Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Toyota-topic

Pagina: 1 ... 94 95 96 Laatste
Acties:
  • 394.081 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• TgR_KILLER
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22:43

TgR_KILLER

PSN: Recklezz84

gwystyl schreef op woensdag 10 april 2019 @ 21:32:
[...]

Ja ik bedoelde dat ik een lease auto rij en niet privé en auto gekocht heb (maar dat had je vast al door)
Ik heb getwijfeld ook puur zakelijk (in jouw definitie) te gaan rijden, maar ook privé vind ik ruimte wel erg prettig, en een tweede auto van fatsoenlijk formaat wordt me te duur
Nice :)
Ja.. die auto privé is ook echt hobby, dat rij je niet voor de goedkoop haha xD maar daarom wel de zakelijke auto echt zakelijk, als ik daar ook nog eens bijtelling voor moet betalen wordt het echt teveel.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
OverlandingNL Twitter | OverlandingNL Instagram

• DUX
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 25-05 18:03

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Loei123 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 14:20:
Dat snap ik opzich wel, maar dit gebeurt toch al ontzettend lang met auto modellen?
offtopic:
Misschien valt het me wat meer op nu ik ouder ben / zelf een auto heb / er aandacht aan gegeven werd toen in de showroom was gisteren / etc.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• Kluifjes
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 24-05 13:53
Ik heb even een vraagje, ik zag deze auto voorbij komen waar ik mssn wel interesse in heb: https://www.autoscout24.n...b-810f71e8ebb7?cldtidx=11

Nou vind ik hem een beetje aan de goedkope kant voor wat geboden wordt - het is ook nooit goed :-) Alle opties zitten erop, relatief weinig km gereden en ook nog een trekhaak erbij. Het is alleen wel aan de andere kant van het land.

Ik zie via rdw dat hij niet geïmporteerd is ven met kentekencheck ook geen opmerkingen over apk, maar over de dealer zelf is niet veel info te vinden.Alleen in cache dit met wel een akelig laag cijfer https://webcache.googleus...&cd=6&hl=nl&ct=clnk&gl=nl

Weet iemand anders nog wat goede controles die ik hier op kan doen? Bv rapport met schadeverleden en aantal eigenaren kopen? Ik hoor het zeer graag!

Kluifjes wijzigde deze reactie 12-04-2019 09:05 (3%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 25-05 10:17
Kluifjes schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 09:03:
Ik heb even een vraagje, ik zag deze auto voorbij komen waar ik mssn wel interesse in heb: https://www.autoscout24.n...b-810f71e8ebb7?cldtidx=11

Nou vind ik hem een beetje aan de goedkope kant voor wat geboden wordt - het is ook nooit goed :-) Alle opties zitten erop, relatief weinig km gereden en ook nog een trekhaak erbij. Het is alleen wel aan de andere kant van het land.

Ik zie via rdw dat hij niet geïmporteerd is ven met kentekencheck ook geen opmerkingen over apk, maar over de dealer zelf is niet veel info te vinden.Alleen in cache dit met wel een akelig laag cijfer https://webcache.googleus...&cd=6&hl=nl&ct=clnk&gl=nl

Weet iemand anders nog wat goede controles die ik hier op kan doen? Bv rapport met schadeverleden en aantal eigenaren kopen? Ik hoor het zeer graag!
Inderdaad een hele nette prijs. De komende tijd zul je deze veel meer beschikbaar zien komen (verwacht ik), als dit een indicatie is voor de prijs wordt dit een erg interresante ex-lease auto.
Ik heb zelf exact dezelfde samenstelling, maar dan in een andere kleur (lichtblauw). Was destijds een van de eerste die het refresh model in 2015 kregen en de 4 jaar leasetermijn loopt bij mij af in Mei dit jaar, maar heb hem een half jaar verlengd (nog iets langer 14% bijtelling :P ) De catalogus waarde destijds lag rond de 37K, dus dan zou hij in 4 jaar meer dan gehalveerd zijn in waarde...

Anyway heb zelf geen ervaring met de verkopende garage. Je zou kunnen vragen of je de auto mag laten keuren door een officiele toyota dealer. Kijken of zij iets kunnen vinden.
Maar over het algemeen hebben deze auto's niet veel issues tot nu toe. Bij mij zijn er hooguit een keer lampjes vervangen.

Computer says no

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 21:57

Crazy D

I think we should take a look.

15K is denk ik geen gekke prijs, gezien het aantal km's. Precies 1 jaar nieuwer dan waar ik 4 jaar in gereden heb. Zo te zien precies wat ik had. Superfijne auto. Ik kan de foto met de stempels van het onderhoud net niet goed lezen. Er zullen er binnenkort wel veel meer aankomen omdat de lease periode voor de 14% welk voorbij is dus de mensen die 'm hebben verlengt moeten binnenkort ook afscheid nemen. Als je op zich de tijd hebt zou ik denk ik wachten tot er eentje dichterbij te vinden is, maar als ik heel even snel bij Toyota zelf kijk zie ik er eentje met 120k op de teller voor iets duurder. Maar dat zou mij eerlijk gezegd wel een beter gevoel geven...

Exact expert nodig? itwize.nl

• Videopac
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 22:41
Crazy D schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 10:03:
15K is denk ik geen gekke prijs, gezien het aantal km's. Precies 1 jaar nieuwer dan waar ik 4 jaar in gereden heb. Zo te zien precies wat ik had. Superfijne auto. Ik kan de foto met de stempels van het onderhoud net niet goed lezen. Er zullen er binnenkort wel veel meer aankomen omdat de lease periode voor de 14% welk voorbij is dus de mensen die 'm hebben verlengt moeten binnenkort ook afscheid nemen. Als je op zich de tijd hebt zou ik denk ik wachten tot er eentje dichterbij te vinden is, maar als ik heel even snel bij Toyota zelf kijk zie ik er eentje met 120k op de teller voor iets duurder. Maar dat zou mij eerlijk gezegd wel een beter gevoel geven...
Hoeveel duurder? Ik zou me geen zorgen maken over gebreken, wel over eventueel slecht herstelde schade.

DS918+ 4x8TB WD RED, SB Touch, Odroid C2, Netgear R7800

• Crazy D

Crazy D

Videopac schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 10:16:
Hoeveel duurder? Ik zou me geen zorgen maken over gebreken, wel over eventueel slecht herstelde schade.
Zo snel 2000 (maar ja, bij een merkdealer is een auto altijd duurder). De zorg is op zichzelf ook niet zozeer de auto (8 jaar Auris, 0.0 problemen dus dat vertrouw ik wel), maar meer idd wat heeft die handelaar uitgespookt en zit er inderdaad iets wat verder verborgen (wat vervolgens weer uitermate lastig te regelen zou kunnen zijn met zo'n handelaar). Ik weet niet of een aankoopkeuring daar heel veel zin voor heeft (geen idee hoe dat werkt en wat dat kost), weet wel dat ik zelf graag bij merkdealers iets koop geeft toch een stukje zekerheid en rust (ook m.b.t. garanties en zo). Maar zou best tussen de oren kunnen zitten hoor.

• Kluifjes
Meekoh schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 09:48:
[...]

Anyway heb zelf geen ervaring met de verkopende garage. Je zou kunnen vragen of je de auto mag laten keuren door een officiele toyota dealer. Kijken of zij iets kunnen vinden.
Maar over het algemeen hebben deze auto's niet veel issues tot nu toe. Bij mij zijn er hooguit een keer lampjes vervangen.
Is inderdaad misschien wel een optie, ik weet niet of zowel de Toyota dealer hier als de verkoper daar mee akkoord zou gaan maar overweging waard!
Crazy D schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 10:03:
...Er zullen er binnenkort wel veel meer aankomen omdat de lease periode voor de 14% welk voorbij is dus de mensen die 'm hebben verlengt moeten binnenkort ook afscheid nemen. Als je op zich de tijd hebt zou ik denk ik wachten tot er eentje dichterbij te vinden is, maar als ik heel even snel bij Toyota zelf kijk zie ik er eentje met 120k op de teller voor iets duurder. Maar dat zou mij eerlijk gezegd wel een beter gevoel geven...
Over ruim een maand wordt hier gezinsuitbreiding verwacht, dus heel veel extra tijd heb ik niet hoewel begin toch niet echt een grotere auto noodzakelijk is (en we hebben 2 auto's waarvan de andere wel 5-deurs is).

• Videopac
Kluifjes schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 09:03:

Slechte reviews, ook op Google => met grote boog omheen lopen.

• Kluifjes
Videopac schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 12:04:
[...]

Slechte reviews, ook op Google => met grote boog omheen lopen.
Bedankt voor de opmerking, maar kun je het misschien iets meer onderbouwen? Ik kan er zelf namelijk verder niks over vinden. Het gaat mij namelijk niet zozeer om de lage prijs, maar om de betrouwbaarheid, ik koop niet voor niets een Toyota :D Wanneer deze hier bij een Toyota dealer zou staan vind ik het geen punt om er enkele honderden euro's meer voor te betalen, maar dat is helaas niet het geval.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Videopac
Kluifjes schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 12:51:
[...]

