Het grote Toyota-topic

Pagina: 1 ... 76 ... 166 Laatste
Acties:
  • 916.554 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 08:59
Arfman schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:26:
[...CT200h...]
Niet in het echt bekeken nog maar de foto's op internet laten mij denken dat er te weinig ruimte inzit.
Qua ruimte is de CT200h meer vergelijkbaar met de hatchback Auris HSD dan de Prius.
Falcon schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:57:
Mijn vrouw wil graag over naar automaat, maar heeft ook een 7persoons-mpv nodig (iets met kinderstoeltjes etcetra). En met nog geen 10k per jaar wil je ook geen grote uitgave doen.
"Think out of the box"? Nu ken ik de hele situatie natuurlijk niet maar op basis van deze getallen: Zo veel geld uitgeven voor iets dat je zo weinig gebruikt, klinkt mij nogal krom. Hoevaak moet je nu met meer dan vier personen in één keer met die auto? Dus is huren, delen, lenen, soms twee keer of met twee auto's rijden of gewoon slikken dat je moet schakelen een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 20:01

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Bacchus schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 16:08:
[...]

"Think out of the box"? Nu ken ik de hele situatie natuurlijk niet maar op basis van deze getallen: Zo veel geld uitgeven voor iets dat je zo weinig gebruikt, klinkt mij nogal krom. Hoevaak moet je nu met meer dan vier personen in één keer met die auto? Dus is huren, delen, lenen, soms twee keer of met twee auto's rijden of gewoon slikken dat je moet schakelen een optie?
Dude :? .. Laten we het er inderdaad maar op houden dat je niet de gehele situatie kent ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 19:38
kmf schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:41:
[...]

In combinatie met een privacy glass en zonnedak is een zwarte of donkere prius weer stoerder ;)
Zonnedak op een zwarte Prius is vrijwel een must in de zomer, kan ik uit eigen ervaring zeggen. :P

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr.Millenarian
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 18:52
Leuk topic. Ik ben nu 2 jaar Toyota rijder in een Yaris Hybrid 1.5 Business edition. Wat mij alleen ontzettend stoort is de Touch2Go software met navigatie. Deze was al verouderd toen ik de auto kocht. Een kleine update gehad, maar zelfs wegen die al 3 jaar geleden zijn veranderd staan er niet op. Ik kan wel voor ruim 200 euro nog een update downloaden, maar krijg geen garantie over de kwaliteit ervan. Voor de Touch2go navigatie betaal je als losse extra zo'n 1500 euro. Dan mag je toch eigenlijk wel verwachten dat daar tenminste een aantal jaren gratis updates bij zitten. Bij een merk als Toyota verwacht ik deze service zeker. Ik erger mij er zelfs zo aan dat ik mijn volgende auto uitzoek op de beschikbaarheid van regelmatige updates van de navigatie.
Ook verliest de Touch2Go steeds de verbinding met internet. Zowel met mijn Android als Windows10 Phone kan ik wel handsfree bellen of muziek afspelen via het systeem, maar de internetverbinding lukt bijna nooit. Na uren bij de dealer en steeds een nieuw account aanmaken doet hij het soms weer een paar dagen, maar dat vind ik een te tijdrovende oplossing.
Verder rijdt de auto prima en als ik heel erg zuinig rij dan haal ik gemiddeld 1 op 22. Dus precies 1/3 minder dan de opgegeven 1 op 33 van Toyota. Heel erg redelijk dus al wordt de Nederlandse overheid hiermee wel benadeelt. Immers ik betaal een lagere bijtelling op grond van de CO2 emissie die volgens het boekje gehaald wordt bij 1 op 33.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Autonavigatie is bij Toyota niet echt optimaal te noemen, echter hoor ik dezelfde verhalen van mijn vader en de dure, professionele GPS met updates elk kwartaal. Het lijkt in België en Nederland wel een probleem te zijn dat niet alle wegwijzigingen doorgegeven worden aan de kaart-ontwikkelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

mr.Millenarian schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 00:52:
Leuk topic. Ik ben nu 2 jaar Toyota rijder in een Yaris Hybrid 1.5 Business edition. Wat mij alleen ontzettend stoort is de Touch2Go software met navigatie. Deze was al verouderd toen ik de auto kocht. Een kleine update gehad, maar zelfs wegen die al 3 jaar geleden zijn veranderd staan er niet op. Ik kan wel voor ruim 200 euro nog een update downloaden, maar krijg geen garantie over de kwaliteit ervan. Voor de Touch2go navigatie betaal je als losse extra zo'n 1500 euro. Dan mag je toch eigenlijk wel verwachten dat daar tenminste een aantal jaren gratis updates bij zitten. Bij een merk als Toyota verwacht ik deze service zeker. Ik erger mij er zelfs zo aan dat ik mijn volgende auto uitzoek op de beschikbaarheid van regelmatige updates van de navigatie.
Ook verliest de Touch2Go steeds de verbinding met internet. Zowel met mijn Android als Windows10 Phone kan ik wel handsfree bellen of muziek afspelen via het systeem, maar de internetverbinding lukt bijna nooit. Na uren bij de dealer en steeds een nieuw account aanmaken doet hij het soms weer een paar dagen, maar dat vind ik een te tijdrovende oplossing.
Verder rijdt de auto prima en als ik heel erg zuinig rij dan haal ik gemiddeld 1 op 22. Dus precies 1/3 minder dan de opgegeven 1 op 33 van Toyota. Heel erg redelijk dus al wordt de Nederlandse overheid hiermee wel benadeelt. Immers ik betaal een lagere bijtelling op grond van de CO2 emissie die volgens het boekje gehaald wordt bij 1 op 33.
Ik meen me te herinneren dat je tegenwoordig een jaar updates krijgt na aankoop? Vraag dat eens voor de zekerheid na bij je dealer.

Deze week heb ik een "normale" Yaris als leenauto gekregen en merk hoeveel efficiënter de (elektrische) airco van de hybride versie wel niet is. Die van de normale gaat pas werken na een tijdje rondgereden te hebben lijkt het.
Alle andere comfortabele bijkomstigheden van een hybride (vloeiende opstart, aan/uit knop, geen schokkende start/stop bij verkeerslicht) zijn een groot gemis.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

In België is in 2014 de regeling geweest dat je bij aankoop van een nieuwe wagen met Touch & Go 2 je drie maanden na ontvangst van de wagen een nieuwe update kon vragen. Dit ging toen via http://www.toyota-mapupdates.eu/ die je in de uitleg dit vertelt:
To update your system you can:
- Create an account at my.toyota.eu and register your vehicle, click on "Download services" and go the "Map Updates" tab
or
- please visit your local authorized retailer who will be happy to assist you if you wish to obtain an update for your system.
Ik zag bij de nieuwe gids van Toyota in NL dat ze drie jaar gratis updates geven bij de Touch & Go 2 Plus: https://d1hu588lul0tna.cl...uch-web_tcm-22-144773.pdf
(via https://www.toyota.nl/wor...2016/toyota-touch-2.json#)

