Het grote Toyota-topic

Pagina: 1 ... 81 ... 166 Laatste
Acties:
  • 916.975 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 20:32
Ja dat is het beste, en sommige doen dat ook.

Maar goed. Je hebt ook gevallen dat de achterbanden nog voldoende profiel hebben, maar veel te oud en uitgehard. (bijv de originele achterbanden op een auto van 10 jaar oud / 100dkm )
Omdat het dan een voorwielaandrijver is hebben de achterbanden bij rustige rijstijl heel weinig te lijden, en door het uitharden gaan ze nog langer mee. Maar bieden niet dezelfde grip als nieuwe voorbandjes.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Je moet gewoon prioriteiten stellen: banden zijn het enige contact dat de wagen met de weg heeft. Het zorgt dat je vooruit gaat, maar belangrijker ook van richting verandert en stopt. Als men eens wat minder geld uitgeeft aan cosmetische zooi en meer aan een goede autoband...

Zo heb ik geen probleem om nieuwe banden te kopen bij een auto met versleten of uitgedroogde banden, ik doe het zelfs liever uit voorzorg.

Zo had mijn MR-2 nog Bridgestone Potenza RE050 banden, de iQ heeft brede Dunlop SP FastResponse, de Auris heeft Continental ContiSportContact 5. Maar wat voor afgesleten meuk zie je meestal worden ingeleverd bij de dealer ? Afgesleten Chinese zooi op lelijke glanzend zwarte velgen, of met geluk de originele afgesleten banden op de originele velgen.

[ Voor 10% gewijzigd door Phuncz op 04-01-2018 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

!null schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 16:51:
[...]

Als de banden voor veel beter zijn dan achter, dan gaat de achterkant in sommige situaties dus niet altijd de voorkant volgen :P
Wanneer je achterbanden achter veel slechter zijn dan je voorbanden moet je een rit naar een garage maken om nieuwe banden om je achterbanden te zetten (deze vervolgens door te wisselen met je voorbanden) zodat je om zowel je vooras (nieuwe) en achteras (goede) banden hebt.

Nogmaals, de beste banden moeten op je vooras.......
Phuncz schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 17:24:
Je moet gewoon prioriteiten stellen: banden zijn het enige contact dat de wagen met de weg heeft.

Afgesleten Chinese zooi op lelijke glanzend zwarte velgen, of met geluk de originele afgesleten banden op de originele velgen.
Helemaal mee eens, ga voor kwaliteitsrubber, diverse onafhankelijke testorganisaties bewijzen dat goedkoop qua rubber niet goed is. Ga daarom altijd voor één van de betere merken. Let op datum coderingen enz enz.

Een goede band onder je auto is goud waard.

[ Voor 34% gewijzigd door Bullet NL op 04-01-2018 17:28 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 13:41

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Bullet NL schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 16:42:
Ik begrijp niet waarom je de beste banden achter wil hebben?

Een auto remt voor veel harder dan achter, wanneer je banden met het minst profiel voor hebt loop je veel eerder kant op aquaplanning e.d.

De achterkant van de auto volgt onder normale omstandigheden de voorkant....
Als je in een bocht bent dan ga je al nat. Als de voorkant remt en de achterkant niet dan wil de achterkant die voorkant gewoon voorbij, en dat kan ook al gebeuren als je rechtdoor gaat. Want je gaat nooit helemaal in een rechte lijn.
En de achterkant die je voorbij komt vang je niet op.
Geloof me: beste banden achter.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 16:27
Maasluip schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 21:12:
[...]

Als je in een bocht bent dan ga je al nat. Als de voorkant remt en de achterkant niet dan wil de achterkant die voorkant gewoon voorbij, en dat kan ook al gebeuren als je rechtdoor gaat. Want je gaat nooit helemaal in een rechte lijn.
En de achterkant die je voorbij komt vang je niet op.
Geloof me: beste banden achter.
je kunt het ook omdraaien. Dat het niet goed is te moeten sturen met de slechtste 2 banden.

Maar uiteindelijk maakt het denk ik zelf niet zoveel uit zolang geen van de 4 echt slecht zijn, dus zolang je de 2 slechtste banden op tijd vervangt ga je denk ik niet veel merken. Als 2 van de 4 banden echt zo slecht zijn dat je het echt merkt en erdoor in de problemen komt dan ben je al te laat met vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ja, maar het is minder slecht als het sturen niet goed gaat. In het ergste geval glij je rechtdoor in een bocht en dan is je reactie toch om gas los te laten of te remmen. Grote kans dat er verder niets gebeurt. Als de achterkant je voorbij komt kun je niets meer, dat vang je echt niet op, behalve als je een rallycursus hebt gevolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Uhm de achterkant trek je makkelijker recht met een fwd dan dat je voorkant de bocht uit wilt hoor... Kun je ook prima een fwd mee de bocht inzetten. :Y

Tuurlijk moet je geen gladde banden achter hebben maar als je zoals bij mij je voorbanden met 4mm naar achter gooit dan zijn ze meer dan goed, dan rollen ze wel mee. Als voor dan versleten is ben je achter hoogstens een mm kwijt en vervang je die weer. Zo voorkom je ook cuppen en eventueel scheef afslijten.

Rwd is weer een ander verhaal trouwens, of al helemaal awd, dan moet je 4 gelijke banden, zelfde maar en zelfde slijtage hebben met een beperkte mate van afwijking afhankelijk van je systeem. Sterker nog, anders draai je de boel verrot.

[ Voor 11% gewijzigd door Joopieboy op 04-01-2018 21:52 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !null
Ik heb fwd rwd en 4wd in ons wagenpark. Ook weet ik wat onderstuur en overstuur is vanwege het circuit. Ja je kan soms overstuur makkelijker corrigeren dan onderstuur, in een korte bocht. Vooral als je er op rekent.

Maar bij een hogere snelheid, als je (of je partner) er niet op bedacht bent, en je gaat even te hard op die fly-over voor de staat van je banden, dan gaan de meeste mensen hem echt niet meer goed krijgen bij een portie overstuur. Terwijl bij onderstuur je je gas los laat en weer verder gaat.
Heb beide overigens zelf meegemaakt :+ gelukkig geen auto hoeven af te schrijven.

Verschil tussen fwd rwd en 4wd is vooral voor het koppelen en gas geven van belang wat dat met de auto doet.
Maar ja, bij rwd zeker de beste banden achter ja.

[ Voor 12% gewijzigd door !null op 04-01-2018 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Te hard en met gladheid heb je niks te willen idd, of je moet nog wat (of behoorlijk, been there, done that twice) ruimte hebben, gas eraf, terugschakelen, kont zetten en gas erop trek je hem wel weer de bocht uit. :Y Anders blijven je wielen glijden...

Mooie herinneringen aan een lichtgewicht auto, korte wielbasis, starre achteras, behoorlijk vermogen voor het gewicht en semi slicks (Yokohama Advan A008 oid) en dan dagelijks rijden, top!

Edit: rust in de aandrijflijn is bij alle auto's van belang, rev matching is alleen al fijn qua comfort en al helemaal voor je aandrijflijn en zeker bij dit soort stunts. Mijn huidige auto doet dat al automatisch vanaf een X aantal toeren.

[ Voor 21% gewijzigd door Joopieboy op 04-01-2018 22:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !null
Haha dat is vragen om problemen. Wel leuk.

Heb wel eens een Celica gehad met slechte banden in zeiknat weer. Ging dus met een gamgetje van 100 ondersturen. Dan zit je echt niet lekker in die auto. Maar gas los laten en hij herpakte weer.
Als ie de slechtste banden achter had gehad dan was het overstuur geworden. Vermoedelijk had ik toen nog niet voldoende ervaring en was ik in de vangrail beland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mits er niet teveel vuil en zooi of een aflopende weg is, dan is het erg leuk spelen.

Zelfde met een Clio RS, daar kun je prima mee dwars over een rotonde. Nadeel, ook met een auto zoals ik had, je moet altijd erg opletten en wakker zijn, is best giftig rijden. Lange doordraaiers is dan minder fijn vanwege de snelheid ook vaak. Binnendoor en landweggetjes is geniaal. :Y

Overstuur en het overreageren is gewoon het ergste wat je kunt doen, of uit angst vol in de blokken gaan...

Laatste training die ik heb gehad op de waterbaan moest ik uiteindelijk een oefening van 50km/u een uitwijking met 80 doen en electronica uit omdat het veel te saai was en er niks gebeurde. Als dan zelfs de instructeur langs de pionnen blijft staan zegt dat genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Joopieboy schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 22:52:
Overstuur en het overreageren is gewoon het ergste wat je kunt doen, of uit angst vol in de blokken gaan...
Ja dat klopt, maar het is wel een normale reactie die de meeste mensen zullen doen. Dat gebeurt gewoon. En zelfs mensen die meer ervaring hebben maar niet de concentratie hebben op het betreffende moment maken nog steeds dat soort fouten.
Daarom is een ondersturende auto veiliger dan een oversturende auto.
Daarom beste banden achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik heb het nu pas door idd. :) Wat doen mensen bij onderstuur? Gas los... Dan corrigeert ie zich vanzelf. Wat doen mensen bij overstuur? Juist... Gas los :X

Precies het verkeerde dus, daarom om het menselijk falen te corrigeren idd beste banden achter en belachelijk veel onderstuur bij een standaard auto.

