Daar mijn fabrieksgarantie binnenkort afloopt, en ik mijn Yaris Hybride "Glamour Edition" , een extra luxe uitgevoerd model, met nu 50000 km op de teller nog wel jaartje of ook nog wel 2 wil blijven rijden de vraag loont het om er verlengde garante voor af te sluiten? Kost 229 c.q. 429 €, voor 1-2 jaar. Enerzijds is de auto zo betrouwbaar is het denk ik niet echt nodig. Van de andere kant geeft toch wel stuk extra zekerheid, jullie advies in dezen?
Nieuwe Auris ziet er goed uit zeg

Zeker, nice hoor. Achterkant lijkt wel wat weg te hebben van de Yaris vanuit die hoek gezien.DigitalError schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 09:57:
Nieuwe Auris ziet er goed uit zeg
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En 180hp
achterkantje:

Zelf hebben we nu thuis de nieuwe Prius, erg prettige auto komende van een CT200H voelt het als een upgrade

Zelf hebben we nu thuis de nieuwe Prius, erg prettige auto komende van een CT200H voelt het als een upgrade
Oei... die achterkant is dan wel een stuk minder.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
@vosss Ben wel benieuwd welke storingscode het is, bij onze 2006 Yaris heb ik een hardnekkige P0420 die ook het oranje motorlampje laat branden.
Alles wijst naar de katalysator als je internet moet geloven, maar ik wil binnenkort ook de pakking (donut ring) tussen de voorste uitlaatdelen eens controleren. Als die lekt dan klopt het uitlaatgasmengsel wat bij de sensor(en) aankomt ook niet meer en kan ik mij voorstellen dat hij daarom loopt te miepen.
Alles wijst naar de katalysator als je internet moet geloven, maar ik wil binnenkort ook de pakking (donut ring) tussen de voorste uitlaatdelen eens controleren. Als die lekt dan klopt het uitlaatgasmengsel wat bij de sensor(en) aankomt ook niet meer en kan ik mij voorstellen dat hij daarom loopt te miepen.
[ Voor 19% gewijzigd door ThinkPad op 06-03-2018 10:28 ]
Moah valt wel mee.... Nou nog de nieuwe Avensis! Net 4.5meter is toch veel te klein voor een auto!Señor Sjon schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:22:
Oei... die achterkant is dan wel een stuk minder.
Cogitationis poenam nemo patitur
De nieuwe Auris is wel mooi geworden
Nou vond ik de vorige neus dan ook echt afschuwelijk, dit is veel beter. Jammer dat hij zo'n Nicky Minaj-kont heeft gekregen, verder is-ie best oke.
De zijkant vind ik erg lijken op een Nissan Leaf 2018 trouwens.
Motorisch is die 180pk hybrid natuurlijk heel interessant! Standaard krijgt die variant flippers achter het stuur
Sowieso is de hele body al standaard iets lager voor een sportiever uiterlijk.
De zijkant vind ik erg lijken op een Nissan Leaf 2018 trouwens.
Motorisch is die 180pk hybrid natuurlijk heel interessant! Standaard krijgt die variant flippers achter het stuur
Sowieso is de hele body al standaard iets lager voor een sportiever uiterlijk.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Ik vind hem er best wel mooi uit zien
Het gaat mij om de bumper. Het lijkt wel bewust lang gemaakt om in één of ander (belasting)regeltje te vallen qua lengte auto.Bullet NL schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 12:15:
[...]
Moah valt wel mee.... Nou nog de nieuwe Avensis! Net 4.5meter is toch veel te klein voor een auto!
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Mooi die nieuwe Auris, maar de kont is wel echt een beetje Mazda achtig. Ben benieuwd naar de station versie!
Die letters met Auris en Hybrid op de achterklep staan er wel heel erg raar op trouwens, alsof het gewoon niet klopt.
Die letters met Auris en Hybrid op de achterklep staan er wel heel erg raar op trouwens, alsof het gewoon niet klopt.
[ Voor 35% gewijzigd door Vlassie1980 op 06-03-2018 12:22 ]
Het is wel echt een mooie auto vind ik. Maar ik vind mijn 2013 zwarte Yaris Hybrid ook echt heel mooi
dus wat afwijkende smaak
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Volgens mij is het vooral optisch op een foto, maar eens kijken hoe het er in het echt uit ziet.Señor Sjon schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 12:19:
[...]
Het gaat mij om de bumper. Het lijkt wel bewust lang gemaakt om in één of ander (belasting)regeltje te vallen qua lengte auto.
Bij die eerste foto dacht ik zelf idd ook: "mwah, ik weet het nog niet", maar bij deze foto vind ik 'm eigenlijk ook best wel mooiBullet NL schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 12:17:
[afbeelding]
Ik vind hem er best wel mooi uit zien
Ben zelf ook benieuwd naar de station versie, misschien kan die m'n huidige TS op den duur wel gaan vervangen
Sow, erg mooie wagen deze nieuwe Auris!
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Ik vermoed dat de Hilux en Landcruiser niet onder de personenwagens vallen? Evenmin als het PSA busje?
Die drie worden hier quasi enkel met diesel verkocht.
uit het NOS artikel:AndRo555 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 13:12:
[...]
Ik vermoed dat de Hilux en Landcruiser niet onder de personenwagens vallen? Evenmin als het PSA busje?
Die drie worden hier quasi enkel met diesel verkocht.
De LandCruiser blijft echt wel leverbaar met een diesel, net zoals de Hilux of Ace-serie.oyota stopt daarmee ook met het ontwikkelen van nieuwe dieseltechnologie, maar levert nog wel bedrijfswagens met dieselmotoren.
De Ace series zijn inderdaad op PSA gebaseerd, en die blijven ook nog wel eventjes doorontwikkelen aan de diesel motor. Maar aan alles zal een eind komen.
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Storing is sinds vandaag weer weg.ThinkPadd schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:27:
@vosss Ben wel benieuwd welke storingscode het is, bij onze 2006 Yaris heb ik een hardnekkige P0420 die ook het oranje motorlampje laat branden.
Ik zag dat die stekkers maar een tientje kosten in NL en een paar euro bij aliexpress. Ik bestel binnenkort toch eentje denk ik, gewoon omdat het kan. Geen idee of ik dan deze storing nog kan lezen.
Ik zag overigens ook tuning OBD2 stekkers. Iemand daar ervaring mee toevallig? Zijn ook niet duur tegenover echt chiptuning, maar of het wat oplevert bij een ongeblazen benzinemotor heb ik sterk mn vraagtekens bij. Iemand?
Of gewoon een 'universele' origineleDenso bestellen bij een onderdelenwebshop, dan ben je voor 40 euro klaarVlassie1980 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 13:30:
[...]
Grote kans dat dat je lambdasonde is, er zijn zat mensen die dat negeren en gewoon afplakken op het dashboard. Anders even uit laten lezen maar dat kost meestal wel €50, maar dan weet je wel wat het is. Lambdasonde vervangen bij de dealer kost € 404 dus ik zou eerst aanraden om eens te checken of er geen goedkopere van de sloop te ritselen valt. (Denso)
Mits het je lambda is off course.... Ik weet dat mijn Avensis Verso daar gevoelig voor kan zijn maar daar zitten er ook 4 in.