Bedankt voor de opmerking, maar kun je het misschien iets meer onderbouwen? Ik kan er zelf namelijk verder niks over vinden. Het gaat mij namelijk niet zozeer om de lage prijs, maar om de betrouwbaarheid, ik koop niet voor niets een Toyota :D Wanneer deze hier bij een Toyota dealer zou staan vind ik het geen punt om er enkele honderden euro's meer voor te betalen, maar dat is helaas niet het geval.
https://www.autoverleden....le-Schiedam-beoordelingen
Plus de ervaringen in de cachepagina die je zelf al had.

=> neem geen risico, doe het niet.
Zoek een andere op gaspedaal.nl

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TgR_KILLER

TgR_KILLER

Kluifjes schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 12:51:
[...]

Aangezien hij blijkbaar bij Jos van Boxtel vandaan komt zou je daar eens kunnen informeren of ze iets over de history weten, misschien is hij daar ook in onderhoud geweest.

Maar ik zou het ook niet zo snel vertrouwen ;).
DUX schreef op woensdag 10 april 2019 @ 13:26:
[...]

Oh maar ik betrek het ook heel erg op mezelf, hoor: niemand anders hoeft dat verwarrend te vinden. Het voelt voor mij alsof de uitvoeringen en modellen wel erg in elkaar overlopen waardoor het een het begrip "model" een beetje vervaagt voor mij. Maar goed, vandaag stond ik er ook wel heel oppervlakkig bij want ik ben niet op zoek naar een auto, en met wat meer moeite en onderzoek zou ik er wellicht anders over denken.
Moet je voor de lol eens bij Mercedes kijken, die hebben 60 modellen in 500 uitvoeringen ofzo :+ ik zou door het bos de bomen niet meer zien..

TgR_KILLER wijzigde deze reactie 12-04-2019 18:29 (31%)

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

• wodkabuikje
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 21:12
Ik heb inmiddels 3 maanden een Toyota Auris Hybride station. Er zijn meer dingen natuurlijk compleet anders dan de Audi A3 die ik daarvoor had.

Wat mij echter wel redelijk irriteert is dat de snelheid niet goed wordt weergegeven. Als ik in het dorp binnenkom dan staat daar een paal die de snelheid aangeeft. Bij de Audi klopte dit exact. Bij de Toyota staat de teller op 60 en dan geeft de paal 52 aan.

Gisteren had ik Waze aanstaan en dan scheelt de snelheid ook ongeveer 10km.

Als ik 50 op de klok rij dan rij ik dus maar iets van 42 ofzo en dat vind ik irritant. Is daar iets aan te doen? Ja, het kopen van een andere auto lost dit probleem op ;) maar ik zou wel graag exact mijn snelheid willen weten.

niet iedereen heeft een bierbuikje

• KRGT
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

wodkabuikje schreef op zondag 21 april 2019 @ 19:12:
Ik heb inmiddels 3 maanden een Toyota Auris Hybride station. Er zijn meer dingen natuurlijk compleet anders dan de Audi A3 die ik daarvoor had.

Wat mij echter wel redelijk irriteert is dat de snelheid niet goed wordt weergegeven. Als ik in het dorp binnenkom dan staat daar een paal die de snelheid aangeeft. Bij de Audi klopte dit exact. Bij de Toyota staat de teller op 60 en dan geeft de paal 52 aan.

Gisteren had ik Waze aanstaan en dan scheelt de snelheid ook ongeveer 10km.

Als ik 50 op de klok rij dan rij ik dus maar iets van 42 ofzo en dat vind ik irritant. Is daar iets aan te doen? Ja, het kopen van een andere auto lost dit probleem op ;) maar ik zou wel graag exact mijn snelheid willen weten.
Ditzelfde had ik toen ik van de MB naar de Prius+ ging, die afwijking is behoorlijk, terwijl met die MB het eigenlijk exact klopte.

• wodkabuikje
Een oplossing heb je niet gevonden? Die zal er waarschijnlijk niet zijn :( Overal 10km te hard rijden kan wel maar het zou gewoon niet zo mogen zijn vind ik.

• Maasluip
  • Laatst online: 23:13

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dit zit gewoon in de Toyota ingebakken. Mijn Prius heeft het dus ook, die wijkt zo'n 6-7 km af. Is niets aan te doen. Andere bandenmaat zou voor de snelheidsmeter helpen, maar de odometer klopt wel, dus dan gaat die afwijken.
Ik rij gewoon standaard maximaal 10 km/h te hard, dan rij ik nog altijd binnen de flitsgrens.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• Arbitrator
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 22:49
Mijn ervaring is dat praktisch alle Toyota/Lexus-modellen een ca 10km afwijking hebben op de snelheid.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23:46
Heb het voor mijn 2002 Yaris zelfs in de technische documentatie zien staan dat hij tussen zoveel en zoveel % (5 en 10 meen ik) te hoog aan hoort te geven. Maar heel veel auto's doen dat, of in ieder geval oudere auto's... Geen idee of dat tegenwoordig misschien minder normaal is. Mijn oudere Opels (88-02) deden het in ieder geval ook allemaal en als ik zo'n beetje kijk naar welke snelheid veel verkeer rijdt heb ik ook het idee dat dat vaak exact de toegestane snelheid is op een meter die te hoog aangeeft.

Gamertag: Finraziel42

• Metalfreak
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 23-05 08:39

Metalfreak

Hoije woh!

Ik heb eigenlijk nog nooit een auto gereden (welk merk dan ook) die de exacte snelheid aangaf. Mijn vorige Lexus IS200 was misschien nog wel de meest precieze.

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22:53
Ligt ook heel erg aan de band/velg combinatie. Meen dat ze met een bepaalde maat geijkt worden en dan een marge van zoveel procent hebben, altijd in positieve zin. Dus de meter geeft altijd teveel aan. :) Bij mijn motor is het helemaal erg, dan kan ik 140 rijden en rijd ik 124 GPS. :+

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Metalfreak schreef op zondag 21 april 2019 @ 21:30:
Ik heb eigenlijk nog nooit een auto gereden (welk merk dan ook) die de exacte snelheid aangaf. Mijn vorige Lexus IS200 was misschien nog wel de meest precieze.
Ik heb 3 auto's gereden die redelijk correct waren. Tesla Model S en Model 3 (wijken 1 km/h af) en mijn Peugeot uit 1965. Die geeft helaas 1 km/h te weinig aan.
Dit geeft ook aan dat het helemaal geen probleem is om een correcte snelheidsmeter te maken. De fabrikanten zijn alleen als de dood voor de regel dat de snelheidsmeter nooit minder mag aangeven dan de werkelijke snelheid en gaan dan vaak aan de bovengrens van de toelaatbare afwijking zitten.
Heel erg vervelend en irritant.

Open Source landkaart

• !null
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 24-05 13:00
Die afwijking is er zodat je er grotere wielen op kan zetten :P

Douche WTW - Zonneboiler - L/W warmtepomp - energieneutraal huis

• zetje01
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 25-05 16:55
Drie keer in de V.S. een auto gehuurd, drie verschillende merken, en alledrie gaven ze precies aan wat mijn GPS ook aangaf. (ok, af en toe 1 mph verschil)

• ciris
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 23:43
In de V.S. zullen waarschijnlijk andere eisen hebben?

Hier is een afwijking in de teller heel normaal iig. Alle merken auto's die ik tot nu toe heb gehad hadden een afwijking.

• zetje01
ciris schreef op maandag 22 april 2019 @ 16:45:
In de V.S. zullen waarschijnlijk andere eisen hebben?

Hier is een afwijking in de teller heel normaal iig. Alle merken auto's die ik tot nu toe heb gehad hadden een afwijking.
Mee eens, en mee eens.

Oh, mijn Avensis heeft ook een afwijking van zo'n 10 km/h als ik 100 rijd.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Prius heeft in de VS ook geen afwijking. Het heeft echt te maken met de regelgeving in de EU. Dat het daarmee erger gemaakt wordt begrijpen ze waarschijnlijk zelf niet.

Open Source landkaart

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

zetje01 schreef op maandag 22 april 2019 @ 16:36:
Drie keer in de V.S. een auto gehuurd, drie verschillende merken, en alledrie gaven ze precies aan wat mijn GPS ook aangaf. (ok, af en toe 1 mph verschil)
Mijn huidige Lexus is afkomstig uit de VS, maar heeft evengoed een kleine afwijking in de snelheidsmeter.

• Videopac
Wettelijk mag een snelheidsmeter niet minder aangeven dan de werkelijke snelheid.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Het probleem is dat de afwijking 10% + 4 km/h mag zijn en dat fabrikanten er een sport van lijken te maken om daar zo dicht mogelijk bij te zitten terwijl het dus geen enkel probleem is om bijvoorbeeld op 0% + 1 km/h uit te komen.

