Het grote Toyota-topic

Pagina: 1 ... 82 ... 166 Laatste
Acties:
  • 916.989 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dan bedoelt ie dus Toyota in het algemeen. Die ervaringen moeten toch makkelijk uit het topic te halen zijn?

Bij Toyota staan de prijzen voor het onderhoud bij de dealer trouwens gewoon vast. En VAG en tientjes in 1 zin noemen is wel heel dapper.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Onzin. Standaard slijtagedelen zijn echt niet duurder dan iedere andere auto. Hooguit wat hele specifieke dingen, b.v. een uitlaat ofzo. Maar hoe vaak gaat zoiets nou echt stuk, of rot (zeker bij een relatief jonge auto).
Wat soms wel is, is dat bepaalde onderdelen bij een dealer stinkend duur zijn. Voor mijn oude Avensis (T25) zou een lambdasonde bij de dealer zo'n 200 euro kosten. Exact dezelfde sonde, maar dan in een Denso doosje i.p.v. Toyota doosje (Toyota lambda sensor is ook Denso) kostte mij 40 euro.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 08:59
Ik heb wel het idee dat er een groter aanbod aan B-merk- en sloop-onderdelen is voor VW. Bij Toyota is het eigenlijk altijd origineel en is het op de sloop wat meer zoeken. Daarbij zijn veel BOVAG-garages duidelijk handiger met VW's en hebben die betere contacten voor de onderdelen.
Maarja, of het nu goedkoop is om bij elke beurt nieuwe bougies in je TSI te schroeven en elke 200dkm de koppakking en turbo te vervangen.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:44
Is ook logisch natuurlijk... als het bijna nooit kapot gaat dan staat er minder op de sloop en is het minder interessant om er onderdelen voor te maken. Onderdelen voor auto's die ze continu nodig hebben worden massaler geproduceerd en zijn dus goedkoper :+

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 22-09 16:16

Pelle

🚴‍♂️

Proefrit vandaag ging niet door :-|
Accu was leeg. Volgend weekend wellicht een herkansing (mochten we dan niet alsnog voor iets anders gekozen hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 08:28
Pelle schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 09:51:
Prijzen qua onderhoud en onderdelen. Dingen die bij VAG een paar tientjes kosten, zouden bij Toyota een veelvoud kunnen zijn. Niet mijn woorden, maar die van de garagehouder.
Toen de golf van mijn vrouw naar de dealer moest, toen was ik pas aan de beurt...

Hoe meer vervangingsonderdelen er van een type gemaakt worden, hoe goedkoper ze het over het algemeen zijn. Dus ja, van een VW zijn de imitatie onderdelen vaak goedkoper (maar heb je soms ook verschillende prijsklasse en kwaliteit in de onderdelen).n Dus dit geldt niet alleen voor VW en Toyota, maar meerdere merken.

Ik heb nu 7 jaar een avensis en daarvan heb ik alleen nog maar een keer 2 lambasonde sensoren moeten vervangen (als extra boven olie/banden). En net als -tom-562 heb ik dat even zelf gedaan.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-09 13:12
mhr-zip schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 19:39:
[...]

Toen de golf van mijn vrouw naar de dealer moest, toen was ik pas aan de beurt...

Hoe meer vervangingsonderdelen er van een type gemaakt worden, hoe goedkoper ze het over het algemeen zijn. Dus ja, van een VW zijn de imitatie onderdelen vaak goedkoper (maar heb je soms ook verschillende prijsklasse en kwaliteit in de onderdelen).n Dus dit geldt niet alleen voor VW en Toyota, maar meerdere merken.

Ik heb nu 7 jaar een avensis en daarvan heb ik alleen nog maar een keer 2 lambasonde sensoren moeten vervangen (als extra boven olie/banden). En net als -tom-562 heb ik dat even zelf gedaan.
Heb ook 6,5 jaar een Avensis wagon gereden:
Bouwjaar 2000, 1.6 Linea Terra.

Alleen maar regulier onderhoud, een keer een dooie accu en een lamme richtingaanwijzer. Ding was niet stuk te krijgen. Inmiddels dus een Avensis Verso en die had helaas een defecte lambdasonde, kan gebeuren en hopelijk blijft het hier voorlopig even bijna. Ben in ieder geval Toyo addict en ga deze helemaal oprijden tot hij in elkaar zakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 18:55
Ik vervang vaak overigens dingen niet meteen voor origineel Toyota maar voor Toyota optifit.. scheelt vaak aanzienlijk in de prijs en is nog steeds specifiek voor jou auto gemaakt en geen vaag chinees c merk.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:11

OgWok

U.N.C.L.E.

TgR_KILLER schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 22:39:
Ik vervang vaak overigens dingen niet meteen voor origineel Toyota maar voor Toyota optifit.. scheelt vaak aanzienlijk in de prijs en is nog steeds specifiek voor jou auto gemaakt en geen vaag chinees c merk.
Wat is dat "Toyota optifit"?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Dat zijn goedkopere onderdelen die wel door de dealer geleverd worden. Volgens mij is dat vanaf dat de auto een jaar of tien oud is dat ze dat aanbieden. Sommige dingen zijn daarlangs serieus scherp geprijst. Zelfs met mijn vaste klantenkorting bij de Brezan is de dealer met sommige onderdelen nog duidelijk goedkoper.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-09 17:12
Vlassie1980 schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 20:42:
[...]

Heb ook 6,5 jaar een Avensis wagon gereden:
Bouwjaar 2000, 1.6 Linea Terra.

Alleen maar regulier onderhoud, een keer een dooie accu en een lamme richtingaanwijzer. Ding was niet stuk te krijgen. Inmiddels dus een Avensis Verso en die had helaas een defecte lambdasonde, kan gebeuren en hopelijk blijft het hier voorlopig even bijna. Ben in ieder geval Toyo addict en ga deze helemaal oprijden tot hij in elkaar zakt :)
Dat is mijn ervaring ook met Toyota. Mijn eerste Toyota was een noodzakelijke snelle aankoop vanwege partner met hernia, ze kon niet meer in een lage auto zitten dus er moest op stel en sprong een auto komen met hoge instap en meer rechtop zithouding. Binnen enkele dagen een Picnic gekocht van 12 jaar oud met twee ton op de teller, met de gedachte: als ie het een jaartje volhoudt is het prima, daarna zien we wel verder. In de jaren die volgden, bleef het ding gewoon gaan. Op 14 jaar oud was de originele uitlaat aan vervanging toe. Verder is de airco eens bijgevuld, er is een remleiding vervangen (komen bij alle auto's droogte scheurtjes in het flexibele deel) en een nieuwe radiateur wegens lekkage door steenslag. Voor het overige alleen gangbaar onderhoud en in vijf jaar probleemloos naar 3.5 ton gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
OgWok schreef op zondag 18 februari 2018 @ 08:42:
[...]

Wat is dat "Toyota optifit"?
AtleX schreef op zondag 18 februari 2018 @ 10:44:
Dat zijn goedkopere onderdelen die wel door de dealer geleverd worden. Volgens mij is dat vanaf dat de auto een jaar of tien oud is dat ze dat aanbieden. Sommige dingen zijn daarlangs serieus scherp geprijst. Zelfs met mijn vaste klantenkorting bij de Brezan is de dealer met sommige onderdelen nog duidelijk goedkoper.
Dat dus ;) geen idee hoe oud je auto moet zijn though. Kan best dat het model minimaal 10 jaar oud moet zijn? Echt geen idee, zou je bij de dealer moeten navragen. Mijn model bestaat al sinds 2003 al is de mijne uit 2007.
Heb nu een setje optifit ruitenwissers.. die waren tientjes goedkoper dan de originele. Heb nu complete wissers waar ik voor origineel enkel rubbers had.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Over 2 weken is het zover. Onthulling van de nieuwe Supra. Waarbij ik toch best wel hoop dat de geruchten niet kloppen en het bijvoorbeeld Celica wordt want de gelekte foto's/renders en specificaties zijn het toch allemaal net niet, en een tweede soort GT86 zaten we niet op te wachten toch?

