Het grote Toyota-topic

Pagina: 1 ... 79 ... 166 Laatste
Acties:
  • 916.792 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 20:31:
Ik heb een vraag. Ik heb een 7 jaar oude Toyota Yaris op het oog met slechts 28.000 km op de teller, onderhoudsboekjes aanwezig.
Wat is de meerwaarde t.o.v. een vergelijkbare Yaris maar dan met 80.000?
En dan niet in geld maar in kwaliteit. Want ik weet niet hoe er gereden is met de auto, 300 km per maand is niet echt goed voor een auto?
Doe jezelf een plezier en neem er zoveel mogelijk garantie bij.

Ik heb bij de aankoop van mijn auto 12 maanden garantie geregeld (6 maanden bovag + 6 maanden extra).

Dan heb ik iig 1 jaar om hem goed te testen ;)

Persoonlijk vind ik 10k tot 15k km per jaar redelijk. Gevoelsmatig zou ik bij een auto van 7 jaar oud dus van pakweg 70k tot 105k als tellerstand uitgaan.

Een hele lage stand kan betekenen dat hij als tweede auto is gereden.

Anderzijds blijft het een Toyota :) Waarschijnlijk motor met distributieketting en zolang er niet enorm mee geragd is weinig issues qua cilinderkoppen etc.

Enige wat wel gaar kan zijn is de koppeling. Mijn schoonmoeder kreeg het bij haar Aygo voor elkaar om die binnen 7 jaar zo ver heen te krijgen dat die vervangen moest worden.

Is niet goedkoop, maar ook dat komt wel weer goed.

Als je wat ruimte in je budget houdt voor onvoorzien onderhoud en garantie bij koopt, dan kan er sowieso weinig misgaan denk ik.

Let ook ff op de banden. Die zijn na 7 jaar meestal wel op. Ook bij lage tellerstand krijgen ze scheuren door de jaarlijkse temperatuurschommelingen.

[ Voor 5% gewijzigd door Lethalis op 11-10-2017 00:01 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:09

Arfman

Drome!

Jongens, dit is die gast die nooit olie wisselt. Please stop feeding the troll :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 20:32
Wie was dat ook alweer?

Anyway, zelf ook zo'n 70dkm met een Yaris geen olie gewisselt. Olie was niet eens smerig toen het eruit kwam :+
Alleen kosten besparing is zeer minimaal, terwijl er wel meer risico is. En in een turbo motor of in een diesel hoef je dat soort dingen niet te proberen.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-09 20:26

epic_gram

undercover moderator

!null schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 21:32:
Met een Yaris van 7 jaar oud en 80.000 km ga je echt geen roest tegen komen.

Als ie maar zo af en toe, bijvoorbeeld 1x per jaar ofzo de snelweg op is geweest.

Ik denk dat je in beide gevallen geen miskoop zult doen. Ik zou degene pakken die voor jou het leukste is, qua opties of uiterlijk of wat dan ook.
Als die van 80.000km in betere staat is (minder gebruikssporen) dan die met 28.000km zou ik die nemen.
Nee je gaat na 7 jaar nog weinig tot geen roest vinden op een yaris. Maar als je dit doortrekt naar 15 tot 20 jaar, roest degene met meer kilometers denk ik wel het meest.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik ben aan het kijken voor een Prius III en kan daarin kiezen voor een plug-in versie of de 'gewone'. Iemand die toevallig voor dezelfde keuze gestaan heeft en me zijn overwegingen kan vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agravain
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Plugin is vaak interessant als je relatief korte stukken rijdt en tussendoor kunt opladen. Dan kun je veel op elektriciteit rijden. Bij overwegend langere ritten of weinig mogelijkheden tot opladen is een normale hybride wellicht interessanter, want hier zit minder gewicht aan accu's in, die je ook mee moet slepen als je niet meer elektrisch rijdt.

Plugin heeft voorlopig nog voordeel op de MRB. Dit is tot 2020 op het normale tarief nog 50% korting.
Door het hogere gewicht aan accu's kun je in een hogere schaal vallen, het plaatje kan na 2020 er dus anders uitzien. Dit moet je dan wel terug kunnen verdienen door lager brandstof verbruik (dus elektrisch rijden).

[ Voor 18% gewijzigd door agravain op 13-10-2017 23:22 . Reden: linkje naar belastingdienst toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
KappuhH schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 21:05:
Ik ben aan het kijken voor een Prius III en kan daarin kiezen voor een plug-in versie of de 'gewone'. Iemand die toevallig voor dezelfde keuze gestaan heeft en me zijn overwegingen kan vertellen?
Hoe zul je de auto gebruiken? Qua afstanden e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
zijn overwegingen kan vertellen?
Ik heb er alleen aan gerekend. Nieuw was de Prius plug-in voor een particulier niet interessant gezien de hoge meerprijs die je bij thuis opladen nooit terug verdient. Een gewone Prius heeft NiMh accu die vrij lang meegaat, ze rijden al 15 jaar rond. Van de Li-Ion batterij in de plug-in hoop ik dat deze langer leeft dan een laptop.
De range is ongeveer 50 km. Kan je hem voor de deur opladen? Er zijn genoeg woningen waar dat niet lukt.
MRB is 22 - 23 euro per maand voordeliger omdat deze met 49 onder de 50 gr CO2 valt. Maar daar zou ik me niet te hard aanvasthouden. Dit soort voordelen zijn in het verleden gewoon komen te vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Laatst online: 12:33
Wat zijn vooral jou overwegingen om voor de 1 of de andere te kiezen?

Of je inderdaad ruimte hebt om de plugin voor de deur op te laden (of op het werk kan laden en minder dan 50KM per dag hoeft te rijden).. dan is een plugin wel interessant.

Ik heb beide versies zakelijke gereden. Vond de plugin wel heerlijk rijden. Maar ik woon relatief dichtbij het werk en elke dag op het werk opladen dat bracht mij netjes heen en terug puur op electro.

Financiële voordelen zou ik mij ook niet dood op staren, onze overheid kennende kappen ze die ook na een jaar gewoon weer af, heb ik al te vaak mijn kop aan gestoten met een auto kopen omdat hij goedkoop was. Tot de overheid besloot dat het ze teveel geld koste.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Maar het elektrisch rijden blijft komende jaren nog wel even goedkoper dan benzine rijden. Dan moet je echter wel thuis of op je werk laden tegen normale tarieven. Want de laadpalen onderweg kunnen hoge tarieven hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Per kilometer is het misschien goedkoper dan benzine als je alleen naar de brandstof kijkt maar als je echter de aanschaf of afschrijving en het ongemak mee gaat rekenen (in stromende regen inpluggen, vieze handjes van de laadkabel) zou ik het niet doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• !null
Haha vieze handjes van de laadkabel? Jemig.. Dat scheelt dan in ieder geval een hoop vieze handjes van het tankstation :P

Sorry ik vind het een beetje onzin. Zo vaak regent het nou ook weer niet, en voor hetzelfde geld heeft ie en carport (met zonnepanelen)

Als je je dagelijkse ritten elektrisch kan doen, dan scheelt dat een hele hoop geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Maar dat is dus wel even de vraag of dat kan :P Maar zolang hij zelf niet meer reageert heeft het weinig nut om daar zo over verder discussie te voeren.

