Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Toyota-topic

Pagina: 1 ... 91 92 93 Laatste
Acties:
  • 375.789 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• Deadsy
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 20:01
!null schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 18:51:
Even wat gewicht achterin leggen zal ook helpen.
Aye, mijn oom had vroeger een Mercedes en woonde op een berg. Dus om extra grip te hebben liet hij een staal plaat maken die perfect achterin paste.
En die extra grip merkte je wel.

• Metalfreak
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 19:34

Metalfreak

Hoije woh!

TgR_KILLER schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 18:42:
[...]

Heb vorig jaar met de sneeuw genoeg achterwiel aandrijvers zoveel problemen zien hebben..

Ik had expres de Land Cruiser mee naar het werk genomen vandaag i.p.v. de Auris van de zaak.. Geen problemen gehad met de sneeuw :+
Veel mensen weten het ook gewoon niet. Heb een keer een slipcursus gedaan en daar waren ook mensen met een BMW 1-serie die ze al een hele tijd hadden. Ze kwamen er daar pas achter dat 'ie achterwielaandrijving had en ze moesten vragen wat precies het verschil was en hoe je dat dan zou merken 8)7

• KnoxNL
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 19:25
Metalfreak schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 18:34:
[...]

Wel of geen winterbanden? Met achterwielaandrijving zijn winterbanden echt onmisbaar.

Maar dan heb je juist meer controle over je auto dan met voorwielaandrijving.
Geen winterbanden, want "Met de starlet ging het ook altijd goed" |:(

Inmiddels snap ik ook wel dat die auto heel licht was en het meeste van het gewicht op de voorwielen lag, en het daardoor een stuk makkelijker was.

Soms ben ik ook echt een eigenwijze zak hooi :X

• bouwfraude
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
KnoxNL schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 19:02:
[...]
Inmiddels snap ik ook wel dat die auto heel licht was en het meeste van het gewicht op de voorwielen lag, en het daardoor een stuk makkelijker was.
En veel smallere banden, Mijn Pa reed ook door de sneeuw met zijn achterwiel aangedreven DAF. Met de huidige brede banden ben ik blij met winterbanden. Als ik nu gas geef in de bocht glijd de achterkant ook opzij maar dat stopt weer als ik het gas los laat met zomerbandjes glijdt het gewoon door.

Was deze video al gepost over de Toyota Corolla ? https://www.youtube.com/watch?v=2cPsZXNfs0w

bouwfraude wijzigde deze reactie 22-01-2019 20:53 (8%)

• Loei123
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 14-02 21:03
Die had ik zelf ook al gezien.
Helaas is dat dan wel een uitvoering zonder hybride en een versnellingsbak die hier niet zal komen, voor zover ik weet.

• Bacchus
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 11:48
TonVH schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 18:33:
Kom, kom, vroeger had je vrijwel niks anders.

Juist voorwielaandrijving maakt dat mensen minder stuurbeheersing opdoen. Maar ook daarbij kan het heel goed fout gaan en is correctie wel heel erg moeilijk. Dit in tegenstelling tot achterwielaandrijving.

Soortgelijk effect zie je dat veel mensen denken "ik heb winterbanden, dus kan ik voor scheuren".
De neiging tot onderstuur van een voorwielaandrijver corrigeer je intuïtief: Minder sturen en minder gas. De neiging tot overstuur van een achterwielaandrijver is een stuk complexer: Ontkoppelen, tegensturen en andere kant op tegensturen. Ik heb het alleen in een voorwielaandrijver geleerd en theoretisch heb je andere opties als je auto achterwielaandrijving heeft maar die zijn contra-intuïtief en moeten subtiel, correct en snel toegepast worden.
Daarbij: Succes met wegrijden met je RWD als je naast elkaar scheef op een gladde helling geparkeerd staat.

• TgR_KILLER
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 19:33

TgR_KILLER

PSN: Recklezz84

Bacchus schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 10:46:
[...]

Daarbij: Succes met wegrijden met je RWD als je naast elkaar scheef op een gladde helling geparkeerd staat.
Dit, vorig jaar heel wat BMW's en Mercedessen vast zien staan op af ritten van snelwegen waar men dus omhoog moest en bovenaan stil stond voor een stoplicht.
Blij dat ik dat issue nooit heb gehad.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
OverlandingNL Twitter | OverlandingNL Instagram

• Headshot_NL
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 12:29
Binnenkort kan ik mijn Auris TS 2015 (facelift) Hybrid ophalen. Is een lease pro met veel extra opties. Heb al een proefrit gemaakt en dat beviel prima. Je kan wel merken dat het allemaal iets nieuwer en luxer is dan de yaris Hybrid.

Als ik het goed heb gelezen zijn er vrijwel geen zwakke punten, net zoals de Yaris. Een ding viel me wel op, wat overigens ook een aandachtspunt op.
Bij de camera van de safety sense zit condens. Het systeem werkte wel maar dat is misschien een punt om nog aan te geven. Ik heb begrepen dat er een fix vanuit Toyota is om dit op te lossen.

Corsair Carbide 330R | MSI Z87-G43 | i7 4770K 4,6GHz | MSI GTX970 Gaming | 24GB Kingston HyperX 1600MHz | 2x Intel 520 240GB RAID-0 | Asus Xonar D2 | Seasonic G-650 | Dell UltraSharp U2515H | Pioneer VSX-422 & 4x Boston Audio A25 & Boston Audio Micro90PV

• wortelsoft
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 18:09
Headshot_NL schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 21:51:
Binnenkort kan ik mijn Auris TS 2015 (facelift) Hybrid ophalen. Is een lease pro met veel extra opties. Heb al een proefrit gemaakt en dat beviel prima. Je kan wel merken dat het allemaal iets nieuwer en luxer is dan de yaris Hybrid.

Als ik het goed heb gelezen zijn er vrijwel geen zwakke punten, net zoals de Yaris. Een ding viel me wel op, wat overigens ook een aandachtspunt op.
Bij de camera van de safety sense zit condens. Het systeem werkte wel maar dat is misschien een punt om nog aan te geven. Ik heb begrepen dat er een fix vanuit Toyota is om dit op te lossen.
Is inderdaad een fix voor die je zeker uit moet laten voeren anders word je geïrriteerd in de winter door meldingen en knipperende lampjes op het dashboard. Ze zetten een verwarmingselement erin, die meestal goed werkt.

• Phuncz
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Huh, dit is toch het Toyota topic ? Alhoewel die automatische ruitenwissers erger ik me soms ook aan.

• wortelsoft
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 18:09
Phuncz schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 07:20:
[...]

Huh, dit is toch het Toyota topic ? Alhoewel die automatische ruitenwissers erger ik me soms ook aan.
De eerste versie safety sense die met de Auris 2015 kwam is gewoon slecht. Veel onterechte waarschuwingen, vocht in de camera ontstaat nog steeds (alleen veel minder vaak) , en de verkeersbord herkenning werkt ook slecht.

• Headshot_NL
  • Registratie: oktober 2007
wortelsoft schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 05:34:
[...]

Is inderdaad een fix voor die je zeker uit moet laten voeren anders word je geïrriteerd in de winter door meldingen en knipperende lampjes op het dashboard. Ze zetten een verwarmingselement erin, die meestal goed werkt.
Duidelijk. Het is geen Toyota garage waar ik het koop. Ik zal overleggen om deze fix te laten uitvoeren bij Toyota.

Corsair Carbide 330R | MSI Z87-G43 | i7 4770K 4,6GHz | MSI GTX970 Gaming | 24GB Kingston HyperX 1600MHz | 2x Intel 520 240GB RAID-0 | Asus Xonar D2 | Seasonic G-650 | Dell UltraSharp U2515H | Pioneer VSX-422 & 4x Boston Audio A25 & Boston Audio Micro90PV

• Metalfreak
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 19:34

Metalfreak

Hoije woh!

Bacchus schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 10:46:
[...]

