Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Mocht ik alsnog die lambda storingen gaan krijgen met de Avensis Verso dan ga ik bovenstaande in mijn achterhoofd houden.-tom-562 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:08:
Gisteravond zijn met lambda sensor 'extenders' binnen gekomen (daarmee plaats je de achterste lambdasensoren niet meer direct in de uitlaatgasstroom). Van het weekend ga ik ze monteren. Hopelijk blijven dan de P0420/P0430 foutcodes weg bij m'n Avensis
Ohja, ben in de tussentijd ook aan het rondkijken voor een andere auto (voor m'n vriendin), die rijdt nu in een Suzuki Swift 1.5 (automaat), alleen nu ze meer voor haar werk moet rijden (45 km enkele reis, en een hele karige KM-vergoeding) is dat ding niet zo heel goedkoop rijden (lees: 1:12,5).
Mijn (haar) oog is nu gevallen op een Auris Hybrid (eerste model), ik denk dat we zaterdag naar Louwman in Arnhem gaan om een proefrit te maken
Die Auris Hybrid kan je wel op de 1:18 a 1:19 krijgen als ik kijk naar de verbruiksmonitor op Autoweek.
Mijn pa heeft een non-hybrid Auris met 1.4 en is daar zeer tevreden over. Leuk autootje en erg betrouwbaar
Mijn Avensis (2.4 automaat) loopt 1:11 op hetzelfde traject (grappig, ofja eigenlijk niet grappig, mijn oude Volvo S80 met 2.5 turbo was zuiniger!null schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:11:
Ha 1 op 12,5, dat rijdt mijn 30 jaar oude MR2 ook (met doorrijden)
Ik ben ook erg benieuwd, voor het geld hoef je het niet te laten, volgens mij was ik 7 of 8 euro kwijt via aliexpress/ebay/china. En idd, volgens spritmonitor.de lopen ze ook echt zuinig (richting de 1:20).Vlassie1980 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:24:
[...]
Mocht ik alsnog die lambda storingen gaan krijgen met de Avensis Verso dan ga ik bovenstaande in mijn achterhoofd houden.
Die Auris Hybrid kan je wel op de 1:18 a 1:19 krijgen als ik kijk naar de verbruiksmonitor op Autoweek.
Mijn pa heeft een non-hybrid Auris met 1.4 en is daar zeer tevreden over. Leuk autootje en erg betrouwbaar
Als zo'n Auris erg goed bevalt gaat de Avensis mss ook weg (wss heb ik binnenkort ander werk, op 5 km afstand) en komt er over een tijdje een fun-auto voor in de plaats. Een LS400 zou wel mooi zijn om een Auris te compenseren

Vaak bu'j te bang!
LS400 is leuk, maar nog beter is de fiets
Ik reed laatst netjes 90km/u met een autoambulance er achter, daar stond een Mazda CX5 op, toen was hij ook niet zuinig.
Is zweer overigens bij de CVT.... Heerlijke automaat...
Als verbruik belangrijk zou zijn voor me laat ik de auto wel staan, het ding staat nu op de oprit, niet om zuinig te zijn maar om in mijn vervoersbehoefte te voorzien wanne ik weg wil.
[ Voor 22% gewijzigd door Bullet NL op 22-11-2017 13:40 ]
Cogitationis poenam nemo patitur
Wat dacht je van een fiets?-tom-562 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:36:
[...]
(wss heb ik binnenkort ander werk, op 5 km afstand) en komt er over een tijdje een fun-auto voor in de plaats. Een LS400 zou wel mooi zijn om een Auris te compenseren![]()

Nouja, dat is gekkigheid, een LS400 is overkill. Mocht alles doorgaan zoals ik het in mijn hoofd heb zitten, dan komt er voorlopig een zo goedkoop mogelijk lichtgewicht barrel (met trekhaak), ding zal dan alleen gebruikt worden met slecht weer en als ik iets moet trekken (motortrailer), dus wordt wss iets van een oude Corolla of Civic.
[ Voor 61% gewijzigd door -tom-562 op 22-11-2017 13:56 ]
Vaak bu'j te bang!
Vergeet de wegenbelasting niet!null schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:53:
Ik denk dat de LS400 dan gemiddeld 1 op 3 gaat lopen, met dergelijke koude korte ritjes. Dus uiteindelijk meer benzine verbruik dan de Auris hybrid van je vriendin
Vind het wel bazen-auto's trouwens maar beetje overkill.
Dit. 3/4/5-traps automaat = hoop extra verbruik en veel minder prestaties. Plus dat een Swift sowieso al niet echt zuinig is.!null schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:38:
@-tom-562 Tja dat is met die ouderwetse automaten gewoon hopeloos.
^^LS400 is leuk, maar nog beter is de fiets
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Mwa, zodra het ding eenmaal in de 4 of 5 zit, en redelijk constant rijdt, dan schieten ze vaak meteen in de lock-up, dan verschilt het verbruik eigenlijk nauwelijks t.o.v. een handbak. Aangezien 90% ongeveer snelweg is dat verschil denk ik marginaal.Videopac schreef op woensdag 22 november 2017 @ 15:28:
[...]
Dit. 3/4/5-traps automaat = hoop extra verbruik en veel minder prestaties. Plus dat een Swift sowieso al niet echt zuinig is.
[...]
^^
Maar het is sowieso een goed excuus om een andere auto te kopen
Vaak bu'j te bang!
Met 45km enkele reisafstand nog wel wat zuiniger. De eerste 5/6 minuten zijn relatief onzuinig maar als alles warm is dan is het momentane verbruik beter dan 1:20 bij netjes 100 op de teller.Vlassie1980 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:24:
[...]
Het weer (temperatuur, wind) heeft ook invloed.
Nog altijd blij dat ik toendertijd gekozen heb een Auris aan te schaffen ipv een diesel unit.
Nice. Ik haal met mijn Auris niet-station uit 2013 1:16-1:17 met op papier dezelfde rijstijl.dj_dysaster schreef op donderdag 23 november 2017 @ 14:53:
Ik rij dagelijks 50km enkele reis (dus 100 per dag) in mijn Auris hybrid (weliswaar een station uit 2013) tussen Apeldoorn en Leusden. Gemiddeld verbruik aan de pomp, jaar rond zo'n 1:22. Dat is met climate control altijd aan, af en toe een ritje in de stad, maar hoofdzakelijk snelweg met de nodige file.
Nog altijd blij dat ik toendertijd gekozen heb een Auris aan te schaffen ipv een diesel unit.
Wat doe ik fout?
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Als ik dat doe bij afrit Apeldoorn-zuid (voor de kenners) kan ik daarna nagenoeg zonder de ICE te gebruiken het laatste stuk door de stad naar huis rijden, het zelfde geld voor richting kantoor. Bij het optrekken in de stad doe ik dat meestal redelijk vlot, waardoor ik kort de brandstofmotor gebruik om naar ~50km/h op te komen. Daarna, door even kort het gas los te laten en rustig weer in te trappen, elektrisch verder.
Tevens zijn snelheden boven de ~110 dodelijk voor het verbruik. Echter is het op mijn woon werk traject zo druk dat je toch niet echt harder kan (ja, voor 20 seconden om vervolgens vol in de ankers te gaan). Ik cruise dus meestal rustig met het verkeer mee. Gaat het jo-jo'en (gas-rem-gas-rem) rij ik meestal een poosje rechts tussen de vrachtwagens tot het links weer oplost en ik weer door kan. Zo heel af en toe rij ik wel eens de hele weg achter een vrachtwagen als het zo uit komt, dan laat het verbruiksdisplay bij thuiskomst eigenlijk altijd 1:30 of beter zien.
Ik heb een aantal jaren ~60000km/j in een VAG 1.2 eco-diesel gereden waarbij je je helemaal het lazerus schakelde om vooruit te komen. Nu kost het me misschien in het uiterste geval 5 minuten extra per dag aan reistijd, maar ik kom stukken relaxter aan op bestemming, ook scheelt het flink in de portemonnee, dat geef ik dan liever uit in de kroeg ofzo