Open Source landkaart

• Crazy D

Crazy D

Je kunt je ook afvragen hoe erg het is dat je geen 100 echte km's rijdt maar 97... Voor het onderlinge snelheidsverschil maakt het niet uit, ook al zouden alle tellers geijkt zijn rijdt de 1 precies 100 en de ander 104 "want meetcorrectie er af, krijg ik net geen bekeuring".

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 17-05 16:27
Let er ook op dat een wiel van omtrek kan veranderen: een versleten band (1,6 mm profiel) legt ten opzichte van en nieuwe band (6,5 - 8,0 mm profiel) per rondje zo drie tot vier centimeter minder af. Afhankelijk van bandenspanning, bandtemperatuur en weersomstandigheden kan het ook nog wat schelen.
Je winterbanden zijn ook niet noodzakelijk precies dezelfde maat als je zomerbanden, een maatje smaller is niet ongebruikelijk en dan moet je maar een soort van vergelijkbare hoogte bij zoeken.

• Bommes
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 20:46

Bommes

Capo del formaggio

<knip>
Is er iemand hier die ook gebruik maakt van de toyota app in samenwerking met de Touch 2 multimedia navigatie systeem en dit wel werkend heeft gekregen?

Edit:
Net even wat geprobeerd in de auto zelf, via een wat omslachtig menu kun je ergens aan klikken gegevens van server downloaden.
Dan haalt hij de eerder verstuurde adressen (van uit de My Toyota app) binnen en schrijft ze weg onder de favorieten.
Al met al niet echt handig of logisch, ik had verwacht (zoals ook bij tom tom of google maps naviatie) dat je gewoon een bestemming verstuurd van uit de app.
Nu zit het verstopt in diverse menu's en is het bijna sneller om het adres in de auto met de hand in te toetsen. Daarnaast vult je favorieten lijst zich dus zo met bestemmingen welke je kunt laten zitten natuurlijk maar die het niet overzichtelijker maken.

Vanavond maar eens kijken of ik Android auto ook aan de gang krijg op dit navigatie systeem, had er al wat youtube filmpjes over voorbij zien komen. Dan kan ik tenminste gewoon google maps gebruiken.
Want naast al de omslachtige menu's vind ik het systeem erg traag in de omgang (slecht touchscreen) en lopen de kaarten echt zo ver achter dat het om te huilen is.

Bommes wijzigde deze reactie 23-04-2019 15:17 (85%)

life is what happens to you while you're busy making other plans ~ Lennon

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22:51
wolly_a schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 15:26:
@kmf Je bedoelt een armsteun in het midden? Die ontbreekt bij mijn versie. Dat was waarschijnlijk een duurdere optie. Ik mis 'm nog niet erg en als 'ie erin zou zitten dan zou ik heel graag willen dat 'ie wel ver genoeg naar voren kan schuiven. Veel armsteunen van auto's waar ik wel eens in rijd, hebben vaak de armsteun te kort of te ver naar achteren, waardoor deze niet echt prettig is.

Wel mooi dat je dankzij het onberen van een armsteun, kon upgraden naar een Prius+. Je moet wat! :)
Ik had hem wel in de mijne, maar het is een leuning aan de stoel vast.
Er kan dus ook niets in oid.
Vond het wel een handige toevoeging. Net als het glazen dak.
Dat dak kon niet open, maar het geeft wel een ruimtelijk gevoel.

rimave wijzigde deze reactie 23-04-2019 14:58 (8%)

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Loei123
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 25-05 17:18
Bommes schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 14:47:
<knip>
Is er iemand hier die ook gebruik maakt van de toyota app in samenwerking met de Touch 2 multimedia navigatie systeem en dit wel werkend heeft gekregen?

Edit:
Net even wat geprobeerd in de auto zelf, via een wat omslachtig menu kun je ergens aan klikken gegevens van server downloaden.
Dan haalt hij de eerder verstuurde adressen (van uit de My Toyota app) binnen en schrijft ze weg onder de favorieten.
Al met al niet echt handig of logisch, ik had verwacht (zoals ook bij tom tom of google maps naviatie) dat je gewoon een bestemming verstuurd van uit de app.
Nu zit het verstopt in diverse menu's en is het bijna sneller om het adres in de auto met de hand in te toetsen. Daarnaast vult je favorieten lijst zich dus zo met bestemmingen welke je kunt laten zitten natuurlijk maar die het niet overzichtelijker maken.

Vanavond maar eens kijken of ik Android auto ook aan de gang krijg op dit navigatie systeem, had er al wat youtube filmpjes over voorbij zien komen. Dan kan ik tenminste gewoon google maps gebruiken.
Want naast al de omslachtige menu's vind ik het systeem erg traag in de omgang (slecht touchscreen) en lopen de kaarten echt zo ver achter dat het om te huilen is.
In welke auto heb je dit systeem zitten?
Heb zelf een nieuwe Corolla en vind dit systeem vlot werken.
De Auris daarvoor was echter wel een drama.

• Arfman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 25-05 14:22

Arfman

Drome!

Bommes schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 14:47:

Je beschrijft nu zo'n beetje elk ingebouwd multimedia/nav systeem, misschien met uitzondering van splinternieuwe auto's (zoals de Corolla hierboven) of Tesla's/Audi's/BMW/Mercedes.

Ik blijf erbij: er gaat niets boven een mobieltje in een goede klem in het zicht, dat ding kan meer dingen sneller dan bijna welk ingebouwd systeem dan ook.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

Acties:
  • +3Henk 'm!

• TgR_KILLER

TgR_KILLER

Arfman schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 16:08:
[...]
Ik blijf erbij: er gaat niets boven een mobieltje in een goede klem in het zicht, dat ding kan meer dingen sneller dan bijna welk ingebouwd systeem dan ook.
Mijn Kenwood in de Land Cruiser heeft Android Auto ondersteuning, met mijn vorige telefoon (Samsung S5) werkte dat ook niet fantasisch en vaak was de navi/gps me helemaal kwijt. Met mijn nieuwe Samsung A8 nog helemaal geen last van gehad en werkt het super..

Ook gewoon google voice commands gebruiken werkt goed, route aanpassen onderweg of even via spraak een appje versturen, doet wat het moet doen, en op een (relatief) groot scherm!

De nieuwe Corolla schijnt ook veel meer met spraak te kunnen, bellen en routes opgeven enzo maar heb hem net een dag dus dat nog niet geprobeerd :P

That said, even een fototje van mijn nieuwe zaakwagen naast de Cruiser, zon scheen er enorm op das dan weer beetje jammer :P

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Arfman schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 16:08:
[...]

Je beschrijft nu zo'n beetje elk ingebouwd multimedia/nav systeem, misschien met uitzondering van splinternieuwe auto's (zoals de Corolla hierboven) of Tesla's/Audi's/BMW/Mercedes.

Mijn Clio (bj 2018) hiervoor had een systeem met als basis TomTom, kon je zelf 4 keer per jaar van nieuwe kaarten voorzien.
Daarnaast werkte Android auto daarop ook perfect, alles op voice command of gewoon met de hand/vinger op een goed en normaal reagerend scherm.
Loei123 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 15:36:
[...]

In welke auto heb je dit systeem zitten?
Heb zelf een nieuwe Corolla en vind dit systeem vlot werken.
De Auris daarvoor was echter wel een drama.
Een paar maanden oude Yaris, had het van te voren al gelezen en gezien in de diverse reviews.
Je moet gewoon echt "hard" en langzaam op de touchscreen knoppen drukken.
Opzich is het een tof systeem met een koppeling naar het schermpje naast de kilometerteller voor navigatie aanwijzingen of radio/muziek info.
Maar op een of andere manier voelt het aan als een TomTom van 15 jaar oud, het reageerde erg traag, en zout onlogisch in elkaar.
Verbaast me eigenlijk wel voor een zo grote auto producent.

• rimave
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22:51
Bommes schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 19:45:
[...]

Mijn Clio (bj 2018) hiervoor had een systeem met als basis TomTom, kon je zelf 4 keer per jaar van nieuwe kaarten voorzien.
Daarnaast werkte Android auto daarop ook perfect, alles op voice command of gewoon met de hand/vinger op een goed en normaal reagerend scherm.

[...]

Een paar maanden oude Yaris, had het van te voren al gelezen en gezien in de diverse reviews.
Je moet gewoon echt "hard" en langzaam op de touchscreen knoppen drukken.
Opzich is het een tof systeem met een koppeling naar het schermpje naast de kilometerteller voor navigatie aanwijzingen of radio/muziek info.
Maar op een of andere manier voelt het aan als een TomTom van 15 jaar oud, het reageerde erg traag, en zout onlogisch in elkaar.
Verbaast me eigenlijk wel voor een zo grote auto producent.
Ik heb die ervaring niet met de Yaris Hybrid (2014) gehad. Het werkte wel redelijk smooth.
Het "OS" op het systeem is wel verouderd. Dat kan wel een update gebruiken.
Pinch to zoom werkte bijvoorbeeld niet.
Ook irritant dat een update gelijk 150 euro kost. 8)7 De kans is groot dat als je een auto nieuw koopt er al een achterstand is met updates. Geef de koper er dan 2 of 3 jaar gratis updates bij. Verwerk dat desnoods in de prijs, zodat je als fabrikant je geld er weer uit hebt. Het geeft wel net even dat stukje extra service.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Phuncz
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Bij de Touch & Go 2 zit blijkbaar 3 jaar aan kaartupdates inclusief: https://www.toyota-europe...vents/2016/toyota-touch-2

• Videopac
Navigatie/audiosystemen zijn bij veel fabrikanten een drama, maar Toyota loopt wel erg achter, nog steeds. Ze waren volgens mij eerst van plan zelf een omgeving te maken / in te kopen, maar schijnen nu toch gezwicht te zijn voor Android (/Apple).