[ Voor 23% gewijzigd door Phuncz op 25-05-2017 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Leuk topic. Ik ben nu 2 jaar Toyota rijder in een Yaris Hybrid 1.5 Business edition. Wat mij alleen ontzettend stoort is de Touch2Go software met navigatie. Deze was al verouderd toen ik de auto kocht. Een kleine update gehad, maar zelfs wegen die al 3 jaar geleden zijn veranderd staan er niet op. Ik kan wel voor ruim 200 euro nog een update downloaden, maar krijg geen garantie over de kwaliteit ervan. Voor de Touch2go navigatie betaal je als losse extra zo'n 1500 euro. Dan mag je toch eigenlijk wel verwachten dat daar tenminste een aantal jaren gratis updates bij zitten.
Touch2Go (à € 900) is toch inclusief drie jaar aan updates? Losse updates zouden 160 euro moeten kosten. Maar ik ben het met je eens dat het duur is, zeker als je voor bv. Sygic levenslang updates krijgt voor eenmalig een paar tientjes.
Verbruik wordt gemeten volgens de norm van diezelfde overheid. (Ok, strikt genomen van de EU) Dat de fabrikanten hun autos binnen de regels (hè, VW?) perfect prepareert voor die test, kun je ze moeilijk kwalijk nemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Bacchus op 25-05-2017 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.Millenarian
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 18:52
De 3 jaar updates wordt alleen gegeven bij de Touch2Go Plus en die optie werd niet geleverd bij de Yaris. Wel bij de Auris. Misschien inmiddels wel. Ik zal bij de volgende beurt er wel weer over klagen, maar betwijfel of ik nu wel iets gedaan krijg. De eerste update binnen 3 mnd heb ik inderdaad uitgevoerd, maar dat was slechts een programma update. Geen wegenaanpassingen. Tenminste ik heb ze niet kunnen vinden. En verder rijdt de auto inderdaad heerlijk. En de airco werkt snel als ik de ECO stand uitzet. Staat deze aan begint de airco pas nadat de rijwind de warmste lucht uit het systeem geblazen heeft. In de stad zet ik bij een erg warme auto dus eerst even de ramen open. In mijn vorige Volvo S40 hingen de ijspegels bijna aan mijn neus zo hard begon dat ding altijd koude lucht te blazen als het erg warm was. Dat was vast niet erg ECO. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

mr.Millenarian schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 15:12:
De eerste update binnen 3 mnd heb ik inderdaad uitgevoerd, maar dat was slechts een programma update. Geen wegenaanpassingen. Tenminste ik heb ze niet kunnen vinden.
Die van mijn vader zijn Auris had wel kaartupdates, maar er was toen ook juist een kaartupdate uit die er niet op stond. Waarschijnlijk dus halfjaarlijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkraver8
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:18

Darkraver8

Het komt allemaal goed!

ThinkPadd schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 08:43:
@Darkraver8 Ik heb het lampje kunnen resetten met mijn OBD-lezer en heb hem nog niet weer gezien. Hij lekt, zoals ik al vermoedde, ook wat op de overgang naar de nieuwe demper dus daar moet ik nog even mee aan de gang.
ODB kan hem idd resetten, maar bij mij komt ie na een tijdje weer terug.
Ik heb soms ook dat ie eventjes weggaat als het een hele warme dag is en de airco aanstaat, en het energieverbruik hoog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Afgelopen week met de Yaris van Nederland naar Disneyland parijs gereden. Gemiddeld 1 op 18 met niet al te netjes rijden. Vind ik niet slecht voor een 2013 model. En wat rijd het toch lekker zeg. Heerlijk :D

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
. Heel erg redelijk dus al wordt de Nederlandse overheid hiermee wel benadeelt. Immers ik betaal een lagere bijtelling op grond van de CO2 emissie die volgens het boekje gehaald wordt bij 1 op 33.
De Nederlandse overheid heft ook wel heel veel euro's op een beetje uitstoot.
De rollenbank test is geen goede maatstaf voor het werkelijk verbruik.
Toyota hybrides doen het goed op de testcyclus maar ook in de praktijk valt het niet tegen in
tegenstelling tot driecilinder 1.0 turbo motoren in een middenklasse SUV of kleine stinkdieseltjes.

Met mijn Auris haal ik in een zuinig jaar 1:18,6 over het hele jaar gemeten aan de pomp
inclusief de bitter koude wintermaanden met winterbanden.
Met vorige auto's zat ik rond de 1:13 en die waren nog wat lichter ook.
De wegenbelasting (MRB) is wel van 0 euro via 552 naar 712 euro per jaar gegaan dus medelijden
met de onbetrouwbare overheid heb ik niet..
Voor een 550i betaal je nu ruim 30.000 euro aan BPM of om het bij Toyota te houden de GT86 wordt ook akelig uit de markt gepest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:47

Arfman

Drome!

Arfman schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 13:27:
Ondertussen nog steeds op zoek naar een Prius. Heb nu besloten dat ik eerst bij een faceliftmodel ga kijken omdat het interieur daarin wat verbeterd is (met name de gebruikte stoffen). Daarnaast spreken me andere features van de facelift (betere audio, hoger resolutie display, inklapbare spiegels) ook erg aan.

Ondertussen nog wel stiekem twijfelend over een redelijk strakke witte, met de goede velgen (17") die heel dichtbij staat. 80K KM gelopen, uit 2009. Ik ga er dan maar 2 jaar op vooruit (Auris is uit 2007) en 15K KM minder gereden dan de Auris. Daar staat tegenover dat de dealer mij een heel goed bod deed waardoor ik relatief weinig hoef bij te leggen. Keuzes keuzes ...
Ondertussen een Prius gekocht :)

Het is een faceliftmodel geworden uit 2013. Flink boven budget maar ook de inruil van de Auris was flink hoger dan verwacht, dus dat tegen elkaar wegstrepend voor een mooie frisse auto gegaan. Spierwit, Business uitvoering, 93K KM gelopen en altijd door 1 persoon bereden (eerst lease, daarna privé). Kan er niets aan ontdekken qua krasjes/interieur (zal vast nog wel komen maar een inspectie van 10 minuten leverde niets op). Zaterdag ophalen :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:10
Arfman schreef op maandag 29 mei 2017 @ 14:06:
Ondertussen een Prius gekocht :)
Welkom bij club! Veel probleemloze kilometers toegewenst.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

JeroenH schreef op maandag 29 mei 2017 @ 15:25:
[...]

Welkom bij club! Veel probleemloze kilometers toegewenst.
Thanks!

Ben me al flink aan het inlezen. Wil met name de reverse beep uitzetten en dat schijnt te kunnen met de Carista Android app ivm. een OBD2 Bluetooth module. Die module heb ik al, maar is er iemand die ervaring heeft met Carista? Betrouwbaar of juist niet? etc.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:10
Arfman schreef op maandag 29 mei 2017 @ 15:34:
Thanks!