Daar erger ik mij trouwens ook aan bij mijn huidige, veel meer onderstuur. :P Wel mee koppel dus terugschakelen hoeft niet echt meer om hem t zetten, maar toch. Daar moet ik nog steeds eens mee. Denk een keer naar Steverink ofzo. Bandenboer hier zat mij aan te kijken alsof die water zag branden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er adaptieve cruise Control mogelijk is op een nieuwe Toyota Auris hybrid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:15
Verwijderd schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 23:13:
Weet iemand of er adaptieve cruise Control mogelijk is op een nieuwe Toyota Auris hybrid?
Nee is helaas (nog) niet mogelijk bij de Auris. In tegenstelling tot bijvoorbeeld de CH-R zit er geen radar in. Toyota Safety Sense is wel mogelijk waarbij je een aantal veiligheidspakketten krijgt zoals Pre-Collision en Lane Departure Assist, maar Adaptive Cruise Control valt daar bij de Auris niet onder.

Ik persoonlijk mis het niet op m’n Auris, want gebruik de CC toch al amper, maar het is inderdaad wel een fijn systeem. Safety Sense vind ik wel een prettige gedachte trouwens :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Joopieboy schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 21:51:
Uhm de achterkant trek je makkelijker recht met een fwd dan dat je voorkant de bocht uit wilt hoor... Kun je ook prima een fwd mee de bocht inzetten. :Y
Ik zou niet weten hoe ik moet corrigeren als mijn achterkant uitbreekt. Tegenstuur geven en gas geven of zo? Dat is iig geen veiligere situatie dan gas los laten of remmen.
Nogmaals: voor een rallycoureur zal het anders zijn, maar voor de gemiddelde automobilist is het echt beter om de beste banden achter te hebben en geen overstuur te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:27

-tom-562

Oliesjeik

Idd. Onderstuur is vrij voorspelbaar en voel je vaak ook aankomen. Je natuurlijke reactie is ook meteen een goede reactie. Overstuur is niet echt voorspelbaar (bij een FWD auto dan) en de natuurlijke reactie helpt ook niet echt :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denman schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 00:11:
[...]

Nee is helaas (nog) niet mogelijk bij de Auris. In tegenstelling tot bijvoorbeeld de CH-R zit er geen radar in. Toyota Safety Sense is wel mogelijk waarbij je een aantal veiligheidspakketten krijgt zoals Pre-Collision en Lane Departure Assist, maar Adaptive Cruise Control valt daar bij de Auris niet onder.

Ik persoonlijk mis het niet op m’n Auris, want gebruik de CC toch al amper, maar het is inderdaad wel een fijn systeem. Safety Sense vind ik wel een prettige gedachte trouwens :)
Dank je voor het antwoord. Ik heb een half jaar gereden in een 308 met ACC en vond het ideaal, op de rustige snelweg maar vooral ook op 80/100 km/u wegen waar niet ingehaald mag worden. De Auris valt dus helaas af. Toch heel vreemd dat ze het niet bij de laatste facelift hebben toegevoegd.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2018 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Maasluip schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 08:02:
[...]

Ik zou niet weten hoe ik moet corrigeren als mijn achterkant uitbreekt. Tegenstuur geven en gas geven of zo? Dat is iig geen veiligere situatie dan gas los laten of remmen.
Nogmaals: voor een rallycoureur zal het anders zijn, maar voor de gemiddelde automobilist is het echt beter om de beste banden achter te hebben en geen overstuur te hebben.
Je automatische reactie is gas los, iig bij de meeste mensen, daarom zijn alle auto's onderstuurt. T is een kwestie van de boel rechttrekken door gas te geven of licht te corrigeren met sturen. Ligt heel erg aan de situatie maar kun je prima aanvoelen... In het geval van een voorwielaandrijver dan. Punt van overstuur ligt echt serieus hoog bij een beetje auto (mits goeie banden natuurlijk), onderstuur heb je zo te pakken...

Mensen kennen het niet en zo zijn de auto's ook niet afgesteld, dus mensen schrikken en reageren verkeerd en dan gebeuren er gekke dingen. En dan krijg je dus de verhalen dat overstuur o zo gevaarlijk is...

En daar hoef je echt geen rallye correur voor te zijn. ;) Beetje feeling met de auto, om de paar jaar even een opfriscursus met rijtraining, slippen, uitwijken, vol in de ankers op snelheid in een bocht, dat soort dingen. :Y

[ Voor 15% gewijzigd door Joopieboy op 05-01-2018 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Laatst online: 18:55
Ik rijd gewoon 4wd tegenwoordig, in de sneeuw gemerkt dat die perfect te voorspellen is hoe hij reageert :P

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Joopieboy schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:25:
[...]

Je automatische reactie is gas los, iig bij de meeste mensen, daarom zijn alle auto's onderstuurt. T is een kwestie van de boel rechttrekken door gas te geven of licht te corrigeren met sturen. Ligt heel erg aan de situatie maar kun je prima aanvoelen... In het geval van een voorwielaandrijver dan. Punt van overstuur ligt echt serieus hoog bij een beetje auto (mits goeie banden natuurlijk), onderstuur heb je zo te pakken...
Punt is dat met een achterkant die je voorbij komt je al in een situatie zit waar je de snelheid aan het verlagen bent. Vanwege een bocht of zo. Dan is het a) contraintuïtief en b) gewoon gevaarlijk om harder te gaan rijden.
Of je kunt het gewoon niet meer opvangen omdat voordat je door hebt wat er gebeurt je al achterstevoren staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ligt er maar net aan, als je terugschakelt en instuurt dan komt de kont echt wel bewust om zonder gas (en helemaal met de afstelling van mijn onderstel). :Y Een kont bij gladheid die om wilt is onvoorspelbaar ja, met droog weer alles behalve, het gebeurd niet zomaar of ineens dus wees daar niet bang voor. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Joopieboy op 05-01-2018 18:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

JeroenH schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 12:14:
[...]

Dat klopt, maar bij de vorige keer (de Yaris challenge) ging degene met het hoogste percentage van elke dealer door naar een landelijke tweede ronde bij de importeur - en de beste daar won een Yaris. Daarom wil ik er beter in worden :) Er komt vast nog wel een keer zoiets langs.
Er is er weer een: https://www.toyota.nl/campagnes/kies-hybride.json

JeroenH schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 20:52:
Ik heb afgelopen zaterdag meegedaan aan de Toyota Auris Energy Challenge. Ik haalde 57% :)

Hebben er nog meer Tweakers hier aan meegedaan? Je maakt kans op een e-bike (ik heb niet de illusie dat ik die win, toen ik een paar maanden terug mee deed met de Yaris Energy Challenge had iemand 63%...) en ik kreeg vandaag een geinige powerbank over de post.

Ook weet ik nu hoe ik de volgende keer ruim over de 60% kan halen.
Ja, zie PcDealer in "Het grote Toyota-topic" en Tripl3 D in "Het grote Toyota-topic"

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:08
Ik ga me weer aanmelden, bedankt voor de tip!

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Ik ben me aan het orienteren op een Avensis, mijn budget is niet hoog. Tussen de 6 en 7 duizend euro. Ik kijk dan met name naar de 1.8 benzine, ik ben een rustige rijder en naar het schijnt is de 1.8 nog best zuinig.
Voor dit budget zie ik wel een paar leuke auto's staan. Uiteraard gaat uiteindelijk om de staat van de auto, maar kan ik beter naar een 2006 met anderhalve ton op de teller kijken of naar een 2008 met 230.000km? Waar zouden jullie voor kiezen?

Zijn er verder nog bijzonderheden waar ik op moet letten? Bekende kwaaltjes?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
MartijnA3 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 23:24:
Hoe lang ben je?

Ik ben zelf 1m89 en heb een 2014 Toyota Auris. En het maakt al 4 maanden lang niet uit hoe ik de stoel verstel, maar ik zit nooit lekker.

Kom steeds meer tot de conclusie dat het door mijn relatief lange benen komt. Voor een goede rechte zitpositie moeten je dijbenen zo horizontaal mogelijk zijn, zodat je bekken niet naar achteren kantelt en de rug kromt.

Daarvoor moet ik mijn stoel zo ver naar achteren schuiven dat ik nog naar het stuur kan zwaaien, maar vasthouden ho maar.

Dus toen dacht ik "deze Auris is misschien gewoon te klein" en zocht ik veel ervaringen van mensen op met grotere Toyota's. Met name de Prius en Avensis.

En wat denk je? Een hele sloot mensen die klagen over de slechte stoelen en stuur dat niet ver genoeg naar ze toe getrokken kan worden.

Mensen die zeggen dat ze in andere merken veel beter zitten.

You have been warned.

Als je 1m80 of kleiner bent, zal je geen issues hebben waarschijnlijk.

Ik vind mijn Auris voor de rest echt een prima auto. Zit er aan te denken om de stoel te laten aanpassen bij een stoffeerder (zitneiging reduceren, lendensteun, meer padding, zitvlak verlengen). Aan de andere kant lost dat het niet echt op (als ik niet goed bij het stuur kan).

Ben bang dat ik hem straks alsnog moet inruilen, voordat ik mijn verstand verlies.

PS
Schuif ik de stoel naar voren dan komen mijn knieën enorm omhoog waardoor ik dus "opgevouwen" in mijn stoel zit.

PPS
De VW Passat kwam heel goed naar voren qua comfort. Dus als je naar een Avensis kijkt, zou ik die ook ff testen. Citroën C5 ook.