De neiging tot onderstuur van een voorwielaandrijver corrigeer je intuïtief: Minder sturen en minder gas. De neiging tot overstuur van een achterwielaandrijver is een stuk complexer: Ontkoppelen, tegensturen en andere kant op tegensturen. Ik heb het alleen in een voorwielaandrijver geleerd en theoretisch heb je andere opties als je auto achterwielaandrijving heeft maar die zijn contra-intuïtief en moeten subtiel, correct en snel toegepast worden.
Dat tegensturen bij overstuur in een RWD auto vind ik anders vrij intuïtief. In de sneeuw wel vaker geprobeerd. Maar bij de slipcursus leren ze zowel bij een RWD als FWD auto dezelfde techniek aan: koppeling in, niet remmen en sturen naar de kant waar je naartoe wil. Alleen kun je met RWD met het gas nog wat bijsturen, maar goed, dat leren ze je daar niet natuurlijk :P
Geen idee hoe ik dat met de automaat moet doen die ik nu heb trouwens. Gewoon gas loslaten en hope for the best denk ik :P

• Bacchus
Metalfreak schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 13:14:
[...]
Geen idee hoe ik dat met de automaat moet doen die ik nu heb trouwens. Gewoon gas loslaten en hope for the best denk ik :P
Dat is nog een interessante inderdaad.. Al denk ik dat ik, vanwege de ervaring met een vermogens-meter in het dashboard van de CT200h en Yaris HSD en het energieneutraal uitrollen, wel aardig in kan schatten waar het "vrij-punt" in mijn gaspedaal in die auto's zit.

• !null
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 19:16
Deze discussie is al zo vaak gevoerd. Net als beste banden voor versus achter. Er zijn twee dingen die aan de hand zijn:

- De gemiddelde automobilist rijdt zijn auto bijna nooit op de grens, en wordt dus voor het eerst met onderstuur of overstuur geconfronteerd worden vlak voordat ze in de greppel eindigen. Dan is onderstuur toch echt makkelijker te corrigeren door alles naar neutraal te brengen.
Overstuur even corrigeren gaat ook wel intuitief, klopt, maar meestal te veel. Net als mensen die naast de weg raken, aan de andere kant van de weg eindigen.

- Mensen die weten hoe een auto te besturen als je op de grens rijdt, dus ook cursisten van slipcursus, hebben een hogere kans om brokken te maken.

Douche WTW - Zonneboiler - L/W warmtepomp - energieneutraal huis

• JeroenH
  • Registratie: januari 2003
Geheugensteuntje voor mensen zoals ik de elke keer weer vergeten wat nu ook alweer overstuur en onderstuur is:

Illusion is the ultimate weapon

• !null
@JeroenH Ja als je het filmpje nodig hebt kun je dus beter voorwiel aandrijving hebben ;)

Dat is mooi, je schrik reactie is gas los en dat scheelt al een hoop.
Terwijl gas los laten met RWD niet altijd fantastisch is in een bocht.
Ik gebruikte zelfs de koppeling hard op laten komen op het circuit om express de auto wat sneller een korte bocht in te laten draaien.

(ja ik behoor dus tot die mensen van puntje 2 :9 )

!null wijzigde deze reactie 25-01-2019 16:15 (6%)

• JeroenH
!null schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 16:14:
@JeroenH Ja als je het filmpje nodig hebt kun je dus beter voorwiel aandrijving hebben ;)
Yes, klopt (in mijn geval). Het is trouwens sowieso niet alsof ik mijn auto op de grens rijd :P

• nintendo69
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 03-02 21:21
Onderstuur, overstuur, voorwielaandrijving, achterwielaandrijving

Geen flauw idee. Intuïtie werkt wel!

• route99
  • Registratie: augustus 2017
  • Nu online
Headshot_NL schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 21:51:Bij de camera van de safety sense zit condens. Het systeem werkte wel maar dat is misschien een punt om nog aan te geven. Ik heb begrepen dat er een fix vanuit Toyota is om dit op te lossen.
Repareren heet dat, als alleen schoonmaken geen optie is, ..., daar helpt iig geen software fix/update aan.... _/-\o_

• RocketKoen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 20:00
nintendo69 schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 09:09:
Onderstuur, overstuur, voorwielaandrijving, achterwielaandrijving

Geen flauw idee. Intuïtie werkt wel!
De intuïtie bij veel mensen is remmen en naar de greppel/vangrail kijken die niet willen raken.
En het resultaat is precies wat je niet wil.

TheS4ndm4n#1919

• wodkabuikje
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 20:24
Zojuist de Auris Hybride opgehaald :)

Bij mij thuis kan ik hem voor de deur plaatsen met fileparkeren. Als ik hem in z'n achteruit zet dan blijft de piep continu hetzelfde ook al zat ik, volgens mijn vrouw, al bijna tegen de muur.

Blijft de piep hetzelfde en moet ik gewoon dit zien? (rond 1:10)
YouTube: Toyota Auris HSD Parking Distance Control beep vs. music

Dit was me overigens niet opgevallen (of ik het ook had) maar ik zat te wachten tot de piep steeds sneller zou gaan en dan continu bleef piepen als ik echt bijna tegen de muur zat.

Edit: sorry, even de handleiding gedownload. Je moet blijkbaar elke keer op het P knopje drukken om de parkeersensoren te activeren? Dacht dat dit alleen voor automatisch fileparkeren was.

wodkabuikje wijzigde deze reactie 28-01-2019 19:19 (13%)
Reden: Mijn huiswerk niet goed gedaan.

niet iedereen heeft een bierbuikje

• TgR_KILLER

TgR_KILLER

wodkabuikje schreef op maandag 28 januari 2019 @ 19:09:
Zojuist de Auris Hybride opgehaald :)

Bij mij thuis kan ik hem voor de deur plaatsen met fileparkeren. Als ik hem in z'n achteruit zet dan blijft de piep continu hetzelfde ook al zat ik, volgens mijn vrouw, al bijna tegen de muur.

Edit: sorry, even de handleiding gedownload. Je moet blijkbaar elke keer op het P knopje drukken om de parkeersensoren te activeren? Dacht dat dit alleen voor automatisch fileparkeren was.
Hele goeie vraag, ik heb de parkeersensoren al 2 jaar uit staan omdat ik me dood erger aan het gepiep.. :X Maar je hebt toch ook een camera achter? of op jou versie niet?.. Ik parkeer altijd in op camera met de Auris..

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

• wodkabuikje
Ja dat piepje word je niet blij van inderdaad :)

Heb nog nooit parkeersensoren gehad dus wil ze wel eerst testen voordat ik ze beu ben. Heb ook camera achter idd.

• Positron
  • Laatst online: 14-02 09:31

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Toyota's en piepjes. :+

Ik heb sinds twee maanden een ex-lease Auris TS Hybrid Lease Pro 2015 (facelift). Erg blij mee, maar na twee ritjes werd ik wel gillend gek van de pieptoon bij het achteruitrijden. Zodra de auto in R stond bleef 'ie dus piepen, exact als een vrachtwagen. Daardoor kon ik de piepers van de sensoren voor en achter niet eens meer horen. Nadat ik met een vriend was meegereden die exact de zelfde heeft was ik totaal verbijsterd door de serene rust bij het achteruitrijden in zijn auto. Gelijk door de dealer laten fixen dus. Nu krijg ik alleen nog een enkele die bevestigt dat 'ie in achteruit staat. Snap echt niet dat de vorige berijder daar nooit last van heeft gehad.

Het volume van de bumpersensoren is trouwens in te stellen. Ik vind ze erg prettig werken, hoewel de sensoren in de voorbumper soms zonder duidelijke aanleiding wel eens piepen. Maar dat is onder de irritatiegrens. Sowieso vind ik die sensoren aan de voorkant erg behulpzaam als je wilt weten of je een draai kan maken. Had niet gedacht dat die zo nuttig zouden zijn. Scheelt vaak een keer steken.

Positron wijzigde deze reactie 28-01-2019 20:34 (9%)

Garmin Fenix 3 | Swim.. Bike.. Run!

• wodkabuikje
Die sensoren aan de voorkant werken altijd of moet je dan ook de p indrukken?