Afbeeldingslocatie: https://www.supramkv.com/attachments/supramkv-bestcar-3-jpg.5443/
https://www.supramkv.com/...in-best-car-magazine.737/

Afbeeldingslocatie: https://www.supramkv.com/attachments/2018_05-jpg.5507/
https://www.supramkv.com/...acing-concept-leaked.741/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Wat is er dan geen Supra aan en wel Celica ?

- relatief veel vermogen (350pk zo te zien)
- 2-door front-mounted mid-engine coupe
- achterwielaandrijving

De GT86 is zelfs niet een Celica te noemen zoals we deze al een paar generaties kennen. Het wordt ook geen wagen van boven de €60.000 heb ik begrepen maar juist tussen de GT86 en die prijsklasse in. Aardig pakketje heb je dan als dat goed in elkaar zit.

Wat me het meeste stoort zijn de geruchten van de BMW motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Saturnus schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 20:25:
Over 2 weken is het zover. Onthulling van de nieuwe Supra. Waarbij ik toch best wel hoop dat de geruchten niet kloppen en het bijvoorbeeld Celica wordt want de gelekte foto's/renders en specificaties zijn het toch allemaal net niet, en een tweede soort GT86 zaten we niet op te wachten toch?

[afbeelding]
https://www.supramkv.com/...in-best-car-magazine.737/

[afbeelding]
https://www.supramkv.com/...acing-concept-leaked.741/
Het lijkt er meer op dat deze auto niets anders wordt dan een BMW Z4 met een andere body.
Dus geen Toyota/Lexus onderstel en geen Toyota motoren.
Die keuze begrijp ik niet helemaal: waarom hadden ze niet iets kunnen bouwen met de nieuwe V35A-FTS en een Lexus/Subaru platform?

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Phuncz schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 20:33:

- achterwielaandrijving

De GT86 is zelfs niet een Celica te noemen zoals we deze al een paar generaties kennen. Het wordt ook geen wagen van boven de €60.000 heb ik begrepen maar juist tussen de GT86 en die prijsklasse in. Aardig pakketje heb je dan als dat goed in elkaar zit.

2018 2019 met 350 pk... Nissan met de GT-R inmiddels tegen de 600 pk.....
Even een slinger aan de turbo's van een MKIV en die gaat sneller zijn na de 100KM/H.
Als je Supra durft te hergebruiken dan moet je leveren op verwachtingen en marktontwikkelingen.
Laten we hem maar GT94 noemen, dan is er niets aan de hand. /mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 20:32
Als het dan iets anders dan Supra zou moeten zijn, dan zou het een MR2 zijn. Die dan wel een stapje hoger staat dan de laatste MR2, die juist vrij minimaal was.

Waar slaat de 94 op in jouw GT94?

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Laatst online: 22-09 11:23

Metalfreak

Hoije woh!

Phuncz schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 20:33:

- achterwielaandrijving

Ga er maar vanuit dat die prijs echt wel boven de 60k euro zal zitten in Nederland. De GT86 zit al ruim boven de 45k vanwege alle belastingboetes in Nederland, dus die nieuwe Supra zal vast duurder worden...
Saturnus schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 16:07:
[...]

Even een slinger aan de turbo's van een MKIV en die gaat sneller zijn na de 100KM/H.
Als je Supra durft te hergebruiken dan moet je leveren op verwachtingen en marktontwikkelingen.
Tja, de oude Supra had op papier ook maar 280pk... In de praktijk zijn er ook exemplaren geweest met 1000+ PK... Wellicht laten ze juist de tuningopties wel eens open en kun je met de nieuwe hetzelfde trucje uithalen. Maar 350PK is echt niet weinig als de auto voor de rest goed in elkaar zit, dat kan dan misschien ook wel zorgen voor een lichtere gooi en smijt wagen dan zo'n GT-R.

Maar ik vind het ook jammer dat er waarschijnlijk BMW motoren in komen, die gaan toch kapot... :{

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
!null schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 16:25:
Als het dan iets anders dan Supra zou moeten zijn, dan zou het een MR2 zijn. Die dan wel een stapje hoger staat dan de laatste MR2, die juist vrij minimaal was.

Waar slaat de 94 op in jouw GT94?
Alleen de MR2 had altijd een mid-engine toch? Dat lijkt hier sowieso niet het geval.

GT86 plus een beetje, een grap.
Metalfreak schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 16:35:
[...]

Tja, de oude Supra had op papier ook maar 280pk... In de praktijk zijn er ook exemplaren geweest met 1000+ PK... Wellicht laten ze juist de tuningopties wel eens open en kun je met de nieuwe hetzelfde trucje uithalen. Maar 350PK is echt niet weinig als de auto voor de rest goed in elkaar zit, dat kan dan misschien ook wel zorgen voor een lichtere gooi en smijt wagen dan zo'n GT-R.

Maar ik vind het ook jammer dat er waarschijnlijk BMW motoren in komen, die gaan toch kapot... :{
320-330 pk in de EU en VS als het goed is. Ja, als de speelruimte voor tuning er is zou dat mooi zijn, en dat past ook nog aardig binnen het oude beeld van BMW... Waar het mij om gaat is als ze roepen: "The Legend Returns" dan moet je echt groots leveren. Een wagen die zijn tijd vooruit is op een aantal onderdelen.

Uit een tijd toen waarschijnlijk nog niemand door had wat voor monsters de 2JZ en V160 zijn. Is ~350 pk vandaag de dag genoeg om daadwerkelijk te kunnen zeggen dat de legende terug is? Twijfelachtig maar ik hoop het van harte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Saturnus schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 16:07:
De GT-R begint in NL vanaf 165.000€. Heel andere prijsklasse.

Advocaat van de duivel, maar de Supra IV zonder twin-turbo had wel wat minder vermogen met 220pk voor 1400+kg. Sowieso kan je getunede turbo-exemplaren niet vergelijken met wat in een Japans tijdschrift als officiële specs geclaimed worden.

Hetgeen me het meeste stoort is dat er dan het gerucht is dat het helemaal technisch geen Toyota is.

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Phuncz schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 18:13:
[...]

De GT-R begint in NL vanaf 165.000€. Heel andere prijsklasse.
Waarvan alleen al 65.000 euro aan BPM.
Het platform van de Lexus LC zou als basis kunnen dienen voor meer sport modellen.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik vind het geen probleem om te tellen zonder BPM, als Belg heb ik daar geen last van, maar dat werd me hierboven wel kwalijk genomen toen ik de GT86 noemde die 50% duurder is in NL dan elders. De prijsgeruchten waren dacht ik ook 45.000 tot 60.000€ voor de Supra V, naargelang welke motorisatie, excl. BPM.

• !null
Ik denk dat het er allemaal mee te maken heeft dat Toyota denkt/weet dat men geen hoofdprijzen kan vragen voor een Toyota, maar wel voor een Lexus LC500 om maar wat te noemen.

• TgR_KILLER
!null schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 13:25:
Ik denk dat het er allemaal mee te maken heeft dat Toyota denkt/weet dat men geen hoofdprijzen kan vragen voor een Toyota, maar wel voor een Lexus LC500 om maar wat te noemen.
Tis wat je hoofdprijzen noemt. de Yaris GRMN kost ook 46k ofzo en die is uitverkocht?
Overigens wel een stoer ding om te zien =)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
TgR_KILLER schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 22:41:
[...]
Tis wat je hoofdprijzen noemt. de Yaris GRMN kost ook 46k ofzo en die is uitverkocht?
Overigens wel een stoer ding om te zien =)
Waarom zou je een Yaris willen ipv een GT86 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
bouwfraude schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 16:21:
[...]

