Het grote Toyota-topic

Pagina: 1 ... 77 ... 166 Laatste
Acties:
  • 916.588 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:11

Videopac

Rommelt wat aan.

Arfman schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 12:02:
[...]

Hoe hard rijd je dan op de snelweg? Kan ook zijn dat de Auris minder gestroomlijnd is dan de Prius, scheelt misschien ook weer.
Gewoon de max. (100-120-130), maar ook niet harder.
Misschien dat mijn rijstrijl beter kan (rijbewijs gehaald in 1989, toen was eco-meuk nog geen onderdeel van de test).

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:47

Arfman

Drome!

Tja, wat ik wel doe is uitrollen voor stoplichten/rotondes (maar niet zo dat mensen achter me er last van hebben), proberen op te trekken in EV modus (eerste paar meters zodat de massa al in beweging is als de benzinemotor start) en in 30km-zones echt in EV mode blijven. Mijns inziens geen hele grote aanpassingen aan mijn rijstijl, maar dat verschilt natuurlijk per persoon :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

En als je remt zo veel mogelijk de remschijven proberen te vermijden (geen idee hoe je dat in een Auris ziet) zodat je zo veel mogelijk regenereert. Dus liever wat langer en wat minder hard remmen dan kort en krachtig. En vooruitkijken. Vooral met een hybride heb je er veel voordeel van als je niet het laatste gaatje dicht rijdt.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 08:59
In mijn ervaring is "uitrollen" er wel een die erin hakt, trouwens: Vroeg van het gas gaan voor een verkeerslicht levert niet alleen de besparing van "geen gas geven" in die periode maar ook van een langer venster waarin je "groen kan krijgen terwijl je rijdt" waardoor je minder uit stilstand hoeft op te trekken. Afstand houden in files is op die manier ook erg efficiënt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:22
Ik rij ook in een Auris uit 2013, mijn verbruik is altijd zo rond de 1 op 17,5. Ik rij altijd in de normale stand (dus geen eco of power). Rij op de snelweg op de teller vaak 10kmh harder dan de max snelheid (op GPS is dit dan de werkelijke toegestane snelheid).

Het kan waarschijnlijk veel zuiniger, maar daar doe ik geen moeite voor ivm tankpas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:34
Heb een Auris Hybrid uit 2012 gehad en nu weer een (wel station) uit 2016, maar er zit wel aardig wat verschil in het verbruik tussen die generaties. Bij de Auris uit 2012 kon ik als ik mijn best deed rond de 5,3l/100km komen, maar meestal zat ik rond de 5,8 a 5,9. Bij de Auris uit 2016 is mijn zuinigste tank 4,3l/100km en haal ik een gemiddelde van 4,9l/100km. Dat is dan wel in Eco stand en meestal houd ik mij aan de snelheid (100km/h trajectcontrole). Maargoed ik kan nu zodra ik van de snelweg af ga en de laatste paar KM door het dorp moet, bijna geheel electrisch rijden. Dus dat scheelt ook best wel.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Meekoh schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 13:52:
Maargoed ik kan nu zodra ik van de snelweg af ga en de laatste paar KM door het dorp moet, bijna geheel electrisch rijden. Dus dat scheelt ook best wel.
Ik kan inderdaad ook hele stukken in EV mode rijden, zowel vlakbij mijn werk als vlakbij huis. Scheelt ook behoorlijk denk ik.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 20:47

shicomm

<***>

Yaris hybrid eigenaar hier :*)

Altijd yarissen gehad en nu sinds 3 jaar een hyrid.
Doet 1/24 maar daar doe ik ook m'n best voor.
Erg prettige wagen maar de cvt zal nooit m'n vriend worden :/

Volgende word toch echt weer een exemplaar zonder cvt.

I live in darkness , i exist in the shadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCMG
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 01-08-2024
rav4 hybrid eigenaar en rij meestal stadsverkeer en randwegen, weinig autosnelweg, dit aan toegelaten snelheden (+5km/h) met een verbruik gemeten aan de pomp van gemiddeld 6 liter/100km.
In het begin was ik de cvt ook niet gewoon, maar dat komt mettertijd wel goed.
Optrekken doe ik vlotjes en probeer ook zoveel als mogelijk met de ACC te rijden en in ECO stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Laatst online: 10-09 22:38
Ik vind de CVT toch echt wel een pracht bak eigenlijk :P

Als ik snelweg rij dan is het echt vaak (helaas) wel veel files.. dus dat helpt gewoon veel, erg veel EV en hele tijd stilstaan zonder draaiende motor. Verder gewoon 120/130. Eigenlijk vrij weinig stad want zit hier snel op de snelweg en bijna overal waar ik kom is ook vrij dicht aan de snelweg.

Ik mis soms nog wel de Prius PlugIn welke ik vorig jaar bijna een jaar heb gereden.. deed ik vaak een gebruik van 0/100 tot 2/100 :P

Bij mijn eigen (prive) auto ben ik al blij als ik de 10/100 haal haha.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Daarom dat ik zelf ook (van een MR-2 trouwens) voor een Auris HSD gegaan ben: het flexibel inzetbaar rijgedrag. Wil je snel optrekken om in te voegen op de snelweg: geef veel gas. Wil je snel rijden op de snelweg: geef gewoon gas. Wil je heel traag vooruit in de file: geef weinig gas. Zo simpel is het, heerlijk. Dat de Auris 2013 dan ook nog eens eindelijk fatsoenlijke multi-link ophanging heeft vanachter helpt een hoop aan de wegligging en met 17" velgen en goede banden staat ie helemaal op een spoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Jup, CVT bak klinkt niet echt heel geweldig maar qua rijden ben ik na 3 weken al verknocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Phuncz schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 21:27:
Daarom dat ik zelf ook (van een MR-2 trouwens) voor een Auris HSD gegaan ben: het flexibel inzetbaar rijgedrag. Wil je snel optrekken om in te voegen op de snelweg: geef veel gas. Wil je snel rijden op de snelweg: geef gewoon gas. Wil je heel traag vooruit in de file: geef weinig gas. Zo simpel is het, heerlijk. Dat de Auris 2013 dan ook nog eens eindelijk fatsoenlijke multi-link ophanging heeft vanachter helpt een hoop aan de wegligging en met 17" velgen en goede banden staat ie helemaal op een spoor.
Dit. En met de juiste bandenkeuze nog superstil ook.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:48
Niet direct een Toyota vraagje, maar ik heb sinds kort een 96-er Starlet. Na alleen nieuwe/luxe auto's gewend te zijn is dit lekker terug naar het hoogstnoodzakelijke. Nu valt er onder het hoogstnoodzakelijke ook het kopje radio, maar ik erger me rot aan het ding wat er nu in zit (een Sony Xplod CDX-GT410U) en dan voornamelijk aan het feit dat hij niet meeloopt bij het verschuiven van de frequenties. Was in de veronderstelling dat dat met RDS wel zou moeten. Enige wat ik overal vasthoud is 3FM, maar de 538-en en Veronica's ben ik al snel kwijt.

Is dit iets wat ik kan oplossen met een willekeurige 50 euro mp3 radio of moet er daar meer voor gebeuren?