Maar ik rij dan ook een auto die gemiddeld 1:9 doet

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Ik voel met je mee.... Ik heb helemaal niets met bewust langzaam rijden omdat het beter voor de poeplap is.Metalfreak schreef op donderdag 23 november 2017 @ 20:09:
Ik zou echt helemaal gestoord worden als ik zo moest gaan rijden
Maar ik rij dan ook een auto die gemiddeld 1:9 doet![]()
Nu rij ik al jaren niet meer zoveel als vroeger, maar de KM's die ik nu maak mag ik graag op tempo doen.
Van Groningen naar de Zuid-Franse kust? 's avonds rijden, s'ochtends aankomen.
Ik weet inmiddels dat de Avensis niet de meest zuinige auto is die je kan vinden, maar wat is de 2 liter toch een heerlijke motor in combinatie met de CVT. Afgelopen wekend had ik de auto vol met het voetbalteam van mijn zoon. Ook een andere ouder mee, die dacht altijd dat CVT's voor veel motorlawaai zorgden.... De man zat heel raar te kijken dat de combi in mijn auto zo stil en rustig is. Terwijl je sportknop met tussen acceleraties gewoon lachwekkend snel is.
Ik heb sinds een paar maanden een Prius waar ik gemiddeld zo'n 1:19 mee rij. Klein stukje snelweg en meeste is BBK. Ik kan je vertellen dat het reuze meevalt. Optrekken doe ik vlot, dus met hulp van benzinemotor. Maar de auto lang laten uitvieren (zonder in de weg te gaan rijden) helpt heel veel, ik kan hele stukken op de EV mode rijden en het mooiste is dat ik zonder veel moeite er letterlijk geen minuut langer over doe.Metalfreak schreef op donderdag 23 november 2017 @ 20:09:
Ik zou echt helemaal gestoord worden als ik zo moest gaan rijden
Wel zie ik veel gehaaste mensen op de weg die bij wijze van volgas op een rood verkeerslicht afrijden om vervolgens met veel bombarie, op het laatste moment, moeten remmen. Vaak is het dan zelfs zo dat ik ze weer voorbijzoef
En wat hierboven staat kan ik beamen, je komt een stuk relaxter aan op je bestemming. Als eenmaal dat knopje omgaat dat het allemaal secondenwerk is wat je wint op de snelweg in je hoofd, kun je lekker relaxed rijden. Wel rijd ik gewoon 120 km/h op de snelweg als het kan, als je daarin nog wat conservatiever wordt (dus rechts blijft, met 100 km/h ofzo) ga je makkelijk richting de 1:21/1:22. En nog steeds kom je op vrijwel dezelfde tijd aan
[ Voor 21% gewijzigd door Arfman op 23-11-2017 21:50 ]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Als ik dan in m'n MR2 rij, dan hoor je ten eerste al zo'n motor achter je, vrij dichtbij. En als je daarmee gas geeft dan wil die motor alleen maar meer. Merk je niet alleen door geluid, maar hij klimt lekker in de toeren.
Allemaal leuk, maar daardoor rij ik vrijwel altijd te hard.
Een beetje verbruik is ook niet erg, maar afgelopen maand heb ik er ruim 400 euro aan peut doorheen gejaagd, en dan komt de auto van m'n vriendin er nog bij hahaBullet NL schreef op donderdag 23 november 2017 @ 20:54:
[...]
Ik voel met je mee.... Ik heb helemaal niets met bewust langzaam rijden omdat het beter voor de poeplap is.
Nu rij ik al jaren niet meer zoveel als vroeger, maar de KM's die ik nu maak mag ik graag op tempo doen.
Van Groningen naar de Zuid-Franse kust? 's avonds rijden, s'ochtends aankomen.
Ik weet inmiddels dat de Avensis niet de meest zuinige auto is die je kan vinden, maar wat is de 2 liter toch een heerlijke motor in combinatie met de CVT. Afgelopen wekend had ik de auto vol met het voetbalteam van mijn zoon. Ook een andere ouder mee, die dacht altijd dat CVT's voor veel motorlawaai zorgden.... De man zat heel raar te kijken dat de combi in mijn auto zo stil en rustig is. Terwijl je sportknop met tussen acceleraties gewoon lachwekkend snel is.