M.b.t. aanraakschermen: de nieuwere schermen zijn capacitief, d.w.z. dat een lichte aanraking al voldoende is, de oudere schermen hebben dat niet. Die schermen bestaan al best lang: heb op zolder nog een Carjoying ding liggen van een paar honderd euro, zeker 5 jaar oud die heeft het bv. al, maar af-fabriekoplossingen lopen altijd achter. Daarom is de koppeling van het scherm in je dashboard aan je telefoon wel een goede oplossing: dan ben je minder afhankelijk van de dure en verouderde technologie van de autofabrikant.

• Bacchus
Mijn ervaring met de navigatie van de Yaris is dat het vooral even duurt voordat hij helemaal opgestart is. Na een minuut of vijf werkt alles een stuk vloeiender. Dat is inderdaad niet handig want als het even kan wil je voor je vertrekt de muziek en navigatie (en overige randzaken) geregeld hebben. Een eenvoudige oplossing zou zijn om het hele systeem niet volledig uit te schakelen maar gewoon in een slaapstand te zetten.

• wodkabuikje
Nog een vraagje als het mag :)

Kort na het wegrijden begon het lampje te branden dat ik moest tanken. Ik moest nog wel een aardig stukje A58, A16 en A59. Hij gaf aan dat ik 44km kon rijden. Dat liep echter best snel terug. Ik was aangekomen om te tanken en toen gaf hij aan dat ik nog 2km kon rijden.

Volgetankt en er ging 39,24 liter in. Ik had dus eigenlijk verwacht dat de tankinhoud 40 liter zou zijn, wellicht stiekem nog wat extra maar onderstaand voorbeeld geeft een inhoud aan van 50 liter:
https://www.autozine.nl/t...hybrid-executive/techniek

Liegt mijn Toyota ook al over het aantal kilometers wat ik nog kan rijden? :)

• ciris
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 23:43
Dat doet iedere auto. Toyota houd een ruime reserve aan. Dat had ik in mijn 2008 Auris en ook in mijn 2005 Avensis. Beide 10ltr.

Algemeen bekend in dit topic.

• TheUninvited
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 24-05 22:26

Een van de eerste reviews van de Toyota Camry volgens mij? Interessante auto denk voor iemand die wat groters dan een Corolla wilt. Vraag me ook af wat de doelgroep is want een sedan zie je bijna niet meer in Nederland.

• timovd
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 21:45

timovd

Voorsprong door techniek

Vandaag de 12V accu vervangen van mijn gen 2 Prius. De oude was 6 jaar oud en de auto staat vaak lang stil; niet echt best voor de accu. Keyless start/entry heb ik uit staan, omdat dit een behoorlijke batterijvreter is.
De originele Toyota accu is een 45Ah AGM met 370A start. Ik heb m vervangen voor een Varta B33 (non-AGM; 330A start) zoals je veel leest op het internet. Het vervangen was 20 minuten werk. Ik ben benieuwd hoe lang deze het volhoudt. Een b Yellow Top is mij te duur.

Gasloos huis 7kW Panasonic WH-UD07HE5-1 | 3,5kWp PV-systeem

• wodkabuikje
ciris schreef op donderdag 25 april 2019 @ 19:24:
Dat doet iedere auto. Toyota houd een ruime reserve aan. Dat had ik in mijn 2008 Auris en ook in mijn 2005 Avensis. Beide 10ltr.

Algemeen bekend in dit topic.
10 liter is aan de ruime kant inderdaad, bedankt voor de reactie.
Sorry, ik had de zoekfunctie niet gebruikt.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

TheUninvited schreef op donderdag 25 april 2019 @ 20:04:
[YouTube: Toyota Camry - AutoWeek Review]

Een van de eerste reviews van de Toyota Camry volgens mij? Interessante auto denk voor iemand die wat groters dan een Corolla wilt. Vraag me ook af wat de doelgroep is want een sedan zie je bijna niet meer in Nederland.
Als je "wat" groters dan een Corolla wilde had je ook altijd de Avensis. De Camry is daar nog een stapje boven.
De Avensis was alleen nooit als hybride leverbaar in Nederland. Wel een misser want de 147 pk Avensis doet volgens de cijfers 1:16,7 en de 218 pk hybride Camry doet 1:23,3.

Open Source landkaart

• Loei123
wodkabuikje schreef op donderdag 25 april 2019 @ 19:21:
Nog een vraagje als het mag :)

Kort na het wegrijden begon het lampje te branden dat ik moest tanken. Ik moest nog wel een aardig stukje A58, A16 en A59. Hij gaf aan dat ik 44km kon rijden. Dat liep echter best snel terug. Ik was aangekomen om te tanken en toen gaf hij aan dat ik nog 2km kon rijden.

Volgetankt en er ging 39,24 liter in. Ik had dus eigenlijk verwacht dat de tankinhoud 40 liter zou zijn, wellicht stiekem nog wat extra maar onderstaand voorbeeld geeft een inhoud aan van 50 liter:
https://www.autozine.nl/t...hybrid-executive/techniek

Liegt mijn Toyota ook al over het aantal kilometers wat ik nog kan rijden? :)
Dit heb ik ook met mijn nieuwe corolla, toen de auto aangaf dat ik nog maar 86km kon rijden ging er maar liefst 33 liter benzine in...
De auto zou een 50 liter tank moeten hebben, waarvan 10 reserve van wat ik hier lees.

Misschien dat de boordcomputer zichzelf nog moet leren kennen en ik de naald van de benzinemeter. :+

• gwystyl
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 18:51

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Loei123 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 07:34:
[...]

Dit heb ik ook met mijn nieuwe corolla, toen de auto aangaf dat ik nog maar 86km kon rijden ging er maar liefst 33 liter benzine in...
De auto zou een 50 liter tank moeten hebben, waarvan 10 reserve van wat ik hier lees.

Misschien dat de boordcomputer zichzelf nog moet leren kennen en ik de naald van de benzinemeter. :+
Pff dat wordt wel afzien dan... Mijn huidige auto (Honda Civic tourer) heeft officieel ook een 50l tank, maar daar kan ik 45 liter van gebruiken. Met gemiddeld zo'n 1:20 kan ik dus bijna 900 km rijden. Dat vond ik al weinig tov de auto's hiervoor waarmee ik ruim 1200 km kon rijden (ouderwetse diesels).
Hoe ver kom je met de Corolla? Ik hoop eigenlijk dat ik niet veel vaker mooier gaan tanken met mijn volgende auto.
Ik vind het wel irritant dat de tankinhoud inclusief reserve genoemd wordt ipv de bruikbare inhoud.....

gwystyl wijzigde deze reactie 26-04-2019 07:53 (5%)

Verbruik van mijn auto ; Mijn whisky-collectie ; Steam profiel

• Loei123
gwystyl schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 07:51:
[...]

Pff dat wordt wel afzien dan... Mijn huidige auto (Honda Civic tourer) heeft officieel ook een 50l tank, maar daar kan ik 45 liter van gebruiken. Met gemiddeld zo'n 1:20 kan ik dus bijna 900 km rijden.
Hoe ver kom je met de Corolla? Ik hoop eigenlijk dat ik niet veel vaker mooier gaan tanken met mijn volgende auto.
Ik vind het wel irritant dat de tankinhoud inclusief reserve genoemd wordt ipv de bruikbare inhoud.....
De auto loopt nu 1 op 18 gemiddels, dat is na ongeveer 1300km (is nog nieuw).

De tankmeter laat onderaan een R (reserve) zien ipv een E (empty).
Ik ben zelf wel benieuwd of hij opnieuw de maximaal te rijden afstand berekend op het moment dat ik op de reserve tank rij.

Maar volgens de specificaties was ik de laatste keer nog 7 liter verwijdert van de reserve tank, met een verbruik van 1 op 18 is dat natuurlijk veel verder dan de 86km die de boordcomputer aangaf.

Helaas heeft er ook al iemand tegen de auto aangezeten (heb hem vandaag 3 weken)!!!!!!
Dus moet sowieso nog naar de dealer, dan heb ik nog wel een paar vraagjes voor hem. ;)

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Loei123 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 07:54:
[...]

De auto loopt nu 1 op 18 gemiddels, dat is na ongeveer 1300km (is nog nieuw).

