Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Toyota-topic

Pagina: 1 ... 97 ... 100 Laatste
Acties:
  • 416.854 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FTI
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 13-10 10:56
Wiellager?

• DeBolle
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 22:32

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Jetro schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 09:43:
Ik wil eigenlijk alleen weten of het normaal is dat een RAV4 niet echt stil is op de snelweg.
Mijn RAV4 is stil op de snelweg. 2001 automaat, 2.0 vvti. Referentiekader: stiller dan vorige auto, een 2000 Chrysler pt Cruiser met 1600 motor op benzine, handgeschakeld.

Ofwel, nee, het is niet normaal dat een RAV4 niet echt stil is. Het is verder aan jou om iets te doen met de suggesties van @!null en @FTI

Specs

• Jetro
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 09-10 16:20
Ik denk dat ik wel een beeld heb, en dat is dat die toch wel meer lawaai maakt dan normaal.

Ik heb wat zitten googelen en kom vaak versleten motorsteun tegen.
Ik heb de voorste nu besteld (schijnt als eerste kapot te gaan) en ga die eens vervangen.
Motorsteunen horen de trillingen van de motor te dempen, kan me hier wel iets bij voorstellen.

In ieder geval bedankt voor de info.

• kmf
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Ik heb een brief ontvangen mbt een terugroepactie, dus dacht ik om gelijk de kleine beurt in te plannen. Nou verbaasde het me dat deze nu in 3 "versies" is. Budget (wat vroeger de standaard is) en de nieuwe standaard en compleet.

Is dit nieuw? In principe heeft Toyota dus simpelweg het pechhulpprogramma geschrapt.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

• DeKever
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 23:10
kmf schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 00:12:
Ik heb een brief ontvangen mbt een terugroepactie, dus dacht ik om gelijk de kleine beurt in te plannen. Nou verbaasde het me dat deze nu in 3 "versies" is. Budget (wat vroeger de standaard is) en de nieuwe standaard en compleet.

Is dit nieuw? In principe heeft Toyota dus simpelweg het pechhulpprogramma geschrapt.
Ik heb een Corrola uit 2006 en ook een terugroepactie ontvangen. Zag ook de drie opties, maar weet niet of het anders is dan vroeger. Ik kom er nooit en ga ook niet weet terug. Ik koos voor standaard onderhoud. De dealer deed daarbij suggesties voor hele dure vervanging die bij een BOVAG-garage gerepareerd konden worden ("vastzittende" remmen, lekke middendemper). Inmiddels rij ik weer heerlijk rond.

De dealer heeft wel keurig met mij overlegd en de beurt gecanceld, waarvoor complimenten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 22:25
Binnenkort wil ik wat aan het geluid doen in mijn Auris ts 2015 Lease Pro (facelift). Mijn vorige Yaris had beter geluid.
Omdat er toch zoveel ruimte in de kofferbak is wil ik onder de plank een kleine, misschien wel platte, subwoofer plaatsen. Wie weet hoe ik het bij deze auto het best kan aanpakken? Kan ik deze verbinden op de radio of moet ik het signaal "aftappen" bij een van de speakers?
Het zal wel een actieve subwoofer worden dus de stroomvoorziening zal ik al naar de 12V accu leggen.

Headshot_NL wijzigde deze reactie 16-06-2019 09:10 (12%)

Corsair Carbide 330R | MSI Z87-G43 | i7 4770K 4,6GHz | MSI GTX970 Gaming | 24GB Kingston HyperX 1600MHz | 2x Intel 520 240GB RAID-0 | Asus Xonar D2 | Seasonic G-650 | Dell UltraSharp U2515H | Pioneer VSX-422 & 4x Boston Audio A25 & Boston Audio Micro90PV

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ciris
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 23:33
@kmf @DeKever

Dat is al een aantal jaar zo. Op zich zit er logica achter. De dealer bevestigde dat er een heleboel mensen waren die maar een paar duizend kilometer per jaar rijden. Daar is een complete beurt overbodig voor. Als jij wel genoeg kilometers rijd dan kan je gewoon een complete beurt laten uitvoeren en daar zit nog gewoon pechhulp bij. Die is dus niet weg.

Dat bij de goedkopere opties geen pechhulp meer zit dat snap ik dan ook wel. Het moet ergens vandaan komen natuurlijk. Je kan vervolgens gewoon de pechhulp erbij kopen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: oktober 2009

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Heren, ik ben bezig met de aanschaf van een nieuwe auto. De nieuwe Corolla touring sports zit ook in mijn scoop. Nu heb ik een offerte gehad waarop ik in totaal een kleine 13% korting heb. (dynamic met 1.8 hybride) Deze is verkregen via de fleetkorting van de werkgever van mijn vriendin. Zelf ben ik absoluut geen expert onderhandelen of afpingelen. Is dat volgens Toyota normen al een flinke korting? Of is dat gewone "meh" korting die je evenwel kan bekomen op het autosalon?

In België hier is de jaarlijkse wegenbelasting wel niet voordelig voor fabrikanten die niet downsizen qua motor. Zo kost de 1.8 hybride me jaarlijks 180 euro meer om op de weg te brengen dan de 1.0 van ford. CO uitstoot doet er helemaal niet toe. Tenzij je een plugin hybride hebt, die zijn vrijgesteld. Beetje achterhaald systeem imho. Maar ik moet er ook rekening mee houden. Als ik 10j met deze wagen wil rijden, scheelt dit toch direct 1850 euro.
Hoe wordt dat berekend in Nederland?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
ciris schreef op zondag 16 juni 2019 @ 09:13:
@kmf @DeKever

Dat is al een aantal jaar zo. Op zich zit er logica achter. De dealer bevestigde dat er een heleboel mensen waren die maar een paar duizend kilometer per jaar rijden. Daar is een complete beurt overbodig voor. Als jij wel genoeg kilometers rijd dan kan je gewoon een complete beurt laten uitvoeren en daar zit nog gewoon pechhulp bij. Die is dus niet weg.

Dat bij de goedkopere opties geen pechhulp meer zit dat snap ik dan ook wel. Het moet ergens vandaan komen natuurlijk. Je kan vervolgens gewoon de pechhulp erbij kopen.
Vorig jaar was dit er nog niet. En dan nog, de beurt is voor alle drie opties hetzelfde lijkt me. Olie verversen, filters etc. Enkel pechhulp is nu bij standaard welke €100 duurder is. Oh je krijgt ook die hybridegedoe voor.

Het is natuurlijk een prijsverhoging in principe. Maar een aparte pechhulpabo is goedkoper. Zeker als daar niet die km limiet op zit.

Begrijpelijke keuze. Maar het is ook makkelijker voor mensen om toch maar een ander garage te nemen. Dus of het verstandig is weet ik niet.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ciris
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 23:33
@kmf
Wellicht dat niet iedere dealer het op hetzelfde moment het heeft ingevoerd. Bij die van mij is dat inmiddels al een jaar of drie zo.

https://www.toyota-amersf...ud/onderhoudsprijzen.aspx

Staat netjes uitgelegd hoe of wat.
Zie trouwens wel dat in de loop der tijd het een en ander is aangepast. Ik kocht mijn auto een 3 jaar geleden en toen was het budget onderhoudsplan echt bedoeld voor auto's met weinig kilometers. Toen kon je zelf de keus maken of je je olie bijvoorbeeld wel wilde laten verversen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Headshot_NL schreef op zondag 16 juni 2019 @ 09:08:
Binnenkort wil ik wat aan het geluid doen in mijn Auris ts 2015 Lease Pro (facelift). Mijn vorige Yaris had beter geluid.
Omdat er toch zoveel ruimte in de kofferbak is wil ik onder de plank een kleine, misschien wel platte, subwoofer plaatsen. Wie weet hoe ik het bij deze auto het best kan aanpakken? Kan ik deze verbinden op de radio of moet ik het signaal "aftappen" bij een van de speakers?
Het zal wel een actieve subwoofer worden dus de stroomvoorziening zal ik al naar de 12V accu leggen.
Of ipv. een subwoofer die niets doet aan je bestaande geluid maar enkel meer lage tonen toevoegt, kan je ook geld steken in betere speakers: https://www.focal.com/en/...y/focal-toyotar/is-165toy

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 11-10 15:31
Joindry schreef op zondag 16 juni 2019 @ 10:32:
Heren, ik ben bezig met de aanschaf van een nieuwe auto. De nieuwe Corolla touring sports zit ook in mijn scoop. Nu heb ik een offerte gehad waarop ik in totaal een kleine 13% korting heb. (dynamic met 1.8 hybride) Deze is verkregen via de fleetkorting van de werkgever van mijn vriendin. Zelf ben ik absoluut geen expert onderhandelen of afpingelen. Is dat volgens Toyota normen al een flinke korting? Of is dat gewone "meh" korting die je evenwel kan bekomen op het autosalon?
Ik weet niet hoe groot de korting relatief is maar 13% klinkt als best flink. De dealermarges houden niet over, begreep ik. Ik weet wel dat (in NL) voor jou niet meer over de prijs te praten valt in zo'n situatie, wel kan een dealer nog weleens een accessoire cadeau geven.
In België hier is de jaarlijkse wegenbelasting wel niet voordelig voor fabrikanten die niet downsizen qua motor. Zo kost de 1.8 hybride me jaarlijks 180 euro meer om op de weg te brengen dan de 1.0 van ford. CO uitstoot doet er helemaal niet toe. Tenzij je een plugin hybride hebt, die zijn vrijgesteld. Beetje achterhaald systeem imho. Maar ik moet er ook rekening mee houden. Als ik 10j met deze wagen wil rijden, scheelt dit toch direct 1850 euro.
De aanschafbelasting (BPM) is sterk uitstoot-afhankelijk. De periodieke belasting (MRB) effectief alleen voor plugin-hybrides (uitstoot onder 50 g/km) en volledig elektrisch (0 g/km).
Sowieso zijn de autobelastingen in alle landen veel te laag trouwens in verhouding tot de kosten voor wegen, gezondheidseffecten en schade aan leefomgeving en natuur. (maar dat is een andere discussie :) )

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 20:26
Sinds kort heb ik dan eindelijk m'n Corolle 2.0 Hybride Hatchback. Wat een fijne auto. De rij eigenschappen liggen ver van de Avansis. De Corolla stuurt (in sportmode) lekker scherp en weet meer dan prima gang te maken :) Het interieur ziet er erg verzorgt uit, veel zachte materialen en de afwerking is van hoog niveau. Zaken als de radar cruise control, lane assist, HUD en de dode hoek waarschuwing maken dat het rijden bijna saai wordt. Je hoeft zowat niets meer te doen. Gelukkig kan het allemaal uit worden gezet. Het multimedia systeem valt me 100% mee, Het werkt erg goed en is lekker snel. Zijn er dan geen minpunten? Helaas wel. De speakers vallen me wat tegen, die vond ik in de Avensis beter, en de kofferbakruimte is gewoon heel karig. Minder dan dat ik had verwacht. Nu heb ik niet veel kofferbakruimte nodig, maar ik kan me voorstellen dat dat een breekpunt zou kunnen zijn.