Ben me al flink aan het inlezen. Wil met name de reverse beep uitzetten en dat schijnt te kunnen met de Carista Android app ivm. een OBD2 Bluetooth module. Die module heb ik al, maar is er iemand die ervaring heeft met Carista? Betrouwbaar of juist niet? etc.
Bij de 2013 Prius (P3) moet dat kunnen, bij mijn 2006 Prius (P2) kan het helaas niet :( De Toyota-dealer in Hilversum wilde het kosteloos voor me doen maar kwam er toen achter dat het bij mijn model niet kan. Als het je zelf niet lukt kun je het dus gewoon bij een dealer vragen.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blottle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-09 23:03
Heb zojuist de CH-R Ash grey besteld bij Louwman. Dit wordt mijn eerste Toyota dus ben erg benieuwd. Heb twee proefritten gemaakt in de hybride uitvoering en de auto reed heerlijk.

Mijn uitvoering is de Dynamic. Standaard is de CH-R al uitgebreid met erg veel (veiligheids) opties. Hier heb ik als enige extra optie navigatie bij besteld. Dit zit er niet standaard in.

De dealer heeft aangegeven dat de auto in de tweede week van juli wordt verwacht bij de importeur. Dus hopelijk kan ik eind juli de auto ophalen :-)

Zijn er mede-tweakers met ervaringen met de CH-R? Mijn keuze ging tussen de 308, een skoda en deze. Maar ik wilde toch een wat apartere auto en de CH-R sprak mij erg aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:32
Ik kan wel voor ruim 200 euro nog een update downloaden, maar krijg geen garantie over de kwaliteit ervan.
Controleer even wat het kaartje bij de dealer kost, scheelde mij een paar tientjes

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 22:38
Zelf nog niet in de CH-R gereden, al rijden enkele collega's hem wel en die vinden hem allemaal geweldig. En Toyota hybride rijd sowieso fijn (als je ervan houd dan :)) Zolang je hem niet als raceback gebruikt is het best leuk rijden :P

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

blottle schreef op maandag 29 mei 2017 @ 15:47:
Zijn er mede-tweakers met ervaringen met de CH-R? Mijn keuze ging tussen de 308 en een skoda. Maar ik wilde toch een wat apartere auto en de CH-R sprak mij erg aan.
Ik heb er een 50-tal kilometers mee gereden, wel met een 1.2 Turbo. De wagen zelf rijdt heerlijk en zit heel goed. De bouwkwaliteit is typisch Toyota: niet premium, maar 'gebouwd om lang mee te gaan'. Het voertuig voelde lichter aan dan dat ie was. Met de hybride aandrijving verwacht ik wel dat het heerlijk rijdt.

Met andere crossovers heb ik geen ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:09

-tom-562

Oliesjeik

Schaamteloze crosspost :P
Zo, mijn radio is binnen, meteen ingebouwd :) valt mij allemaal niks tegen. Ik heb een modelspecifieke Witson radio voor een Toyota Avensis. Werd erg compleet (en netjes) geleverd met alle verloopkabels. Enige wat enigsinds verwarrend is, is dat er eigenlijk 2 stekkers over blijven, maar na wat onderzoek is dat ook logisch (in mijn geval). 1 aansluiting is voor een versterkte FM antenne, en de andere aansluiting is voor een AUX aansluiting die waarschijnlijk als optie geleverd is voor een ander model Toyota (en aan die stekker zat ook de pulsdraad voor de snelheid, dus wss iets van fabrieksaf GPS ofzo).
Softwarematig is het ook allemaal best OK uit de doos. Alleen de aparte bluetooth app is een beetje wazig, maar gelukkig kan je ook gewoon de standaard Android bluetooth functionaliteit gebruiken. FM ontvangst is ook dikke prima. En over het geluid ben ik dik tevreden, in mijn geval echt een upgrade t.o.v. de originele Toyota radio!
Zijn er nadelen? Jazeker. Ik vind de wifi ontvangst erg slecht. Als ik voor mijn huis parkeer (gevel is dan 3 meter ver) kan ik mijn wifi netwerk niet vinden.
Ook weet ik niet 100% zeker of mijn radio daadwerkelijk helemaal uit gaat. Als ik mijn sleutel uit het contact haal, krijg ik netjes de melding "Shutting down", maar stop ik daarna de sleutel in het contact, dan is de radio instant aan. Gisteravond had ik de radio even snel ingebouwd (om te kijken of alles werkt), en vanochtend weer gestart. Ook toen was de radio binnen 1 seconde aan (heeft dus op standby gestaan). Ik weet dus niet of ik nu een gigantische accu drain heb, of dat dat wel mee valt..

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/23vav51.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/1zmig4z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2r2rfog.jpg

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Bedient het ook logisch, navigeert het vlot door de menu's en is de radio ontvangst goed ? Waren er functies op de originele headunit die er niet meer werken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ja, loopt allemaal soepel.
FM ontvangst is ook prima, daar las ik veel klachten over maar ik vind het meevallen (al moet ik zeggen dat ik eigenlijk nauwelijks radio luister).
Originele functies die niet werken? Jazeker, hier passen geen cassettes in :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Daar is hij dan:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KFLIlG8.jpg

Zaterdag opgehaald :)
Toyota Prius Business uit 2013. 92K KM op de klok, in zeer goede staat en volledige onderhoudshistorie bekend. Facelift model dus betere audio, nieuwe voorkant met DRL en nog wat leuke dingen zoals elektrisch inklapbare spiegels.

Komt in plaats van een 2007 Auris benzine. Mooie vooruitgang vinden wij ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

-tom-562 schreef op zondag 4 juni 2017 @ 19:18:
Ja, loopt allemaal soepel.
FM ontvangst is ook prima, daar las ik veel klachten over maar ik vind het meevallen (al moet ik zeggen dat ik eigenlijk nauwelijks radio luister).
Originele functies die niet werken? Jazeker, hier passen geen cassettes in :P
Dat is wel aardig dan. Misschien overwegen voor die behoorlijk gedateerde Touch & Go.
Die functies die ik bedoelde slaan op de lichtsensor-afstelling, koppeling met de verluchting en dergelijke. Werken de toetsen op het stuur ermee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Stuurtoetsen werken gewoon en zijn zelfs vrij in te stellen als je wilt. Licht intensiteit afstelling heb ik nog niet geprobeerd, maar dan werkt volgens mij ook. Idem voor het schakelen van de verlichting als je de lampen aan of uit doet (je kan iig instellen wat de radio doet; permanent verlichting aan, of geschakeld met de verlichting van de auto)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Arfman schreef op zondag 4 juni 2017 @ 22:13:
Daar is hij dan:

[afbeelding]

Zaterdag opgehaald :)
Toyota Prius Business uit 2013. 92K KM op de klok, in zeer goede staat en volledige onderhoudshistorie bekend. Facelift model dus betere audio, nieuwe voorkant met DRL en nog wat leuke dingen zoals elektrisch inklapbare spiegels.

