gevallen opzettelijke nalatigheid in de duurzaamheid van belangrijke componenten. Maar ik zou het eerder zeggen dat de Japanse wagens over het algemeen afleveren wat je verwacht van een wagen qua betrouwbaarheid en dat zowat alle andere merken daar tekort schieten. Maar zolang de gemiddelde persoon zo stom is om geld uit te geven aan onbetrouwbare merken, zullen die merken ook niet verbeteren.

De ProAce is inderdaad een spijtige zaak, alhoewel ik niet weet hoe het bij die wagen zit met de effectieve betrouwbaarheid als een anders verpakte Peugeot 308. Als de aandrijflijn van Toyota zou zijn, kan dat wel meevallen, maar geen idee of dat zo is. Ach ja, met 5 jaar garantie of 100.000km kan je er toch wat rendement uit halen hoop ik.

Phuncz wijzigde deze reactie 28-07-2019 09:42 (8%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• route99
  • Nu online
Het zal best meer "economischer" geworden zijn, maar als ik op mijn collega af ga, die jaren op display gebied met Japanners heeft samengewerkt, staat de kwaliteit altijd erg hoog in het vaandel.
Ik en jullie vast ook.. houden een vinger aan de pols.
Zolang mijn Verso het nog prima doet... maar we zouden best een keer met een Mica Box op pad willen, maar de Corolla Verso is daar te krap voor. Zeker voor landen waar het in het voorseizoen niet zo warm is, vooral in de nacht... ben zelf niet zo'n kou kleum maar mijn ega heeft een andere mening... Voorlopig blijven we dus nog "tenten.."....

route99 wijzigde deze reactie 28-07-2019 11:51 (54%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• micla
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 15-10 16:59
Hoi Toyata fans.. ik heb een vraagje en hoop dat dit het juiste topic is.

Ik heb een Aygo uit 2016 en wil mijn radio console vervangen voor een navigatie. Nu heb ik deze besteld ;

bestgadgets4u.nl/Navigatie-radio-Citroen-C1-Peugeot-108-Toyota-Aygo,-Android-8.1,-7-inch-scherm,-GPS,-Wifi,-Mirror-link,-Bluetooth

Nu ben ik even wezen kijken onder het dashboard, maar daar kan mijns inzien met geen mogelijkheid een 2dins radio in. De aanwezige 1din radio past er zelfs maar net in. Deze rust al op een frame waar geen millimeter extra ruimte achter en onder zit.

De bestelde navigatie zou pasklaar moeten zijn en geschikt voor mijn auto.. iemand ervaring hierin en/of een oplossing heeft?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• route99
  • Nu online
PEUGEOT (108) 2014+ | CITROEN C1 2014+ | TOYOTA Aygo 2014+
Dit staat erbij ... dus zou moeten passen.
Inhoud:
-Radio
-Inbouwframe
-Bekabeling
Moet het oude frame er soms uit? En dat het dan past.

Maar waarom wacht je niet op de inbouwhandleiding... straks staat het daar 100% duidelijk uitgelegd.... zitten wij ons uit te sl**en..... 8)7

Tip: Kijk een volgende keer vooraf... naar zulke potentiële zaken en als je twijfelt , stuur dan eerst een mail naar de webshop of je keuze wel de juiste is.
Dat helpt met de juiste volgorde van paard en wagen en zo !...

route99 wijzigde deze reactie 28-07-2019 13:48 (73%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• micla
route99 schreef op zondag 28 juli 2019 @ 13:43:
[...]

Dit staat erbij ... dus zou moeten passen.

[...]
Moet het oude frame er soms uit? En dat het dan past.

Maar waarom wacht je niet op de inbouwhandleiding... straks staat het daar 100% duidelijk uitgelegd.... zitten wij ons uit te sl**en..... 8)7

Tip: Kijk een volgende keer vooraf... naar zulke potentiële zaken en als je twijfelt , stuur dan eerst een mail naar de webshop of je keuze wel de juiste is.
Dat helpt met de juiste volgorde van paard en wagen en zo !...
Dat "inbouwframe" is het alleen het omhulsel zodat het netjes op de rest van de console aansluit. Dus geen slede o.i.d. Althans, dat maak ik op uit alle howto's en handleidingen die ik tot nu toe gezien heb. Zover ik kan zien ( maar ik ben dan ook echt geen automonteur ) zit er niets wat er eerst uit moet of kan. Ik kan er verder ook zeer weinig tot niets over vinden, dus ik vrees dat ik aangewezen ga worden op fora als deze...

Vooraf kijken, ja dat is wel een goeie tip an zich, maar er staat pasklaar, dus ga ik er van uit dat het gewoon pasklaar is. En dus past.. Vooraf mailen over dergelijke zaken heeft doorgaans geen zin omdat het allemaal dozenschuivers zijn. Daar is geen fatsoenlijke informatie in te winnen helaas. Daarom is het voor mij vaak kopen op de benevoi en maar zien hoe het gaat werken en passen. Ik ben best handig op zich, maar auto's gaan mij iets boven mijn pet. Daarom pasklaar systeem gekocht..

P.s. waarom krijg ik geen notificatie bij een reactie? Of had je me moeten taggen?

micla wijzigde deze reactie 28-07-2019 14:48 (13%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• route99
  • Nu online
Als jouw vraag net voor mijn antwoord staat dan quote ik zeer... select ... dat houdt het forum veel netter
Ik MOET niks taggen.. je bent vast nieuwsgierig genoeg en er komen anderen die jouw wel moeten met naam quoten omdat er andere thema's tussendoor besproken waardoor mogelijk niet duidelijk is waar ze op antwoorden.
Ook daar geldt: quote zo selectief mogelijk ...
Imho is jouw quote van mij niet nodig dus. Als je bang zou zijn dat ik het niet zo lezen zou je alleen mijn nickname kunnen quoten en dan krijg ik een seintje, maar ik ben een regelmatige bezoeker, mijn (re)active topics kan ik ook zelf heel makkelijk zichtbaar maken.

on topic:
Ik heb met veel leveranciers prima ervaring tav technische feedback op mijn vragen. Misschien kun je iets meer aandacht aan de vraag vorm schenken? Dat levert wellicht een hogere rendement op. :)

route99 wijzigde deze reactie 28-07-2019 15:46 (13%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• micla
@route99

Ah, bedankt voor de uitleg. Ik denk dat ik het door heb. Ik kom niet zo vaak op het forum. Vandaar..

Ik begrijp je verdere reactie alleen niet zo. Bedoel je dat ik bij de leverancier meer informatie moet vragen? Wel, dat is bijna zo goed als onmogelijk. Ik heb uiteraard geprobeerd om contact te zoeken, maar alleen de order terug vinden was al een hele opgave voor ze, en konden ook in geen geval verdere specificaties of uitleg afgeven. De fabrikant zelf heeft ook niet veel te bieden wat dat betreft. Enkel wat specificaties die ook op elke andere site staan.