Vaak bu'j te bang!
Maar 1:19 met een Prius is ook niet zo'n kunst, vriendin heeft een CT200h en haalt eigenlijk zonder moeite 5,2l/100km met de zomer- en 5,5l/100km. Kan niet bepaald zeggen dat ze als een oud wijf rijdt (vind soms dat ze onnodig snel optrekt zelfs).Arfman schreef op donderdag 23 november 2017 @ 21:48:
[...]
Ik heb sinds een paar maanden een Prius waar ik gemiddeld zo'n 1:19 mee rij. Klein stukje snelweg en meeste is BBK. Ik kan je vertellen dat het reuze meevalt. Optrekken doe ik vlot, dus met hulp van benzinemotor. Maar de auto lang laten uitvieren (zonder in de weg te gaan rijden) helpt heel veel, ik kan hele stukken op de EV mode rijden en het mooiste is dat ik zonder veel moeite er letterlijk geen minuut langer over doe.
Wel zie ik veel gehaaste mensen op de weg die bij wijze van volgas op een rood verkeerslicht afrijden om vervolgens met veel bombarie, op het laatste moment, moeten remmen. Vaak is het dan zelfs zo dat ik ze weer voorbijzoef
En wat hierboven staat kan ik beamen, je komt een stuk relaxter aan op je bestemming. Als eenmaal dat knopje omgaat dat het allemaal secondenwerk is wat je wint op de snelweg in je hoofd, kun je lekker relaxed rijden. Wel rijd ik gewoon 120 km/h op de snelweg als het kan, als je daarin nog wat conservatiever wordt (dus rechts blijft, met 100 km/h ofzo) ga je makkelijk richting de 1:21/1:22. En nog steeds kom je op vrijwel dezelfde tijd aan
Maar dat laatste: ik heb het wel eens geprobeerd, maar na dat 2 dagen gedaan te hebben word ik juist veel opgefokter door dat langzame rijden dan met een beetje doorrijden. Ooit dacht ik dat dat er met de leeftijd wel eens af zou gaan, maar die hoop heb ik inmiddels opgegeven.
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
De vorige eigenaar had me al gewaarschuwd dat er met 55 km per uur langs zo'n "pas op, u rijdt te hard"-kastje gereden werd, deze tussen de 40 en de 45 km per uur aangaf. Ik heb er in eerste instantie niet zo opgelet, maar ik vond 'em wel erg zuinig. 3.8 liter/100 km gaf het display aan na een complete tank (zo'n 800 km, wat volgens mij 640 km moet wezen) Volgens mijn kilometeradministratie haal ik ongeveer 1 op 22, dus 4.5 liter/100 km. (ik rij alleen woon-werk, en die afstand gebruik ik om km te bepalen, niet de teller)
Ik heb met een Garmin GPS gecontroleerd, en inderdaad: 50 volgens de teller is 37 in het echt. Met 105 km per uur kun je met de vrachtwagens meerijden. Dat is volgens de GPS ook ongeveer 20 km te hard, dat moet 85 zijn. Goed, in zo'n klein autootje lijkt alles boven de 30 km per uur "hard", dus het valt pas op als je vergelijkingsmateriaal hebt. Maar binnen de bebouwde kom en op een stuk dijk wat ik dagelijks rijdt krijg ik voortdurend bumperklevers....
Ik ben dan wel benieuwd: betekent dit ook dat mijn km-beurten automatisch 20% te vaak gebeuren? Onderdelen die na x kilometer vervangen worden ook 20% te snel vernieuwd worden?
(En voordat het gemeld wordt: bandenspanning is normaal (2.2 geloof ik), en de banden hebben nog voldoende profiel)
Mijn Yaris is een stuk ouder, van 2002, maar ik heb daar geen last van. De (digitale) teller geeft bij snelweg snelheden rond de 5 km/h te hard aan, precies wat ik verwacht eigenlijk.TomsDiner schreef op donderdag 23 november 2017 @ 23:20:
Ik rij sinds 2 maanden een Yaris (2009), maar is dat een eigenschap van Toyota dat die km teller erg onnauwkeurig is?
De vorige eigenaar had me al gewaarschuwd dat er met 55 km per uur langs zo'n "pas op, u rijdt te hard"-kastje gereden werd, deze tussen de 40 en de 45 km per uur aangaf. Ik heb er in eerste instantie niet zo opgelet, maar ik vond 'em wel erg zuinig. 3.8 liter/100 km gaf het display aan na een complete tank (zo'n 800 km, wat volgens mij 640 km moet wezen) Volgens mijn kilometeradministratie haal ik ongeveer 1 op 22, dus 4.5 liter/100 km. (ik rij alleen woon-werk, en die afstand gebruik ik om km te bepalen, niet de teller)
Ik heb met een Garmin GPS gecontroleerd, en inderdaad: 50 volgens de teller is 37 in het echt. Met 105 km per uur kun je met de vrachtwagens meerijden. Dat is volgens de GPS ook ongeveer 20 km te hard, dat moet 85 zijn. Goed, in zo'n klein autootje lijkt alles boven de 30 km per uur "hard", dus het valt pas op als je vergelijkingsmateriaal hebt. Maar binnen de bebouwde kom en op een stuk dijk wat ik dagelijks rijdt krijg ik voortdurend bumperklevers....
Ik ben dan wel benieuwd: betekent dit ook dat mijn km-beurten automatisch 20% te vaak gebeuren? Onderdelen die na x kilometer vervangen worden ook 20% te snel vernieuwd worden?
(En voordat het gemeld wordt: bandenspanning is normaal (2.2 geloof ik), en de banden hebben nog voldoende profiel)
Overigens moet ik zeggen dat dit kleine auto'tje voor mij verrassend stabiel en volwassen rijdt. Ik heb er geen problemen mee om 100 te tuffen, maar als ik wat meer haast heb (of in ieder geval de behoefte voel om daar naar te handelen want inderdaad maakt het voor je aankomsttijd meestal weinig uit) dan heeft hij er ook geen probleem mee om de toegestane snelheid + 10 op de teller te rijden. En de ene keer dat ik me frustreerde en het gas in trapte om bij wat iritante medeweggebruikers vandaan te komen zat ik ook vrij vlot boven de 150 zonder dat ik het idee had dat ik het kleine auto'tje iets aandeed. Ik vind het erg indrukwekkend, zowel qua stabiliteit van de auto als prestaties van het 1.0 blokkie. En dan moet ik zeggen dat ik van een Opel Zafira 2.2 af kom voor deze auto...
Gamertag: FinrazielNL
Die afwijking is wel heel erg groot. Welke maat banden zit er onder (dus niet alleen de velgmaat, maar de bandenmaat zelf)?TomsDiner schreef op donderdag 23 november 2017 @ 23:20:
Ik rij sinds 2 maanden een Yaris (2009), maar is dat een eigenschap van Toyota dat die km teller erg onnauwkeurig is?
Vaak bu'j te bang!
Anders er toch eens mee langs gaan bij de dealer..
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD
Maarr, een Auris gaat 'm niet worden, vond het materiaalgebruik niet heel denderend (veel hard glimmend plastic... Helemaal toen ik ben gaan proefzitten in een Lexus CT200h
Dus binnenkort gaat mijn Avensis wss de verkoop in (of ik ruil hem in), en koop ik een gebakje als 2e auto (iets van een Corolla of een Civic van bouwjaar ~2000, eisen: trekhaak en airbags
Vaak bu'j te bang!