Vieze handen van de kabel heb ik overigens in het jaar dat ik er 1 gereden heb nooit gehad. Enkel in de stromende regen dat ding in pluggen is inderdaad wel bagger, dat deed ik dus niet :P maar de 2x per jaar dag het echt keihard regent dat is ook te verwaarlozen.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
TgR_KILLER schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:39:
maar de 2x per jaar dag het echt keihard regent dat is ook te verwaarlozen.
Het is twee dagen mooi weer en iedereen is de regenbui van 1 september tot half oktober vergeten.

Hier zou de kabel over de stoep moeten lopen, want geen vaste parkeerplek hoewel ik heel boos kijk naar foutparkeerders :( Er komt een laadpaal voor twee plekken ergens in de wijk. Zolang ik 900 tot 1000 km op een tank benzine doe vind ik het wel best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:14

Videopac

Rommelt wat aan.

TgR_KILLER schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 22:59:
[...]

Wat zijn vooral jou overwegingen om voor de 1 of de andere te kiezen?

Of je inderdaad ruimte hebt om de plugin voor de deur op te laden (of op het werk kan laden en minder dan 50KM per dag hoeft te rijden).. dan is een plugin wel interessant.

Ik heb beide versies zakelijke gereden. Vond de plugin wel heerlijk rijden. Maar ik woon relatief dichtbij het werk en elke dag op het werk opladen dat bracht mij netjes heen en terug puur op electro.

Financiële voordelen zou ik mij ook niet dood op staren, onze overheid kennende kappen ze die ook na een jaar gewoon weer af, heb ik al te vaak mijn kop aan gestoten met een auto kopen omdat hij goedkoop was. Tot de overheid besloot dat het ze teveel geld koste.
Enige oplossing is om zelf zoveel stroom op te wekken dat je gas de deur uit kan doen en zelf je auto op kan laten en als accu kan laten fungeren. De nieuwe Nissan Leaf schijnt dat te kunnen.

Alles wat je zelf opwekt gaat niet langs de kassa van de overheid.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:08
bouwfraude schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 17:29:
[...]

Het is twee dagen mooi weer en iedereen is de regenbui van 1 september tot half oktober vergeten.

Hier zou de kabel over de stoep moeten lopen, want geen vaste parkeerplek hoewel ik heel boos kijk naar foutparkeerders :( Er komt een laadpaal voor twee plekken ergens in de wijk. Zolang ik 900 tot 1000 km op een tank benzine doe vind ik het wel best.
Mwa, ik heb in die periode één weekje inderdaad de bus gepakt ipv de fiets, voor de rest gewoon zoals altijd de fiets en ik wordt echt hoogstzelden maar serieus nat hoor... Het valt echt wel mee met de regen, maar we blijven Nederlanders he, klagen zit in ons bloed. Tuurlijk was het kut dat het zolang bijna constant bleef miezeren, maar een beetje miezerregen heb je toch geen last van als je alleen even een kabel in hoeft te prikken.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 21:47
Finraziel schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 22:41:
[...]

Mwa, ik heb in die periode één weekje inderdaad de bus gepakt ipv de fiets, voor de rest gewoon zoals altijd de fiets en ik wordt echt hoogstzelden maar serieus nat hoor... Het valt echt wel mee met de regen, maar we blijven Nederlanders he, klagen zit in ons bloed. Tuurlijk was het kut dat het zolang bijna constant bleef miezeren, maar een beetje miezerregen heb je toch geen last van als je alleen even een kabel in hoeft te prikken.
Ditto, automobilisten denken dat het altijd regent, omdat 3 spetters op een autoruit er serieuzer uitziet dan het voelt op de fiets. Heb in deze periode 2x een regenjas aangehad, verder niet nodig gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 15:30

EXX

EXtended eXchange

Videopac schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 18:02:
Alles wat je zelf opwekt gaat niet langs de kassa van de overheid.
Nog niet. Maar wie weet, als iedereen veel zelf opwekt, komt er een belasting op zonnepanelen op je dak. Hoe meer panelen, hoe meer belasting.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
dcl! schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 14:31:
[...]

Ditto, automobilisten denken dat het altijd regent, omdat 3 spetters op een autoruit er serieuzer uitziet dan het voelt op de fiets. Heb in deze periode 2x een regenjas aangehad, verder niet nodig gehad.
Ik ben toch heel erg nat geregend op weg naar het parkeerterrein. Alsof automobilisten nooit buiten komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Natuurlijk komen die wel buiten. Maar in het jaar dat ik een plugin heb gereden, en die dagelijks aan de lader gooide, heb ik het maar 2x ofzo niet gedaan omdat het meer regende dan een paar druppels.

Of ik had gewoon veel geluk en heb alle echte buien gemist :P Gebeurd nu ook nog maar zelden dat ik echt nat regen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:08
Je kunt natuurlijk ook gewoon een paraplu in je auto leggen.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !null
Ik had gewoon een jas aan, dat werkt blijkbaar ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:47

DUX

blijft ook nu voor Oranje

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Over twee weken kunnen wij onze Prius 3 ophalen.

Onder de auto zitten 17" velgen. Die zijn destijds door Toyota geleverd volgens de verkoper.
Ik vond de banden lawaaiig. Mogelijk valt dat ook meer op omdat de Prius redelijk stil is en je bij een nieuwe auto overal op let.

Her en der lees ik discussies over het verschil tussen 15" en 17" velgen, of smalle en brede banden. Over het algemeen zegt men dat de 15" velgen comfortabeler, stiller en zuiniger zijn. Ze sturen alleen minder strak in. Ik houd er rekening mee dat ik t.z.t. overstap op 15" velgen.

Standaard 15" velgen onder de Prius hebben de volgende maten: 6J x 15" x ET 45. De bandmaat is dan 195 x 65 x R15.

Standaard 17" velgen: 7J x 17" x ET 50. De bandmaat is fan 215 x 45 x R17.

De velgen die ik op het oog heb zijn 6J x 15" x ET 38. Daar komen dan 195 x 65 x R15 banden onder. De velg komt dus meer naar buiten dan de standaard 15" en 17" velgen. Ten opzichte van de 17" velgen steekt het wiel minder ver uit, omdat het geheel smaller is.

Over de breedte maak ik mij dus geen zorgen, maar wel over de afwijking van de ET-maat. Zorgt dit voor afwijkend rijgedrag of meetbare versnelde slijtage? Ik lees zoveel verschillende meningen dat ik er niet uitkom.

Daarnaast lees ik dat de mogelijkheid bestaat dat een grotere remklauw op de Prius gemonteerd is, waardoor 15" velgen sowieso niet passen. Dat kunnen we over twee weken bekijken.

Voor de geïnteresseerden:
Prius 3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik zou vooral eens kijken wat voor banden je nu eronder hebt, en daar eens wat mee doen. 17 inch hoeft niet perse oncomfortabel en luid te zijn. Dat kan bij 15 inch ook met de verkeerde banden...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Het kan ook dat de banden oud zijn en gecupt zijn, dan ga je ze ook horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Precies. Ik heb ook 17 inch onder mijn Prius 3 en die zijn echt niet luid (Conti SportContact 5).

Laat je wel even die verfrommelde kentekenplaat vervangen? ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Arfman schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 15:46:
Precies. Ik heb ook 17 inch onder mijn Prius 3 en die zijn echt niet luid (Conti SportContact 5).

Laat je wel even die verfrommelde kentekenplaat vervangen? ;)
Ik heb dezelfde momenteel onder mijn Auris HSD 2013 en ze bevallen me behoorlijk, geven veel vertrouwen en vallen goed mee qua geluid. Het "hogere" verbruikslabel moet ik nog merken, ik rijd nog steeds 5.5L/100km zoals ik ervoor deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Niet online
Bedankt voor het delen van jullie ervaringen. :)

Ervaren jullie voldoende comfort met de 17" velgen? De wang is immers minder hoog.