Maar goed. Ik ben hier gekomen voor een reactie van iemand die hier dus al ervaring mee heeft. We zitten tenslotte op een Toyota forum. Met zoveel gebruikers en reacties zou ik hier goed moeten zitten..

Bedankt voor je inbreng..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wortelsoft
  • Laatst online: 08:41
Laat maar als ik naar de foto kijk.

wortelsoft wijzigde deze reactie 28-07-2019 18:24 (85%)
Reden: aanname

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 01:22
Ik had een 2din radio ingebouwd in mijn aygo, maar die radio is inmiddels gestolen.
Het paste niet direct en moest een heel stuk plastic van binnen wegknippen, toen wel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• route99
  • Nu online
micla schreef op zondag 28 juli 2019 @ 17:54:
@route99 Ik heb uiteraard geprobeerd om contact te zoeken, maar alleen de order terug vinden was al een hele opgave voor ze, en konden ook in geen geval verdere specificaties of uitleg afgeven.
Vooraf info winnen lijkt me toch veel effectiever... zit je die handelaar op de huid om die order te vinden"(wat op zich wel raar is...) maar als je nu eerst in alle rust vooraf een info traject doet bij een geschikte leverancier en als je er met he niet uitkom vraag je hier nog aanvullende info.
Dat werkt toch effectiever dan eerst bestellen en dan afvragen/twijfelen of het überhaupt kan dan wel gaat lukken... Je kunt dan degene die het gedaan vragen hoe lastig het was als het wel kan...
Zoals door @Soldaatje net gedaan heeft! Daar had je vast vooraf wat aan gehad....althans das mijn gevoel....
Got my point?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• micla
@Soldaatje
Soldaatje schreef op zondag 28 juli 2019 @ 18:25:
Imoest een heel stuk plastic van binnen wegknippen
Dat is precies mijn vrees, zo ziet het er ook naar uit van binnen. Uit welk jaar kwam jou Aygo?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Soldaatje
micla schreef op zondag 28 juli 2019 @ 18:36:
@Soldaatje

[...]

Dat is precies mijn vrees, zo ziet het er ook naar uit van binnen. Uit welk jaar kwam jou Aygo?
2013, 2014 is wel het nieuwe model denk ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• micla
@route99
route99 schreef op zondag 28 juli 2019 @ 18:36:
[...]
Vooraf info winnen lijkt me toch veel effectiever
Misschien heb je mijn initiële post niet goed gelezen. Daar vermeld ik duidelijk dat het bestelde item speciaal gemaakt is voor mijn auto en dat het pasklaar is ( zou moeten zijn ). Hoeveel info wil je dat ik nog meer vergaar dan? Ik mag er toch gewoon van uit gaan dat het dan past?

Maar nogmaals, ik heb hier zin in discussies over hoe dingen beter moeten of hadden gemoeten, ik zoek liever naar oplossingen. En daar is dit forum voor lijkt mij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• micla
@Soldaatje

Het nieuwe model is vanaf 2014. Had jij een ronde zilveren knop die je er eerst af moest halen alvorens de unit los te kunnen schroeven?

Zoals dit ;

https://www.google.com/se...=652#imgrc=E6s6lAh5IeMBpM

Bovenstaande is namelijk nog het oude model..

micla wijzigde deze reactie 28-07-2019 18:49 (47%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Soldaatje
micla schreef op zondag 28 juli 2019 @ 18:45:
@Soldaatje

Het nieuwe model is vanaf 2014. Had jij een ronde zilveren knop die je er eerst af moest halen alvorens de unit los te kunnen schroeven?

Zoals dit ;

https://www.google.com/se...=652#imgrc=E6s6lAh5IeMBpM

Bovenstaande is namelijk nog het oude model..
Ja, grijs, van de ventilator.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• route99
  • Nu online
micla schreef op zondag 28 juli 2019 @ 12:36:

Nu ben ik even wezen kijken onder het dashboard, maar daar kan mijns inzien met geen mogelijkheid een 2dins radio in. De aanwezige 1din radio past er zelfs maar net in. Deze rust al op een frame waar geen millimeter extra ruimte achter en onder zit.
Imho zou je met het antwoord, de extra info.... van de @Soldaatje vooraf... heel blij geweest zijn...
Maar het is jouw keuze om het pas achteraf te doen.
Dus: Succes ermee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• micla
@Soldaatje
Soldaatje schreef op zondag 28 juli 2019 @ 18:56:
[...]

Ja, grijs, van de ventilator.
Ja, ok. Ik had al begrepen dat het bij die dus ook al een probleem was. Nou, bij de nieuwe dus ook..

Ik wacht het even af, wellicht komt er nog iemand met een briljant idee, en anders breng ik hem naar een inbouw service o.i.d.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 19-10 15:44
Phuncz schreef op zondag 28 juli 2019 @ 09:40:
Dit staat haaks op de algemeen slechte kwaliteit die andere autofabrikanten hanteren met in sommige gevallen opzettelijke nalatigheid in de duurzaamheid van belangrijke componenten. Maar ik zou het eerder zeggen dat de Japanse wagens over het algemeen afleveren wat je verwacht van een wagen qua betrouwbaarheid en dat zowat alle andere merken daar tekort schieten.
Het verschil is dat met name Toyota (maar ook andere Japanse fabrikanten) kwaliteit intrinsiek in alle stadia van het productieproces meeneemt door de kaizen- (continue verbeteren) filosofie. In plaats van aparte afdelingen voor procesverbetering en kwaliteitscontrole (zoals bij Europese en Amerikaanse fabrikanten) is iedere medewerker verantwoordelijk voor het verbeteren van het proces. En als enige willekeurige medewerker een fout in het product of het productieproces opmerkt, stopt hij het hele proces en werkt iedereen aan een oplossing. Het is immers zinloos kapotte producten te maken.

• van der Berg
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 00:19
Ik ben zelf een Toyota fan rijder van de Aygo. Deze heb ik sinds 12 december 2014 gekocht met 30.000 KM via de officiële dealer met bouwjaar 2010 en heeft maar 1 eigenaar gehad. Inmiddels zit ik op 143.000 KM een record voor mij en de auto is altijd goed onderhouden bij de officiële Toyota dealer. Hij rijdt heel verantwoord en zuinig 1 op 23 opsnelweg 4 liter per 100 KM.

Mijn vader heeft sinds ein 2013 de Toyota Yaris Hybride met Full-options als nieuwe gekocht uit de showroom met navigatie en 6 inch scherm achterruit camera en sensoren. Mijn vader was minder onder de indruk want hij had daarvoor een Audi A4 2.0 het verbruik was hoog maar hij zegt dat tijdens een wind of op snelwegen de wegdek ligging veel beter was. Op mijn anrader is hij toen naar Toyota overgestapt omdat Hybride zogenaamd zuiniger moest zijn in de showroom mooi marketing met gemiddeld 3.2 liter per 100KM en dat bleek 5.5 te zijn. Hybride de Yaris van mijn ouders gaat pas over op accu tot 50 KM per uur en gaat ongeveer 2KM tot 4 op accu. Eerste jaar had de auto geen wegenbelasting en jaar later opeens wel

• HGBosman
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 07-10 11:54
Iemand ervaring met stuurbediening op een nieuwe Android autoradio op een 2017 Totota Yaris?