Ik ben zelf wel benieuwd of hij opnieuw de maximaal te rijden afstand berekend op het moment dat ik op de reserve tank rij.

Maar volgens de specificaties was ik de laatste keer nog 7 liter verwijdert van de reserve tank, met een verbruik van 1 op 18 is dat natuurlijk veel verder dan de 86km die de boordcomputer aangaf.

Helaas heeft er ook al iemand tegen de auto aangezeten (heb hem vandaag 3 weken)!!!!!!
Dus moet sowieso nog naar de dealer, dan heb ik nog wel een paar vraagjes voor hem. ;)
Tegen welke dingen loop je aan? Ik moet binnenkort de keuze maken voor een nieuwe lease auto en de Corolla staat nog erg hoog op het lijstje. Ik ben wel benieuwd naar het verschil in indrukken na een paar weken rijden tov de proefrit(ten)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Loei123
gwystyl schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 07:58:
[...]

Tegen welke dingen loop je aan? Ik moet binnenkort de keuze maken voor een nieuwe lease auto en de Corolla staat nog erg hoog op het lijstje. Ik ben wel benieuwd naar het verschil in indrukken na een paar weken rijden tov de proefrit(ten)
Het stuur maakt bij mij een bepaald geluid bij het draaien sinds ongeveer een week.
Ik vermoed dat dit iets te maken heeft met de elektrische stuurbekrachtiging, ik wou de dealer daar naar laten kijken, dat kan nu gecombineerd worden met het herstellen van de schade. :*) :'( :'(

Ik weet niet welke auto je nu hebt, maar ik kom van een Auris en ik vind de nieuwe navigatie daardoor een enorme verbetering. Als je van een VAG auto komt zal die niet zo zijn, misschien voelt het wel als een stap terug voor je in dat geval, durf ik niet te zeggen. Ik zou dan wel goed verdiepen in de infotainment.

Verder rijdt de auto echt fantastisch, hij staat laag aan de grond en rijdt daardoor sportief, maar het onderstel is echt heel erg comfortabel, om die reden moet je er echt een proefrit in maken!

Ik heb zelf de Style uitvoering en in mijn optiek komen de concurrenten niet in de buurt van de Corolla qua luxe en afwerking. De auto zit zeer solide in elkaar, geen vergelijk met de vorige Auris.
Uiteraard is het ook een fantastische auto om te zien, wat ik van de meeste concurrenten niet kan zeggen, maar dat is persoonlijk.

EDIT: Ohja, in 3 weken tijd is het nu 1x voorgekomen dat de navigatie uit zichzelf opnieuw opstartte, hier komen vast updates/hotfixes voor.

Loei123 wijzigde deze reactie 26-04-2019 08:10 (4%)

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb nu een Honda Civic Tourer diesel. Ik heb nu drie keer in de Corolla gereden: tijdens het intro evenement in de meeste uitvoeringen en zowel sedan als hatchback en ts. De CVT is even wennen komende vanaf een handbak, maar dat reed wel relaxed.
Ik zou gaan voor de Business intro TS, die gebaseerd is op de Style.
De navigatie is sowieso een verbetering tov de Civic, en de hele auto komt inderdaad een stuk steviger en mooier over dan de Auris.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TgR_KILLER

TgR_KILLER

gwystyl schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 07:58:
[...]

Ik heb hem echt pas net een paar dagen (nog geen 100 km gereden :P) maar de nieuwe Corolla vind ik persoonlijk echt VEEL lekkerder rijden dan de Auris (2013 model) welke ik hiervoor had. Auto is stil, zit goed in elkaar, en voelt gewoon lekker.

De 1.8 hybride lijkt ook wel veel sneller op enkel electro te rijden dan de Auris deed.

safety sense i.c.m. adaptive cruise controll werkt ook echt super. Had het nog nooit gebruikt maar ik reed gewoon met 50 op cruise controll op een stoplicht af waar al een auto stond te wachten en zonder enig probleem remde hij netjes tot 0 af, heel geleidelijk zonder issues. Doen andere merken vast ook maar voor mij was het echt wat nieuws haha :P

Ik rij een first edition uitvoering en daar zit eigenlijk alles wel op wat je nodig hebt, mis misschien alleen nog verwarmde stoelen en keyless entry maar je kan niet alles hebben (de Auris die ik reed was de duurste uitvoering, daar zat echt alles op xD behalve safety sense, was in 2013 nog geen standaard.)
Loei123 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 07:54:
[...]
Ik had er eigenlijk nooit op gelet xD in de Land Cruiser staat inderdaad ook een R ipv E..

TgR_KILLER wijzigde deze reactie 26-04-2019 19:39 (12%)

• Videopac
TgR_KILLER schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 17:51:
[...]

Ik heb hem echt pas net een paar dagen (nog geen 100 km gereden :P) maar de nieuwe Corolla vind ik persoonlijk echt VEEL lekkerder rijden dan de Auris (2013 model) welke ik hiervoor had. Auto is stil, zit goed in elkaar, en voelt gewoon lekker.

De 1.8 hybride lijkt ook wel veel sneller op enkel electro te rijden dan de Auris deed.

safety sense i.c.m. adaptive cruise controll werkt ook echt super. Had het nog nooit gebruikt maar ik reed gewoon met 50 op cruise controll op een stoplicht af waar al een auto stond te wachten en zonder enig probleem remde hij netjes tot 0 af, heel geleidelijk zonder issues. Doen andere merken vast ook maar voor mij was het echt wat nieuws haha :P

Ik rij een first edition uitvoering en daar zit eigenlijk alles wel op wat je nodig hebt, mis misschien alleen nog verwarmde stoelen en keyless entry maar je kan niet alles hebben (de Auris die ik reed was de duurste uitvoering, daar zat echt alles op xD behalve safety sense, was in 2013 nog geen standaard.)

[...]

Ik had er eigenlijk nooit op gelet xD in de Land Cruiser staat inderdaad ook een R ipv E..
Staat de R voor Reserve of Refill?

• TgR_KILLER

TgR_KILLER

Videopac schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 19:40:
[...]

Staat de R voor Reserve of Refill?
Haha ik heb werkelijk waar geen idee xD.. Maar aangezien er dan nog 10 liter ofzo in zit, laten we het op reserve houden :P. Zat net onder een kwart tank toen ik ging tanken en er ging maar 60 liter in.. dus had nog zat over.
*edit*
ik ga dus googlen.. staat er op google enkel op wat de F en E betekenen terwijl ze er een plaatje bij zetten van de meter van een Corolla waar dus duidelijk een R op staat :+

TgR_KILLER wijzigde deze reactie 26-04-2019 19:49 (19%)

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@ tank inhoud discussie:
Iemand een idee wat de totale inhoud is van een Yaris Hybrid?
Google zegt 36, als ik ga tanken nadat het lampje aan is gegaan kan er net 30 liter in.
Dus als die 36 liter totaal klopt dan is het ook wel een erg veilig lampje.
Rijd je die 6 liter nog op dan is dat toch zeker 100 km meer range.

Bommes wijzigde deze reactie 27-04-2019 11:20 (11%)

• Finraziel
Nou ben ik bepaald geen kenner van auto's, maar je wil volgens mij toch ook nooit het laatste beetje uit je tank oprijden? Los van dat je natuurlijk niet stil wil komen te vallen meen ik dat er ook nog wel eens wat rotzooi onderin de tank kan dwarrelen wat dan mee gezogen wordt (en normaal redelijk op de bodem blijft). Dat is mij tenminste ooit verteld...
Dus dan kun je theoretisch wel nog 100 km over hebben, maar dat is geen 100 km die je ook echt op zou willen rijden lijkt me, zelfs al kom je in de laatste km precies bij een tankstation aan.

Overigens zelf met mijn 2002 Yaris 1.0 ook nooit meer dan 40 liter getankt terwijl het een 45 liter tank zou zijn. Meestal zit ik meer rond de 35 liter. Maar echt naar de 45 liter pushen vind ik toch wel eng, ook omdat je volgens mij toch nooit zeker weet hoe vol hij nou precies zit als de pomp afslaat. Zit er dan echt 45 liter in, of is het stiekem bv 43 liter?

• zetje01
oeps...

zetje01 wijzigde deze reactie 27-04-2019 16:00 (89%)

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Bommes schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 11:19:
@ tank inhoud discussie:
Iemand een idee wat de totale inhoud is van een Yaris Hybrid?
Google zegt 36, als ik ga tanken nadat het lampje aan is gegaan kan er net 30 liter in.
Dus als die 36 liter totaal klopt dan is het ook wel een erg veilig lampje.
Rijd je die 6 liter nog op dan is dat toch zeker 100 km meer range.
Prius heeft 8-9 liter als het laatste balkje gaat knipperen, dus ik vind die 6 liter helemaal niet vreemd als marge.