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:09

-tom-562

Oliesjeik

Zoek de handleiding eens op van je radio, meestal is dat gewoon een instelling op je radio.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Speedy schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 16:37:
Niet direct een Toyota vraagje, maar ik heb sinds kort een 96-er Starlet. Na alleen nieuwe/luxe auto's gewend te zijn is dit lekker terug naar het hoogstnoodzakelijke. Nu valt er onder het hoogstnoodzakelijke ook het kopje radio, maar ik erger me rot aan het ding wat er nu in zit (een Sony Xplod CDX-GT410U) en dan voornamelijk aan het feit dat hij niet meeloopt bij het verschuiven van de frequenties. Was in de veronderstelling dat dat met RDS wel zou moeten. Enige wat ik overal vasthoud is 3FM, maar de 538-en en Veronica's ben ik al snel kwijt.

Is dit iets wat ik kan oplossen met een willekeurige 50 euro mp3 radio of moet er daar meer voor gebeuren?
Ik heb zelf een Corolla uit 1996 met een Sony MEX BT-2500 (autoradio met bluetooth). Die autoradio lijkt wel veel op die van jou qua knopjes, alleen heeft die van mij geen usb, maar wel bluetooth. Als ik bij mijn radio druk op het knopje naast de 6 toets, dan doorloopt hij de verschillende standen, let dan op dat AF (auto frequency) op het display verschijnt, dan staat hij op de automatisch sterkste signaal modus. Ik heb zelf altijd TA (verkeersinformatie) uitstaan. Radio 3 heeft trouwens veel uitzendmasten, radio 538 slechts twee. Dus dat kan ook de reden zijn dat ie niet verspringt. Tegenwoordig luister ik nooit meer radio, uitsluitend bluetooth streaming audio vanaf mijn smartphone naar autoradio, deze is tevens carkit.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:27
Phuncz schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 21:27:
Dit inderdaad. Wij rijden sinds eind maart in een Auris TS Lease Pro uit 2015. Heerlijke auto.
De auto komt eigenlijk overal wel lekker vlot mee, en als het echt moet hou je de meeste auto's bij het optrekken prima bij, of rij je ze zoek met de PWR mode aan. Al ben ik de stoplicht sprintjes inmiddels wel een beetje ontgroeid :P

Daar is de auto dan ook niet echt voor gebouwd. Juist cruisen gaat prima, en met 120-130 is ie nog steeds lekker stil en is het een heerlijk ontspannen auto. Onlangs mijn ouders en oma naar het vliegveld gebracht, en ze vonden de stoelen en het comfort meer dan prima.

En tja, dan doe je niet eens je best om zuinig te rijden, en dan denk je na een kleine 700km rijden: laat ik maar eens tanken. 1 op 19,5 :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
cjdijk schreef op maandag 3 juli 2017 @ 12:07:
[...]
Radio 3 heeft trouwens veel uitzendmasten, radio 538 slechts twee. Dus dat kan ook de reden zijn dat ie niet verspringt.
Ik zal er nog eens wat mee prutsen, maar wellicht is het inderdaad dat het er aan ligt dat iets als 538 niet zo'n goede dekking heeft (3FM heb ik wel overal goede ontvangst) en dat in combinatie met de ontvangst via de antenne. Het was alleen dat ik er in vorige auto's nooit last van had, maar wellicht waren die antennes gewoon beter.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
In die goeie ouwe tijd (van mijn Corolla E10 bv :) ) hadden auto's inderdaad nog een echte antenne (1/4 λ, 75 cm). Tegenwoordig mag een auto geen antenne meer hebben want dat is lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Bacchus schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 08:01:
In die goeie ouwe tijd (van mijn Corolla E10 bv :) ) hadden auto's inderdaad nog een echte antenne (1/4 λ, 75 cm). Tegenwoordig mag een auto geen antenne meer hebben want dat is lelijk.
Luister jij dan nog radio? Ik luister altijd naar MP3 op USB-sticks in de Yaris. Ook de CD-speler is in de afgelopen 4 jaar nog 0 keer gebruikt.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Speedy schreef op maandag 3 juli 2017 @ 18:50:
[...]

Ik zal er nog eens wat mee prutsen, maar wellicht is het inderdaad dat het er aan ligt dat iets als 538 niet zo'n goede dekking heeft (3FM heb ik wel overal goede ontvangst) en dat in combinatie met de ontvangst via de antenne. Het was alleen dat ik er in vorige auto's nooit last van had, maar wellicht waren die antennes gewoon beter.
Bacchus schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 08:01:
Dit dus. In totaal 3 oorzaken:
1. De afgelopen decennia heeft men steeds meer vergunningen verleend voor de FM-band, daardoor storen zenders onderling meer.
2. Antennes mogen de naam antenne eigenlijk niet meer dragen. Kwart-golflengte zie je nergens meer. Het is maar dat de luchtweerstand er zo van toe neemt, maar er gaat niets boven een 30-elements Fuba.
3. De tuners in autoradio's zijn slechter geworden: in de jaren tachtig waren ze veel gevoeliger, betere selectiviteit, kanaalscheiding etc. En als je dat combineerde met MCC zoals Philips dat deed, dan had je een onovertroffen ontvangst- en geluidskwaliteit.

Dus eerst op meerdere fronten de FM-kwaliteit gaan verneuken en vervolgens enorme reclame voor DAB(+) gaan lopen maken. De overgang naar DAB is prima, maar FM hoeft zeker niet zo slecht te zijn als het nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
ajhaverkamp schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 09:34:
[...]
Luister jij dan nog radio? Ik luister altijd naar MP3 op USB-sticks in de Yaris. Ook de CD-speler is in de afgelopen 4 jaar nog 0 keer gebruikt.
Zeker onderweg eigenlijk nog best veel, ja. CD inderdaad compleet niet meer: toen ik mijn CT inleverde, kwam ik per ongeluk nog wat verloren gewaande schijfjes in de wisselaar tegen. USB de laatste tijd ook niet veel meer en de Bluetooth van mijn Clio is soms zo brak dat Spotify ook geen feest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

ajhaverkamp schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 09:34:
[...]

Ik vind radio wel wat hebben. Dat een keer een ander bepaalt wat je hoort. En nieuws/verkeer is ook wel handig. Maar misschien ben ik ouderwets. MP3 zou ik ook graag willen gebruiken, maar het "premium" audiosysteem van mijn Auris 2013 herkent folders niet en zet alle bestanden in 1 grote vuilnisbelt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Videopac schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 10:09:
[...]
Ik vind radio wel wat hebben. Dat een keer een ander bepaalt wat je hoort. En nieuws/verkeer is ook wel handig. Maar misschien ben ik ouderwets. MP3 zou ik ook graag willen gebruiken, maar het "premium" audiosysteem van mijn Auris 2013 herkent folders niet en zet alle bestanden in 1 grote vuilnisbelt :(
Mijn 2012 Yaris gooit het ook op 1 grote hoop. Of random (wat niet echt random lijkt want bepaalde liedjes hoor ik wel heel vaak) of alfabetisch (wat vaak hetzelfde bestand achter elkaar geeft omdat liedjes in meerdere verzamelablbums staat). Maar in ieder geval bepaal ik wat ik luister.

Verkeersinfo doet mijn TomTom Life dienst (Toyota Touch & Go zit voor noodgevallen met een 2012 kaart in de auto).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:50

WCA

aygo

Hij is er eindelijk <3

Rijdt verassend lekker en volwassen,

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

[...]

Ik beperk me tot FM radio en muziek via Bluetooth. Heb nog een iPod Classic van de vorige auto maar omdat de Auris 2013 geen USB in het handschoenkastje heeft, heb ik weinig interesse in een zichtbare kabel in mijn dashboard. Idealiter had ik ondersteuning voor Apple CarPlay en DAB+, maar dat zal nog wel even duren bij Toyota.