Komt in plaats van een 2007 Auris benzine. Mooie vooruitgang vinden wij ;)
Netto auto! heb een hele tijd zo'n Prius zakelijk gereden, rijden echt wel lekker, en de kofferbakruimte is toch best OK..

Veel plezier ermee :)

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Iemand enige idee waar een prijslijst staat van de standaard velgen van toyota, heb eentje die kapot is :(

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Tomsworld schreef op maandag 5 juni 2017 @ 14:59:
Iemand enige idee waar een prijslijst staat van de standaard velgen van toyota, heb eentje die kapot is :(
Probeer hier even :)

https://accessoires.toyota.nl/

maar prijzig zijn ze helaas wel... succes dus!.. misschien kan je op marktplaats of de sloop goedkoper 1 velg vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

TgR_KILLER schreef op maandag 5 juni 2017 @ 22:17:
[...]

Probeer hier even :)

https://accessoires.toyota.nl/

maar prijzig zijn ze helaas wel... succes dus!.. misschien kan je op marktplaats of de sloop goedkoper 1 velg vinden..
Bedankt wordt toch een rondje omnium verzekering et is nog schade die meer zal zijn dan de franchise.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Zijn er hier trouwens mensen met een Prius 2 en wat kunnen vertellen over het realistische verbruik? En dan vooral snelwegkilometers (en dan niet bumperklevend achter een vrachtwagen, maar gewoon 120/130 km/h :P).
Mogelijk dat ik binnenkort ga verhuizen (samen met de vriendin), we hebben alle twee een auto (ik dus een Avensis, zij een Suzuki Swift 1.5 automaat), alle twee zouden we redelijk wat meer kilometers moeten maken per dag (40 km enkele reis), maar die auto van haar is niet heel zuinig (1:15/1:16). Nu kwam ik met het idee om haar auto in te ruilen voor een Prius 2, want automaat, ruimer (en veiliger) dan haar Swift, en als het goed is zuiniger.
Maar is dat daadwerkelijk ook zo? Hoe zuinig is een Prius 2 met eigenlijk vrijwel alleen maar snelweg gebruik?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Collega van mij had er eentje en reed heel veel snelweg (randstad - Limburg) en deed 1:20 met normale snelheden.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Heb er hier ook 1.
Rij ook bijna alleen maar snelweg.
In de winter haal ik maar 1 op 19
En in de zomer 1 op 21.
Dit is dan smorgens om half 5 met 130/140
En smiddags met 120/130.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
@-tom-562 Ik denk dat 1:15 / 1:16 nog vrij optimistisch is voor een Swift 1.5 Automaat.
Hebben toen ook gekeken naar een Swift en zag een 1.5 staan. Volgens Spritmonitor deed een handbak ongeveer 1:13,5. Met automaat zal het nog wat slechter uitvallen.

De businesscase voor een Prius kon dus nog wel eens wat gunstiger uitvallen...

[ Voor 15% gewijzigd door ThinkPad op 06-06-2017 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

ThinkPadd schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 10:57:
@-tom-562 Ik denk dat 1:15 / 1:16 nog vrij optimistisch is voor een Swift 1.5 Automaat.
Hebben toen ook gekeken naar een Swift en zag een 1.5 staan. Volgens Spritmonitor deed een handbak ongeveer 1:13,5. Met automaat zal het nog wat slechter uitvallen.

De businesscase voor een Prius kon dus nog wel eens wat gunstiger uitvallen...
M'n vriendin rijdt nu 7,5L/100km (1:13,3), en dat is eigenlijk alleen maar bebouwde kom (en korte stukjes). Toen ze nog in Utrecht woonde en regelmatig naar mij ging (Arnhem) was het gemiddelde verbruik 6,9L/100km (1:14,5), ik denk dat ze toen 30% stad reed (maar wel veel file/drukte). Ik verwacht dat dat wagentje met alleen snelweg gebruik wel richting de 6L/100km (1:16,6) gaat (hoop ik :P).
Maar ik denk dat het dan al gauw interessant wordt om een Prius te rijden. Vorige week had ik ff een snelle berekening gemaakt, en dan kwam ik op een omslagpunt van rond de 880 km per maand, met €1,60/L benzine.
Tevens is dan het idee dat ik, op de dagen dat zij niet hoeft te werken (werkt part-time) de Prius zou pakken. Dan wordt de businesscase voor een Prius al een stuk interessanter :P (Avensis rijdt met veel snelweg 1:12,5). De Avensis hou ik dan, want ruim, trekhaak, comfortabel, en technisch goed :P
chucky666 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 10:29:
Heb er hier ook 1.
Rij ook bijna alleen maar snelweg.
In de winter haal ik maar 1 op 19
En in de zomer 1 op 21.
Dit is dan smorgens om half 5 met 130/140
En smiddags met 120/130.
Ah, dat is wel gunstig! Prius 2?

[ Voor 11% gewijzigd door -tom-562 op 06-06-2017 11:18 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

-tom-562 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 11:16:
[...]

Ik verwacht dat dat wagentje met alleen snelweg gebruik wel richting de 6L/100km (1:16,6) gaat (hoop ik :P).
Ik verwacht eerder het tegenovergestelde.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Maasluip schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 11:19:
[...]

Ik verwacht eerder het tegenovergestelde.
Gek genoeg draait het ding belachelijk weinig toeren, dus ik denk dat dat wel mee valt :P. Bij 120 km/h iets van 2700 toeren. Dat scheelt een hele hoop.
Maar we gaan het zien. Eerst maar eens kijken of het echt nodig is (lees: of de verkopende partij ons bod op hun huis accepteert :+)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

-tom-562 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 11:16:
[...]

[...]

Ah, dat is wel gunstig! Prius 2?
Ja een prius 2

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Ik heb het nooit uitgerekend maar lettend op de 5 min verbruiksdisplay halen wij gemiddeld net niet die 100km op 5 liter in onze Prius. Met 120 op de snelweg rijdt hij overigens zuiniger dan in de file, merkten we vorig weekend tijdens een trip naar Frankrijk (1 baan open over de grens 8)7).