• TgR_KILLER

TgR_KILLER

Ik heb dus echt totaal geen last van het piepen in zijn achteruit, kan mij er gewoon niet aan storen.. en rij al 9 jaar hybrides xD.. misschien ben ik het te gewend ofzo haha.

Mis het ook gewoon echt niet bij de Land Cruiser.. no idea, hoort erbij bij een hybride ofzo :P

• Positron
  • Laatst online: 14-02 09:31

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

wodkabuikje schreef op maandag 28 januari 2019 @ 20:46:
Die sensoren aan de voorkant werken altijd of moet je dan ook de p indrukken?
Werken altijd. Daarom zijn ze in parkeergarages ook zo handig als je aan het rondrijden bent. Ik zou ook niet weten welke P ik moet indrukken. Heb wel een knop met een P, maar dan gaat 'ie niet meer voor- of achteruit, want dat is de parkeerstand van de automaat. Wellicht is dat een verschil tussen <2015 en de 2015+ versie.

Garmin Fenix 3 | Swim.. Bike.. Run!

• Arbitrator
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 12:12
Veel (alle) Toyota/Lexus hybrides hebben een ‘let op je staat in z’n achteruit!!1’-piep. Gewoon even naar de dealer gaan en ze zetten gratis met hun odb2-scanner die piep uit.

• Hexxagon
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 14-02 14:45
Dag Toyota fans :)

Ik heb wat advies nodig. Ik rijd nu een in goede B-segment auto, 2de hands gekocht en ik denk dat ik deze kan doorverkopen met 6000-7000 Euro. Ook vanuit een milieu oogpunt geloof ik niet dat diesel lang gaat aanhouden (mijn komt uit 2014: stadsverbod is dacht ik 2001 of ouder). Dus vandaar dat ik hem wil wegdoen.

Mijn volgende aankoop zal zijn een B-segment, dus Yaris in dit geval.

Voor werk reis ik elke dag zo'n 140 KM totaal. Dus op jaarbasis denk ik zo'n 35,000 KM. In de stad rijden doe ik denk ik maar 20%, de rest is eigenlijk op de snelweg (130 KM/H).

Een hybride in dit geval is wellicht niet heel voordelig, omdat je de meeste voordeel eruit haalt tijdens stad rijden? Wat is jullie advies hierop? Een nieuwe hybride kost me zo'n 22.000 Euro of ik kan een 2de hands halen voor 13.000 Euro (bouwjaar 2016: 70.000 KM). Zijn 2de handse hybrides betrouwbaar?

PS: Ik heb in dit topic gezocht naar hybride + yaris, maar niet heel veel reacties. Dus ik hoop dat jullie wellicht mere kunnen vertellen 8)

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Arbitrator schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 06:31:
Veel (alle) Toyota/Lexus hybrides hebben een ‘let op je staat in z’n achteruit!!1’-piep. Gewoon even naar de dealer gaan en ze zetten gratis met hun odb2-scanner die piep uit.
Yup, heb ik een tijd geleden laten doen bij onderhoud. Dan gaat het van constante pieps (die hetzelfde klinken als één kant van de parkeersensoren) naar een enkele piep als je hem in het achteruit zet. Ik kan het aanraden als je parkeersensoren achteraan hebt.

Phuncz wijzigde deze reactie 29-01-2019 08:06 (5%)

• Loei123
Hier ook de piep laten uitschakelen op mijn Auris.
Als mijn nieuwe Corolla hetzelfde gaat doen laat ik dat ook meteen aanpassen.

• TonVH
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 20:33
@Hexxagon

Hybrides van Toyota zijn uitermate betrouwbaar. Het is uitgekauwde techniek en de motoren zijn laag belast.Ik zou (als je genoeg geld hebt) zo'n 17.000 neertellen voor een 2e-handse van 2017/2018. Dan heb je het laatste model (met rechthoekig schermpje tussen de 2 klokken). Hier is de software danig verbeterd en heb je het nieuwste model wat nog zeer vele jaren meekan.

Veel info kun je vinden op het toyotahybrideforum.

• Bacchus
Hexxagon schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 07:48:
Mijn volgende aankoop zal zijn een B-segment, dus Yaris in dit geval.

Voor werk reis ik elke dag zo'n 140 KM totaal. Dus op jaarbasis denk ik zo'n 35,000 KM. In de stad rijden doe ik denk ik maar 20%, de rest is eigenlijk op de snelweg (130 KM/H).

Een hybride in dit geval is wellicht niet heel voordelig, omdat je de meeste voordeel eruit haalt tijdens stad rijden? Wat is jullie advies hierop? Een nieuwe hybride kost me zo'n 22.000 Euro of ik kan een 2de hands halen voor 13.000 Euro (bouwjaar 2016: 70.000 KM). Zijn 2de handse hybrides betrouwbaar?
Als het je over verbruik gaat: Ook op de snelweg is een hybride zuiniger dan een vergelijkbare klassieke benzine-aandrijving maar het verschil is minder groot. 's Zomers in de stad kun je 3,5-4,0 l/100km halen, 's Winters op de snelweg loopt het op richting 6,0 l/100km.
Hybride heeft echter ook andere voordelen boven klassieke aandrijving: Gemak, comfort, eenvoud, betrouwbaar en onderhoudsvriendelijk. Daarmee is ineens je tweede vraag beantwoord: Toyota's hybrides zijn uitgesproken betrouwbaar, dat vind je ook terug in de statistieken van JD Powers en ADAC.
Een aandachtspunt is wel dat de kleinere hybrides een mindere stroomlijn hebben dan de grotere en dat merk je op hogere snelheden. Ik kan me voorstellen dat het verbruik van een Prius of Auris met jouw profiel zoveel beter is, dat dat de extra investering waard is.

(Bezitter van een '18 Yaris Hybrid, voormalig '14 Clio TCe, '12 CT200h, '08 en '93 Corolla's 1.6)

Bacchus wijzigde deze reactie 29-01-2019 09:38 (4%)

• Practics
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 12:47
Mijn oog is gevallen op een yaris uit 1999 deze is bereden door een paar bedrijven nadien 10 jaar bij een particulier en de laaste eigenaar heeft hem 3 jaar bereden. So good so far. Echter bij de apk in 2018 is er roest geconstateerd onder de vermelding: AC3 Roestschade van 1,5 t/m 2,0E of meer dan 15% dikteafname ADV (ADVies om gebrek binnenkort te repareren)

Nou kan ik na wat Googlen geen kwalen vinden en zeker niet wat betreft roest bij dit model en de omschrijving is ook vrij algemeen (lees kan volgens mij zo'n beetje overal zijn)

Kmstand is mooi laag(nap), prijs is ook aan de lage kant. Auto bedrijf zelf is net eind vorig jaar gestart zijn verder geen reviews van. Kortom twijfel, wou dus eigelijk een bezoekje brengen en het met eigen ogen bekijken, alleen zou een richting waar ik het zou kunnen vinden wel handig zijn. Tips tricks?

• Hexxagon
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 14-02 14:45
@TonVH & @Bacchus Zeker goede tips. Erg bedankt!

• !null
@Practics Mijn Yaris uit 99 of 2000 heeft ook een beetje roest aan de achterzijde van de dorpel. Ook maar 1 plek, ik vermoed dat er ooit iets geraakt is, want het zou niet uit zichzelf moeten gaan roesten.
Daar is al eens een plaatje op / in gelast voor 100 euro, zat gewoon weer goed, maar niet mooi. Mooi hoeft niet, want het is de onderkant.

Ik zou gewoon even vragen of ze de roestplek aan kunnen wijzen. Zal wellicht voor de volgende APK moeten.
Je kan kijken of ze er dan wat op willen lassen en dan aan jou verkopen.
Maar staan er niet meer te koop?

Die van ons zit nu op ongeveer 280.000km, dus maak je geen zorgen over kilometerstand. Je kunt er beter eentje kopen die in goede staat is of waarvan je weet dat de koppeling is vervangen.