Zelf ga ik voor een hogere auto de volgende keer... Dan kan ik meer de hoogte in qua verstellen en daardoor ook iets meer naar voren. En krijg ik geen hernia als ik mijn kind aan het in- en uitladen ben. Een Ford C Max of iets dergelijks.

[ Voor 12% gewijzigd door Lethalis op 20-01-2018 07:44 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Ik ben 1m80, dus ik denk dat t wel mee zal vallen. Heb een paar keer een Auris mee gehad voor het werk en het zat prima.

Ik kijk naar Toyota vanwege betrouwbaarheid. De C5 valt daarom al af. En een Passat. Meh, dan liever een iets oudere A3 Sportback.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
MartijnA3 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 08:23:
Ik ben 1m80, dus ik denk dat t wel mee zal vallen. Heb een paar keer een Auris mee gehad voor het werk en het zat prima.

Ik kijk naar Toyota vanwege betrouwbaarheid. De C5 valt daarom al af. En een Passat. Meh, dan liever een iets oudere A3 Sportback.
Ja ik heb ook een Toyota voor de betrouwbaarheid gekocht en het is ook echt een probleemloze auto tot nu toe.

Ik zit alleen niet lekker }:|

Het frustreert mij dan ook, omdat ik bij andere merken idd een hoop ellende las (bij de ANWB occasiontest).

De Auris voldeed aan alles dat ik op dat moment wou. Lekker simpel dashboard, rechttoe rechtaan bediening, geen fratsen. Airbags rondom. Geen turbo die stuk gaat. Enzovoorts.

Dus zal hem ook met pijn in mijn hart wegdoen als ik het niet goed krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik ben ook rond de 1m80 en ik heb geen problemen in de Auris. Ik heb zoveel verstelmogelijkheden en opties dat ik niet weet wat ermee te doen.

Als je je bovenbenen zo horizontaal mogelijk wilt houden, dan is het normaal dat je helemaal achteraan zit, daar zijn de stoelen niet voor gemaakt en geeft misschien zelfs eerder nek- en rugproblemen op na een tijd door de gestrekte armen zou ik vermoeden.

Afbeeldingslocatie: https://www.devoorzorg.be/SiteCollectionImages/Campagne/Rugweb/rughouding-zitten05.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Phuncz schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 08:38:
Als je je bovenbenen zo horizontaal mogelijk wilt houden, dan is het normaal dat je helemaal achteraan zit, daar zijn de stoelen niet voor gemaakt en geeft misschien zelfs eerder nek- en rugproblemen op na een tijd door de gestrekte armen zou ik vermoeden.

[afbeelding]
Ik zou dolblij zijn als ik mijn benen zo horizontaal zou krijgen als op de 2e foto. Zal eens kijken of ik iemand zo gek krijg om mij te fotograferen terwijl ik er in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik bedoel niet dat je het exact zoals in de foto moet hebben, maar het punt is meer dat je kort genoeg op het stuur moet zitten zodat je armen niet gestrekt zijn (zonder te verwachten dat je het stuur een halve meter naar achter kunt trekken) en je kniëen mogen gerust in een 75-90° staan. Ik doe regelmatig ritten van een uur hiermee en de enige last die ik heb is van de regen als ik uitstap :)

[ Voor 11% gewijzigd door Phuncz op 20-01-2018 08:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• !null
Haha ik zie Lethalis al op zoek naar exact zo'n driekwart broek en blouse :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Phuncz schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 08:45:
Ik bedoel niet dat je het exact zoals in de foto moet hebben, maar het punt is meer dat je kort genoeg op het stuur moet zitten zodat je armen niet gestrekt zijn en je kniëen mogen gerust in een 75-90° staan. Ik doe regelmatig ritten van een uur hiermee en de enige last die ik heb is van de regen als ik uitstap :)
Als ik dat probeer komen mijn knieën dus een heel stuk omhoog waardoor mijn onderrug bol gaat staan en ik op een nare manier de stoel in gedrukt wordt. Vervolgens ben ik dan dus geneigd de rugleuning naar achteren te zetten, waardoor ik alsnog een slechte houding aan neem.

Om goed rechtop te zitten (om schouders en rug te ontlasten) is het dus goed om de benen meer te strekken.

Bovendien krijg ik ook kramp in mijn benen als ik dat niet doe.
!null schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 08:50:
Haha ik zie Lethalis al op zoek naar exact zo'n driekwart broek en blouse :P
Als ik dan lekker zou zitten in mijn Auris heb ik het er bijna voor over :P

[ Voor 13% gewijzigd door Lethalis op 20-01-2018 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik herken wat je zegt. Met de Prius kan ik heerlijk rijden, maar echt fijn zitten is anders.

Met de stoel verder naar voren, zodat de armen ontlast worden, krijg ik juist veel last van mijn rug. De stoel kan ook weer niet te ver naar achteren want dan kan ik niet goed bij het stuur. Ook zou ik graag iets hoger zitten, maar dan raak ik het plafond.

De ritten die ik rijd zijn gelukkig niet vaak langer dan 1 of 1,5 uur, dus het valt mee. Toch zou ik hier bij een volgende aankoop beter op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Auto:
Toyota Corolla Verso Terra 1.6 L
bj 2002
5 deurs

Probleem: radio/display doet het niet meer, ook uit geen tijd/temperatuur weergave. Compleet "blind".
Vermoedelijke oorzaak: zekering
Verder: er lijkt nog niets anders uitgevallen te zijn (zover opgemerkt)

Vraag: welke zekering is voor de radio?

Gecheckt: in motor ruim, alle zekeringen OK (makkelijk bij te komen)
Niet gecheckt: lastig bereiken paneel links onder achter opbergvakje, links onder bij het stuur

Vraag: welke van deze zekeringen is van de radio?

Opgezocht: boekje, Google, geen goed antwoord gevonden.

Zou errug handig zijn als iemand dat weet, anders moet ik ze er een voor een uit prutsen.....slecht bereikbaar. Niet bekend? Dan morgen ze toch maar een voor een eruit, tis niet anders...

Tips welkom. Tnx..

Foto's zie onder.

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/d4vHrw/intern2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/cJPoyb/intern1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
saviour schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 09:44:
Ik herken wat je zegt. Met de Prius kan ik heerlijk rijden, maar echt fijn zitten is anders.

Met de stoel verder naar voren, zodat de armen ontlast worden, krijg ik juist veel last van mijn rug. De stoel kan ook weer niet te ver naar achteren want dan kan ik niet goed bij het stuur. Ook zou ik graag iets hoger zitten, maar dan raak ik het plafond.

De ritten die ik rijd zijn gelukkig niet vaak langer dan 1 of 1,5 uur, dus het valt mee. Toch zou ik hier bij een volgende aankoop beter op letten.
Ja we zijn inderdaad niet de enigen als ik alle verhalen op internet zo lees. Erg jammer dat Toyota niet iets meer rekening houdt met lange mensen. Vooral omdat sommige aanpassingen geen grote ingreep zijn (zoals het stuur ruimer verstelbaar maken).

Niet dat andere merken zaligmakend zijn in het segment van de Auris. Ik heb bijvoorbeeld ook in een Citroen C4 gezeten en daar blijf ik met mijn schoenmaat 45/46 hangen onder het paneel bij de pedalen :/ Dat is domweg gevaarlijk en die auto kan ik dus helemaal niet rijden.

Ik vind al deze dingen overigens bizar gevoelsmatig, omdat ik hiervoor bijna 10 jaar in een Renault Twingo heb gereden. Je leest het goed. En daar had ik verdorie meer ruimte in.

Grotendeels omdat het een 3 deurs was en het dan minder opviel hoe ver ik eigenlijk naar achter zat (de B stijl was immers ook een stuk verder naar achteren). In de Auris moet ik uitkijken dat deze niet in de weg gaat zitten.

Dus ook al zat ik in mijn Twingo'tje praktisch op de achterbank, het voelde niet zo. Ook was de stoelzitting vlak, dus ik had ook geen last ervan (bij de Auris wordt dat een probleem zodra ik verder naar achteren schuif, dat drukt het voorste deel van de zitting tegen mijn benen).

Nooit gedacht dat ik in een 3 deurs Twingo ruimer zou zitten dan in een Toyota Auris of een Citroen C4.

Maar goed, ik heb nu een gezin en dan is een 5 deurs een must geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

route99 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 12:16:
Auto:
Toyota Corolla Verso Terra 1.6 L
bj 2002
5 deurs

Probleem: radio/display doet het niet meer, ook uit geen tijd/temperatuur weergave. Compleet "blind".
Vermoedelijke oorzaak: zekering
Verder: er lijkt nog niets anders uitgevallen te zijn (zover opgemerkt)

Vraag: welke zekering is voor de radio?

Gecheckt: in motor ruim, alle zekeringen OK (makkelijk bij te komen)
Niet gecheckt: lastig bereiken paneel links onder achter opbergvakje, links onder bij het stuur

Vraag: welke van deze zekeringen is van de radio?

Opgezocht: boekje, Google, geen goed antwoord gevonden.

Zou errug handig zijn als iemand dat weet, anders moet ik ze er een voor een uit prutsen.....slecht bereikbaar. Niet bekend? Dan morgen ze toch maar een voor een eruit, tis niet anders...

Tips welkom. Tnx..

Foto's zie onder.

[afbeelding]
[afbeelding]
Hoogstwaarschijnlijk zit de radio op dezelfde zekering als de sigarettenaansteker, dus die 15A zekering van "CIG" zou je eens kunnen controleren.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:40
AtleX schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 13:34:
[...]