Plaatje:
https://tweakers.net/ext/f/OsbyDVWLAZQ9R7wa6Qo2FnCo/thumb.jpg

• Loei123
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 13-10 13:23
Mooie auto @Eddye .
Mij zijn de speakers juist ontzettend goed bevallen, ik kwam van een Auris die het 6 luidspreker systeem had.

• gwystyl
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 20:18

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Mooie bak, veel plezier ermee!
Eddye schreef op maandag 17 juni 2019 @ 11:58:
Sinds kort heb ik dan eindelijk m'n Corolle 2.0 Hybride Hatchback. Wat een fijne auto. De rij eigenschappen liggen ver van de Avansis. De Corolla stuurt (in sportmode) lekker scherp en weet meer dan prima gang te maken :) Het interieur ziet er erg verzorgt uit, veel zachte materialen en de afwerking is van hoog niveau. Zaken als de radar cruise control, lane assist, HUD en de dode hoek waarschuwing maken dat het rijden bijna saai wordt.
welke uitvoering heb je dan? Premium? Ik heb de Business intro in bestelling staan, maar daar zit volgens mij geen dode hoek waarschuwing op?
Je hoeft zowat niets meer te doen. Gelukkig kan het allemaal uit worden gezet. Het multimedia systeem valt me 100% mee, Het werkt erg goed en is lekker snel. Zijn er dan geen minpunten? Helaas wel. De speakers vallen me wat tegen, die vond ik in de Avensis beter, en de kofferbakruimte is gewoon heel karig. Minder dan dat ik had verwacht. Nu heb ik niet veel kofferbakruimte nodig, maar ik kan me voorstellen dat dat een breekpunt zou kunnen zijn.

Plaatje:
[Afbeelding]
De hatchback is inderdaad krap, vandaar dat ik voor de TS gegaan ben. Ik hoop dat de speakers meevallen, want ik heb nu ook wel aardig geluid in mijn auto en zou het fijn vinden als dat iig hetzelfde of beter is.

Verbruik van mijn auto ; Mijn whisky-collectie ; Steam profiel

• Headshot_NL
  • Registratie: oktober 2007
Phuncz schreef op zondag 16 juni 2019 @ 12:18:
[...]

Of ipv. een subwoofer die niets doet aan je bestaande geluid maar enkel meer lage tonen toevoegt, kan je ook geld steken in betere speakers: https://www.focal.com/en/...y/focal-toyotar/is-165toy
Die komen er ook in hoor, daarvan is het aansluiten me wel duidelijk. Komt een Blam Relax 165rx compo set in.

Corsair Carbide 330R | MSI Z87-G43 | i7 4770K 4,6GHz | MSI GTX970 Gaming | 24GB Kingston HyperX 1600MHz | 2x Intel 520 240GB RAID-0 | Asus Xonar D2 | Seasonic G-650 | Dell UltraSharp U2515H | Pioneer VSX-422 & 4x Boston Audio A25 & Boston Audio Micro90PV

• Eddye
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 20:26
Loei123 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 12:54:
Mooie auto @Eddye .
Mij zijn de speakers juist ontzettend goed bevallen, ik kwam van een Auris die het 6 luidspreker systeem had.
Ik vergelijk ze met mijn oude Avensis, daarvan heb ik het idee dat dat betere speakers waren. Maar misschien heeft het meer te maken met de grootte en de akoestiek. B.v. had ik het idee dat er achter geen speakers inzaten, maar die zitten er wel in, met wat instellingen zijn ze nu wel hoorbaar. Het klinkt beslist niet blikkerig of iets dergelijks, maar wat wel iets minder ‘body’
gwystyl schreef op maandag 17 juni 2019 @ 12:55:
Mooie bak, veel plezier ermee!

[...]

welke uitvoering heb je dan? Premium? Ik heb de Business intro in bestelling staan, maar daar zit volgens mij geen dode hoek waarschuwing op?

[...]

De hatchback is inderdaad krap, vandaar dat ik voor de TS gegaan ben. Ik hoop dat de speakers meevallen, want ik heb nu ook wel aardig geluid in mijn auto en zou het fijn vinden als dat iig hetzelfde of beter is.
Ik heb de executive versie. Met name vanwege de stoelen, maar de dode hoek ledjes zijn heel erg fijn.

• rimave
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 20:40
Vorig weekend druk bezig met sideskirts op de Yaris te monteren toen ik ineens wat bubbeltjes zag op de dorpel. Ik kon er met de schroevendraaier zo doorheen prikken, dus de Yaris gaat vanavond even naar de garage voor wat patchwerk:

Hij krijgt ook gelijk een kleine beurt en APK-tje.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Bacchus
Dat is een '03 Verso toch, hè? Hoe groot is het gat?

Van de ene kant zou je het van een redelijk moderne Toyota niet meer verwachten, van de andere kant heeft hij ook al gewoon zestien Nederlands ijs-en-pekel-winters gezien.

• Bommes
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 22:22

Bommes

Capo del formaggio

Zijn er hier mede Yaris (model 2018 en nieuwer) rijders die last hebben dat de richtingaanwijzer niet terug uit gaat als je een rotonde af komt?

Nu in de buurt van de 6500 km, in het bezit sinds half februari. Ik vind het best een fijn ding om mee te rijden. Nadeel dus die richting aanwijzer en de wind gevoeligheid. Dat laatste kan ook komen door de all-season bandjes.
Gemiddeld verbruik over alle kilometers is nu 5,7L op 100 km, merendeel kilometers is in en om de stad.

life is what happens to you while you're busy making other plans ~ Lennon

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bacchus
@Bommes: Mijn '18 Yaris heeft een flinke terugstuur-beweging nodig om de richtingaanwijzer automatisch uit te schakelen, inderdaad. Met mijn rijstijl is de kleine stuurslinger voor "rechtdoor" op een beetje ruim aangelegde rotonde bij lange niet genoeg.

Windgevoeligheid vind ik meevallen maar het is wel gewoon een vrij lichte auto met smalle banden en een relatief gezien grote zijoppervlakte.

Ik vind het een heerlijke auto. Qua ruimte, weggedrag en zeker uitrusting bij de absolute top van zijn klasse. Als ik iets moet noemen dat tegenvalt dan zijn dat prestaties op snelwegtempo. Qua acceleratie, wegligging en verbruik dáár, mis ik soms de CT200h wel. (Maar kom op, die kostte wel anderhalf keer zoveel.)

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ik vind juist het oppakken bij 120km/u wel okay voor zo een klein licht autotje.
Het is geen raceauto maar je bent zo op de 140 als het moet.

Ik heb deze nu als zakelijke auto toebedeeld gekregen. Het was of deze of een Auris station. Die laatste vond ik te duur in de bijtelling.
Ik had geen keuze in de uitvoering, kleur, enz.
Over een half jaar mag ik iets uitzoeken en denk er sterk over na om weer een Yaris uit te kiezen. Maar dan wel in een kleur en uitvoering die ik zelf wil. Nu een Active, denk dat ik dan een sport of Y20 kies met toffe velgjes, 2 kleuren lak, glazen dak.

Of de Renault Clio hybride moet dan ook al verkrijgbaar en betaalbaar zijn.

• rimave
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 20:40
Bacchus schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:01:
Dat is een '03 Verso toch, hè? Hoe groot is het gat?

Van de ene kant zou je het van een redelijk moderne Toyota niet meer verwachten, van de andere kant heeft hij ook al gewoon zestien Nederlands ijs-en-pekel-winters gezien.
Het is een 2002 Yaris Verso inderdaad met nog maar 90k op de teller, dus de bedoeling is om hem nog lang te houden. Daarom laat ik het ook fixen.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Bacchus
@Bommes, tsja, dat is ook zo natuurlijk.
Qua glazen dak: Denk daar nog eens over na en probeer het op zijn minst uit. Het is veel gewicht hoog in de auto en dat heeft een effect op het stuurgedrag. Je levert ook een stukje hoofdruimte in.
(Ik kan nog 100 nadelen bedenken trouwens en geen enkel praktisch voordeel.)

• radem205
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 20:57
Weet iemand waarom de Corolla business intro 1500 euro goedkoper is dan de style editie, terwijl deze voor de 1.8 hybrid exact hetzelfde zijn? Zit hier een addertje onder het gras?

