Het grote Toyota-topic

Pagina: 1 ... 78 ... 166 Laatste
Acties:
  • 916.640 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 08:38
Fliso schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 19:22:
Weet iemand toevallig een goede site/plek waar je oude toyota onderdelen op de kop kan tikken? Ben namelijk opzoek naar een slang van het luchthuisfilter van een corolla uit '93 maar ze zijn zo goed als nergens(zowel internet als sloop) te vinden. Het is zelfs zo zeldzaam dat ik misschien maar opzoek ga naar een dealer die een (dure) originele kan laten importeren.
Ebay of in Nederland car.nl, die hebben veel toyota onderdelen

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 11:07

Tripl3 D

Brother in Arms

JeroenH schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 20:52:
Ik heb afgelopen zaterdag meegedaan aan de Toyota Auris Energy Challenge. Ik haalde 57% :)

Hebben er nog meer Tweakers hier aan meegedaan? Je maakt kans op een e-bike (ik heb niet de illusie dat ik die win, toen ik een paar maanden terug mee deed met de Yaris Energy Challenge had iemand 63%...) en ik kreeg vandaag een geinige powerbank over de post.

Ook weet ik nu hoe ik de volgende keer ruim over de 60% kan halen.
Als ik het briefje bij die powerbank goed interpreteer dan maak je sowieso kans op die e-bike als je boven de 50% haalt. Blijkbaar niet nodig om de hoogste score te halen.
Is ook niet eerlijk, omdat buiten de kunde er nog een hoop factoren meespelen: hoe vol is de accu op voorhand, wat is de temperatuur, hoe druk is route, etc.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
EWK schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 19:11:
Dat zou een koopje zijn namelijk. Er staat bij de kleine letters, dat de adviesprijs incl vervanging is (rechts onderin). Of lees ik nou niet goed?
Het is 306 euro meer dan de 200 van een normale kleine beurt. Dus ja het zit er bij.

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Tripl3 D schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 08:42:
Als ik het briefje bij die powerbank goed interpreteer dan maak je sowieso kans op die e-bike als je boven de 50% haalt. Blijkbaar niet nodig om de hoogste score te halen.
Is ook niet eerlijk, omdat buiten de kunde er nog een hoop factoren meespelen: hoe vol is de accu op voorhand, wat is de temperatuur, hoe druk is route, etc.
Dat klopt, maar bij de vorige keer (de Yaris challenge) ging degene met het hoogste percentage van elke dealer door naar een landelijke tweede ronde bij de importeur - en de beste daar won een Yaris. Daarom wil ik er beter in worden :) Er komt vast nog wel een keer zoiets langs.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Meh, ik vin discriminaasie! Ik heb een Prius en ik mag niet meedoen :P

Signatures zijn voor boomers.

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 11:07

Tripl3 D

Brother in Arms

Maasluip schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:05:
Meh, ik vin discriminaasie! Ik heb een Prius en ik mag niet meedoen :P
Jij niet nee. >:) :P Alle anderen met een Prius (of wat voor vervoermiddel (zoals de benenwagen) dan ook) krijgen gewoon de Auris TS van de dealer mee.

Volgens mij had ik een executive versie of zoiets. Zat erg lekker die leren stoelen, zou hem ook zo willen hebben, echter ik vrees alleen dat mijn portemon-nee zegt.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ah, ik dacht je alleen met de eigen wagen mee mocht doen.

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik ben momenteel opzoek naar een nieuwe, tweedehands, auto. Mijn huidige auto is een Corsa uit 2002 en die is met 185000 kilometers op de teller en de nodige kosten dit jaar aan zijn einde.

Omdat ik er er redelijk klaar mee ben dat het elk jaar weer een verrassing is welk obscuur onderdeel er stuk is en de kosten van de beurt opdrijft, ben ik toe aan een Toyota.

Ik heb een budget van ongeveer 8000-9000 euro en een oude Opel Corsa. Die zal inruilen voor maximaal 500 euro verwacht ik. Zeg voor het gemak dus een maximaal budget van 9000 euro. Dan is de Corsa gewoon waardeloos, wat ook best reëel is.

Mijn wensen voor een nieuwe auto zijn een maatje groter dan de Corsa, minimaal de luxe van airco en cruise controle en niet ouder dan 10 jaar. Ik rij ongeveer 20-25 duizend kilometer per jaar en kom dan volgens mij uit op een benzine auto als voordeligst.

Met deze lijst ben ik uitgekomen op een Auris uit 2007 met 50000 kilometer op de teller. Daar ga ik zaterdag (hopelijk) een proefrit mee maken.

Nu mijn vraag, zijn er mensen met ervaring met de Auris van dit jaar (benzine motor) en waar moet ik bij de proefrit op letten?

En meer algemeen, zijn er andere Toyota's die in aanmerking komen volgens jullie?

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:24
Kan je beter hybride halen.
Bij Toyota niet naar kilometers kijken maar onderhouds historie.

[ Voor 49% gewijzigd door saharoen op 17-08-2017 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 08:59
Eens met @saharoen: De hybride-aandrijving is naast comfortabel ook befaamd betrouwbaar en onderhoudsarm maar een Auris Full Hybrid gaat niet binnen je budget passen. Tenzij je zijn andere advies heel letterlijk neemt (150 dkm+'ers zijn er wel een paar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JelkeBart schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 19:20:
Ik ben momenteel opzoek naar een nieuwe, tweedehands, auto. Mijn huidige auto is een Corsa uit 2002 en die is met 185000 kilometers op de teller en de nodige kosten dit jaar aan zijn einde.

Omdat ik er er redelijk klaar mee ben dat het elk jaar weer een verrassing is welk obscuur onderdeel er stuk is en de kosten van de beurt opdrijft, ben ik toe aan een Toyota.

Ik heb een budget van ongeveer 8000-9000 euro en een oude Opel Corsa. Die zal inruilen voor maximaal 500 euro verwacht ik. Zeg voor het gemak dus een maximaal budget van 9000 euro. Dan is de Corsa gewoon waardeloos, wat ook best reëel is.

Mijn wensen voor een nieuwe auto zijn een maatje groter dan de Corsa, minimaal de luxe van airco en cruise controle en niet ouder dan 10 jaar. Ik rij ongeveer 20-25 duizend kilometer per jaar en kom dan volgens mij uit op een benzine auto als voordeligst.

Met deze lijst ben ik uitgekomen op een Auris uit 2007 met 50000 kilometer op de teller. Daar ga ik zaterdag (hopelijk) een proefrit mee maken.

Nu mijn vraag, zijn er mensen met ervaring met de Auris van dit jaar (benzine motor) en waar moet ik bij de proefrit op letten?

En meer algemeen, zijn er andere Toyota's die in aanmerking komen volgens jullie?
Ik heb 5 jaar lang in een 2008 Auris 1.6 gereden. Van 80.000 naar 150.000km. Motorisch nooit iets gehad. Behalve slijtageonderdelen als remmen, banden en blokken nooit problemen mee gehad. Met mijn rijstijl niet echt superzuining. De auto is ook niet echt de lichtste in zijn klasse. Verder een prima kilometervreter op de lange afstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Ik zoek een linker elektrisch bedienbare buitenspiegel (zonder verwarming) voor een:
TOYOTA COROLLA VERSO (ZDE12_, CDE12_) 1.6 VVT-I
bouwjaar: 2002
De oude heeft een deels fatale tik gehad van een tegenligger op een smal weggetje... ik had nog meer aan de kant gemoeten, hij week voor geen mm.... :( Heb nu een nood spiegel erop geplakt.

Heb onderstaand lijstje al gevonden, maar heb geen enkele ervaring met deze shops.
Mijn voorkeur gaat uit naar een grijs voorgelakte spiegel. Wat mij betreft laat ik hem zo, maar is toch net wat "mooier" dan een compleet zwarte bij onze grijs metallic uitvoering v/d auto.

Voorlopig vind ik de goedkoopste bij https://www.dutchcarparts.nl/
Buitenspiegel links 6129261 ALKAR
Totaal incl. 21% BTW € 115,12 (incl verzendkosten)
Op Kiyoh scoort die shop hoog.