Een nieuwe hoeft het probleem niet op te lossen overigens
Zie mijn eerdere reacties in dit topic. Mijn Avensis had hier ook last van. Dit ligt niet perse aan je katalysator. Toyota's van die bouwjaren hebben er heel veel last van.ThinkPadd schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:27:
Ik heb het bij mij lekker zo gelaten (1x in de maand resetten ofzo, als ik zin had). Wat wel helpt, is om je 2e lambdasensor (achter de katalysator) met een 'spacer' te plaatsen tussen de sensor en de uitlaat, zodat de 2e sensor net buiten de uitlaatgasstroom valt, want daar wordt die code op getriggerd (op de 2e sensor).
Als je weet een beetje weet wat het OBD2 protocol is, dan snap je ook dat zo'n stekker natuurlijk gewoon dikke onzin isvosss schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 01:55:
[...]
Storing is sinds vandaag weer weg.
Ik zag dat die stekkers maar een tientje kosten in NL en een paar euro bij aliexpress. Ik bestel binnenkort toch eentje denk ik, gewoon omdat het kan. Geen idee of ik dan deze storing nog kan lezen.
Ik zag overigens ook tuning OBD2 stekkers. Iemand daar ervaring mee toevallig? Zijn ook niet duur tegenover echt chiptuning, maar of het wat oplevert bij een ongeblazen benzinemotor heb ik sterk mn vraagtekens bij. Iemand?
[ Voor 18% gewijzigd door -tom-562 op 07-03-2018 07:15 ]
Vaak bu'j te bang!
Tuning via ODB2 stekkers? Laat je niet voor de gek houden.vosss schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 01:55:
[...]
Storing is sinds vandaag weer weg.
Los van het feit dat een niet tot nauwelijks zin heef om een ongeblazen benzinemotor te tunen anders dan de fabrieksmapping doe je via de ODB2 settings niet meer dan bijvoorbeeld het vooraf ingestelde toerental per minuut in stationair hoger of lager zetten.
Vergelijk het met het aanraken van het gaspedaal in stationair.
Het is nogmaals, zo goed als nutteloos, wil je een motor tunen, schroef er dan een turbo/intercooler op, dan kan je met het verhogen van de inlaatdruk (meer lucht = meer vermogen) en settings qua brandstof, (meer brandstof in de juiste omstandigheden = meer vermogen) leuke dingen doen....
Maar nogmaals, dat heeft alleen zin bij een turbodiesel of turbobenzine motor.
Een ODB2 poort in een Toyota benzinemotor zonder turbo is vooral bedoeld om error's uit te lezen en verbrandingswaarden voor APK uit te lezen.
Plus, de meeste (alle?) ECU's van Toyota zijn read-only via de OBD2-poort. Je wint er echt niets mee en het is al veelzeggend dat elk bedrijf dat beweert het te kunnen doen geen dyno heeft en/of geen dyno-runs voor en na wil doen.
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Precies wat ik al dacht dus. Dikke bullshit. Thanks voor de verduidelijking
De Toyota Supra is niet voor dit jaar:
Dus alles tot nu toe gezien en genoemd is gewoon speculatie en geruchten geweest.Toyota of Great Britain confirmed on Twitter today that we won’t get to see the version of the Supra we can actually buy for another full year. This is especially surprising since we heard the Supra’s development-mate, the BMW Z4, will debut in production form this summer.
UPDATE: A representative of Toyota USA has confirmed that the production Supra will debut in the first half of 2019.
Nog even een jaartje wachten en dan komt de TS versie op de markt van de Auris..
Ben benieuwd hoe die achterkant gaat ogen..
Iemand die iets meer kan vertellen over die dual hybride techniek?
Ben benieuwd hoe die achterkant gaat ogen..
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35
Het is een dual strategy, oftewel: 2 verschillende modellen aanbieden.AMDFreak schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 13:23:
Dus één model zoals we dat kennen en één model met meer vermogen.
Qua techniek is de 2.0L niet echt heel veel anders t.o.v. de 1.8L, het hybride systeem is iets anders gedimensioneerd, maar in de basis is het exact dezelfde techniek en architectuur.
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Tip voor de volgende keer, lid blijven maar geen wegenwacht service nemen. Dat doen wij in ieder geval.Richh schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 16:04:
M'n pa is er niet over te spreken, die is zijn platina lidmaatschap bij de ANWB nu kwijt 'omdat het toch gratis was bij de dealer' en dat is nu voorbij
[ Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 08-03-2018 16:35 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Daar krijg je alleen bijna niks voor, dus hebben wij het toen helemaal opgezegdPhusebox schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 16:35:
[...]
Tip voor de volgende keer, lid blijven maar geen wegenwacht service nemen. Dat doen wij in ieder geval.
Het punt is dus dat Toyota 'gratis' pechhulp aanbood als je kleine en grote beurten deed bij de dealer. De prijs van een beurt bleef gelijk.
Sinds dit jaar krijg je de 'gratis' pechhulp alleen bij een 'standaard kleine beurt' of 'standaard grote beurt' die opeens 100 euro duurder is geworden (en verder niks bijzonders omvat over de budgetbeurt). De budgetbeurt is vergelijkbaar in prijs met de beurten van voorheen, maar bevat dus geen pechhulp.
Het is gewoon een truukje geweest voor klantenbinding. Pakt nu vooral heel nadelig uit voor de particulier die erg veel kilometers maakt en door kilometers meerdere keren per jaar een onderhoudsbeurt heeft.
Ik hoop dat het electrisch gedeelte ook behoorlijk geupgrade is, zodat het niet méér op de benzine-motor leunt.DaWaN schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 16:28:
[...]
Het is een dual strategy, oftewel: 2 verschillende modellen aanbieden.
Dus één model zoals we dat kennen en één model met meer vermogen.
Qua techniek is de 2.0L niet echt heel veel anders t.o.v. de 1.8L, het hybride systeem is iets anders gedimensioneerd, maar in de basis is het exact dezelfde techniek en architectuur.
Hopelijk binnenkort meer info !
Als je de prijs van de budget beurt en de prijs van de losse Toyota pechhulp bij elkaar op telt, dan kom je akelig dicht in de buurt van wat een beurt vorig jaar kostte.Richh schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 16:40:
[...]
Sinds dit jaar krijg je de 'gratis' pechhulp alleen bij een 'standaard kleine beurt' of 'standaard grote beurt' die opeens 100 euro duurder is geworden (en verder niks bijzonders omvat over de budgetbeurt). De budgetbeurt is vergelijkbaar in prijs met de beurten van voorheen, maar bevat dus geen pechhulp.
Ze hebben de info voor de aandrijflijn al gegeven hoor:Phuncz schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 16:55:
[...]
Ik hoop dat het electrisch gedeelte ook behoorlijk geupgrade is, zodat het niet méér op de benzine-motor leunt.
Hopelijk binnenkort meer info !
Pff, waarom heeft Lexus nooit de mogelijkheid om de achterbank neer te klappen
Het kriebelt om te gaan kijken naar een GS300/430 (of een LS400/LS430), maar dat de achterbank niet plat kan is wss een dealbreaker
Vaak bu'j te bang!
Dat is wel een hele grote misser. Ik vind die oude Lexus bakken ook mooi maar met 3 kids gaat heb dat niet worden 😋-tom-562 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 18:24:
Pff, waarom heeft Lexus nooit de mogelijkheid om de achterbank neer te klappenHet kriebelt om te gaan kijken naar een GS300/430 (of een LS400/LS430), maar dat de achterbank niet plat kan is wss een dealbreaker
Het is gewoon erg beperkend als je zooi wilt meenemen
Mijn vorige Avensis station was ideaal
Daarvoor dan een Volvo S80, dat ding was huge, en daarvan konden de banken wel plat, dus zolang je geen koelkast o.i.d. mee moest nemen, ging het eigenlijk altijd (zelfs 2 fietsen konden er in, met de kofferklep dicht
). IKEA kasten e.d. ging altijd prima
Vaak bu'j te bang!