Geen idee. Ik hoef ze beide niet haha. Maar Yaris GRNM is wel erg exclusief.. al is een GT86 met de belasting in Nederland net zo exclusief..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

bouwfraude schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 16:21:
[...]

Dat snap ik ook niet helemaal. Het blijft uiteindelijk toch een Yaris en die heeft nog altijd een beetje een bejaardenimago, no offence :$

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 16:27
Metalfreak schreef op maandag 26 februari 2018 @ 18:47:
[...]

Dat snap ik ook niet helemaal. Het blijft uiteindelijk toch een Yaris en die heeft nog altijd een beetje een bejaardenimago, no offence :$
Wat het weer extra leuk maakt bij de stoplichten. Met de GRMN dan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:37

Arfman

Drome!

[...]

Wat vertel je me nu?!

Gelukkig heb ik er nog een Prius naast, pfew.

:+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
[...]

Snap dat bejaarden imago sowieso niet echt.. mijn knalrode Yaris 1.3 van 2015 was weinig bejaards aan.. super leuk autotje :P en een GRNM is al helemaal geen bejaardenbak xD heb je die ooit gezien?

Maar then again, alle snelle auto's heb je niet zo veel aan.. stoplicht sprintjes win je van de gemiddelde bestuurder al in een 1.0 want niemand trekt snel op xD en je zit zo op de 50.. so whats the point :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Meeste grote auto's zijn log en zwaar met een kleine motor met grote turbo, en mensen die niet met autorijden bezig zijn. Maar als een klein en lichte auto sneller weg is dan komt toch dat ego weer kijken. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Dit weekend presenteerde zich voor ons het eerste probleempje met de Prius, maar het lag uiteraard aan onszelf. Lege 12v accu. Waarschijnlijk een lampje laten branden ofzo. Was gelukkig snel verholpen door de Zwitserse wegenwacht die ook nog snel ter plaatje was.

De goede man kwam met een of andere losse unit aanzetten waar waarschijnlijk gewoon een flinke batterij in zat. Ik weet er weinig van maar ik dacht dat een Prius dermate apart werkte dat je die niet met een paar startkabels weer tot leven kan wekken, heb ik dat mis en had iemand anders me met een stel startkabels wel gewoon kunnen helpen? Dan leg ik namelijk even een setje van die dingen in de auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:25

Nakebod

Nope.

[...]

IK VOEL ME BELEDIGD!
Ohnee, toch niet. :+

Voorgaande modellen ben ik het wel met je eens, maar sinds het huidige 2011-.. model vind ik dat niet meer zo van toepassing.
Tenminste, als je niet het basis instapmodel hebt met saaie velgen en geen klein dakspoilertje :PSerieus klein verschil, maar oogt echt heel anders.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 12:46

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Jheroun schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 10:43:

De goede man kwam met een of andere losse unit aanzetten waar waarschijnlijk gewoon een flinke batterij in zat. Ik weet er weinig van maar ik dacht dat een Prius dermate apart werkte dat je die niet met een paar startkabels weer tot leven kan wekken, heb ik dat mis en had iemand anders me met een stel startkabels wel gewoon kunnen helpen? Dan leg ik namelijk even een setje van die dingen in de auto :)
Het is andersom: het wordt afgeraden om met een Prius aan een andere auto starthulp ter verlenen.
Een Prius met een lege 12V accu is juist supereenvouding weer tot leven te wekken. Ik heb wel eens gezegd dat ik verwacht dat dat met een paar 1,5V batterijtjes nog wel zal werken.
Ik heb het iig al eens met een labvoeding gedaan, en dat ding levert maar 2A.

Het enige waar je de 12V accu voor nodig hebt is de elektronica tot leven wekken, als dat aangaat dan gaat automatisch ook de omvormer aan die 12V voor de accu levert. Ik denk dat de grootste stroomvreter op 12V de remservo is (die begint druk op te bouwen zo gauw je de bestuurdersdeur open doet).

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
[...]

Mijn yaris aspiration 1.5 2017 is nou niet bepaald een bejaarde auto. Kan ook wel door mijn rijstijl komen :P

Nou klopt het wel dat Toyota bekend staat als "bejaarden" merk over het algemeen maar het zijn gewoon enorm goede degelijke autos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Maasluip schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 11:11:
[...]

Het is andersom: het wordt afgeraden om met een Prius aan een andere auto starthulp ter verlenen.
Een Prius met een lege 12V accu is juist supereenvouding weer tot leven te wekken. Ik heb wel eens gezegd dat ik verwacht dat dat met een paar 1,5V batterijtjes nog wel zal werken.
Ik heb het iig al eens met een labvoeding gedaan, en dat ding levert maar 2A.

Het enige waar je de 12V accu voor nodig hebt is de elektronica tot leven wekken, als dat aangaat dan gaat automatisch ook de omvormer aan die 12V voor de accu levert. Ik denk dat de grootste stroomvreter op 12V de remservo is (die begint druk op te bouwen zo gauw je de bestuurdersdeur open doet).
Hmm, dus een powerbank en een paar draadjes zou genoeg moeten zijn. Klinkt als iets voor kickstarter :P Dank voor de info.

edit: Kickstarter heeft meerdere van dit soort dingen staan, maar voor een prius zou dit dus simpeler en goedkoper moeten kunnen

[ Voor 21% gewijzigd door Jheroun op 27-02-2018 12:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Het bestaat al een tijdje hoor, een goed voorbeeld verkrijgbaar bij Amazon:

https://www.anker.com/pro...ump-Starter-mini/A1502111

https://www.amazon.de/Ank...terie-Taschenlampe-Anschlüsse/dp/B071G81GQ4/

[ Voor 23% gewijzigd door Phuncz op 27-02-2018 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Bij Lidl is ook zoiets verkrijgbaar:

https://www.lidl-shop.be/...arthulpfunctie/p100227784

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Jheroun schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 12:30:
[...]

Hmm, dus een powerbank en een paar draadjes zou genoeg moeten zijn. Klinkt als iets voor kickstarter :P Dank voor de info.

edit: Kickstarter heeft meerdere van dit soort dingen staan, maar voor een prius zou dit dus simpeler en goedkoper moeten kunnen
Zoals andere al zeggen die kan je overal krijgen :) Maar nadeel van zo'n ding vind ik persoonlijk dat die powerbanks/packs ook weer leeg raken. Dus tenzij je hem enkel voor een specifieke reis koopt en ook daar voor goed op laad zal je altijd zien dat hij leeg is wanneer je hem nodig hebt :P. Dan heb je meer aan een goed stel startkabels die je aan iedere willekeurige auto kan hangen.

En as said, je kan inderdaad bij welke Toyota Hybride dan ook zit gewoon een 12v accu in die je met startkabels kan aansluiten. Enkel als je hybride pack leeg is dan heb je echt een serieus issue, die krijg je niet zo opgeladen :)
Nakebod schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 11:07:
[...]
Voorgaande modellen ben ik het wel met je eens, maar sinds het huidige 2011-.. model vind ik dat niet meer zo van toepassing.
Tenminste, als je niet het basis instapmodel hebt met saaie velgen en geen klein dakspoilertje :PSerieus klein verschil, maar oogt echt heel anders.
Ik had een 2012 Yaris, die was idd wel leuk. Maar vond mijn 2015 Yaris toch weer een stuk leuker gestijld qua koplampen, bumper en achterlichten. En de allerlaatste zijn weer een stapje vooruit.
Die spoiler is idd erg klein maar heb ik ook op beide Yarissen gehad, zonder is het gewoon TE leeg op de achterruit :P.. Die van de Yaris GRNM is wel erg cool overigens haha, lekker geluidje ook standaard in die auto xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
Ben benieuwd naar de nieuwe modellen volgende week, vooral naar de nieuwe Auris :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Vanmorgen wilde de Avensis Verso niet starten, dacht eerst dat de accu door de kou was overleden maar achteraf bleek dat ik de binnenverlichting aan had laten staan :')

Gelukkig een toffe schoonpa die aankwam met startkabels dus ik was weer vrij snel on the move. Zit ook een originele Toyota accu in dus die gaat niet zomaar stuk natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:55
Vlassie1980 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 11:21:
[...]
Zit ook een originele Toyota accu in dus die gaat niet zomaar stuk natuurlijk :)
Best kans dat hij nu een tik heeft gehad hoor en dat je binnenkort alsnog aan de beurt bent voor een nieuwe accu. Diepontladen is niet goed voor een auto accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
ThinkPadd schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 11:27:
[...]