Heb bij Witson(.com) een autoradio gekocht voor mijn Toyota Yaris 2017.
Hier zit een CanBus bij voor integratie stuurknopbediening, maar die werkt samen met de achteruitrijcamera NIET.

In dit factory settings menu heb ik geprobeerd hem in te stellen:
(menupic van internet, heb alle toyota canbus instellingen gehad/ tevens ook oa in het laatste menu aangegeven dat stuurbediening via can moet gaan)

Iemand die bekent is met het probleem, en nog meer met de oplossing.
Systeem verder ziet er al top uit, maar de laatste dingen zijn wel belangrijk ervoor.
Hopelijk niet de optie waarbij er met draden gestoeit moet worden O-)

• Bacchus
van der Berg schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 13:33:
Mijn vader heeft sinds ein 2013 de Toyota Yaris Hybride met Full-options als nieuwe gekocht uit de showroom met navigatie en 6 inch scherm achterruit camera en sensoren. Mijn vader was minder onder de indruk want hij had daarvoor een Audi A4 2.0 het verbruik was hoog maar hij zegt dat tijdens een wind of op snelwegen de wegdek ligging veel beter was.
Duh, met bijna anderhalf keer de massa van een Yaris en 30 cm extra wielbasis mag dat ook wel, hè?
Op mijn anrader is hij toen naar Toyota overgestapt omdat Hybride zogenaamd zuiniger moest zijn in de showroom mooi marketing met gemiddeld 3.2 liter per 100KM en dat bleek 5.5 te zijn.
Alle auto's worden op precies dezelfde manier op verbruikwaarden getest en de NEDC is inderdaad ongewoon voordelig voor hybrides en turbomotoren. Dat gezegd hebbende, is de gecombineerde NEDC-waarde voor de Yaris 3,4 l/100 km (klein verschilletje idd) maar vooral kan de gemiddelde Spritmonitor-rijder 4,8 l /100 km halen, waar een 2.0 A4 gemiddeld 8,8 rijdt. Dus is de Yaris inderdaad heel veel zuiniger.
Hybride de Yaris van mijn ouders gaat pas over op accu tot 50 KM per uur en gaat ongeveer 2KM tot 4 op accu. Eerste jaar had de auto geen wegenbelasting en jaar later opeens wel
De Yaris kan tot 70 km/u zonder draaiende brandstofmotor rijden, mits opgewarmd. Dat wil niet zeggen dat de elektromotor niets doet als de brandstofmotor draait, het PSD, de accu en beide elektromotoren werken bij hogere snelheden als de versnellingsbak en de turbo voor de brandstofmotor. (Beetje kort door de bocht want technisch zit het iets anders)

Ik vind het nogal een stap van een A4 naar een Yaris, het zijn ook lastig vergelijkbare auto's die op geen enkele manier concurrenten van elkaar zijn. Die stap maak je omdat je veel kortere afstanden gaat rijden, minder snelweg en meer stad en misschien omdat milieu je iets kan schelen zonder dat je veel op automobiliteit wil inleveren.

• Loei123
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 19-10 12:42
van der Berg schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 13:33:
Ik ben zelf een Toyota fan rijder van de Aygo. Deze heb ik sinds 12 december 2014 gekocht met 30.000 KM via de officiële dealer met bouwjaar 2010 en heeft maar 1 eigenaar gehad. Inmiddels zit ik op 143.000 KM een record voor mij en de auto is altijd goed onderhouden bij de officiële Toyota dealer. Hij rijdt heel verantwoord en zuinig 1 op 23 opsnelweg 4 liter per 100 KM.

Mijn vader heeft sinds ein 2013 de Toyota Yaris Hybride met Full-options als nieuwe gekocht uit de showroom met navigatie en 6 inch scherm achterruit camera en sensoren. Mijn vader was minder onder de indruk want hij had daarvoor een Audi A4 2.0 het verbruik was hoog maar hij zegt dat tijdens een wind of op snelwegen de wegdek ligging veel beter was. Op mijn anrader is hij toen naar Toyota overgestapt omdat Hybride zogenaamd zuiniger moest zijn in de showroom mooi marketing met gemiddeld 3.2 liter per 100KM en dat bleek 5.5 te zijn. Hybride de Yaris van mijn ouders gaat pas over op accu tot 50 KM per uur en gaat ongeveer 2KM tot 4 op accu. Eerste jaar had de auto geen wegenbelasting en jaar later opeens wel
Ik denk dat je vader beter naar een Auris had kunnen kijken van dat bouwjaar.

Zelf een jaar in gereden (lease, auto was va 2014) voordat hij weg moest.
Ik had hiervoor een Alfa Romeo Mito, wat een stuk sportiever is.
De Auris heeft mij aangenaam verrast qua comfort en rijgedrag.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 19-10 08:49

Bommes

Capo del formaggio

@BacchusBij een Yaris kan 50 km/u enkel op de elektromotor, paar kilometer per uur harder ook nog wel maar 70 km/u is uitgesloten.
De Auris kan dat wel, de Yaris echt niet.

En die verbruikswaardes: 5,7 L / 100 km is mijn gemiddelde verbruik over de afgelopen 8000 km . (2019 Yaris, vanaf nieuw in bezit)

life is what happens to you while you're busy making other plans ~ Lennon

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 18-10 14:10

Tjark

DON'T PANIC

DaFrenk schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 21:44:
[...]
Wel enorm gevloekt op de navigatie. De eerste keer een bestemming invoeren was niet intuïtief. Maar nu weten hoe het moet.
in mijn c-hr kan ik gewoon de voice knop indrukken en zeggen: Ga naar <plaats>, <straat> <huisnummer>. Stuk handiger dan op de touch display.

*insert signature here

• KRGT
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

Bommes schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 09:09:
@BacchusBij een Yaris kan 50 km/u enkel op de elektromotor, paar kilometer per uur harder ook nog wel maar 70 km/u is uitgesloten.
De Auris kan dat wel, de Yaris echt niet.

En die verbruikswaardes: 5,7 L / 100 km is mijn gemiddelde verbruik over de afgelopen 8000 km . (2019 Yaris, vanaf nieuw in bezit)
Bij de Prius+ kreeg ik het ook voor elkaar om 70 te rijden op electra? In full electric is het inderdaad 50, maar als je op de juiste manier "gas" gaf in de normale modus kwam je gewoon op 70. (even accelereren met ICE, gas los, rustig gas geven en zo rij je 70 op electric, naar 70 op electric in normale modus kan ook zonder ICE, maar dat duurt wat langer :P )

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@KRGT Bij de Yaris lukt dit echt niet, die kan in die full-electric mode zelfs de 50 niet eens halen, die schakelt al eerder terug over op hybride-modus met een melding op het dashboard dat de snelheid te hoog is.