IS200 en IS300 SportCross kan de bank van plat-tom-562 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 18:24:
Pff, waarom heeft Lexus nooit de mogelijkheid om de achterbank neer te klappenHet kriebelt om te gaan kijken naar een GS300/430 (of een LS400/LS430), maar dat de achterbank niet plat kan is wss een dealbreaker
Sportcross begint aardig zeldzaam te worden, zeker in de IS300 uitvoering. Aangezien ik een automaat wil, en ik in het verleden bijna een IS200 automaat had gekocht, maar ik knapte totaal af op de combinatie hoogtoerige 6-cilinder (met relatief weinig vermogen) i.c.m. een 4-bak automaat met erg lange overbrengingen
En ik denk dat ik ze toch wel aan de krappe kant vind.
Vaak bu'j te bang!
@-tom-562 Jij begrijpt duidelijk het Lexus rijden niet
Er zit meestal ook geen trekhaak op, zelfde reden
Er zit meestal ook geen trekhaak op, zelfde reden
Ik vind het gewoon een domme designkeuze
Een neerklapbare achterbank is (theoretisch) mss iets rumoeriger en wat minder stijf, maar ook dat is gewoon makkelijk op te lossen.
BMW en Mercedes missen het ook, maar die bieden tenminste nog een station variant aan, of een skiluik (want zelfs dat ontbreekt volgens mij
). Mijn oude Volvo 940 sedan had ook geen neerklapbare achterbank, maar tenminste nog wel een (huge) skiluik, dus je kon gewoon planken o.i.d. meenemen.
Een neerklapbare achterbank is (theoretisch) mss iets rumoeriger en wat minder stijf, maar ook dat is gewoon makkelijk op te lossen.
BMW en Mercedes missen het ook, maar die bieden tenminste nog een station variant aan, of een skiluik (want zelfs dat ontbreekt volgens mij
Vaak bu'j te bang!
Tja, Nederland is een stationwagon land, maar vrijwel de hele rest van de wereld is dat niet, zeker niet in het premium segment waar Lexus zich in bevindt. Om voor die kleine markt nu aparte modellen te maken...
Skiluik is er overigens wel, mijn IS200 had dat en mijn huidige IS350 heeft dat ook gewoon
Planken ophalen bij de bouwmarkt kan dus gewoon (en heb ik ook wel eens gedaan)
Skiluik is er overigens wel, mijn IS200 had dat en mijn huidige IS350 heeft dat ook gewoon
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Er staat een hele nette IS300 SportCross op marktplaats-tom-562 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 07:18:
Sportcross begint aardig zeldzaam te worden, zeker in de IS300 uitvoering. Aangezien ik een automaat wil, en ik in het verleden bijna een IS200 automaat had gekocht, maar ik knapte totaal af op de combinatie hoogtoerige 6-cilinder (met relatief weinig vermogen) i.c.m. een 4-bak automaat met erg lange overbrengingen![]()
Overigens is de IS300 qua automaat wel iets prettiger dan een IS200, blok heeft meer koppel en de bak is ook één generatie nieuwer (5 bak ipv 4 bak). IS300 is nooit met handbak geleverd in Europa.
IS200 / IS300 hebben gewoon een skiluik hoor. Die gebruik ik net zoals Metalfreak best nog wel eens, grappig genoeg 2 maanden terug voor...je raad het niet ski's.-tom-562 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 07:56:
of een skiluik (want zelfs dat ontbreekt volgens mij).
[ Voor 17% gewijzigd door DaWaN op 09-03-2018 09:03 ]
Ik begrijp je volledig. Mijn vader kocht ooit een nieuwe IS200 automaat en die combinatie van piekerige motor (qua koppel) en 4-traps automaat is verre van ideaal. Gewoon een IS200 sport met 6 versnellingen nemen of inderdaad een IS300 met 5-traps automaat.-tom-562 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 07:18:
Sportcross begint aardig zeldzaam te worden, zeker in de IS300 uitvoering. Aangezien ik een automaat wil, en ik in het verleden bijna een IS200 automaat had gekocht, maar ik knapte totaal af op de combinatie hoogtoerige 6-cilinder (met relatief weinig vermogen) i.c.m. een 4-bak automaat met erg lange overbrengingen![]()
Overigens is de IS200/300 erg onderschat: die auto rijdt en stuurt echt heel goed en het is een van de mooiste Japanse auto-ontwerpen ooit (mijn mening).
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Maar vind nog maar eens een goede IS200 Sport... Degene die de mijne toen gekocht heeft, had er al een hoop gezien die allemaal een beetje afgetrapt waren.Videopac schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 10:56:
[...]
Ik begrijp je volledig. Mijn vader kocht ooit een nieuwe IS200 automaat en die combinatie van piekerige motor (qua koppel) en 4-traps automaat is verre van ideaal. Gewoon een IS200 sport met 6 versnellingen nemen of inderdaad een IS300 met 5-traps automaat.
Eens! Maar toch vond ik 'm op een gegeven moment wel een beetje gedateerd worden qua uiterlijk. Maar qua rijden is het echt een heerlijke auto, het onderstel vond ik altijd een goed compromis tussen sportief en comfort.Overigens is de IS200/300 erg onderschat: die auto rijdt en stuurt echt heel goed en het is een van de mooiste Japanse auto-ontwerpen ooit (mijn mening).
Denk ook niet dat ik een Sportcross ga kopen, juist in die reden. Zeker het interieur begint wel gedateerd te raken.
Dat geldt natuurlijk ook voor een LS of een GS, maar omdat dat wel wat meer auto is (qua formaat, en ook qua uitstraling, vind ik persoonlijk
), had ik daar nog mee kunnen leven.
Dat geldt natuurlijk ook voor een LS of een GS, maar omdat dat wel wat meer auto is (qua formaat, en ook qua uitstraling, vind ik persoonlijk
Vaak bu'j te bang!
IS200/300 is inmiddels ook inmiddels zeker wat gedateerd, maar het ontwerp is erg goed: in balans, krachtig.Metalfreak schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 11:10:
[...]
Maar vind nog maar eens een goede IS200 Sport... Degene die de mijne toen gekocht heeft, had er al een hoop gezien die allemaal een beetje afgetrapt waren.
[...]
Eens! Maar toch vond ik 'm op een gegeven moment wel een beetje gedateerd worden qua uiterlijk. Maar qua rijden is het echt een heerlijke auto, het onderstel vond ik altijd een goed compromis tussen sportief en comfort.
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Wegens wisseling van werk moest de Yaris Hybrid terug. Het was een lease exemplaar. Omdat ik net niet de Lotto had gewonnen zocht ik een goedkoop autootje. Automaatje zou fijn zijn, maar geen pure noodzaak. Ik kende de Starlet al. Heb daar ooit een prachtige GXi variant mét airco van gehad. Ik vindt ze qua model ook net even wat mooier dan de 1st gen Yaris. Nadat de eerste blauwe ‘sport’ Starlet voor mijn neus verkocht wordt kwam ik een automaatje tegen van de eerste eigenaar en maar 160k op de teller. Even in gereden. Prima auto! Automaat schakeld en rijdt ook lekker. Autootje heeft alleen wat roestpus bij de voorruit, omdat die ooit niet goed vervangen is. Misschien dat ik daar nog wat aan doe in de toekomst. Nieuwe ruit erin bedoel ik dan. Zo dat het weer goed is.