Tot nu toe in 5 jaar tijd heb ik vervangen:
- pen bobine (kun je zelf, sleuteltje 10)
- wiellager
- koplampen a 50 euro per stuk immitatie

• Practics
!null schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 09:49:
@Practics Mijn Yaris uit 99 of 2000 heeft ook een beetje roest aan de achterzijde van de dorpel. Ook maar 1 plek, ik vermoed dat er ooit iets geraakt is, want het zou niet uit zichzelf moeten gaan roesten.
Daar is al eens een plaatje op / in gelast voor 100 euro, zat gewoon weer goed, maar niet mooi. Mooi hoeft niet, want het is de onderkant.

Ik zou gewoon even vragen of ze de roestplek aan kunnen wijzen. Zal wellicht voor de volgende APK moeten.
Je kan kijken of ze er dan wat op willen lassen en dan aan jou verkopen.
Maar staan er niet meer te koop?

Die van ons zit nu op ongeveer 280.000km, dus maak je geen zorgen over kilometerstand. Je kunt er beter eentje kopen die in goede staat is of waarvan je weet dat de koppeling is vervangen.

Tot nu toe in 5 jaar tijd heb ik vervangen:
- pen bobine (kun je zelf, sleuteltje 10)
- wiellager
- koplampen a 50 euro per stuk immitatie
Het gaat om deze auto :
http://link.marktplaats.n...tm_campaign=socialbuttons

Met deze kmstanden kom je ze niet veel tegen. Auto gaat 100km per dag rijden 50/50 80% 80km wegen rest 100/120. Dit moet die zoals het er nu uit ziet minimaal 2 jaar gaan doen (50k km) en daarna gaat hij gewoon rustig als 2de auto verder en komt er vervoer van de zaak.

Het is dus fijne gedachte dat deze auto mits net onderhoud gewoon zijn waarde behoud 0 afschrijving waarschijnlijk.

• !null
@Practics Ik snap niet waarom er staat semi-automaat? Ik zie gewoon een pook.
Dus koppeling kan nog een ding zijn, afhankelijk van hoe er mee gereden is.
Je haalt makkelijk 1 op 18 of zelfs hoger op 80 wegen, maar op de snelweg boven de 100 wordt hij alsnog onzuinig (relatief). Dus bij veel 120 rijden kun je net zo goed een 1.3 kopen, maar dat gaat voor jou niet op, ik denk dat je er erg zuinig mee zal rijden.

Verder gewoon de roestplek bekijken en bespreken of je niet al met reparatie kan kopen.

Koplampjes zullen ook nog wel een keer afgekeurd worden, maar dan kun je op laten poetsen of vervangen a 50 euro per stuk. Niet zo spannend.

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 18:20

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica

L460

Check ook of de hoogteverstelling van de koplampen werkt. Ik heb dat model Yaris ook gehad (prima auto trouwens) en bij ons was het asje in de koplamp gebroken. De lamp bewoog wel wat als je de hoogteverstelling gebruikte, maar hij ging niet hoger/lager. Ik heb toen de lampen handmatig op de juiste hoogte laten afstellen bij de garage en daarna de schakelaar voor de hoogteverstelling uit het dashboard gewipt.
Als het er niet op zit, kan het ook niet afgekeurd worden met APK :*)
Zo is hij 2x door de APK gekomen (voor we hem verkochten), is nooit moeilijk over gedaan door de garage.

Die vergeelde koplampen krijg je wel weer goed met polijsten: https://forum.carclean.co...pen-toyota-yaris-99.6712/

Ook hadden we last van een krakend koppelingspedaal, maar dat was na invetten over.

Verder een prima auto, weinig kosten aan gehad. Zit even te kijken in m'n Spritmonitor.de account, eigenlijk alleen olie, filters, bougies en ruitenwissers kosten aan gehad (onderhoud deed ik zelf).
We reden er 1:15,5 mee (1.3 uitvoering). Wij hebben hem ~2,5j gehad en 25K mee gereden.

ThinkPad wijzigde deze reactie 29-01-2019 10:28 (26%)

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• TonVH
Bacchus schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 09:34:

Een aandachtspunt is wel dat de kleinere hybrides een mindere stroomlijn hebben dan de grotere en dat merk je op hogere snelheden. Ik kan me voorstellen dat het verbruik van een Prius of Auris met jouw profiel zoveel beter is, dat dat de extra investering waard is.
Kan ik bevestigen. Ik had eerst een Yaris en nu een Prius. De Prius rijdt zuiniger dan de Yaris. Komt ook deels doordat de Prius uitnodigt(althans voor mij) tot een rustiger rijstijl dan de Yaris

@!null

Hybrides zijn altijd automaten. Pookje is er om voor/achteruit/park/berg te kiezen.

TonVH wijzigde deze reactie 29-01-2019 10:42 (7%)

• Finraziel
  • Laatst online: 16:20
!null schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:08:
@Practics Ik snap niet waarom er staat semi-automaat? Ik zie gewoon een pook.
Dus koppeling kan nog een ding zijn, afhankelijk van hoe er mee gereden is.
Je haalt makkelijk 1 op 18 of zelfs hoger op 80 wegen, maar op de snelweg boven de 100 wordt hij alsnog onzuinig (relatief). Dus bij veel 120 rijden kun je net zo goed een 1.3 kopen, maar dat gaat voor jou niet op, ik denk dat je er erg zuinig mee zal rijden.

Verder gewoon de roestplek bekijken en bespreken of je niet al met reparatie kan kopen.

Koplampjes zullen ook nog wel een keer afgekeurd worden, maar dan kun je op laten poetsen of vervangen a 50 euro per stuk. Niet zo spannend.
Voordeeltje van de 1.0 is nog dat hij net een gewichtsklasse lager uitkomt wat je 6 euro per maand scheelt. Als je veel rijdt valt dat natuurlijk in het niet maar mijn auto staat vooral stil dus voor mij was het wel iets om mee te nemen :)
Verder merk ik inderdaad ook dat hij lekker zuinig is rond de 100 maar dat hij bij 120/130 een slok meer lust. Fijne is wel dat zelfs de 1.0 gewoon goed trekt. De momenten dat ik me bv aan iemand ergerde en even snel afstand wou creëren trok ik ook zonder problemen vlot naar de 150.

Gamertag: Finraziel42

• !null
@TonVH Opmerking over de automaat ging over de Yaris uit 1999, niet over de nieuwe hybride Yarissen. Twee discussies door elkaar.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Crazy D schreef op zondag 20 januari 2019 @ 18:36:
[...]

Dat is dan wel een behoorlijk design fout als je t mij vraagt. De ruimte onder de vlakke laadvloer was juist handig voor meuk in te stoppen die je niet wilt laten slingeren in de kofferbak. Nou ja qua liters maakt het denk ik niets uit, aangezien volgens mij dat soort opberggaten niet meegenomen worden bij de berekening maar in de praktijk scheelt het toch weer iets.
De 1.8 HSD die bij de dealer staat had geen 12V batterij achterin onder de vloer en hierdoor lijkt de vloer iets dieper dan bv. mijn 2013 Auris HSD.
Loei123 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 08:50:
[...]

Ik probeer zelf al heel lang uit de zoeken of de 1.8 hybride dezelfde CVT krijgt als de 2.0 (dus met "versnellingen").
Het enige verschil zouden dan de flippers achter het stuur zijn.
Als het een normale CVT wordt, voor mij geen dealbreaker, maar ik wil het gewoon graag weten en zelfs de importeur kan er niets over zeggen...
Bij de dealer staat een Corolla 1.8 HSD, ook met toerenteller, wat me aannemelijk lijkt dat ze ook versnellingen hebben voorzien bij dat model.

• bouwfraude
  • Niet online
Positron schreef op maandag 28 januari 2019 @ 20:33:
Toyota's en piepjes. :+

Zodra de auto in R stond bleef 'ie dus piepen, exact als een vrachtwagen.
Bij een vrachtwagen klinkt het piepje nog buiten om de voetgangers te waarschuwen. Bij Toyota alleen binnen om de inzittenden te tergen. Ik heb het uit laten zetten bij de garage wat een weldadige stilte bij het achteruit inparkeren.