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Nee hoor, dat is gewoon een "actiemodel" met opties die de meeste leaserijders willen. De leasemaatschappijen krijgen daar waarschijnlijk minder korting op, zodat de LM hetzelfde betaalt als voor de Style met korting, maar de rijder lagere bijtelling heeft.
Honda maakt het bijvoorbeeld nog interessanter: hun business edition is gebaseerd op de Elegance (voegt alleen nog een Qi telefoon lader toe), maar is zo'n € 3000 goedkoper :). Het zou me niet verbazen als ze daar niets meer op verdienen.....

• R_Lee
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 07-10 12:37
Bommes schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 16:18:
Zijn er hier mede Yaris (model 2018 en nieuwer) rijders die last hebben dat de richtingaanwijzer niet terug uit gaat als je een rotonde af komt?

Nu in de buurt van de 6500 km, in het bezit sinds half februari. Ik vind het best een fijn ding om mee te rijden. Nadeel dus die richting aanwijzer en de wind gevoeligheid. Dat laatste kan ook komen door de all-season bandjes.
Gemiddeld verbruik over alle kilometers is nu 5,7L op 100 km, merendeel kilometers is in en om de stad.
Hier een Yaris Hybrid rijder.(Yaris Hybrid Executive) Auto is van februari 2018 en nu 37.000 km op de teller.
Prettige auto! Hele leven al allerlei Toyota's gereden.
Om even alleen de nadelen uit te lichten:

- De veerweg vind ik vrij kort. Je raakt de bumpstops relatief snel. Misschien is de auto net iets te veel op comfort afgestemt;

- Ik merk wel wat windgevoeligheid. Het is niet heel storend ofzo, maar je mertk het wel. Mogelijk heeft dit met de banden te maken zoals verderop in het topic ook genoemd is;

- Knipperlicht slaat af op z'n Toyota's. Oftewel: Comfort knipperlicht is bij de Yaris niet bekend en het stuur moet in verhouding tot andere merken relatief ver gedraaid worden om hem uit te laten gaan. Dat is denk ik geen euvel aan jouw auto, maar meer een eigenschap van Toyota;

- Kan er geen aanhanger achter hangen, echter wist ik dit punt natuurlijk al vóór de aanschaf. Volgende auto wordt er eentje die wél mag trekken (en dan liefst 'normaal' gewicht);

En dan de vraag of ik hierna weer voor een Yaris Hybride zou gaan?
Ik denk het wat betfeft de kwaliteit van de auto wel. Het is een heerlijke comfortabele en zuinige auto.
Echter gezien mijn persoonlijke veranderingen (gezinsuitbreiding o.a.) zou ik na de afloop van deze lease eerder voor de Corolla TS gaan.

Er worden weleens vergelijkingen gemaakt met kleine auto's van de jaren '90 die ook heel zuinig waren. Wat die mensen alleen vergeten is dat dat appels met peren vergelijken is, omdat die auto's vaak ook heel karig waren aangekleed (en dus lichter, minder elektriciteitsverbruik voor systemen enz.)

Ik heb nog niet eerder een Toyota Starlet gezien met hetzeflde aantal airbags, cruise control, climate control (zelfs airco kwam bijna niet voor), verkeersbordherkenning etc.
Terwijl het verbruik hetzelfde of vaak zelfs beter is bij de Yaris hybrid.

• CriticalHit_NL
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 00:53
Oei oei oei, dit is niet best:

Van een Toyota, en vooral van een Prius, die inmiddels het 'onverwoestbare' imago heeft gekregen is dit toch wel een echte kater.
Apart ook dat er wordt aangegeven dat de kilometerteller gewoon stopt met tellen bij 299.999KM en dat na deze stand vaak de koppakkingen eruit vliegen, je zou het geplande slijtage kunnen noemen i.c.m de laksheid in roestpreventie.
Na de 3 ton je auto financieel gezien kunnen weggooien om roest, zelfs binnen 15 jaar maar, dat zie ik vele andere auto's toch veel beter doen, maar Toyota is hier niet de enige in.
Dat de remmen verroesten bij deze auto's is te verklaren, maar de rest...

De eigenaar en de garage zijn beiden ook enorm laks geweest in onderhoud, tekenend voor de staat van de APK keuring anno nu, en hoewel Nederlanders enorm krenterig kunnen zijn op de centen valt het in dit land denk ik nog reuze mee... Enkel het nadeel dat men enorm veel belastingen moet betalen hier.

Dit kan hoe dan ook gewoon echt niet door de beugel. |:(

De Japanners mogen ook mijn inziens best eens wat meer investeren in het roestvrij houden van de auto, een nette buitenschil is niet genoeg (al kennen we dat ook anders zoals bij Mazda's), of laat het spul eens een keer olie zweten, goedkopere oplossing... :+
Nog makkelijker, laat de eigenaar eens roestpreventie als onderhoud uitvoeren. O-)

De techniek daarentegen, heeft het goed gedaan en dit alles tot nu toe overleeft, maar veilig is echt anders, ongelooflijk. 8)7
Wat dat betreft verdient deze auto dat onverwoestbare imago veel beter uit de Toyota stal:

• timovd
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 21:47

timovd

Voorsprong door techniek

Treurig verhaal over die Prius inderdaad. Ik rijd een wat jonger model met een stuk minder km's, maar dat mag erv echt niet zo uit zien. Met 6000km/jaar ben ik ook zuinig met onderhoud, maar toen de remmen al roest begonnen te vertonen heb ik ze preventief laten vervangen, ook al waren ze heel ruim binnen de minimale dikte.

Gasloos huis 7kW Panasonic WH-UD07HE5-1 | 3,5kWp PV-systeem

• AndRo555
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 00:37
Joindry schreef op zondag 16 juni 2019 @ 10:32:

Dat is niet waar, sinds 2016 is ook de verkeersbelasting voor particulieren in Vlaanderen afhankelijk van de CO2 uitstoot:
https://belastingen.vlaanderen.be/JVKB_tarief-vergroende-jaarlijkse-verkeersbelasting-voor-de-personenauto%E2%80%99s-en-aanverwanten-die-bij-de-div

Staar je ook niet blind naar de het opgegeven gecombineerde verbruik, want als je veel snelweg doet zit er geen verschil meer tussen een goed 1.0 downsize blok (VW bv.) en een 1.8 Hybrid Corolla. (kijk best naar de WLTP cijfers van het deel van de cyclus dat het best overeen stemt met jouw gebruik)

Kortingspercentages op zich zelf zeggen niet veel. Gewoon de netto prijzen kijken. Bij een Golf Variant kan je bv. makkelijk rekenen op 18 a 20% van catalogus, maar die catalogus is typisch net wat hoger bij vergelijkbare uitrusting. Onder de streep zullen beide met vergelijkbare uitrusting vrij gelijk zijn.

Maar ja met de Corolla TS heb je een in Vlaanderen ontworpen auto. De Golf is dan maar een Duits gedrocht. ;)

• Bacchus
R_Lee schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 14:17:
[...]
Er worden weleens vergelijkingen gemaakt met kleine auto's van de jaren '90 die ook heel zuinig waren. Wat die mensen alleen vergeten is dat dat appels met peren vergelijken is, omdat die auto's vaak ook heel karig waren aangekleed (en dus lichter, minder elektriciteitsverbruik voor systemen enz.)
Qua ruimte, wielbasis, breedte en gewicht is een nieuwe Yaris meer vergelijkbaar met de Corolla E10 dan de Starlet P8, op prestaties en lengte hangt hij er een beetje tussenin.
AndRo555 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 22:41:
[...]
Staar je ook niet blind naar de het opgegeven gecombineerde verbruik, want als je veel snelweg doet zit er geen verschil meer tussen een goed 1.0 downsize blok (VW bv.) en een 1.8 Hybrid Corolla. (kijk best naar de WLTP cijfers van het deel van de cyclus dat het best overeen stemt met jouw gebruik)
Een 1.0 doet rond de 50 kW, nogal logisch dat die zuiniger(*) is dan de 90 kW van een 1.8 HSD. Ook op de snelweg is de hybride de beste keuze. En sinds wanneer bouwt VW goede blokken? :P

* Volgens TravelCard, lease- dus veelrijders:
Corolla 1.8 HSD 90 kW => 5,4 l/100km
Golf 1.4 TSI 96 kW => 6,5 l/100km (Meest vergelijkbare prestaties)
Golf 1.0 TSI 85 kW => 6,0 l/100km (De "1.0" die je bedoelt maar met turbo, dus nog steeds een zuiplap)
Aygo 1.0 53 kW => 5,4 l/100km (Een 1.0 NA, "echte" downsizing)

• Joindry
  • Registratie: oktober 2009

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

AndRo555 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 22:41:
[...]

Dat is niet waar, sinds 2016 is ook de verkeersbelasting voor particulieren in Vlaanderen afhankelijk van de CO2 uitstoot:
https://belastingen.vlaanderen.be/JVKB_tarief-vergroende-jaarlijkse-verkeersbelasting-voor-de-personenauto%E2%80%99s-en-aanverwanten-die-bij-de-div

Kortingspercentages op zich zelf zeggen niet veel.
Ah zo, had ik geen idee van daar mijn auto al van voor 2016 is ingeschreven. Daar geniet/boet ik niet voor de bonus en malus die ik krijg voor mijn lage CO diesel 8)7

Mijn wederhelft rijdt al jaren met een Yaris hybride (leasing) en daar gaan we net wel/niet onder de 5/100km (1/20). Mijn 10 jaar oude fiesta (diesel) doet dat ook. Maar zo een recente 1.0 fiesta haalt met moeite 7 liter. (ik weet dat diesel en benzine appels en peren vergelijken is, maar daar ze in België ongeveer hetzelfde per liter kosten momenteel vergelijk ik de prijs per lopende kilometer)

Qua korting op een Toyota wou ik gewoon weten of de verkoper nog iets achter de hand zou houden. Maw of het nog nut had verder te onderhandelen. Dat het ene merk meer korting hanteert dan het andere weet ik ook. Daar alle verkopers van Toyota in mijn provincie tot dezelfde groep behoren, is naar een andere vestiging gaan en vergelijken gewoon nutteloos. De meegegeven simulatie wordt gewoon opgeslagen.