Ik denk dat de huidige banden een grote rol spelen in de geluidsproductie. De Michelin Cross climate + banden lijken mij een goede vervanger.
Voordat ik daar ruim € 600,- aan uitgeef wil ik graag de mogelijkheden uitgezocht hebben. Dezelfde banden maar dan in 195/65/15 zijn een heel stuk goedkoper. Dan blijft er wat geld over om te investeren in velgen. Bij de eerstvolgende bandenwissel heb je dat geld er weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat zijn all season banden en die gaan sowieso altijd al wat meer geluid produceren. Ik weet niet hoe ritje banden nu zijn maar houd er rekening mee.:)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

saviour schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 19:56:
Ervaren jullie voldoende comfort met de 17" velgen? De wang is immers minder hoog.
Voor mij is het voldoende, maar dat is nogal anecdotisch natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Joopieboy schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 13:57:
Ik zou vooral eens kijken wat voor banden je nu eronder hebt, en daar eens wat mee doen. 17 inch hoeft niet perse oncomfortabel en luid te zijn. Dat kan bij 15 inch ook met de verkeerde banden...
Dit. Mijn huidige banden zijn ook veel stiller dan de banden die er hiervoor af-fabriek op zaten. Weet zo niet wat er nu op zit, wel dat ik dat een jaar geleden even goed uitgezocht heb. Ik heb een Auris 2013 met 17”.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
saviour schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 19:56:
Ik heb 225/45 R17 Crossclimate banden onder m'n Auris Hybride. Die zijn wat breder en ook de wang is wat hoger en dat oogt wat beter dan de standaard lage 17" banden. Ik vindt ze comfortabel genoeg en ze maken ook weinig geluid.

Doordat ook de omtrek groter is geeft de snelheidsmeter een lagere snelheid aan, maar het is nog altijd meer dan de werkelijke snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazat
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:27
Afgelopen week de CH-R Black Edition besteld (lease) in de kleur metalstream grey + zwart dak + 18” multispoke zwarte velgen. Na verwachting begin januari binnen. Gekozen voor de CH-R omdat het design + de standaard opties mij erg aanspraken. Het wordt mijn eerste Toyota (en Hybrid/automaat). Zijn er andere medetweakers die ervaring hebben met de CH-R? Al dan niet de Hybrid uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Ik moet heel eerlijk bekennen dat het verschil in velgen etc. bij al mijn vorige auto's mij nooit heel erg is opgevallen. Ik heb op 1 auto 14" 15" en 17" gehad met de bij behorende banden. Maar kan nou niet zeggen dat ik het heel erg heb gemerkt.. De Prius is nou ook niet echt mega stug geveerd ofzo dus dat maakt het verschil ook veel minder merkbaar in mijn ogen.

Ik rijd op mijn huidige auto met 265/65R17 banden.. sowieso genoeg comfort :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Niet online
:o Dat is flink breed! Ik houd de 17" er wel onder. Als ik mag afgaan op het label van de Cross Climate dan is die band overigens niet minder stil dan zomerbanden. Gunstig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Zou het sowieso eerst aankijken inderdaad :) Geluid kan ik niet over oordelen maar dat is met andere banden nog wel op te lossen.. Comfort moet echt geen issue zijn.. Ik rijd al jaren zakelijk Auris / Prius en allemaal stonden ze op 17". Of ik ben het gewend maar ik heb echt nooit last gehad van oncomfortabel gevoel.

En jah iets breder als normaal.. breedste wat ik ooit heb gehad haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Ik heb even opgezocht wat ik vorig jaar onder mijn Auris 2013 heb laten leggen: Conti-SportContact 5. En die bevallen me prima. Ik heb besloten niet meer mee te gaan in het winterbandencircus. En over all-season banden meen ik destijds gelezen te hebben dat die een beetje vlees noch vis waren. Ik kan, als het echt slecht weer is, de reis veelal uitstellen en vind het mede daarom niet de moeite waard om ook winterbanden te nemen.

Edit: kostte me zo'n 100 euro per band incl. montage, besteld via Pneus online. Er was volgens mij ook een site die autobandenaanbieders met elkaar vergelijkt, maar ik weet niet meer hoe die heet.

[ Voor 18% gewijzigd door Videopac op 24-10-2017 22:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Gisteren vlak voor sluit een Toyota Avensis Wagon 2.0 VVT-i Executive gekocht uit 2005.

Weinig kilometers en van 2de eigenaar, full options behalve dan navigatie.

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2vtxykk.jpg

Ergo: vanaf komende week hoor ik bij de Toyota club :P

[ Voor 11% gewijzigd door vosss op 28-10-2017 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agravain
  • Nu online
Mooie wagen vosss, veel veilige kilometers er mee.
Enne, welkom bij de Toyota club.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 08:59
TgR_KILLER schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 21:12:
Ik moet heel eerlijk bekennen dat het verschil in velgen etc. bij al mijn vorige auto's mij nooit heel erg is opgevallen. Ik heb op 1 auto 14" 15" en 17" gehad met de bij behorende banden. Maar kan nou niet zeggen dat ik het heel erg heb gemerkt.. De Prius is nou ook niet echt mega stug geveerd ofzo dus dat maakt het verschil ook veel minder merkbaar in mijn ogen.
Ik kan me herinneren dat ik het eerste jaargang van de CT200h met 17" bij een proefrit wel licht irritant vond maar in de '12 die ik uiteindelijk kreeg was dat precies genoeg bijgeschaafd om stevig-maar-niet-vervelend te zijn.

Vandaag heb ik de knoop doorgehakt: De Swift kon bij zijn proefrit niet genoeg overtuigen om zijn meerprijs (Hè? -Ja, in onze leaseconstructie is hij netto €100/m duurder) tov de Yaris Hybrid het waard te maken. Dus zie je vanaf midden-december een Hydro Blue Yaris Executive met getinte achterruiten ergens in de zuidelijke helft van het land, dan mag je zwaaien. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Bacchus schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 15:56:
[...]

Ik kan me herinneren dat ik het eerste jaargang van de CT200h met 17" bij een proefrit wel licht irritant vond maar in de '12 die ik uiteindelijk kreeg was dat precies genoeg bijgeschaafd om stevig-maar-niet-vervelend te zijn.

Vandaag heb ik de knoop doorgehakt: De Swift kon bij zijn proefrit niet genoeg overtuigen om zijn meerprijs (Hè? -Ja, in onze leaseconstructie is hij netto €100/m duurder) tov de Yaris Hybrid het waard te maken. Dus zie je vanaf midden-december een Hydro Blue Yaris Executive met getinte achterruiten ergens in de zuidelijke helft van het land, dan mag je zwaaien. :*)
Mijn vriendin heeft een Hybrid Yaris uit 2015, geen idee welke versie precies, maar de meest luxe als ik me niet vergis.

Mooi autootje. 1 op 20 goed haalbaar zonder daar überhaupt je best voor te doen. Met best doen is denk ik 1 op 25 ook prima te doen, maar dan moet je er wel bewust mee omgaan zegmaar. Rijdt lekker in elk geval. Ik neem aan dat jij het over een fonkelnieuwe hebt? Die zal ongetwijfeld nog lekkerder rijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
agravain schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 15:52:
Mooie wagen vosss, veel veilige kilometers er mee.
Enne, welkom bij de Toyota club.