[ Voor 7% gewijzigd door Phuncz op 04-07-2017 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

GreNade schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 12:48:
[afbeelding]

Hij is er eindelijk <3

Rijdt verassend lekker en volwassen,
Mooi kleurtje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
ajhaverkamp schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 11:15:
[...]

Mijn 2012 Yaris gooit het ook op 1 grote hoop.
De 2011 Auris snapt wel mapjes. Ik maak een mapje en zet er de files op volgorde in. Althans dat was nodig met de finder van Apple. Als je de finder het liet doen stonden ze niet op volgorde meer.
Met linux gaat het iets makkelijker.
Phuncz schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 16:55:
[...]
Idealiter had ik ondersteuning voor Apple CarPlay en DAB+, maar dat zal nog wel even duren bij Toyota.
De huidige Auris heeft vanaf de Aspiration uitvoering DAB+

[ Voor 25% gewijzigd door bouwfraude op 06-07-2017 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
Kortr vraagje. Ik heb een Celica uit 2000. Hoe stel je camber aan de voorkant in? Ik heb lopen zoeken, maar de meeste gebruiken camberbouten. Hoe doe je dit zonder de bouten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:07
Dan koop je instelbare top mounts:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0838/6093/products/ksport_pillowball_top_mounts_advanced_2_365edefd-bb45-467e-ace9-97edb5819dba_1024x1024.jpeg?v=1429809458

De beste ideeën komen als je bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
Ja kan ook, maar ik wilde weten hoe wordt dit gedaan als de auto volledig standaard is. Sommige auto's hebben fabrieksaf stelbouten, maar dat lijkt bij deze niet het geval te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
Ik heb een Microsoft Lumia 640 (Windows Phone), als ik deze aansluit op mijn Yaris '2015 via USB en vervolgens op 'media' klik, komt er 'USB ERROR' in het scherm en blijft knipperen. Bij een iPhone 5s doet hij het wel gewoon. Weten jullie waar het aan ligt? Kon op internet veel mensen met soortgelijke problemen vinden maar niet zo snel het antwoord/de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Don3k schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 14:26:
[...]

Ja kan ook, maar ik wilde weten hoe wordt dit gedaan als de auto volledig standaard is. Sommige auto's hebben fabrieksaf stelbouten, maar dat lijkt bij deze niet het geval te zijn.
Vaak zitten er iets van excentrische bouten ergens, even nakijken in het werkplaatshandboek (welke vast wel op internet te vinden is)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
TweakTweet schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 14:49:
Ik heb een Microsoft Lumia 640 (Windows Phone), als ik deze aansluit op mijn Yaris '2015 via USB en vervolgens op 'media' klik, komt er 'USB ERROR' in het scherm en blijft knipperen. Bij een iPhone 5s doet hij het wel gewoon. Weten jullie waar het aan ligt? Kon op internet veel mensen met soortgelijke problemen vinden maar niet zo snel het antwoord/de oplossing.
Kan je in de telefoon niet instellen op wat voor manier hij moet verbinden? De radio herkent het gewoon niet als een USB apparaat. Ik weet dat je bij Android ook verschillende manieren hebt om je telefoon te verbinden.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
TgR_KILLER schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 19:04:
[...]

Kan je in de telefoon niet instellen op wat voor manier hij moet verbinden? De radio herkent het gewoon niet als een USB apparaat. Ik weet dat je bij Android ook verschillende manieren hebt om je telefoon te verbinden.
Ja dat heb ik al geprobeerd. Dataverbinding via USB toestaan etc. niets geholpen helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TweakTweet schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 20:19:
[...]

Ja dat heb ik al geprobeerd. Dataverbinding via USB toestaan etc. niets geholpen helaas...
Gaat dit werken?
http://www.ebay.com/itm/M...4787ce:g:ReoAAOSw9IpXynm6

Ah, ook al voor $4 te verkrijgen
https://www.ebay.com/sch/...nkw=ELM327&rt=nc&LH_BIN=1

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2017 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:10

OgWok

U.N.C.L.E.

Probleem is wel dat ze allemaal OBDII moeten kunnen uitlezen, maar dat niet altijd doen. Hangt ook van Torque af (denk ik). Van de week nog een A3 diesel uit de eerste serie willen uitlezen en kan gewoon geen kontakt maken met de ECU. Mijn eigen Focus MK1 is dan weer geen probleem. Renault Modus ging ook prima. Clio: sommige wel, sommige niet.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snoekds20
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01:16
[...]

http://forum.lexusforum.n...ijst-alfabetisch-sorteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Dank je. Maar de Auris 2013 herkent geen enkele map en laat een alfabetisch overzicht zien van alle muziekbestanden van alle mappen in 1 overzicht. Erg irritant. Bovendien is het zeker niet een probleem van alle USB-autoradio's: mijn vorige auto, een Suzuki Swift uit 2011, deed dit wel goed, net zoals bijvoorbeeld een Peugeot 508. Ingebouwde radionavigatiesystemen zijn bij veel merken een bron van ergenissen, maar Toyota spant toch wel de kroon. Ook bij de huidige nieuwe auto's loopt Toyota achter t.o.v. andere merken.

Sowieso is het irritant dat veel simpele zaken zoals gapless playback, ondersteuning van grotere bestanden (ik dacht even een wav-bestand van 45 minuten af te spelen, maar helaas: ook dat werkte niet), VBR MP3's goed en helemaal af te spelen (dat doet een 508 bijvoorbeeld niet goed), flac en highres ondersteuning nog steeds niet goed geïmplementeerd zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Dit is een OBD2 dongle, dit heeft niks met het verbinden van je telefoon (als media device) te maken 8)7

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
TgR_KILLER schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 19:04:
[...]
De USB poort snapt alleen USB sticks en dan ook niet allemaal. Levert ook niet voldoende stroom om telefoon op te laden. Toyota/Lexus snapt wel bluetooth (als er telefoon ondersteuning in zit) dus telefoon pairen en tethering via bluetooth op de telefoon aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blottle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-09 23:03
Als alles goed gaat wordt vandaag mijn nieuwe Toyota bij de dealer afgeleverd. Weten jullie hoe lang het ongeveer duurt om een nieuwe auto rij-klaar te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

blottle schreef op maandag 10 juli 2017 @ 10:25:
Als alles goed gaat wordt vandaag mijn nieuwe Toyota bij de dealer afgeleverd. Weten jullie hoe lang het ongeveer duurt om een nieuwe auto rij-klaar te maken?
Na afleveren van de auto bij mij 5 werkdagen (Aygo)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
blottle schreef op maandag 10 juli 2017 @ 10:25:
Zal gemiddeld gezien ongeveer een weekje zijn, maar is ook nogal afhankelijk van de planning van de betreffende dealer. Als er deze week toevallig veel auto's afgeleverd worden kan het wat langer duren.

Zo te zien heb je er geen accessoires bij besteld, dus de auto zal niet lang in de werkplaats staan aangezien er alleen een 0-beurt gedaan hoeft te worden.

Alvast veel fijne kilometers in je CH-R! :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blottle
Denman schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:40:
[...]

Zal gemiddeld gezien ongeveer een weekje zijn, maar is ook nogal afhankelijk van de planning van de betreffende dealer. Als er deze week toevallig veel auto's afgeleverd worden kan het wat langer duren.

Zo te zien heb je er geen accessoires bij besteld, dus de auto zal niet lang in de werkplaats staan aangezien er alleen een 0-beurt gedaan hoeft te worden.

Alvast veel fijne kilometers in je CH-R! :)
GreNade schreef op maandag 10 juli 2017 @ 10:26:
[...]