Bij constant rijden van 50 km/u en de rest van de juiste omstandigheden (accu vol, geen kachel nodig, enz) schakelt de benzine motor uit. Dit lukt maximaal een kilometer of 2 met de airco en verlichting aan. Heel veel meer zit er niet in.
Maak ik van de 50km/u 55km/u dan blijft de benzine motor er bij draaien, dan rijd de Yaris dus niet full electric.

Bommes wijzigde deze reactie 31-07-2019 10:47 (11%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• agravain
  • Registratie: juli 2006
  • Nu online
Bommes schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 10:46:
@KRGT Bij de Yaris lukt dit echt niet, die kan in die full-electric mode zelfs de 50 niet eens halen, die schakelt al eerder terug over op hybride-modus met een melding op het dashboard dat de snelheid te hoog is
Dan gebruik je de EV knop. Hiermee forceer je het hybride systeem naar de EV mode. In deze stand is de snelheid max 30 km/h.
Laat je het hybride systeem zelf beslissen of er EV of hybride gereden wordt zijn snelheden tot 70 km/h mogelijk, afhankelijk van de omstandigheden. Versnellen tot 70 km/h in EV stand lukt niet, op snelheid houden is wel mogelijk.
Gebaseerd op mijn Auris 2014.

agravain wijzigde deze reactie 31-07-2019 13:02 (2%)
Reden: model type toegevoegd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Guusz
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 18-10 19:11
Proberen om zoveel mogelijk elektrisch te rijden in een toyota hybride is niet perse zuiniger..., want na x kilometer is de accu leeg en zal ie toch weer opgeladen worden door de motor.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 22:41

WCA

Voorheen: GreNade

Guusz schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 13:10:
Proberen om zoveel mogelijk elektrisch te rijden in een toyota hybride is niet perse zuiniger..., want na x kilometer is de accu leeg en zal ie toch weer opgeladen worden door de motor.
Klopt, het beste is gewoon om normaal te rijden zoals je dat in elke andere auto zou doen. De auto weet zelf het beste hoe ie moet verdelen tussen elektrisch en verbranding

It's easier to try, than to prove it can't be done

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

agravain schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 13:00:
[...]

Dan gebruik je de EV knop. Hiermee forceer je het hybride systeem naar de EV mode. In deze stand is de snelheid max 30 km/h.
Laat je het hybride systeem zelf beslissen of er EV of hybride gereden wordt zijn snelheden tot 70 km/h mogelijk, afhankelijk van de omstandigheden. Versnellen tot 70 km/h in EV stand lukt niet, op snelheid houden is wel mogelijk.
Gebaseerd op mijn Auris 2014.
Zoals ik al zei, ja bij een Auris gaat dat, nee de Yaris gaat niet harder dan ongeveer 50km/u elektrisch.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bacchus
Dan heeft Toyota dat tussen '18 en '19 aangepast? Ik ben vrij zeker dat ik in mijn '18 Yaris het EV-lampje kan doen oplichten tot rond de 70 km/u, precies als in de CT. (vergeef het me als het 68 is, hè..)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Loei123
Bacchus schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 14:19:
Dan heeft Toyota dat tussen '18 en '19 aangepast? Ik ben vrij zeker dat ik in mijn '18 Yaris het EV-lampje kan doen oplichten tot rond de 70 km/u, precies als in de CT. (vergeef het me als het 68 is, hè..)
Voor zo ver ik weet is het elektrisch rijden afhankelijk van de stand van de "Eco" teller.
Zodra deze boven de helft van het Eco balkje komt springt de benzine motor aan.

Dit was in mijn Auris zo en is hetzelfde in mijn Corolla.

• DaFrenk
Tjark schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 09:26:
[...]

in mijn c-hr kan ik gewoon de voice knop indrukken en zeggen: Ga naar <plaats>, <straat> <huisnummer>. Stuk handiger dan op de touch display.
Ja daar ben ik intussen ook achter. Soms moet ik het dan even spellen. Werkt prima inderdaad. Ben best onder de indruk van de stemherkenning (ik heb hem wel in het Engels staan).

Wat ook wel aardig werkt is een locatie naar de auto sturen vanuit de Toyota app.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Bacchus schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 14:19:
Natuurlijk vergeef ik je dat.. ;)
Ik weet van een vriend met een Prius dat die tot 68 km/u ook volledig elektrisch kan rijden.
Hij trekt normaal op, tikt de cruise aan op 70 en tikt dan 1 keer terug/langzamer. dan loopt het ding volledig op elektro.

Of bij mijn Yaris 50 of 55km/u de grens is durf ik niet te zeggen, maar 65 of 70 km/u is het zeer zeker niet.
Ik krijg dat lampje wel aan als ik harder rijd maar dat is dan bij "uitrollen", "gas loslaten".
Kan trouwens wel dat er iet smis is met mijn Yaris hoor, n=1 maakt het nog geen waarheid namelijk :9

• DaFrenk
Ik wil toch eens experimenteren wat de snelheid is voor de Corolla waarop hij elektrisch kan cruisen. Ik zie hem inderdaad vaak omschakelen bij uitrollen. Maar het echt zeilen op de elektromotor zou ik wel zien zitten!

• holygame
  • Laatst online: 18-10 21:47
Met mijn Prius (2006) kan ik tot 70km/h elektrisch rijden makkelijk 5 km.

3000Wp + SolarEdge Optimizers + Gilze Rijen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kassad
  • Laatst online: 18-10 15:10
72 is de bovengrens in mijn Prius 3, vanaf 73 gaat de ICE niet meer uit.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Loei123
Met mijn nieuwe Corolla heb ik 95km/u volledig elektrisch gereden.
Daarboven gaat de motor aan.

Wat ik ook wel eens zie is dat bij bijvoorbeeld 110/115km/u de motor stationair draait en het display aangeeft op dat moment puur op de elektromotor te rijden.

Loei123 wijzigde deze reactie 31-07-2019 19:38 (45%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• agravain
  • Nu online
Bommes schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 15:52:
[...]
Of bij mijn Yaris 50 of 55km/u de grens is durf ik niet te zeggen, maar 65 of 70 km/u is het zeer zeker niet.
Ik krijg dat lampje wel aan als ik harder rijd maar dat is dan bij "uitrollen", "gas loslaten".
Zou op zich wel kunnen eigenlijk, want de Yaris heeft ten opzichte van de Auris een kleinere ICE (1.5 vs 1.8) en een minder krachtige elektromotor (45kW vs 70kW). Dat laatste zou zich heel goed kunnen uiten in een lagere snelheid op elektriciteit.
Loei123 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 19:33:
Met mijn nieuwe Corolla heb ik 95km/u volledig elektrisch gereden.
En de nieuwe Corolla is weer een nieuwere versie van de hybride aandrijving (tov de Auris).

agravain wijzigde deze reactie 31-07-2019 20:07 (19%)

• johnydeb
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 23:22
Wij hebben een Yaris uit 2009 (nieuw gekocht) met 190.000 km op de teller. Deze verliest sinds een 1,5 jaar rond de 1 liter olie per 1000km. De olie gaat eruit via de uitlaat maar zie geen rook. Verder rijdt hij goed en heeft ook nog dezelfde power (voor een 1,3ltr). Ik heb wat middeltjes geprobeerd maar dat heeft niet geholpen. Ondertussen gebruik ik 10w40 van de Action.