Ik hoop dat ik nog lang plezier ga hebben van deze oude dame:

Heb in ieder geval ook al originele lm velgjes gevonden, zonder naafkapjes helaas. Dus die gaan er van ‘t zomer onder.
Kreeg trouwens bij m’n nieuwe baan ook weer een leaseauto waar ik ook prive in mag rijden, maar heb ervoor gekozen dat niet te doen. Een eigen autootje is zoveel leuker. En deze Starlet kan ik rijden voor 90 euro per maand (afschrijving en onderhoud niet meegerekend en 1x tanken per maand).
Ik hoop dat ik nog lang plezier ga hebben van deze oude dame:
Heb in ieder geval ook al originele lm velgjes gevonden, zonder naafkapjes helaas. Dus die gaan er van ‘t zomer onder.
Kreeg trouwens bij m’n nieuwe baan ook weer een leaseauto waar ik ook prive in mag rijden, maar heb ervoor gekozen dat niet te doen. Een eigen autootje is zoveel leuker. En deze Starlet kan ik rijden voor 90 euro per maand (afschrijving en onderhoud niet meegerekend en 1x tanken per maand).
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Misschien hier bekent?
Toyota avensis t25 wagon 2005.
Als we gereden hebben is de achterklep op slot gegaan.
Best wel irritant is dit een technische storing of een instelling die veranderd kan worden?
Toyota avensis t25 wagon 2005.
Als we gereden hebben is de achterklep op slot gegaan.
Best wel irritant is dit een technische storing of een instelling die veranderd kan worden?
Iemand ervaring met zijwindschermen? Mijn Avensis Verso is nogal rumoerig op de snelweg bij > 110
Banden voor zijn inmiddels wel vervangen omdat die op waren en 7 jaar oud waren en dat scheelt wel al iets.
Deze bijvoorbeeld:
https://www.winparts.nl/r...vensis-verso/p361138.html
Banden voor zijn inmiddels wel vervangen omdat die op waren en 7 jaar oud waren en dat scheelt wel al iets.
Deze bijvoorbeeld:
@Vlassie1980 Tja, ik heb zijwindschermen op de camper, maar kan niet echt vertellen of het nou veel rumouriger is bij hogere snelheden.
Het is echter vrij simpel voor jezelf te onderscheiden of je lawaai hebt van wind geruis of van de motor.
Je kunt ook kijken wat de staat is van de rubbers, rondom de deur maar ook rondom de ramen. Soms kun je daar dan een plastic slangetje achter drukken die de boel wat boller houdt (hangt af van de auto), of gewoon als enige echte oplossing zo'n rubber vernieuwen.
Wel kan het toevallig zo zijn dat de zijwindschermen de inmiddels door leeftijd ontstane marge in de rubbers wat opvullen. (bij het type dat je in de rubbers schuift net als het raam)
Het is echter vrij simpel voor jezelf te onderscheiden of je lawaai hebt van wind geruis of van de motor.
Je kunt ook kijken wat de staat is van de rubbers, rondom de deur maar ook rondom de ramen. Soms kun je daar dan een plastic slangetje achter drukken die de boel wat boller houdt (hangt af van de auto), of gewoon als enige echte oplossing zo'n rubber vernieuwen.
Wel kan het toevallig zo zijn dat de zijwindschermen de inmiddels door leeftijd ontstane marge in de rubbers wat opvullen. (bij het type dat je in de rubbers schuift net als het raam)
[ Voor 15% gewijzigd door !null op 12-03-2018 14:54 ]
Mijn dealer vertelde me doodleuk dat hij geen pechhulp mag geven op auto's die een budgetbeurt hebben gehad. Dat moet bij een standaardbeurt (=90 euro duurder dan de budgetbeurt).agravain schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 18:16:
[...]
Als je de prijs van de budget beurt en de prijs van de losse Toyota pechhulp bij elkaar op telt, dan kom je akelig dicht in de buurt van wat een beurt vorig jaar kostte.
De budgetbeurt is (ex btw) 5 euro goedkoper dan alle vorige kleine beurten uit de afgelopen 5 jaar. Hoe duur Toyota Pechhulp is kan ik nergens online vinden. Stel dat we losse pechhulp op 50 euro schatten (zoals bijvoorbeeld Vakgarage doet), dan is het dus 45 euro duurder geworden.
[ Voor 5% gewijzigd door Richh op 12-03-2018 15:04 ]
@Vlassie1980 Geen inhoudelijk antwoord op je vraag, maar ben wel benieuwd naar je beweegreden om dat soort dingen te monteren. Waar gebruik je zoiets voor?
@Vlassie1980 Met @ThinkPad hier boven, windschermen komen mij nog al jaren 80 over...
Na dat ik deze zin heb getypt ga ik op zoek naar nieuwe bandjes..... Ben toe aan nieuw zomerrubber....
Na dat ik deze zin heb getypt ga ik op zoek naar nieuwe bandjes..... Ben toe aan nieuw zomerrubber....
Heb vernomen dat ze het windgeruis wat verminderenThinkPadd schreef op maandag 12 maart 2018 @ 15:24:
@Vlassie1980 Geen inhoudelijk antwoord op je vraag, maar ben wel benieuwd naar je beweegreden om dat soort dingen te monteren. Waar gebruik je zoiets voor?
De waarde van losse pechhulp is 64.95 euro en kan via de website gewoon bijgeboekt worden als je een budget kleine beurt kiest. De standaard beurt is in totaal 115 euro duurder dan de budget kleine beurt. Hier zit dan de pechhulp wel bij, plus additionele controles en een 12volt accu check.Richh schreef op maandag 12 maart 2018 @ 15:03:
[...]
Mijn dealer vertelde me doodleuk dat hij geen pechhulp mag geven op auto's die een budgetbeurt hebben gehad. Dat moet bij een standaardbeurt (=90 euro duurder dan de budgetbeurt).
De budgetbeurt is (ex btw) 5 euro goedkoper dan alle vorige kleine beurten uit de afgelopen 5 jaar. Hoe duur Toyota Pechhulp is kan ik nergens online vinden. Stel dat we losse pechhulp op 50 euro schatten (zoals bijvoorbeeld Vakgarage doet), dan is het dus 45 euro duurder geworden.
Zelfde verhaal gaat ook op voor de grote beurt, ook daar is een prijsverschil van 115 euro tussen budget en standaard.
De meerprijs van 115 euro geldt voor mijn auto, dat kan per model wellicht verschillen. Ook heb ik een andere dealer gekozen en dan zie ik exact dezelfde keuzemogelijkheden en prijzen.
Verwijderd
Die zijn alleen prettig asl je met de ramen open rijd. Dan heb je minder last van wind wat naar binnen slaat. Ik heb ze op mijn Avensis zitten en voor het geluid moet je het zeker niet doen. Het windgeruis met de ramen dicht word alleen maar meer ipv minder.Vlassie1980 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 14:41:
Iemand ervaring met zijwindschermen? Mijn Avensis Verso is nogal rumoerig op de snelweg bij > 110
Deze bijvoorbeeld:
Zou ik ook denken idd, je hebt extra dingen aan de buitenkant hangen, wordt de auto niet gestroomlijnder/stiller op.Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2018 @ 18:47:
[...]