Na afleveren van de auto bij mij 5 werkdagen (Aygo)
Bedankt voor jullie reacties :-) Klopt geen accessoires, wellicht alleen navi updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

blottle schreef op maandag 10 juli 2017 @ 15:54:
[...]

[...]

Bedankt voor jullie reacties :-) Klopt geen accessoires, wellicht alleen navi updaten?
Bij mij moest het kenteken in orde gemaakt worden, navigatie SD kaart geinstalleerd worden en volgens mij deden ze nog een soort binnenkomst check om te kijken of alles in orde is. (Aygo)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blottle
Gisteren gebeld dat de auto volgende week vrijdag klaar is om opgehaald te worden. Nog heel even geduld dus..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ik zoek al ff iets leuks met wat meer koffer dan mijn GT-86 ;) maar ook niet te groot.

Ik kreeg vandaag deze in de mail hij komt echt dichtbij.

https://nl.toyota.be/world-of-toyota/yaris-grmn.json

Afbeeldingslocatie: https://t1-cms-3.images.toyota-europe.com/toyotaone/benl/image1_tcm-3028-943219.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Tomsworld op 13-07-2017 18:56 ]

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik ben wel benieuwd wat die 1.8L + Supercharger gaat doen en of de aanpassingen aan het onderstel genoeg zijn voor hem op de baan te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Ziet er leuk uit! En ach, 150 kW is veel maar niet idioot veel, vergelijkbaar met een Polo GTI, dan moet Toyota dat toch ook kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Tomsworld schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 18:55:
Ik zoek al ff iets leuks met wat meer koffer dan mijn GT-86 ;) maar ook niet te groot.

Ik kreeg vandaag deze in de mail hij komt echt dichtbij.

https://nl.toyota.be/world-of-toyota/yaris-grmn.json
[afbeelding]
Hoe oud is die GT-86 en is het een handbak?
Ik zit af en toe al eens te kijken naar een GT-86 en zou het geen probleem vinden om er één te kopen met ton of iets meer op de teller. Bijna alles wat er te koop aangeboden wordt is echter automaat met weinig kilometers. Ik wil sowieso een handbak. Mocht je hem weg willen doen dan ben ik benieuwd wat je er voor krijgt, mag via de DM.

Overigens is die Yaris GRMN (Gazoo Racing Master of Nurburgring) wel een gaaf ding. Het feit dat hij een Torsen diff heeft is al een goed begin: dan weet je dat er geld naar de belangrijke dingen is gegaan (onderstel / aandrijflijn). Bij VW krijg je pas een sper met de Golf en dan moet je er nog voor bijbetalen ook (performance pack). Ben wel benieuwd wat dat ding nieuw gaat kosten, ik vrees dat het buiten mijn budget valt.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 08:38
Je zou ook een oudere Yaris 1.8 kunnen pakken. Dan het 192pk blok erin, en kijken of je nog ergens een supercharger kwijt kan hehe. Of natuurlijk de allereerste 1.5 T-Sport Yaris, daar kun je ook zo een supercharger voor kopen.
Maar Limited Slip Diff en ophanging pakket kun je wel voor iedere Yaris kopen.

Ik ben wel benieuwd wat de GRMN gaat doen ten opzichte van de concurrentie.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:21

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Zijn er hier nog tweakers die een Toyota Starlet of Yaris of iets dergelijke rijden met 13 inch wielen?

We zijn op onze Starlet naar all-season gewisseld maar de oude banden blijken toch nog meer profiel te hebben dan gedacht. Als iemand de oude set voor een appel en een ei over wil nemen, doe me dan even een PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decipherer
212pk en 46.490 euro voor die Yaris GRMN volgens nu.nl: http://www.nu.nl/auto/484...ig-toyota-yaris-grmn.html

Prijzig!

[ Voor 7% gewijzigd door decipherer op 17-07-2017 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ja ik ben benieuwd of ze zo prijzig zijn als zijnde limited edition vanwege de lage aantallen, of dat het alleen maar door de CO2 taks komt.

Nou ja, we gingen ze al niet veel zien. Wel leuk om over een tijdje uit het buitenland aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Blijft toch een rare afkorting dat GRMN. Ik denk steeds dat je er een gratis Garmin navigatie bijkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Nogal, daar haal je een Lexus van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-09 21:21
ajhaverkamp schreef op maandag 17 juli 2017 @ 16:05:
Blijft toch een rare afkorting dat GRMN. Ik denk steeds dat je er een gratis Garmin navigatie bijkrijgt.
Die zou dan wel beter zijn dan mijn Toyota Touch en Go pro 2. Die navigatie is zo slecht dat ik eigenlijk alleen maar Waze gebruik. Nog steeds weet het ding niet dat de A1 al een jaar geleden verplaatst is. Dat geldt voor meer delen van de snelweg. Komt nog eens bij dat Toyota een vermogen wil voor updates van de verkeersinformatie. Let wel, ik heb betaald voor kaartupdates. Dus dan hoop ik ook dat ze wat toevoegen.

Sowieso zitten er hele rare quirks in. Zo geeft het center console aan dat je te hard rijdt als de snelheidsmeter dat aangeeft. Maar de Toyota-navigatie geeft het aan als de GPS-snelheid te hoog is. Aangezien Toyota 8-9 kilometer te laag inschat, is dat best wel een dingetje. Ook de integratie met Google Maps was hilarisch. Kon je pas inschakelen als ie er zelf niet uit kwam.

Mgoed, het rijdt lekker, maar van software hebben ze weinig verstand bij Toyota

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Raindeer schreef op maandag 17 juli 2017 @ 16:37:
[...]

Die zou dan wel beter zijn dan mijn Toyota Touch en Go pro 2. Die navigatie is zo slecht dat ik eigenlijk alleen maar Waze gebruik. Nog steeds weet het ding niet dat de A1 al een jaar geleden verplaatst is. Dat geldt voor meer delen van de snelweg. Komt nog eens bij dat Toyota een vermogen wil voor updates van de verkeersinformatie. Let wel, ik heb betaald voor kaartupdates. Dus dan hoop ik ook dat ze wat toevoegen.

Sowieso zitten er hele rare quirks in. Zo geeft het center console aan dat je te hard rijdt als de snelheidsmeter dat aangeeft. Maar de Toyota-navigatie geeft het aan als de GPS-snelheid te hoog is. Aangezien Toyota 8-9 kilometer te laag inschat, is dat best wel een dingetje. Ook de integratie met Google Maps was hilarisch. Kon je pas inschakelen als ie er zelf niet uit kwam.