Best kans dat hij nu een tik heeft gehad hoor en dat je binnenkort alsnog aan de beurt bent voor een nieuwe accu. Diepontladen is niet goed voor een auto accu.
Binnenkort dan toch maar even laten uitlezen en vervangen indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banpei
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-10-2022

Banpei

Hachiroku on this touge?

TgR_KILLER schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 21:08:
Zoals andere al zeggen die kan je overal krijgen :) Maar nadeel van zo'n ding vind ik persoonlijk dat die powerbanks/packs ook weer leeg raken. Dus tenzij je hem enkel voor een specifieke reis koopt en ook daar voor goed op laad zal je altijd zien dat hij leeg is wanneer je hem nodig hebt :P. Dan heb je meer aan een goed stel startkabels die je aan iedere willekeurige auto kan hangen.
Dat valt ook wel weer mee: heb vorig jaar een powerbank gekocht en je kan in ieder geval tot 3 maanden na opladen nog gewoon een auto jumpstarten. ;)

Daarnaast heb ik een paar problemen met jumpstarten:
1. Ik kom niet altijd met de auto als ik met mijn hobby projecten ga rijden (kost een 5 tot 10 minuten extra met al dat eenrichtingsverkeer in Hilversum)
2. Mijn daily heeft, net als de meeste moderne autos, een start-stop systeem en de fabrikanten maken het bijna onmogelijk om dan startkabels op de accu aan te sluiten. :(
3. Mijn garage is niet aan de openbare weg, dus even hulp vragen van een voorbijganger is er vaak niet bij

AE86 gevonden! | So what I thought I'd do was, I'd pretend to be one of those deaf-mutes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Heb vandaag leenauto (Yaris 2013 hybrid staat voor een beurt).

September 2017 Auris TS

Wat rijdt dat als een zonnetje. Wel 1 groot nadeel;

ik heb langere benen, en het soort "handvat" bij de bestuurdersportier komt vrij ver naar binnen zetten. Niet heel erg prettig en kost teveel ruimte.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Nakebod schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 11:07:
[...]

IK VOEL ME BELEDIGD!
Ohnee, toch niet. :+

Ik vind de Yaris vooral zo hoog op zijn poten staan, die mag echt wel flink verlaagd worden voordat het een beetje acceptabel uitziet :$ En van binnen vind ik het ook allemaal wel erg braaf en saai.
Ik heb zoiets ook voor mijn Lexus aangezien de accu steeds leeg liep, maar nog niet hoeven gebruiken. Maar met mijn 3,5 liter motor moest ik er wel eentje hebben met voldoende startstroom. Maar goed, heb de oorzaak van mijn lege accu nu gevonden, dus volgens mij heb ik 'm nu niet echt gauw nodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Metalfreak schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 12:39:
[...]

Ik vind de Yaris vooral zo hoog op zijn poten staan, die mag echt wel flink verlaagd worden voordat het een beetje acceptabel uitziet :$ En van binnen vind ik het ook allemaal wel erg braaf en saai.

[...]

Ik heb zoiets ook voor mijn Lexus aangezien de accu steeds leeg liep, maar nog niet hoeven gebruiken. Maar met mijn 3,5 liter motor moest ik er wel eentje hebben met voldoende startstroom. Maar goed, heb de oorzaak van mijn lege accu nu gevonden, dus volgens mij heb ik 'm nu niet echt gauw nodig :P
Dat heb ik dus totaal niet met mijn Yaris, ik merk met sommige drempels in zoetermeer dat ik ze al raak met mijn bumper.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
corset schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 12:39:
Heb vandaag leenauto (Yaris 2013 hybrid staat voor een beurt).

September 2017 Auris TS

Wat rijdt dat als een zonnetje. Wel 1 groot nadeel;

ik heb langere benen, en het soort "handvat" bij de bestuurdersportier komt vrij ver naar binnen zetten. Niet heel erg prettig en kost teveel ruimte.
ben zelf 1,96 maar heb hier totaal geen last van gehad in de 3 weken dat ik een Auris heb gereden van dat type (was huurauto via werk). sterker nog, zit er over na te denken om er zelf 1 te nemen :P

eerst maar eens afwachten wat we volgende week allemaal voor moois te zien krijgen op de beurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
DigitalError schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 14:02:
[...]

ben zelf 1,96 maar heb hier totaal geen last van gehad in de 3 weken dat ik een Auris heb gereden van dat type (was huurauto via werk). sterker nog, zit er over na te denken om er zelf 1 te nemen :P

eerst maar eens afwachten wat we volgende week allemaal voor moois te zien krijgen op de beurs.
Kan zijn dat ik de stoel niet goed heb ingesteld maar goed. Voor een dagje ga ik me er niet druk om maken. Maar wat is dit een genot om mee te rijden, heerlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ik heb zelf ook zo'n kleine Jumpstarter pack, piekstroom 300A. Genoeg voor benzine motoren, maar niet voor diesels.
Hoe dan ook, sinds ik dat ding heb, heb ik al verschillende mensen ermee geholpen. Werkt prima, zeker voor zo'n klein ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
corset schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 14:04:
[...]

Kan zijn dat ik de stoel niet goed heb ingesteld maar goed. Voor een dagje ga ik me er niet druk om maken. Maar wat is dit een genot om mee te rijden, heerlijk
Ja dat vond ik ook, alles werkte soepel en hij zat heerlijk. was eigenlijk meteen verliefd op die auto :P
zou mijn eerste toyota worden dus was wel benieuwd hoe dat zou zijn, meteen die energy challenge meegedaan toen in het weekend bij de dealer :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
DigitalError schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 14:07:
[...]

Ja dat vond ik ook, alles werkte soepel en hij zat heerlijk. was eigenlijk meteen verliefd op die auto :P
zou mijn eerste toyota worden dus was wel benieuwd hoe dat zou zijn, meteen die energy challenge meegedaan toen in het weekend bij de dealer :P
Het was mijn.. 4e testrit?

Eerste Toyota was een Prius 2 (2004)
Daarna een Yaris 2013

In de tussentijd gereden;

Auris (Van mijn ouders)
Auris TS (van mijn ouders)
RAV 4 Hybrid (Collega)

Ik wil niet anders meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Ik heb juist bijna alleen ervaring met Toyota (buiten een Hyundai die ik 2 jaar had) dus kan het lastig vergelijken met andere auto's:P Genoeg andere auto's gereden maar die maar voor 1 of 2 ritjes.

Zelf gehad (in volgorde van aanschaf):
Corolla 2002
Auris HSD 2010
Yaris HSD 2012
Corolla 1996
Yaris 1.3 2015
Land Cruiser 2007

En van de zaak o.a. een Auris, Auris HSD, Prius 2, Prius 3 en Prius 3 plugin gereden van verschillende jaren, meestal tijdelijke auto's van een paar maanden tot een jaar. Momenteel alweer een jaar een Auris HSD van 2013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveWoz
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Wat is er toch met Toyota gebeurd? Vroeger zag je ze vaak rijden, nu lijkt het een uitstervende soort te zijn. Op wat Aygo's na zie ik ze niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Is nog steeds het meest verkochte automerk ter wereld hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Niet op trolls reageren ;)

Ik ben benieuwd naar de lineup voor dit jaar, ik hoop dat we volgende week met de Geneva Motor Show eindelijk eens iets te zien krijgen van de eerder-genoemde Hy-Power versies. En nog de Supra, daar ben ik wel heel erg benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
SteveWoz schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 19:12:
Wat is er toch met Toyota gebeurd? Vroeger zag je ze vaak rijden, nu lijkt het een uitstervende soort te zijn. Op wat Aygo's na zie ik ze niet meer.
Ik zie ze nog zat rijden. Het is alleen niet zo dat ze veel marktaandeel afsnoepen van andere merken hier in NL. Aurisjes zie je wel heel vaak rijden, een nieuwe Avensis heel wat minder vanwege al die bijtelling regeltjes.