Open Source landkaart

• TgR_KILLER

TgR_KILLER

Finraziel schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 12:34:
Nou ben ik bepaald geen kenner van auto's, maar je wil volgens mij toch ook nooit het laatste beetje uit je tank oprijden? Los van dat je natuurlijk niet stil wil komen te vallen meen ik dat er ook nog wel eens wat rotzooi onderin de tank kan dwarrelen wat dan mee gezogen wordt (en normaal redelijk op de bodem blijft). Dat is mij tenminste ooit verteld...
Dus dan kun je theoretisch wel nog 100 km over hebben, maar dat is geen 100 km die je ook echt op zou willen rijden lijkt me, zelfs al kom je in de laatste km precies bij een tankstation aan.
Buiten dat er altijd prut enzo onder in je tank zit wil je hem sowieso niet helemaal leeg rijden.. dan kom je niet ver namelijk :P

Toyota heeft inderdaad gewoon meer marge als andere merken.. ook mijn nieuwe Corolla telt inderdaad naar een R terug ipv E.. zat reserve dus ;) als je dan nog met een lege tank staat is het echt je eigen schuld haha.

• Arfman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 25-05 14:22

Arfman

Drome!

Conclusie: Toyota maakt leugenachtige auto's :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

• TonVH
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 19:47
@Arfman
Wat een onzin!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Maasluip schreef op zondag 28 april 2019 @ 08:07:
[...]

Prius heeft 8-9 liter als het laatste balkje gaat knipperen, dus ik vind die 6 liter helemaal niet vreemd als marge.
6 liter op zich is inderdaad gewoon normaal als reserve maar op een totaal van 36 liter is het in verhouding wel veel zeg maar.
Dat is of net iets over de 500km range of net de 600km over dat vind ik nog al.

Nou ja eigenlijk vind ik de tank inhoud en het werkelijke verbruik gewoon tegenvallen. En dus daarmee het bereik.

Vandaag Eindhoven, Apeldoorn en weer terug. Rustig op de weg dus 140 op de cruise een rijden.
Dan verbruikt het ding gewoon 7,7L op 100km, dat vind ik echt bizar veel voor zo een klein autotje wat mega zuinig pretendeert te zijn

Bommes wijzigde deze reactie 28-04-2019 22:26 (17%)

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Mezelf gequote in plaats van bericht gewijzigd.. sorry.

Bommes wijzigde deze reactie 28-04-2019 22:25 (98%)

• Lethalis
  • Niet online
TheUninvited schreef op donderdag 25 april 2019 @ 20:04:
De Corolla TS en Sedan zijn trouwens groter dan de hatchback en hebben een grotere wielbasis, die net zo groot is als die van de Avensis.

Kortom, de Corolla is groter dan de Auris.

De Camry vind ik een lastige auto voor de Europese markt. Ik vind hem persoonlijk echt mooi, daar niet van. Maar het grootste probleem zou ik hebben met de kleine opening van de kofferbak en ruimte met de achterbank omgeklapt.

Natuurlijk, je koopt zo'n Camry niet om hem als pakezel te gebruiken, maar ik heb mijn Auris hatchback nou al een paar keer behoorlijk volgestouwd met spullen, wensende dat ik een TS had.

Mijn persoonlijke voorkeur zou dan ook uitgaan naar de Corolla TS.

Maar ja, ik koop mijn auto's tweedehands. Enerzijds omdat ik een arme sloeber ben, anderzijds omdat ik het zonde vind van de afschrijving. En ik ben principieel tegen lenen voor een auto, dus moet hem zo over kunnen maken. Voor mij wordt het nog 3 jaartjes wachten dus :)

Van alles wat ik gelezen en gezien heb, gaat de nieuwe Corolla echt een hit worden voor Toyota. Mijn gevoelens voor mijn huidige Auris zijn wisselend. Ik vind de zitpositie niet helemaal lekker (ik ben 1m89 en wil eigenlijk graag rechter op zitten, maar dat gaat niet zonder mijn hoofd te stoten aan het dak). Nu rij ik zelf een handbak, maar heb ook een aantal keer de hybride gereden... en die vond ik erg traag reageren op dingen. Dit laatste schijnt bij de Corolla een stuk beter te zijn geworden.

De zitpositie maak ik mij wel zorgen over, omdat de Corolla weliswaar langer en breder geworden is, maar wél lager. En ik vind mijn Auris al zo laag.

Dus dat kan nog roet in het eten gooien. Binnenkort maar eens proefzitten in zo'n Corolla voor de gein :)

En die Camry ga ik alleen al vanuit nostalgie bekijken. Mijn vader reed vroeger een Camry, dus altijd leuk om te zien hoezeer de auto in al die jaren is veranderd.

Dat allemaal gezegd hebbende, kies ik vooral voor Toyota vanwege de betrouwbaarheid. Ik wil een auto die het gewoon doet zonder gezeik. Afgezien van het standaard onderhoud dan.

Lethalis wijzigde deze reactie 28-04-2019 22:48 (9%)

The secret to creativity is knowing how to hide your sources ~ Walking on water and developing software to specification are easy.. as long as both are frozen.

• Bullet NL
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 23:34

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

Arfman schreef op zondag 28 april 2019 @ 11:21:
Conclusie: Toyota maakt leugenachtige auto's :+
De benzinemeter is in elk geval niet betrouwbaar, als zijnde dat hij de werkelijke waarde van de tank aangeeft.
Wat overigens ook opmerkelijk is, de eerst halve tank zakt hij sneller, om vervolgens langer over de tweede helft te doen.

Wanneer de meter van mijn Avenis aangeeft dat hij leeg is, gaat het lampje branden, ik kan dan nog 120km rijden...

Het grootste nadeel van de nieuwe Camry is dat hij er niet als station is..... En het liefst met een lekkere soepele V6 motor er in.....

Omdat mijn eigen auto vanaf vanmorgen bij de garage staat voor onderhoud heb ik deze https://www.kentekencheck.nl/kenteken?i=XZ-872-S mee gekregen....

Leuk zo'n hybride hok.... Zuinig, maar niets voor mij. De Yaris die ik mee heb ik overigens splinter nieuw. staat 2 weken op kenteken en heeft 200km gereden. Techniek is niets mis mee, maar ondanks dat ik zelf ook automaat rijd vind ik er gewoon helemaal niets aan.

Het milieu en/of brandstofkosten gaan mij niet genoeg aan het hart om daar bewust voor te kiezen.

Bullet NL wijzigde deze reactie 29-04-2019 11:04 (39%)

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik denk dat een hybride Yaris ook wel een heel stuk anders rijdt dan een hybride Camry. Die laatste heeft al 100 pk meer vermogen van de brandstofmotor.

Open Source landkaart

• LuPo
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 23:10
Bullet NL schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:54:
[...]

Het milieu en/of brandstofkosten gaan mij niet genoeg aan het hart om daar bewust voor te kiezen.
Precies de instelling waardoor we de aardbol met z'n allen in rap tempo aan het verkloten zijn. (Nofi want doe zelf ook te weinig) :)

LuPo wijzigde deze reactie 29-04-2019 11:56 (5%)

• zetje01
[...]

De benzinemeter is in elk geval niet betrouwbaar, als zijnde dat hij de werkelijke waarde van de tank aangeeft.
Wat overigens ook opmerkelijk is, de eerst halve tank zakt hij sneller, om vervolgens langer over de tweede helft te doen.

Wanneer de meter van mijn Avenis aangeeft dat hij leeg is, gaat het lampje branden, ik kan dan nog 120km rijden...

Het grootste nadeel van de nieuwe Camry is dat hij er niet als station is..... En het liefst met een lekkere soepele V6 motor er in.....

Omdat mijn eigen auto vanaf vanmorgen bij de garage staat voor onderhoud heb ik deze https://www.kentekencheck.nl/kenteken?i=XZ-872-S mee gekregen....

Leuk zo'n hybride hok.... Zuinig, maar niets voor mij. De Yaris die ik mee heb ik overigens splinter nieuw. staat 2 weken op kenteken en heeft 200km gereden. Techniek is niets mis mee, maar ondanks dat ik zelf ook automaat rijd vind ik er gewoon helemaal niets aan.

Nieuw, 1500cc, hybride, Toyota, automaat, CC..
Nee dat is helemaal niets. Schande dat je in zo'n hok moet rijden!

• Eddye
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 22:40
zetje01 schreef op maandag 29 april 2019 @ 12:10:
[...]

Nieuw, 1500cc, hybride, Toyota, automaat, CC..
Nee dat is helemaal niets. Schande dat je in zo'n hok moet rijden!
Tja, dat ligt er maar net aan. Ik kan me voorstellen dat iemand zijn stationwagen helemaal vol heeft met gereedschap wat hij dagelijk voor zijn werk nodig heeft. Dan is het wel problematisch dat je zo'n klein bakkie meekrijgt.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Bommes schreef op zondag 28 april 2019 @ 22:20:
Vandaag Eindhoven, Apeldoorn en weer terug. Rustig op de weg dus 140 op de cruise een rijden.
Dan verbruikt het ding gewoon 7,7L op 100km, dat vind ik echt bizar veel voor zo een klein autotje wat mega zuinig pretendeert te zijn
Rustig is geen 140 op de cc. Daar zijn volgens mij weinig kleine autootjes die dan 1:20 halen...