Mgoed, het rijdt lekker, maar van software hebben ze weinig verstand bij Toyota
't gekke is, de navigatie van mijn Aygo rijdt echt heerlijk, intuitieve (enigszins ouderwets aandoende) bediening, kent alle wegen goed, en kaarten goed up to date

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Aangezien de GT-86 in NL ook al bijna 49.000€ kost en in België juist over de 32.000€, lijkt het me dat de Yaris GRMN in België eerder tussen 30.000€ en 33.000€ zal kosten, gezien de specificaties (gewicht en verbruik). Op zich niet bizar voor zo'n auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Een andere vraag: heeft iemand ervaring met een hybride Toyota en bijvoorbeeld de app OBD Fusion ?
Ik ben wel benieuwd naar sommige gegevens zoals motortoerental, temperaturen, eventueel zelfs meer gegevens over de batterij of electromotor. Maar is dit ook uit te lezen met deze app ? Specifiek voor Toyota lijkt er het laatste jaar veel extra gegevens beschikbaar voor te zijn in die app en het ondersteunt veel OBD2-adapters.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !null
Ken de app niet, maar ik weet dat je met andere apps zelf speciale IDs in kan voeren om uit te lezen en zo zelfs de individuele cellen kan uitlezen qua voltage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik ken hem ook niet, ik gebruik zelf Torque. Daar is een aparte PID file voor de Prius beschikbaar waar je alle Prius-specifieke dingen kunt zien (alles wat met het hybride systeem te maken heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Het probleem is dat ik geen Android apparaten heb, maar wel een iOS apparaat, maar Torque is Android-only blijkbaar. OBD Fusion lijkt een goed alternatief dat op beide werkt zodat ik later nog steeds de keuze heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Phuncz schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 09:25:
Het probleem is dat ik geen Android apparaten heb, maar wel een iOS apparaat, maar Torque is Android-only blijkbaar. OBD Fusion lijkt een goed alternatief dat op beide werkt zodat ik later nog steeds de keuze heb.
Nou ja, uitzoeken dus welke app je die PID's laat invoeren op iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:40
Ai, maandag begon mijn 2006 Prius 2 (130000 km) een nieuw, vreemd geluid te maken tijdens het rijden: een zoemend geluid dat in intensiteit en toonhoogte steeg en daalde met het toerental van de wielen. Ik heb niet zoveel verstand van auto's maar het leek me iets met de banden, remmen of lagers.

Dinsdag werd het geluid erger, dus ik heb hem woensdag maar laten staan. Vanochtend naar de Toyota-garage geweest. Het lager van de linker voorwiel is (flink) kapot, dus ze vonden het een goed idee dat ik er niet meer mee gereden heb. Ze gaan het lager vandaag repareren, morgen kan ik hem ophalen - à € 390.

Is dit iets wat je bij een elf jaar oude auto met 130000 km op de teller kunt verwachten? Ik heb nou niet echt een dynamische rijstijl (als in, 4.0L per 100 km ;) ), en ook de vorige eigenaar was een zuinige rijder en zal dus ook niet met auto gesmeten hebben.

Oh well, ik heb er in de laatste vier jaar weinig onverwachte kosten aan gehad, er moest een keer wat groters komen.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Denk dat je net pech hebt. Een wiellager kan een autoleven mee gaan. Mijn oude S80 had ook nog zijn originele wiellagers (en 330k op de teller :P), mijn Avensis heeft ondertussen 225k op de teller, en zover ik weet ook de originele wiellagers.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Dus, ik kocht een maandje terug een toyota, en ben er supertevreden mee.

Mijn ouders een paar weken later:
We doen de Citroen C3 weg, en kopen een aygo en een Auris Hybrid erbij.

Was ik zo enthousiast? :+

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Phuncz schreef op maandag 17 juli 2017 @ 22:19:
Een andere vraag: heeft iemand ervaring met een hybride Toyota en bijvoorbeeld de app OBD Fusion ?
Ik ben wel benieuwd naar sommige gegevens zoals motortoerental, temperaturen, eventueel zelfs meer gegevens over de batterij of electromotor. Maar is dit ook uit te lezen met deze app ? Specifiek voor Toyota lijkt er het laatste jaar veel extra gegevens beschikbaar voor te zijn in die app en het ondersteunt veel OBD2-adapters.
Even mezelf quoten om mijn zoektocht toe te lichten naar een mogelijk goede OBD2 adapter voor iOS:

OBD Fusion lijkt een goede, complete en nog steeds ontwikkelde app voor iOS. HIer ben ik uitgegaan van de compatibele adapters volgens de site:
  • OBDLink MX Wi-Fi
  • Carista Bluetooth LE adapter
  • Tonwon Pro Bluetooth 4.0 (BLE) adapter
  • All ELM327 compatible Wi-Fi adapters
  • Tonwon Pro Wi-Fi adapter
  • Automatic Pro adapter and 2nd generation Automatic adapter by Automatic
  • LELink Bluetooth LE adapter
  • Vinli adapter
  • Kiwi 3 adapter
Omdat ik problemen verwacht met gebruik van Bluetooth, want ik gebruik het voor de telefonie en muziek over Bluetooth in de wagen, heb ik enkel gekeken naar de Wi-Fi oplossing, die ik onderweg niet nodig heb.

Deze heb ik kritisch bekeken:
  1. OBDLink MX Wi-Fi
  2. All ELM327 compatible Wi-Fi adapters
  3. Tonwon Pro Wi-Fi adapter
  4. Automatic Pro adapter and 2nd generation Automatic adapter by Automatic
  5. Vinli adapter
1. OBDLink MX Wi-Fi
Deze leek het meest veelbelovende met de specs en features, maar als ik naar de Amazon reviews kijk wordt het wat minder hoopvol. Ik lees een verdacht hoge hoeveelheid negatieve reviews die het hebben over consistent disconnecten binnen het half uur waardoor een manuele reconnect nodig is. Maar ook reviews die melden dat het apparaat compleet niet werkt. Beetje spijtig voor een adapter van €80-100.

2. All ELM327 compatible Wi-Fi adapters
Bijvoorbeeld de vGate iCar3 of de vGate iCar Pro, deze zijn te vinden op Amazon, eBay en DealExtreme bijvoorbeeld, voor €20-30. Deze zijn echter vaak weinig gedocumenteerd maar door de community wel uitgebreid gebruikt door de toegankelijke prijs.

3. Tonwon Pro Wi-Fi adapter
Dit was nog één van de veelbelovende opties, wat me opviel was dat de prijs van $99 naar $29 was gezakt (ik zie nu zelfs $17).
Verdacht, en ik vind geen reviews van de Wi-Fi variant. Deze lijkt gebaseerd te zijn op de ELM327 compatible Wi-Fi adapters.

4. Automatic Pro adapter and 2nd generation Automatic adapter by Automatic
$130 en bedoeld voor "US only" met een 3G abonnement, die valt al meteen af.

5. Vinli adapter
Dit lijkt meer op een idee dan een apparaat, ik moet de OBD2 adapter nog vinden op de website...

Aangezien de OBDLink MX Wi-Fi onbetrouwbaar lijkt te zijn (zeker voor de prijs) en de Tonwon Pro nauwelijks referenties heet voor de Wi-Fi versie, ben ik voor de vaker gebruikte ELM327 compatible adapter gegaan, specifiek de vGate iCar Pro. Deze belooft een goede "sleep-mode" maar ook resume from sleep. Hopelijk kan ik volgende week mijn ervaringen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

JeroenH schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 10:57:
Is dit iets wat je bij een elf jaar oude auto met 130000 km op de teller kunt verwachten? Ik heb nou niet echt een dynamische rijstijl (als in, 4.0L per 100 km ;) ), en ook de vorige eigenaar was een zuinige rijder en zal dus ook niet met auto gesmeten hebben.
Tja, wiellagers zijn een slijtageonderdeel, dat kan gewoon stuk gaan, zelfs bij Toyota :+
Oh well, ik heb er in de laatste vier jaar weinig onverwachte kosten aan gehad, er moest een keer wat groters komen.
Hihi *gniffel* Als je dit al een grote reparatie vindt ben je echt een knakenrijder of je hebt nog niet zoveel ervaring met auto's. Ik heb ooit binnen 1 jaar bijna 2K aan reparaties mogen incasseren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Arfman schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 12:59:
Hihi *gniffel* Als je dit al een grote reparatie vindt ben je echt een knakenrijder of je hebt nog niet zoveel ervaring met auto's. Ik heb ooit binnen 1 jaar bijna 2K aan reparaties mogen incasseren :+
Ik heb ooit een Opel Astra gehad waarop ik echt ben leeggelopen. Koppakking, radiator, waterpomp, motorcomputer en een heleboel klein zut. Ik ben dus uit het verleden wel wat gewend :) Wat dat betreft is mijn Prius een verademing. Dit is voor mij, met deze auto, toch echt de eerste grote reparatie.