We zijn bij de dealer geweest en deze bevestigde de lekkage middels compressie test. Hun voorstel was een revisie motor, kosten bijna 2000€. Waarschijnlijk uitgesleten cylinders. Uurloon om de motor eerst uitelkaar te halen weegde niet op tegen een revisie. De auto heeft een dagwaarde van rond de 4400€

We hebben ondertussen een andere auto gekocht (Lexus CT) maar willen deze Yaris wegdoen.

Wat is jullie advies?
- Verkopen via 'ikwilvanmijnautoaf' of zo. Ik vind het netjes om het olieverlies te vermelden, of toch niet?
- Marktplaats met de vermelding van oliegebruik,
- Laten repareren en dan verkopen?

Of heeft het nog nut om dit met Toyota Nederland te bespreken? Coulance? Volgens de dealer hebben we gewoon pech.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
GreNade schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 13:11:
[...]
Klopt, het beste is gewoon om normaal te rijden zoals je dat in elke andere auto zou doen. De auto weet zelf het beste hoe ie moet verdelen tussen elektrisch en verbranding
Dit dus, en op de rechter baan blijven hangen met de stroom mee.
100 Op de teller/cruisecontrol is iets van 92 echte km/uur.
In de ochtendspits maakte het vrijwel niks uit qua reistijd, alle winst door harder te rijden ging bij diverse verkeerslichten toch weer verloren en niet elk stoplicht sprintje willen winnen scheelt ook.

• Bullet NL
  • Nu online

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

bouwfraude schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 21:31:
[...]

Dit dus, en op de rechter baan blijven hangen met de stroom mee.
100 Op de teller/cruisecontrol is iets van 92 echte km/uur.
Nee joh..... Auto rijden is veel te leuk om op de rechterbaan te plakken.... wil je langzaam rijden pak dan lekker B of N wegen. Hoef je ook niet bang te zijn dat je auto brandstof gaat verbruiken om dat je "te hard" gaat rijden....

Niet persoonlijk bedoeld hoor..... maar echt de rechterbaanplakkers die net onder de snelheidsbegrenzer van vrachtwagens gaan rijden zijn een ramp voor het verkeer en doorstroming.

Iedereen moet gewoon met het verkeer mee rijden. Dus niet een zelf opgedwongen snelheidslimiet aan gaan nemen. Verschrikkelijk.......

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 18-10 22:48

Franko P.

Hit it.

Zie dit topic voorbij komen, mag ik er sinds kort nog in reageren ook!
Verstokt vw rijder geweest, 20 jaar heb ik alleen maar vw gereden. De vorige auto was een vw polo die ik had als auto voor erbij omdat ik m'n werkauto ook privé reed.
Helaas is de huidige werkauto iets te duur in de bijtelling vandaar dat de polo eruit moest ivm te weinig ruimte.

En wat koop je dan als hondstrouwe vw rijder, jawel een Toyota rav4 :+

Moet zeggen, in het begin was ik een beetje sceptisch, want verandering enzo. Maar na een paar weken de rav gereden te hebben kan ik eigenlijk alleen maar positief zijn. Lekkere motor, 2.0 16v met 152 pk. Loopt als een zonnetje, en de auto doet wat ie moet doen.
Ben er nu mee op mijn vakantie adres en na 250km snelweg snap ik nu wel waarom er zoveel Toyota's rond rijden. Het rijdt gewoon prima!

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 19-10 14:35

-tom-562

Oliesjeik

johnydeb schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 21:06:
Wij hebben een Yaris uit 2009 (nieuw gekocht) met 190.000 km op de teller. Deze verliest sinds een 1,5 jaar rond de 1 liter olie per 1000km. De olie gaat eruit via de uitlaat maar zie geen rook. Verder rijdt hij goed en heeft ook nog dezelfde power (voor een 1,3ltr). Ik heb wat middeltjes geprobeerd maar dat heeft niet geholpen. Ondertussen gebruik ik 10w40 van de Action.

We zijn bij de dealer geweest en deze bevestigde de lekkage middels compressie test. Hun voorstel was een revisie motor, kosten bijna 2000€. Waarschijnlijk uitgesleten cylinders. Uurloon om de motor eerst uitelkaar te halen weegde niet op tegen een revisie. De auto heeft een dagwaarde van rond de 4400€

We hebben ondertussen een andere auto gekocht (Lexus CT) maar willen deze Yaris wegdoen.

Wat is jullie advies?
- Verkopen via 'ikwilvanmijnautoaf' of zo. Ik vind het netjes om het olieverlies te vermelden, of toch niet?
- Marktplaats met de vermelding van oliegebruik,
- Laten repareren en dan verkopen?

Of heeft het nog nut om dit met Toyota Nederland te bespreken? Coulance? Volgens de dealer hebben we gewoon pech.
Lekker verkopen via marktplaats, met de opmerking 'Let op: verbruikt een beetje olie'. Zeker niet via zo'n opkoopsite. Dan krijg je er een appel en een ei voor en gaat 'ie voor het 5 dubbele op de boot richting Afrika.

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• Finraziel
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 08:12
Bullet NL schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 22:32:
[...]

Nee joh..... Auto rijden is veel te leuk om op de rechterbaan te plakken.... wil je langzaam rijden pak dan lekker B of N wegen. Hoef je ook niet bang te zijn dat je auto brandstof gaat verbruiken om dat je "te hard" gaat rijden....

Niet persoonlijk bedoeld hoor..... maar echt de rechterbaanplakkers die net onder de snelheidsbegrenzer van vrachtwagens gaan rijden zijn een ramp voor het verkeer en doorstroming.

Iedereen moet gewoon met het verkeer mee rijden. Dus niet een zelf opgedwongen snelheidslimiet aan gaan nemen. Verschrikkelijk.......
Mwa, als je door vrachtwagens ingehaald wordt dan ga je inderdaad te langzaam, maar zolang dat niet het geval is denk ik dat van die mensen die per se hard moeten rijden vaak slechter voor de doorstroming zijn. Maar ieder zijn ding :)

Gamertag: Finraziel42

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

agravain schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 20:05:
[...]

Zou op zich wel kunnen eigenlijk, want de Yaris heeft ten opzichte van de Auris een kleinere ICE (1.5 vs 1.8) en een minder krachtige elektromotor (45kW vs 70kW). Dat laatste zou zich heel goed kunnen uiten in een lagere snelheid op elektriciteit.