Aanvulling/suggesties welkom (prijs/betrouwbaarheid shop).

https://www.mijnautoonderdelen.nl/
https://www.dutchcarparts.nl/
https://www.onderdelenstore24.nl
http://autopartswinkel.nl/

Afbeeldingslocatie: https://cdn6.mijnautoonderdelen.nl/image/parts/PicData-3/00048/6129261.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivs
  • Niet online
Bacchus schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 08:12:
Eens met @saharoen: De hybride-aandrijving is naast comfortabel ook befaamd betrouwbaar en onderhoudsarm maar een Auris Full Hybrid gaat niet binnen je budget passen. Tenzij je zijn andere advies heel letterlijk neemt (150 dkm+'ers zijn er wel een paar).
Ik heb er wel een aantal gevonden, één bij een auto dealer waar ik nooit naar binnen zo stappen en twee die mogelijk wel in de range vallen. Het punt is dan wel inderdaad dat ze tussen de 110000 en 140000 kilometer hebben gelopen. Voor mij is dat niet zo erg, maar de vraag is hoeveel kilometers kunnen ze hebben voordat ze op zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
@JelkeBart Eh heel veel? De Prius taxi's doen een half miljoen kilometers met een enkeling wel een miljoen kilometers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivs
  • Niet online
@!null zoiets verwachtte in al ;-).

Als ik zoek op alle hybride Toyota's dan komen er in mijn zoekresultaten ook veel Priussen langs. Vaak met minder kilometers, maar wel oudere modellen 2010 voor de Auris versus 2006 voor de Prius bijvoorbeeld. Is er volgens jullie een reden om voor de Auris te gaan over de Prius? Behalve het kleinere formaat en de daarmee mogelijk lagere kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ik weet niet hoe het met de MRB zit, maar de Auris is volgens mij niet zuiniger dan de grotere Prius. Maar dus wel nieuwer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agravain
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-09 08:53
De Auris 2 Hybride (vanaf 2013) heeft dezelfde aandrijflijn als de Prius 3 (2009 - 2016).
Prius is nog wat zuiniger dan de Auris.
Heb zelf een Auris TS Hybride en ben er zeer tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
De Prius II ('03-'09) heeft een eerdere versie van de aandrijflijn: Die heeft een 1.5-benzine-motor waarvan de algemene mening is dat die zenuwachtiger klinkt en wat meer verbruikt. In tegenstelling tot @agravain was het mijn overtuiging dat de Auris Hybrid net wat mínder verbruikt dan de (grotere, zwaardere) Prius met dezelfde aandrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 19:38
Ik heb twee jaar terug een Prius III uit 2010 gekocht voor 11.000 euro (100k km), dus ik denk dat je die nu wel voor onder de 9000 euro kunt krijgen. Prius III is iets zuiniger dan Prius II en gaat bij stevig optrekken minder hoog in de toeren zitten. Let er wel op dat de cruise control bij de Prius III niet standaard maar een optie is (in ieder geval bij het instapmodel).

Het eerrste model Auris Hybride heeft geen vlakke laadvloer achterin, maar een soort drempel waaronder de battery packs zitten. Dat leek mij weinig praktisch. Ook iets dat je in je overwegingen mee kunt nemen.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivs
  • Niet online
Tot mijn verbazing zie ik nu ik meer naar de Prius ook kijk dat deze zelfs lichter is dan de Auris. Ik heb nu deze twee naast elkaar staan:

https://www.louwman.nl/to...ynamic-louwman/occ3179333 en https://www.louwman.nl/to...cruise-louwman/occ3256183

Dan lijken de voordelen voor de Auris, behalve het misschien handiger formaat, feitelijk niet echt meer te bestaan. Zeker als de aandrijflijn van de Prius de nieuwere variant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agravain
Auto's zijn emotie, het zou zomaar kunnen dat bij de Prius het uiterlijk in de prijs zit ingecalculeerd. Niet iedereen is gecharmeerd van zijn vormgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivs
  • Niet online
Oke ik vergeet in de vergelijk die ik maak dat de Auris de 1.8 motor heeft in plaats van de kleinere variant. Dat is nog wel een punt om mee te nemen.

Ik ga met beide auto's een proefrit plannen, dat lijkt me de volgende stap om tot een zinvolle beslissing te komen.
agravain schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 11:07:
Auto's zijn emotie, het zou zomaar kunnen dat bij de Prius het uiterlijk in de prijs zit ingecalculeerd. Niet iedereen is gecharmeerd van zijn vormgeving.
Voor mij is dit geen punt, maar ik snap wat je bedoelt :-)

[ Voor 38% gewijzigd door Shivs op 18-08-2017 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agravain
JelkeBart schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 11:14:
Voor mij is dit geen punt, maar ik snap wat je bedoelt :-)
Levert voor de volgende eigenaar alleen maar een voordeeltje op, toch?
Het geld wat je bespaart kun je weer in een meer aangekleed model / lagere km stand steken (er vanuit gaande dat je je complete budget gaat opmaken :-) ).
Zelf heb ik tijdens mijn zoektocht ook wat Priussen bekeken, maar de eega was daar niet zo van gecharmeerd. Persoonlijk vind ik de P4 qua uiterlijk weer een goede stap in de richting.

Dit gezegd hebbende: als je eenmaal aan een automaat gewend bent, is de hybride aandrijflijn van Toyota erg prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

JelkeBart schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 11:14:
Oke ik vergeet in de vergelijk die ik maak dat de Auris de 1.8 motor heeft in plaats van de kleinere variant. Dat is nog wel een punt om mee te nemen.
Dat niet alleen, die Prius is dus ook een model ouder. De Prius III heeft naast een grotere motor ook een moderner interieur. Is ook niet voor iedereen, het is nogal "Starship Enterprise". En ja, vreemd dat de Auris zwaarder is dan de Prius. De Prius is ook nog eens groter.
Het is ook zo dat de hybride aandrijflijn van de Prius II een oudere generatie is. Een aantal dingen (die je waarschijnlijk niet opmerkt als je het niet weet) werken anders. Zo zijn er bij het opwarmen een aantal stadia voordat het hybride systeem helemaal doet zoals hij het moet doen en eentje daarvan wordt bij de Prius II wat minder makkelijk doorlopen.
Ik rij nu ook al 3,5 jaar en 55.000 km met veel plezier in een Prius III. Nog geen enkel probleem mee gehad.

[ Voor 21% gewijzigd door Maasluip op 18-08-2017 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivs
  • Niet online
Maasluip schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 11:35:
[...]

Dat niet alleen, die Prius is dus ook een model ouder. De Prius III heeft naast een grotere motor ook een moderner interieur. Is ook niet voor iedereen, het is nogal "Starship Enterprise". En ja, vreemd dat de Auris zwaarder is dan de Prius. De Prius is ook nog eens groter.
Het is ook zo dat de hybride aandrijflijn van de Prius II een oudere generatie is. Een aantal dingen (die je waarschijnlijk niet opmerkt als je het niet weet) werken anders. Zo zijn er bij het opwarmen een aantal stadia voordat het hybride systeem helemaal doet zoals hij het moet doen en eentje daarvan wordt bij de Prius II wat minder makkelijk doorlopen.
Ik rij nu ook al 3,5 jaar en 55.000 km met veel plezier in een Prius III. Nog geen enkel probleem mee gehad.
Morgenochtend met onder andere deze redenen ga ik eerst de Auris proefrijden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arbitrator
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 28-08 13:28
De Auris TS heeft volgens mij een veel grotere kofferbak, maar minder passagierbeenruimte dan de Prius.
Op papier komt vooral die kofferbak niet naar voren, maar als ik in die van mij (model 2016+) alle opbergvakken uit de kofferbak haal dan zit ik op 610 liter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Auris TS heeft inderdaad wat meer bagageruimte dan een Prius, maar hier gaat het om de gewone hatchback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:10

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

JelkeBart schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:27:
[...]

Ik heb er wel een aantal gevonden, één bij een auto dealer waar ik nooit naar binnen zo stappen en twee die mogelijk wel in de range vallen. Het punt is dan wel inderdaad dat ze tussen de 110000 en 140000 kilometer hebben gelopen. Voor mij is dat niet zo erg, maar de vraag is hoeveel kilometers kunnen ze hebben voordat ze op zijn?
Moet je voor de gein eens op mobile.de zoeken naar een prius vanaf 2010 en dan sorteren op kilometerstand van hoog naar laag en zie daar je antwoord.

De Toyota HSD is onverwoestbaar _/-\o_

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 19:57
Laat V&A ook echt binnen V&A

[ Voor 125% gewijzigd door PWM op 20-08-2017 20:49 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
revolution-nl schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 14:40:
[...]
De Toyota HSD is onverwoestbaar _/-\o_
Ze rijden ook rond als taxi en halen kilometer standen (500.000) die je als particulier niet bij elkaar rijdt.