Ik zat al te kijken om de standaard radio eruit te tiefen en zoiets erin te mikken:

http://www.inbouwnavigati...-android--601-dvd-usb-dab

Dat zou pasklaar moeten werken; oude eruit, nieuwe erin.

Probleem is dan wel dat in deze auto geen navigatie zit, dat was dacht ik een optie om of een fullmap scherm ipv die radio te hebben, ofwel zo een klapscherm bovenop het dash, ofwel een heel simpel navigatieding op een klein schermpje op het dash wat alleen met pijltjes aangeeft zegmaar.

Maargoed, dat heeft deze dus niet. Bestaat er dan wel de mogelijkheid om zoiets als ik hierboven gepost heb in te (laten) bouwen en dat ik ook kan navigeren? En zo ja wat zou ik dan nodig hebben precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Ja, voor mij is lease het meest handigste, dus nieuw. In een CT200h deed ik (buiten de winter) al rond de 5,2 l/100km, dus in een Yaris verwacht ik nog wel iets beter.

Als het goed is, is je radio gewoon een dubbel-DIN-systeem, net als die Android-apparaten maar als ik interieurfotos van de Avensis zo zie, lijken de panelen wel over de radio te liggen, dat kan nog een uitdaging geven. Volgens mij heb ik eerder in dit topic iemand gezien die ook zoiets in een Toyota had ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Bacchus schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 16:21:
Ja, voor mij is lease het meest handigste, dus nieuw. In een CT200h deed ik (buiten de winter) al rond de 5,2 l/100km, dus in een Yaris verwacht ik nog wel iets beter.

Als het goed is, is je radio gewoon een dubbel-DIN-systeem, net als die Android-apparaten maar als ik interieurfotos van de Avensis zo zie, lijken de panelen wel over de radio te liggen, dat kan nog een uitdaging geven. Volgens mij heb ik eerder in dit topic iemand gezien die ook zoiets in een Toyota had ingebouwd.
Dat ding van die link zou pasklaar moeten zijn. Heel dat paneel komt eraf en de nieuwe gaat erin en dan is alles weer netjes.

Ik zit alleen met hoe navigatie dan werkt; moet ik dan nog een lossen gps antenne en/of module kopen ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
De GPS-antenne zit erbij: Op de foto linksonder het tweede bosje van links op de onderste rij, met de koperen BNC-stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Bacchus schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 16:38:
De GPS-antenne zit erbij: Op de foto linksonder het tweede bosje van links op de onderste rij, met de koperen BNC-stekker.
Ow tof!

Dan weet ik al wat ik mezelf voor de kerst cadeau ga geven O+

De vraag is alleen of het past en werkt. Er staat tot 2009 bij, maar in 2006 is een facelift geweest met andere knopjes op het stuur en dat stuur van die facelift staat erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:38

-tom-562

Oliesjeik

vosss schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 16:04:
[...]

Ik zat al te kijken om de standaard radio eruit te tiefen en zoiets erin te mikken:

http://www.inbouwnavigati...-android--601-dvd-usb-dab

Dat zou pasklaar moeten werken; oude eruit, nieuwe erin.

Probleem is dan wel dat in deze auto geen navigatie zit, dat was dacht ik een optie om of een fullmap scherm ipv die radio te hebben, ofwel zo een klapscherm bovenop het dash, ofwel een heel simpel navigatieding op een klein schermpje op het dash wat alleen met pijltjes aangeeft zegmaar.

Maargoed, dat heeft deze dus niet. Bestaat er dan wel de mogelijkheid om zoiets als ik hierboven gepost heb in te (laten) bouwen en dat ik ook kan navigeren? En zo ja wat zou ik dan nodig hebben precies?
Tip, bestel hem via Aliexpress, en dan bij de officiele Witson winkel, scheelt je bijna 200 euro :o
Ik heb dezelfde radio in mijn Avensis T25 ingebouwd, en ben er erg tevreden over. Het is in principe plug & play, je moet alleen de bestaande montagebeugels/brackets van huidige radio monteren op de Android radio. Qua pasvorm is het net geen 100%, maar 99% (maar niet storend, als je het niet weet, of geen vergelijking hebt, zie je het niet). De kleurtint is in mijn (pre-facelift) Avensis net iets anders, maar niet storend.
Voor zover ik weet maakt het niet uit of je de normale of facelift T25 hebt, de stuurknoppen kan je zelf programmeren.
Edit:
Foto:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CuRtk1W.jpg

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
-tom-562 schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 12:21:
[...]

Tip, bestel hem via Aliexpress, en dan bij de officiele Witson winkel, scheelt je bijna 200 euro :o
Ik heb dezelfde radio in mijn Avensis T25 ingebouwd, en ben er erg tevreden over. Het is in principe plug & play, je moet alleen de bestaande montagebeugels/brackets van huidige radio monteren op de Android radio. Qua pasvorm is het net geen 100%, maar 99% (maar niet storend, als je het niet weet, of geen vergelijking hebt, zie je het niet). De kleurtint is in mijn (pre-facelift) Avensis net iets anders, maar niet storend.
Voor zover ik weet maakt het niet uit of je de normale of facelift T25 hebt, de stuurknoppen kan je zelf programmeren.
Edit:
Foto:
[afbeelding]
Bedankt voor de tip; ik zal het zeker in de gaten houden alvorens ik bestel (eerst weer ff sparen :P ).

Vraagje over de navigatie; de mijne heeft geen navigatie en nou begreep ik dat er een gps module bij zit.
Moet ik die op het dashboard plaatsen en boren om de kabel eronder te krijgen, of kan ik die gewoon achter die unit gewoon ergens los erin knikkeren en de stekkers insteken en klaar?

Heb al diverse auto/hifi zaken gemaild of ze willen inbouwen, maar daar beginnen ze niet aan. Waarschijnlijk omdat ze er geen klap op kunnen verdienen denk ik dan, behalve arbeidsuurloon zegmaar.

Ziet er wel erg sjiek uit moet ik zeeggen. Mijnes is ook pre-facelift. Ga hem nu ophalen O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

@vosss
Ik had ook geen navigatie, die GPS module heb ik gewoon met wat trekbandjes/dubbelzijdig tape ergens achter m'n dashboardkastje geplakt, werkt prima (hoeft dus niet 'in het zicht' te zitten). Ik heb eigenlijk altijd een instant GPS fix.
En het is idd niet meer dan oude unit er uit, nieuwe er in. Ik had 1 stekker over van de kabelboom/verloopstekkers die erbij geleverd waren, maar dat is een extra stekker voor Toyota's die iets van een fabrieksaf AUX aansluiting hebben. Dat hebben onze Avensissen niet.
Het enige wat ik extra zou doen, mits je van plan bent veel te gaan handsfree bellen, is een externe microfoon monteren. Maar dit is gewoon zo'n mini-jackplug aansluiting, ik heb de mijne gemonteerd achter mijn stuur. Verder heb in het opbergvakje tussen de schakelpook en middenarmsteun een USB socket gemonteerd, en doorverbonden met de radio, zodat ik gemakkelijk een USB stick kan gebruiken

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
-tom-562 schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:11:
@vosss
Ik had ook geen navigatie, die GPS module heb ik gewoon met wat trekbandjes/dubbelzijdig tape ergens achter m'n dashboardkastje geplakt, werkt prima (hoeft dus niet 'in het zicht' te zitten). Ik heb eigenlijk altijd een instant GPS fix.
En het is idd niet meer dan oude unit er uit, nieuwe er in. Ik had 1 stekker over van de kabelboom/verloopstekkers die erbij geleverd waren, maar dat is een extra stekker voor Toyota's die iets van een fabrieksaf AUX aansluiting hebben. Dat hebben onze Avensissen niet.
Het enige wat ik extra zou doen, mits je van plan bent veel te gaan handsfree bellen, is een externe microfoon monteren. Maar dit is gewoon zo'n mini-jackplug aansluiting, ik heb de mijne gemonteerd achter mijn stuur. Verder heb in het opbergvakje tussen de schakelpook en middenarmsteun een USB socket gemonteerd, en doorverbonden met de radio, zodat ik gemakkelijk een USB stick kan gebruiken
Klinkt goed moet ik zeggen. Had al een filmpje op inteernet gevonden, radio uitbouwen en die andere inbouwen moet wel lukken denk ik.