Maar mijn oog is gevallen op nog iets veel mooiers. Sinds zaterdag kar ik hiermee rond:

Een 2012 Plug-In Executive Business met 151509 km op zijn CV. Aan de ene kant een enorme vooruitgang in luxe t.o.v. mijn oude Comfort. Aan de andere kant nog steeds de vertrouwde en hopelijk even betrouwbare Prius-ride, maar dan met een fijn extraatje: een stekker.
Of had dit in het "Heb je iets nieuws en móet je het showen"-topic gemoeten?
[J|O|R] <- .signature.gz
Dat zijn serieuze kilometers die je met die Prius hebt gemaaktTwOkkie schreef op maandag 27 november 2017 @ 21:58:
Tja... mijn Ouwe Trouwe Prius 1.5 Comfort uit 2006 deed het eigenlijk nog prima. Met 341480 kilometer op de klok na 8 jaar (gekocht met 147023 en 3,5 jaar oud) heeft ie me eigenlijk nog nooit in de steek gelaten. Ook nam die genoegen met 10401 liter Euro95, wat olie en heel bescheiden onderhoud. Ik heb hem serieus met een brok in mijn keel weggebracht. Wat een fijne trouwe mobiel was dat.
[afbeelding]
Maar mijn oog is gevallen op nog iets veel mooiers. Sinds zaterdag kar ik hiermee rond:
[afbeelding]
Een 2012 Plug-In Executive Business met 151509 km op zijn CV. Aan de ene kant een enorme vooruitgang in luxe t.o.v. mijn oude Comfort. Aan de andere kant nog steeds de vertrouwde en hopelijk even betrouwbare Prius-ride, maar dan met een fijn extraatje: een stekker.
offtopic:
Of had dit in het "Heb je iets nieuws en móet je het showen"-topic gemoeten?
Denk dat ik over een paar jaar een overstap doe van een Avensis Verso --> Prius Wagon. Heb 3 kids op de achterbank en heb wel ruimte nodig alhoewel die Prius Wagon wel een stuk kleiner zal zijn. Die Verso is een halve bus. Verbruik zal echter wel wat beter zijn aangezien de Verso 1:11 doet en een Prius Wagon zal wel rond de 1:18 kunnen doen lijkt me?
Verwijderd
Zelf geen ervaring mee. Ik weet wel dat ze het bij Volvo veel doen, dat zijn voor een groot deel dezelfde of vergelijkbare automaten (van Aisin Warner).Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:56:
@-tom-562 Ik rijd hier dezelfde Avensis 2.4 met automaat en zit eraan te denken om de bak eens te laten spoelen. Heb jij dat toevallig ook laten doen en/of ervaring mee?
Mijn vorige auto (Volvo S80 met AW automaat) is nooit gespoeld, die had (toen ik 'm weg deed) 330k gelopen. Die schakelde nog goed, al merkte ik wel dat hij wel wat ruwer schakelde als toen ik hem net had (gekocht met 280k), wat meer slip en redelijke 'kloenk' als ik hem in de achteruit zette. Als je het doet, zou ik het wel doen door een bedrijf wat er veel ervaring mee heeft, en de boel ook écht spoelt (dus niet aftappen en opnieuw vullen). In de Volvo-wereld zijn ze erg te spreken over GS Powerflush:
https://www.powerflush.nl/
Als je van plan bent om nog veel kilometers met de auto te rijden, kan het denk ik nooit kwaad.
[ Voor 3% gewijzigd door -tom-562 op 28-11-2017 10:10 ]
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
Ik zat ook al zoiets te denken. Ruimte zat in dat bakje en een usb aansluiting aan de achterkant van die radio heeft natuurlijk weinig zin als je wel eens nieuwe muziek of weet ik het op usb wil zetten.-tom-562 schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:11:
@vosss
Verder heb in het opbergvakje tussen de schakelpook en middenarmsteun een USB socket gemonteerd, en doorverbonden met de radio, zodat ik gemakkelijk een USB stick kan gebruiken
Dus ik dacht aan een verlengkabel usb, maar dan moet ik nogal een groot gat boren in dat bakje en dat vind ik dan weer zonde.
Zijn daar pasklare oplossingen voor aan een kant usb en de andere kant zodat je een usb stekker of stickje in kan pluggen zonder een gat van een cm te moetne boren of dat dat netjes weggewerkt is?
Je zou zoiets kunnen proberen.
Dit past volgens mij in de ongebruikte sockets links van je stuur. Ik heb dat bewust niet gedaan omdat ik bang was er de hele tijd tegenaan te stoten met m'n knie o.i.d.. Je hebt ze in verschillende soorten, even zoeken op 'toyota USB socket' op ebay/aliexpress!
Vaak bu'j te bang!
Thanks, ik zal eens zoeken.
Heb jij dan wel gewoon een gat van een centimeter geboord in dat opbergvakje bij de handrem?
Aan de ene kant zonde vind ik, aan de andere kant, die klep is toch dicht en dan zie je het niet; misschien wel gewoon het makkelijkst om te doen
Oh ja, ik heb vandaag een 2e Toyota gekocht, een Corolla E11 1.6
Vaak bu'j te bang!
Zojuist ingebouwd. Ik dacht ik kan hem wel langs de versnellingspook en dan aan de buitenkant van de klepje leggen, maar dan ging het kleppie niet meer dicht.-tom-562 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 21:45:
Ja, ik heb gewoon een gat geboord, boeiendklepje zit toch altijd dicht!
Toen geprobeerd of ik hem in het dashboardkastje kon krijgen, dat werkt prima.
Kabel zit nu gewoon links aan de binnenkant geplakt met ductape om een usb stickje in te klikken.
Werkt perfect.
Wel erg gaaf zo een radio. Hoop dat ik aan mijn 6 gieg data abo genoeg heb lol
=edit=
Ik kon met de originele radio niet doorspoelen in een cd nummer. Nu heb ik deze ingesteld met knoppen op het stuur dat ie bij lang duwen dat wel doet, maar dat lijkt niet te werken.
Heb ik een verkeerde instelling te pakken?
[ Voor 15% gewijzigd door vosss op 02-12-2017 11:46 ]
Ik heb trouwens ook nog die USB-verlenger in m'n dashboardkastje hangen, maar vond een USB stick in de middenconsole wel geinig
Vaak bu'j te bang!
Balen. Wel jammer, want dat miste ik wel t.o.v. Toledo die ik hiervoor had en dacht dat wel zou werken met die android radio.-tom-562 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 12:11:
Ik heb dat ook niet werkend gekregen. Mss dat Toyota dat niet ondersteund en echt gewoon alleen maar een 'puls' geeft als je op de knop drukt.
Ik heb trouwens ook nog die USB-verlenger in m'n dashboardkastje hangen, maar vond een USB stick in de middenconsole wel geinig
Misschien kan ik het op een andere knop zetten, die rechts, geen idee waar die voor is, gebruik ik toch niet. Had alleen op volgende/vorige geprobeerd.
Nouja, we zien wel. Memstickje van 64 gieg is ook binnen, dus ik kan ff vooruit
De auto an sich bevalt nog altijd goed 👍
Alle snufjes uiteraard erop, Echter heb ik een vraag m.b.t. de navigatie. Deze kan wel eens een kaartupdate gebruiken.
Nu zie ik op marktplaats 'update dvd's ' voor een 20 EU, voor de nieuwste kaartupdates. Heeft iemand ervaring hiermee?
Ik ga uiteraard geen dealer-update prijzen betalen
Prima auto! Heb zelf een Auris Lease Pro van 02-2013. Zelf vind ik de navigatie nogal ruk. Of eigenlijk: ik vind de headunit ruk. De speakers en die JBL eindversterker (die onder de bijrijdersstoel zit) zijn heel goed, maar de headunit is traag, herkend geen mappen op een USB stick etc. etc. Ik heb inmiddels al een jaar een Carjoying unit op zolder liggen maar geen tijd / puf om hem in te bouwen. Ik lees dat er inmiddels ook 9" varianten zijn die ingebouwd kunnen worden (op mijn zolder ligt een 7"). Helaas zijn er juist voor de Auris weinig maatwerkoplossingen te vinden. Het is ook wat onhandig dat het dashboard/middenconsole rondom de headhunit wat gebogen is.fender89 schreef op maandag 11 december 2017 @ 08:29:
'Nieuwe' aankoopMijn Aygo (04-2016 , 20.000KM) heeft plaats mogen maken voor een Auris Hybrid (Lease plus/pro?) (11-2014, 20.000KM).
Alle snufjes uiteraard erop, Echter heb ik een vraag m.b.t. de navigatie. Deze kan wel eens een kaartupdate gebruiken.
Nu zie ik op marktplaats 'update dvd's ' voor een 20 EU, voor de nieuwste kaartupdates. Heeft iemand ervaring hiermee?
Ik ga uiteraard geen dealer-update prijzen betalenDaar ik zelf ook Sygic-premium heb waar ik uitermate tevreden over ben. (Recentelijk nog 6600KM USA roadtrip gereden enkel en alleen op Sygic. Ging uitstekend!)
Wel prettig dan, zo'n private lease, aangezien ik vrij snel vervangend vervoer had en alles netjes geregeld was. Zat in het midden, zelf waarschijnlijk niet schuldig. Wel pittige schade aan de auto helaas.
Share and Enjoy!
Ohja, rij sinds een weekje in mijn 'nieuwe' Corolla E11 1.6, en ik moet zeggen dat het niet eens verkeerd rijdt! Het enige wat mij stoort is het gebrek aan cruise control, en het motorgeluid op snelweg snelheden. Nou is dat laatste op te lossen, want het is niet zozeer de motor zelf, maar het 'gonzen' onder de motorkap. Onder de kap is er niks wat voorzien is van isolatie o.i.d., terwijl het facelift model dat wel heeft. Binnenkort ga ik wil ik wat gaan experimenteren met van die dempings/bitumen matten, o.a. direct op de motorkap zelf en op het schutbord.
Vaak bu'j te bang!
Met al die sneeuw gebeurd of erna? Botsingen zijn altijd klote. Als je in het midden zit is het volgens een kwestie van een hoop dingen of jij (ook) schuldig bent. b.v. stond jij al stil toen die achter jou op jou reed en reed jij daarom tegen die voor jou aan? Dat soort dingen..GreNade schreef op woensdag 13 december 2017 @ 14:18:
En dan maak je een kettingbotsing met je Aygo'tje.
Wel prettig dan, zo'n private lease, aangezien ik vrij snel vervangend vervoer had en alles netjes geregeld was. Zat in het midden, zelf waarschijnlijk niet schuldig. Wel pittige schade aan de auto helaas.
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Vanochtend gebeurd.TgR_KILLER schreef op woensdag 13 december 2017 @ 14:31:
[...]
Met al die sneeuw gebeurd of erna? Botsingen zijn altijd klote. Als je in het midden zit is het volgens een kwestie van een hoop dingen of jij (ook) schuldig bent. b.v. stond jij al stil toen die achter jou op jou reed en reed jij daarom tegen die voor jou aan? Dat soort dingen..
Ik stond zo goed als stil, en zonder die botsing achterop was ik niet op mijn voorganger geknald. Ik had gelukkig wel de tijd om me voor te bereiden op de klap, dus mijn nek heeft niet zo veel te verduren gehad. Ik voel me dan ook prima, en ben gewoon met de vervangende auto naar het werk gegaan.
Share and Enjoy!
Auris bevalt tot nu toe uitstekend. Wat rijdt die automaat heerlijk :-)
Maar.....Wat hebben die japanners gesnoven toen ze dat multimedia systeem ontworpen? Meer concreet de baggere USB -MP3 implementatie.
Heb deze nog niet werkend gekregen. Heb jij een werkende oplossing? (Heb uiteraard al veel gevonden op internet inzake specifieke benaming van mappen, mp3 tags, playlist maken etc. etc., Maar wat is dé beste oplossing?)
Wat heb ik zelf geprobeerd:
- MicroSD - USB adapter (welke perfect werkte in mn aygo's met mappen en losse nummers erin): Werkt niet, Ook niet met enkel een paar losse mp3'tjes
- USB stick, 8 GB. Losse MP3 en een mapje: Werkt niet.
Beide FAT32 geformatteerd, zoals manual voorschrijft.
[Update]: Nou, het is gelukt om media af te spelen via USB. Gelukkig ook een eenvoudige oplossing, maar je moet het maar weten...(Thanks Google)
Op de USB Stick moet je een mapje "CD001" aanmaken. That's it.
Voor de rest kun je dan gewoon je eigen muziekmappen en/of losse mp3'tjes erop zetten en dan speelt alles prima af. Ook met album-art en andere media-informatie.
Werkt zowel met de MicroSD/USB als de 'gewone' USB-Stick.
Gelukkig weer mijn eigen muziek in de auto