Voordat we terug naar NL reden ontdekten we helaas wel een beschadiging aan de band. Kennelijk bij het op een stoepje rijden iets raars geraakt wat een stukje band heeft gescheurd :-( . Onder die beschadiging zie ik gewoon meer rubber dus er ligt geen diep deel bloot of zo maar heel tof ziet het er niet uit. De 500 km naar NL hebben niets met die beschadiging gedaan (wordt niet groter ofzo) maar tof is anders. Binnenkort gaat hij naar de garage voor APK en wat vervangingsacties, ik ga vast doorgeven dat ze dit ook even checken.

kaputt

Heeft iemand hier wel eens zo'n beschadiging gehad? Wordt dat een nieuwe band of is dit alleen cosmetisch en kunnen ze dat herstellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
@Jheroun Zo'n insnijding levert je een nieuwe band op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Jheroun Hier zeker niet meer mee verder rijden hoor, zo'n hap uit de wang is niet te herstellen en is gevaarlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Oei, dat je nog terug durfde te rijden naar Nederland met zo'n band :X

Meteen langs de garage aub, dit kan erg gevaarlijk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

:X Ik zou die maar heel rap vervangen! Verwissel hem z.s.m. voor je reservewiel of thuiskomertje

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
APK staat op 3 juli en wij gebruiken de auto thuis zelden dus dat komt wel goed. Ik zal rekening houden met kosten voor nieuwe banden dan ;)

De afweging in Frankrijk was, gaan we hier de wegenwacht bellen en wachten op een band of gaan we gewoon rijden. Kort googelen leverde alles op van "die gaat binnen 100km stuk" tot "dat stuk voor die streep is velgbescherming". Onze Prius heeft geen reservewiel dus die kon er niet even op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Nouja, wijze les voor de volgende keer dan ;) Snap dat je graag naar huis wilde, en misschien valt de structurele schade mee (niet te zien op de foto) maar ik zou geen seconde lekker in de auto zitten. Als die band klapt met 100km/h of harder houdt je er waarschijnlijk helemaal niets aan, of je hebt op z'n minst een getotalede velg en bijbehorende lak/ophangingsschade. Doe jezelf en andere weggebruikers een plezier en rijd er alleen nog maar (zachtjes) mee naar de garage waar je hem laat vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:27
Arfman schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 12:42:
Nouja, wijze les voor de volgende keer dan ;) Snap dat je graag naar huis wilde, en misschien valt de structurele schade mee (niet te zien op de foto) maar ik zou geen seconde lekker in de auto zitten. Als die band klapt met 100km/h of harder houdt je er waarschijnlijk helemaal niets aan, of je hebt op z'n minst een getotalede velg en bijbehorende lak/ophangingsschade. Doe jezelf en andere weggebruikers een plezier en rijd er alleen nog maar (zachtjes) mee naar de garage waar je hem laat vervangen.
Nou, je kunt er nog geluk mee hebben... Ik heb 1 keer een echte klapband gehad (in een Fiat Uno...) en slingerde alle kanten op, was een geluk dat de vrachtwagen schuin achter me goed op aan het letten was en gelijk een gat voor me maakte om van de linkerbaan naar de vluchtstrook (die toen gelukkig nog bestond) te komen. Dat had heel erg fout kunnen gaan, dus inderdaad, erg gevaarlijk om door te rijden met een band waar dat potentieel mee kan gebeuren.... Maar, schade had ik verder niet echt hoor. De (stalen) velg had volgens mij niet echt iets en de carrosserie was zeker niet beschadigd. Het was wel een achterwiel, als je voorband klapt dan lijkt de kans op een echt ongeluk er door me nog groter te worden, maar wellicht dat de velg en de carrosserie om de band heen dan ook meer kans op klappen heeft.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:51

timovd

Voorsprong door techniek

Jheroun schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 11:58:
Ik heb het nooit uitgerekend maar lettend op de 5 min verbruiksdisplay halen wij gemiddeld net niet die 100km op 5 liter in onze Prius. Met 120 op de snelweg rijdt hij overigens zuiniger dan in de file, merkten we vorig weekend tijdens een trip naar Frankrijk (1 baan open over de grens 8)7).
Even aangenomen dat je dit op je board computer meet, is dit niet zuinig. Volle verpakking en meerdere personen?

Voordat we terug naar NL reden ontdekten we helaas wel een beschadiging aan de band. Kennelijk bij het op een stoepje rijden iets raars geraakt wat een stukje band heeft gescheurd :-( . Onder die beschadiging zie ik gewoon meer rubber dus er ligt geen diep deel bloot of zo maar heel tof ziet het er niet uit. De 500 km naar NL hebben niets met die beschadiging gedaan (wordt niet groter ofzo) maar tof is anders. Binnenkort gaat hij naar de garage voor APK en wat vervangingsacties, ik ga vast doorgeven dat ze dit ook even checken.

[afbeelding]

Heeft iemand hier wel eens zo'n beschadiging gehad? Wordt dat een nieuwe band of is dit alleen cosmetisch en kunnen ze dat herstellen?
Zoals gezegd; niet mee verder rijden! De politie mag je staande houden en eisen dat je 'm vervangt. Dat het voor jezelf gevaarlijk is, is niet eens zo'n probleem. Maar voor andere weggebruikers... :X

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
timovd schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 13:19:
[...]

Even aangenomen dat je dit op je board computer meet, is dit niet zuinig. Volle verpakking en meerdere personen?
Ja, 4 man en spullen voor een weekend weg en in de Champagne geweest dus stonden wel een paar dozen in de achterbak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:51

timovd

Voorsprong door techniek

Dat verklaart het. Volgens mij haalt een Yaris diesel dat verbruik niet eens met zo'n lading.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Gaat iemand hier nog naar het Go Toyota evenement komend weekend? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

TgR_KILLER schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 21:06:
Helaas een beetje ver weg om 'even' te kijken vanuit Arnhem

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:14
Zit weer eens met een schuin oog naar een andere auto te kijken, mijne heeft toch wat kwaaltjes die waarschijnlijk prijzig gaan worden :p

Op m'n shortlist staat (weer) een RAV4, maar wat zijn die wagens nog prijzig :p En dan ben ik nog zo kieskeurig dat ik een 2.0 4WD wil, ivm trekmogelijkheden en eigenlijk ook nog eens niet in dat saaie grijs.

Zijn er bij RAV4's nog dingen om op te letten? Distririem hebben ze niet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 22:11:
Zit weer eens met een schuin oog naar een andere auto te kijken, mijne heeft toch wat kwaaltjes die waarschijnlijk prijzig gaan worden :p

Op m'n shortlist staat (weer) een RAV4, maar wat zijn die wagens nog prijzig :p En dan ben ik nog zo kieskeurig dat ik een 2.0 4WD wil, ivm trekmogelijkheden en eigenlijk ook nog eens niet in dat saaie grijs.

Zijn er bij RAV4's nog dingen om op te letten? Distririem hebben ze niet toch?
De 2wd doet het anders ook prima. 2 paarden + trailer is iig geen probleem weet ik uit ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:38
@KeRsTmAnNeKe welke jaren zit je naar te kijken? Als het eentje van deze eeuw is met een 2 liter benzine vvti, dan is er weinig om naar om te kijken wat betreft de motor.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Enige kwaaltje wat ik zo kan bedenken met de benzine motoren, zijn storingen in de lambdasensoren. Daar hebben veel Toyota's met die 2.0/2.4 VVTI blokken last van. Zo ook mijn Avensis :P Er zit een dubbele katalysator in de uitlaat (parallel) geplaatst, met 4 sensoren (steeds 1 voor, en 1 na de katalysator). Bij wat hogere km-standen willen ze nog wel eens een foutmelding geven (code P0420/P0430), daar merk je verder niks van aan de motorloop (alleen dat het storingslampje gaat branden), en blijft vaak terug komen. Vervangen van de lambdasensoren heeft geen zin.
Schijnt in het verleden wel een update voor te zijn geweest, maar wat ik zo lees bestond die uit het vervangen van de complete ECU.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:14
!null schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 23:28:
@KeRsTmAnNeKe welke jaren zit je naar te kijken? Als het eentje van deze eeuw is met een 2 liter benzine vvti, dan is er weinig om naar om te kijken wat betreft de motor.
Zijn RAV4's niet altijd al van deze eeuw? Of valt de Funcruiser er ook nog onder?