Merkte jij nog verschil tussen geluidskwaliteit met de originele en die nieuwe? Kan het net zo hard? Klinkt het net zo goed/beter/minder?

Merkte wel al dat radio luisteren maar zo zo is, maar met CD's heeft ie best aardig geluid erin zitten moet ik zeggen. Daar ben ik wel blij mee. :)

Even een praktisch vraagje; kan ik de dashboardverlichting niet wat minder instellen? Alle andere auto's die ik gehad heb (en dat zijn er 20+) kon dat met een simpel draaiwieltje, maar ik kan in de Avensis alleen maar een draaiwieltje vinden voor de koplampen omhoog/laag te verstellen.

Hopelijk kijk ik er overheen, want 's avonds is het wel erg fel moet ik zeggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Zit dat niet ergens digitaal? Mogelijk 'achter' de reset van de ODO / dagteller.. Ik heb enkele Toyota's gehad waar hij daar verstopt zat in ieder geval.

PS, het staat sowieso wel ergens in je boekje neem ik aan?

[ Voor 16% gewijzigd door TgR_KILLER op 31-10-2017 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
TgR_KILLER schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 22:26:
Zit dat niet ergens digitaal? Mogelijk 'achter' de reset van de ODO / dagteller.. Ik heb enkele Toyota's gehad waar hij daar verstopt zat in ieder geval.

PS, het staat sowieso wel ergens in je boekje neem ik aan?
Geen idee en ongetwijfeld, maar het boekje ligt in de auto en het regende keihard, dus ik dacht ik gooi mn vraag even hier neer :P

Morgen maar eens de handleiding erbij nemen. Jammer dat ik er geen pdfje van kan vinden, was wel makkelijk geweest om gewoon ff op de computer door te nemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

vosss schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 18:02:
[...]

Klinkt goed moet ik zeggen. Had al een filmpje op inteernet gevonden, radio uitbouwen en die andere inbouwen moet wel lukken denk ik.

Merkte jij nog verschil tussen geluidskwaliteit met de originele en die nieuwe? Kan het net zo hard? Klinkt het net zo goed/beter/minder?

Merkte wel al dat radio luisteren maar zo zo is, maar met CD's heeft ie best aardig geluid erin zitten moet ik zeggen. Daar ben ik wel blij mee. :)

Even een praktisch vraagje; kan ik de dashboardverlichting niet wat minder instellen? Alle andere auto's die ik gehad heb (en dat zijn er 20+) kon dat met een simpel draaiwieltje, maar ik kan in de Avensis alleen maar een draaiwieltje vinden voor de koplampen omhoog/laag te verstellen.

Hopelijk kijk ik er overheen, want 's avonds is het wel erg fel moet ik zeggen. :)
Geluidskwaliteit is IMO een stuk beter. De standaard radio had een volume afhankelijke equalizer, als je het volume dus flink open draaide, waren alle lage tonen weg. Ik had voordat ik een een Android radio had, een losse bluetooth/aux module in de CD-wisselaar ingang zitten, maar de output van dat kastje was heel laag. Ik moest het volume van de radio dus maximaal open draaien, maar daardoor kreeg ik dus geen laag meer te horen.
De standaard luidsprekers zijn van redelijke kwaliteit. Als je een beetje met de equalizer speelt dan kan je er een aardig geluid uit krijgen. Alleen bij hoge volumes begin je duidelijk te merken dat het maar simpele papieren speakers zijn en begint de boel aardig te vervormen (mijn vorige auto was een Volvo S80 met een fabrieksaf 'premium' geluidsinstallatie (Dolby Surround, losse versterker en 9 speakers), dus dat was wel ff een flinke tegenvaller toen ik mijn Avensis kocht :+).

De felheid van de dashboardverlichting kan je instellen, alleen op een hele onlogische manier. Dit gaat door middel van het knopje bij je dagteller. Als je die indrukt krijg eerst 2x de dagteller te zien, en de 3e keer zie je wat horizontale streepjes op het LCD display. Als je dat ziet, moet je de dagtellerknop lang inhouden en dan kan je tussen 3 verschillende niveaus kiezen.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
@-tom-562 Thanks! Weer wat geleerd.

Overigens valt dat prijsverschil wel mee zie ik. Althans als ik die met 32 gieg versie zou kopen. Die kost zo te zien bij aliexpress/witson ook dik 400 euro.

Heb jij een oudere versie erin zitten? Die zijn een stuk goedkoper daar inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb de PX5 versie met octacore en 2gb geheugen, deze dus:
https://www.aliexpress.co...s-stereo/32812548739.html
Toen ik 'm kocht was de Witson shop het goedkoopst. Nu blijkbaar deze.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agravain
  • Nu online
@vosss
-tom-562 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 07:34:
De felheid van de dashboardverlichting kan je instellen, alleen op een hele onlogische manier. Dit gaat door middel van het knopje bij je dagteller. Als je die indrukt krijg eerst 2x de dagteller te zien, en de 3e keer zie je wat horizontale streepjes op het LCD display. Als je dat ziet, moet je de dagtellerknop lang inhouden en dan kan je tussen 3 verschillende niveaus kiezen.
Nog een kleine aanvulling: bij mijn Auris en mijn vorige 2 Corolla's (misschien werkt het bij een Avensis anders), moet het dimlicht wel aan staan. Anders scrol je tussen de twee dagtellers en de ODO meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
agravain schreef op woensdag 1 november 2017 @ 18:49:
@vosss

[...]

Nog een kleine aanvulling: bij mijn Auris en mijn vorige 2 Corolla's (misschien werkt het bij een Avensis anders), moet het dimlicht wel aan staan. Anders scrol je tussen de twee dagtellers en de ODO meter.
Thanks; ik was er inmiddels al achter gekomen. Bijvoeglijk nadeel is dus dat de verlichting van die teller niet zachter in te stellen is als je je lampen uit hebt staan.

Gelukkig heb ik ze wel altijd aan staan, dus dat is niet zo een probleem verder. Wel een beetje raar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Het zat dus waar ik dacht dat het zat :P enkel bij mijn Land Cruiser zit het ergens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09 00:44
Wanneer komt deze naar de Benelux? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Betwijfelbaar gezien het voor SEMA was dacht ik. Daar stikt het nogal van de one-off tuned muscle cars.

Maar Toyota heeft in september wel gezegd iets te gaan doen dat "Hy-Power" heet (linkje). Ik kan er maar van uitgaan dat het over een zwaardere hybride aandrijving (*) wordt of misschien meer focus op de electrische aandrijving met sterkere motor en zwaardere batterij (**).