Hoogstwaarschijnlijk zit de radio op dezelfde zekering als de sigarettenaansteker, dus die 15A zekering van "CIG" zou je eens kunnen controleren.
Voor een gewone Corolla kan ik dat bevestigen... Had met behulp van een micro-USB stekker een keer sluiting gemaakt in de 12v aansluiting (don't ask :X). Toen deden radio + klokje + temperatuur en climate control het niet. (Grappig genoeg bleef de climate control die op 'Auto' stond gelukkig wel naar werken, was snikheet die dag, alleen de bediening niet). Ik weet alleen niet meer welke zekering ik toen vervangen heb, maar de 'CIG'-hint lijkt mij een hele kansrijke gezien mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Tnx. CIG staat genoteerd.. Zit nu bij mijn broer, straks nog ff kijken.

Edit:
Top! _/-\o_
Een emoticon zegt meer dan 10 woorden... ')
Het R-voor knipperlicht had het ook onderweg (?) net nog begeven (op te merken adhv het dubbele knippergeluid/lichtje op de console) dus die kon ook meteen vervangen worden.
Brezan was nog open, had mijn hobbyclub kaart van mijn werk niet bij me... maar daar deden ze niet moeilijk over. Alles meteen vervangen.

Tnx dus!

[ Voor 73% gewijzigd door route99 op 20-01-2018 17:32 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• bazat
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:03
Twee weken terug mijn eerste Toyota opgehaald. De Toyota CH-R Black Edition, kleur metal stream grey met zwart dak & zwarte 18” velgen. Ontzettend blij mee!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qbUT5j4.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/emQ9BnH.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door bazat op 20-01-2018 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21-09 20:31
bazat schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 18:58:
Twee weken terug mijn eerste Toyota opgehaald. De Toyota CH-R Black Edition, kleur metal stream grey met zwart dak & zwarte 18” velgen. Ontzettend blij mee!

[afbeelding]
[afbeelding]
sjeffe bak hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-09 13:12
MartijnA3 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 23:24:
Ik ben me aan het orienteren op een Avensis, mijn budget is niet hoog. Tussen de 6 en 7 duizend euro. Ik kijk dan met name naar de 1.8 benzine, ik ben een rustige rijder en naar het schijnt is de 1.8 nog best zuinig.
Voor dit budget zie ik wel een paar leuke auto's staan. Uiteraard gaat uiteindelijk om de staat van de auto, maar kan ik beter naar een 2006 met anderhalve ton op de teller kijken of naar een 2008 met 230.000km? Waar zouden jullie voor kiezen?

De Avensis is een zeer fijne en betrouwbare auto, aangezien de 1.8 wel een produktiefout heeft gehad wat kan resulteren in een hoog olieverbruik is het wel raadzaam om te checken of de auto al hiervoor is terug geweest of je in de onderhoudshistorie er iets over kunt vinden. Olieverbruik wil je niet dus dat moet je voorkomen.

Met mijn lengte van 1,99 heb ik nooit problemen gehad met Toyota's. Onze oud Avenis Wagon paste ik prima in en in de huidige Avensis Verso ook nul problemen daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:59

DUX

blijft ook nu voor Oranje

1m83 in een Avensis 2010 (met ik dacht dezelfde stoelen als de eerdere uitgave), absoluut geen problemen en ik zit prinsheerlijk. Een goede zithouding maakt heel vaak het verschil, en dat hoeft niet per se dezelfde te zijn als "de lekkerste zithouding". Onderuitgezakt zitten voelt misschien prettig de eerste tien minuten maar kan je opbreken op de lange termijn.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik heb ook een T25 gehad, prima auto... ik ben wel voor een 2.0 gegaan, voor de T25 geld het zelfde als voor de T27... tussen de 1.8 en 2.0 zit maar een paar pk verschil, maar het verschil in de praktijk is aanzienlijk.

De 2.0 is een veel rustigere auto, het verbruik is in de praktijk zo goed als niets meer t.o.v. van de 1.8. Je kan de 2.0 bijna als een dieselmotor rijden, terwijl de 1.8 meer op toeren moet worden gehouden.

Laat je dus niet voor de gekhouden met kille cijfers, de toyota motoren (normale benzine) zijn sowiezo geen zuinigheidswonders, ga eens met beide motoren rijden en ervaar het verschil

Qua KM"s normaal gesproken loop je tussen de 180k en 200k km tegen wat kosten aan, ik zou altijd voor lage km's gaan. desnoods het budget iets oprekken ;-)
DUX schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 22:01:
1m83 in een Avensis 2010 (met ik dacht dezelfde stoelen als de eerdere uitgave), absoluut geen problemen en ik zit prinsheerlijk. Een goede zithouding maakt heel vaak het verschil, en dat hoeft niet per se dezelfde te zijn als "de lekkerste zithouding". Onderuitgezakt zitten voelt misschien prettig de eerste tien minuten maar kan je opbreken op de lange termijn.
Ik ben 1.97 en kan ook prima in mijn Avensis T27 zitten, sterker.... met mijn lengte kan ik zelf achter mezelf zitten als het zou moeten...….

[ Voor 28% gewijzigd door Bullet NL op 20-01-2018 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Bullet NL schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 22:04:
Ik ben 1.97 en kan ook prima in mijn Avensis T27 zitten, sterker.... met mijn lengte kan ik zelf achter mezelf zitten als het zou moeten...….
Heb jij weleens gereden met een Auris vanaf 2013?

Zo ja, dan ben ik benieuwd hoe je dit hebt ervaren.

Mijn ervaring is immers met de Auris. Over de Prius en Avensis heb ik alleen de verhalen gelezen en dus zelf geen echte ervaring mee. Hoewel ik van beide modellen in dit topic al reactie heb gehad van een bestuurder dat het inderdaad niet optimaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik heb een 2013 Auris, maar ook bij andere Yaris bijvoorbeeld het opgemerkt. En ik vind dat meer ruimte om stuur naar je toe te trekken geen overbodige luxe was geweest. Met mijn 1m83, en mijn stoel één gaatje verder naar voren als ik anders had gedaan, zit ik wel goed, maar niet perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Bullet NL schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 22:04:
Ik heb ook een T25 gehad, prima auto... ik ben wel voor een 2.0 gegaan, voor de T25 geld het zelfde als voor de T27... tussen de 1.8 en 2.0 zit maar een paar pk verschil, maar het verschil in de praktijk is aanzienlijk.

De 2.0 is een veel rustigere auto, het verbruik is in de praktijk zo goed als niets meer t.o.v. van de 1.8. Je kan de 2.0 bijna als een dieselmotor rijden, terwijl de 1.8 meer op toeren moet worden gehouden.

Laat je dus niet voor de gekhouden met kille cijfers, de toyota motoren (normale benzine) zijn sowiezo geen zuinigheidswonders, ga eens met beide motoren rijden en ervaar het verschil
Joh ik dacht juist dat de 1.8 echt zuiniger was. Als ik kijk naar spritmonitor.de is de 2.0 inderdaad juist iets zuiniger...
Op werkelijkverbruik.nl is de 1.8 een halve liter per 100km zuiniger.
Dan via de verbruiksmonitor van autoweek zijn er een paar die 1:14 halen met de 1.8. Maar het verschil is dus niet zo heel groot blijkbaar.

Goh lastg, ik kreeg gister een heel mooi inruilvoorstel voor onze huidige auto. Maar dat was op een 1.8.

Welke kosten hebben we het over tussen de 180 en 200k?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Sissors schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 23:05:
Ik heb een 2013 Auris, maar ook bij andere Yaris bijvoorbeeld het opgemerkt. En ik vind dat meer ruimte om stuur naar je toe te trekken geen overbodige luxe was geweest. Met mijn 1m83, en mijn stoel één gaatje verder naar voren als ik anders had gedaan, zit ik wel goed, maar niet perfect.
Ik ben aan het informeren over de volgende aanpassingen aan de auto:
1. De stuurinrichting aanpassen, zodat het stuur net een paar extra cm verder naar mij toe kan
2. De stoel aanpassen.

Voor het aanpassen van de stoel heb ik inmiddels een autobeklederij gevonden. De kosten daarvoor lijken mee te vallen. Eerste inschatting komt op 200 euro ex btw om de zitting te verlengen en de rugleuning qua ondersteuning aan te passen.

Het aanpassen van de stuurinrichting is wat lastiger en / of kostbaarder waarschijnlijk. Daar heb ik mailtjes naar Toyota en een gespecialiseerd bedrijf voor gestuurd.

Zodra ik daar reactie op heb, zal ik die hier ook wel posten.

Mijn insteek is nu: als ik de auto voor pakweg 1000 euro kan fixen zodat ik er goed in zit, dan ga ik dat doen. Lukt het niet, dan ga ik rustig rondkijken voor een andere auto (desnoods ouder, maar dan wel groter).

Rij nou al 4 maanden rond in een auto die niet lekker zit. Ik ben er een beetje klaar mee :X

[ Voor 3% gewijzigd door Lethalis op 21-01-2018 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:58

Videopac

Rommelt wat aan.

Vlassie1980 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 21:15:
[...]

De Avensis is een zeer fijne en betrouwbare auto, aangezien de 1.8 wel een produktiefout heeft gehad wat kan resulteren in een hoog olieverbruik is het wel raadzaam om te checken of de auto al hiervoor is terug geweest of je in de onderhoudshistorie er iets over kunt vinden. Olieverbruik wil je niet dus dat moet je voorkomen.