[...]
En de nieuwe Corolla is weer een nieuwere versie van de hybride aandrijving (tov de Auris).
Gisteren nog eens gechecked opweg naar huis van mijn werk.
Eco knop ingedrukt, accu's vol, motor warm, enz iets over de 60km/u lukt volledig op elektro.
65km/u lukt niet.

Ik moet nog eens opzoeken wat die eco knop doet trouwens.
In mijn Clio dieseltje dat ik bij mijn vorige werkgever had (bouwjaar 2018) zorgde de eco knop er voor dat de airco bij stationair draaien niet meer werkte, en volgens mij had het ding dan ook minder vermogen.
Nu met de yaris moet ik het dus eens gaan opzoeken want ik merkte er niet veel verschil mee. Afgezien van een blauwe achtergrondjes in het centrale schermpje in het dashboard.

Eerste weekend van september mag de Yaris mee naar Spanje, we gaan op onze vakantie naar een dorpje in de buurt van Malaga, heen en terug weg via diverse steden e.d. (road trip)
Kijken hoe het ding zich houd met dat soort afstanden en de bergen onderweg.
Nu iets over de 8100km gereden sinds half februari.
Er komen er zeker 5000 bij deze vakantie.
Lang leve de tankpas.. })

• Loei123
Bommes schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 08:41:
Eerste weekend van september mag de Yaris mee naar Spanje, we gaan op onze vakantie naar een dorpje in de buurt van Malaga, heen en terug weg via diverse steden e.d. (road trip)
Kijken hoe het ding zich houd met dat soort afstanden en de bergen onderweg.
Nu iets over de 8100km gereden sinds half februari.
Er komen er zeker 5000 bij deze vakantie.
Lang leve de tankpas.. })
Erg netjes van je werkgever dat je die tankpas in het buitenland mag gebruiken.

• Bacchus
Finraziel schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 06:36:
[...]
Mwa, als je door vrachtwagens ingehaald wordt dan ga je inderdaad te langzaam, maar zolang dat niet het geval is denk ik dat van die mensen die per se hard moeten rijden vaak slechter voor de doorstroming zijn. Maar ieder zijn ding :)
Voor de doorstroming (en de veiligheid) is het het beste als iedereen zo constant mogelijk dezelfde snelheid rijdt. Aangezien de vrachtwagens begrensd zijn, is het voor doorstroming het beste als de rest zich daaraan aanpast. Dat merk ik persoonlijk ook op de snelweg: 80/90/100-secties rijden veel constanter dan 120/130-secties.
Maar vooral inderdaad: Iedereen kan kiezen en als jij graag een boete neemt, dan kan het me ook niet schelen als je met 150 langs komt zeilen waar dat verantwoord is.

Bacchus wijzigde deze reactie 01-08-2019 09:31 (10%)

• agravain
  • Nu online
Bommes schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 08:41:
Ik moet nog eens opzoeken wat die eco knop doet trouwens.
De airco wordt geknepen in de eco stand, dit geldt ook voor de verwarming en de ventilator snelheid.
Bij de Auris werkt de airco ongeacht of de verbrandingsmotor draait of niet, omdat deze elektrisch wordt aangedreven. Bij "pulse and glide", veel file of tegen zittende stoplichten heb je toch een lekkere koele auto.

Respons op het gaspedaal is langzamer (het totale vermogen is gewoon beschikbaar, maar komt langzamer vrij). Zo kan je ook (wat) beter regelen in welk gebied van de power meter je zit.

En fijne vakantie alvast :) .

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@Loei123 Bij mijn werkgever betalen de medewerkers met een lease auto ook een eigen bijdrage voor privé gebruik bovenop de bijtelling aan de belastingdienst.
In mijn geval ben ik daar van vrijgesteld omdat ik met de aanschafprijs van de Yaris ruim 7 duizend euro onder het normbedrag zit.
Dit wordt in het voordeel van de werknemer gecompenseerd.

Als ik wat google zou ik zelfs de tol en dergelijke kosten mogen declareren, maar ik vind het zo al erg netjes geregeld.

@agravain Ook bij mijn Yaris werkt de airco als de verbrandingsmotor niet draait op de accu's. Wel een grappige gewaarwording als je dat niet gewend bent, airco met een auto die "uit" staat.

Ik blijf trouwens wel regelmatig "verward" van het niet "starten" van de auto na het omdraaien van de sleutel.
De Yaris heeft nog een "ouderwetse" sleutel naast het stuur die je zoals "vrougah"moet omdraaien om te starten.
Een kort piepje is de bevestiging dat de auto "aan" is, het gebeurt mij dus nog
regelmatig dat ik denk: "hee *** het ding start niet!!1"

• agravain
  • Nu online
Daar heb ik na ruim twee jaar geen last meer van @Bommes.
Tegenwoordig ben ik te snel. Na het indrukken van de startknop moet ik vaak twee keer de auto in D zetten, omdat de eerste keer niet gezien wordt door de elektronica.
Vind het overigens wel jammer dat bij de nieuwe Corolla het Prius pookje weg is.

agravain wijzigde deze reactie 01-08-2019 09:45 (15%)
Reden: uitbreiding prius pookje

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ja dat ja. @agravain . hahha dat heb ik dus bijna elke ochtend.
LOL ik dacht dat ik de enige was.

Bommes wijzigde deze reactie 01-08-2019 09:52 (3%)

• micla
@Soldaatje

Voor een ieder geinteresseerde: het is mij gelukt om de radio zelf in te bouwen. Moest er wel het 1 en ander voor wegslijpen/dremelen, ( dus net als jou, Soldaatje ) maar het past nu en ben er superblij mee..

Bedankt voor ieders inbreng.

• JanekS
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 18-10 08:45
Wij hebben sinds een week de Toyota Yaris Hybrid (dec 2016) van mijn schoonouders overgenomen. Een enorme upgrade van een Twingo, dus wij zijn er enorm blij mee. Toch hebben wij gisteren behoorlijk wat problemen gehad met het starten van de auto.

De Yaris heeft een startknop en geen fysiek contactslot. Na een flinke rit stopten wij even bij de supermarkt om nog snel even wat boodschappen in te slaan. Bij terugkomst bij de auto konden wij wel met de afstandsbediening van de sleutel de deuren ontgrendelen, maar eenmaal binnen in de auto reageerde de start/stop knop niet op de nabijheid van de sleutel. Na een half uur kwamen wij erachter (via een Youtube video - WAAROM staat dit niet in de handleiding?! |:( ) dat we de auto wel konden starten als we de sleutel tegen de startknop hielden.
Eenmaal thuis nog geprobeerd de auto op de normale manier te starten met de reservesleutel, maar ook hier reageert de start/stop knop niet op.
Hebben jullie een idee wat er aan de hand is? Weten jullie of wij per ongeluk mogelijk de nabijheidssensor voor starten hebben uitgezet (ik kan niets vinden over een instelling/knop in de auto)? Hebben jullie tips over wat ik nog eventueel kan controleren (12v accu en hybride accu hebben voldoende spanning, batterijen sleutels werken - want deuren ontgrendelen werkt)?