Ik hoop vooral op dat laatste, naar de toekomst gaan grote benzine-motoren, hybride of niet, toch aan het kortste eind trekken. Dan leun ik liever meer op de elektrische aandrijving wat sowieso goedkoper lange termijn is en volgens mij makkelijker te implementeren dan een grotere brandstofmotor.

(*) bv. C-HR Hybrid heeft 1.8L hybride aandrijving met 72+53 kW en 142+163 Nm (brandstofmotor + electromotor)
Maar de RAV4 Hybrid heeft 2.5L hybride aandrijving met 145+105 kW en 210+270 Nm

(**) bv. C-HR Hybrid heeft 600V motor met 53kW vermogen en 201.6V batterypack
Maar de RAV4 Hybrid heeft 650V motor met 105kW vermogen en 244.8V batterypack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Ik heb er nog niet naar gekeken verder, maar zijn de koplampen van een Avensis T25 eenvoudig zelf te wisselen indien een lampje stuk gaat? Wel ff vluchtig gelezen, maar volgens mij zag dat eruit als best veel werk.

Lukt dat vrij snel indien een lamp stuk is, of is dat een hoop gepruts en schroeven en dergelijke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15
Vanavond begon het motorstoringslampje van mijn Avensis Verso '03 te branden :(
Morgen even bij de garage uit laten lezen. Kan natuurlijk van alles zijn maar hopelijk valt het mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Met dat soort dingen word ik zelf ook altijd zenuwachtig en zie ik alweer een reparatie in mn gedachte van tig euro's.

Nu ik de Avensis gekocht heb deze week en die android radio's gezien heb die pasklaar erin kunnen ben ik voornemens om zo een ODBB2 stekker erbij te kopen zodat ik zelf al een beetje kan controleren of er echt stront aan de knikker is of dat het een beetje een zinloze foutmelding is. Puur voor mijn gemoedsrust zegmaar. Zo een stekker kost geen fluit en uitlezen is met zo een android radio een fluitje van een cent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
vosss schreef op donderdag 2 november 2017 @ 21:37:
Met dat soort dingen word ik zelf ook altijd zenuwachtig en zie ik alweer een reparatie in mn gedachte van tig euro's.

Nu ik de Avensis gekocht heb deze week en die android radio's gezien heb die pasklaar erin kunnen ben ik voornemens om zo een ODBB2 stekker erbij te kopen zodat ik zelf al een beetje kan controleren of er echt stront aan de knikker is of dat het een beetje een zinloze foutmelding is. Puur voor mijn gemoedsrust zegmaar. Zo een stekker kost geen fluit en uitlezen is met zo een android radio een fluitje van een cent :)
Mijn vorige auto (geen Toyo) had een hoog olieverbruik. Dit leidde op den duur tot allerlei storingen zoals een defecte lambda en een defecte kat.

Nu heeft mijn huidige Avensis Verso gelukkig geen olieverbruik en denk ik dat het wel meevalt en waarschijnlijk een defecte lambda. Avensissen met die 2.0 motor schijnen daar gevoelig voor te zijn. Zitten ook 4 lambda's op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Vlassie1980 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 22:11:
Avensissen met die 2.0 motor schijnen daar gevoelig voor te zijn. Zitten ook 4 lambda's op.
Ow goed dat je het zegt, moet ik dat ff in de gaten houden.

Ondanks dat de auto 5000km geleden nog een beurt gehad heeft bij de dealer wil ik hem binnenkort toch even wegbrengen voor nog een beurt, alles verversen etc en nakijken.

Auto is na de proefrit opnieuw uitgelijnd, omdat het stuur een heel klein beetje naar links stond bij rechtuit rijden. Maakt niks uit natuurlijk, maar ik ken mezelf en ga me daar ontzettend aan storen.

Bij de proefrit is het me niet opgevallen, maar nu merk ik met rijden een soort van woosh geluid constant en ik weet niet of het komt door de goedkope banden die erop zitten, of doordat ie nu wel uitgelijnd is en daardoor nu ander bandcontact is of iets of wellicht een wiellager of gewoon omdat de auto verder zo stil is en dat het gewoon normaal rolgeluid is. Verder vind ik hem wat zenuwachtig aan het stuur. Lijkt me niet dat dat puur te wijten is aan de 17 inch velgen, bij eerdere auto's heb ik daar nooit last van gehad.

We zien wel wat de dealer zegt. Jammer om met eeen auto van 2005 die alle stempels van de dealer erin heeft staan om hem naar een vakgarage te brengen, dus hij gaat gewoon naar de dealer hier :)

=edit=
Ow en met koude motor rijdt ie wat "bokkerig" de eerste paar kilometer. Daarna is dat over en rijdt ie prima. Geen idee wat dat is. Mag de dealer ook even naar kijken.

[ Voor 6% gewijzigd door vosss op 02-11-2017 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaitsev
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-09 17:03

Zaitsev

Investigator.

Is de toyota corolla tsport nog een leuk model uit 2002? Wil eventueel aanschaffen maar wil ff de betrouwbaarheid peilen

i7 6700k - Asus Z170 Pro Gaming - Palit Gtx 1070 Jetstream - Corsair Vengeance LPX 3200 Mhz 2x8 - XFX 550W Pro - Fractal Define S - Crossover 2795QHD 1440P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:56

OgWok

U.N.C.L.E.

vosss schreef op donderdag 2 november 2017 @ 21:37:

Als je mazzel hebt. Niet alle OBDII "stekkers" werken op alle auto's met een OBDII aansluiting......
Met Torque en een BlueTooth OBDII stekker kom je een heel eind, zeker bij recente auto's.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik heb de laatste paar maanden regelmatig een motorlampje en een P0420 storing bij onze Yaris 2006.
Heb daarom een MaxiScan OBD-scanner in de auto liggen. Even aansluiten en storing wissen en lampje gaat weer uit.

Ik heb overigens de goedkopere versie zonder USB-aansluiting. Hij kan trouwens ook de freeze frames uitlezen (=signaalwaarden op moment dat de storing optrad).

Voorheen had ik een ELM327 Bluetooth OBD-dongle die ook prima werkte i.c.m. Torque, maar nu ik ben overgestapt naar iPhone heb ik daar niks meer aan en heb ik gekozen voor een stand-alone kastje.

Nu nog uitzoeken waarom ik die P0420 fout met enige regelmaat krijg. De auto rijdt verder prima (ook als het lampje brand) en brandstofverbruik is ook normaal te noemen.

[ Voor 27% gewijzigd door ThinkPad op 03-11-2017 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:56

OgWok

U.N.C.L.E.

ThinkPadd schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 07:53:
Ik heb de laatste paar maanden regelmatig een motorlampje en een P0420 storing bij onze Yaris 2006.
Heb daarom een MaxiScan OBD-scanner in de auto liggen. Even aansluiten en storing wissen en lampje gaat weer uit.

Ik heb overigens de goedkopere versie zonder USB-aansluiting. Hij kan trouwens ook de freeze frames uitlezen (=signaalwaarden op moment dat de storing optrad).

Voorheen had ik een ELM327 Bluetooth OBD-dongle die ook prima werkte i.c.m. Torque, maar nu ik ben overgestapt naar iPhone heb ik daar niks meer aan en heb ik gekozen voor een stand-alone kastje.