Moet wel zeggen dat je mijn auto (Avensis Verso) niet echt vaak ziet rijden, maar ik hoef ook niet in een 1 op een dozijn auto te rijden. Ben altijd wel gecharmeerd van wat minder algemene auto's als bijvoorbeeld een Honda Accord Tourer of een Subaru Legacy, ook alleen maar Japanse degelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

!null schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 19:26:
Is nog steeds het meest verkochte automerk ter wereld hoor :)
Tja, in Azië en Afrika is 90% van de auto's ongeveer Toyota. In Australië misschien ook wel meer dan de helft. In Europa is er gewoon meer keuze en is Toyota juist toch vaak de wat duurdere keuze t.o.v. de concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Metalfreak schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 20:39:
[...]

Tja, in Azië en Afrika is 90% van de auto's ongeveer Toyota. In Australië misschien ook wel meer dan de helft. In Europa is er gewoon meer keuze en is Toyota juist toch vaak de wat duurdere keuze t.o.v. de concurrentie.
90%? Nou, niet zo overdrijven.
Hier heb je toch aardig wat lease rijders en die leasen sneller iets van VAG of BMW dan een Toyota.

En in Afrika kunnen ze kwaliteit waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik zit gloeiende gloeiende op een nieuwe Avensis te wachten...
In de ontwikkelingskamers van Toyota zijn de Japanners de afgelopen periode druk geweest met een nieuwe viercilinder benzinemotor. De krachtbron is nu samen met een nieuwe transmissie gepresenteerd.
Toyota rolt zijn TNGA-basis over steeds meer modellen uit en het is die modulaire basis, onder andere te vinden onder de C-HR, Prius, Camry en straks de nieuwe Auris, die nu kennismaakt met een nieuwe 2,0-liter viercilinder benzinemotor. Toyota hangt het DFE-label aan het blok, een lettercombinatie die staat voor Dynamic Force Engine. De kracht van de nieuwe motor zit hem in de efficiëntie. Volgens de Japanners ligt de thermische efficiëntie op 40 procent, een ongekend hoog percentage voor een 2.0. Als het blok deel uitmaakt van een hybride aandrijflijn stijgt de thermische efficiëntie met nog eens 1 procent. De krachtbron is 169 pk sterk.
Bron: Autoweek: https://www.autoweek.nl/n...senteert-nieuwe-techniek/

Mooie motor voor in de opvolger van de huidige Avensis
Nu is 170PK voor een 2 liter motor geen wereldwaarde, maar toch, tis 20pk meer dan wat ik nu heb ;-)
Met PK's is het net als met geld, je kan er geen genoeg van hebben.

Wat wel opvallend is, ze hebben natuurlijk zo'n Turbo koffiemolen als een 1.2T motor voor de Auris, CH-R e.d. maar bij de echte motoren blijven ze gewoon (zo lijkt het) op de turboloze blokken door fietsen.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Gelukkig ook, ondergemotoriseerde wagens kom ik steeds meer tegen. Zeker bij zware SUV’s waar het verstand bij de aankoop al helemaal niet aanwezig is. Turbo-aangedreven motoren hebben de turbo als extra zwakke punt en de meeste mensen weten er ook niet mee om te gaan: volgas wegrijden met koude motor, blijven knallen tot de laatste meters, slecht laten onderhouden.

Het verbruik en rijden met een hybride met NA motor vind ik veel interessanter voor de mensen die een lager verbruik willen combineren met een vlottere motor. Het blijkt ook veel betrouwbaarder te zijn, zoals het bij een Toyota hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ze gaan Mazda achterna, gewoon goed doorontwikkelen van de atmosferische Ottomotor. Volgens mij is dat ook de manier om realistische verbruikswaarden te krijgen, en een betrouwbare motor.
Overigens is 169pk voor een 'normale' motor (lees: normaal gebruik) echt wel heel netjes hoor :o Ja, er is meer uit te halen, maar dan krijg je een onrijdbaar ding, ala Honda Civic Type-R (+200 pk die pas trekt vanaf 6000 rpm ofzo :P).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:43

Videopac

Rommelt wat aan.

Deadsy schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 21:32:
[...]

90%? Nou, niet zo overdrijven.
Hier heb je toch aardig wat lease rijders en die leasen sneller iets van VAG of BMW dan een Toyota.

En in Afrika kunnen ze kwaliteit waarderen.
Er zijn steeds meer leaserijdens die verplicht uit een beperkte set merken moet kiezen. Toyota zit daar lang niet altijd bij. Mijn vrouw bijvoorbeeld moest perse een VAG-bak kiezen ;(

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Phuncz schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 07:18:
Gelukkig ook, ondergemotoriseerde wagens kom ik steeds meer tegen. Zeker bij zware SUV’s waar het verstand bij de aankoop al helemaal niet aanwezig is. Turbo-aangedreven motoren hebben de turbo als extra zwakke punt en de meeste mensen weten er ook niet mee om te gaan: volgas wegrijden met koude motor, blijven knallen tot de laatste meters, slecht laten onderhouden.

Het verbruik en rijden met een hybride met NA motor vind ik veel interessanter voor de mensen die een lager verbruik willen combineren met een vlottere motor. Het blijkt ook veel betrouwbaarder te zijn, zoals het bij een Toyota hoort.
De overbuurman had laatst een tijdelijke leaseauto voor de deur staan, een BMW X3 met 3-cilinder twv €47.000 :'(

Ik zie het ook wel zo dat Toyota vooral een grotere markt heeft in Azië e.d., de landen waar auto's toch vaak wat meer te verduren hebben. De turbo-techniek is toch allemaal wat fragieler in extreme omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ik zag laatst ook op autoblog, een heel luxe aangeklede X2 voor 80.000 euro. Haha dan ben je toch helemaal knettergek geworden?
En als je het dan over betrouwbaarheid hebt scoort het allemaal maar middelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

-tom-562 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 07:36:
Ze gaan Mazda achterna, gewoon goed doorontwikkelen van de atmosferische Ottomotor. Volgens mij is dat ook de manier om realistische verbruikswaarden te krijgen, en een betrouwbare motor.
Overigens is 169pk voor een 'normale' motor (lees: normaal gebruik) echt wel heel netjes hoor :o Ja, er is meer uit te halen, maar dan krijg je een onrijdbaar ding, ala Honda Civic Type-R (+200 pk die pas trekt vanaf 6000 rpm ofzo :P).
Ik zie +200pk wel zitten hoor, als Toyota een dergelijke motor had gehad in een model als een Avensis dan had hij hier zeer waarschijnlijk op de oprit gestaan.

Ik ben het niet met je eens dat een +200pk motor ook direct 6000tpm moet draaien, bij mijn huidige 2 liter met 152pk moet ik moeite doen om de toerenteller meer dan 3000tpm te laten draaien, boven de 4000tpm kom je in de praktijk nooit. Piekvermogen is één, maar een mooie koppelkromme is veel belangrijker. Ondanks dat ik geen turbo moet hebben is juist het koppel van een turbomotor één van de fijne dingen aan de motorkarakterantiek

Hmmmm, een nieuw model Avensis met +200pk, 4 wheeldrive en cvt-achtige bak.... Ideale trekauto zonder een Land Cruiser te willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
@Bullet NL Ja daarom dus gewoon een elektromotor erbij (hybride). Dan heb je tenminste altijd koppel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

!null schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 10:12:
@Bullet NL Ja daarom dus gewoon een elektromotor erbij (hybride). Dan heb je tenminste altijd koppel.
Moah, zolang de hybride's vooral bedoelt zijn als spaarmiddel weet ik niet alsof het me trekt.
De nieuwe 169pk motor uitbreiden met een 40pk elektromotor die ook nog eens geschikt is om te ondersteunen met een flinke aanhanger.... Dan wordt het weer heel anders......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Bullet NL schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 10:22:
[...]