Eea zit hem in de kosten, vooral wat ik voor mijn huidige wagen terug krijg, een andere optie is weer een Subaru Forester, die lijken luxer/goedkoper voor hetzelfde bouwjaar, zijn ook wel degelijk, al had toen wel wat issues met de mijne (en nu ook met de Legacy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

-tom-562 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 08:20:
Enige kwaaltje wat ik zo kan bedenken met de benzine motoren, zijn storingen in de lambdasensoren. Daar hebben veel Toyota's met die 2.0/2.4 VVTI blokken last van. Zo ook mijn Avensis :P Er zit een dubbele katalysator in de uitlaat (parallel) geplaatst, met 4 sensoren (steeds 1 voor, en 1 na de katalysator). Bij wat hogere km-standen willen ze nog wel eens een foutmelding geven (code P0420/P0430), daar merk je verder niks van aan de motorloop (alleen dat het storingslampje gaat branden), en blijft vaak terug komen. Vervangen van de lambdasensoren heeft geen zin.
Schijnt in het verleden wel een update voor te zijn geweest, maar wat ik zo lees bestond die uit het vervangen van de complete ECU.
Hmm de 1ZZ-FE 1.8L motoren in de Celica en MR2 Roadster hebben daar ook last van, heb tot nu toe er 2 van de 3 lambdasensoren in vervangen (niet origineel, want 300€/st.) en het lostte het probleem wel op of toch de waarschuwing. De derde begon moeilijk te doen toen ik hem inleverde maar had gelukkig destijds onmiddellijk drie gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15
-tom-562 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 08:20:
Mijn Avensis Verso schijnt ook die motor te hebben en ik heb inderdaad gelezen dat als je die storing hebt er een hele kerstboom aan lampjes op je dashboard gaat branden. Heeft die melding uberhaupt gevolgen of kan je hem negeren en wissen met een uitleesapparaat?

Ik heb die melding nog niet gehad met mijn Avensis Verso maar daar staat ook maar 150.000 op 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Vlassie1980 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 16:38:
[...]

Mijn Avensis Verso schijnt ook die motor te hebben en ik heb inderdaad gelezen dat als je die storing hebt er een hele kerstboom aan lampjes op je dashboard gaat branden. Heeft die melding uberhaupt gevolgen of kan je hem negeren en wissen met een uitleesapparaat?

Ik heb die melding nog niet gehad met mijn Avensis Verso maar daar staat ook maar 150.000 op 8)
Tis maar 1 melding, het motorstoringlampje gaat branden.
Heb ik destijds ook gehad met mijn ouder Avensis 2.0 T25, met 178.00 km op het klokje mocht hij vrij snel daarna een andere eigenaar blij maken.

Je kan het lapje overige uitzetten via de OBD.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

Mijn toerenteller en soms ook de snelheidsmeter blijven hangen van mijn Liftback uit 2001.
Na een tijdje werken ze weer of door tegen het glas te tikken meestal ook.

Enig idee of dat (en hoe) makkelijk te fixen is.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Vlassie1980 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 16:38:
[...]

Is gewoon te wissen met zo'n OBD2 lezertjes van een paar dollar :p alleen het motorstoringslampje gaat branden, voor de rest merk je er helemaal niks van. Ik wist 'm 1x in de maand ofzo. De ene keer is het na 5km terug, de andere keer pas na 1000km.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Bijna 2 uur rijden, nee dank je :)

Prius getweaked, reverse beep uitgezet dmv. een ELM312 BT module in de OBD2 poort en de app "Prius Tweak" in de Android play store. Wat werden wij gek van dat gepiep :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Wat woont iedereen toch ver weg :P. Voor zover ik de voorbereidingen mee krijg wordt het echt wel een super evenement :) ben benieuwd, ga zondag middag kijken.

Ik heb mij overigens echt nooit gestoord (doe ik nog steeds niet..) aan het gepiep bij achteruit rijden.. xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:57
Yes zaterdag middag...

Al meer bekend over de nieuwe actie die ook de 10e van start gaat: Hybride rijden voor prijs benzine auto?
Heb ja de nieuwe C-HR op het oog.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

TgR_KILLER schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 22:48:
Ik heb mij overigens echt nooit gestoord (doe ik nog steeds niet..) aan het gepiep bij achteruit rijden.. xD
Ik wel, ik werd en knetterkrankjorem van en helemaal zenuwachtig. Helpt ook niet dat het toch spannend blijft om met je "nieuwe" auto achteruit te rijden, je bent de afmetingen nog niet gewend, je hebt ineens een achteruitrijcamera, etc. Dan kan ik elke andere overbodige afleiding missen als kiespijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Nu online

Videopac

Rommelt wat aan.

Arfman schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 22:59:
[...]

Ik wel, ik werd en knetterkrankjorem van en helemaal zenuwachtig. Helpt ook niet dat het toch spannend blijft om met je "nieuwe" auto achteruit te rijden, je bent de afmetingen nog niet gewend, je hebt ineens een achteruitrijcamera, etc. Dan kan ik elke andere overbodige afleiding missen als kiespijn :P
Ik ook, het kan gelukkig uitgeschakeld worden. Wat ook jammer is, is dat die "Casio-piepjes" nogal goedkoop over komen.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

Sommige mensen zeggen levensgevaarlijk. Ik zeg
Als die het 500 kilometer probleemloos heeft uitgehoiden, dan houdt het ook wel veel langer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
@Verwijderd Inderdaad :)

Gezien de vele reacties op de beschadiging in de band onder onze Prius hierbij wat informatie na een check door de garage (officiële Toyota dealer).

Onze band is prima, deze insnijding zal ook niet vanzelf groter gaan worden of de band harder laten slijten en de band komt hiermee dan ook probleemloos door een controle bij de APK. Ondanks de diepte van die snee zit er in dat deel van die band niets dat de veiligheid in het geding brengt, er was alleen rubber zichtbaar, geen canvas of andere lagen van de band. Ze hebben de spanning op verschillende plekken bij die band ook gecheckt en dat was allemaal prima. Niets aan doen dus. Dat scheelt weer.