Alvast bedankt voor het meedenken!

• Joopieboy
Bij mijn Suzuki heb ik dat alleen als de batterij van de AB bijna leeg begint te raken, keyless entry werkt altijd wel eigenlijk. Zou je eens kunnen proberen. De Toyota leenauto die ik wel eens mee gehad heb die werkte hetzelfde, gewoon sleutel in de zak.

• Guusz
JanekS schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 09:47:
Wij hebben sinds een week de Toyota Yaris Hybrid (dec 2016) van mijn schoonouders overgenomen. Een enorme upgrade van een Twingo, dus wij zijn er enorm blij mee. Toch hebben wij gisteren behoorlijk wat problemen gehad met het starten van de auto.

De Yaris heeft een startknop en geen fysiek contactslot. Na een flinke rit stopten wij even bij de supermarkt om nog snel even wat boodschappen in te slaan. Bij terugkomst bij de auto konden wij wel met de afstandsbediening van de sleutel de deuren ontgrendelen, maar eenmaal binnen in de auto reageerde de start/stop knop niet op de nabijheid van de sleutel. Na een half uur kwamen wij erachter (via een Youtube video - WAAROM staat dit niet in de handleiding?! |:( ) dat we de auto wel konden starten als we de sleutel tegen de startknop hielden.
Eenmaal thuis nog geprobeerd de auto op de normale manier te starten met de reservesleutel, maar ook hier reageert de start/stop knop niet op.
Hebben jullie een idee wat er aan de hand is? Weten jullie of wij per ongeluk mogelijk de nabijheidssensor voor starten hebben uitgezet (ik kan niets vinden over een instelling/knop in de auto)? Hebben jullie tips over wat ik nog eventueel kan controleren (12v accu en hybride accu hebben voldoende spanning, batterijen sleutels werken - want deuren ontgrendelen werkt)?

Niet toevallig nog een sleutel van een andere auto bij je gehad op dat moment? En het smart-entry systeem is aan en uit te zetten via het setup menu van het dashboard...( pagina 603 van deze handleiding: https://instructieboekjes...L_201711%20YARIS%20HV.pdf)

En dat van de sleutel bij de knop houden staat er ook in op blz.574.

• JanekS
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 18-10 08:45
Guusz schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 17:54:
[...]

Niet toevallig nog een sleutel van een andere auto bij je gehad op dat moment? En het smart-entry systeem is aan en uit te zetten via het setup menu van het dashboard...( pagina 603 van deze handleiding: https://instructieboekjes...L_201711%20YARIS%20HV.pdf)

En dat van de sleutel bij de knop houden staat er ook in op blz.574.
Thanks voor je hulp! De handleiding die ik heb bevat enkel 230 pagina's; de door jou verwezen handleiding heeft al heel veel zaken opgehelderd! Het "probleem" is onveranderd, maar omdat ik toch ook las dat het een stukje veiliger is om het uit te schakelen laten we het voorlopig even zitten.

Het gekke is dat er in het dashboard bij de instellingen wel een verwijzing is naar de voertuiginstellingen, maar als naar de voertuiginstellingen navigeer verschijnt er na enige tijd laden (dat wekt wat ongerustheid) een leeg menu. Daar wil ik wel even op korte termijn naar laten kijken door een Toyota dealer.

• Guusz
En via het multimedia/ navigatie display?

• flessuh
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 19-10 18:36

flessuh

Set sail for fail!

Zo, ik wordt binnenkort ook een Toyota rijder.. Van Fiat Panda naar een Avensis uit 2010 :P

Nou zit er alleen een beetje vreemd pakket aan opties op, en nu weet ik dat dingen als cruise control en regen/licht sensor wel te retrofitten zijn... heeft iemand hier ervaring mee en nog tips van waar op te letten?

Kan niet wachten tot hij geleverd wordt in ieder geval oOo

https://www.dutchsolarboat.com

• gwystyl
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 17-10 08:43

gwystyl

Beugeltje dan maar?

flessuh schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 09:09:
Zo, ik wordt binnenkort ook een Toyota rijder.. Van Fiat Panda naar een Avensis uit 2010 :P

Nou zit er alleen een beetje vreemd pakket aan opties op, en nu weet ik dat dingen als cruise control en regen/licht sensor wel te retrofitten zijn... heeft iemand hier ervaring mee en nog tips van waar op te letten?

Kan niet wachten tot hij geleverd wordt in ieder geval oOo
Misschien een beetje laat, maar ik verwacht dat de makkelijkste en goedkoopste optie was geweest om een exemplaar uit te zoeken waar de gewenste opties al op zitten.
Voor cruise controle zijn normaalgesproken geen knoppen op het stuur als die optie niet op de auto is. Dan kan je een algemene cruise controle inbouwen, maar dan heb je een extra pookje ipv knoppen op het stuur.
Regen/lichtsensoren zitten meestal achter de binnenspiegel; ik weet niet of daar bij de Avensis voorbereiding voor is als de optie niet is ingebouwd of dat je alles dan moet aanleggen. Zo te zien zijn die ook wel after market te krijgen, maar ik heb geen ervaring met inbouwen.

Buiten dit: gefeliciteerd met je keuze, dat is wel een mooie wagen! Wat is precies het model/uitvoering waardoor die opties zo vreemd zijn?

gwystyl wijzigde deze reactie 14-08-2019 10:35 (4%)

Verbruik van mijn auto ; Mijn whisky-collectie ; Steam profiel

• Bacchus
gwystyl schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 10:34:
[...]
Voor cruise controle zijn normaalgesproken geen knoppen op het stuur als die optie niet op de auto is. Dan kan je een algemene cruise controle inbouwen, maar dan heb je een extra pookje ipv knoppen op het stuur.
Op alle Toyota's die ik met af-fabriek cruisecontrol heb gereden, was die met een pookje uitgevoerd. Had de '10 Avensis werkelijk knoppen op het stuur?

• Loei123
Bacchus schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 10:42:
[...]

Op alle Toyota's die ik met af-fabriek cruisecontrol heb gereden, was die met een pookje uitgevoerd. Had de '10 Avensis werkelijk knoppen op het stuur?
Ook de Avensis '10 heeft dit pookje rechtsonder/achter het stuur.
Ik kan me ook niet voorstellen dat zo'n auto van dat bouwjaar dit niet standaard heeft.

De laatste Toyota modellen hebben weer knoppen aan het stuur.

Loei123 wijzigde deze reactie 14-08-2019 11:12 (9%)

• gwystyl
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 17-10 08:43

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Bacchus schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 10:42:
[...]

Geen idee, was meer een algemene opmerking. Als het inderdaad een pookje hoort te zijn, is het inbouwen van een ander pookje ook niet raar. Ik vind het zelf minder mooi als er knoppen horen te zitten er later een pookje bij is gezet. Als ik naar tweedehands auto's kijk, zie ik bijvoorbeeld bij een Volvo V50 in één oogopslag of er originele cruise control op zit of niet.