Met mijn lengte van 1,99 heb ik nooit problemen gehad met Toyota's. Onze oud Avenis Wagon paste ik prima in en in de huidige Avensis Verso ook nul problemen daarmee.
Die motorproblemen zijn al van wat langer geleden, als ik het goed heb van toen ze variabele kleptiming introduceerden.

Overigens vond ik de eerste T27 Avensis niet fijn, vooral de besturing en de stoelen waren slecht. Mijn huidige Auris stuurt een stuk beter en ook de stoelen zijn goed. Qua verstelling kan ik me voorstellen dat sommige mensen er problemen mee hebben. Ik (1,89m) zit goed, maar ik heb dan weer geen lange benen en geen panoramadak dat hoofdruimte kost.

De Astra schijnt goede stoelen te hebben maar die auto is (ook) zwaar en voor de rest niet heel bijzonder. C5 vind ik een mooie auto en is volgens mij niet onbetrouwbaar, alleen de eerste jaren 1.6THP benzine zijn problematisch.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Videopac schreef op zondag 21 januari 2018 @ 08:38:
[...]
Mijn huidige Auris stuurt een stuk beter en ook de stoelen zijn goed. Qua verstelling kan ik me voorstellen dat sommige mensen er problemen mee hebben. Ik (1,89m) zit goed, maar ik heb dan weer geen lange benen en geen panoramadak dat hoofdruimte kost.
Hey een Auris bestuurder die even lang is als ik.

Welke Auris heb je? Qua bouwjaar etc. Ik heb een 1.3 Now model van 2014. Handbak dus.

Ik kan mij voorstellen dat automaat relaxter is. Dan heb je ten eerste waarschijnlijk geen ouderwets contactslot meer (sleutel zit vaak tegen mijn knie aan) en ten tweede hoef je niet te schakelen waardoor je wat meer in je stoel kan blijven (voor de 5e versnelling moet ik mijn arm echt strekken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:02
Vraagje, weet iemand hier of de problemen met de
2.2 D4D 150PK (koppakkingen, injectoren)
en de
2.2 D4D D-CAT(177pk) (koppakkingen, katalysator, timing pomp, EGR, turbo, olieverbruik)

vanaf het model Avensis T27(>2009) opgelost zijn?
Ik kom weinig tot niets tegen vanaf deze jaren, over het algemeen is dat positief

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

MartijnA3 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 23:32:
[...]

Joh ik dacht juist dat de 1.8 echt zuiniger was. Als ik kijk naar spritmonitor.de is de 2.0 inderdaad juist iets zuiniger...
Op werkelijkverbruik.nl is de 1.8 een halve liter per 100km zuiniger.
Dan via de verbruiksmonitor van autoweek zijn er een paar die 1:14 halen met de 1.8. Maar het verschil is dus niet zo heel groot blijkbaar.

Goh lastg, ik kreeg gister een heel mooi inruilvoorstel voor onze huidige auto. Maar dat was op een 1.8.

Welke kosten hebben we het over tussen de 180 en 200k?
Ik heb zelf een T25 gehad (2.4 automaat), gekocht met 220k km, ik kan mij zo niet voorstellen wat er aan extra duur onderhoud aan zou moeten komen/is geweest. Qua wielophanging voelde alles super fris aan. Die motoren hebben een distributieketting, dus ook daar hoef je niet op te letten. Als zo'n Avensis gewoon zijn reguliere beurtjes heeft gehad, kan er weinig mis mee zijn :P
Die van mij heeft alleen 1x een kapotte lambdasensor gehad (en niet eens echt stuk, alleen het verwarmingselement was stuk).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenH
Afgelopen zaterdag gedaan, 58% vd tijd elektrisch gereden met een Auris stationwagen. Dat was van deze vestiging (Hilversum) tot nu toe het hoogste, maar er waren er pas twee geweest. Op mijn verzoek hebben ze de auto wel grondig ontdooid en warm laten draaien voordat ik op pad ging ;)

Ik had gehoopt op een beter resultaat, maar het drukke stuk snelweg, waar ook nog wegwerkzaamheden waren, heeft me genekt. Ik kon niet mijn eigen snelheid kiezen...

Oh well. Wel weer leuk om te doen :)

[ Voor 12% gewijzigd door JeroenH op 22-01-2018 11:23 ]

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:02
Moet je een bepaalde route afleggen of mag je dat zelf kiezen? Anders zou ik met 20-30 km/h rondjes gaan rijden op een industrieterrein :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

JeroenH schreef op maandag 22 januari 2018 @ 11:21:
[...]

Afgelopen zaterdag gedaan, 58% vd tijd elektrisch gereden met een Auris stationwagen. Dat was van deze vestiging (Hilversum) tot nu toe het hoogste, maar er waren er pas twee geweest. Op mijn verzoek hebben ze de auto wel grondig ontdooid en warm laten draaien voordat ik op pad ging ;)

Ik had gehoopt op een beter resultaat, maar het drukke stuk snelweg, waar ook nog wegwerkzaamheden waren, heeft me genekt. Ik kon niet mijn eigen snelheid kiezen...

Oh well. Wel weer leuk om te doen :)
Ik ben ook wel benieuwd naar wat je moet doen.

Wel grappig dat je op de energy pagina zit en een pop-up vraagt of je een proefrit wilt maken in een GT86 of een Land Cruiser :+ :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wWufSwUUVdNpltHy0QDCvDOR/full.png

[ Voor 4% gewijzigd door Brilsmurfffje op 22-01-2018 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

-tom-562 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 07:59:
[...]

Ik heb zelf een T25 gehad (2.4 automaat), gekocht met 220k km, ik kan mij zo niet voorstellen wat er aan extra duur onderhoud aan zou moeten komen/is geweest. Qua wielophanging voelde alles super fris aan. Die motoren hebben een distributieketting, dus ook daar hoef je niet op te letten. Als zo'n Avensis gewoon zijn reguliere beurtjes heeft gehad, kan er weinig mis mee zijn :P
Die van mij heeft alleen 1x een kapotte lambdasensor gehad (en niet eens echt stuk, alleen het verwarmingselement was stuk).
T25 2.4 automaat is superfijn, inderdaad! Zelf ook een aantal keer in gereden.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Lethalis schreef op zondag 21 januari 2018 @ 11:16:
[...]

Hey een Auris bestuurder die even lang is als ik.

Welke Auris heb je? Qua bouwjaar etc. Ik heb een 1.3 Now model van 2014. Handbak dus.

Ik kan mij voorstellen dat automaat relaxter is. Dan heb je ten eerste waarschijnlijk geen ouderwets contactslot meer (sleutel zit vaak tegen mijn knie aan) en ten tweede hoef je niet te schakelen waardoor je wat meer in je stoel kan blijven (voor de 5e versnelling moet ik mijn arm echt strekken).
Ik heb een Hybride uit 2013, een van de eerste van het nieuwe model. Geen geschakel en geen sleutel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

ThinkPadd schreef op maandag 22 januari 2018 @ 11:24:
Moet je een bepaalde route afleggen of mag je dat zelf kiezen? Anders zou ik met 20-30 km/h rondjes gaan rijden op een industrieterrein :P
Duh, vaste route!

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JeroenH
[b]ThinkPad schreef op maandag 22 januari 2018 @ 11:24:
Brilsmurfffje schreef op maandag 22 januari 2018 @ 12:09:
Ik ben ook wel benieuwd naar wat je moet doen.
Je moet een vaste route rijden, en elke vestiging heeft de opdracht gekregen om een route uit te zetten die aan een paar eisen voldoet; een bepaalde lengte, een bepaald percentage stadskilometers, een bepaald percentage 80km-kilometers en een bepaald percentage snelwegkilometers.

Hierdoor zit er natuurlijk verschil tussen de vestigingen, maar voor de hoofdprijs moet de winnaar van welke vestiging toch voor een eindronde naar het hoofdkwartier van Toyota. Ik weet niet precies wat er daar gebeurt (zo goed ben ik dus nog niet geweest...) maar ik neem aan dat iedereen daar hetzelfde traject rijdt.

V.w.b. de challenge zelf: waar je op wordt afgerekend is het percentage van de tijd dat je elektrisch rijdt, en niet bv. het laagste verbruik. Normaal gesproken rijd ik met mijn eigen auto (Prius 2) natuurlijk op het laagste verbruik, maar het hoogste percentage elektrisch is natuurlijk een ander optimum.

Wat ik sinds de laatste paar keer heb geleerd is dat het voordelig is om in de stad en (als het kan) op de 80km-weg zo langzaam mogelijk te rijden. Daar kun je nl. met puls-n-glide hoge percentages elektrisch rijden halen, en hoe langer je daar over doet, hoe hoger het meetelt voor je score. Het snelwegstuk, waar de auto zelfs als je je gas loslaat niet in EV-modus gaat omdat de snelheid te hoog is*, kun je het beste maar zo snel als je kunt/durft afleggen, omdat de motor daar 100% van de tijd draait. Hoe sneller je dat doet, hoe minder dat meetelt voor je score.

Maar ik moet blijkbaar toch nóg beter doen, want de vorige keer haalde ik 57%, dit keer 58%. Ik ben even vergeten hoeveel de vestigingswinnaar de vorige keer had, maar ik meen me te herinneren dat dat toch wel boven de 65% was, en ik heb ergens gelezen dat een hoofdprijswinnaar een keer 71% gehaald heeft. Ik begrijp op dit moment nog niet hoe hij/zij dat voor elkaar heeft gekregen.