Die zijn alleen prettig asl je met de ramen open rijd. Dan heb je minder last van wind wat naar binnen slaat. Ik heb ze op mijn Avensis zitten en voor het geluid moet je het zeker niet doen. Het windgeruis met de ramen dicht word alleen maar meer ipv minder.
Is denk ik vooral leuk als je in de auto zit te paffen dat die lucht eruit kan zonder dat je de wind in je gezicht hebt.
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD
Ik heb van die windschermen op mijn Yaris zitten (zaten er al op toen ik hem kocht). Nou heb ik het niet zonder die dingen geprobeerd, maar ik heb toch wel het idee dat het helpt bij het met open ramen rijden op de snelweg. Ik weet niet of dat ook is waar jij ze voor zou overwegen? Ik zie niet hoe het zou helpen als je je ramen dicht hebt. Mijn Yaris heeft geen airco dus in de zomer heb ik de ramen veelal open en daarbij is het naar mijn idee dus wel nuttig. Het viel mij in ieder geval op hoe weinig herrie ik eigenlijk had bij open ramen op de snelweg.
Gamertag: FinrazielNL
Tis met die windschermpjes heel simpel, ze maken meer lawaai dan zonder, ze zijn vooral bedoeld om te rijden met de raampje een beetje open, iets wat je veel ziet bij rokers.
Ze zijn ook nog eens ongunstig voor het verbruik, maar goed.... Daar had ik al niet zoveel mee
Ze zijn ook nog eens ongunstig voor het verbruik, maar goed.... Daar had ik al niet zoveel mee
Bij bij mijn (oudere) auto krijg je geen prijzen te zien op de site. Die hoor je pas bij de dealer als de auto op de brug staat.agravain schreef op maandag 12 maart 2018 @ 18:35:
[...]
De waarde van losse pechhulp is 64.95 euro en kan via de website gewoon bijgeboekt worden als je een budget kleine beurt kiest.
Ik heb het kenteken van m'n pa ingevuld; daar krijg je wel prijzen. Dan kom ik tot ongeveer dezelfde prijzen als dat jij noemt.
De additionele controles zijn dus naast de accu:De standaard beurt is in totaal 115 euro duurder dan de budget kleine beurt. Hier zit dan de pechhulp wel bij, plus additionele controles en een 12volt accu check.
- Het checken van scharnieren
- Het uitlezen van de diagnostische poort
- Het testen van de claxon (dit kan ik zelf wel)
- Het testen van de gordels (same)
Punt 1 zal sowieso wel gecheckt worden, gezien de motorkap open en in ieder geval één van de portieren open moet voor een beurt. Mijn auto heeft geen diagnostische poort. Blijkbaar is de accucheck €50 waard?
Ook voor andere auto's zou ik gewoon vragen aan de dealer 'doe maar een budgetbeurt met pechhulp en check de accu ook eventjes'.
Mijn dealer wou mij in eerste instantie in ieder geval geen pechhulp meer geven nadat ik voor de budgetbeurt had gekozen. En ik werd dus pas geconfronteerd met het bestaan van budget/standaard/compleet beurten terwijl mijn auto op de brug stond en ik doodleuk te horen kreeg dat het onderhoud 'nou eenmaal zo duur was'.
Pas toen ik dat na ging vragen kwam de aap uit de mouw
Dank voor de toelichting. Ik vind dit wel vaag.Richh schreef op maandag 12 maart 2018 @ 20:51:
[...]
Bij bij mijn (oudere) auto krijg je geen prijzen te zien op de site. Die hoor je pas bij de dealer als de auto op de brug staat.
Ik heb het kenteken van m'n pa ingevuld; daar krijg je wel prijzen. Dan kom ik tot ongeveer dezelfde prijzen als dat jij noemt.
[...]
De additionele controles zijn dus naast de accu:
Punt 1 zal sowieso wel gecheckt worden, gezien de motorkap open en in ieder geval één van de portieren open moet voor een beurt. Mijn auto heeft geen diagnostische poort. Blijkbaar is de accucheck €50 waard?
Ook voor andere auto's zou ik gewoon vragen aan de dealer 'doe maar een budgetbeurt met pechhulp en check de accu ook eventjes'.
Mijn dealer wou mij in eerste instantie in ieder geval geen pechhulp meer geven nadat ik voor de budgetbeurt had gekozen. En ik werd dus pas geconfronteerd met het bestaan van budget/standaard/compleet beurten terwijl mijn auto op de brug stond en ik doodleuk te horen kreeg dat het onderhoud 'nou eenmaal zo duur was'.
Pas toen ik dat na ging vragen kwam de aap uit de mouw
Er zijn dus kennelijk 3 soorten beurten en er wordt standaard voor je besloten dat je auto een 'complete' beurt krijgt.
Heten die 3 soorten beuren inderdaad budget/standaard/compleet? en wat zijn dan exact de verschillen? Ik mis transparantie en wil graag een goede afweging kunnen maken. NB: ik ben absoluut geen knakenrijder, maar heb al een ANWB autoverzekering met pechhulp (was/is(?) het goedkoopste voor mij). Dus die hoef ik niet zo nodig.
Standaard krijg je standaardVideopac schreef op maandag 12 maart 2018 @ 20:57:
[...]
Dank voor de toelichting. Ik vind dit wel vaag.
Er zijn dus kennelijk 3 soorten beurten en er wordt standaard voor je besloten dat je auto een 'complete' beurt krijgt.
Heten die 3 soorten beuren inderdaad budget/standaard/compleet? en wat zijn dan exact de verschillen? Ik mis transparantie en wil graag een goede afweging kunnen maken. NB: ik ben absoluut geen knakenrijder, maar heb al een ANWB autoverzekering met pechhulp (was/is(?) het goedkoopste voor mij). Dus die hoef ik niet zo nodig.
Het zou mooi zijn als dit ergens duidelijk naast elkaar werd gezet voor jouw auto, maar als de Toyota site je kenteken niet kent: vraag het dan gewoon even bij de dealer van tevoren.
Had ik natuurlijk ook gewoon moeten doen, maar ik had teveel vertrouwen in mijn dealer blijkbaar
[ Voor 5% gewijzigd door Richh op 12-03-2018 21:05 ]
Volgens mij was het voorheen ook zo dat als je auto te oud is, je geen pechhulp meer kreeg. Maar wat precies de grens is weet ik niet. Het gebakje van mijn vrouw krijgt nog steeds de pechhulp bij het standaard pakket en is ook aan te vinken bij de budget variant. Die auto is van 2001, dus voor een auto al op leeftijd.
Een aantal van die controles vallen volgens mij ook al onder de APK controle punten, dus als je die doet is het mijn inziens overbodig om dit dan ook nog eens bij de beurt te betalen.
Een aantal van die controles vallen volgens mij ook al onder de APK controle punten, dus als je die doet is het mijn inziens overbodig om dit dan ook nog eens bij de beurt te betalen.
Pakketten etc. veranderen vaker inderdaad.. Ik weet dat eerst het een tijd Eurocare was voor de nieuwere auto's en na X jaar was het volgens mij iets van benelux care.agravain schreef op maandag 12 maart 2018 @ 21:44:
Volgens mij was het voorheen ook zo dat als je auto te oud is, je geen pechhulp meer kreeg. Maar wat precies de grens is weet ik niet. Het gebakje van mijn vrouw krijgt nog steeds de pechhulp bij het standaard pakket en is ook aan te vinken bij de budget variant. Die auto is van 2001, dus voor een auto al op leeftijd.