Moah, zolang de hybride's vooral bedoelt zijn als spaarmiddel weet ik niet alsof het me trekt.
De nieuwe 169pk motor uitbreiden met een 40pk elektromotor die ook nog eens geschikt is om te ondersteunen met een flinke aanhanger.... Dan wordt het weer heel anders......
Dit.
Toyota had meer auto's kunnen verkopen als je bv. die 2.4/2.5 hybride oplossing uit de IS300h/RAV4 ook in de Prius Wagon, Avensis, CT, Auris gelegd. Dat waren dan krachtige, betaalbare en betrouwbare alternatieven geweest voor de BMW, Audi, Mercedes etc. auto's.

De huidige Avensis had trouwens al veel eerder vervangen moeten worden. Maar helaas: een opvolger zit er niet meer in. Hyundai laat de i40 ook doodbloeden, lijkt het.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
@Bullet NL Dat soort aandrijflijnen zijn er allang, alleen zit nauwlijks in de Europese Toyota's. Wel in Lexus en RAV4 zoals gezegd.

Ik bedoelde meer dat de elektromotor pas een echt antwoord is op de vraag om koppel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Videopac schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 10:27:
[...]

Dit.
Toyota had meer auto's kunnen verkopen als je bv. die 2.4/2.5 hybride oplossing uit de IS300h/RAV4 ook in de Prius Wagon, Avensis, CT, Auris gelegd. Dat waren dan krachtige, betaalbare en betrouwbare alternatieven geweest voor de BMW, Audi, Mercedes etc. auto's.
Maar daar komt Lexus juist om de hoek kijken. Ze willen Toyota helemaal niet tegenover BMW, Audi en Mercedes zetten, daar is Lexus voor in het leven geroepen. Toyota wordt meer ter concurrentie van VAG, Opel enz. ingezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Metalfreak schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 11:14:
[...]

Maar daar komt Lexus juist om de hoek kijken. Ze willen Toyota helemaal niet tegenover BMW, Audi en Mercedes zetten, daar is Lexus voor in het leven geroepen. Toyota wordt meer ter concurrentie van VAG, Opel enz. ingezet.
Bij VAG en Opel kan ik voor een krachtige motor in een D-segment station of MPV/SUV kiezen, bij Toyota niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Toyota investeert hier niet echt in, de markt vinden ze denk ik te klein.

En denk ik een algemene tendens van "150pk is toch wel genoeg?" en het willen distantieren van het luxere segment (met Lexus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Toyota geeft de keuze niet omdat slechts een zeer klein deel van de kopers hiervan gebruik maakt.

De optie weg laten haalt voor hun de kosten iets omlaag en het productie proces gaat er sneller door.

Daarom zijn ook de opties vaak verwekt in pakketten of gewoon standaard.
Dit is goedkoper en versnelt het productie proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

!null schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 11:41:
Toyota investeert hier niet echt in, de markt vinden ze denk ik te klein.

En denk ik een algemene tendens van "150pk is toch wel genoeg?" en het willen distantieren van het luxere segment (met Lexus).
En kijk bijvoorbeeld ook maar eens naar Lexus, geen stationwagons. Dat die in Nederland mateloos populair zijn, wil niet zeggen dat ze die zo makkelijk in andere landen kunnen slijten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:48
Eventjes wat anders tussendoor :P mijn Starlet komt net bij de Toyota-dealer weg voor een APK keuring en een kleine beurt.

Totale kosten: 250 euro.
Voor een kleine beurt van een 21 jaar oude Starlet. Vorige kleine beurten bij dezelfde dealer kosten 100-150 euro. Als ik 'm bij de Vakgarage op de site wil aanmelden, doen ze een indicatie van 90 euro.
Overigens kwam over die 250 nog een handremkabelreparatie heen.

Dat vond ik behoorlijk wat geld voor een karretje die misschien eens het drievoudige waard is :P Begrijp me goed, ik wil goed en veilig op weg zijn en kosten staan op de tweede plek. Deze auto is altijd dealer-onderhouden geweest, dat wil ik graag zo houden (veilig, vertrouwd gevoel, verkoopwaarde).
2 jaar geleden kwam Toyota ook met een eigen pechhulpverzekering. Deze kreeg je 'gratis' bij je Toyota, als je het onderhoud door de dealer laat doen. Goeie deal dus, en ook dat is een reden waarom ik mijn beurten niet door Beun de Haas laat doen.

Wat blijkt nou: sinds 1 januari 2018 heeft Toyota verschillende onderhoudspakketten. Budget, Standaard en Compleet. Als je bij mijn dealer nu vraagt om een kleine beurt, dan krijg je standaard (ha) het Standaardpakket. Het verschil tussen Budget en Standaard zit in de volgende dingen:
- Het testen van de claxon
- Het uitlezen van het diagnosesysteem (die mijn Starlet niet heeft)
- Het schoonmaken van de airco (die mijn Starlet niet heeft)
- Het controleren van scharnieren (motorkap en deuren, die vermoedelijk sowieso open moeten tijdens de kleine beurt)
- Toyota Pechhulp

Het prijsverschil tussen Budget en Standaard is, inclusief BTW, iets meer dan 110 euro. Daarvoor krijg je eigenlijk niks, + pechhulp.

Voor de volledigheid heb ik alle papieren er nog bij gepakt.
Kleine beurt 2014: €114 inclusief pechhulp ex btw
Kleine beurt 2016: €114 inclusief pechhulp ex btw
Kleine beurt 2018 budget: €110 exclusief pechhulp ex btw
Kleine beurt 2018 standaard €200 inclusief pechhulp ex btw

TLDR: Pechhulp is sinds dit jaar niet meer 'gratis', maar kost je gewoon 100 euro per beurt. Als je veel kilometers maakt en meerdere keren per jaar een beurt hebt kan je vanaf dit jaar beter weer terug naar de ANWB en budgetbeurten doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Richh op 02-03-2018 16:00 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Bullet NL schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 10:10:
[...]

Ik zie +200pk wel zitten hoor, als Toyota een dergelijke motor had gehad in een model als een Avensis dan had hij hier zeer waarschijnlijk op de oprit gestaan.

Ik ben het niet met je eens dat een +200pk motor ook direct 6000tpm moet draaien, bij mijn huidige 2 liter met 152pk moet ik moeite doen om de toerenteller meer dan 3000tpm te laten draaien, boven de 4000tpm kom je in de praktijk nooit. Piekvermogen is één, maar een mooie koppelkromme is veel belangrijker. Ondanks dat ik geen turbo moet hebben is juist het koppel van een turbomotor één van de fijne dingen aan de motorkarakterantiek

Hmmmm, een nieuw model Avensis met +200pk, 4 wheeldrive en cvt-achtige bak.... Ideale trekauto zonder een Land Cruiser te willen hebben.
Ja, ik zie 200pk ook wel zitten, maar uit een atmosferische 2 liter motor voor dagelijks gebruik, no way :+ Je kan niet en/en hebben (dus en veel koppel onderin, en een hoop vermogen) :P
Een goede voor Toyota zou gewoon de Camry hybride aandrijflijn in een Avensis lepelen, en zorgen dat het ding lage bijtelling heeft (en in station leverbaar is :P). Dan zou ik het ook nog wel overwegen om zo'n ding in de toekomst te kopen :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22-09 15:29
Nederland heeft als afnemer van Toyota auto's misschien een te klein marktaandeel om in elk model belangrijk te zijn. Alleen de Prius Hybrid was ooit gedeeltelijk gericht op Nederland vanwege de enrome vraag door de bijtelling. V.w.b. Lexus is het markaandeel en dus de interesse voor Nederland misschien nog wel iets kleiner.