Verbruik van mijn auto ; Mijn whisky-collectie ; Steam profiel

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

gwystyl schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 10:34:
[...]

Misschien een beetje laat, maar ik verwacht dat de makkelijkste en goedkoopste optie was geweest om een exemplaar uit te zoeken waar de gewenste opties al op zitten.
Regen/lichtsensoren zitten meestal achter de binnenspiegel; ik weet niet of daar bij de Avensis voorbereiding voor is als de optie niet is ingebouwd of dat je alles dan moet aanleggen. Zo te zien zijn die ook wel after market te krijgen, maar ik heb geen ervaring met inbouwen.

Buiten dit: gefeliciteerd met je keuze, dat is wel een mooie wagen! Wat is precies het model/uitvoering waardoor die opties zo vreemd zijn?
Nou, dat is dus het vreemde, stond enkel navi/clima/trekhaak bij en niet specifiek wat voor variant het nou is. Ook als ik hem invoer bij de verzekering of andere kenteken checks staat er enkel Avensis-stationwagon :P
Kan dit komen omdat hij origineel uit Duitsland komt misschien?

Er zit dus wel navigatie, achteruitrijcamera, bluetooth voor telefoon (met bediening op stuur) en climate control in, maar niet de eerder genoemde dingen. Vond ik zelf wel wat raar maar ja .

Het is niet zo dat ik die opties 100% er in wilde hebben, maar het zijn wel dingen die nog praktisch zijn natuurlijk om te hebben. En aangezien ik toch van plan ben lang met de auto te rijden leek het mij wel verstandig te investeren in wat "upgrades" .
Mochten jullie meer suggesties hebben om naar te kijken ;)

• Loei123
flessuh schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 11:34:
[...]

Nou, dat is dus het vreemde, stond enkel navi/clima/trekhaak bij en niet specifiek wat voor variant het nou is. Ook als ik hem invoer bij de verzekering of andere kenteken checks staat er enkel Avensis-stationwagon :P

Er zit dus wel navigatie, achteruitrijcamera, bluetooth voor telefoon (met bediening op stuur) en climate control in, maar niet de eerder genoemde dingen. Vond ik zelf wel wat raar maar ja .

Het is niet zo dat ik die opties 100% er in wilde hebben, maar het zijn wel dingen die nog praktisch zijn natuurlijk om te hebben. En aangezien ik toch van plan ben lang met de auto te rijden leek het mij wel verstandig te investeren in wat "upgrades" .
Wellicht heb je het pookje over het hoofd gezien.
Zit dus rechtsonder/achter het stuur.

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Loei123 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 11:48:
[...]

Wellicht heb je het pookje over het hoofd gezien.
Zit dus rechtsonder/achter het stuur.
Nou ja, het lijkt me sterk maar is mogelijk, zou wel een leuke verrassing zijn :+ . De garage zei dat de opties in de advertenties ook niet klopte; zij voeren het kenteken in en het systeem vult de advertentie. Daar stond licht/regensensor ook in maar verlichting en ruitenwissers zijn 100% handmatig. :P

Och, nog (maximaal) anderhalve week voor ik hem kan halen, dan weet ik het zeker

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 19-10 14:35

-tom-562

Oliesjeik

flessuh schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 11:34:
[...]

Dit.
Ik zie vaker dat Duitse auto's vaak een hele onlogische samenstelling van opties hebben. Ik kijk regelmatig naar Volvo's op marktplaats e.d., en daar zie je vaak bij import Volvo's uit Duitsland hetzelfde. B.v. wel lederen bekleding, navigatie, stoelverwarming maar wel een handbediende airco i.p.v. climate control of geen cruise control

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• easyriider
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
Van de goedkoopste Toyota tot de duurste Lexus, zoals de LS600h hieronder van anderhalve ton, ze hebben allemaal hetzelfde pookje voor de cruisecontrol. ;)

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

easyriider schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 13:42:
Van de goedkoopste Toyota tot de duurste Lexus, zoals de LS600h hieronder van anderhalve ton, ze hebben allemaal hetzelfde pookje voor de cruisecontrol. ;)

[Afbeelding]
Ah duidelijk. Nou ja die is toch niet zo te missen door mij of vanaf de bijrijdersstoel zou ik zeggen...

Maar betekent wel dat de pookjes ook los nog wel te krijgen zijn voor retrofit. Als de rest er in zit :)

• Headshot_NL
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 22:48
JanekS schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 09:47:

Dit heb ik ook gehad met mijn Yaris Hybrid maar ook de Auris Hybrid. Dit gedrag gaat hij ook vertonen als de batterij van de sleutel (bijna) leeg is. Daar heb ik ook op een vervelende manier achter moeten komen😅.. even snel iemand afzetten op een plek waar dat eigenlijk niet mocht. Vervolgens wilde hij niet meer starten. Snel contact opgenomen met Toyota en die konden me dat met 10 seconden vertellen.

Iemand al ervaring met het verbruik van de Corolla TS Hybrid 2.0?
Momenteel heb ik een Auris TS 2015 (facelift) en zit nu over 30.000km op 4,42 op 100km. Volgens spritmonitor beter dan het gemiddelde. Waar kan ik ongeveer op rekenen met de Corolla TS 2.0?

Headshot_NL wijzigde deze reactie 15-08-2019 19:28 (6%)

Corsair Carbide 330R | MSI Z87-G43 | i7 4770K 4,6GHz | MSI GTX970 Gaming | 24GB Kingston HyperX 1600MHz | 2x Intel 520 240GB RAID-0 | Asus Xonar D2 | Seasonic G-650 | Dell UltraSharp U2515H | Pioneer VSX-422 & 4x Boston Audio A25 & Boston Audio Micro90PV

• bouwfraude
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
Headshot_NL schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 19:18:
[...]
Dit heb ik ook gehad met mijn Yaris Hybrid maar ook de Auris Hybrid. Dit gedrag gaat hij ook vertonen als de batterij van de sleutel (bijna) leeg is. Daar heb ik ook op een vervelende manier achter moeten komen😅..
Dan heb je al een paar meldingen van bijna lege sleutel batterij gemist...

• Headshot_NL
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 22:48
bouwfraude schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 21:26:
[...]

Dan heb je al een paar meldingen van bijna lege sleutel batterij gemist...
Ik kan me niet herinneren waar ik die gezien moet hebben? Waren die al te zien bij de eerste Yaris Hybrid?

Corsair Carbide 330R | MSI Z87-G43 | i7 4770K 4,6GHz | MSI GTX970 Gaming | 24GB Kingston HyperX 1600MHz | 2x Intel 520 240GB RAID-0 | Asus Xonar D2 | Seasonic G-650 | Dell UltraSharp U2515H | Pioneer VSX-422 & 4x Boston Audio A25 & Boston Audio Micro90PV

Pagina: 1 ... 98 ... 101 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True