*Tenzij je echt gevaarlijke toeren uit gaat halen, maar dat is het mij niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

JeroenH schreef op maandag 22 januari 2018 @ 12:55:
[...]

[...]

Je moet een vaste route rijden, en elke vestiging heeft de opdracht gekregen om een route uit te zetten die aan een paar eisen voldoet; een bepaalde lengte, een bepaald percentage stadskilometers, een bepaald percentage 80km-kilometers en een bepaald percentage snelwegkilometers.

Hierdoor zit er natuurlijk verschil tussen de vestigingen, maar voor de hoofdprijs moet de winnaar van welke vestiging toch voor een eindronde naar het hoofdkwartier van Toyota. Ik weet niet precies wat er daar gebeurt (zo goed ben ik dus nog niet geweest...) maar ik neem aan dat iedereen daar hetzelfde traject rijdt.

V.w.b. de challenge zelf: waar je op wordt afgerekend is het percentage van de tijd dat je elektrisch rijdt, en niet bv. het laagste verbruik. Normaal gesproken rijd ik met mijn eigen auto (Prius 2) natuurlijk op het laagste verbruik, maar het hoogste percentage elektrisch is natuurlijk een ander optimum.

Wat ik sinds de laatste paar keer heb geleerd is dat het voordelig is om in de stad en (als het kan) op de 80km-weg zo langzaam mogelijk te rijden. Daar kun je nl. met puls-n-glide hoge percentages elektrisch rijden halen, en hoe langer je daar over doet, hoe hoger het meetelt voor je score. Het snelwegstuk, waar de auto zelfs als je je gas loslaat niet in EV-modus gaat omdat de snelheid te hoog is*, kun je het beste maar zo snel als je kunt/durft afleggen, omdat de motor daar 100% van de tijd draait. Hoe sneller je dat doet, hoe minder dat meetelt voor je score.

Maar ik moet blijkbaar toch nóg beter doen, want de vorige keer haalde ik 57%, dit keer 58%. Ik ben even vergeten hoeveel de vestigingswinnaar de vorige keer had, maar ik meen me te herinneren dat dat toch wel boven de 65% was, en ik heb ergens gelezen dat een hoofdprijswinnaar een keer 71% gehaald heeft. Ik begrijp op dit moment nog niet hoe hij/zij dat voor elkaar heeft gekregen.

*Tenzij je echt gevaarlijke toeren uit gaat halen, maar dat is het mij niet waard.
Ah helder je moet dus juist heel hard optrekken en dan uitrollen, want dan staat de motor uit dus dat telt dan als elektrisch? Maar ook het stilstaan bij een stoplicht heeft dan voordelen?

Ga mijzelf denk ik ook maar eens opgeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Brilsmurfffje schreef op maandag 22 januari 2018 @ 13:05:
Ah helder je moet dus juist heel hard optrekken en dan uitrollen, want dan staat de motor uit dus dat telt dan als elektrisch?
Precies. Maar boven een bepaalde snelheid (ik meen rond de 70 km/h) blijft de motor ronddraaien vanwege beperkingen in de synergy drive. Dat betekent dat het lampje EV-mode in die situatie niet gaat branden, en volgens mij is dat waar het systeem op monitort.
Maar ook het stilstaan bij een stoplicht heeft dan voordelen?
Ik zou denken van niet, maar ik weet het niet. Ik zou het het eerlijkst vinden als de tijd alleen loopt als beweegt met een minimale snelheid, bv. 5 km/h.
Ga mijzelf denk ik ook maar eens opgeven
Het is wel geinig om te doen :) Gelijk even bij de Prius plugin occassions gekeken. Best duur nog, maar wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

JeroenH schreef op maandag 22 januari 2018 @ 13:44:
[...]

Precies. Maar boven een bepaalde snelheid (ik meen rond de 70 km/h) blijft de motor ronddraaien vanwege beperkingen in de synergy drive. Dat betekent dat het lampje EV-mode in die situatie niet gaat branden, en volgens mij is dat waar het systeem op monitort.

[...]

Ik zou denken van niet, maar ik weet het niet. Ik zou het het eerlijkst vinden als de tijd alleen loopt als beweegt met een minimale snelheid, bv. 5 km/h.

[...]

Het is wel geinig om te doen :) Gelijk even bij de Prius plugin occassions gekeken. Best duur nog, maar wie weet.
Mn ouders rijden al heel lang hybride +-10 jaar en eind deze maand komt er een nieuwe Prius, welke als het goed is langer elektrisch zou kunnen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
binnenkort mijn 84.000 beurt van de 2013 Yaris :) ben nieuwsgierig hoe prijzig dit wordt.. beurtje bij m'n subaru was al snel 1100-1200 :-(

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:15
JeroenH schreef op maandag 22 januari 2018 @ 12:55:

Nou ja, kennelijk door heel normaal te rijden: :+
Heel normaal gereden
“Heel onwerkelijk”, reageert Michael Zitter kort nadat bekend is geworden dat hij een Toyota Hybrid Bi-Tone in de kleur Hydro Blue metallic met zwart dak gewonnen heeft. “Ik dacht ik doe voor de lol mee en ik zie wel waar het schip strandt. En om dan een nieuwe auto te winnen, is heel onwerkelijk. En nog wel in mijn lievelingskleur blauw! Verder heb ik niet heel bewust zuinig gereden, maar eigenlijk zoals ik altijd rij, heel normaal.”
https://pers.toyota.nl/to...tijd-volledig-elektrisch/

Wat "normaal" is bij hem, geen idee :P

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-09 08:17
Ik ben me aan het oriënteren op een Toyota Corolla Wagon D4-D uit 2002-2006. Bij mijn zoektocht naar een betrouwbare, relaxte, goedkope, ruime auto kwam deze toch snel naar voren.

Zijn er nog dingen waar ik op moet letten bij aankoop van een dergelijke auto? zijn er bekende kwaaltjes?

don't mind me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 22:02
Pindakaas schreef op maandag 22 januari 2018 @ 14:18:
Ik ben me aan het oriënteren op een Toyota Corolla Wagon D4-D uit 2002-2006. Bij mijn zoektocht naar een betrouwbare, relaxte, goedkope, ruime auto kwam deze toch snel naar voren.

Zijn er nog dingen waar ik op moet letten bij aankoop van een dergelijke auto? zijn er bekende kwaaltjes?
Niet de Wagon, maar de normale uitvoering: ANWB.nl: Occasiontest Toyota Corolla (2002/2007)
Dit vindt de Wegenwacht
Tja, de Corolla is technisch een absoluut topproduct. Normaal gesproken heb je eigenlijk nooit iets met deze Toyota’s. Daarbij valt vooral op dat ook euvels die bij andere moderne auto’s veelvuldig voorkomen, zoals in de elektronica, bij Toyota eveneens onbekend zijn. Ofwel: het kan dus wel goed! Pas bij veel te lang uitgesteld onderhoud komt bij de benzinemotoren soms backfire voor, waardoor het kunststof inlaatspruitstuk barst. Eigen schuld, gewoon op tijd een beurt geven. Bij de D4-D diesels komt het een enkele keer voor dat de hogedruk kleppen in de inspuitpomp ‘kleven’. Dat is een kwestie van een gerichte tik, maar als het vaker voorkomt, kan een nieuwe pomp noodzakelijk zijn. Verder gewoon he-le-maal niets!
Zie ook bijv. KlokjeRond: https://www.autoweek.nl/k...26/toyota-corolla-20-d-4d van Tweaker @EWK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Ter aanvulling, zie ook deze post @Pindakaas

EWK in "Het grote Toyota-topic"

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Kijk, hier is mijn rit "live" te zien, en daar is ook te zien dat de snelweg de bottleneck is:

https://www.toyota.nl/cam...efc22f&click_source=email

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-09 08:17
Die ANWB site had ik ook gevonden inderdaad. Zag er zeer positief uit. Wilde toch even checken of die ervaring hier beaamt wordt.

@EWK Dat is wel een hele hoge kilometerstand! Hoe is dat chippen bevallen trouwens?

Ik zit te kijken in de range van €1500-2300. Er staan dan vaak corolla's te koop met tussen de 2-3 ton op de teller. Zijn er bepaalde onderhoudspunten waar ik dan rekening mee moet houden die er dan aan zitten te komen? Of raden jullie aan om liever iets meer geld uit te geven voor een nieuwe model / model met minder KM's?

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Voor de mensen die het interesseert, het aanpassen van de stuurinrichting bij een Toyota Auris vanaf 2013 schijnt lastig te zijn vanwege de elektrische stuurbekrachtiging (daardoor zit er weinig ruimte om de boel te verplaatsen).

Dat is de reactie die ik van het gespecialiseerde bedrijf kreeg. Toyota dealer zegt dat hij er helemaal niks aan mag doen. Die past alleen de stoelrails aan als je dat wil. Maar daar heb ik niets aan, omdat ik prima ver genoeg naar achteren kan.

Het lijkt er dus op dat ik wellicht beter naar een andere auto kan gaan kijken als ik hier niet mee kan leven.

Dat moet dan dus of een auto zijn waarbij je het stuur wel genoeg naar jezelf toe kan trekken als je lange benen hebt, of een auto die hoger is. Want als je hoger kan zitten, kom je automatisch ook dichter bij het stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Denk dat je dan toch bij een Duits/Zweeds merk uit komt :P die zijn wat meer op de (noord) Europeaan gericht heb ik het idee.
Ik heb ook nooit echt mijn ideale zitpositie kunnen vinden in mijn oude Avensis. Stuur kon mijn inziens niet ver genoeg naar beneden (die van mijn huidige Corolla kan een stuk lager, maar is weer niet in diepte verstelbaar), en niet ver genoeg naar mij toe (en dan ben ik niet eens extreem lang; 1,84m).
In mijn oude Volvo S80 kon ik perfect zitten (maarja, er zit ook bijna niks beters dan een grote Volvo :P).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Pindakaas schreef op maandag 22 januari 2018 @ 14:38:
[...]