Na zes jaar een Auris geen gekke dingen gezien kreeg alleen als tip om wat wat vaker
hard te remmen om de remschijven aan de voorkant schoon te houden.

De pakkingen van de achterlichtunits zijn een keer vervangen 3 tientjes materiaal en evenzoveel arbeidsloon want er kwam wat water in de kofferbak.
Dat is nadeel van in Europa bouwen, Engelse toeleveranciers >:)
Het zou ook kunnen dat een wasstraat iets te enthousiast met de hogedrukspuit in de weer was geweest. De auto was wel lekker schoon dat dan weer wel.

De lampjes een keer vervangen na een jaar of vijf. Achterlichtjes, koplampjes H11.
Hybride rijdt heel fijn. De kofferbak ach er past in het vak een boodschappenkrat en links en rechts tassen.
Achterbank kan naar beneden dus ook geen problemen bij Ikea.

Verschil tussen Auris en Prius is vooral de aanschafprijs nieuw. Auris is wat conventioneler van vormgeving de Prius beter gestroomlijnd. Sinds de Auris zijn de verkoopcijfers van de Prius in Nederland behoorlijk omlaag gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Uit interesse: waarmee heb je hem vervangen? Android dingetje misschien?

[ Voor 34% gewijzigd door PWM op 20-08-2017 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
Android navigatie systeem inderdaad.

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Laatst online: 10-09 22:38
Ik heb afgelopen zaterdag een Kenwood DDX9717BTS aangeschaft als vervanging van de stock 2 din radio.. Eindelijk weer Bluetooth en meteen maar CD/DVD mogelijkheid en Android Auto toegevoegd.. over 1.5 week wordt ie ingebouwd.. Ben benieuwd.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shivs
  • Niet online
JelkeBart schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:28:
[...]

Morgenochtend met onder andere deze redenen ga ik eerst de Auris proefrijden :-)
De proefrit is bevallen, ik heb de Auris gelijk gekocht :-). Nu kan ik niet wachten totdat ik heb 31 augustus kan ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:33
JelkeBart schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 10:07:
[...]

De proefrit is bevallen, ik heb de Auris gelijk gekocht :-). Nu kan ik niet wachten totdat ik heb 31 augustus kan ophalen.
Gefeliciteerd! Prima keus, ga je een hoop plezier mee hebben :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agravain
Veel plezier met je Auris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
JelkeBart schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 19:20:

Ik heb een beetje vergelijkbare situatie, Astra uit 2002, met wat minder kilometers, maar wel steeds weer wat kaduuk.

Ik rij niet veel (laten we zeggen 5k per jaar ofzo, zou zomaar meer kunnen worden, maar daar ga ik nog niet al te hard vanuit), dus wat dat betreft is een hybride zinloos en kost het alleen meer belasting. De grote maar: Ik heb nu automaat, en wil er niet op achteruit gaan, dus wil ik weer een automaat. En als ik rondkijk naar tweedehands automaten van iets boven de 10k (hoop nog wat inruil te krijgen op mijn Astra, en dan uiteindelijk rond de 10k uit te komen), die fatsoenlijke uitrusting hebben, uit 2011/2012 of recenter, dan kom je toch erg snel op hybrides uit.

Auris is dan vooral model tot 2012, Yaris is wat nieuwer. Er is ook wel een enkele Auris 2013 binnen budget, die als voordeel heeft dat hij net in een lagere gewichtsklasse valt.

En dat is dus mijn grootste probleem gezien ik niet veel kilometers maak: Auris zit in de gewichtsklasse van een tank, en dat scheelt toch wel redelijk op wegenbelasting tov een Yaris. Heb ik een Auris nodig qua formaat? Mwah, met wat opmeten bij mezelf en collega met Auris, is de conclusie dat ik een mountainbike zonder voorwiel in de kofferbak van Auris kwijt kan (met achterbanken plat), en bij een Yaris lukt dat uiteraard niet. Waarschijnlijk wel met achterwiel eruit, dus dat is een stukje gemak voor als ik mountainbike ergens naartoe meeneem. En natuurlijk ook als ik stel planken in de bouwmarkt moet ophalen.

Nu zit ik dus een beetje te twijfelen, Yaris die goedkoper in de wegenbelasting is en iets nieuwer voor hetzelfde geld, of een Auris waar je gewoon wat meer ruimte krijgt. Uiteraard gaan er ook nog proefrit uiteraard komen, maar toch maar vraag hier: hebben mensen nog argumenten waarom ik de één of de ander beter kan kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivs
  • Niet online
Ik ben er tijdens mijn zoektocht achter gekomen dat je op de hybride een trekhaak kunt krijgen voor een fietsendrager. Je mag dan wel geen gewicht slepen zoals een aanhanger, maar je kan dus wel een fietsendrager erop zetten. Dat lost mogelijk jouw probleem op, waardoor je de Yaris als kandidaat kan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Videopac

Rommelt wat aan.

Ik heb geen ervaring mee maar er zijn ook fietsenrekken die je aan de achterklep van een hatchback of station kunt "haken", dan heb je geen trekhaak nodig. Voor het vervoeren van 1 fiets schijnt dit wel te werken.

Edit: zoiets dus: https://www.decathlon.nl/...drager/_/N-1vokqouZrvoxo6

[ Voor 20% gewijzigd door Videopac op 22-08-2017 15:12 ]

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Trekhaak is inderdaad een optie, maar wel eentje die toch een significant bedrag kost uiteindelijk, ik geloof ook dat je dan een speciale trekhaak krijgt en je dus ook bijbehorende fietsendrager nodig hebt.

Zo eentje op de klep is alternatief, die schijnen soms wel problemen met passen te hebben als er een achterspoiler is. In principe iets om uit te zoeken, want het is wel idd een veel goedkopere optie dan de trekhaak optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Of dakdragers en fiets op het dak.
Is ook een stuk goedkoper dan trekhaak en fietsendrager.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Niet voor je brandstofkosten echter ;).

Ondanks de goede alternatieven hier neig ik momenteel toch meer naar de Auris. Dit omdat ik op ruwweg dezelfde aanschafprijs uit kom, en dan wel iets meer kwijt ben aan wegenbelasting, maar onder de streep is dat ook niet het grootste verschil, en je krijgt er wel meer auto voor terug zonder dat hij lomp groot is.

Edit: Nu heeft collega van me Yaris van zijn vriendin opgemeten, nadat we het al bij zijn Auris hadden gedaan, en daar is de conclusie dat met achterbanken plat de laadruimte bijna even lang is. Conclusie: Sissors gaat binnenkort een keertje eerst eens een Yaris proefrijden en kijken hoe de mountainbike erin past (breedte is bijvoorbeeld ook nog relevant, doordat hij het verst erin komt door stuur tussen de voorstoelen te stoppen, maar dan moet de voorvork niet tegen de deur aan komen).

[ Voor 40% gewijzigd door Sissors op 22-08-2017 22:43 ]

• Jheroun
  • Niet online
Zo'n fietsenrek op de klep is ook minder voor de brandstofkosten dan zo'n ding op de trekhaak lijkt me. Wij zijn net terug van een vakantie (Denemarken/Zweden) en onderweg heb ik een hoop fietsen achter auto's zien hangen. Als die aan zo'n rek zaten dat aan de klep hangt ipv op de trekhaak staat steken de fietsen een heel stuk boven de auto uit. Dus als je het aerodynamisch aan wil pakken moet je hem op je trekhaak zetten ;)

Iemand nog tips voor een airco die, nadat je hem uitzet, een wat kazige lucht geeft? :X Oh en voor de makkelijkste manier om insectenbloedvlekken van bumpers en spiegels te verwijderen hou ik me ook aanbevolen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Laatst online: 10-09 22:38
Ooit al airco onderhoud laten plegen? Volgens mij kost dat op zich niet zoveel..

Insectenzooi verwijderen kan je het beste een speciaal sponsje gebruiken, of een oude panty schijnt ook goed te helpen ;)

Ik gebruik er zelf meestal gewoon een doekje voor met wat 'profiel' en water.. even geen idee hoe ik het beter uit kan leggen. En op de voorruit gewoon Glassex.. vette zooi maar haalt het wel weg.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Probleem met airco herken ik wel, niet een kaaslucht maar een muffe lucht als je een dag later in de auto stapt en de ventilatie gebruikt (met airco uit). Komt dan ook een 'natte kleding' lucht ofzo uit. Maar als ik dan de airco daadwerkelijk gebruik dan is het vaak ook zo weer weg, tot een volgende keer ;)

Komt door de verdamper in het dashboard waar schimmels/bacteriën op groeien omdat hij na gebruik vochtig blijft (en op een donkere plek zit, dus ideale voedingsbodem). Lastige is alleen dat de echt goede reinigingsmiddelen verboden zijn sinds een aantal jaren. Er zijn wel spuitbusjes voor beschikbaar die zichzelf leegspuiten, die moet je dan in de auto zetten terwijl je de airco op recirculatie laat draaien. Maar het enige wat die dingen doen is de geur maskeren.