[ Voor 24% gewijzigd door fender89 op 15-12-2017 08:22 ]
Ja heb ik ook ooit gehad....last kwam jaren later...GreNade schreef op woensdag 13 december 2017 @ 14:32:
[...]
Vanochtend gebeurd.
Ik stond zo goed als stil, en zonder die botsing achterop was ik niet op mijn voorganger geknald. Ik had gelukkig wel de tijd om me voor te bereiden op de klap, dus mijn nek heeft niet zo veel te verduren gehad. Ik voel me dan ook prima, en ben gewoon met de vervangende auto naar het werk gegaan.
Zit dus nu met zware nek klachten iedere week bij de fisio.
Keep it calm...en lek mig de zuk
Heb ook een Auris Hybrid uit 2014, maar die moet updaten via USB stick. (Touch & Go Plus volgens mij)fender89 schreef op maandag 11 december 2017 @ 08:29:
'Nieuwe' aankoopMijn Aygo (04-2016 , 20.000KM) heeft plaats mogen maken voor een Auris Hybrid (Lease plus/pro?) (11-2014, 20.000KM).
Ik ga uiteraard geen dealer-update prijzen betalenDaar ik zelf ook Sygic-premium heb waar ik uitermate tevreden over ben. (Recentelijk nog 6600KM USA roadtrip gereden enkel en alleen op Sygic. Ging uitstekend!)
Kijk dus even goed wat je hebt en of de kaartupdate wel voor je geschikt is.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Iemand die daar toevallig iets zinnigs over kan zeggen? Bij googlen zie ik vooral mensen er over dat ze het geluid irritant vinden, maar ik vraag me vooral af of het de koppelingskabel zou zijn en of ik die misschien beter gelijk kan laten vervangen voordat hij me straks ergens onderweg overbreekt...
Toevallig vandaag nog een stukje gereden in mijn stukje antiek:

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Ah... Ok fijn, dan hoef ik me daar geen zorgen om te makenAtleX schreef op zondag 17 december 2017 @ 00:57:
Het is een hydraulische koppeling.Bekend probleem bij het eerste model Yaris trouwens. Heb jaren met een licht krakend pedaal rondgereden. Soms was het er, soms niet. Nu bij mijn huidige Yaris heb ik het scharnier van het pedaal gewoon een kloddertje vet gegeven en die is sindsdien stil.
Toevallig vandaag nog een stukje gereden in mijn stukje antiek:
[afbeelding]
En als dat het ergste 'probleem' is wat ik bij deze auto tegen kom dan blijf ik volledig Toyota enthousiast
lambda zone mischienVerwijderd schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 10:34:
Auto heeft 155k km gereden in 12 jaar. Ik merk wat schokjes af en toe en wat trillingen als ik bijv. voor het stoplicht sta te wachten. Toerental stationair loopt dan ook iets terug. Ik heb de auto net een paar maanden.
kolder ?wat is dat voor een kolder (na tientallen jaren dood te zijn wordt er nog steeds om ze gelachen ik ben nog springlevend en niemand lacht?!)
Ik heb mijn eerste Yaris P1 van 48760 kilometer naar 272000 gereden voordat 'ie in de hens werd gestoken. Anders ging was ik al over de 300000 kilometer heen met die wagen. Mijn huidige hobby-Yaris heeft 229000 erop staan en die doet het ook nog perfect. Ik heb het volste vertrouwen in die auto's.Finraziel schreef op zondag 17 december 2017 @ 05:58:
[...]
Ah... Ok fijn, dan hoef ik me daar geen zorgen om te maken
En als dat het ergste 'probleem' is wat ik bij deze auto tegen kom dan blijf ik volledig Toyota enthousiast
Voor je krakende koppeling, als je het meld bij de volgende beurt fixed de dealer het voor je. Die spuit ook een beetje vet op het scharnier van het pedaal en soms ook een beetje op de vork van de koppeling. Dan piept of kraakt er niks meer.

Dank voor de info. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd.fender89 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 09:22:
@Videopac,
Auris bevalt tot nu toe uitstekend. Wat rijdt die automaat heerlijk :-)
Maar.....Wat hebben die japanners gesnoven toen ze dat multimedia systeem ontworpen? Meer concreet de baggere USB -MP3 implementatie.
Heb deze nog niet werkend gekregen. Heb jij een werkende oplossing? (Heb uiteraard al veel gevonden op internet inzake specifieke benaming van mappen, mp3 tags, playlist maken etc. etc., Maar wat is dé beste oplossing?)
Wat heb ik zelf geprobeerd:
- MicroSD - USB adapter (welke perfect werkte in mn aygo's met mappen en losse nummers erin): Werkt niet, Ook niet met enkel een paar losse mp3'tjes
- USB stick, 8 GB. Losse MP3 en een mapje: Werkt niet.
Beide FAT32 geformatteerd, zoals manual voorschrijft.
[Update]: Nou, het is gelukt om media af te spelen via USB. Gelukkig ook een eenvoudige oplossing, maar je moet het maar weten...(Thanks Google)
Op de USB Stick moet je een mapje "CD001" aanmaken. That's it.
Voor de rest kun je dan gewoon je eigen muziekmappen en/of losse mp3'tjes erop zetten en dan speelt alles prima af. Ook met album-art en andere media-informatie.
Werkt zowel met de MicroSD/USB als de 'gewone' USB-Stick.
Gelukkig weer mijn eigen muziek in de auto
Dit klinkt wel heel erg als een 1990 CD-wisselaar implementatie