• Bacchus
Bommes schreef op zondag 28 april 2019 @ 22:20:
[...]
Kleine auto's zijn bepaald in het nadeel op hoge constante snelheden. Ik kan prima 3,0 l/100 km rijden met de Yaris HSD maar dat is niet op de snelweg.
[...]
Met de Prius kun je zonder gekke toeren tegen de 1.000 km op een tank rijden. Sommige figuren krijgen het voor elkaar 1.500 km uit een tank te halen. Wel een beetje overdreven voorzichtig van Toyota dat ze dat lampje ongeveer halverwege de tank al aan laten slaan.
De nieuwe hybride-combinatie in de Camry is anders een stuk soepeler dan de oude 3.0 V6.

Edit: Ok, ok, fixed that..

Bacchus wijzigde deze reactie 29-04-2019 13:01 (9%)

• zetje01
edit: gefixt

zetje01 wijzigde deze reactie 29-04-2019 13:07 (104%)

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Crazy D schreef op maandag 29 april 2019 @ 12:23:
[...]

Rustig is geen 140 op de cc. Daar zijn volgens mij weinig kleine autootjes die dan 1:20 halen...
Ik zei dat het rustig op de weg was, niet dat 140km/u rustig was ;)

Mijn clio diesel haalde dat met gemak.
Wat mijn oude Fiat Bravo uit 2000 (1.4 16V benzine motor) en ook de punto 1.2 uit 2006 die ik daarna had waren een heel pak zuiniger dan 1 op 12 bij 130/140 km/u

Vergeet niet dat 140 op de cruisecontrol ongeveer 130 echte kilometers per uur zijn.
Dan vind ik het verbruik wel echt tegenvallen maar ik heb zomaar het vermoeden dat ik hier voor een kerk van een ander geloof spreek.. ;) >:)

Meeste zakelijke kilometers die ik rijd zijn in en om de stad, verder privé wat langere afstanden snelweg e.d.
Nu net de 4000 km voorbij en gemiddeld staat nu op 5,7 L per 100 km.
Dat vind ik niet echt zuinig voor zo een klein hybride autotje dat juist zijn voordeel zou moeten hebben in de stad, onder de 50 op elektra, enz.

Laatst eens extreem rustig aan gedaan, stukje van 20 km van de ene kant van de stad naar de andere kant. Resultaat: 3,8L/100km
Dan doe ik echt bizar rustig, trek ik rustig op (wordt je of aangeduwd of ze halen je aan alle kanten in) laat het ding waar kan uitrollen, enz.

Begrijp me niet verkeer ik vind het een grappig autotje, beetje emotieloos maar verder niet echt iets mis mee.
Maar had ik het ding particulier gekocht en er geen tankpas bij had ik me behoorlijk bekocht gevoeld met dit verbruik :|

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bacchus
Bommes schreef op maandag 29 april 2019 @ 14:44:
[...]
Mijn clio diesel haalde dat met gemak.
Diesel en benzine kun je niet zo vergelijken. Liters per kilometer zijn in vrijwel alle gevallen betekenisloos.
Wat mijn oude Fiat Bravo uit 2000 (1.4 16V benzine motor) en ook de punto 1.2 uit 2006 die ik daarna had waren een heel pak zuiniger dan 1 op 12 bij 130/140 km/u
Fiat is zeer geïnteresseerd in je Frankstein-1.4-16V. ;) (De 1.4 en 1.2 waren 12V, de 1.6 was 16V)
[...]
Laatst eens extreem rustig aan gedaan, stukje van 20 km van de ene kant van de stad naar de andere kant. Resultaat: 3,8L/100km
Dan doe ik echt bizar rustig, trek ik rustig op (wordt je of aangeduwd of ze halen je aan alle kanten in) laat het ding waar kan uitrollen, enz.
De conclusie is dan toch eenvoudig: De techniek is prima maar jij geeft de voorkeur aan doorrijden boven zuinig rijden, inderdaad zoals driekwart van Nederland. Dat gaat in de Yaris ook heel gemakkelijk (beter dan in drie van je vorige drie auto's in ieder geval) maar dan lever je in op verbruik.

• zetje01
Eens met @Bacchus
En ik zou er nog aan willen toevoegen:
- Zuiniger dan 1:20 iin de stad is toch een mooie score?
- Hybride doet echt helemaal niks voor je, op de snelweg.

• Crazy D

Crazy D

zetje01 schreef op maandag 29 april 2019 @ 17:33:
- Hybride doet echt helemaal niks voor je, op de snelweg.
Volgens de energiemonitor helpt ie de motor af en toe een handje. Vraag is natuurlijk hoeveel dat echt scheelt, ik vermoed op zich uitermate weinig (maar ben wel benieuwd eigenlijk).

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@Bacchus inderdaad vergissing het was de 1.2
De 1.4 16V is de opvolger en die zat in de Panda en Punto.

• wodkabuikje
[...]

Ik zei dat het rustig op de weg was, niet dat 140km/u rustig was ;)

Vergeet niet dat 140 op de cruisecontrol ongeveer 130 echte kilometers per uur zijn.
Dan vind ik het verbruik wel echt tegenvallen maar ik heb zomaar het vermoeden dat ik hier voor een kerk van een ander geloof spreek.. ;) >:)
Ik heb het er ook moeilijk mee :)
Tijdens de spits naar mijn werk kan ik wel 1 op 21 halen. Dat is de bezinning dat sneller proberen te rijden toch geen nut heeft en slechts wat seconden scheelt.
Afgelopen zaterdag terug van Oberhausen naar Breda kwam ik op 1 op 13.2.
Afgelopen zondag terug van Wijchen naar Breda kwam ik op 1 op 16.4
Van en naar mijn werk dus regelmatig 1 op 21

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Loei123
[...]

Begrijp me niet verkeer ik vind het een grappig autotje, beetje emotieloos maar verder niet echt iets mis mee.
Maar had ik het ding particulier gekocht en er geen tankpas bij had ik me behoorlijk bekocht gevoeld met dit verbruik :|
Ik snap dat bizar rustig rijden niet prettig is, maar als dat verbruik cijfer je tegenvalt, vraag ik me af wat voor verwachting je van een hybride auto hebt.

Ik moet vanmiddag weer tanken, maar na de 2e tank leeg te hebben gereden met mijn nieuwe Corolla kwam ik na zelf rekenen uit op 1 op 18,2.
Dan rijdt ik met het verkeer mee en stiekem hoop ik dat de motor nog ingereden moet worden waardoor het verbruik nog verder zou kunnen dalen.

• Eddye
3,8L/100Km is een mooi verbruik. 1 op 18,2 valt me eigenlijk wel ietsje tegen. Met mijn Avensis haal ik 1 op 15,5. Met de Corolla hoop ik toch echt beduidend meer dan 1 op 20 te kunnen rijden.

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Niet zeuren, ik was laatst al heel blij toen ik na een snelwegrit een keer 9,9L/100km zag :P

• zetje01
Metalfreak schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 08:14:
Niet zeuren, ik was laatst al heel blij toen ik na een snelwegrit een keer 9,9L/100km zag :P
Precies! 1 op 10 is een heel normaal verbruik... vijftig jaar geleden...

• Bacchus
Mwah, een KE20 kan ook beter dan 5,0 l/100km:
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/536047.html

Maar of ie 140 km/u kan, is een tweede vraag. :D

• Loei123
Eddye schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 08:11:
3,8L/100Km is een mooi verbruik. 1 op 18,2 valt me eigenlijk wel ietsje tegen. Met mijn Avensis haal ik 1 op 15,5. Met de Corolla hoop ik toch echt beduidend meer dan 1 op 20 te kunnen rijden.
Waarom verwacht je qua verbruik dat de Corolla het beter doet?

• zetje01
Bacchus schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 08:41:
Mwah, een KE20 kan ook beter dan 5,0 l/100km:
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/536047.html

Maar of ie 140 km/u kan, is een tweede vraag. :D
Daar klopt iets niet.
Een van de eerste normale auto's die bij normaal gebruik 1:20 haalden waren de golf diesels, ruim dertig jaar geleden.

• Eddye
Loei123 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 08:47:
[...]

Waarom verwacht je qua verbruik dat de Corolla het beter doet?
Het verwachtings patroon wat wordt opgewekt door:
- dokumentatie van de fabrikant
- (Buitenlandse) pers
- Hybride rijden, wat wordt aangeprezen als beduidend zuiniger dan alleen verbrandingsmotor

• Crazy D

Crazy D

Mijn Auris TS (2015) heb ik over 4 jaar gemeten volgens de boordcomputer 1:18,beetje gereden. Bij stoplichten gaf ik altijd vol gas tot de max snelheid. En ik reed verder niet echt bewust zuinig. Denk dat 1:19 of misschien 1:20 met een iets conservatievere rijstijl (en ook niet consequent op de teller 5 km boven de vmax) nog wel haalbaar was geweest. Lijk met dat de nieuwe (wat nu dan Corolla heet) makkelijk datzelfde moet kunnen halen.