• Loei123
Phuncz schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 12:42:
Bij de dealer staat een Corolla 1.8 HSD, ook met toerenteller, wat me aannemelijk lijkt dat ze ook versnellingen hebben voorzien bij dat model.
Je bedoelt het 2019 model?
Welke dealer is dat?

• Videopac
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 15:57
Phuncz schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 12:42:
[...]

De 1.8 HSD die bij de dealer staat had geen 12V batterij achterin onder de vloer en hierdoor lijkt de vloer iets dieper dan bv. mijn 2013 Auris HSD.

[...]

Dat hoeft niet. Mensen "willen" gewoon een toerenteller, al is dat, ook in mijn ogen, in de meeste gevallen een overbodig instrument.

DS918+ 4x8TB WD RED, SB Touch, Odroid C2, Netgear R7800

• bouwfraude
  • Niet online
Videopac schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 15:28:
[...]
Dat hoeft niet. Mensen "willen" gewoon een toerenteller, al is dat, ook in mijn ogen, in de meeste gevallen een overbodig instrument.
Dat is inmiddels toch een dynamisch gebeuren bij Toyota afhankelijk van de drive modus (of instelling) keuze uit een toerenteller of een eco ding. Bij de Lexus in ieder geval wel. De kunstmatige versnellingen snap ik niet maar ja ik gebruik de schakelflippers ook nooit wat een nutteloze dingen.

• TonVH
Bij een hybride is een toerenteller volslagen zinloos. Er zitten immers 2 motoren in en de software bepaalt hoe hard welke motor moet draaien.

• Videopac
bouwfraude schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 17:15:
[...]

Dat is inmiddels toch een dynamisch gebeuren bij Toyota afhankelijk van de drive modus (of instelling) keuze uit een toerenteller of een eco ding. Bij de Lexus in ieder geval wel. De kunstmatige versnellingen snap ik niet maar ja ik gebruik de schakelflippers ook nooit wat een nutteloze dingen.
Schakelflippers inderdaad: meest overbodige attributen in een auto. Je wordt er echt geen Max Verstappen van.

• !null
@Videopac In een hybride of andere auto met CVT wordt je er dus zelfs trager van.

• TgR_KILLER

TgR_KILLER

Loei123 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 14:47:
[...]

Welke dealer is dat?
Vraag ik mij ook af.. de 2019 komt pas in maart naar de dealers tot zover ik weet?
De 2.0 krijgt schakelflippers idd, geen idee wat ze daarmee gaan doen. een Hybride heeft nog nooit een 'echte' bak gehad..
De 1.8 wordt tot zover ik weet gewoon een 'normale' CVT zoals alle andere hybrides die hebben. Ik heb ook nog geen 1 hybride met een echte toerenteller gezien. Enkel de standaard charge / eco / power 'teller' die volgens mij alle Yaris/Auris hybrides hebben (RAV4 hybride nog nooit gereden, geen idee wat die voor klokken heeft).

• Loei123
Er zijn wel CVT's met versnellingen, dit zijn de types met een band en pulley(?). Rijden volgens mij alleen nog in Amerika.
Ook heeft bijvoorbeeld een VAG hybride auto gewoon een DSG versnellingsbak dus het is allemaal wel mogelijk.

Zo jammer dat Toyota niet met informatie komt hierover.

• TonVH
TgR_KILLER schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 20:10:
Ik heb ook nog geen 1 hybride met een echte toerenteller gezien. Enkel de standaard charge / eco / power 'teller' die volgens mij alle Yaris/Auris hybrides hebben (RAV4 hybride nog nooit gereden, geen idee wat die voor klokken heeft).
De hybride modellen van Lexus hebben een toerenteller. Is alleen zichtbaar als je Eco uitschakelt.

• Crazy D
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 15:17

Crazy D

I think we should take a look.

Enkel de standaard charge / eco / power 'teller' die volgens mij alle Yaris/Auris hybrides hebben (RAV4 hybride nog nooit gereden, geen idee wat die voor klokken heeft).
Zelfde als de Yaris en de Auris (iig in het 2016-model oid waar ik in reed). Merkte alleen aan de hogere auto en het overhellen in de bocht dat het de RAV4 was en niet de Auris :o

Exact expert nodig? itwize.nl

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Loei123 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 14:47:
[...]
Welke dealer is dat?
[...]
Vraag ik mij ook af.. de 2019 komt pas in maart naar de dealers tot zover ik weet?
Een officiële dealer in België. Ik heb een vermoeden dat dat te maken heeft met het autosalon in Brussel recent, dat België misschien prioriteit krijgt op de showroom-modellen. Ze hadden er nog geen om te testrijden had ik begrepen en het kon ook nog wel even duren.
De 1.8 wordt tot zover ik weet gewoon een 'normale' CVT zoals alle andere hybrides die hebben. Ik heb ook nog geen 1 hybride met een echte toerenteller gezien.
De persoon van de dealer die ermee gereden had was ook verwonderd dat er een toerenteller in de 1.8 HSD zat, hij was net zoals ik (ikzelf op het autosalon) onder de motorkap gaan kijken van ongeloof B)

• Guusz
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 17:49
Loei123 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 08:36:
Hier ook de piep laten uitschakelen op mijn Auris.
Als mijn nieuwe Corolla hetzelfde gaat doen laat ik dat ook meteen aanpassen.
Tipje voor de mensen die de achteruitrij piep uit willen zetten in hun Prius, auris, ct200h en dergelijke...
Als je een android telefoon een ELM327 dongle hebt, kan je de gratis versie van Dr.Prius downloaden en bij special features het uitschakelen.... Trouwens ook de gordel piep en traction control uitzetten( als je geen knop er voor hebt)
TonVH schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 20:53:
[...]

De hybride modellen van Lexus hebben een toerenteller. Is alleen zichtbaar als je Eco uitschakelt.
Alleen in de sport stand en dan ook nog alleen als de cruise control niet aan/standby staat... 8)7

Guusz wijzigde deze reactie 29-01-2019 22:39 (19%)

• !null
TonVH schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 20:53:
[...]

Welke modellen dan?

Een GS450h heeft alleen een KW teller (maar is deze ook weer kwijtgeraakt)

• Maasluip
  • Laatst online: 15:32

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

CT:

IS:

GS (usa versie):

En vaak ook geïnspireerd op het F-sport dashboard, zoals de 2018 LS:

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• JeroenH
Guusz schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 22:34:
Tipje voor de mensen die de achteruitrij piep uit willen zetten in hun Prius, auris, ct200h en dergelijke...
Is (voorzover ik weet) niet mogelijk bij Prius 2. Ik heb het zelf geprobeerd met een dergelijke app, en bij de Toyota dealer hebben ze het voor me geprobeerd met hun "officiële" OBD2-apparaat. De monteur reageerde met iets als "Heee, het vakje waar dat bij de Prius 3 staat is bij jou leeg, ik kan daar niets wijzigen".

• michaeltb
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 13-02 16:21
Weet iemand of het nodig is om de olie te vervangen van eCVT auris hybrid touring uit 2014? Hij heeft nu ongeveer 175.000 km gelopen. Ik kan nergens documentatie hierover terug vinden dus neig eigenlijk om de olie te laten zitten..

En het valt me op dat ik nog een aardig stuk kan doorrijden als 0km op het dashboard verschijnt. Laatst 42L getankt. Weet iemand of ik een 45 of 50L tank heb?

Echt saai dat de auto technisch zo goed is :P. Tot nu toe alleen een xenon lamp vervangen (kan gebeuren). En ik moet binnenkort wel de achterschijven vervangen vanwege minimale dikte + roest. Voorschijven zit in het midden ook roest maar dat komt denk ik omdat bij eco rijden de voorschijven bijna niet aangesproken worden, je zou ze eigenlijk af en toe schoon moeten remmen.

En ik vind hem op de snelweg niet echt bijzonder stil, je hoort behoorlijk wat weggeluid. Maarja meer isolatie = meer gewicht = meer verbruik :). Dus ik klaag niet.

