Hoe lang ben je?
Ik ben zelf 1m89 en heb een 2014 Toyota Auris. En het maakt al 4 maanden lang niet uit hoe ik de stoel verstel, maar ik zit nooit lekker.
Kom steeds meer tot de conclusie dat het door mijn relatief lange benen komt. Voor een goede rechte zitpositie moeten je dijbenen zo horizontaal mogelijk zijn, zodat je bekken niet naar achteren kantelt en de rug kromt.
Daarvoor moet ik mijn stoel zo ver naar achteren schuiven dat ik nog naar het stuur kan zwaaien, maar vasthouden ho maar.
Dus toen dacht ik "deze Auris is misschien gewoon te klein" en zocht ik veel ervaringen van mensen op met grotere Toyota's. Met name de Prius en Avensis.
En wat denk je? Een hele sloot mensen die klagen over de slechte stoelen en stuur dat niet ver genoeg naar ze toe getrokken kan worden.
Mensen die zeggen dat ze in andere merken veel beter zitten.
You have been warned.
Als je 1m80 of kleiner bent, zal je geen issues hebben waarschijnlijk.
Ik vind mijn Auris voor de rest echt een prima auto. Zit er aan te denken om de stoel te laten aanpassen bij een stoffeerder (zitneiging reduceren, lendensteun, meer padding, zitvlak verlengen). Aan de andere kant lost dat het niet echt op (als ik niet goed bij het stuur kan).
Ben bang dat ik hem straks alsnog moet inruilen, voordat ik mijn verstand verlies.
PS
Schuif ik de stoel naar voren dan komen mijn knieën enorm omhoog waardoor ik dus "opgevouwen" in mijn stoel zit.
PPS
De VW Passat kwam heel goed naar voren qua comfort. Dus als je naar een Avensis kijkt, zou ik die ook ff testen. Citroën C5 ook.
Zelf ga ik voor een hogere auto de volgende keer... Dan kan ik meer de hoogte in qua verstellen en daardoor ook iets meer naar voren. En krijg ik geen hernia als ik mijn kind aan het in- en uitladen ben. Een Ford C Max of iets dergelijks.
[
Voor 12% gewijzigd door
Lethalis op 20-01-2018 07:44
]
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.