Het beste advies als je zoiets aan je band hebt blijft natuurlijk: laat het checken door een vakman. Veiligheid gaat boven alles maar als je op zoiets googled vindt je een hoop tegenstrijdige informatie, en een hele hoop meningen die wellicht veel mensen alleen maar op kosten jagen terwijl er structureel niks mis hoeft te zijn met zo'n band.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Schaamteloze crosspost uit het SJAT topic :P Maar wel geinig om hier ff te delen!
Zo, gistermiddag een paar uurtjes lopen pielen met het carbon vinyl van eBay, en ik moet zeggen dat het mij echt 100% mee valt :P (nu zijn het wel vrij rechte delen zonder rare hoeken er in, maar het is aardig goed gelukt al zeg ik het zelf)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oigClVc.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CuRtk1W.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JWJ19f7.jpg

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Stuk beter idd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Netjes hoor :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Tnx :P
Net de rest van het interieur afgemaakt. Was wel wat meer werk, om de sierstrips los te krijgen, moest ik de deurpanelen demonteren (op het dashboard kon je zo los trekken).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eYeMSfd.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZC9Cys3.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/woxkoVH.jpg

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:43
Ziet er goed uit! Beter dan dat plakhout.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Misschien kan iemand mij helpen.
Een Toyota Yaris 1.0 5 deurs model eind 2011 (3e generatie)
Een kind heeft een steentje in de linker veiligheidsgordelinsteekunit (?) op de achterzitting gestopt. Dit steentje blokkeert het vergrendelingsmechanisme, waardoor één gordel achterin dus niet meer bruikbaar is en dus bij een toekomstige APK zal worden afgekeurd.
Ik dacht okee simpel, even dat ding eruit schroeven, op de kop houden, wat frommelen, en het steentje valt eruit.
Maar ik weet niet hoe ik erbij kan komen. De bevestiging van de gordel zit op een onbereikbare plek onder de achterbank. Wat moet ik allemaal loshalen om hierbij te komen ?

TLDR:
Hoe verwijder ik de zitting van de achterbank uit een 5 deurs Toyota Yaris december 2011 (3de gen) om bij de bevestiging van de veiligheidsgordel (insteekpunt) te komen ?

[ Voor 5% gewijzigd door Henk007 op 11-06-2017 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Nu online

Videopac

Rommelt wat aan.

Henk007 schreef op zondag 11 juni 2017 @ 20:41:
Misschien kan iemand mij helpen.
Een Toyota Yaris 1.0 5 deurs model eind 2011 (3e generatie)
Een kind heeft een steentje in de linker veiligheidsgordelinsteekunit (?) op de achterzitting gestopt. Dit steentje blokkeert het vergrendelingsmechanisme, waardoor één gordel achterin dus niet meer bruikbaar is en dus bij een toekomstige APK zal worden afgekeurd.
Ik dacht okee simpel, even dat ding eruit schroeven, op de kop houden, wat frommelen, en het steentje valt eruit.
Maar ik weet niet hoe ik erbij kan komen. De bevestiging van de gordel zit op een onbereikbare plek onder de achterbank. Wat moet ik allemaal loshalen om hierbij te komen ?

TLDR:
Hoe verwijder ik de zitting van de achterbank uit een 5 deurs Toyota Yaris december 2011 (3de gen) om bij de bevestiging van de veiligheidsgordel (insteekpunt) te komen ?
Ik neem aan dat je stofzuiger, pincet, haakje etc. al geprobeerd hebt?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 19:38
En proberen met een rietje of lolliestokje (afhankelijk van de grootte) het steentje op te zuigen? Low-tech, maar het proberen waard, als het niet klem zit.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:20

RoyK

Hobby tekenaar

Ik wil bij Heuts een dakkoffer gaan bestellen van Thule. Alleen zijn er zoveel dakdragers te koop dat ik niet zo goed weet welke ik moet nemen. Ik bezit een Prius bouwjaar 2010. Ik geloof dat dit een Prius3 is. Ik heb de ocean 780 op het oog omdat deze 40 cm hoog is. Iemand een tip voor de dakdragers?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
RoyK schreef op maandag 12 juni 2017 @ 15:19:
Ik wil bij Heuts een dakkoffer gaan bestellen van Thule. Alleen zijn er zoveel dakdragers te koop dat ik niet zo goed weet welke ik moet nemen. Ik bezit een Prius bouwjaar 2010. Ik geloof dat dit een Prius3 is. Ik heb de ocean 780 op het oog omdat deze 40 cm hoog is. Iemand een tip voor de dakdragers?
Misschien te simpel.. Maar de winkel even vragen? Die moeten toch weten welke het beste bij jou auto passen denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Niet eens m'n best gedaan vanmorgen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WP3QXIp.png

:P

Overigens, scherm is niet kapot, foto is zo raar omdat het een LCD schermpje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Arfman schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 11:57:
Overigens, scherm is niet kapot, foto is zo raar omdat het een LCD schermpje is.
Zorgen dat je een langere sluitertijd gebruikt. Ik heb het effect ook bij de zuilen bij tankstations waar de brandstofprijzen op staan. Bij een korte sluitertijd zie je enkel een paar segmenten oplichten.

Mijn 2012 Yaris FH zit na 104866 km op 5,1 l /100 km. En dan rijd ik bijna altijd als een bejaarde met snelheden < 100 km/u. Dit is gewoon lang niet zo zuinig als een Prius...... (wel goedkoper in onderhoud en MRB).

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:08

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Arfman schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 11:57:
Niet eens m'n best gedaan vanmorgen:

[afbeelding]

:P

Volgens mij juist led B)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

@ajhaverkamp : normaal zit ik ook rond de 5L/100KM hoor, dit was een uitzondering omdat het verkeer redelijk vaststond en ik hele stukken op EV heb kunnen rijden.

@Touchdomex : zou kunnen, in ieder geval you catch my drift :P

Iemand trouwens ervaring met het updaten van de Touch & Go? Als ik hier een update voor koop, is het dan puur een navigatieupdate of wordt de rest van het systeem ook bijgewerkt en zo ja, zijn er dan ergens releasenotes te vinden of moet ik gewoon 150 euro droppen en maar kijken of er iets anders is? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:08

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Arfman schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 14:05:
@Touchdomex : zou kunnen, in ieder geval you catch my drift :P
Ja klopt maar juist led knippert hoogfrequent en je zit dan samen met de sluitertijd waardoor je dit soort dingen krijgt.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:27
ajhaverkamp schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 13:51:
[...]

Zorgen dat je een langere sluitertijd gebruikt. Ik heb het effect ook bij de zuilen bij tankstations waar de brandstofprijzen op staan. Bij een korte sluitertijd zie je enkel een paar segmenten oplichten.

Mijn 2012 Yaris FH zit na 104866 km op 5,1 l /100 km. En dan rijd ik bijna altijd als een bejaarde met snelheden < 10 km/u. Dit is gewoon lang niet zo zuinig als een Prius...... (wel goedkoper in onderhoud en MRB).
Blijf je wel op de stoep dan met zo'n snelheid? :+

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Finraziel schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 15:01:
[...]
Blijf je wel op de stoep dan met zo'n snelheid? :+
Oeps, fixed. Het moest 100 km/u zijn.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stager
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 04-09 22:10
Phuncz schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:59:
niet te krijgen in vierwielaandrijving
De executive en premium modellen zijn verkrijgbaar als AWD, das toch ook bijna 4WD
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

stager schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 09:25:
[...]