• JeroenH
michaeltb schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:23:
En het valt me op dat ik nog een aardig stuk kan doorrijden als 0km op het dashboard verschijnt. Laatst 42L getankt. Weet iemand of ik een 45 of 50L tank heb?
Mijn prius 2 heeft een 45L-tank en ik heb laatst een keer per ongeluk doorgereden tot ik 44,55L moest tanken. Dat doen we niet nog een keer 8)7

Maar er zit dus blijkbaar best wat marge in.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Toyota zegt dat je de bakolie niet hoeft te vervangen, alleen een inspectie elke 60.000km. En dat je lang kunt doorrijden klopt wel, ik verwacht een 45 liter tank en ik haal wel 150 km nadat de reikwijdte op 0 gaat (dat is, als in mijn Prius het laatste balkje gaat knipperen is er meestal 40-50 km range en kan ik nog 200 km rijden).
En ja, het zijn doodsaaie auto's. Vervelend dat ik niet elk jaar 1000 euro aan onderhoud kwijt ben :P

Wat betreft die remschijven moet je de versnelling eens in N zetten terwijl je rijdt en dan een paar keer flink remmen. Dan wordt er niet elektrisch geremd.

Open Source landkaart

• Videopac
JeroenH schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:36:
[...]

Mijn prius 2 heeft een 45L-tank en ik heb laatst een keer per ongeluk doorgereden tot ik 44,55L moest tanken. Dat doen we niet nog een keer 8)7

Maar er zit dus blijkbaar best wat marge in.
Ik heb ooit 53 liter getankt in een Peugeot 206 (zou een 50 liter tank moeten hebben).

• michaeltb
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 13-02 16:21
Maasluip schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:52:
Toyota zegt dat je de bakolie niet hoeft te vervangen, alleen een inspectie elke 60.000km. En dat je lang kunt doorrijden klopt wel, ik verwacht een 45 liter tank en ik haal wel 150 km nadat de reikwijdte op 0 gaat (dat is, als in mijn Prius het laatste balkje gaat knipperen is er meestal 40-50 km range en kan ik nog 200 km rijden).
En ja, het zijn doodsaaie auto's. Vervelend dat ik niet elk jaar 1000 euro aan onderhoud kwijt ben :P

Wat betreft die remschijven moet je de versnelling eens in N zetten terwijl je rijdt en dan een paar keer flink remmen. Dan wordt er niet elektrisch geremd.
Inspectie betekend alleen niveau controleren? Ik heb een beetje lopen zoeken op amerikaanse fora en daar verschilt het van om de 60k miles of helemaal niet vervangen. Wat doen jullie zelf?

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik weet niet of controle ook een kwaliteitscontrole in houdt.. Ik heb hem zelf nog nooit laten vervangen (van 105k tot nu 185k) en ik ben het ook niet van plan.

Open Source landkaart

• Loei123
In deze video zie je een 1.8 hybride Corolla optrekken, zonder te "schakelen":
YouTube: 2019 Toyota Corolla ZR Hybrid 0-100km/h & engine sound

In de geschreven review schrijven ze echter wel dit:
The CVT auto transmission has been improved over the previous model – it is now a 10-speed sequential unit with a ‘launch gear’. This acts like a conventional first gear to provide a more responsive take off.

Ik weet het niet meer... 8)7

Edit: Misschien nog wat leuk leesvoer:
https://www.autoweek.nl/r...ybrid-first-edition-2019/

Loei123 wijzigde deze reactie 31-01-2019 19:50 (11%)

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 19:42

-tom-562

Oliesjeik

Volgens mij zijn dat gewoon gesimuleerde versnellingen, als in, de CVT heeft een vast aantal voorgeprogrammeerde stappen. In principe zou je er een 33 of 75 versnellingsbak van kunnen maken. Alhoewel mij het nut volledig ontgaat, want de CVT gewoon als CVT zijn werk laten doen is sneller :P

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• Loei123
Het gaat mij meer om beleving, als hij gesimuleerde versnelling heeft zou ik dat heel leuk vinden, maar ik kan er nergens iets concreets over vinden.

• JeroenH
Maasluip schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:52:
Dat ga ik eens in de zoveel tijd eens doen, onderaan een afrit of zo, bedankt voor de tip.

• TgR_KILLER

TgR_KILLER

Loei123 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 19:49:

The CVT auto transmission has been improved over the previous model – it is now a 10-speed sequential unit with a ‘launch gear’. This acts like a conventional first gear to provide a more responsive take off.

Edit: Misschien nog wat leuk leesvoer:
https://www.autoweek.nl/r...ybrid-first-edition-2019/
ZR is volgens mij gewoon een 'sport versie' die wij nooit gaan krijgen :p. Een Toyota hybride heeft nog nooit een 'echte' bak gehad.. Check deze site bijvoorbeeld voor plaatjes enzo: http://www.john2211.nl/Hybride_priusIII_components.htm lijkt mij echt zo stug dat ze er nu ineens een 'echte' bak in gaan hangen.

Die review op autoweek doet me wel hopen haha, ben benieuwd wanneer mijn zakenwagen geleverd gaat worden :9

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Loei123 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 19:49:

Ik weet dat ze in de Lexus IS300 F-Sport ook zo'n gesimuleerde 7-bak hebben, maar wat ik in dat filmpje bij de acceleratie zie is gewoon het standaard gedrag van een HSD. Ik weet niet exact hoe het werkt in die nieuwe opstelling met die launch gear, maar in de huidige generatie kan de brandstofmotor bij stilstand niet meer dan 2.777 toeren draaien omdat anders MG1 teveel toeren moet draaien en dat loopt dan lineair op met de snelheid tot je bij 118 km/h de volle 5.200 toeren kunt draaien.
Dat is exact wat ik in het filmpje zie.

Open Source landkaart

• Loei123
Mijn stille hoop is dat de bak zich anders gedraagd in de sport-stand en op dat moment versnellingen gaat simuleren.

Over (hopelijk) 7 weken weet ik het. :7

Edit: Hier nog een filmpje van wat volgens mij de Style uitvoering is (andere velgen en geen uitlaatsierstuk).
YouTube: 2019 Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid - Exterior and Interio...

Ook fijn om een keer niet de allerduurste uitvoering te zien.
Ondanks dat deze geen schuifdak heeft lijken de ruiten achter wel iets geblindeerd te zijn.

Loei123 wijzigde deze reactie 01-02-2019 07:51 (61%)

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

De rode Corolla Hatchback in de achtergrond was dan wel weer de 2.0 HSD Premium, de duurste uitvoering. Daar heb ik mezelf in genesteld, de TS was op dat moment te druk om een kijk in te nemen. Wel had ik de electronisch sluitende laadklep in actie gezien van de TS.

• Meekoh
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 12:49
Loei123 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 07:43:
Mijn stille hoop is dat de bak zich anders gedraagd in de sport-stand en op dat moment versnellingen gaat simuleren.

Over (hopelijk) 7 weken weet ik het. :7

Edit: Hier nog een filmpje van wat volgens mij de Style uitvoering is (andere velgen en geen uitlaatsierstuk).
YouTube: 2019 Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid - Exterior and Interio...

Ook fijn om een keer niet de allerduurste uitvoering te zien.
Ondanks dat deze geen schuifdak heeft lijken de ruiten achter wel iets geblindeerd te zijn.
Jammer dat de beenruimte op de achterbank niet echt lijkt te verschillen met de huidige generatie.
Dat is voor mij op dit moment het grootste nadeel van mijn huidige Auris TS. Doordat die kinderzitjes tegenwoordig zo idioot hoog zijn zitten de kinderen veel sneller met hun voeten tegen je rug aan.

Chef all the things!

• TgR_KILLER

TgR_KILLER

Vandaag even de Corolla in het echt mogen bewonderen.. Vind het stiekem toch een erg mooie auto!

Aangezien ik 95% van de tijd er alleen in vertoef maak ik mij niet zo druk om de achterbank of kofferbak xD

• Denman
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 14-02 20:11
Meekoh schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 16:08:
[...]