De truuk schijnt te zijn om een 10 minuten voordat je op je bestemming aankomt de airco uit te schakelen. Op die manier zou de verdamper kunnen drogen.

Zie ook http://www.amt.nl/werkpla...-de-airco-stinkt-10153890

Als je het probleem al hebt schijnt het te werken om alcohol (IPA) op te lossen in water en dat in de aanzuigopening te vernevelen: https://mechanics.stackex...col-to-deodorize-ac-ducts

[ Voor 40% gewijzigd door ThinkPad op 25-08-2017 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Dank voor de tips. De auto laten ventileren met de airco uit doen wij ook altijd het laatste stukje van de rit, maar de vorige eigenaar waarschijnlijk niet ;)

Natte kledinglucht hebben wij heel even als we hem aanzetten, kaas komt alleen als de airco uit is. Onze auto is van alle markten thuis. Ik denk dat ik aircoonderhoud op het lijstje voor de volgende beurt zet. Het is snel weg en zo vaak gebruiken we die airco nou ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Ik heb al sinds 13 december 2014 een Toyota Aygo en ben er erg gelukkig mee en rijdt erg goed. Deze auto kocht ik van de dealer en werd hiervoir gebruikt als doel werk kantoor en had precies 30.000 KM gereden bijna nieuwe. Inmiddels staat de teller op 95.000KM na 2.5 jaar gebruik. Ik rij gemiddeld per jaar 25.000 a 30.000KM

Ik ben zeer te vreden over Toyota en mijn Aygo gebruikt 4 liter per 100KM op de autosnelweg tot 100KM per uur boven de 110 gaat het verbruik al snel richting de 4.5 a 5 liter per 100km

Wegenbelasting is laag €21 per maand en verzekering heb ik "All-Risks" en betaal €40,- per maand.

Onderhoud doe ik altijd bij Toyota zelf iedere 15.000KM olie vervangen en kleine beurt en een grote beurt.

In december 2016 APK gehad 4 nieuwe banden en 2 remblokken en schijven vervangen. Onderhoud is vrij goedkoop en het valt op dat het mee valt.

Ik ben nu alweer aan het rond kijken maar wil over 1 of 2 jaartjes de Aygo vervangen met een Yaris of een wat jongere Aygo met de nieuwe model.

Ik maak vrij gegeregeld mijn auto schoon neem stof af met een speciaal doekje en in de autowas en van binnen die ik stofzuigen en hou vaak de bandenspanning bij

[ Voor 7% gewijzigd door Van der Berg op 28-08-2017 14:17 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vriendin van me heeft een toyota aygo en ze heeft olie bijgevuld. Nu heb ik dat gecontroleerd en de pijlstok geeft aan dat er teveel olie in zit. Ik schat zo een liter (3cm). Een kant van de peilstok zit op max maar de andere kant laat zien dat ie erboven zit. Wat moet ze doen, hoe krijgt ze de olie eruit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Aftapplug in het carter eraf draaien, alle olie in een opvangbak laten lopen, oliefilter vervangen, nieuwe aftapplug erin draaien en aan de bovenkant er nieuwe olie in gieten. En dan niet teveel. ;) Wat ze ook doet, niet ermee gaan rijden. Een liter is echt veel teveel en (terminale) motorschade is dan niet ondenkbaar.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wat bedoel je met "een kant van de peilstok zit op max, maar de andere kant laat zien dat ie erboven zit"? Als het lijntje zegmaar schuin loopt zou ik me er niet druk om maken, dat is echt nevernooitniet een liter, maar dan zou ik de 3cm ook weer niet kunnen verklaren 8)7 Of bedoel je 3mm? Met koude motor mag 3mm te hoog geen probleem zijn.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrrene schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 21:53:
Wat bedoel je met "een kant van de peilstok zit op max, maar de andere kant laat zien dat ie erboven zit"? Als het lijntje zegmaar schuin loopt zou ik me er niet druk om maken, dat is echt nevernooitniet een liter, maar dan zou ik de 3cm ook weer niet kunnen verklaren 8)7 Of bedoel je 3mm? Met koude motor mag 3mm te hoog geen probleem zijn.
Gelukt.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2017 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Nu online

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-09 22:13
Hoi,

Ik heb een Toyota Aygo uit 2010 maar ik zou de radio willen upgraden naar een versie van 2012/2013, productnummer: 86120-YV010 (versie met bluetooth)

Nu vroeg ik me af of dit plug & play was en dat de bluetooth ook meteen werkt zonder dat ik iets moet bijkopen o.i.d. en zo ja wat zou ik er dan bij moeten kopen?

Op Google word ik helaas ook niet veel wijzer dus ik dacht ik probeer het hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Onlangs heb ik een Toyota Auris van 2014 gekocht. Leuke auto, maar ik merk dat ik erg moet wennen aan de zitpositie. Nu zat ik altijd in een 3 deurs Renault Twingo en ook altijd een beetje onderuit gezakt. De Auris daarentegen dwingt mij behoorlijk rechtop te zitten, omdat het stuur anders te ver weg is (je kan het wel in diepte verstellen, maar niet erg ver) en de B stijl mijn nieuwe copiloot wordt.

Waarschijnlijk zal het vooral wennen zijn - mensen zeggen ook tegen mij dat ik rechter op moet gaan zitten - maar ik ben benieuwd of hier meer lange mensen zijn die in een Toyota Auris (2013 - nu) rijden en hoe zij zitten.

Ik ben zelf 1m89.

Tijdens de proefrit zat ik op zich prima, maar zodra ik er nu op ga letten en elke keer die stoel verstel, denk ik af en toe van "what have I done" :/ :F

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 11:28

Wailing_Banshee

You're Next

Lethalis schreef op maandag 18 september 2017 @ 14:21:
Tijdens de proefrit zat ik op zich prima, maar zodra ik er nu op ga letten en elke keer die stoel verstel, denk ik af en toe van "what have I done" :/ :F
Eindelijk een auto gekocht die mij dwingt rechtop te zitten?

Ik moet ook aardig rechtop zitten omdat ik anders niet bij het stuur kan (Auris 2007), maar ik ben maar 1.65m. Ik zou eerder denken dat je daar meer last van hebt als je kleiner bent.....

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Wailing_Banshee schreef op maandag 18 september 2017 @ 14:25:
[...]

Ik moet ook aardig rechtop zitten omdat ik anders niet bij het stuur kan (Auris 2007), maar ik ben maar 1.65m. Ik zou eerder denken dat je daar meer last van hebt als je kleiner bent.....
Ja ik hoop nu dus dat dat alles is en ik eraan ga wennen.

En op de 1 of andere manier een comfortabele instelling kan vinden.

Want voor de rest vind ik het echt een prima auto. Is ook gekocht omdat ik gewoon een betrouwbare auto wil die lang meegaat en ik op dat gebied bij Toyota een goed gevoel heb.

Ik ben nu iig elke keer geneigd de rugleuning naar achteren te plaatsen en dan kan ik niet meer goed bij het stuur. Mijn benen kan ik wel helemaal goed krijgen, daarvoor hoef ik niet eens helemaal naar achteren, wel een stukje naar beneden. Alleen dat rechtop zitten voelt niet goed (tot nu toe).

Op zich is 1m89 ook niet zo heel lang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 22:38
Wailing_Banshee schreef op maandag 18 september 2017 @ 14:25:
[...]

Lijkt me dat lengte niet alles zegt, het zal vooral gaan om de verhouding tussen de lengte van je benen en armen. Als je relatief langere benen hebt, dan moet je dus je stoel naar achter zetten om genoeg beenruimte te hebben en moet je leuning rechter om je armen nog dicht genoeg bij het stuur te krijgen.
Verder geen ervaring met de Auris, in mijn 2002 Yaris zit ik met mijn 1m90 uitstekend. Maar ik heb dan volgens mij voor mijn lengte ook weer relatief kortere benen.