Die ANWB site had ik ook gevonden inderdaad. Zag er zeer positief uit. Wilde toch even checken of die ervaring hier beaamt wordt.

@EWK Dat is wel een hele hoge kilometerstand! Hoe is dat chippen bevallen trouwens?

Ik zit te kijken in de range van €1500-2300. Er staan dan vaak corolla's te koop met tussen de 2-3 ton op de teller. Zijn er bepaalde onderhoudspunten waar ik dan rekening mee moet houden die er dan aan zitten te komen? Of raden jullie aan om liever iets meer geld uit te geven voor een nieuwe model / model met minder KM's?
Distributieriem elke ton, dus dat even checken.
Daarnaast controleren op olielekkage onder de auto, er wil nog wel eens wat zweten.
Check of de airco werkt en of het motormanagement lampje brandt als de auto op contact staat (don't ask).
Verder kan er weinig mis mee zijn volgens mij als er normaal mee gereden is.

Edit: dat chippen beviel goed, zolang het werkte. Heeft het een jaar volgehouden denk ik. Daarna vage foutmeldingen en motorstoringen. Box er tussenuit gehaald en weg waren de problemen. Sindsdien niet meer naar omgekeken. Zou wel voor de 116pk gaan en niet voor de 90pk. De auto weegt (incl passagier) iets van 1400 kilo, dan is 90pk echt wel weinig. Vooral als je er ook mee op vakantie wilt (in bergen, maar ook de korte invoegstroken in Duitsland bijvoorbeeld).

Mocht je nog specifieke vragen hebben, dan staat de dm open @Pindakaas

[ Voor 21% gewijzigd door EWK op 22-01-2018 16:25 ]

Hoi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

ThinkPadd schreef op maandag 22 januari 2018 @ 11:24:
Sowieso belangrijke tips: ga juist na iemand die de test heeft gedaan, zodat de motor nog warm is. Scheelt véél in verbruik. Zie ook zeker dat de batterij niet leeg is. Als het kan, ga op een moment dat er op de route geen verkeer is zodat je rustig traag kan rijden zonder andere mensen ten laste te zijn. Zeker dat laatste is omstreden maar blijkbaar wordt er niet naar je snelheid gekeken dus als je 50km/u rijdt waar je normaal 80km/u mag, scheelt wel behoorlijk in de challenge. Airco uitzetten helpt ook een beetje, maar het meeste haal je toch uit puur elektrisch rijden, dat afhankelijk van het traject en de lading is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
-tom-562 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 15:41:
Ik heb ook nooit echt mijn ideale zitpositie kunnen vinden in mijn oude Avensis. Stuur kon mijn inziens niet ver genoeg naar beneden (die van mijn huidige Corolla kan een stuk lager, maar is weer niet in diepte verstelbaar), en niet ver genoeg naar mij toe (en dan ben ik niet eens extreem lang; 1,84m).
Maar waarom kies je dan toch weer voor Toyota? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

-tom-562 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 15:41:
Denk dat je dan toch bij een Duits/Zweeds merk uit komt :P die zijn wat meer op de (noord) Europeaan gericht heb ik het idee.
In mijn oude Volvo S80 kon ik perfect zitten (maarja, er zit ook bijna niks beters dan een grote Volvo :P).
Vreemd allemaal, ik behoor met mijn 197cm tot de langere Nederlanders, Ik kan echt prima zitten in een T27 (2009-2018)…. Voldoende beenruimte, maar ook de afstand naar het stuur is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Lethalis schreef op maandag 22 januari 2018 @ 23:10:
[...]

Maar waarom kies je dan toch weer voor Toyota? :)
Omdat die Corolla supercheap was en die binnenkort als 2e auto gaat dienen :P (de primaire auto wordt of een Lexus CT200h of iets van een Volvo V70/S80, daar ben ik nog niet over uit :+)
Bullet NL schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 00:34:
[...]

Vreemd allemaal, ik behoor met mijn 197cm tot de langere Nederlanders, Ik kan echt prima zitten in een T27 (2009-2018)…. Voldoende beenruimte, maar ook de afstand naar het stuur is goed.
Tja, iedereen zit anders :P Als ik in 1 van de pool-auto's hier op het werk stap (een nieuwe VW Golf), dan heeft 3-kwart het stuur in zijn hoogste stand staan, dat zit voor geen meter IMO (of de rugleuning ver naar achteren). Ik heb de stoel altijd in de laagste positie, en vrij ver naar achten (benen bijna volledig gestrekt), stuur helemaal op de laagste stand (liefst 2 cm boven m'n benen) en zo ver mogelijk naar mij toe, op zo'n 15cm van mij af (dus dat ik mijn armen 'geknikt' naar beneden zijn).
De zitpositie van mijn oude T25 vond ik sowieso vrij 'hoog' (wel makkelijke instap, maarja, ik ben nog geen 50+ dus dat maakt geen zak uit :+)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Ik heb een mooie Scheel stoel in 2002 laten zetten en die is gewoon mee gegaan naar mijn Verso met een aanpassen montage. Mijn vrouw is even groot dus voor ons de perfecte oplossing die economischer is dan een veel duurder type of een Lexus te kopen.. Met een zit kwaliteit die ook heel veel beter is. Give it a thought.....

Edit: voor de aankoop wordt uiteraard de houding in je eigen auto bekeken en de stoel bevestiging op maat gemaakt zodat je altijd goed achter het stuur zit. Er zijn ook luxe versies die ook nog elektronisch aangepast kunnen worden qua zithouding (voor het geval dat de partner niet even groot is).
Basis kosten ca 600 euro, luxere versies sterk afhankelijk van het wensenpakket.

[ Voor 37% gewijzigd door route99 op 23-01-2018 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Haha, die Corolla gaat als 2e auto gebruikt worden. Dat ding is natuurlijk totaal niet te vergelijken qua comfort/veiligheid/opties met een CT200h/Volvo (moet er niet aan denken om met dat ding op vakantie te gaan :X 45 km naar mijn werk vind ik ver zat)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
-tom-562 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 07:26:
[...]
Tja, iedereen zit anders :P Als ik in 1 van de pool-auto's hier op het werk stap (een nieuwe VW Golf), dan heeft 3-kwart het stuur in zijn hoogste stand staan, dat zit voor geen meter IMO (of de rugleuning ver naar achteren). Ik heb de stoel altijd in de laagste positie, en vrij ver naar achten (benen bijna volledig gestrekt), stuur helemaal op de laagste stand (liefst 2 cm boven m'n benen) en zo ver mogelijk naar mij toe, op zo'n 15cm van mij af (dus dat ik mijn armen 'geknikt' naar beneden zijn).
De zitpositie van mijn oude T25 vond ik sowieso vrij 'hoog' (wel makkelijke instap, maarja, ik ben nog geen 50+ dus dat maakt geen zak uit :+)
Hoe zit die Golf eigenlijk? ;)

Kun je daar het stuur wel goed naar je toe halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Die zit perfect! Het zijn niet de standaard stoelen, maar een soort van sportstoelen. De zitting is lekker lang (ook een minpunt aan mijn oude Avensis, ik vond het zitvlak daar te kort van), goede zijdelingse steun. En het stuur kan je lekker laag zetten en erg ver naar je toe trekken. Na mijn oude S80 de fijnste auto qua zitpositie tot nu toe :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
-tom-562 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 08:52:
Die zit perfect! Het zijn niet de standaard stoelen, maar een soort van sportstoelen. De zitting is lekker lang (ook een minpunt aan mijn oude Avensis, ik vond het zitvlak daar te kort van), goede zijdelingse steun. En het stuur kan je lekker laag zetten en erg ver naar je toe trekken. Na mijn oude S80 de fijnste auto qua zitpositie tot nu toe :P
Dit motiveert me niet echt om nog moeite in mijn Auris te steken :D

Wel goed om te horen dat ik bij een ander merk misschien wel een goede zitpositie ga vinden, zonder dat ik meteen een grotere auto hoef te kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Lethalis schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:11:
[...]

Wel goed om te horen dat ik bij een ander merk misschien wel een goede zitpositie ga vinden, zonder dat ik meteen een grotere auto hoef te kopen.
Met een Golf VII is niets mis. Let wel even op dat je hem nieuw genoeg koopt om geen TSI/DSG/... problemen te hebben: die schijnen opgelost te zijn.
Daarnaast schijnt de vorige Opel Astra goede stoelen te hebben. Zelf nooit op gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Haha altijd leuk bij VW, het zijn goede auto's zolang je maar de juiste koopt.
Lethalis schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:11:
[...]

Let wel, hij heeft het over de stoelen terwijl jij het stuur wil kunnen verstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
!null schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:15:
Dat is inderdaad eng :)
Let wel, hij heeft het over de stoelen terwijl jij het stuur wil kunnen verstellen.
Als je kijkt, zie je dat hij het ook over het stuur heeft dat hij goed naar zich toe kan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

!null schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:15:

[...]