Jammer dat de beenruimte op de achterbank niet echt lijkt te verschillen met de huidige generatie.
Dat is voor mij op dit moment het grootste nadeel van mijn huidige Auris TS. Doordat die kinderzitjes tegenwoordig zo idioot hoog zijn zitten de kinderen veel sneller met hun voeten tegen je rug aan.
De wielbasis is vergroot, en komt overeen met de laatste generatie Avensis. Die vergrote wielbasis komt waarschijnlijk volledig ten goede van de beenruimte achterin.

Ik loop hier ook tegenaan met onze 2 kids, heb het in de nieuwe TS getest en idd, hij is ruimer achterin :*)

Join het GoT Pulse-Team!

• Videopac
Auris is nogal klein voor zijn klasse, wielbasis is inderdaad "maar" 2,60 meter, nieuwe Corolla heeft juist de grootste wielbasis voor deze klasse (samen met de Nissan Pulsar), dus dat belooft veel goeds. Alleen jammer dat de hatchback op 2,641 meter blijft steken. En dat de sedan niet leverbaar is met de 2.0 hybride.

• bouwfraude
  • Niet online
Ik dacht dat de versnellingen gesimuleerd worden bij wat rustiger rijden, bij plankgas optrekken is het gewoon een CVT.
Een proefrit zou het moeten verhelderen.

• Meekoh
Denman schreef op zondag 3 februari 2019 @ 10:08:
[...]

De wielbasis is vergroot, en komt overeen met de laatste generatie Avensis. Die vergrote wielbasis komt waarschijnlijk volledig ten goede van de beenruimte achterin.

Ik loop hier ook tegenaan met onze 2 kids, heb het in de nieuwe TS getest en idd, hij is ruimer achterin :*)
Hmmm, misschien dan toch eens een proefritje plannen. Op de foto’s leek het in ieder geval niet heel veel groter...

Chef all the things!

• Loei123
Meekoh schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 16:08:
Van Toyota Ierland is wel een video beschikbaar over de TS, daarin laten ze wel mooi zien dat het een ruime auto is.
Meekoh schreef op zondag 3 februari 2019 @ 14:10:
Hmmm, misschien dan toch eens een proefritje plannen. Op de foto’s leek het in ieder geval niet heel veel groter...
Auto is al besteld, dus ik merk het vanzelf. :9~
TgR_KILLER schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 18:25:
Vandaag even de Corolla in het echt mogen bewonderen.. Vind het stiekem toch een erg mooie auto!

Aangezien ik 95% van de tijd er alleen in vertoef maak ik mij niet zo druk om de achterbank of kofferbak xD
Waar heb je de auto kunnen bekijken als ik vragen mag?

Loei123 wijzigde deze reactie 06-02-2019 14:32 (19%)

• TgR_KILLER

TgR_KILLER

Loei123 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 08:36:
Waar heb je de auto kunnen bekijken als ik vragen mag?
Mag je vragen, maar mag er niet echt een goed antwoord op geven. Niet dat dat veel uit maakt, ze kwamen rechtstreeks vanuit Zeebrugge en zijn ook alweer op doorreis volgens mij. Heb ze al niet meer gezien sinds toen.

• Loei123
TgR_KILLER schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 00:02:
[...]

Mag je vragen, maar mag er niet echt een goed antwoord op geven. Niet dat dat veel uit maakt, ze kwamen rechtstreeks vanuit Zeebrugge en zijn ook alweer op doorreis volgens mij. Heb ze al niet meer gezien sinds toen.
Ah op die manier, helaas. :P

• Practics
Zo heb mijn zoektocht goed afgerond en een Toyota Yaris 1.5 t sport uit 2002 uit Japan gekocht. So far so good, weet iemand hier trouwens of je een speaker ring nodig bent om de voordeur speakers te vervangen? Lees vooral voor de facelift (maar vaak ook weer dat ze bijna niet verschillen)

• Finraziel
  • Laatst online: 16:20
Practics schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 16:22:
Zo heb mijn zoektocht goed afgerond en een Toyota Yaris 1.5 t sport uit 2002 uit Japan gekocht. So far so good, weet iemand hier trouwens of je een speaker ring nodig bent om de voordeur speakers te vervangen? Lees vooral voor de facelift (maar vaak ook weer dat ze bijna niet verschillen)
Volgens mij is dat dan hetzelfde als in deze guide:
https://www.toyotaownersc...133-door-speaker-upgrade/
Zijn andere guide (voor de dashboard speakers) kwam in ieder geval helemaal overeen met mijn 2002 Yaris. De deurpanelen kreeg ik er bij mij echter niet af (kreeg de hendels van de ramen niet er af, heb nog handmatige, voor nu dus alleen de speakers in het dashboard vervangen). Als ik het goed begrijp kun je de bestaande ring dus hergebruiken...

Gamertag: Finraziel42

• Practics
Finraziel schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 16:35:
[...]

Volgens mij is dat dan hetzelfde als in deze guide:
https://www.toyotaownersc...133-door-speaker-upgrade/
Zijn andere guide (voor de dashboard speakers) kwam in ieder geval helemaal overeen met mijn 2002 Yaris. De deurpanelen kreeg ik er bij mij echter niet af (kreeg de hendels van de ramen niet er af, heb nog handmatige, voor nu dus alleen de speakers in het dashboard vervangen). Als ik het goed begrijp kun je de bestaande ring dus hergebruiken...
Aha, ik wou eigenlijk vanaf de iso stekker gewoon nieuw draad trekken met alleen in de deuren 16,5cm jbl speakers en in de hoedenplank 2x sony xplod 6x9inch. Die voor in het dashboard dus laten vervallen. Ondanks ik mijn pioneer radio erin heb gegooid blijf ik zacht geluid houden, hoop dus met deze set speakers het op te lossen en die speaker kabels van Toyota 0.75mm heb ik echt geen vertrouwen in, wordt vervangen voor 2.5mm electra draad.

• !null
@Practics waarom uit Japan met RHD?

Had dan de RS versie genomen :)

• Practics
!null schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 18:04:
@Practics waarom uit Japan met RHD?

Had dan de RS versie genomen :)
Nou Toyota heeft vanaf 1999 tot 2002/2003 alle auto's vanuit Japan laten komen. Daarna is de fabriek in Frankrijk geopend en kwamen ze daar vandaan. Er zijn hele volksstammen die denken dat Japanse versies beter zijn.

Voor echt rechts gestuurd maak ik teveel km's. Fun gehalte is nu leuk zat 106pk op 1015kg rijklaar gewicht (915 ledig). Met acceptabel benzine verbruik.

• !null
Ah ja in Japan geproduceerd. Ik dacht dat het over later geïmporteerde versie ging. Heb ook een Japanse.

Ik geloof dat het in 2001 al over was. Maar je kunt het makkelijk herkennen aan de J in chassisnummer

• bouwfraude
  • Niet online
Practics schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 18:18:
[...]
Er zijn hele volksstammen die denken dat Japanse versies beter zijn.
De toeleveranciers zijn beter, de enige problemen die ik met mijn Toyota gehad heb waren Philips lampjes en Engelse achterlicht pakkingen :) En er was een terugroep actie voor iets...

• Desutoroiya
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 16:42
Hey mannen van Toyota.

Binnenkort moet ik mijn Toyota Aygo inleveren (Private Lease). Echter wil ik niet weer gaan leasen. Ik zat zelf naar de Yaris Hyrbid te kijken. Maar vraag me af of dit uit kan.

Ik rij zo'n 70 km per dag, en dat 5 dagen per week. Wat ik begrijp, is dat de hybride systemen van Toyota het tot 50km/h elektrisch doet en daarna gebruik maakt van de brandstof motor.
Hier zit mijn grote vraag dan ook, heeft het nut om hybride te nemen als ik voornamelijk (95%) op snelweg rij. Natuurlijk ook denkend aan de toekomst en milieu.

Ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen of ik hieraan goed doe. Misschien ook ideeën als ik hier niet goed aan doe.

Voor de prijsklasse zal ik rond de prijs van de Yaris Hyrbid willen zitten.

https://discord.gg/HCQxJaU || Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza

• D. Ninjai
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 16:40
Desutoroiya schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 13:31:
Hey mannen van Toyota.