Overigens is het financieel geen enkel probleem. Ik maak elke maand € 350 over naar een aparte rekening. Een deel daarvan is voor de lopende kosten (brandstof, verzekering, MRB, etc.), een deel is afschrijving cq sparen voor de volgende en een deel is voor onverwachte kosten zoals reparaties. In zekere zin merk ik dus helemaal niets van deze uitgave. Ik heb kennissen die van maand tot maand leven, geen spaargeld hebben en voor wie tanken soms een probleem is. Dat laat ik me niet gebeuren :)

Ik hoop dat ze vanmiddag bellen dat-ie klaar is, dan kan ik hem morgenochtend weer ophalen.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
390 euro voor een lager is trouwens wel pittig, zijn typische dealer prijzen :P
Lager zelf kost nog niet eens de helft vermoed ik.

[ Voor 16% gewijzigd door ThinkPad op 20-07-2017 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Ja klopt, maar ik heb er de tijd en zin niet in om zelf een wiel eraf te halen etc. Ik neem dan voor lief dat dat geld kost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !null
JeroenH schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 10:57:
Is dit iets wat je bij een elf jaar oude auto met 130000 km op de teller kunt verwachten?
Eigenlijk niet, eigenlijk een beetje vroeg, maar sh*t happens. En inderdaad, als dat het enige is.

Normaliter staat er ongeveer 250.000km voor een wiellager, maar dat kan ook net zo goed meer zijn.
Ik heb het nu 2 keer gehad dat een wiellager vervangen moest worden, en dat was met twee verschillende auto's maar wel rond de 250.000km wat de theorie bevestigde. Grappig is natuurlijk dat in ieder geval van die ene auto, de andere 3 wiellagers het nog prima uithaalde tot richting de 300.000km.

Maar ik zou er niet heel erg over in zitten, en het zal helemaal niks met je rijstijl van doen hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:38
Je kan ook een wiellager moeten vervangen omdat de wielbouten compleet kapot gedraaid zijn (scheef en met veel te veel kracht aangedraaid) en allemaal knappen als je probeert het wiel er af te krijgen, waardoor het plaatje waar die bouten in draaien vervangen moet worden en daarmee ook het lager waar dat weer aan vast zit. Dat had ik met mijn Yaris vlak nadat ik hem gekocht had.
Gelukkig alleen dat ene wiel, de rest was prima, ik vermoed een klungelige stagiair die ook één wiel mocht doen de vorige keer dat de winterbanden er op gegaan zijn :+

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
JeroenH schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 14:11:
Ja klopt, maar ik heb er de tijd en zin niet in om zelf een wiel eraf te halen etc. Ik neem dan voor lief dat dat geld kost.
En een jaar garantie op arbeid en onderdelen :Y)
Zal je vermoedelijk niet nodig hebben, maar toch :P

Verder zal het gewoon pech zijn idd. Kan zelfs bij Toyota gebeuren ja ;) Of de vorige eigenaar moet misschien een keer ergens tegenaan gezeten hebben met z'n wiel (iets te hard tegen stoeprandje bijv), maar volgens mij heb je 'm al een tijdje? Dan zal dat wel niet de oorzaak zijn.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Te harde montage wielen is dan waarschijnlijker, of gewoon mindere productie. Ik heb met mijn auto's veel lomper gereden (waaronder op het circuit) dan iemand zoals Jeroen die superzuinig met z'n Prius rijdt, maar bij mij gaan geen wiellagers stuk onder de 240dkm. Het zegt dus niet zo veel.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• blottle
Zojuist mijn CH-R geleverd. Wat een pracht auto. Erg blij mee! Klein stukje gereden en rijdt echt heerlijk!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/b5jLPBrvqFOgsgDIDnn0XPpO/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tNNpLAQkSv3RmHVVqCATCUKM/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Enjoy!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 15:13
Laat ik me, na lang meelezen, ook maar eens hier melden...

Ik heb 3 jaar lang rond gereden in een Auris Hybrid uit 2011 en deze heb ik in April dit jaar omgeruild voor een RAV4 Hybrid.
De Auris heb ik met 60.000km op de teller van de eerste eigenaar gekocht en met 149.000km ingeruild. In die tijd geen enkel probleem gehad, en genoten van elke kilometer (met als langste reis een round-trip naar de Noordkaap). Daarom in de zoektocht naar meer ruimte terecht gekomen bij de RAV4. En tot nu toe geen moment spijt.
Het is een uit Duitsland geimporteerde bruine variant die het meest overeenkomt met de Style zoals hij in Nederland geleverd wordt, ik mis alleen de electrische stoel bediening. Missen is daar een groot woord, aangezien ik hem eigenlijk nooit verstel...
En ondanks het grotere gewicht en de grotere motor kom ik qua verbruik nog best aardig uit. Op het moment staat het gemiddelde op 1:17 en het gaat omlaag...

Fotos: (klik voor groter)

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/j9ly3eMOQPtkNwSSHHJmlMvk07J5J9nT80Pzyw8o4caS-qu0k4Gt62Dj2dfhgZu1YJZliiEEXK5KJG9NUyeS4c4inW-zKPe-HzhTSukp853pDIiJFlnSSLwzhdktrileh98VKhHr68akoNAE9ia-vqieTL0OlIsbIBKmT3VtEiMjz8grakIVk5xZF_4zDevdlwRkiISLYDMBXuCo3QU0UV18CD_sAqDLqSfYHk5o-Ysq_15V2q8WmmWDS55gNLPnDs-a8-_3W7D1-ZWT-qCYM49l7w8H1FN6BFV9DP_a-QfBtFTdb1ovPsOXrh72KWJqR0iBUVOYboP8H7P7ofVd9e7M3hqh-A1FyKABDLW2V2211BwM9A1y10XV-1Sp19MBsqvekFzrIhu3Vaf5f2qWOnTqzScMR3L1-ubBdS8_Tt_jNB8Mc7KLsV-wG3EPpCEMbgeYuXKvwZxxTcjJalnXSx7H-LgJAZTyMhDUgf6p5utVLtyAiO2nbWwT8Y8lgj0jwMag7c2vQq-IB3aIJbU2riex0Odm66VdAKPD8o2v04-32iAPmAQQBgJx5Lniq4OsvsyUWI7aDhPFqxz5eS2KYFRowMD0hlHYjaFkaD8ZXklp8faCOSafUAGU=w570-h320-no

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/ZioEFohdKJ2eVH8JibP9B4_dEdFBf_uCaQMHgToJ6cY62HUIvag8fRgN9L67Ku5-plQxRLEF6JGzbyy8LarZHovsmelovsLSh8FG5gysCMDo08ZWMi_kCJlTEEK4wKFyA1bwCL4lkFkone25dHDJgr7g9cMYe6GRLvn97c7YLhUG9L_YzAzERbgGR1cNBI-av5Q2qS01g54Vg1c0p6GRAYiOYX_ukmrveTXtxA2ejolAY8yryMCGBrLykeJCNYoela9UK4zdO3JSfirNqyY8uvtd8BbKCa8fm0p-_8k2SdonJGpWqzVQA8iJxXWDHnmbVefsFuVw59YavcHZDlIbIHWrbS65O1AITxFXuYc5mqiKVJ0tPsnNMPp3nRp7uh-lEoDWqkHARqu_3WbW1VufaDv4cfVRwH_dyrVvqkYrWB6hvi49lWJPMkPDIBANSM5yzdcYEyh3x3Ea4YCC7sFI9U1F3N9AdFU2B6K6SCNLFLWcqw_-tscOtekzNtr3AFdOnMmz4HajJN0d5e-dbG7h6uldPp_GuqeOTOb0ejUaN3DJgl4uf-cdzYkkaeNa8nF5x7k1qXpD6u-hD-0QzRDrjNBp3PP_mbPDbPp-5ij866ZqMHUfHb00ZzDi=w570-h320-no