Ik ben momenteel echt gewonnen voor de nieuwe Corolla enige echte nadelen voor mij zijn de beperkte opening van de achterdeuren (in combinatie met baby) en de best wel kleine (lage) koffer. De koffer van de Yaris is hoger dan die van de Corolla. 8)7

Ik heb trouwens ook mogen testrijden met een 2.0, dat was wel aangenaam zeg. Was het niet dat het prijsverschil zo groot was, zou ik me nog serieus laten verleiden.

• Bacchus
Joindry schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 10:07:
[...]
Ik ben momenteel echt gewonnen voor de nieuwe Corolla enige echte nadelen voor mij zijn de beperkte opening van de achterdeuren (in combinatie met baby) en de best wel kleine (lage) koffer. De koffer van de Yaris is hoger dan die van de Corolla. 8)7
Ik neem aan dat de Corolla de dubbele bodem heeft zoals zijn voorgangers? Afhankelijk van je wensen kan het zijn dat daar een mouw aan te passen is.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ja die heeft hij inderdaad. De TS heeft een kofferbakinhoud van bijna 600 liter. Daar moet je met een beetje netjes stapelen toch wel meer in kunnen krijgen dan in een Yaris......
De hatchback heeft volgens mij geen dubbele bodem (of niet op twee niveaus neer te leggen bodem, wel ruimte voor "reservewiel"), en dan blijft er inderdaad niet al te veel kofferbakruimte over.
Ik heb nu een Honda Civic Tourer, en die heeft wel een iets hogere kofferbak en bijna 90 graden opengaande deuren. Ik vermoed dat ik af en toe wel zal merken dat de Corolla heel iets krapper of minder praktisch is, maar dat moet wel te overzien zijn.

• AndRo555
Bacchus schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 08:28:
[...]

Een 1.0 doet rond de 50 kW, nogal logisch dat die zuiniger(*) is dan de 90 kW van een 1.8 HSD. Ook op de snelweg is de hybride de beste keuze. En sinds wanneer bouwt VW goede blokken? :P

* Volgens TravelCard, lease- dus veelrijders:
Corolla 1.8 HSD 90 kW => 5,4 l/100km
Golf 1.4 TSI 96 kW => 6,5 l/100km (Meest vergelijkbare prestaties)
Golf 1.0 TSI 85 kW => 6,0 l/100km (De "1.0" die je bedoelt maar met turbo, dus nog steeds een zuiplap)
Aygo 1.0 53 kW => 5,4 l/100km (Een 1.0 NA, "echte" downsizing)
NA is geen downsizing he, dat is gewoon een kleine motor. Het idee achter downsizing is dat je met moderne technieken (turbo, maar ook hybrid) een fysiek kleinere motor kan gebruiken maar nog altijd de prestaties levert van een grotere motor.
Overigens is de Toyota 1.8 Hybrid aandrijflijn evengoed een downsize motor, want je haalt nooit 122pk uit exact dezelfde 1.8 motor zonder hybride hulp.

Dat de Corolla Hybrid zuinig is, spreek ik ook niet tegen. Ik had het over veel snelweg gebruik waar de Corolla Hybrid niet meer zuiniger is dan de concurrentie:

WLTP Extra High cyclus:
Corolla TS 1.8 Hybrid: 5.6-6.3 l/100km (afhankelijk van velgmaat etc.)
Golf Variant 1.0 TSI: 5.8l/100km
De 1.4 of 1.5TSI Golf is irrelevant, want de 1.0TSI is al een stuk sneller naar de 100km/u dan de Corolla hybrid, 10.2s vs 11.1s.

Overigens zie je aan de WLTP gemiddelde duidelijk dat de Corolla het moet hebben van sub 100km/u scenarios (stad, buitenweg, etc.)
Corolla TS Hybrid: 4.5-5.1l/100km
Golf Variant 1.0 TSI: 5.7l/100km

Ergo, voor enkel snelweg gebruik is een Corolla Hybrid nutteloos vanuit verbruiksoogpunt. Hoe meer je stad/file/buitenwegen doet, hoe groter het voordeel voor de Hybrid.

• Maasluip
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 11-10 15:47

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

AndRo555 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 14:50:
[...]

Overigens is de Toyota 1.8 Hybrid aandrijflijn evengoed een downsize motor, want je haalt nooit 122pk uit exact dezelfde 1.8 motor zonder hybride hulp.
De 2ZR-FAE motor gaat tot 148 pk en is in de basis dezelfde motor als de 2ZR-FXE die in de Toyota hybrides ligt. De Atkinson-cycle variant is juist het tegenovergestelde van een downsizemotor. BMW heeft ook eens zoiets geprobeerd, een grotere motor met minder vermogen (527e).

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• AndRo555
"in de basis dezelfde motor"
Dat bedoelde ik juist, het is niet exact dezelfde motor.

Het gaat over dat het hybride deel van de aandrijflijn maakt dat de motor zelf een lager piekvermogen kan hebben, en dus kleiner kan zijn. (=downsizen).

Het Atkinson principe zelf zorgt natuurlijk niet voor downsizing.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik ken de motor niet in detail, misschien dat er andere cilinders in zitten en uiteraard een andere aansturing van de nokkenas, maar verder is het volgens mij dezelfde motor.
En downsizing is niet minder vermogen uit dezelfde inhoud halen maar hetzelfde (of meer) vermogen uit een kleinere inhoud halen. Juist het omgekeerde dus. Meer pk/l, niet minder.

Open Source landkaart

• Bacchus
AndRo555 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 15:30:
Het Atkinson principe zelf zorgt natuurlijk niet voor downsizing.
Nou ja, als je eerst je cylinders 20% leegpompt voor je brandstof inspuit en ontsteekt, zoals Atkinson doet, heb je effectief wel een kleinere motor. Eigenlijk in tegenstelling tot wat je met een turbo doet: Door een hogere aanvoerdruk méér lucht in de cylinder pompen.

• AndRo555
Maasluip schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 15:35:
Ik ken de motor niet in detail, misschien dat er andere cilinders in zitten en uiteraard een andere aansturing van de nokkenas, maar verder is het volgens mij dezelfde motor.
En downsizing is niet minder vermogen uit dezelfde inhoud halen maar hetzelfde (of meer) vermogen uit een kleinere inhoud halen. Juist het omgekeerde dus. Meer pk/l, niet minder.
Inderdaad, meer pk/l wat de hybride aandrijflijn juist realiseert. Niet de motor op zichzelf.

Uiteindelijk is dat toch heel het idee van downsizen? Voeg techniek xyz toe (Turbo, Hybrid,...), waardoor je een kleinere motor kan monteren dan zonder. Die kleinere motor draait dan over gemiddeld gebruik een hogere belasting (BMEP) wat de motor efficiënter (hogere BSFC) laat lopen.
Zelfde reden voor cilinderuitschakeling, wat eigenlijk downsizing on the fly is.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Maar je hebt helemaal niet zoveel pk! De hybride aandrijflijn met de 1.8 komt tot 136 pk waar de standaard 1.8 al tot 148 komt. En dat soort vermogens krijg je bij een echte downsizemotor ook uit een 1.4 (VAG 1.4 TFSI tot 180 pk).

Open Source landkaart

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Turbo maakt je motor niet zuiniger, het verhoogt het vermogen door geforceerde luchtinvoer. Het leuke is dat turbo-aangedreven motoren veel minder betrouwbaar zijn en de turbo zelf een mooi zwak-punt wordt. Of ja, het is leuk en mooi voor al die merken die maar 2 en 3 jaar garantie geven en niet beschaamd zijn wel eens te "cheaten" ;)

Met een Auris 1.8 HSD van 2013 haal ik makkelijk 5,5 tot 6,0L/100km op de snelweg, waar dat laatste eerder gehaald wordt als ik als een gefrustreerde bumperklever rij en het eerste als ik als een goed anticiperende brave burger rij.

• AndRo555
Maasluip schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 15:54:
Maar je hebt helemaal niet zoveel pk! De hybride aandrijflijn met de 1.8 komt tot 136 pk waar de standaard 1.8 al tot 148 komt.
Waarom niet? Zonder de hybride hulp had Toyota een grotere Atkinson motor nodig gehad om hetzelfde vermogen te halen.