Maar ook was het zo dat je enkel Eurocare kreeg als je altijd onderhoud bij de dealer deed, nu kan je het zon beetje los bij kopen.
Toen Toyota met Eurocare begon deed bijna niemand het nog en nu kan je het bijna bij elk merk wel bij krijgen.
Overigens vond ik vrij eenvoudig op de Toyota site het verschil tussen de 3 verschillende pakketten.
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Heb even de bon van mijn laatste beurt er bij gepakt. Het is inderdaad het bovenstaande lijstje met nog de volgende aanvullingen:Richh schreef op maandag 12 maart 2018 @ 20:51:
De additionele controles zijn dus naast de accu:
- filter ventilator HV accu + HV accu controle (niet de garantie) uitvoeren (indien van toepassing)
- Motor + aandrijving op lekkage controleren
- vrije slag stuurwiel controleren
- deurschakelaars
- bevestiging van de stoelen en achterbank controleren
Klopt, er werd mij indertijd ook verteld dat ik de ANWB wel op kon zeggen. Ben blij dat ik het niet gedaan heb. En als je veel rijdt (>44K/jaar) dan is de Europaservice goedkoper dan 3x de pechhulp.TgR_KILLER schreef op maandag 12 maart 2018 @ 22:00:
Toen Toyota met Eurocare begon deed bijna niemand het nog en nu kan je het bijna bij elk merk wel bij krijgen.
Hoe verhoudt die beurt zich tot de nieuwe onderhoudsprijzen?agravain schreef op maandag 12 maart 2018 @ 22:10:
[...]
Heb even de bon van mijn laatste beurt er bij gepakt. Het is inderdaad het bovenstaande lijstje met nog de volgende aanvullingen:
- filter ventilator HV accu + HV accu controle (niet de garantie) uitvoeren (indien van toepassing)
- Motor + aandrijving op lekkage controleren
- vrije slag stuurwiel controleren
- deurschakelaars
- bevestiging van de stoelen en achterbank controleren
Bij mij is het dus (ex BTW) gegaan van
- 114 inclusief pechhulp
- 114 inclusief pechhulp
- 109 exclusief pechhulp minus het lijstje, of 185 voor exact hetzelfde als de vorige kleine beurten.
Maar goed dat ik niet zo van het opruimen ben. Heb de bon van vorig jaar ook nog liggen.Richh schreef op maandag 12 maart 2018 @ 22:15:
Hoe verhoudt die beurt zich tot de nieuwe onderhoudsprijzen?
Na een snelle controle blijkt dat de standaard beurt van nu inderdaad gelijk is aan de beurt van vorig jaar. Dit geldt voor zowel de kleine als de grote beurt.
Dus voor hetzelfde pakket als vorig jaar ben ik nu 115 43 euro meer kwijt. Aan de andere kant ben je nu wel flexibeler om te kiezen wat je wel of niet wil.
Lijstje met apk controlepunten.
Zoals je kan zien zitten er bij de APK controle al een groot aantal punten die niet onder de budget maar wel onder de standaard beurt vallen.
[ Voor 17% gewijzigd door agravain op 14-03-2018 18:20 . Reden: typo en link naar apk controlepunten edit2: rekenfout verbeterd. ]
Een Camry met dik 4 ton op de teller, op LPG
Vaak bu'j te bang!
Ik rij max 15k per jaar dus kom altijd uit met een jaarlijkse beurt. Heb nog nooit een beurt hoeven doen omdat ik aan de KM zat.. Ik heb nooit ANWB gehad en vertrouw nu al jaren op Eurocare, 1 keer nodig gehad en werd perfect geholpenagravain schreef op maandag 12 maart 2018 @ 22:10:
[...]
Klopt, er werd mij indertijd ook verteld dat ik de ANWB wel op kon zeggen. Ben blij dat ik het niet gedaan heb. En als je veel rijdt (>44K/jaar) dan is de Europaservice goedkoper dan 3x de pechhulp.
Beurten zal ik in juni wel eens zien, denk dat ik gewoon voor de standaard ga, moet ook weer APK helaas
90 euro per maand ex afschrijving en onderhoud? Wat zit er in die 90 euro? belasting en verzekering?rimave schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 14:41:
En deze Starlet kan ik rijden voor 90 euro per maand (afschrijving en onderhoud niet meegerekend en 1x tanken per maand).
Ik heb zelf 1 generatie ouder en die kost me 50 euro. Aan belasting 21 en verzekering 29 per maand.
Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
Ja, dat ben ik ook kwijt plus 1x tanken.epic_gram schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 19:39:
[...]
90 euro per maand ex afschrijving en onderhoud? Wat zit er in die 90 euro? belasting en verzekering?
Ik heb zelf 1 generatie ouder en die kost me 50 euro. Aan belasting 21 en verzekering 29 per maand.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Ben bijna 600 kwijt, excl. afschrijving en onderhoud xD (wel incl. afbetaling lening dan).. maar ach kiezen wel zelf voor haha.
Ik ga hem wel on line met een aanvraag zetten.
Probleem: zie eerste foto, as van het draaiende gedeelte van de L-ruiterwisser(vanaf bestuurder bekeken) loopt door een koker en daarvan is een deel van de metalen wand uitgebroken, dus de ruitenwisser draait niet meer stabiel.
Heb een noodverbandje aangelegd en dat helpt op zich prima, maar vindt toch dat het stuk waar het een deel van uit maakt vervangen moet worden, zie 2e foto voor overzicht.
Volgens mij is het 1 onderdeel, aangegeven binnen het rechthoekige rode kader.
Iemand nog aanvullend tips?
Wat zijn de te verwachten kosten als ik het zelf doe? (kan de garage nog vragen wat het nieuw kost; kan hem zelf wel vervangen).
Ook als je weet dat ie ergens te koop lig en in goede staat ist... welkom.
Ik ga hem ook aanmelden, kijken welke leveranciers wat te bieden hebben.

Probleem: zie eerste foto, as van het draaiende gedeelte van de L-ruiterwisser(vanaf bestuurder bekeken) loopt door een koker en daarvan is een deel van de metalen wand uitgebroken, dus de ruitenwisser draait niet meer stabiel.
Heb een noodverbandje aangelegd en dat helpt op zich prima, maar vindt toch dat het stuk waar het een deel van uit maakt vervangen moet worden, zie 2e foto voor overzicht.
Volgens mij is het 1 onderdeel, aangegeven binnen het rechthoekige rode kader.
Iemand nog aanvullend tips?
Wat zijn de te verwachten kosten als ik het zelf doe? (kan de garage nog vragen wat het nieuw kost; kan hem zelf wel vervangen).
Ook als je weet dat ie ergens te koop lig en in goede staat ist... welkom.
Ik ga hem ook aanmelden, kijken welke leveranciers wat te bieden hebben.

Ik zou gewoon even op de sloop kijken.
Ga ik iig ook doen (was vergeten te melden). Tnx voor de reminder.
Als je op de sloop een goede (spelingsvrije) kan krijgen, kan je dat doen. Kost wat meer tijd. Wil je nog een tijd met de wagen door dan kan je een nieuwe overwegen. Gaat wel pijn in de portemonnee doen.route99 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 20:14:
Ga ik iig ook doen (was vergeten te melden). Tnx voor de reminder.