Persoonlijk vind ik dat de ontwerpers bij Toyota de laatste jaren in negatieve zin zijn doorgeslagen met een erg futuristisch design. Bepaalde modellen zoals de CH-R lijken zo weggereden uit een science fiction en de RAV4 daarentegen is zijn stoere Jeep/Off Road ontwerp helemaal kwijt aan een hoekig uitgesneden SUV model.

Wij rijden zelf een RAV4 150Pk automaat uit 2006 en blijf het een mooi model vinden. Overstappen naar het huidige model zou ik op dit moment zeker niet doen, zowel ik als de vrouw vinden hem ronduit lomp en lelijk.
Maar als ik de laatste scoops mag geloven is hieronder de nieuwe RAV4 2019 afgebeeld en die ziet er een stuk beter uit. Misschien een beetje Jeep ontwerp gepikt, maar beter dan de huidige RAV4 modellen.

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/dJarXn/Screen_Hunter_680_Mar_02_14_22.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Theo74 op 02-03-2018 14:41 ]

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Richh schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 14:17:

TLDR: Pechhulp is sinds dit jaar niet meer 'gratis', maar kost je gewoon 100 euro per beurt. Als je veel kilometers maakt en meerdere keren per jaar een beurt hebt kan je vanaf dit jaar beter weer terug naar de ANWB en budgetbeurten doen.
Maar wat zei de dealer toen je hem dit vroeg? En laten we eerlijk zijn, dealers staan er meestal niet om te springen om dergelijke oude auto's nog te blijven onderhouden en zullen al zeker niet hun bedrijfsbeleid hierop inrichten ;)
Theo74 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 14:35:
Persoonlijk vind ik dat de ontwerpers bij Toyota de laatste jaren in negatieve zin zijn doorgeslagen met een erg futuristisch design. Bepaalde modellen zoals de CH-R lijken zo weggereden uit een science fiction en de RAV4 daarentegen is zijn stoere Jeep/Off Road ontwerp helemaal kwijt aan een hoekig uitgesneden SUV model.
Ik vind het juist weer heel mooi dat Toyota eindelijk weer eens wat lef lijkt te tonen qua design na jaren echt de meest saaie zaaddodende auto's voortgebracht te hebben. Ik ben zelf bijvoorbeeld groot fan van de styling van de CH-R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Metalfreak schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 14:56:
[...]

Maar wat zei de dealer toen je hem dit vroeg? En laten we eerlijk zijn, dealers staan er meestal niet om te springen om dergelijke oude auto's nog te blijven onderhouden en zullen al zeker niet hun bedrijfsbeleid hierop inrichten ;)
"Ja, euhm, ja..."
"Deze adviesprijzen komen vanuit de importeur, kunnen we niks aan doen", bla bla bla :P

Ik begrijp het ook best hoor, zeker bedrijfstechnisch gezien. Ze zitten massaal Aygo's te onderhouden bij Toyota en zo kan je er nog een beetje aan verdienen.

Zelf had wel gehoopt op wat meer eerlijkheid van deze dealer, die letterlijk mijn opa, pa en nu mezelf als trouwe klant behandeld. Ze weten ook dat ik er maar 6km heen en terug mee rijd per dag, en dat ik waarschijnlijk nooit van die pechhulp gebruik ga maken. Maar hey, 'het zit er gratis bij', zo stond ik er in. Vind het dan ook een beetje arrogant dat ze er mee weg denken te komen om voor onderhoud een 2,5 keer zo hoge factuur te sturen.

Maar moraal van het verhaal is vooral: let even goed op welke onderhoudsbeurt je kiest, het prijsverschil is best wel groot maar wat ze doen verschilt weinig.
Ik vind het juist weer heel mooi dat Toyota eindelijk weer eens wat lef lijkt te tonen qua design na jaren echt de meest saaie zaaddodende auto's voortgebracht te hebben. Ik ben zelf bijvoorbeeld groot fan van de styling van de CH-R.
Dat was niet op mij gericht, maar wel helemaal met je eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
@Theo74 Dat zijn geen Jeep ontwerpen hoor. Deze RAV4 tekeningen passen prima in lijn met hun 4 Runner. Alleen aflopende daklijn achter is anders dan tot nu toe gezien.

Maar het ziet er wel mooi uit.

Wagens zoals CH-R zijn meer uitgesproken, houdt niet iedereen van, maar verkopen geloof ik wel aardig goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Richh schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 15:08:
[...]

"Ja, euhm, ja..."
"Deze adviesprijzen komen vanuit de importeur, kunnen we niks aan doen", bla bla bla :P

Ik begrijp het ook best hoor, zeker bedrijfstechnisch gezien. Ze zitten massaal Aygo's te onderhouden bij Toyota en zo kan je er nog een beetje aan verdienen.

Zelf had wel gehoopt op wat meer eerlijkheid van deze dealer, die letterlijk mijn opa, pa en nu mezelf als trouwe klant behandeld. Ze weten ook dat ik er maar 6km heen en terug mee rijd per dag, en dat ik waarschijnlijk nooit van die pechhulp gebruik ga maken. Maar hey, 'het zit er gratis bij', zo stond ik er in. Vind het dan ook een beetje arrogant dat ze er mee weg denken te komen om voor onderhoud een 2,5 keer zo hoge factuur te sturen.

Maar moraal van het verhaal is vooral: let even goed op welke onderhoudsbeurt je kiest, het prijsverschil is best wel groot maar wat ze doen verschilt weinig.
Tja, dealers moeten het vaak maar doen met wat de importeur ze oplegt, zo werkt het helaas vaak wel. Zo is er een Toyota specialist in mijn oude dorp die zijn dealerschap is kwijtgeraakt omdat hij niet naar zo'n veel te grote showroom op een industrieterrein wilde verhuizen. Kan verder wel nog gewoon nieuwe Toyota's leveren en kent de auto's van binnen en van buiten, maar dan zonder de strenge voorwaarden van de importeur. Die is nog best wel flexibel in dergelijke zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
@Metalfreak ik geloof ze daar ook zeker wel in. In dat geval hoop ik dat Louwman meeleest, haha ;)

M'n pa is er niet over te spreken, die is zijn platina lidmaatschap bij de ANWB nu kwijt 'omdat het toch gratis was bij de dealer' en dat is nu voorbij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Theo74 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 14:35:
Nederland heeft als afnemer van Toyota auto's misschien een te klein marktaandeel om in elk model belangrijk te zijn. Alleen de Prius Hybrid was ooit gedeeltelijk gericht op Nederland vanwege de enrome vraag door de bijtelling. V.w.b. Lexus is het markaandeel en dus de interesse voor Nederland misschien nog wel iets kleiner.

Wij rijden zelf een RAV4 150Pk automaat uit 2006 en blijf het een mooi model vinden. Overstappen naar het huidige model zou ik op dit moment zeker niet doen, zowel ik als de vrouw vinden hem ronduit lomp en lelijk.
Maar als ik de laatste scoops mag geloven is hieronder de nieuwe RAV4 2019 afgebeeld en die ziet er een stuk beter uit. Misschien een beetje Jeep ontwerp gepikt, maar beter dan de huidige RAV4 modellen.

[afbeelding]
Mooi ding, lijkt een beetje op de Ford Kuga
Afbeeldingslocatie: https://www.autowereld.nl/I174975680/1280x0/ford-kuga-1-5-ecoboost-st-line-big-sale-zelf-samenstellen-nieuw-te-bestellen-ook-uit-voor.jpg

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
-tom-562 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 16:31:
[...]