Corolla 1.8 Atkinson: 99pk (hypothetisch)
Corolla 1.8 Atkinson + Hybrid: 122pk
Corolla 2.2 Atkinson: 122pk (hypothetisch)

Het Atkinson principe staat hier los van, want je kan hetzelfde doen met de standaard 1.8:
1.8: 148pk
1.8 + Hybrid = 171pk
2.1: 171pk

Dat is ook een van de redenen waarom de Corolla Hybrid zo zuinig is. Enerzijds heb je het hele, gekende, hybride verhaal, waar je remenergie kan terugwinnen en de verbrandingsmotor op strategische momenten kan afzetten om kort op elektriciteit te rijden. Anderzijds kan de motor vaker op een optimaal punt gebruikt worden omdat die gedownsized is, wat mogelijk is omdat het hybride deel er voor zorgt dat de verbrandingsmotor niet het volledige systeemvermogen moet kunnen leveren.
Phuncz schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 15:55:
Turbo maakt je motor niet zuiniger, het verhoogt het vermogen door geforceerde luchtinvoer. Het leuke is dat turbo-aangedreven motoren veel minder betrouwbaar zijn en de turbo zelf een mooi zwak-punt wordt.
Ah juist, turbo wagens zijn het dieptepunt van betrouwbaarheid. Die falen al als je er naar kijkt kijkt. Zoals vrachtwagens, die staan ook altijd met pech langs de weg. Of bussen. Of een turbodiesel Hilux, zeer onbetrouwbaar door zijn turbo. Of die ene 2.2 Corolla Verso diesel van een paar posts hierboven. 8)7

Afhankelijk van wat het doel is bij het ontwerp van een motor maakt een turbo een auto wel degelijk zuiniger. Voor het zelfde vermogen ontwerp heb je immers minder pompverliezen en minder wrijving en kan je je bakverhouding een stuk langer maken. Allemaal effecten die het verbruik verbeteren.
Enigste situatie is wanneer je als een malloot rijdt, dan draaien die turbo blokken typisch rijk om de uitlaatgastemperatuur onder controle te houden. En dat laatste is ook tegenwoordig goed onder controle want die grens voor verrijking ligt best ver.
Met een Auris 1.8 HSD van 2013 haal ik makkelijk 5,5 tot 6,0L/100km op de snelweg, waar dat laatste eerder gehaald wordt als ik als een gefrustreerde bumperklever rij en het eerste als ik als een goed anticiperende brave burger rij.
Wat mijn punt bevestigd, een Hybride Corolla (of Auris) is niet specifiek zuiniger of onzuiniger als een andere vergelijkbare moderne benzine op de snelweg. Het voordeel moet hem daar buiten gehaald worden.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

AndRo555 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 21:25:
[...]

Waarom niet? Zonder de hybride hulp had Toyota een grotere Atkinson motor nodig gehad om hetzelfde vermogen te halen.
Dit is geen downsizing.

Open Source landkaart

• AndRo555
Is dat gebaseerd op iets anders dan jouw, blijkbaar ongefundeerde, mening hierover?

Wikipedia: Hybrid Synergy Drive
Since a power boost from the electrical motors is available for periods of rapid acceleration, the ICE can be downsized to match only the average load on the car, rather than sized by peak power demands for rapid acceleration.
http://www.ae.pwr.wroc.pl...0606092430_HEV_Toyota.pdf
The possibility of using a small engine in a hybrid vehicle is called "engine downsizing".
https://www.researchgate.net/publication/269831755_Engine_Downsizing_and_Electric_Hybridization_Under_Consideration_of_Cost_and_Drivability
Engine Downsizing and Electric HybridizationUnder Consideration of Cost and Drivability

Etc.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Mijn ongefundeerde mening... Echt?
Wikipedia: Engine downsizing
Engine downsizing is the use of a smaller engine in a vehicle that provides the power of a larger engine, through the use of recent technologies. It is the result of car manufacturers attempting to provide more efficient vehicles that emit less emissions,[1] often given in by legalization.[2] The term generally relates to traditional internal combustion engines powered by petrol or diesel.

Many manufacturers are reducing engine displacement and number of cylinders. By adding a forced aspiration device (turbocharger or supercharger) and direct injection technology, they provide a powerful engine with similar performance to a much larger engine, but with much improved efficiency and reduced carbon emissions. A smaller engine is also often lighter, so the car can be lighter and therefore nimbler. Reducing the number of cylinders also reduces the amount of friction in the engine, increasing the efficiency.[3]
Ik zie niet in hoe een grotere motor met minder vermogen monteren kan kwalificeren als downsizing. Sterker nog: je moet een grotere motor monteren omdat je vanwege de Atkinsoncycle minder vermogen uit je motor haalt. 99 pk uit een 1.8 liter is niet bepaald downsizing, en ook de toevoeging van de elektrische motor om dat naar 136 pk te krikken is geen downsizing.

Open Source landkaart

• bouwfraude
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
timovd schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 22:07:
maar toen de remmen al roest begonnen te vertonen heb ik ze preventief laten vervangen, ook al waren ze heel ruim binnen de minimale dikte.
De schijven voor? Die slijten niet hard genoeg omdat er bij een hybride veel regeneratief geremd wordt.
Ik kreeg als tip van de garage om wat vaker even hard te remmen, bij voorkeur als er niemand achter je zit.

Een motor volgens het Atkinson principe heeft geen trekkracht onderin, dat wordt door de elektromotor(en) prima opgepakt.
Downsizen is de cilinderinhoud omlaag brengen en minder cilinders. Een 1 liter Golf schijnt redelijk zuinig te rijden als je je best doet. Bij een Toyota hybride hoef je niet eens je best te doen voor een zuiniger resultaat maar ook daar wordt zuiniger rijden beloond.

bouwfraude wijzigde deze reactie 29-06-2019 16:28 (29%)

• timovd
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 21:47

timovd

Voorsprong door techniek

@bouwfraude de schijven inderdaad. Die tip kreeg ik ook, maar ik rijd echt veel te weinig. De onderkant van de auto houd ik altijd goed schoon en wassen doe ik met de hand. Wellicht dat ik daarom de onderkant niet kan herkennen t.o.v. mijn auto.

Gasloos huis 7kW Panasonic WH-UD07HE5-1 | 3,5kWp PV-systeem

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bacchus
De schijven op alle auto's die ik ooit reed, roesten zodra ze met een beetje vochtig weer een paar dagen stil staan. Het verschil van de hybrides is alleen dat je inderdaad je best moet doen om hard genoeg te remmen om het roest eraf te schuren. Een tip uit dit topic om de auto even in 'N' te zetten voor je stevig remt werkt goed.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik zit regelmatig in druk genoeg verkeer en met de trend om de rem als aan-uit knop te gebruiken, gebeurt het mij wel vaker dat ik plots hard moet remmen :')

Phuncz wijzigde deze reactie 01-07-2019 09:25 (18%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• R_Lee
Bacchus schreef op maandag 1 juli 2019 @ 09:01:
Een tip uit dit topic om de auto even in 'N' te zetten voor je stevig remt werkt goed.
Heb me altijd laten vertellen dat je een automaat (ook de hybrides) niet al rijdend in N mag zetten. Hoe zit dat dan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Loei123
R_Lee schreef op maandag 1 juli 2019 @ 09:31:
[...]

Heb me altijd laten vertellen dat je een automaat (ook de hybrides) niet al rijdend in N mag zetten. Hoe zit dat dan?
Vaak genoeg gedaan met mijn Auris, niks aan mis gegaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• agravain
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 18:47
R_Lee schreef op maandag 1 juli 2019 @ 09:31:Heb me altijd laten vertellen dat je een automaat (ook de hybrides) niet al rijdend in N mag zetten. Hoe zit dat dan?
Om in N af en toe eens te remmen met een (Toyota) hybride zodat de schijven roestvrij blijven: niets.
Houd er echter wel rekening mee dat de HV batterij niet meer wordt opgeladen in N. Dit kan bij langdurig in N en toch energie vraag (radio, ventilatie, airco etc) uiteindelijk in een lege HV batterij resulteren. Dat is niet goed voor de HV batterij en nogal lastig om deze weer opgeladen te krijgen. Volgens mij zijn er slechts twee locaties in Nederland waar dit kan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• R_Lee
Hmm oke, dat de batterijen dan niet kunnen laden is wel logisch inderdaad.

Vroeg me af of er ook mechanische schade kan ontstaan. Weet van sommige conventionele automaten dat ze niet smeren bijvoorbeeld. Dat zou ook 1 van de redenen zijn dat automaten in de regel niet gesleept zouden mogen worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Toyota hybrides kun je vrijwel ongestraft al rijdend in N zetten. Het enige probleem wat kan ontstaan is als de motor niet draait en je gaat (veel) harder dan 70 rijden. Dat moet dus bergaf zijn want anders versnel je niet meer. Dan gaat MG1 meer toeren maken dan waar hij voor ontworpen is.

Maar anders is het geen probleem en kun je de auto altijd in N zetten. Het enige wat N, D en R doet is beïnvloeden hoe de elektriciteit stroomt.

Open Source landkaart

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bacchus
Even voor de duidelijkheid:
Voor het schoonvegen van de schijven had ik het enkel over het vanuit een gewone rijsituatie op een vlakke weg en zonder achteropkomend verkeer, met de versnellingshendel in 'D' en een snelheid van rond de 50 km/u, de hendel in 'N' te zetten, krachtig tot aan (vrijwel) stilstand te remmen, bijvoorbeeld als je toch een rood verkeerslicht nadert, en vervolgens direct weer in 'D' te schakelen om normaal verder te rijden zodra de verkeerssituatie dat toelaat.
De auto staat dus enkele seconden in 'N', veel korter dan bv in een wasstraat nodig is.

• Jonnie Bahaar
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 09-08 20:28
Ik heb zaterdag een proefrit in de Yaris! Ik ga voor de 110PK handbak. Ik zie echter wel dat momenteel de automaat gratis is. Is dat een aanrader? De dealer had deze niet op voorraad dus ik kan 'm niet gelijk ook proefrijden. Lijkt me binnen zijn klasse de beste kwaliteit/prijs. De rest is allemaal én veel duurder en komen ook niet boven de 100PK uit. Enige opties waar ik om geef zijn navigatie, airco, snelheidsbegrenzer. De rest is leuk maar niet heel boeiend.

Ik ga voor de zakelijk lease, 35kkm per jaar bij 60 maanden. Momenteel twijfel ik nog of ik naar de hybride ga. Die lijken me sowieso net iets rapper rijden maar zijn ook zuiniger. Ik rijd veel stad, dus dat lijkt mee een pré. Hij is ook iets duurder. Echte dealbreker waar ik denk ik over struikel is de afwezigheid van een snelheidsbegrenzer. Waarom er wel een Cruise Control maar geen begrenzer op zit is mij een raadsel. Ik rijd 100% van de tijd met dat ding aan.

• Arfman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 22:13

Arfman

Drome!