• Loei123
Eddye schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 08:51:
[...]

Het verwachtings patroon wat wordt opgewekt door:
- dokumentatie van de fabrikant
- (Buitenlandse) pers
- Hybride rijden, wat wordt aangeprezen als beduiden zuiniger dan alleen verbrandingsmotor
Documentatie van de fabrikant klopt nooit, daar is Toyota niet ander in.

Verder weet ik niet of de motor ingereden moet worden, maar ik ga er wel van uit dat ik uiteindelijk beter dan 1 op 18 ga scoren.

Hybride rijden is ook zuiniger dan alleen een verbrandingsmotor, maar je zult je rijstijl wel enigzins aan moeten passen.

• Eddye
Loei123 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 08:54:
[...]

Documentatie van de fabrikant klopt nooit, daar is Toyota niet ander in.

Verder weet ik niet of de motor ingereden moet worden, maar ik ga er wel van uit dat ik uiteindelijk beter dan 1 op 18 ga scoren.

Hybride rijden is ook zuiniger dan alleen een verbrandingsmotor, maar je zult je rijstijl wel enigzins aan moeten passen.
Uiteraard klopt dat niet met de werkelijkheid. Ik zal ook niet klagen als het niet klopt, maar zoals je zelf ook aangeeft is 1 op 18 aan de magere kant.

• Bacchus
@zetje01 Daar heb je een punt, de andere oude 'rolla in de Spritmonitor doet het met 8,3 ook een stuk slechter.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spiff1
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 24-05 09:58
Ik zou wat advies kunnen gebruiken over de aankoop van mijn eerste 'echte' auto. Nadat ik mijn leaseauto (Renault Clio) weer moest inleveren (nieuwe baan) heb ik nu al een lange tijd geen auto meer. Met openbaar vervoer reis ik naar het werk en ga ik op uitjes door het land. Toch mis ik de vrijheid van een auto en wil ik er weer een tweedehands auto kopen. Na veel uitzoekwerk twijfel ik tussen types: Toyota Corolla 1.6 (2005-2009) of Toyota Prius 1.5 (2006-2009). Ik rij dus niet veel, ik schat op 5000 tot 9000 km per jaar, vooral snelweg, en vraag me dus af of de duurdere aanschafprijs van de Prius het voordeel van lager verbruik rechtvaardigheid.
Corolla is 4.500-5.000 en Prius is ongeveer 6.500-7.000 in de klasse die ik zoek. Wat zouden jullie adviseren?

Mijn vereisten zijn verder ongeveer:
  • Aanschafprijs maximaal ongeveer 8000 euro
  • Max 180.000 op teller
  • Zuinig in verbruik (Edit: goedkoop om te rijden, in verhouding tot aanschafprijs)
  • Hatchback
  • Benzine
  • 5-deurs
  • Moderne veiligheidsvoorzieningen (airbags etc)
  • Cruise control

Acties:
  • +1Henk 'm!

• agravain
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 20:13
Als je onder de eindstreep wilt weten wat goedkoper is, moet je er ook rekening mee houden dat de Prius in wegenbelasting waarschijnlijk duurder is dan de Corolla. Kijk daarom eens op spritmonitor wat een Prius voor gemiddeld verbruik heeft en het beoogde Corolla model. Ook denk ik dat de verzekering van de Prius wat hoger zal zijn. Vergelijk ook de onderhoudsbeurten van een Corolla 1.6 en de Prius met elkaar, intervallen zijn hetzelfde zo uit mijn hoofd.
Gooi deze gegevens in een excelsheet en reken een aantal scenario's door, op bijvoorbeeld verschillende km's en verbruiken. Dit geeft je het inzicht om een keuze te maken.
Prius is over het algemeen een luxere en grotere auto dan een Corolla.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 19:18
Iedereen heeft tegenwoordig maar de focus op verbruik liggen. het lijkt er wel op dat autorijden ook een beetje leuk moet zijn, helemaal niet meer telt tegenwoordig. Wat maakt mij het nou uit dat ik wat meer brandstof moet kopen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eddye
KnoxNL schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 10:59:
Iedereen heeft tegenwoordig maar de focus op verbruik liggen. het lijkt er wel op dat autorijden ook een beetje leuk moet zijn, helemaal niet meer telt tegenwoordig. Wat maakt mij het nou uit dat ik wat meer brandstof moet kopen.
Wat mij betreft telt zowel plezier als verbruik. Nadruk ligt wel op plezier :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kipneck
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 25-05 11:47
Spiff1 schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 00:07:
Ik zou wat advies kunnen gebruiken over de aankoop van mijn eerste 'echte' auto. Nadat ik mijn leaseauto (Renault Clio) weer moest inleveren (nieuwe baan) heb ik nu al een lange tijd geen auto meer. Met openbaar vervoer reis ik naar het werk en ga ik op uitjes door het land. Toch mis ik de vrijheid van een auto en wil ik er weer een tweedehands auto kopen. Na veel uitzoekwerk twijfel ik tussen types: Toyota Corolla 1.6 (2005-2009) of Toyota Prius 1.5 (2006-2009). Ik rij dus niet veel, ik schat op 5000 tot 9000 km per jaar, vooral snelweg, en vraag me dus af of de duurdere aanschafprijs van de Prius het voordeel van lager verbruik rechtvaardigheid.
Corolla is 4.500-5.000 en Prius is ongeveer 6.500-7.000 in de klasse die ik zoek. Wat zouden jullie adviseren?

Mijn vereisten zijn verder ongeveer:
  • Aanschafprijs maximaal ongeveer 8000 euro
  • Max 180.000 op teller
  • Zuinig in verbruik (Edit: goedkoop om te rijden, in verhouding tot aanschafprijs)
  • Hatchback
  • Benzine
  • 5-deurs
  • Moderne veiligheidsvoorzieningen (airbags etc)
  • Cruise control
Corolla uit 2007 staat hier voor de deur. Zou ik zo weer halen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Spiff1
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 24-05 09:58
agravain schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 07:24:
Als je onder de eindstreep wilt weten wat goedkoper is, moet je er ook rekening mee houden dat de Prius in wegenbelasting waarschijnlijk duurder is dan de Corolla. Kijk daarom eens op spritmonitor wat een Prius voor gemiddeld verbruik heeft en het beoogde Corolla model. Ook denk ik dat de verzekering van de Prius wat hoger zal zijn. Vergelijk ook de onderhoudsbeurten van een Corolla 1.6 en de Prius met elkaar, intervallen zijn hetzelfde zo uit mijn hoofd.
Gooi deze gegevens in een excelsheet en reken een aantal scenario's door, op bijvoorbeeld verschillende km's en verbruiken. Dit geeft je het inzicht om een keuze te maken.
Prius is over het algemeen een luxere en grotere auto dan een Corolla.
Ik heb een uitgebreid excelbestand waarin ik zoveel mogelijk variabelen heb gezet om een vergelijking te kunnen maken. Heb hier al eens beschreven hoe dat is opgezet en welke data ik heb gebouwd. Onderhoud en afschrijving heb ik nooit goede data voor kunnen vinden. Van Toyota's vind ik alleen onderhoudsprijzen van nieuwe types.

Hierbij weet ik niet of ik nu alles voldoende heb afgewogen. Een Prius en Corolla zijn natuurlijk wel erg verschillende auto's en ik heb met beide geen rijervaring. Voor deze ervaring denk ik dat het advies in deze thread kan helpen.
Natuurlijk geeft een sportieve auto meer rijplezier. Voor mij persoonlijk zijn de kosten, betrouwbaarheid en impact op het milieu echter belangrijker dan het rijplezier.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Finraziel
Hangt er natuurlijk ook maar vanaf waar je dat plezier uit haalt... Ik reed met plezier een Opel Zafira 2.2 met zo'n 140 PK (althans, tot de ene na de andere reparatie nodig was...), alleen door de enorme draaikolk in de tank ging ik toch langzamer rijden wat het plezier van die dikke motor dan weer onderuit haalde. Eerlijk gezegd heb ik nu met mijn Yaris 1.0 meer lol in het rijden deels omdat ik juist makkelijker eens harder optrek zonder gelijk een draaikolk in de tank te visualiseren.

Wat betreft de vraag van wat voor auto, ik denk dat het ook veel uitmaakt wat je zelf precies verwacht van de auto. Met zo weinig kilometers kan het juist ook lonen om een klein autootje te nemen met lage maandelijkse kosten (mijn Yaris betaal ik geloof ik 18 euro wegenbelasting per maand en ook zoiets in verzekering).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
[...]
Nee hoor, mijn grande punto had een verbruiks meter en een 1.4 bij hogere snelheden liet die
bedroevend lage waardes zien.Als je 100 bleef rijden ging het wel maar erboven ging het hard achteruit.
Pagina: 1 ... 94 95 96 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True