[ Voor 4% gewijzigd door Finraziel op 18-09-2017 16:45 ]

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Onlangs heb ik een Toyota Auris van 2014 gekocht. Leuke auto, maar ik merk dat ik erg moet wennen aan de zitpositie.
Stuur kan je in de diepte en hoogte verstellen en de stoel kan een pak naar onder met het grote handvat aan de linkerkant. Zelf ben ik het gemiddelde 1.80m en nog wat kleingeld, ik vind het prima zitten en heb geen B-stijl langs mij. Sommige mensen zitten wel in hun auto met gestrekte ledematen, dan zit je inderdaad achter de B-stijl met je hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
Rij nu half jaar in een Prius 1.8 Executive uit 2009. Mijn eerst Toyota hiervoor alleen VAG gereden (Skoda, VW) Heb de Prius leren kennen als een erg fijne en comfortabele auto. Vooral de boterzachte versnellingsbak, het lage verbruik en luxe uitrusting waarbij vrijwel alles automatisch gaat (schakelen, licht, ruitenwissers, ontgrendelen, dimmende binnenspiegel etc) ben ik erg tevreden over.

Wat ik tegen vond vallen was de standaard navigatie unit. Oude kaarten en erg verouderde en omslachtige GUI. Die heb ik daarom na een paar weken vervangen door een recente Android PX5 unit, speciaal op maat gemaakt voor de Prius. Ziet er als OEM uit en wereld van verschil qua mogelijkheden. Was wel even flink tweaken om alles werkend te krijgen maar draait nu als een zonnetje.

Ik heb echter een lease auto ter beschikking gekregen en verkoop daarom mij Prius weer. Wellicht interessant voor mensen die een Prius overwegen. Hij staat op marktplaats (kenteken 11JXP2). Ik zal geen link posten anders wordt de moderator boos.

[ Voor 4% gewijzigd door Magnolia op 18-09-2017 19:49 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Phuncz schreef op maandag 18 september 2017 @ 17:18:
[...]

Stuur kan je in de diepte en hoogte verstellen en de stoel kan een pak naar onder met het grote handvat aan de linkerkant. Zelf ben ik het gemiddelde 1.80m en nog wat kleingeld, ik vind het prima zitten en heb geen B-stijl langs mij. Sommige mensen zitten wel in hun auto met gestrekte ledematen, dan zit je inderdaad achter de B-stijl met je hoofd.
Ja collega van mij past er ook prima in met jouw lengte.

Toch schrik ik ervan hoe lastig het is in de Auris. Kan mij niet herinneren dat ik dit in andere auto's zo erg had. Heb mij duidelijk te blind gestaard op hoe leuk ik de auto voor de rest vind.

Naast de Twingo reed ik hiervoor in een Renault Kangoo, een Hyundai Getz en een Seat Ibiza. En hoewel ik daar ook wel af en toe niet lekker zat, was het niet zo'n groot issue als nu.

Zou het komen omdat de auto lager is qua model?

Of de stoel is gaar, dat kan ik testen door in een andere Auris te gaan zitten. Hij zakt wel een beetje door heb ik het idee. Passagiersstoel zit beduidend harder en daardoor ook iets prettiger. Zelfs op de achterbank zit ik beter.

Ik zit overigens helemaal niet zo graag laag (zicht direct rondom de auto wordt dan belabberd) en ik merk dus dat ik de stoel juist graag hoger zet.

Waarschijnlijk kwestie van lange benen en een relatief kort bovenlichaam.

[ Voor 8% gewijzigd door Lethalis op 18-09-2017 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11:47
Mijn Toyota Avensis liftback 1.6 uit 1999 is vorige week probleemloos door de APK gekomen.
Okay, hij heeft slechts 140.000 op de teller. En trouw alle beurten gehad.
Maar probleemloze auto. Fijn voor mijn :)

(ik weet het, hier wordt niemand wijzer van, en is haast offtopic, maar toch... Hij is 18 geworden!!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15
zetje01 schreef op maandag 18 september 2017 @ 23:46:
Mijn Toyota Avensis liftback 1.6 uit 1999 is vorige week probleemloos door de APK gekomen.
Okay, hij heeft slechts 140.000 op de teller. En trouw alle beurten gehad.
Maar probleemloze auto. Fijn voor mijn :)

(ik weet het, hier wordt niemand wijzer van, en is haast offtopic, maar toch... Hij is 18 geworden!!!)
Ik kom zelf van een Avensis Wagon 1.6 Linea Terra en die was een jaartje jonger en daar had ik 205.000 op gezet. Inmiddels heb ik een Avensis Verso uit 2013 dus die is ook alweer 14 :)

Ik wordt er inderdaad niet veel wijzer van want ik gewoon hoe donders goed die auto's zijn. Die Avensis van je kan nog jaren mee en dat zeg ik zonder hem geeneens gezien te hebben _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Vlassie1980 schreef op maandag 18 september 2017 @ 23:53:
[...]

Ik kom zelf van een Avensis Wagon 1.6 Linea Terra en die was een jaartje jonger en daar had ik 205.000 op gezet. Inmiddels heb ik een Avensis Verso uit 2013 dus die is ook alweer 14 :)

Ik wordt er inderdaad niet veel wijzer van want ik gewoon hoe donders goed die auto's zijn. Die Avensis van je kan nog jaren mee en dat zeg ik zonder hem geeneens gezien te hebben _/-\o_
Je hebt gelijk, hoop ik :)
Overigens vind ik vaak plastic kaartjes tussen een raam geklemd, van dealers, of ik hem wil verkopen.
DACHT HET NIET!
(moeilijke keus (NOT!). Ik bedoel, wat heb ik liever... 1500 euro, óf een goede auto??? )

Maarreehh hoe oud is je Verso nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 00:44
zetje01 schreef op maandag 18 september 2017 @ 23:58:
[...]Overigens vind ik vaak plastic kaartjes tussen een raam geklemd, van dealers, of ik hem wil verkopen.
DACHT HET NIET!
Ligt eerder aan waar je komt dan aan wat voor wagen je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
anessie schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 00:01:
[...]

Oh, dat zou prima kunnen, heb geen recente ervaring met andere auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Phuncz schreef op maandag 18 september 2017 @ 17:18:
[...]

Die B-stijl heb ik (en zal ik ook) nooit last van (hebben). Het enige nadeel van een 3-deurs is dat ik de gordel bijna niet te pakken krijg zonder m'n arm uit de kom te draaien :p (één reden waarom ik heel zuinig ben op mijn Auris, er zijn bijna geen 3-deurs in dat segment te vinden!)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:40

-tom-562

Oliesjeik

Onlangs heb ik een Toyota Auris van 2014 gekocht. Leuke auto, maar ik merk dat ik erg moet wennen aan de zitpositie. Nu zat ik altijd in een 3 deurs Renault Twingo en ook altijd een beetje onderuit gezakt. De Auris daarentegen dwingt mij behoorlijk rechtop te zitten, omdat het stuur anders te ver weg is (je kan het wel in diepte verstellen, maar niet erg ver) en de B stijl mijn nieuwe copiloot wordt.

Waarschijnlijk zal het vooral wennen zijn - mensen zeggen ook tegen mij dat ik rechter op moet gaan zitten - maar ik ben benieuwd of hier meer lange mensen zijn die in een Toyota Auris (2013 - nu) rijden en hoe zij zitten.

Ik ben zelf 1m89.

Heb ik ook een beetje last van :P Daarbij is het wel zo dat ik wel graag rechtop zit, maar het liefst zo ver mogelijk naar achteren zodat ik mijn benen kan strekken. Bij mijn Avensis (2004) kan het stuur niet ver genoeg naar mij toe trekken (althans, niet ver genoeg naar mijn zin), dus ik zit (voor mijn doen) redelijk dicht bij het stuur en met mijn benen gekromd :(
Nu moet ik zeggen dat ik behoorlijk verwend was met mijn vorige auto (Volvo S80), daar kon je echt alles perfect instellen.
Ben overigens 1,84m

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
zetje01 schreef op maandag 18 september 2017 @ 23:58:
[...]

Je hebt gelijk, hoop ik :)
Overigens vind ik vaak plastic kaartjes tussen een raam geklemd, van dealers, of ik hem wil verkopen.
DACHT HET NIET!
(moeilijke keus (NOT!). Ik bedoel, wat heb ik liever... 1500 euro, óf een goede auto??? )

Maarreehh hoe oud is je Verso nou?
Haha, ook heel herkenbaar! Heb er bij de vorige Avensis al 8 tussen mijn raam gehad. Die autohandelaren weten ook dat die wagens zo goed zijn :)

Mijn Avensis Verso is nu 14 jaar en er staat 153K op. Die is dus net ingereden. Verder rijd ik ook niet zo veel kilometers per jaar en bevalt hij zeer goed. Er zitten wat minder gadgets op als een moderne auto maar betrouwbaarheid is mij zeer veel waard.
anessie schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 00:01:
[...]