Binnenkort moet ik mijn Toyota Aygo inleveren (Private Lease). Echter wil ik niet weer gaan leasen. Ik zat zelf naar de Yaris Hyrbid te kijken. Maar vraag me af of dit uit kan.

Ik rij zo'n 70 km per dag, en dat 5 dagen per week. Wat ik begrijp, is dat de hybride systemen van Toyota het tot 50km/h elektrisch doet en daarna gebruik maakt van de brandstof motor.
Hier zit mijn grote vraag dan ook, heeft het nut om hybride te nemen als ik voornamelijk (95%) op snelweg rij. Natuurlijk ook denkend aan de toekomst en milieu.

Ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen of ik hieraan goed doe. Misschien ook ideeën als ik hier niet goed aan doe.

Voor de prijsklasse zal ik rond de prijs van de Yaris Hyrbid willen zitten.
Wat ik mij afvraag is of het op een duur problemen gaat opleveren voor de motor? In de bebouwde kom rijd je op de accu en op de snelweg op de motor maar dan is je motor nog koud terwijl je hem naar de 130 jaagt. Kan toch op de lange termijn nooit goed zijn of werkt dat niet zo?

• Arbitrator
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 12:12
D. Ninjai schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 13:49:
[...]

Wat ik mij afvraag is of het op een duur problemen gaat opleveren voor de motor? In de bebouwde kom rijd je op de accu en op de snelweg op de motor maar dan is je motor nog koud terwijl je hem naar de 130 jaagt. Kan toch op de lange termijn nooit goed zijn of werkt dat niet zo?
Als de motor nog koud is sochtends, dan gaat de wagen deze eerst warm laten draaien voordat hij EV-modus aanzet.

• Meekoh
D. Ninjai schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 13:49:
[...]

Nee dat werkt niet zo. Initieel is de motor altijd in gebruik totdat hij opgewarmd is. Pas daarna wordt er electrisch gereden.

Om terug te komen op de vraag van @Desutoroiya:
Ja het heeft nog steeds zin om voor hybride te gaan. Het hybride systeem bij Toyota is niet Of/Of.
Het is en/en, dus de electro motor zal continu bijspringen ook op de snelweg bij hogere snelheden.
Bijvoorbeeld bij het accelereren. Maar ook gewoon bij het rijden. Het doel van het hybride systeem is om de motor een zo constant mogelijk toerental te laten draaien, dit is een efficientie dingetje. Echter soms is wat meer power nodig om een cruise snelheid vast te houden (heuveltje op of zo of iets zwaarder voetje) die benodigde power wordt dan dus aangevuld vanuit de electromotoren.

Het scheelt echt wel wat in het verbruik van je auto. Zeker als je je rijstijl erop aanpast. Nu is het effect bij de Yaris wel iets minder groot dan bij de Auris/Corolla en de Prius

Meekoh wijzigde deze reactie 13-02-2019 13:56 (7%)

Chef all the things!

• Bacchus
Desutoroiya schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 13:31:
Dat zit anders: De knop "EV-modus" is inderdaad niet beschikbaar boven 50 km/u. De auto kan tot 70 km/u volledig elektrisch rijden in de gewone hybride modus als je handig (en dat is wat anders dan alleen maar zachtjes) met je gaspedaal omgaat. (Mits voldoende lading in de accu en voldoende warme motor.)
Ja, het hybride-systeem werkt altijd en is ook bij hogere snelheden zuiniger/efficiënter/stiller/comfortabeler/gebruiksvriendelijker/onderhoudsvriendelijker dan een vergelijkbare klassieke aandrijving.

Met je 95% snelweg kan de betere stroomlijn van de Prius (of evt Auris) je overigens nog betere prestaties opleveren, ondanks de extra massa en motorinhoud.

Bacchus wijzigde deze reactie 13-02-2019 14:05 (7%)

• weebl15
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 19:36
Vandaag mijn Aygo voor een eerste onderhoudsbeurt gebracht. Ik zag op de bon dat ze 5W40 wilden gebruiken als olie. In het boekje staat 0W20 aanbevolen, 5W30 in noodgevallen en gelijk de volgende wissel veranderen voor 0W20.

Toen ik aangaf dat ik graag 0W20 wilde hebben verklaarden ze mij haast voor gek en wisten ze niet eens zeker of ze het hadden. Hebben meer mensen hier last van? Waarom wijkt een Toyota dealer af van de handleiding. Ik snap dat het duurder is, maar die kosten berekenen ze toch door, dus dat kost hen geen geld.

Hebben meer mensen hier ervaring mee? De allernieuwste Aygo wordt zelfs 0W16 olie voor aanbevolen...

Ik vind het in ieder geval niet netjes dat er niet standaard de aanbevolen olie gebruikt wordt en dat je "moeilijk moet lopen doen" om dat wel te krijgen.

• Arfman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 15:44

Arfman

Drome!

Practics schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 18:18:
Er zijn hele volksstammen die denken dat Japanse versies beter zijn.
Dat waren ze ook, zeker in de jaren dat de Franse fabriek net draaide, zeg 2003-2004. Uit die jaren kun je echt beter een Japans gebouwde auto kopen, FYI.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

• Meekoh
weebl15 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 14:39:
Vandaag mijn Aygo voor een eerste onderhoudsbeurt gebracht. Ik zag op de bon dat ze 5W40 wilden gebruiken als olie. In het boekje staat 0W20 aanbevolen, 5W30 in noodgevallen en gelijk de volgende wissel veranderen voor 0W20.

Toen ik aangaf dat ik graag 0W20 wilde hebben verklaarden ze mij haast voor gek en wisten ze niet eens zeker of ze het hadden. Hebben meer mensen hier last van? Waarom wijkt een Toyota dealer af van de handleiding. Ik snap dat het duurder is, maar die kosten berekenen ze toch door, dus dat kost hen geen geld.

Hebben meer mensen hier ervaring mee? De allernieuwste Aygo wordt zelfs 0W16 olie voor aanbevolen...

Ik vind het in ieder geval niet netjes dat er niet standaard de aanbevolen olie gebruikt wordt en dat je "moeilijk moet lopen doen" om dat wel te krijgen.
Geen idee, heb een leaseauto. Zal mij aan mijn reet roesten welke olie de dealer erin gooit. :P

Echter het is een afweging. 5W40 is dikker, wat over het algemeen ook voor minder slijtage zorgt dan 0W20, maar wel met een hoger brandstof gebruik.
Aan de andere kant doordat 0W20 dunner is is je brandstofverbruik minder, aangezien de motor minder dikke olie massa hoeft te verplaatsen.

Chef all the things!

• weebl15
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 19:36
Meekoh schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 15:14:
[...]

Geen idee, heb een leaseauto. Zal mij aan mijn reet roesten welke olie de dealer erin gooit. :P

Echter het is een afweging. 5W40 is dikker, wat over het algemeen ook voor minder slijtage zorgt dan 0W20, maar wel met een hoger brandstof gebruik.
Aan de andere kant doordat 0W20 dunner is is je brandstofverbruik minder, aangezien de motor minder dikke olie massa hoeft te verplaatsen.
De meeste slijtage treedt op bij een koude start, dus dan vermoed ik dat 0W het beter doet dan een 5W. Het zou mij ook minder interesseren als ik de benzine niet zelf betaal, maar zelfs al scheelt het maar 1 km per liter benzine extra met 0W20 ten op zichte van 5W40, is dat toch een volle tank(35 l benzine) minder tussen de onderhoudsbeurten (15.000km) door. Op een heel wagenpark kan lager brandstofverbruik door een iets duurdere onderhoudsbeurt dus al helemaal verstandig zijn. Lijkt mij.

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 18:20

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica

L460

@weebl15 Heb je een foto van wat er in je boekje staat?
Ik weet dat bij onze Yaris (2001 en ons huidige 2006 model ook) er een schemaatje in het boekje staat, die eigenlijk vrij breed is, heeft te maken met buitentemperatuur. Aanbevolen bij ons wordt 5W30, maar 10W40 e.d. kan ook. Omdat hij wat zweette heb ik er 10W40 in gedaan en nu is het zweten over.

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

Pagina: 1 ... 91 92 93 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True