Signatures zijn voor boomers.
[ Voor 6% gewijzigd door Phuncz op 17-12-2017 22:06 ]
Probleem is dat 'alles' misschien is of kan zijn, als een sensor een keer net buiten zijn waardes gaat door vervuiling of slijtage kan en hoeft het geen foutmelding op te leveren, maar kan toch voor wat probleem of ergernissen zorgen.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Same here. Die USB implementatie is echt hopeloos. Helpt een update van de radio misschien of blijft het altijd hetzelfde?Phuncz schreef op zondag 17 december 2017 @ 22:06:
Ik gebruik in mijn Auris 2013 met Touch & Go het liefst nog de Bluetooth en dan via de telefoon de muziek afspelen. Podcastje, afspeellijstje, albumpje, dat doet de smartphone qua gebruiksgemak sowieso beter dan elke andere autoradio. Dat werkt tot nu toe best goed.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Welke van de 4
Probeer je gasklephuis eens schoon te maken. Een Avensis heeft een elektronisch gasklephuis, mogelijk dat die een beetje blijft 'plakken' als die vervuild is. Had mijn Avensis ook last van (als je in de D stil stond, in de P of N nergens last van). Stationair toerental wordt (dacht ik) gewoon geregeld door de stand van de gasklep (dus geen aparte 'idle control valve')Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 10:34:
Auto heeft 155k km gereden in 12 jaar. Ik merk wat schokjes af en toe en wat trillingen als ik bijv. voor het stoplicht sta te wachten. Toerental stationair loopt dan ook iets terug. Ik heb de auto net een paar maanden.
Ohja, ik heb geen Avensis meer. Snelste verkoop van een auto ooit
[ Voor 11% gewijzigd door -tom-562 op 18-12-2017 08:20 ]
Vaak bu'j te bang!
Dan zit je wss wel goed. Jij hield genoeg afstand en remde op tijd maar je werd tegen je voorganger geduwd. Zolang je dat ook maar op die manier op de schade papieren hebt gezet heb je volgens mij geen problemenGreNade schreef op woensdag 13 december 2017 @ 14:32:
[...]
Vanochtend gebeurd.
Of inkoop bij een dealer, toen ik mijn Yaris HSD moest verkopen en ik hem op autoscout had gezet had ik ook na een dag een bod van een dealer. Meteen daar verkocht. Krijg je er misschien iets minder voor maar geen gedoe met proefritjes etc.
Ik had dat met mijn oude Corolla vaak ook.. laatst zelf 1 tussen het raam gestoken aan de bestuurderskant van de Land Cruiser.. geen idee wat die in zijn hoofd heeft xD alsof ik die naar zo'n opkoper ga doen, gekkenhuis.!null schreef op maandag 18 december 2017 @ 08:50:
Ik word ook altijd een beetje moe van die kaartjes onder de ruitenwissers
Nederlandse koper, particulier gewoon
Bij die Avensis heb ik 3 kaartjes gehad in een jaar tijd. Dat viel nog mee.
Bij mijn oude Mazda 626 (uit 1998) heb ik echt iets van 15 kaartjes gehad

Ik ben benieuwd hoeveel ik er ga krijgen met mijn 'nieuwe' Corolla (E11)
[ Voor 4% gewijzigd door -tom-562 op 18-12-2017 13:21 ]
Vaak bu'j te bang!
Bij mijn Avenis wagon uit 2000 heb ik ook een heel pakketje kaartjes verzameld. Kon er bijna mee geen kwartetten zoveel had ik er-tom-562 schreef op maandag 18 december 2017 @ 13:20:
[...]
Nederlandse koper, particulier gewoon
Bij die Avensis heb ik 3 kaartjes gehad in een jaar tijd. Dat viel nog mee.
Bij mijn oude Mazda 626 (uit 1998) heb ik echt iets van 15 kaartjes gehadDat ding is uiteindelijk ook voor de export weg gegaan, heb toen gewoon een paar van die mannetjes gebeld, en kreeg er uiteindelijk een prima bedrag voor. Althans, ik verwacht niet dat ik de auto voor meer particulier zou kunnen verkopen (airco werkte niet, handremmechanisme achter zat vast, wat kleine schades etc.). Die gasten hebben toen een rondje in de straat gereden, en heb direct een vrijwaring gehad plus cash. Ding zou voor export naar Libië gaan
Ik ben benieuwd hoeveel ik er ga krijgen met mijn 'nieuwe' Corolla (E11)
Met de Avensis Verso heb ik na 1 jaar nog geen kaartje gehad. Die zijn schijnbaar toch wat minder populair voor de export
Volgens het boekje zou er ongeveer 50 liter benzine in moeten kunnen. Zijn er mensen die dit voor elkaar gekregen hebben?
Met het tanklampje al een tijd brandend en de benzinemeter op de R begon ik toch wat zenuwachtig te worden. Toch ging er maar 41,5 liter in en de benzine stroomde er letterlijk uit; hij was dus echt vol.
Had ik met mijn vorige auto toch niet moeten proberen, had ik toch echt stil gestaan