Neuh... waar ik woon staan zat auto's van dezelfde leeftijd maar ik was de enige met kaartjes :)

[ Voor 15% gewijzigd door Vlassie1980 op 19-09-2017 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Bij mijn huidige Avensis heb ik 2 van die kaartjes gehad (tot nu toe, in 10 maanden tijd). Bij mijn oude Mazda 626 (inmiddels jaar of 7 geleden) heb ik er denk ik wel 15 gehad in 2 jaar tijd :P Die is toen ook opgehaald door zo'n exportboer en richting Libië gegaan :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
-tom-562 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 09:39:
Bij mijn huidige Avensis heb ik 2 van die kaartjes gehad (tot nu toe, in 10 maanden tijd). Bij mijn oude Mazda 626 (inmiddels jaar of 7 geleden) heb ik er denk ik wel 15 gehad in 2 jaar tijd :P Die is toen ook opgehaald door zo'n exportboer en richting Libië gegaan :P
Zo'n oude 626 heeft mijn pa ook gehad. Die zijn niet verrot te krijgen en veel beter als de eerste generatie Mazda 6. De roestduivel vreet daarbij naar verloop van tijd heel de achterspatborden op. Had mijn 6 ook last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
-tom-562 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 08:45:
[...]

Heb ik ook een beetje last van :P Daarbij is het wel zo dat ik wel graag rechtop zit, maar het liefst zo ver mogelijk naar achteren zodat ik mijn benen kan strekken. Bij mijn Avensis (2004) kan het stuur niet ver genoeg naar mij toe trekken (althans, niet ver genoeg naar mijn zin), dus ik zit (voor mijn doen) redelijk dicht bij het stuur en met mijn benen gekromd :(
Nu moet ik zeggen dat ik behoorlijk verwend was met mijn vorige auto (Volvo S80), daar kon je echt alles perfect instellen.
Ben overigens 1,84m
Ja dat heb ik nu dus ook maar gedaan. Iets minder fijn voor mijn benen, maar ontlast mijn rug en schouders een beetje. Ik kan nu ten minste beter bij het stuur en kijk niet meer zo tegen de B stijl aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Wailing_Banshee schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 07:32:
[...]

Die B-stijl heb ik (en zal ik ook) nooit last van (hebben). Het enige nadeel van een 3-deurs is dat ik de gordel bijna niet te pakken krijg zonder m'n arm uit de kom te draaien :p (één reden waarom ik heel zuinig ben op mijn Auris, er zijn bijna geen 3-deurs in dat segment te vinden!)
Ik vind de Auris 2013 wat te klein voor een klassieke 5-deurs, dan hadden ze beter B-stijl-loos gegaan zoals de Mazda RX-8:

Afbeeldingslocatie: https://www.gingersrus.com/RX8/resized/06OpenDoorsResized.jpg
Maar dan wat meer beenruimte natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Tolga07 schreef op zondag 17 september 2017 @ 16:30:
Hoi,

Ik heb een Toyota Aygo uit 2010 maar ik zou de radio willen upgraden naar een versie van 2012/2013, productnummer: 86120-YV010 (versie met bluetooth)

Nu vroeg ik me af of dit plug & play was en dat de bluetooth ook meteen werkt zonder dat ik iets moet bijkopen o.i.d. en zo ja wat zou ik er dan bij moeten kopen?

Op Google word ik helaas ook niet veel wijzer dus ik dacht ik probeer het hier!
Mijn auto was volgens mij zo'n beetje de laatste met een good old autoradio slede. Toen ik heb kocht gewoon de radio vervangen door eentje met ingebouwde bluetooth. Ingebouwde navigatie mis ik niet, want die zit op mijn smartphone. In jouw geval zou je misschien een bluetooth ontvanger met fm zender kunnen overwegen. Die past direct in je sigaretten plug en kost maar een tientje of zo.

Ik ben zelf 1m89.

Ik heb zelf ooit zo'n op maat gemaakte Scheel stoel gekregen toen ik nog voor een baas werkte. Ik heb toen ook gehoord hoe je een autostoel dient te gebruiken. Je moet je stoel juist rechtop zetten, en met je achterste strak tegen de stoel, dus niet onderuit gezakken. Op die manier heb je het minste last van je rug.
Vlassie1980 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 09:32:
[...]

Haha, ook heel herkenbaar! Heb er bij de vorige Avensis al 8 tussen mijn raam gehad. Die autohandelaren weten ook dat die wagens zo goed zijn :)

Mijn Avensis Verso is nu 14 jaar en er staat 153K op. Die is dus net ingereden. Verder rijd ik ook niet zo veel kilometers per jaar en bevalt hij zeer goed. Er zitten wat minder gadgets op als een moderne auto maar betrouwbaarheid is mij zeer veel waard.

[...]

Neuh... waar ik woon staan zat auto's van dezelfde leeftijd maar ik was de enige met kaartjes :)
Ik heb er ook 2 aangetroffen, zolang ik hem heb (15 jaar). Mij Corolla is inmiddels 21 jaar oud, gekocht toen hij 6 jaar oud was, nu 174000 op de teller. Wat mij altijd wel opvalt is dat die van mij nog helemaal niet verkleurd is, hij is nog mooi rood. Ik zie veel andere Corolla's van ongeveer dezelfde leeftijd die helemaal rose zijn geworden.

[ Voor 54% gewijzigd door cjdijk op 19-09-2017 18:40 ]

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• Denman

Ik ben zelf 1m89.

Ik ben zelf niet heel lang (1,83) en zit eigenlijk meer dan prima in de Auris. Dit betreft wel een TS, facelift model, bouwjaar 2015.
Maar ik herken je verhaal wel een beetje, ik moest namelijk ook wel iets wennen aan de zitpositie (is iets rechter op dan de Auris hatchback model 2010 waar ik eerst in reed).

Nu weet ik eigenlijk niet beter en merk ik juist dat in andere auto’s waar ik meer onderuit / achteruit gezakt zit, ik dit totaal niet lekker meer vind rijden.
Het enige minpuntje wat ik nu kan vinden is dat de stoel met een MaxiCosi er achter net iets teveel naar voren moet voor mijn zin. Het is niet oncomfortabel ofzo, maar je merkt dat de ruimte op de achterbank wellicht iets minder is dan vergelijkbare modellen.

Overigens is dat vanaf 1 jaar weer opgelost, want met een normaal stoeltje is er absoluut voldoende ruimte, dus de komende jaren kunnen we prima vooruit. Ik verheug me al op de rit naar Zuid-Frankrijk volgend jaar 8)

Join het GoT Pulse-Team!

• Lethalis
  • Niet online
Denman schreef op woensdag 20 september 2017 @ 14:38:
[...]
Ik ben zelf niet heel lang (1,83) en zit eigenlijk meer dan prima in de Auris. Dit betreft wel een TS, facelift model, bouwjaar 2015.
Maar ik herken je verhaal wel een beetje, ik moest namelijk ook wel iets wennen aan de zitpositie (is iets rechter op dan de Auris hatchback model 2010 waar ik eerst in reed).
Mja, toevallig vandaag een andere collega er in laten zitten en die vindt ook dat ik rechter op moet zitten.

Blijkbaar ben ik zo ontzettend gewend om meer onderuit te zakken dat ik hier best veel moeite mee heb.

Wel vond hij het zitvlak wat schuin, waardoor je een beetje opgevouwen zit als de leuning rechtop staat. Ervaar jij dit ook zo? Als ik mijn draai echt niet kan vinden, ga ik bij de dealer vergelijken met een andere Auris iig. Even uitsluiten dat het aan de stoel ligt.

Ik heb niet het idee dat het facelift model qua zitpositie anders is. Grootste verandering is het dashboard volgens mij. Heb ik wel in gezeten in de showroom, maar dat is altijd anders dan echt ermee rijden.
Het enige minpuntje wat ik nu kan vinden is dat de stoel met een MaxiCosi er achter net iets teveel naar voren moet voor mijn zin. Het is niet oncomfortabel ofzo, maar je merkt dat de ruimte op de achterbank wellicht iets minder is dan vergelijkbare modellen.
Dat klopt. Gelukkig zit de kinderstoel bij ons achter de passagier en zit mijn vriendin van 1m63 eigenlijk het liefst naast onze dochter, dus boeit het niet zo.