Ik weet niet hoe goed de automaat bij non-hybride Toyota's is maar bij 35K KM per jaar zou ik niet meer in de benzine willen roeren ;)

Begrenzer gebruik ik zelf nooit, weet niet eens of die er bij mijn Prius op zit. Denk dat dat voor meer mensen geldt en het daarom niet geleverd wordt.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EXX
  • Laatst online: 12-10 11:51

EXX

EXtended eXchange

agravain schreef op maandag 1 juli 2019 @ 20:02:
[...]

Om in N af en toe eens te remmen met een (Toyota) hybride zodat de schijven roestvrij blijven: niets.
Houd er echter wel rekening mee dat de HV batterij niet meer wordt opgeladen in N. Dit kan bij langdurig in N en toch energie vraag (radio, ventilatie, airco etc) uiteindelijk in een lege HV batterij resulteren. Dat is niet goed voor de HV batterij en nogal lastig om deze weer opgeladen te krijgen. Volgens mij zijn er slechts twee locaties in Nederland waar dit kan.
De hybride accu van een Toyota hybride wordt nooit helemaal ontladen. Wat je zien op het dashboard is maar een deel van de echte bandbreedte. De accu wordt IIRC altijd tussen de 40% en 90% lading gehouden. Daarom gaat de accu ook zo lang mee.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 21:24
EXX schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 16:23:
[...]

De hybride accu van een Toyota hybride wordt nooit helemaal ontladen. Wat je zien op het dashboard is maar een deel van de echte bandbreedte. De accu wordt IIRC altijd tussen de 40% en 90% lading gehouden. Daarom gaat de accu ook zo lang mee.
Is het ook niet zo dat radio, ventilator gewoon op het 12V circuit functioneren?
Jonnie Bahaar schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 21:41:
Ik heb zaterdag een proefrit in de Yaris! Ik ga voor de 110PK handbak. Ik zie echter wel dat momenteel de automaat gratis is. Is dat een aanrader? De dealer had deze niet op voorraad dus ik kan 'm niet gelijk ook proefrijden. Lijkt me binnen zijn klasse de beste kwaliteit/prijs. De rest is allemaal én veel duurder en komen ook niet boven de 100PK uit. Enige opties waar ik om geef zijn navigatie, airco, snelheidsbegrenzer. De rest is leuk maar niet heel boeiend.

Ik ga voor de zakelijk lease, 35kkm per jaar bij 60 maanden. Momenteel twijfel ik nog of ik naar de hybride ga. Die lijken me sowieso net iets rapper rijden maar zijn ook zuiniger. Ik rijd veel stad, dus dat lijkt mee een pré. Hij is ook iets duurder. Echte dealbreker waar ik denk ik over struikel is de afwezigheid van een snelheidsbegrenzer. Waarom er wel een Cruise Control maar geen begrenzer op zit is mij een raadsel. Ik rijd 100% van de tijd met dat ding aan.
Ik rijd nu al jaren met verschillende auto's met automaat en wil niet meer zonder. Het rijdt gewoon een stuk comfortabeler, o.a. met file, parkeren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EXX
  • Laatst online: 12-10 11:51

EXX

EXtended eXchange

MJV schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 16:34:
[...]

Is het ook niet zo dat radio, ventilator gewoon op het 12V circuit functioneren?
Ja, maar die wordt op spanning gehouden vanuit de hybride accu. Het enige geval waabij je de 12V accu leegtrekt is als de auto uitstaat en de binnenverlichting blijft branden, of als de auto lange tijd stilstaat: dan is de 12V accu plat door zelfontlading.

En als de hybride accu te plat is, springt de benzinemotor aan om bij te laden, ook al staat de auto in P.

EXX wijzigde deze reactie 05-07-2019 16:44 (10%)

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

EXX schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 16:43:
[...]

En als de hybride accu te plat is, springt de benzinemotor aan om bij te laden, ook al staat de auto in P.
Maar niet als hij in N staat. Dan verbruik je energie en kan de motor niet aanslaan om bij te laden.

Open Source landkaart

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Heb je de N-stand nog ergens nodig buiten de carwash ? Want zo vaak wordt een Toyota HSD niet afgeslepen denk ik :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 21:26
Van de week bevestiging gehad dat er een Corolla TS voor me besteld is :) nog net op tijd geweest voor een First edition 1.8hybrid in ultra silver. Word voor mij voor het eerst dat ik in een nieuwe auto ga rijden, nu nog ergens 3 maanden geduld vandaan halen. Kijk nu al uit naar automaat met ACC en lane assist op drukke dagen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ebbao
  • Registratie: september 2018
Southern Sun schreef op maandag 8 juli 2019 @ 20:13:
Van de week bevestiging gehad dat er een Corolla TS voor me besteld is :) nog net op tijd geweest voor een First edition 1.8hybrid in ultra silver. Word voor mij voor het eerst dat ik in een nieuwe auto ga rijden, nu nog ergens 3 maanden geduld vandaan halen. Kijk nu al uit naar automaat met ACC en lane assist op drukke dagen.
Hier hetzelfde schuitje, maar dan de business intro. Verwachte levertijd vanaf week 49 hier, dus wel iets langer dan 3 maanden. Hebben ze die datum bij jou aangegeven?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Southern Sun
Ebbao schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 11:48:
[...]

Hier hetzelfde schuitje, maar dan de business intro. Verwachte levertijd vanaf week 49 hier, dus wel iets langer dan 3 maanden. Hebben ze die datum bij jou aangegeven?
Via de leasemaatschappij deze verwachte levertijd gekregen bij de bestelbevestiging.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ebbao
  • Registratie: september 2018
Southern Sun schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 12:41:
[...]

Via de leasemaatschappij deze verwachte levertijd gekregen bij de bestelbevestiging.
Besteld bij Louwman & Parqui B.V door de lm?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb de verwachte levertijd van de LM gekregen bij de bestelbevestiging. Besteld in week 20, levering verwacht in wk 36. Dat is nog wat korter dan de 21 weken die @Southern Sun moet wachten, maar ook zeker meer dan 3 mnd.

Ik heb afgelopen dagen 3 mailtjes van Toyota gekregen
- gefeliciteerd, uw auto kan iets met de My Toyota app
- download vast de My Toyota app in de AppStore of Google Play (met linkjes)
- maak een account aan/activeer account (met linkje).

Dat had toch best in één mailtje gekund?

Als ik inlog met die account zie ik ook vast wat gegevens van mijn auto, waaronder het VIN. Dat betekent volgens mij dat de auto geproduceerd is en nu wellicht op de boot naar Nederland staat? Ik kan nog geen "Find my Toyota" doen helaas. Ik had gehoopt (niet verwacht) dat ik al kon zien waar mijn auto op de oceaan zou zijn :).
Als ik een multimediasysteem probeer te koppelen, vraagt hij welke soort. Volgens mij is dat "Toyota Touch 2 with Go - Generation 2", klopt dat?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaFrenk
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 09-10 11:38
gwystyl schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 13:19:
Ik heb de verwachte levertijd van de LM gekregen bij de bestelbevestiging. Besteld in week 20, levering verwacht in wk 36. Dat is nog wat korter dan de 21 weken die @Southern Sun moet wachten, maar ook zeker meer dan 3 mnd.

Ik heb afgelopen dagen 3 mailtjes van Toyota gekregen
- gefeliciteerd, uw auto kan iets met de My Toyota app
- download vast de My Toyota app in de AppStore of Google Play (met linkjes)
- maak een account aan/activeer account (met linkje).

Dat had toch best in één mailtje gekund?

Als ik inlog met die account zie ik ook vast wat gegevens van mijn auto, waaronder het VIN. Dat betekent volgens mij dat de auto geproduceerd is en nu wellicht op de boot naar Nederland staat? Ik kan nog geen "Find my Toyota" doen helaas. Ik had gehoopt (niet verwacht) dat ik al kon zien waar mijn auto op de oceaan zou zijn :).
Als ik een multimediasysteem probeer te koppelen, vraagt hij welke soort. Volgens mij is dat "Toyota Touch 2 with Go - Generation 2", klopt dat?
Lucky you! Ik heb hem ietsje later besteld dan jij (eerste week van juni). M'n dealer zegt dat hij naar verwachting week 35 of 36 aankomt. Beetje zelfde verwachting als die van jou; maar hier nog geen e-mails ontvangen. Wel tof dat ze je op die manier op de hoogte brengen toch leuke voorpret haha.

Edit: Overigens hier geen lease. Maar gewoon aanschaf.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

DaFrenk schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 13:39:
[...]

Lucky you! Ik heb hem ietsje later besteld dan jij (eerste week van juni). M'n dealer zegt dat hij naar verwachting week 35 of 36 aankomt. Beetje zelfde verwachting als die van jou; maar hier nog geen e-mails ontvangen. Wel tof dat ze je op die manier op de hoogte brengen toch leuke voorpret haha.

Edit: Overigens hier geen lease. Maar gewoon aanschaf.
Ik heb een vermoeden waarom ik de afgelopen dagen die mails kreeg....
Ik keek vanavond op de My Toyota app en zag dit:

Ik gok dus dat hij nu bij de dealer staat en ik alsnog 8 weken moet wachten :|

Morgen eens bij de wagenparkbeheerder polsen O-)

gwystyl wijzigde deze reactie 10-07-2019 08:32 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaFrenk
gwystyl schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 22:20:
[...]

[Afbeelding: Corolla aangekomen in Apl]

Ik heb ook al op Autoweek forum gelezen dat er iemand was die hem een maand eerder kreeg dan verwacht. Lijkt me dus ook bij jou het geval!

• Arfman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 22:13

Arfman

Drome!