Nu nog uitzoeken waarom ik die P0420 fout met enige regelmaat krijg. De auto rijdt verder prima (ook als het lampje brand) en brandstofverbruik is ook normaal te noemen.
Al eens een uitlaatgastest laten doen om te zien of de cat. zijn werk goed doet?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Vanmorgen met mijn Avensis Verso langs de dealer geweest voor de motorstoring: Defecte lambda, kosten €404,00,-

Dat vind ik echt veel te veel geld. Kijken of ik via een andere garage aan een lambda van de sloop kan komen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.ebay.nl/sch/i...sis+verso+lambda&_sacat=0

Even zoeken naar het juiste typenummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 23:41
Zoek uit welk type je moet hebben, en koop dan de Denso variant ergens. Dat is de fabrikant die Toyota gebruikt voor zijn lambda sondes, en je kan ze dan ook krijgen met ineens de juiste stekker eraan (althans, dat kon ik toch voor mijn motor..).

Toen ik mijn lambda sondes besteld kreeg ik exact degene die op de motor zaten, alleen was het Toyota onderdeelnummer weggekrast.

-edit- deze site kan je evt gebruiken om het onderdeelnummer te achterhalen: https://www.catcar.info/toyota/?lang=en

[ Voor 29% gewijzigd door decipherer op 03-11-2017 14:46 ]

De beste ideeën komen als je bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Iedereen bedankt voor de suggesties, heb echter een goed aanbod van de dealer ontvangen en volg dus even deze route. Mocht er alsnog een lambda in de toekomst klappen dan zal ik bovenstaande suggesties zeker bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:31
Vlassie1980 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 22:11:
[...]

Mijn vorige auto (geen Toyo) had een hoog olieverbruik. Dit leidde op den duur tot allerlei storingen zoals een defecte lambda en een defecte kat.

Nu heeft mijn huidige Avensis Verso gelukkig geen olieverbruik en denk ik dat het wel meevalt en waarschijnlijk een defecte lambda. Avensissen met die 2.0 motor schijnen daar gevoelig voor te zijn. Zitten ook 4 lambda's op.
Jammer genoeg wel
Rij alweer een paar maand met het beroemde lampje.
Toch maar eens kijken dat ik er een andere lamda inzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
tafmaf schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 21:35:
[...]
Jammer genoeg wel
Rij alweer een paar maand met het beroemde lampje.
Toch maar eens kijken dat ik er een andere lamda inzet.
Ook de 2.0 VVTI? En weet je zeker dat het een gare lambda is?
Ik irriteer me altijd dood als er een lampje brandt...

Weet iemand waarom deze uitvoering trouwens 4 lambda's heeft?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Omdat daarom :P Keuze van Toyota.
Die lambdasensoren blijven een zwak punt bij die bouwjaren. Ik krijg ook regelmatig een storing, gaat dan altijd om de achterste lambdasensoren (na de kat). Ik wis de boel elke maand een keer, maar dat ben ik nu zat. Heb via ebay 2 'spacers' gekocht zodat de achterste 2 lambdasensoren niet meer vol in de uitlaatgasstroom hangen, als het goed si moet dat het probleem oplossen. Het is namelijk geen garantie dat wanneer de lambdasensoren vervangen zijn, de storingen weg gaan. Zoek maar eens op google op Toyota P0420 P0430.
Ik heb laatst wel 1 lambda vervangen, maar dat was er 1 voor de katalysator, en die had een storing in het verwarmingselement. Heb er toen 1 op internet besteld (tip: autodoc.nl), en heb daar een 'universele' van Denso besteld (zit ook originele in Toyota), en heb de originele stekker er op gesoldeerd. Kosten: 35 euro d:)b

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
Yups uit 2005.
Bekend probleem weet al welke het is.
Maar kom er steeds niet aan toe om er achteraan te gaan.
Eigenlijk een klusje van niks maar het blijft er steeds bij omdat je er eigenlijk niet veel van merkt.
Hiervoor een avensis uit 1999 ook met hetzelfde lampje heb er 6 van de 13 jaar dat ik hem had mee gereden.
Met pijn in het hard weg gedaan omdat hij er niet meer uitzag :( Ik koop niet nsnel weer een rode auto. ;)
Dus ben het lampje wel gewent. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
-tom-562 schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 10:33:
Omdat daarom :P Keuze van Toyota.
Die lambdasensoren blijven een zwak punt bij die bouwjaren. Ik krijg ook regelmatig een storing, gaat dan altijd om de achterste lambdasensoren (na de kat). Ik wis de boel elke maand een keer, maar dat ben ik nu zat. Heb via ebay 2 'spacers' gekocht zodat de achterste 2 lambdasensoren niet meer vol in de uitlaatgasstroom hangen, als het goed si moet dat het probleem oplossen. Het is namelijk geen garantie dat wanneer de lambdasensoren vervangen zijn, de storingen weg gaan. Zoek maar eens op google op Toyota P0420 P0430.
Ik heb laatst wel 1 lambda vervangen, maar dat was er 1 voor de katalysator, en die had een storing in het verwarmingselement. Heb er toen 1 op internet besteld (tip: autodoc.nl), en heb daar een 'universele' van Denso besteld (zit ook originele in Toyota), en heb de originele stekker er op gesoldeerd. Kosten: 35 euro d:)b
Bij mij is het 1 van de 4 die voorin zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Niet online
De Prius is binnen. Wat een heerlijke auto zeg. Ik ben er blij mee!

Alleen krijg ik de spraakherkenning niet aan de praat. Zodra ik op het knopje op het stuur druk komt op het scherm "spraakherkenning niet beschikbaar" te staan.

Heeft iemand enig idee waardoor dit kan? Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
tafmaf schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 10:34:
Yups uit 2005.
Bekend probleem weet al welke het is.
Maar kom er steeds niet aan toe om er achteraan te gaan.
Eigenlijk een klusje van niks maar het blijft er steeds bij omdat je er eigenlijk niet veel van merkt.
Hiervoor een avensis uit 1999 ook met hetzelfde lampje heb er 6 van de 13 jaar dat ik hem had mee gereden.
Met pijn in het hard weg gedaan omdat hij er niet meer uitzag :( Ik koop niet nsnel weer een rode auto. ;)
Dus ben het lampje wel gewent. ;)
Wat voor motor lag er in die Avensis? Heb zelf 6,5 jaar een 1.6 Wagon uit 2000 gereden en heb nog nooit 1 lambdasonde hoeven te vervangen in die tijd. Maar die auto was ook gewoon onverwoestbaar :)

Hopelijk ben ik na het vervangen niet snel weer aan de beurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevC
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 22:53
saviour schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 18:04:
De Prius is binnen. Wat een heerlijke auto zeg. Ik ben er blij mee!

Alleen krijg ik de spraakherkenning niet aan de praat. Zodra ik op het knopje op het stuur druk komt op het scherm "spraakherkenning niet beschikbaar" te staan.

Heeft iemand enig idee waardoor dit kan? Hoe kan ik dit oplossen?
Dan heb je alleen Touch & Go en niet Touch en Go Plus, aangezien die wel spraakherkenning heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
Vlassie1980 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 19:26:
[...]