Bovendien krijg je er meer kofferbak ruimte voor terug :)

Ik vind de Auris echt een prima auto verder. Kan eigenlijk niks ontdekken dat ik slecht er aan vind. Dus hoop heel erg dat het me lukt een goede houding voor mij te vinden.

[ Voor 13% gewijzigd door Lethalis op 20-09-2017 15:18 ]

• Denman
Lethalis schreef op woensdag 20 september 2017 @ 14:55:
[...]

Wel vond hij het zitvlak wat schuin, waardoor je een beetje opgevouwen zit als de leuning rechtop staat. Ervaar jij dit ook zo? Als ik mijn draai echt niet kan vinden, ga ik bij de dealer vergelijken met een andere Auris iig. Even uitsluiten dat het aan de stoel ligt.
Als het goed is kan je met die hendel links de stoel in z'n geheel naar boven en beneden in kleine trapjes verstellen. Ik heb zelf het idee dat je daarmee de "hoek" van de stoel ook net in een andere positie zet. Zo vind ik het zelf prettig om de stoel wat naar beneden te zetten (en heb het idee dat het zitvlak dan wat horizontaler komt te staan) en de rugleuning meer recht dan schuin.

Beetje lastig uit te leggen, maar ik ervaar in ieder geval geen opgevouwen gevoel, en zit ook niet als een omaatje 2 cm van het stuur af :+
Dat klopt. Gelukkig zit de kinderstoel bij ons achter de passagier en zit mijn vriendin van 1m63 eigenlijk het liefst naast onze dochter, dus boeit het niet zo.

Bovendien krijg je er meer kofferbak ruimte voor terug :)

Ik vind de Auris echt een prima auto verder. Kan eigenlijk niks ontdekken dat ik slecht er aan vind. Dus hoop heel erg dat het me lukt een goede houding voor mij te vinden.
Ja, mijn vrouw wil de oudste graag kunnen zien als ze rijdt, dus zijn stoeltje staat achter de passagiersstoel waardoor de MaxiCosi achter de bestuurdersstoel moet. Ik ervaar het ook niet echt als een probleem, de stoel zou theoretisch nog iets verder naar achter kunnen, maar dat is weer lastig met het bevestigen van de MaxiCosi. En dan ben ik bang dat de bekleding van de voorstoel beschadigt door dat ding. Maar ach, het is maar voor een half jaartje ofzo, dus dat is nog wel te overzien.

En idd, het is echt een prima auto! d:)b
Ik heb er super veel plezier van. Comfortabel, betrouwbaar en gewoon veel bang voor bucks.

Rij je een hybride?

Join het GoT Pulse-Team!

• Lethalis
  • Niet online
Denman schreef op woensdag 20 september 2017 @ 17:56:
[...]
Als het goed is kan je met die hendel links de stoel in z'n geheel naar boven en beneden in kleine trapjes verstellen. Ik heb zelf het idee dat je daarmee de "hoek" van de stoel ook net in een andere positie zet. Zo vind ik het zelf prettig om de stoel wat naar beneden te zetten (en heb het idee dat het zitvlak dan wat horizontaler komt te staan) en de rugleuning meer recht dan schuin.

Beetje lastig uit te leggen, maar ik ervaar in ieder geval geen opgevouwen gevoel, en zit ook niet als een omaatje 2 cm van het stuur af :+
Gek, ik heb juist het gevoel dat het andersom is. Hoe hoger ik de stoel instel, hoe minder de knik is.

Ik zit nu behoorlijk hoog en rechtop. In deze houding zit ik nog het beste denk ik.
Rij je een hybride?
Nope. Ik rij in een standaard 1.3 benzine.

1 van de dingen die ik leuk vind aan deze auto is dat hij lekker simpel is. Precies wat de reviewers jammer vinden aan deze auto (het oubollige dashboard), vind ik juist wel prettig. Ik heb bij deze auto geen uitleg nodig, alles zit waar ik het gewend ben :)

Voor een software ontwikkelaar ben ik behoorlijk ouderwets :$

• Denman
Lethalis schreef op donderdag 21 september 2017 @ 08:34:

Nope. Ik rij in een standaard 1.3 benzine.

1 van de dingen die ik leuk vind aan deze auto is dat hij lekker simpel is. Precies wat de reviewers jammer vinden aan deze auto (het oubollige dashboard), vind ik juist wel prettig. Ik heb bij deze auto geen uitleg nodig, alles zit waar ik het gewend ben :)

Ja ach... reviewers... ;)

Als je je er zelf maar prettig bij voelt dan is het natuurlijk helemaal prima. Zo weet ik dat reviewers (gebruikers maar ook vakbladen) bij mijn type Auris massaal vielen over het digitale klokje wat in het dashboard verwerkt is. Dat zou echt niet meer kunnen etc. etc.
Ja, het is wat ouderwets. En ja, je kon 'm ook al in een Corolla van '93 vinden. En nee, ik stoor me er niet aan. Het is gewoon iets wat die gekke Japanners mooi vinden en ik vind het wel wat hebben :P

Join het GoT Pulse-Team!

• Lethalis
  • Niet online
Denman schreef op donderdag 21 september 2017 @ 08:47:
[...]
Het is gewoon iets wat die gekke Japanners mooi vinden en ik vind het wel wat hebben :P
Ja ik heb dat klokje ook :) Stoor me er ook totaal niet aan.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Lethalis schreef op donderdag 21 september 2017 @ 08:34:

Hier nog zo'n ouderwetse ontwikkelaar :p Simpel, geen poespas, gewoon wat hij moet hebben :D

@Denman geen idee welke auris jij hebt, maar bedoel je dat digitale klokje bij de kilometerstand teller? (of is dat ondertussen weer aangepast, ik heb er één van de eerste generatie...) Ik vind dat ding ideaal!

• Denman
@Wailing_Banshee

Nee, ik bedoel het digitale klokje rechts naast het navigatiesysteem, zie hieronder.
Ik vind 'm ook ideaal! Kijk er ongemerkt best vaak op :P

Afbeeldingslocatie: https://d1r57ja1amoclf.cloudfront.net/wp-content/uploads/2015/03/Auris-Hybrid-dashboard-2015-e1425998738735.jpg

Join het GoT Pulse-Team!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Denman schreef op donderdag 21 september 2017 @ 09:18:
@Wailing_Banshee

Nee, ik bedoel het digitale klokje rechts naast het navigatiesysteem, zie hieronder.
Ik vind 'm ook ideaal! Kijk er ongemerkt best vaak op :P

[afbeelding]
Dat is wel iets veranderd ten opzichte van die van mij :p Maar ik zou dat te ver weg vinden, hij zit bij mij achter m'n stuur, hoef ik niet opzij te kijken.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Dat heeft mijn Avensis ook, klokje bij de actuele km-stand :P
Bij mijn oude Volvo 940 was het helemaal sjiek, gewoon een analoge klok naast je snelheidsmeter 8)
Afbeeldingslocatie: https://volvoforums.com/forum/attachments/volvo-240-740-940-12/18537d1501365996-signal-missing-speedometer-106_0001-1.jpg

Vaak bu'j te bang!

• Denman
Wailing_Banshee schreef op donderdag 21 september 2017 @ 09:21:
[...]

Dat is wel iets veranderd ten opzichte van die van mij :p Maar ik zou dat te ver weg vinden, hij zit bij mij achter m'n stuur, hoef ik niet opzij te kijken.
Ja ik stap na elke rit ook met een nekhernia uit :+
Hij staat idd wel wat ver, maar toch kijk ik er vaker naar dan ik vooraf had gedacht. Eventueel kan ik tussen de tellerklokken ook een klokje aanzetten, maar kies daar meestal voor een andere stand.
-tom-562 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 09:46:
Dat heeft mijn Avensis ook, klokje bij de actuele km-stand :P
Bij mijn oude Volvo 940 was het helemaal sjiek, gewoon een analoge klok naast je snelheidsmeter 8)
[afbeelding]
Ja gaaf is dat. De nieuwe IS / GS / LS series van Lexus hebben ook een analoog klokje tussen de ventilatieroosters. Vind ik er ook echt sjiek uit zien :)

Afbeeldingslocatie: https://performancedrive.com.au/wp-content/uploads/2013/08/2013-Lexus-GS-350-F-Sport-12.3in-screen-630x418.jpg

Join het GoT Pulse-Team!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

@-tom-562 en @Denman geef mij maar een digitaal klokje! En ik kijk eigenlijk nooit richting m'n scherm (staat standaard ook uit, alleen in die zeldzame gevallen dat ik de onboard navigatie gebruik staat hij aan), dus de klok achter m'n stuur vind ik handiger.