Iemand tips om rammeltjes in het interieur op te zoeken? De Prius 3 is een fijne auto maar ik wordt af en toe gek van allerlei rammeltjes die onder het dashboard vandaan lijken te komen, maar geen idee hoe je dit kunt traceren. Dus als iemand tips heeft ... :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

• DaFrenk
gwystyl schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 22:20:
[...]

[Afbeelding: Corolla in Apl klein]

Kun je je auto een eigen naam geven? :D Vraag mij of je dat dan ook in de auto zelf ergens ziet.

• wortelsoft
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22:08
DaFrenk schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 13:39:
[...]

Kun je je auto een eigen naam geven? :D Vraag mij of je dat dan ook in de auto zelf ergens ziet.
Zie je dat ook ergens in de auto ;) :Y)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

DaFrenk schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 13:39:
[...]

Ja dat kan in de app of op de My Toyota pagina. Hij stond standaard op "COROLLA"; dat heb ik al veranderd naar "Corolla". Net iets minder schreeuwerig.

Ik weet alleen nog niet of je het ook ergens in de auto terugziet.

gwystyl wijzigde deze reactie 10-07-2019 14:31 (9%)

• Raymond7
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 13-10 11:04
Ik zit ook met smak te wachten op mijn Toyota. Ik had 'm besteld in midden juni en volgens de dealer zou het geleverd worden in oktober pas... Vet laat dus, maarja even wachten :P. Betreft wel een sedan editie.

• Southern Sun
Heb sinds vorige week een voorloper, Kia stonic. Al een hele vooruitgang komend uit een 14 jaar oude auto. Maar ik kan toch niet wachten op de Corolla en automaat met acc. En de kofferruimte van een station :+ heel benieuwd hoe de auto in de praktijk gaat bevallen.

Southern Sun wijzigde deze reactie 16-07-2019 20:38 (12%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DaFrenk
Ik heb inmiddels ook de e-mails ontvangen van Toyota en de dealer belde al om een afspraak te maken. Kan hem volgende week ophalen! Een maand eerder dan verwacht dus!

Ik kreeg ook een leuke gimmick in de brievenbus; een menukaart waar ik mijn keuzes voor enkele instellingen kenbaar kon maken. Dit zijn de instellingen die alleen de dealer voor je kan instellen bijvoorbeeld.

• willemd
  • Registratie: oktober 2002
  • Niet online
DaFrenk schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 22:21:

Ik kreeg ook een leuke gimmick in de brievenbus; een menukaart waar ik mijn keuzes voor enkele instellingen kenbaar kon maken. Dit zijn de instellingen die alleen de dealer voor je kan instellen bijvoorbeeld.
Oeh! Wat voor instellingen zijn dat? Ik ontvang mijn nieuwe Toyota vrijdag, maar ik heb niet vooraf zoiets gekregen, dus dan ben ik wel nieuwsgierig!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaFrenk
willemd schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 23:13:
[...]
Oeh! Wat voor instellingen zijn dat? Ik ontvang mijn nieuwe Toyota vrijdag, maar ik heb niet vooraf zoiets gekregen, dus dan ben ik wel nieuwsgierig!
Instellingen als hoe lang de coming home verlichting aan moet blijven, hoe vaak de comfort knipperlichten knipperen, of de interieurverlichting aan moet gaan als je de auto nadert. En nog een paar. Maar ook een extra service om radiozenders en je navigatie voor te programmeren.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Afgelopen zaterdag vast mijn auto bekeken gwystyl in "Keuze leaseauto - Deel 5"

@DaFrenk Kan je ook aangeven hoe gevoelig de automatisch licht sensor afgesteld moet worden? Bij de intro-event zei één van de ProDrive mensen namelijk dat dat bij de dealer ingesteld kon worden. Ik verbeeld me dus ook dat ik bijvoorbeeld verschillend gedrag bij Aurissen onderweg zie op een doorgaande weg door een bos waar ik vaak rijd. Ik rijd daar het liefst altijd met licht aan, en ook bij regen/miezer heb ik al graag licht aan. Het zou mooi zijn als de auto daar op inspeelt.
Hoe lang van tevoren heb je die instellingenkaart gekregen? Ik heb wel mailtjes gehad over de MyToyota account, maar nog niks via de post. Het duurt ook nog ruim een maand voor ik hem mag ophalen, dus ik verwacht dat ze er nu nog niet mee bezig gaan.

gwystyl wijzigde deze reactie 17-07-2019 09:48 (17%)

• Loei123
DaFrenk schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 06:57:
[...]

Instellingen als hoe lang de coming home verlichting aan moet blijven, hoe vaak de comfort knipperlichten knipperen, of de interieurverlichting aan moet gaan als je de auto nadert. En nog een paar. Maar ook een extra service om radiozenders en je navigatie voor te programmeren.
Echt waar?
Ik heb de mjine sinds april maar helaas kreeg ik die keuzes niet (We hebben het over de Corolla toch?)

Ik zou het zelf wel erg tof vinden als de DRL en achterlichten gaan branden bij het ontgrendelen van de auto.

De gevoeligheid van de lichtsensor is in de auto zelf in ieder geval in te stellen.

• DaFrenk
gwystyl schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 09:46:
Afgelopen zaterdag vast mijn auto bekeken gwystyl in "Keuze leaseauto - Deel 5"

@DaFrenk Kan je ook aangeven hoe gevoelig de automatisch licht sensor afgesteld moet worden? Bij de intro-event zei één van de ProDrive mensen namelijk dat dat bij de dealer ingesteld kon worden. Ik verbeeld me dus ook dat ik bijvoorbeeld verschillend gedrag bij Aurissen onderweg zie op een doorgaande weg door een bos waar ik vaak rijd. Ik rijd daar het liefst altijd met licht aan, en ook bij regen/miezer heb ik al graag licht aan. Het zou mooi zijn als de auto daar op inspeelt.
Hoe lang van tevoren heb je die instellingenkaart gekregen? Ik heb wel mailtjes gehad over de MyToyota account, maar nog niks via de post. Het duurt ook nog ruim een maand voor ik hem mag ophalen, dus ik verwacht dat ze er nu nog niet mee bezig gaan.
Ik kreeg de kaart een week voordat hij geleverd ging worden bij de dealer. Ik vind het heel raar dat je een maand moet wachten, je kon hem toch al tracken via de app? Hij was toch al gearriveerd? Of komt dat misschien doordat het een lease auto is?
Loei123 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 10:05:
[...]

Echt waar?
Ik heb de mjine sinds april maar helaas kreeg ik die keuzes niet (We hebben het over de Corolla toch?)

Ik zou het zelf wel erg tof vinden als de DRL en achterlichten gaan branden bij het ontgrendelen van de auto.

De gevoeligheid van de lichtsensor is in de auto zelf in ieder geval in te stellen.
We hebben het idd over de Corolla, sorry. Ik denk niet dat de verlichting zelf gaat branden bij ontgrendelen. Dit waren alle opties die ik kon kiezen op het lijstje:
  • Favoriete radio stations
  • Hoe lang het duurt voordat deuren weer automatisch vergrendelen nadat je hem hebt ontgrendeld maar niet opent
  • Of de alarmlichten moeten knipperen bij vergrendelen/ontgrendelen
  • Hoe vaak de comfortknipperlichtschakeling knippert (3, 5 of 7 keer!)
  • Hoe lang de Follow Me Home verlichting blijft branden
  • Hoe lang interieurverlichting blijft branden na uitzetten contact of ontgrendelen auto
  • Hoe lang interieurverlichting blijft branden na vergrendelen auto
  • Of interieurverlichting moet gaan branden als je de auto nadert
  • Thuis/werk/overige locaties om in te programmeren in navigatiesysteem
Overigens heb ik zelf ook nog een hoop wensen qua instellingen, het zou idd fijn zijn als dagrijverlichting ook de achterlichten te laten branden (volgens mij niet het geval). En dat je kunt instellen dat auto automatisch op slot gaat bij 15km/h. Ik ga daar eens naar vragen als ik hem ophaal.

• Vlassie1980
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 19:17
Volgende week met de Avensis Verso op vakantie naar Noorwegen :)
Hele gezin met 3 kids erin en volstouwen maar.

Heb het vermoeden dat ik een bobine heb die aan het overlijden is, heel af en toe houdt hij even in bij het accelereren. Auto is al uitgelezen maar gaf geen meldingen dus in overleg met de garage maar even een reserve bobine mee zodat in geval van nood deze vervangen kan worden.

Mijn schoonouders hadden een keer in Frankrijk met hun KIA Ceed een defecte bobine, er was gewoon nergens een bobine op voorraad dus die auto moest toen met de trailer terug naar Nederland :')
Eigenwijze Fransen....

Nu is Noorwegen volgens mij wel een echt Toyota land maar voelt toch wel fijner om die bobine bij me te hebben.

• Loei123
Overigens heb ik zelf ook nog een hoop wensen qua instellingen, het zou idd fijn zijn als dagrijverlichting ook de achterlichten te laten branden (volgens mij niet het geval). En dat je kunt instellen dat auto automatisch op slot gaat bij 15km/h. Ik ga daar eens naar vragen als ik hem ophaal.
De verlichting kent 3 standen:
Auto: Dat is DLR zonder achterlichten of alles aan inlcusief koplampen.
Stadslicht: Dit is alleen DRL op een iets gedimde stand inclusief achterlichten.
Dimlicht.

• DaFrenk
Loei123 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 10:37:
[...]

De verlichting kent 3 standen:
Auto: Dat is DLR zonder achterlichten of alles aan inlcusief koplampen.
Stadslicht: Dit is alleen DRL op een iets gedimde stand inclusief achterlichten.
Dimlicht.
Dat vermoeden had ik al. Dus geen vol DLR + achterlichten. Wisselen tussen Stadslicht en Auto is dan ook niet echt handig. Ik zal het eens vragen aan de verkoper wat ze kunnen aanpassen. Ik ben graag goed zichtbaar :)

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

DaFrenk schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 10:30:
[...]