Mooi ding, lijkt een beetje op de Ford Kuga
Dat Ford ontwerp lijkt er ook een beetje in verweven inderdaad. Misschien volgen de Japanners de grote ontwerplijnen van hun Westerse conculega’s. In Amerika werden de eerste beelden van de RAV4 2019 ook beoordeeld als ”Met Jeep Grand Cherokee accenten”. Ze zien waarschijnlijk graag Amerikaanse details. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
!null schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 15:27:
@Theo74 Dat zijn geen Jeep ontwerpen hoor. Deze RAV4 tekeningen passen prima in lijn met hun 4 Runner. Alleen aflopende daklijn achter is anders dan tot nu toe gezien.

Maar het ziet er wel mooi uit.

Wagens zoals CH-R zijn meer uitgesproken, houdt niet iedereen van, maar verkopen geloof ik wel aardig goed.
Over smaak valt niet te twisten en een ieder mag mooi vinden wat hij vind. Ik vind de CH-R persoonlijk te ver doorgeslagen in science fiction looks. Net als de Mirai waterstof auto, jammer dat ze voor zo’n hystorisch boegbeeld in waterstoftechniek zo’n in mijn ogen raar, bijna lelijk model hebben ontworpen.
In het verleden waren Toyota’s dan mischien saaie bakken, maar de ontwerpen van nu vind ik het andere uiterste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 18-09 08:59
Videopac schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 11:33:
[...]
Bij VAG en Opel kan ik voor een krachtige motor in een D-segment station of MPV/SUV kiezen, bij Toyota niet.
Een sterke D-segmenter kun je bij Toyota wel krijgen (Camry met een 3.5 GR à 224 kW/301 pk), al is het geen station. Alleen is er hier geen markt voor (zou vanwege import-heffingen ook knaken-duur zijn tov Europese concurrenten) en ziet Louwman er geen geld in om die te importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dat Toyota selectief is in welke segmenten het wel en niet aanwezig is, lijkt me niet zo vreemd. Ze hebben namelijk ook segmenten waar bijna geen ander merk zit, zoals de Prius, Prius Prime, Yaris Hybride, Auris Hybride, CH-R Hybride, RAV4 Hybride. Aan de andere kant mijden ze segmenten die niet overal aanslaan of te dicht bevolkt zijn met lage winstmarges zoals de bedrijfsvoertuigen ("busjes"). Aan de andere kant hadden ze de iQ en MR-2 niet zo lang geleden, evenals de GT86 waar toch wat gaten in de markt waren. In mijn ogen doen ze het de laatste 5 jaren qua strategie best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
@Phuncz Haha ze mijden de bedrijfsvoertuigen echt niet hoor, alleen niet in de Europese markt. Zelfde verhaal.

Toyota Hiace, Dyna en Coaster verkopen nog prima elders in de wereld.
En dan hebben ze nog het Hino vrachtwagen merk.

[ Voor 11% gewijzigd door !null op 03-03-2018 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ja dat klopt, maar in de EU vind je enkel de rebadged Renault Trafic, de Toyota ProAce, waar niemand om vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Inderdaad. De huidige Hiace is te Aziatisch gestyled. Terwijl hij in landen zoals Australië en Nieuw Zeeland maar ook Zuid Amerika ook goed verkoopt.

Ik heb nog een oude Hiace. Vrij recht toe recht aan, maar wel kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Als Toyota echt marktaandeel zou willen krijgen in de Europese busjes markt (bedrijfs versie maar ook familie) dan zouden ze flink moeten investeren en daar zijn ze denk ik niet toe bereid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Nee. Maar ze hebben al prima busjes, maar niet geschikt voor hier. Terwijl je best zo'n nieuwe Hiace hier zou kunnen gebruiken en er een goede bus aan hebben.

Andere kant van het verhaal is de strenge emissie eisen. Dat is ook de reden dat ze stoppen met diesel in personenwagens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Laatst online: 14-09 11:12
Mijn T25 Avensis Wagon lijkt last te hebben van de vrieskou van afgelopen week. Een paar dagen al brand een oranje lampje van het motormanagement.

Collega van me heeft dezelfde auto, alleen dan de 2.4 ipv de 2 liter en bij hem brand dat lampje elke winter wel een paar keer. Hij trekt zich er niks van aan.

Iemand advies? Ik kan natuurlijk meteen naar de garage rennen, maar de auto merk ik zelf niets aan; hij zit niet in een noodloop of iets.

Ik was aan het denken om zo een ODB2 stekker te kopen en dan eerst eens uitlezen via mn Android radio.
Werkt dat een beetje goed, of krijg je daar niet echt mee te zien waar die storing vanaf komt?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Je kunt de codes met je telefoon uitlezen met zo'n bluetooth ODB stekker.
Maar je kunt ook even naar de garage, een foutcode uitlezen zal toch niks kosten als het je vaste garage is?
Verschilt natuurlijk wel per garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

vosss schreef op maandag 5 maart 2018 @ 10:01:
Mijn T25 Avensis Wagon lijkt last te hebben van de vrieskou van afgelopen week. Een paar dagen al brand een oranje lampje van het motormanagement.

Collega van me heeft dezelfde auto, alleen dan de 2.4 ipv de 2 liter en bij hem brand dat lampje elke winter wel een paar keer. Hij trekt zich er niks van aan.

Iemand advies? Ik kan natuurlijk meteen naar de garage rennen, maar de auto merk ik zelf niets aan; hij zit niet in een noodloop of iets.

Ik was aan het denken om zo een ODB2 stekker te kopen en dan eerst eens uitlezen via mn Android radio.
Werkt dat een beetje goed, of krijg je daar niet echt mee te zien waar die storing vanaf komt?

Avensis en een motorstoringslampje bij kou?

Zeer waarschijnlijk de lambda-sensor, deze meet de uitlaatgas samenstelling, door de kou is deze anders dan gewoon en/of de sensor is vervuilt aan het raken (= vervangen)

Uit eindelijk zal dit laatste moeten gebeuren (bijvoorbeeld wanneer hij niet meer de uitlaatgasmeting van de APK komt, maar indien het nog kan, melding laten resetten door een garage en het vervangen zo lang mogelijk uitstellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
vosss schreef op maandag 5 maart 2018 @ 10:01:

Grote kans dat dat je lambdasonde is, er zijn zat mensen die dat negeren en gewoon afplakken op het dashboard. Anders even uit laten lezen maar dat kost meestal wel €50, maar dan weet je wel wat het is. Lambdasonde vervangen bij de dealer kost € 404 dus ik zou eerst aanraden om eens te checken of er geen goedkopere van de sloop te ritselen valt. (Denso)

Mits het je lambda is off course.... Ik weet dat mijn Avensis Verso daar gevoelig voor kan zijn maar daar zitten er ook 4 in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Laatst online: 14-09 11:12
Bullet NL schreef op maandag 5 maart 2018 @ 12:44:
[...]

Avensis en een motorstoringslampje bij kou?

Zeer waarschijnlijk de lambda-sensor, deze meet de uitlaatgas samenstelling, door de kou is deze anders dan gewoon en/of de sensor is vervuilt aan het raken (= vervangen)

Uit eindelijk zal dit laatste moeten gebeuren (bijvoorbeeld wanneer hij niet meer de uitlaatgasmeting van de APK komt, maar indien het nog kan, melding laten resetten door een garage en het vervangen zo lang mogelijk uitstellen ;)
Ja maar dat kan ik met zo een ODB2 stekker ook zelf middels zo een app op mn autoradio. Waarom zou ik dan een paar tientjes bij de garage uitgeven? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

@vosss

Omdat niet alle ODB2 stekkers de mogelijkheid hebben om ook terug te schrijven (dus een reset van een storingsmelding te doen) in de motordiagnose software.

Als jij het zelf kan en je de juiste apparatuur hebt, doen natuurlijk.... Anders even langs de garage, overigens doe veel garages dit gratis...

Pagina: 1 ... 82 ... 166 Laatste