* Wailing_Banshee mist de dashboard van haar Yaris soms toch nog wel een beetje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenH
  • Nu online
@klokken in auto's: ik vind het jammer dat er voorzover ik weet geen auto's zijn met een klok die zichzelf goed zet. Bv. met DCF77, RDS of 4G, whatever. Ik heb geen klokken meer in mijn huishouden die ik handmatig op zomer-/wintertijd hoef te zetten, en de klok in mijn auto is de enige klok waar ik nog werk aan heb...

#kleinefrustraties #firstworldproblems ;)

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 17:47

Arfman

Drome!

Dat is wel grappig @JeroenH , ik zat daar ook nog aan te denken. De radio in mijn Prius 3 bijvoorbeeld heeft automatisch de juiste tijd, ik ben benieuwd of dat ook doorsijpelt naar de boordcomputer.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• JeroenH
  • Nu online
Arfman schreef op donderdag 21 september 2017 @ 12:53:
Dat is wel grappig @JeroenH , ik zat daar ook nog aan te denken. De radio in mijn Prius 3 bijvoorbeeld heeft automatisch de juiste tijd, ik ben benieuwd of dat ook doorsijpelt naar de boordcomputer.
Als het onderdeel is van de radio mag ik hopen dat hij de juiste tijd van de RDS pakt. In mijn Prius 2 is het klokje echt een aparte unit (groen 7-segments LED-display), die op geen enkele wijze uit een externe bron de tijd doorkrijgt.

Op mijn knutsel-to-do-lijst staat nog een projectje om met een Arduino of ESP8266 een unit te bouwen die tijd synct met DCF77 of periodiek met een NTP-server over wifi (op de oprit). Technisch niet moeilijk, toch altijd weer tijdrovend om het stabiel en robuust te krijgen.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Arfman schreef op donderdag 21 september 2017 @ 12:53:
De radio (navigatie?) neemt de tijd van GPS. Het klokje in het dashboard wordt nergens mee gesynced. Die van mij loopt makkelijk een minuut per maand voor.

• JeroenH
  • Nu online
Ah ja, GPS is ook nog een optie als bron van tijd! Zoveel mogelijkheden, en het wordt ook in relatief recente auto's zo weinig gedaan.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

hm, ik hoef mijn klok niet precies op tijd te hebben, het liefst heb ik dat hij 2 minuten voor loopt :p

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

JeroenH schreef op donderdag 21 september 2017 @ 13:11:
Ah ja, GPS is ook nog een optie als bron van tijd!
GPS is niet bepaald de meest ideale bron van tijd. Je hebt die tijd nodig om de afstand tot de satellieten te bepalen maar als bron voor een klokje is het niet handig. Het houd geen rekening met schrikkelsecondes bijvoorbeeld. En tijdzones & DST kent het natuurlijk ook niet, dus uiteindelijk moet je alsnog vaak aan de knopjes zitten.

• JeroenH
  • Nu online
AtleX schreef op donderdag 21 september 2017 @ 14:23:
GPS is niet bepaald de meest ideale bron van tijd. Je hebt die tijd nodig om de afstand tot de satellieten te bepalen maar als bron voor een klokje is het niet handig.
Jazeker wel is GPS ideaal als stabiele tijdbron. Het is niet voor niets dat je GPS NTP-servers kunt kopen.
Het houd geen rekening met schrikkelsecondes bijvoorbeeld. En tijdzones & DST kent het natuurlijk ook niet, dus uiteindelijk moet je alsnog vaak aan de knopjes zitten.
Dat is wel een punt, de slimheid voor dergelijke dingen zal in het klokje zelf moeten zitten, en dan is RDS, 4G of wifi alweer een betere optie.

Maar goed, over Toyota maar weer. :)

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

JeroenH schreef op donderdag 21 september 2017 @ 14:32:
[...]

Jazeker wel is GPS ideaal als stabiele tijdbron. Het is niet voor niets dat je GPS NTP-servers kunt kopen.
Ja, ik bedoelde ook specifiek voor klokken zoals die in de auto of aan je keukenmuur. ;)

• Bacchus
cjdijk schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 18:26:
Ik heb er ook 2 aangetroffen, zolang ik hem heb (15 jaar). Mij Corolla is inmiddels 21 jaar oud, gekocht toen hij 6 jaar oud was, nu 174000 op de teller. Wat mij altijd wel opvalt is dat die van mij nog helemaal niet verkleurd is, hij is nog mooi rood. Ik zie veel andere Corolla's van ongeveer dezelfde leeftijd die helemaal rose zijn geworden.
Op de E11 (die met de kikkerogen) die 22j geleden werd geïntroduceerd was "lipstick red" een originele kleur, dus dat hoeft geen verkleuring te zijn. Echt wel een gedurfde auto voor die tijd in dat segment. (concurrent van übersaaie auto's als de Golf-3 en Renault 19)

Ik hoorde vorige week dat mijn leaseauto vervangen moet worden dit jaar. Ik rijd niet veel, hoef geen gezin mee te nemen, dus een Yaris Hybrid lijkt me een leuke optie.
De proefrit daarmee was weinig verrassend: gewoon lekker thuiskomen. De stuurverstelling is opvallend beperkt in diepte, de motor maakt begrijpelijkerwijs iets makkelijker toeren tov de 1.8 in de CT200h maar is muisjestil op constante snelheid. Het stuur had wat lichter mogen lopen.
Hij gaat wel even concurrentie van een 6A Boosterjet Swift moeten afslaan, die proefrit komt over een paar weken. De Swift is wat duurder, afhankelijk van de uitvoering van de Yaris, (en heeft geen regensensor, wtf) maar lijkt leuker te rijden. De vraag is dan: betekent dat ook zenuwachtiger op de snelweg? We gaan het zien..

[ Voor 34% gewijzigd door Bacchus op 30-09-2017 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag. Ik heb een 7 jaar oude Toyota Yaris op het oog met slechts 28.000 km op de teller, onderhoudsboekjes aanwezig.
Wat is de meerwaarde t.o.v. een vergelijkbare Yaris maar dan met 80.000?
En dan niet in geld maar in kwaliteit. Want ik weet niet hoe er gereden is met de auto, 300 km per maand is niet echt goed voor een auto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !null
Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 20:31:
Ik heb een vraag. Ik heb een 7 jaar oude Toyota Yaris op het oog met slechts 28.000 km op de teller, onderhoudsboekjes aanwezig.
En dan niet in geld maar in kwaliteit. Want ik weet niet hoe er gereden is met de auto, 300 km per maand is niet echt goed voor een auto?
Mwah, het kan allemaal niet zo veel kwaad.

Het kan zijn dat met de lage kilomerstand auto je alsnog wat dingen zou moeten doen zoals remolie wisselen en achterbanden vervangen, puur vanwege leeftijd. (want dat is dan misschien nog niet gebeurd vanwege de kilometerstand / onderhoudsboekje)
Maar ook dat is allemaal niet schokkend qua kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 22:11

epic_gram

undercover moderator

Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 20:31:
Eigenlijk is het allebei vrij weinig voor de leeftijd. Het nadeel van een auto van 7 jaar met maar 30k op de teller is dat hij waarschijnlijk vaak voor korte stukjes gebruikt is, en dus (waarschijnlijk) ook vaak met een koud blok gereden heeft. Ikzelf had de keuze van mijn auto om die rede ook laten vallen op een auto met meer kilometers. :P

Nadeel is overigens dat auto's met meer kilometers vaak eerder roesten ivm pekel en slechte weersomstandigheden.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !null
Met een Yaris van 7 jaar oud en 80.000 km ga je echt geen roest tegen komen.

Als ie maar zo af en toe, bijvoorbeeld 1x per jaar ofzo de snelweg op is geweest.

Ik denk dat je in beide gevallen geen miskoop zult doen. Ik zou degene pakken die voor jou het leukste is, qua opties of uiterlijk of wat dan ook.
Als die van 80.000km in betere staat is (minder gebruikssporen) dan die met 28.000km zou ik die nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Mijn Verso 2002 versie heeft zelfs amper nog roest... 243.000 km op de teller.
Pagina: 1 ... 78 ... 166 Laatste