Ik kreeg de kaart een week voordat hij geleverd ging worden bij de dealer. Ik vind het heel raar dat je een maand moet wachten, je kon hem toch al tracken via de app? Hij was toch al gearriveerd? Of komt dat misschien doordat het een lease auto is?
Ja inderdaad.... verkoopster belde voor een afspraak asap (waarschijnlijk ergens volgende week), maar omdat het lease contract pas eind augustus afloopt en wagenparkbeheerder liever geen afkoopsom betaalt moet het daar zo dicht mogelijk in de buurt.
[...]

We hebben het idd over de Corolla, sorry. Ik denk niet dat de verlichting zelf gaat branden bij ontgrendelen. Dit waren alle opties die ik kon kiezen op het lijstje:
  • Favoriete radio stations
  • Hoe lang het duurt voordat deuren weer automatisch vergrendelen nadat je hem hebt ontgrendeld maar niet opent
  • Of de alarmlichten moeten knipperen bij vergrendelen/ontgrendelen
  • Hoe vaak de comfortknipperlichtschakeling knippert (3, 5 of 7 keer!)
  • Hoe lang de Follow Me Home verlichting blijft branden
  • Hoe lang interieurverlichting blijft branden na uitzetten contact of ontgrendelen auto
  • Hoe lang interieurverlichting blijft branden na vergrendelen auto
  • Of interieurverlichting moet gaan branden als je de auto nadert
  • Thuis/werk/overige locaties om in te programmeren in navigatiesysteem
Bij mijn huidige Civic kon dit niet; ik hoop bij de Corolla wel, want ik heb de verlichting het liefst op automatisch staan. Daar is die functie immers voor.
Hoe lang/vaak al die lampjes blijven branden zal me eerlijk gezegd jeuken, en navigatie/radio instellen is iets wat ik ook graag zelf doe (spelen met nieuwe gadgets, auto leren kennen), maar leuk dat ze het in ieder geval aanbieden.

• DaFrenk
gwystyl schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 10:54:
[...]

Ja inderdaad.... verkoopster belde voor een afspraak asap (waarschijnlijk ergens volgende week), maar omdat het lease contract pas eind augustus afloopt en wagenparkbeheerder liever geen afkoopsom betaalt moet het daar zo dicht mogelijk in de buurt.

[...]
Balen!
Bij mijn huidige Civic kon dit niet; ik hoop bij de Corolla wel, want ik heb de verlichting het liefst op automatisch staan. Daar is die functie immers voor.
Hoe lang/vaak al die lampjes blijven branden zal me eerlijk gezegd jeuken, en navigatie/radio instellen is iets wat ik ook graag zelf doe (spelen met nieuwe gadgets, auto leren kennen), maar leuk dat ze het in ieder geval aanbieden.
Ja, dat zeiden wij hier ook al; het is handig voor de ouderen dat ze die instellingen voor je willen doen. Ik speel ook liever zelf met alle settings.

Ik heb de verkoper gemaild over de verlichting.

• tafmaf
  • Laatst online: 11-10 05:52
Hmmm heb met mijn 2005 avensis minder geluk dan met mijn 1999 die ik hiervoor heb gehad.
in 3 jr meer kosten dan in 15 jaar met de oude. :(

Begin dit jaar de voor veren en schokbrekers.
Nu de lagers van de airco pomp.
Misschien toch niet zo'n goed idee geweest om een ingevoerde auto te kopen.

• Vlassie1980
tafmaf schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 12:12:
Hmmm heb met mijn 2005 avensis minder geluk dan met mijn 1999 die ik hiervoor heb gehad.
in 3 jr meer kosten dan in 15 jaar met de oude. :(

Begin dit jaar de voor veren en schokbrekers.
Nu de lagers van de airco pomp.
Misschien toch niet zo'n goed idee geweest om een ingevoerde auto te kopen.
Ik heb een '2000 model gehad, een 1.6 Linea Terra.
Dat ding was echt niet stuk te krijgen. Heb hem 6,5 jaar lang gehad.

Deze Avensis Verso heeft toch wel wat meer dingetjes gehad de afgelopen 2,5 jaar:
- Defecte lambda
- Lekkage stuurbekrachting
- Halfgare bobine?

Ik zou bijna blind een Avensis met 4A-FE motor kopen :+

• tafmaf
Tja lambda hoort standaard bij een toyota. ;)
Had nummer 1 stuk en nummer 2 ook al een poosje maar hij loopt er niet minder door.
maar je hebt gelijk zo als vroeger worden ze niet meer gemaakt.

• Vlassie1980
tafmaf schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 14:15:
Tja lambda hoort standaard bij een toyota. ;)
Had nummer 1 stuk en nummer 2 ook al een poosje maar hij loopt er niet minder door.
maar je hebt gelijk zo als vroeger worden ze niet meer gemaakt.
In mijn Avensis Verso zitten er 4 in. Dus de kans dat er 1 stuk gaat is nog groter ook :+

• DaFrenk
DaFrenk schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 11:04:
[...]

Balen!

[...]

Ja, dat zeiden wij hier ook al; het is handig voor de ouderen dat ze die instellingen voor je willen doen. Ik speel ook liever zelf met alle settings.

Ik heb de verkoper gemaild over de verlichting.
Het is niet mogelijk om de achterlichten in te schakelen als dagrijverlichting. Anti carjacking sloten helaas ook niet :'(

• bouwfraude
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
DaFrenk schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 17:22:
[...]
Het is niet mogelijk om de achterlichten in te schakelen als dagrijverlichting. Anti carjacking sloten helaas ook niet :'(
Er zal wel weer een wetswijzigng voor nodig zijn net als DRL in 2011.
Er zijn zat situaties dat de DRL aan de voorkant genoeg zijn maar dat het jammer is dat de achterverlichting het niet doet. Bij de vorige auto's reed ik bijna altijd met dimlicht aan maar die lampjes waren ook niet zo duur als Xenon pitten.

• renzo4000
  • Laatst online: 23:57

renzo4000

*Doh!*

Veel nieuwe auto's voeren nu standaard drl voor én achter waaronder de kia ceed

Hey pssst! ......Fiets kopen?!

• Bacchus
De achterlichten zouden van mij wel gewoon op de lichtsensor mogen; het is meestal zo helder buiten dat je ze toch niet ziet. Ik dacht dat (sommige?) Toyota's ze trouwens wel eerder inschakelen dan het dimlicht, vind ik wel fijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vlassie1980
Mooi filmpje over de indestructable Camry 8)

Deze is ook mooi :+

Vlassie1980 wijzigde deze reactie 19-07-2019 12:41 (36%)

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Gisteren toen ik wat hout voor een klusprojectje ging halen kwam ik er achter dat ze bij Toyota niet echt na gedacht hebben over de alarm signaaltjes.
Als de achterklep open is klinkt er een piepje elke zoveel seconden, en dat blijft het doen tot dat je weer stopt.

In mijn geval dus een rit van 20 minuten met een pieptoon in mijn Yaris opgescheept gezeten.. |:(
Ook blijft de binnen verlichting branden (wel vrij normaal bij meerdere merken) en krijg je een grote melding op het schermpje naar de kilometerteller.
Voor het geval je in de seconden tussen de piepjes vergeten was dat de kofferklep open stond. 8)7

• tafmaf
Bij mij heeft Toyota zijn betrouwbaarheid wel een deukje opgelopen.
Dit jaar 2 schokbrekers met veren en aircopomp en een waterpomp.
Dussssss een investering van 1000 euro. :(
Nou ja als we nu weer een paar probleemloze jaren tegemoet gaan hoor je me niet meer.

• willemd
  • Registratie: oktober 2002
  • Niet online
Ik heb inmiddels de eerste honderd kilometer met een nieuwe Corolla erop zitten. In veel opzichten een erg fijne wagen! Misschien hebben de tweakers een oplossing voor mijn probleem met de navi.

Dat de navigatie een beetje uit het jaar nul komt, dat was me bekend. Ik had verwacht dat het hetzelfde systeem zou zijn als in de RAV4 van de vorige generatie (die ken ik namelijk). Daarin gebruik met navigeren een stand dat hij bij lage snelheid inzoomt en bij hoge snelheid uitzoomt. Zoals Google Maps en eigenlijk alle volwassen systemen dat doen.

Maar in de Corolla krijg ik het niet voor elkaar. Als ik handmatig inzoom tijdens een langzaam stuk (met afslagen kort bij elkaar, in de stad bijvoorbeeld), dan blijft hij met 100km/u ook zover ingezoomd, zodat je geen overzicht hebt. En andersom, als je van de grote weg komt en uitgezoomd bent, dan toont hij ook ongeveer de hele stad in beeld met een dikke lijn waar je moet rijden. Gevolg is dat meerdere afslagen opgeteld ongeveer een paar millimeter in beeld zijn. :+

Boven de zoom-balk (die links in beeld kan staan) zit wel een knop waarvan ik vermoed dat dat de auto-zoom betekent, maar ik weet niet of hij nou wit of grijs/blauw moet zijn? In beide standen gebeurt er namelijk niks. Help!

En een tweede vraag. Als ik wil navigeren naar een adres, moet ik dan altijd eerst kiezen voor 'Overig'? Via de zoekbalk die op het hoofdscherm staat krijg ik geen straten in de resultaten (wel plaatsen).

En dan een laatste vraag. Kan je het navigatiegedeelte onder Home ook instellen op een andere view? De noord-bovenview vind ik niet altijd even handig, maar hij houdt zich onder Home niet aan de instellingen die de kaart onder Map heeft. Maar ik ben bang dat dat niet kan?

Qua rijden overigens een topwagen! Dikke aanrader.
Pagina: 1 ... 97 ... 100 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True