Het is een combinatie van beiden. Het zitvlak van zo'n Golf is langer, dat is een stuk fijner, plus behoorlijk wat zijdelingse steun. En je kan het stuur dan maximaal naar je toe trekken (en laag zetten)
Deze stoelen:
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2h7kuo0.jpg

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:17
Videopac schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:17:
[...]

Met een Golf VII is niets mis. Let wel even op dat je hem nieuw genoeg koopt om geen TSI/DSG/... problemen te hebben: die schijnen opgelost te zijn.
Daarnaast schijnt de vorige Opel Astra goede stoelen te hebben. Zelf nooit op gezeten.
Afaik geen grote wijzigingen in de TSI blokken in de Golf 7 over de jaren heen. Tussen de TSi's in de 6 en de 7 zitten wel grote verschillen. Het jaar van de Golf 7 maakt niet zo veel uit op vlak van betrouwbaarheid en problemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
Vandaag bij de Toyota dealer geweest om een proefrit te maken in de Auris, meteen ook de challenge meegepakt en dat was stiekem best leuk om zo op je verbruik te letten :P verder was dit de eerste keer dat ik een hybride reed en dat went snel moet ik zeggen. Ga er nog even goed over nadenken maar ging met een tevreden gevoel naar huis. Oh en de challenge zat ik op 58%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Laatst online: 22:21
Bij de nieuwe aygo krijg de de volgende onderdelen in een andere kleur dan de carrosserie.
- X (kruis) aan de voorkant
- a stijl ornament (“verlenging” van de kruis)
- achterbumper (deel)

Als je deze delen als accessoire in een andere kleur besteld kost dit 1300.

Iemand deze als eens laten spuiten / zelf gespoten evt plastidip ?

Wat me wel tof lijkt
3D Aygo buitenkant alles zwart
Zwarte wielen
Getint glas
Iets Verlaagd

[ Voor 18% gewijzigd door wd200 op 07-02-2018 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 23:21

Arfman

Drome!

Plastidip lijkt me geen enkel probleem. Ik ken iemand die z'n velgen had geplastidipt, dat zat er na 2 jaar nog prima op.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:57
Nou vorig jaar toch de beslissing genomen.
De oude avensis 13 jaar gereden en nooit iets bijzonders stuk gehad .
De 2005 is echt een fijne reisauto.
Een hoog niet omdat het moet maar omdat het kan gehalte maar wat is die 2.0 een fijne motor zeg.

Afbeeldingslocatie: http://foutje.fortuin.info/toyo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

tafmaf schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 07:12:
Een hoog niet omdat het moet maar omdat het kan gehalte maar wat is die 2.0 een fijne motor zeg.

[afbeelding]
Hey..... de foto is bij Pesse genomen.....
Maar het klopt, de 2.0 is een erg fijne rustige motor die ook graag gaat als hij moet.

Het verschil tussen de jou model en het model er na (t/m nu) is ook groot. Helemaal in combinatie met de automaat.

Veel plezier er mee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
:( Ik heb gisteren schijnbaar met een verkeerde doek het dashboard van mijn Auris schoongemaakt. Gevolg is nu dat er op de zwarte glanzende delen best wel veel krassen zitten. Ze vallen alleen op wanneer er bijv. zonlicht op schijnt. Iemand een tip hoe ik dat weer weg kan krijgen?

Gaat om het frame rond de radio:
https://indianautosblog.c...015-Geneva-Motor-Show.jpg

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-09 13:12
tafmaf schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 07:12:

[afbeelding]
Heb zelf de eerste generatie Avensis ook gehad. Een Linea Terra 1.6.
Onverwoestbaar die bakken.

Heb nu ook een 2.0 in mijn Avensis Verso liggen, lekkere soepele motor maar de verbruiksmonitor staat wel op 1:11,5 :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

BastiaanN schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 10:23:
:( Ik heb gisteren schijnbaar met een verkeerde doek het dashboard van mijn Auris schoongemaakt. Gevolg is nu dat er op de zwarte glanzende delen best wel veel krassen zitten. Ze vallen alleen op wanneer er bijv. zonlicht op schijnt. Iemand een tip hoe ik dat weer weg kan krijgen?

Gaat om het frame rond de radio:
https://indianautosblog.c...015-Geneva-Motor-Show.jpg
Basically moet je het polishen met een zéér zachte polish bedoeld voor plastics, met een nieuwe microvezeldoek. Er bestaan kits voor online.

In mijn ervaring met “piano black finish” ga je krasjes (zichtbaar in de zon) bijna niet kunnen vermijden, ook niet met een microvezeldoek. Vaak omdat het slecht/niet vernist is. Als men hardere doorzichtige lak zou gebruiken, zoals de &#%@$ rest van de auto, zou het wél tegen een vuiltje kunnen.

Dat is natuurlijk ook een idee: het paneel verwijderen (of een ander exemplaar bemachtigen), het zorgvuldig en fijn opschuren, ontvetten, voorzien van een paar lagen plastic-hechtende primer totdat het strak is en het aan een carosseriebedrijf geven met de juiste kleurcode. Maar dat is wel een behoorlijke uitdaging natuurlijk.

[ Voor 14% gewijzigd door Phuncz op 09-02-2018 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik doe dat hetzelfde idd, zachte microvezeldoek met een finish polish, ook voor radio schermen edg. Werkt prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:57
Vlassie1980 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 10:33:
[...]

Heb zelf de eerste generatie Avensis ook gehad. Een Linea Terra 1.6.
Onverwoestbaar die bakken.

Heb nu ook een 2.0 in mijn Avensis Verso liggen, lekkere soepele motor maar de verbruiksmonitor staat wel op 1:11,5 :P
Klopt hij is zeker niet zo zuinig als de 1.6.
Maar met mijn rijstijl hal ik meestal de 1:12,5 a 13 wel
De oude wilde ik eigenlijk helemaal afrijden maar vrouwlief dacht er anders over.
Toen ze mee ging nemen naar een Suzuki dealer moest ik ingrijpen. ;)
Maar het rode lak begon te bladderen en de blanke lak kwam naar boven.
Het eerste stukje was er net ingelast dus hij werd gewoon minder.
En moet ook wel toegeven dat airco wel erg lekker is nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 11:07

Tripl3 D

Brother in Arms

Phuncz schreef op zondag 17 december 2017 @ 22:06:
Ik gebruik in mijn Auris 2013 met Touch & Go het liefst nog de Bluetooth en dan via de telefoon de muziek afspelen. Podcastje, afspeellijstje, albumpje, dat doet de smartphone qua gebruiksgemak sowieso beter dan elke andere autoradio. Dat werkt tot nu toe best goed.
Mijn Auris uit 2010 met Touch and Go levert juist heel veel problemen met bluetooth.
Had eerst een HTC One X toen ik hem in 2014 kocht, die problemen had met verbinden.
Heel af en toe lukte het, maar meestal niet.
Toentertijd ergens gelezen dat Samsung telefoons daar geen problemen mee hadden (weet niet meer waar).
Daarom maar een 3.5 mm naar 3.5 mm kabel gekocht en deze via de Aux uitgang op mijn telefoon aangesloten.
Vervolgens had ik een HTC One M8 en die kreeg al helemaal geen verbinding.
Nu sinds kort een Samsung Galaxy S8, dus ik dacht ik probeer het weer eens.
Eerst alle bluetooth gegevens verwijdert uit het audiosysteem en zowaar, de eerste paar keer ging het goed.
Om vervolgens toch weer geen verbinding te krijgen. Meteen pairen vanaf het begin lukt vrijwel niet, ik moet meestal al een paar minuten onder weg zijn (dan hoop je ineens op een rood verkeerslicht) en dan zet ik pas de bluetooth op mijn telefoon aan.
Maar ook dan is het slagingspercentage ~25%. Hij verbind vaak wel, maar verbreekt ook bijna net zo snel weer de verbinding. Als eenmaal de eerste poging mislukt is, dan lukt het eigenlijk helemaal niet meer. Zowel niet van uit de telefoon als van uit de auto als 'initiatiefnemer'.
3mm kabeltje is helaas geen mogelijkheid meer, omdat deze in de S8 niet blijft zitten. ;(
Waarom kan het nou niet gewoon eens werken?

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 16:16

Pelle

🚴‍♂️

Wij zijn in de running voor een nieuwe auto (ter vervanging van onze Skoda Octavia Combi uit 2005).
Op mijn eigen "volgens mij heb je nooit gezeik met deze auto's"-lijstje staat onder andere een Avensis Wagon uit 2010 (1.8 benzine, 120k).

Dus ik was van plan daar een proefritje in te maken, maar mijn garage riep -toen ik dat zei- heel hard: nee niet doen, als daar iets mee is dan ben je heel hard aan de beurt.

Volgens mij zit de crux in het 'áls er iets mee is'. Want als ik een beetje aan het googlen ben dan kom ik (behalve een probleem met uitvallende elektrische handrem, en vrij regelmatige vervanging van de remblokken) weinig tegen.

Wie van jullie heeft ervaring met een Avensis 1.8 benzine uit die modelserie (2009-2012)? Heb ik dit topic al een beetje rondgelezen, maar bijna 8100 reacties doorlezen is iets teveel van het goeie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo "aan de beurt"? Dat is met iedere auto toch zo? Wat bedoelde je garage daar dus mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 16:16

Pelle

🚴‍♂️

Prijzen qua onderhoud en onderdelen. Dingen die bij VAG een paar tientjes kosten, zouden bij Toyota een veelvoud kunnen zijn. Niet mijn woorden, maar die van de garagehouder.
Pagina: 1 ... 81 ... 166 Laatste