Doe jezelf een plezier en neem er zoveel mogelijk garantie bij.Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 20:31:
Ik heb een vraag. Ik heb een 7 jaar oude Toyota Yaris op het oog met slechts 28.000 km op de teller, onderhoudsboekjes aanwezig.
Wat is de meerwaarde t.o.v. een vergelijkbare Yaris maar dan met 80.000?
En dan niet in geld maar in kwaliteit. Want ik weet niet hoe er gereden is met de auto, 300 km per maand is niet echt goed voor een auto?
Ik heb bij de aankoop van mijn auto 12 maanden garantie geregeld (6 maanden bovag + 6 maanden extra).
Dan heb ik iig 1 jaar om hem goed te testen
Persoonlijk vind ik 10k tot 15k km per jaar redelijk. Gevoelsmatig zou ik bij een auto van 7 jaar oud dus van pakweg 70k tot 105k als tellerstand uitgaan.
Een hele lage stand kan betekenen dat hij als tweede auto is gereden.
Anderzijds blijft het een Toyota
Enige wat wel gaar kan zijn is de koppeling. Mijn schoonmoeder kreeg het bij haar Aygo voor elkaar om die binnen 7 jaar zo ver heen te krijgen dat die vervangen moest worden.
Is niet goedkoop, maar ook dat komt wel weer goed.
Als je wat ruimte in je budget houdt voor onvoorzien onderhoud en garantie bij koopt, dan kan er sowieso weinig misgaan denk ik.
Let ook ff op de banden. Die zijn na 7 jaar meestal wel op. Ook bij lage tellerstand krijgen ze scheuren door de jaarlijkse temperatuurschommelingen.
[ Voor 5% gewijzigd door Lethalis op 11-10-2017 00:01 ]
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.