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/CM5HeQH14dIgL79roPV67aQKjh6e9eNVcIRxO0S2yZMFA4j9JV88KfujmfhrqURJZ6lI946orLZ5X7EXeEZvLtBt0FMks-XN3t0pt7tlc9hJ5PmhDrIn_N5rrIYz4N_sJECjLcouz5m9ZrW89oOd8sTNvbdGOquVrhqnkcw81cExPgXEbdllNgZiuppQGVt9nKzklbwIxqMkVtwvZJ6rIuH1_OYOJNo4lLA7XLyyFfndXiwZ7232n_48ZPKjUFxSMt6_zzO3jefoIGql0NNCSIjNJWHLWP1-jyfUHVfEmfThjuN_k6qfDznZfoyCL6FoU_X6ONafeDZFq7mWhQE0VlyP34OCRYXBEg20YxNqzhjmSh1VhZvnuKIu_JDxSSCJ5kBiHFA4yfEia3u4xUUw6IvzPh18vJKZh2ss2w6arPqZdbfhfwHwvZti7gse8AZfOzCxQFM2TKPI6VG9KEvhnhlr-y9YbGgl8kH8kUtuC37GJYubJGQe62AOITc2qmGAwPTRpJ-57NH55EigPKew6TKCYduea8AZ68jgZNo-AgAyswphW986QhKcwyZjZzPjz7fe6ausE2C1IeaP7YkKFcotSzC21XNWJ2YUVHzz1yJUxw7IX7F4lCKX=w570-h320-no

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/91i-rC4pk5NKEM_qDQVZMrPpVeoGUgLfhyvT43ty4TVLu14PUekJnxBlsFusUmn4v_YaOaIjLvgsJsqjAWSz4yJ0E5eDqhcxshpk-fc6z0Us-TG6M6GnkwAvTZX_C_fVw0Yir1Fjopkd6kqc8e0Vq1feiB-HGW43djtL4eVHxMsjt5V-tdMrw1HUH32QhcGJ_2T-sFRulccWC2oMhBulDgVabsoqcjzZa_KXv-e5YCZTpKBI-ovtGParA7U4T1t6XdU4hjgZvEhzUletTeIaz6LUHPsXZmuBK3Q3cOG_Ji6SkYOt3OyGspt1I7HzpLd4P_4zsQlFgIphglKGCVYlrPoXCz22AQ99ZPM18Irh07f3mUWR4wymutkTkKGEP59jYek3KOEKlAVRlEjEuDFesXZWG7eSrDTM0lFqkjj-07UhQHe6Bk4kxfZohh7C_Jbx6baoK3bFMuiYVYPXN-uDIYho12NRoOtWnpXrQoC-AJNKVGYy8qHyTsCnJy1zvHh9GOHigII6yGYzTnpeiCbEN_e84JwMWthrGGh9-jnHgvAZEqWJGsB7oXzLOh_kiW4cLcmLulmmMm5pWL3XlyyUx1aBY5qd8poAPRlxuQRfzreEggrheie4MbU8=w570-h320-no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
1 op 17 voor zo'n mastadont is heel netjes. Hoe zuinig reed je met je Auris?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 15:13
!null schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 11:19:
Het valt mij ook helemaal niet tegen inderaad :)
Ik denk dat het nog wel wat zuiniger moet kunnen, maar ik rij wel redelijk door, zo fijn om met die initiele kracht weg te schieten bij een stoplicht ;)

Met de Auris heb ik 1:18 gemiddeld gehaald, maar dat was wel met heel veel A28, dus 130... Wat hem niet echt zuiniger maakt. Ik heb regelmatig 1:20 gehaald, met als beste 1:22.5
Tegenwoordig rij ik veel meer de A2 dus 100, wat het verbruik ten goede komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Laatst online: 02:26
Maarce schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 11:14:

Ik heb 3 jaar lang rond gereden in een Auris Hybrid uit 2011 en deze heb ik in April dit jaar omgeruild voor een RAV4 Hybrid.
De Auris heb ik met 60.000km op de teller van de eerste eigenaar gekocht en met 149.000km ingeruild. In die tijd geen enkel probleem gehad, en genoten van elke kilometer (met als langste reis een round-trip naar de Noordkaap). Daarom in de zoektocht naar meer ruimte terecht gekomen bij de RAV4. En tot nu toe geen moment spijt.
Het is een uit Duitsland geimporteerde bruine variant die het meest overeenkomt met de Style zoals hij in Nederland geleverd wordt, ik mis alleen de electrische stoel bediening. Missen is daar een groot woord, aangezien ik hem eigenlijk nooit verstel...
En ondanks het grotere gewicht en de grotere motor kom ik qua verbruik nog best aardig uit. Op het moment staat het gemiddelde op 1:17 en het gaat omlaag...

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Nice :)

Ik rij ook een RAV4, hier 1:15,5 (actieve rijstijl). Erg fijne auto, je gaat er veel plezier van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Zo, 4 nieuwe Continental ContiSportContact 5 bandjes onder de Prius. Voor een mooi prijsje kunnen regelen omdat de dealer me met gladde voorbanden weg had gestuurd bij aanschaf (te lage bandenspanning). Auto opnieuw uitgelijnd en velgen/banden gebalanceerd, rijdt weer mooi strak.

Show je Toyota op de camping:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ClX1fjeyWzicIXqNNfxzv7TD/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:07
Even heel iets anders tussendoor: de speaker in de rechterdeur van mijn yaris (2003) geeft vaak geen geluid, of af en toe krakend. En bij een flink geluidsniveau komt 'ie soms 'los' en heb ik wel muziek hieruit.

Gaat het hier om een defecte speaker, of heeft het eerder met bijv. aansluitingen te maken, wat dan niet helemaal goed zit? Aangezien er af en toe wel muziek uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Als we toch vakantie foto's delen =) vorige week dagje Hoge Veluwe gedaan, super rustig daar, heerlijk. (klik voor groter)
Afbeeldingslocatie: https://s4.postimg.org/hja9p3rw9/IMG_3587.jpg
JeyJey schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 15:47:
Even heel iets anders tussendoor: de speaker in de rechterdeur van mijn yaris (2003) geeft vaak geen geluid, of af en toe krakend. En bij een flink geluidsniveau komt 'ie soms 'los' en heb ik wel muziek hieruit.

Gaat het hier om een defecte speaker, of heeft het eerder met bijv. aansluitingen te maken, wat dan niet helemaal goed zit? Aangezien er af en toe wel muziek uit komt.
Dat kan beide he.. kunnen wij hier ook lastig zeggen ;). Als je beetje van het do het zelfen bent even googlen (of op youtube zoeken) hoe je de binnenkant van de deurbekleding los haalt, is vaak niet zo heel lastig. Dan heb je ook zo gecontroleerd of het de bekabeling is of niet..
Geen idee of het gesoldeerd is of dat je de speaker zo los kan 'klikken' anders zou je rechts en links om kunnen wisselen. Als het probleem dan verhuisd weet je ook genoeg ;).
!null schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 11:19:
een RAV een mastadont noemen is ook wel beetje overdreven :P.. maar 1 op 17 is best aardig.