De executive en premium modellen zijn verkrijgbaar als AWD, das toch ook bijna 4WD
O-)
Yup, had het al gezien :)
Phuncz schreef op woensdag 5 april 2017 @ 15:36:
Zelf vind ik de C-HR sowieso een mooie wagen maar vind ik het gebrek aan een 4WD-optie spijtig. EDIT: blijkbaar is het nu wél een optie !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 08:19
ik heb een auris van eind 2015. het navigatie systeem doet nogal vreemd. Nog langzamer dan normaal en spraakcommando's werken helemaal niet meer. Mijn gevoel zegt dat het systeem een "echte" reboot nodig heeft. Is dit software matig te doen of moet in een accupool los maken 😉. Iemand misschien een idee?

ik heb liever optie 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Mn dakkoffer is binnen. Ik ga hem zo even ophalen en ben benieuwd. Het is de Ocean M200 geworden. Ik heb middels geleerd dat auto's tot 2 meter hoog in categorie 1 vallen op de Franse tol wegen. Dit is gemeten van grond tot dak. Een dakkoffer wordt niet meegerekend. Ik denk dat ik straks 5 a 10 cm hoger ben dan 2 meter inclusief dakkoffer.

Als ik fotos bekijk van de tolpoorten, gebruiken ze kettingen die op een bepaalde hoogte hangen. Die raken dan toch constant dankoffers? Of hangen die een stuk hoger? Iemand toevallig ervaring mee?

Het zijn denk ik wat vakantie zeneuwen haha :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:46
Volgens de ANWB tellen dakkoffers en dergelijke niet mee:
Auto's, busjes, campers of bestelwagens zonder en met aanhanger waarbij het hoogste punt van het voertuig of de combinatie maximaal 2 meter mag bedragen, gemeten vanaf de grond (antenne, skibox, dakkoffer of imperiaal met fietsen, surfplanken of boot niet meegerekend).
Bron: https://www.anwb.nl/vakan...ormatie/tol/tariefklassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
RoyK schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:18:
Mn dakkoffer is binnen. Ik ga hem zo even ophalen en ben benieuwd. Het is de Ocean M200 geworden. Ik heb middels geleerd dat auto's tot 2 meter hoog in categorie 1 vallen op de Franse tol wegen. Dit is gemeten van grond tot dak. Een dakkoffer wordt niet meegerekend. Ik denk dat ik straks 5 a 10 cm hoger ben dan 2 meter inclusief dakkoffer.

Als ik fotos bekijk van de tolpoorten, gebruiken ze kettingen die op een bepaalde hoogte hangen. Die raken dan toch constant dankoffers? Of hangen die een stuk hoger? Iemand toevallig ervaring mee?

Het zijn denk ik wat vakantie zeneuwen haha :D
Lijkt mij stug dat die zo laag hangen, anders raken ze toch ook caravans en al het andere wat hoger is? :P.. Misschien heb je snellere poortjes voor lagere auto's oid?

De paar keer die ik in Frankrijk ben geweest kan ik het mij eigenlijk niet herinneren of er kettingen hangen. maar idd, 2 meter zonder dakkoffer of iets dergelijks.. mijn auto is +/- 1.90 meter dus dat gaat net :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

dank voor jullie reacties. Ik had inderdaad ook gelezen op de anwb website dat het tot je dak is. Ik raakte gewoon een beetje in verwarring van sommige foto's. :P er gaat denk ik een boel automatisch..dat je in een category wordt geprikt door een camera die je auto meet. Als ze mij in category 2 zetten omdat ik door mn koffer hoger ben moet ik me met engels en een paar woordjes Frans zien te redden haha. (gaat niet goed komen)

Bonjour!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Zo, eerste tank leeg gereden met de Prius. Na 788km de pomp opgezocht om er vervolgens 34.65 liter benzine in te stoppen. Maakt een gemiddeld verbruik van 1 op 22.7 :o En dat terwijl ik in mijn ogen nauwelijks moeite doen om zuinig te rijden. Tuurlijk probeer ik in EV mode te komen in de bebouwde kom maar ik rijd ook gewoon 130 op de snelweg e.d.

Komende tank ga ik compleet in ECO stand doorbrengen, kijken wat dat doet. Gewoon proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Ik rij in hybrides altijd in eco stand. vind dat gewoon lekkerder rijden dan dat zenuwactige getrek van b.v. de power stand.. de Auris hybride waar ik zakelijk in rijd doet ongeveer 1 op 20 maar ik doe echt dan ook 0 moeite om echt zuinig te rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:25
TgR_KILLER schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 23:07:
Ik rij in hybrides altijd in eco stand. vind dat gewoon lekkerder rijden dan dat zenuwactige getrek van b.v. de power stand.. de Auris hybride waar ik zakelijk in rijd doet ongeveer 1 op 20 maar ik doe echt dan ook 0 moeite om echt zuinig te rijden :)
Ik snap dat echt nooit. Misschien dat ik iets gruwelijk fout doe maar 5/100 lukt me echt maar zelden met woon-werkverkeer. 40% bebouwde kom, 60% snelweg waar je 130 nagenoeg nooit zult halen. 5.5 of 6 / 100 is echt de max bij mij. Auris uit 2014.

5 / 100 haal ik echt alleen op langere trage stukken met veel EV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik heb recent een Auris HSD van 2014 gehaald en daarmee reed ik de eerste week 4,8L/100km. Niet meer zoveel lange afstand kunnen doen en eerder vrije korte stukken, ondertussen is het gemiddelde naar 5,1L/100km getrokken. Ik reed de eerste week regelmatig in PWR mode, de tweede week in ECO mode, maar dat zal er niet mee te maken hebben. Eerder dat de motor meer verbruikt als ie koud is en ik al meer vermogen nodig heb dan EV toelaat.

Iemand enig idee of het mogelijk is dat de wagen de keuze PWR mode onthoudt bij stoppen en starten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik rij denk ik 30% snelweg en 70% binnen bebouwde kom. Verbruik van de 1.6 Auris was rond de 1:12,5 op dat stuk en de Yaris 1.3 rijdt ongeveer 1:15 op dat stuk, ter vergelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Nu online

Videopac

Rommelt wat aan.

Ik rij met mijn Auris Hybride 1:16 tot 1:17 en rij voor mijn gevoel best rustig. Wel veel snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Videopac schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 11:57:
Ik rij met mijn Auris Hybride 1:16 tot 1:17 en rij voor mijn gevoel best rustig. Wel veel snelweg.
Hoe hard rijd je dan op de snelweg? Kan ook zijn dat de Auris minder gestroomlijnd is dan de Prius, scheelt misschien ook weer.

Pagina: 1 ... 76 ... 166 Laatste