Wat voor motor lag er in die Avensis? Heb zelf 6,5 jaar een 1.6 Wagon uit 2000 gereden en heb nog nooit 1 lambdasonde hoeven te vervangen in die tijd. Maar die auto was ook gewoon onverwoestbaar :)

Hopelijk ben ik na het vervangen niet snel weer aan de beurt...
Een 1.6
Maar hij is niet weg gegaan omdat ik de motor niet meer vertrouwde.
Hij zag er niet meer uit en geen airco waren de hoofdredenen.
Ooit op de kop getikt voor 5000 euro en 13 jaar in gereden en heb er 1000 euro voor terug gekregen.
Alleen regulier onderhoud gehad dat kan wel zeggen dat we niet duur gereden hebben. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
tafmaf schreef op woensdag 8 november 2017 @ 06:36:
[...]
Een 1.6
Maar hij is niet weg gegaan omdat ik de motor niet meer vertrouwde.
Hij zag er niet meer uit en geen airco waren de hoofdredenen.
Ooit op de kop getikt voor 5000 euro en 13 jaar in gereden en heb er 1000 euro voor terug gekregen.
Alleen regulier onderhoud gehad dat kan wel zeggen dat we niet duur gereden hebben. :P
Ik had een zilveren uit 2000. Voor 7000 gekocht en na 6,5 jaar ingeruild en nog 1000 terug net als jij. Netto dus 1000 euro afschrijving per jaar.

Niet de meest spannende auto om te zien maar wel oer-betrouwbaar. Buiten een dooie accu en lamme richtingaanwijzer geen enkel mankement gehad. De mijne had wel airco maar dat was waarschijnlijk omdat hij uit 2000 kwam. Motorisch zijn die auto's niet stuk te krijgen. 4A-FE blok schijnt zeer goed te zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !null
4A-FE (en 4A-GE) zijn inderdaad erg goede blokjes.
Ik heb de 4A-GE, de sportieve variant ervan, al uit 1985. Rijdt al jaren zonder problemen, alleen een keertje de originele waterpomp gaan lekken, na wat mishandeling op het circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:35
Ik heb gisteravond mijn Auris uit 2013 flinke schade aangedaan. Ik had hem aan de passagierszijde 's ochtends dicht tegen een laag betonnen muurtje gezet, 's avonds na een drukke dag stap ik in aan de bestuuderskant, van daar uit kon je het muurtje niet zien en bij wegrijden dus flink geschampt.

De schade is zojuist opgenomen - nu de vraag of de leasemaatschappij het nog wil maken omdat het contract bijna afloopt. Schade is zo'n 3500 aldus de schadeherstel. Wil de Auris nog niet kwijt! Wat denken jullie? Ze gaan tweedehands voor rond de 15.000 euro voor deze uitvoering (lease pro) en km stand.

[ Voor 10% gewijzigd door Patox op 10-11-2017 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Tja, glazen bol is kapot, dus ik weet het niet. Ik denk dat als je nog maar 2 of 3 maand te gaan hebt in je contract en je nieuwe auto is al besteld of snel leverbaar, dat je een tijdelijke auto krijgt, de Auris wordt gefixed en de handel/verkoop in geduwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:35
2 opties, blijven rondrijden met schade tot einde contract of inleveren en wat nieuws uitzoeken, helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Arfman schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 20:52:
Tja, glazen bol is kapot, dus ik weet het niet. Ik denk dat als je nog maar 2 of 3 maand te gaan hebt in je contract en je nieuwe auto is al besteld of snel leverbaar, dat je een tijdelijke auto krijgt, de Auris wordt gefixed en de handel/verkoop in geduwd.
Idd, ding zal gewoon zo voor de handel weg gaan

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Zo, kennelijk is op 11 november altijd sale bij ale express, dus daar had ik even op gewacht.

Zojuist 8 core android radio besteld voor mijn Avensis voor iets van 270 euro give or take.

Hopelijk verzenden die een beetje snel. Staan verschillende tijden bij bij al die verkopers, dus heel duidelijk is het allemaal niet, maargoed, we zullen wel zien. Even afwachten. Mooi cadeautje voor mn verjaardag komende maand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
Pfffff waarom is een lampje vervangen zo moeilijk.
We sturen dingen naar mars maar iets bedenken om makkelijk een lampje te vervangen is schijnbaar moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dat verdient geen geld voor de dealer en die zijn belangrijk voor de autoverkoop, dus het merk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 22:24

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Zo mijn corolla uit '99 weer door de APK, 360000 gelopen. waarvan 3 ton van mezelf
Defecten waren 2 stadslampjes.

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Zo, 4 15" velgen (origineel) met 4 Yokohama winterbanden op de kop getikt bij de dealer. Banden kunnen nog 2 seizoenen mee en velgen zagen er goed uit op het eerste gezicht. Morgen ophalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Oja ik heb nog velgen liggen 4x100 steek, met versleten banden. Mocht iemand nog een setje velgen nodig hebben om winterbanden op te zetten. Past op alle 4 gaats Toyota's. 14 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

X-post van HJINEMJHST:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pPzdVh5.jpg

of zonder wieldop:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/24Jn8Sg.jpg

4 originele lichtmetalen velgen voor mijn Prius, inclusief Yokohama winterbanden met nog 6mm profiel. Ruim voldoende voor 1 of misschien wel 2 seizoenen rijden in de winters van Nederland. 450 euro bij de lokale dealer.

Oh ja, heb nog 4 originele Toyota LM velgen liggen met Dunlop Winter Sport 3D banden (denk nog wel genoeg profiel voor 1 seizoen) voor een Auris/Verso en misschien nog wel meer Toyota's van die generatie.

[ Voor 21% gewijzigd door Arfman op 14-11-2017 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Vriendin afgelopen week ook via Marktplaats originele Ct200h velgen met nieuwe Bridgestone winterbanden voor 325 euro, prima deal lijkt me.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Laatst online: 06:38

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

tafmaf schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 13:23:
Pfffff waarom is een lampje vervangen zo moeilijk.
We sturen dingen naar mars maar iets bedenken om makkelijk een lampje te vervangen is schijnbaar moeilijk.
Ik heb een Toyota Tundra, waar ik voldoende ruimte heb voorin om lampjes makkelijk te vervangen. M'n vrouw rijdt een Hyundai Elantra (G35 geloof ik in Nederland? Ik weet het niet precies), maar daar kun je aan de bestuurderskant nergens bij. Dat betekent dus de hele module eruit om een lampje te vervangen en hem dan strategisch weer terugfloepen. Ik vrees dat ik het ding nog een keer breek. :)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
O, ja er liggen nog 4 winterwielen voor een Auris in de schuur:
Velg ENZO B 6.00 x 15 (Doorsnee as 5/114.3, ET 40) met Goodyear ULTRA GRIP 8 M+S keurmerk 195/65 R15 91T
2 met 6 mm en 2 met 5,5 mm profiel.
Aanzienlijk meer grip op platgereden sneeuw dan de Michelin Energysavers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Gisteravond zijn met lambda sensor 'extenders' binnen gekomen (daarmee plaats je de achterste lambdasensoren niet meer direct in de uitlaatgasstroom). Van het weekend ga ik ze monteren. Hopelijk blijven dan de P0420/P0430 foutcodes weg bij m'n Avensis :D

Ohja, ben in de tussentijd ook aan het rondkijken voor een andere auto (voor m'n vriendin), die rijdt nu in een Suzuki Swift 1.5 (automaat), alleen nu ze meer voor haar werk moet rijden (45 km enkele reis, en een hele karige KM-vergoeding) is dat ding niet zo heel goedkoop rijden (lees: 1:12,5 :X).
Mijn (haar :P) oog is nu gevallen op een Auris Hybrid (eerste model), ik denk dat we zaterdag naar Louwman in Arnhem gaan om een proefrit te maken :9

Vaak bu'j te bang!

Pagina: 1 ... 79 ... 166 Laatste