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Afgelopen herfst werd de bumper bekrast en nog elders een deukje erin gereden, bijna 1100 euro schade..
Hij is 15.5 jaar oud, dus ik vroeg toen de schade nog niet bekend was: hoe groot is de kans op een total lossje?
Niks ervan vertelde mijn garagehouder: ik schat hem, verder in prima staat, toch wel op ruim 3k en met wat geluk 3.8k.
Dus werd gewoon gerepareerd...(op kosten van de 'aanrijder" uiteraard... )
Wat kost me zo'n een houder voor de ruitenwissers binnen het rode lijntjes vak dan nieuw in de aanschaf, motor kan ik overzetten of worden ze alleen samen verkocht?
Hij is 15.5 jaar oud, dus ik vroeg toen de schade nog niet bekend was: hoe groot is de kans op een total lossje?
Niks ervan vertelde mijn garagehouder: ik schat hem, verder in prima staat, toch wel op ruim 3k en met wat geluk 3.8k.
Dus werd gewoon gerepareerd...(op kosten van de 'aanrijder" uiteraard... )
Wat kost me zo'n een houder voor de ruitenwissers binnen het rode lijntjes vak dan nieuw in de aanschaf, motor kan ik overzetten of worden ze alleen samen verkocht?
[ Voor 3% gewijzigd door route99 op 14-03-2018 21:14 ]
Even Toyota bellen en dan weet je het binnen 5 minuten, toch? Denk dat het mechaniek en motor als één unit wordt verkocht. In de oude motor zijn de lagers en koolborstels waarschijnlijk niet al te best meer, na 15,5 jaar.route99 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 21:13:
........
[ Voor 28% gewijzigd door OgWok op 15-03-2018 07:53 ]
Klopt 100% ....maar "woensdag 14 maart 2018 @ 21:13:" waren ze niet open
Ach dan denk je, mss weet iemand het toevallig....
Ach dan denk je, mss weet iemand het toevallig....
Nou, bereid je maar vast voor, dat soort dingen kosten wss een vermogen bij ToyotaOgWok schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 07:21:
[...]
Even Toyota bellen en dan weet je het binnen 5 minuten, toch? Denk dat het mechaniek en motor als één unit wordt verkocht. In de oude motor zijn de lagers en koolborstels waarschijnlijk niet al te best meer, na 15,5 jaar.
Vaak bu'j te bang!
Mail vanmorgen aan garage gestuurd, antwoord zie ik net:
Bedrag inclusief BTW: € 183,36
Duur stangetje idd als ik de prijs met BTW bereken....Het mechanisme kost 154.08 ex btw.
Kunnen ze niet iets van de sloop ritselen? Weet niet of je naar de dealer bent gegaan maar voor een dergelijke oude auto zou ik gewoon naar een universele garage gaan.route99 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 16:26:
[...]
Duur stangetje idd als ik de prijs met BTW bereken....![]()
Vind ik meevallen. Had eerder tussen de € 225 en € 275 gedacht. Kwaliteit heeft een prijs.route99 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 16:26:
[...]
Duur stangetje idd als ik de prijs met BTW bereken....![]()
Het is natuurlijk niet alleen een stangetje
Een dealer gaat nooit dingen van de sloop regelen, dat kost ze alleen maar geld.Vlassie1980 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 16:38:
[...]
Kunnen ze niet iets van de sloop ritselen? Weet niet of je naar de dealer bent gegaan maar voor een dergelijke oude auto zou ik gewoon naar een universele garage gaan.
Ik weet overigens niet over wat voor auto het gaat (kon t niet zo snel zien in de post). Maar ik zou ook gewoon even rond kijken op de sloop en eventueel zelf inbouwen of iemand vinden (merk/type forum?) die je kan helpen.
Inclusief inbouw kom je daar toch wel denk ik hoorOgWok schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 18:08:
[...]
Vind ik meevallen. Had eerder tussen de € 225 en € 275 gedacht. Kwaliteit heeft een prijs.
Het is natuurlijk niet alleen een stangetje
[ Voor 20% gewijzigd door TgR_KILLER op 15-03-2018 18:33 ]
Tnx voor de feedback.
Ik ga iig naar een vakgarage, maar zij bestellen dit soort onderdelen uiteraard bij Toyota, zij zijn gespecialiseerd in dit merk (vroeger heette dat geen "dealer" maar iets anders, ben even vergeten hoe ze zich toen noemden). .
Ze zijn iig goedkoper dan een merkgarage waar ik eerst was.
Ik kan zelf wel beoordelen of het ok is, anders ga ik het uiteraard niet doen.....
Zal ook nog het komend weekend een on-line aanvraag doen bij de 2nd hands aanbieders...
Zodra er weer nieuws is laat ik het weten of dat er nog een extra tip komt, ik houd het iig in de gaten.
Ik ga iig naar een vakgarage, maar zij bestellen dit soort onderdelen uiteraard bij Toyota, zij zijn gespecialiseerd in dit merk (vroeger heette dat geen "dealer" maar iets anders, ben even vergeten hoe ze zich toen noemden). .
Ze zijn iig goedkoper dan een merkgarage waar ik eerst was.
Yep eens met jullie, dus het loont om even te kijken naar de sloop.Tussen € 225 en € 275
Ik kan zelf wel beoordelen of het ok is, anders ga ik het uiteraard niet doen.....
Zal ook nog het komend weekend een on-line aanvraag doen bij de 2nd hands aanbieders...
Zodra er weer nieuws is laat ik het weten of dat er nog een extra tip komt, ik houd het iig in de gaten.
Wrong! Toyota dealer bij mij in de buurt heeft dat gewoon gedaan. Ging wel om een 13 jaar oude Avensis destijds.TgR_KILLER schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 18:33:
[...]
Een dealer gaat nooit dingen van de sloop regelen, dat kost ze alleen maar geld.
Ik weet overigens niet over wat voor auto het gaat (kon t niet zo snel zien in de post). Maar ik zou ook gewoon even rond kijken op de sloop en eventueel zelf inbouwen of iemand vinden (merk/type forum?) die je kan helpen.
Laatst een defecte lambdasonde bij de dealer €404,- na wat overleg ging er nog wat van de prijs af maar het blijft een hoop geld voor een sensortje met een kabel eraan
Mijn vak garage doet het in bepaalde omstandigheden. Iemand had pech met auto gehad (zeer ongelukkige pirouette in bocht vanaf brug afrit door onverwachts water op de weg; jonge persoon, zit best kras bij kas maar is wel bereid om te betalen maar de polsstok is nu even niet lang genoeg.
Vak garage stelt voor: je bent hem echt weken kwijt, maar dan "rommelen" we de onderdelen oa via sloop bij elkaar en tussendoor als er tijd is werken we eraan.... Ipv >1000 euro was het ca 300 euro....
Lukt alleen als je daar een kruiwagen hebt....
Vak garage stelt voor: je bent hem echt weken kwijt, maar dan "rommelen" we de onderdelen oa via sloop bij elkaar en tussendoor als er tijd is werken we eraan.... Ipv >1000 euro was het ca 300 euro....
Lukt alleen als je daar een kruiwagen hebt....
Vraagje waar ik zo met google niet helemaal uit kom en in het instructieboekje niet kan vinden; misschien dat ik niet goed kijk, misschien dat iemand het hier wel weet.
Wat is de maximale dakbelasting van een Avensis Wagon T25?