[ Voor 8% gewijzigd door TgR_KILLER op 01-08-2017 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-08 15:31
Maarce schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 11:14:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooie keuze, ook overwogen opzoek naar een vervanger van mijn Outlander - alleen het dashboard (auch), de navigatie, etc ... lopen jaren achter ... jammer voor zo'n goede auto eigenlijk. Zit nu een Honda CRV MY18 (de echte nieuwe te overwegen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 11:07

Tripl3 D

Brother in Arms

Ik heb trouwens afgelopen zaterdag aan de Toyota Auris TS Energy Challenge mee gedaan.
Mijn score: Een schamele 52%.

Mijn grootste fout: Te veel op willen trekken in EV-modus.

Maar daarnaast de pech dat het accu-pakket zo goed als leeg was bij de start, anders had ik zeker de 60% of meer gehaald.
Dat zullen de meesten wel hebben, maar als hij minstens halfvol zit, dan kom je een heel stuk verder.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
De voorwaarden zijn me niet helemaal duidelijk. Als ik de tekst "Lukt het u om meer dan 50% van de tijd elektrisch te rijden?" letterlijk moet nemen zou het zijn dat ik een bepaalde tijd de auto meekrijg en minstens 50% van de tijd moet rijden en daarvoor elektriciteit moet verbruiken. Ik vermoed echter dat er andersom gescoord wordt: 50% van de tijd dat je rijdt geen brandstof inspuiten.

De eerste lijkt me onhaalbaar met een redelijk aantal stad- of spitskilometers. De tweede doe je inderdaad door op rustige buitenwegen te rijden, vlot optrekken, afstand houden, anticiperen, uitrollen, elektronica uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Kippetje. Korte felle acceleraties, dan lang uitrollen, zo mogelijk met 0 verbruik. Kom je makkelijk aan 50% elektrisch.
Wel vervelend voor mensen achter je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:43
Ik heb meegedaan aan die Yaris actie om ook zoveel mogelijk elektrisch te rijden. Er waren mensen bij die zelfs op de snelweg elektrisch reden. Dan doe je het goed. Ik rijdt zelf Yaris Hybrid en op de snelweg rij ik eigenlijk nooit elektrisch. Soms wel eens heuveltje af. Je kunt trouwens beter niet in de eco stand rijden. Zonder eco stand kun je de auto makkelijker forceren om alleen op stroom te rijden.

Ik zat net even op de Duitse Toyota site. Even een leuke GT86 samenstellen. Het viel me op dat je de GT86 en de C-HR daar ook in een matte kleur kunt krijgen. Mooie matte kleuren. Na wat verder speurwerk blijkt dat een af fabriek wrap te zijn. En in ons saaaaie Nederland wordt dat helaas niet als optie aangeboden. Voor de GT86 snap ik dat wel, die verkoopt hier niet door zijn absurt hoge prijs (met dank aan de overheid), maar ook de C-HR heeft deze optie niet.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 11:07

Tripl3 D

Brother in Arms

Bacchus schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:00:
De voorwaarden zijn me niet helemaal duidelijk. Als ik de tekst "Lukt het u om meer dan 50% van de tijd elektrisch te rijden?" letterlijk moet nemen zou het zijn dat ik een bepaalde tijd de auto meekrijg en minstens 50% van de tijd moet rijden en daarvoor elektriciteit moet verbruiken. Ik vermoed echter dat er andersom gescoord wordt: 50% van de tijd dat je rijdt geen brandstof inspuiten.

De eerste lijkt me onhaalbaar met een redelijk aantal stad- of spitskilometers. De tweede doe je inderdaad door op rustige buitenwegen te rijden, vlot optrekken, afstand houden, anticiperen, uitrollen, elektronica uitschakelen.
Je moet met de huidige actie een vooraf opgegeven route rijden. Dus per dealer dezelfde route.
rimave schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:13:
Er waren mensen bij die zelfs op de snelweg elektrisch reden. Dan doe je het goed.
Maar dan moet dus wel je accu voldoende vol zijn. Dus ligt het eraan wie de challenge voor je heeft gedaan.
Pulse en glide helpt dan ook vrijwel niet meer, omdat opladen veel kilometers vergt ivm het rendement.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logi
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Weet iemand toevallig wat de onderhoud-/service intervallen zijn voor een Yaris uit 2016 (benzine 1.0)? Is dit om de 15.000 of 30.000?

Edit: Voor de zekerheid even navraag bij dealer is om de 15.000.

[ Voor 20% gewijzigd door Logi op 17-08-2017 23:50 . Reden: Navraag bij dealer is om de 15.000. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Logi schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 12:13:
Weet iemand toevallig wat de onderhoud-/service intervallen zijn voor een Yaris uit 2016 (benzine 1.0)? Is dit om de 15.000 of 30.000?
Toyota is meestal jaarlijks of 15.000 km of 10.000 mile. Ik ga zelf naar een Vetos dealer/garage is wat gunstiger dan Louwman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Lees ik nu goed dat als ik een 105.000km beurt aanvraag bij de dealer, ik een kleine beurt krijg én ze de distributieriem vervangen voor slechts €506 (2.0 D4D)
Dat zou een koopje zijn namelijk. Er staat bij de kleine letters, dat de adviesprijs incl vervanging is (rechts onderin). Of lees ik nou niet goed?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fliso
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 28-08 22:17
Weet iemand toevallig een goede site/plek waar je oude toyota onderdelen op de kop kan tikken? Ben namelijk opzoek naar een slang van het luchthuisfilter van een corolla uit '93 maar ze zijn zo goed als nergens(zowel internet als sloop) te vinden. Het is zelfs zo zeldzaam dat ik misschien maar opzoek ga naar een dealer die een (dure) originele kan laten importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Ik heb afgelopen zaterdag meegedaan aan de Toyota Auris Energy Challenge. Ik haalde 57% :)

Hebben er nog meer Tweakers hier aan meegedaan? Je maakt kans op een e-bike (ik heb niet de illusie dat ik die win, toen ik een paar maanden terug mee deed met de Yaris Energy Challenge had iemand 63%...) en ik kreeg vandaag een geinige powerbank over de post.

Ook weet ik nu hoe ik de volgende keer ruim over de 60% kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Fliso schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 19:22:
Weet iemand toevallig een goede site/plek waar je oude toyota onderdelen op de kop kan tikken? Ben namelijk opzoek naar een slang van het luchthuisfilter van een corolla uit '93 maar ze zijn zo goed als nergens(zowel internet als sloop) te vinden. Het is zelfs zo zeldzaam dat ik misschien maar opzoek ga naar een dealer die een (dure) originele kan laten importeren.
Zoek een motorcode (iets in de zin van 4afe, 2e-2) op en ga snuffelen op ebay. Dan heb je de grootste kans denk ik

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decipherer
Fliso schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 19:22:
Voor wat voor type motor is het? Als je het onderdeelnummer kan vinden helpt dat enorm bij het zoeken. Het zoeken kan bv hier: https://www.catcar.info/toyota/?lang=en
Bestellen kan vervolgens bv bij amayama.com. Is over het algemeen goedkoop met onderdelen, maar verzending kan kostbaar zijn..

Pagina: 1 ... 77 ... 166 Laatste