[ Voor 7% gewijzigd door zeezuiper op 30-12-2017 09:57 ]
Als je het echt wilt weten, moet je de tank gewoon een keer helemaal leeg rijden en een 5L jerrycan benzine meenemen.
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
Gebeld met de dealer omdat ik dat ook idioot veel vond als reserve maar die bevestigde dat het toch echt zo was.
Maar ach, dat is eenmalig, als je ieder keer helemaal leeg rijdt, toch
Zeezuiper voelt er niet zo veel voor langs de kant van de snelweg zijn auto te moeten bijtanken, tankdop zit nog aan de onveilige kant ook.
In de hybride Auris kan 45 liter maar begint 9 liter van te voren al te waarschuwen.zeezuiper schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 09:54:
Heb sinds een maand een Toyota Auris station voorloopauto, de handgeschakelde 1.2 benzine versie.
Volgens het boekje zou er ongeveer 50 liter benzine in moeten kunnen. Zijn er mensen die dit voor elkaar gekregen hebben?
Ik kon zonder al te nerveus te worden 100 km verder rijden alvorens te tanken.
Ik heb er nooit meer dan 41 liter ingekregen.
[ Voor 4% gewijzigd door bouwfraude op 30-12-2017 18:25 ]
Mijn auto heeft een 60 liter tank, maar na ± 50 liter ga je al gewaarschuwd worden.
Ik heb een keer 100+ kilometer gereden met het waarschuwingslampje aan, en kreeg daarna nog steeds "maar" 56 liter getankt (oftewel: er zit nog ongeveer 4 liter in de tank). zoals mijn bovenbuurman al zegt; je moet het met een Toyota wel heel erg bont maken om zonder brandstof te komen te staan.
Maar ik weet dus niet wat nou echt het rijbereik is van de wagen. Ik weet niet hoeveel liter hij er dan nog in heeft, en ik weet niet eens of het oranje tank lampje werkt. Als ik fout inschat sta ik langs de weg, maar dan heb ik wel antwoord
Volgens mij zit er een 75 liter tank in en tank ik doorgaans 55 liter, nogal wat marge dus.
[ Voor 8% gewijzigd door !null op 02-01-2018 16:27 ]
Signatures zijn voor boomers.
Waarom niet gewoon een duikei?KappuhH schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 08:42:
Voor m'n Prius ben ik op zoek naar een oplossing voor een waterdichte sleutel. Ivm watersport wil ik de sleutel mee het water opnemen. Echter kan ik m'n elektrische sleutel niet in de auto laten liggen omdat de auto dan niet meer op slot kan. Iemand hier ervaring mee?
https://divingshop.nl/nl/...85-mares-plastic-egg.html
Een duikende ex-collega deed de sleutel van zijn Prius achter de tankklep. Da's ver genoeg weg dat de auto niet wil starten maar dichtbij genoeg om wel de deuren met keyless entry open te kunnen maken. Dan kan je van binnenuit de tankklep openen, de sleutel pakken en wegrijden. Niet bepaald fool-proof maar ik vond het wel grappig en wie weet werkt het voor jou ook.KappuhH schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 08:42:
Voor m'n Prius ben ik op zoek naar een oplossing voor een waterdichte sleutel. Ivm watersport wil ik de sleutel mee het water opnemen. Echter kan ik m'n elektrische sleutel niet in de auto laten liggen omdat de auto dan niet meer op slot kan. Iemand hier ervaring mee?
Eventueel een sleutelkluis die je aan een sleepoog kan hangen?KappuhH schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:05:
M'n ervaring met waterdichte zakjes is dat ze stuk gaan en een duikei is niet comfortabel om onder een wetsuit te dragen.

Of een koker buiten het wetsuit?

Ik heb overigens geen ervaringen met duiken en weet dus ook niet wat voor een druk zo'n sleutel kan hebben, maar ik weet wel dat de sleutel van onze Auris een wasbeurt van 2 uur inclusief centrifugeren op 1600 toeren zonder problemen heeft overleefd
Edit: ik lees nu "watersport" dus niet per definitie duiken. Dan is zo'n koker buiten het wetsuit wellicht ook niet heel comfortabel, maar het vernoemen waard
[ Voor 9% gewijzigd door Denman op 03-01-2018 11:38 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Dit is de Yaris, die in her en der op de wereld de Vitz heeft.
In sommige landen wordt nog vast gehouden aan het oude principe wat Toyota vroeger deed, namelijk bijna geen eigen logo (alleen de blokletters toyota) en een logo voor ieder model serie. Celica was een zwaan, MR2 was een arend en zo verder.
Dat logo is dus het logo voor de Vitz model serie.
Even een lijstje van die oude logo's:
Celica (ook nog even op Celica Supra gebruikt)

MR2: (alleen 1e gen nog)

Toyota 1000 (voorloper Starlet)

Hiace (dit werd later een H met krullen)

Corona:

Chaser:

Crown: (voorspelbaar)

Altezza (nog recent gebruikt, net als de Vitz / Yaris)

Century (presidentiele V12 limo)

Daarnaast werd op vele modellen gewoon nog alles uitgeschreven. In blokletters of in mooie letters. Voorbeeldje:

Als Toyota niet in blokletters werd geschreven (wat jaren 70 en 80 meestal het geval was), dan werden deze logo's wel gebruikt:

[ Voor 6% gewijzigd door !null op 03-01-2018 16:27 ]
Enige wat ik nu weet is dat de hybride modellen nu een blauw rand in het logo hebben, als onderscheid van de niet hybride modellen.
[ Voor 32% gewijzigd door agravain op 03-01-2018 21:13 ]
Wel het advies om de voorbandjes te verwisselen en wellicht volgend jaar de koplampen te polijsten omdat die wat doffer beginnen te worden.
Na 1 jaar Avensis Verso rijden kan ik zeggen dat ik zeer tevreden ben. De auto is uit 2003 en heeft inmiddels 158.000 gelopen. Verbruik ligt rond de 1:11,5 en buiten een defecte lambda heb ik nog geen rare zaken meegemaakt. Deze auto blijft voorlopig nog wel even in mijn bezit
Top.Vlassie1980 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:28:
De Avensis Verso is gisteren weer zonder problemen door de APK gekomen.
Wel het advies om de voorbandjes te verwisselen en wellicht volgend jaar de koplampen te polijsten omdat die wat doffer beginnen te worden.
Na 1 jaar Avensis Verso rijden kan ik zeggen dat ik zeer tevreden ben. De auto is uit 2003 en heeft inmiddels 158.000 gelopen. Verbruik ligt rond de 1:11,5 en buiten een defecte lambda heb ik nog geen rare zaken meegemaakt. Deze auto blijft voorlopig nog wel even in mijn bezit
Welke banden heb je gekozen?
Moet ik nog kiezen, ga waarschijnlijk gewoon voor Vredestein.
Ik snap die fascinatie van garages en bandenboeren ook niet om auto's gevaarlijk te maken.Arfman schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 16:06:
Ik zou de nieuwe banden ook liever achterop zetten. Beter onderstuur dan overstuur.

Een auto remt voor veel harder dan achter, wanneer je banden met het minst profiel voor hebt loop je veel eerder kant op aquaplanning e.d.
De achterkant van de auto volgt onder normale omstandigheden de voorkant....

Als de banden voor veel beter zijn dan achter, dan gaat de achterkant in sommige situaties dus niet altijd de voorkant volgenBullet NL schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 16:42:
De achterkant van de auto volgt onder normale omstandigheden de voorkant....