Ik overweeg een dakkoffer, maar kan zo niet vinden wat de maximale belasting is. Beetje onzin om een koffer te kopen die 75 kilo kan hebben als de dakbelasting een stuk minder is; dan kan ik voor minder geld een kleinere kopen.
Iemand die dit weet of wel gevonden krijgt toevallig? Bedankt alvast
=edit=
Gevonden!
Maximale dakbelasting van de T25 wagon is 100kg. Het staat op blz 271 van het instructieboekje en niet in de inhoudsopgave; vandaar dat ik het eerst niet kon vinden. Ben gewoon bladzijde voor bladzijde begonnen met het idee van dat moet er potdomme toch instaan.
Dus mocht iemand het zich ooit afvragen; bespaar je de moeite van het zoeken; je mag er in totaal (dus incl dakdragers en koffer) 100kg op flikkeren
Wat is de maximale dakbelasting van een Avensis Wagon T25?
Ik overweeg een dakkoffer, maar kan zo niet vinden wat de maximale belasting is. Beetje onzin om een koffer te kopen die 75 kilo kan hebben als de dakbelasting een stuk minder is; dan kan ik voor minder geld een kleinere kopen.
Iemand die dit weet of wel gevonden krijgt toevallig? Bedankt alvast
=edit=
Gevonden!
Maximale dakbelasting van de T25 wagon is 100kg. Het staat op blz 271 van het instructieboekje en niet in de inhoudsopgave; vandaar dat ik het eerst niet kon vinden. Ben gewoon bladzijde voor bladzijde begonnen met het idee van dat moet er potdomme toch instaan.
Dus mocht iemand het zich ooit afvragen; bespaar je de moeite van het zoeken; je mag er in totaal (dus incl dakdragers en koffer) 100kg op flikkeren
[ Voor 35% gewijzigd door vosss op 17-03-2018 21:56 ]
Hmmmm om welke lamda ging het dan???Vlassie1980 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 20:57:
[...]
Wrong! Toyota dealer bij mij in de buurt heeft dat gewoon gedaan. Ging wel om een 13 jaar oude Avensis destijds.
Laatst een defecte lambdasonde bij de dealer €404,- na wat overleg ging er nog wat van de prijs af maar het blijft een hoop geld voor een sensortje met een kabel eraan
Heb net met mijn garage even gezocht en kom op 86 euro ex uit voor een bosch sensor.
Dit is trouwens de lamda die voor de katalysator zit.
Doe ik er een grote beurt bij met apk dan zal ik rond de 350 verder zijn.
Da's heel voordelig voor die Bosch Lambda sonde. Maar goed, bij Bosch moet je met 4 draadjes gaan knutselen en dat kost tijd. Sluit je ze niet goed aan dan werkt de sonde niet.tafmaf schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 14:23:
[...]
Hmmmm om welke lamda ging het dan???
Heb net met mijn garage even gezocht en kom op 86 euro ex uit voor een bosch sensor.
Dit is trouwens de lamda die voor de katalysator zit.
Doe ik er een grote beurt bij met apk dan zal ik rond de 350 verder zijn.
Zal me benieuwen.
Want in het lijstje stond ook 1 die kant en klaar was voor 140 euro ex.
Mocht van mij ook maar hij vond dit niet nodig omdat het een makkie was om te doen.
Nou we zullen zien 30 maart apk,grote beurt, en die lamda.
Want in het lijstje stond ook 1 die kant en klaar was voor 140 euro ex.
Mocht van mij ook maar hij vond dit niet nodig omdat het een makkie was om te doen.
Nou we zullen zien 30 maart apk,grote beurt, en die lamda.
Ik zou geen Bosch monteren maar gewoon een (zoals fabrieksaf) Denso sensor, Toyota schijnt daar wel gevoelig voor te zijn. Die dingen koop je voor 40 euro.
Vaak bu'j te bang!
Is het ook maar dat is Denso ook en Denso is de leverancier van Toyota.tafmaf schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 17:32:
Die was bij hem 80 euro ex.
Was in de veronderstelling dat Bosch een goed merk is???
Dus die zal waarschijnlijk het beste werken. Al helemaal als de Bosch afwijkt van de Denso.
Het gaat er niet om of Bosch een goed merk is (het is een goed merk). Waar het wel om draait is dat de Bosch lambda goed gaat samenwerken met de ECU in jouw auto. Als degene die hem bij jou wil inbouwen genoeg ervaring heeft en hem goed kan aansluiten op de connector, dan zal hij werken. Klopt er iets niet dan zal het motor management lampje branden.tafmaf schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 17:32:
Aardig aan de prijstafmaf schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 17:32:
https://www.besteonderdelen.nl/denso-1665303.html
Ik zou lekker Denso (laten) monteren
Vaak bu'j te bang!
Ik heb een Toyota avensis automaat. Wat is de juiste manier om het oliepeil van de automaat te checken? Ik heb namelijk geen service handleiding.
[ Voor 16% gewijzigd door darkdesign op 18-03-2018 12:21 ]
Volgens mij is dat een gesloten systeem. Ik heb de dealer aan het werk gezet daarvoordarkdesign schreef op zondag 18 maart 2018 @ 12:21:
Ik heb een Toyota avensis automaat. Wat is de juiste manier om het oliepeil van de automaat te checken? Ik heb namelijk geen service handleiding.
. < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende
Er zit wel een peilstok op het motorblokDUX schreef op zondag 18 maart 2018 @ 12:22:
[...]
Volgens mij is dat een gesloten systeem. Ik heb de dealer aan het werk gezet daarvoor
Op die peilstok staat cool en hot. Nu heb ik na een ritje hem in zijn neutraal gezet en met draaiende motor gecheckt. Hij geeft aan dat ie tussen de streepjes bij cool staat. Maar ik vraag me af waarom er cool en hot staat met beide twee streepjes.
Ik maak het me er misschien te makkelijk af qua auto door hele waslijsten af te laten werken als de auto bij de dealer staat
Ik ben dan misschien in verwarring met het al dan niet verversen van olie in de automaat en de informatie die ik daarover gekregen had aan de telefoon.
Heeft de automaat een eigen peilstok naast die van de motor? Je zegt motorblok, weet je zeker dat je niet de reguliere peilstok te pakken hebt? Ik maak uit die streepjes in ieder geval op dat er een marge mogelijk is van gewenste hoeveelheid olie. Warme olie heeft andere eigenschappen dan koude olie en heeft hiermee betrekking op een andere marge dan koude olie dat heeft. Ik weet alleen niet of je het twee keer zou moeten checken (keertje koud, keertje warm). Maar als je met aanwezige peilstokken aan de gang gaat, staat er dan niet wat over vermeld in de handleiding van de wagen?
Heeft de automaat een eigen peilstok naast die van de motor? Je zegt motorblok, weet je zeker dat je niet de reguliere peilstok te pakken hebt? Ik maak uit die streepjes in ieder geval op dat er een marge mogelijk is van gewenste hoeveelheid olie. Warme olie heeft andere eigenschappen dan koude olie en heeft hiermee betrekking op een andere marge dan koude olie dat heeft. Ik weet alleen niet of je het twee keer zou moeten checken (keertje koud, keertje warm). Maar als je met aanwezige peilstokken aan de gang gaat, staat er dan niet wat over vermeld in de handleiding van de wagen?
[ Voor 10% gewijzigd door DUX op 18-03-2018 15:37 ]
. < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende